oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. október 06. 06:30,  Magyar vagy? 181 komment

2018. október 06. 06:30 Határátkelő

Magyar vagy?

Őszintén szólva a magam részéről én soha nem firtatnám senkinek a magyarságát, mert szerintem magánügy, ki minek vallja magát. A posztot indító idézet mégis elgondolkodtató, már csak azért is, mert nem akárki mondta és főleg azért, mert nem akármilyen dolgok következnek belőle elsősorban a határátkelő magyarokra.

orban_viktor_es_dardai_pal_foto_blikk.jpgOrbán Viktor és Dárdai Pál (Fotó: Blikk)

„Sokat vitatkoztak Magyarhonban arról, hogy ki a magyar. Van, aki szerint az, akinek a nagyszülője magyar volt. 

Tetszetős válasz, de a korszellem, amelyet kialakítottunk, a fejlődés, amit megindítottunk, az országépítés és nemzetegyesítés, amelybe belevágtunk, a lelkület, amely magával ragadott bennünket, egy új választ is ad arra a régi kérdésre: ki a magyar? Barátaim, az a magyar, akinek az unokája is magyar lesz. 

Ennek a háznak az a küldetése, hogy hozzásegítsen bennünket ahhoz, hogy az unokáink is magyarok lehessenek. Legyen ez a hely a magyar népi kultúra főhadiszállása. Legyen az a hely, ahol kitalálják annak a módját, és megtalálják az az utakat, hogy elvihessük népművészetünk értékeit a magyar fiatalokhoz.” 

A fenti mondatokat nem más mondta, mint Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke a felújított Hagyományok Háza átadóján a minap. (A teljes beszédet itt olvashatja el, akit érdekel.) 

A logika az ugyan mi? 

Ez a pár mondat elgondolkodtatott. Kezdjük ott, hogy vannak bajok a gondolatmenet logikájával. Hiszen hogyan lehetne egy még meg sem született utód hovatartozása alapján meghatározni egy most élő ember magyarságát? Ha valakinek az unokája nem lesz magyar 30 év múlva, akkor ő már ma sem magyar? 

Hogyan lehet garantálni ma, 2018-ban, hogy bárkinek az unokája Magyarországon fog élni és/vagy magyarnak vallja majd magát? És ez alapján hogyan lehet megítélni valakinek a magyarságát? Egyáltalán, mi ez az egész? 

Ez persze „csupán” egy nem kis logikai bukfenc, amin persze túl lehetne lendülni azzal, hogy „tudjuk, mit akart mondani a költő”, hagyjuk is. 

A probléma inkább ott van, hogy van a magyaroknak egy csoportja, akit ezzel a beszédrészlettel (akarva vagy akaratlan), de nagy eséllyel sikerült kizárni a magyarok közösségéből (már ha komolyan vesszük azt, amit Orbán Viktor mondott és nem csak félresikerült retorikai fordulatnak tartjuk). 

Hiszen egy Angliában, Németországban, Ausztriában, Hollandiában vagy bármely más külföldi országban élő magyarnak az unokája elég jó eséllyel vallja majd magát inkább angolnak, németnek, osztráknak, hollandnak, mintsem magyarnak, hiszen neki már csak a nagyszülők voltak teljesen magyarok. (Kérdezzük meg pár 56-ban emigrált magyar unokáját!) 

Vegyünk példaként egy külföldön élő magyar párt. Mindketten magyar állampolgárok, Magyarországon születtek, magyar szülőktől, de valamiért úgy döntöttek, hogy külföldön folytatják az életüket. 

Pár évre tervezték a külföldi életet, de aztán megszületett az első, majd a második gyermekük, aki már Angliában, Németországban, Ausztriában, Hollandiában járt óvodába, kezdte az iskolát – és úgy alakult, hogy ott ragadtak. 

Kialakult az életük, otthon magyarul beszélnek, magyar könyveket (is) olvasnak, de a gyerekek már kettős állampolgárok, és ha megkérdezik őket, legalább annyira érzik magukat angolnak, németnek, osztráknak vagy hollandnak, mint magyarnak. 

Szerintem elég sok ilyen magyar család van (és egyre több lesz) szerte a világban, és ahhoz sem kell nagy fantázia, hogy az ember belássa, ezeknek a gyerekeknek a gyerekei már inkább érzik majd magukat az adott ország polgárának, mint magyarnak. Így működik ugyanis az asszimiláció, ilyen az élet. 

Vajon ezek alapján megkérdőjelezhető-e annak a magyar párnak a magyarsága, aki legalább annyira magyar, mint aki Szegeden vagy Miskolcon él, csak éppen az életük úgy alakult, hogy külföldön telepedtek le? 

Magyar-e Dárdai Pál? 

Mondok egy konkrét példát: megkérdőjelezhető-e Dárdai Pál magyarsága? A 61-szeres magyar válogatott labdarúgó, majd a nemzeti együttes szövetségi kapitánya (a futballban kábé a jelenleg legismertebb magyar) ne lenne magyar? Csak azért, mert a fiai már a német utánpótlás válogatottban játszanak, jó eséllyel német párjuk lesz, akitől felerészben német gyerekeik születnek?

Érdemes egyébként felidézni, mit mondott nem is olyan régen Dárdai Pál a magyarságáról és arról, miként maradtak Berlinben. 

„A kilencvenes években, a rendszerváltás után sokan gondolták úgy a magyar futballban, hogy gyorsan alá kell írni külföldre, ahol az ember nagy futballista lehet, profiként jó pénzt kereshet, meg lehet gazdagodni és utána haza kell menni. 

Ezért aztán én is házat építtettem Pécsen, és úgy rendezkedtem be, hogy a pályafutásom végén visszatérek. Ez volt az álmom. Aztán másképpen alakult, és ebben a szerencse is közrejátszott. (…) 

Nekem az volt a szerencsém, hogy nem kisvárosba kerültem, ahonnan az ember tovább vágyik, hanem egy világvárosba, Berlinbe, ahol a futballtudásom mindig elég volt a német és a nemzetközi szinthez. (…) 

Nekem pedig a játék a mindenem, mindig is ezzel akartam foglalkozni, ráadásul a gyerekeken is láttuk, hogy nemcsak szeretik a sportágat, ügyesek is, jó közegbe kerültek. 

Úgyhogy elkezdtünk telket keresni Berlinben, amelyen aztán felépült a mostani házunk, és mire eljutottunk idáig, úgy alakult, hogy Pécshez sajnos már nagyon kevés kötődésem maradt. 

Az összes gyümölcsfámat édesapám ültette, Pécsről kerültek ide. Ennyi maradt a szülővárosomból: két alma, egy körte, két meggy, egy cseresznye. A fügék már nem magyarok. (...) 

A Balaton viszont gyönyörű, és szerettem volna, hogy Magyarország a fiúkban is megmaradjon – sikerült is, mert szívesen jönnek, én pedig úgy érzem, így tudtam a magyarságomat legjobban megőrizni, és így tudtam legjobban összekapcsolni a berlini életünkkel. 

Mindhárom fiam beszél magyarul, kettős állampolgár, a legkisebb, Bence automatikusan megkapta, a többieknek a Német Labdarúgó-szövetség intézte el. Szóval, így lettem én berlini, és így maradtam magyar.” 

Ezek után lehet-e azt mondani, hogy abban a pillanatban, amikor Dárdai Pál nagypapa lesz, megszűnik magyarnak lenni, mert unokái legalább annyira németek, mint magyarok? Esetleg németebbek? Vagy ha valamelyik fia német válogatott lesz, akkor ő már nem lesz magyar? 

Hajlok arra, hogy Orbán Viktor beszédének ez a része inkább csak egy kellően át nem gondolt, rosszul megfogalmazott pár mondat, ami ugyanakkor magyarok tíz- vagy százezreinek a magyarságát kérdőjelezi meg, ami finoman szólva nem szerencsés. 

Talán érdemes lenne újragondolni.

Október 12. - az első Határátkelő Klub találkozó!

Találkozhattok vendégekkel (az egyikük régi ismerős, a másik szakember, a harmadik pedig...), beszélgethetünk határátkelésről, hazatérésről. Ha érdekel a külföldi élet, vagy határátkelő vagy, esetleg hazatértél - gyere el! A belépés ingyenes (sőt, senki nem távozik üres kézzel :) ), de csak 70 hely van, szóval minél hamarabb jelentkezz itt! További részleteket itt találsz.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Orbán Viktor Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2714283615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2018.10.06. 16:02:15

@NorthPier: attol meg, hogy valaki nem normalis, lehet magyar, sot.

NorthPier 2018.10.06. 16:07:46

@kék madár: Nem is ennek az ellenkezőjét állítottam :-)

NorthPier 2018.10.06. 16:10:15

@Golf2: Óriási biznisz a sport világában. És közérdeknek számít, szükség esetén pár nap alatt is nyélbeütik.

2018.10.06. 16:11:55

de legalabb most nem raktak bele a definicioba, hogy kereszteny

Golf2 2018.10.06. 16:14:04

@Pink Petsch: Már nincs sok értelme,anélkül is ott lebzsel boldog boldogtalan. Én már a 80as években megkaptam volna,ha kinn maradok, akkor még nagy szám volt.

2018.10.06. 16:27:49

@Golf2: Hm, ezt azért nem értem. Mi az, hogy értelme? Az ember nem váltogatja az állampolgárságát, mint a fehérneműjét .... Soha, fel nem merült bennem, hogy magyar állampolgár legyek, és éppen ezért basz fel mindenféle ilyen csúti-törpe faszság. Nekem senki se akarja meghatározni a magyarságomat, mert minimum telibehányom! Pláne nem, egy Orbán-féle opportunista, gerinctelen faszfej, aki a saját népe jövőjét adta el nagy "nemzetfétésében"
Egyébként Németország nem véletlenül migrációs célpont, ugyanis errefelé nem a politikai lózungok számítanak, hanem az eredmények.

2018.10.06. 16:32:58

@LepesMez: Várd csak ki a végét! Lesz még pár ilyenféle semmire-sem-jó-fal szarság, ahol lehet repizni, aztán előkerül majd az is ... meg a fehér is aka. európai :PPP

2018.10.06. 16:51:21

szerintem amugy kicsit (vagy nem kicsit) tul van fujva ez a dolog. Minden nap ezer ilyesmit mondanak az emberek (mi a szepseg, mi a batorsag, mi a sikeresseg). Azokat nem vesszuk fel, mert tudjuk, hogy ez egy magan (vagy valamekkora csoport) velemenye, aztan max nem ertunk vele egyet. Utalom orbant, mint a keresztenyseget, de ezzel szerintem nem kovetett el akkora disznosagot, sot, valahol igazat is adok neki - nyilvan en nem vagyok akkora nagy magyar es igaz hazafi, mert a sajat (gyerekeim) josorsa jobban erdekelt, mint hogy epitsem az orszagot - ugyanakkor csak a magyar hagyomanyapolas meg a magyarorszagon-eles edeskeves ahhoz, hogy valaki "igaz magyar" legyen - egy orszag/nemzet fejlodesehez ennel joval tobbet oda kell rakni (pl nem lopni meg adotcsalni meg minden kiskaput kihasznalni)

2018.10.06. 16:54:44

@Pink Petsch: tudom en azt. alig varom, hogy elkezdjek jobban baszkuralni az abortusz temat a keresztenysegbol levezete - ha azt atnyomjak az emberek torkan, akkor onnantol nem latok semmi hatart (bar mar most sem sokat)

adg 2018.10.06. 17:02:37

Nem semmi, hogy egy ilyen hulyesegen kepesek vagytok porogni. :D
Hogy a fenebe lepi at barkinek az ingerkuszobet, hogy mit mond egy miniszterelnok valami megnyiton?

Es milyen dolgok kovetkeznek belole? De komolyan. Mi lesz most?

Ez mar csak a vicc kedveert. “Kérdezzük meg pár 56-ban emigrált magyar unokáját!”
Megkerdeztem egyet, magyarnak vallotta magat. :)

arncht 2018.10.06. 17:09:56

Az a magyar, aki magyarnak vallja magat, a szarmazas masodlagos. Eleg csak az aradi vertanukra gondolni, a magyar szabadsagert haltak meg, sokan nem magyar szarmazasuak voltak.

kronikas 2018.10.06. 17:29:46

@Shanarey: Shanarey
4 órája
Az útlevelem, magyar, a személyi igazolványom is, a születési helyem is az, az őseimé dettó...

Yes!

Benikuty 2018.10.06. 17:32:50

@IT Knight: Kíváncsian várom, hogy részletezd tapasztalataid eredetét...

Csodabogár 2018.10.06. 17:34:33

@adg: Az 56-osok majdnem mind nagy magyar volt. Gyerekeiket is úgy nevelték. Ismerek olyat ahol a gyerek haza költözött rendszerváltás után. Itthon nősült és igen élvezte. Nem tudom hol van most, elvesztettem a fonalat.

Benikuty 2018.10.06. 17:37:36

@puhacica: @Shanarey: A Fény utcai piac felső szintjén elég jó lángost kapni. Habár a hely a hülyék piaca, árait tekintve a lángosozóra ez nem vonatkozik.

négyzet 2018.10.06. 17:50:29

Elég szomorú, hogy ilyen marhaságokat bír összehordani Magyarország miniszterelnöke. Úgy látszik, folyamatosan azon ügyködnek, hogy valami módon a gyerekeiken keresztül (is) frusztrálják az embereket. Egyszerűen nem tudják abbahagyni!
btw
személy szerint én pont elszarom, hogy ő vagy bárki mit gondol arról, ki vagyok én, vagy hogy bárki másnak mi a nemzetisége.

négyzet 2018.10.06. 17:56:25

@LepesMez: Hát nem, miniszterelnökként ő nem csak egy ember, akinek véleménye van. Sokkal nagyobb felelőssége van, s az is látható, hogy ezek a fentről jövő vélemények azért leszivárognak a társadalom rétegeibe - illetve meghatározhatja a hatalom hozzáállását az emberekhez. A miniszterelnök nem mondhat embercsoportokról csak úgy véleményt, még kevésbé kérdőjelezheti meg mondjuk a nemzetiségüket egy tulképp rajtuk kívül álló ok miatt (az unokájáról még akkor sem dönthet valaki, ha ő maga sosem lépi át az országhatárt). Van erre megfelelő kifejezés, hogy titulálják az ilyen politikai magatartást, és a huszadik század történelméből ismerős lehet...

Golf2 2018.10.06. 18:17:09

@Pink Petsch: értelme-előny 1 eus-nak.Szerintem meg azért özönlenek oda mert jó a segély és könnyű palira venni a németeket.az orbán meg csak félig magyar, az is szégyen.

geeeteee 2018.10.06. 18:23:01

grub rescue>set prefix=(hd9,msdos1)/boot/grub
insmod magyar
normal

Majd ha ráérek, visszaolvasok, ígéretesek a témák, kár, hogy lemaradtam.

Golf2 2018.10.06. 18:29:19

@Pink Petsch: ezt láttad már? Ő már 20 éve megmondta.. youtu.be/CkeVEdyEi-c

négyzet 2018.10.06. 18:35:33

@olvaso.nl: természetesen igen, ez a lényeg. az eccerűbbje majd kezdheti ízlelgetni hogyan utálgathatná meg a távolba szakadt rokonokat, ismerősöket verbálisan.

Szaktanár 2018.10.06. 18:58:27

hú akkor most az orbán viktor megmondta h kell definiálnom a saját identitásomat? nagy szerencse h van nekünk ez a fénylő fáklyánk az éjszakában, aki mindig utat mutat.
mennyire sajnálom azokat a szerencsétleneket, akik tényleg önhibájukon kívül nem tudják otthagyni abszurdisztánt, ahol ez az őrült a király. a többiek viszont már réges-rég elhúztak, és a legkevésbé az érdekli őket, h mit gondol róluk az orbán viktor.

geeeteee 2018.10.06. 19:03:33

@IT Knight: Láncöltés, meghúzod a szálat, visszabomlik, Evvel vannak levarrva a rizseszsákok. Én szoktam kinyitni, tudom, hogy hol kell vágni meg húzni. Hímzést meg gombot is tudok.

Szambázok még, ha feláll, míg nem alszok be. -a, -e, smbd, nmbd..

Khonsu 2018.10.06. 19:03:42

Orbán rég megmondta, hogy nem azt kell figyelni amit mond, hanem azt amit csinál.

Szerintem kár ekkora jelentőséget tulajdonítani egy egy alkalomra szánt beszédének, mert csak a fontosabb problémákról tereli el a figyelmet, arról, amit csinál...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.10.06. 19:04:09

Lefordítom a mondanivalóját : Arról beszélt hogy az a magyar aki szeretné a magyarságot megőrizni, aki nem akarja Magyarországot elveszejteni, akinek fontos ez az egész, amit leginkább Magyarország néven ismerünk és szeretünk. Mert aki a hazáját igazán szereti, az csak így gondolkodhat.
Én magyar vagyok, egyetértek a miniszterelnök kijelentésével is.
Nekem szimpatikus hogy Orbánék próbálják erősíteni a magyarság nemzettudatát, egyfajta pozitív sznobériát gerjeszteni a magyarokban a hazájuk iránt. Ránk fér, nincs elég önbizalmunk. Orbánék visszaadják az önbizalmunkat.
Én szeretek magyar lenni és szeretem hogy egyre jobb magyarnak lenni, emelkedő pályán vagyunk.

2018.10.06. 19:53:13

@Horthy Miklós cselédje: te Melák, az hogy lehet, hogy a bótai cigókat rüheled, ennek a dagadt zsirgolyó cigónak meg engednéd, hogy rátolasson a 21/5-re......

Byk001 2018.10.06. 20:11:49

Szóval, ha bejön néhány (száz, ezer) migráns, és itt asszimilálódnak a gyerekeik, és ezután persze az unokáik is, akkor végülis nem is voltak migránsok, csak hazatelepült magyarok?

Byk001 2018.10.06. 20:11:55

@Horthy Miklós cselédje: ja, ezt az emelkedő pályát megmutatta a Sargentini-jelentés szavazása is (bár tény, hogy ott csak a kormányzatról mondtak véleményt, de OV szerint a magyarságot támadták, szóval hogy is van ez?)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.10.06. 20:12:14

Szép napbarnitott most is ez a Viktor, pedig már vége van a nyárnak. És még ő kérdőjelezi meg mások magyarságát? Jól hallom? Arról ne is beszéljünk, hogy hogyan gazdálkodik mások pénzével, hogyan folyatja át a haverjainak, hogy azok meg repülőztessék bőrfoteles bizniszjettel jobbra balra. A köz pénzén urizál, ha én ezt csinálnám a munkahelyemen már rég picsán rúgtak volna.

sörm 2018.10.06. 20:33:29

Hűde beindultatok... ez egy retorikai fordulat, szónoki elem, ne értelmezzétek jogszabályként :) A célja az hogy elgondolkodtasson és felhívja a figyelmet, nem definiál, nem is próbál logikailag adekvát lenni.

De lám elérte a célját, mennyi komment :) Viktátorunk tehetséges szónok, ezt meg kell adni neki. Bár ne lenne...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.10.06. 20:33:55

Most akkor az a gond, h OV kijelentése alapjan az számít magyarnak, aki fontosnak tarja, hogy átadja magyarságszeretetét, magyarsagtudatát a gyermekének? És a posztoló szerint ez majd rosszul edik azoknak, akiknél a nemzettudat nem elvez prioritást? Hát, nem esik rosszul nekik. Mert nem élvez prioritást naluk a nemzettudat.
Ja, az pedig valóban magánügye mindenkinek, hogy magyarnak vallja-e magat, de ettől a nemzettudat ápolása még nem magán-, hanem közügy.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.10.06. 20:33:57

@Byk001: Ha magyarnak érzik majd magukat, akkor igen. Ahogyan a jelenlegi magyarok dontő többségére igaz ez. Vagy talán mindegyikere.

2018.10.06. 20:49:13

Érdekes rávetítése ez a "magyarság" kérdésének egy olyan mondat alapján, amit egyébként elég nehéz kifogásolni abban a közegben, összefüggésben, ahol, amiben elhangzott.
De végül is mindenkinek szíve joga, hogy mindenben valami rosszat lásson, bár elég nehéz lehet ilyen szemlélettel élni, kivéve, ha ez csak mások manipulálása szolgál.
A magyar történelem során mindig az számított magyarnak, aki annak vallotta magát. A betelepülő népeknek alapból magyarrá kellet válni, mert a Szent-Korona csak így tudta befogadni. Ez nem jelentette azt, hogy a szúk értelemben vett, nemzeti alapú magyarsághoz tartoztak ezentúl, mellette mindenki lehetett szláv, román, horvát, kun, besenyő, sváb, stb. . Ez alol kivételt jelentett a nemesség, ezért nem merült fel pl. Zrínyi Miklósban, hogy ő esetleg horvát lenne, neki magyarnak kellet lennie , mert földet birtokolt a Magyar Királyság területén, .. ezzel párhuzamosan a horvát területeken horvát volt.
Sokak szerint a mai globalizálódó világban a nemzeteknek befellegzett, remélhetőleg ebben csak a pénzügyi, gazdasági lobbi bízik az érintettek nem!
A globalizáció előnyeit ki kell használni, de a hátrányai ellen a liberális elit által kitalált atomizáció /Az egyén teljes kiszolgáltatottságára találták ki./ nem képes megvédeni, arra a csak a közösségek képesek /Legalább a lehetőség szintjén./.
Minden közösséget fenn kell tartani, ami nem irányul más közösségek vagy az egyén ellen, hogy legyen kikhez fordulni segítségért.
Nyolc-kilenc milliárdszor egy ember semmit sem ér, közösségek nélkül teljesen kiszolgáltatokká válik mindenki.
Magyar lehet olyan ember is, aki nem tud magyarul, főnemeseink nagy része is így volt magyar régen.
A mű rettegőknek viszont nem kell ennyire megijednie egy hagyományőrző ház avatása miatt, vagy ha mégis így megijeszti őket, akkor nekik a címben feltett kérdés már régen eldőlt, .. akkor viszont nem érinti őket a kérdés.

2018.10.06. 20:55:02

@négyzet: "leszivárognak a társadalom rétegeibe - illetve meghatározhatja a hatalom hozzáállását az emberekhez"

hmmm. igaz...

Taxomükke (UK) 2018.10.06. 21:00:04

Nem egy hazaarulo tetves tolvaj gazember fogja eldonteni, ki a magyar.

Zed is not dead yet 2018.10.06. 21:03:38

Orbitális ívben leszarom, mit szól Dárdai Pál. De hogy rengeteg magyar, aki ebben a kibaszott országban evickél (még) mit szól erre a genyó definícióra, azt pontosan tudom, mert én is azt mondom: húzzon már el a picsába innen ez a pöcs!!

DFK 2018.10.06. 21:50:36

Azért az vicces, hogy azok háborodnak fel a legjobban, akik ahol csak lehet elhatárolódnak a magyar hazától és nemzettől.

2018.10.06. 21:51:12

@Byk001: Egy muszlim ember számára a vallása tiltja, hogy más vallású, valláson kívüli emberekkel keveredjenek, tehát kizárt, hogy amíg megtartja a vallását, addig bárhová betagolódjon, asszimilálódjon! Amíg nálunk egy felekezeten kívüli vagy katolikus pl. felveheti a zsídó vallást és fordítva, addig ha egy muszlim elhagyja a vallását, akkor a többi muszlim kötelessége őt megölni /forrás: islam.com/ .
A Korán alaptétele, hogy törvényt csak isten alkothat, ember nem, ezért különülnek el és ha többségbe kerülnek egy adott területen, akkor saját törvénykezést /saria/ vezetnek be /pl. pár hónapja Indonézia Aceh tartománya vagy Nigéria északi tartományai egyenként, ahogy elfoglalják a teret /forrás: wikipedia Nigéria, Indonézia /.
A Sargentini jelentés nem Orbán Viktor ellen irányul, a pénzeket az országtól vonják el, ha pl. nem engedjük át az országon a migránsokat.
Maga jelentés abban a formában, ahogyan az ET elé kerül, itt olvasható; www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=TA&reference=P8-TA-2018-0340&language=HU&ring=A8-2018-0250#title2

tom656 2018.10.06. 21:51:22

Olyanokat írok, akiről talán O1G is hallott! Tehát akkor nem magyar Puskás Ferenc, Kubala László, Czibor Zoltán, Tarics Sándor, Zádor Ervin, Szőke Kató. De nem magyar pl. Szentgyörgyi Albert, Teller Ede, Kármán Tódor, Szilárd Leó és még sorolhatnám.

Byk001 2018.10.06. 22:03:29

@Fermentátor: De akkor miért is kell félni a migránsoktól (mármint az orbáni retorika szerint kell)? Hisz lehet, hogy magyarok, csak még nem tudjuk.

Bredpitt Monika 2018.10.06. 22:22:07

Szerintem az a magyar akinek tetszik Pit Bull es Enrique Iglesias Freak videoja.
Nekem tetszik.

patkányarcúáginéni 2018.10.06. 22:39:03

Provokáció a vitaindító, de visszaüt.

Byk001 2018.10.06. 22:39:26

@Érzelem Nélkül: Ahogy a kereszténység sem egységes, úgy az iszlám sem az, így elég nehéz általánosságban bármit is kijelenteni róla. De ennél jobban nem mennék bele a dologba, lévén nem ástam bele magam egy vallásba sem (nem gondolom, hogy kell valaki, akire rá lehet fogni a dolgokat, hogy ő irányít, meg minden úgy van, ahogy ő kitalálta).
A jelentésről meg csak annyit, hogy az EU-nak nincs joga beleszólni sem a tagállamai kormányának munkájába, sem az azt alkotó emberek életébe, így maradnak az olyan jellegű szankciók, amelyek az egész országot sújtják függetlenül attól, hogy kire akarnak hatni. De azért felhívnám a figyelmed a hivatkozott oldalon az EP állásfoglalás E pontjára "... a magyar hatóságok (...) a helyzetet nem kezelték ...", illetve a 3. pontra "... a mindenkori magyar kormány a felelős azért, hogy felszámolja az EUSZ 2. cikke szerinti értékek súlyos megsértésének veszélyét, ...". Szóval nem az országgal van bajuk, hanem a hatóságokkal és a kormánnyal.

Latcho Rom 2018.10.06. 23:10:19

Én csak azt nem értem hogy a müncshausen tesó mire magyarkodik annyira a kanadai welferen, hiszen nem csinált gyereket, onokája se lesz, Orbán szerint őkelme is egy vacak ingyenélő migri, nem magyar ember.

Uff :)

Szia Móni, megvagy jól?

2018.10.06. 23:10:26

Ki a magyar?
Aki magyarnak vallja magát!

Ki nem magyar?
A hazug tolvaj emberek. Azok akik maguknak és a baráti, haveri, rokoni körüknek lopják szét az országot.
Azok, akik már a módszerváltás óta pöffeszkednek a parlamentben, önkormányzatoknál, hivatalokban és csak lopják a közpénzt meg az Eu-s milliárdokat. Akár éppen kormányon vannak akár éppen ellenzékben.
Na azok biztosan nem magyarok!
Nálam se orbán, se gyurcsány nem magyar.
gyurcsány hazaáruló!
orbán hazaáruló!

2018.10.06. 23:10:34

@Horthy Miklós cselédje:

Az a baj, hogy ez csak üres lózung, propaganda.
Nincsenek észrevehető tettek a hétköznapi életben.
Azzal magyarkodik, hogy a rokonai, haverjai kapják az állami megrendeléseket miközben még arra sem pazarol energiát, hogy a pártkatonáit erkölcsileg és morálisan megdorgálja azok törvénytelen lopásaik, sikkasztásaik miatt.

OrbánJ 2018.10.06. 23:10:39

én 10 éve vok magyar, mert akkor kaptam meg a magyar állampolgárságot és belekerült a személyimbe ez a címke, azon kívül a Föld nevű bolygón születtem és a többit leszarom XD

2018.10.06. 23:38:58

@Érzelem Nélkül:
"Érdekes rávetítése ez a "magyarság" kérdésének egy olyan mondat alapján, amit egyébként elég nehéz kifogásolni abban a közegben, összefüggésben, ahol, amiben elhangzott."

Ilyen jellegű kifogás vagy támadás nagyon ismerős a fidesz háza tájáról.
Mármint, hogy szövegkörnyezetből kiemelnek dolgokat és azt sulykolják a nép fülébe, de lehetőleg egy nap 100 fideszes 500 médiumba 5000-szer.

2018.10.06. 23:39:04

@Horthy Miklós cselédje:

Én szeretek magyar lenni.
És végre szeretnék egy olyan Magyarországot, ahol a múlt emberei a partvonalon túlra kerülnek. Ide értve orbán elvtársat is!

2018.10.06. 23:39:55

@Byk001:
Az iszlám valóban nem egységes, de a Koránban benne vannak azok, miket írtam, ebből következően nem az a kérdés, hogy a felszámolásunkba bele fognak-e kezdeni, hanem az, hogy mikor.
A kereszténység nevében elképesztő bűnöket követtek el a múltban, de egyetlen egy olyat sem, amit a Bibliában előírtak nekik. Egy igazhitú muszlim azonban nem tehet mást, mert elő van neki írva a legszentebb könyvben.
Ha most akarnánk alapítani egy olyan egyházat, mint az iszlám, azt nem engedélyeznék. Ha nagyon erősködnénk, akkor egész életünkre börtönbe csuknának minket, mert nem csak az EUSZ 2-be ütközik a szellemisége. Érdemes körbejárni a dolgot, de csak reggel, hogy később menjen az alvás, mert ilyen szintű horrorral még a filmekben sem lehet találkozni! /Férfiak-nők aránya, .. nők megcsonkítása, nők halálozási rátája, férfiak szexualitásának "kezelése", stb. /. A kulturális és vallási antropológia, társadalomszociológia mentén meg lehet találni azt, ami miatt retteghet tőle bárki.
A jelentésben a migrációval kapcsolatos rész, ami életveszélyes. Nem írja, hogy baja van a kerítéssel, de a EUSZ 2.-be ütközőnek ítéli, hogy nem engedjük be a zöldhatáron őket, illetve, ha bejönnek, akkor összefogdossuk és visszavisszük. Magyarul az felelne meg az "európai értékeknek" /Ez valami olyan manna lehet, ami kizárólag Európa nyugati felén terem./, ha 2015-ös viszonyokat visszaállítanánk.
Az európai értékrendbe ütközik az is, hogy a hat elemis, politikai kinevezett főbíróinkat nyugdíjaztuk, ahogyan a lengyelek is tették és most szintén a 7-es cikkelyre hivatkozva hurcolják meg őket.
Velünk kapcsolatban még az is komoly hibaként van feltüntetve, hogy nem engedjük az azonos neműek házasságát, ..
Az a kevés konkrétum, ami benne van már régen meg van oldva, olyan módon, amit az EU is elfogadott, a többi meg politikai nézetkülönbség a szélsőségesen liberális nyugat és a konzervativizmusba kapaszkodó volt szocialista országok között.

kronikas 2018.10.07. 01:07:32

@Érzelem Nélkül: "Minden közösséget fenn kell tartani, ami nem irányul más közösségek vagy az egyén ellen, hogy legyen kikhez fordulni segítségért."

Pont ezeket verte s veri szét a NER... és a szolidaritást. A jó magyar ott egybites agyu, sikhülye, a propagandát zabálja s visszhangozza.

kronikas 2018.10.07. 01:09:28

@kronikas: s igazi magyar fogságban nem szaporodik :-)

2018.10.07. 08:08:19

@Pár dollárral többért:
Ez nem "fidesz" jellegű alkalmazás!
Minden érdekkommunikáció ilyen, legyen az politikai, gazdasági vagy pénzügyi indíttatású. Kissé meglepett, hogy még itt is ez van és szóvá tettem.

geeeteee 2018.10.07. 08:08:44

Találós kérdés:
"Bízunk a közösen alakított jövőben, a fiatal nemzedékek elhivatottságában . Hisszük, hogy gyermekeink és unokáink tehetségükkel, kitartásukkal és lelkierejükkel ismét naggyá
teszik Magyarországot."
Magyarország Alaptörvénye, www.alkotmany.hu/
Az értetlenkedőknek érdemes elolvasni, hogy világosabb legyen a zagyvaság, illetve világos legyen, hogy miért zagyvaság(mert az).
NEMZETI HITVALLÁS, az első másfél oldalon, a legfontosabb részlet:
"Nem ismerjük el történeti alkotmányunk idegen megszállások miatt bekövetkezett felfüggesztését.Tagadjuk a magyar nemzet és polgárai ellen a nemzetiszocialista és kommunista diktatúrák uralma alatt elkövetett embertelen bűnök elévülését.
Nem ismerjük el az 1949. évi kommunista alkotmányt, mert egy zsarnoki uralom alapja volt, ezért kinyilvánítjuk érvénytelenségét .
Egyetértünk az első szabad Országgyűlés képviselőivel, akik első határozatukban kimondták, hogy mai szabadságunk az 1956-os forradalmunkból sarjadt ki.
Hazánk 1944. március tizenkilencedikén elveszített állami önrendelkezésének visszaálltát 1990. május másodikától, az első szabadon választott népképviselet megalakulásától számítjuk. Ezt a napot tekintjük hazánk új demokráciája és alkotmányos
rendje kezdetének."
Tehát a Kállay-kormányt tekinti jogelődnek és a második világháborút lezáró békéket aláírót nem. Mégegyszer mondom:
"Bízunk a közösen alakított jövőben, a fiatal nemzedékek elhivatottságában . Hisszük, hogy gyermekeink és unokáink tehetségükkel, kitartásukkal és lelkierejükkel ismét naggyá
teszik Magyarországot."
Fasiszta fröcsögés.

2018.10.07. 08:40:26

Én legjobban azt bírom, hogy ezek hívják magukat " nemzeti érzelműnek", miközben ez a "nemzeti érzelem" abban nyilvánul meg, hogy folyton meg akarják határozni, ki a magyar, lehetőleg minél jobban szűkítve. Képtelenek a teljes nemzetben gondolkodni.

Tenkes Kapitánya 2018.10.07. 08:40:34

Ahelyett, hogy belekötne a szerző, inkább gondolkodjon el a mondás igazságán.

2018.10.07. 08:40:47

@Érzelem Nélkül:
Speciel én ismerek olyat, aki muszlimmal házasodott, és nem kellett felvennie a vallást. Nem tudom, hogy fordítva is így van, ebben az esetben a feleség katolikus, a férj muszlim. Volt persze muszlim esküvő illetve a a férj részéről rá kellett bólintania a vallasi vezetőnek, aki amúgy csak akkor engedi ha a férj elég jól áll anyagilag, hogy eltartsa a feleségét (gazdag családból származik viszont ez kb. formaság, mert a feleség mérnökként dolgozik azóta is, szó sincs eltartástól), illetve a családfőnek, aki ez esetben a legidősebb bátyja volt, szintén ra kellett bólintania. De ezek muszlim feleség esetében is meg lettek volna.

Igazából eleinte jobban rinyált a feleség mélyen katolikus anyja.

Ja, és nincs több feleség, sőt az nagyon ritka, pedig ez esetben az anyagi gátja nincs meg. Mondjuk total gondolkodású a férfi, és a barátait nézve is abszolút multikulti, nem csak muszlimokkal veszi körül magát.

2018.10.07. 08:40:55

@Érzelem Nélkül:
Az Ószövetségből simán levezethető pl. az eretnekek megölésey mert benne van hogy a varázslót öld meg. Persze lehet mondani hogy az Újszövetség az ilyeneket felülírja, csakhogy ahány teológus, annyi féleképpen értelmezi eszt, és megy a cherry picking az ószövetségből ha valami szimparikus nekik, ha nem, akkor meg hivatkoznak rá, hogy csak az Újszövetség override-olta.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.10.07. 08:57:43

@Zabalint: ja.lehet nem.muszlim feleség..de a gyerekeket muszlimnak kell nevelni.

Tenkes Kapitánya 2018.10.07. 09:13:38

@Határátkelő: A teljes idézetet nézd, ami szerint ez egy korszellemnek megfelelő új válasz, nem visszamenőleges. Miért vonatkozna azokra, akik politikai okokból emigráltak a múltban? Semmiért.

2018.10.07. 09:13:43

@FILTOL:
Akkor szerencsey hogy nincsen gyerekük (már nem is lesz), mert a feleség részéről meg a katolikus egyház várja el ugyanezt..

Tenkes Kapitánya 2018.10.07. 09:21:29

@Határátkelő: Majd utólag megtudjuk, hogy Dárdai unokája magyar lesz-e.

Határátkelő 2018.10.07. 09:22:46

@Tenkes Kapitánya: Köszönöm a választ, pontosan ezért nincsen az égvilágon semmi értelme az orbáni meghatározásnak. Mert nem lehet MOST meghatározni valakinek a magyarságát egy JÖVŐBENI helyzet alapján.

Tenkes Kapitánya 2018.10.07. 09:35:26

@Határátkelő:
Így van.
Az emberek mai viselkedéséből legfeljebb következtetni lehet rá (mondjuk egy nem Magyarországon élő magyarnak neveli-e a gyerekét, magyar iskolába járatja-e).

Szaktanár 2018.10.07. 10:37:44

@Tenkes Kapitánya: te, és mi van azzal, aki külföldön él, de szeret elmenni a helyi boltba tepertőért, magyar híreket olvas, a gyerekének magyar mesét, a youtube-n magyar zenét hallgat, csupán csak nem hajlandó egy újabb repülőt venni lőrincéknek?

az nem magyar?

wantirna 2018.10.07. 10:39:32

Egyszerűen azt mondta, hogy a nem magyar nyelvi környezetben élő családoknak erőfeszítést kell tenni azért, hogy a gyerekek a magyar nyelvet és kulturát megkapják. A nem magyar környezetük nyelvét és kulturáját erőfeszítés nélkül is felszedik.

Ezen a témán ennyit rugózni, minimum elképesztő badarság.

Ranó Matyi 2018.10.07. 10:39:48

Dádray nem magyarr

Orrbán sem

2018.10.07. 10:40:07

akkor viszont a migrancs magyar, mert az onoka már az lesz

nu pagagyí 2018.10.07. 10:40:14

Ez lehet majd az új gyűlöletkampány témája. Egyrészt kiválóan lehet hergelni a hazai rabszolgákat azokkal szemben, akik képesek arra, hogy külföldön is megállják a helyüket, másrészt valódi ellenzék már csak a Parlamenten kívül létezik és annak legerősebb képviselője pont a Momentum, akikre (milyen furcsa?) pont passzol a vád.

Azt hiszem, ha én Magyarország ellensége lennék, nem is kívánhatnék jobbat Orbánnál. Ő képes szétbaszni a nemzeti szolidaritást, agyatlan, identitás nélküli zombivá változtatni a népet, tönkretenni a kultúráját, kiölni mindenféle ambíciót az emberekből. A nem szerethető ország immár a megvalósulás küszöbén áll.

2018.10.07. 11:38:20

@Zabalint:
Nemrég volt a hírekben, hogy egy kiscsajszi kiugrott a kilencedik emeletről, két bordája eltört, saját lábán ment be az ügyeletre, de én ebből nem vonnám le azt a következtetést,hogy bárki nyugodtan ugráljon olyan magasról, így van ez a muszlimokkal kapcsolatban is.
Érdemes elgondolkodni azon, hogy miért van az, hogy az összes muszlim többségű országban csak diktátor vezetheti jól az országot, esetleg monarchia, de az ugyanaz csak más a neve.
Muszlimnak lenni nem csak vallás, hanem életforma is, nem olyan laza, mint egy katolikus élete.
A legjobb példa a veszélyre a mostanában sokat támadott Erdogan török elnök "zsarnoki ambíciói". Atatürk kemény eszközökkel világi államot hozott létre az I. Világháború után.. Modernizálta az ország nyugati részét, keletre, főként délkeletre már nem futotta a pénzekből, az szekuláris maradt.
Azóta eltelt száz év és a szekuláris állapotban hagyott területek túlszaporodták a modern részen élőket. Egy ilyen országot viszont már nem lehet európai módon kormányozni, marad a más muszlim országokban bevált, általunk diktatúrának nevezett modell, vagy a szekuláris gondolkodású embertömeg ráborul Európára, mint a XIV.-XVIII. század között.
A helyzeten rontott, hogy az iraki "diktátort" megdöntötték, a szíriait meg megpróbálták, ez felerősítette a népszaporulat növekedésének dinamizmusát Dél-Törökországban.
Azokon a területeken, ahol nincs erős központi hatalom visszaállt az eredeti muszlim, folytonos háborúra berendezkedett, többnejű családmodell. Ha Európában háborút vívtak, akkor a népességszám mindig lezuhant, de pl. Afganisztánban már a sokadik generáció nő fel háborúban, ennek ellenére a népesség az elmúlt negyven évben megháromszorozódott, pedig ott tartott évtizedes "lőgyakorlatot" a Szovjetunió, USA, Nagy-Britannia és Franciaország.
Lehet a bibliában is találni olyat, amitől kirázza az embert a hideg, de a Koránban egyértelmű utasításokként szerepelnek olyan dolgok, viszonyulási kötelezettségek, ami a Bibliában csak történetként.
Fentebb írtam több példát, szerintem legalább Nigéria történetét át kellene futni, mert ott ez elképesztő ütemben zajlik most az északról demográfiai és fegyveres módokon támadó muszlimok és a délen élő keresztények között! Nem azért történnek a dolgok, mert valaki félreértelmezte a Koránt, pontosan le van nekik írva, mit kell tenni, azt teszik.
A gyerekeinknek, unokáinknak később hiába mondjuk majd, hogy de elsőre jó ötletnek tűnt befogadni őket!

Határátkelő 2018.10.07. 11:39:56

@Érzelem Nélkül: Azért a szekuláris jelentését nézd meg a szótárban, mielőtt csodálatos történelmi eszmefuttatasokba fogsz, különben kiröhögnek.

nu pagagyí 2018.10.07. 11:41:02

Orbán rátámadt a saját fiára. Neki nem igen lesz unokája.

Sir Galahad 2018.10.07. 11:41:52

Ez egy szónoki megnyilvánulás. Aki szó szerint veszi és elkezdi ennek megfelelően elemzi, vagy ostoba, vagy annak tetteti magát.

Európai téridő 2018.10.07. 11:42:03

Mekkora egy kekec-kukac vagy, Szerzőkém! Annak alapján, amit az EU-tagság és az EU-alapelvek "segítségével" viszonylag frissen külföldre szakadt hazánkfiai találtak mondani, akár tényleg mondták, akár a médiamunkás ferdítette el a gazdási intenciói alapján, ellentmondanak annak az Orbán-beszéd következtében megindult bizonygatósdinak, amire most rárepült a balmédia. Amúgy pedig, a Sors, alias magyar történelem úgy hozta, hogy megesik, hogy a magyarság felvállalása bizony közügy. De a történelmi Magyarország nemzetiségei sem gondolták másképpen, amikor a bécsi udvar "felajánlotta" nekik a "nemzetiségi kérdés" "megoldásában" való közreműködésüket, amíg úgy vélte, hogy ez a Birodalom érdeke. Königgrätz veresége döbbentette csak rá Ferenc Jóskát is, hogy ez tévút, mert a "hű csehek" már akkor is a Birodalom szétesésére spekuláltak. Szűk fél évszázadra rá a háború közepette az akkori hűtlenné vált hűségesek javasolták Ausztria-Magyarorszá szétzúzását. Az "eredményben" pedig benne élünk. És bizony, minden látszat ellenére a nemzet(iség) felvállalása Nyugat-Mucsaröcsögén sem magánügy.

négyzet 2018.10.07. 12:34:24

@sörm:
Te tanár vagy, nem? Egy kő alatt élsz, vagy követted az elmúlt 8-15 év magyar belpolitikai eseményeit? Ezekből feltűnt, hogy hogyan alakult a különböző ellenségképek dinamikája? Hogy éppen kikre kell fújni, és ezeket a dolgokat hogyan adagolják be az embereknek?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.10.07. 12:37:15

@nu pagagyí: melyik szolidaritasra teccik gondolni..a 23 millio romanozas fajtara?

2018.10.07. 12:59:58

@Határátkelő: Nem kell megnéznem, mert alapból tudom és csak az röhög ki, akinek fogalma sincs róla, .. de beteszem. Remélem a wikipedia megteszi!"A szekuláris állam azt jelenti, hogy az állam nem avatkozik be a vallásba, nem részesíti sem előnyben, sem hátrányban a vallásokat"
Törökország keleti felében azt a helyzetet használták, ki, hogy egyébként hagyták őket "fejlődni" a saját útjukon, hasonlóan az Európai Unióba települt muszlimokkal.
Amíg Törökország nyugati felében az állam keményen beavatkozott a vallási szokások visszaszorításába, addig ez keleten és dél-keleten a rossz infrastruktúra miatt nem történt meg, ebből alakult ki a mostani helyzet.
Az EU-ban nem a közutak hiánya miatt nincs rálátás a szegregált környezetben élő muszlimokra, egyszerűen a pc. miatt hunynak szemet a gyerekházasságok, megcsonkítások, stb. felett.

kronikas 2018.10.07. 13:33:44

@Tenkes Kapitánya: akkor jó mert a többség már bevallottan politikai okból emigrál most is.

morph on deer 2018.10.07. 13:44:47

@Sir Galahad:
“Ez egy szónoki megnyilvánulás. Aki szó szerint veszi és elkezdi ennek megfelelően elemzi, vagy ostoba, vagy annak tetteti magát.”

Ez egy félművelt tahó megnyilvánulása, aki lusta, vagy képtelen végiggondolni a mondanivalóját, mielőtt beszél.

Egy félművelt tahóé, aki nagyot akart mondani, aztán ez a se füle, se farka baromság lett belőle, de a teljesen gyökér rajongótábor elalél, mert a viktor mondta, és nyilván az a hülye, aki nem érti!

Az a hülye, aki ilyesmit mond!
A királyod már megint meztelen, már megint kibújt a felcsúti bugris, aki képtelen egy értelmes mondatot megfogalmazni!

De nincs is rá szüksége, mert a szektája tagjai “értik”, bármi legyen is az!

Csak arra a pár másodpercre lett volna szükség, hogy rájöjjön, mekkora ordas baromság ez, ha például eszébe jut, hogy hoppá, akinek a leszármazottja külföldön válik szülővé, az ettől itthon azonnal elveszíti nemzeti identitását?
Mi van?!
Valóban?
Mert a viktor azt mondta, egyik “szónoki megnyilvánulása” alkalmával?

Szégyen és gyalázat, hogy egy ennyire sötét, gagyi dumákkal operáló kis suttyó csinál hülyét belőletek, és még büszkék is vagytok rá!

Hát lehettek is, van mire...

0214 (törölt) 2018.10.07. 15:17:13

@kronikas: "@Tenkes Kapitánya: akkor jó mert a többség már bevallottan politikai okból emigrál most is. " Lehetne kérni erre az állításra egy hiteles kutatási eredményt?
Egyébként a fejlett világon belül, bizonyos szinten természetes a költözködés egyik országból a másikba. Pl. míg a magyarok legkedveltebb célállomása Németország, addig onnan % arányosan majdnem ugyanannyi német költözik el másik országba, mert nem felelnek meg neki az ottani állapotok.
www.korkep.sk/cikkek/tarsadalom/2017/02/13/terkepre-raktak-mennyien-es-hova-vandorolnak-el-az-europai-orszagokbol

]{udarauszkasz 2018.10.07. 15:17:21

Jomagam 2 nyelven nottem fel, vannak kapcsolataim osztrakokkal, magyarokkal egyarant. Es bizony jopar olyan dolog van Ausztriaban, amivel nem tudok azonosulni (pl.egymas hata mogotti megfuras a melohelyen, fekete listak a munkanelkuliekrol, vagyis, ha valahonnan kirugnak, nemkonnyen talalsz munkat tobbet....)
Es jopar dolog van, ami Magyarorszagon egyszeruen nem megy le a torkomon. Ilyen a szomszed tehene mentalitas, az irigyseg, a masban csak a rossz keresese, vagy epp a gyengeje keresese, hogy hogyan lehessen vele kib***ni kesobb.
Na, most en akkor milyen nacio vagyok? Osztrak? Magyar? Klingon-Romulan keverek...? Fene se erti ezt a mai vilagot, biztosan oregszem mar....

Tothotto 2018.10.07. 15:17:27

@Sir Galahad: És az mi,aki ezeket "szónokokja"?
Egyáltalán tistaban van azzal,hogy mekkora baromságot beszél?

Habony Árpád. 2018.10.07. 17:42:01

Azt hogy ki a magyar, azt mi mondjuk meg, ugyhogy belehet fogni !

0214 (törölt) 2018.10.07. 17:42:10

@kronikas:
A Publikus kutatása sem támasztja alá a "többség" jelzővel ellátott állítást, pedig nagyon igyekezett a cikk szerzője "másként" értékelni a számokat.
A jelenlegi politikai környezet miatt 24%-ék, ami a negyedet sem éri el. publicus.hu/blog/kivandorlas-tovabbra-is-tobb-mint-egymillio-fo-menne/

0214 (törölt) 2018.10.07. 17:42:26

@LepesMez:
Ezzel a részével nem kívántam foglalkozni, de ha belegondolok, akkor ahhoz, hogy biztonságban legyen a társadalom, a jelenleginél erősebb vallási "felügyeletre" lenne szükség.
A téma szempontjából az érdekesebb, hogy a "hagyjuk békén a vallásos embereket" felfogás kifejezetten előnyös az iszlám számára. Ha így haladnak a törökországi események /Ráadásul még a szélsőségesen liberális európai vezetők így támadják Erdogant!/, akkor még maximum másfél évtized és Törökország ugyanolyan ország lesz, mint a XIX. században volt, azzal a különbséggel, hogy most több millió emberét már bejuttatta Európába.

BiG74 Bodri 2018.10.07. 18:37:55

Ha megosztó hülyeségeket beszélő pocakos 50 -es fiatalnak mondott demokratának nézek ki, én is lehetek milliárdokat lenyúló fityiszes politikus?
Apropó megosztó. Ez a beszéd a legjobb népesség megosztó. A hülyék bólogatnak és kezet csókolnak érte vitya bácsinak. A többi.. nem ennyire hülye.

HighTroller 2018.10.07. 22:18:09

nekem Orban Viktor ne mondja meg, hogy ki magyar es ki nem.

Tenkes Kapitánya 2018.10.07. 22:42:18

@Sir Galahad: Így van, igazad van.
Aki félművelt tahónak nevez emiatt, annak nincsenek érvei.

kronikas 2018.10.08. 00:58:32

@Érzelem Nélkül: ilyen többséggel ott 2/3 van.

Sir Bates dö Hól 2018.10.08. 07:04:43

@Zabalint: persze, mert a lé határozza meg a tudatukat, az meg egyre kevesebb... még jó, hogy szűkitik a kört...

Sir Bates dö Hól 2018.10.08. 07:05:13

@Érzelem Nélkül: szép eszmefuttatás, kár, hogy nem 100 méteres síkra neveztél, hanem magasugrásra... te minden bizonnyal bírod az arab irodalmi nyelvet, mert ott kétnyelvűség van ( gepeskonyv.btk.elte.hu/adatok/Okor-kelet/Okori.es.keleti.nyelvek.es.irasok/index.asp_id=95.html), hiszen anélkül nem ismerheted, értelmezheted a Koránt.
Én francia muszlimok között is élek, akik különböző eredetű muszlim vallású franciáknak tartják magukat, élvezik a laicizmus előnyeit, nem kívánnak sariját bevezetni, egyértelműen elítélik mind a politikai iszlám fundamentalizmust, mind az iszlamofób helyi tudatlan idiótákat. Ápolják kapcsolatukat az ún. anyaországukkal, a kérdésre, hogy esetleg "hazatelepülnének"- e, túlnyomórészt azt válaszolják "tu est fou? il n'y a pas de liberté" (megőrültél? ott nincs szabadság). Biztos szerencsés vagyok... vagy tényleg vonzó a rothadó nyugat életformája.

DFK 2018.10.08. 09:14:29

@morph on deer: attól, hogy külföldön él, a gyerekei lehetnek magyarok. Tudod, Ahmed hiába születik Svédországban, nem lesz svéd; bármennyire is ezt toljátok, akkor sem. Ahogy az erdélyi magyar sem román, a kárpátaljai sem ukrán.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása