2018. október 05. 06:30,  Mentőakció a bázeli járaton 21 komment

2018. október 05. 06:30 Határátkelő

Mentőakció a bázeli járaton

Aki sokat utazik (és azért a határátkelők többsége ilyen) az tudja, hogy a repülés általában unalmas műfaj. Az ember egy csomót várakozik a repülőtéren, majd többé-kevésbé kényelmesen (kényelmetlenül) ül pár órát a gépen, hogy aztán várhassa a csomagját a célállomáson. Persze az a jobbik eset, amikor így történik, hiszen ha egy járaton dráma van, akkor az már régen rossz. Utóbbi történt meg Ütvefúró kollégájával a bázeli járaton a napokban, ő pedig gyorsan megírta. Ez a poszt következik most.

repulo_fedelzet_foto_pixabay_com_unsplash.jpgA kép illusztráció

„Én egy kukoricán hízlalt alföldi gyerek vagyok, akinek lángos volt a jele az óvodában, de azt nem gondoltam volna, hogy egyszer ennek hasznát is veszem.

Hétfő este hazafelé tartottunk a kollégámmal Bázelből. A nyaralásáról készült képeket nézegettük. Gyorsan telt az idő. Az út nagyrészt eseménytelenül telt.

Leszálláshoz készülődtünk, amikor heves kiáltozásra lettünk figyelmesek. Hátranézek, látom, hogy a steward dulakodik az egyik utassal hangos szóváltás közepette.

Akkor még azt gondoltam, hogy részeg az utas. Le is fejelte gyors egymásutánban kétszer a stewardot. Ekkor láttam, hogy baj van. Nem volt idő agyalni, rögtön cselekedni kellett.

repulos.jpgMindig a fel és a leszállás a legveszélyesebb. Képzeljük bele magunkat a pilótafülkében tartózkodók helyzetébe is egy kicsit. Úgy kell leszálláshoz készülődniük, hogy nem mehetnek hátra megnézni, hogy mi van, miközben tudják, hogy baj van.

A gép ezen a részén elég sok kisgyerek volt. Nekem is van egy kislányom. Rá gondoltam, amikor megindultam hátra. Odaadtam mindent a zsebemből a kollégámnak, majd mentem segíteni. Az utasok egyik fele azt mondta, hogy ne menjek, a másik meg hogy menjek. Nem törődtem velük, mentem a magam feje után.

Tudtam, hogy az őrjöngőt megütni nem lehet. Ezért a jobb kezét kaptam el, majd próbáltam hátrafeszíteni, aztán hárman próbáltuk visszanyomni az ülésbe. Az egyik stewardess harisnyát hozott, azzal kötözte le közben az őrjöngőnek a kezét.

Folyamatosan ellenállt, a stewardot még egyszer lefejelte, engem is le akart, de én elhajoltam.

- Megöllek benneteket! Csak szálljunk le - ordította a képünkbe.

Ekkor szóltam, hogy a harisnya kevés lesz.

- Hozzatok övet, amivel a bemutatókat tartjátok.

Így is lett. Egyszerre nyomtuk a székbe, meg szorítottunk hátra a kezét. Én voltam pár disznóvágáson, de ott a kétmázsás disznó nem harcolt úgy, mint ahogy ez a vadállat küzdött.

Ekkora vált gyanússá számomra, hogy a piától nem lehet ennyi ereje valakinek. Sikerült lekötözni. A keze a mögötte lévő üléssorhoz lett lekötözve, de a lába szabadon maradt.

Megkérdeztem, hogy segíthetek-e még, de amint láttam, hogy nincs mit tenni, visszamentem a helyemre. Öt perc elteltével nem akartam hinni szememnek. Elszabadult. Járkálni kezdett, mint a Walking Deadben a zombik. A hangosbemondón rászóltak, hogy üljön le, meglepő módon engedelmeskedett.

Leszálltunk, bemondták, hogy mindenki maradjon a helyén, amíg megjönnek a rend őrei. A kapitány hátrasétált, vele is púposkodott ez a vadállat. A kapitány fogta, „lendületesen” hátrakísérte az emberünket, majd beadott neki két kanalas gyógyszert intravénásan. Ettől a narkós seggre ült.

A stewardessek közben takarták a folyosót. Csigalassúsággal múltak a percek. Láttam, hogy rajta ülnek ketten, de még így is fel akart kelni. A barátnője kántálta folyamatosan, hogy „ne csináld, hagyd abba”, de ő már rég nem ebben a létsíkban járt, nem figyelt a külső ingerekre.

Lement alfába, de szerintem jó lesz az omegának is. Még egyszer visszaindultam, hogy segítsek, de a stewardess intett, hogy maradjak. Egy másik utas már megelőzött, ő ült rajta, meg a kapitány.

Nyílt a hátsó ajtó, bejöttek a rend őrei. A kapitány letolta az egyenruhásokat, hogy miért kellett ilyen sokáig várni. Kisvártatva elhagyhattuk a repülőgépet.

Ezúton szeretném megköszönni a személyzet profi hozzáállását. Dicséretet érdemelnek.

A magam részéről még annyit, hogy ezentúl a kézipoggyászban valami erősebb kábelkötegelőt is viszek magammal a szokásos alsónadrág + zokni kombó mellé, hátha szükség lesz rá legközelebb.”

Október 12. - az első Határátkelő Klub találkozó!

Találkozhattok vendégekkel (az egyikük régi ismerős, a másik szakember, a harmadik pedig...), beszélgethetünk határátkelésről, hazatérésről. Ha érdekel a külföldi élet, vagy határátkelő vagy, esetleg hazatértél - gyere el! A belépés ingyenes (sőt, senki nem távozik üres kézzel :) ), de csak 70 hely van, szóval minél hamarabb jelentkezz itt! További részleteket itt találsz.

(Fotó: pixabay.com/Unsplash)

Címkék: Svájc

Hari Seldon 2 2018.10.05. 07:41:04

Olvastam a hírt, talán egy hete. Gondoltam is, hogy a határátkelő sváci gárdája azon az útvonalon repül...

Határátkelő 2018.10.05. 08:11:49

@Hari Seldon 2: Határátkelők mindenhol... :)

tanato 2018.10.05. 09:08:54

Egy kis off.index.hu/belfold/2018/10/05/roma_orokbeadas_dania_kutatas/
z egy igen érdekes cikk egy 4 éves korában Dániába vitt örökbefogadott magyar cigánylányról,aki ráADásul leszbikus.hazajött megkereste a szüleit és 10 testvérét.Sok érdekes forduló van van a cikkben pl. amikor arab migránsanak nézték a rendőrök Kelet Magyarországon,vagy amikor látta hogy a testvérei sok fényképen rabruhában vannak,vagy amikor DÁniában az arab bevándorlók maguk közölinek gondolták és beszóltak neki a leszbikussága miatt stb.

Narina 2018.10.05. 09:18:41

Vannak ám kalandjaid Babám! Nem semmi! A kötegelőt én is tartom magamnál, ki tudja mire lesz az jó! Bár csak a csomaghoz, meg kicsit furcsán néznek, de nem vitáznak!

wuaaa 2018.10.05. 13:05:38

Általában szokott lenni bilincs. Nyilván légitársaságtól függ.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.10.05. 14:36:05

Nekem csak az a kérdésem, hogy a fantáziájáról híres Ütvefúró naplóját vagy sajtóhír ihlette novelláját olvashatjuk?

2018.10.05. 16:47:39

Hm, pedig a nylon-harisnya gyilkos fegyver (deszószerint), nehezen szakad ... persze, az a rohadt "szem" mindig felfut rajta :DDD

Shanarey 2018.10.05. 17:11:51

Nálam szigetelő szalag is van, nem csak kötegelő.
:-)

funfun 2018.10.05. 17:36:44

"beadott neki két kanalas gyógyszert intravénásan."
Ezt hogy kell érteni?

tanato 2018.10.05. 17:54:12

Ez tényleg jó,pedig van vagy 20 éves.

Brix 2018.10.05. 18:17:08

A bázeli járat...Igen....Oda sem egyszerű kirándulók járnak , hanem a pesti, szabolcsi alvilági figurák, akik hozzák- viszik a lányokat, a svájci bordèlyházakból...Hazafelè már bedrogozva jönnek...

Hari Seldon 2 2018.10.05. 19:43:58

@funfun:
Az ilye nszakaszokat én nemes egyszerűséggel átugrom, merthogy nekem ez nem mond semmit.
Viszont lehetne még pár részlet, hogy ki volt az illető, miért viselkedett így? Stb...

tomfree 2018.10.05. 23:05:56

Ovet leveszed es jobb mint egy harisnya.

Alick 2018.10.05. 23:06:17

Tűzoltó készülékkel lendületből fejbebaszni esetleg egy tollat tövig belenyomni a szemgödrébe, utána már nem fog mászkálni.
Mindenki hallotta, hogy Allah Akbar-t kiabált és közben a zsebében matatott.

sterimar 2018.10.06. 08:43:35

Mindenhol tévesen jelent meg, ugyanis nem a kapitány jött ki a végén, hanem az első tiszt.

LebensraumamOsten 2018.10.06. 08:44:00

Te egy hős vagy! Engedd meg hogy letérdeljünk előtted és világgá kürtöljük, mekkora májer vagy! Tekinthetünk rád innentől példaképünkként?
Tututúúú! Tututúúúúú! (trombitahang)
Közhírré tétetik hogy xy tenyérbe mászó orcájú (de tényleg az) blogíró (a név tetszés szerint változtatható, kiegészíthető) ujjjjan nagy hőcsiességet követett el, hogy ezennel a fapadossal utazók Kubatov rendjének lovagjává tétetik és nemesi címert kap.
A címerben egy jobbágytelek udvarán fetrengő disznó felett lebegő kéz legyen, megyl ökölbe szoríttatik.Jutalma őkirályi felségünk részérő két somogyi jobbágyfalu lett légyen, ahol minden mezítlábas pór csak gyalog járhatott eddig.
Kihirdetjük továbbá, hogy innnentől fogva bármely fapados járat pilótafülkéjéba szabadon bejáratos lesz és minden járaton egyszer belemarkolhat a stewardessek formás popsijába - vagy a stewardokéba, óhaja szerint.
Turututúúú! Turututúúú!

Szaktanár 2018.10.06. 10:23:20

@wuaaa: múltkor a klm amszterdamba tartó járatán sajnos nem volt, pedig nagyon kellett volna. egy rendkívül csinos stewardess tette szóvá, h nem lett volna szabad meginnom a nem tőlük, hanem a duty free-ben vásárolt felesemet a gépen, én meg alig vártam, h magához bilincseljen, de sajnos hiába.

tanato 2018.10.06. 10:27:52

@Brix: @Vadalmaaaaa: Mint a fekete vonat egykoron.Bár szerintem azért a prostik meg a futtatóik inkább kocsival járnak oda vissza.lehet hogy most repülőre fanyalodtak??