oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. szeptember 27. 06:30,  A multikulti városa 91 komment

2018. szeptember 27. 06:30 Határátkelő

A multikulti városa

Luxembourg igazán sokszínű hely, mind kultúrában mind nyelv tekintetében. Ebből persze negatív és pozitív dolgok egyaránt következnek a mindennapi életben és persze a munkavállalás terén is, amiben a magyaroknak a poszt szerzője, Vera szerint egyre nehezebb a helyzetük. Folytatódik tehát a Bemutatom a városom-sorozat, a képeket köszönöm a szerzőnek.

Mutasd be a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, mennyire könnyű munkát találni a környéken... Írd meg és küldd el (lehetőleg fotókkal) a hataratkelo@hotmail.com címre! (Segítő kérdéseket a poszt végén találsz.)

img_9388.JPG

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket?

Attól függ, milyen és mennyi időnk van, de mivel imádom a Ville Basse-ra/Grundra/Pfaffenthalra nyíló panorámát, valamelyik kilátópontra szoktam elsőként elráncigálni az áldozatot. Ha ez valamiért nem megy, akkor leviszem a Grundra az Alzette partján sétálni.

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban?

Szombaton a tömegközlekedés :D, amúgy az összes sétaútvonal (pl. a Wenzel), és a Villa Vauban (ahol, szégyen, nem szégyen, én még nem jártam, csak a férjem, de ő ódákat zengett róla), ahol képzőművészeti kiállítások vannak - pénteken este 6-tól 9-ig ingyenesen, amúgy 5 euró.

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát?

Őszintén? Nem tudok olyasmiről, hogy luxemburgi ízek. Ami van, az francia/német, meg persze a standard indiai/kínai/török stb. Az évente megrendezett búcsúban, a Schueberfouerben lehet Gromperekichelchert enni (meg biztos más helyeken és alkalommal is :)), ez fut helyi különlegességként a hozzám hasonló migránsok körében, de ez se igazán itteni truváj, mert mi magyarok is ismerjük, rösztiként.

Az állaga picit más, és a különlegessége, hogy almaszószba érdemes mártogatni, lehet, hogy nem hangzik túl étvágygerjesztően, de nagyon finom! (Már ha eljutunk odáig, hogy többé-kevésbé érthetően ejtsük ki a nevét, és kiszolgáljanak. De többnyire a “Schoubiban” az ember csak odamegy a pulthoz és már nyomják is a kezébe, csak az almaszószt kell külön kérni.)

img_7303.JPG

Ami esetleg érdekes lehet még, de Luxembourghoz kulináris szempontból semmi köze, az egy szír pop-up étterem, a Syriously, amit menekültek üzemeltetnek. A város hangulatát mindenesetre abszolút visszaadja: mindenféle nemzetiségű emberek hosszú asztaloknál vegyülve esznek-isznak-beszélgetnek egy csomóféle nyelven, csomóféle akcentussal.

Ha olyan helyre akarom vinni a látogatót, ahol jó idő esetén a teraszról lehet gyönyörködni Luxembourgban, akkor a Scott’s Pubot választanám a Grundon.

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét?

A Bock kazamatákban sétálva, onnan a városra kikukucskálva.

Mennyire könnyű munkát találni a környéken?

Luxembourg esetében a “környék” eléggé relatív: lehet a városra, az országra, de a környező országok közelebbi nagyvárosaira is érteni. Luxembourg városon belül (és amennyire látom, az országon belül is) pénzügyi vagy IT-s végzettséggel és kellő (angol, francia, németből legalább kettő, de inkább legalább három) nyelvtudással az álláshirdetéseket nézve azt hiszem, pillanatok alatt lehet állást találni, mint ahogy takarítónőként is.

(Utóbbihoz gyakran kérik a portugál nyelvtudást is viszont, mivel a legtöbb takarítócégben portugál a munkaadó és a munkavállalók többsége is, így nem árt.) Más végzettséggel eléggé a szerencsén múlik, hogy van-e pont jókor pont egy megfelelő üresedés, ahova pont nincs nálunk jobb konkurens pályázó.

Álláshirdetés első pillantásra rengeteg van, a legnagyobb akadály a nyelvtudás illetve a luxemburgi munkatapasztalat hiánya szokott lenni. Sok helyen nem elég az angol, német, francia, hanem elvárják mellé a luxemburgi nyelv ismeretét is, sőt van, ahol még pluszban kell portugál vagy spanyol vagy olasz, ÉS előny, ha az illető ért hollandul is valamicskét.

img_9996.JPG

Képzeljünk el egy nyelvileg jól képzett, átlag friss magyar bevándorlót: nem jellemző, hogy az angol+német vagy angol+francia kombináción kívül még legyen aktív, naprakész nyelvtudása egy harmadik nyelvből is (és azért általában inkább az erős angol + jóval gyengébb második nyelv a gyakori).

Nagy mázlival lehet olyan állást találni, ahova elég az angol, de a hiányszakmákban szinte mindenhol elvárás a minimum három nyelv ismerete. Szerencsések a szakképzett angolok, akik most a Brexit miatt egyre nagyobb számban jönnek ide, és szerencsétlenek az átlag (értsd: nem anyanyelvi angol) kelet-közép/közép-kelet-európai bevándorlók, akik ettől egyre kijjebb szorulnak a munkaerőpiacról…

Milyen kikapcsolódási lehetőségeket nyújt az adott város (és környéke)?

Rossz időben illetve kultúrára szomjazóknak: múzeumok, színház, klasszikus és könnyűzenei koncertek, a budapesti kínálathoz képest elenyésző változatosságban, de ne felejtsük a méreteket.

Forrásaim szerint vannak bulik is, ezekkel nem vagyok képben, de nagy buliigényű kollégáim évek óta jól bírják a luxembourgi tempót, szóval olyan nagyon nem lehet unalmas. :) Jó időben rengeteg kirándulási lehetőség van országon belül és kívül is, városban vagy természetben, kinek-kinek a szája íze szerint.

Kinek ajánlanád a várost?

Olyanoknak, akik egyszerre akarnak fővárosban és vidéken élni, beszélnek nyelveket és bírják a multikulti összes hátrányát is, nem csak a sokat hangoztatott előnyöket. Hátrányok alatt például az eltérő temperamentumra és kommunikációs szokásokra gondolok, amelyek sok-sok félreértést, sértődést, rossz érzést okozhatnak, amíg meg nem ismerjük az illetőt közelebbről.

img_4257.JPG

Vagy hogy nem vagyunk biztosak benne, kivel mennyire lehet ironizálni, lehet-e egyáltalán, veszi-e a lapot, stb., vagy hogy az eltérő történelmi és kulturális háttér miatt talán óvatosabban kommunikálunk franciákkal / angolokkal, és szívesebben lengyelekkel / szlovákokkal (már csak azért is, mert az elején az ő angoljukat jobban értjük, mint az anyanyelvieket, vagy neadjisten a franciákat), és ezzel saját magunkat akadályozzuk meg a “nyitásban”, stb-stb.

Milyen a jövőképed az adott városban?

Magánéletileg, azt gondolom, ugyanolyan, mint bárhol lenne. Szakmailag nem tudom, mennyire lesz itt hosszú távon perspektíva, de egyelőre ez nem égető, és ha már végképp nem látjuk a folytatást, akkor lehet, hogy elgondolkodunk az országváltáson. Térjünk vissza erre 5-6 év múlva. :)”

Ha szívesen olvasnátok még Verától, látogassatok el a blogjára!

Hazatérők – az első hivatalos Határátkelő-találkozó 

Külföldön éltél, de hazaköltöztél? Szeretnéd megosztani a tapasztalataid, de nincs kivel? Kérdéseid vannak, szívesen beszélgetnél olyan határátkelőkkel, akik szintén hazajöttek? Találkozz velük és velünk a Határátkelő Klub első hivatalos összejövetelén! További részleteket itt és a Facebook-oldalon találsz!

A Bemutatom a városom-sorozat sorvezetőnek szánt kérdései (tetszés szerint bővíthetők) 

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket? 

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban? 

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát? 

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét? 

Minek hagyjunk helyet a bőröndben, azaz mit érdemes vásárolni? 

Mennyire könnyű munkát találni a környéken? 

Milyen szolgáltatások érhetők el a városban? 

Milyen kikapcsolódási lehetőségeket nyújt az adott város (és környéke)? 

Kinek ajánlanád a várost? 

Milyen a jövőképed az adott városban?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Luxembourg bemutatom a városom

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4314265795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 07:11:53

Mi is mindig a Corniche-on megyünk végig, aztán megyünk le a Grund-ra. A lányok imádják a "csúszdás múzeumot" (Természettudományi múzeum).

Mme Seldon 2018.09.27. 07:18:48

Mojgen!
Váltjuk egymást Harival :)
Vendégeknek megmutatjuk a panorámás üvegliftet, ami a felső városból levisz az alsóba, városnéző kisvonatozunk. Az alsó városban van egy-két étterem, ami kezd a törzshelyünk lenni, de a Scott's pub pont nem (mélyfagyasztott pizza, figyelmetlen kiszolgálás).
A gyerekekkel még csak a Természettudományi Múzeumben voltunk (ott viszont sokszor), már nagyon szeretném megnézni a képzőművészeti múzeumokat is.

Mme Seldon 2018.09.27. 07:22:05

Sokan járnak át Németországból/ Franciaországból dolgozni, emiatt az A31-es autópálya reggel borzasztó zsúfolt. Thionvilleből a vonat fél óra alatt Luxembourgban van.
Pont most megy el oda dolgozni az egyik jól képzett ápolónőnk, aki egyedül neveli a gyerekét, az ittenihez képest másfélszeres fizetésért.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 08:05:18

@Hari Seldon 2:
Hirtelenjében csak ezt a linket találtam a közlekedésről Louxembourg felé.
(Biztos van Linkedin nélküli kép is valahol)

gabors 2018.09.27. 08:17:21

Luxemburg ?

Azt hittem ez egy egesz orszag .. meg az ENSZ-nek is teljes jogu tagja ( az EU-nek is remelem jol tudom)

Most akkor mi van ??

gabors 2018.09.27. 08:21:46

@maxval balcán bircaman: " Könnyű megélni mások kifosztásából... "

kit fosztottak ki ?

valami uber pirate luxemburg .. .valami vicc lesz ez

gondolom lerohantak egesz del-azsiat, es fel afrikat csak min a nem-marxistak errol nem hallottak eddig ...

Herr Géza 2018.09.27. 09:31:04

Hú, ez a Gromperekichelcher tényleg valami abszolút „fúziós“ luxemburgi konyha eredménye. Sajátos átmenet a svájci Rösti és a német Reibekuchen/Kartoffelpuffer (Reiberdatschi, Krumberschnietscher) között. Az előbbit (alapvetően köret) nemigen eszik almaszósszal, az utóbbinál (főfogás, esetleg desszert) viszont standard az édes trutyi hozzá. A luxemburgi verzió meg összekutyulja az egészet...

Hari Seldon 2 2018.09.27. 10:09:10

@Herr Géza:
Nálunk van rösti burger. - Lehet, hogy onnan jött?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 10:12:05

@gabors:

Bárkit. Európa egyik lopottpénz központja az egész ország.

Herr Géza 2018.09.27. 10:36:36

@Hari Seldon 2: Rösti burger? Az már valami kombinált kaja, nem? Az originál svájci Röstiben nincs pl. sem hagyma, sem fokhagyma, liszt meg tojás pláne nem, az meg hogy nyers, vagy héjjában főzött krumpliból készül, „vallás kérdése”. Mint otthon a halászlé, van ezer helyi verzió... A Kartoffelpuffernél elég egyértelmű, hogy nyers krumplit kell lereszelni, liszt +tojás alap, fűszerezés ízlés szerint, aztán jöhet mellé az almaszósz pl.

Herr Géza 2018.09.27. 10:45:04

@maxval balcán bircaman:
gabors: „kit fosztottak ki ?”
birca: “Bárkit”
Nem érzed ilyenkor nevetségesnek magadat?
Birca féle érvelés a négyzeten.... :)))

Herr Géza 2018.09.27. 10:49:19

@maxval balcán bircaman: „Európa egyik lopottpénz központja az egész ország.“ Jaja, ott van a központi porszívó telepítve, beszippantja a fél magyar GDP-t.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 11:10:01

@Herr Géza:

Luxemburg az egyik európai ofsórközpont. Abból áll, hogy fedezéket biztosít a világ kirablásához. S igen, bárkinek megadja ezt a lehetőséget, aki megfizeti a szolgáltatást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 11:10:05

@Herr Géza:

Nem, a porszívót az összes magállam működteti, itt másról beszélünk.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 11:18:24

@Herr Géza:
Hát az a rösti valahogy úgy néz ki nálunk, hogy a krumplilángos féle alsó rész, rajta a hamburger hús, meg persze a szokásos hamburger cuccok, hagyma paradicsom, szósz, stb...
Persze én nem vagyok nagy étel szakértő, csak azt tudom, ez az amit itt a Fluch-ban adnak...

Herr Géza 2018.09.27. 11:31:52

@maxval balcán bircaman: Akkor kérdezném, hogy pl. a legújabb MVM balhé hogy jön a képbe?
index.hu/gazdasag/2018/09/26/ennek_most_lesznek_kovetkezmenyei_-_belso_vizsgalat_zajlik_az_mvm-nel/
Tudom persze, az Index libsibolsi rémhírforrás....
Azért kíváncsi lennék, hogy magyarázod meg.

London2009 2018.09.27. 12:19:29

@Herr Géza: @gabors: sracok...hagyjatok...csak a szokasos mantra. Ne legyen mar ma is birkanap! Engedjetek el a fuletek mellett...

partizánok 2018.09.27. 12:30:25

@Herr Géza:
Kedves Géza!

Szerintem Bircának igaza van.
A gazdag nyugati mag országok vastagon benne vannak a keleti blokk országainak a kizsigerelésében.
Ha arra gondolsz, hogy a nyugat tart el bennünket, akkor javaslom kicsit jobban a dolgok mögé nézni.
Az a kis vacsora maradék, amit strukturális alapok címén idelöknek, az nekik többszörösen megtérül. A többsége visszacsorog hozzájuk.
Álljon itt a számodra oly hiteles index cikke! :-)

index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

Ha csak arra gondolsz, hogy kb. 1 millió ember dolgozik a Mo-on nyugati cégeknek, akik minimum 1000 euro extra profitot (de inkább többet) keresenek minden magyar munkáson, az már éves szinten 12 milliárd EUR.
És még nem beszéltünk a bankok, kereskedelmi láncok óriási hasznáról. A román/bolgár/török kamionok által,szinte ingyenesen használt úthálózat(volt egy idő amikor 10 EUR-ért át lehetett menni az országon egy kamionnak), használatáról, hogy a keleti-országokból ellássák olcsó árúval a nyugatot, mely utaknak mi fizetjük a kölcsöneit... és még sorolhatnám.
Az, amit a mindekori kormányok(akármelyik!!!!) zsebre tesznek, az aprópénz, ahhoz képest, amit a nyugat kivisz innen.
Na de most komolyan, te azt hiszed, hogy az okos és művelt nyugati tőke, a mi két szép szemünkért adja az alamizsnát, hogy felzárkóztasson bennünket? Ugyan már, kedves Géza, ne legyél már ennyire naív! Aztárt teszi mert vastagon megéri neki!
Valaki nagyon szépen megmondta:
"Addig leszünk tagok, amíg nekik megéri".
Szívesen vitázom észérvekkel.
:-)

És ne tereljük most a témát Mo-ra, mert nem Mo a téma tárgya!

És még egy "apróság":

"A vizsgálóbizottság ülésén Juncker úgy nyilatkozott, hogy ugyan nem ő hozta létre az adóelkerülés luxemburgi rendszerét, de politikai felelőssége van annak működésében."

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/sulyos_beismerest_tett_juncker.639511.html

:-)

verkagrafomanka 2018.09.27. 12:34:41

@Mme Seldon: a Scott's-ban en a kilatast imadom a teraszon :) meg amugy ha eleg ehes vagy, jo az a pizza! es velem eddig a pincerek is kedvesek voltak, de tudom, hogy ez onmagaban nem reprezentativ.

@Hari Seldon 2: hm, erdekes fuzio...

verkagrafomanka 2018.09.27. 12:58:03

Szeretnek helyreigazitast tenni: "Szerencsések a szakképzett angolok," helyesen: "Szerencsesek a szakkepzett es tobb nyelvet beszelo" angolok stb.
Kozben tobben ravilagitottak, hogy az anyanyelvi angolok nem feltetlenul beszelnek tobb nyelvet, igy onmagaban az o angol- es szaktudasuk nem elony egy 2-3 nyelvet beszelo es szakkepzett kelet-kozep-europai bevandorloval szemben egy olyan allasra valo jelentkezeskor, ahol elvaras a 3 nyelv. Ha csak angolul kell tudni, az mas :)

Mme Seldon 2018.09.27. 13:15:00

Azokban a luxembourgi éttermekben, ahol én jártam ( Bosso és Oscars a Grundon) inkább angolul beszélnek a pincérek, mint franciául.
@verkagrafomanka: ezek jobb helyek, mint a Scott's :)
De érdemes a francia szokást 'kijátszva' 12 előtt 5 perccel érkezni, mert a népek pontosan 12-kor érkeznek enni :)

Mme Seldon 2018.09.27. 13:17:13

@verkagrafomanka:
Nem Luxembourg város, hanem ország, de Viandent a te útmutatásod alapján találtuk meg és nagyon szeretjük (a középkori várat és a libegőt is).

Herr Géza 2018.09.27. 13:48:13

@maxval balcán bircaman: Tipikus bircaválasz. Semmi az égadtavilágon. Tök rendben van. Nyilván.

Herr Géza 2018.09.27. 14:04:15

@partizánok: Kedves partizánok! Nem, nem vagyok Index-rajongó, józan kritikával kezelem mindkét oldal sajtójának cikkeit. Azért nem ártana végigolvasni az ominózus cikket, mert abból messze nem az jön le, amit te szeretnél belőle kiolvasni.

„Az a kis vacsora maradék, amit strukturális alapok címén idelöknek, az nekik többszörösen megtérül. A többsége visszacsorog hozzájuk.“
Aha. Ha én odalökök valakinek valamiféle segélyt, majd annak “többsége” visszacsorog hozzám, akkor az nekem TÖBBSZÖRÖSEN megtérül? Azt a mindenit... :D Unortodox közgazdaságtan ugyebár.
Ezek után milyen észérvekről beszélsz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 14:07:32

@Herr Géza:

Most komolyan arra számítasz, hogy a fideszes emberek törvénysértései miatt hatalomba fogjuk segíteni a ballibeket?

Hari Seldon 2 2018.09.27. 14:17:57

@London2009:
OK, de naponta többször szűrni kell.
Akárhányszor jelentkezem be, vagy Mme Seldon, azonnal látom a baromságait.

Csaba Sz 2018.09.27. 14:48:43

"Sok helyen nem elég az angol, német, francia, hanem elvárják mellé a luxemburgi nyelv ismeretét is"
Ezt szinte mindenki teljesítheti.:XD

Herr Géza 2018.09.27. 15:02:23

@maxval balcán bircaman: Hahaha, most nevessek? Nem kell a ballibeket hatalomba segítenetek ( kik is azok a “mi”?), de éppelméjű társadalmakban ennek töredékéért is harakirit követ el a felelős elvtárs, de minimum repül a Bogárpreparátorok és Bélyeggyűjtők Nemzeti Szövetségének helyettes-alelnöki posztjára. Pont.

Herr Géza 2018.09.27. 15:06:12

@Herr Géza: Jaj várj, kihagytam, hogy „Keresztény” Bogárpreparátorok stb....
Gondolom így sokkal jobban tudod emészteni a témát... :D

Din Serpahis 2018.09.27. 15:15:12

@verkagrafomanka: milyenek ott az atlagfizuk amugy?

Din Serpahis 2018.09.27. 15:15:58

@maxval balcán bircaman: nem a ballibeket kellene a hatalomba segiteni, hanem a fideszeseket a bortonbe.

Zoltan Hazafi 2018.09.27. 15:29:46

@maxval balcán bircaman: Igen, lásd: CHF devizahitelesek, Quaestor-kötvényesek és társaik. Működik a kifosztás Magyarországon.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 15:29:47

@verkagrafomanka:
Most gondolkoztam, az is elképzelhető, hogy láttatok minket arrafelé. Időnként nagy (és hangos) csapatokba megyünk felülről lefelé. Aztán megint fel az üveglifnél.
Ujjabban kell tennünk egy kört is a kisvonattal, mert az lett a kedvenc.
Egyébként köszi a tippeket.
- Én péládul már régóta be akartam menni a kazamatákba, de amikor indulnánk arra, mindig fel kellett szállnunk a kisvonatra... Lassan kívülről tudom Luxembourg történelmét. :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 15:29:54

@Herr Géza:

A korrupció mértéke mérsékelt, így nem érdemes foglalkozni vele. Van 10 fointosabb probléma.

Aki a korrupciót első helyre helyezi, annak rejtett céljai vagyunk. Ezen célokat nem tervezzük támogatni. Pont.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 15:29:58

@Din Serpahis:

Igen, ezt szeretne a hatalom, de mi, kisemberek nem kívánjuk elősegíteni a hatalmasok puccsát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 15:30:05

@Hari Seldon 2:

Én is szűröm magamat. Felháborító miket írok. Elég, hogy íráskor felháborodok, így szűröm magamat, ne kelljen másodszor is felháborodnom, olvasásukkor.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.27. 15:51:04

@Zoltan Hazafi:

A devizahiteles kérdésre éppen a mostani kormány adott részleges megoldást.

De igazad van, jobb megoldás kellene, jobban meg kellene szorítani a bankok szarvát, ez tény.

Ami biztos: így is több az eredmény, mint ami a ballib bankkárkormányok alatt volt szokásban.

partizánok 2018.09.27. 16:13:52

Kedves Géza!

"/ Azért nem ártana végigolvasni az ominózus cikket, mert abból messze nem az jön le, amit te szeretnél belőle /kiolvasni."

Nem tudom, hogy te honnan tudod, hogy én mit szerettem volna kiolvasni, de elárulom. :-)
Ezt:
"...És minden eurónak, amit az EU Lengyelországnak ad, nagy része Németországba jön vissza. A lengyelek arra használják ezt a pénzt, hogy a német építőiparnak adnak belőle megrendeléseket, német gépeket és német teherautókat vásárolnak. Tehát a nettó befizetőknek, mint Németország, az kell, hogy legyen az érdekük, hogy fenntartsák a strukturális alapokat
Gazdasági szempontból Németország nem nettó befizető, hanem nettó kedvezményezett..."

index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

És ez nem csak Lengyelországra vonatkozik, hanem az egész szerencsétlen Kelet-Európa-i régióra.

/„Az a kis vacsora maradék, amit strukturális alapok címén idelöknek, az nekik többszörösen megtérül. A többsége /visszacsorog hozzájuk.“
/Aha. Ha én odalökök valakinek valamiféle segélyt, majd annak “többsége” visszacsorog hozzám, akkor az nekem /TÖBBSZÖRÖSEN megtérül? "

Úgy látszik nem fogalmaztam eléggé érthetően.
Szóval ha jól gugliztam ki, akkor 2016-ban 4,5 milliárd EUR-t kaptunk az EU-tól.
propeller.hu/itthon/3029285-tudja-hogy-mennyit-kapunk-eu

Befizettünk kb. 1 milliárdot. Ez eddig ugye 3,5 milliárd nekünk.
Ebből tegyük fel kb.60% visszafolyt nekik, akkor kb. maradt 1,5 nekünk.
Na most kerestek rajtunk 12 milliárd EUR-t+a bankok + a kereskedelmi láncok + az adó kiesés + humán erőforrás lerablás, stb.

www.napi.hu/magyar_vallalatok/nagyot_ugrott_a_bankok_eredmenye_itt_az_eves_jelentes.630723.html

Na ugye hogy kijön a "TÖBBSZÖRÖS"-en megtérül nekik.
Nem is többszörösen, hanem SOKSZOROSAN.

És ezt a 12 milliárd EUR-t szorozd be tízzel.
Mert Kelet-Európa egy 100 milliós termelő piac. Minimum ennyit keres a mesés/okos/művelt nyugat Kelet-Európán. És azért valljuk be, ez nekik nagyon is megfelel és tesznek is érte, hogy így legyen. Nem a színházat kell nézni, hanem a lóvét, hol köt ki!

:-)

És tudod mi az érdekes?
Elmeséltem ezt egy ismerősnek, aki Prágában dolgozik egy multi/globál könyvvizsgáló/könyvelő cégnél. És többé kevésbé egyetértett ezzel.

"/Azt a mindenit... :D Unortodox közgazdaságtan ugyebár."
Ne terelj! És ne pufogtass populista lózungokat. Értelmesebb vagy te ennél!
:-)
Ezt sima parasztlogikával ki lehet "sakkozni."

Nem hagy nyugodni a gondolat, neked mi a véleményed?
Mo-on felmentek valamelyest a bérek. Upssssz! A Forint meg vesztett az értékéből.
Ergo: az itt güriztető nyugatnak megint csak nem kerül (sokkal többe) a magyar melós órabér.
Nem tudom van-e összefüggés, e kettő között, de mindenesetre furcsa, nem?
:-)

És mielőtt EU ellenességgel vádolnál, nem, nem vagyok az. Mert ha nem güriztetnének bennünket, még ez sem lenne.

De talán nem kellene csontig be...ni nekik és azt híresztelni, hogy ők tartanak el bennünket.

Mi a véleményed?

:-)

London2009 2018.09.27. 16:26:06

@Herr Géza: Kit erdekel mit irogat? Mar ezerszer elolvastam a baromsagait az evek soran, raadasul a stilusat is utalom, ugyhogy mar regota nem olvasom. Massal is vagyok igy persze, biztos velem is vannak igy, de ezzel szerintem nincs semmi gond. Egyszeruen hagyd figyelmen kivul es a legjobb ha nem reagalsz. Ha senki nem valaszolna neki, akkor egy ido utan gondolom megunna. De addig amig valaki mindig raugruk a hulyesegere, addig itt fogja enni a fene.

verkagrafomanka 2018.09.27. 16:30:56

@Din Serpahis: nem tudom, nincs itt eleg ismerosom, en is a google-bol tajekozodom...
aszongya hogy 2016-ban 50.453 euro volt az eves atlagfizetes. nem gyenge. mondanom se kell, nekem nem ennyi a fizetesem :D

verkagrafomanka 2018.09.27. 16:49:26

@Hari Seldon 2: mi utoljara tegnapelott este mentunk fol meg le, gyonyorkodni :))) a kisvonaton meg sose ultem!

Bkkzol 2018.09.27. 16:57:04

Luxemburg. Érdekes, szép történelmi terület. Mivel lényegesen később kezdték Svájchoz képest a pénzmosást és minden erkölcsi morál nélküli pénzügyi manipulációt ezért még nem túl híresek a világ felső 2-3 ezerén kívül. Gyakorlatilag az EU szégyene, hogy létezik. Persze az unió vezetői is nagy hálával tartoznak a pénzeik tisztára mosása után, ezért lehet, hogy a gyakorlatilag köztörvényes bűnöző Juncket nem börtönbe ültették hanem az EU vezető székébe. Aki azóta is ünnepli. Talán ezért "isiázos".
Ha valaki véreskezű diktátor vagy/és fegyver-drogkereskedő,multi cég az bizton számíthat Luxemburg szolgáltatásaira.

gyfodor 2018.09.27. 16:57:09

@maxval balcán bircaman: csak előbb kivette a lakhatási jogot az alkotmányból, jelentősen megkönnyitve a kilakoltatásokat.

takarék-láng 2018.09.27. 16:57:21

Offshore paradicsom.

"bírják a multikulti összes hátrányát is, nem csak a sokat hangoztatott előnyöket"
- Mi magyaroknak tobb tapasztalatunk van a multikultival, mint BARMELY mas europai orszagnak. A nagy-magyarorszag a vh. Elott egy olvasztotegely volt, tobb nemzetiseggel, mint barhol mashol. Mi voltunk a legbefogadobb nep Europaban evszazadokig, ha ugy tetszik: a kozepkorban egyedul a mi orszagunk volt nyilt, es valositotta meg a nyilt tarsadalom eszmejet a gyakorlatban is.

takarék-láng 2018.09.27. 16:57:32

@Din Serpahis: ha a fideszesek bortonben lesznek, mi fog megvaltozni?

takarék-láng 2018.09.27. 16:57:47

@Herr Géza: "de éppelméjű társadalmakban ennek töredékéért is harakirit követ el a felelős elvtárs,"
- orulj neki, hogy nem kell ennek a beteg magyar tarsadalom reszenek lenned. Orulj hogy nem veled tortenik mindez. Orulj neki hogy minden rendben rendben megy nemetorszagban es ott nincs dikatura. Maradj is ott, megvan Magyarorszag es ez a beteg tarsadalom boldogan nelkuled is.

Herr Géza 2018.09.27. 17:07:02

@partizánok: Nincs kedvem statisztikákat bújni (tudom, jó kibúvó.. :D), de mondjuk te állítasz ilyeneket, hogy “Ebből tegyük fel kb.60% visszafolyt nekik, akkor kb. maradt 1,5 nekünk.
Na most kerestek rajtunk 12 milliárd EUR-t+a bankok + a kereskedelmi láncok + az adó kiesés + humán erőforrás lerablás, stb.”
Meg azt, hogy „És ezt a 12 milliárd EUR-t szorozd be tízzel.
Mert Kelet-Európa egy 100 milliós termelő piac. Minimum ennyit keres a mesés/okos/művelt nyugat Kelet-Európán.“

Akkor te jössz, mivel tudod ezt alátámasztani ezeket a “saccperkábé, tegyük fel, a prágai ismerősöm szerint” típusú adatokat? Mert ez így roppant sovány.

De nézzük úgy, hogy mit tud felmutatni a magyar ipar a nyugati érdekeltségű cégek nélkül? Mészáros és Társát? Magyar Aszfaltot? Garancsy Műveket? Akik csak azért futnak most, mert a megfelelő embereknek “termelik” a hasznot? Meg a milliónyi csicsás fantázianevű gazdasági tanácsadói, ingatlanberuházási, tököm tudja mivel is foglakozó cégek hegyeit? Van egyetlen komoly gazdasági volumenű cég is, amelyik a határokon kívül is ismert?

Hülye kérdés a “mi lenne, ha...”, de van egy sanda elképzelésem arról, hogy milyen gyorsan állna bele a magyar gazdaság a földbe az EU-ból kilépve.

verkagrafomanka 2018.09.27. 17:14:42

@takarék-láng: en nem azokrol az emberekrol beszelek, akik a vh elott eltek, hanem akik ma :P viszonylag kicsi a ket halmaz metszete...

takarék-láng 2018.09.27. 17:26:53

@Herr Géza: "Hülye kérdés a “mi lenne, ha...”, de van egy sanda elképzelésem arról, hogy milyen gyorsan állna bele a magyar gazdaság a földbe az EU-ból kilépve."
- nem az eu, hanem nemetorszag elsosorban. Arra szolgal a "keleti nyitas", hogy ne alljon bele a foldbe az Eu nelkul. Az elso lepesek elkezdodtek, de sok meg a tennivalo.
Vegso soron pedig, a vilag legjobb adottsagu termofoldjei, edesvizi keszlete a karpat-medenceben vannak, tehat azert nem halnank ehen.

Jelenleg Europa legnagyobb aranybanyaja is a volt Magyarorszag teruleten van. Sajnos kanadai tulajdonban. Lefogadok a tobbseg azt sem tudta, hogy van.

2018.09.27. 17:38:04

Ha mindenkinek tudni kell 3 nyelvet, akkor miert gond, ha valaki nem tud 3 nyelvet? A tobbi mindenki ugyis tudja az egyiket. Kivancsi vagyok mi az indok.

Golf2 2018.09.27. 17:49:19

@Herr Géza: A végén még téged is kidumálnak nem gondoltam volna.

partizánok 2018.09.27. 18:27:55

@Herr Géza:
Kedves Géza Úr!

/Nincs kedvem statisztikákat bújni (tudom, jó kibúvó.. :D),
Igen jó kibúvó!

:-)

/ de mondjuk te állítasz ilyeneket, hogy “Ebből tegyük fel kb.60% /visszafolyt nekik, akkor kb. maradt 1,5 nekünk.
/Na most kerestek rajtunk 12 milliárd EUR-t+a bankok + a kereskedelmi láncok + az adó kiesés + humán erőforrás lerablás, stb.”
/Meg azt, hogy „És ezt a 12 milliárd EUR-t szorozd be tízzel.
/Mert Kelet-Európa egy 100 milliós termelő piac. Minimum ennyit keres a mesés/okos/művelt nyugat Kelet-Európán.“

Itt van tessék:

"A multinacionális cégek a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég elemzése alapján Magyarországon valóban taroltak az uniós támogatásból megvalósult fejlesztések piacán.
2007 és 2013 között a külföldi nagyvállalatok az uniós pénzek kétharmadát nyerték el Magyarországon,
ami a legmagasabb arány a vizsgált nyolc kelet- és közép-európai uniós tagállamban."

index.hu/kulfold/eurologus/2016/06/02/tenyleg_megeri_az_eu-tagsag/

Látod, még alá is becsültem a kapzsiságukat!
:-)
A bankokra már küldtem linket. Lezseren elmaszatoltad vagy nem találtad meg a számokat?

/Akkor te jössz, mivel tudod ezt alátámasztani ezeket a “saccperkábé, tegyük fel, a prágai ismerősöm szerint” típusú adatokat? Mert ez így roppant sovány.

Neveket nem akarok írni, mert nem lenne korrekt.

Ha centre pontos számokat írtam volna, akkor 2 cent differenciába kötnél bele?
Mennyi egy ugyanazt a munkát végző magyar multi melós és egy nyugati melós közötti fizetés különbség? (Mert ugye van. Itt csak szinte arról lehet olvasni!)
Na mennyi? Mond meg pontosan! Én 1000 EUR-ra becsülöm, de lehet több is.
És a különbség hova tűnik?
NA hova?
Van ötleted?
Tudod, ezt hívják extra profitnak!

"De nézzük úgy, hogy mit tud felmutatni a magyar ipar a nyugati érdekeltségű cégek nélkül?"

Jóformán semmit.

Mit tudna felmutatni egy ország, amit 150 év török iga, 70 év labanc nyomorgatás és 40 év cuclizmus után még a megmaradó szegényes javakat is a mesés/okos/művelt nyugat, a hazai csicskákkal(30 éve folyamatosan) karöltve lerabol?

Melyik nyugati ország járta ezt az utat végig?

/Mészáros és Társát? Magyar Aszfaltot? Garancsy Műveket? Akik csak azért futnak most, mert a megfelelő embereknek “termelik” a hasznot? Meg a milliónyi csicsás /fantázianevű gazdasági tanácsadói, ingatlanberuházási, tököm tudja mivel is foglakozó cégek hegyeit? Van egyetlen komoly gazdasági volumenű cég is, amelyik a határokon /kívül is ismert?

Ne tereljél már! Mi köze van ennek, ahhoz, hogy a mesés nyugat kizsigereli K-Európát?

Ez egy másik téma, amiről lehet vitatkozni. Egy másik posztban!

És kell is! Van is miről! Ajjjaj!

/Hülye kérdés a “mi lenne, ha...”, de van egy sanda elképzelésem arról, hogy milyen gyorsan állna bele a magyar gazdaság a földbe az EU-ból kilépve.

Igazad van! Hülye kérdés! Összehasonlítani a Trabantot(Zsigulit) egy mai modern autóval, vagy a körtét az almával!

Egyébként az EU előtt is volt itt élet, meg utána is lesz. Egy birodalom sem tartott még örökké!

Egyébként meg nem is értem, miért aggódsz te ott a mesés nyugaton mi értünk, itt, a vad keleten.

Pusztán jóindulatból?

:-)

verkagrafomanka 2018.09.27. 18:30:54

@LepesMez: egyrészt ezzel is szűrik a jelentkezőket, akik számosan vannak, másrészt nem kérhetsz meg mindig egy kollégát, hogy a - pl. - német nyelvű emaileket mindig ő írja meg helyetted, mert Te csak a másik két nyelven tudsz... Harmadrészt meg Luxembourg hivatalos nyelve a német és a francia is (a luxembourgi mellett), az angolt meg ma már alap beszélni, szóval a helyieknek ez + a luxemburgi (+ a szülők nyelve, ha eltér az előzőektől) adott, ezzel kell versenyre kelni a bevándorlóknak.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 19:08:51

@partizánok:

"Mit tudna felmutatni egy ország, amit 150 év török iga, 70 év labanc nyomorgatás és 40 év cuclizmus után még a megmaradó szegényes javakat is a mesés/okos/művelt nyugat, a hazai csicskákkal(30 éve folyamatosan) karöltve lerabol?"

Ez csak önfelmentés. Az észteknek országuk sem volt eddig és ott az oroszok majdnem 300 évig romboltak a lakosságuk 30 orosz, mégis elég jól kialakítottak egy tudás alapú társadlamat.

Például az észtek (is) találták ki a skypot:
en.wikipedia.org/wiki/Skype
Magyarországról milyen innováció jött mostanában? Kb semmilyen.
Hol vannak a magyar egyetemek? Kb sehol.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.27. 20:29:05

Bocs az OFF-ert, de gondoltam, ezt erdemes megosztanom. Biztos sokan hallottatok az USA-t K-NY iranyban atgyaloglo sracrol (bovebben itt: eldavido.blog.hu/
Nos, a celegyeneshez kozeledve biztos jolesne neki minel tobb biztatas! :) Hajra, ne fogjatok vissza magatokat! :) Mi itt LA-ben is keszulunk mar a fogadasara :)

i.imgur.com/bKUsN6x.png

2018.09.27. 21:17:10

@verkagrafomanka: Huuu kemeny... Nem hiszem, hogy kepes lennek megtanulni 3 nyelvet...

2018.09.27. 21:19:57

@Hari Seldon 2: Prezi? Logmein? Fekete pako? :)

Kar, hogy a pako-n kivul minden ujitas es eredeti otlet amerikaban kot ki

partizánok 2018.09.27. 21:43:00

@Hari Seldon 2:
/"Mit tudna felmutatni egy ország, amit 150 év török iga, 70 év labanc nyomorgatás és 40 év cuclizmus után még a megmaradó szegényes javakat is a mesés/okos/művelt /nyugat, a hazai csicskákkal(30 éve folyamatosan) karöltve lerabol?"

/Ez csak önfelmentés.

Ebben nem értünk egyet, de én tisztelem a véleményed!

/Az észteknek országuk sem volt eddig és ott az oroszok majdnem 300 évig romboltak a lakosságuk 30 orosz, mégis elég jól kialakítottak egy tudás alapú társadlamat.

És most mit akarsz ezzel bizonyítani?

Hogy Mo a világ legrosszabb helye a világ összes helye közül?

Vagy itt élnek a világ leglustább, leggonoszabb emberei , mindahányan?

Vagy mit?

De tényleg!

/Például az észtek (is) találták ki a skypot:
/en.wikipedia.org/wiki/Skype

Köszi, hogy idelinkelted! :-)

Hát ez tényleg alapjaiban megrenget(het)te és megdob(hat)ta az észt GDP-t.

De biztos nagy volt a kereslet a Skypra Észtországban, mert úgy látszik azért még ott sem jött el a kánaán, lévén, hogy Észtország lakosságának 15%-a dobbantott, a magyar 6%-kal ellentétben.

static.civishir.hu/ci/2018/04/tn4-kivandorlasketto.jpg

:-)

/Magyarországról milyen innováció jött mostanában? Kb semmilyen.

Ha már így rákérdeztél:

Prezi, Igo? Megvan?

m.portfolio.hu/finanszirozas/kkv/egyre-tobb-autoban-navigal-eszrevetlenul-az-igo.151366.html

/Hol vannak a magyar egyetemek? Kb sehol.

Erre tudnék egy nagyon frappánsat mondani, de akkor innen kitiltanának, mivelhogy igaz. Úgyhogy inkább nem mondom.

Tény hogy a sok stadion helyett, érdemesebb lett volna az oktatásba fektetni, mint a falábú focistákba, ráadásul az oktatás gyorsan megtérült volna !

Ebben egyetértünk!

De! Ennek ellenére ha már ilyen xarok a magyar a egyetemek/oktatás(amiben van igazság), akkor miért jön ennyi külföldi(nyugati is van bőven) egyetemista ide tanulni?

Nagy pénzeket tolnak egy semmit nem érő diplomába?

Hmmm furcsák ezek a nyugatiak!

Másfelől a magyar végzős egyetemisták után két kézzel kapkod a mesés nyugat. És bárhol megállják a helyüket.
Személyes tapasztalat alapján is állítom!

Akkor hogy is van ez?

De neked is felteszem a kérdés, mi ez szívmarcangoló, jó indulatú aggódás egykori haz.., bocs szülőfölded iránt, hogy ennyire szíveden viseled a sorsunkat itt a vad keleten?

Csak nem a jó szándék vezérel?

:-)

Hari Seldon 2 2018.09.27. 22:08:02

@partizánok:
"És most mit akarsz ezzel bizonyítani?

Hogy Mo a világ legrosszabb helye a világ összes helye közül?

Vagy itt élnek a világ leglustább, leggonoszabb emberei , mindahányan?"

Nem erről van szó. Legalábbis nem ezt mondtam azzal.
Hanem arról van szó, hogy az önfelmentés, hogy a történelmre hivatkozva azzal jönni, hogy azért van elmaradás mert ez volt x éve.

verkagrafomanka 2018.09.27. 22:14:52

@LepesMez: felnőttként már nehéz is, de akik ide születnek, otthon beszélnek egy nyelvet, mondjuk a magyart, a bölcsiben 1 éves koruktól vagy franciául, vagy luxemburgiul beszélnek hozzájuk, az oviban utána szintén, az iskolában attól függően, hogy hova járnak, az órák pl. franciául vannak, idegennyelvként tanulnak először angolul/németül, aztán hozzáveszik a másikat is... és akkor ha a két szülőjük különböző anyanyelvű, akkor az is +1 nyelv, szóval van mivel versenyezni. Volt főnököm orosz, a férje luxemburgi, egymással németül vagy luxemburgiul beszélnek, a gyerekük mindkét nyelven tanul (még csak 2 éves, szóval a "beszél" egyelőre túlzás), a bölcsi francia, az máris 3 nyelv úgy, hogy az intézményes idegennyelv-tanulás még nincs is benne. Erre mondom, hogy itt az átlag nyelvismerettel bíró magyar bevándorló csak akkor rúg labdába álláskereséskor, ha vagy a szaktudása van a topon cserébe, vagy olyan állásra jelentkezik, amire lasszóval kell fogni embereket. (Vagy ugye, mázlija van, mert jókor van jó helyen, jó embereket ismer stb.)

partizánok 2018.09.27. 22:19:10

@Hari Seldon 2:

"Nem erről van szó. Legalábbis nem ezt mondtam azzal.
Hanem arról van szó, hogy az önfelmentés, hogy a történelmre hivatkozva azzal jönni, hogy azért van elmaradás mert ez volt x éve. "

Azt állítod, hogy el/lemaradásunkra semmilyen hatással nem volt a török, a labanc, a szovjet és a mostani iga a janicsárokkal karöltve?

Én tiszteletben tartom eme véleményed, de erős fentartással kezelem és gondolom ebben nem vagyok egyedül.
:-)

takarék-láng 2018.09.27. 22:32:42

@Hari Seldon 2: "Például az észtek (is) találták ki a skypot:
en.wikipedia.org/wiki/Skype
Magyarországról milyen innováció jött mostanában? Kb semmilyen.
Hol vannak a magyar egyetemek? Kb sehol. "

- a magyar egyetemek, elsosorban az orvoskepzes - a vilag elvonalaban vannak, akkor is ha nem veszel rola tudomast.

- a magyarok egyike meg a Microsoft Officet,
en.wikipedia.org/wiki/Charles_Simonyi

- A vilag elso sorozatgyartasu autojanak tervezoje is magyar volt.
en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zsef_Galamb

- a BMW dizelmotorok atyja
en.wikipedia.org/wiki/Ferenc_Anisits

- a biztonsagos autok atyja
en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9la_Bar%C3%A9nyi

Hogy csak az autoknal maradjunk, de mehetunk tovabb is, ha jatszod a totalhulyet.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 22:44:44

@partizánok:
Na még erre válaszolok, még ma:
"De! Ennek ellenére ha már ilyen xarok a magyar a egyetemek/oktatás(amiben van igazság), akkor miért jön ennyi külföldi(nyugati is van bőven) egyetemista ide tanulni?"

Nem magyar, hanem román viszonylatról tudok szólni. Annyi van, hogy akit nem vesznek fel itt egyből az csinálhat pár félévet Romániába (ott van francia képzés) és azt itt elfogadtatja. (erről pont Mme Seldon tudna többet írni, de épp ügyelete van)
A SOTÉ-n meg amikor még ott voltunk, akkor angol és német képzés volt. Sok norvég jött, két félévet lehúzni ott. Nyilván anyagi okokból (is). -> Akkor még bene volt a legjobb 500-ban.

Hari Seldon 2 2018.09.27. 22:50:19

@verkagrafomanka:
És iszonyú sok portugál van errefelé. Szerintem a környék 10%- onnan jött valamikor.
Most akik csinálják nekünk a ház előtt a térkövet, az a brigád is portugál.
A 2016-os EB-n a környékben rengeteg ház volt, ahol ki volt rakva a francia ÉS portugál zászló. Erre mi volt a döntő? Francia portugál... :-)

verkagrafomanka 2018.09.27. 23:06:31

@Hari Seldon 2: igen, hivatalosan is ők a legnagyobb kisebbség, és az előbbi "nyelves" kommentemben gondoltam is, hogy megemlítem, hogy a gyerek az oviban/iskolában simán még portugált is magára szed.

gabors 2018.09.27. 23:38:59

@London2009: rendben de nem birtam megallni hogy ezeket a tolvaj fosztogatokat luxemburgiakat megvedjem :-) de eddig nem volt idom irni mert kicsit surubbek a napjaim ...

gabors 2018.09.27. 23:51:36

@maxval balcán bircaman: "A devizahiteles kérdésre éppen a mostani kormány adott részleges megoldást."

De pont az ELSO fidesz parlament teremetette meg a jogi kereteket a lakossagi es onkormanyzati devizahitelekhez. NEM a szocik.

A szocialista kormany alatt valt problemava ugyanugy mint a vilaggazdasagi valsag miatt szallt el a gazdasag es azzal egyutt a forint, Ebbol a szempontbol a fidesznek szerencseje volt. Azelott nem volt es gondolom NAGYON fajt mikor nem tudtak learatni a gyumolcsot bar a fideszes onkormanyzatoak lasd Lazartown azert eleg faszan elt a lehetoseggel hogy CHF-ben adoztatta el a varost utanna meg viszlat ...

gabors 2018.09.28. 00:42:43

@takarék-láng: azt nem veszed eszre hogy EHHEZ mindegyikuknek dobbantania kellet MAGYARORSZAGROL ????

Es legyszi ne ird be a magyar nobel dijasokat mert egyik sem magyar !!! Csak voltak olyan "szerencsetlenek" vagy magyarorszag olyan szerncses hogy eppen magyar (vagy monarchia) terulten szulettek....

2018.09.28. 01:35:34

@takarék-láng: hat ez tenyleg remek lista volt. nezzunk bele:

József Galamb (English: Joseph A. Galamb) was a Hungarian-American mechanical engineer

Charles Simonyi is a Hungarian-born American computer businessman

Ferenc Anisits is a Hungarian engineer, engine developer. He founded the BMW Diesel Development Center[1] in Steyr, Austria.

Béla Barényi was an Austro-Hungarian engineer.. He was born in Hirtenberg, Austria near Vienna, Austria

mekkora jo pelda a MAGYAR sikerekre :)))))))

2018.09.28. 01:42:42

@gabors: ja bocs nem lattam, hogy mar valaszoltal neki :)

ez az egyik elgszanalmasabb magyar vonas, hogy jon a por nep a magyar zsenivel, hogy mennyi minden ujitas/talalmany magyar, kozben meg a 90%-anak alig van koze magyarorszaghoz.

de egyebkent ha lenne, az egyenre vonatkozva nem jelent semmit. Ha magyar a 100 meteres futobajnok, attol en meg lehetek bena lassu. Ha egy katasztrofanal a magyar mentocsapat volt a leghosiesebb, attol en meg lehetek gyava, ha a magyar kormanyzat a legtisztessegesebb a vilagon, attol en meg lehetek korrupt szemetlada, es ha sok a magyar zseni, attol lehetek sik hulye.

es amilyen helyzetben van magyarorszag, sajnos az latszik, hogy akar igaz akar nem a magyar tudosok-feltalaok kiemelkedo szerepe, ez tenyleg nem jelent semmit az atlagmagyar szellemi kepessegeirol.

gabors 2018.09.28. 03:01:36

@LepesMez: "@gabors: ja bocs nem lattam, hogy mar valaszoltal neki :) "

Te reszletessebben megirtad nehezebb "lenne" vitatkozni... bar az nem szokasa neki sem csak kijelent valamit hogy a magyar anyamehbol zsenik ugralnak ...

az xxyy-hungarian-bol gyakran a magyar csak egy veletlen ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.28. 06:24:11

@gabors:

Tégy különbséget devizahitel és devizalapú hitel között. A bajt az utóbbi okozza.

Exploiter 2018.09.28. 07:38:17

"2010-ben a lakosság 43,1%-a külföldi volt (összesen 216 400 fő). A külföldiek közül a legnagyobb arányban a portugálok (79 800 fő, 15,9%), franciák (29 700 fő, 6%), olaszok (18 200 fő, 3,6%), belgák (16 700, 3,3%) és németek (12 000 fő, 2,4%) vannak jelen az országban.[2]"

Ha ezt jelentené a multikulti, sok gond nem lenne vele.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.09.28. 08:19:26

@LepesMez: A Prezi alapítója Svédországban nőtt fel, a Logmein és a Ustream egyik alapítója amerikai...

@partizánok: Alig jön nyugati egyetemista Magyarországra tanulni az Erasmus ösztöndíjjal támogatott bulis féléven kívül. Főleg keletről jönnek önköltséges képzésre vagy államközi szerződés keretében arabok, brazilok, vietnamiak, azeriek, stb.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.09.28. 08:34:09

@Exploiter: Ez is multikulti, de annak az egyszerűbb változata, ahol mindenki a nyugati civilizációhoz tartozik. Viszont az utóbbi 8 évben változhattak az arányok, hiszen ott is évente 2-3 ezer kérelmet adtak be a menekült státusz elismerésére...

@gabors: Azért nem csak a világgazdaság tehet arról, hogy a válság a magyar gazdaságot ennyire kiütötte, ebben bőven volt felelőssége az előző 2 évtized politikájának is...

tanato 2018.09.28. 08:43:04

@Exploiter: @Online Távmunkás: Nagy Magyarország is abszolút multikulti volt,európai csak nem egynyelvű lakossággal mégis nagy gond lett belőle.

takarék-láng 2018.09.28. 09:48:17

@LepesMez: "es amilyen helyzetben van magyarorszag, sajnos az latszik, hogy akar igaz akar nem a magyar tudosok-feltalaok kiemelkedo szerepe, ez tenyleg nem jelent semmit az atlagmagyar szellemi kepessegeirol."

- ez igaz. A valasztott uj orszagodban sincs maskepp.

A nobel dijas magyarok tobbsege zsido szarmazasu, es az is teny, hogy a tudosok, feltalalok tobbsege kulfoldon ert el sikereket. Ez nem von le az ertekukbol.
Az en valaszom is csak valamelyik idiota felvetesre irodott, mint hogy a mi kis porfeszkunkbol nem szarmazik semmi.

Holott a kozepkorban, 1526 elott, europa vezeto nagyhatalma voltunk, a muveszetek, kultura tolunk aramlott nyugatra is. Ez a resze a tortenelemnek el van hallgatva, eppen ugy mint a nyertes csataink, elert eredmenyeink.

Engem is teged is abban a szellemben neveltek hogy merjunk kicsik lenni. Rad/ratok hatott a neveles, sajnos.

Hari Seldon 2 2018.09.28. 11:55:26

@takarék-láng:
"Holott a kozepkorban, 1526 elott, europa vezeto nagyhatalma voltunk, a muveszetek, kultura tolunk aramlott nyugatra is."

Ne, haragudj, de az ilyen szövegből PONT a kissebbségi komplexus jön le.
Az nem nézzük, hogy most mi van, de "egyszer nagyok voltunk". - Tipikus komplenzáló szöveg.
Hát az a szerencséd, hogy soha nem olvasál el egy gazdaság történeti könyvet sem. A magyar király jövedelme soha nem érte el a nyugati uralkodók jövedelénem egy kis részét sem.

1. Az mondod, hogy az ország területileg nagyobb volt? -> Hát nagy most Ukrajna is, azt' mire megy vele?

2. Katolanilag erős volt? -> nem kell tagadni, voltak időszakok, amikor a a magyar királyok (Anjuk) be avatkoztak itáliai háborúba, vagy a Hunyadiak alatt volt pár sikeres hadjárat.

3. Kultúra innen áralmlott? -> Ez pont olyan "színvonal" (már ne haragudj) amikor a Kacsinszki (másik keleti jóképességű) azt állította, hogy "a franciák ne beszéljenek, mert mi tanítottuk meg őket villával enni" (ez komoly! ugye, te is röhögsz rajta? - mert én megszakadtam) - Egyébként ez a sötétség, arra alapozza ezt a gonolati "teljesítményt", hogy XV Lajos felesége a lengyel uralkodó lánya volt, abba az időben terjedt el a villa használata franciaországban... - De visszatérve Magyrországra: a kúltúra áramlására: hány egyetem is létezett Magyarországon a középkorban? Jó indulattal egy, ha az 1367-ben alapapított és pár évtized után megszűnt Pécsit nem taekintjüük annak. - Adalék, mert biztos nem tudod: megszünés oka, az volt, hogy a magyar diákok a bécsi egyetemre jártak akkor is, és nem a a hazaira. A professzorok nem jöttek, elsorvadt. Összegezve, nem volt igény a kultúra, na. Kemény ezzel először szembe nézni, de így volt. Majd Pázmánynak sikerül baromi nagy Habsbourg hátszéllel megcsinálni egy tartósat, és nem mellesleg azt is úgy tudta elfogadtatni Béccsel, hogy a protestáns eszmék visszaszorítása miatt van rá elsősorban szükség. Merthogy először csak két fakutással indult. Na akkor azt hiszem le is zárhatjuk a kúltúra témát.

partizánok 2018.09.28. 13:34:30

@Hari Seldon 2:

Tulajdonkeppen mit akarsz itt ezzel bizonygatni?
Hogy egy haszontalan nep vagyunk?

Es te vagy a kivetel?
Vagy te nem is ide tartozol?

:-)

Hari Seldon 2 2018.09.28. 13:53:49

@partizánok:
Na, most gyorsan leszögezem. Azzal, hogy a "dicső múlton" rágódik a népesség egy része, azzal csak PONT (sajnos ninics dölt betű, ezért kényetelen vagyok így kiemelni) a kisebbségi komplexusát leplezi. Pontosan az lenne a cél, hogy reálisabban viszonyuljanak a történelemhez. Ez az első lépés a kisebbségi komplexus ellen.
HA elfogadta, hogy ilyen és ilyen volt és megbékél ezzel, akkor kezd felnőni az illető. (Nem a társadalomról beszéltem, mert nyilván abban mindenféle emberek vannak. Azaz nem vagyok kivétel)

Hari Seldon 2 2018.09.28. 15:51:48

@Hari Seldon 2:
Az előzőkben sok helyesírási hiba volt, kapkodva írtam pár dolgot gyorsan, mert kevés az időm ma.

kardio1 2018.09.28. 16:42:32

@Hari Seldon 2: nem nagyon tudok egyetérteni veled. A középkori Magyarország tényleg Európa nagyhatalom volt, erős központi hatalommal és a királynak akkora jövedelme volt, amiről pl az akkori francia vagy angol királyok csak álmodtak. Ha még emlékszel, Capet Hugo, a dinasztia megalapítója csak egy kisebb birtokos volt a nagyok árnyékában, Magyarországon meg a király dominált szinte végig a középkorban, az első eset, hogy egy vármegyét adott hűbérbe a király, III. Béla idején esett meg a 12. század végén.
Szerintem, ha egy nép tisztában van azzal, hogy mit ért már el egyszer, csak segít a helyes önértékelésben. Nem pedig "merjünk kicsik lenni"

partizánok 2018.09.28. 20:51:45

@Hari Seldon 2:

Nekem nincs kisebbsegi komplexusom.
Jo par evet eltem a meses nyugaton.
Bizton allithatom, hogy nincs okunk szegyenkezni.
Nem volt nehez jobban telyesiteni toluk.
Az atlagrol beszelek.
:-)

Egyebkent belefutottam, nem kerestem. Gondoltam elkuldom neked, hatha javit valamit a komplexusodon.
:-)
wmn.hu/juzer/49485-kviz-melyik-talalmany-koszonheto-nekunk-magyaroknak-

Hari Seldon 2 2018.09.28. 22:31:21

@kardio1:
Természetes, hogy az elsõ Capet-ek idejében a kiràlyi hatalom Parizs és Orleans környékére korlàtozódott. De legkésõbb Szent Lajostól màr az egyik legerõsebb hatalom volt. A magyar kiràlysàg szinte összes jövedelme à nyersanyagok kivitelébõl allt. Ez csak kevesebb jövedelmet etedményezett. -> Az persze nyilvàn igaz, hogy európai gazdaságban Magyarorszàg súlya nagyobb volt mint most. (Ezt nem is vitattam)
Most màr abbahagyom, mert vakàciózunk Elszàszban,.és nem régénération értünk à szàllàsra.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása