oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 06. 06:30,  Az álmainknak ára van 205 komment

2018. április 06. 06:30 Határátkelő

Az álmainknak ára van

Több tízezer (de lehet, hogy bőven százezer) magyar dolgozik szezonmunkásként külföldön, elsősorban Ausztriában, de akár messzebb is. Az ilyen élet nem könnyű, hiszen amikor van munka, akkor nagyon sokat kell dolgozni. Ausztriában dolgozik Ádám is, aki egy vlogbejegyzésben örökítette meg az átlagos napokat, de megkértem, hogy írjon pár sort elé.

Neked hogyan telik egy napod? Meséld el írásban, fotókkal vagy videón és küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

ausztria_idenymunka_adam_forras_youtube.jpg

„Igazából félve publikáltam ezt a videót, mert úgy gondoltam, hogy majd sokan támadják, meg biztos én vagyok a béna, hogy ilyen egyhangúan töltöm a napjaimat. 

Aztán át is alakítottam az egész videót, meg átírtam a szöveget is... sokat változtattam rajta, hogy ne legyen túl negatív, legyenek benne pozitív motívumok is. 

Meg egy csomó emberen teszteltem, mielőtt publikus lett volna. És azt tapasztaltam, hogy az emberek szeretik, és átérzik a mondanivalóját. Hogy ők is így élik meg a szezonmunkát. Ezért is mertem megmutatni a Határátkelő oldalnak, vállalva ezzel a nagyobb nyilvánosságot. 

Fontos kiemelni, hogy ez a videó a szezonmunkáról szól, arról az életről, ami csak a pénzgyűjtés miatt van, amikor nem ide tervezed az életed. 

És ez is mind a vendéglátásban, ahol mindannyian tudjuk, hogy 7/6 nap munka, akár 8 óránál is több óraszámban, ahol igazából teljesen mindegy, hogy Te vagy ő dolgozik-e, mert ha elmész, úgyis jön a következő helyetted, csak biodíszlet vagy a vezetőség számára, meg a munkahelyed az életed, etc. 

Szóval ezt az élethelyzetet akartam picit bemutatni azoknak, akik mondjuk otthonról csak azt látják, hogy a Zwischensaisonban otthon „az Ádám már megint valami új dolgot vett”, vagy „ez állandóan csak étterembe jár” és társai. 

Picit rávilágítani, hogy igen, tök jó ez, tök sok pénzt lehet megspórolni... de nem árt a háttét is látni ennek, mert az nem mindig pompa és csillogás. :) 

És - mielőtt bárki támadna - önmagam védelmében hadd térjek ki arra is, hogy igen, valóban, járhatnék minden nap kocsmázni, társaságba meg bulizni, de mivel konkrét céljaim vannak, amiket el akarok érni, így ez nekem nem fér bele rendszeresen. 

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy éjjel nappal a szobámban ücsörgök, de a prioritást számomra nem ez jelenti. Persze azzal sincs gond, ha másnak igen, mindannyian mások vagyunk. De így vagy úgy, az álmainknak ára van.”

HÍRMONDÓ 

„Belgiumban nem kérdezték, mennyit keresek” 

Juhász Roland és Torghelle Sándor mindketten hosszú évekig futballoztak külföldön, és ugyan már jó pár éve hazatértek Magyarországra, az összehasonlítási alapjuk megmaradt. 

Több a gyilkosság Londonban, mint New Yorkban 

Még soha nem fordult elő, hogy a brit fővárosban több gyilkosság történjen, mint az amerikai metropoliszban. Most ez is megtörtént, főleg azért, mert elképesztően sok a késelés.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat egy napom Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1413811494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.04.06. 07:01:30

Több a gyilkos Londonban mint New Yorkban...

Dikusz 2018.04.06. 07:14:04

@Golf2: Lemaradtam valamiről? (szoktam...)

Golf2 2018.04.06. 07:54:06

@Dikusz: ez is 1 poszt lejjebb.

Dikusz 2018.04.06. 09:20:25

@Golf2: elolvastam a cikket, nem tetszik.

Mrs. Clayton 2018.04.06. 09:56:30

@Dikusz: egyebkent budapesten 2015-ben 33 gyilkossagot kovettek el, mig londonban 112-t, viszont budapest lakossaga 2 millio mig londone 9. Szoval Budapest egyaltalan nem biztonsagos a londonhoz kepest, sot.

Dikusz 2018.04.06. 10:04:22

@Mrs. Clayton: egy szóval sem írtam Budapestről, a cikk sem említi.

Mrs. Clayton 2018.04.06. 10:14:55

@Dikusz: tudom, azt en tettem hozza osszehasonlitaskepp, hogy lasd, az h londonban tobb a gyilkossag mint new yorkban onmagaban eleg ijeszto, viszont ha megnezed igy is hogy mennyi budapesten, akkor mar nem is az. Azt mar ide se kevernem, h a kormanypropaganda azt szajkozza, h budapest tok biztonsagos mert nincs egy migrans se. Hat ehhez kepest sokkal nagyobb valoszinuseggel olnek ott meg mint Londonban vagy New Yorkban ahol meg a lakossag fele bevandorlo.

Mrs. Clayton 2018.04.06. 10:18:34

@Mrs. Clayton: vagyis perszer ez igy hulyeseg h a fele lakossag bevandorlo, minden estre szines, ami a kormany szerint egyenlo bevandorloval is meg gyilkossal is

Arthamyr 2018.04.06. 11:08:23

@Mrs. Clayton: A cikkből: "Február és március folyamán 46 gyilkosság történt Londonban, igaz, ezek szinte kivétel nélkül bandaháborúk következménye" - Teljesen irreleváns:
1. Ha csak ennyi bűneset lenne egy ekkora városban, az semmi. Még egyenletes eloszlás esetén is csak kb. egy a húszmillióhoz az esély naponta, hogy megöljenek.
2. Ha bandaháború, akkor ez egyfajta öntisztulási folyamat, némi járulékos veszteséggel. A járulékos veszteség sajnálatos, a bandatagok pusztulása viszont...
3. A gyiklosság az, ahol a sértett nem éli túl az eseményt. Az már nincs is benne, ha valakinek maradandó egészségkárosodást okoznak (volt régebben cikk pl. a savas támadásokról). És nagyon sok, sokkal enyhébb bűntett is van, ami felett azért nem lehet elsiklani. Pl. ha csak kicsit megvernek, és az 8 napon belül gyógyul, az is irritál, sőt, a sima garázdaság is, ahol fizikai károsodás nem történik (megfenyegetnek, megfélelmítenek), erre meg azért szar helyeken egész jó esélyekkel lehet befizetni.

puhacica 2018.04.06. 11:14:02

@Mrs. Clayton: nemreg nyilatkozta victorius, a Haza megmentoje, hogy ugyan melyik masik europai orszagban setikalhatnak a zsidok bantodas nelkul az utcan, ez csak a _biztonsagos_ magyarorszagon lehetseges. aztan tegnap valami kanadai rabbi fejerol levertek a kippat pesten, mert csak. lol

Mrs. Clayton 2018.04.06. 11:41:29

@libslobsi fuszal: hat kb erre celoztam, igen, kesz rohej, mondtam mar h a baratnom, orvos feleseg, attol retteg h a szir bevandorlok majd mindenkit megeroszakolnak@Arthamyr: ezt most oszinten nem ertem mire irtad, azt meg plane h a sulyos testi sertes nincs benne a gyilkossagi statisztikaban, szerintem ez elegge logikus, hogy miert van igy. Azzal meg total nem ertek egyet h a bandatag tizeneves gyerekek csak irtsak egymast jol van az ugy majd elfogynak. Foleg mert par napja egy lanyt lottek le ezek a bandatagok, persze lehet a lany is tag volt, de nekem ugy jott le, h nem. Nem olvastam el a cikket az ugyrol. Egyebkent akkor szerinted bidapest tenyleg kevesbe veszelyes hely mint london vagy nem?

Mrs. Clayton 2018.04.06. 11:48:52

@libslobsi fuszal: tegnap kivancsisagbol beleolvastam a ripost.hu oldal cikkeibe, kizarolag olyan hirek vannak benne h a migransok rendort fenyegettek, de persze vegul kiderul h lehet nem is migransok voltak meg lehet nem is ott es ugy volt az egesz, aztan a migransok lovoldoztek, jatszoteren randaliroztak, megverve es megkotozve tartottak az europai baratnojuket es szavazzunk a fideszre. Tiszta agyrem...

Arthamyr 2018.04.06. 12:23:14

@Mrs. Clayton: " Foleg mert par napja egy lanyt lottek le ezek a bandatagok, persze lehet a lany is tag volt, de nekem ugy jott le, h nem." - Ahogy írtam, a járulékos veszteség sajnálatos.

"Egyebkent akkor szerinted bidapest tenyleg kevesbe veszelyes hely mint london vagy nem? " - Fogalmam sincs, nem éltem egyik helyen sem mostanában, csak rövid időt tartózkodtam bennük. Mindkettőben vannak olyan helyek, ami számomra no-go zóna, de ha ezeket elkerülöm (vagy fokozott óvatossággal látogatom), mindkettő biztonságos. Azt akartam mondani, hogy a gyilkossági statisztika egyáltalán nem igazán mutatja meg, hogy egy város mennyire biztonságos/veszélyes, a gyilkosságok csak a bűncselekmények nagyon kis része.

Arthamyr 2018.04.06. 12:27:59

@libslobsi fuszal: "victorius, a Haza megmentoje" - még nem hallottam, de jó. :D
Azért látnia kell a nagyon jobboldali szavazóknak, hogy az ő érdekeik is képviselve vannak az országban, nem sétálgathat Budepesten holmi rabbi csak úgy, szegény victorius is csak azért mondta, mert a Soros-összeesküvés brüsszeli ága rákényszerítette a polkorrekt dumát, de igazából nem gondolta komolyan. :)

Mrs. Clayton 2018.04.06. 12:34:32

@Arthamyr: az igaz h csak egy szelet a gyilkossag az osszes elkovetett buncselekmenybol, de azert kb mutatja h mire lehet egy adott helyen szamitani ha 100 emberre jut egy gyilkossag vagy ha csak 10000-re, nem? Szerintem az is nagyon sajnaloatos ha tizeneves bandatagok lovik, vagy keselik egymast. Ezek akarhogyis de csak gyerekek, nem kellene meghalniuk.

puhacica 2018.04.06. 12:36:23

@Mrs. Clayton: na ja. egyebkent az ilyen cikkek semmire se jok, csak riogatasra. en londonban abbol semmit nem tapasztalok, hogy londonban tobb lett a gyilkossag, mint valaha.
de itt van a mi pozitiv kettes golfunk, o mar tuti nem jon londonba, mert veszelyes, budapesten olvasta, megirta az internet, pont. mint multkor a kanadai cikknel. csomoan leirtak, micsoda szupi hely, aztan jott egy viragdoktor kaliberu urge, elmondta, hogy kanadaban mindenki kinai, szoval golf mar oda se akar menni tobbe. :D

puhacica 2018.04.06. 12:40:30

@Arthamyr: persze hogy nem hallottad, elobb talaltam ki. majd levedetem. :D

Arthamyr 2018.04.06. 12:44:28

@Mrs. Clayton: Én nem vagyok ilyen jólelkű. Azok a "gyerekek" akár az én vagy a szeretteim kárára (és "semleges" emberek kárára) is követhetnek el bűncselekményeket, a létezésük számomra vagy a szeretteim számára nagyon valószínűtlen, hogy hasznot hoz valaha is, nem fogok könnyeket hullajtani, mert fogynak.
Attól, hogy egy 16 éves "gyerek" rabol ki valakit, futtat kurvákat stb., még ugyanúgy bűnöző, mint egy 30 éves. Ezek a "gyerekek" megszegik az élni és élni hagyni szabály második felét (van, amikor szó szerint!), innentől kezdve nem érzem akkora tragédiának, ha az elsőből nem részesülnek maradéktalanul.

És persze, számít a gyilkossági statisztika, ha pl. nagyon magas, az jelent valamit, de attól, hogy alacsony, még nem lesz egy hely biztonságos.

Arthamyr 2018.04.06. 12:45:21

@libslobsi fuszal: A plakátokra rá kellett volna gányolni! :)

Golf2 2018.04.06. 13:50:46

Off.Levélben buzdította beosztottjait az egri kórház főigazgatója, hogy a Fideszre szavazzanak...
Budapesten több helyen is fideszes plakátfestő aktivisták csaptak össze jobbikosokkal(még a fogait is kiverték a plakátvédőnek,ma este is mennek szervezetten!!!)
Egy szórólap szerint már a Fidesz bukásának másnapján burkabolt nyílhat a II. kerületben!...

Shaktee 2018.04.06. 14:49:39

@Golf2: Ronda munka volt viki kopaszaitol, ket fogat is kivertek

vigyazzatok magatokra :(

London2009 2018.04.06. 14:54:37

@Arthamyr: hehe. Nem vagyok jolelku toled jobban en sem. Szerintem is csak lojek le egymast nyugodtan. Problema megoldva.

London2009 2018.04.06. 15:13:19

No miutan temaba vag, elmeselem az auto tortenetet. Reg volt ilyen szurrealis elmenyem, ugyhogy biztos, hogy egy darabig meg ezen fog jarni az agyam.
Na szoval kedd reggel arra ebredtunk, hogy a bejarati ajto tarva nyitva, a taskam sehol, az autonak a kocsibeallobol hult helye. A rendorok olyan 2 percen belul voltak a haznal, majd jott a helyszinelo, ujjlenyomatot vett stb. Meg aznap kaptunk egy emailt, hogy az ugy nyom hianyaban lezarva. Remek.
Tegnap, tehat olyan 36 oran belul az eset tortenesehez kepest, hivott minket az Old Bill, hogy megtalaltak a verdat. Tegnap otszor hivtak minket, hogy tajekoztassanak a fejlemenyekrol.
Ilfordban talaltak meg az autot. Feltunt egy jarornek, hogy harom ficko vezet egy baromi draga kocsit erratically. Gondolom ossze vissza tekeregtek vele es baromi gyorsan mehettek. Megneztek a rendszamot es kiderult, hogy masik kocsie van rajta. Elkezdtek kovetni majd levillogtak oket, de nem alltak meg. Igy egy kis uldozes utan meg 3 masik jaror autoval egyuttmukodve sarokba szoritottak oket. Az auto egy falhoz csapodott az utkozesben, minden legzsak kinyilt, a vezeto kiszallt a szelvedon, o azota is korhazban van. A biztonsagi ovet nem kapcsoltak be, maguk moge raktak es ugy vezettek. Mennyire vagany dolog mar ugyebar, foleg egy lopott kocsiban. A vezetonek nem volt ervenyes jogsija, korabban bevontak. Mind a harom ficko ismert volt a rendorok szamara korabban elkovetett hasonlo tipusu buncselekemenyekbol. Ugyhogy ezek a sracok egy darabig most racs mogott lesznek. Egy banda tagjai, amiben sok a fiatalkoru, 15-16 eves srac. Atkutattak a hazaikat es talaltak egy csomo kocsikulcsot, meg lopott cuccot. Minden hianyzo cuccunk meglett, kiveve a taskamat persze. Kapunk karteritest, meg az uj zarakat meg riasztoberendezest is kifizetik. Valoban szolgalnak es vedenek.
No ilyen jo kis hetem volt. : )

Arthamyr 2018.04.06. 15:42:55

@London2009: Mi lett volna, ha épp rosszkor, rossz helyen éred őket tetten (pl. épp a behatolás irányából nyitsz rájuk, és a menekülési útvonal rajtad keresztül vezet)? Ezekből mikor lesz akár csak _nem káros_ tagja a társadalomnak, és azt az állapotot mennyibe kerül elérni? Az ilyen söpredéket tűzzel-vassal irtani sokkal olcsóbb, mint megpróbálni integrálni őket a társadalomba.
Van egy tinédzser, nulla tudással (jó eséllyel már a suliból is kimaradt, de tuti nem éltanuló volt), csak minimálbéres aljamunkára alkalmas, továbbtanulásra esélytelen, viszont megszokta, hogy benefitből, bűnözésből, esetleg szülőkből annál magasabb színvonalon tud élni, sokkal kényelmesebben. A "tanulós" kortársainál egyelőre sikeresebb, "felnőttesebb".
Nehezen tudom elhinni, hogy át lehet nevelni normális emberré, azt meg sehogy sem hiszem el, hogy ez az átnevelés olcsó és van rá kapacitás. Ebből visszaeső piti bűnöző lesz, visszatérő látogatója a különböző elzáró intézeteknek, nagyritkán valami fejes, esetleg halott. Az utolsó opció legalább nem kerül nekem pénzbe, nem látom, hogy miért rosszabb, ha már 18 éves korban bekövetkezik, 36 helyett... Elnézést, ha ezzel valakinek az érzékeny lelkébe beletapostam.

Golf2 2018.04.06. 15:55:55

@Arthamyr: mi lett volna...akkor senki nem keresné a táskáját.

London2009 2018.04.06. 16:02:25

@Arthamyr: az en lelkembe ugyan nem tapostal bele. Gondolom ezerbol egyet meg lehet menteni talan.
Amugy meg jah, nyilvan az egeszben az a legrosszabb, hogy itthon voltunk amikor bejottek. De ebbe jobb nem is belegondolni.
Amugy meg ha orult modjara furikaztak, akkor siman benne volt a pakliban az is, hogy valakit halalra gazolnak. Ez is egy kellemes gondolat.

P.Elliot 2018.04.06. 16:24:16

@London2009: O te szegeny, mi volt a taskadban? Az irataid is? Gondolom azt sem egyszeru potolni.
Annak orulj hogy nem voltatok ebren, gondolom ejjel tortent, meg le is lohettek volna.
Probaljatok biztositani az ajtot, egy baratnomnel van egy eros, vastag tolgyfa rud es az ajto ket oldalan belulrol egy egy olyan valami amibe be kell dugni, hasonlit a kozepkori ajtobarikadhoz, na az olyan eros hogy hiaba is tudna kinyitni az ajtot valaki kivulrol, az ajto meg sem moccan mert nem engedi a rud. Kerdeztem mar tole hogy mi van ha valaki be akar jonni, tuzolto vagy barki, azt mondta hogy majd beveri a nappali nagy ablakat es bejon, nem gond de o igy rettento biztonsagosan erzi magat, szo ami szo nincs nala jel hogy barki be akart volna jonni, ha megis akkor a tolgyfarud beintett neki. A hatso ajtajan is van egy hasonlo meg a garazsbol ahogy mennek felfele, azon az ajton is.
Lassan mar el kell gondolkodni a vizesarokon is, hehehe...

London2009 2018.04.06. 16:27:06

@P.Elliot: Meg aznap kihivtam a lakatost es olyan zarakat szerelt fel, hogy most mar nem tudnanak konnyeden bejonni. Egyebkent hulyek voltunk, hogy idaig nem tettunk nagyobb ovintezkedeseket. No mindegy, ez mar megtortent.
Igen, sajnos meg az utlevelem is a taskamban volt. Ez is egy veletlen muve, sosem tartom a taskamban, csak mult heten utaztam es veletlenul benne maradt. Oh well...

Virago_1000 2018.04.06. 16:41:43

"Több tízezer (de lehet, hogy bőven százezer) magyar dolgozik szezonmunkásként külföldön, elsősorban Ausztriában"
- meglehet, hogy tobb millio.

Csodabogár 2018.04.06. 17:09:54

@Mrs. Clayton: Ez a félelemkeltés a migrásokkal kapcsolatban, akik nem is léteznek itt Pesten, a kormány egyetlen választási programja. Semmi másról nem tudtak beszélni csak erről és Sorosról persze, aki szervezi, hogy egész Europát ellepjék a muszlimok, ennek érdekében az emberei még az UN és EU -ba is be vannak építve. Azért elég érdekes, hogy pont egy zsido szervezi a muszlimokat, de ez Pesten senkinek se tünik fel.
Vasárnap szépen elballagnak a népek és megszavazzák félelmükben a további 4 évet.:-(

2018.04.06. 17:10:52

@Arthamyr:

"Az ilyen söpredéket tűzzel-vassal irtani sokkal olcsóbb, mint megpróbálni integrálni őket a társadalomba."

Szóval rendőrséget felfegyverezni/kitanítani, hogy saját belátásuk szerint embereket lövöldözzenek az utcán, mert az _olcsó_.

i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/548/129/538.jpg

Arthamyr 2018.04.06. 17:12:17

@Virago_1000: LOL. Még a monarchia kora óta ottmaradtak, igazából mind magyar!

Virago_1000 2018.04.06. 17:14:48

@Mrs. Clayton: "Szoval Budapest egyaltalan nem biztonsagos a londonhoz kepest, sot."

Az allitasoddal ellentetben a tenyek a kovetkezok:
www.numbeo.com/crime/compare_cities.jsp?country1=Hungary&country2=United+Kingdom&city1=Budapest&city2=London

Arthamyr 2018.04.06. 17:16:52

@Nagy kámpics: Az mindenképpen kell, szerinted ki gyűjtené be a reedukációra ezeket a szegény kis elveszett báránykákat? És ki gyűjtené be újra és újra, miután rövid időn belül megunnák az átnevelési folyamatot?

Arthamyr 2018.04.06. 17:20:09

@Virago_1000: Géza úr már egyszer elmondta mi ezzel a gond, nem figyeltél?

Arthamyr 2018.04.06. 17:22:08

@London2009: Nem, de neked is rég elrohadt a lelked a londoni üzleti élet liberális fertőjében, ezt már régóta tudom.

2018.04.06. 17:25:47

@Arthamyr:

Nem értem, hogy most viccelsz-e.
Azokat az embereket, akiket nézeted szerint nehézkes "normális"-ra átnevelni, le kell lőni az utcán. Ezt írod. Félreértem?

Olliék 2018.04.06. 17:25:53

@London2009:
Banyek! A hideg kirázott. Szerencse,hogy nem ébredtetek fel. Ki tudja hogy reagáltál volna...

Arthamyr 2018.04.06. 17:39:21

@Nagy kámpics: Én ilyet nem mondtam. Én azt mondtam, hogy nem hullajtok könnyeket, ha lelövik egymást.

Nem tudom, mit lehet velük csinálni, miután már rátértek a bűnözés útjára. Van egy korrektül megélő bűnöző, aki nem riad vissza az erőszaktól sem, szerinted át fog változni nyomorban élő becsületes emberré? Ez egyszerűen nem racionális döntés.
Első körben el kell őket fogni, második körben megoldani a lehető legköltséghatékonyabb tárolást (sajnos ez Európában elég nehézkes), majd utána lehet gondolkodni, hogy élete végéig tárolni vagy megpróbálni normális embert nevelni éri-e meg jobban (sajnos ez sem megy könnyen Európában).

A megelőzés talán mehetne, de az sem egyszerű, sok ember születik tehetség nélkül, ha ez párosodik egy csóró családdal, az egyenes utat jelent nyomorba, túl nagy a kísértés, hogy a bűn útjára lépjenek, ha van könnyen elérhető célpont, akit megkárosíthatnak.

2018.04.06. 17:52:18

@Arthamyr:

"Én ilyet nem mondtam."

De igen, valami ilyesmit (~"az ilyen söpredéket tűzzel-vassal irtani sokkal olcsóbb"), de ezért kérdeztem vissza. :)

"második körben megoldani a lehető legköltséghatékonyabb tárolást "

Az emberek nem tárgyak, nem tárolni kell őket, és a költséghatékonyság aligha konstruktív szempont.

Főleg mivel mint írod is (és egyetértek), a probléma újratermelődik, mindig minden társadalomnak van/volt/lesz alsó 10%-a, és ha az a megoldási javaslat rá, hogy fogdossuk össze, olcsón tároljuk, neveljük át (és esetleg irtsuk ki őket tűzzel-vassal), merthogy tkp. söpredék, az szvsz végülis nem is megoldási javaslat, hanem fantáziaút az embertelenség/kegyetlenség csodálatos világában.

Ha van érkezésed amúgy, esetleg érdemes rákeresni, mely országokban nagy a rendőri brutalitás, esetleg hol megy nagyot a mob justice és/vagy az emberkínzás (vannak róla videók is, érdemes!), és megnézni, sikerül-e csökkenteni vele ott a pitiáner bűnözést, és főleg hogy te személyesen szívesen laknál-e ilyen országban/környékben. Szerintem elég erős bizonyítékok vannak rá, hogy az empátiamentes kegyetlenség nem hozza az eredményt.

De mindegy, tényleg csak amiatt az ominózus mondat miatt kérdeztem vissza. :)

London2009 2018.04.06. 17:54:55

@Arthamyr: most beszeltem ismet a copperrel. Csak, hogy mindenki megnyugodjon van itt tuzzel-vassal uldozes. A ficko a vezetoje az ugynevezett "Operation Mexico"-nak. Ezekre a bandakra vannak specializalodva es gyujtik be a kis migrancsokat folyamatosan.
Viszont mondott egy eleg elkeserito dolgot. Nem fogjak tudni oket a betoresert is leultetni. Bizonyitek, szemtanu hianyaban nem lehet rajuk bizonyitani. : (

London2009 2018.04.06. 17:59:47

@Nagy kámpics: belemagyarazol olyat a kommentjebe, ami nem volt benne. Nyilvan nem azt irta, hogy akkor most a rendorok holnaptal kezdjek el a bunozo kamaszokat lovoldozni. De ha ezek a bandak kinyirogatjak egymast, annak van egy nagyon pozitiv hozadeka. Errol en is ezt gondolom es nem erdekel, hogy ez mennyire pc vagy sem.
De az, hogy ezeket kemenyen uldozik, meg ha nem is tuzzel-vassal, hanem megfelelo eszkozokkel es utana lecsukjak/taroljak oket, ez egy szuper dolog es ezzel kar is vitatkozni.

2018.04.06. 18:04:29

@London2009:

"belemagyarazol olyat a kommentjebe"

Lehet, ámbátor ezért idéztem be, amit írt, és ezért kérdeztem vissza.

" ez egy szuper dolog es ezzel kar is vitatkozni."

És én ezzel nem is vitatkoztam. :)

Mrs. Clayton 2018.04.06. 18:16:21

@Virago_1000: nem ezt nem mondtam, haem az elkovetett gyilkossagok alapjan semmivel nem biztonsagosabb mint London, aztan ha azt nezed h London fele lakossaga migrancs Budapest meg full magyar akkor vondd le a kovetkeztetest magad

London2009 2018.04.06. 18:21:04

@Nagy kámpics: szerintem megnyugodhatsz. O sem akar tiniket lovoldoztetni, rendori brutalitasrol, illetve a vegrehajto hatalom aranytalan sulyarol meg szo sem esett.

Arthamyr 2018.04.06. 18:23:07

@Nagy kámpics: @London2009: Azért van igazság a szavaiban, és mindig örülök, hogy hozzászól, mert értelmes ember. :)
Lehet, hogy én kegyetlenül állok a dolgokhoz, és az helytelen. Viszont ez nem fog megváltozni, mert
1. öreg vagyok már hozzá
2. ez csak egy irreleváns ember teljesen irreleváns véleménye, nem nagyon van következménye, hogy én miről mit gondolok, megtartom magamnak a szabad vélemény formálásának jogát.
Azt visszautasítom, hogy empátia nélkül, én beleérzem magam a bűnöző szerepébe, és úgy jutok arra a következtetésre, hogy nem hagynék fel a bűnözéssel a helyében. :)

Vannak országok, ahol alacsony a bűnözés szintje, és nagy a szigor.
Valóban nem csak a szigortól függ a bűnözés, hanem pl. átlagos oktatástól, népsűrűségtől, jóléttől is. Ha valahol kevés, jól képzett, jólétben élő ember van, ott kicsi az esély, hogy az utcán fényes nappal megkéselnek. A szabadság egyértelműen növeli a bűnözést, viszont szerintem megéri, mert nagyban javítja az életminőséget.

Én úgy gondolom, hogy a szigorúság (kegyetlenség) nagyobb visszatartó erővel bír, amennyiben a többi paraméter nem változik (ez nem azt jelenti, hogy csak ezt kell változtatni, vagy ezt a leghatékonyabb). Szélsőséges példa: ha levágják a kezed a lopás miatt, fogsz lopni? Persze, ha a másik opció az éhenhalás, akkor lehet, de csak azért, hogy jobban élj, talán nem. Ha levágják a farkad egy nemi erőszak miatt, szerintem még a normál beleegyezéses szexhez is óvatosabban állsz hozzá, nem kapsz el egy csajt a sötét utcán, mert kanos vagy...
A középkorban a mai aggyal elfogadhatatlan szabályokat tartattak be az emberekkel, puszta szigorral és elnyomással. Sőt, nem is kell ilyen messzire visszamenni.

nyuszigonosz 2018.04.06. 18:30:39

@London2009: "Bizonyitek, szemtanu hianyaban nem lehet rajuk bizonyitani." - írod.

Na most ahogy írtad a táskád nincs meg. De a kocsit azt mivel indították?
Betörés nyomok ajtón ablakon sehol?

London2009 2018.04.06. 18:31:49

@Arthamyr: persze, hogy orulunk ha hozzaszol, de szerintem tok masrol irt, mint amirol te, no de teljesen mindegy. Ez a szo, hogy kanos, kiborit! A hornyt is ugyanugy utalom, de ez meg magyarul sokkal rosszabb! Javaslom, hogy vedd ki a szotaradbol. :D
Elegge elkeseritett, hogy nem fogjak a betoresert elovenni oket. Kerdeztem a fickot, hogy de miert nem? Azt mondta, hogy megtagadtak a nyilatkozast es miutan nincs szemtanu vagy ujjlenyomat, igy az autot talalhattak is vagy vehettek masodkezbol es nem tudhattak, hogy lopott stb.
Kb. gyorshajtasert fogjak eloszedni a suhancokat egyedul. Felolem johet a vasszigor is. Ez sem jo, ami most van, az tuti.

Arthamyr 2018.04.06. 18:32:11

@London2009: Az operation mexico tetszik. :D Már többen megmondták, hogy sok a migráncs Londonban, itt a bizonyíték.

Az azért kicsit hibás, hogy ott van a parasztnál az autód, üldözéssel kell elfogni, és nem lehet miatta leültetni.
@Nagy kámpics: Szerinted ez így van rendben? Én azt gondolom, hogy ezeknek a sitten a helye.

Arthamyr 2018.04.06. 18:34:54

@London2009: "igy az autot talalhattak is vagy vehettek masodkezbol es nem tudhattak, hogy lopott stb. " - Mi az, hogy találhatták? :D Ez nevetséges. Én is akarok találni egy maybach mercit, hova kell érte menni?
Ha meg vették, akkor hol a szerződés? Ráadásul az autós üldözés, és a rendőröktől menekülés belefér? Vicc...

London2009 2018.04.06. 18:39:49

@nyuszigonosz: a kocsit a kulccsal inditottak el es nyilvan ezert tortek be hozzank, hogy a kulcsot elvigyek. A betores nyomok megvannak, illetve a kocsiban megtalaltak a szerszamokat is, amivel az ajtot kinyitottak, de nincs rajtuk festeknyom es nem lehet egyertelmeun bebizonyitani, hogy veluk nyitottak ki az ajtot, holott obvious. Azota felszereltunk egy CCTV-t, bar azt mondta a coppa, hogy meg az sem lenne eleg, mert ezek mindig kapucniban jarnak es igy sosem latszik az arcuk... hat, whatever. Elegge elszomorodtam. Ugy orultem, tegnap, hogy van igazsag a foldon! Aztan most ugy nez ki, hogy meg sincs...

nyuszigonosz 2018.04.06. 18:49:32

@London2009: Na ezért kérdeztem: mert gondolom a kulcs ugye nem a kocsi tetején volt megtalálható, így azt nyilván a házból , bentröl szerezték be. Szóval ha még a szerszámok is megvannak, söt a lopott kocsiban, akkor az nem létezik, hogy nem lehet bizonyítani a betörést. Már ennek alapján lehet.

Ilyet még tényleg nem hallottam, hogy festéknyom hiányában nem lehet bizonyítani egy betörést, ha nyilvánvalóan belülröl vitték el a kocsikulcsot és a szerszámok is még náluk voltak.

Kapucniban manapság az egész világ jár, ez nem igaz, hogy valami ennyire ne lehessen bizonyítható. :-(

London2009 2018.04.06. 18:55:41

@Arthamyr: nem maybach volt hanem C250, meseszep volt a lelkem.
Nem tudom, fogalmam sincs. Azt tudom elmondani, amit a hapsi mondott. Igy fogalmazott szo szerint "they went no comment", so there is not much we can do. It is in the prosecutor's hands now. Ennyit mondott. De egy kicsit kutakodni fogok, mert merges vagyok. Az a baj, hogy nem igazan ismerem az itteni rendszert. Magyarorszagon ez maskent zajlana.
Autovasarlashoz nem kell szerzodes, eleg a rautalo magatartas, effektive a kulcsok atvetele, a fizetes pedig tortenhetett keszpenzben.

London2009 2018.04.06. 18:59:33

@nyuszigonosz: pedig ez igy van. A te autoban vannak pl. szerszamok? Az, hogy voltak benne szerszamok, nem jelent onmagaban sajnos semmit. Ha nem tudjak egyertelmuen es minden ketseget kizaroan bizonyitani, hogy veluk tortek fel az ajtot, akkor azt nem lehet felhasznalni bizonyitekkent.
De az egesz egy vicc. Inkabb ne mondta volna el a ficko, hogy mikent all az ugy. Ezt en nem akartam volna tudni, koszonom.

nyuszigonosz 2018.04.06. 19:14:14

@London2009: Hát akkor csak annyit tudok mondani, hogy ahogy az angol rendörség gondolja.
Sajnálom, ami veletek történt, szörnyü ez.

2018.04.06. 19:19:37

@Arthamyr:

"Én azt gondolom, hogy ezeknek a sitten a helye."

Én is, persze, de én tényleg a "kegyetlenebb" kijelentéseidre kérdeztem csak rá.

"Szélsőséges példa: ha levágják a kezed a lopás miatt, fogsz lopni?"

Például ez. Ez a kérdésed nem csak egy árnyalatnyival más, mint hogy valakit börtönbe zárjanak-e.

Azt hiszem, azt lehet tudni tényszerűen, hogy a kegyetlenség mint elrettentés nem működik érdemben. A halálbüntetés sem, és vannak helyek, ahol a kézlevágást is csinálják, és csak nem akarnak elfogyni a bűnelkövetők.

Igen, erőszakolnak ott is, ahol megölnek érte, van házasságtörés ott is, ahol megköveznek, és lopnak ott is, ahol levágják a kezedet.

Ha már a középkori szabályokat felhoztad, az akkori erőszakos bűncselekmények száma magasabb volt, mint a mostani. A legelső gugli-találat a témában: "The historian Laurence Stone calculated that homicide levels in medieval England were at least 10 times what they are today"

Azt nehéz megmondani, hogy pontosan mi csökkenti a bűnözést, mivel azonban az ember első zsigeri reakciója a büntetés növelése és a kegyetlenség, ezt pont sokat vizsgálták, és lehet tudni, hogy nem működik.

Nem azt mondom, hogy akkor mi mint társadalom sose bántsunk senkit, mert bántani másokat k.rva jó érzés (ezért merül fel, ugye, a kézlevágás benned is meg másban is), de a bűnözést érdemben csökkenteni nem fogja.

A vagyoni egyenlőtlenség csökkentése viszont igen, ezt lehet tudni, meg az oktatás is, úh - ha már a költségvonzatokat felhozod - lehet, hogy éppenséggel olcsóbb is, ha mégis megpróbáljuk babusgatni azokat a kis báránykákat, vagy ha őket nem is, legalább a kölykeiket.

London2009 2018.04.06. 19:22:36

@nyuszigonosz: ah, koszi szepen. Ennel sokkal rosszabb is tortenhetett volna, igy allok hozza.
Ismered a savas tamado ugyet? Ot eve zajlik a buntetoper es meg mindig nincs jogeros itelet. Total egyertelmu, hogy mi tortent es, hogy a ficko tette, de a no nem ismerte fel a tamadojat es innentol kezdve nagyon meg van nehezitve a bizonyitasi eljaras folyamata. Igy megtortenhet ez latod egy sokkal komolyabb ugyben, hogy a hapsi meg mindig fellebezget pedig meg a tu is benne volt az autoban, amivel a not elkabitotta. Ez van.

Virago_1000 2018.04.06. 19:33:25

@Arthamyr: az alapveto gond, hogy nem igazolja a geza ur valosagot nelkulozo elkepzeleseit.

Arthamyr 2018.04.06. 19:45:26

@Nagy kámpics: Nem támogatom a kézlevágást és a halálbüntetést és semmi hasonlót sem, mert tévedés esetén nem korrigálható, kizárólag szélsőséges példának hoztam. Ahol az ilyen drákó szigor mellett is gyakoribb a bűnelkövetés, az nem a drákói szigor miatt van, hanem a többi egyéb paraméter miatt (jólét, kultúra, oktatás minősége, népsűrűség, a lakosság átlagos mentális fejlettsége stb.).

Azt sem mondtam, hogy a középkori bűnözés alacsonyabb volt, csak azt, hogy agyament szabályokat kényszerítettek rá az emberekre erőszakkal, aminél ma sokkal kevésbé fájóakat kellene csak betartani. Azért csak fejlődtünk azóta, jó eséllyel a 100 évvel ezelőttihez képest is alacsonyabb a bűnözés, főleg az erőszakos. :)

"Azt nehéz megmondani, hogy pontosan mi csökkenti a bűnözést, mivel azonban az ember első zsigeri reakciója a büntetés növelése és a kegyetlenség, ezt pont sokat vizsgálták, és lehet tudni, hogy nem működik. " - Én erre még semmilyen elfogadható bizonyítékot/tanulmányt/érvelést nem láttam. Én is olvastam sok ezt bizonygató, a kutatásra nálam minden bizonnyal sokkal több energiát ráfordító ember munkáját, de olyat sosem láttam, ami számomra elfogadhatóan bizonyítja, hogy kontraproduktív a szigor. Azon talán lehet vitatkozni, hogy nem vezet eredményre, de még erről sem láttam elfogadható tanulmányt, mert ez egy soktényezős dolog (ebben szerintem egyetértünk), és nem tudták, nem lehet izolálni csak a szigor hatását. Logikusan a szigorú büntetésnek nagyobb a visszatartó ereje, ezt sem látom, hogy lehetne megcáfolni (bár tény, hogy a bűnözők nem feltétlenül gondolkodnak logikusan, de annyira csak nem hülyék, hogy növekvő szigor esetén jobban bűnöznek?).

Én nem gondolom, hogy másokat bántani jó, én nem igazán szeretem, mert én sem szeretem, ha engem bántanak. Én nem akarom bántani a bűnözőket sem, én csak el akarom őket tüntetni, lehetőleg minél olcsóbban.

Én hiszek a vagyoni egyenlőtlenségben (amíg az nem lopásból alakul ki: nem zavar, hogy Messi vagy Palvin Barbi sokkal többet keres, mint én), számomra ez olyan, mint a szabadság: hiába növeli a bűnözést, megéri. Próbálkoztak már az egyenlősdivel, nem volt produktív.

Arthamyr 2018.04.06. 19:50:39

@Virago_1000: Nem, az alapvető gond, hogy egy 2 milliós városról párszáz ember önként, teljesen tét nélkül ír valamit, a saját szubjektív skálájára bepontozva valamit. Egyébként valóban nem támasztja alá, amit gondol, ahogy azt sem, amit te, mivel ez nem ér semmit.

Arthamyr 2018.04.06. 19:54:22

@London2009: "Autovasarlashoz nem kell szerzodes, eleg a rautalo magatartas, effektive a kulcsok atvetele, a fizetes pedig tortenhetett keszpenzben. " - Ez azért elég érdekesen hangzik, ad lehetőséget a visszaélésekre.

Arthamyr 2018.04.06. 19:57:35

@Virago_1000: @Arthamyr: Ja, és anonim módon ráadásul, tehát lehet, hogy van, aki 50x kitöltötte, vagy rádobtak valami botot. Azt validálja egyáltalán, hogy a kitöltő járt-e az adott városban valaha? :D

London2009 2018.04.06. 20:03:44

@Arthamyr: ez nem erdekes, ez igy van. Sok szerzodest meg lehet kotni ilyen modon vagy ugye csak szobeli megallapodas alapjan, amelyre jogszabály nem ír elő írásos formát. Az mas kerdes, hogy ez a gyakorlatban foleg az osszetettebb ugyleteknel ritkan mukodik igy. De elviekben lehetseges.

Buchhalter 2018.04.06. 20:06:27

@Virago_1000: honnan veszed a baromságaid? Több millió magyar dolgozik kint? Jó lesz az súlyozott átlagnak 4-500 ezer. Már ez is érződik az országban.Azért vicces lenne ha egy 9.7 milliós országból 2-3 millió aktív dolgozó tűnne el-Magyarán lehalna az egész gazdaságunk! De ez neked magas és matekból nagyon hátul kulloghattál...Kegyelem kettes??

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.06. 20:07:16

@London2009: Oh, nekem is van egy hasonlo (de azert jobb happy end-del) vegzodo sztorim par evvel ezelottrol:)
Van egy oreg Toyota Camry-nk, ami - itteni szokas szerint - a haz elotti jardasziget mellett parkolt. Talan be sem volt zarva, ez akkoriban (me'g) eleg altalanos volt a kornyekunkon. A ferjem - eleg szorakozott sokszor, es a kocsiban felejtette a penztarcajat.

Masnap reggel keresi a penztarcajat, es eszebe jutott, hogy valoszinuleg a kocsiban hagyta. Kimegy, kocsi sehol, penztarca sehol. Elso lepeskent felhivta a bankjat, hogy letiltassa a kartyait. Biztonsag kedveert meg is kerdezte a bankot, volt-e hasznalva a kartya. Mire a bank: igen, itt es itt hasznaltak alig 1-2 oraval ezelott. Na, a ferjem "vadaszosztone" elojott, mivel kiderult, a kartya hasznalati helyek csak 30-40 merfoldre voltak tolunk.
Felhivta a rendorseget, es elmondta, mi a helyzet (miutan lebeszeltem rola, hogy o maga eredjen a tolvajok nyomaba :) A rendorok igy szinte forro nyomon indultak el, es hamarosan egy kozeli kaszino parkolojaban le is fuleltek a fiatal sracokat. A kocsi is ott volt a parkoloban. Par oran belul mehettunk, es megvolt a "family reunion" a jo oreg kocsinkkal :))

Tanulsag: ha nem zarod be a kocsid, hagyd benne a bankkartyad, ami - szerencses esetben - nyomravezeti a rendoroket :)) Enelkul tuti, hogy nem talaltuk volna meg a kocsit:)

Arthamyr 2018.04.06. 20:19:07

@London2009: Az érdekes, hogy így van, én nem vitattam, hogy így van. Adófizetési kötelezettség sincsen, ha veszel egy használt autót?

zoldzeller 2018.04.06. 20:27:03

@Zsuzsi65: lekopogom mi eddig mindent megusztunk. A naponta erkezok amazon es google express csomagokat mindig ott hagyjak a hazunk elott es meg soha semmit nem vittek el, se itt SF-ben, se LA-ban.
Bar SF-ben eddig ket kollegamat tamadtak meg ejjel a Castroban miutan hazafele bandukoltak buli utan (LA-ban mi eleg sokat maszkaltunk ejjel es soha nem tortent semmi, bar nem downtown-ban eltunk).

zoldzeller 2018.04.06. 20:29:12

@London2009: Aaah, azert a gondolat, hogy ejjel valaki bent jart a hazamban amig en az emeleten aludtam, nekem eleg kiborito lenne!
A hazat nem lehet rakotni valami home security company-hoz?

puhacica 2018.04.06. 20:33:48

@Adam
egesz szepen forgattad a kis mozidat :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.06. 20:33:54

@zoldzeller: szerencsere az Amazon csomagokkal nekunk sincs gondunk (en is lekopogom:) Valoszinuleg a mi kocsilopasunk is inkabb amolyan "joy ride" jellegu volt, mert eleg pitianerek voltak az elkovetok :)

somlobodog 2018.04.06. 21:21:15

@Nagy kámpics: "Azt nehéz megmondani, hogy pontosan mi csökkenti a bűnözést,"

A lebukas veszélye és a garantált következmények amik egyenlően alkalmazandoak mindenkire. Plusz kamerák mindenhol, drogok dekriminalizalasa, exraboknak munka és lakhatas biztosítása. Általános DNS adatbázis. Hát kB csak ennyi :)

Mrs. Clayton 2018.04.06. 21:31:23

@London2009: a fickot jogerosen eliteltek 9 evet kapott

London2009 2018.04.06. 22:01:05

@Mrs. Clayton: fellebbezett, most kerul meg csak a Kuriahoz.

2018.04.06. 22:01:54

@Arthamyr:

Először is, tök jó, hogy kifejted a véleményed, mert itt-ott tényleg elbeszélek melletted.

"Én erre még semmilyen elfogadható bizonyítékot/tanulmányt/érvelést nem láttam."

Nem, sok az egyrészt-másrészt. Mindenesetre a dolog vizsgálva van, például a halálbüntetéssel kapcsolatban, de a drogok (vagy akár az alkohol) kriminalizációjával kapcsolatban, vagy hogy ebből a szempontból nézve mekkora börtönbüntetéseket érdemes adni -- az én tudtommal is ellentmondásosak az eredmények, ami ugyanakkor azt is jelenti, hogy az a feltevés, hogy a szigorúbb büntetés önmagában valamiféle elrettentő erővel bír, nem igazolható.

Keresgélhetek(-ünk) tanulmányokat egymásnak, de talán egyikünket sem érdekel most ennyire a téma. Ha mégis, jelezd, végülis tkp. csakis tanulnánk belőle.:)

Ugyanakkor 2 észrevétel. Az emberek nem tisztán racionális lények. Ha azok lennének, senki sem lenne dagadt, nem dohányozna, nem lennének alkeszek, nem vezetnének ittasan, minden január elsejei fogadalmat betartanánk és így tovább. Nem ilyenek vagyunk, a bűnözők sem ilyenek.

Ha meggondolod, vannak az ilyen típusú bűncselekmények, amikor valaki agyonveri az idős nénit a 300 forintjáért. Ha az elkövető tényleg lefuttatná a programot a fejében, hogy oké, mekkora büntetési tétel mekkora kockázatát éri meg nekem a 300 (vagy akár 3 ezer vagy 30 ezer) forint, akkor ezek a bűncselekmények nem is léteznének egyáltalán már most sem.

De ha még a viszonylag racionálisnak tűnő elkövetőket vesszük is, mint a ma itt említett savas faszi, véhetően neki sem az járt a fejében, hogy rendben, hány évet ér meg az életemből ez a kis dolog, hanem megpróbálta megúszni. Ha a savas támadásnak a kerékbe törés volna a büntetése, vélhetően ugyanígy elkövette volna, csak esetleg pár nappal hosszabb tervezés után.

És még valami. Van a társadalomnak egy rétege, akik ellen teljesen védtelenek vagyunk, mert nem tudjuk őket megbüntetni: a halálos betegek meg a nagyon öregek. Egy gyomorrákosnak nincs félnivalója a társadalomtól, mégsincs gyomorrákos-bűnözés, a nagypapák nem rabolnak bankot és nem erőszakolnak tizenéveseket. Szerintem feltételezhető, hogy a büntetési tétel kevés szerepet játszik a gondolataikban, ahogy a miénkben is, és (gondolom) az egységsugarú bűnelkövetőében is.

A másik észrevétel pedig:

"számomra ez olyan, mint a szabadság: hiába növeli a bűnözést, megéri. Próbálkoztak már az egyenlősdivel, nem volt produktív."

A két szélsőértéket mondod. Az egyenlősdi szerintem is a pokol felé vezető út, de azért vannak árnyalatok. Különböző országokban egészen különböző tud lenni az egyenlőtlenség mértéke, és arra mutatnak a jelek, hogy ez összefügg a bűnözéssel és a társadalmi stabilitással általában.

London2009 2018.04.06. 22:05:02

@zoldzeller: de, jovo heten szerelik. Igazabol konnyelmuek voltunk. Ott allt a haz elott ez a mereg draga auto es ezek a suhancok konnyeden be tudtak jonni. Megnehezitettuk azota a dolgukat. Korabban kellett volna eszhez kapni, no mindegy, azt hiszem, hogy tanulsagos eset volt. :S

London2009 2018.04.06. 22:05:40

@Zsuzsi65: a te sztorid sokkal jobb!! : )

zoldzeller 2018.04.06. 22:17:32

@London2009: a Te sztorid azert nagyon felelmetes,mert mi van ha meghallasz valamit es szembe talalkozol veluk? Elfutnak? Osszevernek? Leszurnak?
Az auto elvitele "csak" bosszanto.

London2009 2018.04.06. 22:21:18

@zoldzeller: igen, ez a resze a legremisztobb. Foleg, hogy en tok sokat vagyok egyedul otthon. De most ezekkel az ovintezkedesekkel biztonsagban erzem magam. Hulyek voltunk, nem tudom szepiteni...
Amugy gondolom vagy elszaladtak volna, vagy megkeselnek. De miutan harman voltak, igy az utobbi az eselyes...

gabors 2018.04.06. 22:24:52

@Mrs. Clayton: New York-ban 2017-ben 290 gyilkossag volt. Ilyen alacsony 70 eve nem volt ... amirol a cikk szolt az az elso harom honapra vonatkozk csak es abbol is csak marcius volt kimagasloan magas Londonban

New York az usa legbiztonsagosabb nagyvarosa ! es a migransok aranya ha jol emlekszem 50% felett van es ha a belso migraciot is nezzuk akkor plane nagyon magas....

Arthamyr 2018.04.06. 22:27:15

@London2009: Mindkettő: előbb megkéselnek/megvernek, majd elszaladnak. :)

zoldzeller 2018.04.06. 22:29:10

@Arthamyr: es meg meg is eroszakoljak.

London2009 2018.04.06. 22:31:28

@Arthamyr: plusz eroszak. Meglattak volna csipkes neglizsemben tuti nem allnak ellent a kisertesnek. Ezt se feledjuk!

gabors 2018.04.06. 22:35:21

@London2009: WOWWWW... what a story.... volt fedelzeti kamera ?? mert az mar lehet "priceless"

a legjobb hogy a sofor jol osszetorte magat nem hogy hagytak volna kihulni ... igy a te adodbol fog hederelni valamlyik bortonben es meg felkeszultebb lesz mikor kijon ...

az azert eleg remeszto hogy bent is voltak nalatok ez talan a legijesztobb az egeszben. Ennel rossabbul is jarhattok volna harom ficko ????(riaszto nem volt vagy azt is megoldottak)

London2009 2018.04.06. 22:39:13

@gabors: nem volt, irtam fentebb, hogy hihetetlen naivak es benak voltunk! De mar fel vagyok biztonsagi tanacsokkal vertezve!

zoldzeller 2018.04.06. 22:41:36

@London2009: ennek a tukreben tulajdonkeppen olcson megusztatok ezt a betorest.
En is sokat vagyok egyedul a gyerekekkel (a ferjem minden masodik heten ingazik Bostonba), nagyon nem orulnek ha egy ilyen helyzet allna elo mint nalatok.

gabors 2018.04.06. 22:42:16

@Nagy kámpics: "Szóval rendőrséget felfegyverezni/kitanítani, hogy saját belátásuk szerint embereket lövöldözzenek az utcán, mert az _olcsó_."

pontosan !!!!! ezt szeretem amerikaban nem igen tortenik meg hogy kapaval kaszaval rendorokre tamadnak a rendort magat es mast is megvedheti barmilyen akar halalos eszkozzel is EZ JO

meg mielott valaki az artatlan feketrol irna a rendorok 3x annyi fehert lonnek le mint feketete es elenyeszo szamu az artatlan DE CSAK ezekrol olvashatsz az ujsagokban mert az nem hir hogy feher fegyveres kabszer terito tuzharban a rendorokkel meghalt.

Arthamyr 2018.04.06. 22:45:08

@Nagy kámpics: "Nem, sok az egyrészt-másrészt. Mindenesetre a dolog vizsgálva van, például a halálbüntetéssel kapcsolatban, de a drogok (vagy akár az alkohol) kriminalizációjával kapcsolatban, vagy hogy ebből a szempontból nézve mekkora börtönbüntetéseket érdemes adni -- az én tudtommal is ellentmondásosak az eredmények, ami ugyanakkor azt is jelenti, hogy az a feltevés, hogy a szigorúbb büntetés önmagában valamiféle elrettentő erővel bír, nem igazolható." - A drogot önmagában nem tartom bűnözésnek, csak a törvények szerint az, helytelenül (viszont ha nem lenne az, nem szabadna soha, hogy enyhítő körülményként legyen figyelembe véve). A halálbüntetésről is írtam, még annyi, hogy szerintem rosszabb egy börtönben leélni a hátralévő életed, mint meghalni, bár akad olyan börtön, ahol talán nem (ez a pazarlás). Egyébként azt csinálnám, hogy tényleges életfogytiglan, aztán a rab mondjuk pár év gondolkodás után választhatja a halált, ha preferálja.

"Ha meggondolod, vannak az ilyen típusú bűncselekmények, amikor valaki agyonveri az idős nénit a 300 forintjáért. Ha az elkövető tényleg lefuttatná a programot a fejében, hogy oké, mekkora büntetési tétel mekkora kockázatát éri meg nekem a 300 (vagy akár 3 ezer vagy 30 ezer) forint, akkor ezek a bűncselekmények nem is léteznének egyáltalán már most sem." - Ezek ellen a legjobb a tényleges életfogytiglan. Így okozzák a legkisebb gondot, ha már a baj bekövetkezett, ezeknek nem akkor csúszott el az élete, amikor agyonverték a nénit.

"De ha még a viszonylag racionálisnak tűnő elkövetőket vesszük is, mint a ma itt említett savas faszi, véhetően neki sem az járt a fejében, hogy rendben, hány évet ér meg az életemből ez a kis dolog, hanem megpróbálta megúszni. Ha a savas támadásnak a kerékbe törés volna a büntetése, vélhetően ugyanígy elkövette volna, csak esetleg pár nappal hosszabb tervezés után." - Elképzelhető, viszont nem érzem problémásnak a súlyosabb büntetést (a kerékbe törést a korábban említett okokból igen! :)), ha nem is használ, ártani biztos nem árt, hogy tovább van sitten (bár itt a gond a bizonyítás volt).

"Egy gyomorrákosnak nincs félnivalója a társadalomtól, mégsincs gyomorrákos-bűnözés, a nagypapák nem rabolnak bankot és nem erőszakolnak tizenéveseket" - :D

Egyébként kicsit rendezve a gondolatokat: én elszeparálom a megelőzést és a büntetést, bár vannak közös céljaik, azért másra valók.
Én is fontosabbnak tartom a megelőzést, és a kiváltó okok kezelését, viszont nyilvánvalóan nem szüntethető meg teljesen a bűnözés. Az egyértelműen bizonyított, erőszakos vagy különösen nagy anyagi kárt okozó bűntettet elkövetőket, nem zavarna, ha permanensen kizárnák a társadalomból (a milliárdos sikkasztások elkövetői, nyereségvágyból gyilkolók stb.).

London2009 2018.04.06. 22:47:14

@zoldzeller: szerintem is. Igy erzek en is...

London2009 2018.04.06. 22:49:01

@Arthamyr: bar egy dolgot ne felejtsunk! Eleg jo eroben vagyok! Fel kezzel is lenyomtam volna a kis pubikat es magam vertem volna oket bolincsbe! Az lett volna a valos igazsagszolgaltatas! : )

Arthamyr 2018.04.06. 22:50:56

@London2009: Majd ha legközelebb ez történik, kérjük a CCTV felvételét az önvédelmi demonstrációról! :)

gabors 2018.04.06. 22:53:34

@Arthamyr: " Ráadásul az autós üldözés, és a rendőröktől menekülés belefér? Vicc... "

ez eleg furcsan hangzik itt a "menekules" "fleeing and resisting arrest" ELEVE nagyobb buntetesi tetel mint a kocsilopas ezt azert meg ott sem lehetne tul nehez bizonyitani (minimum a sofor ellen persze a masik kettovel mar esetleg mas a helyzet ha azt mondjak kereleltek a sofort hogy aljon meg meg ki is akartak ugrani stb)

es gyakran eleg kemenyen bannak veluk miutan meg alltak mert ki tudja meg amugy is mar ellenallt ....

de igazad van ezekbol mar kemenyen dolgozo kisember soha nem lesz es a bortonben is a rendes embereknek kerul penzbe ..

London2009 2018.04.06. 22:53:57

@Arthamyr: rendben. Mar ugye lett CCTV is. Johetnek a kis tacskok! Keszen allok! : )

gabors 2018.04.06. 22:55:27

@London2009: "@Arthamyr: nem maybach" azt hittem ilyet mar nem gyartanak jo par eve de lehet rosszul tudom

(amugy ceges garazsban van ketto mar evek ota el sem mozdultak nem tudom hogy van ez)

Arthamyr 2018.04.06. 22:58:27

@gabors: Kérd el az egyiket céges autónak. :) Afaik gyártanak valamit (talán az S osztályt alapjaira építenek valamit?), de nem tudom, nem néztem, az én bevételemmel nem igazán kompatibilis az árazása.

London2009 2018.04.06. 22:58:32

@gabors: azt mondta Mr. Smith az Operation Mexico-tol, hogy amit tudnak rajuk vernek, ne aggodjak. :D Ezek itt is kokemeny criminal offensek nyilvan. De kar a betoreses lopasert mert az is szepen hozzaadodott volna az idejukhoz. Majd a biro merlegel a lehetosegekhez kepest. Mennem kell jovo heten a cuccainkert az orsre. Tiszta vadnyugat, mondom en!

London2009 2018.04.06. 23:01:24

@gabors: semmit nem ertek az autokhoz, ugyhogy halvany fogalmam sincs. Siman elmegyek a sajat autonk mellett es egy hasonlohoz odasetalok ha nem figyelek (megtortent eset). Nekem auto, auto mind egyforma csak esetleg a szine mas. :D

Arthamyr 2018.04.06. 23:02:28

@London2009: www.youtube.com/watch?v=2AXRN2K8OH8

Régi kedvenc. Sajna nem találtam meg, ahol kalapácsokkal nyugtatja a fickót. :D

gabors 2018.04.06. 23:04:41

@London2009: "@gabors: nem volt, irtam fentebb, hogy hihetetlen naivak es benak voltunk! De mar fel vagyok biztonsagi tanacsokkal vertezve! " igen csak nem olvastam akkor meg vegig ...

nalunk van kutya ... ha valaki eler a kilincsig ugy hogy a kutya nem ugat akkor nagyon halk volt igaz jo nagy tablan hirdetjuk is hogy Be Aware of Dog ... meggondolando .... (mamint a sign)

mikor ebren van akkor mar akkor ugat ha valaki a kocsibejarora lep sot csak elmegy a haz elott :-))

London2009 2018.04.06. 23:05:56

@Arthamyr: jezus... jo lenne valami hasonlot tudni!

London2009 2018.04.06. 23:08:02

@gabors: igen, ezt a security officer is mondta, hogy nem hulyeseg a sign. Nagyon szeretnenk kutyat, de nem lenne nalunk jo helye. Sokat vagyunk tavol. Majd remelem egyszer lesz.

zoldzeller 2018.04.06. 23:08:40

@Arthamyr: na jo de ez 1:1-es felallas... Nem tudom Londong mekkora es hany kg, de szerintem nem lenne sok eselye 3 pasival szemben. :)
En gyava vagyok, pici es gyorsan futok... a fene allna le verekedni.

gabors 2018.04.06. 23:09:15

@London2009: itt a legtobb allamban legalis fegyverrel minden kovetkezmeny nelkul helyben leloheted a betorot.

Az mas kerdes hogy a legtobb ember ezt nem tudja megtenni az adrenalin szint miatt de legalabb a lehetoseg megvan.

Arthamyr 2018.04.06. 23:17:13

@zoldzeller: Eredetileg ketten akarták kirabolni, és az egyiket rángatta le a motorról. :) De persze, ha hárman vannak, elég elszántak, és fegyverük is van, nem túl jók az esélyek.

Ahogy @gabors: írta, a kutya a tuti, ahhoz már egy fokkal nagyobb elvetemültség kell, hogy valaki a kutyát semlegesítse.

gabors 2018.04.06. 23:19:02

@Arthamyr: na itt most mindkettonknek kb igaza van

" On 17 December 2012, the last Maybach-vehicle was manufactured in Sindelfingen."

de 2015-be a mercedes ujra inditotta es valoban az S-Clasbol epitenek valamit amit W222 vagy mit de ezek felmillio dollaros autok :-)))

ja cegtol inkabb nem kerem el mert mar regiek es a biztositas 3 havi fizetesem lenne :-((

Latcho Rom 2018.04.06. 23:20:27

@London2009: majd
A baba mellett majd jól mutat...

Sorry, mocsok kedvem van. :(

Arthamyr 2018.04.06. 23:23:43

@gabors: Igen, ezért nem is néztem nagyon, csak valahol láttam a hírt, nem én vagyok az elsődleges célpont az eladásoknál. :) A "régi" sem lehet nagyon igénytelen autó egyébként, a céges autónál meg illő, hogy a cég tartja fenn. Ha meg már Maybach, adhatnak hozzá sofőrt is, te meg pezsgőzöl (vagy amit épp kedved tart) hátul.

London2009 2018.04.06. 23:24:41

@zoldzeller: harom ferfivel szemben az esely szerintem nulla. Bar legalabb olyan eros vagyok, mint Popei. : )

gabors 2018.04.06. 23:25:54

@London2009: "@gabors: igen, ezt a security officer is mondta, hogy nem hulyeseg a sign. Nagyon szeretnenk kutyat, de nem lenne nalunk jo helye. Sokat vagyunk tavol. Majd remelem egyszer lesz. "

az pont jo vannak mozgas erzekelore bekapcsolod mukutyak es tok ugy ugatnak mint egy igazi ... egy veletlenszeru betorest siman meg akadalyozhatnak ...persze ha valami masert vagy celpont is "kifigyelik" akkor nem...

a kutya jo dolog de persze gong utazaskor ha csak nincs kiterjedt jo ismeretseg/csalad ... de ket migransnak komoly gond ...

zoldzeller 2018.04.06. 23:27:06

@Arthamyr: nem szeretem a kutyakat. :)
Nekunk a foldszinten van az ablakokon es az ajton van sensor, a parkoloban + a lepcsohazban ahol fel lehetne jonni az emeltre ott pedig mozgaserzekelo... az igazsag az az hogy meg soha nem kellett, ugyhogy csak remelem hogy mukodik.

(a nagymamat tudjak csak ellopni, a vendegszoba a foldszinten van es ott nincs mozgaserzekelo.)

London2009 2018.04.06. 23:28:50

@gabors: Te most ha jol ertem lemigransoztal? De ilyet!!
A mukutyan hangosan felrohogtem. Mukutya!! Qrva jo! :DDD

zoldzeller 2018.04.06. 23:30:56

@gabors: nem is olyan reg olvastam valahol, hogy hiaba van sokaknak fegyvere, eles helyzetben a legtobben nem tudjak hasznalni.

gabors 2018.04.06. 23:31:11

@Arthamyr: "Ahogy @gabors: írta, a kutya a tuti, ahhoz már egy fokkal nagyobb elvetemültség kell, hogy valaki a kutyát semlegesítse."

nem is a semlegesites a kerdes hanem hogy zajt csinal bent is meg a szomszedok is akar ebrednek stb egy betoronek nem jo az ilyen mindig a konnyebb celpontra mennek meg egy automatikusan felkpacsolodo lampa is akar elteritheti oket ... ez pl itt szinte minden hazon van nekunk is elol hatul

Arthamyr 2018.04.06. 23:34:02

@zoldzeller: Nálunk volt kb. 2 hónapja betörés az egyik lakásba. Aztán elkezdtem kérdezgetni, hogy hogy.

Úgy, hogy nyitva hagyták a főbejáratot és a lakásajtót is. Nem vittek el semmit, mert nem nagyon volt mit, inkább csak kis rendetlenséget csináltak. :D Van cctv, de szerintem az annyit is ér, mert nem vittek el semmi értékeset/nem történt személyi sérülés.
Amikor először jöttünk Dublinba, ellopták a biciklinket a zárt garázsból (a feleségem kb. 2 óráig birtokolta az övét, szóval szerintem a bolttól követhettek), bevittem a felvételt a rendőrségre, azóta is nézik. :)

A monitorozott felvétel jó, de azt meg kis házakban drága üzemeltetni.

gabors 2018.04.06. 23:36:41

@London2009: olvastam errol (nem ezt hanem a bbc-t) es abszolut erthetetlennek tartom meddig kellet volna varni hogy megvedje magat ... nyilvan valo hogy eroszakkal ratamadt a ficko (ja es mintha nem migrancs lenne a tamado) szerintem tokeletes megoldas hogy meghalt remelem felmentik a vegen az oreget ..az maga hogy orizetbe vennek az itt is elofordulhatna de nem valoszinu hogy vadat is emelnenek itt ilyen esetben mert ez klasszikus onvedelem es az hogy ebbe a tamado belehalt nem szempont

Arthamyr 2018.04.06. 23:37:24

@gabors: Otthon ezt úgy kezelték, hogy megmérgezték a kutyát, vagy purhabot fújtak a szájába.

gabors 2018.04.06. 23:41:48

@gabors: "gong utazaskor" marmint gond utazaskor

zoldzeller 2018.04.06. 23:44:14

@Arthamyr: de ezek felvetelek igazabol csak esemeny utani segitseg.
Nekunk az abakokon vannak ilyen kis izek es a telefonom csipog ha megprobalom becsukas nelkul este aktivalni a rendszert...

Arthamyr 2018.04.06. 23:45:49

@zoldzeller: Nekünk nem segítettek semmit a felvételek.

London2009 2018.04.06. 23:46:48

@gabors: ertettem igy is. Ferjem oshonos, migrancs csak en vagyok. :D

gabors 2018.04.06. 23:47:05

@London2009: "@gabors: Te most ha jol ertem lemigransoztal? De ilyet!!"
magadra vetted mi ???? hat te mi vagy ? meg mintha a ferjed sem londoni lenne gondolom a csaladja sincs a szomszedba...

pedig magunkrol irtam mindketten BEVANDORLOK vagyunk (immigrant) orbanul migrancs....

"A mukutyan hangosan felrohogtem. Mukutya!! Qrva jo! :DDD"

pedig komolyan van ilyen pont ugy mukodik mint a mozgaserzekelos lampa csak bent bekapcsol egy hangszoro mint a dallam csengo csak ugat ...

gabors 2018.04.06. 23:51:07

@London2009: lasd masikat de meg hozzateszem hogy nalunk egyikunknek sincs rokona itt miota a felesegem anyja 3 eve meghalt azota bizony gond utazni a hazikedvesek miatt ... nem is voltunk kozosen sehol tobbet mint egy napot tavol ... olyanok mint a kisbabak persze vannak olyan elvetemultek akik repultetik a babaikat de az kb allatkinzassal er fel a szememben...

es valakit felfogadni mondjuk ket hetre dragabb lenne mint az utazas mondjuk Mo-ra (ott nem kellene szallast fizetni lenne lakas Pesten)

London2009 2018.04.06. 23:51:31

@gabors: dehogy vettem magamra. Buszken vallalom migrancs kiletemet. Nem londoni, de van csalad helyben. Testver, unokatestver es a szulok is egy oran belul vannak. Sot, migrancs letemre rengeteg az ismeros, barat is akad szerencsere. Egyebkent van dog nursery is napi tiz fontert. Az lehetne megoldas csak nem akarok evente tobb ezer fontot erre kolteni. One day... addig meg marad a mukutya! :D

gabors 2018.04.06. 23:55:07

@zoldzeller: ez igy van magam is ezt irtam meg az erre kepzett atlag rendor sem nagyon kepes eles helyzetben a fegyveret rendesen kezelni (csak a filmekben) hat meg egy amator

akik persze rendszeresen jarnak gyakorolni azok talan de ez elenyeszo kisebbsege a fegyvertartoknak

London2009 2018.04.06. 23:56:20

@Arthamyr: azt mondta a security expert, hogy igazabol ezek a dolgok deterrentnek jok. Ennyi hasznuk van, nem tobb.

zoldzeller 2018.04.06. 23:56:50

@gabors: na jo de a gyerekek megnonek es kivaloan lehet veluk utazni.

Latcho Rom 2018.04.06. 23:59:26

@London2009: de ládde,csak halad a világ, ge@ci focista vagy sem..trump kis peckerjéről is pókot neveztek el

Szép új Világ baszodalássan...

Latcho Rom 2018.04.06. 23:59:32

@London2009: az ki? Talán Popey?

Ma spenónot vittem lunchra, le is lettem migráncsozva :)

Latcho Rom 2018.04.06. 23:59:34

@London2009: ehh, a maradék kis országunkat is ledarálják..

Mit lehet ehhez hozzátenni :(((

gabors 2018.04.07. 00:01:59

@Arthamyr: "@gabors: Otthon ezt úgy kezelték, hogy megmérgezték a kutyát, vagy purhabot fújtak a szájába. "

Mint irtam ha valamiert celpont es elore megfigyeltek akkor tudjak hogy van kutya es ugy keszulnek akkor a kutya csak akkor jelent valamit ha arra van tanitva hogy NE ugasson hanem a betanitott tamadast vegezze ... szemelyesen lattam ilyet. Felesegemnek van egy kutya idomito ismerose (NYPDs kutyakat is tanitott evekig) o mutatott ilyen dobbermanokat amit erre tanitottak meg ... rendben ez nem a normalis hazi kedvenc tipus hanem pont vedelemre idomitott gyilok gepek.... persze ezeket is le lehet loni vegso soron.

De itt nyilvan veletlenszeru volt dolog es a betoresek tobbsege ilyen ahol egy eber es ugato kutya mar eleg lehet hogy a kovetkezo utcaban probalkozzanak.

London2009 2018.04.07. 00:03:09

@latcho drom: ki kellett gugliznom, Popeye kerlek szepen. Szarj a farmra! Ugysem ott elsz, kvazi nem mindegy?

Arthamyr 2018.04.07. 00:05:33

@gabors: Simán. Szerintem többet ér, mint a cctv, meg az összes ilyen biszbasz. Ha nem lakásban laknánk, nekünk is lenne, de én nem vagyok híve a benti kutyatartásnak.

gabors 2018.04.07. 00:10:45

@London2009: "Egyebkent van dog nursery is napi tiz fontert."

ez nagyon olcsonak tunik itt $40 korul van a legolcsobb es a jobbak inkabb $100 korul naponta amiben minden benne van mar

de van meg ezenkivul 2 par macska is .. :-))

London2009 2018.04.07. 00:13:02

@gabors: ez csak a napkozbeni ar. Ha ott alszik a kutyus az 20. Egy tenisztarsamnak jar oda a kutyaja. Lehet, hogy ez olcso valoban, de eves szinten azert ez is tobb ezer font lenne...

zoldzeller 2018.04.07. 00:13:22

@gabors: A macskak par napig el vannak nem? Kinti vagy benti macskak?

2018.04.07. 00:24:38

@gabors:

"ezt szeretem amerikaban"

Hát szerintem meg ebből a szempontból az usa legföljebb elrettentő példának jó, és (bár tudom, hogy Csodabogár vesszőparipáját lopom ezzel) eléggé alulról közelítik a civilizáltságot (szigorúan ebből a szempontból).

De te ott élsz, neked tetszik -- én nem élek ott, nekem nem tetszik, ez így szívcsakra meg világbéke.

Arthamyr 2018.04.07. 00:38:39

@London2009: 100+ napra raknád be a jószágot? :)

A kajája még annál is több lenne, bár nyilván függ a méretétől. Igazad van, hogy nem veszel kutyát azért, hogy hoteleztesd az év harmadában.

Arthamyr 2018.04.07. 00:39:45

@Nagy kámpics: Ez egy szuper dolog, csak sajnos a fegyvert ki is hordják a házukból, úgy meg már kevésbé szuper.

London2009 2018.04.07. 00:43:04

@Arthamyr: egy heten legalabb 3 napra beadnam, tehat az havi 120 evi 1440 plusz meg amikor nem vagyunk az orszagban...nem tolok igy ki egy kutyaval. Bar lehet, hogy meg igy is sokkal boldogabb lenne, mint egy menhelyen...

Arthamyr 2018.04.07. 00:44:35

@London2009: 3 napig nem mentek haza hetente? :S Akkor valóban nincs értelme...

London2009 2018.04.07. 00:55:40

@Arthamyr: nem igy ertettem. A napkozbeni nurserybe adnam be. Sajnalnam egesz napra egyedul hagyni itthon. Altalaban egy vagy ket napot itthonrol dolgozom. Bar most mar hetek ota itthonrol dolgozom, ilyenkor gondolkozom el mindig az eben, milyen jo is lenne... de ennek a projektnek sajnos hamarosan vege es megyek vissza a balettbe ugralni. A csahos meg mehetne az oviba.

gabors 2018.04.07. 01:18:40

@London2009: "@gabors: ez csak a napkozbeni ar. Ha ott alszik a kutyus az 20." ez mar mas ez mar kozelit mennyi most a font dollarban 1.25 ? nem penzugyi vonalon mozgok de mintha romlana a dollar a trump ugyeskedesi miatt

gabors 2018.04.07. 01:23:15

@zoldzeller: "@gabors: A macskak par napig el vannak nem? Kinti vagy benti macskak? "

benti macskak de van amelyikeket kiengedjuk porazon a hatso kertebe napozni

igy van par napig elvannak sot azokat akar a szomszed is ellatna mondjuk par nap utan mar az almokat cserelni kell. Mi amugy nem hagyunk kint kajat mint masok mert van olyan macskank amilyek menhelyrol hoztuk es kobor volt es addig eszik amig van :-)

gabors 2018.04.07. 01:39:54

@Nagy kámpics: Nem tudom nalad az magyar es mas eu fele impotens rendor jon be akinel meg fegyver sem lehet es valami raszamolassal kellene hogy megallitsa roma honfitarsakat ... vagy egyebb bandakat ???

szerintem jol kepzett es megfeleloen felszerelt rendorokre van szukseg akiknek tekintelye es hataskore van es JOGA barmilyen fizikai tamadast megallitania amibe az is belefer hogy a tamado meghal ...Hibak is vannak persze de elenyeszo es gyakan az aldozat a hunyo, amirol te beszelsz az teljes baromsag mar bocs de azt hiezel amit akarsz ...

Az az erdekes hogy az elmult 28 evben TOBBSZOR allitottak meg MAGYAR rendorok az uton mint az usa-ban. Otthon semmiert ... es ilyeneket kerdeztek hogy hol volt ... hova megy ... meg hasonlok se gyorshajtas semmi csak keso ejjel volt ..

Itt az usa-ban meg egyetlen egyszer sem allitottak meg ok nelkul ketszer gyorshajtas, ami igaz is volt... egyszer beneztem egy befordulni tilos 7-9 am-es tablat olyan helyen ahol nem jartam es csak a GPS bamultam merre kell menni, egyszer meg belementem a narancssargaba ennyi !! Vezetek 15,000 merfoldet evente ... (napi 60-65 merfold)

Volt olyan ev 2000-es evek elejen hogy 10 nap alatt Mo-on ketszer allitottak meg azzal hogy kozuti ellenorzes ... MI VAN ???

szoval nekem az usa rendfentartasi modja jobban tetszik. Jo en nem vagyok fekete :-) Vagyis csak akkor foglalkozik velem a rendor ha erre oka van.

Amugy nem szeretem a rendoroket mert okoztak nem kis gondot az eletemben bar en voltam a hulye abban az esetben azota jobban tudom hogy a rendor nem a baratom.

gabors 2018.04.07. 01:49:34

@Arthamyr: "@Nagy kámpics: Ez egy szuper dolog, csak sajnos a fegyvert ki is hordják a házukból, úgy meg már kevésbé szuper. "

ez igy nem teljesen igaz csak az allamok feleben lehet ezt megtenni azok tobbsegeben is csak engedellyel es egy csomo helyre tilos bemenni vele szoval meg ott ahol szabad a fegyverviselet pl West-Virginia a donto tobbseg nem igy tesz ...

En magam nem vagyok hive a 2nd Amendment-nek (most jol irtam :-))) de itt ez most a law of the land ... :-(

Es ahol eleg az egyik legszigorubb a civil fegyverviselesi szabalyozas .. pl kezifegyvert civil legalissan nem igen tarthat longgun/shotgun lehet de pl AR-15/AK-47 tipusu fegyver NY allamban illegalis (persze csak a torvenytisztelokkel van kibaszva ezzel)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.07. 01:52:42

Haha azert jol elbeszelgettetek ma tobb mint 150 kommentet OFF-topic :))

gabors 2018.04.07. 01:54:32

@London2009: "@Arthamyr: egy heten legalabb 3 napra beadnam, tehat az havi 120 evi 1440 plusz meg amikor nem vagyunk az orszagban...nem tolok igy ki egy kutyaval. Bar lehet, hogy meg igy is sokkal boldogabb lenne, mint egy menhelyen..."

ez tenyleg kibaszas a kutyaval

De miert kellene hetente haromszor beadni ? amig nagyon kicsi esetleg gond ... de egy eves kor utan reggel nyolctol este nyolcig el lenne siman egy normalissan nevelt kutya a lakasban. Ezt siman tudja szinte mindegyik ....

vagy ti 3x hetente go out ?? Akkor valoban kutya felejtve hacsak nincs valami doggy-door lehetoseg ... gondolom egy kutyasetaltato is hasonlo arban lenne ..

gabors 2018.04.07. 02:00:57

@Zsuzsi65: "ma tobb mint 150 kommentet OFF-topic :)) "

mi volt a topic ??? a poszt OK de nem volt benne igazan semmi erdekes...

az sokkal erdekesebb hogy Londo2009-nak az osszetort autoja helyett kapott autot valami banda elrabolta es ahelyett hogy a helyszinen lelottek volna oket mint a "lovakat" inkabb o is kutyuson gondolkodik (vagy baby ??? mar nem tudom ) ...

ja es ahogy szokasos amerika megint a civilizacio szegyene :-(

:-))

London2009 2018.04.07. 02:05:25

@gabors: ezen is hangosan felnevettem, hogy a macska porazon napozhat a kertben. Ez kesz! :DDD
Szerintem sem a vilag vege, de a ferjem szerint ez nem jo a kutyanak ha napkozben egyedul lenne. A doggy door megoldhato lenne, ezt javasoltam en is, de o sajnalja a kutyat. Szerintem ez a dog nursery tok jo megoldas lenne, de ah, nem tudom, bonyolult. A menhelynel szerintem igy is jobb dolga lenne az ebnek.

London2009 2018.04.07. 02:07:33

@gabors: hehe. Mino megtiszteltetes, hogy ily erdekes temat szolgaltathattam. Bar jobban elvezem az unalmas hetkoznapjaimat. Szigoruan kutyarol volt szo. : )

gabors 2018.04.07. 02:13:54

@London2009: "@gabors: ezen is hangosan felnevettem, hogy a macska porazon napozhat a kertben. Ez kesz! :DDD"

Nem viccelek .. azert kell mert van olyan ami messzebre is menne es a kerites nem igazan akadaly ...:-)

felteszek majd kepet biztos van par, ha holnap jo ido lessz akkor majd lefotozom oket ...:-)

az egyiket amugy poraz nelkul is kiengedjuk mert hallgat a nevere es bejon mikor hivjuk ...:-)

London2009 2018.04.07. 02:19:51

@gabors: betoroim peldajat kovetve I’ll go no comment. :D

gabors 2018.04.07. 02:20:23

@London2009: "A menhelynel szerintem igy is jobb dolga lenne az ebnek. "

respekt :-) !!!!

"de o sajnalja a kutyat. "

napkozben kb 6 orat alszanak foleg ha nem vagytok otthon par eve baby kamerat hackeltem akkoriban mindketten dolgoztunk es a kutya a macskakkal volt egyedul minden nap ... nezegettuk a videokat es volt hogy orakig mind aludt itt vagy ott ... nagy ritkan jottek mentek de semmi komoly

reggel kaja kutyaval 10-15 perc seta (this is a must!!) este hasonloan a kutyat KELL setaltatni ... most mar nem gond mert a felesegem otthon van ...

gabors 2018.04.07. 02:27:09

@London2009: "Szigoruan kutyarol volt szo. : ) "

huh ...mi a gond a baby-kel ?? :-) persze nekunk sincs :-( de mi probaltuk egy darabig, de nem lett errol mar irtam parszor ...

na akkor udv majd irok holnap a szavazasrol ... mar tudom kire szavazok holnap ...

ja es ha van ra energiad elj panasszal ha sokan megteszik akkor legalabb lesz nyoma es kuld el az altalad elfogadhato mediaknak is ... a valaszokkal egyutt (persze csak ha akarod)

London2009 2018.04.07. 02:27:31

@gabors: hmmm... tempting... at kell gondolni. Micro piget meg mindig vehetunk. Ha megunjuk, megesszuk. :D

London2009 2018.04.07. 02:31:24

@gabors: irtam valaszlevelet es kesz vagyok elkesziteni egy alkotmanybirosagi beadvanyt. Elfogadhatatlannak tartom ami tortent.

gabors 2018.04.07. 02:37:52

@London2009: "@gabors: hmmm... tempting... at kell gondolni. Micro piget meg mindig vehetunk. Ha megunjuk, megesszuk. :D "

that is equally true for a dog, just pretend you are korean for the day :-)) like everone is irish on March 17

gabors 2018.04.07. 02:41:01

@London2009: "@gabors: irtam valaszlevelet es kesz vagyok elkesziteni egy alkotmanybirosagi beadvanyt. Elfogadhatatlannak tartom ami tortent. "

olvastam a masik posztnal ... tamogatlak ... most olvastam hogy milyen szopatassal keszul a Londoni kovetseg a valasztani akarokkal szemben ... ha igaz remelem valaki csinal belole kepeket es videot

trumpian valasz SAD

en is viszek fenykepezogepet holna

London2009 2018.04.07. 02:49:55

@gabors: haha. Nagyon vicces kedvedben vagy ma!

Kiabrandito ami ezzel a valasztassal kapcsolatos megy. Annyira tipikusan magyar gagyi, hogy nem is ertem miert vagyok meglepodve. Mi az, hogy nem er ide a szavazolap? Hogy a tokombe nem szavazhatok a kovetsegen ha nem ert ide az a qrva csomag? Mit kepzelnek, hogy 10k embert akarnak varatni es 14 szavazo fulke lesz? Annyira felidegesit, hogy elmondani nem tudom.

Az epuleten belul biztos, hogy nem fogsz tudni fenykepezni. Majd varjuk a beszamolot.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.07. 03:03:10

@London2009: ismeros ma kapta meg Portland, Oregonban a csomagot, es probalja Fedex-szel eljuttatni SF-ba...remeljuk, sikerul neki...

gabors 2018.04.07. 03:08:29

@London2009: "@gabors: haha. Nagyon vicces kedvedben vagy ma! "

hat ha mini pig-et megennel mi a kulonbseg egy kutyaval :-)

ez amugy nem is vicces :-(

epuleten belul milyen engedélyre lenne szuksegem ?? vikit meg mindenki mast fenykepeznek ezerrel szavazas kozben szoval nem valami altalanos tilalomrol van szo ...

ha sor lesz kin akkor azert azt mindenkeppen lefotozom ...

more tomorrow vagy itt vagy a holnapi posztban

gabors 2018.04.07. 03:13:11

@Zsuzsi65: "@London2009: ismeros ma kapta meg Portland, Oregonban a csomagot, es probalja Fedex-szel eljuttatni SF-ba...remeljuk, sikerul neki... "

remeljuk, DE jobban jart volna ha valaki ismerosnek kuldi aki hajlando bevinni es bedobni a dobozba mart az hogy esetleg a konzulatus atveszi (szombaton ez kozel sem garantalt) meg NEM JELENTI hogy belekerul az urnaba is ... sajnos !!!

Mrs. Clayton 2018.04.07. 09:18:07

@London2009: nem akarlak elkeseriteni es megertem, hogy bosszanto, h nem kaptad meg a csomagot, de nem tudsz az alkotmanybirosaghoz fordulni, foleg mert alkotmanyjogi panaszra akkor lenne lehetoseged, ha a birosag dontott volna az ugyedben egy alaptorveny ellenes jogszabalyt felhasznalava, ilyen meg ugye nem volt. Azt persze megteheted h irsz a kepviselodnek, h kerje a torveny utolagos normakontrolljat csak ehhez be kell szervezzen meg jopar masik kepviselot is.

Arthamyr 2018.04.07. 09:56:07

@London2009: Ennyi erővel kb. csak nyugdíjasoknak kellene kutyát tartania.
Másik meg mennyivel jobb a kutyahotel/ovi, napi 10-20 fontért, mint az, hogy egyedül/kutyapajtijával kolbászol a kertben? Nem hinném, hogy abban benne van, hogy hatalmas területen szaladgálhat (ha mondjuk van egy tisztességes telked az 500nm alsó hangon, ekkora terület nem jut a kutyára ott, azt nem lehet napi 20 fontból kigazdálkodni, és akkor még csak ugyanott vagy, mintha otthon lenne).

erkölcsi hulla 2018.04.07. 11:20:03

Ekkora semmitmondó videót rég láttam.
Bármilyen munkára rá lehet ezt fogni.

De találtam benne bugot:

Reggel felkel, inkább későn mint korán, zuhany, kv, elmegy bevásárolni, és már fullosan nappal van,mintha dél lenne. Aha.
Más reggel felkel, mondjuk reggel 6 órakor, töksötét van, zuhany, kv., és indul dolgozni, mint a mosott szar. Talán majd hétvégén bevásárol.

gabors 2018.04.07. 12:04:02

Na akkor most mivel aludni eppen mar nem tudok megyek szavazni ...

2018.04.07. 12:47:01

@gabors:

"amirol te beszelsz az teljes baromsag mar bocs de azt hiezel amit akarsz"

Hát, nem én hoztam fel az usa rendőrséget, és nem is állítottam semmit, ami "teljes baromság" lehetne.... de hát megelőlegezted nekem, ez van. :)

M. Péter 2018.04.07. 13:56:37

@gabors: Több, mint 3-szor annyi fehér van. Egy feketét kb. 2,5-szer nagyobb valószínűséggel lőnek le a rendőrök, mint egy fehéret.

London2009 2018.04.07. 14:06:10

@Mrs. Clayton: tobb fele alkotmanyjogi panaszra van lehetoseg. Ugyhogy termeszetesen elhetek panasszal. Majd beszamolok az eredmenyrol.

London2009 2018.04.07. 14:16:03

@Arthamyr: az teny, hogy legjobb dolga egy nyuggernel lenne. : )

Shaktee 2018.04.07. 14:54:55

@London2009: azt hittem hogy már a westminstrelnélfőzöd a bogràcsgulyást!

:)

gabors 2018.04.07. 18:14:09

@M. Péter: " Egy feketét kb. 2,5-szer nagyobb valószínűséggel lőnek le a rendőrök, mint egy fehéret. "

es kb 10 valoszinubb hogy bunozo !!! sajnos ez van itt

gabors 2018.04.07. 18:15:11

@swing gitan: ott holnap szavaznak nem ma !!!!

Mrs. Clayton 2018.04.07. 20:12:42

@London2009: szerintem tevedsz
Az Abtv. 26. § (1) bekezdése alapján alkotmányjogi panasszal az egyedi ügyben érintett személy vagy szervezet fordulhat az Alkotmánybírósághoz, akinek alaptörvény-ellenes jogszabály alkalmazása folytán az Alaptörvényben biztosított jogának sérelme következett be az ügyében lefolytatott bírósági eljárás során. A panaszt csak akkor lehet benyújtani, ha az érintett a jogorvoslati lehetőségeit már kimerítette, vagy jogorvoslati lehetőség nincs számára biztosítva.

London2009 2018.04.07. 21:12:49

@Mrs. Clayton: nem tevedek. Olvasd tovabb a torvenyt. Eleg a kovetkezo paragrafust elolvasnod es ott a valasz.

Mrs. Clayton 2018.04.08. 09:38:00

@London2009: a 26.§(2) nem vonatkozik rad mert az altalad tamadott jogszabaly rad nezve nem ir elo kotelezettseget, a levelszavazas egy lehetoseg, raadasul az h x hivatal nem kuldte ki idoben a levelet nem is tartozik az ab hataskorebe, szoval nem igazan ertem mire alapitanad h az abnek hataskore van az ugyedben, plusz nincs alaptorveny ellenes jogszabaly sem, mert az h mikor hogyan kuldik ki a leveleket teljesen rendben szabalyozott, az h hiba csuszott a rendszerbe nem alaptorveny ellenesseg

Mrs. Clayton 2018.04.08. 09:43:26

@London2009: de ha nem a 26.§(2)-re ertetted h a kovetkezo paragrafus, ami az atalam idezett szakasz masodik bekezdese egyebkent, hanem valoban a 27. szakaszra akarsz hivatkozni, akkor egyertelmuen meg van nevezve h biroi dontes ellen lehet benyujtani, ilyened neked nincs.

London2009 2018.04.08. 11:12:17

@Mrs. Clayton: most erre mit mondjak? Ha hallgattal volna, bolcs maradtal volna?

Pöff 2018.04.08. 15:25:19

Mff
Munkakörnyezet,anyagi függetlenség, általános életszínvonal...fix8 óra munka..hétvégi szabad idő...spórolás.
Itthon ezt el se lehet érni.

Esetleg ezt vagy azt lehet ha olyan munkád, vagy végzettséged van...de a többi...sokkal sokkal lassabban jön.

Sosem értettem, akik kint vannak miért panaszkodnak..
Azért mentek ki mert itthon még így se élnének..
Alsó hangon 2-3 társadalmi osztályt ugrottak...
Itthon ha megőrül a munkába vagy a seggét a földhöz veri se éri el azt az anyagi színvonalat.

Mrs. Clayton 2018.04.08. 20:30:26

@London2009: hahaha, persze. Ha tenyleg tervezek barmit csinalni akkor leirom h mi a helyes eljaras. Eloszor irsz egy kifogast az nvinek. Ennek hatarideje ajogszabalysertest koveto 3 nap. Azt hiszem ebbol kicsusztal. Aztan az nvi hoz egy hatarozatot, ha az nem tetszik az ellen felebbezhetsz. Ha az erre hozott dontes sem tetszik birosagi felulvizsgalatot kerhetsz. Ha az a dontes se tetszik, akkor lehet elmehetsz az abhez.
Az ab nem foglalkozik ugyanis kabatlopasi ugyekkel. Akkor sem ha a kabatod a tulajdonod s mint ilyen az alkotmanyos alapjogod serult amikor azt elloptak.
Ha megis tevednek, majd toltsd fol a valaszt amit az alkotmanyjogi panaszodra kapsz.

London2009 2018.04.08. 20:36:29

@Mrs. Clayton: : )
Ne haragudj, de van egy szint, ami ala mar nem mennek le. Tovabbi szep estet!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 21:23:30

Haha, kéziféket ránt a havas parkolóban, cafka cica is van; ez a tag jó arc lehet...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 22:22:52

@London2009: Vigyázz, mert még beperel a rohadék hiperpigmentáltja, hogy milyen sz@r kocsit tartasz, hogy ő belesérül az autólopásba...Legalább is nem lepődnék meg már ezen se...
Autótolvajnak kézlevágást, előszőr csuklóból, utána vállból.Börtönt nem is adnék nekik, az náluk a továbbképzés, bökje meg...
:-(((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 22:34:00

@London2009: Hámmér, hogy szerezték meg a kulcsot?Az nem elég bizonyíték?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 22:39:25

@London2009: Ez így röhej, nem is kicsit.Valszeg a nem akarásnak nyögés a vége, ezexerint az ottani zsernyákok se szeretnek mindig dolgozni...Szomorú.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.08. 22:43:37

@Nagy kámpics: Azért ha valami rohadt bűnözőt likvidálnak, akkor hétszentség, hogy nem fog többet erőszakoskodni, rabolni, stb.Szóval végső soron hatásos, ez biztos.
Én is kurv@ kemény lennék velük szemben, pont mint Arthamyr.Az ilyenekért nem kár, már 15 évesen is túl sokat éltek...Lehet szemet forgatni, meg hátrahőkölni bárkinek.

Mrs. Clayton 2018.04.08. 23:29:36

@London2009: szint? Hallottal te a valasztasi torvenyrol? Nyilvan valoan nem. Te akkor jartal jogi egyetemre amikor a kutyam...

London2009 2018.04.08. 23:44:04

@Mrs. Clayton: : )
Hamarabb utolerik a hazug embert, mint a santa kutyat Jess...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása