oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 02. 06:30,  Ínycsiklandó franciaságok 82 komment

2018. április 02. 06:30 Határátkelő

Ínycsiklandó franciaságok

Ha már húsvét van (mindenkinek kellemes ünnepeket), akkor kicsit ma a hasunkra gondolhatunk (aki még bírja, persze), méghozzá francia finomságokkal. Ezeket most Zoli szállítja virtuálisan és képeken, én nagyon élveztem az írását, remélem, ti is így lesztek vele. Szóval ízlelőbimbókat felkészíteni, indulunk !

cim_143.jpgApró remekművek (kép innen)

Az előző posztban betekintést nyerhettünk Marseille-be. Ebben a rövidebb bejegyzésben - ismét a teljesség igénye nélkül és a városban maradva - megpróbálok további hasznosnak és érdekesnek vélt információkat továbbadni.

1_174.jpgA háttérben Marseille jelképe, a Notre-Dame de la Garde, míg előtérben az apátság csipkés bástyái láthatók

Ha valaki szereti az észak-afrikai/arab illat- és ízvilágot, akkor tudok ajánlani egy apró, turisták által nem annyira látogatott helyet. Itt aztán valóban érdemes nyitott szemmel járkálni, ha érthető, hogy mire célzok.

Ha természetesen viselkedünk és megfelelő helyen tartjuk a vagyonunkat, akkor nagy gond nem lesz és élvezhetjük a bevándorlók által elfoglalt utcácskákban az egymás mellett lévő zsúfolt boltok portékáit.

Itt olyan fűszerekbe és ételekbe botolhatunk, amelyeket egyrészről lehet nem is ismerünk, másrészről pedig megidézik nekünk Marokkó, Algéria és Tunézia színes-szagos-zajos forgatagát.

Ehhez az öreg kikötőtől induló széles sugárutat, a La Canabiére-t, kell követnünk egészen a Rue de Feuillants-ig, amely jobbkéz felől ferdén csatlakozik a La Canabiére-be. A kis utcáról jobbra kanyarodva rákerülünk a Rue Lounge des Capucins-ra, s azonnal tudni fogjuk, hogy helyben vagyunk.

2_139.jpgKülönleges fűszerek garmadája

Ha kissé elbátortalanodnánk, akkor egy másik opció lehet, hogy a Rue de Feuillants-ról nem kanyarodunk le, hanem haladunk tovább egyenesen, s ennek következtében egy apró, hamisítatlan marseille-i piactérre, a Kapucinusok-terére (Marché des Capucins),  keveredünk.

Itt (is) felejtsük el, hogy a francián kívül más nyelven kommunikáljunk a kofákkal, akik friss zöldségekkel, gyümölcsökkel és tengeri herkentyűkkel pakolják roskadásig standjaikat. Az ide való eljutást a T1 és piros metró (M2) segíthetik (Noailles megálló).

Étel (repas)

Ha már ételek. Természetesen, ha Franciaországban vagyunk, akkor kötelező benézni egy, de inkább több pékségbe (boulangerie). Lehetőleg próbáljunk kézműves pékségeket (artisan boulangerie) keresni, bár ez nem lesz könnyű a belvárosban.

3_125.jpgPróbáljunk meg nem beleharapni a képernyőbe (kép innen)

A friss francia baguette-nél nem sok jobb dolog van. Érdemes kipróbálni a csokis párnát - szó szerinti fordításban csokis kenyeret -, a pain au chocolat-t és a vajas croissant. Bár a franciák igen büszkék eme pékipari termékeikre, a croissant tésztája (viennoiserie) és a baguette (eredetileg pain viennois) sem francia termékek, hanem osztrák emberek ismertették meg a franciákkal, amikor egy bécsi pékséget nyitottak Párizsban.

4_90.jpgVajasak és ropogósak (kép innen)

Bár napjainkig megy a kardcsörte, hogy akkor most osztrák vagy francia eredetűek a fentebb említett termékek, ha jót akarunk magunknak, akkor ne említsük ebbéli aggályainkat egyik francia pékségben sem. Amúgy végső soron nem mindegy? Finomak és kész.

5_66.jpgA csoki belül rejtőzik (kép innen)

A pékségek mellett sok helyen találkozhatunk a nyitóképen látható cukrászdákkal (pâtisserie) is, ahol apró színes és édes művészi alkotások várják, hogy vércukrunkat megemeljék és lelkünket megnyugtassák. Természetesen a művészetnek ára van, szóval ne lepődjünk meg az árcédulákon.

Ha további mélyütést szeretnénk mérni a franciák önbecsülésére és biztosítottunk magunknak menekülőutat, valamint tudjuk, hogy nem megyünk többet arra a környékre, akkor finoman szólhatunk, hogy a franciák egyik kedvence, a macaron sem francia, hanem eredetileg olasz.

6_48.jpgSzínesek és édesek (kép innen)

Olyannyira, hogy már az időszámítasunk előtti VIII. századtól készítettek macarónt a velencei szerzetesek. A francia nemzet polgáraival a XVI. században ismertette meg a Medici-család eme színes kis korongokat. 

Ha tipikus mediterrán ételt szeretnénk enni, akkor tudom javasolni a halászlevet (soupe de poisson), vagy a bouillabaisse-t, ami egy tipikus marseille-i halétel. Nyilván rengeteg tengeri étellel találkozhatunk utunk során, de ez nem olyan meglepő egy tengerparti város esetében.

Ital (boisson)

Ital fronton is rengeteg választási lehetőségünk van. A francia borok nem véletlenül világhíresek. Tudom javasolni a Rhône-völgyi borokat, amelyek talán kisebb figyelmet kapnak és elérhető áron lehet hozzájuk jutni. Nyáron jellemzően rozé-borokat és könnyű vörösborokat isznak, míg télen inkább testes vörösborokkal öblítenek.

7_40.jpgEgy kóstolásra érdemes példány

Meglepően sokat söröznek, ami feltehetőleg a meleg napoknak köszönhető. Lehet kapni mindenféle sört, de ha helyi sört szeretnénk, akkor keressünk egy sörözőt (brasserie) és igyunk egy La Cagole-t.

8_37.jpgVariációk egy témára (kép innen)

A helyi italokhoz hozzátartozik a pastis, amely egy erős ánizslikőr, viszont nekem nem a kedvencem. A pastis-t vízzel elegyítik létrehozva ezzel egy kissé tejszerű folyadékot.

9_29.jpgp innen van 

Karácsonyi vásár (Marché de Noël)

Ha valaki mondjuk nem nyáron látogat ide, hanem úgy gondolja, hogy nincs is ennél jobb hely karácsonyozni, akkor megnyugtatásképpen szólok: bizony itt is van karácsony vásár (marché de Noël), több helyen is. A leglátogatottabb természetesen az öreg kikötőben van.

10_26.jpg

Persze egy kissé furcsának hathat, amikor egy karácsonyi vásárban leginkább csak kaktuszokat és pozsgásokat, helyi édességeket és magvakat, provánszi fűszereket, valamint afrikai és arab (dísz)tárgyakat lehet kapni a műhóval lefújt fenyőfák között elhelyezkedő bódékban.

11_22.jpg

Szóval ne várjuk a német vagy osztrák, esetleg pesti karácsonyi vásárok minőségét és hangulatát, de legalább van.

Remélem, hogy sikerült egy kis kedved hoznom Marseille-hez. Biztos vannak szebb, biztonságosabb városok Európában, de ha egyszer Dél-Franciaországba vet minket a szerencsénk és a pénztárcánk, akkor szerintem érdemes ellátogatni ebbe a kissé kaotikusnak ható mediterrán nagyvárosba.

Ahogy említettem az elején, ez egy posztsorozat első darabja volt. A következő részekben Marseille közvetlen környezete lesz górcső alatt, úgymint Cassis, Allauch, a Les Calanques nemzeti park, a Frioul-szigetek valamint If vára.

Ezek után kissé eltávolodunk Marseille-től és ellátogatunk olyan apró, de szép városokba, mint Arles, Aix-en-Provance vagy éppen Avignon.”

Ha szívesen olvasnál még Zolitól, látogass el a blogjára, a Boly(on)gó életre!

HÍRMONDÓ 

Az utolsó napon is még több ezer határátkelő jelentkezett szavazni 

Szombaton délután járt le a határidő, ameddig lehetett jelentkezni a külképviseleti szavazásra az április 8-i országgyűlési választásra. Az utolsó napon is ötezren kérték felvételüket a névjegyzékbe. 

Munka, amivel havi 15 ezer eurót kereshetsz külföldön 

Kifejezetten érdekes álláslehetőségek is adódtak az elmúlt 7 napban, ezek közül válogattunk ki néhány kifejezetten érdekeset.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gasztronómia Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6113798804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.04.02. 08:45:49

Kajálni jó a franciáknál!

Arthamyr 2018.04.02. 09:32:28

@Golf2: Kajálni mindenhol jó. :)

Franciaországban (és Marseille-ben) tudtommal jópár kiváló étterem is van, szerintem azok közül is megéri párat meglátogatni, ha már arra jár valaki és szeret kajálni.

tanato 2018.04.02. 09:37:11

@Golf2: De jókat ettem ott,na meg ittam is.Kedvenc borom a Pamplemousse volt/Grapefriut bor/.
Mo.on azóta is ketesem,öt év alatt egyszer sikerült itthon vásárolnom egy francia napok alkalmával az AUchanban.Azóta nem tudok hozzájutni.
Ha valaki tudja lehet e venni itthin valamely francia szaküzletben kérem jelezze,jelezzétek.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.02. 11:46:11

Strassburgban mikor jártam igen jókat tudtam enni. Nekem nagyon izlett

arncht 2018.04.02. 13:38:22

Olyannyira, hogy már az időszámítasunk előtti VIII. századtól készítettek macarónt a velencei szerzetesek.

Marmint idoszamitasunk utan...

gabors 2018.04.02. 14:18:38

itt megint akkora havazas van hogy hoszunetet irtam ki magamnak pedig renben elkeszultem indulasra de a ho csak hozik egyre jobban mindjart felteszek par kepet

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2018.04.02. 14:23:13

Sziasztok. Amellett, hogy remelem tetszeni fog ez a villamposzt, ide irnam, hogy tudom, hogy ProvEnce es nem Provance illetve a marche des capucinus az a kapucinosok piaca es nem tere :-)

Hari Seldon 2 2018.04.02. 14:52:24

Úgy látszik, ma mindenki husvétozik.

Annyit tennék hozzá, hogy igaz, hogy a macaron olasz eredetű, és a Madiciek is ismerték, de aztán századokra elfelejtődött.

Majd később, a forradalom idejék két nővért (Marguerite-Suzanne Gaillot és Élisabeth Morlot) Nancy-ba száműztek, és hogy megéljenek, elkezdték ezt sütni, és akkortól lett újra népszerű.

gabors 2018.04.02. 15:01:26

@Hari Seldon 2: "Úgy látszik, ma mindenki husvétozik."

Nem tudom itt (usa) a hetfo nem unnep persze nyilvan mert protestans alapu a judeo/christen "kultura" direkt idezojel hogy csodabogarak ne tudjanak kotozkodni ... hogy nem tudnak meg kessel villaval sem enni :-)

nyuszigonosz 2018.04.02. 16:23:48

@Hari Seldon 2: Medici Katalin "vitte" Franciországba nemcsak ezt a mandulaalapú aprósütit, de sok sok mást is, például a villát, mert ki volt akadva, hogy öt ugyan lenézi a francia arisztokrácia, - az olasz mesalliance - de még evöeszközt sem tudnak használni :-)

( Ja a mérgeket nem, azok már ott voltak, de ö abból késöbb sokat használt - állítólag. :-) )

Amúgy ezt az aprósütit nem a velencei szerzetesek találták fel, hanem a Sziciliába bevonuló arab hadseger és azoktól tanulták meg az ottani szerzetesek nemcsak a papírkészítést, de ezt az aprosütit is meg tésztákat is. Innen került Firenzébe is az aprosüti, ezért is ismerte Medici Katalin, mert ö meg ott nött fel.

Még mielött megkérdezed HariSeldon2, hogy ezt honnan tudom. :-) Egy fantasztikus majd 800 oldalas Medici Katalin életéröl szóló könyvböl, ami sajnos nincs meg, és egyelöre nem tudom beszerezni, de majdcsak sikerül még. Hiába szereztem be más könyveket erröl a korról, az volt a legjobb.

Az meg bizonyára úgy van, ahogy írod, hogy feledésbe merült, mert hiszen Medici Katalin három fia király lett, de egyik sem sokáig, és utánuk meg ugyan a lánya férje: Navarrai Henrik - na ö az, aki megígérte a franciáknak, hogy minden vasárnap tyúkot - kakast ehessenek :-)

Hari Seldon 2 2018.04.02. 16:36:13

@gabors:
Nem angolszász kivétel vagytok, mert az UK-ban és AU-ban meg Kanadában ünnep.

Hari Seldon 2 2018.04.02. 16:38:52

@nyuszigonosz:
+1
Köszi, a kiegészítést az előzményekről.

gabors 2018.04.02. 16:46:46

@Hari Seldon 2: " Nem angolszász kivétel vagytok, mert az UK-ban és AU-ban meg Kanadában ünnep. "

azok a puritanok csinaltak akik az "angolszasz" vilagbol "menekultek" ... de itt bar van tojasozas lasd Trump eppen a feher hazban most, a hetfo maga nem unnep nem is volt ha jol tudom ..

viszont a "nagypentek" az igen az UNNEP feszitsuk MEG!

Latcho Rom 2018.04.02. 16:48:35

@gabors: 1-2 centit mi is várunk..

Hari Seldon 2 2018.04.02. 17:07:41

@gabors:
Moselle és Alsace terültén ünnep a Húsvét péntek (meg a december 26) - Mert az ideiglenesen német terület volt 1870-től 1918-ig.

Franciaország többi részén nem ünnep egyik sem.

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2018.04.02. 17:14:27

@nyuszigonosz: Szia. Koszi a reszletes kiegeszitest, jo tudni!

gabors 2018.04.02. 17:34:31

@Hari Seldon 2: "Franciaország többi részén nem ünnep egyik sem. "

koszi tovabbra sem egeszen ertem ... de nem is erdekel kulonosebben mert ennek a jezus/kriszitus/a szupersztar kultusz mar eppen kicsengettek ...

par tiz ev es csak az olyan csakra orszagokban lesz ennek barmi szerepe mint Putyinszgtan es Orbanisztan ... talan Fikoisztan

merkelek mar feladtak nalatok meg Makaroni mar most is jar a moszkokba ... orulok hogy egy puritan kereszteny orszaban mentem :-) igy hamvaszthatom magam :-)

Hari Seldon 2 2018.04.02. 18:12:48

@gabors:
Nem tudom miről beszélsz. Nálatok annyi a vallásos mint égen a csillag.
Nálunk, a laicité hazájában, rendesen meg van zabolázva az egyház. - Az 1905-ös törvény óta nem tényező a vallás. A lakosság többsége vagy nem vallásos, vagy ateista. - Nagyon helyesen. Nálatok már sikerként könyvelitek el, ha az ateisták aránya felmegy 15%-ről 20%-ra. - Szóval én nyertem... :-)
Az csak az én fura helyzetem, hogy német terület volt Moselle 1905 körüli időben.

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2018.04.02. 18:49:21

@arncht: Szia. Igen, elirtam. Koszi, javitva az oldalamon...

kardio1 2018.04.02. 21:11:17

Úgy látszik, már Marseille-ben se tudják, hogy az nem pain au chocolat, hanem chocolatine ! Azt tudtam, hogy az északiak nem ismerik ezt a nevet, de most már úgy tűnik, délkeleten se.

kardio1 2018.04.02. 21:12:19

@gabors: a jövőt illetően tévedsz.

kardio1 2018.04.02. 21:14:55

@Hari Seldon 2: nálunk a laïcité hazájában laïcisme van, és csak a kereszténység van visszafogva. Sem a judaizmus, sem az iszlám.

gabors 2018.04.02. 21:31:25

@Hari Seldon 2: "Nem tudom miről beszélsz. Nálatok annyi a vallásos mint égen a csillag. "

viszont egyelore van 1st ammandment !!! aminek koszonhetoen a vallas meg van kicsit zabolazva ..... most ezt is tamadjak a trumpistak .. de annyi kulonbozo szekta van hogy nem lesz megeggyezes ... az egy istenben

gabors 2018.04.02. 21:35:10

@kardio1: "@gabors: a jövőt illetően tévedsz. "

melyik reszeben ?

vagy szerinted hamarabb lesz mindez ? vagy mar meg is tortent

szeretem a jovolaotkat ... szerinted jovoje van a szerto krisztusnak ? mert akkor neked kel valami szedhetot is beszerezned

kardio1 2018.04.02. 21:42:18

@gabors: a szerto szeretőt akar jelenteni ?
Természetesen van jövője a kereszténységnek, ne álmodozz attól, hogy csak úgy eltűnik :)

Hari Seldon 2 2018.04.02. 21:46:34

@kardio1:
Nem értek egyet. A muzulmányok is ugyanolyan átalakuláson mennek keresztül mint a keresztények. Jellemző, hogy a Macron multkori kijelentésénél a legtöbben elhagytak egy megjegyzését, ami sokkal jelentősebb mint elsőre gondoltuk. Ugyanis azt mondta (nagyjából) hogy a muzulmány vallásnak is a társadalomnak részévé kell válni. De alig beszéltek róla, hogy elvárja hogy a muzulmánok is elfogadják a mai szokásokat, és náluk is elfogadottnak kell lenni náluk is, hogy joguk legyen felhagyni a vallással, és ezt az ő közösségüknek is el kell fogadni.

Persze, most jössz azzal, hogy de ők nem ilyenek. Hát a keresztények ilyenke voltak akár 200 éve? Aztán csak elfogadott lett a keresztény közösségben. Ugyanígy lesz a muzulmánoknál is.

Példa, pont most láttam ilyet, hogy mentek a fejkendős anyukák husvéti nyuszi lufival a Strasbourgi tojásvadászatra. Szóval nekik még "két oldalról is jön az ív" - Bizakodj! Be fognak törni! - nem 5 év, nem 10, de 50 év múlva biztos. És ahogy morzsolódnak le, logikus, hogy a maradók egyre frusztráltabbak esznek, és agresszívebbek. A csoportdinamika szabályai szerint sajnos elkerülhetetlen és logikus.

Hari Seldon 2 2018.04.02. 21:53:10

@kardio1:
Nálunk is pain au chocolat a neve.
Van is róla egy dal:
www.youtube.com/watch?v=d6wuaSbSfRw

Csak ti vagytok ott a távoli Aquitaine-ban, occitan elhajlók... :-)

Arthamyr 2018.04.02. 21:54:40

@gabors: Komolyan, évtizedek óta az USA-ban élsz, miért kell az ilyen "ammandment"-ekből rendszert csinálni?

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2018.04.02. 21:56:50

@kardio1: Szia. Hat szerintem ez nezopont kerdese. Marmint, hogy melyik francia regiobol nezzuk. Gondolom a marseille-e emberek meg a chocolatine-ra ugranak :-)
Egyszeruen maskepp hivjak egyes teruleteken...mondjuk egy francia baratom is megjegyezte, hogy neki nem a terkep szerinti regiok szamitanak. Onnantol szamitja a regiokat, ahol mar nem ugyanazt a szot hasznaljak ugyanarra a dologra :-)
De valoban megemlithettem volna, hogy mas regiokban chocolatine-nak hivjak.... :-)

kardio1 2018.04.02. 21:58:49

@Hari Seldon 2:
Jó, legyünk optimisták !

kardio1 2018.04.02. 22:01:09

@BOLYonGOeLET: nem azért mondtam, hogy korrigáljalak

kardio1 2018.04.02. 22:02:11

@Hari Seldon 2: itt van saját neve, nem csokis kenyérnek hívjuk.

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2018.04.02. 22:04:26

@kardio1: Nem is ugy vettem :-) De teny, hogy mokas, amint az egyes regiokban mennyire maskeppen neveznek dolgokat :-)

Hari Seldon 2 2018.04.02. 22:33:26

@kardio1:
Ebben igazad van. Kényszerhelyzet. Mert lényegében 1905-ben a mai Franciaország területén nem voltak muzulmánok. Így akkor még mecsetjük sem volt, azóta meg elvileg nem kanának pénzt. Na most, ha az állam nem ad, akkor majd ad Szalúd arábia, az meg rosszabb. Nem mondom, hogy jó megoldás, de jelenlegi helyzetből talán így lehet kihozni a legjobbat.

gabors 2018.04.02. 22:55:34

@kardio1: "@gabors: a szerto szeretőt akar jelenteni ?"

igen lll valami van a billntyuzettel van mikor kimarad (persze lehet csak melleutottottem) meg van a barom autojavito is

" Természetesen van jövője a kereszténységnek, ne álmodozz attól, hogy csak úgy eltűnik :) "

ennek mar regen vege !! csak ki kel varni

semmi jovoje nincs azokban az oszagokban ahol a nepesseg novekedes magas ott jezus nincs jelen az arabok 1 max 2 generacion belul lenyomjak a jezusisztakat lasd egyimptom/iraq/es az egesz eszak afrika ... lasd Nigeria... ja es lasd EU ...

marad del es eszak amerika ... de nem sokaig ... es en me almodozok en csak aggodom

gabors 2018.04.02. 23:06:01

@Arthamyr: "@gabors: Komolyan, évtizedek óta az USA-ban élsz, miért kell az ilyen "ammandment"-ekből rendszert csinálni? "

nem egeszen ertem amit mondasz ez resze az alkotmanynak es nem is KIS resze ezek az "ammandemnt" ek amibol eddig 25 volt, a rendszer alapja ezert is veszik igen komolyan ha valaki ezeket valtoztatni probalja .. foleg ha alkotmany ellenesen.

ha arra uttalsz hogy rendszert csinalni marmint a granitot basztatni az elso 10 (also known Bill of Rights) az alkotmannyal egyutt fogadtak el ugyanazon a kozgyulesen ... vagyis maradna 15 de ebbol le lehet vonni kettot mert a 21dik torli a 18.dikat vagyis durvan 220 ev alatt 13 valtoztatas volt ..

csak megemlitem a lenyegessebbeket ..
feketek is emberek,
mindenki szavazhat (feketek is),
nok is szavazhatnak most mar ok is emberek, ...
18 evesen lehet mar szavazni.
maximum 2x lehet valaki elnok,
idiota elnokot le lehet valtani (ennek ez sem volt benne az alkotmanyban :-)

Arthamyr 2018.04.02. 23:29:40

@gabors: Nem érted. Legalább picit törekedj, hogy ne úgy nézzen ki a hozzászólásod, mint egy hányás. Nagyon barom lehet az az autojavító, hogy ammandemnt-et csinál az amendmentből, én lecserélném, IT-sként találsz egy jobbat.

Csodabogár 2018.04.02. 23:30:07

@Hari Seldon 2: A svájciak valami veszedelmesen finomat árulnak Luxemburgerli néven. Illetve nem is a svájciak általában, hanem a Sprüngli nevü cég, kizárólag a saját üzleteikben.

kardio1 2018.04.02. 23:30:08

@gabors: nem értünk egyet. A kereszténység sok mindent túlélt már, és ezután is így lesz. Nálatok pedig sokkal több gyakorló keresztény van, mint ateista. Ne NYC-ből indulj ki.
A muzulmánokat illetően: meccseld ezt le Harival

gabors 2018.04.02. 23:38:26

@Arthamyr: ja ertem .. kotekedsz aranyos ... csak kerdezem felre-ertetted ?? ha igen .. akkor is a TE bajod nem az enyem amandment vagy amendment fasz se tudja ha nem nezem meg kb ugyanaz .... itt mindent ala van most huzva a piros izevel melyiket valtoztassam ... inkabb leszarom ..

Csodabogár 2018.04.02. 23:38:44

@gabors: Ez már csak ilyen. Svájcban is pl. a katolikus kantonokban nem ünnep a nagypéntek, a protestánsokban meg igen. Van viszont más katolikus ünnep, ami viszont a protestánsoknál nem ünnep. Húsvét hétfő és pünkösd hétfő viszont mindenhol ünnep. Bevallom munkás koromban igen szerettem a sok ünnepet, ma már inkább nem szeretem, mert minden zárva van és mindig pont akkor nincs itthon valami mikor ez van.

gabors 2018.04.02. 23:40:41

@kardio1: "Nálatok pedig sokkal több gyakorló keresztény van, "

na ja pl Trump meg a hasonlok .. nincs itt tul sok kereszteny hidd el , mikor el jon az ido MIND MECSETBE fog jarni csadorral az asszonyok fejen .. sajnos meg fogom elni ... :-)

de te abban hiszel amiben akarsz

Arthamyr 2018.04.02. 23:41:52

@gabors: A céges leveleket is így írod? Alright, nem "kötekszem" tovább, a te dolgod végülis.

gabors 2018.04.02. 23:42:56

@Csodabogár: "ma már inkább nem szeretem, mert minden zárva van és mindig pont akkor nincs itthon valami mikor ez van. "

na ezert jobb itt semmi nem volt zarva (tozsde es a bankoktalan) se penteken se hetfon (persze mama/papa boltok azt csinalnak amit ok akarnak)

gabors 2018.04.02. 23:45:48

@Arthamyr: "@gabors: A céges leveleket is így írod?"

come on !

amugy nem irok ceges leveleket mert nekem max drafting jogom van ... de jobb vagyok mint a fonok aki kuldi ... (foleg ha valami szakmai dolog is van amig csak politizalnak ami 80% addig nem kerdeznek)

ja es az angolul van ami lehet jobban megy :-)

gabors 2018.04.02. 23:50:20

@Arthamyr: amugy amit az alkotmany kiegeszitesrol irtam azzal is van valami gondod ? vagy csak a spelling bee-t vesztettem el

kardio1 2018.04.02. 23:55:02

@gabors: ismerek elég sok vidéki amerikait. Ne New York alapján ítélj.

gabors 2018.04.02. 23:59:50

@kardio1: " @gabors: ismerek elég sok vidéki amerikait. Ne New York alapján ítélj. "

en is .. hidd el azok sem hisznek semmi masban mint barki mas MA...

ha tenyleg ismered oket kerdezd meg mit hittek 20 eve vagy 10 eve es 5 eve ... alapveto politikai kerdesekben ... pl immigration/war/school/taxes .. stb

fogsz ugrani hatast ezerrel ..

gabors 2018.04.03. 00:04:23

@kardio1: "Ne New York alapján ítélj. "

nem New Yorkban elek mar kb 15 eve ott csak dolgozom .. inkabb Solymar vagy Dunakeszi (hajra Soros alapitvanyos miniszter) ahol elek ... es vannak ir/zsido/zsido/latin/lengyel/talanamerikai/ szomszedok csak a hat egtajt nezve

kardio1 2018.04.03. 00:05:28

@gabors: elbeszélünk egymás mellett. Én nem a bevándorlásról meg az adókról beszéltem, hanem arról, hogy amerikaiak túlnyomó többsége nem ateista (nem is muzulmán vagy hindu).

kardio1 2018.04.03. 00:06:50

@gabors: akkor menj el az amerikai Túrkevére vagy Nemesmedvesre.

Arthamyr 2018.04.03. 00:08:58

@gabors: Nyilván nem foglak hibáztatni az alkotmánykiegészítésekért, feltételezem, hogy nincs benne a kezed, akár jók, akár nem...

Arthamyr 2018.04.03. 00:14:41

@kardio1: Ki a gyakorló keresztény? Ha az, aki rendszeresen jár templomba, rendszeresen imádkozik (már ha azt kell a keresztényeknek, nem értek hozzá) stb., abból olyan sok azért nincs, persze ateistából is kevés van, aki konkrétan nem vallásos semmilyen szinten.

gabors 2018.04.03. 00:14:43

@kardio1: " @gabors: elbeszélünk egymás mellett. Én nem a bevándorlásról meg az adókról beszéltem, hanem arról, hogy amerikaiak túlnyomó többsége nem ateista (nem is muzulmán vagy hindu). "

es te ezt el is hiszed ... :-) vagy csak mondod mert MINDENKI igy tudja ...

kardio1 2018.04.03. 00:24:51

@gabors: hiszek azoknak, akiket ismerek.

kardio1 2018.04.03. 00:28:27

@Arthamyr: erre nincs világos válasz. Vannak, akik csak meg vannak keresztelve, de csak névleg keresztények. Vannak, akik nagy ünnepeken elmennek templomba, vannak, akik rendszeresen járnak. Az Il a

kardio1 2018.04.03. 00:29:10

@kardio1: az ima pedig része egy keresztény életének.

gabors 2018.04.03. 00:35:23

@Arthamyr: en peldaul ateista vagyok en nem hiszem hogy barmilyen iseten lenne votl vagy lesz ...

Arthamyr 2018.04.03. 00:37:07

@kardio1: Az emberek többsége, akit ismerek, valamilyen vallásosnak vallja magát (a többségük kereszténynek), de ez semmilyen szinten nincsen befolyással az életükre. Nem is nagyon ismerek olyan embert, aki mondjuk templomba, mecsetbe stb. is jár. Ismerek jópár izraelit, és még ott sem aktív vallásgyakorló a többség (már az ismerőseim közül, ami természetesen nem reprezentatív mintája a lakosságnak), pedig ott azért elég keményen tolják a vallást. Elvileg Írország is eléggé vallásos, de itt sem sokan járnak templomba, vagy látszik rajtuk, hogy vallásosak (északon jobban megvan ez a törés).

gabors 2018.04.03. 00:38:33

@kardio1: "@gabors: hiszek azoknak, akiket ismerek. "

alapveto hiba remelem soha nem lesz gondod ebbol nez korul kiket vesznek le elsore akiket ismernek MLM ismeros ? az csak egy lepessel van lejjebb mint a templomi kozosseg

(hinni max a templomban de ott sem mindenkinek )

Arthamyr 2018.04.03. 00:39:53

@kardio1: Nyilván azt nem tudom, hogy az otthonában ki és mit csinál, lehet hogy ott buzgón imádkozik mindenki, csak a hétköznapokban ez nem látszik. Az izraeli ismerőseim közül van pár, aki csak kóser módon étkezik, de van olyan is, aki pl. csak nem-kóser étterembe hajlandó menni. :)

Arthamyr 2018.04.03. 00:41:15

@Arthamyr: Ez a törés = protestáns vs. katolikus, de ott is inkább csak szekértábor, mintsem vallásgyakorlás.

gabors 2018.04.03. 00:42:14

@kardio1: "@Arthamyr: erre nincs világos válasz. Vannak, akik csak meg vannak keresztelve, de csak névleg keresztények. Vannak, akik nagy ünnepeken elmennek templomba, vannak, akik rendszeresen járnak. Az Il a "

ez a tobbseg ezeknek mindegy hogy mi beirjak hogy keresztenyek 15/25/35 ev mulva attol fuggoen hol beirjak hogy mohamedan .. .csak menjen mar ez a fasz a szomszedokhoz ... ugyanugy fognak hinni meg nem

NINCS Isten csak hogy vilagos legyen az hogy az emberek hisznek az nem uj van jezuska, maria, meg husveti nyul is

gabors 2018.04.03. 00:47:23

@Arthamyr: "@gabors: Ok, és? "

42

gabors 2018.04.03. 00:52:01

amugy a ho elolvadt es van 10C -:)

basszus ez a valodi climate change

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.03. 01:27:28

@gabors: " Természetesen van jövője a kereszténységnek, ne álmodozz attól, hogy csak úgy eltűnik :) "
ennek mar regen vege !! csak ki kel varni
semmi jovoje nincs azokban az oszagokban ahol a nepesseg novekedes magas ott jezus nincs jelen az arabok 1 max 2 generacion belul lenyomjak a jezusisztakat lasd egyimptom/iraq/es az egesz eszak afrika ... lasd Nigeria... ja es lasd EU ... "

Nos, az hogy az EU-ban haldoklik, igaz...mashol viszont novekszik...csak hogy pontositsunk...:)
www.washingtonpost.com/news/acts-of-faith/wp/2015/05/20/think-christianity-is-dying-no-christianity-is-shifting-dramatically/?utm_term=.a06f67d79bda

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.03. 01:33:10

@gabors: www.pewforum.org/2011/12/19/global-christianity-exec/
Na persze az mas kerdes, hogy aki keresztenynek vallja magat, az born-again Christian (tehat tenyleg megvaltozott az elete a megterese utan), vagy csak "cultural Christian", vagyis csak a tradiciokat kovetve idonkent elmegy templomba, es egyeb, a keresztenyeknek tulajdonitott tevekenyseget vegez...

gabors 2018.04.03. 01:39:56

@Zsuzsi65: erdekes ... de ez is szerintem engem igazol EU- talan 2 nemzdeke van meg a jezusosoknak ... az usa-ban max 3 nemzedek muszlimok moat kb 5% 20 eve 1% volt

amint EU es az USA muszlim a vilag megy vele ...

ne hidd mar el hogy ennyi kereszteny van itt(usa) ez fox fake news

max 35% a tobbi levesben semmi vagy jew/muslim

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.03. 01:40:11

@gabors: "Nálatok pedig sokkal több gyakorló keresztény van, "

na ja pl Trump meg a hasonlok "

Kicsit elnagyolt,es sematikus kep el a fejedben a keresztenyekrol ugy en bloc :) kar, mert a valosag ennel sokkal differencialtabb...valoszinuleg nem volt meg szerencsed olyannal, aki NEM pusztan cultural Christian, hanem born-again...
"Cultural Christianity is religion that superficially identifies itself as “Christianity” but does not truly adhere to the faith. A “cultural Christian” is a nominal believer—he wears the label “Christian,” but the label has more to do with his family background and upbringing than any personal conviction that Jesus is Lord. Cultural Christianity is more social than spiritual. A cultural Christian identifies with certain aspects of Christianity, such as the good works of Jesus, but rejects the spiritual aspects required to be a biblically defined Christian. Some people consider themselves “Christians” because of family background, personal experience, country of residence, or social environment. Others identify as “Christian” as a way of declaring a religious affiliation, as opposed to being “Muslim” or “Buddhist.” Famed scientist and atheist Richard Dawkins refers to himself as a “cultural Christian” because he admires some of the ceremonial and philanthropic aspects of Christianity. Dawkins is not born again; he simply sees “Christianity” as a label to use."
www.gotquestions.org/cultural-Christianity.html

gabors 2018.04.03. 01:42:24

@Zsuzsi65: Melania a harmadik feleseg !!! hol vannak a keresztenyek ???? nem szavaztak ????

gabors 2018.04.03. 01:50:02

@Zsuzsi65: "Kicsit elnagyolt,es sematikus kep el a fejedben a keresztenyekrol ugy en bloc :)"

miert van masmilyen ?

amit be-ideztel pont igazolja mait mondok ...

mar az USA-ban sincs tobb mont 35% aki "keresztyen" ezek ugy valtanak mint reggel bugyit .. lasd pont Trump .. ezeknek nem szamit grubbing pussy, vagy 3 feleseg es 10+ mistressz .. ezek keresztenyek ?? mar 50 eve nem

ugy fog osszeomlani ez e a "var" hogy nem is fogjuk eszre venni

gabors 2018.04.03. 02:27:49

@Zsuzsi65: azert bizok benne hogy az izraell-i barataink valami azet fognak csilnalni mielott lerohanjak oket ...

es mekka/medina par ezer evig megkozilthetetlen senki foldje (waste land) lesz ... es ezt minnel elobb el is kovetik .... hajra kuchner

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.03. 06:07:52

@gabors: akiket te "keresztenyeknek" ismersz, kb.annyira (igazi) keresztenyek, mint Orban es a miniszterei ;) (tisztelet a kivetelnek, ha van egyaltalan). Akik vizet predikalnak es bort isznak, nem igazan born-again keresztenyek, mert a magatartasuk nem tukrozi egyaltalan azt az alapveto valtozast, ami egy megtert embert jellemez. Ez utobbi pl soha nem a szajat jaratja csak farizeusi modon, hanem csendben es nem nagydobra verve teszi a dolgat es szolgalja kulonbozo modon az embertarsait.

Attilajukkaja 2018.04.03. 17:40:03

Szeretem a multikultit! Marseille mindig is ilyen sokszínű volt,

Attilajukkaja 2018.04.03. 17:57:57

@gabors:
"mekka/medina par ezer evig megkozilthetetlen senki foldje (waste land) lesz"
Te valami nihilistra szekta tagja vagy? Mert hogy keresztény nem lehetsz, az biztos!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.06. 04:44:29

A macaron az a fhanszia elnök, a pain au chocholat meg csokoládé-fájdalom.Az a fájdalom,. hogy nem jutok hozzá.

Dikusz 2018.04.06. 07:07:41

@geegee: mármint a csokihoz, nem a flanszia elnökhöz, ugye? :)

Van itthon kerek, lukas, szögletes stb (ld. Gombós Artúr) csokoládé, kérsz? :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása