oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. március 26. 06:30,  Németországi tízes hiszti-lista 206 komment

2018. március 26. 06:30 Határátkelő

Németországi tízes hiszti-lista

Múlt héten jelent meg Gábor írása arról, mit az a Tíz dolog, amit szeret Német- (pontosabban Bajor-)országban. (A sorozat eddigi részeit itt találjátok.) Akkor megígértem, hogy megírja majd a fordítottját is, azaz azokat a dolgokat, melyek idegesítők, vagy zavarók számára. Most ez a poszt következik. Az előző írást itt olvashatjátok el. (A korábbi tapasztalatok alapján kénytelen vagyok leírni – lassan, hogy mindenki értse… - ez a lista most kifejezetten és bevallottan a negatív dolgokról szól, hiszen az egy hete közreadott a pozitív dolgokról szól. Nem tudom, lehetek-e olyan felhőtlenül optimista, hogy reméljem, minden kedves olvasó érti, miről van szó, csak reménykedni tudok. Mindenesetre semmi szükség az olyan kommentekre, hogy „akkor minek él ott”, „miért nem költözik haza”, és az ilyenkor szokásos társai. Köszönöm előre is a megértést.)

Te miért szeretsz (vagy nem szeretsz) abban az országban / városban élni, ahol laksz? Mi tetszik benne és mi nem? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nemetorszag_kozlekedesi_tablak.jpg

„Úgy fair a dolog, ha a pozitív listát követi egy negatív is. Szeretek panaszkodni. Igazából én vagyok A panaszkodó. Ha kinyitod a szótárat a panasz szónál, az én fényképem van ott illusztrációként. Ennek megfelelően kéretik ezt a listát kellő humorérzékkel kezelni. 

Jöjjön tehát a személyes hiszti-listám. A felsorolásból sok minden megtalálható Magyarországon is, de itt valahogy halmozottan, és arányaiban is többet találkozok ezekkel. 

#10 Önmagukat többnek hirdető események 

Nem vészes, de azért nem épp kellemes szembesülni a dologgal. Sokszor van, hogy a városban mindenfele ki van plakátolva, hogy ilyen, meg ilyen hiperszuper szenzációs kiállítás / rendezvény / akármi lesz, és tökre kedvet kap az ember, felvillanyozódik, időt szakít rá, elmegy, kifizeti a belépőt, és kap egy tök átlagos valamit. 

Ilyen például a müncheni Sea Life, ami közelében sincs a Camponás Tropicariumnak, mégis úgy van beállítva, mintha sehol máshol a világon nem látható dolgokat mutatnának. 

De futottunk már bele siralmasan hétköznapi sörsátorba Bierfest néven, amihez éppen odaraktak 2-3 céllövölde szerű izét. Lehet, hogy csak az én ingerküszöböm túl magas, vagy csak többet várok a dolgoktól, mindenesetre az ilyenek kissé csalódást keltő dolgok számomra. 

#9 Közlekedési lámpák 

Számomra megdöbbentő, hogy egy ilyen, az agyát en bloc gondolkodásra használó nép nem tud legalább ellesni egy értelmes forgalomirányító rendszert. 

A gyalogosok számára 

A zöld lámpa minden előjelzés nélkül átvált pirosra. Nem villog, hogy „hé haver, mindjárt piros, ne indulj el / igyekezzél”, csak úgy poroszosan egyből. Szerencsére azért adnak 5-10 másodpercet még mielőtt rád eresztik az autókat. 

De ez még mindig jobb, mint amit anno Londonban láttam. Majd valaki biztos leírja az elhalványodó zöld lámpák zavarba ejtő mibenlétét. 

Az autók számára 

Se szeri se száma azon nagy forgalmú kereszteződéseknek, ahol a szembe sávok egyszerre kapnak (teli)zöldet. Jó annak, aki jobbra megy, vagy egyenesen. A balra fordulók, meg inkább forduljanak fel. 

Jobb esetben fordulónként 5-6 jármű át tud jutni. De először ott ragadnak az út közepén, és csak akkor tudják befejezni a kanyarodást, amikor már az egyenesen haladók elfogytak (vagy piros lámpát kaptak). 

Szerencsére azért itt adnak elég időt. Persze, ha van egy jól megtermett csuklós busz a fordulóban, akkor te már szinte biztos, hogy nem fogsz tudni utána menni. 

#8 Közlekedési táblák 

Szerintem itt van a világon a legsűrűbben használva a megállni tilos táblácska. Kis fehér nyilacskával jelezve, hogy a tábla előtt, vagy után, vagy előtt és után érvényes-e a tiltás. Vannak utcák, ahol minden kocsikihajtó után ki van rakva. Számomra furcsa, de legalább egyértelmű. 

Ugyanakkor, ahol nincs kirakva ez a tábla, ott kegyetlenül ki is használják ezt, és parkolnak, mintha nem lenne holnap. Fürstenfeldbruckban nem egy helyen található olyan, párhuzamos közlekedésre kijelölt utca, amin busz is közlekedik, miközben mind a két oldalon parkolnak, ezzel egy busz szélességűre szűkítve az utat. 

#7 „Megértő” emberek 

Ez sem olyan eget verő probléma, inkább mutatja az itt élők jószándékát, hogy próbálnak segíteni neked a nyelvtanulásban. Ugyanis, amikor beszélsz egy némettel, és a létező legudvariasabb formában - amit még egy német se használna - jelzed, hogy a németed koránt sem anyanyelvi szintű, és megkéred, hogy ha volna olyan kedves egy hangyányival lassabban beszélni, akkor ő megértően azt mondja, hogy semmi probléma, majd ugyanúgy folytatja, mint előtte. Agyrém. :D 

#6 Idióta utasok 

Leszállásnál 

Értem én, hogy csúcsforgalom van, emiatt neki már csak az ajtóban maradt hely, de könyörgöm, legyen már annyi esze, hogy a következő megállóban leszáll, helyet adva azoknak, aki ott szeretnének leszállni, és majd utána simán visszaszáll. Miért olyan nagy kérés ez? De nem. Ő ott áll az ajtóban, és kerülgetni kell a szűkös helyen. 

Felszállásnál 

Sokaknak ez valami hobbi lehet, hogy amikor beáll a szerelvény a megállóba, akkor pontosan beállnak az ajtó elé, nem foglalkozva azzal, hogy vannak leszállók. Nagy dirrel-durral félrehúzódik ugyan, de a fél ajtót még így is elfoglalja, mert az az ő privilégiuma, hogy elsőként szállhasson fel. 

Tűzzel-vassal küzd érte, és amikor ez sikerül, megáll az ajtóban, hogy kellő alapossággal tudja kiválasztani, hogy hova üljön le. És nem zavarja, hogy ezzel feltart mindenkit maga mögött, de persze épp csak annyira, hogy a még a hátsó ajtónál felszállók is előre tudjanak jönni elfoglalni az üres helyeket. 

Utazás közben 

Sokan indokolhatatlanul hangosan hallgatják a zenéjüket, ami nem zavarna, ha nekem tetsző zenéket hallgatnának. :D 

De hogy mennyire számítanak ezek a köz problémáinak, azt jól jelzi, a müncheni közlekedési vállalat (MVG) külön kis „oktató” videókat készített, amiket a metrón és néhány buszon szoktak vetíteni. Ezeket ezen a linken meg lehet nézni. 

#5 Street View Paranoia 

A Google Street View-t tartom a világ második leghasznosabb találmányának a GPS után. Utóbbi abban segít, hogy eljuss a címre, előbbi meg abban, hogy megnézhesd előre, hogy mit is kell majd keresni, hogy ne kolbászolj fölöslegesen, mint egy idióta. 

Bár a német nép a mondás szerint nyitott és barátságos, ennek fényében nem értem, hogy mire fel ez az iszonyatos hiszti a Google Street View szolgáltatással kapcsolatban. 

Hogy ez központi döntés-e, vagy tényleg az emberek akaratát tükrözi, azt nem tudom biztosan, de az utóbbit erősíti, hogy ahol még fel is lett térképezve egy terület közel 10 évvel ezelőtt, ott is sok helyen ki van satírozva az épület. 

Az, hogy rendszámokat, meg emberek arcát elmossák, az teljesen rendben van. De az, hogy egy utcában, közterületről szabad szemmel is látható bérház felét ki kell törölni, azt nem tudom mire vélni. 

Magánházaknál még érteném is, de azoknál se szokás magas téglafallal körbevenni a telket. Sőt számomra meglepő látni a mai napig is, hogy sok helyen épp csak akkora a kerítés, hogy a „kisunoka” ki ne másszon. 

Van, ahol persze óriás sövényekkel zárják el magukat a külvilágtól, de ez inkább csak zajszűrésre jó, mintsem a kíváncsi szemek távol tartására. Szóval, aki arra jár, az simán beláthat még a házba is, mert a függöny se nagy divat. 

Állítólag annak idején, amikor megnyíltak a határok kelet felé megugrott a betörések száma, és amikor a Google házalt a Street View-val, sokan beparáztak, hogy akkor ezután sokkal könnyebben célpontokká válnak, szóval itt is volt egy „gyünnek a migráncsok és kifosztanak” hiszti. 

De hiszem, hogy ez azóta már lecsengett (vagy csak burkát öltött), de a másik oldalon, a Google sem akar már extra órákat pazarolni képek satírozgatásával. Így viszont nem hiszem, hogy egyhamar lesz teljes lefedettség. 

#4 Az emberiség 50 árnyalata 

Mondhatni a problémám forrása én magam vagyok, illetve a megátalkodottan alacsony tolerancia szintem. Mert az én problémám az „emberi egyéniségek” és a „hozott kultúrák”, amik néha jók, és színesítik a képet, néha viszont csak zavaróak, amiket lehet, hogy más észre sem vesz csak én. 

Mindenesetre ezen dolgokról részben tehetnek az emberek saját maguk (vagy tehetnének ellene), részben nem, de nekem mindenképpen el kell viselnem azokat, mint ahogy másoknak az enyéimet kell elviselniük. 

A németek szipognak. Nem számít, hogy van náluk zsebkendő, amíg tud tolatni a kis zöld izé, addig nem fújják ki. 

Ha magyar embertől származó beszédfoszlányt hallok, akkor elég valószínű, hogy ő is épp panaszkodik. :D 

Az ázsiaiak, a közel-keletiek és az indiaiak brutális módon csámcsognak... és teli szájjal beszélnek... biztos van kivétel, kérem jelentkezzen. 

Az ázsiaiak furakodnak, tolakodnak, nem igazán udvariasak a tömegben... 

A fekete-afrikaiak a vonaton mindig jó hangosan telefonálnak, hogy mindenki hallja, mennyire szép is a szuahéli nyelv. Engem egy éppen a víz alá nyomott szerencsétlen fuldokló kétségbeesett bugyborékolására emlékeztet, de ez legyen az én problémám. 

A közel-keleti népek jellemző habitusa az „óbégatós” távbeszélgetés tömegközlekedési eszközön... mint egy gégerákos koncert zene nélkül: csak hörögnek és krákognak. 

Általánosságban a nem európaiak általános testhigiéniája / étkezési szokása / természetes test-kipárolgása annyira eltérő, hogy számomra már sokszor a büdös kategóriába esnek. 

Senkit sem akarok megbántani, de sajnos (vagy szerencsére) elég érzékeny a szaglásom, és a szúrós / csípős / marú szagok eléggé negatívan befolyásolják a közérzetemet. 

Ugyanez a helyzet, amikor, ha valaki lóhalálában fut a tömegközlekedési eszközhöz, és pont velem szemben áll meg vagy ül le, akkor szinte biztos, hogy nem állt módjában fogat mosni korábban. Ezt a rám irányított teli szájjal lihegésből szoktam érezni. Pechem van a szagokkal kapcsolatban (is). 

Sok a cenzúrázott, vulgáris minőségjelzős mondatszerkezet-függő, aki nem bírja kivárni, hogy kiérjen az állomásról, hanem már a szűk peronon, a tömegben rágyújt a cigire (ami persze, ha szigorúan vesszük a szabályokat, többnyire tilos), és naná, hogy az összes füst az én pofámba landol. 

Ugyanez vonatkozik az illatosított fing-párát szívókra is. Tisztelet a többséget képviselő, kulturált, civilizált kivételeknek. 

De az is 1000%, hogy én is benne vagyok egy ehhez hasonló csoportban, amiről nem tudok. 

#3 Banki átutalás 

Bár a banki szolgáltatásokkal nagyrészt elégedett vagyok, de a belföldi (németországi) banki átutalás sebességével már nem. Nem vagyok ugyan egy banki szakember, de annyit tudok, hogy Magyarországon van valami GIRO2 nevű elszámolásforgalmi rendszer szerűség, ami miatt a napközbeni többszöri elszámolásnak köszönhetően legfeljebb 4 órán belül megérkezik az átutalt összeg egyik számláról a másikra bármelyik belföldi bankfiók között. 

Nos, Németországban ilyen nincs. Itt még mindig van, hogy 1-2 munkanap kell ehhez a bankok között. Ha én a TargoBankos számlámról utalok péntek délelőtt 10 órakor egy Sparkasse-s számlára, akkor az hétfő délutánra fog csak odaérni. 

Pontosan ugyanezen okból kifolyólag, nagyjából én vagyok az utolsó a cégnél, aki örülhet, hogy megérkezett a fizetés. 

#2 Tömegközlekedés 

A müncheni, és környéki tömegközlekedés, HA NEM KLAPPOL MINDEN. Amikor a gépezetbe porszem kerül, kártyavárként dől össze a precíz rendszer. Ennek több összetevője egymást erősíti. 

Először is München tömegközlekedési hálózata csillagrendszerű. Biztos jó ötlet volt annak idején, és költséghatékonyabb is, mint a pókhálós, de lássuk be: a csillag ágai között nem nagyon van mód mozogni, és ha a közepét éri a baj, akkor az már az egészre kihatással lesz. 

Másodsorban a müncheni S-Bahn hálózat egy kétpályás törzsvonalon szeli keresztül a várost, részben a föld alatt. Namármost, ha ezen a törzsvonalon bárhol is csak egy apró gebasz van, például kiég egy forgalomirányító lámpa izzója, akkor megáll az egész, és keleti irányban az Ostbahnhofig, míg nyugati irányban Pasing Bahnhofig gyűrűzik a dugó. 

Az Ostbahnhof viszonylag központi helyen van, ahol rengeteg városi busznak is van végállomása, van taxiállomás is, plusz az egyik legfontosabb villamos is arra jár, na meg nem utolsó sorban van metró is. Szóval van menekülési útvonal, nagy áteresztő képességgel. 

Természetesen, ami engem jobban érint az pont a másik oldalon, Pasingnál van. Ott nincs metró. Van néhány sehova se vivő busz, amik inkább ún. „betápláló” járatok, vagyis arra jók, hogy a vonathoz szállítsák a lakóövezetekből az utasokat. 

Aztán meg ott van egy szem árva villamos - ironikus módon pont az, ami az Ostbahnhofhoz is jár -, de könnyen belátható, hogy dugó esetén, amikor percenként nagyságrendileg úgy 1000-1500 munkába igyekvő rohamozza meg a villamosmegállót, azzal egy 10 percenként járó, 200-akárhány férőhelyes villamos nem sok mindent tud kezdeni. 

Kezdetben én is kísérleteztem a heringjárattal (érdekes volt magukból kikelt németeket látni), de ma már csak simán kivárom a végét a vonaton, vagy ha nincs remény a belátható időn belüli újra indulásra, akkor próbálok alternatív, több átszállásos csatlakozással eljutni egy metróig. 

Évente 1-2 ilyet még elviselek bosszankodás nélkül, de sajnos ennél ez gyakoribb, emiatt a második helyre soroltam. 

#1 Mobilinternet 

Az abszolút győztes, ami nálam kiborítja a bilit napi szinten, az az O2 telefon szolgáltató mobilinternet hálózati lefedettsége. Botrányosan rossz München környékén. 

Nem meglepő módon rendszerint akkor szeretném használni a szolgáltatást, amikor munkába megyek, vagy onnan jövök. Vagyis, amikor rengeteg másik ember is. Egy órát utazok egy irányba, szóval lenne időm netezgetni, ha a technológia engedné. 

De akik ezeket tervezik, szerelik és tesztelik, szerintem egyikük sem gondolt rá, hogy egy 80-140 km/h sebességgel robogó S-Bahnon akar valaki a telefonjáról netezni. 

Fürstenfeldbruck és München Marienplatz megállók között alig van szakasz, ahol mindig, és állandó folytonossággal lenne gyors internetelérésem. Hiába mutatja a telefon, hogy 4G, vagy H+, vagy H, sokszor akkor se töltődik az oldal 5 Kb/s sebességnél gyorsabban, ami azért még 1998-ban is lassúnak számított. 

Az Eichenau megállóhely egyenesen egy telekommunikációs fekete lyuk ilyen szempontból. Se ki, se be semmi. Még az is kétséges, hogy baj esetén tudnék-e segélyhívást kezdeményezni. 

Néhányan próbáltak azzal fogást találni az érvelésemen, hogy a mobilnet sebessége nem térerő-, hanem felhasználószám-függő. Ez igaz is részben, csakhogy nekem furcsamód mindig ugyanott tűnik el a kapcsolat, függetlenül attól, hogy sűrűn lakott területről, vagy egy félreeső megállóról van szó. És mindig ugyanott lesz gyors ismét. 

Ilyen például a Marienplazt bunkerkomplexuma, ahol a mínusz negyedik szinten a metróban jó tempójú 4G van, és működik flottul is az egész, de a mínusz kettedik szinten, már csak Edge (ami 2G ugyebár). 

Mára már megtanultam, hogy hol működik jól a rendszer, ott szoktam gyorsan előtölteni az olvasnivalókat szűkösebb időkre.” 

Ha szívesen olvasnátok még Gábortól, akkor ne habozzatok, irány a blogja!

HÍRMONDÓ 

„A halálra szavaztak” az osztrákok 

Egy egészen érdekes (bár nem váratlan) döntéssel az osztrák parlament úgy döntött, májusi hatállyal eltörlik az éttermekben a dohányzást tiltó rendelkezést. Sokan úgy gondolják, a politikusok ezzel „a halálra szavaztak”. 

Nagyon nagy baj az egészségügyben az elvándorlás 

A közelmúltban készült több felmérés is alátámasztja, hogy a magyarok messze az egészségügy helyzetét látják a legnagyobb problémának Magyarországon. Az még érdekesebb, hogy ezen belül mi zavarja őket a leginkább. 

A tulipánoknak is árthat a Brexit 

Néha a legmeglepőbb helyekről érkeznek a Brexittel kapcsolatos vészjelzések. Most például a holland virágkereskedők (!) jelezték, hogy nagy bajok lesznek a britek uniós kilépése után.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5913779494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2018.03.26. 19:37:10

@Olliék: Ezért van szükségem jó időre, én szivarozom, szar időben meg nem annyira csábító kiülni a teraszra 2 órára. :)
Pedig nincs is jobb módja az időpazarlásnak annál, amikor kimegyek megnézni a naplementét egy jó szivarral meg egy (pár) tisztességes minőségű itallal. Vagy nézem a hétvégi forgalmat, ahogy az emberek mennek a pubba/nightclubba. :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.26. 19:40:11

A panaszok fele Magyarországon is aktuális...
A németeknél az a szemétség a banki utalásban, hogy a bankok egymás között naponta kétszer elszámolnak, de ezután 3 napjuk van az utalás jóváírására a számládon.

GyMasa 2018.03.26. 19:45:27

@fhdgy:
...Ha jól értem, a posztoló Fürstenfeldbruchban lakik, így számomra teljesen "érthető", hogy a közlekedéssel komoly gondjai vannak...
Ja, én is majdnem odaköltöztem, de aztán csak lett egy ház Keleten...
Eléggé sajátságos környék az :-)
...Amikor én Münchenben vagy környékén laktam/dolgoztam, a német kollégáim nyomatékosan felhívták a figyelmemet arra, hogy sok autón az "FFB" rendszám nem az jelenti, hogy az autó Fürstenfeldbruchból való, hanem hogy Fahrer fährt blöd ( a sofőr hülyén vezet ) és emiatt nagyon óvakodni kell tőlük...
És, igen, nekem is ez volt az egyik első megfigyelésem, hogy valamilyen okból az FFB-s rendszámúaknál felülreprezentáltak a vezetésre nem túl alkalmas egyének.
Akkor ezek szerint nem alaptalan az észrevételem :-)

GyMasa 2018.03.26. 19:45:43

Amúgy én még azt tenném hozzá, hogy érdekes módon, amikor nekem kell valamit fizetni, az rettentően sürgős, de amikor mondjuk valami túlszámlázás miatt (igen, itt a precíz németeknél is simán előfordul), na akkor simán várhatok akár 6 hónapot is a pénzemre, és természetesen kamat ARRA nem jár, de nekem fizetnem kell.
AZ én kedvencem azonban itt, az, amit elneveztem a "kérdőív krate"-nak.
Mániákusan rá vannak gyógyulva a rohadt kérdőíveikre...
Kapsz egy 5 oldalas kérdőívet.
Kitöltöd.
Visszaküldöd (még szerencs, hogy jobbára van ingyenes válaszboríték)
Természetesen a kielemző biorobot, szigorúan csak szekvenciálisan képes a kielemzésre.
Tehát, ha valamelyik kérdésre nem tetszik a válaszod, akkor ott abbahagyja a továbbolvasást, visszacsomagolja egy borítékba a kérdőívet, és válaszolhatsz neki újból.
Tehát, ha 15 kérdés van, akkor ad abszurdum, akár 15 postafordultával abszolválja a feladatot...
De, megláttam ebben a szórakozási faktort.
Most pl. a nyugdíjidőm elismerésével megy a bírkózás.
Le kellett másolnom a diplomámat.
Azon a június 25 szerepel dátumként. Mivel utána jelentkeztem PhD_re, így nem mentem el dolgozni arra a 1,5 hónapra.
De, itt az nem ér, hogy "a tanév szeptember 1-jétől augusztus 31-ig tart." Valószínűleg vinnem kell majd az egyetemtől egy pecsétes papírt, amiben igazolják ezt nekem...
De kivárom, amíg konkrétan kérni fogják.
AZ a vicces, hogy a "lyukak" a szolgálati időmben, azok vagy be lesznek tömve valamilyen pecstes papírral, vagy nyitva maradnak, amíg ki nem jelentem, hoyg arra az időszakra nem volt munkaviszonyom.
AKkor viszont örökre lezárják azt az időszakot, hiába találm meg az elveszett papírt...

gabors 2018.03.26. 19:46:19

posztolo legnagyobb problemanak a mobilinternet-t tartja ..

DE JO NEKED !!!!!!

Olliék 2018.03.26. 19:47:01

@Arthamyr: A szivart érettségi banketten próbáltam. Nagyon részeg voltam, és nagyon beteg tőle. Napokig éreztem a számban az ízét. Legközelebb akkor lesz szivar,ha a kölkök kirepültek. :)

2018.03.26. 19:48:38

@Arthamyr: Hm, ha már a különböző rasszok alapvető testszagáról vam szó, akkor én a négereket 2 méteren belül megérzem, ugyanis számomra egy kellemetlen szagot árasztanak (nem, nem mosdatlan büdöset), a lejárt szavatosságú molyirtózacskókét ... akkor is, ha frissen tusoltak.
Az ázsiaik meg leginkább "főtt spárga szagúak" számomra, több-kevesebb intrenzitással.
És még egyszer mondom, ez nem függ össze a személyi higiéniával, alapból va egy ilyen szaguk .... Viszont azt is tudom, hogy, mi, fehér európaiak a többi rassz számára leginkább saványkás szagúak vagyunk, már alapból ...

kék madár 2018.03.26. 19:48:53

@Arthamyr: hova nez a teraszod? (azon kivul, hogy nyugatra)

Arthamyr 2018.03.26. 19:54:09

@kék madár: A városra (Dublin 7), de a kertből a Phoenix parkig ellátok. Látom a guinness gyárat is. Egyébként 2 terasz van, az egyik déli, az egy kis utcára nyílik, meg a Liffey felé, a tetőkert a nyugati orientáltságú, oda viszont tényleg jó idő kell, mert még csak nem is fedett. Sajnos Írországban simán előfordul 10-15 fok nyáron is.

Arthamyr 2018.03.26. 19:55:12

@Pink Petsch: Igen, pont ez a bajom, hogy ápolt, tiszta emberekkel is előfordul, és gyakrabban, mint az ápolt, tiszta európaiakkal.

Arthamyr 2018.03.26. 19:57:27

@Olliék: Én szivarozás után kiöblítem a számat és az orromat legkésőbb lefekvés előtt, az sokat segít a következő napi közérzeten.

Arthamyr 2018.03.26. 19:59:23

@Olliék: Meg az sem mindegy, milyen szivart szívsz, van, ami kb. olyan minőségű, mint egy nagy cigi, na azt kár elszívni, élmény helyett inkább büntetésnek mondanám. Én inkább ritkán (havi 2-3 a amikor jó idő van), de akkor valami jót.

midnightcoder2 2018.03.26. 20:03:29

@Online Távmunkás: "A panaszok fele Magyarországon is aktuális..."

Bizony. A 28-as és 62-es villanyoson is van ám ájer, és nem az átutazó ázsiaiak okozzák, hanem a hajléktalanok. Némelyik olyan büdös, hogy a fél villamos üres körülötte csúcsidőben, miközben amúgy egy tűt nem lehetne leejteni a jármű többi részén.

Dikusz 2018.03.26. 20:10:19

@Arthamyr: ketten írtuk egy-egy hozzászólásunkban, hogy alapból van -bármennyire tiszta is valaki- olyan szaga az embereknek, amelyik más rassz számára "büdös".

Az edzőtermi izzadtságszag az más, én még nem jártam olyan konditeremben, ahol mosdatlan ember edz. Egyik helyen sem tűrték volna meg. Sőt, mindegyiknél alap volt a fertőtlenítő folyadék, papírtörölköző.
A dezodorokkal én is ugyanúgy vagyok, mint te. Használok én is, de golyós stiftet, ami szagtalan.

Mondok egy másik büdösséget, ami egymagában rosszabb, mint az izzadtságszag, meg a fokhagymaszag együtt. Ez a szájszag.

Arthamyr 2018.03.26. 20:13:57

@midnightcoder2: A hajléktalan más kategória, attól van, hogy könnybe lábad az ember szeme, és inkább leszáll a járműről.

Arthamyr 2018.03.26. 20:22:01

@Dikusz: A szájszag akkor érződik, ha valakivel beszélgetsz, és közel vagy hozzá. Igyekszem ennél nagyobb távolságot tartani az emberektől.
Nekem az a gondom, ha valakinek méterekről is érezni a bőrének a kipárolgását, és elhaladása után még fél percen túl is lehet tudni, hogy arra járt. :) Van pár ember a konditeremben, aki ilyen, és nem azért, mert szétszaggatják magukat és folyik róluk a víz vagy mert nem tisztálkodnak. Kiváncsi lennék, hogy valóban nem érzi-e büdösnek a másik, azonos rasszba tartozó. Én tudom, hogy a karbantartót büdösnek érzem (az ő szaga eddig mindent visz, leszámítva persze a hajléktalanokat, meg hasonlóakat, de ők jellemzően nem jutnak be egy irodába vagy egy konditerembe), pedig ő fehér ember.

Arthamyr 2018.03.26. 20:25:12

@kék madár: Nincs ok panaszra, sajnálni fogjuk a naplementéket, ha olyan helyre megyünk, ahol nem látszik.

M. Péter 2018.03.26. 20:26:44

@Gerusz: Egyszer valaki kiszámolta, hogy a holland vasutakat legfeljebb 28 perces sűrűséggel lehet üzemeltetni. Ehhez a 30 perces ütem nagyon közel van, ezért ha valami fennakadás van, nem tudnak visszatérni a menetrendhez, hanem az egész rendszerre szétterjed a probléma.

somlobodog 2018.03.26. 20:34:25

@Pink Petsch: sztem autó se kéne. Meg áram. Meg ez az internet se vagy mi a fene:))) nem vagy te olyan öreg sztem hogy ne értsd mihez kell az okostelefon. Mint minden ez is könnyíti az életet és ezt is lehet szarul használni. A fejlődés egyik lepcsofoka. Ennyi.

Der Piefke 2018.03.26. 20:40:57

Hát... én csak két dolgot utálok itt, Németországban:
1. Ha Orbán vagy Putyin idelátogat.
2. Ursula von der Leyent.

M. Péter 2018.03.26. 20:43:36

@Herr Géza: Még megy az, hogy az ember előfizet valamire mondjunk havi 30 euróért 1 év hűségidővel, azt úgy számolják el, hogy hűség nélkül 50 euró lenne, tehát az ügyfél kap havi 20 euró kedvezményt, és ha 11 hónap felmondja, akkor bevasalnak rajta 220 eurót?

2018.03.26. 20:48:15

@Arthamyr: Ez nem baj, ez rassz kérdése ... meg azé, hogy mihez vagy szokva .... azért bevallom, egy ápolt négert vagy ázsiait szívesebben elviselek mint egy "echte" fehér európait, aki már harmadik napja nem mosdott ...

2018.03.26. 20:56:22

@somlobodog: Persze,értem én, meg tudom, de arra tökéletesen feleslegesek, amire a tulajdonosaik 99%-a használja, hogy csekkolja facebook, twitter, insta profilját .... Hívni meg fogadni, smst irni, sőt még selfizeni is simán lehetett az "okostelók" eleőtti generáció eszközeivel is. Még interneteléresük is van a "butatelefonoknak", csak nem automatikus, hanem feltételez némi gondolkodást a tulajtól, hogy tényleg kell-e ez neki annyira, hogy aktiválja, vagy képes net nélkül is túlélni egy napot :PPP

kék madár 2018.03.26. 21:06:47

@Pink Petsch: soha nem gondoltam, hogy a kulonbozo gyenge es eros szagokrol ilyen sokat megtudok majd

Arthamyr 2018.03.26. 21:11:19

@Pink Petsch: Nem feltétlenül sokkal értelmetlenebb csekkolni a faszbuk profilt, mint mondjuk a blog.hu-ra szemetelni.

És ja, régen is lehetett lyukkártyával is programozni gépi kóddal, minek is vannak ezek a buzi luxus dolgok, hogy fejlesztői környezet, meg sokadik generációs nyelvek.
Továbbra sem lesz okosabb az, aki nem használ okostelefont, sőt, gyanítom, hogy az okostelefon-használók átlagosan értelmesebbek, mint az okostelefont nem használók, főleg ha az egyéb paramétereket (pl. életkort) kivesszük az összehasonlításból.

2018.03.26. 21:12:11

@somlobodog: mellesleg,eltöltöttem mostz 5 ténylrg faszául csodás napot Párizsban, és megál,laítottam, hogy a turistéák ténylehóg hülyék. Engem is kiröhögött a frissden felszedett "francia kapcsolatzom", amiért nem vágtam át át tökön-babon keresztül, hanem megvártam amúgy poroszosan a jlezőlámpát a zebráknál ... De az én hülyeségem semmi .... Képzeld már el ember, hogy ott vagy a Louvreban, ésláthatsz mindent, amit eddig csak legfeljebb a neten .... mnaaa, és mi9t csinálsz???? Ja, a kamerádba bámulsz, vagy idióta selfieket készitesz, amit majd posztolsz, hogyaszongya "Én és a nyuszimalacom a Mona Lisa előtt"... hadd irigykedjen a többi picsavirág ... jah, tényleg hasznos dolog az okosteló! :PPPP

Arthamyr 2018.03.26. 21:15:39

@Pink Petsch: Ez így van, aki tehet róla, az mindennek az alja (meg hát egy több napos buké azért már nem gyenge, főleg ha az illető mondjuk bármiféle minimális fizikai aktivitást végzett).
De nem is erről volt szó, hanem azokról a peches emberekről, akik legjobb állapotukban is kellemetlen szagúak.

2018.03.26. 21:18:33

@Arthamyr: Én meg kurvára gyanítom, hogy nagyon nem értelmesebbek, lásd az előző hozzásztólásamot. Gyakorlatilag idióták, akik csak azért vették meg a 15 eurós belépőt a Louvreba, hogy szelfizhessenek egyet a Mona Lisánál, és kibasszák a facséjukra, vagy ami éppen menő az ő országukban.
DE legalaább nyugiban élvezhettem Tizianot, Van Dyckot, Rubenst és a többi nem közösségi média-kompatibilis művészt, ugyanis arrafelé temgermély csend és kuss volt, bár a bejutéáshot, és a Mona Lisához tömegével volt jelen a szerinted "értelmiség" a maga okostelójával :PPPP

Arthamyr 2018.03.26. 21:20:13

@Pink Petsch: " Én meg kurvára gyanítom, hogy nagyon nem értelmesebbek, lásd az előző hozzásztólásamot." - tévedni emberi dolog. :)

Dikusz 2018.03.26. 21:21:07

@Arthamyr: a magam nevében azt tudom mondani, hogy egyáltalán nem arról volt szó, hogy felesleges az internet. Arról volt szó -legalábbis én még az elején azt írtam, és azt hiszem @Pink Petsch: is a nekem írt válaszában- hogy azt nem értjük, miért kell még a villamoson/buszon is az okostelót nyomogatni. Egyikünk sem azt állította, hogy egyáltalán nincs szükség rá.

2018.03.26. 21:21:17

@Arthamyr: Oké, de azt tudod, hogy a genetikai vesztesek mindenféle rasszból nem érik el a statisztikai 1%-ot sem ... szóval, nah! ;))))

2018.03.26. 21:23:21

@Arthamyr: Jah, valszeg mind egy megnem értett Gauguin, aki véletlenül tévedt a Louvreba a D'Orsay helyett, de ha már ott volt, csinált egy szelfit a Mona Lisa előtt ... :PPPPP

Arthamyr 2018.03.26. 21:23:44

@Pink Petsch: Hát szag szempontjából elképzelhető. Nem vezetek pontos a statisztikát, hogy ki büdös és ki nem, csak gondolom az illatos csoport mélyebb emlékeket hagy, ezért gyakoribbnak tűnik a valós előfordulásánál. :D

Arthamyr 2018.03.26. 21:24:43

@Pink Petsch: És azok reprezentatív mintái az okostelefonhasználó populációnak?

Arthamyr 2018.03.26. 21:26:45

@Dikusz: Miért ne? Válaszol az ember pár levélre, elolvas egy cikket, játszik valamivel. Hasznosíthatja az egyébként (számára) üres és kihasználatlan idejét.

sZulamith 2018.03.26. 21:30:42

Nem olvastam végig a posztot, mert zavar a pesszimista látásmód. Ha valójában ennyire rossz minden, ott kell hagyni és Magyarországon folytatni, én ezt tenném.

2018.03.26. 21:35:56

@Arthamyr: Saját, több éven át tartó megfigyelés alapján, jah az ... a budapesti metrótól a kolozsvári környéki flixbuszok utasain kersztül a Montmarte kioskopcsmáiig (Maigret felügyelő kurva nagy zavarban lenne most, az tutti!:DDD) Mellesleg az egyik legnagyobb csalódásom Párizsban a Richard Lenoir körút volt ... Simenon tök másképp írta le, és kétlem, hogy az ő idejében lényegesen másképp nézett volna ki .... Olyasmie számítottam, amit végül a Voiltare körút adott meg, ami folytatása RL-nak.

2018.03.26. 21:37:47

@sZulamith: Hm, az elejét sem olvastad el ... már, bocs ...

2018.03.26. 21:48:32

@Arthamyr: Mellesleg, hogy a tökömbe lehet üres és kihasználatlan az az idő, amit a való világ befogadásával töltesz, miközben zötykölődsz az illető járműven? De komolyan .. élvezni a napsütést, a kék eget, az elsuhanó tájat, az emberi sziluettek látványát .... az elkapott pillanatokat .... versus .... bambulni az "okostelód" képernyőjét, hogy megtudd, a haverod éppen kiverte, vagy ha nem akkor egy Starbucks előtt feszít, mint az "életcsászára" egy mekis legolcsóbb frapuccsínóvaL.....
Jah, tényleg, sokkal értelmesebb ezt bámulni az "okostelódon", mint a körülötted zajló életet, a pillanatokat, amik sosem ismételhetőek meg .....

Dikusz 2018.03.26. 21:49:30

@sZulamith: Elég lett volna, ha hozzáolvasod azt, amit HA írt, és a posztoló is, mindjárt a posztja elején...

Arthamyr 2018.03.26. 22:01:03

@Pink Petsch: Ha te azt komolyan gondolod, hogy az "okosteló" által elérhető internet elsődleges funkciója az, hogy gyorsan megtudd, hogy a haverod épp kiverte, meg hol feszít a legolcsóbb mekis frapuccsínóval (amibe esetleg épp beleverte), nem fogom fárasztani magam, hogy összetörjem a világod, szívd csak a körülötted zajló élet sosem ismétlődő pillanatait, másnak végülis nem ártasz vele, nekem meg aztán főleg nem. A kiverésről szerzett naprakész információ helyett én is azt preferálnám, ha ezek közül lehet választani. Tulajdonképpen mindennél van lejjebb és feljebb is, ha szerinted az elégséges, ki vagyok én, hogy belepofázzak.

2018.03.26. 22:20:00

@Arthamyr: Ja, és azt ne mondd, hogy dolgozol .... baszottul nem éri meg ..
Amikor legutóbb, 2 hete itt jelentkezetem, azzal fejeztem be, hogy én vagyok a helyi Csáknorrisz ..
Nem véletlenül, ugyanis tűzeset volt az emeletünkön. Ketten kontrolláltuk a helyzetet, minden fényezés nélkül, de így volt.Én hallottam meg a tűzjelzőt, és riasztottam a kollégámat, aki még akkor ébren volt és a közösségi térben. Ő lement a gondnokot riasztani, mialatt én végigvertem az ajtókat az emeleten, hogy mindenki takarodjon ki,mert lángok ugyan nem látszódtak a szobából, de vastag, nehéz, szarrá-égett-műanyag bűzű füst .. na, az viszont szivárgott már az ajtó alatt. És igen, mi ketten voltunk azok az idióták, akik bementek a szobába, mert nem tudhattuk, hogy a csaj bent van-e vagy kint .... Engem, ennek kapcsán a helyi mentőszolgálat 1 órán keresztül basztatott a szénmonxid méréssel a véremben, és a vérnyomásommal (210/130)
Aztán ma a kollégám, aki akkor velem volt elmondta, hogy a hotel részéről, még egy köszönömöt sem kapott .... egyedül a rendőr köszönte meg neki, hogy józanul reagáltunk, és mindenkit kiraktunk a szobájából, illetve használtuk a helyi tűzriasztót, és oltót.
Szóval, jah, faszául megéri egy cégnek akár az életed is feláldozni, mert kurvára megbecsülik, és elismerik.
Ja, nem is ...

Arthamyr 2018.03.26. 22:33:48

@Pink Petsch: Ha nem tetszik a hely, ahol dolgozol, váltani kell, vagy menj nyugdíjba, és akkor egész nap tanulmányozhatod az élet soha meg nem ismétlődő pillanatait. :)

2018.03.26. 22:39:16

@Arthamyr: Én sosem mondtam, hogy ez lenne az elsődleges funkciója, de hogy erre használjak az okostelójuknál idiótább tulajok, az kb. 97%-ban tuti :DDD
Én kizártam magam már az iwiwről is, mert túlságosan is piac-orientáltnak találtam, hogy finoman fogalmazzak, így a facebooknak, ami egy sima adathalász oldal volt a szememben már indulása óta, a legkevesebb esélye volt nálam, hogy regisztráljak rá .... ezt csak úgy monmdom .....

2018.03.26. 22:43:08

@Arthamyr: Azt fogom tenni, de én egy idióta, becsületes magyar nemesi sarj vagyok, aki tartja magát az adott szavához, akkor is, ha szív vele .... A szerződésem június végén jár le ... nem fogom megújítani, de felmondani sem, mert nem lemne tisztességes, úgy érzem ..... tudom, hülye vagyok, de szeretek tükörbe nézni, akkor is, ha már holnaptól alkalmaznának máshol sokkal jobb poziba, több pénzért ....

sZulamith 2018.03.26. 22:47:26

@Pink Petsch: @Dikusz: Való igaz az elejét nem olvastam el kivételesen, Ennyire pesszimista szemlélet ha igaz, nem hiányzik. Ha meg szándékos, pláne:)

2018.03.26. 23:03:32

Egyébként is borús kedvemben vagyok ... ma értesültem róla, hogy tegnap elhunyt az egyik sous chefünk ... Herr Hubert, utolsó stádiumban volt már, inoperábilis .... de akkor is... 35 évet töltött ebben a hotelban, nagyon kíváncsi vagyok, hogy akár egy kosszorú erejéig is, de meg fognak-e emlékezni rá? (Kétlem, sajnos .... )

Csodabogár 2018.03.26. 23:08:23

@Pink Petsch: Ilyenkor örülök, hogy én még a "régi" Louvreban jártam többször is. Nem kellett sorban állni és nem is volt különösebb tömeg. Fényképezni tilos volt, mindenki a lényegre koncentrált.
Ma már be se megyek sehova, mert útálom a tömeget. Persze tudom, sok mindent meg kell nézni, de azokat már láttam.

Etniez 2018.03.26. 23:17:46

Milyen az a londoni elhalványodó lámpa? Arra gondol, amikor a zöld után villogó sárga lesz az autósnak?

Torrenta.I.S.M 2018.03.26. 23:17:50

@sZulamith: Hol es hogy elsz, ha szabad megkerdeznem ?

zsoci 2018.03.26. 23:17:59

A post írója elég fura németországban járt. Én ezek nagy többségét nem tapasztaltam. Nekem nem volt ilyen gondom sem a közlekedéssel, sőt a jelzőlámpákban pont az a legjobb, amit az író kifogásol. A Mobilnettel sem volt bajom. De a banki átutalás amit baromira nem értek. Németorszéágban kb 20 évvel régebb óta van GIRO, mint nálunk. És működik. WTF?

Csodabogár 2018.03.26. 23:18:20

@Arthamyr: Nincs fogalmad, hogy ez milyen jó. Én már 20 éve ezt csinálom és nem untam meg. Amúgy nekem nagyon is kell az internet, de nem útközben, a vendéglőben meg mindenütt. Okostelefon itthon pihen, mert a régi tökéletesen megfelel arra amire vettem, több mint 20 éve az elsőt!, telefonálásra és sokkal kisebb és könnyebb mint az okos. Itthon van net, eleget lógok rajta, kevesebbet kellene. Az olvasástól veszi el az időm. Azokat az órákat, amit távolt töltök a lakásomtól, remekül kibírom a legfrissebb hírek nélkül is.

Dikusz 2018.03.26. 23:24:55

@sZulamith: Nem vitatkozni szeretnék, nem pesszimista a posztoló.:)
Volt egy posztja egy hete kb, abban csak a pozitív dolgokat írta le, most meg csak a negatívat.

Arthamyr 2018.03.26. 23:26:20

@Pink Petsch: Egy kollégám nekem is meghalt itt Írországban, a cégtől vagy 50-en elmentek a temetésére, és a családja is kapott csomagocskát (az alapból fizetett biztosításon felül). Ezt is cége válogatja. Mivel most saját cégem van, nyilván nagyon meg vagyok becsülve. :)

Arthamyr 2018.03.26. 23:28:05

@Csodabogár: Én is mondok egy hasonlóan okosat: nincs fogalmad, hogy ennél mennyi jobb dolog van.

2018.03.26. 23:30:28

@Csodabogár: Szerettem volna abban a Párizsban lenni, ahol még te jártál, ...főleg, hogy akkoriban a Montmartre inkább lehetett önmaga, mint az a turistalátványosság, amivé lett ... túlárazott bisztrókkal, olcsó kurvákkal a "sex shopok" bejáratai előtt ...
Jártam a temetőjében, az legalább nyugis volt, és különösen jól esett a kontraszt a temető, és a felette zajló élet között.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.26. 23:38:43

@Pink Petsch: "Szerettem volna abban a Párizsban lenni, ahol még te jártál"

A Midnight in Paris c. film jutott eszembe errol :) lattad? egyik kedvenc filmem (Woody Allen kezjegye jol felismerheto benne:)

www.youtube.com/watch?v=FAfR8omt-CY

2018.03.26. 23:41:25

@Arthamyr: Kedveltem az öreget, aki nem is volt olyan öreg, mindössze 64 éves ... Utoljára, úgy kb.1 hónapja dolgoztunk együtt ... az volt az utolsó aktív időszaka, február közepén ... Nagyon sajnálom őt is, meg a feleségét is .. remélem, a cég nem lesz az a fasz, mint lenni szokott, az esetében, legalább ....

Herr Géza 2018.03.26. 23:46:25

@M. Péter: Hát már hogyne... :D , sőt leverik rajta a komplett 12.havi előfizetési díjat is, azaz máris 220+50-nél tartunk, ha meg ehhez kapcsolódóan mondjuk a telóját is teszem azt 200 euróval olcsóbban kapta, mint a hűségidő nélküli ára volt a ketyerének, akkor azt is, jó esetben csak időarányosan, na meg szerződésbontási díj, ha meg a számodat is magaddal akarod vinni, akkor még van “számfelszabadítási díj” is. Alles zusammen: ha már voltál olyan “hülye”, és aláírtál hűségidőt, akkor ne próbálj meg idő előtt felmondani. Na de ez a “hűségidőben” a pláne, nem? :D

2018.03.26. 23:49:02

@Zsuzsi65: Nem, nem láttam, de köszi a linket .... :)
Engem Franciaországhoz a gyerekkori Dumas regények kötnek, meg a későbbi, Simenon-féle Maigret felügyelő történetek ... Ez utóbbiak, szerintem azért is tetszenek, elsősorban, mert faszául visszaadják Párizsnak azt az arcát, amit @Csodabogár: esetleg megtapasztsalhatott, bár sejtésem szerint, ő már egy annál is "modernebb" arcát látta. Akármennyire is gáz lehet ez kultúrsznob körökben, de nekem Simenon Maigret felügyelője tette érdekessé Párizst ....

Herr Géza 2018.03.27. 00:02:36

@M. Péter: Na de milyen gondolkodás már az, hogy ha én “n” idejű hűségszerződés aláírása miatt cserében kapok x+y+z kedvezményt, akkor ha “n/2”- nél ki akarok szállni mégis, akkor minimum ezeket visszakérik? Különben mi a túró értelme lenne az egésznek? Más kérdés, hogy egyes cégek mindezt túlzásba viszik.

Latcho Rom 2018.03.27. 00:38:16

@Zsuzsi65: jaja, mert a Woody rendezte :) kedves kis flikk.

Én éltem abban a régi párizsban, párizsi lévén soha nem mentünk fel az Eiffel toronyba, de a városban lehetett járni, nem szelfiztek a kínaiak tömegei, a Louvreban sem rúgtak fel az impresszionista képek előtt.
A kurvák a Rue St Denis-en strikkelgek, a meleg csávók a Bois de Boulognban a kocsikban intézték az ügyeiket.

M. Péter 2018.03.27. 01:05:18

@Herr Géza: A példámnál maradva, 11 hónap után már csak a hátralevő 1 havi előfizetési díjat szabadna beszedni, a szolgáltató meg örüljön, hogy ugyanannyi pénzért 1 hónappal rövidebb ideig kell szolgáltatnia. Az árak, amelyekből "engedményt" adnak, sokszor irreálisak, amit épeszű ember nem fizetne.

kék madár 2018.03.27. 06:53:36

@latcho drom: @Zsuzsi65: miota kiderultek sokadszor a pedofil ugye mar nem tudom nezni a filmjeit

Golf2 2018.03.27. 08:03:02

@latcho drom: Te párizsi vagy? Mikortól?

Dikusz 2018.03.27. 08:46:11

@kék madár: ami azt illeti, nekem a kiderülés előtt sem voltak "könnyen emészthetőek" a filmjei...

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.27. 08:48:44

@Etniez: amikor 5 éve Londonban jártam több helyen is belefutottam olyan lámpába a gyalogátkelőhelyeken (tehát nem az autósokéról van szó), ahol a piros jelzés amikor átváltott zöldbe, az 4-5 másodperc múlva szép lassan elhalványodott és kialutt (vagyis se a piros se a zöld nem világított). Majd egyszercsak fél perc múlva a semmiből berobbant a piros.

Lehet, hogy nincs mindenhol így, de ahol én anno jártam (állásinterjú miatt), ott sok helyen ez volt. Lehet, hogy csak időszakos jelleggel, amikor kisebb a gyalogos forgalom és így is spórolnak, vagy csak tesztelték, vagy akármi, de tény, hogy találkoztam ilyennel.

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.27. 08:54:16

@zsoci: nem vagyok bankár, csak ez innen-onnan összeszedett információ morzsákból táplálkozok. Ezek alapján, amit tudni vélek.

GIRO - napi egyszeri elszámolás, ez volt Magyarországon is, de úgy kb 10 éve váltottak a GIRO2-re. Németország még mindig a napi elszámolás a hivatalos. Az elszámolási idő bankonként változhat... Illetve nem kizárt, hogy van bank, ami GIRO2-zik.

GIRO2 - napi többszöri (azt hiszem 4 óránkánti) elszámolás, ez van Magyarországon...

És ha jól tudom, készül a GIRO3, ami már óránkénti elszámolást követel meg, hétvégén is. Legalábbis egyszer olvastam valami ilyet.

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.27. 08:56:05

@sZulamith: én nem vagyok pesszimista :D

A pesszimista ember azt mondja: "Ennél rosszabb már nem lehet."
Az optimista azt mondja: "Dehogynem!"

Én optimista vagyok :D

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.27. 09:00:36

@Pink Petsch: egyszer már voltam bent az O2-nél, amikor először közeledett a hűségidő lejárta.

Mondtam a csávónak, hogy szeretném az előfizetést tovább vinni, de nem szeretném a hűségidőt meghosszabítani. Csak pislogott, hogy mit akarok... Itt valahogy náluk az előfizetés (post paid) az egyenlő a hűségidős szerződéssel. Ha nem kell hűségidő, akkor ott van a feltöltőkártyás (pre paid).

Azt meg nem akarom, amíg valamelyik nem biztosít korlátlan netet...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2018.03.27. 09:19:04

+1: nem lehet normális tisztítószereket kapni, mindenből eltüntették a klórt-hipót, nincs se a domestosban, se a gombaölőben. Nem tudom akkor mitől tűnne el a gomba, talán megkéri szépen hogy ne nőjön olyan nagyra? Faszom. Mindig hozatok otthonról egy doboz klórt, szerintem már hülyének néznek.

2018.03.27. 11:34:43

Gondoltam írok Magyarországról leendő migránsoknak, aztán rájöttem arra, hogy felesleges, úgyse olvassák. Mindenhol találsz 10 idegesítő dolgot még akkor is, ha egy lakatlan trópusi szigeten lennél. Ha tele lenne emberekkel, az lenne a baj, így meg az, hogy unalmas. A legtöbb hülyeség (mint a sok tábla) az ott élők számára természetesen fejlődött ki, ami nekik normális. Ha te egy olyan migráns vagy, aki szívesen fejlesztené őket, nos már van muszlim polgármester is, tehát nem lehetetlen.

Herr Géza 2018.03.27. 13:12:50

@Iván Gábor: Na ez vagy régen volt, vagy tök volt a csávó. Egyáltalán: miért mész az o2 “boltba”. Interneten eleve olcsóbb minden szerődés, ráadásul van időd minden apróbetűs részt végigrágni. Az O2 (de a többi szolgáltatónál is...) összes post-paid tarifájánál ott a lehetőség a hűségidő nélküli opcióra. Pár euróval többe kerül havonta, meg nyilván nem kapsz mellé 1 euróért iPhone8-ast, de a lehetőség adott. Onnantól csak matek az egész.
Pl.: www.o2online.de/e-shop/tarif/o2-free-m?intcmp=epo2p_neuro-teaser-smartphone-tarife_o2-free-m-nk
24 havi hűségidővel, havi 29,99, anélkül 34,99. 5 euró a diferencia. :D
Mire való az internet, kérdezem alássan?

Herr Géza 2018.03.27. 13:21:25

@Iván Gábor: Korlátlan net? A havi 10 Giga már bőven az.

Herr Géza 2018.03.27. 13:33:11

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: Aha. Összefoglalnád a szöveged értelmét? Nekem nem igazán sikerült. Biztos én vagyok a hülye.

sZulamith 2018.03.27. 13:41:49

@Herr Géza: Ma is tanultam valamit:)
Dolgoztam Németországban amikor ott voltak az amerikaiak. és amikor már nem. Volt különbség, az előbbieknél akár éjjel 1 -kor is mehettem egyedül az utcán, például Frankfurtban.

Annyit megjegyeznék, hogy bár nálunk is lehetne függöny nélkül az ablak, de itt nem működne nyaktekerés nélkül:).

Herr Géza 2018.03.27. 13:42:46

@M. Péter: Nem igazán értek egyet, ld. a fenti kommentemet @Iván Gábor: -nak. Persze, “fogyasztóként” nekem is az tetszene, hogy aláírok egy szerződést fix időre némi kedvezményért cserében, majd idő előtt kiszállok, de a kedvezményt megtartom. Azért a szolgáltatót se nézzük már hülyének, még akkor se, ha bőven lehet vitatkozni az egyéb praktikáikon.

Herr Géza 2018.03.27. 14:00:19

@sZulamith: Miért, mi változott, mióta az amerikaiak java hazament Frankfurtból? Nem igazán értem az összefüggést... :)

nyuszigonosz 2018.03.27. 14:17:21

@sZulamith: Na ez engem is érdekel, hogy hogyan függ össze a németországi utcák biztonsága az USA / NATO haderök Németországban létével.

Na merthogy itt vannak. :-) Söt, több NATO tagországnak is vannak Németországban állomásozó részei ( britek, franciák, hollandok, belgák, kanadaiak )
De nem egyes utcák biztonsága az, ami miatt itt vannak.

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.27. 14:51:26

@Herr Géza: amikor "csak" 10GB volt fixen az előfizum, akkor már hónap közepén jött az SMS, hogy elértem a 80%-át.

Most 10GB LTE, és amikor azt elérem utána végtelen 3G...

Hogy mi a fenét csinálok? Használom az Internetet :D Portálokat olvasok, (szakmai)blogokat, (stock)fotós oldalakat nézek (na azok tudják ám zabálni a biteket). A facebook is befigyel persze (sok csatorna posztol galériákat, videót). Ha unatkozok a retyón, akkor youtube-on nézek valamit. Spotify-t is hallgatok néha vagy net rádiót. Ha kocsival megyünk valahova, akkor a navi is a telóról megy, ami szedi folyton a forgalmi helyzetet... És úgy, hogy otthon és az irodában WiFi-re csatlakozok. Szóval szép lassan összejön az adatmennyiség...

Viszont egy dologban maradi vagyok.... Pizzát simán megveszem online, vagy gagyi kínai kütyüket, de vannak dolgok, amikhez nekem kell az, hogy a szemébe tudjak nézni annak, akivel üzletet kötök. Ahogy a biztosításaimat meg az adóbevallásomat sem online csináltattam arctalan emberekkel. Találkozunk, kezet fogunk, beszélgetünk. Ezt a fajta szociális interakciói iránti kényszeremet még nem tudtam kiölni magamból.

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.27. 14:53:41

Pontosítok: "És úgy, hogy otthon és az irodában WiFi-re csatlakozok."

A havi 10+ GB ezeken kívül is összejön simán mobilhálózatos adatforgalommal...

nyuszigonosz 2018.03.27. 15:48:00

@Iván Gábor: Azt ajánlanám, hogy informálódj a többi szolgáltatónál . külön -külön mennyi lenne náluk a havi fizetnivaló ennyi netért. :-)

sZulamith 2018.03.27. 16:55:36

@nyuszigonosz: Amerikai katonák voltak, és nem vegyes. Autóval, és gyalog, járőröztek., Kivonulásuk után kevesebb volt az autóbaleset, - öröm az ott lakoknak - de a biztonság érzet is csökkent.

reynard75 2018.03.27. 18:53:16

+1 Hajtogatni a Streifenkarte-t :O

Herr Géza 2018.03.27. 19:03:24

@Iván Gábor: Atyaég! Spotify és netrádió nélkül nekem böven elég a 2 GB. Igaz, videókat sem sürün nézek mobilról útközben. Céges és otthoni WiFi mellett ez az adatforgalom nekem elképzelhetetlen, de hát “ízlések és szokások....” :D Te tudod... :)))

nyuszigonosz 2018.03.27. 19:05:01

@sZulamith: Hát én elhiszem neked, ha mondod.

Csak az amerikai katonai rendörségnek ( MP ) nincs jogosultsága német civil területeken járörözni. Nem is teszik.
Katonai területeken persze igen. Meg hát ök is használják az utakat is, egyik ilyen területröl egy másikba átmenni, szóval láthatóak, meg ha valami történik ahol amerikai katona vagy annak családtagjaival van bármi, öket is hívják. De ténylegesen járörözni is csak ott tehetik meg, ahol adott esetben a saját katonáik élnek a családjaikkal és ha ez nem külön katonai terület, akkor csakis német rendörökkel együtt, és beleszólási joguk csak akkor van bármibe, ha a történések amerika katonát vagy családtagjait érintik.

A biztonság érzet, na az relatív. Gondolom ha akkor a közelben lakók sok egyenruhás népet láttak , akkor szubjektíven nagyobb biztonságban érezték magukat.

Herr Géza 2018.03.27. 19:11:30

@sZulamith: “de a biztonság érzet is csökkent.” Hol? Frankfurtban? Ne szédíts már...! Ha azt mondod, hogy Rammstein, vagy pl. Kaiserslautern, esetleg Heidelberg, akár még igazat is adok, na de Frankfurtban én életemben nem láttam amerikai katonai járört, pedig jártam ott a nyolcvanas/kilencvenes években hetente többször.

Herr Géza 2018.03.27. 19:17:24

@Iván Gábor: “de vannak dolgok, amikhez nekem kell az, hogy a szemébe tudjak nézni annak, akivel üzletet kötök”
Hát akkor rossz helyen jársz egy O2 boltban (de a többi hasonlóban is). Alulképzett eladók, ha meg gondod van és reklamálni akarsz valamit, akkor “hívja az ügyfélszolgálatot”... :D

nyuszigonosz 2018.03.27. 19:33:35

@Herr Géza: 2005 - ig volt a Rein-Main Air Base. Gondolom amerre aztán a katonák a családjaikkal laktak, lehetett látni egyenruhás népeket, vagy MP feliratú, elsösorban katonai jármüveket.

2018.03.27. 20:09:10

@Herr Géza: Nem te vagy a hülye. Nem tudom miért szóltam hozzá, mert igazából nem is volt mondanivalóm. Ilyenkor az emberek ha valamit nem értenek, elfogadják hogy aki írta, biztos igen. Ha valamiért megérte, akkor az egy információ neked, hogy visszaigazoltan használod az eszedet. :)

sZulamith 2018.03.27. 20:23:56

@Herr Géza: Frankfurtban dogoztam több mint 3 évig, némi tapasztat csak ragadt rám:).

Herr Géza 2018.03.27. 23:29:01

@nyuszigonosz: Tudom, hogy volt a reptéren amerikai légibázis is, csak annyit állítottam, hogy én akkortájt sem láttam a városban -még a reptér környékén sem - különösebben feltűnő MP jelenlétet. Meg ha bele is botlott néha az ember egy MP járőrbe, mitől lett volna a német átlagpolgárnak nagyobb biztonságérzete?
Az amerikaiak pont arról voltak híresek, hogy nagy ívben szartak a német törvényekre/szokásokra. Mi speciel Rammsteintől nem túl messze (54km) laktunk, akkoriban az iraki/afganisztáni háború idején az ottani csapatok váltását a rammsteini bázis bonyolította le. Vasárnap hajnalban már megjelentek a városka fölött a C130-asok, kb. pár méterrel a templomtorony fölött repülve, és ez ment egész nap. A közelben, Mannheimben meg volt/van egy nagy helikopterkarbantartó/-javító bázisuk, akik a rendberakott helikopterjeiket szintén felettünk “repülték be”. Hivatalosan 500 m-nél alacsonyabban nem repülhettek volna (Bad Dürkheimnek volt egy polgári kisgépes reptere is), az amcsik ezt nagy ívben lesz@rták, szó szerint amolyan Apocalypse Now stílusban repültek át a város felett. Amikor a Bundeswehr tótumfaktuma a polgármester panasza alapján ezt szóvátette, az amcsik ignorálták a panaszt. “Majd kivizsgáljuk” volt a válasz és persze nem történt semmi. Pedig a környéken volt bőven néptelen terület....

Herr Géza 2018.03.27. 23:34:15

@sZulamith: Oké, ha neked az amerikaiktól biztonságérzeted volt, azóta meg nem, hát mit mit mondjak rá? Sorry...

Herr Géza 2018.03.27. 23:49:18

@nyuszigonosz: Heidelberg a NATO európai főparancsnoksága volt, K’lauternben meg sztem akkoriban több amerikai lakott, mint német. Mégsem éreztem egyik városban sem azt, hogy masszív az amerikai jelenlét (max. az autók rendszámából látszott), de attól miért is kellett volna nagyobb biztonságban érezni magam? Ahogy te is írtad, lehet valakinek ettől szubjektív biztonságérzete, de igencsak meglepődött volna az illető, hogy ha valami attrocitás éri, akkor az MP úgy megy el mellette, mint a huzat... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.29. 02:01:10

@szcsongor: Csak csatlakozni tudok, mindenben! :D
Mi is hazautakkor a németek miatt viszünk nagyjából csak készpénzt.Egyszer, olyan 6-7 évvel ezelőtt pont hasonlóan majdnem rábaxtunk pont ugyanígy, (nem hotel, hanem áruház) hogy csak fintorgott a hülye kasszás gyerek a világ vezető, Visa kártyánkra...Hátbzmg, én kérek elnézést, hülye németje... :D
Én se sokat láttam még az új svéd bankjegyeket, de azért szokott nálam lenni ezer-ezerötszáz korona kp-ben is, mert futottam már bele, hogy lehalt a hálózat vagy mi és éppen ott álltam a kasszánál.
Nálam ezek ilyen meghatározó esetek, még egyszer egyiket se akarom átélni... :D
Meg sokat használjuk a blocketet, ahol azért a magánszemély
eladó nem feltétlen tud kártyát elfogadni a lakásában...
De ettől függetlenül zsirály a kártyaelfogadás mértéke és mikéntje.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása