oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. március 19. 06:30,  Kilenc szerethető dolog Bajorországban 168 komment

2018. március 19. 06:30 Határátkelő

Kilenc szerethető dolog Bajorországban

Lehetett volna persze tíz (ha már Tíz dolog a sorozat címe), vagy akár húsz, ám Gábor most éppen kilenc olyan dolgot szedett össze, ami neki bejön Németországban. (Mivel a sorozat címe, kedves troll barátaink, a Tíz dolog, ami miatt jó X helyen élni, ezért ez a poszt a pozitívumokat sorolja fel, de megnyugtatásul közlöm, hogy ha minden jól megy, Gábor megírja majd azt is, ami nem tetszik neki. Addig bírjátok ki valahogy.)

Te miért szeretsz abban az országban / városban élni, ahol laksz? Mi tetszik benne és mi nem? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nemetorszag_munchen_kollazs_foto_pixabay_com_cocoparisienne.jpg

„Miért csak kilenc? Kapásból csak ennyi jött össze. Ha nekiállnék agyalni, meg erőltetném, biztos találnék még akár 20 olyat is, ami beleférne a listába, de annak meg mi értelme van, hogy például "Szeretem a sörkerteket."...? 

Szóval a kilences lista: 

#9 - TV adás 

A lista végével kezdem és haladok a legfontosabbak felé. A 9. legjobb dolog számomra Németországban, hogy alaphelyzetben nincs magyar nyelvű televíziós adás. Esetleg a Duna TV, de azt még Magyarországon se néztük sose. 

Kezdetben nehéz volt feladni a napi függőségeinket, és még egy ideig kétségbeesetten próbálkoztunk mindenféle online streamek nézésével, de ezek körülményessége és minősége, valamint annak a felfedezése, hogy az agysorvasztó magyar média foshegyen túl is van élet, lassan kiürítette a szervezetünkből az éjjel-nappal dopamint... Nem is hiányzik már. 

Igen, tudom, van műholdas UPC, meg hasonló huncutságok, de ezekbe már szándékosan nem akartam belemenni. Tudtam, hogy ha a netes adásokról leszokok, akkor már sikerül túllépni ezen a problémán. És így is lett. 

Van ugyan TV előfizetésünk (mert anélkül már nem lehet internetet beköttetni), de leginkább csak a babacsatornákat nézzük Thomassal, ha úgy adódik, hogy nem tudunk kimozdulni. 

#8 - Tömegközlekedés 

A müncheni és környéki tömegközlekedés, HA MINDEN KLAPPOL. Mert olyankor, mint egy óramű: minden jön időben, az átszállások között minimálisan kell várakozni (persze, csak ha jól tervez az emberfia). A járművek tiszták, kényelmesek. Ismétlem: ha minden klappol. 

#7 - Köz(út)állapotok 

Kifejezetten élmény olyan utakon autózni, amiket nem tarkítanak kátyúk és foltozások. Természetesen nem azt állítom, hogy minden mindenhol hibamentes, sőt, pont a szomszéd utcát az elmúlt 4 évben többször is feltúrták, ami miatt kissé hepehupás. 

De azért az tény, hogy az átlagot tekintve nagyon jó minőségűek az utak. Autókáztunk már sok felé, sose volt panasz. És nem csak az autópályák meg a főutak, hanem a mellékutak is teljesen rendben vannak. 

Gondolom, azokon a kisebb forgalom kevesebb romlást is eredményez, de inkább szeretném ezt betudni annak, hogy egyszer kellett jól megcsinálni. 

#6 - Politika 

Börtönéből szabadult sas lelkemnek, mint éhezőnek egy falat kenyér, annyira jól esik, hogy a napi politika nem mászik bele az ember arcába. Ennyi, ezen nincs mit tovább magyarázni, lépjünk is tovább. 

#5 - Autópark 

Tudom, hogy nem fair ilyennel előállni, hisz egyrészt Európa vezető gazdaságában élünk, másrészt azon belül is az ország legtehetősebb régiójában, szóval biztosan lehetne találni ellenpéldát házon belül is. De mivel itt élünk, és ezt látjuk, erről alkotunk véleményt és ezek indukálnak bennünk pozitív avagy negatív élményeket. 

Egyszerűen leírhatatlanul lélekemelő, hogy nem kell naponta ezrével látni az első generációs ócska Suzukikat, a szakadt Ladákat, a horpadt Daewookat, meg a többi low budget alsókategóriás, és legalább 15 éves roncsot, ráadásul mindet tetőtől talpig szutykosan. Mert sajnos Magyarországon ezt látom. 

Itt viszont alig látok koszos autót. Tudom, ez egyrészt környezeti adottság, mert itt sokkal kevesebb a por (több a füves, sziklás terület, plusz a hegyek is megfogják az afrikai sivatagi poros esőket), emiatt kevesebb sár is képződik. 

Ugyanakkor itt nem lehet csak úgy egy traktoroknak 2 tonna sárral a keréken felmennie az utakra. De az is igaz, hogy eső után 5 perccel már tömve vannak az autómosók. 

Mi magunk is legalább havonta 1 alkalommal lemostatjuk az autónkat, mert tényleg ciki, ha koszos. És az autó állagát is óvjuk vele. Szóval itt erre van idő, pénz, energia, és nem utolsó sorban igény. 

#4 - Fitt és mosolygós emberek 

Mindenfele. Nem azt mondom, hogy mindenki, mert rendszerint a kelet-európainak még a szar is keserű, ahogy mondani szokták, de általánosságban a németek, a németeknek látszó, a kellően integrálódott importfiak, és a nyelvük alapján inkább a nyugati kultúrkörbe tartozók igenis érzik ezt az életnek nevezett hazárdjátékot, és nem félnek élvezni annak apró örömeit. 

Külön jó látni a 60-as korosztályt nem ritkán teljes menetfelszerelésben felszállni az S-Bahnra, legyen szó túrázásról, mountain bike-ozásról vagy egyéb szabadidős sportról. Ilyen nyugdíjas szeretnék én is lenni...! 

#3 - Schnitzel 

Hogy Wiener, vagy csak Wiener Art az mindegy is, mert az csak arról szól, hogy múgatott vagy röfögött előtte. Tudni kell, hogy édesanyámat tartom a világ legjobb szakácsának, és a rántott húst, ahogy ő csinálja már kiskölyök korom óta imádom: vastag, puha, átsült, szaftos, ízletes, ropogós bundával. 

Na, de ahogy itt csinálják (az igazi Gasthof-okban, és nem a Vinzenzmurr-szerű kifőzdékben), az egy másik liga. Citrommal csepegtetve, áfonyaszósszal, tepsis burgonyával, és egy jó hideg, habzó Radler-ral. Bocsi, anyu, ez van. Ugye azért még szeretsz? 

#2 - Bajor Alpok 

Tudom, hogy elcsépelt frázisnak, klisének, közhelynek hangzik, de imádom ezt a részét Európának. Megtagadva minden nemzetközi megállapodást, és figyelmen kívül hagyva az országhatárokat, csupán a természeti- és kulturális gyökereket figyelembe véve, számomra Dél-Bajorország és Észak-Tirol, úgy ahogy van Lederhosen-estől, Drindl-östől, a sör-kolbász-perec szentháromság bűvkörében egy, és oszthatatlannak számít. 

Valamilyen megmagyarázhatatlan bűvölet lengi körbe e régiót, ami ellenállhatatlanul fogságba ejtette a szívemet már gyerekkoromban, amikor először láttam a Sissi trilógiát, meg a Muzsika hangját, meg a számtalan kosztümös-kardozós-huszáros (itt is voltak ám huszárok!) filmet, amik nem feltétlenül a Habsburg-ok által elnyomott magyarság keserédes sorsáról, és hősies lázadásáról szóltak. 

Vagy ott volt még a Derrick is, ami mai szemmel nézve nem fest túl hízelgő képet Münchenről a sok gyilkosságával, de ellenpéldaként mindannyiunk kedvence Pumukli is müncheni, bár sajnos Éder mester műhelyét már nem volt módomban felkeresni... 

Fiatal felnőttként persze szombat késő esténként a Sat1 ismeretterjesztő műsorait nézve mélyreható ismeretekre tettem szert a Bajor-Alpok hagyományaival kapcsolatban is, amik csak tovább érlelték bennem a meg nem fogalmazódott vágyat, hogy nekem itt a helyem...de ez már más lapra tartozik. :D 

#1 - A családom 

Nincs kérdés az első helyet illetően. Zsike és Thomas. Zsike nélkül nem lennék sehol, vele együtt értem el mindazt a jót, ami most körülvesz: azt, hogy kiköltözhettünk ide, van egy jó munkám, van egy jó albérletünk egy gyönyörű helyen, kedves szomszédokkal, van egy szép családi autónk, és itt van nekünk a kis Thomas is. 

Viszont az is biztos, hogy ha nem költözünk ki, és marad minden a régiben: a lakáshitel, a stresszes munka, és az általános magyar viszonyok, akkor gondolni sem mertünk volna a családbővítésre.” 

Ha olvasnátok még a szerzőtől, látogassatok el a blogjára!

HÍRMONDÓ 

Miért nem költöznek haza a magyar határátkelők? 

Miközben a magyar gazdasági szereplők közül sokan egyetértenek abban, hogy komoly lehetőség rejlene a külföldön élő és dolgozó magyarok hazacsábításában, ez mégsem sikerül. Vajon miért? 

Esti fektetési stratégiák a világ körül 

Akinek van gyereke, az pontosan tudja, hogy ágyba könyörögni őket nem kis feladat. Ám vajon hogyan birkóznak meg ezzel a kihívással a szülők a világ különböző részein? 

Újabb elkeserítő listán élvonalban Magyarország 

Az Európai Unióban minden negyedik lakos meghal, mielőtt megünnepelhetné a 70. születésnapját. A legrosszabb a helyzet Bulgáriában, a legjobb pedig a franciáknál. Mi, magyarok, finoman szólva sem dicsekedhetünk.

(Fotó: pixabay.com/cocoparisienne)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4913751014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mrs. Clayton 2018.03.19. 15:04:22

@libslobsi fuszal: mintha tenyleg lattam volna de lattad te mar magyarorszagon mit nyomnak? hogy ide kell kattintani meg oda kell kattintani, total szajbaragos. A ferj kerdezte is hogy a magyarok ennyire keptelenek hasznalni egy online szallasfoglalasi feluletet? Persze tudom hogy egy angol nyugdijas sem kepzetteb, mint a magyar tarsa, csak ok felhivnak egy utazasi ugynokot es leszerveztetik vele, mig a magyarok vagy befizetnek egy szervezett utra vagy maguk intezik, jellemzoen nem ismernek egy ugynokot sem aki megcsinalna a foglalast helyettuk. Szerintem

Mrs. Clayton 2018.03.19. 15:08:12

@Golf2: ez egy 2016-os adat de se jannifer se dzsenifer nincs a top 10-ben, es a fiunevek is tok normalisak
A legnépszerűbb fiú nevek:

Bence
Máté
Levente
Dominik
Marcell
Dávid
Ádám
Noel
Dániel
Milán
A legnépszerűbb lány nevek:

Hanna
Anna
Jázmin
Zsófia
Zoé
Lili
Boglárka
Luca
Emma
Léna

Hari Seldon 2 2018.03.19. 15:17:16

@Ződ2000:
Ha-ha. Igazad van. Németország Stauland.
Amikor megyek Magyarország felé, Forbach-nál elkezdek feszengeni, na valyon eljutok Nürnbergig, vagy már Heilborn-nál belefutok még a felújítás miatt dugóba. És hazafelé ugyanez inverzbe: ahogy elhagytam Kaisterslautern-t már lazulok.

kardio1 2018.03.19. 15:20:43

@Golf2: a vezetéknévből jó eséllyel így is kiderül.

kardio1 2018.03.19. 15:23:34

@Arthamyr: attól is függ persze, hogy te magad be akarsz-e olvadni, vagy meg akarod-e őrizni a magyar gyökereket is.

Hari Seldon 2 2018.03.19. 15:25:30

@kardio1:
Látod, neked furcsa lenne.
Aztán mi meg azon bosszankodunk, hogy az arabok miért nem olvadnak be gyorsabban, és nevezik a gyereküket európai néven. (Tudom pesszimista vagy ebben, de be fognak olvadni, csak még kell jó pár generáció)

- Szóval ha a azt nézzük, hogy mi európaiak milyen nehezen adjuk fel a magyar hagyományokat, akkor miért várjuk, hogy az arabok feladják ugyanilyen hamar.

(na, jó, ez csak kitérő, és nem tartozik közvetlen a tárgyhoz. Ráadásul én azért ebben a kérdésben optimista vagyok, te meg nem. Úgyhogy nem is okoskodok rajta többet)

_z_ 2018.03.19. 15:27:21

@kardio1: En is igy gondolom. Hiaba logikus, hogy ha ott tervez az ember, akkor olyan nevet valaszt, nekem valahogy baromi fura lenne. Mintha mindenaron probalnam eltavolitani a Magyar szarmazasatol. Ha mar ezt nezem, akkor szerintem jo kompromisszum nemzetközi nevet valasztani (Daniel, Peter, mittudomen). Bar nalunk anno ez sem volt szempont.
Masreszt meg ugye hiaba tervezel ott (legyen az barhol is), a fene tudja mit hoz a jövö. De a a szülei mindig is magyarok lesznek :).
Erdekes lehet meg ez a kerdes vegyes hazassagokban.

Kovi1970 2018.03.19. 15:27:39

@Herr Géza: Németországban nincsnenek "elmaradott" övezetek. Vannak kevésbé szépek és élhetőek, de érdekes módon épp a szép, turisztikailag életképesebbek lesznek a kevésbé gazdagok. De a szegény vidék, mint olyan nem létezik, a legmeredekebb, amikor átmész a "fejlett" Nyugat Magyarországról Austria legelmaradottab régiójába (Burgenland), és megérted hogy mi mindenre képes az uniós agrártámogatás.

Kicsit gondolj úgy a "szegényebb" bajor településekre mint a Buda környéki településekre: akkor is ha nincs sok minden helyben, egyserűen elviszi a hátán a GDP amit az ott lakók elköltenek (ami Bajorország esetében egyébbként is tetemes, mind egy főre mind összesen dobogós Bajorország).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.03.19. 15:27:50

@Hari Seldon 2: én egy kicsit azon szoktam kiakadni, hogy Belgiumot és Austriát (jó esetben) át tudom szelni stabil tempomat-sebességgel (de ez igaz Frnaciaország nagy részére is, ha Párizst elág nagy ívben kerülöd el :) ), addig Németország a megállásokkal megszakított padlógázokról szól.

Az egyik részt én csak úgy hívom, die Hölle von Heilbronn...

Hari Seldon 2 2018.03.19. 15:28:18

@kardio1:
Egyébként mondjuk az egyik lányom Melinda, így is van anyakönyvezve. De amióta az iskolába jár, úgy írja, hogy Mélinda, merthogy ez a "helyes" kiejtése neki.
Most mit vitatkozzak vele? Ő fogja itt használni a nevet...

Mrs. Clayton 2018.03.19. 15:32:42

@kardio1: ki tudja, itt talalkoztam mar kovacscsal, meg pasztorral es egyik sem friss bevandorlo volt, konkretan nem is beszeltek magyarul. Viszont ha a neven kell valakit szolitani, akkor legalabbis UK-ban nagy elony ha ki tudjak ejteni az ember keresztnevet es nem azzal szerencsetlenkednek, hogy hogyan kell mondani hogy horvath ferencne, vagy hogy ne csak magyar peldat mondjak, nekem volt egy alkalmazottam akit Jayanta Thamitagenak hivtak. azt se tudtuk hogyan szolitsuk mert a fene se tudta melyik a vezetek meg melyik a kereszt neve. Erre egy azsiai aki jelentkezett munkara megvaltoztatta a nevet miutan meghalt a felesege, nem viccelek, rainbow chaserre. Egyebkent ferfi volt az illeto.

Hari Seldon 2 2018.03.19. 15:33:41

@Ződ2000:
Belgium nekem is nagy kedvencem autópályán. Ingyenesek, és végig ki vannak világítva éjjel. Éjjel nagyon szuper, mert ha van közvilágítás a pályán, akkor szinte olyan mintha nappal mennél, sokkal jobban érzékelhető a többi autó sebessége, és nem is fáradsz el.
He-he Szóval, Heilbronn előtted is ismert... :-)

Hari Seldon 2 2018.03.19. 15:39:25

@Kovi1970:
Hát azért Mecklenburg-Elő-Pomeránia nem éppen a jólétéről híres.

kakuto 2018.03.19. 15:43:28

@Mrs. Clayton:

Azert egy top 20at is erdemess megnezni
Ott mar van brendon kevin rikardo. Falunkban is adnak magyarok is kevin nevet. Azert a zoe is elegge meredek nekem ha falun elnek magyarban.

A tobbi meg bibliai nev mintha a teljes otestamentum megelevenedne.

kardio1 2018.03.19. 15:45:34

@Hari Seldon 2: igen, ő még elég kicsi ehhez. Nagyobb gyerekkel ez nem feltétlenül így zajlik.

kardio1 2018.03.19. 15:51:54

@Hari Seldon 2: én nem vágyom arra, hogy az arabok beolvadjanak, vagy hogy francia nevük legyen, egy Lakatos Renátó származását is azonnal leveszed, hiába mutatkozik be Széchenyi Istvánként. Arra viszont igen, hogy integrálódjanak. Én sem változtattam nevet.

kardio1 2018.03.19. 15:53:56

@Mrs. Clayton: ha valaki nem tudja kiejteni a nevemet, kijavitom, ha fontosnak érzem.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.03.19. 16:01:15

@Dikusz: "a Pléhcsárdában igazi házias, jóóóó nagy darab rántotthúst mérnek"

Ennél is nagyobbat?

hobbiszakacs.blog.hu/2017/10/10/becsi_szelet_a_kobon

:-)

Hari Seldon 2 2018.03.19. 16:01:22

@kardio1:
Mme Seldon egyik kollégája Ahmed, "echte" tunéziai, amenyire tudni lehet semi köze a németekhez. - De "kék szemű árja" típus.
Simán beférne volna egy német filmbe, kinézete alapján. Van sok Észak Afrikai (talán a berberek, vagy a régi vandálok leszármazottjai) akik alig különböznek külsőre az európaiaktól.

Arthamyr 2018.03.19. 16:07:50

@kardio1: Itt nem arról döntesz, hogy be akarsz-e olvadni, hanem arról, hogy a gyereked beolvadjon-e.
Ő tiszta lappal indul, pont annyira válhat németté, mint magyarrá, nem értem, miért lenne előnyösebb (neki!) a magyarrá nevelés, mint a beolvadás. És a beolvadás sem zárja ki, hogy néha mesélj neki magyar dolgokról, magyar hagyományokról, történelemről, a család múltjáról stb., miután már tudja, hogy az a múlt, és nem a jelen és a jövő, amiben él (vagy a jövő lehet, ha ő úgy akarja), mellesleg lehet, hogy sokkal jobban veszi, ha opcionális dologként ezt feltárod előtte, mint azt, ha ráerőlteted.
A névválasztásnál meg szerintem nem elsődleges szempont, hogy magyarkompatibilis helyi nevet adjanak neki. Szerintem helyesen jártak el, mivel ott tervezik felnevelni a gyereket.

kakuto 2018.03.19. 16:08:37

@kakuto:

Tevedtem nem a top 20ban de azert vannak erdekes nevek.
Amugy szerintem mi magyarok elvesztettuk az identitasunkat nincs fazonunk.
De gondolom a globalizacio ezzel is jar.

Dikusz 2018.03.19. 16:14:14

@Hobbiszakács:
www.pleh-csarda.hu/

Az igaz, hogy nem jártam még arra -túl messze is van- de szerintem van akkora:)

Csodabogár 2018.03.19. 16:22:38

@Arthamyr: A bajorok még mindig azt hiszik, hogy ők egy külön királyság. Nagy a nacionalista érzés náluk. Van egy párt a CSU ami csak náluk létezik, ezért pl. náluk nem lehet az igazi nagy pártra szavazni CDU-ra. Valahogy ők teljesen mások, mint a többi német tartomány. Az már csak hab a tortán, hogy az idén lesz náluk tartományi választás, ami miatt nyiltan kacsingatnak a szélsőjobb párt felé.

Csodabogár 2018.03.19. 16:43:48

@Hari Seldon 2: Ismertem egy cigányt, aki nem úgy nézett ki, de Járókának hívták és maga is cigánynak vallotta magát. Olyan gyönyörűen világító égszinkék szemei voltak, hogy csak na. Arról nem is beszélve, hogy milyen sok sötét barna szemű és barna hajú svédet ismertem. Össze vagyunk már keverve rendesen.

Arthamyr 2018.03.19. 16:50:08

@kardio1: Hát, nálam a Lakatos Dzsenifer alapból minusszal indul, a helyesírástól függetlenül, főleg ha a jellegzetes akcentussal beszél magyarul (és valószínűsítem képzelni, hogy rengeteg munkahelyen igen). Nem nagy minusszal, simán le lehet dolgozni, de mégiscsak le kell dolgozni. Ha Lakatos Zsófia, és nem akcentussal beszél, nem indul rosszul csak azért, mert a bőre barnább az "előírtnál". Mondjuk még sosem interjúztattam ilyen jellegű embert, lehet, hogy már a HR-en sem tudott átmenni, vagy számukra nem vonzó a pénzügyi/informatikai pálya?

Arthamyr 2018.03.19. 16:58:50

@Csodabogár: Szerintem ez a bajorok egy részére igaz. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a magyarok a Fideszre szavaznak.

Amúgy a CSU nekem szimpatikus, ha ők voltak azok, akik csipkedték Merkelt a migránspolitikája miatt. Nem tudok róluk sokat, de ezzel pluszpontot szereztek nálam, és szerintem a választók jelentős részénél is, legalábbis azoknál, akik elhitték, hogy ez nem csak szájkarate. És azt is jónak tartom, hogy van helyi párt, szerintem az lenne az ideális, ha sok helyen lenne.

Kovi1970 2018.03.19. 17:03:51

@Csodabogár: a bajorok mindig is különálltak, mindkét világháború után igyekeztek kimaradni. Eddig sokkal nagyobb támogatottsága volt az NSZK-ból való kilépésnek, mint pl az EU-ból (lásd Skócia).

A CSU amúgy CDU, csak bajorul :), szerintem nem csorbul a nagy párt a CSU-val, viszont sikeresebb helyben. Ellenben akárhányszor próbálkozott a CSU jelölt országos szinten (legutóbb Stoiber), az szüvetségi szinten bukott.

Nem tudom mire gondolsz szélsőjobb alatt, az FDP (Liberáldemokraták) valamivel jobbra vannak a CSU-tól, eddig radikális párt nem nagyon futott náluk.

Kovi1970 2018.03.19. 17:04:05

@Hari Seldon 2: Burgenalnd sem. De azért rendezett és szép, és pl fényévekkel van Szentgotthárd lemaradva Graztól (báz utóbbi már pont nem BL).

Viszont Szentgotthárd rendezetteb sok kelet-magyarországi településhez képest.

Pont ma beszélgettem avalakivel aki a MB-VP től keletre (de Gdansktól nyugatra) született, és nem volt valami felvágós a szükebb hazájára, szóval lehet hogy MBVP a legszegényebb német régiók egyike, de még mindig jobban állnak, mint É-NY Lengyelország.

kardio1 2018.03.19. 17:34:44

@Hari Seldon 2: a berberek közt vannak kékszeműek. De ők nem arabok.

puhacica 2018.03.19. 18:04:23

@Arthamyr: nekem az. ha van egy kis szabadidom, mar ulok is a tv ele. mas nem is nagyon erdekel, a tv-ben benne van minden. es a google mapsban.

@Mrs. Clayton: nem, nem lattam meg a magyar trivago reklamot.

nyuszigonosz 2018.03.19. 18:04:45

@Kovi1970: Igen, Mecklenburg-Vorpommern tényleg a legszegényebb része Németországnak.

Más:
Bajorországon belül, - mint már te is írtad fentebb - nincs az olyan jellegü szegénység sem, mint pl. pont Meck-Pom-ban, szóval ha Bajorországon belül egy szegényebb régióról van szó, az még európai viszonylatban messze van nagyon a tényleges szegénységtöl. Mert csak egy nagyon gazdag Bajor régióhoz viszonyítva szegényebb - pl. a Stiftland vagy akár Bajor erdö
részei de mihez viszonyítva? :-) Közbeesöen meg már ezek a régiók sem tartoznak olyannyira a "szegény" régiókhoz, mivel az ércbányászat és pár gyár helyett fent Észak-Kelet Bajorország csücskében ( Stiftland) a turizmusból jön a pénz és a Bajor erdöben szintén a téli és nyári turismus behozza a gyárak hiányát.

nyuszigonosz 2018.03.19. 18:07:05

@Csodabogár: Nem értek egyet azzal, amiket Bajorországról és bajorokról írsz, de te nem itt éltél, így csak közvetve tájékozódsz róla.

nyuszigonosz 2018.03.19. 18:19:44

@Iván Gábor: @Arthamyr: Szerintem is rendben van a kisfiú neve. Itt született és itt fog élni.

@kardio1: Most csodálkozok rajtad, doki. Mert nem attól vannak, vagy nincsenek gyökerei az embernek, hogy mi a keresztneve.

kardio1 2018.03.19. 18:24:19

@Arthamyr: a gyereked és a te beolvadásod összefügg. Nem ismerem a német vagy az északír helyzetet, de itt már rég nem a hagyományos keresztnevek divatosak és sok az alternatív helyesírású név is. Nem igazán lóg ki egy magyar keresztnév.

Mrs. Clayton 2018.03.19. 18:37:51

@kardio1: kinek mi a fontos ugye@libslobsi fuszal: mondanam h nezd meg, de minek, nem erdekes egyaltalan

Arthamyr 2018.03.19. 18:44:36

@kardio1: Ha így is lenne, sem érteném, mi lenne vele a gond, számomra természetes, hogy alkalmazkodom a környezetemhez, főleg ha az áldozattal nem jár. A gyerek elnevezését nem érzem áldozathozatalnak. Amúgy sem látom, hogy mi az irdatlan nagy különbség egy modern gondolkodású magyar vagy egy német ember között.
Nekem nagyon gyakori nevem van, több helyen tudták is, hogy magyar, ennek ellenére elvétve pár ember tudta kimondani helyesen. Van, aki miután megkérdezi hogyan kell, sem tudja kimondani, és ez sem ritka. Én Írországban vagyok (nem Észak-), de szerintem itt is, ott is és Németországban is kilóg sok magyar név.
Én nem érzem furcsának, inkább praktikusnak, te meg igen, mindketten elmondtuk, miért, ezen kár is tovább vitatkozni. Nagy jelentősége nincs, mert a kilógó névvel sem szenved nagy hátrányt, ha normális környezetben van... Én amúgy sem fogok ebbe a szituációba kerülni a mostani esélyek szerint. :)

blackhairlady 2018.03.19. 19:13:33

@libslobsi fuszal: es itt az usaban is lemegy minden adon minimum óránként. Mondjuk a többi ilyen összehasonlító website is :))

M. Péter 2018.03.19. 19:25:52

@Kovi1970: Az FDP liberális párt, társadalmi ügyekben, emberi jogokban a CSU-tól balra áll.

Kovi1970 2018.03.19. 19:47:11

@M. Péter: az FDP egy konzervatív párt, szerintem mindig is a CDU-tól (sőt a CSUtól is) jobbra állt, ezen a választáson is. Merkelhez viszonyítva (sőt Seehoferhez képest is) kevésbé európai, kevésbé szociális, kevésbé baloldali, ezzel is kampányoltak.

Herr Géza 2018.03.19. 19:54:13

@Kovi1970: “Németországban nincsnenek "elmaradott" övezetek.“ Már hogyne lennének, szigorúan német viszonylatban. Nem Ausztriához, nem is Lengyelországhoz, stb. viszonyítva. Bajorországban is van ilyen, pl. Oberfranken egy része, elnéptelenedö, kihaló kisfalvakkal. De tudok még x példát. Azt meg egy szóval nem állítottam, hogy Bayern nem dobogós gazdaságát tekintve. Viszont nem a “legtehetösebb “ régió, ha a tartomány egészét nézzük. A GDP per fö pl. Hamburgban 1,5-szer magasabb (tudom, rossz példa, mert városállam gyakorlatilag) ... De még Hessen is ráver a bajorokra.

nyuszigonosz 2018.03.19. 20:02:21

@M. Péter: Már nem. A Szabad Demokraták Pártja ( FDP ) már nem az a párt, amilyen Hans Dietrich Genscher idejében, vagy akár még Quido Westerwelle idejében volt.

Linder mai FDP-je inkább a CDU/CSU-val szemben inkább jobboldali párt lett.

M. Péter 2018.03.19. 20:49:16

@Kovi1970: Pl. az FDP támogatta a melgeházasságot, támogatja a marijuana legalizálását, ezek nem tipikus jobboldali álláspontok.

Arthamyr 2018.03.19. 21:00:11

@M. Péter: Ellenben a piac- és versenypártiság, a privát eü., és a kevésbé progresszív adózás nem tipikus baloldali álláspontok. A "balodali" a párt a németeknél a szociáldemokraták.

Arthamyr 2018.03.19. 21:01:18

@Arthamyr: Örültem volna, ha lesz koalició, és ilyen irányba rángatják Németországot és ezzel egész Európát is.

puhacica 2018.03.19. 21:30:45

@blackhairlady: csomo nyaralos reklam van, sokkal tobb, mint mosopor vagy gyogyszer... vagy csak jobban fokuszalok rajuk :D

Gerardus A. Lodewijk 2018.03.19. 21:49:01

Eder mester műhelye az isarparti Widenmayerstr. 2. alatt, a belső udvarban volt, a leromlott állapota miatt a forgatási munkákat követően elbontották.
de.wikipedia.org/wiki/Widenmayerstra%C3%9Fe_2

M. Péter 2018.03.19. 21:55:16

@Arthamyr: Hát igen, nem lehet mindent egy egydimenziós skálán mérni.

Buchhalter 2018.03.19. 22:00:27

@Herr Géza: öregem ,te mindenhol belekötsz valamibe.Neked ez okoz kelégülést??Gratulálok Herr.Sajnálom szegény posztolót.

blackhairlady 2018.03.19. 22:04:04

@libslobsi fuszal: Lehet, hogy ez lehet az oka :)) Mint amikor veszel egy autot es attol kezdve sokkal tobb ugyanolyan markajut latsz az utakon :D

Jancsiszeg1980 2018.03.19. 22:42:19

@Kovi1970: kivéve, hogy nem olyan rég Herr H. pont Münchenben alapította meg a nemzetiszocialista pártot, és onnan nőtte ki magát országos szintűre :) Szóval annyira lehet, hogy mégse akartak kimaradni a másodikból ;)

Herr Géza 2018.03.19. 22:50:24

@Buchhalter: Pajtás, csak helyesbítettem. Nem kötöttem bele a posztolóba, csak egy urban legendet tettem helyre. Mondd azt, hogy nincs igazam. Akkor megbeszéljük. De ez a “kelégülés”duma inkább téged minősít.

Herr Géza 2018.03.19. 22:52:22

@Arthamyr: Miért? Nem lett koalícíó szerinted?

Csodabogár 2018.03.19. 23:02:08

@Kovi1970: Én nem így látom, persze én csak az ARD és ZDF hiradókból, valamint a Süddeutsche Zeitungbóll tájékozódom. Igy nem vitatkozom.

Csodabogár 2018.03.19. 23:06:10

@M. Péter: Én is így gondolom, csak mint nem ott élő nem akartam vitába szállni.

Csodabogár 2018.03.19. 23:08:23

@Herr Géza: Mi van Baden-Würthenberggel? Tudtommal azok is meglehetősen elől vannak a ranglistán.

Arthamyr 2018.03.19. 23:17:56

@Herr Géza: Hát passz, nekem az van meg, hogy az FDP felállt az asztaltól, és végül mégis nagykoalíció lett az SDP-vel. Valamiről lemaradtam? Ha igen, akkor mentségemre szolgáljon, hogy nem élek Németországban és nem is tervezem. :)

London2009 2018.03.19. 23:33:14

Egy het magyarorszagi tartozkodas utan a tv-vel kapcsolatos megallapitasaim a kovetkezok.
Felmillio ado. Azon minimum 20 eves filmek. Ezen kivul 15 percenkent van egy az "ENSZ elveszi a magyar emberek munkajat" reklam, utana gyogyszer reklam, majd egy ujabb szolgalati kozlemeny. "Mi dontjuk el, hogy ki el a MI orszagunk teruleten felhivas. A Baratok Kozt meg mindig megy. Vannak vetelkedomusorok is. A Hiradoban pedig felhivjak a figyelmet a migrancsok ellen, majd pedig beszamolnak par Magyarorszagon tortent brutalis buntettrol/gyilkossagrol. De nyilvan az igazi veszelyt a migrancsok jelentik.
Koszono viszonyban nincs a BBC musoraival. No en nem a vago szemevel nezem, mint Puhacica @libslobsi fuszal:, de ehhez nem kell szakertonek lenni, hogy az ember erezze a kulonbseget.
Ezen kivul ma voltam az Onkormanyzatnal, ahol kijavitottak, hogy ez mar a Kormanyhivatal. Mea Culpa. 2 ora varakozas utan sikerult elintezni a dolgomat. Eleg kijozanito elmeny volt. Ha tenyleg ez a mai magyar valosag, akkor en is csak annyit tudok mondani, hogy az utolso kapcsolja le a villanyt...
Csak, hogy jot is mondjak. Este voltam szinhazban egy videki kisvarosban es nagyon tetszett az eloadas. Igyekszem a jot meglatni, becsszo. : )

Herr Géza 2018.03.19. 23:36:36

@Arthamyr: Ja, akkor fogalmi zavar van: a nagykoalíció (CDU-CSU/SPD) is koalíció, a “jamaikai” koalíció (CDU-CSU/FDP/Zöldek) valóban nem jött össze. Ha te az utóbbira gondoltál, akkor nem szóltam. :D

Arthamyr 2018.03.19. 23:39:25

@Herr Géza: Igen, a saját hozzászólásomra reagáltam, önmagában nyilván más értelme van a hozzászólásnak, amire reagáltál. :) És míg az FDP-s iránynak örültem volna, az SDP-snek már kevésbé, de ez marad az én bajom.

Herr Géza 2018.03.19. 23:42:11

@Csodabogár: Épp azért pampogtam, mert engettessék meg nekem, hogy egy kicsit lokálpatrióta lehessek itt is akár...:D A Bayern-BW “csata” elég szoros, hol itt, hol ott az egy pont előny. :))))

Herr Géza 2018.03.19. 23:43:16

@Herr Géza: “engedtessék”, sorry....

Herr Géza 2018.03.19. 23:49:51

@Arthamyr: Így abszolút igazat adok neked. Csak kicsit félreérthető volt a kommented. :D

Arthamyr 2018.03.19. 23:50:17

@London2009: Igen, a "propaganda csatornák" valóban szarok, de akár a BBC is elérhető Magyarországon tudtommal (mondjuk kiváncsi lennék, ott mi ment mondjuk a brexit kampány alatt), és el tudom képzelni, hogy nem is sokkal drágábban, mint Angliában. Minek nézni azokat a hulladék csatornákat? Te megértem, miért nézted, amíg otthon voltál, mi is belenézünk, amíg otthon vagyunk, no de az teljesen más, hogy valaki azt a szart állandóan nézi, azért ahhoz nagyon gyenge...
Bár nem vagyok az ottani árakkal képben, de itt a Skynál aranyárban lehet előfizetni dolgokra (a BBC több csatornáját is adják az alapcsomagban, amit muszáj vagy megvenni), főleg, ha az ember szeretne 4k-s sportcsatornát is, ebből kiindulva nem hinném, hogy ott olcsóért van, a gazdag angolok sokat tudnak fizetni. :)

Arthamyr 2018.03.19. 23:51:37

@Herr Géza: Sajnos nem lehet szerkeszteni a hozzászólást (vagy ha lehet, nem tudom hogyan kell), így előfordul.

Herr Géza 2018.03.19. 23:59:12

@Arthamyr: :D Nem lehet utólag szerkeszteni/helyesbíteni... Ezért is szoktam le én is nyelvtannácizmusról. Van az úgy, hogy az ember hamarabb nyom a “Komment küldése” buttonra, mint kéne. :)))

London2009 2018.03.20. 00:06:11

@Arthamyr: azert ahhoz, hogy valaki a BBC-t elvezni tudja, eleg jol kell beszelni angolul. Ugyhogy kivancsi lennek, hogy hany magyar csalad cuppan ra a BBC musoraira, meg ha elvileg konnyeden elerhetoek is lennenek.
Mai tortenet. A Kormanyhivatalban egy fickonak az adatlapot segitettem kitolteni, miutan nem tudott olvasi a szerencsetlen, egy masik ciganyasszonynak meg a sorszamat olvastam el a tablan, mert nem ismert fel a szamokat sem... Ugyhogy nem tudom peldaul nekik mennyire lenne opcio egy jo kis BBC adas. :D
Nem feltetlenul a hiradasokra gondoltam, hanem inkabb olyan jellegu musorokra mint a Planet Earth, Taboo vagy Gunpowder, hogy csak par frisset emlitsek. De en csendben jegyzem meg, hogy tokre szeretem a fozoshowkat is meg az Escape to the Countryt is szivesen megnezem stb. Ezen kivul meg van egy csomo tok jo ITV musor is. No ilyen szinvonalu musorok soha nem lesznek itt.
Na es ezt a szart nezik az emberek, mert ez van es nem is ismernek mast es a tobbseg a nyelvtudas hianya miatt nem is fog soha mast latni. Meg az sem, akinek lenne ra igenye.

Arthamyr 2018.03.20. 00:06:32

@Herr Géza: Igen, már ezért akartam többször is letölteni magyar helyesírás ellenőrzőt, de az sem védene a hamarabb kattintás ellen, vagy az ellen, hogy komment írása közben félúton valami mást kezdek csinálni, és csak azután folytatom. :)

Arthamyr 2018.03.20. 00:14:15

@London2009: Ezekből jópár megy magyarul is. Viszont aki olvasni sem tud, annak teljesen jó lesz a Barátok közt is, szerintem simán az a vezető műsor a blokkjában (vagy legalábbis elöl van), nem hinném, hogy különösebb örömet okoz nekik mondjuk a planet earth (legutóbb, amikor otthon voltam, 2 pont két attenborough könyvet olvastam, igaz, hogy közérthető és egyszerű, de azért nem a herbálozó vagy közmunkával foglalkozó, esetleg olvasni sem tudó réteg a célközönség). Nekik pont jó ami van, ők már elvesztek. :) Aki meg akar, hozzá tud férni minőségi tartalomhoz is, persze ehhez azért valóban hasznos (szükséges?), hogy legalább egy jobban elterjed nyelvet beszéljen.

London2009 2018.03.20. 00:27:48

@Arthamyr: mi az, hogy herbalozo? A Downton Abbeyt lattam, hogy ismetlik, azt szeretik is a szuleim. De ok nem beszelnek semmilyen nyelvet, ugyhogy nekik akkor mi az opcio? Semmi. Ok miert nem kaphatnak valami szinvonalasabb musort? Na es oke, hogy persze, lehet olvasni is, de azert eleg hosszu ez a tel... Peldaul en sajnalom, hogy nekik nincs igazi alternativa. De arra buszke vagyok, hogy en allitottam ra az egesz csaladomat a GoT-ra azzal, hogy megvettem nekik az elso ket evadot par eve magyarul. Azota nagy rajongok. :D

Arthamyr 2018.03.20. 00:40:24

@London2009: Herbál: a szintetikus dizájnerdrog (?), állítólag a csóróbb helyeken eléggé pörög a magyar vidéken.
Én nem tudom, akik nem beszélnek idegen nyelvet, azoknak mi az opció, csak azt állítottam, hogy nem sokkal jobb a Németországban (vagy kb. bárhol a világon) elérhető tartalom, mint a Magyaroszágon elérhető tartalom. Sőt, szerintem ott is megvan a Barátok közt, csak máshogy hívják, szerintem az nyugatról hozott formátum, az összes hulladék valóságsóval, tehetségkutatóval és hasonlóval együtt. A magyar nyelv kis piac, kevés embert lehet vele elérni (bár a köztv büdzséje elég ütős, de annak jelentős részét szerintem ellopják), értelemszerűen a minőség nem lesz a legjobb. Másrészt erre van (elég) igény ezt adják, az állam által szponzorált tv meg nem érdekelt az igények kielégítésében (azon túl, hogy legalább egy minimális nézettsége legyen), inkább tolja a propagandát. A gárdájuk is tele van csókossal, teljesen másképp működnek, nemhogy a minőségi műsorgyártás, de még a nézők számának maximalizálása sem elsődleges cél.

London2009 2018.03.20. 01:02:37

@Arthamyr: valami ilyesmire gondoltam.
O hogyne, itt is van Eastenders meg Coronation street, ami a helyi Baratok kozt. Ott a szinvonal egyforma teljesen. Tehetsegkutatok is vannak dogivel. De nezz meg egyszer agy BGT-t, meg egy Hungary’s got talentot. Ott mar hatalmas a kulonbseg. Viszont szerintem az igazan nagy kulonbseg a valasztekban van. Itt viszont egyszeruen nincs valasztek. Belefutottam egy showba mult heten. Az a cime, hogy Dragam add az eleted. Sztarparok csataznak egymassal. Egy sztart sem ismertem mar, ami oke igy tiz ev utan. Curtis, Frabato, Mario meg Zambo Krisztian volt a sztar. Wow. Legalja.hu. Borzalmas volt az egesz, vegig kellett neznem. Na es ezek a sztarok, ezek a peldakepek es errol meg musortbis csinalnak...siralmas.

Golf2 2018.03.20. 05:43:50

@London2009: nem is fog soha mást látni... ez nem igaz. Aki akar tud jó csatornákat nézni most is.Ja és a német adók se rosszabbak az angoloknál csak érteni kell németül is.

Arthamyr 2018.03.20. 09:32:13

@London2009: Nem tudom, eljön-e az a pont az életemben, hogy olyasmit megnézzek, mint BGT vagy a HGT, vagy az általad említett "sztáros" műsorok (persze interneten már láttam AGT részletet, amikor valahol leírták, hogy valaki tényleg milyen jó volt, csak nem ülök le a tv elé megnézni). Ha otthon vagyunk, és épp tényleg nincs mit csinálni, néha nézünk tv-t, de leginkább valami sportadót, filmet, esetleg sorozatot. Az meg kb. ugyanaz mindenhol, és lehet, hogy a CSI vagy a GoT sem a filmművészet magasiskolája, de engem valahogy sokkal kevésbé irritál, mint egy barátok közt vagy valami primitív valóságsó vagy gagyi tehetségkutató.
Az összes ilyen műsor lényege, hogy olcsón készíthető, és valamiért elég sok ember hajlandó megnézni, sőt szereti is.

London2009 2018.03.20. 10:47:15

@Arthamyr: ennyi magyar TV-t latok, amit most neztem, amig itthon voltam. Eleg is volt egy jo par evre megint. :D
A BGT-t imadom, nem tudom miert. Az az egyetlen show, amut lassan mar tiz eve, minden evben megnezek. A ferjem is utalja, de en szeretem. Ezen kivul mi is csak filmeket meg sorozatokat nezunk, -azokbol is csak a kivetelesen jokat, mert a ferjem sorozatozni sem szeret-, ami Apple Tv-n elerheto.

London2009 2018.03.20. 10:48:26

@Golf2: mondj egy jo csatornat kerlek, ami magyar nyelven elerheto... bar mar keso, ma utazom vissza. : )

Arthamyr 2018.03.20. 10:59:11

@London2009: Én is a férjedhez hasonló álláspontot képviselek. :)

Arthamyr 2018.03.20. 11:03:22

@London2009: Azért tuti van, sportcsatornák, HBO, de még a hulladékcsatornákon is előfordul jó film/műsor (még a köztv-n is, egy jó film attól nem lesz rossz, hogy a köztv-n adják le). Ha jó, magyar gyártású filmet, műsort kell mondani, az már nehezebb, de azért az is akad (max. nem most csinálták, hanem a múlt században :)).

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.20. 11:31:08

München a sör hazája. Erre iszok.

London2009 2018.03.20. 11:47:09

@Arthamyr: ha van penzed elofizetni az HBO-t...

Arthamyr 2018.03.20. 12:01:26

@London2009: A kiinduló pontom a poszter 9-es pontja volt. Az, hogy Magyarországon is elérhető jó tartalom. Nem az, hogy a létminimum és a másfélszerese közötti jövedelemmel tengődő, idegen nyelveket nem beszélő magyar emberek milyen tartalomhoz jutnak hozzá. :)
Fogalmam sincs, mennyibe kerül egy HBO most otthon, de nem hinném, hogy felborítja egy átlagos magyar család költségvetését. Egész biztosan olcsóbb, mint +1 (normális körülmények között nevelt) gyerek. Másrészt csak példa volt, tuti van más csatorna is, ami hasonló/jobb, vagy akár netflixhez hasonló dolgok is vannak Magyarországon, nem?

London2009 2018.03.20. 12:13:50

@Arthamyr: szerintem meg nehezebben elerheto. Sot, megkockaztatom, hogy szinte elerhetetlen. Egy het alatt en egy jo musort sem talaltam. A szuleimnek night nca HBO-ja, nem is lesz. A Netflxen kb. 10 film van magyar felirattal elerheto. Ugyhogy, bocs, de en nem ertek egyet. Rossz a magyar tv, sokkal rosszabb, mint mashol. Arra tokeletes celt szolgal, hogy meg jobban butitsa a nepet.

Arthamyr 2018.03.20. 12:27:16

@London2009: Ha csak magyarul tudsz, Németországban vagy Angliában még annyit sem érsz el (vagy bárhol máshol). :) A 21. században már nem elég magyarul tudni, legalábbis akkor, ha az ember a globalizáció előnyeit is nagy mértékben ki szeretné használni, és nem csak a hátrányai miatt szívni.
A tv meg mindenhol a népbutítást szolgálja, ez a fő feladata. Ne mondd már, hogy az angolok olyan szuper intelligensek a magyarokhoz képest, mert nem, az az angol, aki az angol verzióját nézi a barátok köztnek, kb. ugyanolyan okos, mint a magyar megfelelője (bár értelmes emberek is nézik, meglepő módon, csak nem az a jellemző).
Nem kell egyetértenünk, azzal sosincs semmi gond. Szerintem elérhető Magyarországon ugyanaz a tartalom, mint bárhol Európában, ha szerinted nem, nem fogok rajta tovább vitatkozni.

Dikusz 2018.03.20. 12:40:00

@London2009: Hadd mondjak@Golf2: helyett (bár lehet ő is említi majd) én.

Itthon nincs (de azt hiszem a világon sincs) olyan TV-csatorna amelyiknek minden műsora jó.
Az én véleményem az -írtam már egyik hozzászólásomban-, hogy a Duna/Duna World TV-n vannak olyan műsorok, amik nézhetők annak ellenére, hogy bizony ezeken a csatornákon is ezerrel megy a politikai agymosás. Azokat pedig nem nézem.

A főzőműsorok, amelyek bemutatják az ország "ízeit", a 1/2 órás műsorban magát a falut, a történelmét, nekem nagyon tetszenek. Nincs benne politika, csak a hagyományaikat élő emberek.
Az országban élő nemzetiségek életét napi szinten bemutató műsorok is jók.
Azonkívül vannak jó ismeretterjesztő műsorai is történelmi/turisztikai/természeti kincseinket bemutató sorozatok is.
A többi -akár több száz csatorna- meg ha jól tudom mind a tulajdonos országok kínálatát mutatja be.

Dikusz 2018.03.20. 12:41:29

@kublerek: Pálinkát? :)
Egésségedre:)

London2009 2018.03.20. 13:26:17

@Arthamyr: sosem mondtam, hogy okosabbak. De azzal szerintem kar vitatkoznod, hogy nem jobb a tv-juk. Az egyik vilagszinten vezeto csatorna es mindenhol jegyzik. Ugyhogy jah, ezzel tenyleg nem ertunk egyet.

Arthamyr 2018.03.20. 14:54:30

@London2009: Ezzel nem is vitatkoztam sohasem, esetleg már a 22. hozzászólásban, miután a beszélgetés teljesen másról szólt, mint eredetileg, de szerintem akkor sem, max. félreérthetően fogalmaztam meg valamit.
Azzal vitatkoztam, hogy Magyarországon nem érhető el közel ugyanolyan minőségű/ugyanaz a tartalom. De, elérhető, ha valaki szerint pl. a BBC jó, és azt szeretné nézni, semmi akadálya, hogy azt nézze, feltéve, hogy olyan helyen lakik, ahol van alapvető távközlési infrastruktúra. Megkockáztatom, hogy a puszta közepén, kiépített infrastruktúra nélkül is lehet műholdról fogni, ha valaki nagyon szeretné (ez nem biztos), régen (kb. 25 éve) még lehetett, ahogy rengeteg német adót is.

Arthamyr 2018.03.20. 14:59:05

@Dikusz: Melyik az a csatorna, ahol legalább a műsorok fele "jó"? Az biztos, hogy BBC nem ilyen, akármit is mondanak az szigetlakó határátkelők, erről egész friss élményem van. :)

London2009 2018.03.20. 15:26:25

@Arthamyr: szerintem meg ez egy hulyeseg, ne haragudj. Aki nem beszel angolul, annak hiaba elerheto, semmire sem megy vele. A BBC pedig vilagszinvonalu vezeto ado, ezzel teljesen folosleges vitatkoznod.

Arthamyr 2018.03.20. 15:48:02

@London2009: Szerintem meg nem hülyeség, és nem haragszom. :) Írtam, hogy a 21. században már nem elég magyarul tudni, aki csak magyarul tud, kizárja magát rengeteg dologból. Egy pár milliós, kevéssé fizetőképes fogyasztókból álló piacra (mert itt csak azok a piac részei, akik a magyaron kívül nem beszélnek semmilyen elterjedt nyelvet) meg nem fognak olyan termékeket csinálni, ami egy milliárdos piaccal versenyképes, max. a nagy piac termékét koppintják. Ez a tv-re is igaz, mennyi embernek adható el egy angol nyelvű tartalom, és mennyi embernek adható el egy magyar nyelvű tartalom?

Azt meg leszarom, hogy sokak szerint világszínvonalú vezető adó, ettől még nem minőségi időtöltés számomra, hogy nézem, sok-sok sokkal élvezetesebb/értékesebb dolgot tudok csinálni, ritka, szerencsétlen helyzeteket leszámítva. Nem a magyar tv-hez hasonlítom, hanem pl. ahhoz, hogy a haverokkal lemegyek a pubba, lemegyek a spa-ba vagy elolvasok valamit stb. Sőt, kb. szívesebben dolgozom, minthogy a BBC-t (vagy akármilyen, nem on-demand tv-t) nézzem, ez azért elmond mindent a minőségéről. Ha ilyenek a világ legjobbjai, akkor jól teszem, hogy nem nézek tv-t a pár sportműsoron kívül. :)

London2009 2018.03.20. 16:40:30

@Arthamyr: az utolso kommented egyetlen reszevel sem tudok vitatkozni, ez igy van.

Dikusz 2018.03.20. 21:48:00

@Arthamyr: Nincs olyan csatorna, szerintem sehol a világon. Nem is lehet, mert ami neked tetszik, az nekem nem, ugyanez igaz fordítva is.
Csak az itthoni TV-csatornákról tudok véleményt mondani. Az meg nem túl széleskörű, mert tényleg nagyon kevés TV-t nézek. A Duna/D.Wolrdöt is csak a főző/utazós/ismeretterjesztő műsorai miatt nézem.
Hiába van az előfizetésben kismillió csatorna a verekedős/lövöldözős/lombházépítős/valósásgsós műsorok nem érdekelnek. Amúgy is agyonismételik őket, egy nap többször is.
A híreket meg nem nézem/hallgatom, mert egyoldalúak, biztos tudod mire gondolok.

Iván Gábor · https://thomas.von.fuerstenfeld.blog 2018.03.21. 10:22:19

A History TV-n nagy kedvenceim voltak a Storage Wars, Container Wars, American Pickers, American Restoration és Pawn Stars sorozatok. Itt is van History channel, de egy 2 éves gyerek mellett lehetetlenség nézni (vagy akár még csak hallgatni is), amikor ezek a műsorok mennek...

Oskar Krauss 2019.02.02. 17:30:16

Kivanom, hogy talaljak meg a helyüket, de minden csoda harom napig tart es majd lassan rajönnek, hogy ott sem minden arany ami fenylik.Sajnos Bajororszag rendkivül erösen iszlam infiltralt-föleg a magas(eddig) eletszinvonal miatt-igy kivancsi lennek, hogy 10 ev mulva majd mit irnanak.Amugy a nemetek is vizzel föznek es a regi-nagy hirnevüktöl--precizitas, megbizhatosag stb. mar regen fenyevnyire vannak.Nem lehet altalanositani, mert majdnem minden csalad törtenete egyedi-es ezaltal kinek jo es kinek nem jo egy orszag vagy varos.Vannak persze sablonok, de ezeket inkabb hagyjuk.Tudom javasolni, hogy mar most kezdjenek el a nyugdijas korszakra(ha ott maradnak vegleg) masszivan elötakarekoskodni, nehogy nagyon kellemetlen meglepetes erje önöket.Es meg egy jo tanacs-baromi udvariasan es kedves huzzak be az embert a legrohadtabb financsapdakba--ugyhogy esznel kell lenni-ergo--mindenhol jo-de legjobb sehol momentan.Egy volt müncheni

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása