oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. október 29. 06:30,  Mi hiányzik és mi nem Magyarországról? 112 komment

2017. október 29. 06:30 Határátkelő

Mi hiányzik és mi nem Magyarországról?

A kérdést a heti ajánló egyik blogja tette fel három Svájcban élő magyarnak, és egész érdekes válaszok születtek ételektől családon át egészen a hétköznapokig. Aztán maradva a kajafronton egészen Okinaváig repülünk, ahol kiderül, mit keres egy távoli japán szigeten a kürtőskalács (és tényleg lehet kapni!), végül megnézzük, milyen Ausztrália felülnézetben. Szerintem jó kis út lesz!

Neked mi hiányzik Magyarországról - és mi nem? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

langos_foto_flickr_com_topbudapest.jpg(Fotó: flickr.com/topbudapest)

Induljunk el Európából, méghozzá Svájcból, ahol a TutiFrankó blog kérdezett meg három ott élő magyart arról, mi hiányzik nekik (és mi nem…) Magyarországról.

Mi az, ami leginkább hiányzik Magyarországról? 

Tamás: Egyértelműen a család, bármennyire is elcsépeltnek hangzik. Hiányzik, hogy az öcsémmel fiús dolgokat csináljunk. Ha külföldön élsz, nem lepheted meg a szeretteidet csak úgy, nem ugorhatsz be hozzájuk, ha rossz napjuk van éppen. 

Hiányoznak továbbá a barátaim, a volt kollégáim, az otthoni teljesítmény túrák, a sárkányhajó csapatom és a balatoni nyarak. Otthon táncot tanítottam, táboroztattam, gyerekekkel foglalkoztam, ezekben itt Svájcban nincsen részem. 

Mivel még nem beszélem tökéletesen a nyelvet, hiányzik az a jóleső érzés is, hogy értek mindenkit magam körül. Hiányzik a magyarok spontaneitása, itt egy ebédet vagy esti iszogatást is pontosan meg kell tervezni előre. 

Ja, és talán hihetetlen, de a napi esztétikai élményhez hiányoznak a szép lányok és nők! Férfiként feltűnt, Svájcban mennyire nem ad magára a gyengébbik nem, meg sem próbálnak nők lenni. 

Ági: Nekem leginkább a családi élmények hiányoznak, például a kerti partik a szélesebb rokonsággal. Hiányolom a nagy telek körüli teendőket, azt a hatalmas teret, amit otthon megszoktam, és ami itt csak álom egyelőre. Pótolhatatlan az a kapcsolati hálózat, amit odahaza kialakíthatok a rokonok és a barátaik által. 

Magából az országból leginkább a hagyományok hiányoznak, amiket jól ismerek, és otthon talán már egy kicsit untam is őket, hiszen az „enyémek”. Ilyen például március 15-e, augusztus 20-a, a különböző fesztiválok és búcsúk. 

Hiányoznak azok a kizárólag magyar vonatkozású dolgok, amelyeket átadhatnék a gyerekeimnek. Itt minden új, és a leendő gyerekeimmel majd együtt kell beletanulnom a kultúrába is. 

Norbi: A svájci nagyon szorgos nép, augusztus elseje és karácsony között egyetlen extra szünnap sincsen. Ebben az időszakban nekem kifejezetten hiányoznak a magyar nemzeti ünnepek, főként a pihenés miatt. 

Talán kicsit morbidan hangzik, de én nagyon szeretem otthon a gyertyákkal kivilágított novemberi temetők látványát, hangulatát. Na, olyan itt nincsen. 

Kultúremberként hiányzik még a magyar színházi előadás is. Ja, és a nagycsaládi összejövetelek, hogyne, azokra itt nincsen mód. 

No, és néhány megfoghatatlan dolog így a végére: hiányzik a lángos illata tihanyi látképpel körítve, a majális hangulata, a hazai ízek, a Family Frost zenéje, a Lánchíd fényei, a kétütemű Trabant hangja és a metró ill. a kisföldalatti tipikus „illata”. 

Mi az, ami nem hiányzik otthonról? 

Tamás: Egyáltalán nem hiányolom a tipikus magyar vezetési „kultúrát” az utakon (dudálást, levillogást). Pompásan elvagyok anélkül, hogy a politikusok teljesen hülyének néznek, ám a szűklátókörű embereket mégis tudják befolyásolni. 

Nem hiányzik a sok panaszkodó ember sem, no meg a vasárnap hajnali motoros fűrész vs. sarokcsiszoló szimfónia, egy kis kutyaugatással fűszerezve. 

Ági: Nézd, én nem véletlenül költöztem külföldre. Nem hiányzik az állandó stressz a megélhetés miatt, a reményvesztettség, a savanyú arcok, a fellengzés, a kilátástalanság és az irigység. Semmiféle nosztalgiát nem érzek a kórházak gusztustalansága és a korruptság iránt. 

Kellemetlen arra gondolni, hogy Magyarországon milyen sok a beszűkült gondolkodású, rasszista és maradi felfogású ember. Szerencsésnek érzem magam, hogy egy olyan országban élhetek, amely közelebb áll az egyéniségemhez. 

Norbi: Amikor haza megyek, utálom, hogy a csapból is a kormány folyik, ráadásul a sikkasztás trendinek számít. Szinte mindenkinek magas a vérnyomása, meg akar halni és ezt meg is osztja bárhol, bárkivel, bármikor, kérdés nélkül. 

Svájchoz képest otthon sok az elhízott ember, az egészségügyből pedig csak nem akar kikopni a hálapénz. Ha a szülőföldemen kilépek az utcára, azonnal szembetűnik a sok kóbor kutya, a kutyagumi, ráadásul az erdők is tele vannak szeméttel. 

Nem hiányoznak a nagy kerítések a házak körül; valamint azok az emberek sem, akik bulizás címén ájulásig isznak. 

Mi az, amit mindig hoztok magatokkal az óhazából? 

Tamás: Emlékeket. Máskülönben pedig el sem indulunk otthonról szalonna, túró, kolbász és száraz tészta nélkül. 

Ági: Pörkölt- és tyúkhúsleves kockát. Leveskocka itt is van, de valamiért más az íze. Azok a lekvárok pedig, amelyeket anyu és anyósom csinálnak minden évben, nem helyettesíthetők semmivel. Benne van a szeretetük. 

Norbi: Az attól függ. Ha repülővel járunk otthon, akkor kerül a csomagba túrórudi, makuka (nem borsodiaknak: napraforgómag), néha jó kis borsodi ropi és konyakmeggy. 

Ha kocsival megyünk, akkor kihasználjuk a magasabb súlyhatárt és bespájzolunk anya lekvárjából, szörpjéből, tésztájából és befőttjéből. Karácsonykor természetesen nem maradhat el a szaloncukor sem. Ja, és akár tetszik, akár nem: felpakolunk egy adag megújuló honvágyat is.” 

A teljes posztot még több kérdéssel és válasszal itt találjátok

Mit keres a kürtős kalács Japánban? 

Ha már az előbb olyan nagy hangsúlyt kapott a gasztronómia, menjünk is tovább ezen az úton, igaz, jó messzire, egészen Okinaváig, ahol a Tshabee in Japan blog szerzője fedezett fel egy egészen hihetetlen dolgot.

japan_kurtos_kalacs.jpg

„Étkezés szempontjából két fő jellegzetessége van a szigetnek: egyrészt messze esik Japán fő szigeteitől, így olyan halakat is lehet itt enni, amiket Tokióban nem. (Bár ebből én nem sokat vettem észre...) Másrészt pedig sok amerikai tartózkodik itt, ami a kajafelhozatalra is rányomja a bélyegét... 

A legfőbb ételük viszont egyik kategóriába se tartozik bele. Az ugyanis a souki soba, egy újabb spagettiféle. A sima sobával ellentétben ez nem hajdinából készül, hanem sima búzalisztből. Amúgy viszont a szokásos módon lében úszik a cucc. Ami ez esetben némi random zöldség, meg oldalas vagy szalonna. Ami nagy kedvencem! :) 

És hogy egy kicsit az amerikai beütés is megmutatkozzon: egy másik itteni jellegzetesség a tacós rizs. (A taco pitába tekert darálthús meg zöldség. Eredetileg mexikói étek, de az USA-ban is közkedvelt gyorskaja.) Itt a hagyományos taco húst pakolják egy adag rizsre, meg adnak hozzá még egy kis sima tacót is. Na ez is hamar belopta magát a szívembe. 

Bónuszként pedig jöjjön egy igazán jellegzetes okinawai finomság: a kürtős kalács. Egy kedves barátom adta a tippet, hogy van egy ilyen üzlet Nahában a Kokusai Doorin, úgyhogy nyilván nem hagyhattam ki. 

Az egyik ottani dolgozótól megtudtam, hogy a tulaj igazából vérbeli okinavai, de egyszer járt Magyarországon, és nagyon megszerette a kürtős kalácsot. Ezt mondjuk nem is csodálom. 

Egyébként ott lehet kapni mindenféle szószokkal, meg hot dog kiadásban is. Én azért maradtam a klasszikus fahéjasnál. Meg a barátnőm családjának is vittem párat kóstolóba. Nekik is tetszett.” 

A kürtős kalács OK, de azért a hot dogos verziót szerintem én kihagynám (na jó, egy kóstolást lehet, hogy megérne…). Mindenesetre a teljes posztot itt találjátok

Ausztrália felülnézetből 

Talán emlékeztek még, hogy az Ausztrália A-tól Z-ig blog két főhőse egy négyhónapos ausztrál körutat tett nem is olyan régen. Itt is olvashattatok a kalandokról többször is. Most zárásként egy egészen különleges poszttal álltak elő.

„Végül 29.000 km és 115 nap után visszaérkeztünk a kiindulási pontunkhoz, Sydney-be, a Harbour bridge alá. 

Ahogyan Ellen Johnson Sirleaf is találóan megfogalmazta: „The size of your dreams must always exceed your current capacity to achieve them. If your dreams do not scare you, they are not big enough.” Azaz ha az álmaid nem ijesztenek meg, nem álmodtál elég nagyot. Ennél jobban mi sem tudtuk volna ezt megfogalmazni... 

Ezennel bemutatjuk Nektek az Ausztrál körutunk során felvett drónfelvételeinkből álló válogatást. 

Habár sajnos némelyik nemzeti park területén nem volt engedélyezett a drónozás (pl. Uluru), azért reméljük így is átmegy, hogy mennyire fantasztikusan gyönyörű is ez a kontinens. Akár már holnap nekiindulnánk újra körbejárni... 

Az eredeti posztot itt találjátok.

HÍRMONDÓ 

A hét legérdekesebb álláslehetőségei

Svédország, Ausztria, Anglia, Franciaország, Dánia és egy egészen egzotikus ország is szerepel a listán több más mellett - most te jössz!

Alig maradt munkára fogható ember Magyarországon 

Nem akárki mondta ezt, hanem a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (egyébként a kormányhoz meglehetősen közel álló) elnöke. Parragh Ferenc szerint a magyar gazdaság munkaerőpiaci tartalékai erősen fogynak. 

Kisgyerekes határátkelő vagy? Neked is jár ez a támogatás! 

Törvényjavaslatot nyújtott be a kormány arról, hogy a határon túl született gyerekek is kapjanak életkezdési támogatást és szüleik jegyezhessenek babakötvényt. 

Meddig ellenőriznek még az osztrák határon? 

Mi is megírtuk, hogy hat új átkelő nyílik a magyar-osztrák határon, ugyanakkor még mindig okozhat problémát, hogy Ausztria (Schengen ide, Schengen oda) továbbra is ragaszkodik a határellenőrzéshez. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztrália Japán Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9213111250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Din Serpahis 2017.10.29. 10:24:46

Jézusom, ez az ember vak? Vagy lehet, hogy csak valami hegyi síközpontban szenved szerencsétlen...Még hogy nincsenek szép nők Svájcban?
Zürichben elég felszállni a tömegközlekedésre, és máris szembejönnek olyanok, hogy csak nézel ki a fejedből. SOKKAL jobb a felhozatal mint Magyarországon.

Din Serpahis 2017.10.29. 10:28:07

@Bredpitt Monika: Na ez meg a másik. Svájcban vezetni egyszerűen rémes. Leginkább azért, mert a helyiek zöme totálisan töketlen, nem tudnak egyszerűen vezetni, kb elalszanak a kormány mögött, néznek ki a fejükből, nem tudják mi-merre. Iszonyat idegesítő.

Bredpitt Monika 2017.10.29. 10:35:44

@Din Serpahis: én itthon nagyon sokat nem vezettem, de én arra jutottam, hogy bár sokan mondják, hogy itthon agresszívek a vezetők, én mégis úgy látom, hogy jobbak a magyar autóvezetők, rutinosabbak,

Amerikában nekem is sokszor a bénaság jött vissza, (persze nagyon szubjektív vélemény), például az, ahogy a belső sávot használják az emberek........sokan szerintem azt hiszik, ott kell lassan haladni, agresszív vezetők mindenhol vannak,

Erről meg az jut eszembe, hogy a szomszédom nem mer repülőre ülni, sok ember nem hiszi el, hogy repülőgépen utazni sokkal, sokkal biztonságosabb, mint autóval.

Din Serpahis 2017.10.29. 11:02:20

@Bredpitt Monika: Svájcban a kritikus az a sávváltás, na ahhoz rohadtul nem értenek, ez már önmagában garancia a dugóra, ha mondjuk két autópálya összeolvad vagy szétválik. Mert mit csinál az egyszeri svájci? Pánikba esik, és befékez az út közepén, hátha egyszer elfogynak a szomszéd sávból. Mögötte persze mindenki feltorlódik, innentől ebbe a sávba se lehet már tisztességesen átjönni, ott is megindul a torlódás...katasztrófa, hogy mik szoktak lenni, van egy-két ikonikus hely, mint pl a Gubrist alagút, ahol kb MINDIG dugó van az ilyenek miatt.

M. Péter 2017.10.29. 11:43:27

@Bredpitt Monika: Az USA-ban nincs kötelező jobbra tartás (úgy általában, nem néztem át mind az 50 állam törvényeit), de nem szabad feltartani a mögötted levőket.

P.Elliot 2017.10.29. 11:54:30

A kurtoskalacs nekem sosem izlett, nagyon egyszeru sutemenynek tartom. Az otthoni sutiket amik finomak egyszeruen megsutom igy nincs belole hianyom.
A langosnak meg a latvanyatol is fraszt kapok ha megpillantom rajta a tejfolt es a legfokeppen a reszelt hideg sajtot/ meg raolvasztva megertenem/ de ugy sem izlene, nekem a langos kizarolag egyszeruen soval vagy fokhagymaval az igazi, massal ossze-vissza kenve mar nem is langos hanem valami mas.
Ami otthon finom volt es itt meg magyar gyartasban sem jo az a fustolt csulok es fustolt fott oldalas volt. Meg a friss meggy.
Van itt New Jerseyben egy farm ahol termelnek meggyet ott lehet szedni is de a gyunolcs leve egyszeruen vilagos, halvanyzold, az a piros le ami az otthonit jellemezte az itt nincs. Az ize hasonlit a meggyre de kisebb es azt csak a joisten tudja hogy milyen fajta, hol szereztek, ereskor megszalljak az europaiak, foleg a lengyelek viszik vodorszamra...

P.Elliot 2017.10.29. 12:03:09

@Bredpitt Monika: Te nem tudod mit beszelsz! 85-el menni 40-es savon itt ebben az allamban? Azonnal lekapcsol a rendor meg akkor is ha a 60-as zonaban mesz raadasul az autovezetok jelzik a rendornek / van erre telefonszam/ hogy valaki az uton eletveszelyesen vezet, sok tabla hivja fel erre a figyelmet hogy jelezd ha veszelyes vezetot latsz.
Az nem igaz hogy a tengernel, / oceannal/ te azt lattad, nagyon sokat jartunk arra, a ferjem meg arrafele is dolgozott, maximum a Parkway-en lehet hogy valaki gyorsit de ott meg annyi a rendor hogy nem sokaig tud gyorsitani..
Az sem igaz hogy dudalva osztonzik egymast hogy gyerunk. Elofordul persze mert sisetos es ideges ember mindenhol akad de nem jellemzo.
Az meg hogy ha nem mesz gyorsan meg reklamalsz elokapjak a fegyvert az teljesen nevetseges allitas.
Abszolut nem tudlak komolyan venni ilyen hozzaszolas utan.
Elfelejtetted hogy mas is el itt New Jerseyben nem csak te.

P.Elliot 2017.10.29. 12:06:09

@Bredpitt Monika: Makot az orosz boltok arulnak meg a Farmer's Marketek, kis beforrasztott nylonzacskokban, talan fel fontos lehet, nincs megdaralva, a kicsi kavedaralo tokeletesen megfelel erre a celra.

Golf2 2017.10.29. 12:40:54

@P.Elliot: "autóvezetők jelzik..." Itt úgy hívnák hogy vamzerek.

P.Elliot 2017.10.29. 12:46:43

@Golf2: Mindegy minek hivjak, azert jo hogy vannak mert ha idoben lekapcsolja a rendor a lokott vagy reszeg alak, netan kabitoszeres, akkor eletet menthet meg.
Nem olyan regi dolog ez, par eve latom csak kiirva az utakon a villanytablan hogy ezen es ezen a szamon jelentsd ha veszelyes vezetot latsz. Majd a rendor ad neki...

P.Elliot 2017.10.29. 12:48:03

@P.Elliot: Rosszul irtam nem lokott reszeg alak hanem alakot.

Shaktee 2017.10.29. 12:58:08

@P.Elliot:

NY, Jersey, bizony agresszivak, turelmetlenek a vezetok.
S van "drive rage" is eleg, vigyazni kell..

Shaktee 2017.10.29. 12:58:12

Itt is volt kurtoskalacs, sajnos csak par honapig birtak, nagyon draga mallban nyitottak ...

wwwkurtoskalacs.blogspot.ca/p/kurtoskalacs-cafe.html

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.29. 14:24:28

Én is gondolkodtam ilyesmi poszton, az itteni dolgokra vetítve.Ami khurvára hiányzik, az a cseresznye és meggy...Két pof@'ra, vödörszámra zabálnám, ha csak lehetne.De itt csak kevés van, nagyon szűk a szezonja, amit meg behoznak délibb országokból az egy kicsikét drágácska.Ilyen 3-45 ezer forintok per kiló.(Mi a lóf@$z kerül ezen ennyibe?!?!)
Illetve nagyon hiányoznak a magyar sütemények, abból is minden, ami meggyes... :D
Pite, rétes, stb.Vagy akár egy q finom képviselő (po)fánk.Van ilyesmi helyben is, látszatra ugyanez a semla/selma, de pocsék az íze.
A többi svéd süti is, amiket ki tudtam próbálni, hát, nem lettek a kedvenceim.Kakaóscsiga helyett kanelbulle, de valami fehér sz@rral el van rontva.Feketeerdő-torta helyett valami tejszínhab, meg csokiforgács, ami végül is nem rossz, de az eredetihez köze nincs.Eleve tésztája sem volt, és meggy se volt benne...
És még biztos tudnék párat mondani, ha nekiülnék...
Na mindegy, azért valahogy igyexünk túlélni.
:D
Ja, és a halászlé is kéne, ezerrel.Idekint a ponty, ha van, 16-18 ezer ft kilója...Megazanyjukp!cs@'ja az... :D
Lazacból meg nem olyan jó.
Tudom, nehéz így élni.
:-)))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.29. 14:26:27

Néha van ilyen kajafesztivál, mindenhonnan jöttek, árulgatnak üvegtigrisekből nemzetközi kajákat; olyankor eljut ide is a dudáló kalács, meg a lángos.Be szoktam olyankor szólni a dódéba, hogy és magyarul tudnak-e-é vajon?De eddig még nem jött válasz... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.29. 14:35:16

@P.Elliot: Hát, valahogy én se örülnék az ilyen önkéntes feljelentőknek...Nem vezetek b@rom módra, de az ilyesmit sokan arra használnák, hogy akár jogtalanul, bosszúból rendőrt küldjenek valakire.És akkor az még magyarázkodhat akár tök ártatlanul.
Tessék a rendőröknek kint lenni az utakon,demonstrálni folyamatos jelenléttel, nem csak a traffipax mögött aludni a klímás kocsiban.

(Jó, tudom, ezt a gyanút bennem a hárommillió házmester országában szerzett 35 év szocializáció is nagyban elősegíti...Mondhatni, ennyi idő nem múlik el nyomtalanul.)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.29. 14:38:57

Ja, és a drónfilm q szép, ilyen helikoptert akarok én is azonnal...
Csak félnék kicsit, hogy amikor lemerül az aksi, valakinek a fejére esik, engem meg visznek a böribe.
Van itt valaki, aki nyomul ilyesmiben?

2017.10.29. 15:20:37

@Bredpitt Monika: azert ez nem egesz amerikara jellemzo, meg csak nem es egesz New Jerseyre. Teljesen mas a vezetesi stilus a New York koruli fobb utakon, ahol melozni jarnak minden nap, es mondjuk egy kisvarosban, vagy akar az interstaten, ami nem egy huszmillios region megy keresztul.

New York korul tenyleg eszement sebesseggel mennek nagyon kozel egymashoz, en harom hetig vizet csavartam a kormanybol es nem mertem pislogni, annyira koncentraltam, ugy, hogy elotte 10 evig jartam be pest mellol a belvarosba, szoval azert volt rutin. Aztan kifejlodtek a neuronok, ami ahhoz a tempohoz kellett, es utana nem volt gond

A kornyek, ahol most lakok (new yorktol 70 merfold, affluent resz) itt illedelmesen vezetnek. Van egy ket paraszt persze, mint mindenhol. Szerintem amugy magyarorszzagon rengeteget javult a vezetesi stilus 20 ev alatt, es nem mondanam rossznak. Talan itt egy kicsivel hamarabb beengednek az autok, es a gyalogosokra sokkal jobban figyelnek. Hogy es az illem miatt van, vagy a millios karteritesi perek miatt, azt nem tudom

2017.10.29. 15:36:52

nekem amugy a konnyed irodai beszelgetesek hianyoznak, lazan, vicces szojatekokkal, agymunka nelkul. itt meg mindig nem tudok jol elmondani egy sztorit, koncentralni kell, keresni a fonalat, amin vegig lehet vezetni az egeszet. Nem konnyed az egesz, es a masik oldalon sem ugy jon le, ahogy szeretnem. nem arrol van szo, hogy nem ertik meg, csak nem azt a nyomot hagyja, hogy "jahh, jo volt ez a kis szunet dumalni egyet"

Csodabogár 2017.10.29. 15:51:08

@Din Serpahis: Akkor mostanában elromlottak. Régebben nem volt velük semmi baj. Igaz mi a magyaroktól kaptunk frászt anno, mikor haza jöttünk látogatóba.

Csodabogár 2017.10.29. 15:55:06

@Din Serpahis: Azért ne felejtsd el, hogy Svájcban már akkor is sok autó volt, amikor itthon még csak 40 km. autópálya volt ahol a skodák és a ladák némi trabanttal vegyülve ölték egymást. Magyarul ott már régóta van kialakult közlekedés kultura, ami nem arra alapozódik, hogy én vagyok a jani, majd megmutatom hogy kell vezetni.
Agressziv hülye meg mindenütt van.

2017.10.29. 16:31:37

Magyarországról nekem az ősz hiányzik leginkább, meg a levegő érzete meg a színek.

Meg az összes kaja, nem kifelejtve az ótvar szemeteket, mint például a 600 forintos gumitrappista, a leárazott pulykapárizsi, meg a rettenetes narancsos soproni lónyál.

Tv-paprika, májkrém, tejföl, túró, kefír (ó, országomat egy jó kis kefírért!), málna, őszibaci, szalonna, kolbász, babfőzelék, zserbó. Savanyúságok. És a túrót mondtam már? És a túrót? És a TÚRÓT?

Valaki már fentebb említette, hogy mi magyarok előkelő helyen vagyunk a dagadtsági világranglistán, és hát nem véletlenül. Ahányszor hazamegyek, mindig addig zabálok, amíg okádnom nem kell. Az első tesco-bevásárlás olyan, mint a karácsony. A tescós pogácsa, te jó ég, megdöglök egy jó kis pogácsáért.

Kéne valami jóféle, mindenre elszánt kis nagymama nekem, gyerekek, ez a büdös nagy helyzet.

Shaktee 2017.10.29. 17:12:29

@Nagy kámpics: szép az oszunk nagyon :-) dolgozba vagyok, sztrapacskát nyomok az arcba eppen..nem akarlak felizgatni

Korut, balaton, duna illat, vizivaros, szabolcs..na ezek hibáznak nekem

2017.10.29. 17:26:06

@swing gitan:

Igen, az ottani ősz is nagyon szép(-nek tűnik). És jaja, a balatont szeretjük.:)

Din Serpahis 2017.10.29. 17:57:30

@Csodabogár: Ez nem feltétlenül ezen múlik, a németek pl sokkal jobban vezetnek. Egész egyszerűen nem tanítják meg a svájciakat épkézláb módon vezetni, az oktatási rendszerük még saját bevallásuk szerint is pocsék.

2017.10.29. 18:01:17

@swing gitan: 3.5ev. De kezdek lemondani rola, hogy valaha megy ez majd ugy, mint szeretnem. Pedig olvasok, meg 2 evig vettem tarsalgasi orakat anyanyelvu tanartol.

2017.10.29. 18:06:03

@Nagy kámpics: erdekes ez a kaja dolog, vagytam egy csomo mindenre, aztan amikor valaki hozott (pl pilotakeksz) akkor valahogy nem is tunt olyan nagy dolognak. Valoszinu tultoltuk az elvarasokat. egyedul a turorudi meg a pacal maradt meg.
Hm most tudnek tolni egy jo pacalt. Na jo, meg csulkos bablevest is...

SzZoole 2017.10.29. 18:21:44

@Nagy kámpics: ha erre jarsz ugorj be, a vendegem vagy a fentebb felsoroltakra, lolka :-)
A nejem hamarosan fog sutni tepertos pogacsat, azt is kapsz, bolka:-)

Shaktee 2017.10.29. 18:33:05

@Nagy kámpics: take a peek :-)

Marton lankadt farka a téma, az istennek se tudjak ezt feldolgozni a véreink :)

Shaktee 2017.10.29. 18:33:20

@LepesMez: Fog az menni..ne add fel.

Kb 5 év mulva lazulsz majd, s tudod te is, ez nemcsak a nyelv miatt van igy, a gondolkodasmodot is venni kell..ha nem is teljesen asszimilalni, de berakni az agyad valamelyik polcára hogy mindig elo tudd venni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.10.29. 18:45:10

A konyvek es a jo erett gyumolcsok, mint oszibarack, cseresznye es tarsaik. A szilva! S a hoeses.

Csodabogár 2017.10.29. 18:46:57

@swing gitan: Na és este átmenni valamelyik hidon Pestről Budára? Az semmi?

Csodabogár 2017.10.29. 18:50:50

@kisrumpf: Sajnos a jó érett gyümölcsök már nemigen léteznek, ha csak nincs kertes ismerősöd.
Könyv van minden mennyiségben lásd. e-book

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.10.29. 19:16:30

@Csodabogár: a kezbe foghato, szagolhato, lapozhato konyveket szeretem. Amelyek igenyes boritoval es kellemes betutipussal keszulnek. Nem rajongok a zsebrevaghato "konyvtarert" , barmennyire is helytakarekos, olcsobb, stb.

gabors 2017.10.29. 19:50:40

@Bredpitt Monika: rosszul latod :-))) csak teged nezlek itt is gyakorolok

de nem HIANYZIK

gabors 2017.10.29. 19:53:28

@M. Péter: "
@Bredpitt Monika: Az USA-ban nincs kötelező jobbra tartás (úgy általában, nem néztem át mind az 50 állam törvényeit), de nem szabad feltartani a mögötted levőket. "

NY allamban nincs kotelezo jobbra tartas

nem tudom monika mivel hasonlitja ittt NYC ezzerrel jobb vezetni mint BARHO orbanisztanban ...

gabors 2017.10.29. 20:04:40

a voros csillagok eg bele a szemembe MEXICO

2017.10.29. 21:17:24

@LepesMez:

"Valoszinu tultoltuk az elvarasokat."

Igen-igen, ez van sajnos.
Ahogy írtam, például a magyar őszt nagyon hiányolom, de úgy általában a tájat is.

A múltkor kitaláltuk, hogy hazamegyünk áttelelni a badacsonyhoz, biztos állati szuper lesz, túrázunk majd a havas tájon a szikrázó napsütésben, a jingle bells-t dúdoljuk, mekkora királyok leszünk.

Ehhez képest kifogtunk egy taknyos-ködös, plötty, lehangoló telet, volt vagy 5-6 szép nap az egész rohadt télen, és oké, abból az egyik pont szombatra esett, és azt is ki is használtuk, de a többi meg keddre meg szerdára, amikor melózik az ember.

És akkor elgondolkodtam rajta, hogy lehet, hogy a szép élmények nem is léteznek, hanem olyan, mint amikor (biztos láttál már ilyet) egymásra vetítenek 1000 koreai arcot, és akkor azt mondják, lám, ez a tipikus koreai arc, holott nem, hanem az valami kidisztillált, nem létező valami.

Jaj, olyan kis csalódott voltam, ha már az otthoni télben sem bízhat az ember, akkor mi marad?

(Egyébként megmondom mi marad: az otthoni tavasz. Azt is otthon töltöttük, és az olyan kis szuper volt. Ugh, a balatonfelvidéki tavasz nagyon rulez. :sigh: )

2017.10.29. 21:22:08

@swing gitan:

Biztos ismered az anekdotát, hogy amikor a voyager-eket fellőtték, van ugye rajtuk egy arany lemez az emberiség üzenetével, és megkérdezték carl sagan-t, hogy ő mit tenne a lemezre, és azt válaszolta: ~"bach összes művét. bár az dicsekvés lenne".

Nem tudom, pontosan emlékszem-e az anekdotára, mindenesetre ez a guglis őszi képgyűjtemény is kicsit dicsekvés volt. Irigykedem. :)

@Zoole Reloaded:

Haha, ha arra járok, majd eszembe jut, remélem. Köszi! :)

SzZoole 2017.10.29. 21:25:14

@Nagy kámpics: gyere csak gyere, most nem vicceltem :-)

Bazsikat is hívtam már sokszor, de ő fosik jönni valamiért :-))

2017.10.29. 21:27:36

@kisrumpf:

"Nem rajongok a zsebrevaghato "konyvtarert" , barmennyire is helytakarekos, olcsobb"

Nahát, én pont fordítva.

Alvás előtt, az ágyikóban szoktam olvasgatni főleg, és bármi, ami kicsit is vastagabb, vagy főleg, ha ne adj' isten keménykötésben van (amit tök szeretnek otthon a kiadók, mert "elegáns", meh), szóval bármi, ami kicsit is nehezebb, ha olvasom egy fél órát, már úgy érzem, lerohad a karom. A keménykötés közegészségügyi, népellenes satöbb-satöbbi cselekedet. :)

2017.10.29. 21:28:06

@Zoole Reloaded:

Hát igen, Bazsika.... :)

SzZoole 2017.10.29. 21:34:18

@Nagy kámpics: tudod, az igasság utat törik :-)

Pernilla 2017.10.29. 23:12:45

@Nagy kámpics: "És akkor elgondolkodtam rajta, hogy lehet, hogy a szép élmények nem is léteznek, hanem olyan, mint amikor (biztos láttál már ilyet) egymásra vetítenek 1000 koreai arcot, és akkor azt mondják, lám, ez a tipikus koreai arc"
hahaha, ez a hasonlat nagyon betalált... :))

Egyébként mikor délután olvastam a kommented az ősz hiányáról, kinéztem az ablakon a csodálatos magyar őszbe: 6 fok, szakadó eső, tornádószerű széllökések. Csak egyre tudtam gondolni: vigyed, b.meg, VIGYED!!
:D

Csodabogár 2017.10.29. 23:28:17

@Nagy kámpics: Tél szerencsére már évek óta nincs és nekem nem is nagyon hiányzik, sőt örülök ha nincs. Tavaly télen egyszer esett a hó Pesten. Aznap hangverseny bérletünk volt. Taxi? Órákkal előre megrendelve és nem tudott bejönni a ház elé a hó miatt. Vissza fele hasonló cirkusz, Ember elcsúszott a kijáratnál, mert nem volt eltakarítva stb. Másnap persze elolvadt és nem is volt több, de nekem ez az egy is sok volt.

Csodabogár 2017.10.29. 23:35:01

@kisrumpf: Persze, tele van az egész lakás velük. Egy bizonyos kor után már sokkal kényelmesebb és praktikusabb az e-book. Ajándékba kaptam nemrég egy rendes könyvet. Nem is kemény kötésű de a kezem elfájul tőle este az ágyban olvasás közben.

2017.10.29. 23:41:34

@Pernilla:

"vigyed, b.meg, VIGYED!!"

Nem, nem akarom elönzősködni a dolgot, élvezd ki te is nyugodtan. :D

@Csodabogár:

Hát az mondjuk írtó pech, ha egy napon esik, és pont akkor dolgotok volna. Igen, szép téli napok valószínűleg nem léteznek, csak valahogy képzelgünk róluk. :)

blackhairlady 2017.10.30. 00:08:00

@M. Péter: Idonkent vannak tablak, hogy a belso sav elozesre valo.

blackhairlady 2017.10.30. 00:12:47

@P.Elliot: Minden boltban arulnak makot nalunk, sima groceryben. Lehet kimerve is venni, amit sajat magad mersz bele a zacskoba a nagy uvegbol, meg van a fuszereknel is olyan tegelyben mint a tobbi fuszer fele. Mi eleg gyakran eszunk makos kalacsot , makos tesztat, nudlit, nem okoz gondot a beszerzese.

2017.10.30. 00:40:32

Magyarországról nekem egyedül Budapest semmihez sem hasonitó földrajzi fekvése, és a történelmi helyek hiányoznak úgymond.
A kibaszottul elmebeteg jelenlegi politikai berendezkedése meg még kevésbé, mint a Túró Rudi, amiért én személy szerint nem vagyok oda ....

Shanarey 2017.10.30. 00:43:37

Mi hiányzik? Momentán semmi mert otthon vagyok anyámnál.

Normál esetben a madártej, a túrógombóc, s a családomban létező konyhatündérek, és az ő egyéb remekeik, amelyeknek a nevét sem mindig tudom de ezekben ők a legjobbak.

A sütnivaló kolbász már nincs a listán, mert ott ahol lakom akad egy család amely rendszeresen gyárt effélét. Szalonna pedig akad az euromarketben

2017.10.30. 02:08:38

@swing gitan: de en azt hittem ekkorra mar csak egy kis szexi akcentus marad, de egyebkent gond nelkul megy minden mas. Amikor megjottem, azt hittem azert beszelnek 5-6-ev utan is olyan benan az orosz/indiai/kinai meg egyeb programozok, mert nem foglalkoznak vele, meg amugy is csak luzerek, majd en megmutatom :D Aztan tessek...

2017.10.30. 02:13:00

@Pink Petsch: "Magyarországról nekem egyedül Budapest semmihez sem hasonitó földrajzi fekvése, és a történelmi helyek hiányoznak úgymond"

En annyira nem szerettem Budapestet, de emlekszem, hogy mielott eljottem, es meg el kellett menni par ugyet elintezni, akkor a kiskoruton ulve a kocsibol nezegettem (az amugy lerohadt) epuleteket, hogy lehet tobbet nem is latom ezeket, es akkor valamiert tok szepnek tuntek, eszrevettem olyan reszleteket is, amit addig le sem bagoztam.

Aztan hazafele a hidon meg megneztem a var meg az orszaghaz latvanyat, az is nagyon szep volt.

De egyebkent nem hianyzik :D

P.Elliot 2017.10.30. 03:23:09

@geegee: Nincs dronom de a vejem talalt egyet egyet az utcan, ott hevert egy szemeteskuka szelen, valahogy bele is akadva, csodalkozva nezte hogy ezt most kidobtak vagy ide hullott, vegul hazahozta, megneztuk a neten a craiglist-en hogy nem-e keresik. De kerestek, azonnal kuldott emailt az ismertelennek hogy atveheti a dront ha megmondja hogy hogy nezett ki, meghatarozott egy helyet ahol atveheti, a tulajdonos ketszer mondta le valamiert a talalkozast, vegulis elment, az autobol egy fiatal kislanynak kinezo lany szallt ki, 18 eves biztos volt mert maskeppen nem vezethetett volna, hona alatt egy hatalmas doboz, a drone volt, elhozta bizonyitasnak hogy ilyen volt, stimmelt, atadta, a kislany nagyon orult neki hogy megtalaltak es hogy ujra szorakozhat a csalad vele. Azt mondta hogy egy parkban roptettek amikor eltunt a szem elol, agyonkerestek de nem talaltak, joval messzebb hullott le a parktol, az eleme le volt merulve, illetve ahogy a gyerek mondta nem tudtak venni a szignalt hogy merre van.
Egyebkent azon a napon ahogy megneztuk a craiglistet 4 helyrol is kerestek dront ami eltunt, ezek szerint nepszeru szorakozas lett, fel eve meg egyet sem lehetett latni.
A teveben mar arrol is beszeltek nagyon komolyan hogy ez lesz a jovo/ nem is olyan borzaszto sokara/ taxija, vezeto nelkul.
Tudod mikor ulnek bele?

P.Elliot 2017.10.30. 03:25:25

@blackhairlady: Van uzletben is de ritkan, mi inkabb a karacsonyi unnepeknel vesszuk a makot.

P.Elliot 2017.10.30. 03:29:48

@kisrumpf: En a konyvet szeretem olvasni , ne legyen kemenykotes, de puha sem, azokat a vaszonnal atszott regi tipusu konyveket szeretem, a betuformaban meg azokat a gombolyueket.
Nekem az ebook sosem fogja potolni az igazi konyvet, raadasul a szememet egy ido utan zavarja, szurja a kepernyo...

Sütemény1975 2017.10.30. 04:13:08

@Hari Seldon 2: Messze nem kalácstészta. Az egész más.

Sütemény1975 2017.10.30. 04:15:46

Svájc és a vezetés? Hm. Kevés országban vezetnek bénábban mint ott. Mintha minden második kocsiban öregasszonyok ülnének. Kedvencem mikor a 80as korlátozásnál 65-tel megy, mert az a biztos....

Sütemény1975 2017.10.30. 04:23:00

@Din Serpahis: ezt a nő dolgot azért gondold át. Lehet hogy láttál pár szép nőt, de hogy sokkal jobb lenne a felhozatal az az év vicce :)

Sütemény1975 2017.10.30. 04:37:56

@Din Serpahis: azért a németekről is lehet mesélni. autopálya az katasztrófa. Felhajtani nem tud, a gyorsitósáv fogalmát nem ismeri. Lehajtani szintén nem. Már 3 kmvel a lehajtó elott lassit. És akkor a rengeteg dugóról nem beszéltem. Aminek java részét a bénázásuk okozza. Meg a nézelődés, ha baleset van.

Sütemény1975 2017.10.30. 04:51:06

@Pink Petsch: Semmi baj a politikával. Baloldal gyakorlatilag életképtelen, a hipszter libsik sehol sincsenek, a Jobbik meg egy vicc. Nyerünk 2018ban is !

2017.10.30. 06:25:30

@Sütemény1975: újra gengszter kormánya lesz Magyarországnak a gettó törpével az élen, miért jó az neked, hogy egy kikupált cigonak taosolsz???

Shaktee 2017.10.30. 07:58:17

@LepesMez: az akcentus nem számít ha lazán csevegsz egy jottányit sem.

szakasz2 2017.10.30. 08:40:38

@Din Serpahis: "az oktatási rendszerük még saját bevallásuk szerint is pocsék."
Azért lassan a testtel... lehet, hogy Zürichben ez van, de Svájcban van 25 másik kanton és ott nem ez a helyzet tudtommal. Mind a saját bevallásuk szerint mind szerintünk is (4 gyerekkel, akik közül a legnagyobb most lett nagykorú, és több tanárral a családban), ég és föld a különbség a svájci (berni) és a magyar oktatási rendszer között (természetesen a svájci javára).

@Sütemény1975: A nők tekintetében teljesen egyetértek Din Serpahis-szel. Kb. addig gondoltam, hogy Magyarországon vannak a világ legszebb női, míg az 5+ éves itt tartózkodásunk első hete le nem járt. Nagyon szép, csinos és igényesen öltözött lányok, hölgyek vannak (mindenféle nációból!) a tömegközlekedésen, és ha a fiatalok között Magyarországon még hasonlóan versenyben van, itt a középkorúak között is sok szépet, csinosat látni. Ellentétben Magyarországon - tisztelet a kivételnek - de a 35 feletti korosztály nagy része mondjuk úgy nem valami szívderítő és végképp nem felvillanyozó látvány (az elhízás általában az alap, aztán jön a lestrapáltság). Svájcban jóval kevesebb az elhízott és/vagy igénytelenül öltöző ember.

Bredpitt Monika 2017.10.30. 08:42:42

@Din Serpahis: Ezt jó tudni, m ajd ha Svájcban vezetünk, akkor résen leszünk, a sávváltás nem mindenkinek megy itthon sem....

Bredpitt Monika 2017.10.30. 08:49:01

@P.Elliot: "de attól még idegesíti őket, hogy előttük vagy és nem száguldasz 80 mérfölddel, a 45 ös táblánál. "

ezt írtam én, de mindegy , az az 5 mérfföld már annyit nem számít,

ezt írtad te, erre reagálnék:

"Te nem tudod mit beszelsz! 85-el menni 40-es savon itt ebben az allamban? Azonnal lekapcsol a rendor meg akkor is ha a 60-as zonaban mesz raadasul az autovezetok jelzik a rendornek / van erre telefonszam/ hogy valaki az uton eletveszelyesen vezet, sok tabla hivja fel erre a figyelmet hogy jelezd ha veszelyes vezetot latsz.
Az nem igaz hogy a tengernel, / oceannal/ te azt lattad, nagyon sokat jartunk arra, a ferjem meg arrafele is dolgozott, maximum a Parkway-en lehet hogy valaki gyorsit de ott meg annyi a rendor hogy nem sokaig tud gyorsitani..
Az sem igaz hogy dudalva osztonzik egymast hogy gyerunk. Elofordul persze mert sisetos es ideges ember mindenhol akad de nem jellemzo.
Az meg hogy ha nem mesz gyorsan meg reklamalsz elokapjak a fegyvert az teljesen nevetseges allitas.
Abszolut nem tudlak komolyan venni ilyen hozzaszolas utan.
Elfelejtetted hogy mas is el itt New Jerseyben nem csak te. "

Kérem szépen , kicsit több humorérzéket kérnék, a fegyverrel kapcsolatban.......nem mindent kell komolyan venni, egyébként meg a férjem ott született és tősgyökeres New Jersey boy, ő az, aki engem figyelmeztett, ne hepciáskodjak, mert valaki rám lő, akkor most őt sem tudod komolyan venni?

Bredpitt Monika 2017.10.30. 08:54:30

@P.Elliot: "Te nem tudod mit beszelsz! 85-el menni 40-es savon itt ebben az allamban? Azonnal lekapcsol a rendor meg akkor is ha a 60-as zonaban mesz raadasul az autovezetok jelzik a rendornek / van erre telefonszam/ hogy valaki az uton eletveszelyesen vezet, sok tabla hivja fel erre a figyelmet hogy jelezd ha veszelyes vezetot latsz.

A rendőr csak akkor tud lekapcsolni, ha ott van, márpedig nincs ott. Egy csomó helyen nincs ott. Lehet, hogy te többet éltél New Jerseyben, de attól még úgy látom, hogy azon az úton, ahol én naponta kétszer utaztam, te nem utaztál.

Egy erdős részen, ahol 45 és 50 es táblák vannak, és szinte soha nem volt rendőr, simán mentek 80-al, akik leelőztek. Azok, akik ismerték az utat és tudták, hogy rendőr sincs és senki nem fogja őket feljelenteni, mert alig volt autós forgalom. Ezért szerettem erre járni. Itt viszont az volt az ijesztő, hogy este a sötétben itt nem akarsz lerobbanni.

Szóval, bocsánat, de attól , hogy sokkal többet éltél New Jerseyben, nem biztos, hogy jobban ismered.

Bredpitt Monika 2017.10.30. 08:57:03

@geegee: a cseresznye Amerikában is nagyon drága volt, bánkódtam is miatta, mert én is nagyon szeretem, egy font (45 dkg) volt 6 dollár, amikor elkezdték árulni,

Bredpitt Monika 2017.10.30. 09:02:03

@gabors: pont NY ban jobb vezetni, a férjemmel mindig megjegyeztük a Parkway-n, ha egy béna volt előttünk: biztos New Yorki, aztán hopp, ott is volt a rendszámtáblán.....

na persze, mi sem vagyunk tökéletesek, de vezetni azt tudunk

2017.10.30. 11:44:41

@LepesMez: Nagyon szépek a történelmi Budapest épületei, és rohadtul koszosak, illetve elhanyagoltak ... És úgy mellesleg, szét is verik lassan, de biztosan a város meghatározó látképét és hangulatát nyújtó épüleegyütteseket, pillanatnyi haszonszerzés okából. Úgyhogy jól jegyezd meg őket ...

Demi78 2017.10.30. 12:37:16

"Porkolt es husleves kocka".
Ezzel kapcsolatban hagy irjam le egy friss elmenyemet:

Aposom az uj felesegevel (elvaltak anyostol tizeniksz eve) itt vannak nalunk FR-ben egy hetre. Minden ok, unoka rettentoen orul, viszont elokerult a fozes temakor. Uj asszonyka (olyan 45 korul van) majd megmutatja nekunk, mit nem eszunk mi itt kinn. Rettento nagyra van a fozestudomanyaval, apos is tamogatja ebben nyilvan. Panaszkodunk, hogy neha nem olyan izu a leves, a kaja, mint otthon, Magyarorszagon.
A menu krumplileves es brassoi. Pucolom a krumplit, rakja fel a dolgokat a levesbe, majd mondja, hogy na akkor, hol a vegeta? Mondom neki, bocs, de minden szemetet en nem rakok bele, a kislanyomat nem szoktatom hozza ezekhez, erezze a termeszetes izeket (piaci / BIO zoldsegeket veszunk nagyjabol mindig, leven, hogy vega vagyok, nekem ez fontos).
JAAA keremszepen, akkor az nem lesz finom. Szerintem nem lett rossz, de neki nem tetszett, mert nem volt benne iz.
Masodik, brassoi. Hus sutese kozben nezelodik, hogy hol van a maggi kocka. Mondom neki detto, mint a vegeta, nehogymar minden kamuzacskos fuszerrel kelljen fozni!!! Ott vannak az alap hozzavalok, abbol kell finomat alkotni, ne mesterseges cuccokat dobaljunk bele. A hab a tortan, hogy fustolt szalonnank se volt otthon (en vega, parom nem nagy husos, kislanyunk minden nap eszik hust / halat / sonkat, de szalonna nincs, max zsir kenyerre neki). Szoval nem sikerult a kajalas, csalodas volt a szakacsnonek. Ekkor jutott eszembe a neten epp aktualis benke laci bacsis receptek ekezese: "...es akkor rakjunk bele egy kanal vegetat". Na kosz:)))
Viszont az Isigny tejfol (aki evett ilyet, az tudja, hogy brutal) osztatlan sikert aratott a levesben!

Sütemény1975 2017.10.30. 14:37:13

@Demi78: Vegák ..... Jesszusom. Azt hiszitek egészségesen étkeztek.

Demi78 2017.10.30. 14:48:26

@Sütemény1975: baratom, latom megfogtad a lenyeget a posztbol..:)

Demi78 2017.10.30. 14:51:15

@Sütemény1975: csak hogy segitsek, a lenyeg ott volt, bar nyilvan elkerulte a figyelmed, hogy az otthoni csodaszakacsno minden etelt vegetaval vagy maggi kockaval vagy maggi fustolt akarmilyen kockaval dobott fel. Nekem ez nem konyhamuveszet.

2017.10.30. 17:33:49

@Sütemény1975: "nem jött át az irónia"

Marmint a te kommentedbol vagy az enyembol

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.30. 20:05:26

@P.Elliot: Na, ez érdekes volt, kösz.Azt hittem, hogy ez jobban meg van oldva, hogy ne tudjon kimenni a saját hatóköréből pl.
Nagyon derék dolog volt visszaadni.
Én is olvastam ilyeneket, hogy postai kézbesítéseket terveznek, meg hogy majd embert is szállíthat később, mint egy sofőr nélküli taxi.Nem tudom, mikor lesz ebből valami.
Ha tudnám, akkor már rég az iparágban dolgoznék, mint valami fejes góré...
:-)))))

Mrs. Clayton 2017.10.30. 21:37:06

@Demi78: haha, pedig minden elo ember tudja, hogy az msgtol minden leves, hus, zoldseg es tojas 100x finomabb lesz, a pattogatott kukorica msgvel meg konkretan addiktiv.

Dikusz 2017.10.30. 23:58:28

@Hari Seldon 2: @szalka240: tudom, már késő ehhez hozzászólni, de akkor még nem ettetek igazi kürtőskalácsot.
Én ettem már, de az is igaz, hogy tizenéve Erdélyben, egy vendéglátónknál.

Dikusz 2017.10.31. 00:05:00

@geegee: nyeheheeee:))))
Dudáló kalács... ezt még nem hallottam. Mi tülkös kalácsnak hívjuk:)

tsabus UAE 2017.10.31. 16:41:09

Hogy mi hiányzik Magyarországról ? A fiatalságom. Vajon hova rejthették el és érdemes-e hazamenni, hogy megkeressem ?

Pápu nem sárga tetű 2017.10.31. 22:17:34

Mi hiányzik? Minden ami fontos... Tény, van amit lehetne importálni, de a pénz az egyetlen amit nyomós érvnek látnék a maradás mellett, de még az sem billenti el a mérleget. Persze nem vagyunk egyformák. Amúgy vicces a hárommillió házmester országát emlegetni, mert pl. Svájc most is az. Az autópályán is ugyanúgy rádhívják telefonon a rendőrt ha "gyanúsan" vezetsz.

Shaktee 2017.10.31. 22:38:47

Gábor megvagy??

:((((

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.10.31. 23:02:02

@swing gitan: gondolod, hogy ő azon a környéken mozgott? Csak nem...

Shaktee 2017.10.31. 23:06:22

@kisrumpf: nem hiszem hogy bringázna...de a szigeten dolgozik..

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.10.31. 23:21:38

@swing gitan: biztos leállt az élet, vagy a hireket nézi mindenki, nincs érkezése ide írni.

Shaktee 2017.11.01. 00:01:56

@kisrumpf: dehogy állt, megtartják a Halloween menetet is..

God bless New York.

2017.11.02. 08:04:22

@Demi78: minden országban van olyan generál ételízesítő, ami Magyarországon a vegeta.
És a vegeta nagyrészt sót és szárított zöldségeket tartalmaz.

Japánban is van hasonló, amit mindenbe belenyomnak és amiatt érzed finomnak.
Kínai konyhában is van ilyen, Vietnamban is és a thai konyhában is.
Ha bemész egy ázsiai étteremben a konyhába, akkor ugyanazokat a konzervdobozokat és flakonokat találod.
Az olcsó rizsbor, olcsó rizsecet, olcsó szójaszósz és erjesztett szójababkonzerv, ugyanaz a barbecue paszta és marhahúsgranulátum/por (Knorr helyi kiadásban) van mindenhol. És persze az MSG, a nátrium-glutamát, amit bátran használnak. Ja és Japánban ugyanazt a zacskós curryt nyomják minden étteremben, ezért minden japán curry egyenízű, sok meglepetés nem érhet.
Magyarországon meg Erős Pista, gulyáskrém, Piros Arany és a Vegeta az alap.
Csak te más nemzetek valódi (nem a turistáknak bemutatott) főzési szokásait nem ismered és ezért köpködsz a vegetára.

A vegeta ad egy gerincet a kajának, amellett te fűszerezhetsz mással is, sőt kell is.

adg 2017.11.02. 08:45:05

@Colonel H. Stinkmeaner: Nem, kiegeszitetted kicsit a gondolatait. Azert kopkod a vegetara, mert nem szereti, es hiszi, hogy normalis alapanyagokbol etelizesito nelkul is lehet izletes etelt fozni. Es igaza is van, van natrium glutamat nelkul is izuk az eteleknek.
Akkor is, ha mas orszagok ettermeiben vagy otthonaikban is hasznalnak hasonlo etelizesitot. Ha en nem szeretem az chipszet es szemetnek tartom, akkor mit szamit, hogy a fel vilag eszi?
Ha te ugy kivanod, ugy tartod finomnak, hasznald nyugodtan. Nekem van ismerosom, aki vajas kenyerre szorja.
Sokan viszont nem szeretik a "gerincet", amit ad a vegeta, es amitol egyformanak erzik az osszes ezzel keszult kajat. Vagy legalabbis ugyanazt a hatterizt erzik mindenben.

A vegetas kaja nem a vegetaban levo sotol es 0,3 gramm szaritott novenyi daraboktol lesz finom (ami ugye egy tok szubjektiv fogalom), hanem az izfokozotol.

Ez vagyok 2017.12.18. 19:13:24

A levéssel kapcsolatban, legyen az bárhol a világban mindenkinek vannak pozitív és negatív példái. Sokan elmennek, mert egy jobb helyen szeretnének élni, mint addig. Belátom, Magyarországnál vannak sokkal jobb helyek. De ezen belül, ha ki tudsz alakítani magadnak egy jobb környezetet, itt is el lehet lenni szépen. Például sokan a "csapból is a kormány folyik"-at említik, nem kell nézni, hallgatni, neten olvasni róla. Ez elég nehéz, belátom, de megoldható. Vagy az egyszerűbb adóbevallás máshol. Idén az adóhivatal készítette el sokszázezer ember bevallását, nekik csak semmit sem kellett csinálni, hogy az legyen a bevallásuk. Értem én, hogy ezen a téren megpróbálja mindenki, hogy mi a nem jó itt megfogalmazni, de nem igazán sikerül. Én sem tudom, pedig tényleg itt valami nagyon elromlott. Hiába tapasztalom, hogy a zebra előtt is a legtöbb autós megáll :) Nem az apróságokat kéne felhozni, hanem azt, hogy itt már egy diktatúra van.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása