oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 11. 06:30,  15 ezer kilométerre hagytam a lelkem 94 komment

2017. május 11. 06:30 Határátkelő

15 ezer kilométerre hagytam a lelkem

Nehéz helyzet az, amikor a forma szerint mindened megvan, ám te tudod, hogy valami nem stimmel, valami hiányzik, vagy ahogyan Péter megfogalmazta, valahol otthagytad a lelked – legyen az valamelyik külföldi ország, vagy munka egy óceánjáró hajón.

cim_carnival_valor.jpgCarnival Valor

„Sokat gondolkodtam milyen frappáns címet adhatnék írásomnak. Szóba került a „két világ között ragadva”, a „Minden nap csak rád gondolok”, meg a „Fogva tart a saját elmém” is. Mindegyik címnek ugyan az a végkifejlete, na de erről később.

Kb. 11 éves koromban (1999) egyszer láttam a tévében valami ismeretterjesztő műsort, melyben épp az óceánjáró hajós életről, munkáról volt szó és emlékszem nagyon megtetszett a dolog. 

Persze mint sok minden más egy gyereknél ez is gyorsan elfelejtődött és ment minden a maga útján tovább. Érettségi után irány az egyetem és 2011-ben, mint kezdő marketinges és grafikus kerültem ki a munkaerő piacra Budapesten. Szerettem, szeretem a szakmám és minden nagyképűség nélkül jó vagyok benne jelenleg is.

Normál körülmények között nőttem fel, nem kellett nélkülöznöm, de persze csilliárdosok se voltunk, így a pályakezdő fizetésem teljesen rendben volt a piaci kereteknek megfelelően. Volt egy kihűlőfélben lévő párkapcsolat, albérlet, kocsi, motor, kutya.

A mindent megváltoztató hirdetés

2013-ban azonban megláttam a neten egy hirdetést, amiben óceánjáró hajóra kerestek felszolgálókat. Én meg eljátszottam a gondolattal, mi lenne, ha... 

Dübörgött bennem a kalandvágy, a világlátás, angolt fejleszteni is jó lett volna meg persze a pénz se hangzott rosszul, de rögtön vissza is zökkentettem magam, hogy elég az álmodozásból nyomjuk a munkát. 

Teltek a hetek, akkoriban épp egy elég nagyszabású projekten dolgoztam egy ügynökségnél és mindennapos volt a feszültség, a cégen belüli harcok, így egy gyenge pillanatomban újra beugrott a múltkori hirdetés és eldöntöttem, hogy most kell még őrültségekbe belevágni, mert ki tudja mi lesz később.  

Azóta már tudom, hogy semmi szükség rá, de akkor bedőltem egy jó nevű közvetítőcég kamujának, hogy kell hajópincér tanfolyam a kijutáshoz, így egy 100-ast legombolva rólam elvégeztem meló mellett egy 5 hónapos tanfolyamot és rá nem sokkal jött az infó, hogy a Carnival Cruise Line hajótársaságnál lesz lehetőség interjúzni segédfelszolgáló pozícióra. 

Minden ment pikk-pakk, interjú pipa, rá 4 hónapra megjött a szerződésem, hogy 6 hét múlva irány Ausztrália, a Carnival Spirit óceánjáró hajó, én meg segédfelszolgáló leszek.

carnival-spirit-hdr.jpgA Carnival Spirit 

2013 szeptemberében döntöttem el, hogy all in és 2014 júliusában már a fedélzetről néztem Sydney távolodó partjait ahogy kihajózunk az első 10 napos körútra. 

Életem legkeményebb próbatétele 

Sportosnak és energikus embernek jellemezném magam. De az irodai, szellemi munka után a napi 12 órás fizikai meló, heti hét nap, 7 hónapon keresztül életem eddigi legkeményebb próbatétele volt. 

Főleg, hogy a rossz beosztásom miatt, az első 2 hónapban a hajóról se tudtam kimenni, így a világlátás beteljesületlensége és a lelki egyensúlyom igencsak robbanás közeli állapota került azon a ponton. Viszont később minden kicsi könnyebb, kicsit megszokottabb lett és rengeteg élménnyel lettem gazdagabb.

szerzo.jpg

A 8 hónapos szerződésem 7. hónapjában haza kellett utazzak, mert történt itthon egy családi tragédia, ami miatt (akkor még csak azt tudtam, hogy haza kell menjek pár hétre, mert gáz van) végül át kellett vennem a családi vállalkozás részbeni irányítását ideiglenesen, amiből 13 hónap lett végül. 

Időközben itthon megismertem egy lányt és igen innen kitalálod, szépen észrevétlenül visszaálltam az itthon hagyott életembe. Újra marketing és grafika, újra office, újra albérlet, újra a reggel 8-as troli érkezésének várása heti 5 nap, újra egy megszokni való munkába járós útvonal, újra egy élet, ami lelki biztonságot, családot, barátokat, hétvégéket, szerelmet ad. 

Hiányzik a kaland 

Teltek a hetek, hónapok, de volt egy érzés, ami nem akart múlni. A legfrappánsabban talán úgy nevezném, hogy lelkiégés. Egy érzés, ami folyamatosan jelen van benned, hogy hiányzik a kaland, a váratlanság, a honvágy, az érzés, hogy igazán élek, a minden nap máshol ébredek, a rab vagyok egy hajón, de mégis szabadabb, mint azt valaha gondoltam. 

2017 májusa van, biztosra vettem anno 2015-ben, meg 2016-ban is, hogy tutira csak vissza kell szoknom és elmúlik ez a lassan őrületbe kergető érzés, de nem. Van egy csodás párom, aki fontos, van egy lüke macskám, egy albérletem, egy autóm, egy stabil jól fizető munkahelyem, de minden nap arra ébredek, hogy nem vagyok képes újra a trolinál várni, újra az íróasztalomhoz beülni, újra kitalálni hétvégére valami programot csakhogy történjen valami. 

A paradoxon az egészben, hogy lassan 30-hoz közeledve, tudom, hogy ez az érzés elfog múlni és beáll az ember élete a családalapítás, nyugodtság vonalára, viszont 30-hoz közeledve egyre jobban rám jön a pánik, hogy örökké bánni fogom, ha nem indulok meg és folytatom, amit egyszer régen abbahagytam.

cikk_1.jpg

Mostanában eljátszom a gondolattal újra, mi lenne, ha… Vendéglátásba köszönöm nem, viszont a hajón lévő ajándékboltokban szívesen dolgoznék eladóként. Kicsit kevesebb pénz, viszont szabadnapok és élmények.

Itt akkor el is értünk a jelenhez. Újra hátrahagyni mindent, hogy érezzem, hogy élek vagy maradni itthon és érezni a dühöt, depressziót a pesti levegőben a monotonitást a mindennapokban, viszont szerelmet, családot, barátokat hátrahagyni 7-8 hónapra?! 

Az őrlődés, hogy másoknak akarsz megfelelni, akik hülyének néznek ha nekivágsz és mindent itt hagysz, vagy ha magad akarsz lenni és egyszer az életben nem az agyadra hallgatni, lassan totális forgószelet kavar bennem. 

Talán egy jelet várok, talán valamit, ami eldönti a mérleget, nem tudom.

Mérlegelés kérdése az egész, de ez a mérleg most az életem és a félelem, hogy rossz irányba döntöm kitudja mit hoz. De majd megírom…”

HÍRMONDÓ

Dolgoznál Izlandon? Kivirágoznál Hollandiában?

Ha igen a válasz, akkor jó helyen jársz. Előbbi országba ugyanis séfeket, utóbbiba pedig orchideákkal szívesen foglalkozó munkavállalókat keresnek, de szokás szerint más is van a tarsolyunkban.

Egymillió betöltetlen állás vár Németországban

Pestiesen szólva nem semmi, hogy 75 ezerrel nőtt a betöltetlen állások száma Németországban, így már 1 millió 64 ezer munkavállalót keresnek az országban.

Nem kell pánikolni az angliai magyaroknak

A már Nagy-Britanniában levő magyar munkavállakók nyugodtak lehetnek, jogaik változatlanok maradnak a Brexit után is – jelentette ki a Külügyi és Külgazdasági Intézet kutatója.

Négy nagy európai szerelem

Idén lesz harminc éves az Erasmus, a világ legnagyobb oktatási csereprogramja. Az ösztöndíjprogram keretében eddig 9 millió fiatal jutott el külföldre, tanulhatott nyelveket, és persze eshetett szerelembe. Négy szuper történet!

Távolságtartó nép a magyar

Legalábbis ha hinni lehet egy 42 országban, összesen 8943 fő részvételével lezajlott vizsgálatnak. Ez azért némileg talán szembe megy a magunkról kialakított képpel, nem?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hajó óceánjáró

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4312497177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.11. 06:58:54

Egy jól megírt poszt ami egy nagy hiányérzetet hagy maga után.
Elkezdi, belelendűl aztán elvágja.

tanato 2017.05.11. 07:10:27

Egy hajóról mindenképpen haZA KELL JÖNNI ,az nem állam oda nem lehet kivándorolni.A hajósok mind hazajönnek, van aki néhány hónap múlva van aki sok év elteltével.Kivéve ha útja során megismerkedik egy külföldivel és együtt kezdenek új életet harmadik államban.Ilyen pl. az egyik utcabeli fiú aki egy mexikói lánnyal jött össze a hajón és már Mexikóban élnek jó pár éve.

Golf2 2017.05.11. 07:41:43

Érdekes lehet fejjel lefele hajózni.

Taxomükke (UK) 2017.05.11. 07:51:05

Jo iras, de űrt hagy maga utan... en is elkezdtem elvagyodni, de mondjuk en megyek is majd eleget az elkovetkezo egy honapban. Rogton a jovo heten egy kis hajozas a Temzen a idelatogato baratainkkal... atmenetileg szolitsatok nyugodtan Kapitany urnak. :))
A posztolo meg vegyen ujra egy mely levegot, es induljon el. Het-nyolc honap szabi a munkahelyrol, mi tortenhet? Jol kapisgalod, magadnak felelj meg, apafej, ne masoknak. Ha vagyakozol, indulj, van visszaut, nem orokre mesz el.

Arthamyr 2017.05.11. 08:01:12

A pároddal véglegesre tervezed? És ő? Amennyiben igen/igen, a helyedben semmiképp sem hagynám őt ott, egy jól működő párkapcsolat nagyon értékes és nehezen pótolható. Esetleg őt nem érdekli egy ilyen "kaland"? Ha legalább az egyik nem, és tényleg úgy gondolod, hogy a hajózást igényled, akkor indulj is, bármikor hazamehetsz, ha akarsz.
Ha csak a hétköznapi taposómalommal van tele a hócipőd, el lehet gondolkodni, hogy megpróbálod a mostani munkád más országban, hátha a környezetváltozás segít. A fizetésduplázás/négyszerezés is jól fog esni, a szakmai (és emberi) tapasztalat jól fog jönni a későbbiekben. Ha szerződésesként csinálod, akár 3-6 havonta válthatsz munkát, helyet, a közte lévő üresjáratokban meg utazhatsz és világot láthatsz (vagy bármi mást csinálhatsz, amire épp a lelkednek igénye van).

szÖveges professzor 2017.05.11. 08:09:24

Én azt mondom, hogy menni kéne, ha ennyire gondolkozol rajta. Megismerted az otthoni munkavállalást és a külföldit is. Így könnyebb eldönteni, hogy melyik jött be és bele akarsz-e vágni újra. Nem az ismeretlenbe mész, hanem van tapasztalatod. Föleg úgy, hogy ha otthon nem égeted fel magad mögött a hidakat, hanem késöbb vissza tudsz térni. Ha még nem vagy 30 sem, akkor meg pláne. Van még jó pár éved addig, hogy családot alapíts.

Nekem a külföldre költözött ismeröseim egy dologban biztos egyet értenek: miért hezitáltunk, miért nem jöttünk elöbb??? Szerintem vágj bele.

szÖveges professzor 2017.05.11. 08:12:53

Nekem nem volt jó benyomásom erröl a hajós munkáról. Egyik barátunk kiment a Karib-tengerre 18 évesen, és mikor mi az egyetemi padban rohadtunk és a vizsgákra készültünk, közben arra gondoltunk, hogy milyen jó lehet neki ott. Aztán hazajött és elmesélte, hogy egy országban sem szállhatott ki a hajóról a 6 hónapos útja alatt. Akkor kicsit megváltozott a véleményünk. De Te ezt megtapasztaltad, szóval jobban belelátsz, hogy mit jelent ez a munka a valóságban.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.05.11. 08:27:06

Ha ekkora vihar van a poszt író lelkében akkor neki kéne vágnia. Különben egész életében ott zümmög a "mi lett volna ha?" érzés.
A párkapcsolat, ha olyan akkor kibírja ezt a próbát.

tsabus UAE 2017.05.11. 08:32:57

"...lassan 30-hoz közeledve, tudom, hogy ez az érzés elfog múlni és beáll az ember élete a családalapítás, nyugodtság vonalára..."
Erre ne vegyél mérget ! Nem mindenki ilyen.

pappito · http://pappito.com 2017.05.11. 08:38:23

off
hogy gyalázza meg a tripperes viziló azt, aki ezt a tizenelemből összeszart overlay facebook popup szemetet kikúrta az oldalra
ON

na most elolvasom a posztot

pappito · http://pappito.com 2017.05.11. 08:43:53

elolvastam. nekem úgy tűnik, hogy a poszter már eldöntötte ezt fejben, csak még magának se merte bevallani és némi noszogatásra vágyik.
Úgyhogy szerintem menjél, majd utólag kiokoskodod, hogy jó döntés volt-e.

TX7AW 2017.05.11. 09:33:28

Ha hajos munka fizikailag akkora igenybevetel, akkor az nem egy 10-eves jovokep. Talan siman kulfoldre koltozni baratnostul is eleg lenne, mint kaland/kihivas. Az is eleg nagy ujdonsag tud lenni egy ideig, aztan lehet uj orszagot keresni/megismerni megint. Esetleg.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.11. 09:33:51

"Ezért jellemzően nagyvonalú munkakörülményeket ajánlanak, illetve képzési programokkal is csábítanak fiatalokat olyan országokból, ahol magas a fiatalok közti munkanélküliség. Itt Magyarországot, Bulgáriát, Spanyolországot és Romániát hozta fel példának a cég az Index szerint."

- most akkor magas munkanelkuliseg van nalunk, vagy munkaerohiany? Dontsetek mar el!

Főgebra 2017.05.11. 09:42:13

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

"- most akkor magas munkanelkuliseg van nalunk, vagy munkaerohiany? Dontsetek mar el! "

Már megint az az átkozott diszlexia!

"...ahol magas a FIATALOK közti munkanélküliség..."

skye8 2017.05.11. 09:59:17

Hmm a csaladalapitas nem fog feltetlenul nyugodtsagot hozni az eletedbe, ha gyerekeid lesznek nagyon le tudjak szivni az energiadat foleg amig Meg kicsik (0-3 ev).
En valoszinuleg megbolondulnek ha egy hajon kellene elnem honapokig, nekem ez borton lenne. De ha ugy ereznem nekem erre van szuksegem, akkor biztosan belevagnek. Posztolo ne hezitalj.

Din Serpahis 2017.05.11. 10:09:48

Hát én ezt sose értettem, hogy miért akarnak emberek, normális diplomával meg képzettséggel a hátuk mögött ilyen melót csinálni.
Kalandnak talán kaland, de a szakmai tartalma 0, el akarsz utána menni egy multihoz a szakmádban, megkérdezik mit csináltál az elmúlt 3 évben, hát segédpincér voltam WTF? És igen, nem azt fogják felvenni aki segédpincér volt, hanem, aki a szakmában gürizett.

Pernilla 2017.05.11. 10:30:33

@Din Serpahis: na, ezt a kommentet majdnem szóról-szóra megírtam helyetted, de látom, már ideértél :D

Csodabogár 2017.05.11. 10:32:36

A józan eszem nem ajánlaná ezt a hajós munkát mégegyszer. Különösen azért, mert mindenkitől azt hallottam, hogy egy igen megterhelő rabszolga munka. Számomra elviselhetetlen körülmények, szük kabinban összezárva egy idegennel stb. A másik oldal viszont, ha a posztoló egy bolygó hollandinak született, akkor mennie kell. Ha a fizikailag rosszabb körülmények közt boldog, akkor menjen. Ez olyan mint a szerelem. Lebeszélni senkit se lehet róla, még ha kivül állóként látjuk is, hogy nem lesz jó vége. Mert ugye nyugodtan elhajózgathat még 10-20 évet és aztán? Nem lesz családja, nem lesznek barátai és főként nem lesz nyugdíja, betegbiztosítása stb. Csak remélni lehet, hogy rengeteg pénze az lesz.
Szerintem ha most elmegy, úgy kellene neki indulni, hogy addig csinálom, mig meg nem utálom teljesen, különben mindig ott lesz a csábítás, hogy de jó kenne még egyszer egy kicsit elmenni.

Lefty Rosenthal 2017.05.11. 10:35:06

A cikkironak uzenem h nem fog elmulni, csak ahogy megybaz ido a kalandvagy az elszalasztott lehetoseg furan keseru lelkiismeretfurdalasaval fog kiegeszulni. Hajra, menj vilagga!!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2017.05.11. 10:43:35

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: a kettő amúgy egyáltalán nem zárja ki egymást. Itthon is ez van, a munkaerőpiac és a munkaerő képességei, igényei nagyon nincsenek összhangban, emiatt sok ember szeretne melót, de nem kap, ugyanakkor sok cég szeretne ilyen-olyan munkaerőt, de nincs megfelelő.

London2009 2017.05.11. 11:22:18

De jo kis cikk volt! Nagyon fiatal meg a posztolo. Nyugodtan varhat meg azzal a csaladalapitassal. Legalabbis nekem eszembe nem jutott a dolog a huszas eveim vegen, pedig en meg raadasul lany vagyok. Egy ferfinek meg boven van ideje. Megertem az erzest, mert nekem ugyanilyen mehetnekem volt es mindenkeppen koltozni szerettem volna egy masik orszagba, hogy vegre tortenjen mar valami.
A helyeben en mindenkeppen mennek, de nem biztos, hogy hajora. Sot, biztos, hogy nem hajora. Vigye a baratnot is, miert is ne mehetnenek egyutt? Az alberletet fel lehet mondani, munkat ugy latom konnyen talal, sok veszitenivaloja meg nincs. Nem hulyeseg ez az egyetem elotti vagy utani gap year, amit a nyugati fiatalok utazgatassal toltenek. Erre nem gondolt esetleg? Ha van egy kis tokeje, akkor fogja magat es utazzon egy evig. Backpacking, meg kozben egy kis dolgozgatas itt ott. Az en ferjem is utazgatott egy evig az egyetem utan. Mikor elfogyott a penze, beallt peldaul ejszakai lollypop mannek Ausztralia kozepen. Annyi penzt keresett egy honap alatt, hogy utana megint honapokig utazgathatott Azsiaban. :D Go on son!

Demi78 2017.05.11. 11:32:56

Nem rossz iras, de hianyzik a vege:).
Erdekes, azt hittem, visszafele fog szolni a poszt. Kinn van, de hazajonne.

Amugy van itt olyan, aki hazament tobbeves kintlet utan? Mi epp ezen gondolkozunk, a kislanyunk szuletese utan 10 honappal. Erdekelne hogya eltek meg masok ezt, illetve van-e tanacs a maradas vagy hazakoltozes mellett.

Tke 2017.05.11. 11:39:06

A legjobb lenne, ha a poszter a lánnyal együtt mehetne.
A második legjobb megoldás, ha elmegy 1edül. Még van ideje 1-2 hosszabb világkörüli útra. Szerintem is eldöntötte már, menni akar. Beszélje meg a lánnyal, ha úgy van, kérjen bocsánatot, engedje el őt is az útjára, aztán gyorsan felejtse el őt, és menjen.

Határátkelő 2017.05.11. 12:02:16

@Demi78: @diggerdriver: Reményeim szerint lesz még poszt a szerzőtől, én legalábbis kértem. :)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.11. 12:17:56

@Határátkelő: "Pestiesen szólva nem semmi, hogy 75 ezerrel nőtt a betöltetlen állások száma Németországban, így már 1 millió 64 ezer munkavállalót keresnek az országban."

- kb ennyi ujeuropai joveveny van Nemetorszagban, akiknek egy reszet hazankba akarja tuszkolni az Eu es a kollaborans politikusok. Pedig ott Nemetorszagban is szukseg lenne rajuk, nem? Ok fogjak kitermelni az eloregedo nemet tarsadalom nyugdijat, nem?

Remelem, most atmegy a szurodon a mondanivalo.

Demi78 2017.05.11. 12:18:13

@Golf2: nagy UP:) tenyleg, itt miert nincs like gomb vagy barmi hasonlo.
@Hataratkelo: nem lehet a disqus itt beallitani? Nem fer ossze a ket platform technikailag?

Demi78 2017.05.11. 12:18:47

@Határátkelő: bocs, technikai kerdes, raadasul masodjara, eloszor nem tudom megjelent-e:
Nem lehet a disqus itt beallitani? Nem fer ossze a ket platform technikailag?

Pernilla 2017.05.11. 12:22:41

@Demi78: na én abban az esetben végleg felhagyok a HÁ olvasással.

Demi78 2017.05.11. 12:28:00

@London2009: ez a gap year itt is megvan FRben, jo, maskepp hivjak nyilvan, l'année sabbatique.
Szemely szerint megorulok ettol, amikor en erettsegiztem, utana egybol kezdtem foiskolaba jarni es dolgoztam mellette diakmunkat. Sot kozepsuli mellett is volt egy-ket aprobb munka. Nem azert mert olyan rohadtul kellett a penz, csak hogy ne tengjek-lengjek a nagyvilagban. A tanulas nem toltotte ki a napjaim 100%at.
Itt nyugaton rettento kenyelmes az elete a fiataloknak, egyik ismerosom Irorszagban volt egy evet, lazitani az orditoan nehez erettsegi (WTF?) utan. Mi ennek az eredmenye? Amig en otthon lediplomaztam esti suliban 3 ev alatt ugy, hogy dolgoztam kozben rendes allasban, addig itt nagy szemeket meresztenek ram, ha ezt elmeselem. Itt max a ket suli, ket het munka kombinacio van, de mar azt is nehezmenyezik a diakok.

Na ez jolsikerult nagypapi fele hozzaszolas volt, a lenyeg csak az, hogy felhet a nyugat-europai allaskereso lakossag, amikor a tokos magyar legenyek es a nemtokos magyar lanyok elindulnak errefele munkat nezni:).

Demi78 2017.05.11. 12:29:06

@Pernilla: hat nem tudom, szoktam olvasni 444et, ott peldaul tetszik a disqus. Vannak jo funkcioi, lehet szelektalni, up-olni. De jo ez igy, nem akarok reformot!:)

tnt 2017.05.11. 12:34:55

@szÖveges professzor: mindenhol ki lehet szállni ...

P.Elliot 2017.05.11. 12:39:59

Ha olyan nagy a szerelem akkor nem lehetne azzal a lannyal egyutt menni? Egyedul talan a szerelem is elrepul idovel...
Hajora nem mennek a helyeben, a szarazfold tobb latnivalot iger es nem feltetlenul hajtjak ki a belet, tobb tapasztalatot is ad, ha meg a szakmajaban helyezkedne el akkor az meg kulon jo lenne a jovore nezve.
A baratno vajon mit dolgozik?

Pernilla 2017.05.11. 12:47:34

@Demi78: biztos ízlések és pofonok, de engem iszonyúan idegesít ez a lájkolósdi, és teljesen követhetetlen úgy a kommentfolyamat, hogy nem időrendi sorrendben jelennek meg a kommentek.

Cinkapanka 2017.05.11. 13:06:19

Baratnovel egyutt kell a hajora menni :)

London2009 2017.05.11. 13:09:55

@Demi78: De ettol miert lenne a magyar legeny tokos? Azert mert iskolaba jart, meg dolgozott? Aztan meg kezdheti a taposomalmot 21 evesen elete vegeig? Szerintem sokkal tokosebb mondjuk 40 orszagot megismerni egy ev alatt.
Nekem rohadtul tetszik ez, hogy elhuznak a fenebe egy evre es vilagot latnak fiatalon. Persze nem mondom, hogy rohanni kell erettsegi utan azonnal, de egyetem utan miert is ne? Utana dolgozhat meg elete vegeig. Egeszen mas dolog megelni ezeket az utazasokat gondtalanul, huszonevesen. Fantasztikus lehet honapokig csak jarni kelni a vilagban, tapasztalni, fejlodni. Amennyit tehettem persze utaztam en is meg Magyarorszagrol is. Pedig azert nyilvan nehezebb volt onnan eljutni mondjuk Mexikoba. Az volt az elso tengerentuli utam. Na azota mondjuk meg sem alltam es tenyleg bejartam a fel vilagot az elmult 8 evben miotta itt elek a UK-ben. De az en eletemben olyan mar nem valoszinu, hogy lesz, hogy honapokra elutazok valahova megismerni egy orszagot vagy kontinenst. Ugyhogy ezt vagy megteszed meg a tanulmanyok utan, vagy kesobb mar nem nem biztos, hogy fogod. Bar van egy baratnom aki szimplan felmondott es elment felevre utazgatni 33 evesen. Utana visszajott es ujra munkaba allt. Van egy baratunk es ok is mindketten felmondtak a felesegevel es vettek egy kempingautot. Egy evig fogjak jarni Europat. Na ez a tokos legeny/leany. :D

never again 2017.05.11. 13:15:17

Amit én meggondolnék:
- Lehet hogy most is akkor élmény lesz visszamenni mint első WOW-érzésekor?
- Mekkorát változott azóta a közeg, ahova annyira visszavágysz?
- Mekkora a nosztalgia-faktor?
- Mit szól a "normális párkapcsolat" másik fele a dologhoz?
- Ha elmész, a most futó irodai szekeret nem késed-e le a kalandozással? + Ha lekésed mennyire érdekel ha lemaradsz róla?

Határátkelő 2017.05.11. 13:16:04

@Demi78: Nem, de talán nem is baj... :)

Határátkelő 2017.05.11. 13:16:45

@Pernilla: Be lehet állítani egyébként ott is, hogy időrendben jelenjenek meg.

Demi78 2017.05.11. 13:40:03

@London2009: jo, de most oszinten, az egy eves utazgatast ki fogja fizetni? Sajat maga? Azert egy ev itt-ott nem kevesbe kerul.
Szerintem egyaltalan nem baj, ha iskola utan belecsoppen az eletbe es megtanulja, hogy mi a munka vilaga. Aztan majd megy kesobb ahova akar, de nem hatrany, ha megteremti maganak a felteteleit az utazasnak. Lehet, hogy maradi vagyok, de van kulonbseg a felretett penzbol utazas es a "nesze fiam/lanyom itt van 20.000 €, szorakozz csak a tavol keleten jovo nyarig" kozott. En is akkor utaztam, amikor mar magamnak tudtam fizetni. Volt hogy egy gorog nyaralasert (emlekszem, 40.000 Ft volt) egy honapig segedmunkaskodtam a fosuli mellett. Velhetoen nem lennek, tartanek most itt, ha mindent alam tolnak.

Vadalmaaaaa 2017.05.11. 13:48:23

Poszter! Menjél! Ezzel a munkaval lapcsolatban inkabb olyanokat olvastam,hogy lasszoval fogdossak a hajora a szemelyzetet de ,ha Neked ez a letelemed,menni kell. Csalad: el tudom kepzelni,hogy sokakat csalad var haza, nem te lennel az egyetlen csalados dolgozo.

London2009 2017.05.11. 13:52:12

@Demi78: Azt nem tudom, hogy mibol finanszirozzak masok, bar ezen en is gondolkodtam mar, en csak a ferjem peldajat tudom. Neki volt felretett penze mert dolgozott elotte evekig es jol is keresett iskola mellett. Aztan miutan az a penz elfogyott, akkor volt lollypop man (ez szerintem annyira vicces), meg pultos meg mittomen mi az egy ev alatt. Azsia meg azert meg mindig olcso. Ott sokaig el lehet lenni a mashol megkeresett penzbol.
A kelet-europaiaknak teljesen mas a penzhez valo hozzaallasa altalaban. Ha meg lenne is 10ezer euroja valakinek 20 evesen, azt sem valoszinu, hogy vilagkoruli utra koltene. Ha nekem a gyerekem menni szeretne es ahogy te mondod lenne ra valami kerete, tuti, hogy megtoldanam neki egy kis penzzel vagy a kezebe nyomnek egy bankkartyat arra az esetre ha valami gond van, vagy elfogy a penz vagy barmi. Persze halalra aggodnam magam az alatt az egy ev alatt, de en bizom benne, hogy ilyen fuggetlen, eletrevalo gyereket fogok tudni majd nevelni. Ez nem jelenti azt feltetlenul, hogy ebbol egyenesen kovetkezne a felelotlenseg, dolgozni nem akaras stb. Szerintem mig fiatal addig menjen es tapasztaljon. Az eletbe meg belecsoppenhet a vilagkoruli ut utan is. Forditva mar nehezkesebb.

Shaktee 2017.05.11. 14:21:08

Ahogy a mivelt francia mondja: si il faut y aller il faut y aller

menni kell ha menni kell.

Golf2 2017.05.11. 15:13:17

@London2009: Huszonévesen dolgozni kell nem tekeregni,arra ráér nyugdíj alatt,tele vannak a hajók,a világ, utazgató nyugdijjasokkal.

London2009 2017.05.11. 15:22:18

@Golf2: hahaha. Szerintem mondjuk pont nem.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.11. 15:38:58

@London2009: csak 1 kerdes, mekkora okologiai labnyoma is lenne ennek a celtalan fiatalkori utazgatasnak, ha mindenki a vilagon ugy megtenne, mint a nyugati orszagokban elok elenyeszo szazaleka?

P.Elliot 2017.05.11. 15:44:35

@London2009: Ez a dolgozni iskola utan vagy nem, hat embertol fugg, van akinek jot tesz, van aki ellustul.
A ferjednek jot tett, a baratnom fia azota sem talalt magara, nincs kedve dolgozni csak csavarogni pedig milyen rendes kis kolyok volt valaha, diakmunkazott, vett maganak motort is amire nagyon buszke volt hogy maga kereste ra a penzt, olyan igeretes jovonek nezett elebe.
Jott a kepbe a papa aki laza ficko volt, atadta a felfogasat a gyereknek mikor az felnott lett, egyutt is koszaltak, hol dolgoztak, hol nem, a fiu lehetett 10 eves amior a szulok elvaltak, a srac most 41, / az apa oreg mar meg a masodik feleseg nem engedi sehova/, 2 gyereke van, illetve 3, a harmadikert nem kell gyerektartast fizetni mert lemondattak rola a szuletes utan hogy nem kell de nem keresheti vele a kapcsolatot, a masik kettovel tartja, jo apa mert mindig viszi oket mindenhova de az egyik gyerek anyja, / mindharom gyerek mas notol szuletett/ mar kezd megijedni hogy a fiu mit tanulhat az apjatol mert kezd romlani, iskolaban is/, a pasas sosem nosult meg mert szerinte mindig a nokkel van a baj, egy kivert kutya szerintem, a szakmajaban ami tuzolto kocsi szerelo, nemigen van munka, illetve betoltve, a valahai helyet persze akkoriban otthagyta, dolgozik azert, gepkocsit vezet de neha honapokra felmond, kicsit lazit ahogy mondja.
Faj a szivem latni hogy hogy elszarta az eletet, semmije nincs csak a gyerektartasokat mondhatja magaenak.
Szabadideje van persze, na, ennyit mondhat magaenak, meg tisztesseges nyugdija sem lesz.
Ha az apa akkoriban nem mutat neki utat a szabadsag fele akkor ez most nem igy van, jo tanulo volt, kotelessegtudo, anyjanak a buszkesege, mara az anyja csak konnyezik ha kerdezem hogy mi van vele....
A fia a pasasnak kezd rahasonlitani, a lany mar tini, az viszont tele kritikaval az apja fele...
Nem minden ember egyforma, csak erre akartam ramutatni...
En sosem biztatnek senkit arra hogy most vagy fiatal, most lazitsal....

Golf2 2017.05.11. 15:46:45

@London2009: Melyik nem? Kérdezd meg montroyalt mennyi a nyugdíjas a hajókon. Szerintem több mint a fele.

London2009 2017.05.11. 15:49:45

@Golf2: nem ugy ertettem. Hanem a ketto elmeny nem osszehasonlithato. Szep is lenne ha vensegemig kellene varnom az utazgatassal.

mojyo (törölt) 2017.05.11. 15:50:55

@Golf2: Jaja, csakhogy a mai fiataloknak eselyuk sincsen mar azokra a biztos allasokra es nyugdijakra, amikkel ezek a mostani nyugdijasok utazgatnak a vilagban. (Cserebe persze internetnomadkodhatnak meg mittudomen.)

London2009 2017.05.11. 15:51:54

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Ezzel kulonben pont kivetelesen egyetertunk. Gyakran gondolok en is arra, hogy mennyit valtozott ilyen szempontbol a vilag. Hiszen regen tenyleg csak a gazdagabbak kivaltsaga volt a repules, nem lehetett a fapadosakkal csak ugy elrepkedni egy hetvegere. Mondjuk en akkor szoktam inkabb erre gondolni, amikor mondjuk egy napra Svajcba kell repulnom. Reggel megyek, este jovok. Persze azert ez talan tomegeket nem erint, de akkor is.
Celtalannak viszont semmikeppen sem neveznem a hivjuk magyarul vandorevet. Valamint nem is jelent feltetlenul sok repuloutat. Hiszen utana gyakran vonattal vagy barmi egyeb jarmuvel folytatjak az utjukat. Illetve egy helyen akar hetekig is maradnak, tehat nem ugy kell elkepzelni, hogy ket naponta repkednek ossze vissza.

Golf2 2017.05.11. 15:54:47

@P.Elliot: Ez mind 1 ember? Laza fickó, jó apa,kivert kutya...Nehéz megfelelni.

London2009 2017.05.11. 16:10:33

@P.Elliot: Ez sajnos ilyen mi lett volna ha tipusu sztori. Lehet, hogy amugy is erre a sorsra jutott volna ez az ipse. Ez mar nem fog soha kiderulni. Van aki gyerekkoraban jo tanulo, aztan kamaszkent bolondul meg es utana nincs visszaut. Egyebkent lehet, hogy a ficko igy baromira boldog. Lehet, hogy senkivel nem cserelne el a tisztes kispolgari letet az o izgalmas kalandor eletere.
Biztatni en sem biztatnek senkit. De ha menne, en nem tartanam vissza a kolykot, inkabb tamogatnam.
Azt, hogy a ferjemnek jot tett e, azt nem tudom. Gondolom az ut nelkul is hasonloan jo ficko lett volna belole. De artani nem artott neki, csak olyan elmenyekkel lett gazdagabb, amikre mindig orommel gondol vissza. Masreszt meg o pont, hogy a kemeny munkat meg a penz erteket tanulta meg. Ha nem indult volna el, akkor szerintem soha nem vegzett volna ilyen nehez munkakat. Maradt volna elete vegeig az iroasztal mogott. Biztos, hogy mindenre van pelda.
Egyebkent 2014-ben majdnem egy honapig utazgattam Ausztraliaban. Na es sok backpackerrel talalkoztam meg dumalgattam az utam soran. Meg is allapitottam magamban, hogy ebbol en mar kioregedtem. Mikor Whitsundayson voltam minden nap backpacker menzan kajaltam, meg utana ott logtam a fiatalokkal par esten at. Irto jol ereztem magam az az igazsag. Persze aztan orommel mentem vissza a tisztes szallodai szobamba. Az ut vegen meg boldogan erkeztem haza. 3,5 fel het eleg volt nekem. Azt hiszem belolem nem lett volna jo backpacker! Vagy szimplan mar megevett az ido vasfoga. :DD

P.Elliot 2017.05.11. 16:13:47

@Golf2: Ugy ertettem hogy jo apja a gyerekeinek mert torodik veluk, viszi magaval hetvegeken, amikor van penze jobban akkor vesz nekik mindenfelet, szoval nem razza oket le, nem ugy mint a sajat apja aki csak felnott koraban kezdte jatszani az apat es jol el is tolta otet.
Egyebkent laza ficko, nem? Kivert kutya is egyben mert sincs senkije nehany hasonszoru baraton kivul bar azok is fogynak, megnosultek es mar nincs idejuk lazan elni.
Lassan affele maganyos farkas lesz....

P.Elliot 2017.05.11. 16:19:19

@London2009: Nem, nem boldog a ficko, olyan mogorva kepu, mindig mindent kifogasol mindenben.
Egy csupa mosoly kis vihoraszo kolyok volt, meg tini koraban is, az apjaval valo csavargasnal is, utana valtozott meg, most kezdi szerintem felfogni hogy kikopott mindenbol, a nokrol ma is az a velemenye hogy minden bajnak ok az okozoi, gondolom a terhessegek, arra nem volt eleg inteligens hogy maga is vedekezzen, egyebkent randevuzik de nemigazan all le vele normalis no.

London2009 2017.05.11. 16:24:34

@P.Elliot: Ez inkabb a gyerekkoranak meg a szuleinek az egymassal es a vele valo viszonyanak a kovetkezmenye, mintsem a csavargasnak. Bar en nem az ilyenfele lofralasrol beszeltem, hanem a felsofoku tanulmanyokat megelozo vagy koveto “vandorevrol” volt szo.

P.Elliot 2017.05.11. 16:28:57

@London2009: Lehetseges de amig nem jott ossze az apjaval meg annak az eletmodjaval nem volt vele a vilagon semmi baj, az apa lehetett meg a kotetlen eletmod az a porszem ami a fogaskerek koze kerult...

London2009 2017.05.11. 16:34:55

@P.Elliot: akkor az apja lett a kavics a fogaskerekek kozott...meg fiatal. 41 evesen meg mindent ujrakezdhet.

Csodabogár 2017.05.11. 17:20:28

@swing gitan: Ennyiért már a MET-be is mehetsz!

Shaktee 2017.05.11. 17:22:29

@Csodabogár: Kb 100 lesz egy jegy.. általában a harmada a last minute deal

Majd megyek ha ott énekel a Divine Miss Midler :D

kék madár 2017.05.11. 17:29:39

en nem mennek, a kalandnak eleg korlatozott definicioja szerintem egy hajon tolteni honapokat. Miert nem gondolkodsz mas munkaban, orszagban? Body Sylvieynek is osszejon, hogy keresztul-kasul szorfozi a vilagot, neha lefenykepezik ot egy Quiksilver naciban, es utaljak neki a penzt a kovetkezo utjara.

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 17:42:28

hat... segedpincernek valoban ugy az alja, de jo par év kell es lehet pincer ami kisse jobb, elvetve van jatt, mert azt a hajo szedi be ,visszaosstanak, de mennyit ..szegenyeket sajnalom amikor egy rovid idore kimehetnek a varoterembe, es ezerrel netteznek a foldon ulve . a mi hajonkon csak indoneziak voltak , nekik super de egy europainak nem tudom .. a shopba is sokat ugralnak hurcolkodnak ide -oda, szabadabb, sokat lehet csak jelenlenni a boltba, mert vasarlo nincs , de kevesebb penz , egyebkent nekik is osztanak keveset a jattbol ... a legjobb az ilyen general munkak kozul a casinosoknak azok tenyleg tengenek lengenek kikotokben nem mehet a casino, meg ember sincs , ok mindig kimennek kirandulgatni ..

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 18:07:02

@Golf2: nyugdijas a hajon ... 90% ..es nagy reszuk nem is a friss nyugdijsok a nagy atlag 70-80 éves .....talan a Disney hajon lehetnek fiatalabbak ..

vilagot latni a hajon dolgozni jo de nem mindenki kerulhet be egy world cruisera meg kiszalni sem sok alkalom v ido adatik ..... ahol en jarok kb ugyanazok vannak mindig az osszes dolgozo..

London2009 2017.05.11. 18:07:57

@kék madár: legutobb total veletlenul ugyanazon a hullamtoresen, ez de hulyen hangzik magyarul, tehat ugyanazon a surf breaken voltam mint Szilvi! Ugyhogy vegeredmenyben azt hiszem, most mar en is celeb vagyok. :D
Viccelek. De tenyleg ott voltam.

Shaktee 2017.05.11. 18:39:03

@London2009: kérjük a bikinis illusztrációkat bizonyitéknak :-)

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 19:07:25

igen de a nejem a capitalsnak drukkolt mert szebb a mezuk .. Oilersnek se sikerult too bad .. Go Sens ..

Shaktee 2017.05.11. 19:38:09

@montroyal ( CAN qc): Ha a pingvineken továbbjutunk jossz ottawaba, megyunk egy dontos meccsre, nosebleeds seats, okey?

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 19:52:12

@swing gitan: OK GO GO ! :-)

egyebkent Viktoria daykor megyunk de elotte a kovetsegre kellene mennunk névvaltoztatasert a nejemnek ma kerek idopontot majd meglatjuk ..

Shaktee 2017.05.11. 19:55:13

@montroyal ( CAN qc): Kuldom az fb-n a telefonszamom, oszt meglatjuk

kék madár 2017.05.11. 20:07:05

@London2009:
Bali?
mi a kulonbseg kozted es a celebrity kozott?
Te megerdemled
:)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2017.05.11. 20:21:33

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: csak 1 kérdés. Miért van minden értelmes dologra valami szalmabáb érved? :D

Beriman 2017.05.11. 20:35:15

@Golf2: Szerintem éppen fiatalon kell kóborolni a világban, egészségesen. A nyugdíjjastábor már nem az, kivétel persze akad.
Ha lehet nem kell addig várni...mert lehet lemaradsz sok sok szépről :)

NorthPier 2017.05.11. 20:40:14

Itt egy igazi tengerjáró, aki nyugdíjazás után néha azt álmodja, hogy a Kaposon hajózik :-)
(Igazi rémálom lehet, tekintve, hogy néhol bokáig sem ér.)
www.nlcafe.hu/eletmod/20170511/magyar-tenger-hajozas-simon-csaba-kapitany/

Nem panaszkodhat, volt egy mozgalmas élete...

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 20:44:08

@swing gitan: OK jo utat .. nekunk 18. d.e. van idopontunk a kovetsegre megyunk utana aztatni magunkat a Nordic spasba es este sor fish&chips a Dublinerbe ... majd maskor osszefutunk a donton biztos :-)

Beriman 2017.05.11. 20:45:05

Ha az ember a kalandozásaival még pénzt is keres, akkor nincs baj. Vannak utazók mindig és lesznek is, még hajón is...nade ,ha az ember idősebb lesz és keresne más munkát... az mi lenne?

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 20:46:39

@Beriman: a rovideb utakra biztos de 1-2-3-5 honapos utakat keves fiatal v dolgozo engedhet meg maganak foleg idoben .. csak a penzes nyugdijasok ..

montroyal ( CAN qc) 2017.05.11. 20:52:29

@Beriman: kóborolni a világban, egészségesen
na ezert se kell felteni a nyugdijas 70-80+ eveseket .. tavaly majdnem a kabinunkal szembe volt az orvosi .. nagyobb a sor mint otthon az SZTK ba ..ja jo resze tolokocsival jarokerettel bottal kozlekedik es neha ki se tudnak szallni a hajobol pl tenderezesnel .. de nekuk ott a helyuk ... a 94 eves bacsi a kovetkezo 2 evre mar lefoglalta a vilagkoruli utat :-)

gabors 2017.05.11. 21:00:47

@swing gitan: "Kb 100 lesz egy jegy." annal azert szerintem tobb kevesbe felkapott show-ra sem nagyon van 100 alatt arra amirol irtam a legolcsobb jegy volt $79 fel egeszen $300 korulig

Beriman 2017.05.11. 21:04:31

@montroyal ( CAN qc): Mondom én, fiatalon egészségesen az ok, de van aki csak öreg korára tudja megengedni magának a nagy hsjót, de csak nyaralni, mert nyugdíjasokat már aligha vesznek föl melózni :))))))))))

Shaktee 2017.05.11. 21:06:24

@gabors: dunno...4 éve 40 volt a zsuga a Memphisre, Chris Walken komedia is kb annyi volt..kiderul..
150$ max, tobbet azert nem.

adg 2017.05.12. 05:25:38

@London2009: "Egyebkent 2014-ben majdnem egy honapig utazgattam Ausztraliaban. "

Emlekszem. Es galad modon be sem ugrottal hozzank egy kavera, pedig hogy megbeszeltuk mar elotte. :)

London2009 2017.05.12. 10:49:41

@swing gitan: Szilvirol? Oh hat vele tele az informacios szupersztrada! :D

London2009 2017.05.12. 10:52:00

@kék madár: Hudhuranfushi, Maldiv Szigetek. Irto vicces volt, mert kerdeztek tolem, hogy na es en honnan jottem. Mondom Magyarorszagrol. Jajj tenyleg, van itt masik magyar is! Ott van, o az! Erre ott volt Szilvi! :D Azonnal meggondoltam magam, hogy igazabol en Angliabol jottem...bye. :DD

London2009 2017.05.12. 10:53:14

@adg: nem utana beszeltuk meg? Nem baj, legkozelebb megyek! Az tutifix! Amugy is tervben van egy ujabb ut feletek. : )

Shaktee 2017.05.12. 14:21:13

@London2009: cheap excuse mamacita :-))

gabors 2017.05.12. 15:41:36

@swing gitan: :Je suis Charlie :P : majd megy a menopause utani noi kulonitmeny es annyi lesz nekik megint .... :-((

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása