oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 27. 06:30,  Hogyan szerezzünk barátokat külföldön? 267 komment

2017. április 27. 06:30 Határátkelő

Hogyan szerezzünk barátokat külföldön?

A kommentek között már megismert szÖveges professzor négy éve költözött Svédországba, és mint minden határátkelő, ő is megtapasztalta, mekkora kihívás új kapcsolatokat, netán barátságokat kiépíteni. Az immár pár napja futó felhívásra pedig meg is írta élményeit, melyek között vannak negatívak és pozitívak egyaránt, no és pár meglepetés is. 

Írd meg te is, hogyan alakult ki az ismerősi köröd külföldön! Nehéz volt új ismeretségeket kötni? Miben más ismerkedni, mint Magyarországon? A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com

baratsag_csoport_foto_pixabay_com_adinavoicu.jpg

„Mi 4 éve költöztünk Svédországba a párommal úgy, hogy az új országban nulla kapcsolattal rendelkeztünk. Így mindent újra kellett építenünk. Tekintve, hogy otthon elég nagy társasági életet éltünk, így fontos szempont volt, hogy találjunk barátokat itt is. 

Bevezetésként annyit, hogy nálunk a költözés fő szempontja nem a pénz, hanem az otthoni légkör, mentalitás, hozzáállás katasztrofális állapota volt. A rossz értelemben vett magyar mentalitást, azt a fajta demagógiát már egyre kevésbé tudtuk elviselni. 

Az értelmetlenségnek és ostobaságnak a non plus ultrája volt, hogy példának okáért az utolsó magyar állásinterjúmon már a pártállásom volt az első kérdés. Mikor ezen nagy kelletlenül túljutottunk, akkor kaptam csak szakmai kérdéseket. Ehhez nem is kell azt hiszem többet hozzáfűzni. 

Magyarokkal miért nem? 

Ebből kifolyólag úgy indítottunk Svédországban, hogy magyarokkal nem nagyon akarunk ismerkedni. Ehhez hozzájárult az is, hogy külföldön élő ismerőseink jelentős része számolt be arról, hogy külföldön sok magyar előszeretettel nyúlja le és csapja be a másikat. 

De jobb esetben is megy az értelmetlen versengés és egymás zsebében turkálás, hogy vajon mije van a másiknak, meddig sikerült eljutnia külföldön. Ez az utóbbi jelenség sajnos számunkra is beigazolódott és néhány itteni magyar kapcsolatunk végét jelentette. Szerencsére azért lettek végül magyar barátaink is, de nem túl nagy számban. 

A kelet-európaiakkal könnyen ment 

Első körben persze az új munkahely és a nyelviskola tűnt kézenfekvőnek az ismerkedésre. Míg a munkahelyen lehetett svédekkel találkozni, addig a nyelviskolában csak külföldiek voltak. Vicces volt, hogy a közép- és kelet-európaiakkal kb. 3 perc alatt összebarátkoztunk, mintha csak egy városból származnánk mind. 

Tetszett, hogy a lettektől elkezdve a bosnyákokig ugyanolyan élményeket és tapasztalatokat hoztunk otthonról, olyan volt velük az otthonról és a gyerekkorunkról beszélgetni, mintha tényleg egy helyen nőttünk volna fel. 

Egyetlen zavaró tényező volt, hogy a románok közül - akik egyébként szintén nagyon kedvesek és rendesek voltak - egy sem bírta ki, hogy ne eresszen el egy Erdéllyel vagy Trianonnal kapcsolatos csípős megjegyzést. 

Ezen valami frappáns, vicces megjegyzéssel mindig próbáltam gyorsan túllépni, teljesen feleslegesnek tartottam ilyen értelmetlen vitákba és konfliktusokba bocsátkozni. Ha erre vágytam volna, akkor otthon maradok és nekiállok politizálni. Ezért nem kell Svédországig jönni. 

Közel-keleti barátok 

Bár mindig nyitott voltam az új kultúrákra és nyelvekre, és sosem voltam rasszista, azért mégis kissé szkeptikus voltam a harmadik világbeli bevándorlókkal. 

Azt hiszem mindenkinek idő kell, hogy alkalmazkodjon az új országhoz, ahová költözött, amíg megtanulja a nyelvet, és eljut arra a szintre, hogy tudjon és akarjon kommunikálni és ismerkedni másokkal. 

Így esett meg velem az a dolog, amit otthon sosem gondoltam volna, hogy a svédországi ismerőseim igen jelentős része közel-keleti bevándorló lesz. A legnagyobb tévedés, ha valaki származás vagy vallás alapján általánosít velük kapcsolatban. 

Ők ugyanúgy sokszínűek, és ugyanúgy sokféleképpen gondolkodnak, mint akár a magyarok, egyáltalán nem homogén a társadalmuk. Mivel én sem vagyok ortodox keresztény, így én is azokkal barátkoztam össze könnyen, akik maguk sem ortodox muszlimok. 

Hanem integrálódtak, asszimilálódtak az európai társadalomba, nyitottak voltak az itteni értékekre. És nem no-go zónában élnek, és nem autókat gyújtogatnak szabadidejükben. 

Elnézést, hogy ezt külön kihangsúlyozom, nem akarok elmenni ilyen irányba, de követem a magyarországi híreket, és egészen elborzaszt az a fajta propaganda, amit otthon az elmúlt években sugároznak. 

A svédekkel nehéz 

Általánosságban elmondhatom azt is (persze ez személyes tapasztalat és szubjektív vélemény), hogy magyarként könnyebben megtaláltam a közös hangot a közel-keleti bevándorlókkal, mint a svéd őslakosokkal. 

oldaldoboz_kesz_2.jpgÉs itt tovább is ugranék a svédekkel való barátkozásra. Hát igen, talán ez a legnehezebb. Nem is nyelvi korlátok miatt, hanem a kulturális különbség miatt. A svédek jóval zárkózottabbak, távolságtartóbbak. Sokkal nehezebben nyitnak, és lassabban jutnak el arra a szintre, hogy a szabadidejüket velünk töltsék. 

Általánosságban az a tapasztalatom, hogy az emberi kapcsolataik teljesen mások. Felszínesebbek és kevésbé figyelmesek. Ez persze nem feltétlenül rosszindulat, vagy nem azért van, mert nem érdekled őket, csak náluk ez így szokás. 

Akinél viszont megtörik a jég, azt nyugodtan nevezheted igazi barátodnak. Sokszor nehéz volt kielemeznünk és megemésztenünk ezeket a kis kulturális különbségeket. Gyakran elbizonytalanodtunk, mivel azok a gesztusok, amik itt normálisak, otthon már sértőek lennének. 

Próbálj kapcsolatot teremteni 

A svédekkel kapcsolatos kétségeimet megosztottam egy régebb óta itt élő barátommal, akitől kaptam egy jótanácsot: vedd át a kezdeményezést. Nem kell idegesítően nyomulni, de próbálj kapcsolatot teremteni és elébe menni a lehetőségeknek. 

Bölcs gondolat volt és be is vált, amit bátran ajánlok olyanoknak, akik hasonló kétségekkel küzdenek. Ezen kívül jó tanács, hogy sose hagyj ki semmilyen lehetőséget. 

Ha elhívnak végre valahova, az azt jelenti, hogy be akarnak venni maguk közé. Használd ki, és mindenképpen menj el. Ha egyszer-kétszer kihagyod, akkor többet nem hívnak, és nehezebb lesz újra bejutnod a körbe. 

Barátkozás helyett ismerkedés 

Zárásképpen egy otthoni barátunk gondolatát idézném, amit kiköltözésünk előtt kaptunk útravalónak, miszerint „sok olyan emberrel fogtok barátkozni, akikkel itthon szóba sem állnátok”. Mennyire igaza lett. 

Persze a barátkozás szót itt inkább helyesbíteném ismerkedésre, a kettő között nagy a különbség. Míg otthon automatikusan jönnek-mennek az ismeretségek, barátságok, kapcsolatok, addig itt néha - különösen a kezdeti időben - vadászni kellett őket. 

Persze lehet kritizálni, hogy minek ez a kényszeres ismerkedés, de itt szeretném leszögezni, hogy mi nem azok az otthonülő típusok vagyunk, akik rommá nézik az összes sorozatot a Netflixen, hanem nekünk sokkal fontosabbak az emberi kapcsolatok, a közös programok. 

Mások vagyunk, nem mindenkinek van erre igénye. De mivel nekünk volt / van, így sok olyan embernek adtuk meg az esélyt, akikkel otthon valószínűleg nem álltunk volna szóba. Ezen próbálkozások egy részéből barátság lett szerencsére, másokkal viszont hamar pont került a dolog végére. De jól van ez így. 

Olyanokat tartson maga mellett az ember, akikkel jól érzi magát, akikre számíthat, és akik rá is számíthatnak.”

HÍRMONDÓ

Vár a luxusmunka

Nem viccelünk, ugyanis egy luxusügyfelekkel foglalkozó utazási iroda keres szakértőt. Emellett azért kevésbé csillogó melók is akadnak.

Álom marad Ausztria utolérése?

Sajnos jó esély van a megtorpanásra, hiszen bár Magyarország jól teljesített az elmúlt években, szakemberek szerint ez nem jelenti azt, hogy az EU-s források elapadásával is így folytatódik majd. A kitörési pontot az oktatás és a menedzsment készségeinek fejlesztése jelentheti.

Dől a pénz a határátkelőktől

A hivatalos adatok szerint tavaly 5,4 milliárd dollárt utaltak haza a vendégmunkások, de nem hivatalos becslések szerint ennél is több pénzt vihetnek haza külföldről. Az ukrán gazdaság legnagyobb befektetői például nem a külföldi hitelezők, hanem a saját állampolgárai.

Biztossá vált a roaming vége

Immár semmi akadály nem állhat az útjába annak, amit nagyon sokan nagyon várunk, idén június 15-től ugyanis megszűnik a roaming-díj az Európai Unióban, miután az uniós tagállami kormányokat tömörítő tanács elfogadta a roamingdíjak jövőbeli nagykereskedelmi árairól szóló határozatot.

(Fotó: pixabay.com/AdinaVoicu)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: barátság Svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4812457435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2017.04.27. 07:12:03

Miután egy kiköltöző nem abban az országban járt iskolába, nem a helyi problémákba nőtt bele, jólval kevesebb közös kapcsolódási pont van a helyiekkel. Így természetes, hogy nehezebben megy az ismerkedés. - Persze ez inkább annak probláma aki igényli a társadalmi kapcsolatokat, és ezt nem látja be. Szóval ez a téma elsődlegesen az exrtovertáltak problémája.

puhacica 2017.04.27. 07:22:57

huha, en inkabb azon szoktam izgulni, hogy csak el ne hivjanak valahova, mert akkor megint ki kell talalni valami kifogast... :D

firg_firg 2017.04.27. 07:40:47

Sikerült egy új szót alkotni: luxusügyfél

Még a Google se tudja hogy mi az.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.27. 07:48:53

A jó barátság alapja hogy hagyni kell a másikat békén.

tanato 2017.04.27. 07:51:07

Nagyon jó cikk,lájkolom.Valóban,egy volt szovjet blockbéli polgárnak sokkal több közös gondolata,emlékei,szokásai,kultúrája van mint egy magyarnak egy nyugati személlyel.Jó meglátás.És az is hogy egy volt nacionalista,erősen magyarellenes szellemben nevelt volt szomszéd állambéli polgárral előbb utóbb előjön Trianon meg a szerintük ezeréves magyar elnyomás témája,kikerülhetetlen.Főleg román és szlovák viszonylatban,kisebb részben a szerbekkel,mivel nekik azért sok egyéb más néppel is van gondjuk. Azután:az is természetes hogy egy hasonló helyzetben lévő közel keleti polgárral is jobb a viszony mint akár egy hazai bűnözésre hajlamos,szürke vagy illegális jövedelemből élő tanulatlan polgárral.Ezt én is már egyetemista koromban megtapasztaltam anno.
Mivel ők sem egy homogén itthon banditának,hóditó seregnek nevezett terrorcsoport.Aki meg természetes módon nem bezárkózni szeret,hanem beilleszkedni,integrálódni,annak bizony közösségbe kell járni,egyház,sportklub,természetjáró vagy zenekedvelő vagy egyéb olyan csoportba ahol lehet ismerkedni.Anno rövid néhány hónapos FR.-beli tartózkodásom során én pl. két protestáns gyülekezetbe is jártam,meg konditerembe ott tudtam kötetlenül helybéliekkel ismerkedni.

kék madár 2017.04.27. 07:51:13

kedvenc sorozatom Welcome to Sweden, tele van hasonlo referenciakkal
www.imdb.com/title/tt3463606/

A roman munkatarsamnak azt szoktam regebben mondani a meetingek vegen:
"oh, and I need Transylvania back, remember?"
Mostanaban meg azt
"you keep it, and please consider annexing Hungary too"
Sajnos erti :)

SzZoole 2017.04.27. 07:52:23

@puhacica: mostanában nem kommentelek,de azért olvasom a blogot:)))
Jó lenne ha 2 hét múlva nem találnál ki semmi kifigast

Golf2 2017.04.27. 08:04:34

Bárkivel csak a saját fajtával nem?

SzZoole 2017.04.27. 08:13:00

@Golf2: ez így nem igaz,de ha az ember elér egy bizonyos szintet/szintre akkor megvalogathatja,hogy kivel/kikkel tartja a kapcsolatot

svédnyugger 2017.04.27. 08:21:10

”Csak” 36 éve élek Svédországban, így van egy kis tapasztalatom a kapcsolatteremtésben és ennek elkerülésében. Szerencsére mindig kisvárosban éltem, magyar csak 56-os volt, aki már teljesen asszimilálódott és más korosztály volt. Tehát kénytelenek voltunk svédekkel barátkozni. Nekem a svédek kulturája jobban bejött. Soha elôzetes bejelentkezés nélkül nem zavartak, s ezt elvárják másoktól is. Tiszteletben tartják a privát zónát. Csak egy példa – kimentünk csónakkal horgászni, fürödni, napozni. Ezen a tavon rengeteg kis sziget van. Ha valamelyik szigetecskén már volt egy csónak kikötve, akkor oda tuti nem jött más. Viszont ha elöre megbeszéltük a szomszéddal, munkatárssal, klubtárssal, hogy közösen horgászunk, grillezünk stb, akkor szívesen jöttek vagy hívtak minket. Rengeteg jó ismerôst és néhány igazi barátot szereztünk.
Sajnos özvegyen maradtam, nos akkor csak az igaz barátok maradtak, de akkor ez jó volt, békében akartam maradni. Anyagi okokból elköltöztem egy másik részére az országnak. Sokan kérdezték, hogy nem félek egyedül barátok nélkül élni. Nem, nem félek, hiszen itt is emberek laknak és azóta (5év) új ismeretségi, baráti köröm van ezen kívül a régiek is meglátogatnak néha. Nyitottnak kell lenni és akkor megtalálnak akik szimpatikusnak tartanak és viszont.

2017.04.27. 08:27:33

@Golf2: Nem egészen, de a magyarok nálam is hendikeppel indulnak, némi múltbeli rossz tapasztalatok okán. Mindenkinek van esélye, természetesen. De mindenkinek csak egy.

szÖveges professzor 2017.04.27. 08:28:25

@Golf2: @zoole uk:

Jó reggelt Mindenkinek! Én írtam a mai posztot.

"Bárkivel csak a saját fajtával nem?"

Ezt nem hangsúlyoztam ki a posztban, talán kellett volna, de az én/mi esetünkben arról volt szó elsösorban, hogy az otthoni légkörböl és a - rossz - magyar mentalitásból lett elegünk, amiért én - sokakkal ellentétben - nem Gyurcsányt, Orbánt, Sorost, vagy a gonosz manót hibáztatom, hanem - akár milyen rosszul is esik sokaknak, de - az átlag magyar embereket. Azokat, akik ilyen vezetöket választanak, és nem csak hagyják, hanem egyenesen kívánják, hogy uralkodjanak rajtuk és kib...anak velük. Ebböl következöen úgy éreztük, hogy a magyar társadalom nagy része az, akivel szemben állunk, aki nem tart igényt olyan honfitársakra, akik másképp gondolkodnak, elöre néznek, valami többet vagy jobbat szeretnének. Így kezdetben volt bennünk egy fenntartás a magyarokkal szemben, holott mi is 100%-ig magyarok vagyunk.

Ehhez hozzá jöttek a posztban említett rossz hírek a külföldi magyarokról: lenyúlások, átverések, kihasználás, egymás zsebében túrkálás, értelmetlen versengés... Ezzel még nem is foglalkoztam volna annyira, ha nem bizonyosodik be az elsö kanyarban, hogy tényleg létezik ez a jelenség. :)

A kezdeti rossz tapasztalaink ellenére sem adtuk fel az ismerkedési kísérleteket magyarokkal, de sajnos csak kb. 10%-uk ment át ezen a szürön. Azt hiszem arányaiban otthon sem lettünk barátok több magyarral, mint itt kint, de itt nyilván sokkal kevesebb magyarral van lehetöség megismerkedni, mint otthon.

Nem akarom hosszúra nyújtani ezt a gondolatmenetet, de még írhatnék böven arról is, akik velünk nem akartak barátkozni egészen nevetségesnek tünö okokból... :) Talán késöbb kitérek rá, ha úgy alakulnak a kommentek. :)))

kék madár 2017.04.27. 08:30:14

@puhacica: hulyere izgulhatod magad, az utcara meg ki mersz menni? :)

SzZoole 2017.04.27. 08:34:09

@szÖveges professzor: a 10% az meg sok is ami átmegy a szűrőn:)
Az én szűrőn úgy látszik sűrűbb szövésű,igaz én már 2008 óta szovom azt szurot

szÖveges professzor 2017.04.27. 08:36:21

@zoole uk:

Csak a hasamra ütöttem és írtam egy számot. :) Lehet több vagy kevesebb, nem vezetek statisztikát a magyar ismeretségekröl. De azt hiszem nálunk a 10% reális nagyjából.

Persze ez is változhat egy idö után. Volt, akivel nagyon jóban voltunk, de bekattant és így kifázott...

szÖveges professzor 2017.04.27. 08:38:36

@svédnyugger:

Mondhatom, hogy nekünk is bejön a svéd kultúra. Bár inkább úgy mondanám, hogy a magyar túl sok, a svéd kicsit túl kevés. Jó lenne valami "lagom" a kettö között. :)

SzZoole 2017.04.27. 08:39:24

@szÖveges professzor: több sztorit tudnék írni,csak hat az idő hiánya.....tudod aki dolgozik,annak nincs ideje egesznap itt baszni a legyet,úgyhogy csak este 5 után erek rá:)))

szÖveges professzor 2017.04.27. 08:40:40

@zoole uk: Hehe, én ma csak 11-re megyek, úgyhogy még kicsit maradok osztani az észt :P

2017.04.27. 08:49:54

@zoole uk: Addig fogalmazd a sztorikat szépen :)

szÖveges professzor 2017.04.27. 08:54:35

@Pink Petsch:

Ezt a magyar és svéd közötti kultúrára írtad? :)

Nekem az a véleményem a németekröl, hogy eléggé lenézik a magyarokat. Bár sosem éltem ott, de sokat jártam Németországban, és sok némettel találkoztam külföldön is, és ez volt az általános benyomásom. Mellesleg teljesen skizofrének, azóta sem tudnak szembenézni a múltjukkal. Ez persze durva általánosítás, de hát ez volt a benyomásom régebben, így sosem éreztem, hogy nekem oda kéne költöznöm.

SzZoole 2017.04.27. 09:03:32

@Pink Petsch: nem kell fogalmazni,a fejemben vannak,akar nevekkel is:))

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.04.27. 09:08:31

A helyiekkel leginkább azért nehéz néha barátkozni, mert ők már gyerekkoruk óta itt élnek, megvan a kialakult baráti körül iskolából, előző munkahelyekről, stb... és ebbe nehéz beilleszkedni. Főleg akkor, ha a nyelvet még nem beszéled folyékonyan.

Plusz egy helybéli baráti körnek van egy közös kulturális háttere, ami minél nagyobb a csoport, akivel barátkozni próbálsz, annál inkább akadályoz. Ha egyetlen hollanddal beszélek (akár hollandul, akár angolul), akkor még OK, nem fog sztárpletykákról beszélni (vagy ha igen, és rákérdezek, hogy "Wie de fok is Astrid Joosten?", akkor elmagyarázza), nem fogja feltételezni, hogy olvastam a holland klasszikus irodalmat (ahogy én se fogom feltételezni, hogy ő olvasta az Egri Csillagokat vagy a Pál Utcai Fiúkat), stb... de ha van 3-4 holland barát, akkor ők hirtelen elkezdenek találgatni, hogy ki a beépített ember a "Wie is de Mol?"-ban, és onnantól nem nagyon van beszédtéma.

A nyelviskolát én is csak javasolni tudom, nem csak azért, mert a nyelvtudás elengedhetetlen (még itt Hollandiában is, ahol 50 éves kor alatt mindenki folyékonyan beszél angolul), hanem mert ott könnyű barátkozni.

2017.04.27. 09:09:15

@szÖveges professzor: Ja, arra.
Én ilyet nem tapasztaltam. A németek valóban sokfélék, mondhatni tartományonként mások ;). Az Ossiekkal szerintem ugyanúgy megértenéd magad, mint a többi kelet-európai nációval.
Az a korosztály, amelyik '89 előtt családegyesitésre járt a Balatonhoz, bizonyos nosztalgiával gondolnak vissza, és egyáltalán nem nézik le a magyarokat. A többiek meg mondhatni semlegesek a nemzeti hovatartozásod iránt, legalábbis a saját tapasztalataim szerint.
Ha már olyan nemzetet keresel, amelyet annyira azért nem kedvelnek, akkor a farnciákat tudnám emliteni ;).
Szerintem, meg szembenéztek a múltjukkal, talán túlságosan is. De mire alapozod ezt?
Persze, nem a legjobb inditás ismerkedésnél rögtön a III. Reich-al kezdeni a társalgást, de ilyen minden nemzetnél van. A magyaroknál pl. Trianon, ugye ...

2017.04.27. 09:09:53

@zoole uk: Mna, akkor lökjed, apám :DDD

bpetya75 2017.04.27. 09:18:50

@Pink Petsch:

Egyetértek. Vannak jó távoli rokonaink Drezda mellett. Semmi lenézést nem éreztem soha bennük. Öcskös 15 évesen náluk kezdte felépíteni a közel perfekt német nyelvtudását, meg később is sokat járt feléjük, Szász-Svájc nagy kedvence a csávónak (meg is tudom érteni). 1-2 év múlva nagylányunkat veszik is időre a szárnyaik alá reményeim szerint, hogy neki is legyen egy erős némete. Szóval én is úgy látom, hogy velük jól szót lehet érteni.

szÖveges professzor 2017.04.27. 09:21:44

@Pink Petsch:

Talán hiba volt általánosítanom, hiszem nagyon kevéssé ismerem No-t és a németeket ahhoz, hogy ítélkezzek. De leírok 2 rövid sztorit a skizofrén helyzetekröl:

Egy idösebb (1941-ben született) ismerösünknél voltunk látogatóban, akiknél kint volt egy Hitler-kép a falon. Teljesen látható helyen, a nappali szegletében. Amikor elég meglepetten rákérdeztem és elkezdtem firtatni, hogy ezt meg így hogyan is gondolták, akkor meg nem nagyon tetszett nekik...

A másik egy egyetemista haverom volt, akinek nem tetszett, mikor mások (nem én!) valami nácis megjegyzést tettek rá viccesen (tényleg nem bántó szándékkal), hát vérig volt sértve. De amikor a Hadtörténetiben dícsértem neki a Wehrmachtot, akkor majd szétrobbant a büszkeségtöl a feje. :)

Fura helyzetek voltak... Nem igazán tudtam megérteni... :-\

Benikuty 2017.04.27. 09:29:04

@diggerdriver: ott a pont. Az igazi barátok megérzik, mikor van "szüksége" a másiknak reánk :)

DieNanny CH 2017.04.27. 09:29:25

Én sosem azt nézem, "mely nemzet szülötte" az, akivel beszélgetni/ismerkedni kezdek.
Mert, pl itt ismerek színesbőrű svájcit, és hófehér bőrű horvátot is, tehát eleve meg sem tudom ítélni.

A másik: tényleg olyan fontos lenne, hogy amelyik országban élek, csak azon ország állampolgáraival létező baráti kapcsolat értékes? 'Muszáj' abból az országból IS barátnak - na, jó, jóismerősnek - lennie?

Persze, Mo-on nincs választásom, elég ritkán lehet belefutni külföldibe - kivéve a turisták által kedvelt helyeket -, és talán ez a beidegződés maradt meg sok emberben.
"Csak akkor illeszkedtél be, ha vannak helyi barátaid."

Ja, köszi a posztot, érdekes volt.

2017.04.27. 09:29:46

@bpetya75: Jé, szia! :)
Hm, azért én enyhe túlzásnak tartom ezt a Szász-Svájcot, de nagyjából jófejek (kivéve a Pegidás/Legidás barmokat).

bpetya75 2017.04.27. 09:35:16

@Pink Petsch:

Szia ;-)

Hülyék mindenhol vannak. Öcskös is mondta, hogy volt, amikor beszart a villamoson valami újnáci barmok miatt, de az Göttingenben volt, nem Drezdában.

bpetya75 2017.04.27. 09:35:56

@Pink Petsch:

Amúgy Szász-Svájcban a táj tetszik neki. Meg nekem is.

2017.04.27. 09:41:54

@szÖveges professzor: Ahham, hát a nácizás -vicces formában is- eléggé nagy sértés, nagyobb, mintha azt mondanád az illetőre, hogy Arschloch. Olyan, mint amikor a romániai magyarokat bozgorozzák a kevésbé intelligens román atyafiak.
Viszont valóban van egy kis kettősség, mert egyrészt (hacsak nem neonáci az illető - hülyék minden nemzetben vannak) a hitleri népirtást, a náci-eszmét elitélik, és mint emlitettem, nagy sértés lenácizni valakit. Viszont az ország akkori technikai fejlődésére valahol büszkék. És ez érthető is, nem tagadhatják meg teljes mértékben az akkori Németországot, hiszen éppen ezáltal nem néznének szembe a múltjukkal.
Nos, az öregúr meg ... hm, mit is mondjak, olyan, mint otthon azok az idősebb polgárok, akik szerint Horthy fasza csávó volt. Velük sem állsz le megvitatni a témát, nem?

2017.04.27. 09:50:57

@bpetya75: Nekem a Fekete-erdő a kedvencem :)

Din Serpahis 2017.04.27. 09:52:51

@Pink Petsch: A regebbi svajci munkahelyemen volt egy ossie kollegam, nem nagyon ismertem de egyszer valahogy kozosen kaveztunk. Kerdeztem hova megy nyaralni, mondta, hogy ausztraliaba, errol elkezdtunk beszelgetni, kiderult, hogy gyerekkoraban sokszor nyaraltak a Balatonnal.

Aztan igy ram nezett a ficko es azt mondja, hat igen, az akkor meg nagyon mas volt. Es ezen mindketten mosolyogtunk egyet :)

Csodabogár 2017.04.27. 09:54:36

Svédországi kezdeteimben mindent a magyaroknak köszönhettem. Sok igen jó barátom lett közölük, sajnos már többnyire meghaltak. Volt még egy német barátnőm. Munkahelyemen a svédek szinte örökbe fogadtak. Tényleg olyan volt mintha a családom lenne. Ez persze nem azt jelentette, hogy összejártunk, hanem az, hogy bármi gondom volt rögtön segítettek. Érdeklődési köreink igen messze álltak egymástól, így barátságról nemigen lehetett szó. Nem ismertem senkit, akinek igazi svéd barátja lett volna, pedig sokan 56-tól ott éltek.
Jellemző még, hogy Stockholm belvárosában laktam egy 5 emeletes házban 6 évig és a házmesteren kívűl senkit nem ismertem. Beszálltak a liftbe akkor maguk elé meredtek, de szerintem inkább vártak, hogy egyedül mehessenek a lifttel. Ők ilyenek és kész.

Din Serpahis 2017.04.27. 09:55:21

@Pink Petsch: A franciaktol mindig kinyilik a zsebemben a bicska. Ket eve voltunk Colmarban karacsonyi vasarozni, kivettunk egy szobat egy hotelben. Reggel amikor mentunk el mondom a recepcion, hogy I would like to check out.
Erre kerdezett valamit a csaj franciaul, mire kozoltem, hogy sajnos nem beszelek franciaul szal english please. Erre nagy fintorogva atvaltott angolra.

Boaaa...

szÖveges professzor 2017.04.27. 09:56:30

@Pink Petsch:

Ezekkel nem nagyon tudok leállni vitatkozni és nem is akarok. Meglepett rendesen, de jobbnak láttam nem firtatni a dolgot. Nem is hiszem, hogy bárhova vezetett volna a kérdezösködésem.

Din Serpahis 2017.04.27. 09:59:25

A kelet europaiakkal meg tenyleg konnyebb. Amikor Becsben dolgoztam a ceg osszekukazott egy csomo embert kelet europabol, volt horvat, roman, szerb anyamkinja.

Egyszer elmentunk inni, az osztrak kollegak kicsit beittak, es elkezdtek obegatni meg sirankozni, hogy mekkora Ausztriaban a korrupcio, meg hogy a polgarmester megint valami haverjanak adta a metrofelujitast blababla. Na az egy marha emlekezetes pillanat volt, amikor erre a kelet europaiak mindegyszalig felneztek a sorukbol es osszeakadt a tekintetuk, nagyon sokatmondo volt :)

2017.04.27. 10:01:54

@Din Serpahis: Jaja, legendásan parasztok. Egyik echte német ismerősöm apja egy szerencsétlen baleset során Franciaországban került kórházba, egy német-francia határmenti kisebb városban. Az orvos ugyanúgy fintorgott, amikor németül kellett beszélnie az ismerősömmel, mint a recepciós csajod az angol nyelv miatt.

2017.04.27. 10:03:19

@szÖveges professzor: Nem feltétlenül vitatkozni akarok én ;) Csak a tapasztalataim meg a meglátásom ;)))

bpetya75 2017.04.27. 10:18:31

@Csodabogár:

Pont ezt mesélte egy cimborám, aki fél évig kint élt. Egy nem kicsi társasházban laktak, de azt mondta, hogy talán ha 4 lakóval találkozott a fél év alatt. Ez az elzárkózás nekem nagyon furcsa. Mondjuk a sarkvidék felé közeledve, ahogy egyre keményebbek a körülmények, gyanítom kicsit más a hozzáállás a társas kapcsolatok tekintetében...

Golf2 2017.04.27. 10:43:47

@Din Serpahis: "összekukázott""szerb anyádkínja" te aztán csíped a fajtádat onnan Svájcból.

Din Serpahis 2017.04.27. 11:00:44

@Golf2: Miert, hat ha egyszer ez volt.... nagyjabol akkor nyilt az osztrak munkaeropiac, tomegevel szivtak fel az IT-t kelet Europabol. Csak neven nevezzuk a dolgokat :)

London2009 2017.04.27. 11:22:54

Sajnos veget ert a nyaralsom, ugyhogy megint itt vagyok sokak oromere vagy banatara! : )
Nagyon jo a cikk!
A magyarokkal kapcsolatos resszel pedig teljesen egyetertek. Engem szerencsere senki sem probalt lehuzni, vagy kihasznalni. Viszont az irigykedesben volt reszem. Sokakat erdekel az, hogy amink van, honnan van? Egyaltalan miert van es kulonben is, nekunk konnyu! Folytathatnam, de folosleges.
Az is nagyon igaz, hogy itt olyanokkal is baratkozik az ember, akikkel otthon nem biztos, hogy tette volna. Nekem tobb “oreg” baratnom van. 60+-os vicces, jofej asszonyok. Nagyon birom oket. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.27. 11:32:59

@London2009:
Akkor ezért gondoltalak idősebbnek.
Mrtt sokkal érettebb a gondolkodásod, kifejezésmódod mint a korod indokolná.
Erre legyél büszke.

Főgebra 2017.04.27. 11:46:46

@Pink Petsch:

Az is egy "pikáns" kérdés, hogy miért szükséges az első találkozás alkalmával, az első három mondatunkban politikailag pozicionálni magunkat és ugyanezt elvárni a partnertől is!

Utána pedig csodálkozni, hogy nem lehet vele szót érteni!

firg_firg 2017.04.27. 11:47:07

Mindenhol vannak jo emberek is meg szar emberek is.

Ebböl következöen úgy éreztük, hogy a társadalom nagy része az, akivel szemben állunk, aki nem tart igényt olyan honfitársakra, akik másképp gondolkodnak, elöre néznek, valami többet vagy jobbat szeretnének. Így kezdetben volt bennünk egy fenntartás a emberekkel szemben, holott mi is 100%-ig emberek vagyunk.

Ehhez hozzá jöttek a posztban említett rossz hírek a külföldi emberekröl: lenyúlások, átverések, kihasználás, egymás zsebében túrkálás, értelmetlen versengés... Ezzel még nem is foglalkoztam volna annyira, ha nem bizonyosodik be az elsö kanyarban, hogy tényleg létezik ez a jelenség. :)

A kezdeti rossz tapasztalaink ellenére sem adtuk fel az ismerkedési kísérleteket az emberekel, de sajnos csak kb. 10%-uk ment át ezen a szürön. Azt hiszem arányaiban otthon sem lettünk barátok több emberrel, mint itt kint, de itt nyilván sokkal kevesebb emberrel van lehetöség megismerkedni, mint otthon.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.27. 11:58:50

Miért kellene barátkozni Nyugaton?

A magasabb GDP/fős országok állampolgárai szóba se állnak velünk (se).

Mi pedig ezt teljesen normálisnak érezzük, hiszen mi vagyunk az untermensch réteg.

NorthPier 2017.04.27. 12:03:18

Off
Két napja próbálom utolérni telefonon egy német gép-, és készülék gyártó magyarországi kizárólagos forgalmazóját. Reggel írtam egy emailt, kicsit később azt válaszolták, ne hívjam "magantelefonrol, hívószám nélkül, akkor felvesszük :-)"'.
Igen, szmajlival a mondat végén.
Természetesen otthonról vonalasról, hivoszammal mobilról, én innen hivoszammal mobilról hívtam őket.
A német cégnek vajon nem fordul meg a fejében, hogy nem nagyon fogynak a termékei?
(A webshopban csak készleten levő terméket lehet megrendelni, ez meg éppen nincs. Igaz , három másik termék sem az ötből.)
On

NorthPier 2017.04.27. 12:05:22

Otthonról.... hívTÁK, én meg innen (Angliabol) hivtam...

Csodabogár 2017.04.27. 12:20:26

@Din Serpahis: Nem vitás. Mostanában láttam egy német sorozat első részét a német tv-ben, ami pont az akkori időkről szól és a Balatonnál játszódik. Szerintem erős túlzások vannak benne, igaz én csak a 60-as éveket ismerem, mert akkor voltam idegenvezető. Elég sok szomorú jelenetnek voltam tanuja, amikor az idős szülők csak ott tudtak találkozni a gyerekükkel, a DDR-es beépített idegenvezető, meg árgus szemekkel figyelt és jelentett.
Akkoriban még a magyar személyzet is ember számba vette a DDR-ből jött turistákat. Ez sajnos a 80-as években már nagyon megváltozott.

2017.04.27. 12:25:14

@szÖveges professzor:

"de még írhatnék böven arról is, akik velünk nem akartak barátkozni egészen nevetségesnek tünö okokból."

Engem ez érdekelne.

Csodabogár 2017.04.27. 12:27:26

@bpetya75: Ezért nem izgattam magam a, mindenáron barátkozzunk svédekkel, dolgon. Munkahelyen tényleg elég közel kerültem hozzájuk és rájöttem, hogy ők egymással se barátkoznak. Ha találkoznak valahol klub, torna, vagy akármi, nagyon kedvesek, de csak addig. A magánéletük az tabu, ott ne háborgassa őket senki. Végül is én is örülök, hogy jelenlegi társasházban ugyan mindenkit ismerek, összesen 4 lakás van, de senkinek se jut eszébe senkihez csak úgy becsöngetni. Ha akar valaki valami, telefonál előbb.

London2009 2017.04.27. 12:46:55

@diggerdriver: oh, koszonom. Mindjart elpirulok. : )

svédnyugger 2017.04.27. 12:55:40

A bérházak és a társasházak tényleg így mûködnek, de ha kerted van és kint bóklászol, akkor beugrik egy-egy ismerôs (kerítés vagy nincs, vagy csak jelképes kb 1/2m magas). Télen csak a barátok jönnek, de nyáron a kertem átjáróház volt. (büszke is voltam rá, hiszen olyan gyönyörû volt.
Most társasházban lakom, 9 lakás, de csak 3 lakót ismerek. Ez a közösség ugyanúgy mûködik, mint a természetes kiválasztódás a barátkozásra. Van egy szomszéd (aki a virágaimat szokta öntözni) akivel hosszasan beszélgetek, de csak ha összefutunk, amúgy nem járunk egymáshoz. Sajnos az új barátaim közül a legkedvesebb mostanában halt meg, nagyon megviselt.

P.Elliot 2017.04.27. 13:04:56

A keleti blokkbol az oroszokkal es a lengyelekkel lehet azonnal baratsagot kotni mert szinte a nyakaba borulnak az embernek, az oroszok foleg es rogton kozlik is veled hogy testvernepek vagyunk, igy tudjak, igy hallottak otthon, igy vesznek minket, legalabbis regebben de szerintem most is.
Felvilagositani oket errol a testversegrol bunkosag volna mert ok valoban annak veszik es orulnek nekunk meg miert is utasitanak vissza a kitart kart? Meg odahaza elve sem...
Mint mar tobbszor kitargyaltuk itt, szerintem nem kell barat vadaszatot inditani sehol, semmilyen orszagban, egyszeruen kozejuk vegyulni kell, resztvenni az eletukben, ezt ugy ertem hogy eljarni rendezvenyekre, sportklubokba, hobbi kozossegbe, mindenfele ingyenes segito szervezetbe es nem nyomulva csak egyszeruen, baratokat lehet talalni ott.
Senki ne varja hogy azonnal beengedik a hazukba meg az eletukbe de az is el fog jonni.
Semmit se gorcsosen...
Annakidejen amikor elkezdtuk itt az eletunket a munkahelyen tudtak hogy most jottunk, onnan azonnal lettek baratok akikkel eljartunk veluk ide-oda, amerikaiak, korunkbeliek, segitettek mindenben, igaz hogy kertem is a tanacsukat, lelkesen magyaraztak, felvilagositottak, eszembe se jutott hogy ne fogadnanak be maguk koze annyira baratsagosak voltak.
Korai ismeretsegeink koze tartozik egy zsido szarmazasu, lengyel nevu amerikai srac aki nehany evvel fiatalabb volt mint mi, egyetemre jart es kozben nehany orat dolgozott is kozben hogy a tandijba besegitsen, itt lakott a szomszed zsido varoskaban, az is hozzank csapodott, ra azert emlekszem kulonosen jol mert azt allitotta hogy o egyszer az Egyesult Allamok elnoke lesz, majd o megmutatja. Elkerultek a szemem elol, valahova Kaliforniaba koltozott egy masik egyetemre de nem talaltam eddig az elnokok soraban, hehehe, vajon mi lett vele? Nagyon ambiciozus volt.
Ez a nehez baratsagot kotni szerintem azert van manapsag/ nekem manapsag sem nehez mert baratkozos tipus vagyok/, mert mindenhova tul sok kulfoldi ment, legalisan es illegalisan, magukkal hoztak mindenfele, a helyiek szamara riaszto szokast, beolvadni sem igazan akarnak es megtanultak tartani toluk. ..

szÖveges professzor 2017.04.27. 13:08:47

@svédnyugger:

Szívesen meghallgatnám ezeket a történeteket, hogy milyen volt régebben Svédországba jönni. :)

arncht 2017.04.27. 13:26:05

Nem tudom milyeb allasinterju lehetett az... De en siman leszereltem volna, a nem erdekel a politika valasszal. Mert ha vki hagyja magat igy provokalni, azt valszeg megis csak erdekli.

A kozelkeletiek... Sosem az egyennel van a baj, hanem a tomegekkel. Par idegen szepen be tud illeszkedni 100 masik koze, de amikor 30-40 probal, nem megy (vagy nem akar), es elkezdenek gettokat letrehozni, nah az nem mukodik.

De amugy nem remkeltes, becsben is komplett keruletek vannak, amit nagy ivben elkerulnek a befogado es liberalis osztrakok, mert ott "olyanok" laknak. Igaz nem csinalnak belole hirt, mint otthon, de ettol a problema letezik, csak felreforditjak a fejuket.

2017.04.27. 13:49:38

@Főgebra: Mondjuk, ez inkább otthonra jellemző ... sajnálatos módon.

2017.04.27. 14:01:24

@arncht: Na, mesélj nekem ezekről a kerületekről ... pontosan hányadik kerületek is? Ugyanis a 10.-ik kerület egy részében, a Hauptbahnhof környékén valóban nem sok osztrák lakik, mert az a környék évtizedek óta bevándorló-környék. Ne kezdj el vigyorogni, hogy ugye-,egmondtad, mert tévedsz. Nem muszlim gettó, hanem vegyes bevándorló töröktől a négeren és muszlimon, ázsiain át a kelet-európai nációkig minden van ott. Kész kavalkád az öltözékek sokszinüsége. Ugyankkor viszont a 10.kerület zöldövezeti, társasházi részén osztrákok (is) élnek, az már egy polgáribb környék. Ugyanabban a kerületben.
Nos, ezek után, igen kiváncsi vagyok melyek azok a kerületek Bécsben, amelyek szerinted közel-keleti gettók?

arncht 2017.04.27. 14:16:42

@Pink Petsch: hat mongy az u6 vonalara eleve nem szivesen ulok fel, es szallok ki sok helyen. de margaretenben sem nagyon latsz feher embert, ha bemesz egy uzletbe, ott laktam. ha elmesz a szent anna gyerekklinikara kb 80%ban nem osztrakot fogsz latni, nagyobb reszuk nem is europai. kb ott lathatod becs jovojet - de elmehetsz akarmelyik bevasarlokozpontba es csak figyeld, hogy mekkora a fejkendosok aranya a babakocsit tolok kozott. ottakring kornyeke sem eppen matyohimzes.

tegnap hivtam az osztrak munkatarsamat ebedelni a milleniumcitybe, konkretan azt mondta, hogy oda nem jon, mert ott sok a fura arc, es bandaznak az "osztrakok", elkeruli azt a helyet.

amugy nem kozelkeletiek vannak tobbsegben, hanem torokok - es nekem semmi bajom a sokszinuseggel, jo a diverzitas, de az nem, amikor ugy alakitanak at komplett kornyekeket, hogy a fodraszaton mar nemet szoveget se latsz, es csak torok fotok vannak kirakva. az sem tetszik, hogy bandakba verodve tamadnak meg olyan mas naciokat, akikkel problemajuk van az ohazaban.

arncht 2017.04.27. 14:22:33

@Pink Petsch: de elmehetsz pl a salzburg melletti halleinbe, ok is tudnanak neked meselni, esetleg kisetalhatsz lieferingbe, vagy a buszon is megtapasztalhatod az aranyokat az europarkba kifele.

2017.04.27. 14:24:07

@P.Elliot:

"a nyakaba borulnak az embernek, az oroszok foleg "

Én nem ismerek oroszokat, szóval semmi saját élményem nincs erről, csak egy jópofa sztori egy mo-i barátomtól:

Ez a barátom félig orosz, és a családjának az a fele ráadásul a távol-keletről származik (ami fogalmam sincs, hogy jelent-e különbséget). Lett neki egy félig cigány származású magyar felesége, ami ugye magyar körökben olyan, mintha valaki mindig fingana a liftben (nem a világvége, de azért illetlenség csinálni), és amikor kiutaztak oroszországba bemutatni a családnak, persze a feleség aggódott, hogy úristen, nagyon utálni fognak, amiért cigány vagyok?

És akkor az anyós megnyugtatta, hogy ne aggódj kincsem, az oroszok mindenkit utálnak, a magyarokat is, úh teljesen mindegy, hogy cigány vagy-e.

Fogalmam sincs, mennyire tipikus a történet.

2017.04.27. 14:37:23

@arncht: Ahham, szóval Bécs leghosszabb mmetróvonalára nem szivesen ülsz fel, mert van pár megállója a töbségében törökök által lakott környékeken. Nézd én ezzel nem tudok mit kezdeni, akkor járj csak a Ringen a nosztalgiavillamossal, komolyan.
Én a 10-ik kerületben éltem Bécsben, a Keplerplatznál, szóval az, hogy neked frászod van a fejkendőktől a Margareten -en legfeljeb csak megmosolyogtat. És mondd, a különböző néger nációkhoz tartozók fejkendői is zavarnak, vagy csak a muszlimokéi?

arncht 2017.04.27. 15:36:36

@Pink Petsch: semmi bajom ezekkel az emberekkel es a kulturajukkal, szivesen meglatogatom oket a hazajukban, de ahogy en nem akarok kis magyarorszagot csinalni becsbol, ok se tegyek ezt europaval. en egyutt elni akarok ezekkel az emberekkel az orszagukban, nem atalakitani oket, es rajuktukmalni a vallasomat es a szokasaimat, stb, atalakitva a befogado kornyezetet. europa nyitott a sokszinusegre, de ezt kozos jovo epitesere kellene hasznalni, nem egy gettoera.

ha te ezt nem ezt szereted, akkor koltozz kozejuk, kivanom, hogy olyan kornyeken eld le az eleted, amilyet teremtenek. en vagyom oda, nekem megfelel a hagyomanyos ausztria.

Din Serpahis 2017.04.27. 15:46:32

@arncht: Mondjuk a millenium cityvel nem tudom mi a gond, mi anno általában oda jártunk ki kajálni (merthogy az iroda Brigittenauban volt) és nekem soha semmi problémám nem volt vele, de osztrák kollegáknak se.

arncht 2017.04.27. 15:54:19

@Din Serpahis: en is szoktam odajarni, nem en mondtam.

montroyal ( CAN qc) 2017.04.27. 16:47:20

nalunk mivel 2 fo natio él a baratsag ugy alakul ,hogy ha a franciaul akarsz, erolkodsz rogton kozelebb kerulsz a franciakhoz , nem biztos, hogy baratkoztok ,de kedvesebbek beszelgetnek (koszonnek) es kesobb lehet kozos program BBQ .... az angolokkal soha ... ha evekig dolgozol veluk akkor sem , se koszones ,se beszelgetes, baratkozas .. talan ha feljebb vagy a rangletran( nekem soha nem sikerult feljebb kerulni ) talan akkor kozelednek de az en hazam az en varam .. szomszedoknal sem ..

puhacica 2017.04.27. 17:14:12

@zoole uk: mit lehet erre mondani? :D

@kék madár: ennel hulyebbre mar hova... nem a meresen van a hangsuly, hanem az akarason.

@NomádMatyi: introvertalt! :D

2017.04.27. 17:20:47

Arrol, hogy a svedek mennyire tavolsagtartoak, eszembe jut az a kep, hogy meterenkent allnak az emberek a jardan, es az a kepalairas, hogy svedek varnak a buszra. :D

Nem kell persze buszon ismerkedni, mint a par nappal ezelottiben, de azert ez iszonyu kinos, ennel mar csak az a sztori a jobb amit Finnorszagrol olvastam ugyanitt, hogy az ember bomboltette a metalt, es ezert kopogott az ajtajan a szomszed, es magatol lehalkitotta a zenet, de ajtot nem nyitott. Istenem, ez azert iszonyu faraszto lehet, ilyen emberek kozott lakni

Csodabogár 2017.04.27. 17:28:34

@szÖveges professzor: Én már egyszer megírtam, nem olyan nagyon régen.

szÖveges professzor 2017.04.27. 17:31:23

@Csodabogár: Tudom, emlékszem néhány részletre a beszámolóidból. :)

2017.04.27. 17:34:47

@arncht: Látom, nagyon beragadt nálad ez a migráns-lemez. Bécsben a bevándorlók által lakott kerületrészek nem az utóbbi 2-3 évben alakultak ki, hanem évtizedek óta léteznek. Léteztek akkor is, amikor te úgy döntöttél, hogy abba a városa költözöl. Elméletileg tudhattad, hova költözöl, mennyire több nációjú és rasszú városba. Hogy gyakorlatilag a Westbahnhofon vagy a Hauptbahnhofon lepődtél meg először, hogy nemcsak osztrákok élnek Bécsben, az már a te bajod. De ezen utólag hisztizni ezzel az ócska költözz-oda dumával, szánalmas. (Mellesleg, mint már emlitettem, köztük éltem, mig Bécsben laktam. Engem nem zavart a sokszinüség, igaz, én nő lézemre sem kapok frászt attól, ha meglátok egy fejkendőt :P).

Csodabogár 2017.04.27. 17:36:39

@mojyo: Egész kellemes. Én nagyon megszoktam és azóta se nyitok ajtót, ha nem várok senkit, pedig már rég volt. Ezt a szokást magammal hoztam.
Nekem az tetszett mindig, ha valahova utaztam svéd társasággal. Amint elhagyják az országot, irtó közvetlenek és jópofák lesznek. Rendszerint át kellett szállni haza fele Koppenhágában. Addig még röhögtek dumáltak meg minden, de Koppenhága és Stockholm közt már olyan lett mindenki mint egy savanyu uborka. Megérkezés után a repülőtéren, már szinte nem is ismerték egymást.

szÖveges professzor 2017.04.27. 17:36:49

@arncht:

Az állásinterjú egy olyan helyen volt, ami úgy szakmailag mint anyagilag kiváló volt, csak éppen erös volt a politikai elkötelezettség, és ez kvázi elöfeltétel volt, mint utóbb rájöttem. Ez persze megpecsételte az ott dolgozók sorsát, de úgy voltam vele, hogy ezt a 6-8 hónapot, ami a kiköltözésünkig hátra volt, még ki fogom bírni. De hosszútávon nem tudtam volna ezt elképzelni. Így véletlenül ez lett az utolsó próbatétel, hogy tudok-e és akarok-e alkalmazkodni ehhez az "új" rendhez. Nem tudtam, tipli lett.

szÖveges professzor 2017.04.27. 17:38:48

@Csodabogár:

Ezt én is megfigyeltem, hogy Svédországon kívül sokkal jobb fejek a svédek :)))

2017.04.27. 17:43:06

@mojyo: Én ilyen képet finnekkel láttam a 9gag-en :D A kommentekben különben a finn gag-erek meg is erősitették, hogy nagyjából igy van, és tudják ők is magukról, hogy kissé socially awkward-ok, de például a buszon sem ülnek egymás mellé (idegenek), ha nem muszáj, inkább állnak.

Shanarey 2017.04.27. 17:43:54

Szervusztok régi barátok gyorsabb verzió.

www.youtube.com/watch?v=xOGvqCTq_04

Franciaországot azért megnézném, s az hogy nem szeretnek idegen nyelven beszélni, nos akkor így jártak.

Azért ezt ott, s akkor, szívesen megnéztem volna:

www.youtube.com/watch?v=VGJUxiwZ1yk

2017.04.27. 17:45:31

@szÖveges professzor: Én a válaszodra azért kiváncsi vagyok ... ;)

arncht 2017.04.27. 17:48:02

@Pink Petsch: nalam nem ragadt be semmi, veled ellentetben, de hadd dontsem mar el, hogy milyen kozegben erzem jol magam, es elnezest, ha zokon veszem, ha mas at akarja szabni azt. Amugy eszem agaban nem volt ide koltozni, az elet hozta igy, es nem is itt tervezem megoregedni. Vannak szep keruletek, de a balkan kb itt kezdodik, es ez egyre rosszabb lesz. Az sem igaz, hogy evtizedek ota ilyen - meg a 2000es evekben sem ilyen volt.

svédnyugger 2017.04.27. 17:48:51

@szÖveges professzor: Hát egészen más világ volt akkoriban, de nem találtam kerítést ami kolbászból volt. Nem disszidensként jöttem, hanem feleségnek. A férjem (második) is magyar származású volt, de már 15 éve itt élt amikor én jöttem a gyerekemmel. Akkoriban nem fogadták el a külföldi szakmai végzettséget, a nyelvet nem tudtam, de akarat volt bennem, a nyelviskola után (12 hét) elkezdtem egy másik szakmát tanulni ami ugyan közel állt az eredetimhez, de mégis kicsit más volt. " évig tanultam, ezalatt az idô alatt a nyelvet is türhetôen elsajátítottam (kivéve a telefonon való beszélgetést, ahhoz kellett még egy fél év.) Akkoriban másnap már volt munkám, igaz egyszerû gyárimunka, de az elsô két éves szegénység után nem válogattam. A megélhetés itt két fizetésre alapszik, s miután elözôleg nem dolgoztam itt, a tanulmányi idô alatt csak minimális anyagi ösztönzés járt. (kb a buszbérletre volt elég). A mai napig ôrzöm azt a kis füzetecskét amit vezettem az elsô évben a kiadásokról. Nem is tudom hogyan vészeltük át. Persze eleinte mindent átszámoltam forintra és sokszor fékeztem meg magam, hogy ennyiért én nem veszek húst meg zöldséget. A hétvégeken elvállatam irodatakarítást, nyáron pedig szálloda takarítást. Mikor megkaptam az elsô igazi fizetésem a napi nyolc órai munka után, azt hittem, hogy rám szakadt az OTP.

Pernilla 2017.04.27. 17:58:24

@Pink Petsch: na, akkor hogy kicsit updateljelek, a Hbf közvetlen közelében felhúztak egy teljesen új negyedet az elmúlt pár évben na, az már nem a gettó pénztárcájához szabott. Mondjuk ha csak pár háztömbbel távolabb mész, már a jól megszokott arcok jönnek szembe :)
(amúgy én is a keplernél laktam pár évig, pacsi :D)
Mondjuk a 10. akkora, mint egy nagyobb osztrák város, úgyhogy tényleg hülyeség leírni az egészet...

2017.04.27. 18:00:16

@arncht: Nem a fenét nem, visszamondtad itt szépen az összes hülye lózungot a témában. Mi ez az idiotizmus, hogy "velem ellentétben"? Miért szerinted nálam ragadt be a fúj-migránsok-lemez? :PPP
Ha neked Bécs Balkán, és utálod a Balkánt, akkor költözz el. Nagy a világ, útleveled meg van.
Az 1990-es években már eléggé szines volt a Favoriten és környéke, és nem akkor költöztek oda frissen, úgyhogy valaki mást hazugozz le.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.04.27. 18:02:52

@puhacica: én is jobban szeretem azt a szót, belátom :D

szÖveges professzor 2017.04.27. 18:04:53

@Pink Petsch:

Az állásinterjús válaszra? Valahogy sikerült átvergödnöm rajta úgy, hogy azért nem kellett egy az egyben hazudnom. :) Szöveges professzor profin szólt sokadszor! :D

Herr Géza 2017.04.27. 18:06:00

@arncht: Ójaj. Csak csatlakozni tudok Pink Petsch-hez... Neked megfelel a hagyományos Ausztria? Költözz egy stájer kis faluba, kötve hiszem, hogy boldogabb leszel velük, ők meg veled. :D
Mégis mire készültél Bécsben? "Tisztafajú" k.u.k. operett-osztrákokra? Mert így igaz, Bécs már ezelőtt 30-40-50 évvel sem egy homogén benszülött közösség volt, ha az lenne, akkor meg az lenne a bajod.
Attól, hogy teszem azt a törökök bizonyos területeken gettósodva élnek, miért is akarnák rád tukmálni a vallásukat, a szokásaikait? Éltél közöttük? Vittek erőszakkal a mecsetbe? "Csúnyán néztek" a fejkendő nélküli barátnődre/feleségedre?
Semmi gond, nem mindenkinek jön be a multikulti. De akkor ne költözz a közepébe és ne jajgass azon, hogy de hát én nem ezt akartam...

arncht 2017.04.27. 18:07:11

@Pink Petsch: te olyan vagy, mint az osztrakok nagy resze - hude szeretem oket, de azert nem akarok kozottuk elni. Ha felfogtad volna, amit irtam, nem a migransok zavarnak, hanem a gettosodo reszek, es az eziranyu tendenciak.

2017.04.27. 18:09:32

@Pernilla: Ja, látom mindig a vonatablakból, még csodálkoztam is, mert nem illik bele a kerület "bájába" :DDD De én az új épületeket hoteleknek néztem ... aztán, lehet tévedek, és vannak ott lakóházak is.
Hja, azok az idők a Columbusgassén :DDDD

2017.04.27. 18:10:48

@arncht: Basszus, most irom le neked harmadjára, hogy köztük éltem!
Lennél szives felfogni végre?

montroyal ( CAN qc) 2017.04.27. 18:14:16

@Gerusz: a nyelv iskola segit baratkozni ??
anejem elment egy angol tanfolyamra bar elg jol beszel nyelvtan nelkul .. minden este sokkolva jon haza az idiota araboktol mert elobb fog arabul megtanulni az egesz osztaly ba csak ketten vannak akik nem az arabot beszelik.. es termeszetesen viselkedni nem tudo sziriai ferfiak akif semmit nem tisztelnek kulonosen nem a tanarnot .. na ezekkel baratkozzunk ?

2017.04.27. 18:16:05

@Herr Géza: Muhhaahaaa! Megnézném mihez kezdene egy tőröl metszett stájerrel! :DDD Azt boritékolom, hogy egy büdös szót sem értene a dialektusából.

arncht 2017.04.27. 18:18:09

@Herr Géza: igen, eltem kozottuk, es igen, nem tul baratsagosak ezekben a negyedekben. Azt sem szeretem, amikor a szomszed keruletbol atjonnek, ejjel uvoltoznek es szo szerint osszeszarjak a jatszoteret. De ha nektek ez kell, vigyetek. A multikulti nem errol szol - nemzetkozi teruleten dolgozom, nincs gond egyik nacioval sem. Viszont ha nagy tombokben jelennek meg, ugyanazt fogjak csinalni, mint ahonnan eljottek. Isztambulban meg nem szeretnek elni.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.04.27. 18:20:13

@montroyal ( CAN qc): Tanfolyama válogatja, itt a holland tanfolyamon már az elejétől kezdve többségében hozzám hasonló huszonéves yuppik voltunk, mostanra (B2-es szint első fele) pedig már kizárólag hasonló háttérrel rendelkező emberekből áll a csoport. Az önkori által hirdetett ingyenes tanfolyamon nyilván több idősebb, kevésbé iskolázott marokkóival és szurinamival találkoznék.

arncht 2017.04.27. 18:21:12

@Pink Petsch: jaja, tudom, es meg elvezted is :D

Herr Géza 2017.04.27. 18:23:07

@arncht: "meg a 2000es evekben sem ilyen volt." Nem a frászkarikát, az első tapasztalataim a 80-as évek végéről vannak, akkor is voltak területek-kerületek, amire te most prüszkölsz, kicsit változott a helyszín meg a méret, de a lényeg maradt. Bécs akkor is sokszínű, multikulti város volt, most is az. Lehet vitatkozni, hogy hány százalékkal lett multikultibb, de minek? Ha nem jön be ez neked, ott van Kiskunfélegyháza például, garantáltan nem lesz problémád a fejkendős török asszonyokkal. Azért csak mondom, hogy fejkendő, sokszoknya, meg barna bőr azért ott is lesz.

2017.04.27. 18:23:35

@Herr Géza: Ja, a törökök. Megvolt a kedvenc török kávézóm és éttermem is a kerületben. Nagyon csiptem őket. Udvariasak voltak mindig, és viccesek, de sosem voltak tolakodóak. A kávézó tulaja egy olyan kb. 60-as fazon volt, ő a '80-as években költözött Bécsbe, és már akkor is bevándorlók által lakott volt a kerület azon része. (Erre jön ez a majom itt nekem a hülyeségeivel, hogy nem is).

2017.04.27. 18:31:09

@arncht: Képzeld, szerettem ott élni. És a társasházban egyetlen fazonnal volt baj, akire rendőrséget is kellett hivni: egy részeges lengyel majommal, aki hetente többször is balhézott az asszonnyal. Pedig élt abban a házban többgyerekes indiai család, kinai család, afrikai oszágokból érkezettek, és igen, törökök is. És mégis a lengyel fehérre kellett a yardot kihivni. Akkor? Most minden fehér részeges és balhézik az asszonnyal? Mert a te logikád szerint, ugye ...
Nem az a baj, hogy rasszista vagy, hanem az, hogy multikulturális környezetben élsz.

montroyal ( CAN qc) 2017.04.27. 18:39:44

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Csak akkor illeszkedtél be, ha vannak helyi barátaid."
azt hiszem en nagyon jol beilleszkedtem munkammal kornyezetembe varosomba eleg jol ismerek mindent az itteni élettel kapcsolatban de nincs egy itteni baratom se , ismeros szomszed muhely stb , de a maganeletben nem jarunk ossze nem is hianyzik .. tudok programot csinalni spas , concert , kirandulas , utazas stb a felesegemmel es nem csak ketten leszunk ott altalaban .. 2 magyar csaladdal osszejarunk de azi s csak valamilyen alkalom folytan , es a magyar rendezvenyekre elmegyunk foleg tamogatni a kozosseget egyhazat ..
azt viszont latom hogy a fiatalabb csaladoknal a gyerekek( vagy a kutya ) miatt konnyebb a baratkozas ..

14 évig voltam egyutt itteni holgyel es oriasi volt a csaladja akkor allando osszejaras volt de az megszunt..

szÖveges professzor 2017.04.27. 18:41:42

@svédnyugger:

Megkérdezhetem, hogy melyik évben költöztél ide?

Van jó pár ismerösöm, akik '45, '56 után, vagy akár 1960-80 között jöttek ide, és egyszerüen imádom hallgatni a történeteiket. Valószínüleg ez összefügg azzal, hogy amúgy is szeretem a történelmet, de így személyes visszaemlékezésen keresztül meg egyenes imádom.

montroyal ( CAN qc) 2017.04.27. 18:52:58

@Gerusz: igaz ez is egy ingyenes tanfolyam ... hogy fiatalok vannak az igaz de tobbseguk arab akiknek a kormanyunk meg seggeket is kitorli ...

hogy a hetvegen a COSTCOba csupa kendos van OK mert hetvege van ... kiderult hetkozben is ott vannak mert nem dolgoznak ...

Herr Géza 2017.04.27. 19:06:20

@arncht: Hja kérem, a nagyvárosi élet györtelmei. Szabad megkérdeznem, hogy otthon hol éltél? Budapest? XII. kerület? Budapest? VIII. vagy IX.ker. dzsumbuja? Esetleg szolíd vidéki kisváros, kultúrfalu? Esetleg Miskolc, Avas ltp.? Pont ugyanezeket a mintákat találod meg Bécsben és környékén. Sőt némileg többet, mert török zöldségest, arab mindenesboltot, görög kocsmát, orosz kifőzdét, francia kávézót, afrikai szuvenírárust olyan szűk körben nem találsz Pesten, mint Bécsben. Vagy bármely tetszőleges európai nagyvárosban. Neked elég az Interspar? Költözz még egy kerülettel odébb. :D

Herr Géza 2017.04.27. 19:17:24

@arncht: Hát mit ad isten, éltem egy darabig magyar minigettóban. Égy brazilmagyar nem volt köztünk, de sose szégyelltem még magam annyira a magyarságom miatt, mint abban a háztömbben. Na legkésőbb ezen élmény óta sokkal óvatosabb vagyok minden más nemzettel kapcsolatos általánoskodó nyilatkozatomban...

nyuszigonosz 2017.04.27. 19:22:18

@Shanarey: Ez a felvétel a zongoristával nagyon jó. :-)
Egyszer szeretnék ott lenni, ahol csak így egy zongora van és valaki leül és ilyen klasszul játszik.

2017.04.27. 19:24:57

@Csodabogár: De ez miert van? Hogy Svedorszagon kivul masmilyenek, akkor ez nem termeszetes "sved szemelyisegjegy", hanem valamifele szocialis kenyszer, amit lehet, hogy oket is farasztja. De akkor minek csinaljak? Irto fura.

Engem se erdekelnek az emberek, nem akarok buszon/buszmegalloban ismerkedni, es amugy eleve irtozatosan bizalmatlan, paranoias bunko vagyok, de csak addig, ameddig ez nem karos az egeszsegre, ugy ertem, minek orlodni a sajat fejuknben, ha kerdezni is lehet, meg ez az ajto nyitas peldaul. Mi van, ha valakinek segitsegre van szuksege, vagy ilyesmi?

@Pink Petsch: "a buszon sem ülnek egymás mellé (idegenek), ha nem muszáj, inkább állnak." Istenem... :D Bezzeg Budapesten, kozelharc megy az ulohelyekert, akkor is, ha a kerek folotti belso ulesrol van szo, oda rakja a szatyrait es beferkozik! :D

DieNanny CH 2017.04.27. 19:36:28

@arncht:

Én 2001-től évekig éltem Bécsben, utána meg évekig minden vasárnapomat ott töltöttem. Imádom a várost, akkor is szerettem. És már akkor is tele volt mindenféle nációval, fejkendős, teljes zsákos, sőt, olyan afrikai viseletű nagyfenekű nők, akik a fejdíszük miatt alig fértek be a metróba.
Nekem nagyon tetszett ott minden. És sok olyan részén jártam, ahol sötétbőrű gyerekek jáztszottak az utcán, a szüleik meg a kertben grilleztek. Jól megnéztek engem, de nem zavart.

Szóval, fura, hogy neked ez nem tűnt fel anno.

Shaktee 2017.04.27. 19:36:43

@Herr Géza: mert most nem ott élsz ugrifül, ezekben a blog gettókban? :P

SzZoole 2017.04.27. 19:46:08

@swing gitan: kozkivanatra visszaneztem,tobben megkerestek,hogy hova tuntem jol vagyok e:))
Nem vicc.

Shaktee 2017.04.27. 19:48:08

@zoole uk: 26 fok van, s még ki se zoldultek a fák..:-)

Pernilla 2017.04.27. 19:49:41

@Pink Petsch: van ott minden, hotel is, de főleg irodaházak meg lakópark.
Ahol most élek, az nekem néha túl steril :D úgyhogy több dolog miatt visszajárok Favoriten szívébe. Most is épp a Quellenp.-ról pötyögöm neked ezt a kommentet :DDD

Shaktee 2017.04.27. 19:50:33

@montroyal ( CAN qc): olajosék up 1

Edmonton Oilers
Lead NHL Round 2 against Anaheim Ducks 1-0
Game 1, Final - Yesterday, 10:30 PM
Honda Center

Edmonton
Oilers
5

Anaheim
Ducks
3
Box Score

2017.04.27. 19:53:01

@mojyo: Arrafelé ismeretlen lehet az akciónyugger ;)))

2017.04.27. 19:55:08

@Pernilla: :DDD
Volt, hogy órákat elvoltam egy kávézóban egy könyvvel, és hol olvastam, hol meg figyeltem az embereket az utcán. Megunhatatlan volt a látvány! :)

svédnyugger 2017.04.27. 20:02:55

@mojyo: Ha megkéred ôket nagyon szívesen segítenek. Azért kell kérni, hogy nehogy megsértsenek avval a feltételezéssel, hogy pl. öregebbnek nézel ki mint ami vagy bugyutának látszol, tehetetlennek stb.

SzZoole 2017.04.27. 20:21:51

@swing gitan:
A kertemben a rozsak mar nyilnak:)

SzZoole 2017.04.27. 20:22:53

@Pink Petsch: jo volt:)
Nem irok posztot

Shaktee 2017.04.27. 20:29:18

@zoole uk: 1 hét kint vannak a tulipánjaim :-)

SzZoole 2017.04.27. 20:32:18

@swing gitan: az enyemek mar elviritottak:)

Shaktee 2017.04.27. 20:37:52

@swing gitan: de az enyimek a holland kiralynotol valok! :P

sage5 2017.04.27. 20:43:35

A szelhamos, ugyeskedo kulfoldi magyar ugyanolyan visszataszito mint a sznob, lekezelo, magat tobbre tarto, tobbi magyart kinezo.. Szerencsere a legtobben teljesen normalisak, es ugyanugy akarnak boldogulni mint a tobbi kelet europai bevandorlo. A nemzeti sztereotipiak meg bar igazak, de az egyeneket megse ez alapjan iteljuk meg ugye..

2017.04.27. 20:58:44

@svédnyugger: Istenem, hat de ez nem igazi elfogadas meg tolerancia, hiszen az az lenne, hogy nem lenne ciki, meg szegyellni valo, hogy valaki oregebb, bugyutabb, tehetetlenebb, nem?

Pl, en egy kisvaros kozpontjaban lakom, a forgalmas foutcan, es egyik reggel a konyhaablakunkbol a fium kavefozes kozben eszrevett egy idosebb not aki defektet kapott es ott allt vegig az ut kozepen, es az ablakunkbol ugy nezett ki, nem kap levegot, talan panikrohama lehetett a defekttol, vagy ezt hittuk, az autok meg akik elhaladtak mellette nem vettek eszre, csak azt, hogy akadalyozta a forgalmat, raadasul keresztezodesben. A fium ezert lement hozza megkerdezni, hogy megnezze, jol van-e. Nem volt vegul szivrohama, meg panikrohama se, de valami mozgasszervi problemaja lehetett es attol tunt ugy, hogy bajban van, amugy pedig a baratjat akarta hivni, hogy mit csinaljon, de aztan rajott, hogy rossz helyen van, es elgurult vegul egy kicsit arrebb, a fium pedig utba igazitotta, hogy hol van a legkozelebbi szerviz. Szerintem tokre nem volt serto, hogy lement hozza, megis jobb, hogy vaklarma volt, mint az ablakbol kavezgatva vegignezni, hogy valaki meghal, nem? O se vette rossz neven, nagyon is megkoszonte. Szerintem ez tokre termeszetes volt, vagy ezek szerint Svedorszagban nem igy lett volna? :o

Vagy peldaul mi van, ha nem tudsz segitseget kerni, mert peldaul nem is tudod, hogy szukseged van ra, peldaul a multkor elottem ment az utcan egy ficko, cipelte a kabatjat, es kiesett az ujjabol a sapkaja, de o nem vette eszre, en szoltam neki, es felvettem. Vagy ennyit a svedek is megtennenek azert? :D

2017.04.27. 21:02:20

@mojyo:

"meg ez az ajto nyitas peldaul. Mi van, ha valakinek segitsegre van szuksege, vagy ilyesmi?"

Csak magamról tudok nyilatkozni, de ajtót én sem nyitok, telefont sem veszek fel. Ha bp-en vagyok, nem állok meg az utcán, ha kérdeznek.

Bystander effect talán. Szoktam ezen gondolkodni, mert gyakran járunk elhagyatott helyeken, például túrázni, és komoly kényelmetlenségeket is bevállalnék, ha találok ott valakit, akinek segítségre van szüksége, meg segítenék, ha kutyák támadnák meg, de városban, főleg nagyvárosban nem.

Nem lépek közbe verekedésnél, akkor sem, ha nőt vernek, nem élesztek újra, nem hívok orvost. Szóval szoktam ezen gondolkodni, hogy van-e bármi, ami ezt az ellenséges apátiámat áttörné, például ha kilógó belű óvodást látnék, és remélem, hogy igen, de még ebben sem vagyok biztos. A svédek nem tudom, miért ilyenek, de a város állattá teszi az embert.

--

Más. A portugálok viszont mindig az ember mellé ülnek. Van 6 üres asztal a vendéglőben? Leülnek melléd. Mozgólépcsőn a közvetlen utánad lévő lépcsőre állnak, a boltban a sorban annyira közel, hogy érezni a testük melegét.

És a portugáloknak erős szaguk van, jaj, rettenet, hogy nem bírnak teret hagyni.

A svédek büdösek?

2017.04.27. 21:06:12

Egyébként azt hiszem, jó hatással van rám, hogy nem élek nagyvárosban többé.

Most hogy jobban meggondolom, az utóbbi időben oda szoktam lépni nénikhez, ha látom hogy küszködnek valami szatyorral/bőrönddel a lépcsőnél. Korábban ez elképzelhetetlen volt.

2017.04.27. 21:21:10

@Nagy kámpics: Nem hiszem, hogy a varos a hibas, ez csak te vagy szerintem, mar bocs, esetleg a svedek meg rajtad kivul. :D

Egyszer pl enis rosszul lettem a BKV-n, elszedultem meg kapkodtam a levegot, es egy vadidegen ficko vett nekem egy palack asvanyvizet a vegallomason, es csak akkor hagyott magara amikor egyertelmu volt, hogy nem ott fogok meghalni :)

Sajnos en nem tudtam ezt viszonozni, pedig egyszer elottem lett rosszul valaki, de nem tudtam en se, mit kell csinalni, olyan epilepszias roham szeruseg volt, total lefagytam, es nem azert mert egy varosi allat vagyok, hanem mert iszonyu remiszto volt, es nekem ilyenkor sajnos a menekulo osztonom kapcsol be, nem a segito, es elsosegelyt se tudok adni meg semmi ilyesmihez nem ertek es ilyenkor mindig attol felek, hogy rontok a helyzeten, sajnos en nem vagyok egy ilyen hidegverrel reagalo tipus, de az anyam peldaul igen, meg a fium is, es ott akkor abban a metrokocsiban is masok szerencsere megnyomtak a veszjelzot, es hivtak a mentot is es nem ott halt meg a ficko.

Ez mind Budapesten volt, szoval nem a varos a hibas, mashol keresgelj. :)

Herr Géza 2017.04.27. 21:23:25

@swing gitan: Hollandia az köztársaság, vazze, biztos forrásból tudom :)))))))

Herr Géza 2017.04.27. 21:30:43

@swing gitan: Nem tapsifül, most egy majdnem steril sváb faluban élek tapsifül, és sokszor visszasírom a ludwigshafeni, vagy stuttgarti, mannheimi multikulti negyedek előnyeit. De este nyolc után meg az azelőtt elképzelhetetlen csendnek örülök. Van ez így, tapsifül.

Shaktee 2017.04.27. 21:32:11

@Herr Géza: okosodj egy kicsit...tolmacs kell? :-)

en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Tulip_Festival

Namostan, a mai napig jonnek a tulipanok ottawaba a holland kiralyi csaladtol, neha adnak a polgaroknak is, igy lett nekem is harom tucat kiralynoi tulipanom.

bpetya75 2017.04.27. 21:34:26

@mojyo:

Pár éve a kaposvári vasútállomáson voltam a csajokkal, vártuk a feleségemet. A kicsi kiszúrta, hogy egy tolókocsis hajléktalan felborult és ott vergődik az út szélén. Láttam a tagon, hogy totál be van tépve, de gondoltam nem lenne jó példa a gyerekeknek, ha hagynám ott fetrengeni. Mondtam nekik, hogy maradjanak szépen ott, ahol vannak, és összeszedtem a tagot a földről. Tényleg nem volt józan...

Aztán egy héten belül lehetőséget kaptam rá, hogy ne csak basszuspéldátkellmutatni-ból segítsek valakin. ;-)

Shaktee 2017.04.27. 21:34:37

@Herr Géza: jó neked ugrifüles gejza, a hinta legyen a te rugód, szűkösreszabott mindenapjaid bearanyozója :DDD

2017.04.27. 21:35:08

@mojyo:

"ez csak te vagy szerintem"

:)
Az biztos, hogy nem csak én vagyok, a jelenség, hogy a járókelők nem segítenek, létezik, biztos hallottál róla.
hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1r%C3%B3kel%C5%91-effektus

De igazából mindegy, nincs jelentősége. Az jó, ha te személyesen nem vagy ilyen.

Herr Géza 2017.04.27. 21:39:06

@swing gitan: Mondom, hogy nincs Holland Királyság. Birca megírta, ott van a blogján és pont. :)))) De tőle tudjuk azt is, hogy Norvégia, Dánia és Svédország is libsi köztársaság, akárhogy is hívják ők magukat. :)))

Shaktee 2017.04.27. 21:40:11

@Herr Géza: offé vagyok birkailag, hálistennek.

akarsz rulla beszélni?
:-)

Shaktee 2017.04.27. 21:41:12

@mojyo: te meg mit vigyorogsz nyulam-bulam? :)

2017.04.27. 21:43:29

@zoole uk: Dumálsz te itt eleget :)))

Shaktee 2017.04.27. 21:43:34

@swing gitan: leveszem ezt a logot, ennek az ugynek annyi,

EUnak nincsenek tokei, azt csinal a kis masiniszta amit nem szégyell.

2017.04.27. 21:52:53

@Nagy kámpics: Igen, ismerem a jelenseget, de szerintem nem a varos hozza ki az emberbol, hanem vannak, akik alapbol ilyenek, mint pl te meg a svedek :D Es vannak sztorik ezekrol a szornyu tamadasokrol, hogy a parizsiak beengedtek a lakasaikba az embereket az utcarol meg ilyenek, szoval en csak azzal akartam igazabol vitatkozni, hogy a varos teszi allatta az embert.

Amugy en se vagyok sajnos segitokesz, mint mondtam, bennem kicsit tultengnek a tuleloosztonok, es ha baj van, nekem menekulni kell onnan, verekedesbe peldaul tuti nem avatkoznek kozbe en se, mert nem akarok meghalni, de lehet, hogy a lanyok vannak igy kodolva, nem tudom, de en utalom az ilyen helyzeteket es minel hamarabb el akarok beloluk kerulni, cserebe viszont bameszkodni sem bameszkodnek ilyenkor sose.

Ez sem jo valoszinuleg, viszont en szemely szerint ertekelni szoktam, hogy szamithatok masokra, es en egyaltalan nem vagyok ra buszke, hogy en ezert cserebe csak annyit tudok nyujtani, hogy egyutt panikolok veluk. :D De talan nem leszek orokre ilyen, nem tudom. :D

jojó78. 2017.04.27. 21:53:40

@diggerdriver: Sajnos nem tudom elolvasni. Esetleg a blogodon nem lesz fent?

2017.04.27. 21:54:20

@swing gitan: Nyulam-bulam a te edes jo neniked.

2017.04.27. 21:56:51

@mojyo: Uhh, egyszer a Nyugati aluljáróban levő Sparban voltam a kasszasoron, amikor egy idősebb férfi összeesett. Még egy valaki állt előttem, én gyorsan végeztem, és odamentem hozzá. A népek csak állták körbe, pedig az öregúr csúnyán beverte a fejét, ugyanis vérzett. A kasszások is csak bambultak, én kérdeztem meg jó nagy hangerővel, hogy van-e orvos. Szerencsére, volt egy mentős srác a vásárlók között.
Én sem tudok elsősegélyt nyújtani, sajnos, de csak ott állni és nézni, mint a moziban, az valahogy felfoghatatlan a számomra. Ha nem lett volna ott a mentős srác, aki hivta közvetlen a kollégáit, én tettem volna.
Komolyan, riasztó volt látni, hogy mindenki csak bámult, mint egy borjú, még az ott dolgozók is, pedig nekik elvileg tudniuk kell, mit tegyenek, ha valaki rosszul lesz az üzletben. Illetve, bocs, még egy pasi odalépett, de akkor a mentős már az öregúr mellett volt.
Ja, és nem hajléktalan volt az öreg. (de még ha az is lett volna ...)

Herr Géza 2017.04.27. 21:57:07

@swing gitan: Na ne kábíts tapsifüles, a Digger blog környékén sem szoktál járni, ugye??? :)))

Herr Géza 2017.04.27. 21:59:01

@diggerdriver: Jájjáj, a Blikkben is benne leszel, te???? :))))))))))

2017.04.27. 22:01:49

@bpetya75: Hát, ha tolókocsis volt, akkor tök mindegy, hogy hajléktalan vagy részeg, csak vissza kell azért forditani a négy kerekére, no nem? ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.27. 22:02:23

@jojó78.: Ott már fenn van de ugyanígy. Miért nem tudod elolvasni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.27. 22:03:20

@Herr Géza: Sőt az Esti Hírlapban is...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

jojó78. 2017.04.27. 22:06:05

Kicsik a betűk. Öreg vagyok már :)))))) Megnézem ott akkor, lehet elkerülte a figyelmemet.

2017.04.27. 22:07:25

@Pink Petsch: Ez a bameszkodas nagyon fura amugy, biztos volt kozuluk is mas, aki lefagyott, de, hogy ezt hogy lehet csak ugy nezni, az egy fura dolog. En eskuszom hivnek mentot, csak ne kelljen odanezni hogy szenved valaki, mert akkor engem is vihetnek. :D

Budapesten is forgalmas utra nezett az ablakunk, volt sok balesetnek tanuja az egesz csalad, halalos gazolas is volt, mindig mentek le segiteni anyamek, vagy hivtak mentot, vagy valami, de en hallani is utaltam azt az uvoltest, kiraz a hideg most is ha ra gondolok, hogy valami keteves gyereknek uvoltott az anyja hogy terjen magahoz aaaah nembirom az ilyen helyzeteket.... Szoval, sajnos nem tudok en se megfeleloen reagalni ilyenkor. :(

Herr Géza 2017.04.27. 22:11:57

@diggerdriver: Hallom is a korabeli rikkancsokat....: Véres kettős gyilkosság Mátészalkáááán...., szörrrrnyűűűű baleset az M7-esen....., millióóókat keres a magyar markolós Londonban...., itt az Estiiiiiii, az Esti Híííírlap....
:)))))))))))))))
De vazze, emelem a kalapom!!!!!!!!

2017.04.27. 22:12:32

@mojyo: Nem kellemesek ezek a helyzetek az egyszer biztos. És az érthető, ha valaki lefagy ilyen helyzetben. Én azokat tudnám végigrugdosni a városon, akik állnak ott és bámulnak, mint fasz a lakodalomban. Mi a mocskos kurvaéletet néznek, úgy mégis?

2017.04.27. 22:14:25

@diggerdriver: Feltörtél, mint a talajviz :) Gratula!

bpetya75 2017.04.27. 22:16:58

@Pink Petsch:

Őszintén szólva, ha nincsenek ott a gyerekek, akkor valószínűleg otthagyom, és ezt már akkor is éreztem. Nem voltam büszke magamra miatta.

Herr Géza 2017.04.27. 22:17:24

@Pink Petsch: Du hast ein Mail bekommen....

2017.04.27. 22:23:15

@Pink Petsch: Nem tudom, mit lehet ezen nezni, azt en sem ertem, szerencsere, az engem is kiborit. Ennel csak egy rosszabb lehet, a filmezes, amikor telefonnal meg kepeket is kepes valaki csinalni rola, en leginkabb elfelejteni szeretnem, ha latok ilyet, nem meg utolag nezegetni, meg mutogatni?! Hogy emogott milyen okok allhatnak, az rejtely szamomra.

2017.04.27. 22:24:25

@bpetya75: Azpersze ... inkább katasztrófaturistáskodnak a tetvek.

Shaktee 2017.04.27. 22:27:15

@Herr Géza: azt írtad ugrifüles hogy a saját blogján értekezik a birkafirka a konstitúciós kényszerképzeteirõl..hm? Nu oda nem járok soha

De ha akarsz errõl beszélni, csak bátran :)

2017.04.27. 22:29:02

@bpetya75: Az par masodpercig tart, amikor ra vagy fixalva, es lelegezni se tudsz, az agyad egyszeruen kikapcsol olyankor es meg akar kimelni tole, hogy felfogd, mit latsz, de olyankor nem mesz oda es allsz melle meg filmezel, hanem csak bamulsz magad ele, ott, ahol vagy epp, es aztan felfogod es utana az van, hogy uristen, mit kell ilyenkor csinalni, valaki hivjon mentot, de mivel te lefagytal, masok mar megtettek, es te elmenekulhetsz (es almodhatsz utana hetekig rola amig fel nem dolgozod! :D)

bpetya75 2017.04.27. 22:30:40

@Pink Petsch:

Arra gondoltam, amit @mojyo: írt. Én is volt már, hogy ledermedtem, és csak néztem, mint hal a szatyorban. Nyilván, aki kameráz (mint amikor a srác kiugrott valami szálloda ablakán pár éve pesten), az nem ledermedt, hanem egy tajgetoszpozitív kretén.

bpetya75 2017.04.27. 22:34:05

@mojyo:

Igazad van. Így hirtelen egy ledermedésem jut eszembe, amikor a másodszülöttnek felrepedt a fejbőre és dőlt a vér a kis hároméves buksijából. Mire felocsudtam (tényleg csak pár másodperc lehetett), a feleségem már el is állította a vérzést. Kárpótlásul engem választott a kiscsaj, hogy szenteste bevigyem a sürgősségire ;-)

puhacica 2017.04.27. 22:35:12

@mojyo: egyszer ki kellett mennem egy halalos autobalesethez forgatni a hiradonak par kepet. soha tobbet, az ilyet nem lehet/tudom feldolgozni. :(

Shaktee 2017.04.27. 22:36:45

@mojyo: ojh, szegény mici néni.. ha tudnád

hirtv.hu/alinda/alinda-vendege-muller-peter-sziami-1393738/

Lehet hogy irl, lehet hogy csak hallomásból ismered akire nagyon szépen emlékezik a sziámi. S amúgy is jó a riport..

Herr Géza 2017.04.27. 22:37:20

@swing gitan: Tapsifüles, a saját blogját rendesen szokta idézni, ahol csak tudja, pl. Diggernél is. Ha figyeltél (de mennyire...), akkor mindent tudnod kéne. :))))))

2017.04.27. 22:40:21

@bpetya75: Ha csak simán részeg, és nem sérült meg, akkor én is. De ha tolókocsis ... bár szerintem, legközeleb gyerekek nélkül sem fogod otthagyni a következőt ;)

2017.04.27. 22:43:45

@mojyo: Aki ráadásul még fotóz meg kameráz is (nem csak simán bámul), azt addig tudnám ütni, amig mozog, és közben én venném fel :P Rohadtul nem érdekelnek a lelki rugói, hogy miért csinálja.

2017.04.27. 22:46:02

@bpetya75: Igazabol ez egy kicsit megnyugtato, hogy nem csak en vagyok ilyen, es az ember a sajat gyerekevel szemben is kepes igy lefagyni. :D

2017.04.27. 22:47:35

@bpetya75: Persze, az más, ha lefagy az ember, az néhány másodperc, de ahogy mondod, aki percekig mozizik, az tényleg egy ütnivaló kretén.

2017.04.27. 22:59:23

@puhacica: Évekkel ezelőtt, amikor még gyakrabban jártam Románia és Magyarország között mikrobusszal, volt egyszer egy balesetünk. Megérkeztünk a célvárosba, és éppen egy útba eső cimen rakott ki valakit a sofőr szabályosan leparkolva, amikor a buszba rongyolt egy személygépkocsi. Olyan sebességgel jött, hogy az ütközéstől megperdült, a padka mellé zuhant jó 30 méternyire, és beállt orral abba a menetirányba, ahonnan jött. Én nem sérültem meg (pár utastársam könnyebben), igy kiszálltam, és láttam, hogy a sofőr oldalra borulva ül/fekszik az ülésen, az utcai lámpák fényében meg vércsikokat láttam az arcán. Tudtam, hogy meghalt. Szar érzés volt.
(Másnap tudtam meg, hogy futólag ismertem is a srácot. Egy idióta haverjával gyorsasági versenyeztek, és kisodródott :().

montroyal ( CAN qc) 2017.04.27. 23:01:06

@Nagy kámpics: annyira közel, hogy érezni a testük melegét.
nem rossz :-)
nekem pl kifejezetten tetszett a shanhai metron, hogy ugy voltunk mint a heringek es egy husz ev koruli csaj jutott mellem vagy félig belém.. neki nem csak a testmeleget ereztem egesz uton ..
tudom vén kujonc :-)

montroyal ( CAN qc) 2017.04.27. 23:03:40

@Pink Petsch: gyorsasági versenyeztek, és kisodródott :().

és végul ki nyert ??

2017.04.27. 23:03:48

@swing gitan: Semennyire nem erdekel, de gondolom ez hidegen hagy.

Shaktee 2017.04.27. 23:10:37

@mojyo: hát nem is tudom...az alinda, a hirtv, a sziámi, vagy az említett Király Tamás nem érdekel?

Kénytelen leszek ezügyben a grossze kámpiccsal értekezni :)

2017.04.27. 23:12:35

@Pink Petsch:

"Aki ráadásul még fotóz meg kameráz is"

Én sem értem, ezt miért csinálják, de valószínűleg fel kell készülnünk rá, hogy komoly esélye van, hogy emberek fogják kamerázni, ahogy meghalunk. Lekamerázzák, és aztán felteszik az internetre.

Egyébként a halál érdekes dolog, nem véletlen, hogy kivégzést meg lincselést is szeretnek végignézni az emberek.
Én nem szoktam bámészkodni a baleseteknél, de videón megnézem, ha tudom. Aztán, ha lehet, megkeresem a halott embert facebookon is. Szeretem a halált nézegetni, mert érdekes jelenségnek tartom, ez van.

De lehet, nem kellene ezt tovább fejtegetnem itt, mert csak inkriminálom magam. :)

2017.04.27. 23:14:52

@montroyal ( CAN qc):

"nekem pl kifejezetten tetszett a shanhai metron, hogy ugy voltunk mint a heringek es egy husz ev koruli csaj jutott mellem vagy félig belém"

Igen, én is jártam már így, a 20 év körüli csajokkal semmi gond, de amikor a kanok is olyan közel állnak, mindig arra gondolok, hogy ez így nem éri meg. :)

2017.04.27. 23:17:33

@swing gitan: Nem, egyik sem, azt se tudom, mirol van szo, amugy nem tudom, hogy egyaltalan milyen hiszemben szoktal nekem mindenfele linkekkel valaszolni, de meg egyszer sem neztem meg egyiket sem (shocker!), ugyhogy nem kell tobbet kuldeni, jo? :D

Shaktee 2017.04.27. 23:19:22

Ó értem, a szokásos parád miatt.

Hát szivesen, 'nwayz.

2017.04.27. 23:26:24

@swing gitan: Nem a param az oka, hanem, hogy nem erdekel, tenyleg, semennyire, nem tudom, miert hiszed, hogy igen, de ennyit azert el lehet fogadni, nem? :D

Shaktee 2017.04.27. 23:28:33

@mojyo: el hát, tehát csak belekukkantottál, különben honnan is tudhatnád hogy Nagyon nem érdekel..:))

Ugorgyunk.

2017.04.27. 23:29:56

@swing gitan: Onnan, hogy egy szot se ertettem a hozza mellekelt szovegbol, sose szoktam ezt se egyebkent, ha mar itt tartunk. :D

Shaktee 2017.04.27. 23:36:44

@Nagy kámpics: Jön a könyve dedikálva :)

konyves.blog.hu/2017/04/27/tisza_kata_ledozeroltam_a_regi_identitasomat

Majd beszámolok, ha lesz miről.

Kigyütt az új Nesbo könyv, bár tudom téged nem érdekelnek a fjordos, hideg északi krimik.

2017.04.28. 00:00:49

@Nagy kámpics: A halált nem ismeri olyan, aki be is tudna számolni róla. Valszeg, ezért izgat. Nemcsak téged, filozófiák és vallások épültek a halál természetének megmagyarázására, pláne az emberiség kevésbé intelligens korszakaiban.
De a katasztrófaturistákat továbbra is addig tudnám ütni, amig arra az oldalra nem kerülnek, ami iránt annyira érdeklődnek.

2017.04.28. 01:47:22

@swing gitan:

Olvastam vele az interjút én is, az én érdeklődésemet nem keltette fel. De számolj be, ha lesz miről.

A fjordos krimik ellensége a mojyo (bár igaz, ami igaz, én is olvastam 3-4 fjordos krimit, és egyik szememen be, másikon ki).

Shaktee 2017.04.28. 02:07:11

@Nagy kámpics: Hát annyi az annyi, de tud hagulatot csinálni pár szóból. MInt én ;) Már a Nesbo..

Nem fjord ellenség a kis pujki, hisz ismeri ezt a zsanrát jól. Titkolt gyümölcs neki :)

Kata engem is elkezdett elemezni a facebookon, majd jót röhögött amikor elküldtem a vérbe.

Monti: rohadjon meg a Lundquist Henrik ! :)

montroyal ( CAN qc) 2017.04.28. 02:52:31

@Nagy kámpics: igen .. ha a kanok allnak .. raadasul kozel,,:-)

Shaktee 2017.04.28. 03:46:11

@montroyal ( CAN qc): nyihihi :)

Holnapra előkotrom az öreg Heatley mezt :))

gabors 2017.04.28. 04:56:41

@montroyal ( CAN qc): who won ???

ki nyert Rangers ??? neztem par percig a harmadik harmadot akkor 1:1 volt

SzZoole 2017.04.28. 07:48:12

@Pink Petsch: "A halált nem ismeri olyan, aki be is tudna számolni róla."
Én igen,voltam odaát,több percig voltam halott

DieNanny CH 2017.04.28. 11:08:25

@mojyo:

"total lefagytam, es nem azert mert egy varosi allat vagyok, hanem mert iszonyu remiszto volt, "

Pár hete ugyanezt éltem át, egy pasi bukfencezett le előttem a vaslépcsőn a betonra. Totál lefagytam, még jó, hogy tele volt a peron, többen is segítettek neki, meg hívták a mentőket, én meg csak néztem dermedten és fogalmam sem volt, mit tegyek.
Aztán bejött a vonatom, a mentőt már nem láttam jönni.

DieNanny CH 2017.04.28. 11:23:26

@zoole uk:

"Én igen,voltam odaát,több percig voltam halott "

Az oké, hogy voltál halott, de magát a halált nem ismered, vagy igen? Hogy milyen érzés halottnak lenni, mit látsz közben, mire gondolsz, stb.

2017.04.28. 11:40:25

@zoole uk:

No, és milyen volt?

2017.04.28. 12:12:15

@swing gitan: Termeszetesen minden linkedet megnezem, sot, tele vagyok fjordos krimivel, es minden ugy van, ahogy te elkepzeled, valoszinuleg ugy is nezek ki! Mas nem is lehet.

Van nekem amugy egy rokonom, amerikas magyar, es a politikai paletta masik vegen helyezkedik el, de amugy detto ugyanezt csinalja, meg a kis lekezelo becenevei, amikkel engem illetett, is teljesen egyformak a tieiddel, ugyanez a szohasznalat, minden egyezik. Csak nem ezen a blogon csinalja, de amugy ugyanez, o is intellektualis misszionak erezte a meggyozodeseinek, bolcsessegeinek terjeszteset, es gyakran voltam en a celpontja, illetve hat az egesz csalad, "szerencsere" nagy becsben tartott minket es intellektualis kihivasnak erezte ha vitatkozhat velunk, csak ennek mi nem orultunk annyira. Sajnos nem lehetett ra eszervekkel hatni, mert beteg szegeny, eleg nagy reszben attol ilyen, csak nem szedi a gyogyszereit, meg iszik is hozza vagy mittudomen mit csinal, dehat ugye az mar nem a mi felelossegunk, es azert mert mi nem vagyunk gonoszak egy beteg emberrel, attol meg nem kell minden baromsagot elviselni, ugyhogy egy ido utan ot is "szurtem" pl. Facebookon, csak o ugye nem ugy vette a celzast, mint egy egeszseges ember, hogy erti, hogy nem akarok vele beszelgetni, hanem tovabbi dolgokat dontott el rolam a fejeben, aztan megutalt teljesen, engem nem zavart, egy darabig igy voltunk, de mivel mas csaladtagokat nem hagyott beken, muszaj volt konfrontalodni vele, azota viszont letiltott es beke van.

Ennyit tudok neked is javasolni: ha kell neked is gyogyszer, akkor ezeket erdemes szedni, es ne igyal. Tovabba: ne szemetelj, neha teged is szoktalak szurni, hogy atlassam a poszthoz kapcsolodo beszelgeteseket (az en hibam, hogy meg hiszek ezekben). Megtovabba: kis pujki a te edes jo neniked, es elore szolok, hogy legkozelebb egy kozelebbi nonemu rokonodat fogom emlegetni, megnevezve az altalam feltetelezett foglalkozasat is, ha nem hagyod abba ezt az iszonyu tenyerbemaszo jopofaskodast, de mivel en turelmes vagyok es megerto (foleg, ha tenyleg beteg vagy), en tudok ezert elore szolni, hogy ne kelljen ilyet csinalni.

Azt tudjuk meg esetleg csinalni, amit a @diggerrel is megbeszeltetek, bar fogalmam sincs mi tortent koztetek, annak viszont tanuja voltam, hogy megegyeztetek, hogy nem szoltok egymashoz es azota is ugy tunik, hogy tartjatok, ugyhogy meg ezt is javasolhatom, illetve amugy is tervezem csokkenteni a jelenletemet ezen a blogon, holnap pedig el is utazom peldaul, szoval ez akar sikerulhet is.

Megbeszeltuk akkor, ugye?

Shaktee 2017.04.28. 12:15:32

@mojyo: :) Mög. A pujki kibaszta a biztositékodat :)

Jó utat szivi!

2017.04.28. 12:25:16

@swing gitan: Szivi a te k*rva anyad, en szoltam. (Vallalom a moderalasi kovetkezmenyeket.)

Shaktee 2017.04.28. 12:29:38

@mojyo: bezártak a buzibárok, vagy mi van??

Én is vállalom a moderációt.

Ajánlom a szűrő opciót.

SzZoole 2017.04.28. 14:12:29

@mojyo: ezt azért tőled nem vártam:(((
Valakinek az anyját/apját szidni nagyon alja dolog,sosem tudod kinek milyen fájdalmat okozol vele.

Én is szoktam bunkozni,sőt az egyik legbunkobb alakja vagyok a blognak,de soha senki szüleit nem szidnám.

Lehet ezt burkoltan is írni,pl;
Szivi az aki a csecsét a szádba adta,mondjuk ez sem szebb de mégis

élhetetlen 2017.04.28. 14:12:49

@tanato: Te megértőbb vagy, én azért rendesen szégyelltem magam anno egy kollégám miatt. Kilencen vettünk részt egy francia-magyar képzésen (két nagy cég), és a francia rész utolsó két hetét Nancy-ban töltöttük. A polgármester meghívott bennünket egy vendéglői vacsorára. Ott esett meg, hogy az Erdélyből Magyarországra áttelepült kolléga nekiment Trianonnal a házigazdának. Hát, tudod, vagy ne fogadja el a meghívást, vagy fogja be a száját. Nagyon kínos volt, és persze a srác igazsága teljes tudatában, lelőhetetlen.

Shaktee 2017.04.28. 14:17:38

@zoole uk: hattyad szivi, nem érdekes :P

2017.04.28. 14:22:30

@zoole uk: Dehiszen eddig csak a nenikejet szidtam, raadasul szoltam elore, hogy kozelebbi norokon jon, ha nem hagyja abba, szerintem tokre fair voltam! :D

A fajdalmaval nem tudok foglalkozni, mivel o se foglalkozik az enyemmel. Szerintem ez is tokre fair.

élhetetlen 2017.04.28. 14:29:45

@svédnyugger: A szokások. Kollégám anno disszidált (feleségével svéd társasút, a mamája a fiukkal leningrádi társasút). Aztán, mikor már hazajöhetett, egyik este csengetnek, ott áll a srác, én meg örülök. Azt mondta, hogy ez az egy dolog hiányzik neki kint, hogy nincs ez, a gondolok egyet, és becsengetek, aztán vagy jó, vagy nem, az már mindegy. Lehet, hogy túlzott, de úgy adta elő, hogy egy héttel előre megbeszéljük a vendégséget, aztán előtte nap odaszólunk, hogy jó-e még, és indulás előtt azért még megkérdezzük. Persze, itthon is van ilyen, egy barátnőm, emiatt lassan már volt barátnőm, itt lakik egy megállóra, elmegy a házam előtt, mondom, csengessen, ugorjon fel. Nem, meg kell beszélni napokkal előre, én meg nem vagyok hajlandó egy fél órás pletyiből „programot” faragni. Tényleg esetleges, hogy kinek, mi jön be. Örülök, hogy jól érzed magad.

élhetetlen 2017.04.28. 15:11:23

@Din Serpahis: Franciák. Három hónap volt, tanfolyam, 4000 frankot kaptunk volna egy hónapra, amiből 1000 lett volna a szállás. Gyönyörű kastély, gyönyörű park, vassodronyos ágy, szoba a másodikon, wc, zuhanyozó az alagsorban, ha valaki bezárja zuhanyozás közben, ott pisilsz be köntösben. Ez volt egy éjszaka. Másnap beszélek az összekötővel, neki is van kiadó szobája, ja, fürdőszoba nincs, lavór, hideg víz, persze, meg anyád. Olcsó szálloda, ágy, zuhanyfülke, villanyrezsó, a tulaj meg, ahogy írod. De betörhetőek. Kimentem, mázlim volt, mert az előszobámból nyílott egy saját wc. A többi szobához a folyosó végén a közös. 2000 frank (ehhez viszont már nem járult hozzá a suli). Ja, franciául egy nyikkot sem, mert ugyan elmentem egy hónapos intenzívre, de még az út előtt meg Londonba nyelvvizsgázni, hát ez kimosta az egy hónapot. Kiment még két kollégám, kivettek egy-egy wc nélküli szobát 2500-ért, és az egyik odavolt, hogy milyen jól kijön a tulajjal, mert ő beszél franciául. Költözöm be, a tulaj, hogy akkor 2500 lesz, mert…. Mondom, megegyeztünk. Megérti angolul is. Húzza a száját, de ez van. Mire odáig jutottunk, hogy anya kijött öt napra, és nem akart külön szobában aludni, a tulaj felajánlotta, hogy hoz egy plusz ágyat. Mondtam, nem kell, mert nem marad hely, egy matracot kérek, ami nappal el van az ágyon, éjszaka meg alszom rajta a földön. Ahogy akarom! Mikor a magát havernak képzelő kollégámhoz kijött a felesége, és lánya, igen, ígért nekik a tulaj wc-s szobát, csak nem adott. (bocs, hogy ezen a wc-n lovagolok, de gondolom érted a jelentőségét a mindennapokban). Szóval lehet őket kezelni, de megszeretni nem sikerült. Ettől még Párizs gyönyörű, de csak a metro kijáratnál dinnyét áruló arabok voltak kedvesek.

Shaktee 2017.04.28. 15:15:54

@Főgebra: Nekem bezzeg sosem irsz Pepita mester :DD

élhetetlen 2017.04.28. 15:36:33

@Nagy kámpics: Én már csak emlékezem. Negyven éve volt, nyolc hét Moszkvában. Teljesen belehabarodtam a városba, és az emberekbe is, (persze, nem tudom, most mi van). Ott volt az, amit Londonban tapasztaltam még (a franciáknál soha), hogy, ha kérdeztél, és nem érted a választ, akkor elmondja lassabban, vagy ha van öt perce, akkor karon fog, eljön a sarokig veled, és megmutatja, merre tovább. A segítőkészség. És az ilyen hülye szituk! Étterem, ugyan elég jól elvoltam az orosz nyelvvel, de az étlapon azért nem mindent ismertem. A szomszéd asztalnál valami tengerésztiszti egyenruhás, és a társa, a nő eszik valamit, ami jól néz ki. Diszkréten próbálom a pincérnek mondani, hogy olyat kérnék. A csaj kiszúrta, odajött a tányérjával, megkínált, halkocsonya volt. Aztán pár szó után jött a férfi áthívott bennünket az asztalukhoz, és hiába magyaráztuk, hogy ezt nem tudjuk viszonozni, nem számít, jött a kaja, a vodka, a pezsgő, mert csak. „És akkor az anyós megnyugtatta, hogy ne aggódj kincsem, az oroszok mindenkit utálnak, a magyarokat is, úh teljesen mindegy, hogy cigány vagy-e.”, ez meg valószínű, hogy jó poén volt az anyós részéről.
Persze, mindent el lehet rontani, ahogy Magyarországon is egymásnak lehet ugrasztani barátokat, családtagokat, csak kell egy kis politikai behatás, és az eddig a szomszéd házban békésen egymás mellett élő románt és székelyt is. Nem kell más, csak beadni, hogy ha nem él jól, akkor az a másik miatt van. Soha nem a kisembereknek van problémájuk egymással.

skye8 2017.04.28. 15:47:05

Erdekes tema, jo hozzaszolasok. En max. 2 Evet adok magamnak Hogy alkalmazkodjak egy uj lakohelyen. A baratsagok altalaban maguktol kialakulnak, nem szeretem eroltetni. Jelenlegi lakohelyem minden szempontbol megfelel, szomszedok Nem zaklatnak, hivatlanul Nem kopognak be. a parkban,utcan,jatszoteren valtunk egy-ket mondatot es ennyi eleg is. Szamomra sokkal fontosabb a baratoknal Hogy elheto helyen lakjak, kozel legyen a munkahely, Boltok, napkozi, tiszta legyen a kornyek, sok zoldovezettel. Bonusz, Hogy a rendorseg epulete 10 perc tavolsagra van Es allandoan cirkalnak a rendorautok a kornyeken, igy a balesetek, betoresek szama nagyon csekely.

élhetetlen 2017.04.28. 16:37:39

@arncht: Hát ennyit a politikáról. Isztambulban most én sem szeretnék élni. De tizenöt éve még egy nagyon élhető, csodálatos város volt, nagyon kedves emberekkel, a sarkon 1500 f-nyi pénzért skót whiskyt kaptál, és elnéztem a vízparti villákat, a rozzantabbakat is, és el tudtam képzelni. Mikor a politika az emberek fanatizálásáról szól. A nógrádi néni is nagyon fél a migránsoktól, mert, ha őt már nem is, de a lányát biztosan megerőszakolják. Egyet sem látott. Törökországban is csak egy politikai váltás kellett ahhoz, hogy élhetetlen legyen.

élhetetlen 2017.04.28. 16:37:58

@Pink Petsch: Nem lényeges, és Isztambul. 15 éve ez volt az utolsó utam, (elgázoltak, és a lecsökkent közlekedési képességemmel lecsökkent az utazási lehetőségeimet is). Vettem egy gyönyörű dupla sálat, azaz egy réteg tüll, egy másik réteg tüll beszövött bársony mintával. Hazamegyek, hát a széle valahol megbomlott. Vissza. Ad másikat. Olyan minta nincs, jó, holnapra megvarratja. Odamegyek időre, persze, a pontosság azért nem játszik náluk. Álldogálok a zárt bolt előtt, a szemközti bolt tulajdonosa meghív egy teára. Nem, köszönöm. Azt a mosolyt kellett volna látni, amivel elmagyarázta, hogy higgyem el, nem kell semmit venni, nem akar semmit, csak ne ácsorogjak már ott az utcán. Aztán teáztunk, aztán befutott a sálam is. Igen.

puhacica 2017.04.28. 16:40:11

@zoole uk: nicktol fuggetlenul. raszallni valakire/barkire, baszkuralni a kifejezett kerese ellenere sokkal gazabb szerintem, mint ezert elkuldeni valakit/barkit az anyjaba.

élhetetlen 2017.04.28. 17:02:16

@Nagy kámpics: Na b+. „nem állok meg az utcán, ha kérdeznek”. Jó. Mire is? Ugyanis, ha kérdeznek, vagy kérnek, és a kérdés nem neked való, vagy a kérés elutasítandó, akkor még mindig tovább mehetsz. Három hete történt, úgy döntöttem, hogy „szakítok” a fodrászommal 25 év után, csak, mert a város másik végén van. Tudok menni, de nem sokat, mert fáj. Mondták, hogy a szomszéd lépcsőházban új fodrászat, lemegyek. Dauer? Nem, de nézzem meg a Karintyn. Az a fodrászat sem. Befordulok a Budafokira, jön szembe egy negyvenöt körüli nő. Gondoltam, megkérdezem, hogy látott-e fodrászatot, ne menjek már feleslegesen. Fejét felemeli, elfordítja, és tovább megy. Erre a hozzáállásra vagy büszke? Elveid vannak? „a város állattá teszi az embert”. Csak azt, akit a személyisége hajlamossá tesz rá. Na, ennyi.

élhetetlen 2017.04.28. 17:02:26

@Nagy kámpics: Még fejlődhetsz emberileg, mert azt azért, ha gondolkodni is képes vagy, akkor be kellene látnod, hogy egy öregnek segíteni, az nem azon múlik, hogy kisvárosban, vagy nagyvárosban teszed. A segítés módja. Ez sem olyan bonyolult, ha valakit le akarsz segíteni a járműről, akkor ne fogd meg a kezét, mert ezzel kiszolgáltatott lesz, tartsd oda a csuklódat, hogy tudjon kapaszkodni. Kivétel, ha a kezében valami súlyosabb szatyor van, akkor fogd meg, mert akkor emelheted a súlyt is, mert az nem elvárható, hogy egy idegennek odaadja a szatyrot, amig leszáll. Ezek nem bonyolult dolgok, csak egy kis beleérzés kell.

2017.04.28. 18:24:16

@élhetetlen:

"Erre a hozzáállásra vagy büszke?"
"Még fejlődhetsz emberileg"
"ha gondolkodni is képes vagy"

Nem tudom, az ellenséges és lekezelő hangnemtől egy ideális világban milyen pozitív hatást várnál, de:

A) írtam volna, hogy büszke vagyok rá? Nem vagyok rá büszke. Igaz, nem is szégyenlem, nincsenek ilyesfajta érzéseim ezzel kapcsolatban.

B) biztosan fejlődhetek még emberileg, nem is állítottam az ellenkezőjét, bár pont ebbe az irányba nem szeretnék fejlődni. majd a batman segít átkelni az úton. én nem vagyok batman.

C) a városi létnek vannak mindenféle negatív hatásai az egészségre, például növeli az elhízás, asztma, allergia stb. kockázatát, és ennek részeként a mentális egészségre is. Növeli a depresszió, szorongás, hangulatingadozás esélyét többek között.

Megváltoztatja az egymásnak való segítési hajlandóságot is. Biztos te is hallod azokat a sztorikat, hogy valaki összeesik az utcán, és senki nem segít, vagy hogy a halott ember megy még 2 délután körbe a metrón, mire észreveszik. Ezek mind nagyvárosi történetek, és egy mérhető, létező, előrejelezhető jelenségről van szó, nem én találom ki, vannak rá különböző tanulmányok meg elméletek.

Úh éppenséggel számít, hogy az ember nagyvárosban vagy kisvárosban botlik-e bele valakibe, aki fodrászatot keres. Ez van.

Persze ettől még igazad van, nyilván hajlam is kell hozzá.

SzZoole 2017.04.28. 19:46:54

@mojyo: nezd mojyo,en nagyon kedvellek teged,minden sorodat elvezettel olvasom.
En nem a vitatokba szolok bele,az a Ti dolgotok.
Nekem csak ez a "kurva anyazas" dolog nem tetszet,hogy miert annak oka van.
Ismetlem nem a vitatokkal van bajom,egyitotoket sem vedem vagy tamadom.

SzZoole 2017.04.28. 19:51:10

@puhacica: akkor neked is leirom,nem a vitajukba szoltam bele,egyiket sem vedem vagy tamadom,csak az "kurva anyad" .......

Neked ertened kell,hogy miert erint erzekenyen ez engem.

2017.04.28. 19:52:43

@zoole uk: Nekem meg a "hugi", "nyulam-bulam", "hipszterpalanta", "szivi", "kistunder", "gyermekem", es egyebek nem tetszettek, hogy miert, annak is van oka. :)

SzZoole 2017.04.28. 20:01:35

@mojyo: mojyo,nem vitatkozni akarok veled.

2017.04.28. 20:24:46

@zoole uk: Hanem? Tudomasul veszem, hogy neked nem tetszett a szohasznalat, de egyreszt ugyebar nem azert irtam, hogy tetsszen, masreszt pedig nem is neked szolt, akkor nem igazan ertem, mit szeretnel meg? Megertettem mit irtal, de nekem sem kotelezo mindent, mindenkitol elturni, es fenntartom a jogot ra, hogy goromba legyek masokkal, ha azok provokalnak. Nevelo celzattal irtam, hogy tanuljanak belole, raadasul figyelmeztetes utan, tok korrektul. :D Megjegyeztem, hogy ez nem tetszik, es nagyon szivesen megigerem, hogy majd veled mashogy leszek goromba, ha esetleg erre kerulne a sor. Akkor ezt megbeszeltuk, ugye? :)

2017.04.28. 20:31:08

@mojyo:

"megigerem, hogy majd veled mashogy leszek goromba, ha esetleg erre kerulne a sor."

Ez jó. :D

SzZoole 2017.04.28. 20:32:03

@mojyo: ha ram hallgatsz azt csinalsz amit akarsz.
Nekem nem kell az orromat kifujnod,mert en nem piszkallak es addig tedd ossze a kezed amig edesanyad el es senki nem szidja

Shaktee 2017.04.28. 20:36:07

@Nagy kámpics: Mi van itt már, mindenkiben dúl a pujki? :D

Friiiiday feleim, ne egyétek egymást :-)

tanato 2017.04.28. 20:37:02

@élhetetlen: Jogos,nem szabad ilyen helyzetben politizálni,főleg nem franciákkal.Nekik K-Európa szovjet block úgy egyben.Talán a románok a kivétel a közös nyelvcsalád miatt.De a, mai franciák azt sem tudják Trianont eszik vagy isszák/mármint a szerződést,nem a két kastélyt/
Viszont egy rossz tapasztalata nagyobbik FR.-ban két évet töltő lányomnak volt egy pozsonyi lánnyal.Munkatársa volt és egészen jól meg is voltak,de egyszer valami hülyeségen apró dolgon összekülönböztek és a pozsonyi lány azonnal nekitámadt,:Ti magyarok tolvajok vagytok,elloptátok Szlovákiát és ezer évig elnyomtátok a szlovákokat.Erre persze a lányom is azt mondta tolvajok azok ti vagytok,elloptátok Felső Magyarországot.Na azután nem igazán beszéltek egymással tovább.
Sajnos vannak még ilyen távoli hatásai is TRianonnak meg a nacionalista agymosásnak.

Shaktee 2017.04.28. 20:38:21

@mojyo:

kistunder", "gyermekem", ezeket sosem használom kiscsávo.

Szereintem fejezd be a hisztit, ha nevelo jeleggel is gondolod

Uff

2017.04.28. 20:41:31

@zoole uk: Igy lesz, sot, megigerem neked is, es neki is, hogy ha valaki szidja ot, akkor tudni fogom, hogy az valojaban nekem szol, es nem neki, es vallalni fogom erte a felelosseget. :)

Shaktee 2017.04.28. 20:48:22

@zoole uk: Te meg miből gondolod kedvenc tirpákom hogy egy totál anon blogger anyázása eléri a lelkem? :-)

SzZoole 2017.04.28. 20:48:54

@mojyo: nem kell cinikusnak lenned.

2017.04.28. 20:49:38

@swing gitan: Uh-oh.

swing gitan 2017.03.28 00:56:16
@mojyo: Miket nem képzelsz mindig, gyermekem :))

swing gitan 2017.03.15. 18:35:54
@London2009: Igy szeretjuk a konnyed szellemes kis tundert :-)

Jut eszembe, kiscsavo sem vagyok.

Utoljara kerlek, hogy hagyjal beken.

mojyo (törölt) 2017.04.28. 20:51:49

@zoole uk: Nem cinizmusbol irtam, tenyleg megigerem. :)

SzZoole 2017.04.28. 20:52:14

@swing gitan: Tyuri,neked is leirom,nem teged vedtlek es nem mojyot tamadtam.

Shaktee 2017.04.28. 20:52:34

@mojyo: Mindig tied kell legyen az uccsó szó? :-)

Látom kis hagya vagy aki gyüjtögeti az őt ért vélt sérelmeket...

Szűrj, mint javallottam..

Shaktee 2017.04.28. 20:53:14

@zoole uk: Tudom koma, engem is untat a hiszti.

Shaktee 2017.04.28. 20:55:01

@zoole uk: Kár ezekbe belevau, akkor megáll a szargalacsin..

mojyo (törölt) 2017.04.28. 20:58:07

@swing gitan: Nem gyujtogetem, csak megyjegyzem, utolag viszonylag egyszeru visszakeresni, ha valaki esetleg tagadna! ;)

Dehat szurok en, mi mast lehet tenni, ha nem ertesz belole, es nem hagysz beken, akkor se ha szepen kerlek, akkor se ha csunyan, akkor szurni kell, nincs mese. :)

SzZoole 2017.04.28. 20:58:20

@mojyo: mivel minden kommented elolvastam eddig,tudom,hogy inteligens vagy,de en sem vagyok hulye es olvasok a sorok kozt

Shaktee 2017.04.28. 21:01:52

@mojyo: Akkor mélyre mehettek :-)

SzZoole 2017.04.28. 21:02:07

@swing gitan: @mojyo:
Kiszalltam,ugy szivjatok egymas verret ahogy akarjatok

mojyo (törölt) 2017.04.28. 21:03:06

@zoole uk: Akkor nem jol, mert tenyleg nem cinizmusbol irtam, becsszo!

Shaktee 2017.04.28. 21:03:18

@zoole uk: szíjja ő a favágót bircástól :DDDDDDDDDD

puhacica 2017.04.28. 21:12:21

@zoole uk: ertem. illetve ertenem, ha neked irta volna.

SzZoole 2017.04.28. 21:17:45

@puhacica: ha nem akarod erteni nem baj.....

kék madár 2017.04.29. 00:55:00

ugy latszik ha egyetlen taho se er ra itt kommentelni, akkor valaki kenevezi magat aznapi tahonak es belehajt a tele buszmegallo melletti pocsolyaba "miert is ne" megfontolasbol :)

szent eltvíz 2017.04.30. 22:59:26

Nagyon jól jött ez a poszt most nekem, köszi!
Épp az foglalkoztat mostanában, hogy vajon mennyire lettek - ha egyáltalán - barátságtalanabbak a svédek a sok bevándorló miatt. Az (vissza)költözést fontolgatjuk, de annyi idő eltelt, hogy sok bizonytalanság kavarog bennünk. Nem olyan most, mint jó pár évvel ezelőtt. Akkor nem voltak kétségeink. Talán még minket is megfertőzött a propaganda, pedig mi teljesen tudatos médiafogyasztók vagyunk... ijesztő.

szent eltvíz 2017.05.01. 05:51:32

@bpetya75: @Csodabogár:
Budapesten ez teljesen általános, mármint az, hogy nem ismered a(z akár 6 lakásos) társasház lakói nagy részét, van, aki a házon belül sem köszön, de a többség nem ismer meg amúgy 10 méterre a háztömbtől. Jellemzően általában lakóhelyenként 1 család szokott lenni, akikkel beszélőviszonyt sikerül kialakítani.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása