oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 01. 06:34,  Igazságok és félreértések a határátkelésről 126 komment

2017. április 01. 06:34 Határátkelő

Igazságok és félreértések a határátkelésről

A válság lehetőség. Csak magyarokkal ne! Mindig kívülálló maradsz. Azt hiszem, sokáig tudnánk mindannyian sorolni az ilyen és ezekhez hasonló teljes, fél-, vagy egyáltalán semmilyen igazságokat, melyekből persze mindenki a maga élethelyzetének, lelkialkatának és körülményeinek megfelelően választja ki az igazat. Nincsenek tehát megcáfolhatatlan nagy igazságok, ennek ellenére érdemes beszélgetni ezekről a (sokszor tév)hitekről.

repuloter_bucsu_foto_pixabay_com_skeeze.jpg

A válság lehetőség

Ha annyi euróm lenne, ahányszor ezt a mondatot hallottam, akkor elég gazdag ember lennék. A válság ugyanis mindenekelőtt válság, nehézség, legyőzendő lelki és szellemi kihívás. Azok a helyzetek, melyekkel egy határátkelő szembesül, igencsak próbára teszik az érzelmi egyensúlyát. Csak akkor lesz a válságból lehetőség, ha sikerül ezen a helyzeten túllendülni, és valóban valami jövőbe mutatóvá alakítani, de addig csak a dolgok igen jelentős leegyszerűsítése.

Az idealizált kivándorlás

Sokszor sokan hajlamosak idealizált képet festeni a határátkelésről, csak a pozitív oldalait megmutatva (legyen szó akár egy erasmusos egyetemi évről), holott a külföldi élet ennél sokkal bonyolultabb és összetettebb dolog.

Beilleszkedni egy másik országba, boldogulni egy idegen nyelven, elfogadni egy, a miénktől eltérő kultúrát minden, csak nem egyszerű. Az igazi probléma akkor kezdődik, amikor az egyszeri határátkelő a sokadik nehézséggel szembesülve felteszi magának a kérdést: mit csinálok rosszul, nekem miért nem megy olyan egyszerűen?

Pedig nem benne van a hiba, hanem abban a képben, amivel sok esetben találkozik. Fontos tehát a nehézségekről ugyanúgy beszélni, mint a pozitívumokról.

Csak magyarokkal ne!

Ebben az esetben sem lehet fekete-fehér igazságokat megfogalmazni, csak itt a blogon tucatjával lehetne sorolni a posztokat, melyek ezt az állítást cáfolják, vagy éppen megerősítik.

Én azt a megállapítást érzem magamhoz a legközelebb állónak, ami nagyjából azt mondja, hogy csak azért, mert magyar valaki, még nem akarok barátkozni vele.

Természetesen ha emberként is olyan, akit mondjuk Magyarországon is elfogadna az ember barátjának, akkor miért ne. De csak a közös nyelv és kultúra miatt nem gondolnám, hogy barátkozni kellene.

Ugyanakkor azokat a történeteket sem szabad elfelejteni, melyekben magyarok segítettek egymásnak külföldön, sokszor teljesen önzetlenül – szóval ebben az esetben sem lehet szerintem általános igazságot megfogalmazni.

Életre szóló döntés

Sokan vágnak úgy neki, hogy csak pár évet töltenek külföldön, amíg összeszedik magukat anyagilag, megtanulják a nyelvet, kalandoznak kicsit (nem kívánt törlendő), amivel viszont nem feltétlenül számolnak, hogy az idő múlásával egyre nehezebb lesz hazatérni.

Mindez néha elég komoly problémákat okozhat – írta Celia Arroyo pszichológus a spanyol El País című lapban (az ő cikke szolgált alapul a poszthoz), mert sokan a tervezett visszatérés miatt nem hoznak hosszú távú (például párkapcsolati, vagy gyermekvállalással összefüggő) döntéseket külföldön. 

A szakember szerint néha még egy tartósabb bútordarab megvásárlása is szorongást válthat ki, mert az illető úgy érzi, ezzel túlságosan elkötelezi magát. (Mondjuk én ilyet még nem láttam, de sosem lehet tudni. Szerintem egy bútor az csak egy bútor, ha költözik az ember vagy viszi magával, vagy eladja, de hát én nem értek hozzá.) 

A határátkelő belső harca 

Az sem egyszerű helyzet, amikor az ember rájön, hogy hiába akarna hazatérni, képtelen elszakadni az új otthonától, akár egy szerelem, vagy csak az adott hely nyújtotta lehetőségek miatt. 

Ilyenkor az ember oszt és szoroz, leírja a maradás mellett és ellen szóló érveket, aztán úgy dönt, hogy mondjuk külföldön marad. Ez a döntés sokszor nehéz, el kell fogadni, hogy az élet nélküle folytatódik Magyarországon, nem lesz jelen bizonyos családi mérföldköveknél, ritkán látja a barátait, vagy hogy mindig akcentussal beszél majd, ami mássá teszi – sorolhatnám a jól ismert felvetéseket. 

Mindezt nehezebb megélni, mint az ember kívülről gondolná, hiszen nem csak az eszünkkel, hanem érzelmi alapon is a döntés mellé kell állni, ha úgy tetszik, ezt a belső harcot meg kell vívni. Celia Arroyo szerint ráadásul egy rossz döntés akár generációkra is kihathat. 

Mindig kívülálló leszel 

Szerintem ez is egy durva leegyszerűsítése egy nagyon bonyolult kérdésnek, amit most nem kezdenék fejtegetni, csak röviden összefoglalnám: nyilvánvaló, hogy ha valaki nem egy adott országban született és szocializálódott (tehát nem gyerekként került oda), akkor technikai szempontból idegen marad. 

Az élet azonban ennél sokkal bonyolultabb, a kívülállóság és az idegenség egyrészt nem ugyanaz, másrészt akadhat olyan város, ország, ahol az ember jobban otthon érzi magát, mint Magyarországon, egyszerűen azért, mert a habitusának például az adott hely jobban megfelel. 

A magyarság kihangsúlyozása 

Az is megfigyelhető (én főleg a hosszabb ideje – értsd: akár több évtizede - külföldön élőknél tapasztaltam), hogy sokszor magyarabbak akarnak lenni a magyarnál. 

Ők azok, akik jobban tudják, hogy mi történik Magyarországon, mint az ott élők (ráadásul megfellebbezhetetlen véleményük van róla), vagy akik hirtelen elkezdik kicsit túltolni a magyarságukat. 

Alapvetően nincs azzal semmi baj, ha valaki hirtelen megtanul gulyást főzni, vagy csárdást tanul, mit tudom én, ez Celia Arroyo szerint egy teljesen érthető pszichológiai reakció, hiszen valahogyan kapcsolódni akar az otthoni közösséghez. 

A hazatérés idealizálása 

Ha kicsit feljebb a kivándorlás idealizálásáról esett szó, akkor muszáj megemlíteni ennek fordítottját is. Nem is olyan régen volt erről itt egy poszt, amiben valaki azt írta, „gondot okoz az is, hogy egy idő után külföldről rózsaszín szemüvegen keresztül kezded látni a hazádat, és persze szeretnél az idősödő szüleid mellett lenni”. 

Ilyenkor történik az, hogy a várakozások nem találkoznak a valósággal, a világ ugyanis folyamatosan változik otthon is, és a túlzott várakozások komoly problémákat okozhatnak. 

Itt lép be a képbe a fordított kultúrsokk, amiről szintén többször volt már szó a Határátkelőn, és aminek része az is, hogy a hazatérő határátkelő olyan új szemléletet, módszereket is, melyek szokatlanul hatnak a régi-új közegben és nem feltétlenül nyerik el mások tetszését. 

A tehetség hazacsábítása 

A Gyere haza, fiatal program kudarca óta elég nyilvánvaló, hogy a külföldön élők meggyőzése a hazatérésről bonyolultabb, mint amilyennek elsőre tűnik. Persze nem csak magyar problémáról van szó, hasonló helyzetben vannak például a szlovákok is, ahol a munkaerőhiány lassan drámai méreteket ölt. 

Márpedig szükség lenne a tehetségekre Magyarországon is, és itt a tehetség alatt nem (vagy nem csak) a szakmai tudást értem, hanem azt a hozzáállást is, amivel valaki beilleszkedik egy idegen országban, képes alkalmazkodni egy másfajta munka- és életstílushoz – ez legalább olyan értékes tudás és a tapasztalat, mint a szakmai kiteljesedés. 

Több országban (például az íreknél, spanyoloknál) van kifejezetten erre szervezett program, ami persze nem propagandacélokat szolgál, hanem a mindkét oldalról felmerülő valós igényeket próbálja kielégíteni.

HÍRMONDÓ

Miért érdemes kelet-európai nőt feleségül venni?

Őrületes botrányt okozott Olaszországban a helyi közszolgálati tévé egyik műsora, amikor azzal foglalkozott, hogy miért is érdemes egy olasz férfinek kelet-európai barátnőt választani.

 

A brit nagykövet szerint garantálni kell a magyarok jogait 

A Nagy-Britanniában dolgozó uniós állampolgárok és az EU területén munkát vállaló britek jogainak garantálását nevezte a Brexit-tárgyalások első számú feladatának a szigetország budapesti nagykövete.

Gond lehet a nagy-britanniai repülőjáratokkal 

A britek kilépése az Európai Unióból nem várt problémákat is okozhat. Az egyik ilyen az lehet, hogy elvileg a távozással az ország kiesik a Nyitott égbolt megállapodásból, aminek súlyos következményei lehetnek.

Pincér, volt egy EU-m! 

Az Európai Parlament vezetői azt szeretnék, hogy a britek fizessék ki a már bevállalt részüket az uniós költségvetésből. Ami nem csekély pluszköltséget jelent majd Nagy-Britanniának.

(Fotó: pixabay.com/skeeze)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: határátkelés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2312392771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2017.04.01. 11:04:04

@tanato: :)). Aztan majd nem viszi semmire, es egy villanykortet sem fog tudni becsavarni. :)

Na jo, befejeztem a hulyulest.
Beszeljunk a posztrol. A kepen a szerzo van?

tanato 2017.04.01. 11:07:25

@adg: Viszont tud majd mérget keverni,ha dühös lesz az apjára.
A poszt jó.És aktuális ami fontosabb.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 11:17:55

Hú, azt az otthonhagyott házat azt majdnem megkönnyeztem.

macamuca [IHUN] 2017.04.01. 11:38:34

@diggerdriver:
Mea culpa, mea culpa maxima.
:)))))))
And big congratulation :)

macamuca [IHUN] 2017.04.01. 11:39:56

@tanato:
Digger as celeb.
Ez mindent visz, köszi :DDDDDDDDD

Shanarey 2017.04.01. 12:15:38

A mai poszt gumicsont, megint.

A diggerről szóló index riportot olvastam előbb, azután jöttem ide.
Na majd este megnézem az előadást. De nem fogom elmesélni milyen volt.

@kisrumpf:

Igazad van, Írországban is elférne egy előadás, kérdés, arra felé, melyik város van tele magyarral, vagyis melyik város lenne a jó helyszín.

gabors 2017.04.01. 12:28:54

@diggerdriver: cikk nagyon jo !!! a kepek is profik ez tetszett a legjobban :

„TH3 szinten vagyok angolból: tökhülye három” (meg nem halottam ! )

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 12:30:24

@Shanarey: Cork. Az lenne jó. Bár a férjem felhívta arra a szétszórt figyelmemet, hogy a követségen nem azok ülnek, akik jó szemmel nézik egy ilyen kivándorlós darab terjesztését....

gabors 2017.04.01. 12:30:44

@NIKI LAURA: " sok diplomás semmire sem viszi,de meg is érdemlik,hiába a papír,ha a villanykörtét úgy csavarja be a Dr-úr hogy ketten forgatják a létrát,egy meg fogja a körtét...de meg is érdemlik,"

milyen konnyu ilyen egyszerunek lenni !!!!!

Shanarey 2017.04.01. 12:36:44

@kisrumpf:

A férjednek, sajnos igaza van. A nagykövetségek többségében a kormány kegyeltjei(vazallusai) ülnek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 12:42:50

@Shanarey: Sírok. Igaza van. Pálffy István. Akor nem lesz ír Diggerdrájver...

gabors 2017.04.01. 12:50:45

@kék madár: Mi van veled?? Marx-ot akarad vissza mert nagyon jol mukodott akkor minden mikor a proletarok uralkodtak....

Shanarey 2017.04.01. 12:55:34

@kisrumpf:

Nem a nagyköveten múlik, sőt igazából semmi köze hozzá.
Kell valaki, aki amúgy is magyar programokat szervez Írországban, s őt kell ezzel megtalálni. Pálfynak pedig ha küldesz egy pár üveg jó bort, még segít is.
:-)

2017.04.01. 12:58:18

Jaj ne, szihologusos poszt.

@diggerdriver: Nahat, tok jo :) Es milyen kedvesen irtak!

@tanato: Nahat, pedig azt hittem, a te fejedben ezek (marmint a bolcsesz meg a mernok) athatolhatatlan falu dobozokban leteznek kulon kulon, raadasul nem is egymas mellett, hanem egymas alatt/folott, ahogy a multkor vitatkoztal velem errol. Na ugye, hogy nem is lehet igy szejjel valasztani semmit, igaz? :)

@adg: @Buchhalter: @kék madár: Rosszul csinaljatok, nem az a lenyeg, hogy munkas kontra diplomas, meg nem is az, hogy muszaki kontra bolcsesz, hanem, hogy EN kontra a tobbi ember, ez egy ilyen magyar szemelyisegzavar, hogy en annyira szorongok es bizonytalanul erzem magam a vilagban, hogy masokhoz kepest kell mindig meghataroznom magam, tehat amit en eppen csinalok, az a legfontosabb dolog a vilagon, mert kell az onigazolas. Raadasul ugye nagyon nehez tultenni magamat a sajat kozepszerusegemen, es azon, hogy egy olyan teruletet valasztottam onmegvalositasul, ami a tobbi ember eleteben egeszen marginalis szerepet jatszik, meg, hogy a vilag nelkulem is forog tovabb valoszinuleg, ezert kell ezt csinalnom mindenhol.

A lenyeg, hogy nem lehet elfogadni, hogy a vilag sokfele es sokfele munka, es szakterulet, es sokfele cselekves lehet egyforman fontos es ertekes az emberiseg szamara, ilyen egyszeruen nincs, ez elfogadhatatlan.

Lasd a par nappal ezelotti kollegat aki szerint a penzugyesek nem is igazi munkat csinalnak, raadasul irigykedik is, hogy tobbet keresnek, ezert majd o ki fogja probalni, hogy tudna-e hazudos oneletrajzzal ilyen munkakort csinalni sok penzert. Mert ugye az igazsagtalansag, hogy vannak ilyenek, hogy Nalam sokkal tobbet keresnek masok, es nem is azert az iszonyu kemeny, embert probalo hosies munkaert, amit En csinalok. Igy van ez.

Shaktee 2017.04.01. 12:59:08

@Csodabogár: Most ettem meg a két diplomámat mérgemben! ;))

gabors 2017.04.01. 13:10:12

@adg: "Amig o az egyetemen sorozgetett, addig a kisemberek kemenyen szedtek az epret."

epret ??? ne basz bodzat !!! oszt abbo van merdzso is ... fasznak jarni egyetemre 5-6 evig egy szar diplomaert.... lomizni kell tesviir...

amugy alig varom mar trollokat (alkatreszes megy a novenyi) hogy vendegmunkas csak ... vagy szarul el csak nem tudja, meg hasonlok

adg 2017.04.01. 13:13:27

@gabors: haha, te meg uj vagy. Nem ismered az eperbárót. :)

@mojyo: ja. Valahogy igy. :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 13:13:42

@Shanarey: Akar a fene kvaterkázni azzal a hegyescipős borzadállyal... :D

Shanarey 2017.04.01. 13:17:15

@kisrumpf:

Megértelek, én sem szeretek részegekkel beszélgetni, még akkor sem ha épp kivételesen józanok.

Dikusz 2017.04.01. 13:22:35

@Shanarey: a ma esti előadásra nekem is van jegyem:))

gabors 2017.04.01. 13:25:36

@Horthy Miklós cselédje: "Úgy gondolom hogy otthon polgár is lehetsz, ha szegényen is, de Nyugaton maximum vendégmunkás, ennél nincs fentebb. Így érzem. "

Na vegre !!! (mekkora baromsag ) azert mert Te nem erzed magad polgarnak az a SAJAT hibad (is) .. .mit tettel azert ?? (gondolom semmit)

gabors 2017.04.01. 13:28:17

@adg: " A kepen a szerzo van? "

nem a kepeken digger es csaladja van ! (nekem a galeria valamiert nem nyilik meg igy csak a cikkben levoket latom)

A szerzo (Kovacs Balint) kepe ott van kicsiben a kezdo nagy kep bal also sarkaban...

Dikusz 2017.04.01. 13:28:56

@kisrumpf: "szétszórt figyelmemet" : Ilyen nekem is van, esetenként figyelem nélkül:)))

gabors 2017.04.01. 13:32:23

@Shanarey: " A nagykövetségek többségében a kormány kegyeltjei(vazallusai) ülnek. "

Ez alapbol igy van hiszen minden nagykovet (nemcsak magyar) a mindenkor kormany politikajat kell hogy kepviselje ebben semmi meglepo nincs.

A konzulatusoknal mar illene hogy mas legyen a helyzet azok elvben azert vannak hogy a sajat allampolgaraiknak az ugyeit segitseg .... sokszor ez a ketto egy epuletben van de (jo esetben) ket kulonbozo funkcio ... (de mivel zsiros allas foleg nyugaton ezert csak csokosok vannak mindenfele)

gabors 2017.04.01. 13:36:02

@adg: "haha, te meg uj vagy. Nem ismered az eperbárót. :)"

nem vagyok nagyon uj de valoban nem halottam meg az epebarot de mint irtam a bodzat szedni sokkal jovedelmezobb

Shaktee 2017.04.01. 13:36:21

@gabors: Elég jó rálátásom van ara hogy a "szabad" világban hogy működnek ezek a dolgok, nem balkáni a kiválasztás másutt. Trump próbálja balkanizálni, ez is igaz..

Buchhalter 2017.04.01. 13:46:34

@mojyo: Magyarországon inkább az van ,hogy az átlag idióta pénzügyes kolléganő(és nem férfi!,nem mindegy sajnos!),elvállal mindenféle melót akár napi 10-12 órában és utána meg megy a hiszti,hogy milyen keveset keres és ha meg tudja ,hogy te netán többet keresel egyből megy a furkálás a részéről.Én akkor kapok agy frászt amikor diplomás ,nyelvet beszélő pénzügyes némber el megy havi nettó 170-200-t Pesten amiből ha nincs jól kereső férj ,vagy még támogató szülők nem lehet megélni.És mindig minden munkahelyen legalább egy ilyen az utamba akad.A mostani melóhelyemen büszke voltam a recepciós/titkárnőre : a főnök állandóan csesztette mindenféle apróságért pl miért olyan tejport rendelt?(azért ,mert azt mondtad hogy a legolcsóbb legyen) meg hasonlók.Ja és persze ő vitte a cég levelezését németül-angolul napi 10-11 órában és tényleg nem a neten lógott és nem a körmét reszelgette hanem keményen dolgozott.Ezért az átlaghoz képest jó fizuja volt : nettó 240 .De elege lett és elment a BP-hez SSC-be nettó 280 + cafeteriaért.Az utódja 185 nettót kap ,szerintem az új nincs tisztában a piaci értékével.

adg 2017.04.01. 13:49:18

@gabors: "nem a kepeken digger es csaladja van !"

A poszt nyitokepen? O, ne viccelj mar, a csaladot nem is latom sehol, digger pedig nem igy nezett ki legutobb.
m.blog.hu/ha/hataratkelo/repuloter_bucsu_foto_pixabay_com_skeeze.jpg
Biztos sokat tornazott, azert lett csinosabb, vagy optikai csalodas, es a repulok slankitanak a hatterben.
:))

"nem vagyok nagyon uj de valoban nem halottam meg az epebarot de mint irtam a bodzat szedni sokkal jovedelmezobb"
Az igaz, ez valoban igy van, arra utaltam, hogy niki hires epertenyeszto az alfoldon. :)
EpeR egyebkent, bar az epe sem rossz, kicsit keserubb ugyan, bar azt meg nem probaltam porcukorral, csak májjal. :D

Na jo, azt hiszem ideje aludni...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.01. 13:51:06

@gabors:

Te annak érzed magad Nyugaton? (nem tudom hol élsz)

Vannak helyi barátaid?

(az nem barátság hogy sörözöl a kollégákkal)

adg 2017.04.01. 13:52:29

@Horthy Miklós cselédje: nem, nincsenek neki sem. Mindenki pont olyan, mint te, de ezt mar beszeltuk. :D

P.Elliot 2017.04.01. 14:00:51

Nagy gratulacio Digger.
Ennek az egyszeru kenyelmes, ahogy nevezed polgari eletmodnak a hive vagyok en is. Az elet rovid, igyekezzunk hogy ugy teljen el ahogy nekunk jo es kenyelmes, azzal ami boldogga tesz, mit szamit az hogy masok szerint igy es ugy illene elni, vagy ezt-azt elerni.
Lehet elni hogy ugy mondjam egy lyukban jobban es boldogabban mint egy palotaban, lehet egy jol sikerult feldobott hangulatu egyszeru kirandulas emlekezetesebb es boldogabb erzes mint egy luxus nyaralas pl. Tahitin.
Mindig az a fontos hogy te milyen hangulattal indulsz, eled meg, ha nem egyedul akkor milyen tarsasaggal, barati korrel.
Emlekeimben szerepel olyan kempinges, barati tarsasagos kirobbanoan vidam kiruccanas hogy meg mindig sziven ut/ tobben mar nem elnek kozuluk/ hogy milyen elkepesztoen jo volt.
Ez a bolhapiaci maszkalas is kozel all hozzam, itt nagy szorakozasnak szamit bar a kompjuter elterjedese ota az elado eloszor jol megkutatja az elado targyat mielott megvalik tole, egyre nehezebb az izgalmas "kincs" vadaszat, nem ugy mint regebben.
Van egy konyvem 1600-bol, most nem szedem elo hogy mifele, hianyzik a fedolapja sajnos bar az elado igerte hogy nem volt ideje osszevalogatni rendesen a padlasan levo orokolt konyveket de igertem neki 50 dollart a fedolapert ha elobanyassza, most tavaszra igerte hogy ha kimegyek addigra remeli hogy megtalalja, de ha nem, akkor is orulok neki.
A padlason orzok egy nagy lada mindenfele ezust targyat, talcakat, talalo edenyeket, valamennyiben benne van a gyarto jelzese, meg akkor vettem amikor senkit sem erdekelt hogy minek mi az erteke.
Iden az iratokat fogom megint vadaszni amibol igy is van, o de jo a kezemben forgatni, nezegetni az Ur ennyi meg ennyi eveben kelt kezzel irott dolgokat, egy adasveteli szerzodest 1880-bol peldaul iden meg fogom keresni a hazat, illetve a telket Philadelphiaban hogy meg van-e meg es ha haz van raja, ha elnek rajta nekik fogom ajandekozni. Visszajuttatni a hazhoz.
Ami ezt a hataratkelest illeti, szerintem akkor sul el igazan jol, illetve akkor nem indul bizonytalansaggal, ha nem egyedul jon ki az ember hanem parja van, egeszen mas az elet.
Minden baj es rossz a felere megy rogton, nekem legalabbis ha valakivel azt meg lehet beszelni, egymasba kapaszkodni, egyutt orulni mindennek es nem nagy elvarasokkal indulni neki hanem a jozan esszel hogy az elejen nehez lesz, illetve lassan lehet felepiteni barmit.
Igen, nagyon jol tette mindenki aki kijott, legalabbis megprobalta hogy mit er, mit tud kihozni magabol, szerencse is kell hozza, / itt ideznem az oreg indian tanacsat aki azt mondta nekem hogy a szerencset hivni, keresni kell, magatol nem fog elerni/.
Igazabol jelentkezzen, tegye fel a kezet aki itt a blogon azt mondja hogy nem erte meg kijonni, barcsak bele sem fogott volna.
Valami ragadt arra az emberre is szerintem, egy kis tapasztalalat, nyelvtudas, vilaglatas....

gabors 2017.04.01. 14:01:55

@swing gitan: "nem balkáni a kiválasztás másutt"

most nem tudom mit ertesz szabad vilagon... usa belefer ???

mert egy regi gyakorlat hogy a nagykoveti posztokat politikai "ajandekkent" osztjak pl Joe Kennedy, mostanaban eppen a John Kennedy lanya volt Japanban

Vagy a magyarorszagi amerikai nagykovet mind Bush mind Obama alatt politikai kinevezett (fund raiser) volt ... de sorolhtanam kb a nagykoveti poziciok 75% ilyen persze a a legfontosabbakra (altalaban) hozzaertoket kuldenek. Ezt meg nem lehet tudni Trump-nal mert bar mindenkit azonnali hatallyal visszahivtak de eddig csak az Israel-it neveztek meg a fontosabbak kozul ... Az ENSZ-t kiveve ahova megint csak minden elozetes gyakorlat nelkul Nikki Haley-t nevezte ki (de ez is gyakran politikai inkabb mint szakertoi allas) erdekes hogy a magyar ENSZ nagykovet viszont tobb evtizedes nemzetkozi gyakorlattal rendelkezik nem is ertem hogy maradhatott ennyi ideig (majdnem egy ev)

Ralatasod van erre is ? mashogy latod ??? Hol van maskepp ??

Shanarey 2017.04.01. 14:02:02

@gabors:

Nem az a baj, hogy a kormány nevezi ki őket, hanem az a baj hogy a kormánynak akarnak megfelelni, nem pedig az embereknek, akik hozzájuk fordulnak segítségért.

gabors 2017.04.01. 14:06:08

@Shanarey: "Nem az a baj, hogy a kormány nevezi ki őket, hanem az a baj hogy a kormánynak akarnak megfelelni, nem pedig az embereknek, akik hozzájuk fordulnak segítségért."

Valamit osszekeversz vagy veletlenul vagy direkt... teljesen mas a konzulatus es a nagykovetseg feladata (nemcsak magyar hanem minden mas allamnal is) a nagykovet es a nagykovetseg az a mindenkori kuldo allamot kepviseli .. nem az emberekert van (vagy pont annyira mint az adott kormany) ezzel szembe a konzulatusok azok gyakorlatilag a kozhivatalok kulfoldi irodai azoknak illene az "emberek" sajat es a mondjuk beutazni kivano kulfoldi ugyeivel problemaival torodni ...

Shanarey 2017.04.01. 14:15:31

@gabors:

Ez nem egészen így van, mert sok nagykövetségen ügyintézni is lehet, s néha ezt úgy adják elő, mint a hattyú halálát. Nem beszélve azokról a csodás 60-as évekbeli irodákról, amely megtalálható a Londoni magyar nagykövetség alagsorában.

gabors 2017.04.01. 14:22:24

@Shanarey: "Ez nem egészen így van, mert sok nagykövetségen ügyintézni is lehet"

De ugy van az!! azokat az ugyintezeseket altalaban a konzulok vegzik, konzulatusi szolgalatnak hivjak. Sok esetben ezek egy epuletben vannak de le mernem fogadni hogy van kulon ket tabla az epulet falan !!! Olyan is van hogy valoban csak par szemelyes a "nagykovetseg" es a ket funkciot ugyanazok a szemelyek is vegzik de ettol meg nem valtozik a helyzet.

Mondom valamit felre erthetsz ebbol.

Shanarey 2017.04.01. 14:26:42

@gabors:

Nem sok ismeretem van a követségekről.
Amit már ismerek az a Londoni, és ott nincs ez így megkülönböztetve. Persze az igaz hogy az ügyintézős rész az alagsorban van.
:-)

Doromby 2017.04.01. 14:45:36

Kivulallosag: kb. 3-4 ev utan a kivandorolt magyar visszaterve magyarorszagra szinten kivulallonak kezdi erezni magat. 10-12 ev utan pedig borzaszto nehez a visszailleszkedes. Ha meg ennyi ido utan is vissza akar menni...

tsabus UAE 2017.04.01. 14:51:48

Nekem tetszett az írás és a darabhoz is gratulálok.
Csak egy gondolatkísérlet erejéig: Milyen lenne, ha lefordítanák a darabot angolra ? Vajon hogy viszonyulna az angol közönség hozzá ? Mert nekünk, magyaroknak és főleg határátkelőknek megpendít bizonyos húrokat. Érdekes lenne...
Aztán, ha az aktuális építésvezetőnek tetszik a darab, akkor előlépteti Diggert és azután nem digger lesz, hanem Soil Removal Manager ! :-)

Shanarey 2017.04.01. 15:04:24

@tsabus [UK]:

Az utolsó pár perc, az ami nem megy angolul, mert pont az a lényeg benne hogy a srác magyarul kezdi a mesét, de menet közben angolra vált.

gabors 2017.04.01. 15:04:30

@Shanarey: csak meg annyit hogy nyilvan minden kovetsegen van konzulatusi szolgaltatas/szolgalat de van egy csomo konzulatus ahol nincs nagykovet ... pl "erdelyben" van legalabb 5 az egesz usa-ban meg 4 amibol az egyik a Washingtoni Nagykovetsegen van (Consular Section)...

de errol akkor ennyit ... megegyszer a nagykovet ill a nagykovetseg a kormanyt kepviseli (mindig politikai) mig a konzulatus (konzulok) egyszeruen hivatalok/ugyintezok

Shanarey 2017.04.01. 15:23:11

@gabors:

Ha hiszed ha nem, elsőre is értem és tudom is, de Londonban nem igazán hirdették., pedig ott is így van. Ami viszont a vicces, az az hogy UK-ban a magyar konzulátusok száma max 2. pedig ott is akad pár százezer magyar s meglehetősen szétszórva.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.01. 15:47:47

Na itthon vagyok. Munka mára letudva heti bevásárlás megvolt.
Köszönöm mindenkinek a gratulációt. Van itt valaki aki akkoriban rábeszélt a blogírásra?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.01. 15:49:23

@Dikusz:
Ha látsz egy Jimmy Hendrix hajú fazont akkor ő Shanarey.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

gabors 2017.04.01. 15:55:33

@Shanarey: "Ha hiszed ha nem, elsőre is értem és tudom is" bocs de akkor miert irtad amit irtal... mert nem is reagaltam volna :-))))

na most amit irsz ":Ami viszont a vicces, az az hogy UK-ban a magyar konzulátusok száma max 2. pedig ott is akad pár százezer magyar s meglehetősen szétszórva. " ez vegytiszta politika hogy miert van karpataljan tobb konzulatus mint a UK-ban nem is beszelve erdely-rol (usa-ban is bazartak 2-ot sot tobb mas orszagban is) radbizom miert...

gabors 2017.04.01. 16:09:16

@Shanarey: Ami viszont a vicces, az az hogy UK-ban a magyar konzulátusok száma max 2. pedig ott is akad pár százezer magyar s meglehetősen szétszórva.

azt kifelejtettem hogy HOL LEHET szavazni (is) orban-ra vagy ellene na akkor talan mar vilagos miert van minden erdelyi varosban konzulatus, es miert CSAK londonban volt valasztasi korzet de volt olyan helyen is ahol egyetlen egy szavazo sem volt

Dikusz 2017.04.01. 16:24:18

@diggerdriver: kösz a tippet, majd ólálkodni fogok, és lesem Jimmy Hendrixet. Gitár gondolom nem lesz. nála:)))

Lehet meg se akar ismerni, bár nem Magdianyus kinézetem van.
Vagy harminc évvel ezelőtt kolbászoltunk a fiammal a Börzsönyben. Szokás szerint kissé elnéztem a térképen az utat. Nem a pénzásási kulcsosházhoz jutottunk el, hanem egy Nagyoroszihoz tartozó laktanyához. Már akkor danolászták a kiskatonák nekem, hogy: kantinosné angyalom....
Ez jó álca lesz nekem, hogy megsasoljam @Shanarey: -t :)))

2017.04.01. 16:27:20

Koszi a posztot! Igen, sokan nem gondolnak bele, hogy a kivandorlas egy nagy es nehez dontes, sok vivodassal, es sok sirassal foleg az elejen. En ugy jottem ki, hogy otthonrol palyaztam egy allasra es szerzodessel a kezemben erkeztem, megis par honap mulva zokogva orditottam a telefonba a szuleimnek, hogy gyulolom Daniat. Aztan lecsillapodtam es maradtam, de idonkent visszatero gndolat, hogy mit is csinalok itt? Pedig magasan jobb az eletszinvonalam, mint otthon volt.

A kivulallosagrol: meg husz eve fogalmaztam meg, amikor Franciaorszagban eltem, hogy igen, lehet akarmennyit tanulni, akkor is kivulallo marad az ember, mert a tobbiek ezernyi kis utalasat, viccet stb nem fogja erteni, mert azok valami ovodai dolgokra, versikekre, regi rajzfilmekre utalnak, amiket gyakran ugyanugy nem lehet leforditani, mint az igyom-bingyom-talibe reszt a magyar ovodai mondokabol. Az ember pedig hiaba tudja, hogy igen, ez egy ilyen lefordithatatlan resz, akkor is hulyenek es kirekesztettnek erzi magat.

Shanarey 2017.04.01. 16:28:28

@diggerdriver:

Na már megint lebuktattál.

:-)

Csodabogár 2017.04.01. 16:36:23

@gabors: A svájciak puszta spórolásból bezártak egy csomo konzulátust. Nem vidám, hogy ha van valami Bécsbe kell utazni ügyintézni, nem csak innen, hanem az összes környező országból. Szegény ausztrálok még rosszabbul jártak, mert ott is csak egy konzulátus maradt, így útlevél meg egyebek, csak repülővel érhető el.

Taxomükke (UK) 2017.04.01. 16:38:51

@mojyo: Nannanna... a bolcseszmernokot en irtam.

2017.04.01. 16:50:51

@Taxomükke (UK): Azt en ertem, de a @tanato meg egyetertett, es nekem vele volt a vitam meg regebben errol a "human-real" ellentetrol, ami szerinte prioritasi sorrend is egyben, szerintem meg egy mestersegesen krealt ellentet, felesleges fontoskodasi verseny aminek nincs valos alapja es nem is kene leteznie. Talan ebbol kimaradtal :)

macamuca [IHUN] 2017.04.01. 17:17:34

@Horthy Miklós cselédje:
Te így érzed. Más meg máshogy. Ennyire egyszerű.
Tavaly december elején költöztem. Idén február végén a skót szomszédhoz csöngettem be hajnalban, ő segített. Ha már konkrét példa. apróságok előtte és azóta is voltak, tehát... Az emberen, személyiségen /nyitottság-zárkózottság / múlik minden. Az emberi kapcsolatok főként..., hogy kiből lesz ismerős, majd kedves ismerős, haver, barát, az 2 emberen múlik, nem csak azon a másik emberen... Olymindegy, hogy melyik ország. Szerintem.

nyuszigonosz 2017.04.01. 17:17:58

@Kishableany: Hát, aki eldontötte magában/magának, hogy kívülálló marad, az az is marad.

Aki meg nem ezt döntötte el, az meg nem.
Igen, minden oszágban, nyelvben, de akár régiókban van ezernyi kis utalás, vicc, amik alapja akár egy gyerekvers vagy óvodai szokás, vagy régi film, száz évvel ezelötti reklámszlogen vagy akármi.
De: ha tényeg érdekel, megtudod mi és mindjárt nem kriptikus egy egy utalás, ha legközelebb hallod.
Nem ördöngösség nem kívülállónak lenni akár több országban egyszerre.

mojyo (törölt) 2017.04.01. 17:59:37

@nyuszigonosz: "kriptikus" auuu... :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 18:00:20

@macamuca [IHUN]: most ezt én is végigvettem, s van két ember, akit éjjel is ugraszthatnék. S úgy 3-4, akit napközben. A férjnek ilyen egy sincs. Aki lenne, otthonhagyta... Embere válogatja, ahogy mondtad.

Sütemény1975 2017.04.01. 19:02:33

OFF: Digger, nagy gratula az eloadashoz!

DieNanny CH 2017.04.01. 19:02:46

@macamuca [IHUN]:

Hinta persze hogy így érzi. Több mint 2 éve nem dolgozik, csak otthon várja a segélyt. És csodálkozik, hogy nincs segítő szomszédja... Barát meg pláne.

M. Péter 2017.04.01. 19:12:37

@Shanarey: Egy konzulátus van csak, a londoni, meg van még néhány tiszteletbeli konzul.

tanato 2017.04.01. 20:13:46

@mojyo: Az én fejemben lehet külön-külön,de Diggerében egyben van mindkettő ágazat.

nyuszigonosz 2017.04.01. 20:17:11

@M. Péter: Nem.
Egy nagykövetség, az Londonban van, és több konzulátus.

magyarok.co.uk/kovetseg-konzulatus/

Abból kiindulva, hogy pl. Németországban több magyar nagykövetség van és sok további magyar konzulátus.
Nagybritanniában tényleg az ott élö magyarok létszámát és a sziget hosszúságát nézve, hát nagyon kevés, de van. Természetesen útlevelet is ilyeneket ténylegesen csak a nagykövetségen lehet intézni, de a konzulátusokra is sok mindenkinek szüksége van.

SzZoole 2017.04.01. 20:19:04

@kisrumpf: "van két ember, akit éjjel is ugraszthatnék. S úgy 3-4, akit napközben. "

Amikor a ferjed dolgozik?:)))

Bocs Moni,ezt nem tudtam kihagyni:)))

tanato 2017.04.01. 20:23:22

@Taxomükke (UK): @mojyo: Szóval ha Diggert az édesapja nem gépész irányba tolja lehetséges hogy bölcsészkar lett volna a vége.
A családomban is volt egy közeli rokon aki családi okok/egyedülálló édesanya nem túl magas jövedelem/ miatt villanyszerelő lett,jól is csinálta a szakmáját,de gyönyörű képeket festett,későbbiekben a környékben híres is lett ,sok képet el is adott,több kiállítása is volt.
Ha más családi viszonyai lettek volna valszeg művészeti főiskolára ment volna.

mojyo (törölt) 2017.04.01. 20:26:27

@tanato: Mar megint kezded ezt a muveszet osszemosasat a bolcseszettel, agyam megall ettol komolyan :D

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.01. 20:40:00

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Neked hány helyi barátod van Svájcban?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 20:47:51

@tanato: (Off. Anyám műszaki rajzoló volt. S emellett csodálatosan festett, mint a rokonod. Csak nagyanyám szerint az nem volt elég erkölcsös, így nem került megfelelő iskolába, pedig tanárai nagyon mondták, hogy tehetséges, menjen. Nagyi nem engedte. Így lett műszaki rajzoló. Nem viccelek. Az ajándékba kapott albumban az aktképek stb. le voltak ragasztva ragtapasszal... megmutatta.

"They fuck you up, you mom and dad...")

On

tanato 2017.04.01. 20:53:48

@mojyo: Ja most már értelek,különveszed a bölcsészetet mint tudományágat vagy egyetemi kart, meg a művészi tehetséget,hajlamot.Így már OK.Nálam ez sokszor keveredik,nem tudom így kettészedni.

tanato 2017.04.01. 20:57:12

@kisrumpf: Nem ritka dolog ez,általában persze nem tiltás miatt mint az esetedben,hanem családi, anyagi okok miatt nem, tud a művészi tehetség kibontakozni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.01. 21:10:13

@tanato:
Erre szoktam mondani hogy nem mindegy hogy gyerekkorodban egy fedő esik a fejedre vagy egy Dante kötet.
Nekem a fedő.

mojyo (törölt) 2017.04.01. 21:11:41

@tanato: Igen mert a bolcseszet tudomany, a muveszet pedig nem. hanem alkotas, es mindenfele tudomanyt, talalmanyt hasznalhat, muszakit is, ezert teljesen felesleges osszemosni a bolcseszettel es nem helyes, hogy kevered a kettot, vagyishat szerintem nem jo. Nagyon sok epitesz van, meg egyeb mernok, akik aztan szobraszkent, vagy festokent teljesedtek ki, hulyeseg ez az egesz human real felosztas is amugy, dehogy a muveszetet is bekategorizalod ebbe, az engem kulonosen zavar.

En is mernok vagyok amugy mellesleg, meg alkalmazott muvesz is, persze tudom, hogy itt mindenki szerint en csak egy kislany vagyok, meg a formatervezo ugye az nem rendes mernokur, de kepzeld el, en is muszakira jartam es en is tudok integralni, tanultam kemiat, fizikat, sot fizikai kemiat, meg anyagszerkezetet, meg mittudomen, es ennek tetejebe raadasul annyira nem erdekel a szepirodalom, hogy nemhogy Moldova Gyorgyot, de meg a @digger blogjat se olvasom, pedig tele vagyok konyvekkel amugy, es egyetlen egy db regeny, vagy emberi tortenet sincs koztuk, most akkor ugye kinek is kocka alakubb a feje? :) Ennek ellenere en is csinaltam mar olyan dolgot is, ami akar kepzomuveszeti kategorianak is szamit, tanultam festoktol es szobraszoktol is, es szeretnek a jovoben is, mert erdekel, hogy mit lehet bizonyos anyagokkal es modszerekkel csinalni, es igyekszem tartalommal is megtolteni, vagyis nyilvan erdekel az is, hogy az emberek mit tudnak ezzel kezdeni, de ettol meg nem leszek bolcsesz, mert ahhoz ettol meg nem fogok erteni. :)

Szoval igen, az a bajom, hogy szerintem nem jol cimkezed fel a dolgokat, de ezt mar megbeszeltuk :)

SzZoole 2017.04.01. 22:06:19

@kisrumpf: hàt Moni ez nem volt szep toled:)))

tanato 2017.04.01. 22:14:42

@mojyo: Mit végeztél?Milyen karon?

tanato 2017.04.01. 22:18:58

@diggerdriver: Azért te kiteljesedtél végül.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.01. 22:24:06

LA-be nem jon az eloadas? Mostanaban ugyis mindenki idejar, Trvtkotol kezdve Lackfi Janoson at St.Martinig :)

Dikusz 2017.04.01. 22:25:05

@diggerdriver: most jöttem meg, jóóóó vóóóót :))))))))))))))))

Dikusz 2017.04.01. 22:28:26

@Zsuzsi65: de az a baj, hogy visszajönnek (már némelyik):)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.04.01. 23:12:22

@The Devil Himself as. Zoole: Évődő, ugyanmenjmár jelentéssel bír itt az íreknél. Ha fuck-ot írok, akkor moroghatsz. Addig nem :-P

SzZoole 2017.04.01. 23:18:07

@kisrumpf: itt ua. a feck mint a fuck, vagy a bell end sem azt jelnti,mint aminek forditod vagy az acorn stb:)))
Ugyanezek én mint aki morgott:)))

NorthPier 2017.04.01. 23:22:53

@diggerdriver:
Én is őszintén gratulálok a londoni előadáshoz (is). Nagyon vágytam elmenni, ám pénteken én későig dolgozom és elcserélnem sem sikerült a napot. Több okból is úgy éreztem, nem lehet kihagynom ezt az előadást , utólag bebizonyosodott, hogy mégis... Szóval intézkedjél légyszi egy itteni újrázás ügyében

Shaktee 2017.04.02. 00:02:10

@The Devil Himself as. Zoole: what is this frikken fecking for godness sakes?? ;)

gabors 2017.04.02. 01:53:53

@Csodabogár: Szegény ausztrálok....

azok azert szabad (free) orszagban elnek ... nekik ez nem kellene hogy gond legyen ( nem tudom de sejtem hogy levelben lehet intezni annak akinek mar van ervenyes utlevele ???)

kék madár 2017.04.02. 05:43:37

@gabors: probaltam nagyon vadul fogalmazni, de ugy latszik csak kellett volna az ironia emoji

2017.04.02. 10:25:18

@nyuszigonosz: figyelj, nem azt mondtam, hogy nem lehet utananezni. Hallok valamit, nem ertem, utananezek, legkozelebb tudni fogom. De legkozelebb valami uj jon elo, aztan megint egy masik, es megint egy masik. Es kell hozza egy nagyon turelmes haver, aki neha elmondja, hogy a tobbiek most min rohognek annyira. Franciaorszagban szerencsesebb voltam ebbol a szempontbol, igaz fiatalabb is, mert ugy tunik az egyetem befogadobb kozeg volt.

Vicces, hogy pl a danokat mindenki befogadokkent ismeri. Azok is, de csak egy szintig. Szamolatlanul lehet betelepulni az orszagba es szemuk sem rebben egy idegen lattan. Ebbol a szempontbol kellemesebb, mint a gyanakvo es elutasito franciak. Jo fej kollegak, lehet veluk ebedelni menni stb., de soha nem leszel a baratjuk. Arra ott van a sajat zart kis tarsasaguk, ami gyerekkori baratokbol, egyetemi tarsakbol, csaladi kapcsolatokbol allo kiterjedt kor, veluk jarnak ossze, veluk mennek kirandulni stb. Akinek nincs dan hazastarsa, az ebbe nem tud bekerulni. Daniaban a kulfoldiek kulfoldiekkel baratkoznak, a gyerekeik az international school-ba jarnak es nincs melyebb kapcsolodas a dan tarsadalomhoz, kizarolag a felszin.

nyuszigonosz 2017.04.02. 11:22:22

@Kishableany: Sajnálom, hogy olyan környezetben, országban élsz, ahol nem érzed jól magad, mert újra írod: " de soha nem leszel a barátjuk".

Nekem ebböl megint úgy tünik, elöre egy ilyen megállapítás szerint látod és érzékeled a környezetedet. Ezt veszed standardnak, ez szerint élsz. Az elutasító franciák és a csak a felszínen elfogadó dánok.

Viszont ahol az embernek nem jó, miért van ott? Nem bántásból írom, de amíg te nem vagy nyitott a társadalom felé, ahová te mentél élni, addig nem hinném, hogy ez változni fog. Az ember sokszor a saját maga által felállított korlátokba ütközik, azok tartják vissza, nem más.

gabors 2017.04.02. 12:37:18

@kék madár: "kellett volna az ironia emoji" az is segit ... vagy ne irj ilyeneket :-)))))

Zionnépe 2017.04.02. 14:28:04

@Horthy Miklós cselédje: @Kishableany:
Kár a gőzért, a többség valszeg otthon sem volt ennyire kommunikatív, illetve kint meg igényük sincs erre.

Nekem is ezek fájnak idekint a legjobban. Nagyon jó fej kollégák, akikkel együtt sörözés, szülinap, esküvő, babaszületés ünneplés megvan, de eleve itt a németek sem barátkoznak egymással igazán ( a legtöbb 4-5-14 éve együttdolgozó egymás privát számát sem tudja).

És igen, millió apró részlet, amit meg lehet kérdezni mire is mondják, de más, akibe ez ovis korától beleivódott, és más, aki "csak" megtanulja.

Az anyanyelvi környezetet és az (akár több) évtizedes barátságokat semmi sem tudja pótolni.

Zionnépe 2017.04.02. 14:28:12

@nyuszigonosz: pl mert lényegesen jobban megél, és a esetleg azt sem veszi be a gyomra, hogy látja, hogy züllesztenek le körülötte mindent, ami kűrábban jó volt, mégsem tesz ellene senki, csak panaszkodik.

doktornoo 2017.04.02. 16:30:01

@diggerdriver: szerintem en is belepofaztam (abba is). Miert, kuldjem a bankszamlaszamom?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.02. 20:52:39

Én abból az időből nem emlékszem @doktornoo: nicknévre.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

almaza 2017.04.03. 06:32:55

Hello,

Nagyjabol jol latod/tudod a dolgot elmeletben, de - mint volt kozul- finomitanek a a kepen.
Ahol a konzulatus resze a nagykovetsegnek ott bizony a nagykovet a konzul fonoke es bar elvileg a konzul fuggetlenseget elvez, a gyakorlatban a nagykovet gyakran beleszol a munkajaba es ezzel durvan serul a fuggetlensege, a munka szakmaisaga. Gyakori, hogy a nagykovet helyettese, az elso beosztott latja el a konzuli munkakort is...

Emlitetted a kulon mukodo konzulatusokat/fokonzulatusokat - tehat ahol nincs nagykovetseg. Eleg gyakori, hogy a (fo) konzulatus vezetoje is politikai vonalon kapja a kinevezeset. Ezzel az egyik gond a pol elkotelezettseg, a masik meg hogy aki mondjuk celeb volt korabban az nem fogja atlatni az allamigazgatasi ugyeket. Innentol nem feltetlenul a szakmaisag ervenyesul konzuli ugyekben. Gyakorlati peldakat inkabb nem irnek, bar mar kileptem ebbol a korbol par eve.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása