oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 25. 06:45,  Mivel etetnek Magyarországon és külföldön? 347 komment

2017. február 25. 06:45 Határátkelő

Mivel etetnek Magyarországon és külföldön?

Egy ismerősöm mesélte pár éve, hogy Franciaországban járva az ott élő barátaik útközben megmutatták az egyik nagy nemzetközi édességgyár két egymás mellett lévő gyártócsarnokát, mondván: az egyikben Nyugat-Európába, a másikban Kelet-Európába gyártják a terméket, ami ugyanolyan márkanévvel, csomagolással, stb. fut.

szupermarket_termekek_es_kocsi_foto_pixabay_com_alexas_fotos.jpg

Így aztán annyira nem lepődtem meg, amikor nemrégiben kiborult az a bizonyos éjjeliedény, most pedig áll a bál annak kapcsán, hogy Magyarországra és a régióba állítólag gyengébb minőségű élelmiszereket szállítanak. 

Hogy miként kerül mindez ide, a Határátkelőre? Arra gondoltam, hogy ha van igazán autentikus közösség, amely el tudja mesélni a saját tapasztalatait, akkor az a külföldön élő magyaroké. Szóval lássuk, ti mit tapasztaltok, tényleg gyengébb minőségűek a Magyarországon kapható nemzetközi márkák termékei, mint nyugati változataik? 

Mielőtt azonban átadnám nektek a szót, röviden összefoglalom az eddig történteket, csak hogy képben legyünk. 

A szlovák virsli-gate 

A botrány Szlovákiában kezdődött, amikor a földművelésügyi minisztérium előállt egy felmérés eredményével. Ebben 22 márka Ausztriában és Szlovákiában forgalmazott termékeit hasonlították össze, és kiderült, hogy minden második esetben ugyanazok a termékek Ausztriában jobb minőségűek. 

Maga a földművelésügyi miniszter jelentette be az eredményeket, azt mondta, hogy úgy tűnik, a multinacionális cégek két csoportba sorolják a fogyasztókat. 

„A teszteredmények alátámasztották aggályainkat, amelyeket már többször megfogalmaztunk az Európai Unióban. A termékek felénél találtunk olyan jelentős különbségeket, amelyek meghatározzák a minőségüket. Ezek mind multinacionális vállalatok termékei, melyek a szlovákiai piacon fellelhetőek és gyengébb minőségűek” – mondta Gabriela Matečná.

Ami a konkrétumokat illeti, ugyanannak a frankfurti virslinek a hústartalma Szlovákiában például jóval alacsonyabb, mint Ausztriában, de a vizsgált őrölt fahéj, mozzarella, egy teafajta és narancslé esetében is arra jutottak, hogy az ízük és az illatuk is különböző. 

Magyarországon sem jobb a helyzet 

A szlovák felháborodás nyomán a magyar Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal egyik (mint később kiderült, korábbi) vizsgálatának eredményét is előszedték, ami hasonló volt, mint Szlovákiában. 

A Nébih 24 élelmiszert hasonlított össze összetételük, érzékszervi tulajdonságaik és jelöléseik alapján, és kiderült, hogy a Magyarországon kapható egyik legnevesebb kólamárka illata például kevésbé telt, kevésbé összetett (magyarán más minőségű aromát használhatnak), a cukortartalma kicsit magasabb, és az osztrák változattal szemben olcsóbb, kukoricaalapú édesítő felhasználásával készült. 

Vizsgáltak például pudingokat is, itt az derült ki, hogy a magyar boltokban forgalmazottak esetében a termék hígabb, az édes íz dominál, a kakaós-vaníliás íz gyenge. 

Az osztrák tejberizs teltebb ízű, a joghurtnál pedig az aroma különbsége miatt a magyar harsányabb ízű és édesebb, az osztrák változat inkább a valódi gyümölcsre emlékeztet. 

A kereskedők és a gyártók szerint mindez nonszensz 

Megszólalt persze a többi résztvevő is, a magyar Márkaszövetség főtitkára szerint a magyar felmérés két éve készült, és akkor javarészt visszhangtalan maradt.

Fekete Zoltán azt mondta, maximum az eltérő tárolás és lejárati idő vagy a másféle fogyasztói szokások miatt lehet különbség a magyar és osztrák boltokban kapható, ránézésre ugyanolyan márkájú termékek között. 

A főtitkár szerint nincsen kettős mérce, ha pedig van is különbség, akkor az azért van, mert egyes változatokat az adott ország ízlésvilágához szabnak, azaz a minőség nem gyengébb, csak más (ez már az én értelmezésem - HÁ). 

Reagált az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) is, körülbelül annyival intézve el a dolgot, hogy a vállalatok számára minden fogyasztó egyformán fontos, ráadásul gyártási szempontból hatékonyabb egy üzemsoron, azonos márkanév alatt egyféle terméket gyártani. 

Megszólaltak Ausztriában és Magyarországon is jelen lévő élelmiszerláncok is, egybehangzóan azt állítva, hogy a több országban forgalmazott saját márkás termékeik nincs különbség a receptúrában és a minőségben, hiszen ezeket központilag szerzik be. 

Amikor beszáll a nagypolitika 

Ahogy az már lenni szokott, egész gyorsan reagált a nagypolitika is, olyannyira, hogy a szlovák miniszterelnök már be is jelentette, hogy rendkívüli kormányfői csúcstalálkozót (!!) hívnak össze az ügyben a visegrádi országok között, mert fel akarják szólítani az Európai Bizottságot, hogy haladéktalanul lépjen az ügyben és szüntesse meg ezt a gyakorlatot. 

Speciel hogy ez a hétköznapokban mit jelentene, az nem derült ki, de a cél Robert Fico szerint az, hogy a testület „olyan törvénymódosításokat fogadjon el, amelyek lehetetlenné teszik az említett gyakorlatot, amely megalázza Szlovákia, Magyarország, Lengyelország és Csehország állampolgárait”. 

Ennek gyakorlati megvalósíthatóságát én nem nagyon látom (hiszen akár az is lehet, hogy egyes országokban tényleg más az emberek ízlése, tehát ilyen szempontból nehéz egységesíteni), az már egy érdekesebb felvetés a szlovák kormányfő részéről, hogy a gyártók az érintett termékeiket más néven forgalmazzák Nyugat- és Kelet-Európában. 

Ti mit tapasztaltok? 

Nagyjából itt tartunk tehát most, ám mindezeknél érdekesebb, hogy ti mit tapasztaltok: tényleg mások, jobbak a Nyugat-Európában kapható élelmiszerek, vagy általában véve a termékek? 

Erről jutott eszembe megint egy sztori a végére: egyik ismerősöm mesélte, hogy párja édesanyja egyetlen dolgot kért tőlük mindig Európa nyugati feléből: mosóport. Mert hát ugyanannak a mosópornak más az illata, másképp mos, mint a Magyarországon kapható változat. 

És az a helyzet, hogy kiderült: igaza van.

Külföldre mennél dolgozni? Már kint élsz, de munkát keresel? Válogass közel ezer (!!!) álláshirdetés közül a Határátkelőn!

HÍRMONDÓ

Már több mint 100 ezer magyar dolgozik Németországban

Szépen csendben átlépte a 100 ezer főt a Németországban dolgozó magyarok létszáma. Mindezt úgy, hogy az utóbbi három évben kicsit lassult is a magyar határátkelés, de még így is 59 százalékkal (!!) nőtt a számuk.

Apaaa, kezdődik! 

Alaposan beindult a mozgás a nemzetközi pénzvilágban, úgy tűnik, hiába a brit kormány reménykedése, a bankok és pénzintézetek nem kívánják megvárni a Brexit jelentette bizonytalanságot és pucolnak külföldre.

A kiürült Amerika 

Sokat lehetett az elmúlt hónapokban hallani arról, hogy Donald Trump a rozsdaövezet szavazatait elvíve lett amerikai elnök. Kicsit ezt a hangulatot adják vissza Emmanuel Monzon képei, melyek arra is válaszolnak, hogy milyen lenne az emberek nélküli Amerika.

(Fotó: pixabay.com/Alexas_Fotos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Európai Unió Szlovákia Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8812289323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2017.02.26. 18:10:36

@Horthy Miklós cselédje: Bazsika,Pinki ugy ki fujja az orrod,hogy eszre sem veszed.......

2017.02.26. 18:13:14

@Golf2: Hát izé ... nem értek hozzá, nem vagyok érdekelt, nem pofázok bele. Szerintem így fair.

2017.02.26. 18:14:11

@Zoole[uk]: Lófasztot, az orrát fújjad csak ki te :P
Mikor is esz Budapest felé a fene? Mintha említettél volna valamit ....

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.02.26. 18:21:13

@Pink Petsch:

Ha már itt tartunk, a bér is kevesebb nálatok.

Nálunk természetes a 13-14 havi, nálatok közel sem. A 14 részre osztott nettó is több mint a német (segédmunkás szféráról beszélek)

A könnyen mozgatható javak árai tartanak egy globális árszínvonal felé.

Nézzük meg a német ingatlanárakat is...

Ezek a fontosak, lakni muszáj valahol, nem az a mérvadó hogy a kozmetikai cikk mennyibe kerül meg a többi hasonló áron futó...

Lehet itt propagálni hogy Magyarországon már német árak vannak, de ez egyszerűen nem igaz.

Vannak dolgok amik német áron vannak, de a fontos dolgok (ingatlan, szolgáltatások) igenis jóval drágábbak Németországban.

SzZoole 2017.02.26. 18:28:10

@Pink Petsch: ne szoszerint erccsed,Te ,qurvacsosz:)))

Alazatosnyalazatos draga Pinki kissaszzony,hogy kurjamalasan az a datum 04.06 es 04.16. kozt esik Meg,de abba a tyukszaros pestre nem igazan kivankozok menni,mert legalabb ugy szeretem, mint a shithole londont,teccik erteni draga végzet asszonya:)))

2017.02.26. 18:31:09

@Horthy Miklós cselédje: Meg a lónak a nemiszervét, azt! Tirolban, egy felkapott üdülőkomplexumban jungkochként kereshetsz havi 1200 eurót, nettóban. Ezzel szemben a német BW tartományban 1600-at.
Ingatlant te nem veszel sem Ausztriában, sem Németországban, úgyhogy ezt talán hagyjuk is. A bérlet meg városfüggő, ahogy mindenhol a világon.
Nevezd hazugnak azt, aki életed adott neked (nyelt volna le!), te senkihzázi!

Herr Géza 2017.02.26. 18:31:53

@Tamás Wiesler: Oppardon, csak nagyon nem mindegy ám, hogy azt a lejárt szavatosságú húst, az ungarische turbóvállalkozó veszi ám meg állateledelnek úgy kerül az országba, aztán lesz belőle mégiscsak szalámi, sőt rossz esetben akár átcímkézve "friss" tőkehús.
Csak a teljesség kedvéért.

2017.02.26. 18:33:32

@Zoole[uk]: Ja, hogy oké, akkor csak a pusztába mégy, oda le vidékre, mi?
Hát, bármennyire is szeretlek, oda már nem követlek ... mert, hogy is mondtad? Ja, igen! Shithole! :DDD

2017.02.26. 18:34:49

@Herr Géza: Szevasz, aranyapám! Jársz márciusban Frankfurt felé? :)

SzZoole 2017.02.26. 18:38:15

@Pink Petsch: te,ha az a videki paraszt nem szarik akkor a pesti bunko nem eszik:)))

Amugy meg fogd kezen Mag@Dikusz:anyust es legyuttok:)))

Golf2 2017.02.26. 18:43:33

@Pink Petsch: Nem kritika volt csak megállapítás,nem kell egyből harapni.

2017.02.26. 18:44:38

@Zoole[uk]: :DDDD
Az az igazság, hogy az áprilisomat még nem tudom, hogyan alakul, így semminemű ígéreteket nem tehetek. Az viszont komolyan elgondolkodtat, hogy a MÁV szerint hosszabb időbe telik a "vidéki paraszthoz" az eljutás, mint a bécsi zsúrfiúhoz :DDD

2017.02.26. 18:48:42

@Golf2: Jaj, nem is kritikaként fogtam fel. Nem harapok. Csak azt az idióta Hintát, aki életében nem volt Németországban, de azért elmagyarázza nekem, hogy mi is itt a helyzet. Ekkora egy barmot!

SzZoole 2017.02.26. 19:05:44

@Pink Petsch: ohhh,hogy egyedem begyedem legeljek a kebleden,a intercity 3 ora alatt ott van:)))

2017.02.26. 19:42:42

@Zoole[uk]: Bécsre hamarabb beér a railjet ;)))
No de mindegy is ... Te ugye Nyíregyházán leszel ... jól emlékszem?

SzZoole 2017.02.26. 19:46:21

@Pink Petsch: igen,ott leszunk pontosabban:))

Hórukk 2017.02.26. 20:05:51

Leveskockák nyugaton vállalhatóak, nincs átütő tartósítószer ízük.
Mosóport külön gyapjúhoz viszont nehezen és drágán találtam külföldön. Több különbséget nem vettem észre.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.02.26. 20:06:09

@Pink Petsch:

Ha Németországban jobbak a bérek, hogy lehet hogy olcsóbb ország? :)

A segédmunkás itt jobban keres, ez 100 %.

A minimálbér 1100 sincs nettóba nálatok.

Nekem a legutolsó keresetem évi 16k nettó volt, 12 hóra lebontva 1350.

Magasabb itt a bérszínvonal, meg az árszínvonal is.

Aki meg 1200 netóóért szakácskodik az egy....

Herr Géza 2017.02.26. 20:38:18

@Pink Petsch: Stuttgartnál északabbra nem megyek aranyanyám....:)))
Frankfurt meg pláne no-go. Oda csak 2 évente megyek az IAA-ra. :))))

tibor és klára 2017.02.26. 20:45:07

@Pink Petsch: 1 napos hír, h budapesten az átlagbér br. 350 (ami lényegesen több mint nettó 600 euró).
plusz a magyar adómorál :)

Dikusz 2017.02.26. 20:53:27

@Zoole[uk]: már én is épp gondoltam felvetem ötletként, hogy menjünk együtt:)

@Pink Petsch: lepjük meg, és menjünk le, kíváncsi vagyok mit szól hozzá:)))))

Dikusz 2017.02.26. 21:03:44

@Zoole[uk]: az nagyon egyszerű lenne, de mi van akkor, ha Pécsen keresztül szeretne Nyíregyházára utazni? (viccvót)

2017.02.26. 21:26:15

@Horthy Miklós cselédje: Egy idióta barom vagy, akit a tények sem tudnak meggyőzni.Takarodj le rólam gyorsan, de villámgyorsan! Sőt, takarodj Orbán Magyarországába, pont a Fidesz-trolloknak megfeleő a nem-értelmi-szinted. Rohadtul elegem van belőled.
Ja, és mellesleg a jó kurva anyádról feltételezd, hogy hazudik, amikor azt mondja, hogy szeret téged. Ne rólam, amikor tényket közlök, te gyökér.
Szűrlek.

2017.02.26. 21:28:23

@Herr Géza: A büdös életben nem fogunk mi találkozni :(

2017.02.26. 21:31:11

@tibor és klára: Ne idegesíts már te is a kozmetikázott, és kiragadt statisztákával. Abban a budapesti felmérésben benne vannak az expatok minimum 2500 eurós nettó jövedelmei is. (Hogy most direkt ne a politkusokat vegyem, meg a bankcápákat).,

2017.02.26. 21:34:18

@Dikusz: Szívinfarktust kapna, és Luna moshatná fel a padlóról :)

SzZoole 2017.02.26. 21:55:31

@Pink Petsch: probald ki,szerintem a Te allad hamarabb leesne a meglepetestol:)))
Judit meg csak rohogne rajta,mondtam mar neked,hogy Ö,egy atlagon feluli nö:)))

2017.02.26. 21:56:47

@Hórukk: A Perwoll olcsóbb, mint az Ariel vagy a Persil. Már kint. oké, nem olyan sokkal, kb 80 cent-1 euróval. Ja, a Perwoll a gyapjúruhákhoz való spéci mosószer.

2017.02.26. 22:02:09

@Zoole[uk]: Hm, az a baj, hogy pont hónap elején-közepén lesztek "ott-lent-a-pálpusztában-eltemetve" ;))) Olyankor szoktam én is Németországban lenni melóügyileg, és inkább hónap végén vagyok 1-1,5 hetet Pesten.
Hm, esetleg megoldható lenne, ha április 9.-én, vasárnap mennék vissza. De ezt még csak 50%-ra tudm megígérni.

SzZoole 2017.02.26. 22:10:47

@Pink Petsch: megneztem a naptart,7.-en pentek delutan indulunk innen,kb 8.-an szombat delutan erunk haza,aznap tuti ko. leszek,de vasarnap az jonak tunik:)

fallen 2017.02.26. 22:16:16

A család állítása szerint, a mosóporokban és a Milka csokiban biztosan van különbség a német és a magyar között. Magam pedig egyértelműen, tapasztalatból tudom, hogy a Coca-cola más ízű, mikor hazamegyek, egy nap is kell hozzá, mire eltűnik az ízkülönbség, azaz már nem érzem.
A Marlboro, Camel dohány pedig mintha nem is ugyanaz lenne. A magyar sokkal nagyobb, durvább és szárazabb. Tényleg akkor a különbség van, hogy szinte már nem is lehet összehasonlítani, pedig ugye...
Az árakról ugyan nem szól a cikk, de már nem csak a német fizetéshez képest olcsó az élelmiszer, sok dolog olcsóbb, és akár akció nélkül is. Vittem már haza sok mindent emiatt, még macskakaját is (Whiskas)

2017.02.26. 22:37:31

@Zoole[uk]: Ó b+, vasárnap már úton kell lennem Németország felé. Ez a legvégső dátumom, hogy megérkezzem, vasárnap este. De jobban szeretik, ha már szombaton ott vagyok (meg a kisfaszom :P) , ugyanis vasárnap van a turnusváltás a lányoknál.

SzZoole 2017.02.26. 22:42:00

@Pink Petsch: akkor szombaton pesten valhol,de akkor KO.-ok leszunk es nem eppen szalon kepesek:)

2017.02.26. 22:45:49

@fallen: De jó, hogy említeted a cigit :D Én Luckyt szívok. Németországban a feketét, vagy a barna-pirosat. Ezek nem kaphatóak Magyarországon. Nos, mikor Budapesten vagyok, és az itt forgalmazott sima piros Luckyt szívom, akkor minimum fél napig ugatok tőle. Mintha más márkát szívnék (tapasztalat alapján).
Ja, és igaz, a cigi Magyarországon olcsóbb, mint Németországban. Sőt, ez az egyetlen, ami Még Ausztriában is olcsóbb, mint Németországban. Ugyanis a német 21 szálas Lucky Strike 6 euró. Az osztrák 4,50/20 szál, a magyar meg 3/20 szál euró. Igaz, a dihány minősége a magyarban sokkal szarabb, mint a németben. Érzem, ezt a cigit szívom már jó évtizede, és ezért ugatok tőle, mert dohánya karcosabb. Hogy ne mondjam szarabb ...

2017.02.26. 22:49:04

@Zoole[uk]: Ki nem szarja azt le? :) Jó, persze, ti :D
Csövezhettek nálam egy éjszakát, ha úgy érkeznétek, csak hozzatok hálózsákokat is, mert van 1 egyszemélyes ágyam, meg egy kétszemélyes szükség-matracom ;)

SzZoole 2017.02.26. 23:05:30

@Pink Petsch: 4 felnott es egy kutya,viccelsz?:)
Egy kola,kave,csokolade belefer,de ott alvas....

2017.02.26. 23:09:57

@Zoole[uk]: A kutya ellehet az előszoba-konyhában, te az assznnyal a matracon, egyik kölök az ágyon (a kénysebb ;) ), a másik meg én elleszünk a földön is pár órát. Nem téma ;)

SzZoole 2017.02.26. 23:24:23

@Pink Petsch: Na latom Te meg nem nyomtal le 2000 kilometert plusz tobb mint 24 ora ébrenlét:))

fallen 2017.02.26. 23:25:21

@Pink Petsch: igen, olcsóbb Magyarországon, de hát a különbség alapján még ennyit se ér :)

2017.02.26. 23:31:32

@Zoole[uk]: Egyhuzamban nem, ezért is mondtam, hogy csövezzetek nálam. Nem biztos, hogy okés, ha a román kisbuszokkal kell "versenyezned" az M3-ason, miután levezettél vagy 10 órát előzőleg.

SzZoole 2017.02.26. 23:35:12

@Pink Petsch: Pesttol nyiregy csak 2 ora,azert mondtam,hogy egy kave/frissito belefer:))

2017.02.26. 23:35:15

@fallen: Hát nem. Szívesebben fizetnék 1800 forintot a fekete Luckyért, ha olyan minőségben kapám meg, mint Németországban (egy sokkal teltebb, aromásabb dohánykeverék van benne, amely egyáltalán nem kelt "kaparó" érzést), mint 1080-at a sima pirosért, ami meg viszont erősen vitatható minőség dohányügyileg.

Herr Géza 2017.02.26. 23:36:35

@Pink Petsch: Barna-piros Lucky? Ne mááa.... Én is. :))))

2017.02.26. 23:39:30

@Zoole[uk]: Meg a lónak .... ha 3 óra alatt abszolválod, akkor gratulálhatsz magadnak. Szatmári vagyok (többek között), el ne felejtsd, sokszor tettem meg a távot :DDD
Viszont, annak nagyon örülnék, ha találkozhatnánk legalább arra a kávé-kóla-sütire. Khm, én whiskyt fogok inni, csak hogy megegyen a sárga irígység :DDD

2017.02.26. 23:40:43

@Herr Géza: Mein raucher-bruder!!!! :D
Keblemre tezsvír! :D

Herr Géza 2017.02.26. 23:41:17

@Pink Petsch: Mert nem bírsz a se.....jhajodon mradni. :))))) Cikázol itt nekem fel-alá... Nekem mostanában csak a St.Gallen-Kreuzlingen-Konstanz-Stuttgart vonal játszik stabilan.

Herr Géza 2017.02.26. 23:43:13

@Pink Petsch: Nanana., aztán még szó,szerint veszem, oszt orrba vágsz...:))))))))

SzZoole 2017.02.26. 23:44:27

@Pink Petsch: viccelsz,egy 180-as atlagal siman meg van,nekem nem szamit a trafipax:)))
A legjobb csucsom pest-nyiregy 1.5 ora:))

2017.02.26. 23:51:18

@Herr Géza: Mikor bírtam én a se ...jhajomon maradni, he? ;) Viszont Stuttgartot már pár éve hanyagolom, Túl sok időt töltöttem ott, kissé belécsömörlöttem.
Egyébként Frankfurt nekem sem igazána lieblingem. Kényelmetelnül érzem magam kissé ott, az üveg-vasbeton irodaházak meg a több száz éves épületek kusza katyvaszában.
Orrba???? Hm, 150 centi lennél? :DDDD

2017.02.26. 23:53:53

@Zoole[uk]: Te, azért 4 felnőttel, megdepláne 1 kutyával nem kellene német autópályának nézned az M3-ast. A román kisbuszok halálos fegyverek. Komolyan. Volt egy balesetem pár éve ezzel kapcsolatban.

Herr Géza 2017.02.26. 23:54:50

@Pink Petsch: "Orrba???? Hm, 150 centi lennél? :DDDD" Hülyeeeee, nem a kebleiddel gondoltam az orrba vágást...:))))))))

SzZoole 2017.02.26. 23:56:29

@Pink Petsch: hahaha,a roman kisbusz meglat a tukorben egy nagy fekete mercedest ugy huznak lefel,hogy csak na:)))

2017.02.26. 23:58:08

@Herr Géza: Khm, a farokműtétem csak jövő hónapra van beütemezve Thaiföldön, így mással nem szolgálhatok jelenleg ;)))

2017.02.27. 00:02:12

@Zoole[uk]: Azért ebben ne legyél olyan rohadt biztos. Persze, általában elvannak a 130-140-es sebességgel. De ha ki kell érni Ferihegyre utassal időre, vagy visszafelé késésben vannak a nagybányai érkezéshez képest, csuda dolgokra képesek. És olyankor te bizony vagy lehúzódsz a fekete merciddel (mert jobban félted a kocsidat, mint a sofőr a cég kisbuszát), vagy csattansz.

SzZoole 2017.02.27. 00:04:33

@Pink Petsch: te, a roman kisbusz miota tud 250-et?:)))

2017.02.27. 00:10:24

@Zoole[uk]: Azt nem tud, de 200-at simán, és mivel nagyobb, mint a mercid, életveszélyes rád nézve. A fasznak akarnál versenyezni vele?
Te meg képes lennél csak azért felsrófolni 250-re, hogy megmutasdt Matei-nak, ki a jani? Ne baszd már! A szerencsétlen nem azért teper annyival, mert 130-al nem lenne faszább neki is, hanem azért, mert rohadtul késésben van.
Mellesleg 250 még a német autópályán is eléggé rizikós.

SzZoole 2017.02.27. 00:15:07

@Pink Petsch: jol van,nyugogya le,nem fogok 250-et menni,csak 160-180-at,Az is eleg,de most mar huzok aludni,mert mingya holnap,jocakat

2017.02.27. 00:19:48

@Zoole[uk]: Hát ne is, a 180 is több mint elég. Megérkezni fontos, nem fél órával hamarabb, hanem egyáltalán megérkezni.
Jóccakat neked is!

Golf2 2017.02.27. 07:19:48

@Zoole[uk]: Azt írják már angol rendszámtábla is megy a traffipax bírság van 1 nemzeti behajtó cég dupla birságokkal,vêge a külföldi rendszámos ámokfutásoknak lassan.

SzZoole 2017.02.27. 07:54:12

@Golf2: Ausztriában és Németországban igen

Dikusz 2017.02.27. 09:16:35

@Zoole[uk]: én ágyakat is fel tudnék ajánlani nektek, a kutyi sem zavar.
Az igaz, hogy nem vezettem ennyit, még biciklizni sem tudok, a kajakból is jobbra kanyarodva balra borultam be az októberi 5 fokos Dunába (17 évesen). A többiek ott röhögtek a parton, a szüleim később már nem annyira. Viszont láttam olyat, aki vezetett ennyit. Addigra mire ideért, pont annyira jutott, hogy még órákig nem tudott elaludni.

SzZoole 2017.02.27. 09:52:49

@Dikusz: kedves vagy Magdianyus,de tényleg csak egy kóla kávé frissítő fér bele az időbe :)
Egy 2000 km-es vezetés után nagyon nyugos és zombi tud lenni az ember.
Ha Pinkinek több ideje lenne akkor a nyíregyházi állatkertben séta közben jót lehetett volna beszélgetni :))

Dikusz 2017.02.27. 10:29:47

@Zoole[uk]: miért pont az állatkertben? :)))

Szégyen gyalázat de még nem jártam ott. Amit olvastam/TV-ben láttam/ hallottam felőle az szerintem az ország legjobbja.

SzZoole 2017.02.27. 10:48:17

@Dikusz: magasan ubereli a Budapest ZOO-t:)
Europa legjobb allatkertjei kozze van pozicionalva,nezz utanna.
Kellemes hely a kikapcsoldasra,erdoben van Az egesz,kavezokkal etteremekkel sok pihenohellyel.
A kornyeke Sosto is nagyon szep:)))

Dikusz 2017.02.27. 11:28:58

@Zoole[uk]: szándékomban is van leutazni oda, mindjárt meg is nézem a neten:)
Éppen ezért írtam, hogy a legjobb az itthoniak közül, valamit nagyon jól csinálhatnak. A budapesti ZOO, igaz rég voltam ott, a környezet szempontjából sincs könnyű helyzetben. Felújítások ott is voltak, de a főváros igen forgalmas környékén van. Nemsokára el is fogsz vezetni mellette:)))

Golf2 2017.02.27. 11:29:53

@Zoole[uk]: Kár,sok angolrendszámos visszaél ezzel parkolással is és megy mint á..a románok.

SzZoole 2017.02.27. 11:39:42

@Dikusz: egy kis olvasni valo:)

www.nlcafe.hu/utazas/20151001/nyiregyhazi-allatpark-europa-legjobb-allatkertje/

Voltunk mar a pesti zoo-ba,egy siralom ahogy ott tartjak Az allatokat:(

SzZoole 2017.02.27. 11:42:36

@Golf2: Na varjal,en mindig veszek autopalya matricat,parkolojegyet stb.
Tobbnyire minden szabalyt betartok,csak neha Az autopalyan kicsit gyorsabban megyek a megengedetnel,de ezt a magyaro rendszamos autok is megteszik.

Főgebra 2017.02.27. 11:48:17

@Zoole[uk]:
" Az autopalyan kicsit gyorsabban megyek a megengedetnel:::"

De az is csak azért van, mert az acélbetétes tréningcipődben vagy!

SzZoole 2017.02.27. 11:51:26

@Főgebra: osszekeversz Diggerel,en szep ruhaban dolgozok:)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.27. 12:33:22

@élhetetlen: nem szusi rizs volt, teljesen sima átlagos rizs, egykilós kiszerelés, talán feltűnhetett volna (ha jobban figyelek), hogy elég sok tört szem volt benne. Szokásos módszerrel főztem, minden volt, csak nem pergő, alig bírtam szétosztani kanállal, úgy döntöttünk, ilyet inkább ne többet. Mostanság sztrájk volt a Tesco-ban, nem jártam ott, de legközelebb megnézem, mit írnak a zacskón, ott a legalsó oolcon, ha érdekel

Főgebra 2017.02.27. 12:52:03

@Főgebra:
Én arra az acélbetétesre gondoltam, amit SzTK-ra kaptál! Tudod, amit megmutattál nekünk is!

Főgebra 2017.02.27. 12:55:15

@kisrumpf:
Egy időben itthon lehetett eléggé felhasználóbarát áron kapni előgőzölt rizst. Külföldiül perboiled. Na szóval az én nejem, aki tasziccsa a technikát, azt soha nem tudta elrontani! Pedig próbálta, szorgalmasan!

Nna szóval perboiled és garantálva a pergős rizs!

SzZoole 2017.02.27. 13:07:11

@Főgebra: melyikre a gondolsz, a kigyoborre,vagy a mintas tornacipore?:)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.27. 13:08:04

@Főgebra: Khm, köszönöm, de itt nem a technikámon volt a lényeg, hanem azon, hogy szar volt az olcsó sajátmárkás rizs, itt kezdődött a történet. Nem szarból sikeresen pergőset főzök előfőzöttség (parboiled) nélkül is

SzZoole 2017.02.27. 13:09:33

@Főgebra: "perboiled"
Nem preboiled-et akartal irni?:))

Főgebra 2017.02.27. 13:20:37

@Zoole[uk]:
Hogy egyikünknek se legyen igaza!
A fonetikusra félig emlékezve írtam!
Parboiled, magyarán előfőzött/féligfőzött

SzZoole 2017.02.27. 13:26:51

@Főgebra: szerintem pre lesz az a per,de kerdezz meg egy erosebb angolost:))
Preorder = elörendel
Preboiled=elöfözött

élhetetlen 2017.02.27. 13:49:46

@kisrumpf: Bocs, nem akartalak megbántani, én a lábam miatt nem járok a Tescoba, házhoz rendelek, azaz képernyőről ráérősen válogatok. A rizsek közül az első öt lapon ennyi tescosat találtam, ezért gondoltam, hogy mást vettél, mint amit szerettél volna. Tesco Value "B" minőségű hosszú szemű rizs, Tesco „A" minőségű hosszú szemű rizs főzőtasakban, Tesco „A" minőségű basmati rizs, Tesco „A" minőségű hosszú szemű rizs főzőtasakban, Tesco "A" minőségű basmati rizs főzőtasakban, Tesco „A" minőségű rizottó rizs, Tesco Finest basmati rizs, Tesco olasz kerekszemű sushi rizs. Ha sok volt a törött szem, akkor lehet, hogy „B” rizst vettél, nem „A”-t. Csak ezt akartam mondani, nem többet.

nyuszigonosz 2017.02.27. 14:40:34

@Főgebra: @Zoole[uk]: Jól írta a Fögebra: Parboiled az partially boiled- részben elörefözött.

SzZoole 2017.02.27. 14:53:25

@nyuszigonosz: ja,hogy a partly,partially=reszben, szonak a rovidetese.
Itt meg nem hallotam ezt a partly/partially boiled kifejezest,de attol letezhet.

nyuszigonosz 2017.02.27. 15:04:46

@Zoole[uk]: Lehethogy ott más a neve, itt ez és ezért tudom.

SzZoole 2017.02.27. 15:10:43

@nyuszigonosz: Itt en meg csak pre cooked rice/elöfözött rizs kifejezessel lattam az uzlekeben,de mondom,kerdezzetek meg egy erosebb angolost:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.02.27. 15:22:43

Ritka eset, mindenkinek (majdnemhogy) igaza van :-)

Parboiled is quite hard and inedible
Precooked is fully cooked already and ready to eat.

answers.yahoo.com/question/index?qid=20120301051536AA9NhzG

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.27. 15:28:15

@élhetetlen: Nincs semmi gond, nem bántottál meg, csak utalni akartam rá, hogy máshol kezdődött a gond és a történet. Egyszerűen csak felmarkoltam a zacskót, ahelyett hogy megvettem volna a szokottat, gondolva, spórolok pár eurót azzal, hogy sajátmárkásat veszek, de most már tudom, nem minden sajátmárkás elfogadható minőségű. Nem is néztem, van-e rajta bármilyen A vagy B... de most majd meg fogom nézni, kiváncsi vagyok! Még nem rendeltem neten át, itt a Tesco egy rövid sétányira. Szerintem nincs is ennyiféle rizs ott, mármint sajátmárkás, van ellenben külön polc-sor japán stb. ételekkel, hozzávalókkal, no ott láttam szusihoz való rizst. Ellenben rengeteg a dobozolt stb. gyorsrizs... no, majd megnézem. Pl. Tesco-s csokoládéval, amit néha sütéshez használok, nem volt gond, megvolt benne az anyag. Lutri, melyik ehető s melyik nem. A férjem nemrég mondta, spórol ha kell, de ne kaján tegyük, így marad a régi bevált márkák vásárlása. De ma biztos nem rizs lesz, nagyon előjött az emlék az edénybe dermedt vacakról ;-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.27. 15:31:23

@Zoole[uk]: parboiled az az előfőzött. Krumpli, rizs, whatever. Parbaked cucc is van, kérdezd csak meg a nejed, ő már biztos hallotta, bár úgy sejtem, náluk minden friss, nem alkalmazzák ezt a módszert.

SzZoole 2017.02.27. 15:46:38

@kisrumpf: mondom,lehet,csak en meg nem lattam igy:)
Fozomusorokban is csak meg a pre cooked szot hallotam:)
Megkedezem ha hazaer.

élhetetlen 2017.02.27. 16:54:08

@kisrumpf: Ja, és azért nem veszek előfőzött rizst, mert azt már nem lehet megpirítani előtte, és úgy nekem ízetlen, hiába sózom meg.

élhetetlen 2017.02.27. 16:54:12

@kisrumpf: Na, még egy kör, ha már így összejöttünk. Az A és B minden egyszerű rizsen ott van, legalábbis itthon (Mesterrizs "A" minőségű rizs 1 kg, Riceland Jázmin rizs 'A' minőségű , Mesterrizs "B" minőségű rizs, ezek még mindig a Tesco honlapjáról). Ez egy minőség jelző, az A-t megfőzheted nyugodtan, a B-t érdemes átnézni, mert még pici kavics is lehet benne, ami nem tesz jót a fogaknak. A másik, tudom, mindenki főzi a rizst, lehet, hogy te is „előkezeled”, de azért leírom. Én egy kevés olajon addig „sütöm” kevergetve, míg opálosból fehér lesz. Utána öntöm fel kétszer annyi vízzel, és addig főzöm, ilyenkor még meg is keverem, míg felszívja a vizet, kis kráterek lesznek rajta, akkor leveszem, lefedem, és tíz percig állni hagyom. És nem tudom, próbáltad-e már, ha, mikor felöntöd, megkínálod egy fél kávéskanál kurkumával, nem csak sárga lesz, de azt már megeszem magában is, nem kell hozzá semmi. Na, jó fözőcskézést.

Hufeisen 2017.02.27. 17:17:15

@élhetetlen: Asszony esküszik a Tesco B rizsre. Ha megyek Magyarorszagra mindig kell Becsbe vinnem 6-8 kilot belőle.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy náluk kézzel eszik a rizst, így minél jobban ragad, annál jobb...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.27. 17:19:40

@élhetetlen: nahát, így csinálom én is! Még egy lakótársnőnk mutatta nagyon régen ezt a módszert, amikor még lövésem sem volt a főzéshez. Néha Pilau rizs fűszerkeveréket szoktam hozzátenni, de mostanában eltűnt a polcokról. Az Schwartz termék, ha látod, próbáld ki, finom lesz tőle a rizs nagyon.

Az indiai lakótásunk (férfi) képtelen volt úgy rizst főzni, hogy ne égesse le. Mutattuk neki a módszeredet, nagyon elutasító volt, mondván, az ő felesége nem így mutatta... jó pár fazekunk bánta. Aztán pár hónap után haza is költözött, nem bírta a magányt.

S most megyek, leellenőrzöm a Tesco polcait! Köszönöm a receptet. Kurkumát szoktad teaként inni? Mézzel, citrommal, kis borssal?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.27. 19:27:45

@élhetetlen: No, megnéztem, fajtánként vannak negyed-, félkilós nylonzacskós csomagolásban, névvel, de se A, se B jelzést nem találtam rajtuk. Csak név: long grain rice, easy cook, basmati, jasmine... ja és mind tescos own brand.... Érdekes, hogy itt nincs AB megkülönböztetés...

©________ 2017.02.27. 19:37:55

@geegee: a dzsidzsibol jottel ra?
Egy zseni vagy, dragam :)))))

tanato 2017.02.27. 19:43:41

@Hufeisen: Honnan hoztad az asszonyt?Melyik ázsiai államból?

M. Péter 2017.02.27. 19:50:51

@élhetetlen: @kisrumpf: Mostanában több cikk volt a rizs arzéntartalmáról. Azt ajánlják, hogy az ember egy napig áztassa a rizst vízben főzés előtt, vagy ha ez nem lehetséges, akkor 5-szörös mennyiségű vízben kell főzni, és a fölösleget a végén leönteni.

Hufeisen 2017.02.27. 19:53:50

@tanato: Sőt Államszövetségből... Mianmar

tanato 2017.02.27. 19:56:21

@Hufeisen: Köszi az infót! itthon is egyre több a magyar fiú ázsiai lány páros/persze itthon kínai és vietnami lányokról van szó döntően/

Hufeisen 2017.02.27. 19:58:50

@tanato: Ha már egzotikus, csináljuk rendesen...

tanato 2017.02.27. 20:04:00

@Hufeisen: Helyes ,én nagy híve vagyok a vegyespárosoknak mivel előéletem miatt sok ilyet ismerek.Sokat nyernek vele a gyerekek,két kúltúra két/vagy több/nyelv ismerete,nagyobb toleranciaképesség,kevesebb idegenellenesség.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása