oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 21. 06:43,  Packázás utáni levél a magyar miniszterelnökhöz 175 komment

2016. november 21. 06:43 Határátkelő

Packázás utáni levél a magyar miniszterelnökhöz

Nem egyszer volt már szó az ügyintézés és a bürokrácia okozta nehézségekről, a sokszor feleslegesnek tűnő csuklóztatásokról, ami különösen akkor felháborító, amikor egészen kis gyerekek is a szenvedő alanyai. A mai poszt (ami tulajdonképpen egy nyílt levél Orbán Viktor kormányfőhöz) is ilyen, ráadásul Dé történetét olvasva bennem jó párszor felmerült a kérdés: biztos, hogy nem lehetne egyszerűbben?

Ha neked is van, volt hasonló tapasztalatod, írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

burokracia_3_foto_flickr_com_damian_gadal.jpg

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

Ha jól hallottam, Önnek nemrég született egy unokája. Ezúton is szeretnék sok egészséget és boldogságot kívánni neki. Tudja, nálunk is született egy baba júliusban. Kisse messzebb, Franciaországban, ahol jelenleg dolgozunk.

Magyarok vagyunk, mindig is azok leszünk, nem politikai / gazdasági menekültek, hanem európai polgárok, akik jelenleg a szabad munkaerőáramlást kihasználva Magyarországtól távol élnek.

Meg szeretnem kérni a Tisztelt Miniszterelnök Urat, hogy fogja meg a lányát és újszülött unokáját, és autózzon kétszer ötszáz kilométert Budapest és a pesti dugó érintésével, úgy munkaidő vége körül.

Elmondom, miért az az elszánt vágyam, hogy Ön és boldog kis családja vezetgessen egy országon keresztül és a dugóban.

Nyilvánvalóan tudja, hogy a külföldön született magyaroknak Franciahonban nem jár automatikusan francia állampolgársági státusz. Ezzel nem is lenne baj. Viszont az a tény, hogy a babának semmilyen magyar irata sincsen, csak egy francia többnyelvű anyakönyvi kivonat, az már elszomorítóbb! Gondolom, vannak olyan országok, ahol mindent lehet interneten intézni, de nem kesergek, nálunk is be lesz ez vezetve idővel.

Hogyan kellett nekünk eljárni, hogy lányunk megkaphassa azokat az iratokat, melyekkel hazautazhatunk? Hogy a család is láthassa a kis jövevényt és a dédszülők is láthassák első dédunokájukat?

Legfontosabb lépés a konzulátus félkeresése. Természetesen személyesen, mivel másképp nem lehet. Hadd jegyezzem meg, hogy a tiszteletbeli konzulátusok száma Franciaországban 9 db, és hadd kérdezzem meg, mi célt szolgálnak? Merthogy náluk érdemben nem lehet semmit intézni.

Az már csak hab a tortán, hogy nem is válaszoltak a megkereséseimre. Nem tudom, milyen juttatásokkal dolgoznak, de én anno azt tanultam az előző rendszerben (38 éves vagyok), hogy aki nem dolgozik, az ne is egyék.

Szóval reggel 10:30-ra egyeztettünk egy személyes találkozót a párizsi magyar konzulátussal, ami pontosan 501 km-re van lakhelyünktől. Tekintettel a nagy távolságra, Párizs túlzsúfoltságára, a nemrég szült anyukára és a 2 hónapos lányomra, nem kockáztattuk meg a közvetlen, órákig tartó utazást a nagykövetségre. Egy ismerős párnál szálltunk meg előző este Párizs mellett.

Kislányom mar ezt a 6-7 órás utat is nehezen viselte, két hónaposan meg nincs erre felkészülve a szervezet.

Ön, Miniszterelnök Úr, bizonyára azt gondolja, hogy házasként elég, ha csak a férj megy el a nagykövetségre és a feleség otthon maradhat a szoptatós babával. Teljesen igaza van!

Viszont mi nem vagyunk házasok, hivatalosan is élettársi kapcsolatban élünk. Ezen élettársi kapcsolatot, a PACS-t Franciaországban, a régiós bíróság előtt kötöttük meg, EU-n belül elismerik. Azaz mégsem, mert a szülőhazámban nem.

Elgondolkodtató, hogy lehet az, hogy itt kinn az otthoni, 2009-ben szerzett mérnöki diplomámmal mérnöki munkát kaphatok, de az EU egyik bölcsőjének számító ország által elismert élettársi szerződést nem fogadja el Magyarország?

Tehát az ismerősöknél történt éjszakai szállás után reggel irány Párizs, a konzulátus. Kora reggeli indulás, nagy dugó, egy órával később értünk oda. Már az odaúton telefonon előre jeleztük, hogy sajnos késni fogunk. Megérkezünk, az akkor mar síró, éhes gyermekkel.

A konzulátuson több hölgy is dolgozott, voltak megértőek, gondolom már anyukák, és voltak olyanok, akik a síró gyerekkel kapcsolatban azt a tanácsot adták, hogy „Anyuka, előbb intézzük el a papírokat és utána etesse meg a gyereket”. Kíváncsi vagyok, hogy a szoptatós anyukák mit szolnak hozza, ha a csecsemő etetése kitolódik egy órával azért, hogy a hivatali ebed ne késsen?

Szerencsére a másik két kollegina megértőbb volt, és kaptunk egy kis szobát, ahol meg lehetett etetni a gyermeket. Ez azután történt, hogy az ügyfelfogadó teremben (3*4m) egy másik, tisztaságában némi kívánnivalót hagyó férfi ügyfél előtt tisztába tettük a formanyomtatványok dokumentumain a kislányunkat, mert ő biza’ bekakilt.

Végül is nagyjából egy-másfél óra alatt elintéztünk mindent, szorgos „Anyuka, ezt nem így kell aláírni”, „Apuka, kérem, szebben írjon” kioktató felszólítások és hogy is mondjam, „fapofa” vágások közepette.

Megjegyezném, hogy párom diplomás gyógytornász, én négydiplomás mérnök vagyok, életünk során többször találkoztunk már hivatalos, aláírandó dokumentumokkal.

Kicsit mar belecsúsztunk a konzulátus dolgozóinak ebédidejébe, amikor elindultunk az autónk felé. A szakadt parkolóházban lévő arab biztonsági őrök készséges mosolya szerencsére visszaállította a dolgozó emberekbe vetett bizalmamat.

A 6-7 órás folyamatos hazaút már jóformán esélytelen volt. Az első két megálló meg jól ment, csak az utolsó másfél óra vált kaotikussá az akkora már rendesen elfáradó, üvöltő kislányommal.

Az útlevelet azóta megkaptuk (köszönjük!), bar a konzulasszony némileg felsőbbséges arccal megjegyezte, hogy az aláírásaim nem egyeznek az összes dokumentumon (nagyjából 60 aláírásról van szó, elnézést kérek, siettem, hogy le ne maradjanak az ebédről).

A kérdésem ennyi lenne Tisztelt Miniszterelnök Úr: Megtenné ezt az utat a kisunokájával vagy minden áron azon lenne, hogy más megoldás bevezetésére ösztönözze az illetékeseket?

Ui.: Egy egészen profán dolgot majd elfelejtettem! Magyar állampolgári ügyeimet intéző ügyfélként miért nincs lehetőségem a magyar állam konzulátusán a WC használatra? Miért kell a több óráig ott tartózkodó ügyfeleket az utcai toalett-kapszulába kiküldeni? Hazánkban már minden ügyfélbarát közhivatalban kötelező a WC biztosítása az ügyfelek számára.

Köszönettel,

HÍRMONDÓ

Minek legyek itt?

Sok Nagy-Britanniában élő magyar gondolkodott el a hogyan továbbról a Brexitről szóló referendumot követően. Köztük van az egyik bristoli kávézóban dolgozó Noémi is, aki egyelőre biztosan nem költözne vissza Magyarországra, elsősorban azért, mert egyszerűen nem lát jövőképet, előrelépési lehetőséget.

Skócia és Wales is betehet a Brexitnek

Miközben a brit kormány minden erejével próbálja megakadályozni, hogy ne kelljen parlamentnek megszavaznia az uniós kilépés megkezdését, kiderült, hogy akár még Skócia és Wales is betehet a folyamatnak.

Tényleg kell félni az Öxittől?

Az Európai Unióból való osztrák kilépés (ez lenne az Öxit) veszélyére figyelmeztetve több ismert osztrák konzervatív személyiség polgári manifesztumot tett közzé. Szerintetek előfordulhat, hogy Ausztria kilép az EU-ból?

Merkel szerint jó befektetés a menekültekre költött pénz

A német kancellár elsősorban a menekülteknek tartott nyelvtanfolyamokat és gyors munkaerőpiaci integrációjukat nevezte fontosnak.

(Fotó: flickr.com/Damian Gadal)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5711972020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2016.11.21. 07:37:20

Folhaborito allapotok.
Jobban jarnatok, ha a rokonok mennenek hozzatok gyereknezobe.
Mar aki kivancsi ra persze.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.11.21. 08:01:41

Megértem a poszt íróját ilyen pici babával ez tényleg egy tortúra lehetett.
Nekünk a londoni követséggel vannak hasonló pofavágós, szájhúzós, kicsit beszólós élményeink. Plusz ott sincs wc, mert hát miért is kéne az ugye?
Az aláírás ügyben a férjemnek a bankban mondták egyszer hogy alakítson ki magának egy "lebutított" aláírást, mert tíz aláírásból tíz volt neki különböző.

DieNanny CH 2016.11.21. 08:37:30

Hát, nem tudok mit mondani.

Taxomükke (UK) 2016.11.21. 08:49:55

Na meg annyit: mint mar irtam, felhaboritonak tartom a "hivatalok" eljarasat, es ha valamit ruhellek az a burokracia.
Viszont (es ezt nem a posztironak szanom, hanem csak ugy bele a nagyvilagba): kisse furcsa szamomra, amikor arra panaszkodnak a nem hazasok, hogy nincsenek a hazasokkal megegyezo jogaik.
Ha teljesen ugyanazokat a jogokat akarjak, es hajlandok hivatalos ugyintezessel elettarsakkal nyilvanittatni magukat, akkor nem lenne kezenfekvobb a meglevo formulat (un. "hazassagkotes") valasztani?
Ha en motorkerekpart akarok venni, de csak ugy erzem magam biztonsagban es kenyelemben, ha annak a motornak negy kereke van meg teteje es oldalrol is vedve vagyok, ha raulok, tovabba csomagokat is akarok vinni magammal meg a gyerekeimet, akkor nem a motorgyartokat kell arra kenyszeriteni, hogy ilyet gyartsanak. Inkabb kell venni egy autot.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.21. 09:00:26

Hát a párizsi konzulátusi Wc bezárt állapotát egy miniszterelnökön szämonkérni meglehetösen meredek. Egyébként kiváncsi lennék, hogy ezt a procedúrát más országokban hogy csinálják meg? Teszem azt ha a kis Jean-Pierre megszületik Békéscsabán, hogy lesznek papírjai?

Golf2 2016.11.21. 09:02:41

A magyar követségek mindig is tökhülye haverok,léhűtők helye volt,van,és lesz.Ugyanúgy mint a minisztériumok.

adg 2016.11.21. 09:05:15

Nem tudom, apuka mit nyafog, legkozelebb menjen helikopterrel, ahogy mas rendes kisgyerekes szulok, es ne turaztassa a gyereket.

Azonkivul pedig europa tele van nagykovetseggel, a mienk 4000 km-re van. Mondjuk 1 nap alatt megjartuk oda-vissza, es sikerult elintezni, bar az csak utlevelhosszabitas volt.

Tisztelt Miniszterelnok Ur, kedves Viktor!

Mielott a csucsforgalmon keresztul kiprobalná kiccsaladjaval a parizsi nagykovetseg szolgaltatasat, javaslom, ha mar ugyis utazik, tegyen egy kis kerulot Canberraba eloszor. Tapasztalatunk szerint ott egesz flottul mennek a dolgok, vegye szemugyre alaposan, es vigye hiret a parizsi kollegaknak, hogy hogyan kellene ezt csinalni.
Ha Sydneybol autoval menne, akkor jo ha tudja, hogy az autopalya dijat eleg harom napon belul rendezni, nem kell elore. Esetleg ezt is el lehetne lesni.
Hazafele pedig ugorjon be egy kavera, az minden magyarnak jar nalunk.

Cheers mate,
adg

Buchhalter 2016.11.21. 09:05:52

A tiszteletbeli konzulátusok azok amik és ez nem légből kapott info.Általában adot ország titkosszolgálatai használják .a többi a fantáziátokra van bízva. Elvileg a nagykövetségnek kéne gondoskodnia az állampolgárairól,de ezek szerint mégse.Kis senki vagy a számára nyűg és teher akivel foglalkoznia kéne.Na remélem ,hogy az ilyen aktakukackák kerülnek még sivatagba ahol egy pohár vízért odaadná a nem létező vagyonát is bárkinek.Inkább Merkelre akadtam ki,hogy jön a puder szöveggel és majd jól beilleszti a termelő közegbe a sok menekültet.Valamelyik német hírportál azt közölte,hogy 1 menekült évi ellátása 15 ezer €.Ez beszorozva 2 millióval jó kis összeg jön ki.Ezek után csodálkoznak Merkelék,hogy folyamatosan nő az Afdp hívek száma.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.21. 09:13:19

@Buchhalter: De indul megint a kancellári posztért és állitólag jó esélye van.

sellőlány 2016.11.21. 09:19:02

Amilyennek sztorikat hallani manapság, posztíró még örülhet, hogy ennyivel megúszták. Persze lehetne a rendszer jobb es rugalmasabb, de higgye el, ez még messze nem a bürokratikus pokol. Nemrég olvastam egy dél-afrikai magyar pár esküvői papírügyintézését, utána hazaköltözését és a papírok itthoni hitelesítését. Na, az már izzasztó volt.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.21. 09:25:41

Ilyen "kellemes" emlékeket szerintem cipelnek a legtöbben magukkal, még az ország elhagyása előtti időkből is, nem? A híres hivatali bánásmód. "Apuka", "anyuka". Csodálom, hogy nem borult az asztal, mondjuk szaros pelenkával súlyosbítva... bár ügyintézés érdekében befogtam volna a pofám, valószínűleg. Kinek van kedve vinni a kicsit egy másik helyre.

Golf2 2016.11.21. 09:26:46

@flash.gordon: kancellár... Azt hittem a németeknek több eszük,vagy beleszólásuk van,hogy 1 leszerepeltet nem engednek megint ilyen fontos pozicióba.Szegény Európa.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.21. 09:38:35

@Golf2: Trumpnak sem adott senki esélyt. A sajtó most ezt mondja. Hogy mi az igazság majd választás után eldöl.

Én és Énke 2016.11.21. 09:44:00

@Taxomükke (UK): " Inkabb kell venni egy autot."

És az izgalom?
Na ugye...
:-)

A hazalátogatás oda-vissza 3-4 ezer kilométeres távolsága sem kismiska, mégha repülőgéppel is történik. Ilyen kis babával repülőn utazni nem egy leányálom. Csekély vigasz, hogy az útitársak sem ússzák meg szárazon.

A könyökét a sliccemen nyugtató, termetes utasnál azért árnyalattal jobb a non-stop sivító csemete.

:-)

takarék-láng 2016.11.21. 09:44:05

@Buchhalter: a 2 millio allitolagos menekultbol mar 50 db-nak van teljesidos allasa. Szoval 50x 15000 euroval kevesebb ebben az evben.

takarék-láng 2016.11.21. 09:44:15

@flash.gordon: trumpnak nem adtak eselyt. Ebbol a tanulsag h az osszes kozvelemenykutato korrupt es befolyasolni probal.
Rengeteg no es magasan kepzett szavazott ra.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.21. 09:48:58

@takarék-láng: Igen ezt sosem tudom eldönteni, hogy szimplán minden polgár olyan válszt ad, amit válaszolni illik v. tényleg hazudnak. A másik, hogy engem személy szerint egy közvéleménykutató nem kérdezett meg soha és még az ismeröseim körében sem tudok ilyenröl. De olyanról se, aki hallott volna már az ismereösei körében.

Csodabogár 2016.11.21. 10:10:38

Nem olvastam végig, mert hossz és érdektelen számomra, de elkezdhetünk sokan külföldön élő svájciak panaszkodni, miután Svájc néhány éve bezárt egy csomó konzulátust. Nekem csak Bécsbe kell utaznom, ha valamit intéznem kell, első sorban pl. igazolni évente, hogy még élek, mert különben leállítják a nyugdíjamat. De Ausztráliában is csak egyetlen helyen maradt konzulátus, ott már repülőre kell ülni egy ügyintézéshez. De mi fegyelmezett polgárok vagyunk, nem irunk senkinek sehova levelet, hanem megoldjuk.
Kádár kori követségekkel sokkal több baj volt. Minden vizum kérelemhez (hazalátogatás) 6 drb! fényképpel kellett beküldeni az utlevelet és várni rá 1-2 hetet. Pénzbe is került, az árra már nem emlékszem, de örültem, hogy kaptam vízumot. Mikor anyám haldoklott majd meghalt nem engedtek haza, mert még érvényes volt a másfél éves börtönbüntetésem, amit a távozásomért kaptam.
Nem szeretek kioktatni vagy történelmet mesélni, de mielőtt ma valaki elkezd ilyen dolgokért panaszkodni, elgondolkozhatna azon, hogy milyen jó dolga van ma hogy szabadon utazgathat.

Csodabogár 2016.11.21. 10:13:05

@Golf2: Ne izgasd fel magad feleslegesen. Választás majd 10 hónap múlva lesz. Most csak kijelentette, hogy indulni fog a választáson. Addig meg lehet kampányolni minden irányba.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.21. 10:17:17

@Csodabogár: "Nekem csak Bécsbe kell utaznom, .... igazolni évente, hogy még élek, mert különben leállítják a nyugdíjamat. "

Az EU-n belül elég a lakhelyi rendőrség/nyugdíjhivatal pecsétje és az aláírás az évente kiküldött "él-e még a néni/bácsi" okmányra. Meg lehet(ne) próbálni ezt a variánst...

Csodabogár 2016.11.21. 10:17:25

@kisrumpf: Az ilyesmin könnyen lehet segíteni. Mikor egyszer a volt férjemet a mentős papának tituláta, közöltem vele, hogy még nekem se az apám hanem a férjem, magának pedig kizárólag X. úr. Hallottad volna mekkora keitcsókolommal köszönt el az út végén.:-)

Biztos sokan utálnak ezért, de én rendszeresen népnevelek. Ha nem tudja hogy kell valakit szólítani, akkor felvilágosítom.:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.21. 10:20:22

@Hobbiszakács: ... márminthogy: hátha a svájciak is elfogadják :-)

Csodabogár 2016.11.21. 10:20:34

@Hobbiszakács: Az állami nyugdíjintézet direkt csinált magyar nyelvü nyomtatáványt. Azt el lehet intézni kétszeri sorban állással az önkormányzatnál. A magán nyugdíintézet "csak" németül, franciául és angolul küldi a papirt, azt már nem hajlandóak megcsinálni. Olcsóbb kiutazni mint hivatalos fordítást csináltatni nekik.

Hari Seldon 2 2016.11.21. 10:21:05

@flash.gordon:
"Teszem azt ha a kis Jean-Pierre megszületik Békéscsabán, hogy lesznek papírjai?"
Nagyon kemény anyagot nyomatsz... :-)

Csodabogár 2016.11.21. 10:24:35

@Hobbiszakács: Egyszer valamiért nem tudtam utazni, így egy közjegyzővel igazoltattam, hogy élek. Nincs ingyen. Elfogadták, igaz az a magán volt, akikkel telefonon megbeszéltem előre a dolgot.
Végül is nem nagy eset. Óránként megy szép modern vonat Bécsbe, 2óra 40 perc az út. Kimegyek, elintézem, körülnézek, megebédelek valahol és haza jövök. Ha mondjuk a Nyírségben laknék egy faluban, már nem lenne ilyen egyszerü.

takarék-láng 2016.11.21. 10:27:03

A posztolo is megjelenhetne

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.21. 10:31:09

@Csodabogár: - Mit kell azon a papíron lefordítani, ha angolul (is rajta) van? - volt az első gondolatom, amit aztán gyorsan el is hessegettem.

Mint akit megfertőzött ez a fránya globalizáció.
:-)

Dikusz 2016.11.21. 10:33:46

@flash.gordon: @Hari Seldon 2:
úgy, ahogy Renátót, Ronaldót, vagy Dzsenifert fogják.

Herr Géza 2016.11.21. 10:34:39

@Buchhalter: Te Maestro, kevered a szezont a fazonnal. "Tiszteletbeli konzulátus" nincs. Tiszteletbeli konzul van, aki jellemzöen helyi ember és ezt a címet a két ország kapcsolataiban betöltött szerepéért kapja. Eleve nem fizetett alkalmazott, tevékenységét "társadalmi munkában: :D végzi és nem is hivatali kirendeltsége a magyar államnak.

Buchhalter 2016.11.21. 10:42:18

@Herr Géza: akkor a posztírót értettem félre,elnézést.Vagy még kevés kávét ittam.

Herr Géza 2016.11.21. 10:43:20

@takarék-láng: Olyan vagy, mint a Hinta. Leírtam már neked is, hogy mi nem igaz ebben az állításban, de egyik füleden be, a másikon ki, és nyomod tovább a mantrát. Gratula.

posztiro 2016.11.21. 10:52:38

@Csodabogár: biztos oltari erdekes lehet a hozzaszolasod, de ha ugy kezded, hogy "nem olvastam vegig", akkor nem is erdekel.

posztiro 2016.11.21. 10:52:38

@kisrumpf: A passport megjott. A francia allampolgarsagi megszerzese uton van, ugyhogy remelem nem kell tobbet a konzulatusra menni:)

posztiro 2016.11.21. 10:52:38

@Taxomükke (UK): Voltam hazas, mar elvaltam, szoval a hazassag intezmmenye szamomra kicsit megkopott, hogy ugy mondjam... Illetve igen, valaszthattuk volna a gyors hazasodast, olyan Vegas modra, de az meg milyen mar, terhesen oltar elott?:). Valamint ha hazassag, akkor azt otthon, mert teszem azt parom egyetlen nagyszuloje belehalna, ha nem lathatna az egyetlen unokajat habos-babosban...

LyukasBogrács 2016.11.21. 11:00:46

"biztos, hogy nem lehetne egyszerűbben?"

Nem, sajnos nem lehet. Minden egyes közhivatalba vécét, pelenkázót, szoptatóhelységet, büdös ügyfeleknek zuhanyzót biztosítani egyszerűen képtelenség, de legalábbis nagyon BONYOLULT és drága.

"miért nincs lehetőségem a magyar állam konzulátusán a WC használatra?"

Egy jótanács: mindig ügyintézés ELŐTT kell elmenni pisilni még a hivatalba belépés előtt, akkor is, ha nem nagyon sürget.

2016.11.21. 11:17:23

A babát ilyenkor miért kell magával vinnie az embernek? Nem elég az egyik szülőjének (ebben az esetben akkor az anyukának) besétálni a születési akármilyével? Beszélni, aláírni nem tud, még csak az sincs, hogy valami fényképhez hozzánézik a kis arcát neki... kell, hogy ott legyen az ügyintézéshez? Nem lehet vinni helyette valami másikat, amelyik már nem sír annyit?

Elnézést, nem kötekedésből kérdem, csak nem tudom, hogy van ez.

Hari Seldon 2 2016.11.21. 11:18:10

Strasbourgból szerintem gyerekkel is egyszerűbb TGV-vel menni.
Két szülővel egy gyerek, megoldható.

(Max 2,5 óra, tőlünk is csak 1 óra 50 ezért gondolom)

posztiro 2016.11.21. 11:19:02

@LyukasBogrács: latom ki kellett volna hagynom a wc-s dolgot, nem az a lenyeg, hanem az eljarast teljesen felesleges es bonyolult volta.

Csodabogár 2016.11.21. 11:50:48

@posztiro: A poszt nagyobb része csak nyavalygás volt. A lényeget össze lehetett volna foglalni röviden, sok felesleges kitérő nélkül A lényeget illetően tök mindegy, hogy ki mit csinál és hány diplomája van, a gyerek mennyit bömböl, mennyire tiszta és mekkora a fogadószoba stb.

LyukasBogrács 2016.11.21. 11:57:45

@posztiro:
Szerintem meg nem az eljárás volt itt lényeg, mert arról sokat nem tudtunk meg, annál többet viszont az anyaság nehézségeiről.

Nincs ezzel semmi baj, ez is az élet része.

takarék-láng 2016.11.21. 11:58:38

@posztiro: "hanem az eljarast teljesen felesleges es bonyolult volta.
"
- mas nagykovetsegeken sem egyszerubb.

takarék-láng 2016.11.21. 11:59:02

@Hobbiszakács: "Mit kell azon a papíron lefordítani, ha angolul (is rajta) van? - volt az első gondolatom, amit aztán gyorsan el is hessegettem."

-hessegesd is el jo messzire mert a kulfoldi hivatalok nem fogadnak el a magyart soha, akkor a magyanak miert kene elfogadni az angolt? Azert mert mi gyarmat vagyunk?

Muscari 2016.11.21. 12:04:09

@Nagy kámpics: és akkor a gyereket apuka szoptatja két napig? Írta, hogy mindketten kellett, hogy menjenek, mert nem házasok.

takarék-láng 2016.11.21. 12:19:29

@Csodabogár: "Nem szeretek kioktatni vagy történelmet mesélni, de mielőtt ma valaki elkezd ilyen dolgokért panaszkodni, elgondolkozhatna azon, hogy milyen jó dolga van ma hogy szabadon utazgathat"
- helyes meglatas. A poszt es irojanak latasmodja, viseljedese pedig rendkivul visszataszito.

kristal 2016.11.21. 12:19:52

Ha az ember kiskorú gyermeke számára csináltat útlevelet, akkor mindig minden esetben mindkét szülönek ott kell lenni. Ez így van Magyarországon is. Mindegy házas e vagy nem házas valaki. Mi házasok vagyunk, mégis mindkettönknek meg kellett jelenni. Igen ehhez utazni kell. Rossz hír, hogy pici babának 3 évnél hoszabb idöre nem csinálnak útlevelet, tehát 3 év mólva hosszabítani kell, akkor is kell két szülö. Aztán ha van még kistestvér meg még egy akkor elég gyakran járkál az ember útlevelet csináltatni. Gyereket egyébként nem kell vinni, csak hát hol hagyod, mondjuk 6 hetesen két hónposan még szopik ideális esetben. Késöbb 3 évesen kell már a gyerek is, mert akkor már kell fénykép, és az ügyintézönek látni kell, hogy az a gyerek van e a képen akinek útlevél kell. Ezt egyébként nemrég egyszerüsítették, egy éve talán, elötte akár 4 5 hónapot is kellett várni útlevélre, most már gyorsabb sokkal.

posztiro 2016.11.21. 12:19:57

@Csodabogár: Ertem, szoval szerinted a rendszer igy jo es kesz. Mesz, megsimogatod az illetekesek fejet is, hogy jo munkat vegeznek/tek?

adg 2016.11.21. 12:32:37

@kristal: "hosszabítani kell, akkor is kell két szülö"
Hosszabitashoz nem kell, az egyik szulo helyettesitheto kozjegyzo (vagy annak megfeleloje) elotti tett nyilatkozattal.

LyukasBogrács 2016.11.21. 12:48:12

@posztiro:
"Mesz, megsimogatod az illetekesek fejet is, hogy jo munkat vegeznek/tek?"

Ilyen stilussal nem csak a magyar konzulatuson lesznek nehezsegeid.

svajcineger 2016.11.21. 13:02:59

Eskuszom ezt a storyt mar ismertem! :-) Szorol szora szinte ugyanez jatszodott le iden tavasszal az egyik kollegammal, illetve a csaladjaval. Csak a helyszin volt mas: Bern.
Vagy lehet, hogy a poszt iroja igazabol a kollegam alneven? :-)

kristal 2016.11.21. 13:07:50

@adg: Ja jó, de akkor meg közjegyzöhöz kell menni... nem mindegy hová megyaz ember?

takarék-láng 2016.11.21. 13:07:55

@LyukasBogrács: "Ilyen stilussal nem csak a magyar konzulatuson lesznek nehezsegeid."

- allitolag 4 diplomaja van az apukanak.

adg 2016.11.21. 13:18:05

@kristal: nem. Kozjegyzo van a lakohelyeden is, vagy a kozeleben.
Nyilvan, ha a varosodban van a nagykovetseg, akkor edesmindegy, sot, akkor egyszerubb a kovetseg.
De pl a posztoloneseten otszaz km-t utaztak, ha jol emlekszem.

Nekem a ket kicsiet, akiknek nem kellett meg biometrikus ize, postan meg lehetett hosszabbitani. A kovetseg elkuldte az osszes papirt, kitoltottuk, kozjegyzo elott alairtuk, es kesz, jott az uj utlevel.

A ket nagynak kellett biometrikus, igy szemelyesen el kellett menni canberraba, 4.000 km ide, ahogy fentebb irtam. Felesegem kozjegyzo elott kitoltotte a papirokat, ingyen, en meg a ket csajjal repultem a kovetsegre.
Igy volt harom repjegy es egy berelt kisauto. Ha felesegnek is kell jonni, akkor ugye kell a ket kicsinek is, vagyis 6 repjegy es nagy berauto. Es akkor valoszinuleg nem vallaltuk volna be egy nap alatt, szoval szallas is kellett volna.

Ugyhogy aki messzebb lakik a kovetsegtol, annak ez nagyon nem mindegy, es jo tudni.

2016.11.21. 13:23:12

@Muscari:

"És akkor a gyereket apuka szoptatja két napig? "

Én arra gondoltam, hogy persze apuka is megy velük párizsig, és addig otthon marad ő a gyerekkel. Vagy akár elmegy velük egész a hivatalig, és kint marad a kocsiban a picivel. Mindegy, csak a gyereket ne kelljen annyit rángatni.

"Írta, hogy mindketten kellett, hogy menjenek, mert nem házasok."

Igazából csak annyit írt, hogy ő nem tudja elintézni egyedül. Az asszony valószínűleg el tudná -- bár erről a részletek nem derültek ki.

--

Egyébként én az egész motivációt meg kisgyerekes lelkivilágot nem értem. Nincs gyerekem, nem éltem át, de mintha a friss szülőknek teljesen elmenne az esze, amikor babájuk lesz. Nem hibáztatom őket, mert biztos ijesztő élmény, de kívülről nézve bizarr.

Úgy szokás ilyenkor viselkedni, mintha a gyerek azonnal készen állna a meghalásra. Késik kicsit az alvás, 1 órát nem kapna enni? Hú, tuti meghal akkor. Szoptatós anyukák megértően egymásra néznek.

És én nem tudom megítélni, mert a 2 hónapos csecsemők tényleg kis nyamvadtak még, szóval lehet, hogy tényleg csak a vakszerencse meg a vasakarat köti őket az élethez, és ha félrenézünk, lefejt anyatejet adunk neki, vagy odaadjuk a nagymamának 3 órára, akkor kész, vége lesz neki -- de ha ez igaz, ha ez tényleg ennyire pánikolós dolog, akkor meg minek vállalják be az egész macerát? Minek autóztatni? És ha ennyire kis sérülékeny, törékeny valami, akkor minek és főleg hogyan akarják mo-ra vinni?

A kérdés természetesen nem személyesen a posztolónak szól, mint írtam, a friss szülők gondolatvilágába nehéz belehelyezkedni úgy általában is.

adg 2016.11.21. 13:29:28

@Nagy kámpics: elso gyerek. Majd a masodiknal, harmadiknal lazabbak lesznek mar. :)

svajcineger 2016.11.21. 13:37:40

@Nagy kámpics:
"Nincs gyerekem, nem eltem at..."

Es ez igy van jol! :-)

Csodabogár 2016.11.21. 13:43:47

@takarék-láng: Én ismerek csak 8 általánossal rendelkező nagyon intelligens embereket is. Az ilyesmit nem az iskolában tanitják.

szakasz2 2016.11.21. 13:43:51

@takarék-láng: Jártál már Soprontól nyugatra is, vagy a nagy magyar Mátrixban élsz? Például Svájcban gépjármű honosításakor simán elfogadták a magyar forgalmi engedélyt, úgy hogy ha valamit nem tudtak engem kérdeztek meg, hogy az a dátum pl. mit jelent. Ja, és itt csak egy egyszerű idegen vagyok... De tudnék még pár példát mondani, hogy itt idegenként jobban bánnak az emberrel és megbíznak benne, mint Magyarországon állampolgárként.

kristal 2016.11.21. 14:00:24

@adg: á értem, így valóban ésszerübb. Mi mondjuk a hosszabítást Magyarországon csináltuk, a családlátogatásos hétbe beiktattuk azt is. De hát ez olyasmi amivel foglalkozni kell. Nem tudtam egyébként a közjegyzöt, köszi a tippet.

kristal 2016.11.21. 14:00:41

@Nagy kámpics: jaj tényleg nem élted át....... mint írtam kiskorú útlevélcsináltatásához apa anya kell, mindegy házas e vagy sem.
Nem hal meg a csecsemö ha egy órát késik a kaja csak üvölt.
Meg odaadjuk nagymamának 3 órára, hát ja ha lenne nagymama helyben jó lenne, de külföldön élö kisgyerekeseknél ritkán van ott.
Mondjuk ez a szoptatás azért nem megy ógy mint a karikacsapás a nök többségének, pláne nem egy 6 hetes kicsinél. Nem mindenki tud pl fejni, vagy nem mindenkinek van annyi tej, hogy fejjen, Vagy van olyan is, hogy nem fix 3 óránként éhezik meg a gyerek, hanem mondjuk kiszámíthatatlan módon, mondjuk eszik fél órát aztán alszikfél órát aztán ujra eszik, máskor meg alszik3 órát aztán csak akkor eszik. Mindenesetre ha szoptatnak egy babát én nem hagynám otthon még lefejt tejjel se, mert mi van ha hazafelé 6 órét állsz a dugóban? Tápszeres babát elvileg ha van kire hagyni otthon lehet, csak az alapprobléma, hogy nincs kire hagyni.

sZulamith 2016.11.21. 14:13:06

Kis naiv posztoló. A magyar ember, a magyar bürokrácia mindenhol egyforma, mert ő tudja csak mi a helyes, mindenki más Soros bérenc, régen kapitalista :)

DieNanny CH 2016.11.21. 14:20:19

@Csodabogár:

Szerintem senki sem panaszkodott a szabadon utazásra. Csupán a konzulátusi alkalmazottak hozzá nem értése és a hiányos felszereltség (wc) miatt volt panasz. Ugyanis ezek a konzuli alkalmazottak a magyar adófizetők pénzéből élnek - ha nem így van, kérlek cáfoljatok meg! És minimum elvárható, hogy rendesen megdolgozzanak a pénzükért.

DieNanny CH 2016.11.21. 14:28:35

@Nagy kámpics:

Hát, ha te szívesen hallgatod egy éhes gyerek ordítását, akkor bátor vagy. Nyakig szarosan még elvan a gyerek - a pelenkázást el lehet tolni -, na de az etetést... Azt nem.

Buchhalter 2016.11.21. 14:48:56

@flash.gordon: legfrisebb hír: testvérpárt CSU magyon gondolkodik,hogy Merkel mögül kfarol .vagy benyújtja az igényeit.Az első ,hogy maximalizálják a beengedhető migránsok számát és csökkentsék a segélyeiket.Kérdés ,hogy Merkel mama hajlandó e belemenni ebbe.

Csodabogár 2016.11.21. 14:53:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Természetesen nem. De nem becsülik a jót. Most megy a sirám, hogy hosszú az autóút, sír a gyerek, késik az etetés stb.Ennél lényegesen életbevágóbb dolgokat éltek meg az egy-két generációval idősebbek és még panaszkodni se lehetett. Az ilyen jajongásokat én direkt viccesnek tartom, persze én túl régen születtem ez tény.

P.Elliot 2016.11.21. 14:59:16

@Nagy kámpics: Tenyleg latszik hogy nincs gyereked...2 honapos baba borzasztoan kicsike ahhoz hogy egy oraval kesobb etessek , nemcsak a siras es a csecsemo testi-leki nyugalmanak, epsegenek a megbolygatasa de maga az anya is kiborul egy ilyenen mert neki fontos a gyerek epsege es ellatasa.
Otthon hagyni? Nincs kire altalaban a kulfoldon elo magyarnak, ritkan van nagymama, nem biztos hogy tud annyi anyatejet biztositani uvegben hogy eleg legyen tehat viszi magaval, mit is tehetne.
Azert illene wc-t biztositani egy ilyen helyen, ilyet meg nem is lattam hogy ne legyen ugyfelfogado helyen, kikuldeni az utcara hogy keressen ott, nahat!
En eletemben csak egyszer voltam konzulatuson, a New Yorkin sok-sok evvel ezelott elintezni valamit. Egy ember volt elottem aki gyorsan vegzett, nagyon kedvesen fogadott az ugyintezo, a papiromat bevitte a konzulhoz aki kijott es par szoval megmagyarazta hogy minden rendben, mindjart intezkedik, varjak, csinalnak masolatot a papiromrol, nagyon kedves, rendes ember volt es segitokesz a vegtelensegig.Talan 20 perc volt amit ott toltottem tehat semmifele rossz tapasztalatom nincs, otthoni dolgokat, orokosodesi meg ingatlan atiras mas nevere meg ilyesmit mindig ottani ugyved csinalta.
Ahogy az itteni dolgokat olvasom nem is lenne kedvem kiprobalni az ellenkezojet.
A posztironak gratulacio a babahoz. Igen, egyre tobben elnek csak elettarskent egyutt bar szerintem nem hiszem hogy olyan jo biztos erzes lenne az embernek mert teszem azt mi van ha anyu/ vagy apu/ gondol egyet es felszedven a gyereket lelep, semmi sem tartja vissza ugyebar aztan a masik nezhet hogy mire volt ez jo, ez az elettarsi mod, mivel nincsenek megkotesek gyorsabban is tud lelepni. Persze majd a gyerek miatt lesz birosagi targyalas de akinel van a gyerek, az a nyero tobbnyire, illetve az anyanal hagyjak amig kicsi mindenkeppen ha nincs ellene nagyon sulyos kifogas/ alkohol, kabitoszer/.
Valahogy azt sem hiszem hogy a gyerek orulne majd ha iskolas lesz mar hogy a szulok nem hazasok, van itt 3 par is a kozelemben ahol kettobol a 2 gyerek bizony fanyalog ezen holott meg csak 7 illetve 11 eves a nagy, / testverkek is vannak/, ezekbol lesz az aki tini korban majd erosen fogja kritizalni a szuleit nemcsak azert hanem eloszed mast is.
Nem vagyok egyebkent ellensege az egyuttelesnek csak valahogy szemet szurt az hogy az apuka mar elvalt, elege van a hazassagbol, anyunak meg gondolom nem de majd idovel ha nem tortenik meg meg el is gondolkodhat a dolgon.
Ahol csak egyutt elnek ott mind a ket fel erosen szabadnak erzi magat, nem lekotve tehat tobb a lehetoseg elfogadni vagy keresni egy egyuttesebb eletformat massal..

P.Elliot 2016.11.21. 15:02:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Szerintem nyakig szarosan sincs el egy baba egy orat, csipni fogja a feneket egy ido utan es bombolni kezd, meg majd kikiposodik a popsija miatta aztan az is faj...

puhacica 2016.11.21. 15:29:36

@Nagy kámpics: mi, gyerektelenek ezt soha a budos eletben nem fogjuk megerteni. :D

kristal 2016.11.21. 15:40:23

@P.Elliot: Szerintem sem, az én fiam üvöltött szarosan is, de egyébként megkérdeztem a konzulátuson van e hely a pelenkázásra, és volt kinyitották a vendégfogadó helységet, és egy másik anyuka is csatlakozott hozzám. De ha nem lett volna hely akkor szimplán ott ahol vagyunk tisztába teszem. De hát én rutinos vagyok, mi rengeteget utazunk kicsi gyerekekkel. Etetni meg persze, hogy megetetem, akkor is ha sorba állunk, igaz az enyém ivott üvegböl is.

LyukasBogrács 2016.11.21. 15:40:26

@P.Elliot:
"csipni fogja a feneket egy ido utan es bombolni kezd, meg majd kikiposodik a popsija"

Ez én is tanusíthatom, pedig már harminc éves vagyok.

takarék-láng 2016.11.21. 15:58:24

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Ugyanis ezek a konzuli alkalmazottak a magyar adófizetők pénzéből élnek - ha nem így van, kérlek cáfoljatok meg! És minimum elvárható, hogy rendesen megdolgozzanak a pénzükért."

- ki varhatja el? Aki adot fizet. A leveliro nem fizet adot a magyar allamnak. Megis, a ket szep szemeert (allampolgarsag) cserebe gondoskodik rola a magyar allam es o erre cserebe kopkod.

Mrs. Clayton 2016.11.21. 16:33:33

az a helyzet, hogy en eleve nem megyek olyan utazasra, etterembe, olyan helyre ahova az ilyen kicsi gyerekeseket beengedik, mert az en idegeim bizony mar nem birjak a sirast, nem szeretnek kakis pelusokat latni a wc-ben, lebufizett szonyeget hivatalban/nyilvanos helyen, meg rohangalo, orditozo gyerekeket a labam alatt, meg babakocsiban szunnyado majd 5 percente bufizest igenylo kisdedet sem a szomszedos asztalnal, altalaban a kisgyerekesek nem igen toleraljak sehol
majd felno a gyerek aztan mas lesz a szulok gondja, a hatralevo 20 evet meg csak kibirjak a szulei valahogy, ha mar egyszer bevallaltak azt a gyereket

P.Elliot 2016.11.21. 16:35:24

@takarék-láng: Nem kopkod szerintem mindossze kiboritotta a 6-7 oras utazas, gondolom a gyakori megallas es egy icike picike kisbaba gyotrese mert ez az ilyen hosszu uton.
Kivancsi volnek hogy milyen nyugodt lennel ha te elted volna at.
A konzulatuson dolgozok kotelessege hogy elvegezzek rendesen a munkajukat, tokmindegy hogy ki fizeti oket.
Egyszeruen ez a munkajuk. Volt itt egy poszt, szinten konzulatusi, valami kisbaba papirjait kellett megcsinalni, utlevelet, mittudomenmit. Na az sokkal cifrabb volt, nem ertem hogy miert nem tudnak elintezni rendesen dolgokat a hivatalnokok.Ez lenne a munkajuk.

P.Elliot 2016.11.21. 16:37:31

@Mrs. Clayton: En minden kisbaba dolgot tudok toleralni mert azok nem tehetnek a korulmenyekrol. Rohangalo, orditozo gyereket viszont nem, meg az edes jo anyjuknak is tudnek mondani valamit hogy nem neveltek meg oket normalis viselkedesre.

svajcineger 2016.11.21. 16:40:30

@takarék-láng:
A ket szep szemeert, meg azert a jelkepes ugyintezesi dijert.

posztiro 2016.11.21. 16:52:52

@LyukasBogrács: mert en kezdtem a masikat cseszegetni, ugye? De latom, itt is divik a magyar szokas, baxogassunk masokat, akkor nem a sajat problemankkal vagyunk elfoglalva...
Jo, tudod mit, neked is igazad van. Mindenkinek az van. Es nem huzom fel magam azon, hogy meg ha ez egy szanalmas, nyamvadt tortenet is, de vettem ra az idot es energiat, hogy megosszam masokkal, hatha eljut az illetekesekhez es valtozas tortenik. De en megertek mindenkit. Ne csinaljunk semmit, uljunk a seggunkon es "fikazzunk" a masokat, az ingyen van!

posztiro 2016.11.21. 16:52:57

@P.Elliot: rosszul fogalmaztam, nem a hazassagbol van elegem, ABBOL a hazassagbol volt elegem:). Egyebkent itt FR-ben az elettarsi kapcsolat majdhogynem egyenlo a hazassaggal, ugyanazok a jogok baba, halal, teszem azt ki nem fizetett banki kolcson eseten stb.

Taxomükke (UK) 2016.11.21. 17:38:02

@Nagy kámpics: @adg: :)))))))))))))))))))
Ez olyan, hogy ha az elso gyereknek leesik a foldre a cumija, akkor fertotlenitjuk, a masodiknak: csak letoroljuk, ha a harmadiknak: lenyalatjuk a kutyaval.

Taxomükke (UK) 2016.11.21. 17:38:50

@Csodabogár: En meg ismerek olyanokat, akik nem akanak allandoan kioktatni mindenkit.

Herr Géza 2016.11.21. 17:49:11

@posztiro: Azért rohadtul aranyos itt (is) néhány ember felfogása: ne a bürokráciát igazítsuk az igényekhez (az élethez), hanem fordítva.... Vazze, csodálom, hogy még senki nem kérdezte meg minek szül gyereket olyan, aki kiakad az ezzel kapcsolatos ügyintézés kreténségén.

Taxomükke (UK) 2016.11.21. 17:56:19

@Herr Géza: Csak varj, amig kikerul a poszt az indexre/origora...

kristal 2016.11.21. 17:57:27

@Mrs. Clayton: Rossz lehet neked, mert igen kevés helyröl vannak a kisgyerekek kitiltva.

Csodabogár 2016.11.21. 18:04:47

@puhacica: Jól van ez így, én biztos nem vesztettem semmit, hogy nem éltem át ilyet.:-)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.21. 18:06:10

@Hari Seldon 2: tényleg érdekelne. Mert gondolom francia nagykövetség egyszer van Bp-n azt kezi csókolom. Kivi lennék a fejlett nyugaton, hogy csinálják. :P

@Buchhalter:

Addig még sok víz lefolyik a Dunán. Én attól tartok, hogy most dec. hatodikán a libsik által jelölt öreget úgy el fogják p*****ni, hogy öröm lesz nézni.

Csodabogár 2016.11.21. 18:06:28

@Mrs. Clayton: Szivemből szóltál, de nekem ugye kuss, mert előre felmértem a helyzetet és nem is akartam gyereket.

Csodabogár 2016.11.21. 18:09:19

@Taxomükke (UK): Biztos sok olyan is van.Nálam viszont néha elszakad a cérna, ha oktalan nyafogást olvasok..

Mrs. Clayton 2016.11.21. 18:20:31

@svajcineger: persze, nem is a gyereket vadolom, ha ordit, hanem a szuleit
latod, meg a hivatalos papirokat is bemondasra, latatlanban kellene kibocsatani, csak mert a szulok ugy dontottek, hogy nem Mo-n kivanjak vilagra hozni a gyereket, ha otthon szuletik, persze akkor is el kell menni az okmanyirodaba, idopontot kell foglalni,meg fel fogjak a gyereket ebreszteni a fotozasra, amin se anyuka, se apuka nem szerepelhet meg a gyerekhordozo se, szoval az ugyintezes igy is ugy is, okozott volna kellemetlenseget, meg mint irtam feljebb kesobb meg sulyosabb problemak is fognak adodni abbol, hogy gyereke van a posztolonak, foleg ha utazni is akarnak vele
@Csodabogár: nem kell csenben lenned, neked is lehet velemenyed
en ugy beszelek a gyerekesek altal keltett problemak ellen, hogy nekem van ketto, a ferjem reven meg egy unoka is
szulokent sem tudom az olyan szuloket toleralni, akik minden apro-csepro uggyel az ugyeletre rohangalnak, a kicsi gyerekukkel etterembe, felnottek koze nyaralni stb

fhdgy 2016.11.21. 18:56:23

Kár, hogy a hozzászólások nincsenek sorszámozva, mert nem volt kedvem megszámolni, hogy a 90+ -ból mennyit volt türelmem elolvasni.

Azokkal a hozzászólásokkal volt bajom, ahol a "szar"-t a posztolóra kenik és a hozzászólók nem veszik észre, hogy a "Nagy Magyar Ugar", sőt mai szóhasználattal, a "Nagy Nemzeti Ugar" boldog dagonyázói ők! Ha valakinek tetszik, hogy birkának nézik, ám legyen!

Én azt hiszem, hogy sem a posztolónak, sem nekem, nincs kedvünk velük bégetni.

Ha valaki esetleg nem értené, hogy mi a bajom, akkor jelezze, majd elmagyarázom!

Herr Géza 2016.11.21. 18:56:32

@posztiro: Most látom csak, hogy általad került a témába a tiszteletbeli konzulok témája:
"Hadd jegyezzem meg, hogy a tiszteletbeli konzulátusok száma Franciaországban 9 db, és hadd kérdezzem meg, mi célt szolgálnak? Merthogy náluk érdemben nem lehet semmit intézni.
........Nem tudom, milyen juttatásokkal dolgoznak..,,"
Hát, mielőtt mindnek levelet írtál volna, nem ártott volna bepötyögni a Google-ba a kifejezést, mert akkor pl. ilyesmit találtál volna:
konzuliszolgalat.kormany.hu/tajekoztato-a-tiszteletbeli-konzuli-intezmenyrol
Ebből egyértelmű, hogy ők nem foglalkoznak ilyesmivel, pláne nem a magyar állam fizeti őket...... :))))

Herr Géza 2016.11.21. 19:02:05

@Herr Géza: U.i.: ettől függetlenül elég pofátlanság, hogy nem is válaszoltak a leveleidre. Bár nota bene olyan is lehet tiszteletbeli konzul akár, aki egy kukkot sem beszél magyarul, igaz franciául is jelezhette volna, hogy "nix verstehen"... :)))

gebacsi 2016.11.21. 19:16:46

Picsogás szagú ez a poszt - bocsánat a triviális megfogalmazásért. Azt sem tudom eldönteni, hogy a szerző négy diplomája ehhez az íráshoz sok volt vagy kevés.

2016.11.21. 19:19:11

@Herr Géza: a "minek szul gyereket" reszen hangosan felrohogtem :D

kristal 2016.11.21. 19:41:17

@Mrs. Clayton: Fényképet csecsmöröl úgy csinálnak, hogy anyuka leül egy székre tesznek rá egy fehér lepedöt, és belül az anyuka ölébe a baba. Anyukából semmi nem látszik, csak a fehér háttér, kisbaba viszont nyugodt, mert az anyja ölében van.
Tehát nem anyja apja nélkül csinálják.

gebacsi 2016.11.21. 19:41:31

@fhdgy: Nem kell el-megmagyarázni, mert még lefokozódik alhadnaggyá.... még egyszer elolvastam a posztot, bár nem ért annyit és most már szilárd meggyőződésem, hogy ész nélküli picsogás - nem "sz.rkenés".

macamuca [IHUN] 2016.11.21. 19:47:39

Valamikor régen a patakban mostak. Később kényelmesedtek, háznál, teknőben művelték ezt. De nem picsogtak sem a hideg patakvíz miatt, sem a mosószappan, mosószóda, mosólúg által tönkrement kezek, tüdők, derekak, egyebek miatt. Emlékszem, tuti így volt.
Manapság meg azon picsognak egyesek/sokak, hogy milyen piszok drága az ótomata mosógép, meg a javíttatása, meg nincs jó szerelő, meg áramszünet van, stbstb. Bahhh, mivé fajzik ez a világ...
Régen sokkal jobb volt. Minden. Emlékszem.

M. Péter 2016.11.21. 20:00:37

@Buchhalter: Gratulálok, hogy a tiszteletbeli konzulátusoktól is sikerült egy bekezdésen belül eljutni a menekültekhez.

fhdgy 2016.11.21. 20:09:12

@gebacsi: Itt, ezen a blogon, nem is túl régen, az volt a téma, hogy mit kellene tenni azért, hogy legyen egy Magyarország 2.0.

Most, a mai poszt alapján, azt mondom, hogy semmit. A kommentek kb. fele alapján azt mondom, hogy Magyarország Európában van, de nagyon távol tőle, nap mint nap egyre távolabb. A hozzászólások egy részéből azt látom, hogy többeknek olyan magas az európaiság, a harmadik évezred, hogy a maradék életükben abból nem sokat tudnak megérteni, felfogni. Én, az öreg obsitos, azt is mondom, hogy örülök annak, hogy 34 éve saját kérelmemre leszereltem, mert még alhadnagyként sem akartam egy semmire való "gebacsi" hadseregben még tábornok sem lenni.
Érthető?

Buchhalter 2016.11.21. 20:11:56

@M. Péter: a napi hírmondóra is lehet véleményezni.Menj fel a ZDF livre ott is erről van szó. Merkel védi az igazát.Na ennyi.

Taxomükke (UK) 2016.11.21. 20:24:36

@Csodabogár: Szamodra sok minden oktalan nyafogas. De talan nem mindenki gondolkodik ugy, mint te, hogy ami rendben volt az otvenes-hatvanas evekben (vagy legalabbis elfogadta a tobbseg), az most is jo ugy...
@fhdgy: En veled ertek egyet - mar megint.

fhdgy 2016.11.21. 20:35:46

@Taxomükke (UK): Köszönöm! Talán leginkább nem is azt, hogy egyet értesz velem, inkább azt, hogy van valaki, aki érti a problémámat.

Mit akarunk mi Európát, meg hasonlót, amikor a gondolkodásunk úgy összeségében, még jóindulattal sem nevezhető többnek, mint félfeudális.

Különböző okok miatt, az elmúlt kb. egy hónapban, csak felületesen tudtam olvasni a HA-t. Lehet, hogy e miatt is csodálkozom ma annyira, mert úgy tűnik, hogy jó pár olyan hozzászólás van, amiknek az írójának/íróinak nem sok tapasztalata van a félfeudális életfelfogáson túlmutató dolgokról.

Csodabogár 2016.11.21. 20:51:19

@fhdgy: A helyzet az, hogy a svájci állampolgár Magyarországon lakik, akkor Bécsbe kell utaznia, ha valamit el akar intézni mert ott van a legközelebbi konzulátus. Szerintem az, hogy okmányokat csak személyesen a konzulátuson lehet intézni, az államfüggetlen.

Csodabogár 2016.11.21. 20:56:05

@Taxomükke (UK): Természetes. Eléggé harcedzett vagyok.

Sean MacTíre 2016.11.21. 20:59:39

Altalaban veve azt gondolom, hogy aki szerint a poszt csak nyafogas, es oruljunk hogy ez van, koszonjuk meg ,nem jar mert adot nem haza fizet, stb - azok egyszeruen alattvaloi gondolkodasuak. Annyira, hogy meg a kulfoldi let sem valtoztatott rajtuk. Barmilyen meglepo, de a hivatalok egyetlen alapfeladata a munkajuk optimalizalasa az allampolgarok eletenek kenyelmesebbe tetelere. Es nem az, hogy az allamnak es dolgozoinak legyen konnyebb. Magyarorszag ezzel van elmaradva evtizedeket.

fhdgy 2016.11.21. 21:06:49

@Csodabogár: Lehet, hogy rosszul olvastam a posztot, de nekem az jött le, hogy a posztólónak nem az volt a főproblémája, hogy 500 ( majd vissza ) km.-et kellett utazniuk, hanem olyanok, amik remélem nem országfüggetlenek!

Mrs. Clayton 2016.11.21. 21:07:47

@kristal: esetleg idezned, h hol mondtam, h a szulok nelkul csinalnak a csecsemorol egy fenykepet? azert mert te nem erted a magyar nyelvet amin irok ne engem hibaztass, ugyanakkor errol az apukarol azt gondolom, hogy a lepedovel letakart anyukat sem vette/venne joneven, hiszen lehetne kulturaltabb mondja is a fenykep keszitesnek, mint a lepedovel letakaras

Mrs. Clayton 2016.11.21. 21:13:41

@Taxomükke (UK): nem tisztem senkit sem vedelembe venni es nem is fogok, viszont ha a jopofaskodast kivonod Kampics ur kommentjebol akkor lathatod, hogy a kerdes az, hogy minek igenyelni egy olyan kicsi gyereknek utlevelet, akit nem lehet egy par oras uta magaddal vinned, mert te ezt mint szulo nem birod, vagy tul macerasnak tartod
a szerzo azt irta h egyebkent hamar megjott az utlevel, nem irt hajmereszto csavarrol, hogy vissza kellett volna menni, vagy olyan papirt kertek, amirol korabban nem volt szo
igenyelt volna egyedul egy szemelyit a gyereknek, azzal is utazhat a gyerek Europaban, akkor megkimelte volnamagat az altala problemakent megelt helyzettol
szerintem

skye8 2016.11.21. 21:31:19

@Nagy kámpics: nekem van egy 5 honapos kislanyom Es hidd el, Nem percre pontosan 2 vagy 3 orankent eszik hanem amikor ehes ;) 2 honaposan nem hagytam magara senkivel, tobb okbol kifolyolag. elsosorban a baba ilyen korban igenis torekeny, a nyakizmok csak a negyedik honapra fejlodnek annyira Hogy ne jobbra-balra ejtse a fejet ha nincs megtartva. Arrol ne is beszeljunk Hogy a latasa is korlatozott, a kezet-labat Nem ismeri fel, Nem tudja hasznalni pl. ha kisagyban alszik, megfulladhat ha a takarot az arcara huzza. Ha hasfajos is, amilyen az en kislanyom volt, ember legyen a talpan aki este agyba tudja dugni 2 Ora siras nelkul. masodsorban, a lefejt tej jol hangzik,de en szemely szerint kerulom mert oversupplyt, tej tultermelest okoz, ami konnyen vegzodhet mellgyulladasban.
Hogy a posztrol is irjak valamit, sajnalom a szuloket Hogy Nem talaltak jobb megoldast a helyzetre, en egyaltalan Nem igyekszem a lanyom Magyar/roman iratait rendezni, nyugodtan utazhat a kanadai utlevelevel :)

gebacsi 2016.11.21. 21:39:28

@fhdgy: Kérem pihenjen aktívabban "katona". A poszt nem rólam és a "katonáról szól. Oktalan nyafogás és hasonlítás, aztán kvázi ezért nyílt levél egy miniszterelnöknek külhonból magyar munkavállalóként. Ilyen alapon mindenki egyfolytában gyárthatna leveleket. Hagyjuk egy szót sem ér többet ez a poszt."mermindenkifélfeudálisakimáskéntgondolegyilyenproblémamegoldásáraésnemkériszámonvalakin"....."europérság" ??? Ja, minden jót katona, de tényleg.

Fekete Pestis 2016.11.21. 21:39:38

@flash.gordon:

Kis Christiaan megszületik Dániában:
Születési anyakönyvi kivonatra apositille kell és ezzel be lehet nyújtani az NL követségre. 3 héten nelül kész az NL útlevél.

Mivel a család ragaszkodott a magyar útlevélhez, így + tortúra: én és a feleségem anyakónyvi kivonata + házasságlevél + gyerekkel együtt kellett megjelenni Charlottenlundban. Útlevél 3-4 hónap mulva lett kész.

Mondom; a család ragaszkodott a magyar papírokhoz.

fhdgy 2016.11.21. 21:43:25

@gebacsi: No, az ilyen "aranyos" "gebacsi"-k miatt nem maradtam katona!

macamuca [IHUN] 2016.11.21. 21:50:29

@Mrs. Clayton:
Miért? A személyihez nem kell fotó?=nem kell vinni a gyereket?
De, kell fotó, kell vinni a gyereket.
Gondolkozni sosem árt, szerintem.

gebacsi 2016.11.21. 22:06:04

@fhdgy: Szerencsére én sem maradtam katona, és fene nagy egója van főhangya, mindig csak saját magát látja. Ne vetítse másra a frusztrációit. Éljen boldogan és ha az nem itt van Magyarországon akkor biztos úgy van jól - bárki számára. Aki meg itt megtalálta a számítását itt, még annak ellenére is, hogy nem "rendszerfan", azt meg nem kell leminősíteni. Jó éjt.

fhdgy 2016.11.21. 22:16:29

@gebacsi: Kérdezz meg itt bárkit, aki már itt van egy ideje, hogy rendszerfan vagyok-e?!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.21. 22:25:12

@Fekete Pestis: Az NL Hollandia? Tehát nem kellett bevinni a gyereket a másik nagykövetségre ha jól értem? Mert ha igen ez követendő példa lehetne.

fhdgy 2016.11.21. 22:29:28

@gebacsi: Egyébként meg, ha ekkora rendfokozat mániád van, akkor Te, de csak Te, szólíts Százados úrnak! Mert százados vagyok!

Hogy úr-e azt döntse el más, ne én!

M. Péter 2016.11.21. 22:31:03

@Fekete Pestis: Az EU-n belül már nem szabad kérni apostille-t bizonyos iratokra, az anyakönyvi kivonatok is ezek között vannak.

gabors 2016.11.21. 23:24:39

@fhdgy: "Százados úrnak! "

hat nem tudom de ha jol emlekszem 34 eve ilyen megszolitas tutti nem letezett :-)

Herr Géza 2016.11.22. 00:20:52

@Mrs. Clayton: Tudtommal csak jövő januártól lesz lehetőség személyi ig. igénylésére a külképviseleteken.

Mikkamak 2016.11.22. 00:56:38

@Nagy kámpics: Öcséméknek két gyereke is született külföldön (igaz pár évvel az EU csatlakozás előtt). Kötelező volt nekik a kölökkel együtt megjelenni mindkét esetben, pedig ők még házasok is voltak.
Más kérdés, hogy a gyerekre rá se néztek, egyszer se, de elvinni el kellett.

Bolsi Buster 2016.11.22. 00:56:46

Picsogás. Majd gondoltad blindre küld neked a konzulátus e-mailben papírokat a babáról úgy hogy sose látott titeket...hát, nem.

A választási regisztráció simán, egyszerüen müködött a neten, Prágában szavaztam.

adg 2016.11.22. 04:48:02

@Taxomükke (UK): na de mit varsz valakitol, aki kifejti buszken, hogy "a drogosok, alkoholistak es a gyerekesek csak az allamon eloskodnek"?
Nooomalis? :D

adg 2016.11.22. 04:55:42

@Mrs. Clayton: "a kicsi gyerekukkel etterembe, felnottek koze nyaralni stb"
Van ma mar sokfele ugymond csaladbarat etterem, hotel, ahol jobban ra vannak keszulve a gyerekekre.
De azert nem tul sok ilyen hely van. Mit lehet akkor tenni? Nem minden gyerek kepes nema kussban ulni es csendben lenni sokaig, a gyerek ilyen. Zarjak be oket, vagy a gyerekes csaladok ne menjenek sehove? Nyilvan az egyfolytaban uvolto es tombolo gyerek mas kategoria, de azert az atlaggyereknek is vannak jelenetei neha. Ez az elet termeszetes velejaroja, es szerintem azok vannak kevesebben, akiket ez ilyen extrem mertekben zavar. Talan nekik kellene kulon helyeket letrehozni, ahol nincsenek gyerekesek.

LyukasBogrács 2016.11.22. 07:12:37

@posztiro:
"mert en kezdtem a masikat cseszegetni, ugye?"

Így igaz.

Szültél egy gyereket, ami rengeteg áldozattal, nehézséggel jár. Ezeket feldolgozni nehéz, sokan a netet nyafogják tele, mások a férjüket, élettársukat szekálják, de téged se kell félteni: te egyenesen Magyarország miniszerelnökéhez címezted a panaszaidat.
Őszintén: ő tehet róla, hogy te ötszáz kilóméterre laksz a konzulátustól, vagy hogy Párizsban sok a forgalmi dugó, kevés a parkoló? Naugye.

dr. mesterséges színezék 2016.11.22. 07:12:43

Gyere haza, fiatal!... és nem lesz ilyen problémád.

Legfeljebb naponta zsigerelünk ki és nézünk hülyének - sőt, diplomáid számossága arra predesztinál, hogy majd külön megalázunk.

Szóval gyere haza, fiatal!

LyukasBogrács 2016.11.22. 07:12:50

@adg:
“Nem minden gyerek kepes nema kussban ulni es csendben lenni sokaig,“

Tegyuk hozza, erre jopar felnott se kepes.

John Doe3 2016.11.22. 09:43:57

@Sean MacTíre: Amit Te mondasz, az a "kell" állapot. Ezzel szemben a "van" állapot a magyar ügyintézés 3-as alapszabálya, amit a posztban leírtak esetében is maradéktalanul teljesül. Tehát ügyet intézni csak:
-- munkaidőben
-- személyesen
-- papíralapon lehet.
Amíg ezt tűrjük, nem fog itt változni semmi.

lesson · http://csudalany.blog.hu 2016.11.22. 09:44:10

Nalunk: ferjem amerikai, en ugye magyar vagyok, a terhesseg 20. heteig Olaszorszagban eltunk, de a gyerekunk mar Koreaban szuletett, igaz, amerikai fennhatosagu teruleten. Szerinted? Mar elore rosszul voltam, amikor a nagykovetsegre kellett menni papirokat intezni. De amikor felhivtuk a kovetseget, meg aznapra kaptunk idopontot, a konzul asvanyvizzel vart, mert szegeny kismamara vigyazni kell a nagy melegben, elpoenkodott a ferjemmel. A papirokat a hatarido elott megkaptuk, igaz, potolni kellett valamit, ami nem az o hibajabol tortent, de o kert bocsanatot. Egy olyan dokumentumot is elintezett nekem, amit otthon, szemelyesen nem tudtam, mert a Mancikak honapokon keresztul kuldozgettek az egyik sohivatalbol a masikba.
Mondjuk az en dontesemben, hogy atkelek a hataron, nem kis szerepet jatszott az, hogyha nem epp a hivatalokban ucsorogtem, akkor a korhazi varotermekben.
De azert van pozitiv pelda is. Es nem csak a konzul, hanem a szouli magyar nagykovet is nagyon jofej.

gebacsi 2016.11.22. 09:44:28

@fhdgy: Igenis százados úr. De a 34 év távlata inkább százados elvtársra enged következtetni :) de nincs ebből gond. Jegyzem meg a beosztás inkább számított akkor és most is, nem pedig a rendfokozat. Nincs rendkórság mániám, annak ellenére, hogy volt-van "testületi" kötődésem.
A megszólalásokból kiderült, hogy nem "rendszerfan" a százados úr - mint ahogy én sem. De nem vagyunk a dolgokról egy véleményen - és ez nem lehet probléma. Elképesztő mennyiségű munkát kellene nagyon gyorsan elvégeznünk, hogy a Lajtán túliakhoz mért valós-vagy vélt lemaradást behozzuk. De ettől még lehet élni és megélni mindent. Üdv.

von Putri 2016.11.22. 10:06:41

@kristal:
Mi nemrégiben elsétáltunk az okmányirodába, mindent megcsináltak, a fényképet is, mindketten aláírtuk és 2 hét után megjött az útlevél a gyereknek. Ennyi

Ha valaki elmegy a világ végére, az is az ő joga, de akkor meg minek reklamál ha utazni kell az ügyintézéshez?

von Putri 2016.11.22. 10:06:47

@Mrs. Clayton:
"lehetne kulturaltabb mondja is a fenykep keszitesnek, mint a lepedovel letakaras"

Hihetelen mit össze bírtok itt nyafogni. Mi ebben a kultúrálatlan?

von Putri 2016.11.22. 10:07:34

Négy diplomával (!!!!) sikerült egy nettó ostobaságot összehozni. Azt viszont rögtön a miniszterelnöknek címezve. Miért nem rögtön az Atyaúristennek?

Mégis, hogy kéne történni a dolognak a posztoló szerint? Telefonál a konzulátusra és küldik az útlevelet bemondás alapján? Vagy a konzulnak kéne hozzá utaznia?

Tiszteletbeli konzul nem végez államigazgatási feladatokat (útlevél kiállítása pölö) sehol a világon. Öt diplomával (a párját is ideszámolva) ezt azért illene tudni. A WC hiányát elfogadom alapos kifogásként. A többi meg a szokásos nyafi azoktól, akik úgy gondolják az ő hátsójukban forog a világ tengelye

Bal 2016.11.22. 10:15:51

Nekünk eddig londoni követséggel csak kellemes tapasztalatunk volt, pedig három gyerekünk született itt és mind anyakönyveztük kéthónaposként. Mondjuk ez ingerküszöb kérdése, ott se lehet használni a vécét, de emiatt nem írnék sírós posztot a minelnöknek címezve.

Ez van. De a határon át ügyintézés sehol sem egyszerű, pláne spec esetekben. A magyar bürokrácia lassú, papírcentrikus és nem ügyfélbarát, de nem is kimondottan ügyfélellenes. Próbálna meg mondjuk gyanús országból usába vízumot szerezni, na az lenne posztanyag.

2016.11.22. 10:32:46

@flash.gordon: nem bezárt wc. Nincs wc. Érted a különbséget? Londonban ugyanez. Két épületet bérelnek a belvárosban, a fizetős övezetben
Van egyetlen váróterem, már amennyiben 4×4 méter az terem. A körülmények (beadó ablak) a kádári érát idézik...

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2016.11.22. 10:47:39

@von Putri: "A többi meg a szokásos nyafi azoktól, akik úgy gondolják az ő hátsójukban forog a világ tengelye"

igen, az ovekeben forog. ha allampolgar nem szarik, diplomata, ugyintezo, egyeb allamilag szolgalatra tartott es kozpenzbol fietett kisegitoszemelyzet nem eszik.

es mivel oszentsege I. orban, a victor szemelyesen igerte meg az ugyintezes balkanirol europaira kovertalasa, egyszemelyes messiaskent es minden bajra es emutnyocevre gyogyirkent magat megjelolte es lehet, az fenseges erintese meg az ekcemat is gyogyitja, igy megis, kinek kellene a levelet megfogalmazni, ha nem a magat megvaltokent hirdeto es hivei szemeben felistenkent tundoklo fensegessegnek?

" A magyar bürokrácia lassú, papírcentrikus és nem ügyfélbarát, de nem is kimondottan ügyfélellenes. "

ezt hogy sikerult rohoges nelkul leirni?

takarék-láng 2016.11.22. 12:01:48

@Bal: "A magyar bürokrácia lassú, papírcentrikus és nem ügyfélbarát, de nem is kimondottan ügyfélellenes."

- nekem erkolcsi bizonyitvany kellett a munkahelyemre visszamenoleg is tehat be kellett szerezni a magyart is. A kozulatuson keresztul 1 hetig tartott. Az angoloknak 5 hetig tartott kiallitani ugyanezt pedig nem kellett hatarokon keresztul, hivatalosan forditani stb. Ennyit a burokraciarol.

vNHM 2016.11.22. 12:01:56

URISTEN! Ez a nyervogas komoly, vagy valaki poenkodott? Mi koze Orbannak ehhez? Szornyu....

Rónarider 2016.11.22. 12:02:11

@takarék-láng: Az EU minden nyelve hivatalos nyelv az EU-ban. Tehát el kell vice versa.
Vagy akkor hagyjuk a fenébe az egészet.
Amúgy áthidaló megoldásként angol és/vagy francia nyelvű dokumentumokat fogadjanak már el mindenhol, hozzátenném, hogy a "hiteles fordítás"-sal (offi), amit a magyar állam megkövetel egynémely esetekben hagyjuk már a bohóckodást.
Aki nem érti, lefordíttatja magának, ne az ügyfeleket terheljék már a nyilvánvalóan felesleges és túlárazott szarságaikkal.

hummel8 2016.11.22. 12:02:30

mi sztorink:

2 magyar szülö, mindkettö kettös magyar-nemet allampolgar..nekem nincs magyar lakcimem, az asszonynak meg van..
hazassagot külföldön kötöttük..
nekem meg lenne 2017-ig ervenyes magyar utlevelem..

ahhoz hogy szegeny gyerek magyar allampolgar IS lehessen (amit mi szerettünk volna), honosittatni kellene a hazassagot... ahhoz viszont nekem allapolgari vizsgalat kellene, mert 15 eve nincs nagyar lakcimem (az ervenyes magyar utlevelet nem fogadjak el az allampolgarsag igazolasara!!!!) Ezt Magyarorszagon kellene kervenyezni utanajarni stb...
Addig nem honositjak a hazassagot...
Hat akkor BSZJQA, akkor a gyerek nem lesz magyar allampolgar, ha nem kell az orszagnak..

Határátkelő 2016.11.22. 12:04:48

@hummel8: Szia! Nem lenne kedved kicsit részletesebben megírni? Érdekes lenne! (Ha igen, a hataratkeloKUKAChotmail.com címen meg is tudjuk beszélni.)

adg 2016.11.22. 12:11:46

@hummel8: @Határátkelő:
Valahol valami felre lett szerintem ertve. A magyar allampolgarsag egyertelmuen igazolhato az ervenyes magyar utlevellel.

www.bmbah.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=37&Itemid=388&lang=hu

2016.11.22. 12:19:07

Amikor itt hisztizel a burokracia miatt, akkor gondolom eszedbe sem jut, hogy hany szaz gyerek tunik el szoren-szalan Europaban. Gondolom eszedbe sem jut, hogy azert kell igazolni, hogy kije-mije vagy a gyereknek, mert kulonben honnan tudna a stewardess a repulon, hogy a karodban uvolto gyereket felkaptad a homokozobol es most azert unvolt, mert eppen kicsempeszed, vagy tenyleg a te gyereked es csak ehes/faradt/nyugos. Gondolom az eszedbe se jut, hogy ha meg csak hazas sem vagy a noddel, akkor hogyan igazolod, hogy jogosan van egy gyerek a kezedben es jogosan utaztatod, es nem raboltad el, hanem hazaviszed az otthonotokba. De persze az a mocskos burokracia, fuj-fuj, eszedbe se jut, hogy teged es legfokeppen a gyerekedet vedi, azert van, hogy a gyerek veled es a csajoddal, mint szulokkel nohessen fel, es ne raboljak el.

Evek ota kulfoldon elek es dolgozom. Ha el akarok valamit intzni, akkor idopontot kerek, es jeee, mukodik. Ha ennyire rinyalsz az ugyintezes miatt, miert nem idopontra mentel? Komolyan, az ember esze megall, es utana meg idejossz hisztizni. Edesem, senki nem szivatott meg semmivel, te vagy hiszterikus es gondolod, hogy az egesz vilagnak korulotted kellene forognia. Javaslom valtoztass rajta, mert igy meg sok nehezseged lesz. Kicsi gyerekkel hazautazni ennel kb otszazszor lesz nagyobb kihivas, jobb lenne, ha nem kerekitenel nagy feneket mindennek, mert hamar meghalsz agyverzesben es akkor ki neveli fel a kolkot. Na, puszika.

Határátkelő 2016.11.22. 12:23:24

@Kishableany: Ne haragudj, hogy pont neked válaszolok, de ez már a sokadik komment, aminek írója mintha nem értené a poszt szerzőjének mondanivalóját.

NEM azzal van a baj, hogy ügyet kell intézni, NEM azzal van a baj, hogy a gyereknek igazolvány kell, hanem a HOZZÁÁLLÁSSAL, ahogyan ezt intézik.

Komolyan mondom, mintha itt sokan egyszerűen nem érzékelnék a kettő között a különbséget.

Határátkelő 2016.11.22. 12:24:58

@adg: Ez egyébként szerintem is így van. Mármint hogy az érvényes útlevéllel egyben az állampolgárságod is igazolod. Ezért is nem értem teljesen a dolgot.

hummel8 2016.11.22. 12:25:16

@adg: hat sajnos nem...
mi megprobaltuk, es az anyakönyvi hivatalban siman elhajtottak a verbe..
En sem ertem, de egyertelmüek voltak...
nekem nincs szemelyim es lakcimkartyam csak utlevelem, ami ervenyes...
amig nincs allapmpolgarsagi vizsgalat, addig nem honositjak a hazassagunkat... amig nincs honositott a hazassag, a gyerek nem lehet magyar allampolgar..
hat akkor nem lesz...

adg 2016.11.22. 12:35:54

@hummel8: kifogtal egy rossz mancikat. Probald meg ujra, mutasd meg nekik a sajat tajekoztatojukat, kulonosen a 8-as pontot.

http://www.mfa.gov.hu/NR/rdonlyres/7C11F09C-8168-4A8A-BBFC-38E600E283CD/0/Házasságválásmagyarországianyakönyvezése150205.pdf

adg 2016.11.22. 12:37:47

@hummel8: ja, es ha meg kulfoldon eltek, akkor a nagykovetsegen is el kellene tudni intezni. Sok sikert!

hummel8 2016.11.22. 13:15:28

utolag mi is olvasgattuk, hogy a macara egyszerüen csak ra kellett volna boritani ott a helyszinen az asztalt....
neki igy egyszerübb volt..
majd ha megint lesz 2 felesleges napom, akkor nekiallok a torturanak...
a gyereknek egyelöre nem hianyzik a magyar allampolgarsag - szerintem kesöbb sem fog.. ez inkabb mi tartottuk fontosnak..

2016.11.22. 13:48:30

@Határátkelő: de hat eppen ez az, hogy nem tortent semmi, csak egy felfokozott hangulatu csalad jelenetet rendezett es lathatolag meg mindig nem tud tullepni a "tortenteken". Ertem en, hogy kicsi a gyerek, szulok kimerultek, elso gyerek ezert tulaggodnak mindent. Na de ennyire tulreagalni, mert nem az extra es tulzo igenyeik korul forog a vilag? Szervezes, elorelatas, felkeszules, es rogton nem tunik ugy, hogy a vilag osszeeskudott ellenuk. Mert most ez jon le a posztbol: huuu, mindenki gonosz veluk. Azert kivancsisagbol meghallgatnam a masik felet is, hogy megis mekkora jelenetet rendezett a draga apuka-anyuka?

Ginix 2016.11.22. 14:19:32

@Kishableany: volt időpontjuk, benne van a posztban.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.22. 15:10:20

@Határátkelő: "hanem a HOZZÁÁLLÁSSAL, ahogyan ezt intézik."

Azon kívül, hogy csak Párizsban lehet elintézni (miért kellene Franciaországban minden városban konzulátus?), és dugó volt ,ezért elkéstek. Pontosan mi is volt a probléma? Semmi konkrétumot nem írtak, csak fröcsögtek az összesen 5 diplomájukkal.

Határátkelő 2016.11.22. 15:17:05

@Kishableany: @metal:

Akkor segítek.

"Az már csak hab a tortán, hogy nem is válaszoltak a megkereséseimre."

"A konzulátuson több hölgy is dolgozott, voltak megértőek, gondolom már anyukák, és voltak olyanok, akik a síró gyerekkel kapcsolatban azt a tanácsot adták, hogy „Anyuka, előbb intézzük el a papírokat és utána etesse meg a gyereket”."

"Végül is nagyjából egy-másfél óra alatt elintéztünk mindent, szorgos „Anyuka, ezt nem így kell aláírni”, „Apuka, kérem, szebben írjon” kioktató felszólítások és hogy is mondjam, „fapofa” vágások közepette."

"Magyar állampolgári ügyeimet intéző ügyfélként miért nincs lehetőségem a magyar állam konzulátusán a WC használatra? Miért kell a több óráig ott tartózkodó ügyfeleket az utcai toalett-kapszulába kiküldeni?"

Erre persze lehet azt mondani, hogy hiszti, csak éppen azt nem kellene elfelejteni, hogy ami a nagykövetségeken és konzulátusokon történik, az Szolgáltatás, ami minden magyar állampolgárnak jár. Az udvarias ügyintézés (amire azért van sok példa Magyarországon is, mielőtt félreértés lenne) alapelvárás (kellene, hogy legyen), miként az is, hogy ha az ember bemegy egy üzletbe, akkor az eladók ne utálják ki.

Herr Géza 2016.11.22. 15:17:32

@Kishableany: @Ginix: Például. Javaslatom: először a posztot kétszer (min.) elolvasni, után írni dühös kommentet (nyugi, nekem sem mindig sikerül :D).
Az én olvasatomban a srác benézte ugyan a tiszteletbeli konzulok feladatait, ez a része a panaszának tárgytalan. De sorry, a XXI. században legyen már alapkövetelmény, hogy egy nagy országban lévő nagykövetségen (ahova bizony messziről kell elzarándokolniuk az embereknek, pláne külföldieknek is, akik az adott esetben ott találkoznak először a magyar országimidzzsel) legyen már egy ügyfél-WC, és ne lepődjünk meg azon sem, ha a kisbabát akarja valaki tisztába tenni. Ne savanyú picsák intézzék az ügyeimet, és tudjanak már emberhez méltóan megszólítani (ld. "apuka", "anyuka"). Lehessen már ügyintézési díjat kártyával fizetni és hasonló "idiótaságok"... Ugyanis ezen "extrák" már lassan otthon is magától értetődőek, én speciel 3 okmányirodában jártam az elmúlt 2-3 évben és mindenhol volt épületen belül ügyfél-WC. Pedig otthon lényegesen sűrűbben találsz okmányirodát, nem egy fél napot kell hozzá utaznod...
És még egy apróság tűnt fel: miért lenne már nagyobb truváj egy babával egy 2 órás repülőút, mint egy 5+ órás autózás??? Merthogy az is elhangzott már, hogy mi a francnak akarják a csecsemőt magukkal vinni M.o.-ra.
Ha én lennék kiakadva a poszter "nyafogásán", akkor biztos megkapnám, hogy vén fasz vagyok, meg Kádár-korszak maradvány, de többen, akik már abban kellett volna, hogy fölnőjenek, hogy nem mi vagyunk a bürokráciáért, hanem fordítva, normálisnak tekintik, hogy a "szar" az szar, oszt jóvanazúgy...
Grrrrrr.....

Herr Géza 2016.11.22. 15:20:50

@Ginix: Bocs, a fentiek nem neked szóltak, csak az elején belevettelek (ld. "Például..."), aztán a többi csak jött.... :)))))

Herr Géza 2016.11.22. 15:25:24

@metal: Jaj látom már, a diplomáik megemlítése volt a gond??? Ha mosogatóként írják, akkor oké?
Az igaz, hogy felesleges volt felhozni, de gyakran használjuk ezt abban az értelemben, ha hülyének akarnak nézni és rávagjuk, hogy "pl. diplomás építész vagyok, és nekem akarja Józsi bácsi megmagyarázni, hogy a görbe fal direkt görbe..." Akkor egy ilyen dumával nekem elszállt az agyam? Biztos.....

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.22. 15:47:21

@Herr Géza: Nem, nem a diplomájuk megemlítése volt a gond, hanem az, hogy az egész egy nagy siránkozás, miközben szépen átsiklik azon, hogy a dugó miatt 1 órát késtek. Valószínűleg az az 1 óra azt jelentette, hogy az ügyintéző ebédidejébe belecsúszott az ügy. De ő nem behúzza a farkát, hogy így is elintézik, hanem siránkozik, hogy az ügyintéző szóvá merte tenni, hogy a késést ne tetézzék még azzal, hogy megeteti a gyereket.
A poszt egyetlen értelmes felvetése, hogy nem volt ügyfél WC, abban igaza van.

gabors 2016.11.22. 15:52:12

@hummel8: "(az ervenyes magyar utlevelet nem fogadjak el az allampolgarsag igazolasara!!!!) "

DE elfogadjak semmi masra nincs szukseg ... sot ha van/volt utleveled nyilvan van/volt szuletesi anyakonyvi kivonatod is !! Az is eleg semmifele honositasi dolog nem szukseges jar kicsit utanna jobban.... (hacsak nem valami stikklivel lett magyar utleveled allampolgarsag nelkul.).

Szultesi anyakonyvi kivonat masolatat is egyszerubb otthon megszerezni mint a honositasi vizsgalat.

hummel8 2016.11.22. 16:32:00

@gabors: azota mar utanajartam...

Szoval az ott ülö macanak nem volt igaza.. egy olyan szabaly van, hogy akinek több mint X eve nincs magyar lakcime annak regisztraltatnia kell magat mint külföldön elö... de ezt csak a nyomtatvanyba be kellene irni a honositas igenylesekor..
Csak sajnos az van, hogy ha az ottülö nagyon fontos Mancika elzavar a halaba, akkor nem olyan egyszerü megegyszer 5-600 km-t utazni, illetve 2 napot ezzel tölteni..
ha lesz fölös 2 napom, akkor neki futunk meg egyszer...
csak mar megint nekem kellett volna ismernem a jogszabalyt az irodaban a segget növesztö bürokrata helyett???
Egyebkent a születesi anyakönyvi kivonat nem jo allampolgarsag igazolasara, nezz utana..

"..Fenti feltételek hiánya esetén, továbbá ha a kérelmező a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban (SZL) nem szerepel, magyar útlevelének igénylése előtt, illetve ahhoz kapcsolódóan meg kell vizsgálni magyar állampolgárságának fennállását. Felhívjuk a figyelmet, hogy a magyar születési anyakönyvi kivonat NEM/NEM bizonyítja a magyar állampolgárságot"

Fekete Pestis 2016.11.22. 19:59:09

@Bolsi Buster:
"Majd gondoltad blindre küld neked a konzulátus e-mailben papírokat a babáról úgy hogy sose látott titeket...hát, nem."

...bezzeg a holland állam, az küld. Skandalum.

Fekete Pestis 2016.11.22. 19:59:19

@Kishableany:

nézd, nekünk ki kellett buszozni a kölyökkel Charlottenlundba Koppenhágából. Ez pont a határon volt. Ha teszem azt helsingörbe [ vagy Odensébe - nem is beszélve Jyllandról ] kellett volna menni, akkor hagyom a francba, jó lesz neki a holland papír is.

Végtére is a magyar államnak érdeke, hogy minél több polgára legyen, mert azok arányában jön az EU-s támoogatás [amit el lehet lopni],meg az EU-s képviselök száma [ahova a haverokat ki lehet küldeni].

Fekete Pestis 2016.11.22. 19:59:28

@flash.gordon:

nem, de a magyar követségre be kellett.
állitolag DK-ban 2-3 éve direkt szabotálta a konzul az útlevelek kiadását hogy ezzel is szívassa a kinn élöket, de már ki lett rúgva, és most az ügymenet rövidebb.
Úgy látszik rájöttek a zorbánék, hogy az EU-ból a lakosok arányában jön a zsé, és ha nagyon szívóznak, egyszerüen nem kérik ki a szülök a gyereknek a magyar állampolgárságot.

@M. Péter: NL-ben csak német, anol vagy francia nyelvü dokumentumot lehet benyújtani. Dánt nem. Az egyházkerület [soegn] meg ugye pont ilyet állít ki => apostille kell. Nem álltam le velük vitatkozni.

kristal 2016.11.22. 20:35:41

Azért azoknak akik, feleslegesnek érzik, hogy a gyereknek az ember magyar utlevelet akar...... hát két magyar állampolgárságó szülö gyereke nem minden országban lesz automatikusan x ország állampolgára is, csak mert ott születik. Ha pedig egyedül a magyar állampolgárság illeti meg akkor el kellintézni, különben állampolgárság nélkül marad.

Dikusz 2016.11.22. 21:00:05

@hummel8: nem kételkedve a szavaidban, biztos úgy van ahogy írtad. Azért hadd kérdezzem meg tőled: azt írod, mindketten magyar állampolgárok vagytok. Azt nem értem, hogy akkor neked miért kell állampolgársági vizsgát tenned? Ha érvényes magyar útleveled van, az akkor azt is jelenti, hogy magyar állampolgár vagy.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása