oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. október 28. 06:44,  A hazatérés sokkja 140 komment

2016. október 28. 06:44 Határátkelő

A hazatérés sokkja

Elmenni sem könnyű, de visszatérni sokkal nehezebb lehet. Még akkor is, ha az ember soha nem gondolta úgy, hogy véglegesen megy el, mindig számolt azzal, hogy egy napon majd visszatér, amikor mindez tényleg megtörténik, az egy komoly sokk. A hazatérés sokkja.

Ha te is hazatértél, vagy foglalkozol a gondolattal, és van kedved róla írni, ne habozz, írd meg! A cím hataratkeloKUKAChotmail.com.

irorszag_dublin_foto_pixabay_com_tpsdave.jpg

A poszt ötlete egy másik cikkről jutott az eszembe, melyben egy 7 éve Londonban élő magyar fiatalember beszél arról, hogy azt fontolgatja, visszaköltözik Magyarországra.

„Rájöttem, hogy kurvára nem érdekel Anglia. Tök jó ott legénykedni, de megismerkedtem a barátőmmel, aki magyar, és úgy döntöttem, hogy Magyarországon mégis jobb lakni” – mondta Csaba.

„Rengeteg mindent tanultam, sok új pozíciót kaptam azóta is, és megtanultam elkérni a szolgáltatásom árát” – tette hozzá a hét évet Londonban töltő, ott cégek informatikai részlegeinek újratervezésével foglalkozó fiatalember, aki most Magyarországon alapítana céget. (További részleteket itt olvashatsz.)

„Furcsák voltak az emberek”

Köztetek is van olyan, aki meglépte a hazaköltözést (a kommentjeit olvasgatva nem is feltétlenül érzi a legjobb döntésnek), és a minap az egyik poszt szerzője is arról írt, miként tért haza, hogy aztán amint tehette, vissza is térjen Franciaországba.

Ő akkor így írt: „Természetesen élveztük az elején az otthonlétet, hiszen rég nem voltunk már. Újra találkoztunk a családdal, barátokkal. Jó érzés volt otthon lenni, de mégis idegen. Furcsák voltak az emberek, sokan bezárkóztak, szomorúak és rohanósak voltak.

A nyár gyorsan telt. Nagyon jó volt, hogy elvihettem a lányokat azokra a helyekre, ahol én is felnőttem, ahol én is játszottam mikor gyerek voltam. Aztán azt vettem észre, hogy otthon is eléggé egyedül vagyok.

Valahogy a barátok és a család sem keresett minket nagyon, mint az én vártam volna. Tudjátok, minden csoda 3 napig tart. Jól van megjöttetek, de most már hagyjatok békén. Kb. ez az érzés volt bennem.” (A teljes posztot itt olvashatjátok el.)

„Amikor hazatértem, idegen lettem”

Mindez csak azért érdekes, mert a minap belefutottam egy írásba az Irish Times oldalán, ami pontosan erről szólt, és érdekesnek találtam, mennyire ugyanúgy (szinte ugyanazokat a kifejezéseket használva) írt a szerző arról, amiről Vicky is. Úgyhogy gondoltam, a téma megér egy posztot.

Az ír Anne Sheeran ugyanis így fogalmaz: „amikor elmentem, nem éreztem magam kivándorlónak, amikor hazatértem, akkor viszont idegen lettem. Mert végleg hazatérni kemény dolog, ez nem titok, viszont így is sokkoló”.

Pedig Anne „csak” két és fél évet töltött távol Írországtól, ahonnan 2012-ben, lediplomázása után költözött el, amikor munkát kapott Kaliforniában, ahonnan Mexikóba, majd Franciaországba vetette sorsa.

Pár hónapnyi vietnami és kambodzsai hátizsákos kalandozás után úgy érezte, ideje hazatérni Írországba és elkezdeni az „igazi, felnőtt életet”. Mivel diploma után egyből elment, tulajdonképpen nem tudta, mit várjon.

„A karácsonyi és más alkalmakkor megejtett hazalátogatások mindig programokkal zsúfoltan, baráti és családi látogatásokkal, nappali teázásokkal és éjszakai borozásokkal teltek. Soha nem jutott elég idő mindenre. Mindig könnyekkel a szememben búcsúztam, számolva az újabb visszatérésig hátralévő napokat” – írta.

„Az élet könnyű, kicsit talán unalmas is”

Hazatérve sem a munkával, sem a lakással nem volt gondja, előbbit már a vietnami kalandozás előtt sikerült elintézni, utóbbinál pedig barátokkal költözött össze Dublinban. Heteken belül volt saját otthona és autója.

A probléma nem is ezzel volt, hanem valami egészen mással: „Írország ismerős. A mindennapi élet könnyű. Beszállok az autóba, és tudom, merre megyek. Ha ismeretlenekkel találkozom, tudom, hogyan kell udvariasan elcseverészni időjárásról, politikáról, a macskakaja áráról. Ismerem a közlekedési táblákat, a bizalmaskodásokat, az íratlan szabályokat”.

„Amikor bemegyek a boltba, tudom, mit vegyek és azt is, hogyan kell elkészíteni. Nem pánikolok, amikor csöng a telefon, mert tudom, megértem majd, amit a vonal másik végén lévő ember mond. Az élet könnyű, kicsit talán unalmas is” – tette hozzá Anne.

„Nem kell különösebb erőfeszítéseket tennem, hogy barátokat találjak, mert megvannak még a suliból. Nem kell sietve felfedeznem a város minden szegletét, mert úgyis jön a következő nap. Az élet a megelégedettség, a monotónia, a családiasság és a rutin zsúfolt kakofóniája lett” – fogalmazott.

Míg Mexikóban minden nap kihívás volt a számára (az irodában azon imádkozott, hogy senki ne szóljon hozzá, mert attól félt, nem értené meg őket és idiótának néznék), amikor a volán mögé ült, az maga volt a életveszély, nem csak azért, mert pocsékul vezet, hanem azért, mert mindenki más is pocsékul vezet, és az utcán olyan ételeket evett, amiről még csak soha nem is hallott.

Külföldön tehát maximális fordulatszámon élt (legalábbis én ezt a következtetést vontam le a szavaiból), mindennek kockázata volt, nem tudta, mi történik majd vele, az érzelmek is felfokozottabbak voltak.

Idegenek egy szobában

Amikor több mint egy éve hazatért, először nagyon élvezte a családiasságot, a sétákat az ismerős utcákon, hogy minden szót ért az utcán, minden viccet a rádióban.

Majd besokallt. Tényleg ez lesz az életem a következő 50 évben? Minden nap ugyanaz? Ugyanazok a beszélgetések? Hol a kihívás? A kaland? Mi ez a monotónia? Ezeket a kérdéseket tette fel magának, miközben azon tűnődött, mi lett volna vele, ha el sem megy, és hogy már nem ugyanaz az ember, aki otthagyta Írországot.

„Múlt hétvégén elmentem egy buliba, ami tele volt a hozzám hasonlóan hazaköltözött határátkelőkkel. Csak a házigazdát és mexikói menyasszonyát ismertem a társaságból, de valahogyan rögtön megtaláltam a kapcsolatot mindenkivel. Mindannyian ugyanazt éreztük, hogy nem tudjuk, hova is tartozunk” – emlékezett vissza, hozzátéve, hogy talán éppen ez bennünk a közös: megszoktuk, hogy mi vagyunk az idegenek egy szobában, akik könnyen barátkoznak.

(Mindehhez a magam részéről csak annyit tennék hozzá: egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek a pörgés a fontos, lehet, hogy valaki éppen azért költözne haza, hogy a megszokott, ismerős környezetben lehessen, állandó készenlét nélkül.)

Radikálisan megváltozva

Ez persze csak egy történet, ám a szakember szerint is érdemes figyelni arra, hogy míg elmenni is nehéz, a hazatérés sokkal nehezebb lehet. A helyzetet csak bonyolítja, hogy a legtöbben úgy gondolják, egyszerűen csak folytatják majd a korábban abbahagyott életüket. De nem így van.

„Az, hogy az ember megtapasztalja, milyen egy új helyen élni, radikálisan megváltoztatja azt, ahogyan a dolgokat látja. Megváltoztatja azt, amiben hisz, amit érez, ahogyan gondolkodik dolgokról, és ahogyan bizonyos helyzetekben viselkedik” – írta a migrációval foglalkozó ír episzkopális tanács igazgatóságának tagja, a téma jó ismerője, Alan Hilliard.

„Nehéz lehet a család azon részének is, melyhez visszatérnek, ami az évek során szintén változott. A testvérek talán az oldalvonal mellett állva nézik, micsoda felhajtás övezi a hazaköltözőket, és meglesz a maguk véleménye, gondolata, érzése az eseményekkel kapcsolatban” – tette hozzá.

Nincs kész recept

A hazatérést tehát nagyon előrelátóan kell véghezvinni, hiszen az öröm mellett a szorongás érzése is megjelenik. Ezek mindegyike része a migráció érzelmi oldalának, amit Alan Hilliard összefoglaló néven „migrációs gyásznak” hív.

A helyzet ugyanis az, hogy az ember észre sem veszi magán, milyen sokat változott, egészen addig, amíg vissza nem tér. Akkor viszont hirtelen nagyon sok mindent másképp lát, érez, hall, és már önmagában ez az élmény is meglehetősen ijesztő lehet.

Sokan érzik magukat idegennek egy olyan helyen, amit régebben teljesen az otthonuknak éreztek, ami nyugtalanító és sokkoló érzés. Ráadásul erre az átmenetre nincs is kész recept, ezért van az, hogy a hazaköltözéssel foglalkozó oldalak, tanácsadók leginkább a legkisebb közös nevezőre, az információ átadására szorítkoznak, kizárva az érzelmeket, amiket egyszerűen nem értenek.

Tanácsot sem az ír szakember, sem én nem tudok adni (talán majd ti a kommentekben), hacsak azt nem, hogy aki a hazaköltözést fontolgatja, az ne várja azt, hogy a dolgok ugyanolyanok lesznek, mint amikor elköltözött. Ellenkező esetben a csalódás és a fájdalom várja majd.

HÍRMONDÓ

Még három hónapig maradhatnak a határellenőrzések

A németek fél évet akartak, Magyarország és Szlovénia megszüntette volna, így lett 3 hónap. Részletek itt.

Vitanap lesz a határátkelésről

Hát akkor most hurrá. És akkor mi van, tehetnénk fel a Nagy Közös Kérdést.

Kínos felvétel a Brexit vasladyjéről

Theresa May manapság a Brexit vasladyje, de májusban a Goldman Sachs befektetési bank képviselői előtt tartott titkos beszédében még azt mondta, hogy több okból is aggasztaná, ha Nagy-Britannia kilépne az Európai Unióból. A kissé kínos ügy további részleteiről itt olvashatsz.

(Fotó: pixabay.com/tpsdave)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: írország hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6011844505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 07:31:42

Ez egy nagyon jó téma. Szerintem a kiköltözésnél csak a hazaköltözés nagyobb sokk.
Nem tudom elképzelni hogy otthon dolgozzak. Ha megérem a nyugdíjat azt az életet vállalnám de dolgozni nem.
Most látom igazán hogy mit vállaltam. Van néhány pártfogoltam akik gépkezelőként bukdácsolnak itt. Jó szakemberek csak men tudnak annyival többet nyújtani amennyivel kompenzálják nyelvi hiányosságaikat.
Sikeres embernek tartom magam.
Aluliskolázott vagyok. Nyelvet alig ismerem. 47 évesen váltottam. Családdal.
Minden feltétel megvolt a bukásra.
Mindezek ellenére a szakmámban sose voltam ilyen jó. Otthon sikeres a darab amit a blogomból csináltak.
Nem gazdagodtam meg.
Amit elértem az nem anyagi siker.
Megengedhetem magamnak azt hogy ne érdekeljen senki véleménye.
Londonban élek és élvezem. Nem kicsit, nagyon.
Dolgozok, írok és ÉLEK. Most vagyok az uborkafa tetején.
Hazamenni hiba lenne.
Nem lehet tudni mit hoz a jövő. MOST így látom. Lehet holnap másképp.
Mindenki élete olyan mint a Forrest Gump kezdő képsorain a szélfútta tollpihe. A tollpihének azt mondja a gravitáció hogy maradj itt. Aztán az első gyenge szellő azt mondja a gravitácionak menj te a picsába, majd én eldöntöm hol teszem le.
Mindebbe a legkevesebb beleszólása a tollpihének van.

Golf2 2016.10.28. 07:53:38

Szegèny hölgy kakofóniás...

Taxomükke (UK) 2016.10.28. 07:57:16

@diggerdriver: Bazmeg, Digger, ez a kommented jobb volt, mint sok posztod, pedig azok is kivaloak.
Na eltunok mara, mint erdoben a vadnyom.

tanato 2016.10.28. 07:58:41

Egyelőre nem jelentős a hazaköltözők száma,a kimenőké még mindig vagy tízszerese,saját tapasztalat alapján.Megindultak nagyon a falvakból is a fiatalok kifelé.vannak persze hazajövők,de legtöbben újra elmennek.Nagyon komoly helyzet lesz nemsokára munkaerőhiány okán.Minden héten több elmenő egykoron hozzám járó fiatalról van tudomásom,szüleiket kérdezvén.Visszatérő meg alig-alig,már nagyon nyugdíjas sem mint régebben/Ennek persze az az oka hogy az egykori disszidens nyugdíjasok közül aki akart már hazajött, a 2004- után kIFELÉ migráltaK meg még nem nyugdíjaskorúak,így ez később változhat.Fiatalok visszajövetelének,meg oka van nem csak úgy jönnek mint mennek,pl. két visszaköltöző hölgy jelentkezett az elmúlt néhány hónapban,mindketten ANgliában elváltak és emiatt tértek haza,az egyiknek van egy jópofa kis színesbőrű gyermeke egykori mauritiusi férjétől.Két ilyen családom volt az elmúlt években: szines gyerekek meg anyuka hazajöttek,de már mindketten újra visszatértek/4-5 év elteltével/ANgliába./

Határátkelő 2016.10.28. 08:10:05

@tanato: Speciel szerintem ez az ingázás (elköltözik, aztán vissza, majd megint el) nagyon érdekes jelenség szerintem, és elég kevés szó esik róla.

Hufeisen 2016.10.28. 08:10:47

Masnak is feltunt, hogy Magyarorszagon minden 2. TVreklam gyogyszerreklam? Engem rendesen zavar ha hazalatogatok...

tanato 2016.10.28. 08:27:54

@Határátkelő: Pontosan nagyon gyakori jelenség.

tanato 2016.10.28. 08:30:30

@Hufeisen: Engem is zavar,a reklámok kétharmada recept nélkül kiváltható gyógyszer/pontosabban gyógyhatású készítmény/reklámja.Valószínű oka hogy ezt még meg tudja fizetni a magyar átlagpolgár.Új autót,trópusi vagy mediterrán utazást,fővárosi új építésű ingatlant nem tud megvenni így ezt nincs értelme reklámozni.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.10.28. 08:31:16

Tényleg jó téma. Anno három év távollét után tértünk haza és valóban idegenek voltunk otthon. Illetve azok is maradtunk az ott töltött idő alatt végig. El nem tudom mondani mekkora megkönnyebbülés volt újra eljönni. Azóta eltelt tizenegy év. Tizenegy éve nem jártam Magyarországon. Pontosabban szólva a lábam se tettem ki a szigetről azóta. Úgyhogy szó szerint rettegek attól mi vár majd otthon. Vagy mi nem...

SzZoole 2016.10.28. 08:39:50

@Taxomükke (UK): ne nyald már a segggget,így is 160 kilós:)))

M. Péter 2016.10.28. 08:52:07

@tanato: Ebben már sikerült utolérni az USA-t.

puhacica 2016.10.28. 08:54:06

@ChristineK: en eleg kritikus vagyok magyarorszaggal szemben, na de rettegni? nem tulzas ez egy kicsit?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 08:56:15

@Taxomükke (UK):
Köszi. Annyit még hozzátennék hogy életem legnagyobb sikerei közé sorolom hogy vannak akik utálnak.
Az utálatért meg kell dolgozni. Tenni kell érte.
Ha utálnak akkor sikeres vagy.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 09:01:08

@Zoole[uk]:
Holnap meg foglak szexuálni...
:)))))))))))))))))))

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.10.28. 09:03:55

@puhacica: Mindenkinek megvannak a maga démonai. A rossz tapasztalat is belejátszik. Mikor Kanadából hazamentünk ugyanígy rettegtem és a legrosszabb rémálmom vált valóra. Szóval nem, nem túlzás. Kis hazámtól én már semmi jót nem várok.

2016.10.28. 09:21:56

"Tényleg ez lesz az életem a következő 50 évben?"

Fogadjunk hogy nincsen meg se gyereke se csaladja. :))))

Din Serpahis 2016.10.28. 09:22:20

Amikor kijöttem, szilárdan elhatároztam, hogy haza fogok menni, és egyelőre tartom is maga ehhez, de már most látszik, hogy baromi nehéz lesz. Svájcot valahogy úgy konstruálták meg, hogy ha jó munkád van, és jól keresel, az ország egyszerűen köréd fonja a csápjait, és ahogy telik az idő úgy lesz egyre szorosabb az ölelése. Egyre jobban érzem az asszimilációt meg a kötődést.

SzZoole 2016.10.28. 09:46:10

@diggerdriver: Judit új függönyoket vett,mondtam már?:)))

De ha jössz,belépés csak legginsbe:)))

2016.10.28. 09:46:30

@diggerdriver: tudok egy csodalatos helyet ahol alapbol utaljak az embert, meg csak tenni se kell erte. Viszont sikeresnek se sokan erzik magukat.

Csodabogár 2016.10.28. 09:47:04

Dolgozni soha nem jöttem volna haza. De nyugdíjasnak feltétlenül. Soha egy percig nem bántam meg. Tudom kicsit kilógok a sorból, nem véletlenül kerestem szintén kintről hazatért társat magamnak. Kint is kilógtam, megszoktam már ezt az állapotot. Jó itthon, az ismerős helyeken, anyanyelven társalogva mindenütt. Imádom a szülővárosomat, Budapestet és élvezem a kulturális kinálatot, ami itt meg lehet fizetni.

Aye aye 2016.10.28. 10:08:51

Mondjuk azt furcsanak tartom, hogy valaki csak ugya haza- vagy barhova koltozik anelkul, hogy elotte par hetig kiprobalna milyen is ott.. Mi kulfoldre koltozes elott kb 5x jottunk ide megnezni, milyen is itt,s par naptol 2 hetig tarto idoszakokat toltottunk a varos kulonbozo pontjain. Hazakoltozes (fel sem merul egyelore) ugyanez lenne. Ugyanis Mo azota sem valtozott. Es mi valtoztunk, sokat. Ez a ket dolog indokolja, hogy egy ilyen dontes elott MUSZAJ kiprobalni, hogyan ereznenk magunkat ott.
Csak par hetet voltunk Mo-on a nyaron. Kb a harmadik nap mar a t.kom tele volt..

Aye aye 2016.10.28. 10:19:30

Ha vegleg itt maradnank, vagy akarhol mashol Mo-on kivul, most ugy latom, hogy egesz biztos, hogy nyugdijaskent nem mennek vissza Mo-ra. Itt lesznek a baratok, ismerosok, mindenki aki szamit.
Persze most egyaltalan nem tudom elkepzelni Mo-ot kb 30 ev mulva. Annyira sotet a kep, amit latok, hogy nem tudom rajta kivenni a formakat..

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2016.10.28. 10:26:06

Én is sokszor eljátszok a gondolattal, hogy felmarkolom a pénzt, amit itt gyűjtöttem és hazaköltözök. De aztán elolvasom ezeket a cikkeket, eszembe jutnak a kiköltözés előtti tapasztalatok és az, hogy azóta csak rosszabb lett otthon és inkább ma is bemegyek dolgozni...

2016.10.28. 10:26:13

@Hufeisen: Igen. Vacsora közben mindig fosás elleni gyógyszereket hirdetnek. Az már csak emeli a hirdetések értékét mikor ugyanolyan hatóanyagú de eltérű nevű gyógyerek közt tesznek minőséggi különbséget hogy melyik a jobb. Mikor egyforma.

Aye aye 2016.10.28. 10:35:13

Arrol nem is beszelve, hogy a gyerekek szinte biztos, hogy itt akarnak majd maradni, nekik plane itt lesznek a barataik. Az egyetlen kerdojel anyukam, o az egyetlen ok, ami miatt visszakoltozhetek (egy idore). De talan meg neki is lesz majd kedve ide koltozni, hamar nagyon segitsegre szorul. Csak jobb itt a csaladdal "bezarva" mint egy otthonba bezarva..?

SzZoole 2016.10.28. 10:39:38

@Turchi:
"Vacsora közben mindig fosás elleni gyógyszereket hirdetnek. "

A hüvelygombabol már ki gyógyultak az emberek?:)

Amikor 2 hete otthon voltam számomra az volt a megdöbbentő ,reklámok mellet,hogy fő műsor időben szinte nezhetetlen volt a téve:(
Így elvoltam a Discovery-vél és a Nat. Geo.-val

Sanz 2016.10.28. 10:42:44

Szerintem ez a hazaköltözés (meg egyáltalán az ide-oda költözés) kérdése az adott ember szakmáján és pénzügyi lehetőségein, illetve magánéleti helyzetén múlik. Jövőre fogok is írni erről Anglia kapcsán, mert van egy teóriám, hogy kiket lehetne hazaköltözésre csábítani (azt, hogy hogyan, azt már nem tudom, de legalább a célcsoportot ki lehetne jelölni).

Din Serpahis 2016.10.28. 10:49:12

@Aye aye: Én, ha hazamegyek mindig tök jól érzem magam, csomó programot szervezünk mindig a családdal, barátokkal, tök jó. Általában karácsonykor három hétre haza szoktunk menni, utána mindig nehéz picit visszajönni Zürichbe.

Ami engem itt tart, az egyértelműen az, hogy tízszer annyit keresek mint anno Pécsen, plusz valami elképesztő karrierlehetőségeket látok a svájci bankos IT-ben, és hát ennek az otthoni melóm a cipőfűzőjét nem tudná megkötni.

Ginix 2016.10.28. 10:59:50

igen, ezt jó lett volna, ha vki nekem is elmondja, mikor anno au-pairként kimentem angliába 2 évre. utána majd egy évbe telt, mire visszarázódtam meg feldolgoztam, h mi történik ill hogyan újra otthon.
még ezzel a tapasztalattal sem volt túl könnyű ugyanez a hazatérés az ecuadori év után.

mondjuk ez hely, kor meg emberfüggő is, mert fél év backpackelés után nagyon feltöltődve mentem haza, ebből a tevékenységből 6 hónap elég volt, minden percét élveztem (na jó, mikor lenyúltak cuccokat tőlem, azt nem annyira), viszont úgy éreztem, elég volt és most már kész vagyok lenyugodni otthon. tárt karokkal várt a család, barátok és kcsit sem kopott a velük való kapcsolatom, pár év után mégis elkezdtem beszürkülni és jött az érzés, h menni kell megint.
most itt svájcban már 5 éve, de itt tényleg csak a pénz tart (illetve a párom, de már nagyon nyüzgetem, h menjünk már, nagyon nem az én világom ez). az viszont nem valószínű, h egyelőre hazafelé vennénk az irányt.

Ginix 2016.10.28. 11:01:03

@Din Serpahis: jelentkezz a kantonalbankhoz, ha van egy kis eszük két kézzel kapnak utánad amit ezek itt elszúrtak, még most is anyázok, pedig már mióta próbálják javítani, bah!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 11:07:45

@Csodabogár:
Egy kis kiigazítás.
Nem meg LEHET fizetni hanem meg TUDOD fizetni.
Nagy különbség.

Buchhalter 2016.10.28. 11:18:20

@diggerdriver: ez cool volt! Tetszett a megjegyzésed!

Buchhalter 2016.10.28. 11:21:24

@tanato: szerintem ezek a gyógyszerek ,vagy készítmények semmit se érnek.Már néhánnyal megjártam és a párom is.Ha lehet se gyógyszert se kórháti kezelést nem veszek igénybe.Csak ha már szó szerint betolnak.(Volt már rá példa). Azért ellenőrzésre évente eljárok.

Aye aye 2016.10.28. 11:25:41

@Din Serpahis: Na igen, ha otthon vannak a barataid az mas. Minket a csalad gyakran latogat itt, s barataink is mar szinte mind elkoltoztek Mo-rol, s ok is jonnek ide, meg mi is latogatjuk oket. Gyakorlatilag nincs miert Mo-ra menni. Par nap alatt korbejarom ami erdekel a varosban, teszek veszek a regi lakasunkban, de azt is csak a regi erzelmeink miatt nem adtuk meg el, mar inkabb pup a hatunkon.. A Balaton jo - max egy hetig.

Din Serpahis 2016.10.28. 11:25:59

@Ginix: Oda kellene schwitzerdütsch is, nem játszik. Ahol most vagyok, ott elég az angol, illetve néha hochdeutschul kell nyünnyögni valamit, ez nekem így teljesen oké.

Din Serpahis 2016.10.28. 11:27:56

@Aye aye: Nem is igazából a barátok, paradox módon több haverom van Zürichben mint otthon. Sokkal inkább a család meg a város...

Hari Seldon 2 2016.10.28. 11:34:30

„„Rengeteg mindent tanultam, sok új pozíciót kaptam azóta is, és megtanultam elkérni a szolgáltatásom árát” – tette hozzá a hét évet Londonban töltő, ott cégek informatikai részlegeinek újratervezésével foglalkozó fiatalember, aki most Magyarországon alapítana céget.”

OK, megtanulta elkérni az árát. Csak majd szépen nem kapja meg, vagy nem ő szolgáltatását veszik meg. – De sok szerencsét.

„Amikor több mint egy éve hazatért, először nagyon élvezte a családiasságot, a sétákat az ismerős utcákon, hogy minden szót ért az utcán, minden viccet a rádióban.
Majd besokallt. Tényleg ez lesz az életem a következő 50 évben? Minden nap ugyanaz? Ugyanazok a beszélgetések? Hol a kihívás? A kaland? Mi ez a monotónia?”

Igen, egyet értek. Legalábbis engem régóta zavart a megszokott élet. Az a tudat, hogy semmi újdonság nem fog érni a következő 5x évben rendkívül zavaró. Szerintem ez sokkal deprimálóbb, mint a „honvágy” (bár arról nem tudok nyilatkozni, csak elmondás alapján feltételezem).

Ginix 2016.10.28. 11:38:28

@Din Serpahis: oh, pedig már pillanatok alatt felépítettem ezt a kis légváramat, h végre vki megjavítja ezt a nagyon elcseszett ebanking átalakítást. ...sóhaj...

Aye aye 2016.10.28. 11:41:19

@Din Serpahis: igen, nekem is sok ismerosom lett itt egy ev alatt, es ket igazan jo barat is, ami ha igy folytatodik, jobb utem, mint Mo-on volt. Eleinte en is csodalkoztam, de tok normalis, hogy az emberek baratkoznak, ismerkednek egymassal folyamatosan, vadidegenek is az utcan, buszon, boltban. Ez mindig hianyzott nekem Mo-on. Pedig meg a helyi nyelvet sem tudtam, mikor idejottem.

Aye aye 2016.10.28. 11:48:19

@Hari Seldon 2: Ezzel en is igy vagyok. Mindentol fuggetlenul biztos elkoltoztem volna amugy is, mar csak a valtozatossag kedveert is. Az ujdonsag varazsa fantasztikus, nem lehet osszehasonlitani az elso par honapot egy uj orszagban semmivel. Felfedezni a kis utcakat, boltokat, kavezokat, embereket, helyi szokasokat, megtanulni egy uj nyelvet.. Semmit sem elvezek ennel jobban. Meg alig ultunk itt meg, de par ev mulva maris koltoznek ujra. Persze ha muszajbol kene, akkor biztos utalnam es attol lennek depresszios..

*Andi* 2016.10.28. 11:50:05

az elmult 9 evben elkoltoztem Nemetorszagba, majd haza, Ausztriaba, majd haza, Cambrdige-be, onnan Hollandiaba, majd Becsbe, aztan vissza Londonba, aztan haza, majd megint London.
Minden egyes koltozes hozzatett valamit ahhoz aki most vagyok, es bar szeretnek hazamenni ( vagy legalabb Becsig megint) felek tole, hogy mi lesz....
@Sanz: na ez erdekelne :)

Golf2 2016.10.28. 12:11:33

@diggerdriver: Milyen magas 1 uborkafa? Nehogy leszédülj!

P.Elliot 2016.10.28. 12:31:31

@diggerdriver: Nagyon jol leirtad az eleteded, lam csak egy hataratkeles mennyi minden jot hozott az eletedbe.
Ennyire nem tudnam osszeszedni az enyemet de csak azt tudom mondani hogy boldog vagyok itt, semmi penzert nem mennek haza es mashova sem. Az hogy hova kellene menni nyugdijba arrol mi is beszelgettunk de mindketten sajnaljuk elhagyni a helyet ahol tobb mint 40 evet leeltunk, ide nottunk, szoktunk bele, mashova menni a jovoben annyit jelenthet maximum hogy majd el akarunk tolteni 2 hetet, 1 honapot vagy egy evet mashol ugy hogy lakast berlunk es szetnezunk a kornyeken, kitapasztaljuk hogy hova kerultunk, bejarjuk annak a kornyeket aztan haza. Utana megint utrakelni masfele effele kenyelmes modon.
Valahogy a szivem szakadna meg veglegesen itthagyni a helyet ahol tobb mint 40 evet toltottem boldogan, hianyoznanak az utcak, az emberek, minden...Utazni jo dolog de mindig ide akarok visszaterni.

tanato 2016.10.28. 12:49:11

@Buchhalter: gy van,azert kell reklámozni őket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 13:17:04

@P.Elliot:
Tudod néha szokott ide kommentelni egy Tyldi nicknevű anyuka. Ő mondta egyszer a férjére hogy jó ember. Nálam azóta is ez a legfelsőbb mérce.
A határátkelés meghozta nekem azokat a barátokat akikre én is azt mondom hogy jó emberek.
Már ezért is megérte.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 13:30:00

@tanato:
Hogy kávé helyett koffeintablettát szedjek.
Volt pár lukrafutás de végül megtaláltam az igazit.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.28. 13:35:40

@tanato:
2db 200mg-os 11órakor és aznapra elég.

Csodabogár 2016.10.28. 13:41:54

@Aye aye: Az 56-os nagy disszidálási hullám során is mindenki kipróbálta előtte, hogy hol felelne meg neki az élet. Nevetséges.

Csodabogár 2016.10.28. 13:46:22

@Aye aye: Az 56-os nagy disszidálási hullám során is mindenki kipróbálta előtte, hogy hol felelne meg neki az élet. Nevetséges.

Csodabogár 2016.10.28. 13:48:16

@Din Serpahis: Ha tudsz németül, a switzerdütsch rádragad. Soha nem akartam megtanulni, de utána mindenki azt hitte a németeknél, hogy svájci vagyok.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.28. 14:53:16

@tanato: talalgatok; az anyukaknak ugymond sulyproblemaja van .ilyen egyedulallo anyukakat tejeskavé gyerekkel sokat latunk mifelénk is .. ... vagy az angol(helyi) férj lehetosege mindent legyoz ..

Aye aye 2016.10.28. 14:56:18

@Csodabogár: ezert irtam, hogy mas, ha muszajbol koltozik az ember. Hazafele ez azert ritkan tortenik igy, nemde? ;-) kivetel, ha egy otthonmaradott csaladtag lesz beteg es surgosen vissza kell koltozni. De ezt is irtam. Szerintem ez nem nevetseges, de persze nem vagyunk egyformak.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.28. 15:00:12

@Csodabogár: nyugdijasan kesz boldogsag ,, szemellenzovel es fuldugoval ... meg sotetedes utan ne nagyon menjunk ki plane kulteruleteken v nyocker , es senkinek ne nyissunk ajtot stb ...
na neeeee..

FutureFry 2016.10.28. 15:04:31

@M. Péter: Még nem teljesen. Amerikában a csak receptre kapható gyógyszereket is lehet reklámozni.

2016.10.28. 16:26:14

"Tényleg ez lesz az életem a következő 50 évben? Minden nap ugyanaz? Ugyanazok a beszélgetések? Hol a kihívás? A kaland? Mi ez a monotónia?"

Az egy nagyon izgalmas jelenség, hogy amikor országot vált, vagy backpackelni megy, vagy akár erasmusra, egy csomó ember érzi úgy, hogy erről most blogot fog kezdeni, vagy éppenséggel könyvet ír róla (ugye volt olyan is, aki itt reklámozta a könyvét), mintha legalábbis volna bármi különleges vagy egyedi ebben az élményben.

Éppenséggel nincs, mert pölö a kultúrsokkot meg ezt az egész meg-akarom-ölelni-az-anyukámat, szkájpolok-a-barátaimmal, nahát-itt-más-nyelven-beszélnek dolgot mind egészen hasonlóan éljük át, pont annyira egyedi vagy különleges, mint a végbélrák.

Mégis jelennek meg az ún. travelblogok szépen egymás után, ha kicsit hunyorítva olvassa az ember, tkp. ugyanazt is írják rajtuk az emberek, meg elmennek az el caminóra különlegesnek érezni és megtalálni magukat, mind az egymillióan, és itt lóg ki a lóláb, és itt árulja el magát ez az egész lehangoló, üres és szürke emberi létélmény, hogy pontosan egyetlen egy okból tűnnek ezek különleges élménynek: hogy t.i. korábban még ezekkel az emberekkel nem történt az életükben semmi, de semmi érdekes.

Meg ahogy küldözgetik körbe a travelblogok linkjeit a fészbukon, még a hívószavak is megvannak rá, hogy kitörni a mókuskerékből, megvalósítani az álmainkat, és nézegetik zugban a munkahelyükön két excel táblás kattintás között álmodozva, hogy nahát, de inspiráló, és nem veszik észre, vagy nem akarják észrevenni, hogy a travelblogok mind hazudnak.

Mint a magyar pár, akik bicikliztek pár évig a világban, és most előadásokat tartanak otthon, hogy hogyan lehet minimálbérből beutazni a világot. Az igazság az, hogy nem nagyon lehet, vagy legalábbis nem nagyon érdemes, de amúgy is lózungokat mondanak, mert a hallgatóság nem is az igazi információt akarja megvenni, hanem azt a csillogó szemű ígéretet, hogy élet lehet(ne) egy picit izgalmasabb, meg változatosabb.

Innen lehet tudni, hogy velük sem történik semmi érdekes a világon, a hétfőre kedd jön, a keddre meg szerda, olyan sok értelme nincs kikelni az ágyból, és ebből, pontosan ebből lehet tudni, hogy ez nem csak az én létélményem, hanem teljesen átlagos dolog. Ezért fogyasztják tonnaszámra a szorongásgátlókat meg az antidepi tablettákat a világ boldogabb országaiban, és ezért issza magát halálra 2 millió ember például nálunk.

Egy darabig az ember próbál menekülőutakat találni, az utazás, a drogok, a zabálás meg a párosodás (kinek mi) elvonja a figyelmét egy időre, haladóbbak/szerencsésebbek beletemetkeznek a családalapításba, mintha legalábbis annak bármi értelme volna, de a végén ott marad a csupasz valóság, hogy az élet monoton itt is, és ott is, az emberi kapcsolatók múlandóak és értéktelenek, és a szerdára csütörtök jön, a csütörtökre meg péntek, és az egésznek semmi értelme.

Pro tip, sőt life hack: semmi értelme nincs "haza" költözni (bármit is jelentsen ez), és semmi értelme sincs máshova sem költözni. Az élet szürke és üres és repetitív, és azon ez nem segít.

---

Oké, kicsit megint megtoltam a depresszió-biciklit, csakhogy legyen olyan is, szabadversként kéretik kezelni.

Határátkelő 2016.10.28. 16:29:40

@Nagy kámpics: És mindezt pénteken... na szép... :)

2016.10.28. 16:35:33

@Határátkelő:

Szívesen beírom más napokon is, ha igény van rá. ;-)

Határátkelő 2016.10.28. 16:37:25

@Nagy kámpics: Koncentráljunk a hétvégékre! Hétköznap könnyű depressziósnak lenni. ;)

Pernilla 2016.10.28. 16:39:55

@Nagy kámpics: na, te megint rendesen odabasztál ezzel a kommenttel. +1 :))))

London2009 2016.10.28. 16:55:27

@Nagy kámpics: Ez nagyon jo! Annyira, de annyira egyetertek a bekezdesed elejevel! A masodik felevel es a vegkifejlettel mondjuk egyaltalan nem tudok azonosulni, mert szerintem irto jo dolog elni es en tenyleg egy ajandeknak tartom.
Viszont ezzel az El Caminoval, meg a travelbloggerek, backpackerek nagy kalandjaival totalisan egyetertek. No es nem azert irom mert almodoznek rola, hanem mert probaltam es pont hasonlo dolgokra jottem ra, mint te. Kislany korom ota Ausztraliaba vagytam. Elt velunk egy ausztral lany mikor kicsik voltunk es kaptunk tole egy konyvet es en evekig azt lapozgattam. Az Uluru volt az elejen. No en azota oda vagytam. Ugyhogy evekig kerestem hozza partnert, nem talaltam senkit, egyik nap jobb dolgom nem leven talaltam egy olcso jegyet es kitalaltam, hogy felkerekedek. Majdnem 1 honapot toltottem ott. Meglatogattam sok ismerosomet, tobbek kozott a lanyt a gyerekkorombol. Ugyhogy osszessegeben nem voltam vegig egyedul, de azert sokat bandukoltam magamban. Tenyleg sok szepet lattam, meglattam az Ulurut, amire vagytam stb. Viszont alig vartam, hogy 1 honap utan hazajojjek es vegre kimossak, kivasaljak, uljek a szofan es nezzem a tevem, a sajat agyamban aludjak es csinaljam a kis szokasos dolgaimat stb. Ugyhogy azota tartom is magam ahhoz, hogy en ket hetnel hosszabb idore sehova nem utazom, mert nekem az egyszeruen macera. De gondolom ez azert van igy, mert en nem akarom megtalalni magamat, nincs szuksegem arra, hogy megerezzem a foldanya erejet, illetve, hogy a tarsadalmi konveciok beklyoitol vegre szabadon lelegezhessek es megoleljem az embertarsaimat es vegre megleljem a lelkibekem. De ehhez az kell, hogy azt erezzem, hogy mar megtalaltam magamat, az eletet pedig nem egy szurke, lehangolo letelmenynek elem meg. Amikor viragot ultetek a sajat kertemben, akkor megolel engem a foldanya, felesleges ezert Ausztraliaig mennem. A tarsadalom beklyoitol mar regota fuggetlenitettem magamat, ugyanis reg szarok a farmra. Az embertarsaimmal pedig mindig is jol kijottem, akivel meg nem, az szinten nem okoz lelki torest, igy a lelkem is abszolut bekeben el.
Bizom benne, hogy egyszer majd te is maskent fogod megelni ezt az ures emberi letet. ; )

London2009 2016.10.28. 17:04:17

A poszthoz meg annyit, hogy par hete is leirtam, hogy nekem minden ismerosom koltozik haza folyamatosan. Ha hiszitek, ha nem, a heten megint bejelentette egy, hogy hazamegy. Nyilvan ez valami veletlen egybeeses es ertem en, hogy nem ez az altalanos, de most akkor is ez tortenik folyamatosan korulottem. Kiirta az Arckonyvre es ami a legmegdobbentobb volt, hogy mindenki azonnal gratulalt neki. Raadasul minden masodik komment azt volt, hogy milyen jo neki, hogy meghozta ezt a dontest es ok is biznak benne, hogy egyszer majd nekik is sikerul hazakoltozni bla bla. Ennyire rossz lenne Londonban akkor mindenkinek ezek szerint? O egyebkent maganeleti okokbol koltozik haza. Londonban szerinte lehetetlen part talalni es megallapodni, mert mindenki csak xxxni akar. Hat ok, mondtam neki, hogy good luck, Magyarorszagon biztos maskent lesz. Ott lehet meg xxxni sem akarnak mar az emberek. :DD

lolligagger 2016.10.28. 17:07:30

@diggerdriver: Jo komment, de egyet ne felejts el: szinte mindenki mas ilyen, mindenki mas leszarja hogy mas mit gondol rola es eli az eletet a kepessegei es lehetosegei szerint, ott es ugy ahogy neki az jo es tetszik. Akik Mo-n akarnak elni azok kb. hasonloan gondolkodnak mint te, csak eppen az ellenkezo oldalrol kozelitik meg, es tesznek ra hogy neked vagy nekem kulfoldon a jobb. Vagyis atlagembernek lenni nemcsak normalis es kifizetodo dolog, hanem jo is. A nyugati tipusu demokraciak sikere sok-sok atlagember erofeszitesere, vagyaira es sikereire epul. Eljen soka az atlagember!

@Nagy kámpics: Ez ironia, vagy tevedek? :) En annak veszem es meg most is rohogok azon amit irtal. Ha rosszul ertelmezem akkor meg olvasd el amit az atlagembernek levesrol irtam. Nem kell hozza dilibogyo csak egy kis pozitiv hozzaallas es a realis lehetosegek felismerese es elfogadasa.

Csodabogár 2016.10.28. 17:07:55

@montroyal ( CAN qc): Nem élsz itt nem tudhatod, én itt élek és nagyon jól érzem magam. Máshol se nyitottam ajtót idegennek és teljes biztonság sehol nincs. Azt meg, hogy mit hallgatok és nézek, magam határozom meg. Van aki kifejezetten a riogató bulvárra bukik.

adg 2016.10.28. 17:08:01

@London2009: egy kavera beugorhattal volna, ha mar itt jartal a szomszedban. :D

Én és Énke 2016.10.28. 17:08:02

@Nagy kámpics: Hadd védjem meg a dél-amerikai bloggereinket, akiknek köszönhető, ezután is messze elkerülök mindent, ami zöld és dzsungelnek néz ki.

Az utazás témájú, vagy akár csak érintő blogok értékes információt tartalmaznak, olyasmit, amiről a reklámlapok és az útikönyvek mélyen hallgatnak.

Dubaiba utazásunk előtt kiporszívóztam a neccet a témáról. Megérte. Az utazási irodák ajánlatai gyanusan szépen szóltak a dűnéken való ralizásról, és az azt követő sivatagi grillezésről. Az egyik blogoló igazolta a gyanúmat: tőle tudtam meg, hogy ha ralizni mész, és az autóban hátulra kerülsz, ahol csak az eget vagy a földet látod, és perceken belül összehányod magad.

Az első székben ülők ezt annyira mulatságosnak találják, hogy egyre merészebb mutatványokra ösztönzik az öngyilkos hajlamú sofőrt.

Végre megérkeztek a beduin sátorhoz. Nap lemegy, a hőmérő szála vele süllyed. Fogvacogva falod az eléd rakott ételt. Pont akkor nem gondolsz arra, hogy vajon mivel mosták meg a sivatag közepén a zöldségeket, a tálakat... Sebaj, a hátraelvő napokban bőven lesz rá időd elmélkedni a halandóságodon - a szállodai szobád budiján kucorogva.

:-)

gabors 2016.10.28. 17:24:21

@diggerdriver: ez jobb volt mint a poszt :-)

gabors 2016.10.28. 17:29:22

@M. Péter: " Ebben már sikerült utolérni az USA-t. " itt CSAK receptre kaphato is kurva draga gyogyszereket hirdetnek fomusoridoben !!! Es azt mondjak hogy kerd meg az orvosodtol NEV szerint ezt vagy azt a gyogyszert. Nem egeszen ugyanaz :-)

puhacica 2016.10.28. 17:29:41

@Nagy kámpics: hat en most jottem ra, hogy a te hozzaszolasaid miatt erdemes a kommenteket olvasni. :D

tanato 2016.10.28. 17:35:53

@montroyal ( CAN qc): Azért vidéken MO.-on elég ritka a dolog,de azért előfordul hogy néhány éve kint dolgozó lány hazajön egy színes gyerkőccel.

tanato 2016.10.28. 17:40:46

@montroyal ( CAN qc): Egyik kissé távoli rokonom,másodunokatestvéri szintű is hozott haza már jó régen egy csoki gyereket ANgliából,ide járt suliba meg gimibe is a rokon színes srác.Előbb anyu ment vissza Londonba, a gyerek maradt a nagyszülőknél befejezni a gimit,majd néhány év múlva ő is ment az anyjához. JÓl kosarazott már itthon is és kieszközölt egy szerződést egy angol kosárklubnál. VÉgső célja ahogy nekem mondta egy jónevű USA kosárcspatba bejutni.

London2009 2016.10.28. 17:40:50

@adg: ahhh! Ne is mondd! Ez mar ket eve volt. De szerintem megyek meg! Legkozelebb akkor szavadon foglak es becsengetek! : )

Mrs. Clayton 2016.10.28. 17:45:31

@tanato: nekem van itt egy ismerosom, akinek szinten felver gyereke van, persze apuka mar sehol, nem tudom, hogy ez csak az en tapasztalatom-e, de en jellemzonek latom, marmint azt, hogy az ezeknek a noknek a parjai jellemzoen a gyerek erkezeset kovetoen lelecelnek
szoval neki az anyukaja is itt el, aki mondta, hogy nehogy hazavigye am a gyereket Magyarorszagra, mert mit fognak szolni az emberek

London2009 2016.10.28. 18:00:16

@Én és Énke: Ezen jot nevettem! Bocs, de ezt en total nem igy eltem meg. De jo, hogy nem olvasom a travelbloggereket! Irto jo volt a duneralli!!! Azert Dubaiban annyira sok latnivalo nincsen, foleg ha mar tobbszor is volt az ember. Mindig ezt a dunes mulatsagot hagytam ki. Aztan vegul csak elmentem es szupernova!! Mondjuk arra mar nem emlekszem, hogy hol ultem, de szerintem nem elol! Vegig sikitottam meg rohogtem az egeszet. A kaja tok jo volt. Mindent meggrilleztek, a zoldseget is, ugyhogy teveizevel is moshattak oket, nem szamitott. Meg Dubaiban azert a higeniatol nem kell felni. A sivatagban meg persze, hogy hideg van. De amugy beoltoztettek ilyen cuccokba a kepekhez minket, meg adtak rank takarokat, szoval nem ertem miert huzta le ennyire ez a “travelblogger”. :D

2016.10.28. 18:00:40

@Pernilla: @London2009: @Turchi: @puhacica:

Köszi és köszi és köszi.:)

@Én és Énke:

"Hadd védjem meg a dél-amerikai bloggereinket, akiknek köszönhető, ezután is messze elkerülök mindent, ami zöld és dzsungelnek néz ki."

Ez jogos.
Én egyébként viszonylag sok travelblogra kattintok rá, de csak azokat a posztokat találom érdekesnek, ahol valami negatívról esik szó. _Ebben_ tényleg nagyon jók (tudnak lenni) szerintem is.

@lolligagger:

"Ez ironia, vagy tevedek?"

Nah, ez az én tök igazi világlátásom sajna. Kicsit sárga, kicsit degenerált, de hát ez van.:)

tanato 2016.10.28. 18:01:51

@Mrs. Clayton: Az én esetemben is lelécelt apu/AZÉRT IS JÖTTEK HAZA/,de szerEncsére jó pár év múlva újra összejöttek/a gyerek miatt addig is tartották a kapcsolatot/

Din Serpahis 2016.10.28. 18:21:54

@Csodabogár: Ezzel az a baj, hogy zömében svájciak között kellene mozognom és folyamatosan hallani, hogy ragadjon... na most a munkahelyem messze nem ilyen, a baráti társaság az is olyan, hogy ott is van mindenféle náció, ergo a svájciak ott is angolul beszélnek... szóval macerás.

Egyelőre az is problémát okoz, hogy a hochdeutschot szinten tartsam, mert kb a boltban meg az étteremben használom, aztán ennyi.

Din Serpahis 2016.10.28. 18:23:48

@London2009: Hát ezen marhára nem csodálkozom, szerintem London a legélhetetlenebb helyek egyike a világon. Akárhányszor csak ott voltam, mindig alig vártam, hogy leléphessek végre.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.28. 18:59:11

A forditott kultursokkra ugyanugy fel kell keszulni, ez teny. Most mar ebben a temaban is eleg jo szakirodalom van.

Csodabogár 2016.10.28. 19:00:44

@Din Serpahis: De örülök! Eddig azt hittem én vagyok az egyetlen, aki nem szereti Londont.

Taxomükke (UK) 2016.10.28. 19:07:08

@diggerdriver: Holnap azt csinalsz vele, amit akarsz, ma hagyd dolgozni. :)

montroyal ( CAN qc) 2016.10.28. 20:12:23

@Csodabogár: OK legyen a tied ... azert en biztonsagban szeretek elni, foleg hogy mar megismertem, megszoktam .. nem kell zarnom a lakasom kocsim , a varos barmely pontjan setalhatok ejjel is buszon senki sem fog kotekedni ,noket nem molesztaljak rossz szot nem szolhatnak nekik ,nincs road rage , udvariasok az eladok kozalkalmazottak es igy tovabb ... 2010 elott évente 2 x egy honapot toltottam Mo-on .. visszakoltozni soha reszemrol ...

M. Péter 2016.10.28. 20:13:07

@Din Serpahis: Milliók viszont más véleményen vannak.

Shanarey 2016.10.28. 20:15:50

A poszthoz hozzászólva, ezen majd akkor aggódok, majd ha ott tartok.@

Mrs. Clayton:

Az elmúlt 3 évben tapasztaltak alapján, ahhoz hogy a gyerek apja lelépjen, nem kell színesnek lenni, az átlag Angol, Skót "apukák" is simán lelépnek, mielőtt a gyerek megszületik.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.28. 20:32:14

@Én és Énke: jo hogy ezeket en nem kerestem ra a neten mert Dubaibol ez volt a legnagyobb elmenyem , minden mas is jo ,de igazi sivatagban most voltam eloszor, leguroltam a dunekrol a homokba rallyztunk (elol ultem ) tevegeltem es a tabor a hastancos csajjal ( jo a porgo fiu is ) elmeny volt jo besoroztunk ..es amikor a vegen leoltottak minden lampat es megvilagotottak a nagy dunen atvonulo arabot a tevéivel , azt latni kell kep nem adja vissza azt az erzest ..

2016.10.28. 21:10:21

En ezt nem orszagokkal tudom eljatszani, hanem a munkakkal szoktam, hogy kitalalok valamit, ami tokre jo lesz, aztan megnyilvanulnak elottem az arnyoldalai, fuj micsoda alsagos szakma ez, es akkor alig varom, hogy vegezzek vele, es csinaljak mar vegre valamit a masikbol, de arrol meg kiderul, hogy nem ertek hozza annyira amennyire szeretnek, es en igazabol megiscsak az elozo megoldas voltam, vagyis oda tartozom inkabb, ez olyan nehez, csinaljuk megis azt... jaj ne, ne ezt mar megint, inkabb a masikat, megis az az igazi enem, ja inkabb megse.... Szoval, ebbol a szempontbol en is tudok azonosulni egy kicsit ezzel a sehova se tartozom erzessel :D Szerintem ez az atka annak, ha valakinek van B-terve, marmint ha nem jon be az egyik orszag, vagy projekt vagy szakma, vagy csaj, peldaul, akkor van hova menni mashova, es akkor ennek a helyzetnek lesz egy ilyen arnyoldala, hogy az ember ugy erzi, hogy semmi se jo, pedig lehet, hogy tagabb nezopontot ad, en legalabbis ezzel altatom magam :D Na mindegy ez vegulis nem tartozik ide, majd megoldom valahogy. :D

@Nagy kámpics: Ra kell koncentralni, marmint a szurkere, es elegge kozelrol nezni, mert akkor lathatova valik, hogy vegtelen komponense van, de minimum RGB jelekbol all, sot, ha csak raszteres 50% fekete, vagy Pantone Cool Gray 8, vagy meginkabb, ha rohado beton (ez a legszebb szurke az ossze kozul), akkor is van hozza ilyen rucskos felulet vagy textura vagy hogyhivjak, es akkor kiderul, hogy a szurke nem is egysiku, hanem tokre erdekes.

Bocs, ha ez nem sokat segit, en sajnos csak ennyit tudok hozzatenni, amugy erdekes kommentet irtal, abban pedig igazad van, hogy menekulni a szurke elol baromsag, csak szerintem nem azert, mert a szurke mindenhol utoler, hanem, mert van olyan erdekes, mint a tobbi szin :)

@London2009: Ezt enis detto ugyanigy latom, kiveve a kethetes limit, az szerintem egy feleslegesen beallitott szigor, de amugy tokeletesen egyetertek. :D

33621 2016.10.28. 21:14:14

@Sanz: Földim ne várj ezzel az írással a jövő évig, írd meg még az idén! Várjuk már nagyon! :-)

Hari Seldon 2 2016.10.28. 21:19:35

@Csodabogár:
Én úgy vagyok vele, hogy nem rossz hely. - Túristáskodni, múzeumba járni stb...
Városképileg van pár szép műemlék, de például Párizs klasszisokkal szebb, rendezettebb.
Londonban a belvárosban gyakorlatilag nincs 2*2 sávos út sehol. Mindenhol kis utcák kanyarognak. Olyan mintha egy csomó város összeért volna aztán összenőtt.
Időnként tök váratlan kapualjban le lehet menni a metróhoz. Stb... Nekem sokszor az érződik, hogy hiányzott a 19-ik században egy Haussmann.
Összességében viszont a rengeteg lehetőség miatt, kirándulni jó hely, és érdemes minél több dolgot megnézni. Mert azért műemlék is van bőven.

Herr Géza 2016.10.28. 21:26:20

@London2009: Hehe, ha a környezetedből mindenki haza akar költözni, akkor én a helyedben egy kicsit magamba tekintenék....:))))))))))

jojó78. 2016.10.28. 21:30:02

@diggerdriver: Most kezdtem olvasni a kommenteket. Nagyon jó amit írtál!!!!

jojó78. 2016.10.28. 21:36:57

@Zoole[uk]: Én is otthon bekapcsoltam a tv-t, de hamar váltottam csatornát Angol hírműsorra. Agymosás megy (szerintem)

Herr Géza 2016.10.28. 21:39:35

@puhacica: Csak most? Pedig nem az első nagy kommentje, pláne mióta @Nagy kámpics: lett belőle....:)
De igaz, nekem eddig talán a legütősebb, még ha nem is értek vele mindenben egyet. Arra viszont ott van @mojyo: eszmefuttatása a szürke szín rejtett szépségeiről.
A kettő együtt zseniális. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.28. 21:51:47

Az elsőhöz: Hát, te tudod, cimbora.Csak nehogy úgy járj(atok), mint a pár nappal ezelőtti fhansziából hazatérő pár...
Azok is nagyon fel voltak készülve, meg üvöltve tombolt bennük a honvágy...
Majd kérünk egy év múlva egy posztot, hogy mit hogyan sikerült.Természetesen azért soxerencsét.

Az angol spinét nem értem.Már az is baj, ha jól mennek a dolgai??
Nehezíteni mindig lehet, álljon be a légióba, vagy gyönyghalásznak, netán űrhajósnak, esetleg tanuljon meg urduul, vagy költözzön Észak-Koreába...
Számtalan lehetősége van.
Az élet könnyítésével szokott lenni a sok probléma és a nehézség.

puhacica 2016.10.28. 21:56:42

@Herr Géza: igazabol nem. a hozzaszolasai egyfajta potlek, mert a blogjat b.szik frissiteni a lator. :) igen, amugy mojyo a masik, de hozzam kicsit kozelebb all kampics lelkivilaga.

Muscari 2016.10.28. 21:59:13

@Csodabogár: tudom, hogy neked a kulturalis elet nagyon fontos, igy mergertem a valasztasodat. Nekem masok a prioritasok, ezert majd nem haza, hanem mashova megyek, remelhetoleg.
Viszont szerintem az orszagnak kifejezetten jot tenne, ha minel tobb, nyugaton nyugdijba ment ember koltozne haza, nem csak azert, mert fizetokepes keresletet jelentenek sok szektorban, hanem mert ti is hazaviszitek azt a mentalitast, tapasztalatot stb amit itt kint felszedtetek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.28. 22:01:09

@tanato: színes gyerekek??minden gyerek színes, a fehér is egy szín! mi ez a megkülönböztetés??
:-)))))))))))

Herr Géza 2016.10.28. 22:16:19

@puhacica: Jaja, én is rá szoktam nézni, hátha..., de a depi az lustaságot is jelent ezek szerint. :D

Sanz 2016.10.28. 22:16:33

@*Andi*: Wow, az szép kaland... nekem 5 év alatt eddig Budapest-London-Cambridge-Budapest az út, de már ezt soknak érzem. :-)
Még kell gyűjtenem adatot a megfigyeléseimhez, de ígérem, lesz írás. :-)

tanato 2016.10.28. 22:21:21

@geegee: Ők sápadtarcúak.Én is.

puhacica 2016.10.28. 22:32:56

@Herr Géza: a remeny hal meg utoljara. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.28. 22:38:46

@tanato: na, de akkor is van színük, színed.Ha nem volna akkor átlátszóak lennének, az meg max a medúzáknál van...

@puhacica: A reményhal az folyami, tavi, vagy tengeri fajta?
Hogy jobb fogyasztani, sütve, rántva, vagy grillezve?Van itt valaki pecás?

Bal 2016.10.28. 23:15:32

@Nagy kámpics: @Hari Seldon 2:

Engem pont az vonz a hazaköltözésben, amit a cikkben zavarja a hölgyet. Hogy nyugi lesz. Biztosan lábszagú, poshadt és elmaradott, talán tényleg unalmas. De nyugi.

Hogy nem én leszek a hülye, ha nem értem, mit beszélnek a vonal végén. Hogy nem áll az ember stresszben a munkahelyén pusztán azért, mert szellemi erőfeszítésbe kerül flow közben pontosan elmondani, mit akar. Hogy nem érzi, hogy kulturális és nyelvi mássága miatt mindig lesz felette egy üvegplafon. Tíz éve feszélyez az, hogy a nyelv nem az anyanyelvem, és kezd nagyon elegem lenni belőle. Évek óta nem értem a yorkshire-i kollégám vicceit.

Nyilván stílus és pörgési szint kérdése. De lassan már öregedve egyre inkább nyugit akarok. A családdal foglalkozni, nem a hajtással. A célokat elértük, túl hosszúra nyúlt a kétévesnek indult kaland.

Na és persze van a racionális oldala is. Hogy itt minden tizedik család gazdagabb nálunk, otthon meg minden ezredik. És azért nincs százszoros szorzó a két ország között. És otthon van potenciál növekedésre, itt meg a világ csúcsán nem. Nem, egyáltalán nem tűnik ésszel sem marhaságnak a hazaköltözés.

És szerintem hamarosan sokan lesznek, akik ugyanerre a következtetésre jutnak majd. Idefelé is a tömeg előtt futottunk, visszafelé se lesz aligha másként.

Persze mi lesz a valóság meg mit hoz a szerencse, az más kérdés. Tévedés esélyét fenntartom az apróbetűben.

Shanarey 2016.10.29. 00:08:53

@33621:

Ezt már kitárgyaltuk, az itteni ifjúság tudatlansága határtalan.
A baj csak az hogy a büszkeségük is egyenesen arányos ezzel.

A múltkor láttam egy videót, egy angol internetes újság oldalán, ahol egy ifjú titán, Justin Bieberré akar válni, a sebészek keze által.

A fickó kölcsönt vett fel emiatt ( gratuláció a banknak), munkája az nincs, nem is nagyon dolgozott még eddig, és mellékesen kb 30 kilóval nehezebb a kelleténél, és nem csak emiatt, de esélye sincs arra hogy tényleg úgy nézzen ki mint az eredeti.

SzZoole 2016.10.29. 00:31:53

@Shanarey: kijafaszaza dzsasztin biber?:)))

Shanarey 2016.10.29. 00:37:53

@Zoole[uk]:

Valami tizenévesek által imádott szellemi nyomorék aki állítólag tud énekelni, de viselkedni azt nem.

SzZoole 2016.10.29. 00:40:30

@Shanarey: tudom már,az a fujú az aki jánynak néz ki:)))

zsírvezér 2016.10.29. 06:51:36

2 év mint a migráció csomborasszója... Kemény élete lehetett:-)
2 év ez aztán a tapasztalat:-)

Hazaköltözni ? Hàt valami itt jobb van ami Mo.-n szarabb:-)

val 2016.10.29. 07:53:48

"Míg Mexikóban minden nap kihívás volt a számára (az irodában azon imádkozott, hogy senki ne szóljon hozzá, mert attól félt, nem értené meg őket és idiótának néznék)"

Ez az élet gyerekek: a munkahelyünkön azon imádkozni, hogy senki ne szóljon hozzánk! Le az ingerszegény, monoton, unalmas csapatmunkával! Le az unalmas csevegésekkel, a közös ebédekkel, a szakmai beszélgetésekkel és a találkozókkal! Íme az új üzleti modell!

DieNanny CH 2016.10.29. 08:04:21

@Csodabogár:

Akkor szerintem aki elment, úgy gondolta, minden jobb, mint Mo. Emiatt jól érezték magukat. (Pozitív gondolatok ereje!)

DieNanny CH 2016.10.29. 08:07:04

@Csodabogár:

"Ha tudsz németül, a switzerdütsch rádragad. Soha nem akartam megtanulni, de utána mindenki azt hitte a németeknél, hogy svájci vagyok."

Én ezt pont fordítva látom. Azok a régi jugóból jövők, akiknek az első idegen-nyelve a sviccerdüccs volt, sokkal tökéletesebben beszélnek, mint azok, akik a Hochd.-ot tanulták - mert bennünk ott van a "jó" kiejés iránti kényszer.

2016.10.29. 09:08:51

@Din Serpahis: pedig ha nem akarsz hazajönni akkor gyurjal ra a nemetre. Amig valami nagy banknal cs, ubs van az ember addig elvan az angollal. De ha svajc, bank, IT, akkor ott becsuszhat par leepites meg atszervezes. Utana meg jol jon a nemet.

2016.10.29. 09:13:10

@Nagy kámpics: kimaradt hogy az ertelmetlen elet vegen ugyis mind kiszenvedunk, es elfelejtenek.

Ahogy nezem ismet egy csodalatos ködös napnak nezunk elebe. Jo hetveget!

tanato 2016.10.29. 10:00:08

@geegee: JA AKKOR ÉN FEHÉRSZÍNŰ VAGYOK télen,nyáron meg rozsdás vagy vörös esetleg világosbarna.

Muscari 2016.10.29. 10:59:14

@Nagy kámpics: az elso fle nagyon tetszik, de a vege mar nem. En igenig boldognak erzem magam, a depresszio messze elkerul. hiaba jon a hetfo utan kedd, mindig van valami cel, valami, amirol almodunk, tervezunk ezerrel. Kozben meg elvezzuk a hetkoznapokat.

2016.10.29. 12:35:27

@Nagy kámpics: egyetertek, az ember elete annyira izgalmas, vagy erdekes, amennyire azza teszi.

Ettol fuggetlenul elborzaszt a gondolat, hogy esetleg hazakoltozzek, a honvagy az elmult hat ev alatt meg sem legyintett. Az eletem es a napi tevekenysegek latszolag ugyanazok, de Magyarorszag szamomra egy korlatolt, elmaradott, gyulolettel es simliskedessel teli orszag, ahol nincsenek lehetosegek es az ember csak vergodik egyik naprol a masikra. Az igazi szabadsagot es a mindennapok nyugalmat eletemben eloszor Daniaban tapasztaltam meg. Ilyen szintu tisztasagot es nyugalmat (nemcsak az utcakon, hanem az emberek hozzaallasaban, a hivatalok emberkozeli mentalitasaban, a szabalykoveto magatartasban stb) mas orszagban nem sikerult megtapasztalni, pedig eltem Franciaorszagban es Svajcban is, es nagyon sok orszagot bejartam. Ha ugy alakulna, hogy valtnom kell, elobb probalkoznek Svajcba visszamenni vagy egy masik eszaki orszagba, mint hazamenni. Magyarorszagbol tobb mint eleg tiz nap Karacsonykor, es azert ez szomoru.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.29. 15:25:22

@Zoole[uk]: em tudod? ne szégyeld magad , o sem tudja ki vagy Te ..:-)

Coco C. 2016.10.29. 18:01:09

@Csodabogár: Szerintem te Budapesten kívül egyik helyet sem szeretted ahol éltél, legalábbis a kommentjeidből ezt lehet leszűrni.

szaszo71(D) 2016.10.29. 23:31:06

@montroyal ( CAN qc): Akkor 1 helyen voltunk, a pörgő fiú tényleg jó. Mondjuk nekem Dubai mindenestől bejött.

Hari Seldon 2 2016.10.30. 06:57:27

@Bal:
Értem az érzéseidet. Ezt már régen kibeszéltük, hogy mindenki másként éli meg az elköltözést.
Viszont, hogy minden ezredik lesz rosszabb helyzetbe az szerintem pont rossz. (tudod jobb egy millió dollárral az UK ban, vagy bárhol nyugaton élni, mint pl Braziliában. Utt ugyanis többet kell a vagyonod megvédésére is költened)

jewel79bp 2016.10.30. 21:49:03

@Nagy kámpics: hát ez úgy igaz, ahogy van.

pappito · http://pappito.com 2016.10.31. 03:35:03

@diggerdriver: "Ha utálnak akkor sikeres vagy."

ez még hozzád képest is ordenáré nagy faszság...

pappito · http://pappito.com 2016.10.31. 03:45:17

@Kishableany: mi sem tervezzük a "haza" költözést. az az aország amit anno hátrahagytunk már nincs meg, ha odaköltöznénk az ugyanolyan lenne, mint anno ideköltözni, mindent (na jó, sokmindent) újra kéne tanulni.

2016.10.31. 08:06:56

@pappito: Vannak akikre egyébként sem lenne semmi szükség.

London2009 2016.10.31. 11:09:52

@Din Serpahis: London ilyen love or hate, vagy imadod, vagy utalod. Nincs kozeput.

London2009 2016.10.31. 11:10:52

@mojyo: jovo heten indulunk 2 es fel hetre. Nincs a ket het szabaly kobe vesve! :D

London2009 2016.10.31. 11:22:46

@Hari Seldon 2: @Bal: Igen, ezt en is pont igy latom. Ez pont, hogy nagy gond, hogy 1000 emberbol 1 el kenyelmesen. Ebbol pedig egy csomo problema fakad. Nekem pont ez is egy komoly ok, ami miatt az orszag szamomra elhetetlen.

Bal 2016.10.31. 13:03:27

@Hari Seldon 2: @London2009: Mo nem egy favellás hely, ahol gated communityket őriznek gépfegyveres őrök, vagy a kocsidból rángatnak ki piros lámpánál. Még mindig meghökkentően kicsik a társadalmi különbségek, így nem épült iparszerű bűnözés a külömbségre. Egy riasztó távfelügyeletre bekötve azért nem a világ vége.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása