oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. október 25. 06:47,  Ötven fölött két országban szétszakítva 132 komment

2016. október 25. 06:47 Határátkelő

Ötven fölött két országban szétszakítva

Több poszt is volt már, ami az ötven fölött határátkelésről szólt, Era és férje történetében annyiban is különleges, hogy immár évek óta kényszerből külön élnek. Aligha vannak ezzel egyedül, és ami engem illet, drukkolok nekik, hogy sikerüljön a közös folytatás, amin dolgoznak. (A képeket köszönöm a szerzőnek.)

Ha te is hasonló cipőben jársz, és ötven fölött indultál (vagy indulnál) el, írd meg a történeted a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

kastely.jpg

„A történet nagyobbrészt a férjemé, nekem még csak kis részem van benne. Őt hiába kérném, nem írna egy blogba, de beleegyezett, hogy én megírjam és te, bloggazda, ha közlésre érdemesnek tartod, leközöld.

Bandi 1958-ban született, 2013-ban, 55 évesen döntötte el, hogy másodszor is átkel a határon és tartósan berendezkedik egy másik országban.

Nyomdászként dolgozott világéletében, akkor kezdett, amikor a nyomdászok voltak a „kékgalléros elit”. Megbecsülésben, fizetésben rögtön a bányászok után következtek, ami a „virágzó” szocializmusban azt jelentette, hogy amikor 1985-ben megismerkedtünk, körülbelül a három-négyszeresét kereste az akkori átlagnak.

Igaz, hogy ezért három műszakot, később állandó éjszakát nyomott, de szerette, a nyomdaipar szárnyalt, még a rendszerváltás sem rengette meg. Athaeneum, Szikra, Révai, Zrínyi, Offset – ezek csak a budapesti nagy nyomdák voltak, szakmaszinten összetartó, kollegiális társasággal. Azok a régi János-ünnepélyek, nyomdaközi focibajnokságok, istenem!

Külföldi munka a rendszerváltás után

1990-ben, a rendszerváltás és a német egyesülés után adódott a lehetőség a külföldi munkára. Akkoriban egy lepukkant kis lakásban laktunk Budapest egyik – akkor még – lepukkant kerületében.

Vállalta a kiutazást, a különélést a családért, a jobb jövőnkért. Ledolgozott majdnem hat évet egy bajor nyomdában, vendégmunkásként, egy erre szakosodott magyar kft alkalmazottjaként. Hazajött, egzisztenciálisan rendeződtünk (kiköltöztünk a külvárosba egy családi házba) és visszament a korábbi munkahelyére dolgozni.

majnapart_este.jpgA Majna partja este

Szembesülnie kellett azzal, hogy kintléte alatt a magyar nyomdaipar fenekestül felfordult: a privatizáció, a piacok átrendeződése, a nyomtatott sajtó nehezedő sorsa gyökeresen megváltoztatta a munkalehetőségeket, a munkakörülményeket.

Már közel sem beszélhettünk „kékgalléros elitről”, a régi nagy cégek lekicsinyedtek vagy megszűntek, egyre nehezebb volt nyomdászként elhelyezkedni.

A korábbi munkahelyéről a határozott idejű szerződés lejártával mennie kellett, akkor még volt hová.  Pályafutása során a nyomdászat majd’ minden ágát kitanulta: rotációs ofszet, íves gépek, mélynyomás, magasnyomás és a többi.

Ez volt a szerencséje, mert így viszonylag könnyen tudott újabb és újabb állást találni. Két-három év után mindig tovább kellett állni, mert a munka csak kevesebb és kevesebb lett, leépítés leépítést követett, egymás után zártak be a nyomdák.

Öröm, majd összeomlás

2013-ban egy német munkaerő-közvetítő cég képviselőjének ajánlotta be egyik régi kollégája. A telefonos interjút követő személyes találkozó után két héttel kapta meg az ajánlatot: november elsején kezdhet egy baden-württembergi nyomdában. Öröm, boldogság, összepakolás, kiutazás!

A karácsonyi vakáció utáni héten összeomlás: a helyi szakszervezet nyomására a kölcsönzött munkaerő jó részének, köztük neki is felmondtak. A munkaerő-közvetítő cég felajánlott egy másik lehetőséget, Hamburgban. Odautazott, megnézte, nem tetszett.

A visszaúton, minden mindegy alapon felkereste azt a bajor nyomdát, ahol a kilencvenes években dolgozott (és ahová már két évvel azelőtt elküldte az önéletrajzát, motivációs levelét, de válasz nélkül maradt a próbálkozása) és lőn csoda: 2014 februárjától határozott idejű szerződéssel alkalmazták!

Felmondott a munkaerő-közvetítőnek, bepakolta a bőröndöket és ment. Az ottani HR-es segített neki lakásbérletet találni. Nekünk erről az egészről csak akkor számolt be, amikor már megvolt az új munka, az új lakás.

Az volt nekem a feltűnő, hogy a korábban megszokott napi Skype-beszélgetések megritkultak, mindig volt valami probléma a laptoppal, az internetkapcsolattal, a telefonnal stb. 

A megúszott leépítés

Olyan közegbe került, ahol a régi kollégák már ismerték. Az a nyomda sem volt már a régi, a piacok szűkülése ott is éreztette hatását: a korábbi munkavállalói létszám körülbelül a felére csökkent, de volt számára hely.

Egy évet dolgozott határozott idejű szerződéssel, majd határozatlanra módosították és még a fizetését is emelték. Belépett a szakszervezetbe. Akik külföldön dolgoznak, tudják, mennyire mást jelent a szakszervezet, mint ahogy azt mi Magyarországon ismerjük.

oszlop.jpg

Ezen az őszön leépítésre került sor a munkahelyén. Az ezzel járó bizonytalanság néhány hónapunkra rányomta a bélyegét, de mostanra kiderült, hogy nem is került szóba a neve, szóval egy időre megnyugodtunk.

Mi naponta beszélünk Skype-on és évente háromszor-négyszer találkozunk hosszabb-rövidebb időre. A nyári szabadságot együtt, itthon töltjük és ki szoktam hozzá utazni két-három hétre, ahogy lehetőségem van rá.

A régi német kollégák között talált magának barátot is: M. már nem nyomdászként dolgozik, szülei vendéglátó vállalkozását viszi tovább körülbelül nyolc-tíz éve.

Bandi a munkahelyén tudta meg, mi történt M-mel, először csak kíváncsiságból kereste fel a vendéglőben, aztán szépen-lassan „odaszokott”. Olyasmi ez a vendéglő, mint Angliában egy vidéki pub, megvan a törzsközönsége, nemcsak inni, hanem társasági életet élni járnak oda az emberek. A törzsvendégeknek megvan a törzsasztaluk, meghívás nélkül oda nem ülhet senki.

Bandi nagyon sok helyi embert ismert meg M-éken keresztül, lassan a társaság tagjává vált, már meghívják a törzsasztalhoz is, és ez ott nagy dolog. Péntek a „kocsmanap”, esténként mindig elmegy, iszik egy sört és beszélget.

M-éknek sok mindenben segít, náluk kiélheti kézműves, barkácsoló tehetségét. Cserébe M-éknél moshat, mivel a bérelt lakásban nincs mosógép. Tavaly M-éknél töltöttük a szentestét, meghívták az egész családunkat. Nagyon szép estét töltöttünk M-ék családjával, amit csak egy dolog árnyékolt be: sajnos egy szót sem beszélek németül, ők pedig nem beszélnek angolul, így a kedves mosolyokon túl nem jutottunk a kommunikációban.

Miért nem vagyunk együtt?

Ez az, ami miatt nem együtt vagyunk Németországban: nyelvtudás nélkül nem látom értelmét kiköltözni hozzá. Munkát így nem lehet vállalni, eltartottként megvesznék a négy fal között, az biztos. Jelenleg tanulok németül, és ha elfogadható szintre jutok, költözöm én is.

A gyerekünk már felnőtt, lassan itt az ideje az önálló életének. A képzettségemnek megfelelő munkát nem fogok találni, a képzettségem amúgy is országspecifikus (HR kompenzációval kapcsolatos területe), az alapoktól kellene újra megtanulnom mindent, ráadásul másik nyelven, így jelenleg azon gondolkodom, milyen szakmát tanuljak, amivel kint „életképes” leszek. Két szakma jött szóba, az egyik az idősgondozás, a másik a kéz- és lábápolás.

Még nem döntöttem, mérlegeljük a lehetőségeket, ő „közvéleményt kutat” odakinn, én a tanfolyamok árait vizslatom. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a felnőttképzés költségei irreálisra növekedtek az OKJ legújabb változtatásával: az idősgondozó képzés ára a 300-600 ezer forintos tartományban mozog, a kéz- és lábápoló szakmát sokkal olcsóbban, 200-300 ezer forintból „meg lehet úszni”.

kirandulas_karacsonykor.jpgEz a kép egy karácsonyi közös kiránduláskor készült 

Mindkettőnknek rossz így külön, de látom rajta, mennyit változott, mióta kint él. Sokkal nyugodtabb, egészségesebb, nem gyötrik azok a tünetek, amikről már tudjuk mindketten, hogy pszichoszomatikus eredetűek voltak, mivel a körülményei változásával teljesen megszűntek.

Gond nélkül fenn tudja tartani a kinti életét, másik lakásba költözött, bebútorozta, fizeti a bérleti díjat, a rezsit, vett egy új autót, megtakarítása van. Amikor mindketten itthon dolgoztunk, szinte egyik hónapról a másikra éltünk, ha elromlott valami vagy a házon volt javítanivaló, az néha igen nagy gondot okozott.

Mivel egy ideje munka nélkül vagyok, ő tart el (fiunk szerencsére dolgozik), a tanfolyamaimat is ő fogja finanszírozni. Ha meghoztuk a szakmát illető döntést, már csak tanulnom kell és 54 évesen én is átkelek a határon.”

HÍRMONDÓ

Közel félmillió külföldit fenyeget a szegénység Ausztriában

Ausztriában a teljes lakosság közel 20 százalékát fenyegeti a szegénység, a külföldiek között azonban ennél jóval magasabb az arány. Különösen a külföldi nők vannak nehéz helyzetben.

A dán királynő elvárásai a bevándorlókkal szemben

Kemény hangot üt meg II. Margit a bevándorlók kapcsán új könyvében, amikor azt hangsúlyozza, hogy a dán társadalomnak mernie kellene követelményeket támasztani azokkal szemben, akik részévé akarnak válni. Részletek itt.

Még idén elmehetnek a bankok Londonból

Heteken belül pakolhatnak, mert nem akarják megvárni, amíg rosszabb lesz a helyzet. Nem akárki mondta ezt, hanem a Brit Bankszövetség vezérigazgatója.

Teljesen megváltozhat London képe

A brit Parlament olyan rossz állapotban van, hogy a képviselőknek hamarosan muszáj lesz költözniük. Ha minden igaz, akkor egy elég érdekes helyen üléseznek majd, ami megváltozathatja a városképet. Itt nézheted meg a fotót.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6811835835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

firg_firg 2016.10.25. 06:57:12

Bandinak kiteregetjuk az eletet de Herr M az titkos. Ez vicces. :)))
Sok sikert!

gabuschka 2016.10.25. 07:10:05

Sok sikert és remélem hamarosan sikerül költözni. Én mindenképpen az idősgondozást ajánlanám, abban több lehetősége van elhelyezkedni és a munkahelyek között válogatni a poszt írójának. Itt élek NO-ban, és úgy látom, hogy a manikűr-pedikűr bizniszt lefedték az ázsiai szalonok a nyomott áraikkal, míg idősgondozót mindenhol keresnek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.25. 07:31:19

Egy jó szakember révbe ért. Respekt a feleségnek hogy hagyta és mellette maradt így is.
Jól megírt poszt, teljesen rendben van.

Golf2 2016.10.25. 08:31:50

Szart se kerestek a nyomdászok nekem 84ben a párt nyomdájában Szikra kb 20ft volt az órabér offset gépmesterkênt.

firg_firg 2016.10.25. 08:47:15

Nekem csak egy nyomdasz ismerosom volt, a Vagasi Feri. Tehettseges gyerek volt, meg szorgalmas is, de rajta lattam hogy a nyomdasz elet bizony nem aranyelet.

Mme Seldon 2016.10.25. 08:49:18

Ha otthon sincs munkája, ezzel az erővel kimehetne a férje után (persze egyszerre tanulni németül meg idősgondozni vagy körömápolni, az sem egyszerű). Sok sikert a mihamarabbi költözéshez!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.10.25. 09:09:09

@Golf2: Ez azért érdekes mert pont, hogy a gépmesterek kerestek jól a nyomdaiparban. Már, ami a fizikai állományt illeti.

Ez a poszt inkább a nyomdáról szól semmint a határátkelésről. Érintettként én is csak megerősíteni tudom ezeket a folyamatokat ill; hogy a nyomdák igazi mélyrepülése vmikor 2000 után kezdődött. A cikkben említett egykori "nagy" nyomdák közül mára kb. a Pátria meg talán a pénzjegy van állami kézben a többi mind megszűnt. A János ünnepélyekkel együtt. :)

a jövőt sem lehet tudni. Békéscsabán most próbálják beindítani a nyomdászképzést. Pesten ugyan van csak nem jelentkezik rá senki.

Taxomükke (UK) 2016.10.25. 09:15:08

@firg_firg: Bandi hozzajarult, Herr M.-et meg sem kerdeztek.
Nincs ezzel gond.

Golf2 2016.10.25. 09:28:07

@flash.gordon: 80ban amikor végeztem a szakmunkásképzőben 11ft volt az órabérem emlékszem díszes levelet kaptam Csendes Zoltán vezérigazgatótól hogy 1 ft öt emelnek az órabérem el is mentem még abban az évben inkább az NDK-ba dolgozni ingyen nyelvet tanulni 18 évesen.

Golf2 2016.10.25. 09:33:33

@Golf2: Mondjuk a 11ft az 5gombóc fagyi volt most meg 4gombócért sofőrködöm óránként.Ti hány gombócért dolgoztok:)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.10.25. 09:37:34

@Golf2: Mondjuk ez nem mond nekem semmit. Azt tudom, hogy anyám bére volt kb 10e forint 88-ban de ugye az már az szja után volt. Tehát a te órabéred sok v. kevés nem tom. :)

Muscari 2016.10.25. 10:11:42

@gabuschka: itt Londonban is ugyanez a helyzet. Én is az idősgondozást ajánlom, esetleg körmözni tudna szabadidejében otthon a lakásán először magyaroknak. Itt sokan csinálják így.

Ha már egy kis nyelvtudás van, akkor érdemes kimenni, a nyelvi környezetben jobban fog aztán menni a tanulás.

Nem tudom, hogy a németeknél hogy van, de itt minden végzettség nélkül el lehet kezdeni az idősgondozást. Talán nem is kell arra a tanfolyamra pénzt költeni otthon.

Muscari 2016.10.25. 10:14:59

@Taxomükke (UK): pontosan, Bandi a férj, a felesége csak tolmácsolt :-)

Kész csoda, hogy vannak még nyomdák. Lassan alig lesz a nyomtatott termékekre igény.

Muscari 2016.10.25. 10:16:10

@Golf2: magyar vagy angol gombócban számolva?

Herr Géza 2016.10.25. 10:18:57

@flash.gordon: Én 86-ban 3.600 Ft-tal kezdtem, abban már a nyelvpótlék is benne volt és fizették a pesti albérletet (kétszobás IBUSZ lakás 3 főre a gyár mellett...). :))))

sellőlány 2016.10.25. 10:19:53

@Muscari: Igény van és lesz, csak másképp. Gondolj az összes papírba csomagolt termékre, és a mindennapokban fellelhető bármiféle szöveget vagy logót megjelenítő papír felületre.

labirintus1 2016.10.25. 10:25:46

A nyomdaiparral az is a gond, hogy gyakorlatilag megszünt a képzés. Egy unokatestvérem dolgozott nyomdában, aki ki akarta tanulni a gépmesterséget, mert úgy sokkal többet kereshetett volna.

Kiderült, hogy alig van az országban nyomdász képzés, az is csak nappalin és nem a most használt korszerű gépeket tanítják, hanem nagyon régi darabokat. Végül inkább munkahelyet váltott.

Herr Géza 2016.10.25. 10:39:46

Minden tiszteletem Bandinak és feleségének, az emberfia sose legyen "öreg" az újrakezdéshez. Mondjuk a németek ehhez minden segítséget is megadnak, itt még a tapasztalat sokszor többet ér, mint az ifjú titánok nagy lendülete....:)))
Csak két apró kötözködés: Bajorországból hogy lehet csak évente 3-4-szer találkozni a feleséggel? Hisz autóval 5-7 óra alatt (dugómentes időben) bármelyik csücskéből haza lehet érni Pestre, a németek meg viszonylag jól ellátottak hosszú hétvégés ünnepekkel meg az éves szabadság is sok ágazatban alapból 30 nap...
A másik: férfiként én is éltem jó pár évet egyedül idekint, nekem majdnem hamarabb volt mosógépem, mint TV-m (najó, nem, vmi. foci eb/vb miatt TV-t vettem először, de a 2. helyen a mosógép következett...). Bandi meg két és fél év után is eljár mosni a haverékhoz??

Csodabogár 2016.10.25. 10:43:28

Szerintem feltétlen az idősgondozásban kellene gondolkozni. Nagy kereslet van. Volt ismerősöm aki kinti magyar család öreg tagját gondozta, vagy egyedül maradt idős magyart. Igaz ezek bentlakásos dolgok, de emellett lehetne németül tanulni a helyszinen. Nem tudom Bandi mekkora városban él, de én feltétlenül feltennék a helyi ujságban egy hirdetést, hátha lenne érdeklődő.

Golf2 2016.10.25. 11:03:45

@Herr Géza: Lehet hogy a sörözés miatt jár.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.25. 11:05:40

@firg_firg:
Miért, a Herr Müllerrel beljebb lennél?

Herr Géza 2016.10.25. 11:06:03

@Golf2: Ach sooo..., a mosás csak a duma? :)))))))

Herr Géza 2016.10.25. 11:10:02

@Golf2: Ja, így már értem a ritka hazajárást is: mosni minden hétvégén kell.....:))))) De gonosz vagyok.

Golf2 2016.10.25. 12:08:31

@Herr Géza: Gondolom a szárítást is meg kell várni azalatt a torkok is kiszáradnak,aztán ha már homár kêne 1 jót vasalni is...

2016.10.25. 12:15:12

Az idősgondozás sokkal jobb választás lenne, mivel azon a területen mindig hiány van, seniorhausok meg tömkelegével. Pár tanács. Olyan intézményben végezze el a tanfolyamot, amely jogosult Europass kibocsátására. Soha, de még véletlenül se jusson eszébe magyarországi közvetítő cégen keresztül munkát keresni. Szét kell nézni, hogy a településen vagy a közelében hol vannak seniorhausok, és személyesen elballagni, érdeklődni.

Golf2 2016.10.25. 12:23:39

Off. Már építik a rabok! az okos kerítést! a határon! Kérdés ki lesz okosabb aki belülről vagy aki kívülről nézi...

2016.10.25. 12:26:52

@Csodabogár: Nem hiszem, hogy a házi gondozás túl szerencsés választás lenne, mivel egyrészt ezek bentlakásos melók, másrészt németül is eléggé jól kelll tudni hozzá, hogy megértse, mit akar tőle a gondozottja. No meg nem árt, ha beszélgetni is tud vele. A posztoló meg csak most kezdi a nyelvtanulást. Mire elvégzi a tanfolyamot, egy alapszintig eljuthat, de ez szerintem kevés lesz ahhoz, hogy egyedül vállalja egy idős ember gondozását, pláne, hogy a szakmájában is kezdő lesz. Intézményi keretek között jobb lenne számára, kezdetben mindenképp, ahol számíthat a kollégái segítségére is,

2016.10.25. 12:35:44

@Herr Géza: Miért laundromatot nem találtál a városban? ;)

Taxomükke (UK) 2016.10.25. 12:37:57

@Pink Petsch:
A bentlakasos apolas teruleten Nemetorszagban az egyik legnagyobb ceg (Promedica24) kozvetit ki olyanokat, akik alig tudnak nemetul, a paciensek ennek megfeleloen alacsonyabb dijat fizetnek. Ha nemetul jol vagy kivaloan beszelo apolot akarnak, azert tobbet kell fizetni.

2016.10.25. 12:43:14

@Taxomükke (UK): Ez biztosan így van, mondjuk erről Frengi többet tudna mesélni, ő dolgozik ilyen területen. Viszont szakmailag kezdőként, alap némettel, én mégis inkább egy seniorhaust javasolnék a posztolónak, addig mindenképpen, amíg belejön mind a munkába, mind a nyelvbe.

Golf2 2016.10.25. 12:57:52

@Pink Petsch: Azért vannak könnyebb szakmák is...

Herr Géza 2016.10.25. 13:21:51

@Pink Petsch: Nem, eleve nem város volt, hanem falu, a környéken meg 30 km-es sugarú körön belül nem volt automata szalon. Na meg az 5 márka/mosás, plusz útiköltség, plusz idő kombóhoz képest a Sperrmüll újságon keresztül vett 80 márkás első osztályú mosógép hamar behozta az árát, a kényelemről nem is beszélve.
Igaz, nekem nem kellett fedősztori a hétvégi sörözéshez....:))))))

Herr Géza 2016.10.25. 13:27:16

@Pink Petsch: @Taxomükke (UK): Nem akarok mocsok lenni (de....:D), viszont az ápolandó öregek között van sajnos sok olyan is, akinek már nem tűnik fel az sem, hogy az ápolója magyarul beszél hozzá..... :(((

2016.10.25. 13:41:51

@Golf2: Ja, persze, de ez most hogyide?

2016.10.25. 13:43:00

@Herr Géza: Jézusom, te Krisztus előtt jöttél ki? :D

2016.10.25. 13:53:30

@Herr Géza: Akinek már nem tűnik fel a nyelvváltás, amellé nem házigondozó kell, hanem intézeti keret, szakképzett ápolókkal, és orvosi ügyelettel. Tudom, miről beszélek, nagyapámat gondoztam Alzheimeres korában. Enyhe demencia esetében még megoldható a házi gondozás, de amikor a beteg arra a szintre jut, hogy mindegy neki, milyen nyelven szólnak hozzá, akkor már intézeti felügyelet kell.

Golf2 2016.10.25. 14:33:24

@Pink Petsch: intézeti felügyelet kell... Épp most intézek anyunak közepes demenciával házi gondozót Szilágyságból 50es rendes nő ott lakna 24órás,főz stb.Kérdésem mivel lenne jobb az intézeti fel.
Szerintem ott letojják az öregeket legalábbis Magyarban,de javits ki ha másképp gondolod!

2016.10.25. 15:01:07

@Golf2: Nem mindegy milyen intézet. Nagyapám esetében a család fél évig járt utána, míg egy magán intézetben sikerült helyet találnia számára, amely kevés gondozottat fogadott, 24 órás ápolószemélyzete volt, és saját orvosa (nem a körorvost riasztották), meg betegszállító kocsija. Szegény öreg, már erősen közepes szintet ért el nála a betegség, mire az intézetbe költözhetett.
Nagyon sajnálom anyudat, de tudod, azt a hölgyet sem irigylem, aki mellette lesz.

Golf2 2016.10.25. 15:21:35

@Pink Petsch: És Pest közel van ez az intézet,mert akkor utánajárnék?

2016.10.25. 15:41:00

@Golf2: Uhh, sajna nem, Romániában van, Mezőfényen, de a határhoz közel.
Itt a linkje: szttade.ro/hu/

Herr Géza 2016.10.25. 15:46:40

@Pink Petsch: Na oké, ebben sem vagyok szakértő, de találkoztam itt olyan magyar lánnyal, aki egy olyan nénit ápolt a lakásában, akinek mindegy volt tényleg, hogy milyen nyelven szóltak hozzá, viszont a néni nagy "érdeklődéssel" hallgatta.....
Igaz, őmellette napjában többször is jött még egy szakápoló is, aki a gyógyszerezést csinálta, a néni családja meg ragaszkodott a lányhoz... Ő azért tudott németül, csak ugye hamar észrevette, hogy a kommunikáció csak egyoldalú, így nagyokat mesélt a néninek magyarul...:D

Golf2 2016.10.25. 15:47:37

Tök olcsò,100 alatt van,a Szilágysági hölgy 180at kér plusz a kaját is( kettőjükre főzne).1 hónapot tud folyamatosan maradni aztán pihen otthon Romániában addig lenne váltótársa.

Herr Géza 2016.10.25. 15:51:20

@Pink Petsch: Igen, ide Stuttgart mellé 88-ban. De utána még éltem, dolgoztam otthon is 13 évet, abból 12-őt annak a cégnek dolgozva, akihez 88-ban kerültem ki. C'est la vie.....

2016.10.25. 16:02:23

@Herr Géza: Na jó, oké, az eseti kivételek ;).
Akkor te lenni a vén motoros :DDD

2016.10.25. 16:03:23

@Golf2: Hát nem olcsó, már a hölgy. De ha orvosi vagy szaksegítség kell, azt hogy oldjátok meg?

skye8 2016.10.25. 16:07:56

Fura sztori. skype beszelgetesek Es evi 3-4 talalkozas nekem biztos Nem lenne eleg egy mukodo hazassaghoz sorry.

Golf2 2016.10.25. 16:23:42

@Pink Petsch:Hát igen hosszútávon problémás:

gabors 2016.10.25. 16:58:01

@Golf2: sajat szemelyes tapasztalat ...

Hiaba lakik valaki ott az meg kozel sem 24 oras felugyelet !!! Nem is ert hozza ? Oreg elesik nem tudja felsegiteni ...

Persze ez sokat segithet lassithat a demencia legelejen amikor csak neha neha kerul zavarba az illeto. Gyogyszereket kezelni tudja a segito. A mindennapi kisebb kavorodast el tudja haritani...de eljon egy pont amikor ez mar kozel sem lesz eleg.

Hosszutavra semmikeppen nem megoldas. Es meg az sem biztos hogy meg lehet bizni az illetoben.

Golf2 2016.10.25. 17:29:23

@gabors: Köszi kb a közepén tart nem cserél ruhát nem mosakszik elfelejt enni inni pláne sokat cigizik magas a vérnyomása gyógyszert nem szed csak a boltig megy onnan még hazatalál.A nő profi a szomszédomban ápolt 1 még súlyosabbat sétáltatja süt főz meghízott az ápolt erősebb .

2016.10.25. 17:38:20

@Golf2: Nem akarlak elkeseríteni, de legfeljebb egy éven belül szükség lesz a szakápolásra és felügyeletre is. Jó esetben van ennyi időd. A mostani helyzetben még elégnek tűnik a házigondozás, még a következő fázisban is (amikor a wc-re felejt el kimenni, majd a tiszta pillanataiban leszedi magáról a felnőtt-pelenkát, aztán persze újra elfelejti a wc-t használni, stb.), de aztán snitt.

Golf2 2016.10.25. 17:51:15

@Pink Petsch: Hát húznám amíg bírom de intézetben 4 ágyasban biztos hogy hamarabb leépülne,azért próbálnánk most fizikailag megerősíteni,evés ivás gyógyszer

2016.10.25. 17:59:23

@Golf2: Nem, természetesen nem államira gondoltam, hanem olyasmi magánra, amiben a nagyapám volt. A fizikai "feljavítás" és karbantartás valóban jó ötlet, viszont sajna a demencia nem stagnál és nem visszafordítható.

Muscari 2016.10.25. 17:59:49

@sellőlány: persze, lesz, igazad van, csak sokkal kevesebb :-(

Muscari 2016.10.25. 18:03:20

@Golf2: itt nagyon drága ám a fagyi :-D
Én olyan hat gombócra vagyok jó kb
:-)

nyuszigonosz 2016.10.25. 18:04:44

A poszt írójának azt javasolnám, hogy költözzön a férjéhez Németországba és végezze el itt az idösgondozó-segéd ( Altenpflegerhelfer) tanfolyamot. Ez egy éves. Erre lehet építeni a továbbiakban majd, adott esetben Altenpfleger tovább.
De: egyben az itt végzett iskola után nem kell az egész végzettségét honosítani és eleve az itt végzett iskola elvégzése megpsórolja a nyelvvizsgát ami az egészségügyben dolgozni akarónak követelmény itt.
Persze, ez egy irrtó nehéz év lenne, míg szakot tanulva nyelvet is tanul, de: megismerné az itteni idösgondozási munkát, idösotthonokat, ahová késöbb felvennék dolgozni a nyelvet és eleve egy rakat ismeröse lenne, mindazok, akikkel együtt végzi az egyéves sulit.
Nem utolsó sorban meg hát a férjével élne együtt.

Muscari 2016.10.25. 18:06:40

@Pink Petsch: látom, te tudsz valamit. Respekt, hogy nagyapádat gondoztad, nem könnyű meló.

Golf2 2016.10.25. 18:11:11

@Muscari: Akkor csak 2 gombóccal vagyok lemaradva óránként aszittem nagyobb a különbség:(

Muscari 2016.10.25. 18:11:16

@Golf2: ez egy jó megoldás, amiben gondolkodsz. Az a különbség, hogy itt sokszor besegít anyagilag az állam vagy az önkormányzat, míg otthon...

Viszont sok mindenen múlik, hogy meddig tudod őt otthon tartani. Ha már túl veszélyes, akkor nem szabad, de addig ez a legjobb megoldás. Sok erőt és kitartást kívánok neked ebben a nehéz helyzetben.

Csodabogár 2016.10.25. 18:13:53

@Herr Géza: Erre gondoltam én is. Lengyel és szlovák nők uralják a helyzetet. Egyáltalán nem biztos, hogy beszélnek németül.

Muscari 2016.10.25. 18:13:54

@Golf2: itt egy gombóc 1.50, kettő 2.50 :-)
Ne felejtsd el, hogy a font most majdnem negyedével gyengült a forinthoz képest.

Muscari 2016.10.25. 18:16:44

@Golf2: igen, otthon csak a legvégső esetben add be otthonba. Ég és föld a különbség az itteni és az otthoni gondozás között

Golf2 2016.10.25. 18:23:44

@Muscari: Köszi és jó fagyizást!

2016.10.25. 18:23:46

@Muscari: Köszi, de bár ne tudnék. Életem leginkább-nem-szeretem időszaka volt, és nem azért, mert gondoznom kellett őt, hanem, mert gondoznom kellett őt.

gabors 2016.10.25. 18:25:14

@Pink Petsch: "Nem akarlak elkeseríteni, de legfeljebb egy éven belül szükség lesz a szakápolásra és felügyeletre is. Jó esetben van ennyi időd"

egyetertek szemelyesn voltam ilyen helyzetben es csak kesobb jottem ra hogy tul sokaig vartunk probaltunk mindent es majdenem tragediaba fulladt (ketszer a dolog)

@Golf2:

Az otthoni apolast is csak valtott szakapolokkal lehet csinalni elobb utobb. Az hogy valaki ott lakik az mar nem lesz eleg ... es elobb utobb (valszeg elobb mint gongolod illetve a csalad belatja) mar a boltbol sem fog hazatalalni akar egy kissebb zavaro tenyezo eseten sem.

Velunk is ez tortent 99%-ban hazatalalt egyszer meg a rendorok talaltak meg veletlenul es korhazba vittek mert nem tudtak semmi ertelmeset kihozni beleole ... kar (volt) addig hagyni...

2016.10.25. 18:30:38

@nyuszigonosz: Nem tud egyáltalán németül, szóval, ez úgy rázós lenne egyből a szaktanfolyamot. Először egy német nyelvtanfolyamot kellene elvégeznie, legalább középszintig, csak utána vághatna bele a szaktanfolyamba. Ez pedig hááát, minimum 2 év, de leginkább 3, már alles zusammen. Ha szerez otthon egy Eurpassos végzettséget, akkor nem kell honosítania, és "csak" a nyelvvizsgára kell ráfeküdnie. Azt viszont már tényleg jó lenne itt kint abszolválni a nyelvtanulástól kezdve. Könnyebb lenne.

nyuszigonosz 2016.10.25. 18:34:20

@Pink Petsch: Na ezek a tanfolyamok mindig szeptembertöl vannak, szóval ha most költözne, akkor csak jövö szeptemberben tudna úgyis kezdeni, addigra meg csak megtanul legalább annyit, egy téli nyelvsuliban.
Amit írok az pont egy év. Mármint az Altenpflegerhelfer.

Amit te írsz, az 3, az az Altenpfleger komplett, de kezdik úgy is, hoyg elöször ezt az egy évet, elkezdenek dolgozni mint idös ápoló segéd és közben, munka mellett akár, végzik a további 2 évet, vagy megmaradnak továbbra is ezzel az egy évvel, mert ez is rendes szak.

Meg hát: van hová ideköltöznie, hiszen a férje ugye itt él.

gabors 2016.10.25. 18:40:12

@Golf2: otthoni viszonykban nem tudok segiteni, itt az usa-ban sem konnyu megfelelo helyet talalni bar az allam tamogatja (akinek van jogosultsaga) de BAROMI draga meg igy is

Es nem lesz konnyu meg a dontest sem meghozni nemhogy utanna.

Nekem az egyik legfontosabb szempont volt hogy barmikor oda tudjak menni (kb 15 km ) es gyakorlatilag barmikor bejarhattam.

Itt ezenkivul gondnoka is voltam hogy ne egy harmadik szemely vagy az allam dontson kesobb semmiben. Az sem volt keves energia ugyved stb. De igy az otthonnal szemben sem voltam kiszolgaltatva megtanultam mik az O es az en jogaim stb.

Mivel nagyon jo egeszsegnek orvendett egesz eleteben igy sajnos az Alzheimer-ben halt meg. Nem valtotta meg egy "kegyesebb szivinfarktus" es nagyon nehez volt hogy sokat megelt okos emberbol hogyan tunt el minden emlek minden nev eleinte az angol majd kesobb a magyar nyelven valo kommunikaco .... ez oriasi teher mindenkire az egesz csaladra bar rajtam kivul mas nem latogatta meg tudtommal volt mas unakocse is aki jart New York fele.

2016.10.25. 18:59:17

@nyuszigonosz: No igen, végeredményben így is okés lenne. A kérdés már csak az, a posztoló hogyan áll hozzá a német nyelven való szaktanuláshoz. Megmondom őszintén, amikor én kerestem tanfolyamot, és a tartományban nem találtam szakmai képzést is adót, tehát mindenképpen utaznom kellett, akkor fogtam magam, és beiratkoztam egy budapestire, "Ha már úgyis utazni kell!" felkiáltással. :D

Taxomükke (UK) 2016.10.25. 19:08:09

@Golf2: Itt akar harom doboz fagyit is lehet venni a minimal oraberbol.
TUNDERKERT!!!

nyuszigonosz 2016.10.25. 19:15:53

@Pink Petsch: Részemröl csak egy talán átgondolandó ajánlat volt, mert abban az esetben, ha Németországban képzelné el az életét, eleve jó a szakkifejezéseket németül hallani, tanulni, tudni.
Ez az egy éves képzés sok sok gyakorlatot is tartalmaz, Nem annyira nehéz - ismerös hölgy szinte semmi nyelvtudással elvégezte - jó a hölgy német felmenökkel rendelkezö, akkor még csak oroszul beszélö, németül tényleg rendesen köszönni nem tudó volt. :-) Aztán belejött a nyelvbe és elvégezte hozzá a további 2 évet - már munka mellett - és azóta is ebben a szakmában dolgozik. Söt, nem ö az egyedüli, akit ismerek és akik nagyon gyér nyelvtudással kezdtek neki, de elvégezték. Legalább ezt az egy évet.

A poszt írója esetében szerintem a fö érv tényleg az - szerintem - hogy a saját férjéhez költözne ide. És ezzel nem kellene továbbra is két országban két háztartást fenntartani, mert hát a szakképzés itt is ott is fizetös még.

Lényegében semmi közöm hozzá, mindenki úgy dönt és úgy él, ahogy akar.

SzZoole 2016.10.25. 19:33:48

@Pink Petsch: le a kalapal eloted amit az oregedel tettel!

Mikor jarsz erre,en is apolasra szorulnek:)))

2016.10.25. 20:05:36

@nyuszigonosz: Hát, talán olvassa a posztoló, és átgondolja az itt kapott ötleteket. Bár azért gondolom, az otthoni háztartást sem számolják fel, hiszen van egy gyermekük ... No de, a lényeg, kapott egy csokorra valót, válogathat :D

2016.10.25. 20:07:24

@Zoole[uk]: ne izélj, már rosszul viselem az ilyen izét, na ...köszi :)

Te, ha házhoz megyek drágább lesz. A domina-szerkót vigyem?

Golf2 2016.10.25. 20:07:33

@gabors: Sajnálom,szomorú történet,nem nagyon lehet rá felkészülni lelkileg úgy látom

SzZoole 2016.10.25. 20:09:06

@Pink Petsch: Didi,Te minden penzt megersz!!!:)))

Golf2 2016.10.25. 20:10:32

@Taxomükke (UK): Aszittem Muscari is ott van akkor az 1 másik kert...

nyuszigonosz 2016.10.25. 20:10:50

@Pink Petsch: Attól függ, érdeklik-e egyáltalán az ötleteink. :-)

2016.10.25. 20:19:15

@nyuszigonosz: Feltételezem, különben nem küldte volna el a történetét egy blognak, hanem belevési a naplójába ;).

2016.10.25. 20:21:02

@Zoole[uk]: Ja, aztán majd az asszony feltálalja neked a nemesebb szerveid :PPP

2016.10.25. 20:45:35

Ja, hogy majd az enyémet fogja ... :DDD

SzZoole 2016.10.25. 20:48:02

@Pink Petsch: hova gondolsz,az en felesegem 153 centis 55 kilos órias:)))

2016.10.25. 20:53:17

@Zoole[uk]: Mondják, hogy kicsi a bors ..... ;)

SzZoole 2016.10.25. 20:57:30

@Pink Petsch: a gyemant is kicsi es milyen ertekes:)))

Taxomükke (UK) 2016.10.25. 21:24:01

@Golf2: Ugyanott van, csak en persze masrol beszelek (dobozos jegkrem akciosan).

2016.10.25. 21:29:44

@Zoole[uk]: Olvassa az asszony? ;)))))

SzZoole 2016.10.25. 21:31:23

@Pink Petsch: igen,mindig olvassa,söt a tegnapihoz hozza is szolt:)))

Herr Géza 2016.10.25. 21:50:59

@Taxomükke (UK): Beee, itt meg 4 1/4-et....:)))) Langnese Cremissimo 1,99-ért. :))))

Herr Géza 2016.10.25. 22:21:36

@Pink Petsch: Miért rossz? Vagy lemaradt a :) ?

2016.10.25. 22:25:26

@Herr Géza: Mert porból készül és gagyi műíze van.

christophe 2016.10.25. 22:51:13

Elnézést,a tortènet leiràsa alapjàn ugy làttom nem lesz osszekoltozès a fèrjrol mint vmi jo ismerosrol beszèl,semmi tobbesszàm.Lakàst bèrelt,berendezkedett,autot vett.Ha jol èrtettem,màr joideje kint van a fèrj,a bloggironak nem tunik surgosnek a kikoltozès.Nàlunk kèt honapig tartott mig a feltèteleket megtudtam teremteni,és a feleségem,meg a gyerekunk kijott utànam,a nejem részérol nulla nyelvtudàssal.Ez természetesen nem kritika,csak egy vèlemèny....

gabors 2016.10.25. 23:10:11

na de van ilyen is !!!

www.bbc.com/news/world-us-canada-37758621

ezert mondtam vigyazni kell !!! kiben bizik meg valaki

Herr Géza 2016.10.25. 23:27:03

@Pink Petsch: Na ja, hát mihez képest... Az olasz kézműves fagyi másik liga, az nem kérdés, de a dobozos fagyik között szerintem a Langnese még egész jó. Ha az neked műízű, akkor nem ettél még igazán gagyi fagyit.

2016.10.25. 23:51:51

@Herr Géza: Gyerekkoromban :D Az van, hogy mivel én nem igazán vagyok nagy édességrajongó, így amikor mégis megkívánom, akkor nagyon igyekszem minőségi cuccokat venni.
Mellesleg, pont az olasz fagyik nekem a nem-igazán-gyere-be kategória, még a kézművesek sem, mert az én ízlésemnek túl sok tejszínnel készülnek.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.26. 03:58:35

@Muscari: @Golf2: na akkor mondom a kulombseget .. szerenyen .. 30 gomboc ... persze mint kapitalista .. mert az embereim megtermelik az onkoltseget .. az en munkam tiszta$
..

montroyal ( CAN qc) 2016.10.26. 04:09:40

a nejem is elvégezte a kormos iskolat, itt a legjobb iskola .. azota sem dolgozik benne. mert itt is az azsiaiak elarasztottak a piacot ..

montroyal ( CAN qc) 2016.10.26. 04:16:16

@gabors: errol az a birosagi verekedes jutott eszembe amikor a vadlott azt mondta az idos aldozat csaladtagjainak - mit gondoltok meddig élt volna, nem elhet orokke ...:-(

Golf2 2016.10.26. 06:06:53

@montroyal ( CAN qc): Az igen 30 gombóc! Az ázsiaiak könnyebben maradhatnak kinn mint az európaiak vagy ugyanaz a procedúra?

Dikusz 2016.10.26. 07:21:22

@Golf2: erről tudnék én is mesélni.
Igaza van @Pink Petsch: -nek, hamar fog romlani az állapota. Nekem édesapám volt beteg, Parkinson-kórban, is szenvedett, két éve halt meg. Nem tudom melyik betegség a szörnyűbb, nem csak nekik, hanem mindenkinek. Egy idő után tényleg kell a szakápolás, és nem a fizikai megterhelés miatt.

Nagyon szerencsés az ismerősöd, ha 100.000 Ft-ért talál szakembert a rokona mellé, ritka az ilyen. Hidd el nekem, amit a Szilágysági hölgy kér, az az általános, és nem véletlenül tart pihenőt egy hónap után.
Nekem van olyan barátnőm, aki vállal ilyeneket (ráadásul dolgozott is ilyen intézményben), ő két heti ápolásért kér 50.000 Ft-ot + egyéb költségek. Elhívott egyszer, egy bemutatkozásra. A néni fia, aki megállapodott vele, két heti próbaidőben 40.000 Ft-ot ajánlott. Azt mondta, ezután megadja amit kért. Ehhez képest nem adta meg, ha hívni kellett az édesanyja miatt, akkor a saját telefonján hívta, és még az útiköltségét sem térítette meg neki (pedig megállapodtak).
Az otthonokban az elhelyezés meg havi 150.000 Ft körül van, + gyógyszerköltségek, ezek nem egy-két ágyas kórtermek. Többnyire hosszú a várólista is. A jobb otthonok egyrészt belépési díjat kérnek, a havi díjuk is magas.
Az állami intézményekben ha jól tudom a nyugdíj 80%-át kérik el.
Azonkívül nem is mindegyik intézetben tudják megoldani ebben a két kórban lévő betegek gondozását.
Nagyon együttérzek veled, nehéz dolog ez. Ha gondolod, és elfogadod tudnék tanácsot adni.

Dikusz 2016.10.26. 07:21:32

@Pink Petsch: ne haragudj, hogy megkérdezlek, mert nem velem voltál levelezésben, de még most két év után is foglalkoztat, hogy helyesen döntöttünk-a amikor aput otthonba helyeztük el. Bár írtad is, hogy sajnos nincs más megoldás.
Milyen betegsége volt a nagypapádnak? Apu Parkinson-kórban szenvedett, de nem mindegyik otthon tudta vállalni (ahogy az Alzheimer-kóros betegeket sem) az ápolását.

Muscari 2016.10.26. 08:41:46

@Dikusz: én egy ilyen helyen dolgozom, nagyon sok Alzheimeres öregünk van. A betegség lefolyásának ideje nagyon különböző lehet. Van nénink, akinek több éve gyakorlatilag változatlan az állapota, és volt olyan, aki két hónap múlva meghalt. Ez utóbbi bácsi főleg azért, mert nem akart szegény enni, csak akkor, ha a lánya is ott volt.
Általánosságban olyan 5-10 év alatt viszi el az embert ez a betegség, de van, akit hamarabb.

Az is nagyon különböző, hogy hogyan kezdenek el viselkedni. Van, aki erőszakos lesz, de az ritkább. Sokan csak ülnek és néznek maguk elé egész nap. Mások, akik még tudnak járni van, hogy segítenek megteríteni az asztalt. Mit mondjak, órákat tudnék mesélni..

Muscari 2016.10.26. 08:44:38

@Dikusz: ez, hogy a kérdésedre válaszoljak, igen. Egy idő után nincs más megoldás, az ő biztonságuk miatt. Még ha nem is mennek ki a házból, rengeteg veszélyforrás van. Az egyik néni kétszer majdnem felgyújtotta a lakást, mielőtt bekerült hozzánk.

Golf2 2016.10.26. 09:19:05

@Dikusz: Köszi! Épp most intêzem a dolgot.Soroksáron lenne otthon demensek 3 ágyas sajnos 150 havonta.Anyu elzárkózik otthon szeretne inkább.Gyógyszert is intézni kêne neki.

Golf2 2016.10.26. 10:39:44

@Muscari: Tiager nevű gyógyszert ismersz? Itt azt adják demenseknek pszichiáterek.3*1

Dikusz 2016.10.26. 11:25:22

@Golf2: pár hete olvasom rendszeresebben a blogot, így nem tudom, itthon élsz-e. Ha igen, könnyebben meg tudod oldani, hogy megnézd az otthont, ha külföldön, akkor nehezebb, de mindenképpen nézzétek meg milyen. Soroksáron így hirtelenjében két otthont találtam a neten, az egyik Kőbányán üzemeltetett otthonában volt apu. Nem mondhattunk semmit az otthonra, lehetőségeikhez képest a gondozók mindent megtettek a gondozottakért.
Egy idő után - senki nem tehet róla, egyik oldalról sem - nem tudnak mást tenni, csak megetetik, tisztába teszik a betegeket. Legjobb lenne, ha meg tudnátok oldani az otthoni ápolását, de ez tényleg nagyjából 200.000 Ft körül van havonta.
Mindenesetre nem vagytok könnyű helyzetben

Dikusz 2016.10.26. 11:25:22

@Muscari: minden tiszteletem azoké az embereké, akik idősgondozással foglalkoznak. Lelkileg nagyon megterhelő, nem véletlen, hogy minden országban találhat munkát az, aki ezt csinálja.
A jobb otthonokat egyszerűen lehetetlen megfizetni a hétköznapi embereknek, milliókat kérnek "beugróként", és utána is igen drága a havi költség.

Golf2 2016.10.26. 11:56:24

@Dikusz: Óbudán lakom,majd megnézem ezt a soroksárit.De jönne az ápolónő is 1 hónap múlva kezdene,most vacilálok hogy elöször bevinni kórházba kivizsgálásra,gyógyszerbeállításra 1-2 hétre(Nyírő Gyula Pszihiátria ambuláns kórház fogadná) Soroksáron a súlyos demens osztályon nincs hely jelenleg csak a közepesen,de így nem tudjuk melyikbe kéne,éjjel járkál e nem tudjuk.

Dikusz 2016.10.26. 12:30:11

@Golf2: szerintem a kórházba kellene vinned előbb, pláne akkor, ha nincs még beállítva a gyógyszere, ott megállapítják (gondolom) milyen állapotban van, a gyógyszerekre hogy reagál.

Golf2 2016.10.26. 14:20:35

@Dikusz: Igen,ezt tanácsolják.

2016.10.26. 22:38:55

@Dikusz: Alzheimerben kórban szenvedett., és mondhatni "szerencsés" volt, mert 1,5 év alatt "lefutott" a kór, egy agyérgörcsben végződött, ami szerencsére rögtön hallálos volt, és nem kényszerült még évekig kínlódni félig lebénultan, mondjuk.
És, igen, jól döntöttötetek, az ő és a saját magatok érdekében is.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.27. 04:52:41

@Golf2: ez még gombocbol is sok :-) nem tudom az azsiaiak hogy maradnak ki ,de nem most kezdtek tobb generacio mar itt szuletett es ugye pl Vancouverben eleg ritka feher embert latni az utcakon ..

Golf2 2016.10.27. 05:45:27

@montroyal ( CAN qc) Pedig Vancouver 1 álomhely lehet jó klímával,óceánnal,kár érte.

Golf2 2016.10.27. 06:17:21

@Pink Petsch: Schuldigung, csak még 1 kérdés. Hülyeség amit jónak tartok hogy amíg tud magáról Anyu addig nem kiszakítani otthonról hanem evvel a profi ápolóval ( 5 hét ügyelet 3 hét pihenéssel tudná csinálni) otthon tartani,gyógyszerezni,feljavítani rendszeres étkezéssel.A másik út betenni most 1 nem sokkal olcsóbb magánotthonba 3! ágyasba erős demensek közé?

2016.10.27. 07:10:33

@Golf2: Nem hülyeség, amíg több a tiszta időszaka, mint a nem tiszta, és az ápoló valóban el tudja látni, addig az otthoni környezet megfelelő lesz. Erősen demensek közé semmiképp sem vigyed egyelőre, mivel rohamosan romlani fog az ő állapota is. Sokat számít a környezet, de lesz egy pont, amikor már kevés lesz, észre fogod venni sajnos, mikor lesz az, amikor az erősen demens társak már nem rontanak az ő állapotán sem.

tanato 2016.10.27. 07:49:44

@montroyal ( CAN qc): Off:Egy kis retró,magyar zenék évekre lebontva a fiatalkorodból,meg az enyémből.
www.youtube.com/watch?v=gp467W5yTBI

Golf2 2016.10.27. 08:01:42

@Pink Petsch: Azt se derült ki orvosnál számomra hogy ez Alzheimer v Demencia a CT jelentős agysorvadást mutatott ki vagy mindegy melyik?

2016.10.27. 08:59:23

@Golf2: Igen, gyakorlatilag mindegy, az Alzheimer ugyanis a demencia egyik típusa. Állítólag a leggyakoribb.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.27. 15:53:57

@tanato: koszi ..vegig futottam jo zenek nostalgia.. egy vasarnap reggel vegig hallgatom a szokasos juventus radio helyett ...

montroyal ( CAN qc) 2016.10.27. 15:57:03

@Golf2: todod nagyon jo hely .. igaz vagott szemuek de inteligensek fiatalok ,jol oltozettek , tudnak viselkedni .. a mi arab ,haiti , jamaikai afrikai bandankat elcserelnem veluk ..

tanato 2016.10.27. 19:46:25

@montroyal ( CAN qc): Még én sem hallgattam végig majd holnap kell hozzá két óra.

Golf2 2016.10.27. 20:15:07

@montroyal ( CAN qc): Jó a csaj az utolsó képen.

montroyal ( CAN qc) 2016.10.28. 04:10:25

@Golf2: én is igy vagyok a szomszed fujével ..:-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása