oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. május 06. 06:45,  Biztonságos úton Németországba 49 komment

2016. május 06. 06:45 Határátkelő

Biztonságos úton Németországba

Az önkéntes munkának (mint mindennek) megvan a maga előnye és hátránya is. Utóbbi közé persze a minimális bevétel tartozik, az előbbihez pedig az a biztonság, amit a biztos fedél és az ellátás nyújt. Borbála Németországot választotta, és most megírta, hogyan telik egy napja egy értelmi fogyatékkal élők otthonában dolgozva. (A sorozat korábbi részeit itt találod.)

Ha te is szívesen megosztanád egy napodat, ne habozz! Készíthetsz képeket és videót is akár. A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

nemetorszag_onkentesseg_fsj_foto_fsj-at_org.jpg(A kép illusztráció) 

„Önkéntesként dolgozom Németországban, ami tulajdonképpen egy alternatív, de biztonságos út, ráadásul elég hozzá a minimális nyelvtudás. Az önkéntességnek itt egész más jelentése van, mint otthon.

Az önkéntes egy teljes munkaidős elfoglaltság, amiért cserébe szállást, egészségbiztosítást, étkezési hozzájárulást, és zsebpénzt kapok, és ezekből teljesen jól meg lehet élni, miközben tökéletesíthetem a nyelvtudásom, megismerhetem a körülményeket, barátokat szerezhetek.

Én egy értelmi fogyatékkal élő emberek számára létrehozott Wohnheim-ban dolgozom. A mi csoportunkban 7 lakó van, az enyhe sérültektől a súlyosan, halmozottan sérültekig.

A reggeli rutin

A napom általában 05:00-kor kezdődik az ébresztőórám csörgésével. Nagyjából 20-25 perc séta a munkahelyem, ahol hatkor kezdődik a Dienst, de mindig mindenki ott van már háromnegyedkor, vagy még hamarabb. Ilyenkor találkozunk az éjszakással, aki átadja a Dientbuch-ot, elmondja, hogy mi volt éjszaka.

Hattól fél hétig kávét, teát, reggelit készítünk. A lakók egy része önállóan is megreggelizik, és csak a gyógyszerbeadás, szemcsepp, fogmosás, fürdés vonalon igényelnek némi instruálást. A többiek között viszont van három kerekesszékes, ők sok ápolást igényelnek.

Hétköznap ketten dolgozunk, hétvégén egy ember is elég egy időben, így egyikünk 6-14-ig, másikunk pedig 14-től 21-ig dolgozik.

Hétköznap reggel kilencre az összes lakó felöltözött, megreggelizett, fogat mosott, majd felszállt a buszra, és elment dolgozni (ez van, akinél kissé idézőjeles, de van, aki tényleg dolgozik).

Napközben és este

A feladataink közé tartozik még a kisebb takarítás, fertőtlenítés, mosás. Ezekkel reggel 9 és délután 3 között foglalkozunk beosztás szerint, és ránk vár az is, hogy vigyázzunk a ház betegeire.

Utóbbi meglehetősen kemény dolog, mert igazán jól csak a saját hét lakódat ismered, az menet közben derül ki, hogy a rád bízott lakó két perc alatt megszökik, allergiás a kivire, esetleg kissé agresszív természet.

Ha igazán szerencsés(?!) vagy, akkor két részletben dolgozol, először reggel 6-tól 9-ig, majd délután 3-tól este 9-ig. Ez a beosztás néhány nap alatt kinyír. De van barátságosabb változat is, ami déltől este 9-ig tart.

A lakók délután háromkor kezdenek visszaszállingózni. Kávét, teát iszunk. Aztán bevásárolunk, akinek kell, azt megfürdetjük. Ez egy elég nyugis időszak. Aztán este 6-ra kész a vacsora, fél nyolcra pedig már majdnem mindenki pizsamában van. Nekünk marad a rendrakás, ruhahajtogatás, a reggeli előkészítése 21-ig. Akkor átadunk az éjszakásnak.

Nemzetközi társaság

A munkahelyemen minden csoportban van néhány önkéntes, általában külföldiek (Vietnam, Madagaszkár, Kenya, Oroszország, Ukrajna, Franciaország, és Magyarország képviseli magát nálunk).

Emellett van egy-egy gyakornok, akik között elvétve már németek is vannak, és két diplomás szakember is, ők általában nálunk németek, de akad egy-két (egyébként egyre több) külföldi is, illetve néhány kisegítő.

A közvetlen munkatársaim kivétel nélkül nagyon jó fejek, közvetlenek, és segítőkészek. Azt hiszem, mondhatom, hogy szeretjük egymást. Sok önkéntes itt marad dolgozni, megvan rá a lehetőség.

Ami engem illet, én speciel inkább kórházi munkalehetőségre vágyom a jövőben, illetve a még távolabbi jövőben haza szeretnék költözni, de egyelőre csodás élmény az önkéntes év (amiről FSJ-ként lehet több infót találni).

Az önkéntesek általában 18-22 év körüliek, 24 nap szabadsággal, 24 nap szemináriummal, és a havi kb. 400€ sok mindenre elég lehet, ha ügyesen osztod be. A legkönnyebb idősotthonokban, illetve az enyémhez hasonló Wohnheim-ban helyet találni.

Itt mindenki a pelenkázástól szokott rettegni, de az emberek 95 százaléka hamar hozzászokik, még az is, aki azt gondolta, hogy nem fog. Az örökös kiabálást (mármint a lakók kiabálnak, nem mi), és öt órás felkelést már sokkal nehezebb elfogadni…”

(Fotó: fsj-at.org)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat önkéntesség egy napom Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr348690136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.05.06. 06:47:42

Nem könnyű meló,de Aller Anfang ist schwer...

tanato 2016.05.06. 07:56:15

Egyébként nem német specialitás,itthon is gyakori hogy visszaélnek ezen a területen,több betegápolást számláznak le mint a tényleges,vagy több kílométer betegszállítást mint ami a tényleges stb.Egyszer azon bukott le egy cég,hogy nagyon elpofátlanodott,volt hogy egy betegszállító kocsinak napi 3000 km. megtett út után óhajtották felvenni az állami támogatást,ami fizikai képtelenség.
Nem véletlen hogy mi posztszovjet k.-európaiak honosítottuk meg ezen "technikákat" Németországban,hisz itthon anno az "ügyeskedés" volt az egyik túlélési technika.

tanato 2016.05.06. 07:56:58

Természetesen a posztolónak további sikeres munkát és céljai elérését kívánom.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.05.06. 08:42:49

Csak én érzem úgy (legalábbis a leírás alapján) hogy ott eléggé kihasználják az önkénteseket?

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.05.06. 09:04:30

ha nem vagy szerencses (okos vagy gazdag csaladbol valo) akkor ez egy jo lehetoseg a kiemelkedesre. Hajra!

Hari Seldon 2 2016.05.06. 10:34:36

Azt hiszem, ez egy elég jó ugródeszka lehet egy kórházi munkára. Jól tette, hogy ezzel kezdett. Lesz német referenciája.

nyuszigonosz 2016.05.06. 11:12:35

@ChristineK: Nem értelek: így elolvasva mit kell tennie és mit kap érte, nem találom kihasználásnak.

Csak elgondolkodtató, hogy minimális nyelvtudás is elég manapság erre, mert szerintem ugye a betegekkel beszélni is kellene tudni.

nyuszigonosz 2016.05.06. 11:16:36

@tanato: Igen, ez a dolog most éppen aktuális, sajnos.

tanato 2016.05.06. 11:20:30

@nyuszigonosz: INkább nekünk kéne átvenni a nyugati mintát,nem nekik a mienket,pl. betegápolás terén.

nyuszigonosz 2016.05.06. 11:27:19

@tanato: De látod: csupa orosz - vagyishogy posztszovjet bevándorló.
Több millió oroszajkú német felmenöket igazolni tudó nép jött az elmúlt két évtized során és hát ök is hozták nemcsak a saját mentalitásukat, hanem a saját bünözésüket is.

tanato 2016.05.06. 11:41:47

@nyuszigonosz: Igen ez igaz,lehet hogy így lesz vége Európa nyugati részének,felhígul a keletiekkel/meg a 3.-ik világbéliekkel/ és lezüllik a keleti szintre.

Muscari 2016.05.06. 12:12:31

@ChristineK: én is így látom. Máshol ezért rendes fizetést adnak, mondjuk itt Angliában
Otthon meg alamizsnát, de semmiképpen sem önkéntesek végzik a munkát.

Nálunk az idősotthonban is vannak önkéntesek, de ők jobbára a vallási dolgokban segítenek, szórakoztatják az öregeket, vagy pl levágják és kifestik a körmüket, ilyesmi.

nyuszigonosz 2016.05.06. 12:22:17

@Muscari: A rendes fizetés az egy dolog, de ahhoz viszont nem járna fizetett lakhatás és ellátás plusz a lakhatás mellékes költségei .
A poszt írójának fizetik a lakhatását, ( fütés villany wifi házmesterköltségek...) ellátását, továbbképzését, fizetett szabadsága van és természetesen a társadalombiztosítást is. Nyugdíj, egészségügy, fizetett betegszabadság.

Így kap nettó 400 Eurót egy hónapban.

Ha rendes munkavállalóként végezné ezt a melót: kellene a nagyon jó nyelvtudás, így a nyelvet munka mellett és közben tanulhatja. Elvárás lenne a szakvégzettség, és kereshetne és fizethetné saját maga a lakhatást, étkezést, esetleges utazási költségeket, ha nem ennyire közel lenne a lakás amit bérelne, fizethetné az esetleges továbbképzést saját költségkére.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.05.06. 12:31:45

@nyuszigonosz: Angliában ezért a munkáért 8-10 fontos órabért fizetnek, néhol van autó használat és vannak bentlakásos munkák is ezért a fizuért. Igen önkéntesként kap szállást, de nincs is beleszólása hogy hol és kikkel, milyen körülmények között lakik együtt, plusz nem kap kaját csak étkezési hozzájárulást, az nem ugyanaz. Szakképzettség itt nem feltétel, mert betanítanak.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.05.06. 12:35:36

@nyuszigonosz: Ja és ha valaki nyelvtanulási célzattal megy akkor nem ártana picit több szabadidő sem, hogy nyelvsuliba tudjon az illető járni...

P.Elliot 2016.05.06. 12:51:04

Igen, elsore valoban ugy tunik hogy tul sokat dolgozik ahhoz kepest hogy onkentes. / erdekes, nekem is ez jutott eszembe mint itt 2 masik beironak is/ de ha belegondol az ember hogy ellatjak es tud tanulni, fejlodni, akkor mar nem annyira.
Egeszen jo kezdes egy fiatalnak szerintem, tenyleg jo otlet biztonsagosabban menni ki, korulnezni, ismereteket felszedni, ha a vegen kinnt akar maradni akkor kozben jol elo tud kesziteni mindent hogy hova, merre, hogy. Nem kell aggodni, kozben mar gondolom ismerosei is lesznek, remek dolog, ha most lennek fiatal lehet hogy utanoznam mert szeretem a biztonsagot magam korul ilyen eletut valasztasban is.
Sok szerencset neki, posztot is irhatna az egeszrol hogy segitse a fiatal, menni vagyo, meg otthon elo olvasot...

P.Elliot 2016.05.06. 13:03:24

@ChristineK: Usaban, itt a kornyekunkon napi 100 dollar korul van a benntlakass apolo fizetese, sok helyen nem kell semmifele szakkepzettseg csak az hogy nagyon rendesen ellassa a beteget aki nem mindig fekvobeteg, setaltani kell, felkelestol, lefekvesig torodni vele persze nagyon sok ures ora is van kozben amikor a beteg alszik, tevezik/ van aki a tarsasagaban tevezik/.Itt is ellatjak a betegapolot, kulon szoba, ennivalo, heti egy szabadnap, nagyon ritkan ketto, fizetetlen szabadsag. Nagyon jol ossze lehet rakni a penzt ha valaki erre megy de rab elete van mert nem mehet napkozben sehova. Nagyon szerencses ha a betege meg mozgekony es menni akar mindenfele, viteti magat , de azontul....nagyon nehez ahogy mondjak az emberek....A munka az semmi, a bezartsag az nagyon rossz.

Csodabogár 2016.05.06. 14:26:57

@ChristineK: A poszt írója elégedett a helyzetével, most kinek bizonygatjátok, hogy ki van zsákmányolva?
Ugródeszkának, referenciának tekinti ezt az önkéntes munkát, jó is lesz erre a célra. Közben fejleszti a nyelvtudását. Nem látom mi a gond.

nyuszigonosz 2016.05.06. 14:34:45

@ChristineK:

Szerintem ez egy praktikum, nem önkénteskedés, de bármi is: hol van már olyan, hogy semmit sem kellene tenni, vagy csak tessék-lássék mutatkozni és majd csak úgy valaki fizeti a lakhatást, ellátást, tb-t, továbbképzést, szabadságot, plusz 400 Eurót nettóban , söt fizesse még a nyelvsulit is?

Szerintem ha a poszt írójának ez így nem felelne meg, nem így lenne.
Mert hiszen megteheti/megtehette volna, hogy saját maga keres ilyen munkahelyet, saját lakhatást, ahol ugye azzal lakik akivel akar és fizetés kap de semmiféle ellátást.

Taxomükke (UK) 2016.05.06. 15:29:57

@nyuszigonosz: Ez Németországban így van, Angliában tűrhetően, legalább társalgási kell tudni - legalábbis így tudom.

Taxomükke (UK) 2016.05.06. 15:30:33

@Taxomükke (UK): Úgy értem, legalább társalgási szinten kell tudni.

nyuszigonosz 2016.05.06. 15:34:23

@Taxomükke (UK): Na mert szerintem is az lenne a minimum.

Muscari 2016.05.06. 15:40:57

@nyuszigonosz: @Csodabogár: en nem sajnalom a posztolot, o vallalta, csinalja, biztosan szereti is. En csak a csodalkozasomank adok hangot, hogy ezt a munkat onkentesekkel vegeztetik. Nalunk az onkentesek ezen a teruleten kevesebbet dolgoznak, bar nekik nem jar szallas, zsebpenz meg hasonlok.

Jobban belegondolva valoszinuleg akkora a munkaero-hiany, hogy mar kenytelenek a munkaltatok ehhez folyamodni, ami akar meg mukodhet is. Mondom ezt ugy, ne felejtsetek el, hogy en, valamint egy rokonom is hasonlo teruleten dolgozunk.

nyuszigonosz 2016.05.06. 15:49:58

@Muscari: Lényegében, mint fentebb írtam már, szerintem ez nem önkénteskedés.
Meg a munkaeröhiányhoz: sajnos sok esetben az van, hogy különbözö alvállakozók megszerzik egy egy ilyen és/vagy hasonló jellegü, de akár akármilyen más munkahelyek munkavállalói biztosítását, és akkor ök onnan és azt toboroznak, akit akarnak.

Hiába is jelentkeznek az emberek pl. erre a konkrét munkára is, el vannak utasítva, mert XY alvállalkozó szerzi a munkaeröt.

blackhairlady 2016.05.06. 17:01:18

@Muscari: az en legkisebbem is onkenteskedett ilyen idosekotthonaban, es pont az volt a feladata, hogy kilakkozta a kormuket meg megfesulte oket, kidekoralta a folyosot a Halloween elott, szorakoztatta oket.

Boribolya 2016.05.06. 17:35:30

Sziasztok! Én lennék posztoló. Az Én munkahelyem önkéntesek nélkül egyszerűen már nem működne. Mi dolgozunk egyedül száz százalékban, és ennek financiális okai vannak leginkább. Ennek ellenére nem érzem magam kihasználva. Nagyon rendes munkatársaim vannak, normális beosztásokat írnak, megbecsülnek minket. Ugyan sokat dolgozunk, de nem úgy, és annyit mint otthon egy hasonló helyen. A lakóit az ember egy év(még csak 8 hónap) alatt az ember nagyon megszereti. Egészen átalakult az értelmifogyatékos emberekről kialakult képem. Én speciel az A2/B1-es nyelvtudással jöttem, ami több mint a semmi, volt aki alig tudott németül, Neki nyilván nehezebb volt(sokkal). Fiatalon ez egy csodálatos lehetőség, kikukkantani a világba, látni, hogy mit jelent egy negyven órás munkaviszony, mit jelent csapatban dolgozni, mit jelent felelőséget vállalni, milyen a gyakorlatban nyitottnak és elfogadónak lenni mások felé. Hogy ez a szegény, és nem túl okos fiatalok lehetősége lenne, azt nem írom alá. Ez inkább a kalandvágyó biztonsági játékosok lehetősége. Bár az átlag érettségi után van, de van köztünk diplomás gyógypedagógus, klasszika-filológus, művészettörténész, jogász, orvostanhallgató, népegészségügyiellenőr-hallgató , mérnők, informatikus is, akik gondolták, hogy szívesen élnének egy évet külföldön,és a legtöbben egyébként tényleg csak egy-két évre maradnak. Én is szeretnék jövő Szeptembertől otthon tanulni például, de addig jobb és egyszerűbb itt nekem mint Magyarországon.

Muscari 2016.05.06. 18:17:28

@nyuszigonosz: hát elég szomorú, mit mondjak.

@Boribolya: mit értesz az alatt, hogy csak ti dolgoztok 100%-ban? Mint fentebb írtam, érintett vagyok a témában, ezért érdekel ennyire.

Boribolya 2016.05.06. 18:31:04

A két Fachkraft 80százalékban dolgozik. A praktikánsunk ugyan 100 százalék, de ebből heti két nap iskola, van egy évi összesen kétszáz órát dolgozó kisegítőnk, és egy húsz százalékos kisegitő. Mi ketten önkéntesek vagyunk csak száz százalékban.

Boribolya 2016.05.06. 18:33:32

@Boribolya: vagyis heti negyven órában(ami valamiért 39).

DieNanny CH 2016.05.06. 19:12:30

Nagyon becsülöm, aki ilyen munkát végez - én nem biztos, hogy tudnám.

Az anyagiakhoz: az tudja, hogy kizsákmányolás-e, aki utánanéz: ha valaki ugyanezt csinálja teljes fizetésért, akkor a lakás, rezsi, kaja, biztosítás, nyelviskola után vajon marad neki 400 eurós megtakarítása?

Herr Géza 2016.05.06. 19:27:44

@Boribolya: Ennek az önkénteskedésnek No.-ban a szociális szektorban onnan ered a hagyománya, hogy amíg volt a kötelezö katonai szolgálat, addig azok, akik azt meg akarták úszni, vagy lelkiismereti okokból nem voltak hajlandóak fegyvert venni a kezükbe, elmehettek ú.n. civil szolgálatba ("Zivi"). Öket kimondottan a szociális és az eü. szektorba osztották be "szolgálatra", kb. a katonai zsoldnak megfelelö zsebpénz-fizetés mellett. Amikor itt is megszünt a kötelezö katonásdi, és vele együtt az alternatívaként kötelezö civil szolgálat, akkor ez a két szektor kis híjján összeomlott. Megpróbálták önkéntes alapon ezt tovább vinni, persze némileg több pénzért és föleg egyéb, nem anyagi elönyök biztositása mellett. Mindenféle önéletrajzban nagyon pozitívan értékelik immár az önkéntes Zivi szolgálatot, a felsöoktatás menöbb szakjaira is szinte belépö egy ilyen múlt. Szóval csinálják ezt meglepöen sokan német fiatalok is.

nyuszigonosz 2016.05.06. 19:42:59

@Herr Géza: Milyen jó, hogy leírtad, hogy miért is hívják ezt önkénteskedésnek, mert a civilszolgálatból ered. Nem volt kedvem annyit írni.

Ma ez már ebben a formában nem igazán önkénteskedés, szerintem csak a neve az.

Az igazi önkénteskedés az az, ha valaki bejár egy öregotthonba / vagy más hasonló otthonba és pár órát felolvas, elvisz egy két idös/beteg embert sétálni, segít ebben abban, és aztán szépen hazamegy és nem kap ezért az önkénteskedésért a jó szón és az "istenfizessemeg" - en kívül semmit.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.05.06. 19:44:42

Ez aztán a kemény önkénteskedés! Minden elismerésem, akárkinek nem menne ez a fajta munka.

Vajon miért csak 18-35 évesek számára vannak önkéntes munkák...?

Boribolya 2016.05.06. 21:37:13

@Herr Géza: Igen, ismerem a történetet. Meg a mi szemináriumaink közül kettő is együtt volt németekkel akik külföldre mentek, de speciel az én munkahelyemen egy német önkéntes sincs idén, tavaly volt egy, meg korábbról is ismerek egy másik fiút, de ez kettő a húszhoz arány kb.. A nappali Foglalkoztatóba, ahová dolgozni járnak a lakóink, ott most is van német FSJler.

Boribolya 2016.05.06. 21:46:41

@nyuszigonosz: Ebben egyébként egyetértek teljesen, ezért is írtam, hogy mást értenek itt az önkéntes fogalmán mint amit otthon. Talán a praktikáns jobban kifejezné a dolog lényegét....

nyuszigonosz 2016.05.06. 21:48:19

@Boribolya: Szóval akkor te az ún. Önkéntes szociális év keretében vagy itt.
Szóval hogy egy évig önkéntesen dolgozol mint szociális munkás.

nyuszigonosz 2016.05.06. 21:50:49

@Boribolya: Közben meg olvastam, ahol írtad, az FSJ-t rövidítést: ez az az Önkéntes szociális év.

Örülök neki, hogy tetszik neked, és mivel fogyatékosokkal elsösorban értelmi fogyatékosokkal dolgozol, hát le a kalappal.
És minden jót a továbbiakban.

tanato 2016.05.06. 21:57:40

@33621: Én is erről beszéltem itt /is/ többször,ha kilépnek vége a dalnak.

Muscari 2016.05.07. 09:40:14

@Herr Géza: akkor így már értem. Köszi Gézám :-)

tanato 2016.05.07. 09:52:14

www.origo.hu/nagyvilag/20160507-meghalt-erich-honecker-ozvegye.html

Németeseknek és a chilei lányoknak./kár hogy eltűntek a HÁ-ről ők is.

Buchhalter 2016.05.07. 09:53:56

@tanato: már mér lenne vége a dalnak?Majd angolok dolgoznak helyettük?Öregem,te állandóan a vészmadarat játszod!Tipikus magyar mentalitásod van.Semmi sem jó minden csak egyre rosszabb és rosszabb lesz.Lazulj már el!A végén még valami rákot,vagy agyvérzést szedsz össze ezzel a savanyú citrom gondolkodásoddal.Annyira nem ez lesz a legnagyobb gond hanem az hogy mindenki szép sunyin elkezdett fegyverkezni és emelni a katonaság létszámát.De nem izgat, amíg itt béke van kiélvezem minden percét.

tanato 2016.05.07. 10:11:55

@Buchhalter: Nem én mondtam hanem a belinkelt cikk írja.Én itt csak linkelgetek.De ha már írod természetesen nem az angolok fognak dolgozni a kelet európaiak helyett/szakképzetlen munkákban/ hanem a volt angol gyarmatokról bejövők.
Szerinted ha ERRŐL LESZ Szó hogy a volt gyarmatokról jövőket preferálják vagy a K-európaiakat/persze csak ha megszűnik az uniós védelem a régiónkból jövők részére,kilépés esetén/pl. a londoni főpolgármester melyik csapatot fogja preferálni munkaügyi és letelepedési szempontból,a románokat,bulgárokat,magyarokat,vagy a másik csapatot?

tanato 2016.05.07. 10:19:35

@Buchhalter: Természetesen ha nem lépnek ki a jövő hónapban,aKKOR marad minden a régiben,mehetnek továbbra is a románok,bulgárok magyarok lengyelek százezrei,milliói kifelé a ködös országba.

Muscari 2016.05.07. 16:51:32

@tanato: hagyjuk már ezt a ködöt, itt sokkal ritkábban fordul elő, mint otthon :-)
Ez a sztereotípia onnan ered, hogy száz éve, mikor még mindenhol szénnel tüzeltek a szigeten, akkor gyakori volt a szmog.

Ami tény viszont, hogy kevesebbet süt a nap, mint otthon, de azért itt is süt :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása