oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 04. 06:44,  A távkapcsolat nehézségei 155 komment

2016. március 04. 06:44 Határátkelő

A távkapcsolat nehézségei

A határátkelés egyik legnehezebb része, amikor az ember (jó esetben rövidebb, rosszabb esetbnen hosszabb) időre kénytelen elszakadni a partnerétől. Hogy mindezt hogyan éli túl egy kapcsolat, az nagyon sok mindentől függ. A mai posztban erről is szó lesz, hiszen Liping (a Szecsuán blog szerzője) ezt is belevette abba a posztba, melyben kérésemre arról írt, mit csinálna másként a külföldre költözéskor mai fejjel.

Te mit tennél másként utólag visszatekintve? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

no_vizpart_foto_pixabay_com_ayank.jpg

„2012-ben indultam először útnak, hogy egy évet Kínában tanítsak egy világvégi kisvárosban. Rá egy évre - két hónap nyári otthonlétet követően - újra nekiindultam, immár egy másik településre.

2014 nyarán hazatértem, majd egy évet otthon maradtam, végül tavaly nyár végén ismételten nekiveselkedtem, egy harmadik helyre, s a tervek szerint néhány évet még biztosan Kínában is fogok tölteni.

Ha arra keresem a választ, hogy mit tennék másképp a mai eszemmel, az egy meglehetősen fogós kérdés. De vegyük sorra.

A szakmai oldal

Tök véletlenül keveredtem ide. Jó, Kínához volt közöm, a tanulmányaim, a munkám kötődött az országhoz, s emiatt én is fordultam már meg itt nem egyszer. De az itteni tanítás ötlete fel sem merült bennem, amíg egy kínai ismerősöm fel nem hozta.

Mivel nem vagyok tanár, nem foglalkoztatott ezt megelőzően sohasem a dolog, de amint elmélyedtem a témában, elég hamar kedvet kaptam hozzá. Ha hamarabb szembesülök a lehetőséggel, valószínűleg már sokkal régebb óta itt lennék.

Másképp viszonyulok már a munkámhoz is. Eleinte a torkomban dobogott a szívem, izzadt a tenyerem és remegtem, mint a nyárfalevél, ha kiálltam egy osztály elé. Ez aránylag hamar megszűnt, magabiztosabb lettem, s a szereplés, akár nagyobb embercsoportok előtti megjelenés teljesen természetesnek tűnik, a lényem része.

Eleinte sokat törtem a fejem az óráimon, nagy tervekkel kezdtem neki a féléveknek, míg mostanra már teljesen világossá vált, hogy nagy eredményeket nem tudok elérni, s nem is görcsölök ezen.

Abban a biztos tudatban dolgozom, hogy aki akar, az tud fejlődni az óráimon, mert a lehetőség adott, s szívesen veszem a tenni akarást. Hogy a diákok nagyobbik része nem túlságosan töri magát, ma már nem hat meg.

A magánélet

Magánéleti oldalról furcsa kihívások elé állítottak ezek az évek. Első kitántorgásom idején egy hétéves kapcsolatot hagytam hátra.

Noha láng már nem volt, s attól tartok, hogy nem is igazán passzoltunk egymáshoz, a megszokás hatalma miatt, s mert problémáink sosem torkollottak komolyabb vitákba, nem gondoltam, hogy egyszer vége lesz.

A távollét elég jól rávilágított, hogy mennyire nem köt már minket össze semmi, s hazaérvén be is fejeztük a történetet.

Ekkor már volt új szerződésem, de a rövid nyár villámgyorsan újra mellémsodort valakit, akivel viszont hatalmas volt a lángolás, s akinek a távollétét nagyon is megszenvedtem.

Az egy év lejárta után aztán hazatértem hozzá, de akkor már sajnos nem működött. A konzekvenciát leszűrtem, a párom nélkül többet nem vágok neki. Vagy max. szingliként.

A harmadik évem már eképp is alakult. Egy éve vagyok a jelenlegi társammal, s ő most itt is van velem Kínában. Így egész más, mint távkapcsolatban, nagyságrendekkel jobb.

A hazai ízek

Mai fejjel már legelső alkalommal egy nagy adag hazai pakkal indultam volna útnak, itt ugyanis jópár dolog nem vagy csak nehézkesen szerezhető be, itt a nyugati importcikkekre kell gondolni.

Másodszorra már egy jó adag szalámi, kávé, édesítőszer jött velem, de érdemes mindenféle kenceficékből, kozmetikumokból is elegendőt hozni, mert vagy nincsenek, vagy méregdrágák.

Ugyanakkor azt kell mondjam, hogy túl sok dolog nem akad, amit másképp kellett volna csinálnom. A távkapcsolatok elkerülésétől eltekintve nincs semmi lényeges, amit tudnék vagy érdemesebb lett volna máshogyan kivitelezni. Szerencsés vagyok, mert Kínában egyértelműen megtaláltam a számításaimat."

(Fotó: pixabay.com/Ayank)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kína

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr448442160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2016.03.04. 07:11:48

Birca orokre beveste a kitantorgas szot a koztudatba. :))

Jo volt, olvastam volna meg. Nincs kave arrafele? Ez meglepett.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.04. 07:15:41

Jó volt, köszönjük.
:)
Van egy kérdésem: az ok, hogy nyelvet tanítasz, de te is tanulod a helyi nyelvet?

DieNanny CH 2016.03.04. 08:16:38

Köszi, érdekes volt.

2016.03.04. 08:17:38

@svájci sapka (ch): Regebben olvastam a blogjat, most nincs idom ujra belemelyedni de ha jol emlekszem, folyekonyan beszel mandarin nyelven.

2016.03.04. 08:25:26

'Tavkapcsolat': nyilvan egeszen mas amikor egy teljesen uj, par honapja megismert partnertol van valaki tavol egy evig, mint mikor egy hosszu kapcsolat egy reszet toltik egymastol tavol a felek. Vannak hazasparok akik evekig 'tavkapcsolatban' elnek, foleg munka miatt - ha egyebkent mukodik a kapcsolat, szerintem messze nem torvenyszeru hogy ideiglenesen tavol toltott ido miatt felbomoljon.

SzZoole 2016.03.04. 08:36:20

Kínában nincsenek szép lányok,hogy haza kell járni,ha not akar?:)
Végülis a magyar lányok a legszebbek a világon....:))

Csodabogár 2016.03.04. 08:41:01

Jó írás, nagyon tetszett. Szerintem egy megállapodott jó párkapcsolatot fent lehet tartani távolról is. Posztoló első kapcsolata már kihunyoban volt, a második meg a nagy fellángolás, ki tudja itthon is mi lett volna belőle, mikor lassan lekerül a rózsaszin szemüveg a szemről. Jól tette, hogy harmadszorra nem egyedül ment, most úgy tűnik boldog és elégedett.

tanato 2016.03.04. 08:51:15

@Zoole[uk]: Néhány napja volt a Spektrum TV -ben egy egész órás műsor a MO.-on élő kínaiakról.Több tízezren vannak,a legtöbb kereskedő de sok más szakágban is rész vesznek,vendéglátás,orvoslás kínai módszer szerint műszaki területek stb.
Egyre több a magyar kínai vegyespáros emiatt,ott mondták a kínai lányok hogy kifejezetten keresik a magyar fiúk társaságát és szeretnek is feleségül menni hozzájuk mert liberálisabbak,kisebb az egójuk mint a kínai fiúknak,akik feltétlen engedelmességet várnak el az asszonytól.
Még egy téma is érdekes volt,erről itt is írtak sokan nemrégen,a kínai fiatalok jobban beszélnek magyarul mint anyanyelvükön,ezért sokan szégyellik is magukat,amikor szüleikkel beszélvén keresni kell a szavakat.

tanato 2016.03.04. 08:55:47

@Mirjam2: Mo,.on is egyre több a távkapcsolat,rengeteg családban kint dolgozik nyugaton a férfi,a nő meg a gyerekek meg itthon.Ritkábban fordítva is van,/idősgondozás pl./,ahol meg a feleség van távol.
Kisebb formában mi is táv.-ban éltünk a nejemmel két évig,én már dolgoztam ő még egyetemre járt,hétvégenként találkoztunk.Igaz csak 100 km- volt a táv.Viszont nem volt még mobil,meg net,.akkoriban csak a levél meg a vonalas telefon az meg jó ha minden harmadik szomszédnak volt.

©________ 2016.03.04. 08:56:13

@Zoole[uk]: emlekeim szerint Liping lany.

SzZoole 2016.03.04. 08:59:45

@tanato: @Babette©:
Elfelejtettem a vegere bigyeszteni;Csak vicc volt.

HardPötty 2016.03.04. 09:00:09

Hé! Mire bemelegedtek a szemizmaim, mire végigfutott a látóidegemen az információ, sőt mire a fényfotonok a szemfenekemnek csapódtak vége lett. Ne má'! :)))) Olvastam volna mèg... Ez a sorozat annyiból nem jó, hogy rövidek az írások. Majdnem mindben közös pont a korábbi "kitántorgás".

tanato 2016.03.04. 09:02:10

@tanato: www.youtube.com/watch?v=NriD4yPK5Mc

Most nézem hogy ez egy sorozat,négy részes és rajta van a Youtubon.

SzZoole 2016.03.04. 09:03:36

@tanato: a kinai fiuknak azert Nagy az egojuk,mert ezzel kompenzaljak,hogy mas valamilyuk meg kisebb?:)))
Ez is csak vicc volt.

SzZoole 2016.03.04. 09:09:11

Egyebkent Nyiregyhazat lehetet hivni kis Kinanak is.
Mo. legnagyobb kgst piaca ott ,volt rengeteg kinai arusal es a varosban is rengeteg kinai uzletek voltak.
A varos legnagyobb aruhazat,3 szintes,a Keletaruhazat ugy vettek meg 300 millio forintert,hogy az adasvelkor egy nylon taskaban vittek a penzt.
Persze ez csak szobeszed volt,nem tudom,hogy Igaz e.

Liping 2016.03.04. 09:18:14

Sziasztok!

Igen, ahogy Mirjam már megvalaszolta, beszélem a mandarint. És a hölgyekre nem kimondottan vagyok ragerjedve. :)
Kávé instant formában fordul elő, ami amúgy nem rossz.

És igen, rövidebb lett, mint ami egy jó HÁ-s bejegyzésbe való, de már írás közben jöttem rá, hogy nem sok dolgot lett volna értelme másképp csinálni, a tavkapcsolatok részletezése meg mélyebb betekintést igényelt volna az életembe, mint amit a nyilvánosság elé tárnék.

tanato 2016.03.04. 09:26:09

@Zoole[uk]: Azt nem tudom miért nagy az egójuk,remélem nem fizikai dolog van a háta mögött csak keleti szokás.Pont Nyíregyházáról nem tudok,de egyre több városban jelen vannak állandó letelepedett lakosként is,hivatalosan TAJ kártyával is.

tanato 2016.03.04. 09:27:52

@Liping: Bocsi nem Te voltál ott a találkozón decemberben?
Ott volt egy Kínában élt fiatal magyar hölgy is.

Liping 2016.03.04. 09:33:57

@tanato: Nem hiszem, Kínában vagyok szeptember óta. :)

©________ 2016.03.04. 09:36:39

@Liping: szerintem ha a hazassagodrol beszeltel volna, azon elragodnank itt napestig:-):-):-):-)

2016.03.04. 09:49:12

@tanato: Ez egy jo peldaja annak hogy mukodhet a dolog, nyilvan ha friss kapcsolatrol van szo es / vagy mas problemak is vannak, az viszonylag konnyen megszakadhat a tavolsag miatt. Regen ugy tudom nem volt ritka hogy eljegyezte egymast egy fiatal par, aztan kulon eltek egy ideig, kozben leveleztek es vegul osszehazasodtak (vagy nem).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 10:03:09

@tanato:
Hivatalosan 60ezer kinai van Magyarországon.
A napilapjukból 90ezer fogy naponta.
:)))))))))))))))

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.03.04. 10:04:34

MI félévet voltunk külön, de mi kibírtuk igaz a távolság is kisebb volt. Meg tudtuk, hogy csak félév és utána együt leszünk.

soad1221 2016.03.04. 10:10:55

kávé??? nincs kínában? vagy az annyira más ami ott van? meg ha nincs, akkor van kávéfőzőjük ? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 10:11:22

@Mirjam2:
Egyébkent mind a távolkeleti mind a volt szovjetúnióbol származó nőkre jellemző hogy kiváló feleségek.
Az orosz nők kifejezetten szerették férjhez menni magyar férfiakhoz mert az orosz házasságokban teljesen természetes hogy verik a nőket.

tanato 2016.03.04. 10:20:34

@Liping: Köszi,tényleg az a lány azt mondta hogy majd csak később megy vissza,előtte még Spanyolországba megy egy fél évre.

tanato 2016.03.04. 10:22:33

@Mirjam2: Pontosan,így volt nálunk is,megismerkedésünk után majdnem öt évvel később lett meg az esküvő.Éppen ebben a hónapban lesz a 30.-ik évfordulónk.

tanato 2016.03.04. 10:24:04

@diggerdriver: Nő a számuk mert sok gazdag kínai vásárol letelepedési kötvényt.ez is benne volt a filmben.

soad1221 2016.03.04. 10:25:07

oké, a kávé téma megválaszolva...
olvasom tovább :D

tanato 2016.03.04. 10:36:40

@diggerdriver: Ja nekem is van egy rokonom Lenlngrádban járt orvosi egyetemre anno és hozott haza egy szovjet,valamelyik Kaukázusban élő népcsoportbéli feleséget magával,a Fekete tenger mellől.Szuhumi vagy Batumi,igen szép fekvésű helyek.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.04. 10:48:33

A távkapcsolat a szakítás előkészítése, azaz nincs mit beszélni róla.

LittleG (uk) 2016.03.04. 10:55:13

@BircaHang Média: hallod tanato? keszulj, mert biztos szakitani fogtok..

amugy meg, van olyan, hogy "rendes" kapcsolattal kezdik, majd tavkapcsolatban lesznek. Minel tovabb tart ez utobbi, annal kevesbe tesz jot a kapcsolatnak szerintem.
Meg aztna van olyan, hogy epp csak addig vannak egy helyen, mig megismerkednek, ugyhogy tavkapcsolatban lesznek egy darabig, majd egy helyre kerulnek (msotani allapotokrol beszelek). Ez a jobbik verzio szerintem.
Meg a tav se mindegy, hogy parhetente talalkoznak, vagy abszolut nem latjak egymast fel evig vagy tovabb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 10:58:24

@tanato:
Igen, ez az egyik ok a masik hogy egy utlevellel többen is jöhetnek. Ember nincs aki megkülönböztetné őket.
Egyebkent a kínaiakkal nincs baj.
Mindig lojalisak a befogadó orszaggal szemben.
Az adófizetési hajlandóságuk mar más lapra tartozik.

tanato 2016.03.04. 11:02:21

@BircaHang Média: @diggerdriver: ott már baj van ha ez szakításhoz vezet,inkább megerősíti a kapcsolatot normál esetben.mert a távkapcsolatnak valami célja van,perpill leggyakrabban valami anyagi cél elérése.Vagy éppen a tanulás mint esetünkben. A kísértés persze nagyobb több száz vagy ezer km táv esetén,de ennek ellen kell tudni állni.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.04. 11:07:14

@Liping: Köszi a választ. Akkor két legyet egy csapásra. :)
Gratula, ebből még hasznot húzhatsz később.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 11:07:59

@tanato:
Sokan csak Tengizt ismerik mint orosz munkahelyet pedig előtte volt Orenburg meg Bogorotsan ahonnan sokan hoztak feleséget.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 11:08:09

"Abban a biztos tudatban dolgozom, hogy aki akar, az tud fejlődni az óráimon, mert a lehetőség adott, s szívesen veszem a tenni akarást."

Amikor forgalombiztonságot oktatok a kollégáimnak, a legtöbben még csak nem is figyelnek. Okosnak hiszik magukat, hiszen gyakran több évtizedes rutin van a hátuk mögött, mégis sokat hibáznak. Ha csak egy ember megérti, hogy miről szól a továbbképzés, már megérte. Szóval átérzem a szerző mondanivalóját.

Ami a távkapcsolatot illeti: az elmúlt több mint húsz évben összesen két hónapot voltam távol a feleségemtől. Ő akkor San Diegóban maradt a rokonoknál, nekem viszont NYC-ben volt dolgom. Pokoli volt. Soha többet nem vállalnám. Magyarországról pedig végképp nem költöznék el egy másik országba nélküle.

A kajáról pedig annyit, hogy hongkongi ismerős volt nálunk látogatóban. Gondoltam, meglepem, így készítettem egy kis tejbegrízt. Korábban még csak nem is hallott róla, de baromira ízlett neki. :)

A búzadara beszerzése amúgy a UK-ben sem volt egyszerű. Mindig a lengyelektől vettük, mert magyar bolt elég messze volt tőlünk; Kasza Manna, vagy valami ilyesmi volt a neve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 11:12:14

@tanato:
Persze. Az atkosban százezrek eltek tavkacsolatban.
A tavkapcslat ugyanolyan arányban karos a parkapcsolatra mint az együttlét.

M. Péter 2016.03.04. 11:14:44

@A nagy kékség: Semolina néven kell keresni. A Tescóban valamilyen okból a karib specialitások között találtam meg.

Evain 2016.03.04. 11:19:17

@Liping: hogy a lényeget megragadjam: hogy boldogul az osztályod a R hang kiejtésével? :)

Én spec az édesítőszeren lepődtem meg. Nincs, vagy drága?

Hari Seldon 2 2016.03.04. 11:20:53

@Zoole[uk]:
Gondolod, hogy a szerző férfi? - Én pont nőnek gondolnám a kifejezései alapján.

tanato 2016.03.04. 11:26:08

@diggerdriver: Meg nagyon sokan a Szovjetúnióban jártak egyetemre is.Néhányan Kínában is,nyelvszakosok.Pekingbe könnyebb volt eljutni felsőoktatásba mint Bécsbe.

LittleG (uk) 2016.03.04. 11:26:25

@M. Péter: A Sainsbury's-ben is van, a "normál" dolgok közt. Csak azt hiszem, az nagyon lisztszerűre van finomítva, és a durvább, nagyobb szeműt szeretem.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 11:27:36

@M. Péter: Jó tudni, kösz. Mondjuk most már nem gond, itthon búzadara néven keresem. :)

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.04. 11:28:11

@LittleG (uk):

A dolog pofonegyszerű, s nincs mit gondolkozni rajta.

Ha a partner a legfontosabb, akkor úgy irányítom életemet, hogy vele legyek. Ha meg nem ő a legfontosabb, akkor meg nem mindegy mi lesz a kapcsolattal?

Olyan ez, mint az "imádom a kutyákat, de ne kelljen simogatni, kivinni pisilni, ételt adni neki, s ne hullassa a szőrét, meg sosem ugasson" vagy az "imádom a cigányokat, de ne lakjon egy se a szomszédban, s a gyereke ne járjon az én gyerekem iskolájába".

Az meg már hollywoodi történet, hogy X és Y képtelenek élni egymás nélkül, úgy imádják egymást, hogy ahhoz képest Rómeó és Júlia nem is találkoztak, de mégis valami természetfeletti erő (esetleg a piac láthatatlan keze) arra kényszeríti őket, hogy X New Yorkba költözzön mint árvákat simogató szociális munkás, Y meg a kaliforniai tengerpartra mint partra vetődött bálnákat vízbe visszarángató önkéntes.

Ugyanaz szovjet verzióban úgy volt, hogy Szergej imádja Mását, s miután Szergej 1941-ben bevonult, majd egy darab pisztollyal megölt 2500 nácit és Berlinig gyalogolt, aztán végre hazatért Másához, de aztán másnap reggel eszébe jutott, hogy megígérte a hadtest pártitkárának, hogy elmegy grizlire vadászni Szibéria középébe, így kimegy a házból, s soha többet nem látja Mását. Aztán eltelik 30 év, amikor véletlenül összetalálkoznak Moszkvában, ahol mindketten megállapítják "ezt akarta a sors".

A valóság nem így van.

DieNanny CH 2016.03.04. 11:35:11

@Liping:

Én csak a Vadhattyúkból ismerem kicsit Kínát.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van ott olyan hely, ami időjárásilag elviselhető? Mert szinte csak olyat olvasok, hogy hideg van, vagy sziklás kietlen táj, vagy forróság.

Elviselhetőnek az olyat gondolom, ami vagy kontinentális, vagy mediterrán, de a kellemes fajtából. (Mint pl Firenze.)

Kriszta D 2016.03.04. 12:06:59

@diggerdriver: A tavkapcslat ugyanolyan arányban karos a parkapcsolatra mint az együttlét. +1 :D

2016.03.04. 12:09:21

@A nagy kékség: @M. Péter: Semolina, teljesen standard, rendszeresen szoktam venni UKben normal boltokban.

2016.03.04. 12:12:53

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Annyira nem lehet elviselhetetlen az eghajlat, ha tobb mint egy milliard ember elviseli :)

montroyal ( CAN qc) 2016.03.04. 12:26:00

udv mindenkinek ... most ha kinarol van szo akkor itt Hong kongba egy kis ingyen Wifivel irogatok

1 harom napot vagyunk itt , at akartunk menni egy masik hajora majd Singapouba de nem kaptuk meg innen Kinabol a Kinai vizumot mert most csak tranzit visank(3 nap ) van es ezert visszautasitottak a turista vizumot... a masik hajo egy hetet toltott volna Kinaba meg egesz Asiai resz es a FELE aron ... hat maradunk es folytatjuk ezen a hajon

2 amit mi kinai levesnek hivunk edes -savanyu-eros azt itt nem tudtunk talalni ... nem ismerik mint ahogy a pate-chinoist is csak quebecben ismerik

szoval udv mindenkinek Hong Kong super volt(nem jonnek ide lakni..ezt a tomeget ) Bali super.. Jakartarol ..hat felejtos ..most jon Vietnam Cambodia Singapour...

©________ 2016.03.04. 12:47:10

@BircaHang Média:

Napok óta nem voltál, merre jártál, Max, ünnepeltetek?

montroyal ( CAN qc) 2016.03.04. 12:51:11

kepfeltoltes.hu/160304/IMG_0605_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

van mit nezni de a labunkat lejartuk

egy kis Indonesia a mult hetrol

kepfeltoltes.hu/160304/IMG_9350_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/160304/IMG_9845_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

amit hozzatennek ,hogy lathatolag van miert dolgozni ... a hataron kivul meg egy kicsit konnyebb

soad1221 2016.03.04. 12:51:35

@A nagy kékség: nem azért de egy san diego és nyc távolság szerintem picit nagyobb, mint mondjuk egy bécs-bp... pedig másik ország... :)

persze értem amit mondasz, és ha semmi nagyon komoly kényszer nincs, akkor soha nem fogunk külön menni sehova...

SzZoole 2016.03.04. 12:54:28

@Hari Seldon 2: nem gondolok semmit,irtam,hogy csak vicc volt.

©________ 2016.03.04. 13:22:15

Az azért feltűnt, ugye, hogy a posztíró már nem él távkapcsolatban?

Muscari 2016.03.04. 13:30:58

@diggerdriver: ez azert igy kicsit eros, hogy minden ferj veri a feleseget. Az teny, hogy szerettek es szeretnek is magyarokhoz ferjhez menni, de ennek sok oka van.
A magyar ferfiak az ellenalhatatlan sarmukon tul pl lenyegesen kevesebb vodkat isznak :-) El nem tdod kepzelni, hogy az oroszok mennyit isznak, de tenyleg, nagyon sokat. Regen vonzo lehetett az, hogy Magyarorszagon magasabb az eletszinvonal, meg a magyarok kicsit egzotikusnak is szamitanak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 13:49:23

@Muscari:
Azert az köztudott hogy a családon belüli erőszak és az alkoholfogyasztás szorosan összefügg.
Ahol a férj nem veri a feleségét ott a feleség veri a férjet.

Golf2 2016.03.04. 14:05:33

@montroyal ( CAN qc): Jó helyek,jó kis hajókázás!

P.Elliot 2016.03.04. 14:19:38

Nagyon rovid poszt, kicsit olvastunk volna az ottani eletrol. Tavkapcsolat kizarolag nagy megertes es szerelemnel mukodik de miert is ne mukodne ha a par azonos hullamhosszon van.Minden nap lehet beszelgetni az interneten at. Ha nem mukodott akkor nincs is ertelme fennttartani, csak a tavolsag nem tudja megolni az igaz szerelmet, plane hogy csak egy evrol van szo. A posztolo helyeben amikor egyedul volt en szetneztem volna kicsit a kinai nok kozott, vannak nagyon csinosak is, tanultak, okosak is, csaladszeretoek es osszetartok, az biztos. Itt Usaban eleg sok amerikai-kinai vagy koreai hazassagot imerek kozelebbrol, ket Fulop szigetit is, azok egyik sem mukodik valamiert, minket esetben a nonek nagy szaja van, sokra tartja magat es nem erzi at teljesen hogy a hazassag kozos erdek bizonyos dolgok fele, csak a sajat erdekuk a fontos, lehet ha nem vegyes hazassag lenne akkor a Fulop szigeti ferj nagyon gyorsan helyre tudna tenni a feleseget de ehhez az amerikai nem ert.
Itt az amerikai ferfiaknak az orosz nok tetszenek, kulsejuk, vidamsaguk, meg az akcentusuk is vonzo ahogy beszelnek. Nem jatszak meg magukat, olyannak mutatjak amagukat amilyenek az elso perctol fogva es ez maga nagyon vonzo. Ahogy en latom az ujjuk kore tudjak valoban csavarni a masfajta ferjuket es nagyon szeretik is. A teveben egyszer egy orosz no azt mondta a ferjerol hogy azonkivul hogy tenyleg nagyon szereti nagyon halas neki hogy olyan rendes, hogy pofonrol, veresrol szo sincs, veszekedni is lehet vele ha ugy hozza a sors nem vagnak bele a kepebe/ majd adna is a rendorseg, azt hiszem/, neki ez a masodik hazassaga es hogy micsoda kulonbseg! "Szasa" gondolom nem is tudta hogy micsoda halas felesege lesz az a no egyszer masnak. Ha nem verte volna allandoan akkor ezt nem is tudna, hehehe...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 14:24:05

@soad1221: Jó, hát Mosonmagyaróvár és Nickelsdorf is két külön ország. :) A lényeg, hogy értetted, amit írtam.

A mi sztorink azért volt gáz, mert NYC baromi drága város, és ahhoz, hogy megérje átmenni, csak egy kis lyukat tudtam bérelni (de azt legalább szép helyen, Brighton Beach közelében, az oroszok mellett), ott viszont kettőnknek nagyon kevés lett volna a hely (egy single matrac, egy kicsike szekrény, villanyrezsó, zuhanyzó, az egész lakás nem volt 15 nm-nél nagyobb), szóval tényleg egy pusztulat volt az a kecó. Szóval bevállaltam, de aztán meg is bántam, úgyhogy buktam a depositot, és inkább visszamentem a nyugati partra. Marhára megérte oda-vissza repkedni. Egy csomó lóvét elcsesztünk erre. A terv amúgy az volt, hogy bedolgozom magam egy csomagküldő céghez, és akkor közösen bérelünk egy nagyobb lakást. Ez jó régen történt, akkoriban még nagyon odavoltunk New Yorkért. Ma már csak nevetünk az egészen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 14:24:12

@montroyal ( CAN qc): Lantau Island, Nagy Buddha szobor? Szuper az a hely. Na meg a Victoria Harbour. Jó kis Star Ferry. :) Sokat jártam ott. Imádom. Voltatok máshol is HK-ban? Mennyi időtök volt? Villamosoztatok a szigeten? Azt tudtad, hogy a világon csak ott van Double Decker villamos? Ahhoz a helyhez amúgy több hét is kevés. Sokan nem is gondolnák, hogy Hongkong milyen fantasztikus hely. Rengeteg sziget, csodálatos természet, és nagyon olcsó. Bármikor szívesen megyek. Megunhatatlan.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 14:24:20

@Shanarey: Sosem megyek kocsival a belvárosba. Undorító, amit ezzel a parkolási rendszerrel művelnek. A parkolóőrök pedig nagyjából azonos szinten vannak a BKK ellenőrökkel. A többségük ápolatlan, műveletlen, buta. Én mindig elcsodálkozom azon, hogy miért nincs egy minimum színvonal. Még jó, hogy van utazási igazolványom, így ha arrafelé van dolgom, akkor inkább a tömegközlekedést választom. De hogy akinek muszáj kocsival járnia, az mit gondol erről, azt inkább hagyjuk is.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.04. 14:24:23

@Babette©:

Én mindig vagyok. Csak az idő nem mindig elég, s nem hagyhatom a népet független, mélyelemző állásfoglalás nélkül.

2016.03.04. 14:39:38

@adg: Az József Attila érdeme. Birca csak utánozza.

2016.03.04. 14:45:26

Nem versz at, egy mondat nem egyenlo a bekezdessel, csak azert, mert dupla entert nyomsz utana, kerjuk szepen a normalis hosszusagu posztot, foleg, ha akkora orszagrol van szo, mint Kina.

Nekem amugy nagyon tetszene szerintem, marmint nem csak egy hosszabb poszt, hanem az orszag is :D Szerintem en csak a kornyezetszennyezestol felnek, de most, hogy mondjatok, hogy nincsen kave... huh... na szevasz. :D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 14:57:35

@montroyal ( CAN qc): Közben most olvasom, hogy nem vagytok ott sokat. Mindegy, azért leírom.

Szóval Hong Kong Island, Sheung Wan metróállomás, B kijárat. Ez mindössze egy megálló a Centraltól, ahová a Star Ferry is befut. Onnan nyugatra nagyjából 50 méterre találtok egy éttermet, aminek az a neve, hogy North Garden Restaurant, közvetlenül a The Bauhinia Hotel mellett. Viszonylag könnyű eljutni oda, és ott találtok európai szájnak való kajákat. Nagyon jó konyhájuk van. Amúgy a 10-es busz szinte pont ott tesz le előtte, de a metró gyorsabb.

A másik irányban is van egy jó kajálda, Hei Yuet Palace a neve, ott is lehet jókat enni.

Ha a jövőben HK-val kapcsolatban érdekel valami, keress meg. Úgy ismerem, mint a tenyeremet.

adg 2016.03.04. 14:57:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem teljesen. Birca hatasara mondja mar itt is mindenki, epp olyan szalloige lett, mint a "nehez igy elni". A szo megalkotasa valoban nem birca erdeme, de az itteni elterjedese mindenkepp. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 14:57:41

@P.Elliot: "Minden nap lehet beszelgetni az interneten at."

Azért – ahogy azt most Shanarey is kiposztolta – Somogyban ez nem annyira egyértelmű. :)

Liping 2016.03.04. 15:01:56

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Van, persze. Akkora, mint Európa, szubarktikustól trópusi klimaig előfordul minden.

Liping 2016.03.04. 15:08:05

@Evain: Wuhanban valamelyik nagyobb boltban láttam már idén ilyen kristalycukorra emlékeztető külsejű, ergo elegendő edesiteshez nem is kis adagban alkalmazandó édesítőt, amennyire rémlik viszonylag drágán (otthon talán a canderel csinal hasonlot, lehet, h annal nem dragabb), de ez is vmi import volt, s nem könnyű raakadni. Tablettás, kis potyogtetheto verziót meg nem lattam sehol.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.04. 15:17:07

@A nagy kékség: ha netan megint az USA-ban jarsz, cream of wheat neven is megtalalod a grizt:)

Csodabogár 2016.03.04. 15:23:26

@Zoole[uk]: Egy riportot hallgattam a közelmultban, kínai lányokról. Ott az volt a probléma, hogy sok az egyetemet végzett lány, akik nem hajlandók "rangon alul" férjhezmenni valakihez, aki nem egyetemet végzett. Sok 30 körüli szingli lány volt, akik nagyjából belenyugodtak, hogy szinglik maradnak. Mindegyiknek volt jó állása. Persze ezek nagyvárosiak voltak. Vidéken nyilván más a helyzet.

P.Elliot 2016.03.04. 15:27:09

@mojyo: Nyissatok ott egy kavezot. Valoszinu nagy sikere lesz.

P.Elliot 2016.03.04. 15:29:01

@A nagy kékség: Most sorold szepen fel hogy merre jartal a nagyvilagban mert ahogy latom nem lazsaltal, mentel amikor ugy adodott.
Majd elolvasom ha hazajottem...

Csodabogár 2016.03.04. 15:29:12

@tanato: Hát nem kapkodtátok el. Nálam fordítva volt. Strapásnak itéltük a távolságot, így az 5. találkozó után összeházasodtunk. Remekül működött, amig élt a férjem, 23 évig.

SzZoole 2016.03.04. 15:29:35

@Csodabogár: soha nem ertettem ezt a "iskolaban merjuk a masikat" megkulomboztetest,mennyivel tobb ember az,akinek egyeteme van,mint mondjuk valakinek csak egy szakiskolaja.

Csodabogár 2016.03.04. 15:31:11

@diggerdriver: No meg dolgoznak is. Nem hinném, hogy egy kinai segélyért folyamodna valaha is.

SzZoole 2016.03.04. 15:34:45

Kinaban nem a tea kultura erosebb,mint a kave?
1001 fele teajuk van.Teabol is lehet olyan eroset kesziteni,ami magasan ubereli a kave koffein tartalmat.
En anno ittam olyan teat,ami jobban felporgetett,mint egy extasi bogyo.

2016.03.04. 15:43:13

@adg: Ő már elért valamit akkor az életben... :)))

Muscari 2016.03.04. 16:07:41

@diggerdriver: nana, eleg van egy eleg szoros osszefugges, de nem kizarolag az ittas emberek kovetnek el csaladon beluli eroszakot.
Tudok olyan holgyrol, aki szinjozanul esett neki a ferjenek es "kikaparom a szemed" felkialtassal vegigkarmolta az arcat, mindezt feltekenysegbol.

kardio1 2016.03.04. 16:19:59

@Mirjam2: régen alapvetően az eljegyzés után külön élt a jegyespár, és csak a házasság után költöztek össze. :-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 16:23:33

@Zsuzsi65: Köszi, azt ismerem. Isteni íze van. Utoljára egy diákszállón ettem Friscóban, valahogy bekerült a menübe. Azért jegyeztem meg, mert nagyon szeretem. :)

Azt amúgy tudtad, hogy a helyiek gyűlölik, ha valaki Friscónak hívja a városukat? :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 16:24:00

@P.Elliot: Kelettől Nyugatig mindenfelé. :) Amúgy nem sok helyen. Nagyon sok minden van még, ami rajta van a bakancslistán. Ausztráliába például eddig még soha nem jutottunk el, pedig HK-tól már nem lett volna hosszú a repülőút. És Bora Bora is kimaradt. A fene egye meg. :)

Viszont tök érdekes, hogy Európából viszonylag keveset láttunk. Az majd ráér akkor, amikor már nem bírunk ki 12 órát a levegőben. :)

Egyébként pedig imádunk utazni. Az egyik legjobb és leghasznosabb hobbi. Nem mindig olcsó, de erre sosem sajnáljuk a pénzt. Tudod: a világot látni kell. :)

kardio1 2016.03.04. 16:32:40

@Zoole[uk]: nyilván sarkitani nem kell, én is ismertem tanárnőt autoszerelo fejjel. Talán több a közös téma, a közös álláspont. Nyilván nem az ember ertekessegenek a fokmeroje az elvegzett iskola.

SzZoole 2016.03.04. 16:48:49

@kardio1: nem sarkitottam es nem is azt mondtam,hogy minden diplomas igy meri a kulombseget/embert.
A noverem kozgazdasz,a ferje "csak autoszerelo".Jol megvannak.
Edesapam egyetemet vegzett tanar,edesanyam meg csak egy szakacs,most volt az 54.hazasagi evfordulojuk,Ök is jol megvannak.
De ellenpeldat is tudnek mondani,csak minek.
Te is egy szivologus vagy,en meg csak egy csoves sofor

2016.03.04. 16:56:16

@kardio1: Igen, ezt irtam en is. A nagyszuleim is igy csinaltak.

tanato 2016.03.04. 16:59:06

@Csodabogár: Fogadd őszinte részvétemet!
Sajnos a bátyámnál négy havi ismeretséget követő házasság meg tönkrement.Dehát minden kapcsolat más és más két egyforma nincs mint a tojásoknál.

2016.03.04. 16:59:17

@Zoole[uk]: Ez csak az emberi gyarlóságból fakad, semmi többről nincsen szó szvsz. Akinek több van, azt irigylem, akinek kevesebb, azt meg lenézem. Miért lenne ez másképp a "papírok" esetében?

kardio1 2016.03.04. 16:59:49

@Zoole[uk]: nem te sarkitottal, hanem az teszi, aki ertekessegi rangsort csinál az iskolai végzettség alapján.

kardio1 2016.03.04. 17:08:46

@Mirjam2: pont azért reagáltam, mert érdekesen hangzott, amit írtál. Arra akartam csak ravilagitani, hogy nem csak elofordult régebben, hogy a házasságig kuloneltek, hanem ez volt az, amit mindenki csinált. Bár végülis csak annyi történt, hogy más idopillanatot ragadtunk ki. Én azt, amikor még senki sem költözött össze a házasság előtt, te meg azt, amikor még sokan nem. Manapság meg osszekoltozik a többség.

kardio1 2016.03.04. 17:11:43

@Mirjam2: egy bácsitól, aki a 62. házassági évfordulóját ünnepelte, megkerdeztem, mi a hosszú házasság titka. Azt mondta, tudni kell, hogy mikor kell hallgatni és nem válaszolni, illetve tudni kell, mit nem szabad meghallani :-)

tanato 2016.03.04. 17:31:28

@kardio1: Ez nagyon jó amit a bácsi mondott,van benne igazság.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.04. 17:50:02

@Muscari: A szoros összefüggés nem kizárólagosságot jelent. Akkor azt írtam volna. Ütik az asszonyt mint szódás a lovát. Nem kell ezt szépíteni. A magyar férfiak között is van épp elég vadbarom.

Bredpitt Monika 2016.03.04. 19:57:06

@Zoole[uk]:" En anno ittam olyan teat,ami jobban felporgetett,mint egy extasi bogyo. "

Milyen fűből készült a tea?

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:03:37

Kedves poszt író. Te voltál az akinek egy pár hónapja a posztja alatt olyan jókat derültünk a bakik miatt, amiket elkövetünk, amikor egy másik nyelvet beszélünk. Az egy vicces nap volt.

Távkapcsolat. Szerintem ez személy függő. Ha jól láttam Digger írt már valami nagyon bölcset, amivel én is egyetértek.

Én 16 éve ismerem a férjem és mivel nagyon sokat voltunk külön, ezért újra és újra bele tudok szeretni. Ha végig együtt lettünk volna, akkor kinyírtuk volna egymást......valószínűleg.

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:06:16

@montroyal ( CAN qc): Már rég éreztem ilyet. Irigy vagyok rád.
Azért azt megkérdezem: nem unalmas ennyi helyet egymás után megnézni?

Hány országot fogtok megnézni és mennyi ideig tart az utazás.

Have fun!!!!!

Mindjárt meg is nézem a képeket.

SzZoole 2016.03.04. 20:11:35

@Bredpitt Monika: szeretned tudni mi:)))
Nem mariska.....

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:24:08

@Zoole[uk]: Na, azt hittem valami agyhalál van HA oldalán ma. Mi ez a csönd?

Na majd mindjárt jövök még. Annyira kétségbeejtő ez a Trump szindróma. Bocsánat a poszt írójától, de nem bírom ki, hogy ne rakjak be egy két jó beszólását "kedvenc" pojácámnak.
Egyébként meg pont megy a kínai témához.

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:24:41

@Zoole[uk]: Milyen színe volt a teafűnek, ezt áruld már el legalább?

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:26:37

"Okos, a végtelenségig

Vérfagyasztó belegondolni, hogy bármekkora esély is létezik rá, hogy az USA következő elnöke a globális felmelegedés büszke tagadója legyen. Donald Trump márpedig ezt a tábort erősíti. Amikor 2012 novemberében New Yorkban havazott és nagyon hideg volt (ez ugye rendkívül meglepő ilyenkor), Trump képes volt kiírni Twitterre: „Fagy és havazik New Yorkban! Szükségünk van a globális felmelegedésre!”

Mindez persze lehetett volna egy rosszul elsült vicc vagy irónia is, de sajnos Trump további tweetekben adta a világ tudtára, hogy tényleg fullba tolja a kretént. Például abban, amelyben leírja, hogy a globális felmelegedés a kínaiak műve, akik ezzel az álnok húzással akarták térdre kényszeríteni az USA iparát."

Kína, vigyázat. Jön Donald.

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:28:36

"A suttyók királya – Ha Donald Trump lesz az USA új elnöke, bajban leszünk

Az Egyesült Államokban már dübörög a választási kampány, ugyanis 2016-ban lejár Barack Obama második terminusa. A demokraták Hillary Clintont látnák szívesen az elnöki székben, a republikánusoknál egyelőre még nyílt a verseny, de elég aggasztó, hogy az USA egyik legnagyobb pojácája vezeti jelenleg a népszerűségi versenyt. Ő Donald Trump."

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:29:45

@Zoole[uk]: hogy lehet valakinek fekete a lelke ? A lélek fehér nem? Ha meg nincs lélek,akkor fekete minden.

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:34:31

"Nagyon figyelmes ember ő…

Donald Trump az egyik leghangosabb szószólója volt az úgynevezett „birth certificate”-botránynak. Mint ismeretes, Barack Obama hivatalba kerülése környékén indultak el a pletykák, amelyek szerint az USA 44. elnöke nem az Egyesült Államok területén született. Ez komoly probléma lehetett volna, ugyanis az ottani törvények szerint az elnöki posztért csak olyan ember indulhat, aki Amerikában születik. Obamáék kisebb jogi huzavona után nyilvánosságra hozták a születési anyakönyvi kivonatot, amelyből kiderül, hogy a jelenleg hivatalban lévő elnök 1961. augusztus 4-én Hawaii fővárosában, Honoluluban látta meg a napvilágot. Trump ennek ellenére még a legutóbbi kampány idején, amikor egy rövid ideig szintén küzdött a jelölésért, tovább ütötte a vasat, mire az USA lakóinak jelentős hányada – az alufólia-sisakos konteó-elmebetegeket leszámítva – csak pislogva nézett. „Szegény futóbolond” – gondolták."

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:38:37

"És a csúcs…

A legfrissebb Trump-botrány, ami nem kizárt, hogy megpecsételi a habókos milliárdos sorsát, épp a közelmúltban történt. Trump ugyanis nyilvánosan esett neki John McCain szenátornak, aki 2008-ban Barack Obama republikánus kihívója volt. Bár McCain szeret sarkosan fogalmazni, általában politikai ellenfelei is tisztelettel beszélnek róla, kiemelve sok évtizedes tapasztalatát, illetve a tényt, hogy a vietnami háború idején öt évet egy fogolytáborban töltött, ahol meg is kínozták. Ennek kapcsán viszonylag gyakran emlegetik háborús hősként is, noha ő ezt a titulust általában szerényen vissza szokta utasítani. Na, pont ennek az embernek sikerült beszólni, amikor Trump nemes egyszerűséggel kijelentette: „John McCain nem háborús hős. Azért nevezik hősnek, mert elkapták. Én jobban szeretem azokat az embereket, akiket nem kaptak el.”

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:39:38

@Zoole[uk]: nem baj, te legalább ébren vagy, hol van mindenki más? A poszt író gondolom alszik már.

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:41:47

Akkor mivel Kína nap van. Egy újabb Donald idézet:

CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, CHINA, CHINA, CHINA, CHINA , CHINA, ....kb három percig kell mondogatni.

Akkor most megszűnök. Bocsánat kedves poszt író, ha esetleg eltértem a témától.

SzZoole 2016.03.04. 20:42:14

@Bredpitt Monika: en se sokaig,megyek kutyat setaltatni:)

Bredpitt Monika 2016.03.04. 20:44:52

@Zoole[uk]: akkor jó sétát a kutyának

SzZoole 2016.03.04. 21:19:20

@Bredpitt Monika: itt vagyok,mirol szeretnel beszelgetni?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.04. 21:56:05

@Shanarey: Az ETResearch-ről hallottál már?
www.etresearch.hu/

Nekünk közlekedésbiztonsági okokból van rá szükségünk, de a legtöbb cég a vásárlók "látási szokásait" vizsgálja. A lényeg egy szemüveg, ami (leegyszerűsítve) figyeli a szemed mozgását, amit egy szoftver rögzít, egy program pedig kielemez.

Mint ahogy írtam, nekünk ez azért fontos, hogy a gépjárművezető mennyire figyeli például a táblákat, hányszor néz a műszerfalra, végigköveti-e a tekintetével az utascserét, de a marketingesek azt vizsgálják, hogy hányszor néztél rá egy óriásplakátra, melyik sarkát figyeled meg először a kezedbe kerülő reklámújságnak, melyik terméket láttad meg először, és ehhez hasonlók.

Szóval a Nagy Testvér most már tényleg mindent figyel. :)

A lényeg, hogy legyél lelkes fogyasztó. Ne gondolkodj, csak költsd a pénzt. Ha elfogyott a lóvé, akkor majd gerjesztenek benned vágyakat, te pedig könyörögni fogsz, hogy adjon már valaki hitelt, mert neked arra a termékre SZÜKSÉGED VAN. Akkor is, ha nincs. :)

blackhairlady 2016.03.04. 22:51:07

@Zoole[uk]: Van aki kover emberrel nem ismerkedne, van aki bagossal vagy aki alkoholt fogyaszt. aztan van aki a vele megegyezo iskolai vegzettseguvel szeretne csak baratsagot kotni. Mindenkinek megvan a maga heppje,milyen is legeyn a jovobelije:)) Aztan vagy osszejon vagy nem.

blackhairlady 2016.03.04. 22:57:08

@ladyamerica: marmint alkohol fogyasztoval.

SzZoole 2016.03.04. 22:59:58

@ladyamerica: tolem....
Csak egyett ne fejtsen egy ilyen felsobbrendu bellend sem,hogy ugyanolyan veres p...bol bujt ki mindenki Es ugyan ugy 1.80 melyen vegzi:)

2016.03.04. 23:52:07

@Zoole[uk]: Úgy, ahogy mondod...

blackhairlady 2016.03.04. 23:53:38

@Zoole[uk]: En nem vitattam amit mondtal, de ugyan igy mondhatnank, hogy a kismellu no is er annyit mint a nagymellu, meg a tulsulyos is van olyan ertekes ember mint a tokeletes alaku, ugyan igy miert nem lehetne valakinek a iskolai vegzettseg fetise:))
En mondjuk rosszul jartam volna ha a ferjem ez alapjan keresgelt volna:D

kardio1 2016.03.05. 00:39:47

@Zoole[uk]: vigyázz, vigyázz ! Ne légy kirekesztő ! :-) Mi van azokkal, akik császárral születtek vagy akit hamvasztas után szétszórtak a szélbe? Ők már nem is olyan emberek, mint mindenki más ? :-)
Ugye, hogy ugye? :-))

adg 2016.03.05. 02:17:32

@kardio1: :))

@Zoole[uk]: nem feltetlen felsobbrenduseg es lenezes van mogotte. Vannak mindket csoportban nyilvan mindenfele emberek, de szerintem nagyobb esellyel talalja meg a parjat valaki a sajatjahoz hasonlo beallitottsagu, hatteru stb csoportbol. Meg igy sem differencialnam az embereket ugy, hogy diplomas es nem diplomas, mert ket diplomas kozt is lehet igen komoly erdeklodesbeli kuloNbseg.

De azt hiszem, hogy konnyebben talal valaki tarsat a sajatjahoz kozel allo hatteru, erdeklodesi koru emberek kozt.es noha vanak kivetelek, de szerinted milyen kozos erdeklodesi pont van egy atlagos buriforgato es egy mikrobiologius kozt pl? Vagy egy kozgazdasz feleseg es egy vizvezetekszerelo inas ferj?
Szoval, persze, vannak kivetelek, mukodhetnek is, de nagy altalanossagban azert nem ez a jelemzo. Ez nem lenezes, hanem egyszeru parvalasztasi strategia. Nyilvan a szakacsinas gyerek sem az orvosi egyetemi bulikra fog jarni csajt fogni lenezi az orvosokat ettol?

A tanar amugy szerintem pont nem annyira jo pelda, mert pont ok tudnak sokmindenhez alkalmazkodni, jellemzoen eleg szeles lato- es erdeklodesi koruk van, vagyis egy tanar-autoszerelo paros szerintem sokkal mukodokepesebb lehet, mint sok egyeb alternativa.

En legallabbis igy gondolom.

Shanarey 2016.03.05. 04:05:14

@A nagy kékség:

Igen hallottam, még akkor amikor csak kísérleteztek vele, miszerint mit néz a nő a férfiakon, és mit néz a férfi a nőkön.

Minden érdekel, amiben áram van.

tanato 2016.03.05. 08:10:07

@adg: Igen ez így van,a közel azonos iskolázottsági szint azért nem rossz.nem mondom hogy nem lehet jó egy szakmunkás-főiskolát végzett pár kapcsolata,de hogy egy egyetemi tanár meg egy 8 általánost végzetté bizonyosan nem működik hosszan.

SzZoole 2016.03.05. 09:45:23

@ladyamerica: @kardio1: @adg: persze persze srácok,lehet ezt a végtelenségig fokozni,pró es kontra:)
Csak azt nem ertem az éjszakát miert nem alvasra használjátok ,ahelyett,hogy itt irogattok:)))
Csak vicc volt.

SzZoole 2016.03.05. 10:08:43

@adg: mit írjak meg?
Lehetne meg pár okot/okozatot/tortenetet irni,de minek?
Írok egy példát,te írsz egy ellenpéldát,vagy fordítva.:)

adg 2016.03.05. 10:33:55

@Zoole[uk]: Vonatkoztassunk el a kinaiaktol.

Azt irtad kb, az iskolazottabbak lenezik a kevesbe iskolazottakat. Erre irtam, hogy a hatterben nem feltetlen a lenezes van, hanem a varhato erdeklodesbeli kulonbsegek, es az abbol eredo problemak lehetosege.
Erre az a valasz, hogy "Persze, persze".

Nem kifejezetten erre a valaszra szamitottam, de mindegy.

SzZoole 2016.03.05. 11:28:30

@adg: de milyen erdeklodesi korokre gondolsz,szakma,hobbi,sport,szabadido?
Ezek nem diploma fuggok.
Nekem lehet soforkent hobbim a tengerparti sziklaspartokon tervezett modern epuletek tervezese/rajzolsa,mert tetszik Es erdekel.
Mintahogy neked epiteszmernokkent lehet hobbid a vezetes.
Neked van diplomad,nekem nincs.Tudunk/tudnanak beszelgetni?Igen:)

Giddy Lamb 2016.03.05. 14:03:39

@Zoole[uk]: @Bredpitt Monika:

Ne szívasd Monixot a dobival, azt kinn épeszû ember nem issza, bent is csak a csorrók, a Garzon filtert kinn nem veszi senki, másból meg nem az igazi:))

Burgermeister 2016.03.05. 14:08:17

@Kriszta D: Jogos a pont!! Voltam hasonló sztoriban, nagy szerelem, nagy lehetőség. Inkább a lehetőséget választottam és megérte!!! A nagy szerelem meg megvárt, hazajöttem még lángolt vmeddig aztán behalt. De menni kell ha ugy alakul!!!

2016.03.05. 14:17:04

@Zoole[uk]: Igen, de neked peldaul Mercedesed van es az jelenti szamodra a luxust, de ha a feleseged epitesz lenne, akkor Saab-ot akarna :D Es valoszinuleg utalna a barokkmintas szuperdraga luxus tapetat es a szuperdraga borkanapet, amilyet te szeretnel a haloszobaba, hiaba markas es stilusos, o legszivesebben olyannak hagyna a betonfalat, amilyen, es nyers fabutorokkal toltene fel a szobat ipari elemekkel. :D Az izles persze nem diploma fuggo amugy, es termeszetesen elkepzelheto, hogy meg tudnatok egyezni :D Csak ugy ertem, hogy azert az izlesbeli, vagy a szabadido eltoltesere vonatkozo preferenciak bizony valtozhatnak attol fuggoen, hogy milyen ingerek erik az embert az eletuk soran, es ezek az ingerek bizony attol is fuggnek, hogy peldaul szellemi vagy fizikai munkat vegez-e az illeto. Egy kozgazdasz professzor peldaul egesz nap hallgatokat oktat, kutat, ir, olvas, akar meg az ujsagba is ir cikket vagy interjut ad, ha pedig ez alaposan lemeriti, akkor pedig valoszinuleg estenkent legszivesebben csondben szorakozna a pafranyai locsolgatasaval, es semmi szuksege nincsen ra, hogy az emberek tovabbi dolgaival foglalkozzon, de kepzeld el, hogy a ferje peldaul fizikai munkas, akinek viszont rendkivul faraszto egesz nap kussban tologatni a targoncat, meg a nyolcvanas evek slagereit hallgatni az uzemi radioban, es, ha meg olyan szemelyiseg, hogy igenye van ra, akkor valoszinuleg nagyon varja mar, hogy valami intellektualis stimulus erje, es a kozgazdasz-professzor partnerevel vitatkozhasson a vilag dolgairol, csak neki meg eppen nem ez jelenti a feltoltodest. Termeszetesen nem lehetetlen, hogy mukodjon ilyen kapcsolat is, hiszen alapvetoen a szemleletmod, a humorerzek es a szemelyiseg tobbi resze sokkal fontosabb, mint az iskolazottsag, es ezt senki sem cafolja, inkabb arrol van szo, hogy nagyobb esellyel talalod meg a neked tetszo tulajdonsagokat egy hozzad hasonlo hatteru emberrel. En peldaul most csinalom a harmadik diplomamat, a fium viszont egy "kulimelos", tehat nem a vegzettsegtol fuggoen mukodik a dolog :D Viszont peldaul o is jart egyetemre, hasonlo teruleten, mint en, csak peldaul o nem vegezte el, mert az elet igy alakult, de ettol meg viszont megvan az a kozos erdeklodesi kor, az a szemlelet, ami lehetove teszi, hogy jokat beszelgessunk es egyutt gondolkodjunk a dolgokrol, hasonlo az izlesunk, es az, ahogyan a vilagot szemleljuk, stb, de o peldaul kulonlegesnek szamit az o koreiben es en is az enyemben, szoval valoszinuleg ez nem annyira altalanos. Szerintem csak ezt akartak mondani @adg-ek, hogy semmi sem kizarhato, de az eselyek nem ugyanazok az egyuttmaradasra a nagyon kulonbozo hatteru emberek kozott.

SzZoole 2016.03.05. 15:06:04

@Giddy Lamb: baranykam Te meg hol jartal?
Tan csak nem bent voltal,hogy ilyen informalt vagy ez ugyben

SzZoole 2016.03.05. 15:12:11

@mojyo: igazabol mar 'csak' Lexus-om van

Giddy Lamb 2016.03.05. 16:31:30

@Zoole[uk]: Mire vered magad, a kóterbe nincsen szálas tea, százas szöggel forraltuk műanyag kancsóba, vegyé vissza az arcodbúl, ütött az úgyis...

SzZoole 2016.03.05. 17:33:00

Most mi van,hova tunt a kommentem fele???

@Giddy Lamb: koter?Nem tudom miaz,az sem tudom mirol beszelsz

Giddy Lamb 2016.03.05. 18:16:34

@Zoole[uk]: citromsárga volt a bögre Teeeee, különben meg hogy fért vón bele a bögrébe 100 g tea becsomagolvaaa?
Kancsóba gyártottuk kisköcsög...

SzZoole 2016.03.05. 18:47:41

@Giddy Lamb: egy teatojasba 30 g siman belefer
Egy 3 decis bogre kb.felig volt 100g teafuvel,kiskancso....
Hol gugoltal?

FutureFry 2016.03.06. 04:59:57

@A nagy kékség: "Azt amúgy tudtad, hogy a helyiek gyűlölik, ha valaki Friscónak hívja a városukat? :)"

Talán mert nem szeretik, ha a texasi várossal keverik?

soad1221 2016.03.07. 12:12:44

@Zoole[uk]: én sem gondolnám lenézésnek... egyrészt az érdeklődési kör miatt, másrészt az ismerkedés helye és ideje viszonylag korlátozott..
ha nem az esti bulikon ismerkedik meg egymással a fiú és a lány, akkor viszonylag könnyen leszűkíthetjük az "egyéb" iskolai teendőkkel összefüggő helyekre és időpontokra.
Mivel tapasztalatom szerint az első verziónál nem sok házasság indul el - lévén nem ez az elsődleges szempont az ottani "párválasztásnál", így a második verziónál viszont akikkel találkozik, az nagy valószínűséggel szintén tanuló vhol, de nem ez az ismerkedés lényege, ha épp dolgozna a sarki kisboltban pénztárosként nem sokban befolyásolná az egymásról alkotott véleményt. általában a megismert lány/fiú egy csoporttárs vagy ismerőse, testvére, akármi, de minden bizonnyal egy pár fokkal józanabb viszonyok között, más helyen és más céllal történik az ismerkedés... :)
És rendszerint a józan viszonyok között kialakult emberi kapcsolatokból többször lesz tartós kapcsolat, míg az esti buli legtöbbször 1 dugásra korlátozódik, néha persze többre is.. akkor már megmarad a neve is többnyire - de lássuk be, ez nem lenézés/nem lenézés vagy van diplomás/nincs diplomád kérdése
:)

SzZoole 2016.03.07. 13:21:02

@soad1221: csak gunyolodtam könyörgöm
Hányan akarjátok meg ezt a témát megmagyarázni.....
Godsake...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása