oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 17. 06:43,  Magányosan külföldön 273 komment

2016. február 17. 06:43 Határátkelő

Magányosan külföldön

Van, aki bevallja, van, aki nem, de mindenki volt már magányos. Pláne előfordul ez akkor, amikor az ember egyedül kénytelen belevágni a határátkelésbe, vagy éppen otthon, Magyarországon várja a külföldön dolgozó másik felét. Szóval van az úgy, hogy az ember egyedül van, ugyanakkor nagyon fontos szerintem, amit a Bécsben élő Nóra mai posztjában ír, hogy az egyedüllét nem kudarc. (Korábbi írását itt találjátok.) Az lenne a kérésem, hogy aki nem érzi magáénak a témát, az is gondoljon arra, hogy másnak esetleg segíthetnek az itt leírtak.

magany_foto_flickr_com_antoine_k.jpg

„Mit is szoktak ilyenkor tanácsolni? Hogy örülj neki, mert kihasználhatod az időt alkotásra és önismeret-fejlesztésre? Hát jelentem, ez nem segít, ha éppen benne vagyunk a magány és a szomorúság sűrűjében. És az sem, ha állandóan az e-mail- vagy Facebook-fiókunkat nézegetjük, hátha írt valaki. Úgyhogy jobb, ha más megoldás után nézünk.

Először is, ismerjük el, hogy az unatkozás – magány – szomorúság – kilátástalanság - tehetetlenség kombó rossz élmény, nagyon rossz élmény. Kár tagadni, ez egyszerűen így van. Ráadásul fárasztó és stresszes is. Ugyanúgy el lehet fáradni benne, mint 8 óra munkában.

Miért? Mert az agyunk folyamatosan jár, dolgozik, csakúgy zakatolnak a gondolatok: Mit tudok tenni, hogy jobb legyen? Kit hívjak fel? Mit csinálok rosszul? De jó lenne hallani a saját hangomat!... És a többi.

Másodszor pedig, nézzük meg, mit is jelent tulajdonképpen a magány. Magányt többféle szituációban át lehet élni: előbukkanhat olyankor, amikor egyedül töltünk el egy hétvégét, egy napot, egy pár órát. Azért érezzük magányosnak magunkat, mert hiányzik egy társ vagy egy barát, akivel megoszthatnánk a gondolatainkat.

De olyankor is megjelenhet, amikor tulajdonképpen társaságban vagyunk, például más expatok (külföldiek) vagy a kollégáink körében, esetleg körülöttünk van ugyan a házastársunk és a gyerekeink, mégis hiányoljuk a bensőséges kötődést, valakit, akinek őszintén feltárhatjuk az érzéseinket és a gondolatainkat, és akinél bizton tudjuk, hogy azok fogadtatásra találnak.

Néha pedig azért érezzük magunkat magányosnak, mert hiányzik valaki, akivel az anyanyelvünkön beszélhetnénk, könnyedén és zökkenőmentesen, a körülöttünk lévőket másnak látjuk, akik nem értik, nem érthetik meg, ami bennünk zajlik. Ez pedig a társas magány érzete, amit különösen könnyű megtapasztalni egy külföldi kultúrában.

Mi is a magány?

Egy kielégítetlen igény, egy hiányérzet („szeretnék valakivel igazán beszélgetni, együttnevetni. valamilyen programot csinálni, de nem lehet”). Nem több, és nem kevesebb.

Megjelenhet bármikor, bárkinél, függetlenül attól, hogy hol, kivel él, hány barátja van és mennyire leli örömét a munkájában. Minden rendben van hát veled, ugyanúgy, mint a többiekkel. Nem rosszabb vagy sikertelenebb ember senki attól, hogy egyedül van. Az egyedüllét nem kudarc, főleg nem a külföldön élőknél. Ez „csak” egy hiányérzet.

Ezzel nem lekicsinyelni szerettem volna a magány kellemetlenségét, tudom, ez egy nagyon rossz érzés akármelyik formájával találkozik is az ember. Sokkal inkább arra szerettem volna felhívni a figyelmüket, hogy a magányt egy hiányérzetként szemléljétek önmagatok ostorozása helyett.

A magányból kiindulva ugyanis nagyon könnyű egy szomorú és hamis történetet kialakítani magunkról és a körülöttünk lévő világról. Néhány ember ilyenkor átvált:

- az elégedetlenség érzésébe (hát miért nem lehet valakivel normálisan, a felszínestől mélyebb párbeszédet folytatni?!),

- vagy mély szomorúságba és önsajnálatba (vesztes vagyok, senki nem akar velem lenni, mindenkinek van valami programja / barátja / barátnője, csak nekem nincs; ennyi idősen képtelenség barátokat találni; a jövő vasárnap, a legközelebbi expat-találkozón, stb. is ugyanaz lesz; mit csinálok rosszul? mert valamit biztos rosszul csinálok; ez pont olyan, mint amikor gyerekkoromban anno…),

- esetleg átadja magát a rémületnek vagy a kétségbeesett megoldáskeresésnek (talán elmehetnék ide, de…; talán megnézhetném ezt a kiállítást, de…; mennyibe kerül egy vonatjegy Z városba?).

Egész jól rá lehet kattanni a témára, és egy sötét gondolatlufit fonni egy „pillanatnyi” kielégítetlen igény köré, igaz? 

Bármi megtörténhet

De ha valaki igazán „profi”, az akár más idődimenzióba is kivetítheti a magány érzetét. Például a múltba, amikor a mostanihoz hasonló negatív érzéseket élt át, vagy a jövőbe, amikor azt gondolja, hogy azért mert most, ebben a pillanatban nem teljesült az a vágya, hogy valakihez mélyebben tudjon kötődni, a jövő héten, a jövő hónapban és a jövő évben sem fog.

Ugyan! Hát mennyire valószínű, hogy minden ugyanúgy marad, mint most és ugyanúgy fognak a napok csordogálni 10 év múlva is, mint ma? Talán a jelenlegi, szomorú állapotban most hihetetlennek hangzik, de ugyanannyi esély van arra, hogy 10 perc múlva csörög a telefonod és valamelyik ismerősöd elhív egy kávéra, mint arra, hogy 10 perc múlva is egyedül leszel. Ja, és az is lehet, hogy 10 perc múlva még mindig egyedül leszel és örülsz ennek. Bármi megtörténhet.

Nem győztelek meg teljesen, igaz? Hát igen, könnyű belefeledkezni a magunkról szőtt szomorú művészfilmbe. Ezért mondtam azt, hogy ne engedjétek meg, hogy a magány áttelepüljön a gondolataitokra, a saját magatokról alkotott képetekre, az életetekre.

Kezeljük a magányt annak, ami: egy hiányérzetnek, amelyet ráadásul a külföldön élés egy szakaszában mindenki óhatatlanul megtapasztal, hiszen kiléptünk egy biztos kapcsolati hálóból valamint az ismerős közegből, és időbe telik, amíg kiépítünk egy újat, amíg kialakul bennünk az „odatartozás” érzése.

Mit tehetünk hát, amikor magányosak vagyunk?

Csak engedjük, hadd legyen ott velünk ez a kellemetlen érzés. El fog múlni, nincsen semmi baj, ugyanolyan szépek, okosak és ügyesek vagyunk, mint egy nappal korábban, amikor a barátainkkal töltöttük az estét, vagy mint amikor legutóbb Magyarországon jártunk.

Attól még, hogy megváltozott a körülöttünk lévő emberek száma és a közeg, mi magunk ugyanazok maradtunk, akik korábban voltunk.

Az egyedüllét nem kudarc, főleg nem a külföldön élőknél. Ez „csak” egy hiányérzet. A kérdés az, hogyan reagálunk erre a hiányérzetre: rémülten, vádaskodva, számonkérően, önsajnálatba menekülve vagy inkább elfogadóan, a pillanatnyi helyzetet tudomásul véve, és onnan továbblépve. Kívánom, hogy sikerüljön ez utóbbi szemszögből a magány helyzetét szemlélni.”

(Fotó flickr.com/Antoine K)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: magány Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr988397000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2016.02.17. 16:12:25

@mojyo: Es te mar megtalaltad magad?
:)))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.17. 16:13:01

Elolvastam,
Én biztos ufó vagyok, de nem ismerem azt a fogalmat, hogy unatkozni. Magányos sem voltam.
Ez most gáz?

Evain 2016.02.17. 16:13:23

@mojyo: erre a válaszom az, hogy azért, mert nekem az anime egy különleges kategória. Amihez érzelmi kötődésem van. Innentől fogva hiába adok igazad, hogy valóban teljesen beleillik a rajzfilm gyűjtőnévbe, nekem mégis jóval több annál. :) Ahogy a L'ecsó sem rajzfilm.
De én nem vagyok normális, tele vagyok ilyen dilikkel. :P

Shanarey 2016.02.17. 16:24:49

@svájci sapka (ch):

Tudod, vannak olyan emberek akikhez még a tudatalattijuk sem szól soha, na ők azok a "magányosak"
:-)

A poszt nekem is értelmetlen, de persze nem is az a korosztály vagyunk, mint a poszt írója.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.17. 16:27:31

@Shanarey: Én szívesen elolvasok mindent, még a pszicho-izé posztokat is, csak nem tudok vele mit kezdeni.
Így jártam...

2016.02.17. 16:29:01

@Shanarey: Ne legyél félénk, öntsd ki te is a lelked. Plusz, kérlek, írj egy rövid esszét az elzombuló társadalomról, akik az ablakon kifele tekingetnek, nem pedig flörtölnek az utastársaikkal.

2016.02.17. 16:31:18

@HardPötty: Airsoft kib@szottul jó. Anno én is toltam. Volt AK-74, H&K MP5K, meg H&K USP is a felszereléseim között.

2016.02.17. 16:36:10

@Taxomükke (UK): Meg nem, utoljara mult heten lattam magam a ruhasszekrenyben, szerintem ha megnezem megegyszer alaposabban, akkor ott leszek valahol, vagy valamelyik alsobb fiokban. :D

@Evain: Jo, hat igy az egy elfogadhato erveles, hogy neked sajat definicioid vannak ezekre, a legkozelebbi olyan beszelgeteskor, amikor elsapadsz azon, hogy masok szerint ezek rajzfilmek, viszont erdemes mellekelni ezt magyaraztkent. :)

Shanarey 2016.02.17. 16:37:00

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

A rossz nyelvek szerint nekem olyan nincs. S ezt már nagyon régen megállapították. S aki eme diagnózist felállította, egy óra múlva már a fogdán ült.
:-)

Shanarey 2016.02.17. 16:39:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Nahát, én még sose láttam airsoft fegyvert, csak valódit, de azokat néha a legfurcsább helyeken.

2016.02.17. 16:40:12

@Shanarey: Becsületed viszont biztos nincs. Elhagytad Mo.-t. Pedig ő ölelt volna magához, de te eltaszítottad.... :/

2016.02.17. 16:43:34

@Shanarey: Elképesztő mértékben élethű, a súlyuk egyezik szinte a valódiéval, a legkomolyabb és legdrágább airsoft fegyverek nagyobbik része fémből készül -nem pedig abs műanyagből-, és vannak már elég régóta olyan játékfegyverek is, amik gáz hatására ugyanazt produkálják, mint az igaziak, van szánsiklás. Igaz, töltényhüvely nem hagyja el a fegyvert.

kardio1 2016.02.17. 16:48:51

@tableno: hülyeség az, amivel nem értünk egyet. Ha ez 24/24 úgy van valakivel szemben, számomra az sem változtat semmin. Egyébként szerintem igen ritka, hogy valakivel semmiben se egyezzen a véleményünk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.17. 16:54:12

Na, ugy latszik, ma jo tema van, sok a hozzaszolas :)

@adamskij: "ha már Bécs: ebben a városban simán sétálhatsz pár órát szemkontaktus nélkül és ez itt teljesen normális. Pesten két sarkot nem tudsz így megtenni"
Ez a szemkontaktus-dolog erdekes, es tenyleg fel lehet fedezni a kulonbseget...pl. tobb evnyi Mo-n kivul eltoltott ev utan hazalatogatva tunt fel nekem is, hogy "miert bamul mindenki ugy ram? " :))) elszoktam a szemkontatktustol :)

2016.02.17. 16:59:59

@Zsuzsi65: "miert bamul mindenki ugy ram?"

Lehet, hogy jó nő vagy? Mint amikor Babett ki van akadva, hogy füttyszó hallatszik el a munkások oldaláról, amikor megjelenik. :D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.17. 17:26:22

OFF

Látom, néhány embernek ismét sikerült megfogni a lényeget.

Szóval egy buszvezetőt nem érdemes összekeverni egy "B" kategóriás mazsolával, aki csak a bevásárlásokhoz használja a kocsiját, és aki egyszerre egy dologra sem képes figyelni. Egy buszvezetőnek nemcsak az utat, hanem az utasait is szemmel kell tartania, hiszen az ember egy nagyon speciális rakomány; mondhatni, hogy egy élő emlős, aki nincs a raktérhez rögzítve. Hát ezért kell a tükröket is figyelni, és nem csak a szélvédőn bámulni kifelé.

ON

Shanarey 2016.02.17. 17:36:24

@A nagy kékség:

Aha, és ezt a társaidnak is elmondod?

Amíg otthon éltem túl sok BKV-s idiótával találkoztam, s mind buszvezető volt. Ne értsd félre nem téged minősítelek.

tableno 2016.02.17. 17:38:38

@kardio1: nem igaz. Vannak objektiv hulyesegek is. Pl az hogy a Fold nem lapos, az nem velemeny kerdese...

2016.02.17. 17:48:52

@A nagy kékség: Neked van ilyen konkret scripted, igaz? Ilyen folyamatabrad, hogy egy nap mit fogsz csinalni ezen a blogon, igaz?

Gondolom igy nez ki:

"1. Napi temahoz nem kapcsolodo irrelevans, az emberek modorahoz kapcsolodo negativ eszrevetel feldobasa. Tartalmazzon mindenkeppen:
- altalanositast
- provokaciot (mindenki vegye magara)
- ertekiteletet.
>> 1a. Felhaborodott reakciok eseten: igazolas kipipalhato, az elmelet igaz, hogy a kivandorolt magyarok mind bunkok akiket meg kell nevelni >> megneveles folytatasa.
>> 1b. Nem eleg reakcio eseten: provokacio folytatasa, minden bokorbol ki kell ugrasztani a nyulat, hogy 1a. beteljesuljon.
>> 1c. Minden egyeterto reakciot meg kell koszonni es ra kell erositeni, hogy 1b, majd 1a teljesuljon.

2. Megneveles eszkalalodik: az egesz topik rolam szol, tema sikeresen elteritve.
>> 2a. Ameddig tudom, folytatom.
>> 2b. Megrettenetes esete: mentegetozes, bocsanatot kell kerni, hogy eltereltem a beszelgetest >> "en csak jot akarok".

3. Ertetlenkedes: tokre nem is azt akartam mondani, amit ti ertettetek az alatt, amit kommunikaltam, hanem en csak jot akarok, en mindent jol csinalok, sot, egyedul en csinalok mindent jol mert egyszeruen MUSZAJ, hiszen nekem van a legfontosabb es legfelelossegteljesebb szakmam a vilagon es igazan nem tehetek rola, hogy mindenki mas bunko.

4. Megsertodes, duzzogas, elvonulas.

5. Ujratoltes, holnap 1-gyel kezdeni."

DieNanny CH 2016.02.17. 17:55:04

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Én nem!
(És nem kötekedni akarok, én erre a kényszerre nem emlékszem. Lehet, meg kellene erről kérdeznem a szüleimet...)

kardio1 2016.02.17. 18:11:43

@tableno: szerintem az introvertaltsag és a buszon vagy boltban való köszönés nem állnak kapcsolatban egymással, vagy legalábbis messze nincs ilyen szoros összefüggés közöttük.
Ettől függetlenül persze abszolút egyetértek azzal, hogy sok embernek igénye van arra, hogy tudjon egyedül is lenni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.17. 18:12:32

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: :DDD most, hogy mondod, lehet, hogy lehet benne valami ;) egy bizonyos kor felett persze ez mar boknak tunik :)))) na de miert csak Mo-n tunik ez fel nekem? Talan az aranyok miatt :))) Mo. kis orszag, az USA meg nagy, plane Hollywood kornyezeteben fel sem tunik egy magyar szepseg ;)))))))))

Határátkelő 2016.02.17. 18:12:40

@mojyo: És akkor ezt most mindenki olvassa el és holnap reggel gondolja végig...

DieNanny CH 2016.02.17. 18:13:37

@Evain:

Igen, erre emlékszem, a L'ecsó-nál jól megkaptam tőled!
:-D
Pedig Mojyoval értek egyet: ha egyszer rajzolva van, akkor rajzfilm... :-)

M. Péter 2016.02.17. 18:15:08

@HardPötty: Fennáll a veszélye, hogy valaki ráküldi a TEK-et, és előbb lőnek, mielőtt elmagyarázhatná, hogy az nem valódi fegyver.

kardio1 2016.02.17. 18:16:54

@tableno: biztos, hogy introvertalt vagy ? :-)

©________ 2016.02.17. 18:19:48

@mojyo: en is utalok telefonalni*, ezert ma a baratnom tekintettel volt erre, es csak 48 percig beszelt :D

*egyebkent tenyleg.

2016.02.17. 18:22:07

@kardio1: Introvertaltsag =/= agorafobia, szocialis szorongas, stb.

©________ 2016.02.17. 18:22:08

@RecsölGrin:
Igen, es volt is aha elmenyem, hogy ugyanarra jutottunk. vagy egyforma nagymamank volt:D

©________ 2016.02.17. 18:24:03

@London2009:

'egy lelket nem ismertem itt a nagyvarosban. Ebbol nyilvan az kovetkezett, hogy nagyon maganyos voltam. '

nem, ez azt jelenti, hogy egyedül voltál.
a kettő nem ugyanaz

kardio1 2016.02.17. 18:28:26

@tableno: ilyet ma már senki se mond. De ha mégis, akkor sem EN BLOC lehülyézheto az, aki mondta. Szerintem.

©________ 2016.02.17. 18:29:22

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem, az nem en vagyok, hanem asszem Mirjam.

en boknak veszem.

tableno 2016.02.17. 18:30:04

@kardio1: Dehogynem. Maxval pl naponta elmondja ugyanennek a politikai-gazdasagi megfeleloit...

kardio1 2016.02.17. 18:31:06

@mojyo: közben továbbolvasva én se tennék egyenlőségjelet a kettő közé, de azért nem kicsi a közös halmaz.

2016.02.17. 18:35:48

@kardio1: Nem ertek egyet. Az introvertaltsag csupan azt jelenti, hogy az ilyen szemelyisegek emberi tarsasag nelkul toltodnek fel, mig az extrovertaltak eseteben ez forditva van, oket lemeriti az egyedullet es emberek kozott toltodnek fel. Ettol fuggetlenul mindket tipusban valoszinuleg elofordulnak szorongo, depresszios, onbizalomhianyos vagy maganyos emberek.

tableno 2016.02.17. 18:36:47

@kardio1: biztos, hogy orvos vagy? Jo, tudom nem pszichiater, de akkor is. Az introvertaltsag nem koros allapot, hanem alapveto jellemvonas.

kardio1 2016.02.17. 18:38:48

@tableno: azok a megfelelők sokkal kevésbé konkrétak, minthogy egy űrhajórol megszemleld a Földet.. Ahogy te Max közgazdasági vagy politikai fejtegeteseit értékeled, az olyasmi lehet, ahogy én a homeopátiárol vélekedem.
Viszont én el tudom fogadni, ha más, akár a saját környezetemben hisz benne.
ps.: ez nem magam fényezése vagy a te bírálatod akart lenni, csak szerintem nem érdemes ilyen dolgokon felhuznod magad. Max egyébként is immunis :-)

tableno 2016.02.17. 18:41:31

@kardio1: "Viszont én el tudom fogadni, ha más, akár a saját környezetemben hisz benne." - akkor is, ha ezzel konkretan kart okoz maganak vagy masnak? Mondjuk valodi orvossag HELYETT adja be a gyerekenek?

kardio1 2016.02.17. 18:41:39

@tableno: nem is mondtam, hogy kóros állapot. Lehet, félreérthető voltam.

kardio1 2016.02.17. 18:48:07

@mojyo: szerintem van összefüggés. Ha introvertalt vki, könnyebben előfordulhat, hogy a társas kapcsolatok nehezebben mennek, nehezebb több ember előtt szerepelni.
Másfelől az onbizalomhianyos extrovertaltak egy része fals extrovertalt, mert csak kompenzál, érzésem szerint. Nem is tudom egyébként, hogy mindenkit be lehet-e sorolni valamelyik kategóriába, főleg egész életére. A személyiség is változhat.
De, amint már írtam, valóban túl sommás volt a kezdeti véleményem.

kardio1 2016.02.17. 18:51:07

@tableno: nem vagyok én megnevelo ember :-)
Komolyra fordítva a szót, a homeopátiában hívők is tudják többnyire, hogy mindenre nem alkalmazható. Legalábbis nekem ilyen tapasztalataim vannak.

tableno 2016.02.17. 18:53:13

@kardio1: introvertaltakra az jellemzo, hogy kevesebb de melyebb kapcsolatot alakit ki. Extroverltaltaknal jellemzoen sok felszines, es keves melyebb kapcsolat van. Jellemzoen egy egeszseges introvertaltnak ugyanannyi IGAZI baratja van, mint egy extrovertaltnak, csak nincsenek mellette laza "haversagok".

Halbajusz (törölt) 2016.02.17. 18:54:49

Nem tudom hova tenni ezt a posztot. Ez egy kicsit olyan "Minden napra egy (tan) mese" jellegü egy önsegélyezö könyvböl vagy biztos valami csihológus írta?
Na de lett belöle olyan 'tudni illik, hogy mi illik' kommentfolyam is ahol megtudtam, hogy bunkó vagyok, ha nem köszönök és ha nem veszem fel a szemkontaktust.
Én általában nem sokat nézelödök vagy beszélek a buszon, de ha igen, akkor halkan, mert halálra idegesít, mikor valaki úgy telefonál, hogy az egész busz hallja,hogy mi van az aranyerével és a többi.
Ha valaki ilyen gondolatlufis értekezést meg tud írni, akkor valszeg nincs mély gödörben, vagy ha volt, akkor már hålistennek kimászott.

tableno 2016.02.17. 18:56:03

@kardio1: OK, de en most azokrol beszelek, akik azokban a hagymazas osszeeskuves-elmeletekben hisznek, mint Max, es vele ellentetben nem artalmatlan netes eszosztok, hanem mondjuk miniszterelnoki tanacsadok vagy mas hatalmi pozicioban levo emberek, akik hatalmas karokat tudnak okozni.

2016.02.17. 18:56:07

@kardio1: Szerintem ez sincs igy, a tarsas kapcsolatoknak nincs koze a szerepleshez. Magat a kapcsolatot valoban nehezeb lehet ugy megtalalni, ha az ember a szemelyisegebol adodoan inkabb az egyedultoltos hobbikat preferalja, viszont, ha mar megvan a kapcsolat, akkor egy introvertalt is fel tud benne szabadulni, ennek nincs koze ahhoz, hogy ki milyen tipus. Azzal egyetertek, hogy a kategorizalast ertelmetlen tul szigoruan kezelni, ez csak egy "utmutato" az ember szemelyisegehez. Abban is egyetertek, hogy valtozhat az ember, bar ez sokkal kevesbe az egyik tipusbol a masikba torteno transzformalast jelenti (szerintem), mint inkabb megtanulni elni a gyengesegeinkkel, peldaul legyozni a telefonalastol valo odzkodast meg ilyeneket.

tableno 2016.02.17. 19:09:29

@mojyo: igy van. Igazabol gyakran az extrovertaltak sokkal lampalazasabbak szerepleskor, mert ok nem tudjak "kizarni" a kozonseget, es ugy tenni magukban, mintha egy ures szobanak beszelnenek.

2016.02.17. 20:14:10

@mojyo: Kikészülök.... :DDD

2016.02.17. 20:27:25

@tableno: Bizonyam, es az extrovertaltak kozott akar a magany is jobban elofordulhat, ha mindenki csak a cserfes vidamsagot, meg a nagydumas sztorizos alakot latja bennuk, akkor nehez megnyilni barkinek is a melyebb dolgokrol. Ez pont ugyanannyira frusztralhatja vagy maganyosithatja el meg az ilyen tipusu embert, mint az introvertaltakat az, hogy nehezen elegyednek szoba masokkal.

kardio1 2016.02.17. 20:39:53

@mojyo: a társas kapcsolatokon nem az 1:1 kapcsolatot értettem, hanem a nagyobb társaságba való bekapcsolodast.
En egyébként voltam már introvertalt, extrovertalt és a kettő közti is.

kardio1 2016.02.17. 20:42:29

@mojyo: örülök, hogy egyetértetek :-)
En maradok a különveleményemnél. :-)

2016.02.17. 20:48:15

@kardio1: Szerintem 100%, hogy te nem ugyanazt erted ezek alatt a fogalmak alatt, amit mi. :D

kardio1 2016.02.17. 20:51:32

@mojyo: nyilván. De ettől függetlenül is van különbség az álláspontunkban.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.17. 20:58:14

@mojyo:
basszameg, mennyire igazad van :-(
az a ritka napok egyike lesz, amikor mindenki marha nagy sajnálatára nem bírom végigolvasni mégse a kommenteket meg válaszolgatni.
csak azt szeretném mondani, hogy nem is mellesleg _bizonyos szempontból_ azok a bunkó, nemköszönő, mások szemébe nézni alig tudó, introvertált, furabogár emberek viszik a hátukon világot, akiket olyan sokszor le lehet fikázni, mert hát szópárbajban vagy saját érdekeikért való kiállásban gyengék. ők azok, akik a teljesen másképp huzalozott agyuk és gondolkodásmódjuk miatt feltaláltak, kitaláltak dolgokat amióta csak létezik emberi civilizáció, akik most is ott ülnek valahol és programoznak, robotokat raknak össze, laborban kotyvasztanak. meg persze a nagy művészek, nagy költő/író/ zenész zsenik egy jó része se igazán százas.
persze nem minden introvertált, nemköszönő vagy bunkó ember feltaláló, tudós vagy zseni.
szóval ez csak úgy eszembe jutott.

( holnap remélhetőleg a bkv busz sofőrje nem lesz olyan nagyon elmélyülve, hogy megint ránkcsukja az ajtót, tekintve hogy eddig kb 30x voltunk bent a városban, és ez kétszer megesett már (egyszer babakocsival, egyszer hordozóval), részemről az anyjukat a sofőröknek. biztos mert az utat figyelték inkább. a megállóban is. blehhh. )

2016.02.17. 21:04:41

@kardio1: Az allaspont kulonbseg nem ertelmezheto, miutan ket kulonbozo dolgot ertunk a targy alatt, igy ket kulonbozo dologrol foglalunk allast...

Szerintem allaspont alkotas elott nezz utana, hogy mit jelentenek ezek a fogalmak, letezik rajuk valoszinuleg objektiv definicio, erdemes azt hasznalni.*

*Lehet, hogy en sem tudom jol, mivel mar mondtam, hogy k*rvara nem erdekel a pszichologia. Sajat magammal kapcsolatban azonban tisztaban vagyok, illetve a Pinteresten es a BuzzFeedes szarokon keresztul is rengetegszer talalkozom ezekkel a fogalmakkal ebrenletem utolso oraiban tobbnyire, tehat, ha az innen felszivott "szakertes" hibas, akkor nyilvan az en feladatom ujradefinialni a dolgokat es elhelyezni magamat ezekben a dimenziokban. :D

2016.02.17. 21:12:31

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat ja, valahogy igy. Es vannak meg nagyothallok, akik nem is halljak, ha rajuk koszonnek, vagy almodozok, akik eszre se veszik, hogy hozzajuk szoltak, meg ugy egyaltalan. Errol az elso pillanat alapjan valo itelkezesrol eszembe jutott, hogy olvastam valahol egy cegrol (Magyarorszagon), akik a biztonsagi kameran keresztul figyeltek az allasinterjura erkezoket, es ha elmentek WC-re az interju elott, akkor oket kiszortak, merthogy milyen dolog az, hogy egybol a WC-t keresi, mintha a pisiles, a ruha megigazitasa, fesulkodes, kezmosas, stb, az egyenlo lenne a logassal. :D Halal komoly. Es amikor ezt fel is hoztak nekik, hogy dehat csak jo benyomast akarnak kelteni, hogy utoljara megigazitjak magukat, az volt a valasz, hogy hat eleve rendezetten kell jonni. :D Es ha az uton tortenik valami, peldaul telibekap a nyari zapor, vagy a szel a pofadba fujja a mocskot vagy radcsukodik a BKV-ajto, akkor? Na mindegy, ilyeneknek ugyse erdemes dolgozni, csakugy emlitettem, hogy en mar SEMMIN nem csodalkozom. :D

kardio1 2016.02.17. 21:26:24

@mojyo: arra gondoltam, hogy a fogalmaink nem teljesen különböznek, van atfedes. Na joccakat :-)

2016.02.17. 21:28:00

@kardio1: Fogalmam sincs, milyen atfedes van, egy dologrol kellene, hogy beszelgessunk, nem? Mindegy, joccakat...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.17. 21:41:00

@mojyo: Egyébként tök jól megmagyarázzátok, hogy az illetlenség az ma már sokkal inkább erény, mint szégyen. Érdekes.

2016.02.17. 21:41:14

@Dragonlady (Bp, Hun): Most éppen leírtad egy nagyon közeli ismerősöm tulajdonságait. Ismered is DD

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.17. 21:43:18

@mojyo:
aki nem élte meg gyerekként, hogy mintha a világ rászakadna, amikor rángatják, hogy köszönjél már, és idegen embereknek a szemükbe kell nézni, és teljesen értelmetlen szavakat mondani (mert mi értelme és kommunikációs funkciója is van tulajdonképpen a köszönésnek, ha az ember nem akar kontaktust, csak azt hogy hagyják békén, lehessen észrevétlen), az úgyse fogja felnőttként megérteni úgy igazán, max megpróbálhatja.

akik ilyen faszságokon buktatnak meg embereket, ott nem is érdemes dolgozni. ezek nyilván még akkor is rászállnának az emberre, ha kimegy óránként tampont cserélni vagy terhes lesz és ezért másfél óránként pisil :-/

tableno 2016.02.17. 21:44:57

@mojyo: Én MINDIG elmegyek WC-re fontos interju, vizsga, tárgyalás előtt. Éppen azért, hogy ott már semmi ne terelje el a figyelmemet. Ez a cég (illetve a vezetősége) olyan hülye, hogy előbb-utóbb tuti, hogy arccal előre fognak beleállni a földbe. Nem is szabad ilyen helyre menni dolgozni.

tableno 2016.02.17. 21:55:49

@A nagy kékség: hát ha ENNYIT értettél meg ebből az egészből, akkor inkább ne eröltesd...

2016.02.17. 21:55:58

@A nagy kékség: Bizonyam! Sot, en nem csak almodozom es nem veszem eszre, ha ramkoszonnek, de az is elofordul, hogy a kocsiban es enekelek magamban, es ugy gurulok elore a dugoban, hogy eszre se veszem, hogy indexelnek, hogy besoroljanak a savomba, es a mogottem levoknek kell beengedniuk szegenyt!!! Meg olyan is szokott lenni, hogy az ablakra kenodve zenet hallgatok a vonaton, es nem adom at a helyemet a terhes nonek!! Istenem, es ezek csak az illetlensegek, a hibazasrol mar ne is beszeljunk, peldaul ha rosszul kalkulalok es vakmeroen azt hiszem, meg kifordulhatok a keresztezodesbol, mire ideer az a masik auto, es akkor kifordulok gyorsan de o meg dudal mogottem, en meg csak bocsikazok!! Mekkora egy rohadtkocsogbunkovagyok, igaz-e, fujjjfujjfujj!!

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.17. 21:57:26

@Turchi: nem vagyok meglepve :-)
egyébként mivan, letiltott a CIA az internetről?
írjál már egyszer egy posztot lécci.

2016.02.17. 21:57:33

@Dragonlady (Bp, Hun): @tableno: Igen, en is ugyanezt gondoltam amikor olvastam roluk, csak ugy elmeseltem, relevansnak ereztem. :D

blackhairlady 2016.02.17. 22:00:23

@mojyo: :)))) mondom, hogy ne tunj el:)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.02.17. 22:35:20

alapvetően illedelmes embernek tartom magam és remélem, környezetem is, ám ezt a buszajtónál köszöntést egyszerűen nem tudnám hová tenni: nem oda a helyre és nem ahhoz a cselekményhez való.
elsőre kandi kamerára gyanakodnék, vagy egy sitcom jelenetére. mintha egy pék vagy egy hentes böffentéssel fogadna az üzletében.

pappito · http://pappito.com 2016.02.17. 22:38:58

@mojyo: kösz a WataMote tippet, megnézem, hogy elérhető-e a kölcsönzőben

pappito · http://pappito.com 2016.02.17. 22:42:53

@svájci sapka (ch): nem.
sőt, magányos sem vagy, mert én se unatkozom soha.

Igazából az unatkozást pont úgy nem tudom értelmezni mint a honvágyat. Ismerem a szavak szótári jelentését, de mégsem ismerem az értelmüket. Fura.

pappito · http://pappito.com 2016.02.17. 22:57:25

@adamskij: itt szokták mondani hogy helló meg gud déj meg leszálláskor, hogy thank you driver :)

ezt szokták meg

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.17. 23:05:36

@adamskij: Milyen igazad van. Ha egy buszsofőr nemcsak vezeti a buszt, hanem szolgáltatást nyújt, azaz üdvözli a kedves utasait a buszon (mint ahogy mondjuk egy stewardess is üdvözli az utasokat a repülőgép fedélzetén), az nem is lehet más, csak egy böffentés, az utas reakcióját pedig biztosan tucatnyi kandikamera figyeli. Hogy én erre nem gondoltam korábban!

Szólok is anyukámnak, hogy menjen a fenébe. Minek mondott ő nekem olyat, hogy az üdvözlést illik viszonozni? Hiszen ez ma már nem trendi. Haladni kell a korral, és figyelmen kívül kell hagyni a másik embert. Csak az ego számít.

Na, ma is tanultam valami újat. Köszönöm nektek! Jó éjt!

2016.02.17. 23:11:39

@A nagy kékség: Nyugodtan ignorald a tobbi reakciot amit kaptal, csak arra reagalj, ami megfelel az elmeletednek a kivandorlo magyarok penzehes egoizmusarol, arra is lehetoleg kiforditva valaszolj, direkt felreertelmezve, es az osszes tobbi neked szant eszrevetelt, hozzaszolast, ervet dobd ki a fenebe! Ezt mindenkeppen illeszd be meg a folyamatabradba elalvas elott, a 2-es 3-as 4-es pontok koze, hogy holnap megfeleloen tudjad mar csinalni, es az 5-os ele pedig ne felejtsd el oda tenni, hogy azt mindig emlitsd meg, hogy ez a blog egy belterjes, szubjektiv klub, ahol bizonyos velemenyek nem elfogadottak, sot, teged direkt kiutalnak, pusztan azert, mert ramutatsz a kivandorlo magyarok penzehes egoizmusara es bunkosagara. Ezt sose felejtsd el hozzatenni, mielott elkonyvelsz minket penzehes egoista bunkoknak elalvas elott. Leirtad? Jo, akkor szep almokat.

pappito · http://pappito.com 2016.02.17. 23:24:04

@mojyo: tisztelem az erőfeszítésed, sziszifusz volt a jeled az oviban?

kettőt szűrök mielőtt olvasni kezdenék - a kommentek értelmi szintje és általános színvonala egyből fölmegy 95% körülre.

2016.02.17. 23:27:03

@pappito: En vagyok a sziszifusz? Dehat en ma csak 3x szoltam hozza, masok lenyomtak vele egy egesz veszekedest. :D Mar mondtam, nekem ma csak akadt egy szabadon beoszthato napom es annyira utalom a sajat dolgomat amit csinalni kellett volna, hogy inkabb itt logtam. :D

pappito · http://pappito.com 2016.02.17. 23:32:13

@mojyo: mások veszekedését nem látom, mert az ő kommentjeit nem látom, aki neki regál azt meg átgörgetem általában. Csak hát az van, hogy (petit komingáut) mindig elolvasom amit kommentelsz. Még akkor is, ha.

Ez van. Most már tudod.

2016.02.17. 23:47:01

@pappito: Jajj, mindjart elpirulok en, pedig igazan nem tudom mit vesztenel vele, ha atgorgetned azokat is, de termeszetesen igazan kedves toled. :D

pappito · http://pappito.com 2016.02.17. 23:50:36

@mojyo: ugyan, szóra sem érdemes. végre összeszedtem a bátorságom, hogy megmondjam :)

2016.02.18. 07:06:23

@Dragonlady (Bp, Hun): Ma már többször letiltottak de van egy kimondatlan egyezményünk, szerintem, ahogy belépek már ki is dobnak, pár perc múlva meg visszaengednek. Miután már dédanyáim felmenőéig ismernek, valszeg valaki visszakapcsol DD. Miről írjak, a CIA-ről? Akkor megint letiltanak... Na meg tudod hogy utálom az embereket, aztán csak menne a balhé, na jó, van pár kedvencem is

kardio1 2016.02.18. 07:54:24

@mojyo: ha visszagorgetsz az eredeti introvertalt - extrovertalt meghatározásodig, ott te is láthatod, hogy egyetlen egy kritérium alapján különíted el a két csoportot, hogy kit mi tölt fel: az egyedüllét, vagy a társaság. Szerintem meg, noha ez igaz, más szempontok is fontosak a két csoport elkülönítésehez. Így nem teljesen más fogalomkörben mozgunk, csak részben eltérőben.

2016.02.18. 09:25:33

@mojyo: Szinte minden hozzászólásából süt a frusztráltság, nem kell felvenni semmit azok közül, amit ír. Röhögjél rajta, vagy szűrd, azt kész. Ezek az igazság bajnokai emberek a legszörnyűbbek Mo.-n. És kurva sokan vannak, az a baj.

2016.02.18. 12:57:36

@kardio1: De ez nem az en meghatarozasom, hanem masoke, azok alapjan, amit ezekrol olvastam, mert ezek mindenki altal hasznalt, valoszinuleg eredetileg tudomanyosan meghatarozott fogalmak. Igen, mondtam mar, hogy pont ez a tudomany hidegen hagy, es teljesen a konyhatudomany es koznepi szobeszed alapjan hasznalom, tehat lehet, hogy nem jok, de attol meg nem en talaltam ki, es ahhoz, hogy elfogadjam, hogy nincsen igazam, kene nekem az, hogy akkor a lexikon szerint akkor mi a pontos definicio, de nem a tied, hanem a hivatalos meghatarozas :D Nekem nincsen annyira jogom sajat definiciot formalni olyan fogalmakra, amelyeket masok is hasznalnak, es ezert szerintem neked sem a sajatodat kene rajuk hasznalni, ha masokkal is szeretnel ezekrol beszelgetni, de mondjuk, pont ennel a posztnal volt, aki azt a szot definialta ujra, hogy "rajzfilm", szoval ez van, mindenki "mas fogalomkorben mozog" (zsenialis eufemizmus) :D Csak akkor meg mi ertelme van kommunikalni, azon tul, hogy ezt meg tudjuk allapitani. :D

kardio1 2016.02.18. 13:52:55

@mojyo: nem az volt a mondandom lényege, hogy az általad említett meghatározást te találtad ki, vagy a szakirodalomban olvastad, nyilván ez utóbbi. Felkeltetted az érdeklődésemet, megprobaltam utánaolvasni (lám, mire jó ez a blog :-) ). Elég forrásfuggo a dolog, így megprobaltam Junghoz visszamenni, végülis ő alkotta meg ezeket a fogalomparokat, melyek a különféle személyiségtípusokat leírják.
Talán azért értelmeztük másként, mert én tovább is gondoltam. Valójában ez állunk olyan messze egymástól.
"Egyezzünk ki döntetlenben, mondta a fekete vitéz" :-)

2016.02.18. 14:09:43

@kardio1: Jo, rendben, akkor te gondold tovabb a sajat fejedben es beszeljel olyanrol, ami csak ott van es en nem latom, en meg ugy hasznalom, ahogy en olvastam, es akkor tovabbra is ertsuk felre egymast, majd talaljuk ki, hogy nem is vagyunk messze es hivjuk dontetlenek. :D Rendben van, megegyeztunk. :D Mar amugy engem se erdekel a tema regen, hanem, amint eszrevetteted, atultem egy masik lora :D Egy ideje most mar azt probalom valahogy megertetni, hogy mennyire ledobbent ez a fajta kommunikacio, dehat termeszetesen ez mar az en egyeni problemam. :D En is mindig tanulok ezen a blogon, nahat! :D

kardio1 2016.02.18. 18:29:16

@mojyo: kár, hogy nem sikerült világosabban fogalmaznom, akkor talán nem éreznéd még mindig úgy, hogy elbeszélunk egymás mellett. Pedig nem is.
Egyébként nagyon bírom a humorodat, a szösszeneteid nagyon jó stilusuak és talaloak.

Evain 2016.02.19. 09:28:13

@mojyo: erről azért eszembe jut, amit pont ebben a kommentfolyamban írtál a meg nem értésről és a férleértésről. :)
A "lerajzfilmezésen" való felháborodásom kábé annyira komoly, mint ez:
media.makeameme.org/created/gasp-how.jpg

Szóval akkor próbáld meg ismét, az alábbi szöveget felolvasni, hozzáképzelni a boxert, hogyaszondja:
Lerajzfilmezted az animét (L'ecsót)?!?!?!

De rájöttem, hogy lassan jobban teszem, ha minden kommentemhez hozzáteszek egy ilyet. :P

2016.02.19. 11:53:33

@Evain: Hat te meg tul komolyan vetted az en komolyan vevesemet :P :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása