oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 07. 06:44,  Egy botrány belülről 110 komment

2016. február 07. 06:44 Határátkelő

Egy botrány belülről

Noha az egyik mai ajánlott írás szerzője határozottan állítja, hogy semmilyen belső információja nincs a Volkswagen-botrányról, azért pár érdekes dolgot mégis megtudhatunk a wolfsburgi hétköznapokról, főleg, hogy Edit férje a gyárban dolgozik… Aztán megnézzük, tényleg bunkók-e a hollandok, végül ellátogatunk abba az országba, ahol a legtöbb nő látható miniszoknyában terpeszben nyílt utcán.

volkswagen_gyar_foto_flickr_com_bruno_kussler_marques.jpg(Fotó: flickr.com/Bruno Kussler Marques)

Kezdjük Németországgal és az utóbbi idők egyik legnagyobb botrányával. Igen, a Volkswagenről van szó, ráadásul az az érdekes helyzet állt elő, hogy az Élet a határon túl blog szerzőjének, Editnek a férje a gyárban dolgozik. Persze mesélni nem mesélhet semmit, de azért mégis érdekes kicsit közelebbről megnézni, hogyan is csapódik le a mindennapokban az egész vállalatot és a német autóipart is megrázó balhé.

„Még a botrány kezdetén megkérték az összes dolgozót, hogy ne nyilatkozzanak semmiről, és amennyiben lehet maradjanak távol mindentől, ami ezzel kapcsolatos. (..) Munka van, sőt lesz is. Az ő projektjük nem állt meg, de érezhetőek változások.

Nos, az első a költségcsökkentés. Nincsenek felesleges plusz kiadások, sőt nem felesleges kiadások is alig. Mindig várjuk, hogy mit nyilatkozik a szakszervezet, de persze van, hogy hiába. Volt egy nagygyűlés a dolgozóknak szervezve, ahova a Zuram is szándékozott elmenni, mert még tök jó pólót is adtak.

A gyűlés előtti estén azonban kapott a Zuram egy telefont, miszerint a főnöke behívatta egy külön meetingre, és szó nem lehet arról, hogy ő gyűlni menjen. Volt morgás aznap este rendesen, de nincs mit tenni, amit a főnök mond, az úgy van.

Persze másnap kiderült, hogy azért kellett bemennie, mert a gyűlésen elhangzott információkat a főnöke már hamarabb megkapta, így az első lépéseket ehhez meg kellett tenni.

Ehhez persze tudni kell, hogy a Zuram kezében fut össze a program teljes pénzügyi része, ő tervezi, engedélyezi, vagy nem engedélyezi a kiadásokat, tehát most az ő feladata meghúzni a költségeket. (...)

Annyi már most érződik, hogy vannak szerkezeti átalakítások, létszám-optimalizálás is. A Volkswagennek nagyon sok alvállalkozó dolgozik be, ezeknek az alvállalkozóknak számolni kell azzal, hogy a projektjük végeztével nem biztos, hogy van folytatás, sok kölcsönzött munkaerő kerül vissza eredeti helyére. A külföldi gyárakból érkezett dolgozók közül sokakat visszarendelnek a hazájukba, hogy az eredeti gyárban folytathassák a munkát. (...)

Annyi biztos csak, hogy minden nappal, héttel változhat, és változik is a helyzet, amit az egyik pillanatban kőbe vésnek, a másikban simán törlik, és viszont. Ez persze csak az én személyes tapasztalatom, véleményem, amit mint wolfsburgi lakos, és egy dolgozó felesége szereztem. A Zuram meg nem mondhat semmit se.

A Magyarországon megjelent cikkek is elég érdekesre sikerültek. Voltak csak simán félrefordítottak, voltak simán baromságok is. A kedvencem a Wolfsburg, mint szellemváros. Kínunkban itt röhögtünk, hogy tök jó, hogy Wolfsburg szellemváros lesz, mert tönkremegy a gyár, és akkor nem lesz munka, és mindenki el fog költözni.

Én meg láttam magunkat, amint a tök üres városban élünk az új házunkban, a kertben termesztjük a zöldséget, gyümölcsöt, tartjuk a tyúkokat. Persze a cikk első bekezdésében már annyi tárgyi tévedés volt, magáról a városról, hogy az tényleg vicces. A kedves újságírónak nem lett volna nehéz dolga, ha már egy wikipédia szócikket elolvas, kevesebb hülyeséget ír le, a szellemvárosos vízióját nem vitatom, mert bármi lehet, de ebből ma még semmit nem láttunk.

Bementünk a városba nézelődni és az outlet centerben bizonyos boltokba nem lehetett bemenni, csak ha sorba állt az ember, pedig esett az eső. Tehát még nem szellemesedünk, vagy éppen hogy igen, azért vásárolt mindenki, mert tartalékol.

Michael Kors táskákból legalábbis biztosan, mert ott volt a legnagyobb sor. Nem álltunk be, én tartalékolok másra, hátha tehenet is vennünk kell, dacára annak, hogy félek a tehenektől, majd csak megbarátkozok eggyel, mert nekem kell a tej a kávémba.

Viccet félre téve, egyáltalán nem rózsás a helyzet, de nem is olyan sötét, mint ahogy azt sokan lefestik. Élünk, ahogy eddig, mindenki teszi a dolgát, figyel, vár.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el, a magam részéről erősen ajánlom, Németországról pedig itt olvashattok többet.

Bunkó-e vagy?

Él egy olyan kép a hollandokról, hogy „bunkók”, de legalábbis a magyartól eltérően értelmezik az udvariasság fogalmát (amivel azért nincsenek egyedül, teszem hozzá). Mint a Holland Waffel blog szerzője írja, ők a maguk részéről meg is örültek ennek, mert ha tényleg ami a szívükön, az a szájukon, akkor ez nem is lesz olyan rossz.

holland_utasok.jpg

„Végre nem kell gondolatot olvasnom, hogy ki mire gondol, miközben valami teljesen mást mond, hanem mindenki tisztán nyílt lapokkal játszik. Ehhez képest, az igazság az, hogy se a munkahelyen, se a privát életben nem találkoztunk ilyen jellegű „bunkó” megnyilvánulással.

Mindenki abszolút segítőkészen, barátságosan állt hozzánk. Sőt a munkahelyen egy olyan dologra is felfigyeltünk, ami Magyarországon – és szerintem sok más országban sem – egyáltalán nem jellemző: a munkához és a munkatársakhoz való teljesen laza hozzáállás. Egy holland cégnél az első számú legfontosabb cél nem az eredmény, hanem, hogy mindenki jól érezze magát.

Ez persze nincs így világosan kommunikálva, mert naná, hogy vannak tervek, és elvileg kell hozni az eredményeket és számokat, de például, amikor én nagy lendülettel belevetettem magam a munkába, akkor óvatosan felvilágosítottak, hogy ne rohanjak annyira, hanem majd szép lassan, rengeteg fölösleges meeting során majd szép lassan közösen eljutunk egyről a kettőre. (...)

Amikor elkezdtem naponta vonatozni a munkába, akkor rájöttem, hogy a hollandok tényleg „bunkók”, ha tömegközlekedésről illetve, ha specifikus akarok lenni, akkor, ha sorban állásról van szó.

N.-val megdöbbenve tapasztaltuk, amikor elkezdtük figyelni, hogy a hollandok nem tudnak sorban állni. És az elvárásunk még csak nem is közelít az angolokéhoz, akik még a buszmegállóban is fegyelmezetten sorban állnak, hanem csak egy átlagos magyar sorban állást vártunk volna el.

De nem, itt, ha kinyílik a vonatajtó, akkor a felszálló tömeg megkezdi a felszállást, tekintet nélkül arra, hogy esetleg valaki leszállna, és egymást tapossák az ülőhelyekért.

A hektikus sorban állásra egyébként mindenhol lehet példát találni, egy gyorsétteremben vagy a parkolóautomaták előtt az egy sorból villámgyorsan kialakulhat két sor, majd vissza, szóval résen kell lenni, és fel kell venni a sorban állás dinamikáját. :)

Ezzel szemben viszont nem egyszer fordult elő a szupermarketben, ha csak egy vagy két termék volt a kezemben, hogy előre engedtek a sorban.

Tehát összességében semmiképpen nem tekinteném a hollandokat bunkónak, sőt, mindössze a tömegközlekedés és a tömegben való közlekedés egyszerűen eltér a Magyarországon megszokottól.”

A teljes posztot itt találjátok, ha pedig Hollandia érdekel, akkor itt érdemes keresgélni.

Imádnivaló őrület

Nagyon sokáig az egyik kedvenc blogom volt a 90 millió fülöpke, ami sajnos aztán elhallgatott, ám most, bő egy évvel később újraéledt (legalábbis egy poszt erejéig biztosan, de én reménykedem a folytatásban), méghozzá egy nagyszerű, Vietnamról szóló írással. Amit persze erősen ajánlok a figyelmetekbe.

vietnam.jpg

„Az ünnepek jöttek, én meg mentem Vietnamba, mert dec. 24. és jan. 4. között kettő darab munkanap volt fülöpéknél és ki akar 10 napot eltölteni egyhuzamban Manilában úgy, hogy nincs munka?

Volt kedvezményes jegy HCMC-be - Ho Chi Minh Citybe, amit eredetileg Saigonnak hívtak, de Ho Chi Minh, a nagy hazafi tiszteletére átkeresztelték halálakor - ráadásul lakik ott egy kedves ismerős házaspár, Rita és Áron, akik elszállásoltak. Egy élmény volt, pláne Olivér fiúkkal - 2 éves - kötött barátságom, aki igen élénk érdeklődést mutatott mindenfajta elektronikai cucc iránt.

Vietnam bájos hely, csak kicsit nehéz bánni a pénzzel, mert 1 amerikai dollár 22.500 vietnámi dollárnak felel meg és kell egy kis idő még rááll az egyszeri turista agya - 2 év kihagyás után nyugodtan tekinthetek magamra így - a százezrek és milliók szórására.

Sok kellemes élményben volt részem, de legjobban talán az maradt meg, hogy sosem láttam még ennyi nőt miniszoknyában terpeszben nyílt utcán, ahogy ülnek a robogókon - és még csinosak is. Az országban ugyanis 40 millió motorbicikli jut körülbelül 91 millió emberre.

Őrület a forgalom, de imádom, egy nagy káosz, de lehet folyamatosan haladni, nem úgy mint a manilai forgalom, az is őrület, de azt utálom - pláne, amikor mindenki megkapja a fizuját és 3-4x-ére nő aznap és másnap mindenfajta menetidő, mert mindenki megy rögtön szórni a pénzt.

Sok mindent láttam már szállítani motoron az elmúlt pár évben, de a kerítéskapu, amit itt láttam, az emelt egyet a téten. (...)

A következő közlekedési szabályok vannak érvényben:

1. A piros jelzés csak amolyan mellékes fényforrás az éterben - az egyik xe om-om elég lassan ment egész utunk során, kb. 30-al, de következetesen hajtott keresztül minden piroson.

2. Forgalommal szembe menni nem gond, csak dudálni kell.

3. Ha dugó van az úttesten, használd a járdát

4. Zöld jelzésnél elől állva nyugodtan beszélgess, ha nem indulsz el, majd kikerül a mögötted levő 100 motoros.

5. Bárhol megfordulni vagy bármi olyat csinálni, amiért mondjuk Oroszországban a mögötted levő kiszáll a kocsiból és a YouTube-ra feltöltött fedélzeti kamera felvételén azt látod, hogy agyonver, azt lehet, csak dudálj hozzá. (...)

Ami érdekes volt még számomra, hogy egyáltalán nincsenek érméik, csak papírpénzük, amit itt a fülöpöknél is nagyon bírnék, mert a sok kis vasbuznyák nagyon tudja húzni az ember zsebét.

Ittam finom vietnami kávét, enni viszont nem ettem jókat, pedig az volt a fejemben, hogy finom konyhájuk van, meg olvastam máshol is, de valahogy engem elkerültek az igazán jó ételek.

A teljes írást itt találjátok, olvassátok és nézegessétek a képeket!

A moderálási alapelveket itt találod. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Hollandia Vietnam

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr478365846

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás? 2016.02.08. 09:46:39

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel? A VW-nek volt és van ezen kívül több szem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 12:22:21

@Einsatzgruppe:
Se nem legnagyobb se nem piacvezető. A többi stimmel.

Herr Géza 2016.02.07. 12:24:48

@Einsatzgruppe: A viläg legnagyobb, legerősebb autógyára monentán (és elég rég óta) a Toyota. Ha pedig a VW így folytatja ( nem csak a mostani balhéra gondolok, hanem arra is, hogy mit tud jelenleg a VW felmutatni az alternatív meghajtások területén...), hamarosan a 2. hely is necces lesz....

Herr Géza 2016.02.07. 12:34:22

@diggerdriver: Khm, khm... Úgy tűnik egy elvakult Golf rajongóval van dolgunk...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.07. 12:40:40

@fhdgy: Most egy bevásárlás közben milyen társaságra vágynak?
:D
Ha így lenne, nem lenne célszerűbb hétköznap délelőtt megtenni ezt? Nyugodtan téblábolhatnának egymás között...
@Praliné.: Így-így.
:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 12:45:40

@fhdgy:
Bazmeeeeg. Pont erről írtam a posztomban amit most küldtem el HA-nak.
Két posztom van benn. Az egyik az még egy napom története egy érdekes munkáról, a másik meg a tegnapi felhívásra a kultúrsokkról.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 12:46:34

@Herr Géza: Az avatarkép sem gyenge. A nicknév mit jelent?

SzZoole 2016.02.07. 12:57:36

@diggerdriver: a nazi SS-el Es Hitlerel van kapcsolatban.
Vegrehajto ero/csapat.
Ugy latszik Hintus probalkozik.

fhdgy 2016.02.07. 12:58:29

@svájci sapka (ch): Ugye nem vetted komolyan a kérdést?

Mondjuk a boltok is okolhatók a helyzetést. Én például nem szerettem a csütörtököket, mert akkor volt abban a boltban, ahol reggelit szoktam venni nyugdíjas nap!

Miért nem úgy hírdették, hogy csak 9-től?

kardio1 2016.02.07. 13:00:18

@Herr Géza: konkrétan a VW a botrány előtt már első volt, megelőzte a Toyotát, most visszacserelodtek a szerepek.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.07. 13:02:52

@fhdgy: Nem, dehogy. De tényleg nem értem.
Sokkal egyszerűbb lenne az ő életük is.
:)

Herr Géza 2016.02.07. 13:08:20

@diggerdriver: Kb. "bevetési csoport", "kommandó".....

fhdgy 2016.02.07. 13:08:49

@svájci sapka (ch): Hidd el, hogy ők más világban élnek és főleg másképp működik az órájuk.

Erre egy történet: egy 84 éves öregurat tanítgattam internetezni. Egyszer szólt, hogy segítsek neki egy e-mail-t megírni. Jó rendben van, mondtam.

Az egész e-mail írásnak meg kellett volna történnie öt perc alatt, de 57 percig tartott. Képzelheted, hogy mit éltem át! De a fekete leves a végén volt:

A végén az öregúr felugrott és mint egy kisgyerek úgy örült és azt kérdezgette,hajtogatta , hogy ugye milyen gyors voltam, ugye nilyen gyors voltam.

No, azt képzeld el, hogy milyen nehéz volt tűrtőztetni magam!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 13:16:13

@kardio1: A Toyota éveken keresztül a General Motorssal volt versenyben aztán szállt be a VW. Elég pünkösdi királyság volt az elsősége, most megint a Toyota az első.

arncht 2016.02.07. 13:17:21

Udvariassagi szempontbol az osztrakok is nagyon hasonloak... Liftben, tomegkozlekedesen mindenki csak megy a maga feje utan, a babakocsisokkal, oregekkel nem nagyon foglalkoznak, viszont az eloirt helyet fenntartjak nekik.

Muscari 2016.02.07. 13:18:02

@fhdgy: hát ez nagyon jópofa :-)
De legalább megpróbálta, azt is értékelni kell!

Herr Géza 2016.02.07. 13:19:20

@kardio1: Az év közben volt ilyen helyzet tényleg, de az év végére nagyobb lett a különbség, mint tavaly. És: a GM is nagyon a VW nyakába ért.
Privát vélemény: a német piacon még nem látszik a VW visszaesése (ők tartanak ki a legtovább...), de ahogy az ügyet a VW a német kuncsaftoknál kezeli, úgy idén azt hiszem büdös nagy pofonban lesz részük...
A VW a belföldi piacon a legszemetebb after-sale politikát űzi véleményem szerint, pont azért, mert az elvakult VW kuncsaft hátán fát lehetett vágni. Gyanítom, hogy idén a fagyi visszanyal....

fhdgy 2016.02.07. 13:20:53

@diggerdriver: Lehetne egy tiszteletpéldányt kapni belőle?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 13:23:17

@Herr Géza:
Köszi.
Egyébként visszatérve a VW botrányra én egyszerűen nem értem hogy történhetett. Hogy hogyan reménykedhettek abban hogy nem derül ki?
Az tény hogy a károsanyag kibocsátási szabványok valami teljesen fals irányba viszik el a motorfejlesztéseket. Ezek a kis hengerűrtartalmú turbós motorok nagy autókba szerelve vicc kategória.
Ez körülbelül olyan mint a háború előtt Angliában az autók adózását a hengerfurat átmérőjéhez kötötték. Így aztán megjelentek az extrém hosszú löketű motorok hogy kijátsszák a szabályozást.

macamuca [IHUN] 2016.02.07. 13:23:48

@Einsatzgruppe:
Az autókhoz nem értek.
De.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Nokia, akik/ami telefonokat gyártott. Na, már rég nincs. A világ /világgazdaság nem omlott össze, az élet megy tovább. Most más a legnagyobb/vezető telógyártó, Ennyi.

fhdgy 2016.02.07. 13:26:39

@Muscari: Természetesen igazad van. 84 évesen kezdeni internetezni, tiszteletre és csodálatra méltó dolog.

Jó sok munkám volt benne, de megérte, mert úgy érzem,jó ügy volt. Természetesen grátiszban csináltam.

Az is jó érzéssel töltött el, hogy valakinek kaput nyithattam egy új világra.

Sokat olvasott az öregúr az interneten és jó volt róla elbeszélgetni.

SzZoole 2016.02.07. 13:26:54

@fhdgy: itt az en tapasztalataim szerint ,nekem nincs problemam a nyugdijasokal.
Mondjuk a nagybevasarlas nem az en dolgom nalunk,de azert egy heten parszor be szoktam menni az uzletekbe egy ugynevezett meal deal-t venni,ami egy szendvicsbol,uditobol es egy chips/csokibol all ossze.
Az idosek ezt latvan siman maguk ele engednek a penztarnal,mondvan,hogy nekik tobb minden van a szekerukben/kosarukban es Ök amugy is raernek.
Egyeduli problemam a kozlekedesben van veluk,de az sem veszes,csak tobb turelem kell felejuk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 13:28:16

@fhdgy: Ezt hogy érted? Itt meg fog jelenni. Legalábbis reményeim szerint. A blogomon meg mindenképpen de HA-é az elsőség joga.

fhdgy 2016.02.07. 13:28:50

@diggerdriver: Megvallom őszintén, hogy én nem értem, hogy hol a probléma. A hatóságok azt kapták, amit akartak. Megkapták!

Nem kellene hülye szabályokat hozni!

fhdgy 2016.02.07. 13:29:51

@diggerdriver: Jó, akkor várok a soromra!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 13:30:52

@macamuca [IHUN]:
Bizony. A Nokia telefon legendákat gyártott. Aztán hol van? Hol van a Siemens telefon? az Erickson telefon?

fhdgy 2016.02.07. 13:37:21

@diggerdriver: A Siemens egy kicsit más. Náluk a mobiltelefon csak egy kis kiruccanás volt. Azon meg nem csodálkoznék, ha a Nokia egy teljesen új telefenon dolgozna és egyszer csak kirukkolna vele.

Tudtommal nem kötötték ki, hogy nem gyárthatnak a jövőben telefonokat, csak azt, hogy nem Nokia néven.

A microsoft tudtommal nem az egész Nokiát vásárolta meg, hanem csak a telefonokat gyártó részét.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 13:40:00

@fhdgy:
Megmondom úgy ahogy van én még jó Siemens termékkel nem találkoztam. Lehet hogy erősáramú termékekben jók de amit a lakosságnak gyártanak az nem egy nagy durranás.

Csodabogár 2016.02.07. 13:46:55

@svájci sapka (ch): Vannak akik totál egyedül élnek és néha rájuk akar dölni a menyezet.:-(
Jómagam óvakodom a szombati vásárlástól mert tele van kölykökkel az üzlet.:-)

fhdgy 2016.02.07. 13:47:13

@diggerdriver: Dolgoztam a Siemensnek, de lakossági termékeiket nem igazán ismerem.

Erőmű és vasúti irányításban erősek, de a programozási megoldásaik ezen a területen sem nyerték el a tetszésemet.

nemor 2016.02.07. 13:53:44

@diggerdriver: most dobtuk ki a 240 literes, 21 éves Siemens hűtőnket, elromlott a fagyasztója. Nem sokkal előtte mértük ki, 0,8-0,9 kWh-t fogyasztott. Egész életében egyes fokozaton ment :)

Off.
Tojás + hideg sütő tippért örökre adósod vagyok. A geológus és a teológus a kettő közti különbség ;) Köszönöm!!

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2016.02.07. 14:02:50

@fhdgy: Nokia él és virul, de jelenleg főleg hálózatot gyárt illetve navigációban erős. (ezt nem sokan tudják róluk) Ha lesz telefonja, akkor azt nem ő fogja gyártani, csak a nevét adja hozzá...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 14:08:09

@nemor:
Nővérem most dobta ki 30éves Lehel hűtőládáját. Még működik csak meg van viselve.
Anyósoméknál még mindig működik és használatban van az én 400literes Lehel hűtőládám amit 1999-ben vettem. Van a családban működő Lehel hűtőszekrény 1969-ből.

Örülök hogy segíthettem:)))))))))))))))))))

micsoda? 2016.02.07. 14:20:25

Kicsit gyenge volt, de legyen ez az én bajom:)

Hari Seldon 2 2016.02.07. 15:26:59

@Einsatzgruppe:
10 éve a Micosoft-ról sem hitte senki, hogy nem zabálja fel a világot. Meg 5 éve hogy a Nokiáról, hogy a telefongyártást. Aztán jött egy váratlan fordulat a piaci igényekben és a fasorban sincsenek. Ettől függetlenül én sem hiszem, hogy a VW összeomlana. Lesz egy kis visszaesés, de nagyjából átvészelik.

Hari Seldon 2 2016.02.07. 15:31:01

Nem szeretem a "a Zuram" kifejezést.
Egyrészt kezd közhelyes lenni, másrészt degradáló a nőkre nézve, hogy uruk van. (érsd: az úr uralkodik a másik fölött)
Tudom, hogy egy időben divat volt, ilyen álrégieskedő kifejezéseket használni, nekem nem tetszik.

Hari Seldon 2 2016.02.07. 15:35:18

@Herr Géza:
Ezt mondom én is. Lehet, hogy erős, de nézzük meg a saját területén a nem is olyan régen sztárnak számító Microsoftot, meg Nokiát. Nem mondom, hogy eltüntek, de lényegesebben hátrébb kerültek. Jött egy másik cég aki kitölti az űrt.
Hogy hülye Jurassic Park-os kifejezéssel éljek:
"az élet utat tör magának"
A piac is utat tör.
És az benne a jó, hogy senki sem mehet biztosra, hogy hátra dőlhessen.

Hari Seldon 2 2016.02.07. 15:39:48

@kardio1:
Nem volt első (egyszer sem egész évre vetítve), csak a 2015 első féléves eladások terén volt pár ererrel több eladott autójuk.
- De "félidőben" nem hirdetünk győztest... :-)

fhdgy 2016.02.07. 15:52:34

@Hari Seldon 2: De a világcsúcstartó cím azért járt volna neki!

Herr Géza 2016.02.07. 15:52:53

@nemor: Hát 21 éve is valószínűleg az a Siemens hűtő imár BSH gyártásban készült. Ugyanaz a cég (BSH=Bosch Siemens Haushaltsgeräte) gyártja mindkét márka cuccait, az egyiken Bosch, a másikon Siemens tábla van, még külsőleg/belsőleg is szinte tök egyformák, de a Bosch a felső kategóriás termék, a Siemens a középkategória, azaz a technikában azért van árnyalatnyi különbség. Az új fejlesztések mindig először Bosch-ként jönnek ki.

Herr Géza 2016.02.07. 15:53:48

@Hari Seldon 2: Így van, erre utaltam én is...

M. Péter 2016.02.07. 15:54:07

@zebralany: A HERE térképeket tavaly eladták a 3 nagy német autógyártónak.

Herr Géza 2016.02.07. 16:01:36

@zebralany: Nokia navigációban?? De nem hardver oldalon, hanem a software (Nokia Here) területén. Ezt az ágat viszont pont most vette meg a BMW/Daimler/Audi konzorcium, akik a Google ellen szállnak harcba vele, azaz pontosabban a Google befolyását, terjeszkedését akarják csökkenteni az autó/internet/asszisztenciarendszerek területén.
Szóval már az sem a Nokiáé... :)))

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2016.02.07. 16:21:37

@M. Péter: Jogos, látod Ennyire elfelejtették a Nokiát mióta nem gyárt telefont....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 16:26:47

@Herr Géza: Én HERE navigációt használok és jól működik.

33621 2016.02.07. 16:53:18

@diggerdriver: Nekem 17 évig volt elöltöltős Siemens mosógépem, de akkor is csak az üstszáj gumit, meg valami kicsi dolgot kellett rajta cserélni. Így nekiadtam egy ismerős htg szerelőnek, ő megcsinálta és még használhatóan eladta. Én meg vettem egy Bosch-t ami azóta is jó!

33621 2016.02.07. 16:58:20

A poszthoz hozzászólva, azért a miniszoknyában motorozók látványosak lehetnek!:-)

Herr Géza 2016.02.07. 17:00:51

@diggerdriver: Én is használom mobilon, nagyon rendben van, bár rendesen szívja az akkut, igaz a Google Maps sem különb...

Csodabogár 2016.02.07. 17:04:09

@nemor: Nálam minden Siemens volt, sajnos a hűtő szigetelése elöregedett és nem volt már hozzá új. Nagyon sajnáltam, mert a legjobb hűtőm volt, 4 funkcióval ebből kettő fiók. Hasonló se létezik ma a piacon. Viszont a tűzhelyem, elszívóm és mosogatógépem szépen tartják magukat 16 évesek.

Hari Seldon 2 2016.02.07. 17:06:03

@33621:
Na kezd eljönni az igazság pillanata? Majd meglátjuk.

Most elkezték mindenhol nyomatni az innovációs híreket magukról. hogy ekkor és ekkor lesz elektromos autójuk. Meg automata vezetésű autójuk. Stb... Már jövőre (vagy ha nem akkor két év múlva) lesz itt a csoda...

Kicsit úgy csinálnak, mint a francia autós újságokban a Peugeot.

Ott is csoda autókat mutatanak. Aztán nézem, hogy a várható árusítás 2017 vége, meg 2018... Stb...
Érdekes a Renault kevésbé nyomul így a hazai médiában. Úgy látszik a Peugeot-nak jobbak a kapcsolatai a médiával (legalábbis, nálunk ezt érzékelem).
A VW nek meg a világon mindenhol jók a kapcsolatai az autós újságokkal. Most ők is elkezdték ezt a bemutató 2021-es féle vonalat vinni.

Ennél már csak a Tesla van lejjebb: Ők viszik a pálmát "a semmi előzetes beharangozása" sportágban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 17:08:44

@Herr Géza:
Ugye?
Én telepítettem már sokfélét. A Sygnic sokáig jó volt aztán egy fos lett. A tomtom alapból szar. A Waze minősíthetetlen. Még a navigont megnézem majd de nincs próbaverziója.

Hari Seldon 2 2016.02.07. 17:08:48

@33621:
Nekem az kéne. - Nálunk három gyerek van...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.07. 17:09:33

Ez erdekes poszt, mert mi ( a ferjem es en) a masik oldalrol vagyunk "erintettek" :) ugyanis mindketten az Air Resources Board-nal dolgozunk. A ferjem annak a tesztelo csoportnak a managere, akik felfedeztek a megbuheralt autok problemait...na, most megyek reggelizni, aztan jovok vissza olvasgatni a kommenteket. BtW a ferjemnek ma is be kellett menni dolgozni, mert egy ujabb adag kocsit kell tesztelniuk, es adatot szolgaltatni a kozelgo targyalasra...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 17:11:13

@Hari Seldon 2:
Én mindig csodálkoztam rajta hogy a magyar piac mennyire isteníti a német autókat. Messze felülértékeli a valós értéküktől.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 17:34:57

@fhdgy:
Amelyik nem romlik el. Amelyik egy igavonó barom. Amelyiknek nem kell a lelkét ápolni. Amelyiknek nulla presztizse van és ezért szaré-hugyé megveheted.

fhdgy 2016.02.07. 17:44:59

@diggerdriver: Ilyen csak a mesében van, nem?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.07. 17:52:36

"Én meg láttam magunkat, amint a tök üres városban élünk az új házunkban, a kertben termesztjük a zöldséget, gyümölcsöt, tartjuk a tyúkokat. "

Mindenki nyugodjon le a pic...ba. Új ház, zöldség, a gyár még évezredekig állni fog.

Herr Géza 2016.02.07. 17:59:19

@diggerdriver: A Navigon elég jó, de túl van árazva. 50-70 €-t nem adok ki egy appért, amikor a Here ingyenes, de végülis a Google Maps is használható.

Mrs. Clayton 2016.02.07. 18:09:49

@fhdgy: a fully expensed company car

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 18:52:03

@Herr Géza: Én is így látom. Nálam 35font a Navigon. A gugli is jó valóban.

Atika!!! 2016.02.07. 18:56:00

Azért gondolom a Németországban, meg a VW-nél sem mindegy, hogy valaki egy viszonylag magas beosztású ember felesége valaki, vagy egy gyári munkásé.

fhdgy 2016.02.07. 19:41:20

@diggerdriver: Mind a kettő, amit adtam, normális e-mail cím! Mi a gond?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 20:16:46

@fhdgy: Eddig egy jött és arra nem tudok válaszolni.

kardio1 2016.02.07. 20:20:03

@Zsuzsi65: amerikai kocsikat is tesztelnek vagy csak a kényelmetlen konkurenciát ? :-)

fhdgy 2016.02.07. 20:22:53

@diggerdriver: Van valami hibaüzenet? Eddig még mindenkivel tudtam e-mail-ezni privátban, aki felvette velem a kapcsolatot, vagy akivel én.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 20:26:26

Nincs csak kiírja hogy nem jó az email cím amire küldeni akarok.

SzZoole 2016.02.07. 20:48:12

@diggerdriver: ha mien zseniproli vagy Te,egy imelt sem tucc ekudeni,he:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 20:49:44

@Zoole[uk]: Menjapicsába tirpákkirály:)))))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.02.07. 20:52:59

@diggerdriver: Tirpakia Bekes megyeben van Te,egyceru:)))

nemor 2016.02.07. 20:54:57

@Herr Géza: Ezt nem tudtam, de tetszik: most a mosogatógép Siemens, a sütő Bosch. Ezek szerint ugyanaz:))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 20:55:03

@Zoole[uk]:
Mivaaaan?
A te hazád a vegytiszta hamisítatlan Tirpákország:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.02.07. 21:02:28

@diggerdriver: rosszul tudod,mert Bekesbol telepitettek oket Nyiregyhaza kornyekere.

"A 257 éve Nyíregyházát újranépesítő tirpákság történelmét és kultúráját bemutató háromnapos rendezvény kezdődött a nyírségi nagyvárosban kedden. A valamikori Nyíregyháza a török hódoltság évei során szinte elnéptelenedett, lakosainak száma néhány száz főre csökkent az 1700-as évek közepére. A fenyegető kihalást Károlyi Ferenc gróf úgy igyekezett megakadályozni, hogy 1753. május 16-án pátenslevelet adott ki birtokainak újratelepítésére, amit Petrikovics János szarvasi csizmadiamester szervezőmunkával segített. Károlyit és Petrikovicsot a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhely ma városalapítóként tiszteli, hiszen az egykori újranépesítés után indult fejlődésnek a település, amely jelenleg az ország hetedik legnagyobb városa, közel 120 ezer lakosával.
Az újratelepítés során 214 szlovák nemzetiségű család Békéscsabáról, Gyuláról, Mezőberényből, Orosházáról, Tótkomlósról és Szarvasról érkezett Nyíregyházára, s mellettük jött 117 família a valamikori Borsod, Gömör, Hont, Nógrád és Zólyom vármegyéből is a Nyírségbe. A betelepülők házhelyet, szántóföldet és szabad vallásgyakorlási jogot kaptak. Az első időkben azonban mégis részük volt vallási üldöztetésben protestáns-lutheránus, mai nevén evangélikus hitük miatt, amit dacos kitartással, konok méltósággal viseltek, s ezért illették őket a „tirpák” elnevezéssel, ami tűrőt, szenvedőt jelent"

fhdgy 2016.02.07. 21:02:58

@diggerdriver: Egy átfedést találtam. a többi meglepett!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.07. 21:06:57

@kardio1: mindenfele kocsit tesztelnek, az eloirasoknak minden kocsinak meg kell felelni:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 21:07:46

@Zoole[uk]: Mi a baj. A magyarok hazája se Elelköz. Idejöttek Magyarország a hazájuk. A tirpákok MOST szabolcsban élnek Szabolcs a hazájuk.
Mi a problémád?

SzZoole 2016.02.07. 21:08:24

@fhdgy: nem,csak ismerem a varosom tortenetet.
Itt van egy kis olvasni valo.

www.nyest.hu/hirek/kik-azok-a-tirpakok

SzZoole 2016.02.07. 21:11:46

@diggerdriver: nincs ezzel semmi baj,csak azt sugaltam,hogy az igazi Tirpakia Bekes megye,Szabolcsba csak bekerultek.
Olvasd el azt az oldalt,amit a tiszturnak kuldtem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 21:14:58

@Zoole[uk]: Haggyámá. Az igazi Magyarország Levédia?
A magyarok ide csak bekerültek...
Ne szégyelld hogy tirpák vagy én se szégyellem hogy sváb vagyok:)))))))))))))))))))))))))))))))))

fhdgy 2016.02.07. 21:23:54

@Zoole[uk]: Azt tudom, hogy Bíkésben sok tót volt-van. Vannak is jó ismerőseim közülük. A 80-as-90-es években sokat dolgoztam Békéscsabán, de azt soha, sehol nem hallotam, hogy valaki is tírpáknak nevezte volna őket, szemben a nyírségi tótokkal.

Lehet, hogy útnak indultak a bíkési tótok, de mire megérkeztek tírpákok lettek belőlük?

Mint írtam vala, van jó pár csabai tót, akikkel jó viszonyban vagyok. Nincs olyan ismerősöm, akiről tudnám, hogy tírpák, de biztos, hogy ők is jó emberek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 21:31:30

@fhdgy: @Zoole[uk]:
Ide a dunántúlra is sok tótot telepítettek a megűrült sváb házakba. A mi környékünkre például Bükkzsércből. Aztán a lakosságcsere következményeként is sokat telepítettek be mifelénk. Kevés tiszta sváb falu maradt az is inkább a Bakonyban.

SzZoole 2016.02.07. 21:58:33

@diggerdriver: nem szegyelnem en ha az lennek,de nem az vagyok.
Van egy vastag fekete konyvunk otthon,az 1800-as evek vegerol valo.Nagyapamek a haboru elott meg nemesek voltak nagy birtokkal rendelkeztek.Meg hegy is van elnevezve rolunk.En pedigres parasztszarmazek vagyok:)))

SzZoole 2016.02.07. 22:00:34

@fhdgy: olvasd el azt az oldalt amit belinkeltem neked,abban benne van,hogy honnan ered a tirpak megnevezes.

fhdgy 2016.02.07. 22:07:10

@Zoole[uk]: Már az előző hozzászólásaim előtt is elolvastam, amikor a téma felvetődött.

Ez nem változtat azon, hogy a tírpákot csak a nyírségi tótokra értve hallottam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.07. 22:12:24

@Zoole[uk]: Az vagy. Pedigréstirpákparaszt:)))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.02.07. 22:12:25

@fhdgy: en hallotam mar mindket megyerol.
Kepzeld el egy Bekescsaba -Nyiregyhaza NB-II-es focimeccsen mi tirpakozas ment oda-vissza:)))

nemor 2016.02.07. 22:21:53

@Csodabogár: én is feltétel nélküli híve maradtam a márkának.

mernok-ur 2016.02.07. 23:56:02

@Zoole[uk]: Azert Bekes megyeben ne nagyon tirpakozz, mert lehet alcsucson pattintanak a joemberek. Vicceltem csak :-)

A bekesi szlovakok nem mondjak egymasra, hogy tirpak. Csak tot. :-)

Muscari 2016.02.08. 07:45:47

@diggerdriver: a gugli többször bevitt minket a dzsindzsásba Szicílián, úttalan utakra terelt, azt hittem, hogy lemegyünk a térképről. Hidd el, rutinos utazók vagyunk, de ott annyit tévelyegtünk, mint még soha. Nálam a Google navigáció felejtős.

A Here Magyarországon bevált, itt még nem próbáltam vele vezetni, de azt mondják, egész Európában jól működik.

Karma17 2016.02.08. 12:59:37

@Muscari: Haaat, mi HERE-t hasznalunk es azzal navigaltunk mikor anyosomat vittuk vissza Belfastbol a dublini repterre "kis" kiterovel, ugyanis elugrottunk Newcastle-be a tengerpartot megnezeni, es aott azert vitt olyan utakon, hogy nagyon orultem, hogy senki nem jott szembe mert a RAV4-nek mar kicsit keskeny volt :)

Hari Seldon 2 2016.02.08. 15:45:37

Folytatódik szépen a VW saját vesszőfutása:

www.origo.hu/auto/20160208-adac-kompatibilitasi-toresteszt.html

Ráadásul most az ADAC ment bele a témába!

33621 2016.02.09. 23:34:45

@VF641(AT): Köszönöm! Tegnap nem sokat neteztem így csak most láttam meg az üzenetedet!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása