oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 08. 06:41,  Egy találkozó margójára 449 komment

2016. január 08. 06:41 Határátkelő

Egy találkozó margójára

Bevallom, kíváncsian vártam a magyar és a brit miniszterelnök budapesti találkozóját, méghozzá egyetlen téma miatt: ez pedig a brit szociális juttatások jövőjéről szóló egyeztetés. Az borítékolható volt, hogy konkrétumok nem fognak kiderülni, ám ez az az eset, amikor a gesztusoknak is jelentőségük van. Körülbelül így is lett. A mai posztban először átfutjuk, mi is történt, mi hangzott el a találkozót követő sajtótájékoztatón, majd megpróbálhatjuk kitalálni, mindez mit is jelent.

2_63.jpg

A háttér

A történelmileg inkább euroszkeptikus britek kormányfője meglehetősen kényelmetlen helyzetbe lavírozta magát akkor, amikor belement abba, hogy legkésőbb 2017 végéig népszavazást rendezzenek az ország európai uniós jövőjéről.

A helyzet azért kényelmetlen, mert meglehetősen kiegyenlítettek az erőviszonyok (a felmérések szerint hol az egyik, hol a másik tábor van enyhe többségben), ugyanakkor az elég nyilvánvaló, hogy gazdaságilag öngyilkossággal érne fel a briteknek egy esetleges kilépés.

Olyannyira így van ez, hogy maga David Cameron sem szeretné elhagyni az Európai Uniót (több nagyvállalat vezetője és fontos gazdasági szereplők is jelezték már, hogy nagyon nem tartanák jó ötletnek a dolgot), viszont az is nyilvánvaló, hogy a közhangulat miatt valamilyen eredményt fel kell mutatnia, ha nem akarja elveszíteni a népszavazást és ezzel politikailag majdnem lehetetlen helyzetbe hozni magát.

Így aztán a brit miniszterelnök megpróbál valamilyen eredményt elérni az uniós tagállamoknál, vagy még pontosabban: valami olyan változást elfogadtatni, amit eredményként mutathat fel a brit választók előtt.

A fő probléma természetesen az uniós tagállamokból érkező határátkelők száma (hogy mennyien vannak, arra is sok felmérés létezik, pontos adat nem nagyon), márpedig a főleg kelet-európai munkavállalókat nem mindig fogadja kitörő lelkesedés a helyiek részéről, hogy finoman fogalmazzak.

Megoldás tehát kell, az egyik ilyen David Cameronnak az az elképzelése, hogy a külföldről érkező munkavállalók csak 4 év elteltével igényelhetnék meg azokat a szociális juttatásokat, melyek a briteknek alanyi jogon járnak.

Ez azonban számtalan problémát felvet, melyek közül a legsúlyosabb kétségtelenül az, hogy diszkriminálna uniós polgárok között, ami mind Brüsszel, mind az érintett tagállamok (például a Visegrádi Négyek - Magyarország mellett Csehország, Lengyelország és Szlovákia) számára elfogadhatatlan.

Az uniós jog értelmében ugyanis az unió állampolgárai között nem lehet különbséget tenni, a szabad mozgást sem korlátozhatják. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ott az eurózóna, amitől a britek nagyon fáznak, viszont azt sem szeretnék, ha annak szabályai hátrányt okoznának a közös pénzt nem használó országoknak.

Az érdekek (mármint a brit és a többi uniós tagállam érdekei) abból a szempontból egybeesnek, hogy (mint az Eurasia Group nevű globális gazdasági-politikai kockázatelemző csoport londoni részlegének tanulmánya rámutat) az EU többi 27 tagállama is tudja, hogy David Cameronnak „győznie kell” ezen a téren.

Az elemzés szerint a társállamoknak is célja, hogy a brit kormányfő olyan eredményt tudjon felmutatni, amit sikerként „adhat el” a választóknak, ami ebben az esetben az lenne, ha be tudná bizonyítani, hogy elérte: a brit szociális ellátórendszerből kikerülnek a bevándorlást ösztönző elemek.

A turné

Márpedig az idő sürgeti a brit kormányfőt, hiszen elvileg ugyan jövő év végéig ráér kiírni a referendumot, ám erre nyilván a számára legkedvezőbb időpontban szeretne sort keríteni, ami a legtöbb elemző szerint az idei év lehet.

Így aztán nem csoda, hogy David Cameron már a februári uniós csúcson szeretne érdemi előrelépést elérni, ami viszont nagyon közel van – ezért turnézza körbe Európát és próbál egyezkedni a tagállamok vezetőivel.

A turné keretében találkozott szerda este Angela Merkel német kancellárral, ahol szintén ez volt az egyik kiemelt kérdés. David Cameron a találkozót követően azt mondta, egész Európának érdeke lenne az Unió reformja (nyilván a brit elképzelések mentén), és nem csak azért, mert így az Egyesült Királyság tag maradna, de azért is, mert így az EU megmutatná rugalmasságát.

Olyan átütő nagy sikert azért nem arathatott a brit kormányfő, különösen, ha tudjuk, hogy Angela Merkel német kancellár korábban többször is határozottan kijelentette: az európai integráció alapvető vívmányairól nem hajlandó alkudozni.

A budapesti találkozó

Ilyen körülmények között érkezett tehát tegnap Budapestre David Cameron, hogy a magyar kormányfővel (és rajta keresztül a brit elképzeléseket szintén vehemensen ellenző Visegrádi Négyekkel) tárgyaljon. Az ugyanis teljesen egyértelműen kiderült a sajtótájékoztatón is, hogy Orbán Viktor egyeztetett a lengyelekkel a kérdésben, így tulajdonképpen (ha informálisan is, de) közös álláspontot képviselt.

cim_foto_kormany_hu_arvai_karoly.jpg

A sajtótájékoztató a beszámolók szerint eleve jókora csúszással (és kölcsönös udvariaskodásokkal) kezdődött, ezektől most megkímélnélek titeket. Csak annyit jegyeznék meg, hogy a hangulat rendkívül barátságos volt, például a két politikus keresztnéven szólította egymást.

A lényeg azonban akkor jött el, amikor a britek négypontos javaslatáról beszélve a magyar miniszterelnök azt mondta: ebből hárommal maximálisan egyetértenek (ezek dióhéjban: az unió teljesítse ki a közös piacot, főleg a szolgáltatásoknál, az energiánál és digitális téren; azok az országok, amelyek szorosabbra vonnák az integrációt, tehessék ezt meg, de tartsák tiszteletben azokat, akik nem így gondolkodnak; és a nemzeti parlamentek egy csoportja blokkolhasson uniós jogszabályokat), ám a negyedik esetében (ami tulajdonképpen minket a legjobban érdekel), a brit jóléti rendszer megvédésében közös V4-es álláspont lesz.

Orbán Viktor ez utóbbit azzal indokolta, hogy miközben (szerinte, pontosabban egy által hivatkozott brit statisztika szerint) csak 55 ezer magyar munkavállaló van az Egyesült Királyságban, lengyelből közel 800 ezer, így ők jobban érintettek.

A magyar kormányfő azt mondta, abban lesznek partnerek, hogy olyan megállapodást kössenek, amelyet elfogadnak a britek, de az nem diszkriminatív (ami elsőre amolyan fából vaskarikának tűnik).

Orbán Viktor fontosnak nevezte, hogy a Nagy-Britanniában dolgozó magyarok ne szenvedjenek el semmilyen hátrányos megkülönböztetést, ugyanakkor Magyarország minden olyan ésszerű javaslatra nyitott, amely megszünteti a visszaéléseket a szociális ellátások területén. 

„Mi nem migránsok vagyunk”

A magyar miniszterelnök fontos kérdésnek nevezte, hogy „a magyarokat ne tekintsék migránsnak. Mi nem élősködni megyünk Nagy-Britanniába, nem élősködni akarunk, nem elvenni az ott élőktől, a magyar emberek dolgozni akarnak, fontos, hogy tiszteletet kapjanak, ne diszkriminációt".

(Zárójelben: tehát a migránsok Orbán Viktor szerint élősködni akarnak, nem dolgozni és el akarnak venni az ott élőktől – a gondolat szépen passzol a kormányzati menekültellenes kampányba. Zárójel bezárva.)

Magyarország becslései szerint a Nagy-Britanniában dolgozó magyarok összességében több adót és járulékot fizetnek be, mint amennyi ellátást kapnak – tette hozzá a miniszterelnök.

Mi következik mindebből?

Szerintem két dolog: egyfelől az, hogy a nagy barátság közepette eléggé egyértelmű: még nem született meg az a megoldás, ami a V4-ek számára megfelelő lenne, márpedig februárig eléggé szorítja az idő a brit kormányt.

Az is nyilvánvaló, hogy ebben a kérdésben nem a magyar álláspont lesz a döntő, és a V4-eken belül a talán leginkább érintett lengyelek szava esik majd a legnagyobb súllyal a latba (már csak azért is, mert gazdaságilag és politikailag is ők a legerősebbek a csoporton belül).

1_87.jpg

Végezetül annyit, hogy az Orbán Viktor által említett, Nagy-Britanniában élő és dolgozó 55 ezer magyar még viccnek is rossz, szinte teljesen kizárt, hogy ez a szám igaz legyen, szerintem még Londonban is több magyar él, nemhogy az egész országban.

Összefoglalva: nekem úgy tűnt, hogy a kifejezetten baráti hangulat mellett éppen a legfontosabb kérdésben nem sikerült dűlőre jutni (már ha egyáltalán ez volt a cél), és persze kíváncsi lennék, mi az, ameddig a magyar kormány hajlandó elmenni a szociális juttatások feladása terén, az is biztosnak látszik, hogy ebben a témában most nem Budapest fújja a passzátszelet.

Hanem Varsó.

(Fotók: kormany.hu/Árvai Károly)

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr778250668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.09. 20:49:45

@tanato: mi van velem? hát én meg se szólaltam igaziból :-)

tanato 2016.01.09. 22:11:10

@Dragonlady (Bp, Hun): Ja,az hogy a cikk elment a politika irányába.

Fajankó 2016.01.09. 22:46:52

@Fajankó:
A második bekezdésre utaltam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.09. 23:03:21

@puhacica:
Köszönöm a meghívást a kávézóba, a kólára és a forró csokira. Ja meg a muffinra.
Eltekintek a többi adótól.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

nyuszigonosz 2016.01.09. 23:14:40

@diggerdriver: Turmdrehkran - Forgatható toronydaru.

puhacica 2016.01.09. 23:19:46

@diggerdriver: en koszonom, hogy meghivhattalak! nagylelkuseged lekotelez. :)

Herr Géza 2016.01.10. 00:04:09

@diggerdriver: LTM 11200 Autokran=Mobilkran. :D De hívják még őket Fahrzeugkran-nak is, csak hogy ne legyen egyszerű a fordítók, tolmácsok dolga.
Ok, az Autokran a köznapi elnevezése, a hivatalos az Mobilkran. De tény, hogy akkoriban a toronydaru "mobilsága" volt az újdonság, mert addig ugye ezeket igen cifra volt mozgatni. Manapság mindegyik többé-kevésbé mobil, de egy toronydarut mégis találtam, amit ma is mobilnak hívnak hivatalosan. Azt, amikor a komplett darut összecsukva utánfutóként vontatja egy teherautó. A HM típus. És pontosan ezen az elven alapult az ominózus TK sorozat, ezért volt ez akkor az első mobil toronydaru.

Herr Géza 2016.01.10. 00:05:24

@nyuszigonosz: Kivételesen falsch. Ld. fentebb. :))))

Herr Géza 2016.01.10. 00:07:31

@nyuszigonosz: A Turmdrehkran nem "önjáró" ...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 00:20:02

@Herr Géza:
Igen, hát minden szakmai nyelvben vannak furcsaságok.
Mindegy. Onnan indult a beszélgetés hogy a Liebherr egy hihetetlenül jól kezelhető gép. Még csak hozzá hasonlót sem tudok mondani. Egy másik dimenzió. Dolgoztam a 26 tonnással amiből a múltkori poszt készült és most a 13tonnással. Mindkettő rendkívül érzékeny jól adagolható műveletekkel megcsinált gép.
Ezeknek is vannak hiányosságai. Például képes belenyúlni a fülkébe de ez más gépnél is így van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.10. 00:30:26

@diggerdriver: @fhdgy: Már csak azt kéne megtudni egy objektív összehasonlításhoz, hogy melyik a több, 100 ember napi kajája, vagy a gép napi üzemanyagszámlája.Bár még akkor ott lenne az is, hogy a fenntartás hogyan alakul, a 100 ember mennyit betegeskedik x idő alatt, ill. a gépnek mennyi karbantartás szükséges ugyanennyi idő alatt.Pénzben és időben is...Bár ezt így összeszámolni valszeg a lehetetlen kategóriája. :-)

Herr Géza 2016.01.10. 00:54:16

@diggerdriver: Ez mit jelent, hogy bele tud nyúlni a fülkébe? Konkrétan azt, amire gondolok? Hogy a kanál körmével az ablakon keresztül "benyúlva" meg tudnád vakarni az orrodat (valami csúnyábbat akartam írni :))))) ??

Herr Géza 2016.01.10. 00:55:34

@Herr Géza: És ezt a mai elektronikával nem tudják megakadályozni?

adg 2016.01.10. 03:10:44

@Herr Géza: @diggerdriver: ez mar egy rendes daru. :)
Nemetorszagban mutogattak nekunk kepen hasonlokat, mikor tanulmanyuton voltunk szeleromuepitest nezni.
Ott azt hiszem 800 t darukat hasznaltak, amibol ketto jarta europat, ugy be voltak foglalva jo elore, hogy ha az epitessel nem voltak elokeszulve megfeleloen, ment a daru a francba, nem var.
azt mondtak a fiuk, hogy a - ha jol emlekszem - 40 tonnas gondolat szaz a szaz meter magas torony tetejere olyan finoman fel tudja tenni, hogy gond nelkul lehet csavarozni oket egymashoz. Kis szel sem gond. Laparokat szinten. Dobbenetes.

Amit eloben lattam legnagyobbat, az itt volt, vasbeton panelokat (45t darabja) pakolasztak vele, de az csak 400 tonnas daru volt, a fentihez kepest jatek.

Mostanaban tobb toronydaruhoz terveztem alapozast meg kikoteseket, nagyon popec kis szerkezetek azok is. Ahogy felepiti magat, dobbenetes. Kurva nagy gep olyan finoman mozog, meg emeli sajat magat.
Az a legjobb, amikor a kezelo ott szaladgal a munkasok kozt nyakaba akasztva egy kis joystick, a daru meg "koveti". Betonszivattyunal is lattam mar ilyet, igaz meg otthon. Nem kellett ot embernek pantomimeznie, jott a szivattyu gemje a kezelo utan szepen.

adg 2016.01.10. 07:34:02

@vityo641(AT): ezaz, ilyen kepeket mutogattak nekunk is. A foldon meg ugye vizszintesen van a harom lapat, es emberek tartjak vizszintesen emeles kozben kotelekkel. Aztan amikor kello magassagban van az egesz, akkor forditjak fuggolegesbe, es akkor mar csak a helyere kell emelni, osszecsavarozni, meg nemi elektronikat osszekotozni, es hello.
A foldon allva nehezen latszik, hogy mekkorak ezek a monstrumok, amiket mi neztunk, azoknak 100 m volt a toronymagassaga, es 90(!) m a kerek atmeroje, azt hiszem talan 2,5 MW volt a teljesitmenye. (Egy paksi blokk ugye 400 MW, ha jok az emlekeim) szoval kevesebb mint 200 szelmalom kivalthatna egy paksi blokkot, ha folyton fujna a szel, vagy legalabb a fogyasztasnak megfeleloen. :)
65 mm vastag lemezbol van hengerelve a torony az also reszeken, es 4 m az atmeroje (es van magyar ceg, ami tud ilyet gyartani), van benne lift, es a gondola aljan egy kis felvono, ha valamit cserelni kellene.
Es az egesz cucc egy 3-5 m vastag, 14 m atmeroju sokszog alaku alapon allt. Eleg massziv szerkezet.

A boreas nevu ceg akart magyarorszagra telepiteni egy rakassal beloluk, mi csinaltunk volna nekik talajmechanikat, alapozast, meg az engedelyezes egy reszet, csak pont belefutottak valami szelhamos faszba, aki a magyar kepviselojuk lett. Az csak penzt akart belole, kavarta a szart egy-ket evig, ment a penz minden baromsagra, vegul a boreas azt mondta, hogy akkor basszuk meg inkabb. Es hazamentek.
Ok vittek ki minket nemetorszagba, megnezni melyenek ezek a dogok kozelrol, hogy epulnek, meg ilyesmi. Nagyon erdekes volt.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.10. 07:51:28

@adg:
igy még senki nem vezetele nekem a paksi projectet...
mondjuk lehet nem is nagyon érdekelt, nrm néztem utánna...
igy viszont vegytiszta...
és hab a tortán a Boreas cég...
de hát... már Te is én is csak kivülröl szemléljük, fájdalommal...
csodálkozással... de én már csak lemondoan...
:(

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 09:37:26

@tanato:

A keleti blokk tehet volt a SZU-nak, ezt már mindenki értette. Így vagy úgy vége lett volna.

Csak Putyin úgy csinálta volna ezt meg, hogy ne legyen belőle kára az oroszoknak, ellentétben Gorbacsovval. Ez az egyetlen különbség.

kóbor · http://kobor.hu 2016.01.10. 09:37:31

egyelőre Cameron-nál is csak egy ötlet az ellátások késleltetése

Herr Géza 2016.01.10. 10:01:04

@adg: Ez 1200 tonnás, és 188 m a max. emelőmagassága....

tanato 2016.01.10. 10:05:20

@BircaHang Média: SZóval elengedett vilna mindenkit a NATO-ba ,UNIO-ba,lengyeleket,baltiakat magyarokat románokat.Na meg szabadon az ukránokat,grúzokat stb.Érdekes feltételezés PUtyinrol a jelen állapot ismeretében.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 10:19:41

@tanato:

Szerződésben iratta volna alá, hogy ne legyen NATO-bővítés és az egyesült Németország lépjen ki a NATO-ból, nem mint a naív Gorbacsov, aki megelégedett szóbeli ígérettel.

Ukrajna és Grúzia ma nem lenne független állam, mert Putyin sikeresen át tudta volna vinni az átalakulást, amit Gorbacsov balek módon elszúrt. De ha meg is történt volna a szétválás, semmiképpen sem úgy zajlott volna, ahogy az megtörtént.

fhdgy 2016.01.10. 10:19:44

@geegee: lehet, hogy bonyolult, de az idők folyamán szépen kialakul. Úgy hívják, hogy rezsiórabér. Ez megmutatja, hogy egy órai üzem mennyibe kerül.

tanato 2016.01.10. 10:30:42

@BircaHang Média: Oké,valahogy én is így gondolom,nem lettünk volna a Nyugat része,nem volna szabad mun kavállalás és költözés,ez a blog sem létezne.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 11:23:40

@Herr Géza:
Az hogy az orromat megvakarjam a balszélső körömmel nem probléma. Az már nagyobb hogy lebontaná a fülke elejét úgy kompletten.
Ugye a mérnökök akik tervezik a gépeket azok a gémmozgási paramétereket is meghatározzák és a végállásokat is. mégis csak kevés gép olyan hogy nem tud kárt tenni a fülkében. Például a Hyundai az olyan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 11:24:41

@Herr Géza: Nem elektronika kérdése. Egyszerű tervezési hiányosság.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 11:26:14

@adg:
Az építkezéseken már minden autódaru vagy betonpumpa távirányítással működik.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 11:33:56

@tanato:

Az EU-tagsághoz nem kell feltétlenül NATO-tagság.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 11:34:24

@adg:
Ez egy toronydaru alapjának a vasalása. Alatta még van 8db 18méter mély betoncölöp amiknek a vasalása szintén bele van kötve.

kepkezelo.com/images/d9nh5j4x39ru51muulwy.jpg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 11:42:00

@Herr Géza:
A százhalombattai MOL finomítóban dolgoztam 5évet ott láttam a dunaferr 400tonnás ilyen autódaruját. Mire letelepítették egy helyre az is két napig tartott. Volt hozzá egy Prága kisegítő daru és egy Tátra teherautó. Ezek pakolták és vitték a papucsokat és az ellensúlyokat. Amúgy ezek a daruk a maximális terhet értelemszerűen csak maguk mellett minimális kigémeléssel tudják.
Kis túlzással de maximálisan vízszintesre kinyújtott gémmel alig néhány tonnát tudnak. Ahogy a kezelő fekteti el a gémet egy komputer bent mutatja az emelési súlyhatárokat.

tanato 2016.01.10. 11:57:48

@BircaHang Média: Ez igaz,de nem biztos hogy egy PUTyin/szerű/orosz vezető megengedte volNA A RÉGIÓNKNAK az EU-hoz való csatlakozást.

adg 2016.01.10. 12:23:26

@diggerdriver: itt nem kell colop altalaban, ezek az en muveim.
Ez pl agyagon all, de meglehetosen nagy lett, mert kozos alapja van a liftaknaval meg ket pillerrel.
kepkezelo.com/images/f190bmknun9tlu22dfti.jpeg

Ez a masik meg meg nagyobb, nem is latszik jo resze meg, mert ket utemben betonoztak. Itt sincs colop, mert sziklaba van asva az egesz. Es itt is kozos alapja van a liftaknaval, lepcsohazzal meg par oszloppal
kepkezelo.com/images/i04vt4hg0s4coi31yyy4.jpeg

@Herr Géza: jaja, lattam a prospektusat, bar valami kacskaringos nyelven van irva, de kibogarasztam belole. :)

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 12:50:03

@tanato:

Orosz szempontból a NATO jelent fenyegetést, az EU nem.

tanato 2016.01.10. 13:35:06

@BircaHang Média: Persze de a kettő azért nagyrészt fedi egymást.

Sanyi9 2016.01.10. 13:44:19

@BircaHang Média: miert fenyegetes a Nato Oroszorszag szamara? Rosszmajuak megjegyeznek, hogy talan ezert, mert Nato orszagokba nem vonulhat be az orosz hadsereg.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 14:50:07

@tanato:

Nem fedi:
- vannak NATO-tagok, melyek nem EU-tagok,
- s vannak EU-tagok, melyek nem NATO-tagok,

Nem sorolom, te is tudod melyek ezek.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 14:50:14

@Sanyi9:

A NATO állítólag a szovjet fenyegetés ellenében jött létre. Ezek után mi szükség rá, ha már nincs SZU?

Egyébként meg minden ország számára fenyegetés, ha ellenséges államok közelednek határaihoz. Gondolj vissza, annak idején Kennedy kész volt háborúzni a Kubába telepített szovjet atomfegyverek miatt, pedig hát miért ne lett volna joga Kubának vagy a SZU-nak ehhez? Na, most gondold el mit gondol az orosz vezetés, ha ellenséges haderők vannak az ország határainál...

Sanyi9 2016.01.10. 15:35:30

@BircaHang Média: nincs SzU, de van Oroszorszag. A kozep/kelet-europai orszagok regen a SzUtol, most Oroszorszagtol felnek, ezert leptek be a Natoba (vagy szeretnenek belepni). Ukrajna meg Gruzia nem Nato tag es az orosz hadsereg bement ezekbe az orszagokba.

Oroszorszag ellensegkent kezeli a Natot?

Herr Géza 2016.01.10. 15:46:25

@diggerdriver: Na én is erre gondoltam, hogy bontja is a fülkét....:)) Nem gondoltak rá? Vazze, add be újításnak a Liebherrhez, én lefordítom aztán keresünk egy csomó pénzt vele. Tudod, risztelünk: nekem 80%, neked 20%. :))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.10. 16:23:10

@Herr Géza: Testvériesen?
Nem. Fifty-fifty...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

tanato 2016.01.10. 16:46:17

@BircaHang Média: Hát persze, nem egészen de úgy általában igen.Közös elvek,elképzelések alapján.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 17:14:08

@Sanyi9:

Se Ukrajnába, se Grúziába nem ment be Oroszország.

Grúzia megtámadott egy független államot, ami után Oroszország visszatámadott, s összesen 3-4 hétig voltak ez után orosz csapatok grúz területen.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.10. 17:14:16

@Sanyi9:

"Oroszorszag ellensegkent kezeli a Natot?"

Jelenleg igen, hiszen a NATO ellenségesen viselkedik: terjeszkedik és igyekszik harapófigóba venni az orosz népet.

tanato 2016.01.10. 17:57:12

@BircaHang Média: Pedig egy egy tömb az UNIO meg a Nato kivéve a törököket.Demokratikus nyugati államok közel azonos céllal,plusz néhány éve a keleti blokkból kiszakadt néhány ország.

M. Péter 2016.01.10. 18:40:03

@tanato: Nagy az átfedés, de Európán belül Törökország, Albánia, Norvégia, Izland NATO-tagország, de nincs az EU-ban, Írország, Finnország, Svédország, Ausztria pedig a EU-nak tagja, a NATO-nak viszont nem. Birca majd kijavít, ha elfelejdkeztem valamelyik országról.

tanato 2016.01.10. 19:09:18

@M. Péter: Persze jogos .nem fedi a kettő egymást,de nagyrészt egy tömb,igazából csak a törökök lógnak ki belőle mint muzulmán állam.

Sanyi9 2016.01.10. 20:09:03

@BircaHang Média: ezt nem ertem. Azt irod, hogy Oroszorszag nem ment be Gruziaba, de 3-4 hetig voltak ott orosz csapatok. Mi a kulonbseg a ketto kozott?

Hogy erted azt, hogy Gruzia megtamadott egy fuggetlen allamot es Oroszorszag visszatamadott? A fuggetlen allam ebben az esetben melyik? Del-Oszetia? Abhazia? Azok nem Gruzian belul vannak?

Meg mindig az a hivatalos orosz allaspont, hogy Ukrajnaban nem voltak orosz katonak? Mintha ezt mar Putin se tagadja (en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_Russian_military_intervention_in_Ukraine). Vagy?

Sanyi9 2016.01.10. 20:14:14

@BircaHang Média: a Nato terjeszkedes nem avval magyarazhato, hogy a kis orszagok felnek Oroszorszagtol? Foleg, hogy mar volt alkalmuk atelni a szovjet/orosz uralmat. Peldaul, szerinted melyik orszag Nato tagsaga fenyegeto Oroszorszagra nezve? Te mit tettel volna peldaul a balti allamok helyeben? Nem leptel volna be a Natoba amilyen hamar csak lehetett?

"igyekszik harapófigóba venni az orosz népet" - ez se tiszta szamomra. Hogy eli meg ezt az orosz nep? Peldaul, mikor Esztorszag Nato tag lett, az milyen negativ hatassal volt az orosz nepre? Vagy mondj valami konkretum errol a harapofogoba vetelrol, mert igy nem ertem.

Shanarey 2016.01.10. 20:39:18

@Sanyi9:

Birca tojik a tényekre, tojik mindenre ami bizonyítja hogy nincs igaza.

Hogy is kezdődött az egész? Volt egyszer egy Szovjetúnió, és az ideológiák mentén, vagy megszállás okán hozzá csapodott országok, köztük Magyarország is anno. A NATO később jött létre. Na meg a süket duma hogy az "Orosz nép". Amely Orosz nép egy része aljas módon nem Orosz országban él, s nem is akar ott élni, de imádják az Orosz anyácskát, és ha kell 110%- szavazás is lesz , azért hogy jöjjenek ha kell, ahogy az a Krím félszigeten történt. Ukrajnában sincs orosz katona, csak Putyin tiltotta be hogy információt adjanak a halott katonák számáról, és főleg hogy hol dobták fel a pacskert.

Sanyi9 2016.01.10. 21:03:52

@Shanarey: hmmm, te eleg tiszteletlenul beszelsz az egesz temarol es nem vagyok meggyozodve, hogy erted az orosz gondolkodasmodot meg a szlav lelek relytelmeit. Mindent lehet ilyen leegyszerusitetten, feheren/feketen latni, de szerintem ez nem helyes.

Shanarey 2016.01.11. 05:28:37

@Sanyi9:

1.Bircáról, meg annyit tudhatnál már hogy feltétel nélküli Putyin hívő, és emiatt csak hozsannázni tud arról, ami arrafelé történik.
2. Na, akkor hol is beszéltem tiszteletlenül?
3. Ha tudnád családnevemet, és anyám leánykori nevét, nem állítanád rólam hogy nem ismerem a Szláv lélek rejtelmeit.

Mesélj, mi nem igaz az állításaimból?
A 100+%-os szavazás, tény. Putyin letiltotta a békeidőben elhunyt katonákról szóló információkat, ez is tény.
Szovjetunió, előbb volt mint a NATO, ez is tény, csekély 32 évvel.
Orosz katonák Ukrajnában , ez is tény, csak az Oroszok tagadják, és inkább megalázzák a saját katonáikat, akik fogságba estek, vagy ott haltak meg, de el nem ismernék, mert az kellemetlen lenne. A dolgokat, nem látom feketén fehéren, és az Ukránokért sem vagyok oda különösebben.

Attól hogy a te állításod szerint létezik Orosz gondolkodás mód, avagy a Szláv lélek, az még nem jelenti azt hogy igazuk van. A Szláv "lélekről" illetve annak érdekes mivoltáról, Boszniában, vagy a Horvátoknál, sokan tudnának neked erről mesélni.

felirat 2016.01.11. 07:10:12

@BircaHang Média: A liberalizmus a szó korrekt, és pontos értelmezésében: Az egyén személyes szabadsága és törvény előtti egyenlősége. Namármost ennek a korlátozása az éppenhogy a diktatúra melegágya.

felirat 2016.01.11. 07:10:31

@Bal: "Többet keresek Cameronnál, nem fog igazán zavarni, akármi is történik a nyugdíjakkal."

Cameron rossz példa, mert pont a fizetése nem igazán jelentős-lényeges a vagyoni állapotát illetően. Az átlag brit polgárhoz képest akkor is nagyon jól meglenne (és meglesz nyugdíjasan is) ha semmi fizetést nem kapna. Persze lehet, hogy te is, de akkor már nem a fizetés a lényeg nálad sem.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 07:10:41

@Sanyi9:

Grúzia megtámadta a független Dél-Oszétiát, az viszont Oroszország segítségét kérte. A háború alatt az orosz csapatok pár hétig grúz területen voltak, majd kivonultak. Nem emlékszel?

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 07:10:52

@Shanarey:

A 110 %-os népszavazás ellenséges propaganda. A valóságban 83 % szavazott, s ezek 96 % támogatta a csatlakozást Oroszországhoz.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 07:10:55

@Sanyi9:

Ha veled ellenséges erők közelednek feléd, azt minden ország veszélynek éli meg. Miért élte meg veszélynek az USA azt, hogy Kuba annak idején szovjet szövetséges lett?

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 07:11:22

@Sanyi9:

Ukrajnában nem voltak sosem orosz csapatok. Igen, önkéntesek valóban voltak, ez tény, dehát ez egész más ügy.

A nyugat kettős mércéje a gond itt. Amerika azt hitte, senki más nem meri megtenni azt, amit ő sokszor megtesz. S lám, Putyin megtette, s Amerika nem képes akaratát érvényesíteni. Ennyi az egész.

Ami az országhatárok egyoldalú tologatását illeti, azt az USA kezdte el 1999-ben Koszovóban. Ez azóta nemzetközi jogi precedens lett, amire Oroszország joggal hivatkozott a Krím kapcsán. Ennyi az egész. Ezt az USA is tudja, ezért ma már csak látszólag tiltakozik csak.

tanato 2016.01.11. 08:16:04

www.origo.hu/nagyvilag/20160111-putyin-meg-mindig-pikkel-a-nato-ra.html

Ez az ember még mindig maSSZÍVAN BREZSNyevista,a SZovjetúniót emlegeti,meg hogy hiba volt a lengyeleket és minket felvenni a NATO-ba.

tanato 2016.01.11. 09:42:34

@BircaHang Média: Csak a stílus és a célok.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 11:41:39

@tanato:

Se a stílus nem az, se a célok.

Tény: egyetlen államot se támadott meg Oroszország az utóbbi 25 évben, míg az USA többet is.

tanato 2016.01.11. 13:55:23

@BircaHang Média: Ukrajna Grúzia,Csecsenföld

Sanyi9 2016.01.11. 13:56:36

@BircaHang Média: azt hiszem az USA foleg azt elte meg veszelynek, mikor a SzU atomraketakat telepitett Kubaba. Es ugy ez a hideghaboru alatt volt.

Azt, hogy a volt szocialista orszagok csatlakoztak a Natohoz Oroszorszag nem ugy kellene, hogy ertelmezze, hogy kozeledik fele az ellenseg, hanem inkabb ugy, hogy tavolodnak tole "a barati orszagok".

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 14:09:46

@tanato:

Csecsenföld mióta idegen állam?

Grúziát sosem támadta meg Oroszország. Igen, visszatámadt, s pár hétig voltak orosz csapatok Grúziában 2008-ban, majd mind vissza lett volna.

Ukrajna - ne történt támadás, a Krím önrendelkezett a koszovói precends alapján, teljesen a nemzetközi jog szerint,

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 14:09:49

@Sanyi9:

Lásd az egyes bevatkozási próbálkozásokat, a katonai erők kiépítését, mindez nem értelmezhető így.

M. Péter 2016.01.11. 14:15:25

@BircaHang Média: Persze, mindig csak baráti segítségyújtás, mint annak idején Afganisztánban.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 14:34:12

@M. Péter:

Afganisztán egész más eset volt, te is tudod.

Sanyi9 2016.01.11. 15:03:37

@BircaHang Média: egy orosz ismerosom, aki itt el Nemetorszagban, miutan eleg sokat beszelgettunk, gyakorlatilag felajanlotta, hogy segitsek neki magyarul terjeszteni az o politikai nezeteit, amelyek nagyjabol egybeesnek a hivatalos orosz politikaval. O ezt teszi nemetul/angolul es azt mondta, hogy keresnek meg tobb embert magyar nyelvteruletre, "mert Magyarorszag orosz-barat". En meghallgattam, mint mindig (egy nagyon ertelmes es jol informalt szemely, ugyhogy kellemes hallgatni), de nem mentem vegul bele a dologba.

Amiket te itt irsz, azt meggyozodesbol irod vagy benne vagy te is ebben a propaganda halozatban? Vagy mindketto? (Persze megertem, ha nem akarsz erre itt valaszolni, megirhatod privatban is)

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 15:54:24

@Sanyi9:

Én mindenre válaszolok (majdnem).

Nem vállalok pénzes propagandát (ami nem azt jelenti, hogy ezt rossznak tartanám), ez ugyanis korlátozná szabadságomat, amire kényes vagyok.

Hozzáteszem: fontosnak tartom, hogy az orosz állam egyensúlyozni próbál a 90 %-ban nyugatvezérelt világmédiák világában, magam is támogatom ezt, de én nem szeretnék senkitől pénzügyi támogatást kapni. Ez ugyanis olyan lenne, mint Soros és a Norvégiai Köztársaság "civiljei", akik abból élnek, hogy gazdáik utasításait teljesítik.

Egyedül reklámokért kapok pénzt a Google-tól, de ez teljesen politikafüggetlen,

tanato 2016.01.11. 17:52:50

@BircaHang Média: De Csecsenföld idegen terület ha nem is állam volt,amíg a Cár meg nem hódította.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.11. 19:38:05

@tanato:

Na és?

Ezen az alapon az USA vonuljon ki Kaliforniából, mert korábban nem az övék volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.11. 20:22:10

@tanato:
Doki, minden tiszteletem mellett Maxnak kell hogy igazat adjak. Olyanokkal vádoljátok Oroszországot amit az USA a kisujjából kiráz bármikor a fél világ támogatása mellett. Nézz körül a Közel Keleten.
Az Arab Tavaszt nem Putyin csinálta. Ha ezen a világon van ország amelyik agresszor politikát folytat és a világ csendőre szerepét játssza az nem Oroszország. az USA a jó úttörő aki a vak embert átkíséri a zebrán bár annak esze ágában sincs átmenni.
Mindig csak azt hallani hogy Putyin és Oroszország.
Miért nem Obama é az USA? Elvitték a demokráciát Irakba koholt kitalált indokok alapján amik azóta százszor megdőltek. Ott állomásoznak egy független államban ugyanúgy mint Afganisztánban például. Szóval kicsit kapargatni kéne ott is. A putyini politika kispályás az usáéhoz képest.
Szerintem.

felirat 2016.01.11. 21:52:05

@diggerdriver: @BircaHang Média:
Ez az "először a másik csinalta", nem érv. Ilyan alapon Észak Korea is lehetne követendő példa.

felirat 2016.01.11. 21:52:08

@Sanyi9: Ha a balti államok nem lépnek be a NATO-ba, akkor még (vagy újra) az orosz nagytestvér hatalma alatt állnának. Persze Birca szerint az tudvalevő az jó dolog lenne, mert az életszínvonaluk biztos mégjobban nőtt volna!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.11. 22:25:07

@felirat:
Ugyanúgy nem ér visszamutogatni Brezsnyevre sem.
Meg hogy mi volt Putyin előtt. Mi van most. Oroszországban elfogadottabb és támogatottabb vezető mint amiről a legtöbb jóléti állam vezetője álmodhatna. Szerintem a jelenkor legjobb politikusa. Pontosan azért mert nem tart a nyájjal. Mert a saját útját járja és MEGTEHETI hogy a saját útját járja. Nem úgy mint Magyarország aki csak szeretné ha járhatná a saját útját.

felirat 2016.01.11. 23:12:39

@diggerdriver: Az, hogy egy vezető támogatott nem feltétlenül jelenti azt, hogy jó. Ilyen alapon Bush is jó volt. De ő legalább 2 ciklus után már nem indulhatott újra, Putyinnal ellenben, aki átvert egy törvénymódosítást, hogy a hatalomban maradhasson.

tanato 2016.01.12. 07:37:01

@diggerdriver: Mi nem USA elnyomás alatt éltünk 40 évig hanem orosz alatt,szidja az az USA-T AKIT Ő nyomott el.Ezen 40 év alatt az USA által "elnyomott" Nyugat Németország,Olaszország,Japán érdekes módon nem az USA-t hanem a szovjeteket szidta és tőlük félt.Ha PUtyin szférájába tartoznánk nem volnál ANgliában.Egyébként az tényleg nem lehet a kor legjobb politikusa aki átveri a törvényhozáson hogy örökké hatalomban maradhasson,az diktátor.A jó politikus az tényleg lemond max két ciklus után,mert belátja hogy a hosszú ideig hatalomban maradás a személyiség torzulásához vezetett eddig még mindig.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 07:48:28

@tanato:
Nekem nincs bajom azert Putyinnal mert VOLT egy orosz elnyomas. Nem az orosz történelemről beszélünk hanem Putyinról.
Hogy meddig lehet hatalomban az elvi lehetőség mert Oroszországban szabad választások vannak. Haláláig akkor marad hatalomban egy diktátor ha nincs szabad választás.
Az hogy mi lenne ha Putyin szférájába tartoznak az megintcsak találgatás.
Nem tudjuk mi lenne akkor.
Én próbálom megítélni azt ami MOST van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 07:56:20

@felirat:
Aztan mennyire érint ez minket? Mennyire érint minket az Obama care? Ezek mind egy ország belügyei. Mint ahogy Magyarországon a nyugdíj már nem járulék hanem adható. Ettől még Orbán támogatottsága toronymagas.
Jaa ha már itt tartunk, mennyiben van limitálva Orbán miniszterelnöki ciklusa?
Lehet hogy ez ügyben a saját házunk táján kéne kapirgálni?

tanato 2016.01.12. 09:44:49

@diggerdriver: Putyin a szovjet történelem aktív KGB-s résztvevője volt,így is kell megítélni.Haláláig hatalomban marad,nincs ellenzéke komoly,csakúgy mint Orbánnak.Remélem azért Putyin örökös elnöksége nem fog minket érinteni,főleg negatívan.Na de majd meglátjuk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 10:03:53

@tanato:
Érdekes dolog az embereket a múltjuk alapján megítélni.
Volt olyan magyar miniszterelnök aki pufajkás volt majd lebontotta a vasfüggönyt es aktívan hozzájárult a két Németország egyesítéséhez.
Aztan volt másik aki úgynök volt.
Hogy haláláig pozícióban marad azt nem tudhatjuk.
Amilyen politikát folytat delföldön ahhoz semmi közünk.
A külpolitikája viszont nagyságrendekkel visszafogottabb mint az usáé.
Miért is támadjuk?

tanato 2016.01.12. 13:39:15

@diggerdriver: Nekem nem szimpatikus annektálni egy másik ország területéből egy darabot,még ha ott az én népem is lakik ott többségben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.12. 14:02:58

@tanato:
Ajajj, ezt otthon ne hangoztasd mert a turbómagyarok keresztre feszítenek.
Magyarország csak és kizárólag azért nem tesz olyan csúnyaságot mert nincs elég erős hozzá.
Amikor elég erős volt(Hitler támogatásával) akkor megtette.

tanato 2016.01.12. 16:15:15

@diggerdriver: Ez igaz,az erősebb kutya......Na ezért is kell egységes UNIO és Nato,hogy kompenzálja az oroszokat

felirat 2016.01.12. 18:16:01

@diggerdriver: A nagyhatalmak vezetői (Bush, Putyin, stb.) nagyon is érintette/érinti a világot, nem csak az az országuk belügyeit. És igen, itthon is maximalizálni kéne a főbb politikusok hivatalban eltölthető idejét.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.13. 07:28:04

@tanato:
Valóban. Nem jó az egypólusú világrend. Nincs benne egyensúly.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.13. 07:33:21

@felirat:
Ugyan mar. Mikor bírálta valaki is az usát a belügyei miatt? A mérhetetlenúl embertelen egészségügy miatt? Az önkényes beutazási visszaélések miatt? A kereskedelmi kvóták miatt?
Az meg egyszerűen röhely hogy ott szabad sajtó van. Legfeljebb nem lóg ki a lóláb.

tanato 2016.01.13. 10:24:04

www.origo.hu/nagyvilag/20160113-isztambuli-merenylet-oroszokat-vettek-orizetbe.html

Na gyerekek kinek az érdeke az EU és a NATO szétverése akár muszlim harcosok által is?Talán az USA-é?Nem hiszem .

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.13. 13:08:24

@tanato:
Ugyan…
Számtalan angol vagy francia állampolgár is harcol az ISIS-ben.
Most fogtak három oroszt.

tanato 2016.01.13. 13:36:35

@diggerdriver: Várom a fejleményeket.PUtyin megmondta hogy az orosz gép lelövését a törökök nagyon megkeserülik.

felirat 2016.01.13. 14:21:40

@diggerdriver: Nem mondtam, hogy Amerikát a belügyei miatt bíráljuk. Arra utaltam, hogy mivel világhatalom a megválasztott vezetője nagyon is befoljásoljhatja akár más országok politikáját is.
A sajtószabadságról nem írtam.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása