oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 06. 06:44,  Miért nem sikerült hazaköltözni? 195 komment

2016. január 06. 06:44 Határátkelő

Miért nem sikerült hazaköltözni?

Nyilván nem Ádám az egyedüli, akinek eszébe jutott már, hogy vissza kellene költözni Magyarországra. És nyilván nem ő az egyedüli, aki arra jött rá, hogy ez egyelőre nem jó ötlet. De miért nem? Kiderül a posztból. (Korábbi írásait itt, itt és itt találhatjátok meg.)

nagy-britannia_cambridge_foto_pixabay_com_summer_kwak.jpg

„Ezt a történetet egy döntéshelyzet előtt akartam volna megosztani a blog olvasóival, de úgy döntöttem, inkább a döntés tanulságairól szeretnék érni afféle vitaindító posztot.

Költözés Cambridge-be egy munka miatt, „mert amúgy is csak 6-9 hónapról lenne szó”. Ezzel a felkiáltással indultam neki a cambridge-i projektnek. Úgy voltam vele, hogy London után biztosan pozitív változást hoz az, hogy egy másik helyre költözök.

Azzal azonban nem számoltam, hogy ez a költözés azt is jelenti, hogy a Londonban 3 év alatt bizonyos szintig kiépített kapcsolataimat nem fogom tudni Cambridge-be átvinni, hanem helyette újakat kell építenem. Igaz, ezt az építkezésnek könnyebbnek véltem, hiszen csak egy egyetemvárosról van szó, és biztos a munkahelyemen is sok fiatal vesz majd körül..., de sajnos tévedtem.

Egy rossz főnök, aki miatt majdnem felmondok

Az eredetileg 6 hónapos munka elég simának tűnt, dolgoztam már egy hasonló projekten korábban, ezért vettek fel erre is (meg mert - mint később megtudtam - alig volt alkalmas jelölt, akiket interjúztatni tudtak).

A szakszövegírás nagy előnye, hogy továbbra is alig ismert szakmáról van szó, ezért még a UK-n belül is pár év tapasztalattal egész jó esélye van az embernek egy-egy interjún.

Lényeg, hogy maga a munka megfelelő volt, azonban a közvetlen főnökömről (40-es angol fickó, tipikus középvezető) nagyon hamar kiderült, hogy teljesen irányításmániás.

A csapaton belül ketten is jeleztük, hogy a reggel 9-es rövid 10 perces meetinget át lehetne rakni 9:15-re (vagy 9:30-ra), mert mindkettőnknek sokat jelentene, ha 15-30 perccel tovább aludhatnánk. Ő azonban még ezt a kis engedményt sem akarta megadni, és ezen kívül is voltak abszolút nem professzionális húzásai.

Az első 5 hónap során az 5+1 fős csapatból hárman is felmondtak, ráadásul mindhárom kolléga 5-10 éve volt a cégnél, jelezvén, hogy nagy problémák vannak a csapatban.

Augusztusban már én is a felmondásomat tervezgettem, és több lehetséges állást pályáztam meg Magyarországon. Úgy voltam vele, hogy a hazaköltözés lenne a legésszerűbb megoldás, ugyanis a főnökön kívül Cambridge-et sem tudtam megszeretni az első hónapokban.

Idősebb kollégák, semmi társadalmi élet

Negyvenötnél fiatalabb kollégám nem volt, nulla a szociális életem, szóval a fő probléma az volt, hogy a közvetlen kollégáimmal semmi közös nem volt bennünk. Először is mind angolok voltak - ami még önmagában nem lenne gond -, és emellett teljes generációs szakadék volt köztünk.

Míg nekik a fő beszédtémák a „milyen árajánlatot adott a kertész a felújításhoz”, a „hova menjek golfozni”, és a „hol vegyek harmadik házat” voltak, addig nekem inkább a „hol szerzek barátnőt és hol találkozhatok 25-30 közötti emberekkel, hogy újra kiépítsek egy szociális hálót” volt a napi szinten visszatérő kérdés. Így érthető okokból nem nagyon tudtunk egymás életéhez hozzászólni.

Mint minden nagyobb cégnél, itt is voltak persze fiatalabb nem közvetlen kollégák, de alapvetően velük is csak minimális kontaktom volt, egyszer-egyszer elmentünk sörözni munka után, és ennyi.

Nekik szintén kész életük volt Cambridge-ben (akár azért, mert stabil párkapcsolatuk volt, akár azért, mert munkán kívül kiépítettek egy baráti kört), és én ezekbe a körökbe nem tudtam becsatlakozni.

Illetve azért itt is közrejátszott az alapvetően válogatós természetem a barátságokban (kevés embert találok érdekesnek, így kevéssel keresem utána újra a találkozás lehetőségét).

Minden hétvége Londonban, gyakoribb látogatás Magyarországra

Így hát maradt az, amit eddig is csináltam; próbáltam a hétvégéimet feltölteni találkozókkal Londonban. Ez tényleg jól működött, mert sok hétvégét sikerült hasznosan eltöltenem (igaz, az állandó 1,5 órás vonatozásokat olykor nagyon fárasztónak találtam), viszont ezek a találkozások sem tudták azt a mérhetetlen magányt és unalmat ellensúlyozni, amit hétfőtől péntekig éreztem.

Emellett kb. minden harmadik hónapban egy-egy hétre Magyarországra is mentem, az eddigi hosszú hétvégés látogatásaimat jócskán megnyújtva.

Többen is javasolták egyébként, hogy próbáljak meg kapcsolatokat kezdeményezni Cambridge-ben is, mert ez tényleg nem ideális, amilyen helyzetben vagyok, de úgy éreztem, hogy ha csak 6-9 hónapot maradok, akkor felesleges lenne felszínes barátságokat kiépítenem; az ilyen barátságok amúgy is eleinte csak viszik az ember energiáját és csak hosszabb távon térülnek meg, én pedig pont, hogy csak rövid távban gondolkodtam.

Jön egy új főnök, és ezzel minden megváltozik

Három héttel azt megelőzően, hogy lejárt volna a 6 hónapos szerződésem, a régi főnököm megkért arra, hogy az év végéig maradjak még, mert a projektben szükség van rám. Én kértem egy kis gondolkodási időt, mert ekkor már tudtam, hogy nem fogok maradni, mert neki nem vagyok hajlandó dolgozni.

A döntést az utolsó pillanatig akartam eltolni, hogy ezzel is kellemetlen helyzetbe hozzam őt (ekkor már inkább afféle személyes sértődöttség volt bennem, nem gondolkoztam azon, hogy ez mennyire rosszul veszi majd ki magát.

Szerencsémre azonban két nappal később bejelentették, hogy egy új főnököt kapunk, aki egy nagyon laza, 40-es angol fickó volt. Vele sosem voltak kötelező reggeli meetingek, a projektet is teljesen rám bízta (mondván „te vagy a szakértő, én csak valami menedzser vagyok”), és újra örömmel mentem be dolgozni reggelente.

Egy problémám maradt továbbra is; a magány és a munka utáni üresség. Így hát eldöntöttem, hogy akkor év végén, karácsonykor költözök majd haza.

Novemberben azonban az új főnököm közölte, hogy beszélni szeretne velem. Gondoltam, hogy a projektről lesz szó, de nem így volt.

A meglepő beszélgetés és a maradás okai

Az új főnök azt mondta: „Ádám, nagyon meg vagyok elégedve a munkáddal és szeretném, ha még legalább 6 vagy 12 hónapot maradnál. Lenne egy új projekted is decembertől, vállalod?”

Én a hetek óta begyakorolt „bocsi, de már szeretnék hazaköltözni, depressziós és kiégett vagyok” szöveget szerettem volna előadni, de ehelyett csak egy bizonytalan „hát nem tudom, hiányzik a családom és a barátaim” jött ki a számon.

A hezitálásomra adott válasza teljesen meglepett: „Semmi probléma nincs, ha nemet mondasz, nekem nem tartozol lojalitással, és azt kell tenned, amit te jónak látsz”.

Eddig akárhány cégnél fontolgattam a felmondásom, mindig marasztaltak és próbáltak meggyőzni a maradásról... de az új főnököm nem. Ez olyannyira meglepett, hogy én magam is gondolkodóba estem, hogy mitévő is lehetnék... hiszen szeretek vele dolgozni, az új projekt ötlete jónak hangzik, és az anyagi biztonságot ez az állás évekre biztosítja nekem.

Ettől függetlenül elkezdtem felmérni, hogy miket is kell intéznem a magyarországi hazaköltözéshez, és eléggé elgondolkodtam, amikor összeírtam a listámat; a UK-ben a lakást felmondani, mindent kidobni, céges ügyeket elintézni (mert ugye a saját cégemen keresztül vagyok foglalkoztatva), odahaza albérletet találni vagy lakást venni (pont az árnövekedés után), stb. stb. stb., egyszerűen túl soknak tűnt így egyszerre.

A köztes megoldás - kevesebb munka, több szabadidő

Egyik ebédszünetben odajött hozzám az egyik munkatársnőm, aki afféle lelki tanácsadóként segített nekem az elmúlt hónapokban (mivel ő 30 körül van, így jobban átérzi a helyzetem).

Megkérdezte tőlem - miután mondtam neki, hogy szeretnék, ha maradnék a cégnél -, hogy „mi hiányzik neked a legjobban a munka utáni életedből?”. Közöltem vele, hogy az, hogy láthassam a számomra fontos embereket, akiknek egy része Magyarországon él, egy része Londonban, és ne csak hétvégente lássam őket, hanem gyakrabban. Erre azt mondta: „mi lenne, ha több szabadságot vennél ki?”.

Az az érdekes, hogy erre én addig nem is gondoltam, mármint kacérkodtam a gondolattal, hogy majd a szerződés végén el kellene mennem egy pár hónapos pihenőre, de arra nem, hogy simán csak kevesebbet kellene dolgoznom. Így hát felvázoltam a főnökömnek, hogy havi 4-5 nap szabadságot vennék ki a jövőben, és hogy ez nem probléma-e. Nem volt az, így hát egyszerűen a munkából kicsit leadva többet leszek szabadságon. Ezzel két dolgot is sikerült megoldanom:

1. Ezt a jövedelmező projektet nem adtam le idő előtt, továbbra is tudok annyi pénzt keresni, amit a jövőben majd örömmel tudok használni.

2. A plusz szabadságnak köszönhetően gyakrabban láthatom a barátaim, többet tudok utazni, és alapvetően mindig lesz egy-egy kis levegővételnyi öröm az életemben. Ez nem sokkal jobb, mint ami eddig volt, de érezhető különbséget várok tőle.

Szóval az egész történet tanulsága számomra az: csak akkor fogok tudni a UK-ből elköltözni, amikor a maradás összes lehetőségét kimerítettem... mind mentálisan, mind szakmailag, mind emberileg.

Emellett kell egy pontos terv is, hogy mi lesz a UK után, nem pedig egy csak egy „hát majd kitalálok valamit, ha már máshol leszek” érzés. Remélem, ezek után 2016-ban még jobban is fogom magam érezni Cambridge-ben, és nem csak egy választott börtönként fogok rá tekinteni.

Végezetül két kérdés az olvasókhoz:

1. Ti hogyan döntöttetek volna egy hasonló érzelmi és szakmai helyzetben?

2. Mivel tudnám még a várható +1 évemet Cambridge-ben boldogabbá tenni?”

(Fotó: pixabay.com/summer_kwak)

A moderálási alapelveket itt találod. További történeteket, híreket Nagy-Britanniáról pedig itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr528242370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 16:54:12

@Sanz
szeretnék ajánlani egy könyvet...
Graeme Simson
A Rosie Project
libri kiadó...
ha megirod a cimed (priviben) el is küldöm Neked...
nyáron olvastam... és most ugrott be hogy Rólad irták...
:)

Taxomükke (UK) 2016.01.06. 17:01:56

@vityo641(AT): Elküldenéd nekem is? Köszönöm.

Sanz 2016.01.06. 17:09:22

@Shanarey: Ezt pont karácsony előtt ajánlotta egy kollégám. Elolvasom, köszi. :-)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 17:09:49

@Taxomükke (UK): hát csak egy darabom van...
és most sanznak ezt életmentönek szánom...
:)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 17:11:51

@Taxomükke (UK): de mindenki szeretett volna az lenni...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 17:13:36

akkor most kinek küldhetem??????????????????
ne akarjatok licitálni... inkább veszek még eggyet...

jewel79bp 2016.01.06. 17:13:51

@Sanz: Hogyan építs kapcsolatot? Írtam a helyi állatmenhelynek, hogy jönnék önkénteskedni, kvázi ingyen dolgozni. Odamentem első nap, kezembe nyomták a vödröt meg a kefét, hogy pucoljak. Aztán a kezembe nyomták a pórázt, hogy sétáltassak... Ott ragadtam, 4 éve dolgozom ott, nagyon sok embert ismerek emiatt a környékről, jó barátaim is lettek, tanulni is sokat tanultam. Hát így. De én pl ismeretlenül is bedobtam egy karácsonyi üdvözlőlapot a szomszédoknak, hogy kellemes ünnepeket kívánok. Ráköszöntem és mosolyogtam minden szembejövőre az utcánkban.. Sokszor a férjem sem érti, hogy miért ismerek annyi embert és honnan vannak igazi barátaim. Hát innen.

Taxomükke (UK) 2016.01.06. 17:15:00

@vityo641(AT): Ja, bocs, aszittem, elektronikus formában van meg... akkor mindegy, nekem kevésbé fontos szerintem.
:))))))))))

2016.01.06. 17:15:06

@London2009: De de de... en nem a posztolo problemajan gunyolodom, arrol elhiszem, hogy valodi, es nem egyedi, es, hogy neked is volt hasonlo, es kb mindenki masnak is, aki kikoltozik, es, hogy ennek a posztnak van helye itt es erdemes rola beszelni.

Pusztan a problemara vart megoldasokkal kapcsolatos kovetelmenyeket talalom megdobbentonek, erre szerettem volna felhivni a figyelmet a magam izlestelen humoraval, elnezest kerek. :D

London2009 2016.01.06. 17:15:49

@Mirjam2: neeem, ez pont, hogy ilyen apaink is igy hordtak mar hagyomany. Fura, hogy nem tudja mire gondolok. De ugye jo pap is holtig tanul. : )

www.evalondon.com/oxford/

www.telegraph.co.uk/goodlife/11672154/Graduation-rings-Would-you-wear-a-CV-on-your-finger.html

For some, the graduation ring is a convenient way of keeping a CV to hand. Jules Leclair, who completed a degree in Mathematics at University College London in 2013 and is now an assistant private banker, says: "I decided to buy one as it is something we do not have in France. I may be wrong, but this old school accessory represents, in my opinion, some values I am aligned with, such as pride, achievement, hard work, dedication, to name just a few."

London2009 2016.01.06. 17:17:42

@Mirjam2: oh ezt a szandalos mondast csak en talaltam ki. El ne hidd, hogy letezik! :D

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 17:17:48

@Sanz: ok...
küldöm... és ha kész vagy tovább tudod küldeni...mert látod igény van rá...
:)
várom a cimedet...

Ana72 2016.01.06. 17:18:29

@vityo641(AT): Az egy nagyon jó (és vicces) könyv, az Asperger szindrómás emberek kissé sztereotipikus megjelenítése. De nem hinném, hogy attól, mert Ádám szeret tervezni, és nem túl spontán, aspi lenne :)
Ettől még persze jól szórakozik majd a könyvön :)

Ana72 2016.01.06. 17:18:32

@Taxomükke (UK): nekem megvan ebookként. Ha írsz email címet, elküldöm.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 17:24:28

@Ana72: hát....
nem bántásnak szántam... csak összkapcsoltam az olvasmánnyal a fenti esetet...
bocsi sanz!!!...
azt hittem jó poen és jó olvasmány is...
:)))))))))

2016.01.06. 17:30:01

@London2009: Ez erdekes, mondjuk a cikk is azt irja hogy ez foleg Amerikaban terjedt el es most kezd nepszeru lenni UKben. En a sajat graduation ceremony-mra el sem mentem, egyreszt mert dolgoztam, masreszt mert egy csomo penzt kertek pl. a kopeny berlesert meg hasonlokert. Mondjuk ha Cambridge-be jartam volna akkor valoszinuleg elmentem volna... De ez a gyuru kicsit tulzas.

London2009 2016.01.06. 17:31:24

@Mirjam2: de elvileg ugye egy regi hagyomanyon nyugszik. Mindenesetre akkor tenyleg ugy latszik, hogy az utobbi idoben jott csak divatba, no ezt en sem tudtam. Majd figyeld meg ha legkozelebb erre jarsz! ; )

London2009 2016.01.06. 17:33:35

@mojyo: Nekem mondjuk csak az a fura, hogy ezen altalaban csak a nok szoktak nyekegni, hogy jajj, egyedul vagyok stb. Egy ferfi altalaban beul egy pubba, megiszik par pofa sort es hazamegy egy jo kis bringaval. Na jo ehhez mondjuk nehany adottsag szuksegeltetik! :D

Sanz 2016.01.06. 17:34:15

@vityo641(AT): Köszi, letöltöm majd angolul, felajánlom a leggyorsabb jelentkezőnek... annak küldd majd. :-)

Taxomükke (UK) 2016.01.06. 17:37:09

@London2009: Most már létezik.
Legalább az utókor majd tudja az eredetét. Te meg beírtad magad a.... nemtom, a kultúrtörténetbe?
:))

Wienmate 2016.01.06. 17:40:01

Hello Adam. En teljesen aterzem amit irtal. En fel eve vagyok Becsben. Nekem is csak osztrak kollegaim vannak, en vagyok az egyetlen magyar. Amikor közösen ebedelünk, egy idö utan azt veszem eszre, hogy csak egymassal beszelgetnek, mert olyan dolgokrol van szo, amikrol nekem fogalmam sincs. Hogy milyen volt, amikor bejött az elsö chat program Ausztriaba, ki melyik szobaban chatelt, melyik helyi sztar vagy politikus mit mondott, ki emlekszik arra, amikor 10 evvel ezelött megnyitott a nem tudom milyen kajalda :) Szoval velük is egy bizonyos pontot tul lehetetlen baratkozni. A lakotarsam egyetemista. Neha en is eljarok vele sörözni, de mivel ö delben kel es 2kor fekszik, nekem pedig a melo miatt teljesen mas a napirendem, nem tudom felvenni a versenyt :) Egyebkent en is ugy allok a dolgokhoz, hogy o mindegy, csak juniusig tart a szerzodesem, addig elvagyok. De most nalam is felmerült a lehetösege, hogy masel-ket evig maradjak. Szakmailag jo lehetöseg lenne, de maganeletileg nekem sincs fogalmam arrol, hogy mit kezdjek magammal :) Szoval ezt a posztot akar en is irhattam volna :)
Mate

Ana72 2016.01.06. 17:40:03

@vityo641(AT): ja, sztem ez nem bántás, az Aperger szindróma csak az élet egyik variációja. Csak azért írtam, h Ádám nehogy azt gondolja, hogy akkor most mehet diagnózisért :)

2016.01.06. 17:44:01

@London2009: Oke, de nem hiszem hogy olyan tarsasagban fogok megfordulni ahol sok ilyen gyuru van :))). Koszi az infot tenyleg, erdekes szokas. Mindenesetre nekem nem tunik egy tipikus brit dolognak, ha erted mire gondolok.

London2009 2016.01.06. 17:44:07

@Taxomükke (UK): hahaha. Az az! Lassan akkor remelem Wikipedia lapom is lesz. :D

Shanarey 2016.01.06. 17:44:43

@Ana72:

Ő nem aspergeres, csak kocka módon akar kapcsolatot teremteni, és mindezt nem a neten.
:-)

2016.01.06. 17:47:09

@London2009: Biztos vagyok benne hogy ez nagyon sok ferfinek is problema, csak nekik 'nem illik' beszelni rola, szoval bator dolog Adamtol ezt igy felvallalni.

London2009 2016.01.06. 17:51:49

@Mirjam2: na majd megkerdezem en is a baratomat, hogy ez akkor mennyire brit szerinte vagy sem. Idaig en meg voltam gyozodve, hogy ez tipically british, mivel csak itt lattam meg. De ugy latszik, hogy tevedtem. :D

London2009 2016.01.06. 17:54:39

@Mirjam2: szerintem is nagyon jo, hogy ezt leirta. Azt nem tudom, hogy noket e vagy ferfiakat erinti e jobban, de az biztos, hogy sokan vannak hasonlo cipoben.

2016.01.06. 17:58:33

@London2009: Hat nem tudom, szerintem ebben nincs kulonbseg fiuk es lanyok kozott, ugy ertem, hogy nem mindenki adja magat konnyen, illetve aki konnyen kaphato, az konnyen el is veszik, es van aki erosebb kapcsolatot szeretne, szerintem ez tokre rendben van, fiuk es lanyok reszerol is. :)

Az viszont megnehezeti a dolgat, hogy olyan embert keres, akik pont olyanok, mint o, csak nonemuek es logisztikailag hatekonyan (<1 ora alatt) elerhetoek. Lassuk be, hogy statisztikailag ilyet talalni joval kisebb az eselye, mint olyasvalakinek, akivel egyszeruen csak jol erzi magat.

2016.01.06. 18:02:00

@London2009: Nem feltetlenul ugy ertettem hogy nem brit hogy nem fordult ott elo, hanem hogy ez ilyen 'hivalkodo' dolognak tunik nekem ami alapvetoen nem jellemzo a brit kulturara, de ez csak az en benyomasom.

London2009 2016.01.06. 18:04:56

@mojyo: szerintem van kulonbseg ebben fiuk es lanyok kozott. Addig mig nem talalja meg az alteregojat egy oran belul elerheto tavolsagban, szorakoztathatna magat lazabb dolgokkal. Pont ahogy digger is javasolta neki.
Egyebkent Cambridge-nek meg az a masik baja, hogy pont Essex hataran van. Eleg sok Essex trash jar oda szorakozni es lehet, hogy erre gondolt, amikor irta, hogy hasonlo erdeklodesu lanyt keres es nem ezeket a kikent kifent lanyokat, amit szivbol meg tudok erteni szinten.

London2009 2016.01.06. 18:05:54

@Mirjam2: nem hivalkodo dolog szerintem. Egy kis gyuru a kisujjon. Ez inkabb egy statement, ami viszont az en tapasztalatom alapjan nagyon is jellemzo a britekre.

2016.01.06. 18:12:02

@London2009: Nekem ez olyannak tunik hogy 'ide nezz, en Cambridgebe (vagy akarhova mashova) jartam egyetemre es first classt kaptam, bebebe - es lehetoleg vedd eszre az aranygyurumet es kerdezd meg hova jartam hogy beszelhessek rola', de mondom, ez csak az en ertelmezesem. Mas lehetseges ertelmezeset nem latom ennek a statementnek, de ezen nem fogunk osszeveszni... Mindenesetre a britekre, sok mas kulturaval ellentetben, nem jellemzo hogy kulon felhivjak a figyelmet ra hogy mennyi penzuk, milyen vegzettseguk, mekkora hazuk stb. van.

Cheap Charli 2016.01.06. 18:13:51

@Mirjam2: ilyen gyuro van Mo-n is. pl.: Miskolc gepesz gyuru.

London2009 2016.01.06. 18:17:22

@Mirjam2: nekem ezzel kapcsolatban vegyes a tapasztalatom. Lattam mar peldat ilyenre is meg olyanra is.
A korulottem levok szeretik nagyon mas orra ala dorgolni, hogy ugye tudod, hogy en Cambridgere jartam? De annyit szoktam ra reagalni, ha egyaltalan reagalok, hogy na es melyik college-be? Mert abban is meg van a hierarchia es akkor megy a hebeges habogas, mintha engem valamennyire is erdekelne, hogy melyikbe jartak :D

jewel79bp 2016.01.06. 18:17:40

@Mirjam2: nem tudom, engem pl tényleg érdekelne, hogy ha valaki oda járt egyetemre, akkor milyen volt, tőlem
mesélhet is róla, sőt. És akkor elmondom, hogy én hová jártam, megvitatjuk, hogy melyik jobb (haha...) és már rögtön beszélgetünk is.

2016.01.06. 18:18:31

@London2009: Ez inkabb a tarsadalmi elvaras vagy a sztereotipia szerintem hogy a pasi lazan elszorakoztatja magat, a lany meg nem tud mit kezdeni magaval, csak varja a paripan erkezo herceget :). Termeszetesen a nok is elfoglaljak magukat partner nelkul, mi mast csinalnanak? Attol meg banthatja oket a partner hianya, vagy nem. Ugyanigy vannak a pasik is, csak oket nem emlekezteti ra a kornyezetuk folyton hogy oregszenek es 'ketyeg a biologiai orajuk'.

London2009 2016.01.06. 18:20:43

@Mirjam2: na ezzel viszont egyetertek! Ez igy van!

2016.01.06. 18:21:38

@jewel79bp: Oke, ertem, nekem szemely szerint visszatetszo ha valaki ennek az 'emlekere' egy aranygyurut hord, de ez az en egyeni szempontom.

Ludmilla a Beta 2016.01.06. 18:25:32

@vityo641(AT): Mindenki. A Rosie project (és a Rosie effect, a folytatás) fent van a Youtube-on is audiobookként, ha valaki szeret könyvet hallgatni. Azt mondjuk nem tudom, hogy mennyire legális...

Herr Géza 2016.01.06. 18:26:36

@btiborc: Így van: gépész, bányász, kohómérnök, és megvolt mindez a dunaújvárosi főiskolán is. Nagyon sokan hordták sok-sok éven keresztül...

2016.01.06. 18:33:19

@London2009: Ez jo taktika :))). Mikor Cambridgeben voltunk a ferjemmel, vegigjartuk az ossze college-ot csak ugy varosnezes alapon es ugye elvileg belepodijat kell fizetni, ami alol mentesulnek azok akik oda jartak. Szoval a ferjem eljatszotta mindannyiszor, az osszesnel, hogy 'I'm an old boy' es mindenhova beengedtek bennunket (gyurut sem kertek :))) egeszen addig amig el nem erkeztunk egy olyanhoz, amirol kiderult hogy female only college, ahol kisse beegtunk ezzel a szoveggel :)

2016.01.06. 18:37:10

@btiborc: Huha, ezt tenyleg nem tudtam. Most mar nekem is kell egy ilyen gyuru valahonnan, meg ki kell talalnom hogy honnan... De valami nagyon utos helyrol :)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 18:43:31

@Ludmilla a Beta:
köszi .... nem is tudtam hogy van folytatása...
megkeresem...

2016.01.06. 18:54:27

Megneztem, es ahova en jartam eloszor egyetemre onnan is lehet rendelni ilyen gyurut, hat ez halali :))). Ezt is a Hataratkelorol kellett megtudnom... Ebbol latszik mennyire visszavonult eletet elek, mindenrol innen ertesulok. Hogy mik vannak...

Ludmilla a Beta 2016.01.06. 18:54:28

@Sanz: Hah, 10 éve vagyok ugyanebben a cseberben, csak Budapesten. Ezzel nem elkeseríteni akarlak, sokkal inkább arra szeretném felhívni a figyelmedet, amit Mirjam említett néhány kommenttel arrébb. Férfi lévén te aktívan kereshetsz barátokat (vagy akár partnert). Használd ezt ki, kaptál rá néhány jó ötletet, hogy hogyan. Az, hogy picit antiszoc/kocka/magányos farkas vagy, nem jó kifogás. :) De tényleg, mit veszíthetsz?
És valóban hülyeség limitálni azok számát, akikkel szóbaállsz, még mielőtt tudnád, hogy milyenek. Azt vágom, hogy ha barátnőt keresel, azt nem a középkorú kollégáid között teszed, de ha csakugyan barátságra/társaságra vágysz, akkor miért gondolod, hogy egy nálad idősebbel (vagy akár fiatalabbal) nincs miről beszélni? Próbáld meg, meglepődsz majd. A nálad idősebbek már megtapasztalták mindazt, amiről te beszélni tudsz, plusz még néhány évvel többet. És hátha ismernek veled egykorúakat is... És tényleg, mit veszíthetsz?

LyukasBogrács 2016.01.06. 19:05:46

@Sanz:
csak az élethelyzetem előidézte, hogy hozzám valamennyire hasonló emberek vegyenek körül).

Az emberek tobbsege igy van ezzel diplomaosztas utan.

2016.01.06. 19:08:30

@Wienmate: Szerintem ha mar beszelsz vagy tanulsz nemetul, es szeretsz ott lenni meg erdekelnek a helyi tortenesek, akkor nem lesz gond, ez meg a kezdeti nehezsegek idoszaka de par ev mulva mar te is siman elbeszelgetsz a helyiekkel a teveprogramokrol, stb. Emiatt 'visszamenekulni' Mo.ra felesleges lenne, ha egyebkent jok a kilatasaid a mostani helyeden, Mo.ra mindig visszamehetsz kesobb is, vagy masik orszagot is kiprobalhatsz ha lesz tobb szakmai tapasztalatod.

2016.01.06. 20:39:22

@Sanz: hali Sanz!

1) az erzelmi oldalara nem tudok okossagot mondani, mert egeszen mas a habitusom, mint a tied a szakmaira viszont talan igen.(dolgoztattunk elozo cegemnel otthon is tech writerekkel es itt is latom a felhozatalt) Szakmai szempontbol sztem a leheto legjobb dontest hoztad. Technical writekent neked nem eri meg hazamenni, tobb okbol sem.
Nem azert meg MO a pokol legmelyebb bugyranak legelviselhetelenebb sarka HANEM
-mert a muszaki kepzes eleg jo MOn szal technical writert nem nagy cucc talalni egy munkaadonak es sok esetben egy entry pozicio.
-cegek szereti belsos emberrel is feltolteni ezt a pozit (valakinek ez elorelepes)
-a leirasodbol eleg specko teruleten vagy, ezt a tudast ha szeretnek sem tudjak megfizetni otthon, inkabb bevallaljak, hogy egy kevesbe kepzett/tapasztalt 'good enough' valaki elvegezze a melot
-MO nearshore a UKhez kepest,ahova az igazan erdekes dolgokat nem hozzak at, ill aranytalanul alacsony fizuert a UK-hez merve, ettol vagyunk 'cheap counrty' Szal szakmai fejlodesed szempontjabol jobb ha kicsit kozelebb maradsz a tuzhoz

2) rovid tavon akarsz Cambidgeben maradni, de hosszutavu, mely baratsagokat es parkapcsolatot szeretnel, ha jol ertem lehetoleg helyben. Racionalis alaknak tunsz szal, gondolom ha atgondolod, akkor rajossz ez igy nem megy egyutt a ketto...

ha pedig el birod viselni Jim Carreyt es a szirupos happy endingeket nezd meg a Yes Man-t ;)

all the best,

Sanz 2016.01.06. 20:42:18

@mojyo: Én nagyon jót nevettem a kommenten, és már megint gondolatolvasósat játszol, mint még pár hónappal ezelőtt (akkor nem tudom, pontosan mivel), mert most egy hasonlóan szatirikus írást kezdtem el a barátnőkeresésről (fikciós, de természetesen a saját élettapasztalatomra épül), erre te írsz egy ilyen jó Örkény egypercest. Tartsd meg ezt a jó szokásod. :-)

Köszönöm a tippeket, jó látni azt, hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémámmal, illetve hogy elvileg van rá megoldás. A poszt megírása és kikerülése óta eltelt két hétben egyébként megbeszéltem a barátaimmal, hogy 2016-ban az lesz a célom, hogy a "személyes narratívámat" (personal narrative) át fogom fogalmazni, hogy azok az emberek, akik újonnan megismernek, ne a 2015-ben gyakran felszínre törő kesergő énemet ismerjék meg, hanem azt az énem, aki céltudatos és tele van ötletekkel, szeret utazni, jó a szakmájában, stb.
Aztán ha sikerül, akkor írok róla. :-) (ha nem, akkor is)

Ja és egyébként gyerekkoromban azt hitték, hogy Aspergeres vagyok, de nem, csak simán kicsit lökött. De igyekszem túllendülni az elitizmusomon, a felesleges rossz szokásaimon és hasonlókon. :-)

Taxomükke (UK) 2016.01.06. 20:55:31

@Mirjam2: Ez olyan magyaros... Oh, wait!
:)

Shanarey 2016.01.06. 21:02:35

@Sanz:

A nyöszörgés, nem jó arra hogy barátokat, s főleg barátnőt keríts.
Problémája, van mindenkinek, és mások problémája csak teher, legalábbis többnyire. Azon kivételes esetekben, amikor nem akkor csak azért nem, mert lehet örülni, hogy a másiknak sokkal rosszabb.

A nőknek, pedig olyan valaki kell akire felnézhetnek, és ez nem azon múlik hogy 150-avagy 190 centi vagy.

Shanarey 2016.01.06. 21:03:20

@vityo641(AT):

Amit linkeltem, annak a lapnak az alján ott van.

blackhairlady 2016.01.06. 21:13:33

@London2009: en meg ejszakara sem vennem le ha ilyen gyurum lenne:))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.06. 21:42:19

@Shanarey: Na akkor azon átsiklottam...
Köszönöm...
Jo 8 mindenkinek...

M. Péter 2016.01.06. 21:46:57

@London2009: Meg hát az ékszerésznek is jó üzlet, az egyetem is kap belőle valamennyi pénzt, ezért próbálják terjeszteni a "hagyományt". De az egész biztos, hogy a cambridge-i gyűrűt csak néhány éve kezdték el árulni.

Csodabogár 2016.01.06. 22:57:34

@vityo641(AT): Ez tényleg jó. Én is nemrég olvastam de németül.

Csodabogár 2016.01.06. 23:00:35

@Mirjam2: Svédországban akik doktorálnak azok kapnak gyűrüt. Persze nem tudtam, így eleinte azt hittem, hogy rengeteg özvegy ember van ott, mert a rendes karikagyűrű mellett hordták a másikat. Felénk az özvegyek szokták volt ezt csinálni.

PomberMaci 2016.01.06. 23:07:03

A 1,5 óra vonatozásfájdalmasan sok... nos itt felvinnyogtam a röhögéstől, mert itthon még Budapesten belül is lehet ennyit tömegközlekedni a város két pontja közt és még nem is kell hozzá az, hogy a város két ellentétes szegletén legyenek a pontok. London Cambridge viszonylat meg olyan mint ha Debrecen vagy Szeged lenne Budapesthez képest, nos az meg még szívatósabb.
Szóval a kedves cikkírónak megártott a jólét egy kicsit.:-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.06. 23:09:07

na mondjuk azért itt jót röhögtem, hogy de úgy aludnék még 30 percet. (jajj, én is.)
ok, persze, ha kötetlen a munka, és tulképp otthon is lehetne csinálni, akkor egyébként nem is értem, hogy miért kell bejárni, meg pláne fix időpontra bejárni. miért nem lehet otthonról könyvelni vagy programot írni, ez egyszerűen nem fogom még mindig. nyilván a szívátültetés specialista vagy a teszkós árufeltöltő nem játszik.
egyébként nálunk olyan szinte elege lett a menedzsmentnek a késésekből, hogy elkezdtek pénzt levonni akár 3 perc késésért is (ujjlenyomatos szkenner volt a diákoknak is, tanároknak is). 5 késés után egy nap fizetés ugrott. na mondjuk akkor erre az volt a válasz, hogy ha valaki az ötödik alkalommal késve ébredt, akkor jól betelefonált, hogy beteg és kész, ha már úgyse kap arra a napra fizetést. na ezt utáltam, nehéz volt fegyelmezettnek lenni :-(

puhacica 2016.01.06. 23:25:31

@Sanz: erdekes dolog ez, hogy milyen igenyek alapjan valasztunk. emlitettem mar talan tobbszor is, hogy az uram igazan nem az a tipus, akire ugy elso latasra buknek. nem 190 magas, nem szoke, meg diplomaja sincs. megis a leghelyesebb, legszeretnivalobb ferfi szamomra az egesz vilagon. engedd el az igenyeid, azt nezd, hogy jol erezd magad a tarsaddal, mert a diploma es a bomba test nem biztos, hogy eleg a boldogsaghoz.

irónika 2016.01.07. 00:02:49

1. Utazz, csajozz, vidd ki.
2. Ha cserere szorul, go to 1.

Z Lukàcs 2016.01.07. 00:15:00

Àtèrzem a helyzeted a Àdàm! Hasonlò "cipöben" jàrok èn is... Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy nem az nehèz döntès, hogy mikor költözöl külföldre, hanem az, hogy mikor költözöl vissza Magyarországra... Racionalisan döntöttèl, a jövödet figyelembe vève. Èn is ezt csinàlom-csinàlnàm. Ha hazaköltözöm, nem ùgy akarok hazamenni, hogy "majd lesz valami".

A 2. szàmù kèrdèsedre pedig az a vàlaszom, hogy a szociàlis èlet "felturbozàsànak" cèljàbòl vegyük fel a kapcsolatot, èn is Camridgeben lakom.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.07. 00:48:40

@mojyo:
határtalan módon helytelenítem az újévi fogadalmadat.

Herr Géza 2016.01.07. 01:59:09

@holapotelvan: Ó, micsoda nosztalgikus emlékhullámot szabadítottál rám. Atyám majd negyven évig tanított a Dunaújvárosi Főiskolán. A cikkben mutatott kupákból megvolt a teljes gyűjtemény, ami a főiskolán kibocsájtatott ( évfolyamonként először kettő -gépész, kohász-, majd három -hozzájött a műszaki tanár). A szintén említett dr. Molnár László (alias Laci bácsi) hátán meg gyerekként sokszor lovagoltam is... :)))) És természetesen szintén gyerekként voltam temérdek szakestélyen, lenyűgözött mindig a tréfás, de mégis ünnepélyes szertartás.
Elképesztően komolyan vették a főiskolán még a legvadabb szocialista időkben is ezeknek a hagyományoknak az ápolását, amiben nem kis része volt a mindenki Laci bácsijának, és hogy egy kicsit büszkélkedjek is, az ő halála után atyámnak is.
Isten nyugosztalja mindkettőjüket!

holapotelvan 2016.01.07. 03:17:17

@Sanz: van egy társ- és barátkereső oldal, ahol földrajzilag, külső, belső paraméterek alapján, vallás, kor, végzettség, etnikum, személyiség-jellemzők, matching algoritmussal (különböző etikai, politikai, stb. kérdésekre adott válaszokból - ezernél több kérdés válaszolható meg, opcionálisan), meg még vagy tizenötezer szempont szerint lehet keresni a megfelelőt.
kockák rulez, hajrá! előre a tudományos párkeresés útján!
(ja, és nemutolsósorban ingyenes, ami ugye garantálja az átlag feletti költség-haszon arányt, minimális kockázat mellett! ;)) )
okcupid.com

So No 2016.01.07. 08:19:30

Megoldast nem tudok... Csak egy jo tanacs. Azsiaba ne gyere dolgozni.

"A csapaton belül ketten is jeleztük, hogy a reggel 9-es rövid 10 perces meetinget át lehetne rakni 9:15-re (vagy 9:30-ra), mert mindkettőnknek sokat jelentene, ha 15-30 perccel tovább aludhatnánk. "

Nos... Itt Malayziaban van par dolog, amitol visitva menekulnel.

Ime egy e-mail reszlet dec. 2-rol:

"Subject: Happy over time

Dear All,

As you all are aware, we are supposed to finish 160 modules in next month. ... Every programmer has to finish his/her task within the scheduled period. You are welcomed to stay back in office till 9. If necessary you have to do the GD work."

EGESZ DECEMBERBEN REGGEL FEL KILENCTOL ESTE 9-IG DOLGOZTUNK.

Amikor megkerdeztem a tulorapenzt, megmutattak a munkaugy torvenyuket, hogy 5.000 RM fizetes FELETT nem vagyok jogosult semmifele fizetesre a tuloraert! Magyaran, ha tul sokat keresel, akkor ingyen dolgoztathatnak...

Meg valami. Itt a management meetingek rendszeresen este 6 utan kezdodnek (munkaido utan) es 2-3 orat biztos elvesznek az eletedbol.

Itt visszasirnad a gonosz negyvenes fonokot. :XD :XD

holapotelvan 2016.01.07. 08:19:57

még egy megjegyzés, a 9.15-ös munkakezdésről. az IT-ben egyáltalán nem ritka, hogy te magad határozod meg, mikor kezdődjön (számodra) a munka.
az alábbi cikk mutatja, hogy az IT nem csak jol fizet, de a csalad-munka egyensulyt is itt lehet leginkabb elerni / megkapni:
agenda.weforum.org/2015/10/worlds-best-job-the-answer-might-surprise-you/

számomra ugyanolyan legitim, hogy valaki szundikálni akar reggel, mint az, hogy a leszármazottját viszi a gyerekmegőrzőbe (mert ő nem ér rá vele törődni). a munkáltatónak meg egyszerűen semmi köze hozzá, hogy miért akarok későbbre járni.

nálunk igenis figyelembe vették az igényeinket, konkrétan megkérdezték, hogy mikor legyen a reggeli meeting. apró figyelmesség, ami szinte ingyen növeli a munkavállaló komfortérzetét.

elhiszem, hogy a biorobotok és bérrabszolgák világában ez még sokak számára furcsának hat, de a világ erre (is) tart. a svédek hatórás munkanapot terveznek, a svájciak is gondolkodnak rajta (www.suedostschweiz.ch/panorama/2016-01-05/weniger-arbeiten-schweden-machts-vor), svájcban sztenderd kérdés (IT-s állásokban biztosan), hogy milyen penzumot szeretne (100%, 80%, 60%, vagy bármi egyéb közötte) - azaz, a heti normál munkaidő hány százalékában akar dolgozni.
igen, el vannak az IT-sok kényeztetve, de nem az a normális, hogy ha a munka szempontjából mindegy, a dolgozónak meg jelentős bónusz a rugalmas munkaidő, akkor lehetővé tesszük számára?

2016.01.07. 09:07:02

@holapotelvan: Nalunk tavaly rendszeresen reggel 7.10kor kezdodott a reggeli meeting (ez egy iskola/egyetem, 7.30kor kezdodott az elso ora). Erdekes modon nem kerdeztek hogy megfelel-e, de hat nem is vagyok ITs...

2016.01.07. 09:10:06

@So No: :))) Ezt jo hogy beirtad, es en ezert is nem dolgozom (mar) Azsianak azon a reszen, sem azsiai fonoknek pl. Angliaban! :))) Tavolrol csodalom oket (a csodalat resze komoly, nagyon tudnak dolgozni, en nem tudnek ezzel mar lepest tartani). Indiaban pl. benne van a sztenderd munkaszerzodesben hogy tuloraert nem varsz extra penzt (es nem is fizetnek, tulora pedig van rendesen).

2016.01.07. 09:20:29

@tanato: Szerintem most meg nem lesz haboru, mas kerdes hogy (szamomra) nyilvanvaloan, egy vilagmeretu haboru keszulodik aminek az egyik fo gocpontja a Kozel-Kelet (lesz).

tarackos 2016.01.07. 10:28:25

@Wienmate: Jarjal pl Sopronba bulizni. Egy ora kocsival es olcsobb is, mint Becs. Ha becsajozol sem gond, sokan jarnak onnan Becsbe dolgozni :)

tanato 2016.01.07. 10:30:23

@Mirjam2: Na csak azért kérdezem mert én nagyon jól emlékezem az iraki iráni háborúra,arab perzsa vagy ha úgy tetszik siíta szunnita konflikusra,több százezer halottra és még több sebesültre.

London2009 2016.01.07. 10:42:15

@Mirjam2: ez irto vicces sztori! Azt kellett volna mondani: "I'm an old girl!"
Remelem akkor rendelsz gyurut most azonnal! :D

Sanz 2016.01.07. 11:12:20

@holapotelvan: Már regisztráltam OKCupidra ősszel, eddig volt egy randim onnan, tényleg nem rossz oldal. :-)

A munkakezdéses dolog pedig szerintem arról szól, hogy mikor produktív valaki. Én például 10 előtt biztosan nem (még utána is csak szép lassan indul be az agyam). Viszont szeretek az irodában lenni, otthonról ha dolgozok is, állandóan elkalandozik a figyelmem, az irodában jobban tudok viselkedni, így simán jó az, hogy 9:30-10:00 között bejövök, és este 5:30 után hazamegyek. De ugye az, akinek gyereke van, az korábbra jön. Mindenki összeegyeztetheti a munkát és az életét... és az élet fontosabb, mint a munka. :-)

jewel79bp 2016.01.07. 11:49:04

@Sanz: Hm.... ezen a héten reggel hatra mentem dolgozni, és este 9-kor végeztem (napközben 2x 1 óra szünettel. A kivétel péntek, amikor reggel 9-től este 11-ig dolgozom. Hja. Szép az élet, nem?

2016.01.07. 15:09:06

@tanato: Hat igen, ez nem egy bekes terseg, csak ido kerdese hogy mikor robban ki eppen valami.

2016.01.07. 15:14:09

@Sanz: En sem vagyok produktiv reggel, csak a munkahelyek 99%an ez senkit nem erdekel. Visszasirtam mar sokszor a 9es munkakezdest is ami Londonban jellemzo volt, mashol altalaban korabban kezdenek, meg irodaban is. Ja es Londonban elofordult velem hogy egy iranyba 2 orat utaztam a munkahelyre, szoval 9es kezdeshez 7kor el kellett indulni, szerintem sokan vannak ezzel hasonloan. A fonokoket meg kicsit sem szokta erdekelni hogy te 'morning person' vagy-e vagy sem... Egyebkent dolgoztam evekig ejszakai muszakban, amit en sok szempontbol szerettem mert tudok ejjel aktivan dolgozni, jobban mint reggel, de ott sem en valasztottam meg a munkaidomet.

2016.01.07. 15:15:59

@London2009: Igen, minden ujjamra egyet, szinaranybol, ja es mindegyikre masik egyetemrol hogy legyen mirol beszelni mikor uj tarsasagba kerulok :)

takarék-láng 2016.01.07. 18:12:20

@Sanz: Kedves posztolo! Azt neked kell eldontened (rinyalas helyett) hogy mi a fontosabb. A boldogsag wgy kiteljesedett parkapcsolatban vagy egy kicsit tobb penz mint otthon. Ha eszed van, a szivedre hallgatsz. Ami hazahuz. Igazi tarsra csakis otthon talalhatsz, itt 0.1% az eselye ezt magad is tudod, csak meg nem vallottad be magadnak. Azt surgosen felejtsd el, a sajat boldogsagod erdekeben, hogy kulfoldivel lepj kapcsolatra hosszu tavon
Az ellenkezo kultura hosszu tavon sok problema forrasa lesz. Az ellentetek ugyanis nem vonzzak egymast!! Sugalljon barmit is a nemzetgyulolo media, a multikulti halott ugy, megbukott a szemed lattara.

Smart Lag 2016.01.07. 19:10:09

@London2009: @Sanz:
@M. Péter:
Ratyi dolog az a gyűrű én sose hordanám...
Javaslom helyette a blue blazert, sportos és jól lehet benne csajozni, illetve feltűnőbb mint egy szaros gyűrű. Itt tudod megrendelni:
www.ryderamies.co.uk/shop/cambridge-blues-blazer/

Ha megjött, menj el benne sörözni az Architectbe vagy a Cambridge Blueba és 5 pint után a siker garantált, nem fogsz egyedül hazamenni az tuti:)

tanato 2016.01.07. 19:40:49

@Mirjam2: www.helyihaboruk.lapok.hu/keret.cgi?/irakiran.htm

8 évig tartott,a 2. vh. utáni egyik legvéresebb,leghosszabb és legtöbb áldozatot hozó vérontása volt.

Sanyi9 2016.01.07. 19:45:04

@irónika: mit kell kivinni? es mi szorul cserere?

irónika 2016.01.07. 20:11:10

@Sanyi9: Csajt. Utazik, csajozik, kikoltozteti. Ha nem jott be, csereli. Ez hianyzik neki. Ezert...

Evain 2016.01.08. 10:19:37

@takarék-láng: ez így, ebben a formában egy nagy baromság.

Kriszta D 2016.01.08. 11:35:23

@Sanz: Hello Adam! csak most olvastam a posztot (errefele most kezdodik csak az ev...:P )

Par eve en is voltam hasonlo cipoben, tenyleg ez a tarsas magany nagyon le tudja huzni az embert. Kb 3 ev nyuglodes utan aztan arra jottem ra, hogy teljesen felesleges masoktol elvarni, hogy majd jonnek es a tarsasagukkal feldobjak az eletemet, es lehet, hogy a helyszin nem a legmegfelelobb szamomra, de azt sem hibaztathatom a sajat nyomoromert. Mondjuk nekem meg sem fordult a fejemben a hazateres, mivel otthon valahogy sosem talaltam a helyem.

Vegul nem a korulmenyeim valtoztak, hanem elkezdtem mashogy viszonyulni a kornyezetemhez. Mondjuk en alapbol szeretek egyedul lenni es vannak hobbijaim, amikkel lefoglalom magam, ugyhogy nem igazan van szuksegem tarsasagra ahhoz, hogy jol erezzem magam - inkabb az volt a bajom, hogy annyira sok idot kell eltoltenem olyan emberek kozott, akikkel annyira nulla volt a kapcsolatunk, hogy ugy ereztem, csak raboljak az idomet amit ertekesebben tolthetnek el magamban.

De mindegy, a lenyeg, hogy egyszercsak rajottem, hogy nem fogok orokre ott maradni, ahol voltam. Es ettol egyszerre ugy ereztem, hogy pont ezert ki kellene hasznalnom az idot es megismerni annyi mindent a kornyezetemben, amennyit csak tudok. Elkezdtem tobbet setalni, jobban odafigyelni a reszletekre korulottem es nyitottabban viszonyulni a kornyezetemhez. A szokasos idojarasos small talk helyett jobb kerdeseket kerdezni es ezaltal erdekesebb beszelgeteseket folytatni emberekkel (pl. Did you have a good weekend? helyett azt kerdezni hetfon reggel a kavegep mellett hogy What was the best thing you did this weekend?). Uj hobbikba kezdeni (pl en ilyen language exchange csoportba jartam...).

Amikor a varosban jartam, mindig elkepzeltem, hogy hogyan mutatnam be valakinek, aki fontos nekem, milyen helyekre vinnem ezt vagy azt a csaladtagomat vagy baratomat, ha itt lennenek velem - csakhamar azt vettem eszre, hogy evekig vakon elsetaltam egy csomo erdekes dolog mellett, amik most kezdtek csak feltunni nekem.

Rajottem, hogy az eletben tobbet nem leszek ennyire szabad, es ezt ki kell hasznalnom.

A masik meg, hogy azt nem ertem (foleg ilyen esetben, amikor hianyszakmaban dolgozik az ember, mint te is...), hogy miert gondolod, hogy csak 2 dologbol lehet valasztani? Anglia vagy otthon? Amikor olyan nagy a vilag, es egy szakmaval es angol nyelvtudassal nyitva allnak a kapuk! Szamomra kicsit mindig meglepo azt olvasni, hogy mennyien vegallomasnak tekintik Angliat, amikor nekem mindig is inkabb egy ugrodeszka volt. Par evet jo ott lehuzni, de aztan a nyelvtudassal es munkatapasztalattal siman lehet valogatni, mas orszagokat is kiprobalni! En a helyedben a hazamenetel helyett inkabb azon gondolkodnek, hogy nem 'hogyan vissza', hanem 'merre tovabb'?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.01.08. 13:36:35

@holapotelvan: persze, rugalmas a munkaidő és ez tök jó is így. De csak akkor rugalmas, ha nincs mások (főleg főnök) által meghatározott task. Nálunk is van, aki szeret 10-re járni, de ha meeting van, akkor bent van 9-kor. Kellenek a keretek bizonyos dolgokban, ha mindenki nyekeghetne, hogy legyen már ez vagy az később/korábban, akkor káosz lenne. Azzal az indokkal, hogy én 15 (!, komolyan, 15 perc?) perccel tovább akarok aludni ezért legyen már később a meeting/call még egy IT cégnél is körberöhögnek. Ez egy munkahely, nem óvoda.

A posztolónak pedig egy szakember felkeresését javaslom, vagy egy kicsit analitikusabb szemléletű barátét, mert a poszt nagy része csak azon való siránkozás, hogy egyedül van, de látszólag nem akar ezen változtatni. Ennek oka van, amit viszont nem fog megoldani a "menj szórakozni" típusú javaslat.

Sanyi9 2016.01.08. 16:01:50

@irónika: aha, most ertem. Van benne logika.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása