oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 18. 06:45,  Így lesz a magyarból osztrák jogosítvány 91 komment

2015. november 18. 06:45 Határátkelő

Így lesz a magyarból osztrák jogosítvány

Ha az ember már elég hosszú ideje él külföldön, akkor előbb-utóbb olyan helyzetek is előfordulnak vele, mint Péterrel, akinek meg kellett újítani a lejáró, eredetileg Magyarországon kiállított jogosítványt. Ami elsőre egyszerű menetnek tűnt, az kicsit bonyolultabb ügy lett, de azért bízom benne, hogy története nem csak azoknak lesz tanulságos, akik hasonló procedúra előtt állnak.

belyegzo_foto_flickr_com_christian_schnettelker.jpg

„Lassan négy éve élünk Ausztriában és ezzel párhuzamosan sajnos elérkezett az idő, hogy a még „gyerekként” megszerzett jogosítványom, illetve a jogosítvány B-kategóriájának (ennek később lesz jelentősége) érvényessége lejár.

Nem mondhatni, hogy nem készültem rá időben, nagyjából a lejárat előtt egy évvel elkezdtem tájékozódni a megújítás illetve csere menetéről. Az hamar kiderült, hogy mivel Magyarországon nincsen lakcímem, annak hiányában ott(hon) nem tudom a szokásos módon (orvosi vizsgálat plusz o̶k̶m̶á̶n̶y̶i̶r̶o̶d̶a̶ kormányhivatal) meghosszabbíttatni.

Ennek fényében elkezdtem utánajárni, hogy Ausztriában hogyan működik a dolog, illetve miként szerezhetek osztrák jogosítványt. 

Előzetes tájékozódás

Az itt olvasottak bizakodásra adtak okot, hogy talán nem is lesz annyira bonyolult, ráadásul az egyik szintén nem osztrák, de EU-s országból érkezett kollégám is nagyjából ugyanezt mondta el, ami ezen az oldalon le van írva, amikor neki is jogosítványt kellett cserélnie.

Persze szerettem volna biztosra menni, így felkerestem az osztrák rendőrség weboldalát is (Ausztriában alapvetően a rendőrség intézi a jogosítvány-ügyeket), ahol szintén hasonló információkat találtam.

Mivel november közepe volt a „végső határidő”, úgy gondoltam, hogy ha szeptember elején elkezdem az ügyintézést, nagy baj nem lehet. Biztosra akartam menni, ezért kapásból írtam a KEKKH-nak úgy, ahogy azt a korábban belinkelt cikkben írták.

Kezdődik a levélváltás

Hatalmas meglepetésemre másnap jött is a határozat e-mailben (!), hogy oké, küldik az igazolást, de legyek szíves átutalni 1250 Ft-ot, amit rögtön utaltam is.  Eltelt egy hét, eltelt két hét, nem érkezett semmi.

Ismét írtam egy e-mailt, hogy mégis nagyjából mikor küldik, mire szintén villámgyorsan jött a válasz, hogy még nem kapták meg a benyújtott kérelmet (???).

Elküldtem még egyszer e-mailben, de közölték, hogy az sajnos nem jó, eredeti aláírással kell postán küldenem. Ez egyébként már az első határozatban is benne volt, csak nem olvastam el elég figyelmesen.

Miután postán elküldtem a papírt, nagyjából 1,5 hét múlva meg is érkezett az igazolás, ami gyakorlatilag nem tartalmaz semmi új információt a jogosítványon lévő adatokhoz képest (név, dátumok, kategóriák), cserébe van körülötte hivatalos szöveg, pecsét meg aláírás.

A papírt azon nyomban elküldtem annak a fordítóirodának, akik eddig az összes szükséges dokumentumunkat fordították, ha szükség volt rá és ők most is villámgyorsan elkészültek a munkával, így végre indulhattam a helyi rendőrkapitányságra (Polizeidirektion). 

… és akkor személyesen

Az első látogatásom nem nyúlt túl hosszúra, ugyanis az ebéd után mentem el, ami rossz ötlet volt, hiszen az ügyfélfogadás náluk reggel 8-tól délig tart. (Ez egyébként Ausztriában teljesen megszokott, nem egy olyan bankfiókot, de főleg hivatalt láttam már, amelyik 9-től délután 4-ig van nyitva, természetesen egy óra ebédszünettel. Cserébe - legalábbis az én munkahelyemen - nem csinálnak belőle problémát, ha ügyintézés miatt késik valaki.)

A második alkalommal időben mentem, várakozni sem kellett, egy ajtó és egy pult mögött ülő idős hölgy elszedte a papírjaimat, ám hamar vissza is adta őket.  Sajnos ugyanis ők nem fogadnak el „sima” fordítást, mindenképpen kell rá egy osztrák hivatalos fordító bélyegzője...

Gyorsan adott is nekem két telefonszámot és azt a jótanácsot adta, hogy csak rakassak rá velük egy pecsétet, miután átolvasták a fordítást. Az első kapásból közölte, hogy ő idegen fordítást nem pecsétel le, a másik legalább annyit mondott, hogy küldjem át emailben és megnézi és csak miután megkapta a dokumentumot, utána közölte, hogy hát ez úgy, ahogy van kuka, újra kell fordítania.

(Nem egy szépirodalmi műről beszélünk, hanem egy igazolásról, amin nevek, dátumok és kategóriák vannak!). Mentségére legyen mondva, hogy hamar megcsinálta, cserébe 60 eurót kért a munkáért.

Az orvos sem maradhatott ki…

Jött a harmadik alkalom, ugyanaz a szoba, ugyanaz a hölgy. Nagyon örült a fordításnak, nézegette a többi papírommal együtt és már kis híján rá is nyomta a bélyegzőt a kitöltött nyomtatványra, amikor kiszúrta, hogy hoppá, igaz, hogy a jogosítvány még nem jár le, csak a B kategória, de emiatt szükséges az orvosi alkalmassági vizsgálat is.

Magyarországon nem lepődnénk meg ezen, hiszen a jogsi megújítás egyenlő a háziorvosnál tett látogatással, de erről se az említett rendőrségi weboldalon nem írnak, se a már szintén említett kollégámnak nem kellett orvosi vizsgálaton részt vennie, amikor a szintén lejáró jogosítványát „osztrákosította”.

A hölgy most is felkészült volt, a kezembe nyomott egy listát azokról az orvosokról, akik jogosultak ilyen vizsgálatra (Führerscheinuntersuchung).  Nagy örömmel fedeztem fel a listában a családi orvosunkat, ott helyben fel is hívtam, hogy kérjek egy időpontot a vizsgálatra. 

Ekkor jött a következő „lépcsőfok”: közölte, hogy mivel az ő páciense vagyok, ő nem végezheti el rajtam a vizsgálatot, mert azt csak egy független orvos csinálhatja, így biztosítva a vizsgálat objektivitását.

Ismét böngészni kezdtem az Internetet, hogy találjak a közelünkben egy független doktort, amikor valahogy szembejött velem az az információ, hogy amennyiben szemüveges vagyok, illetve szemüvegben tudok csak vezetni, akkor ehhez az orvosi vizsgálathoz vigyem magammal az ún. Brillenpasst, ami nem más, mint egy szemorvos vagy optikus által kiállított (és lepecsételt! :)) papír, ami százalékosan megmondja, hogy a szemüvegem és a szemem milyen viszonyban vannak egymással.

…meg az optikus…

Mivel alig 1 hónapja voltam szemészeten, ahol megállapították, hogy (az amúgy nem túl erős) szemüveggel tökéletesen látok, beugrottam a közeli optikushoz, hogy csináljon akkor egy ilyen Brillenpasst nekem.

Méregetett, számolgatott, olvasnom kellett és közölte, hogy hát ezzel a szemüveggel én csak 80 százalékosan látok és bár ő szívesen ad erről igazolást, az orvosnál ez kevés lesz. Persze felajánlotta, hogy kicseréli a megfelelő erősségűre a lencséket...

Következett az orvosi vizsgálat, ahol 1,5 órás várakozás és 35 euró befizetése után sorra kerültem. Kellett szemüveg nélkül és szemüveggel is olvasnom és a doktornő megállapította, hogy mivel szemüveg nélkül is látok 50%-osan (a biztonság kedvéért meg is kérdezte, hogy tudok-e vezetni nélküle, mire mondtam, hogy ha muszáj, akkor igen, de nem szeretek - ez az igazság), rá se kell vezetni a papírra a szemüveget. A Brillenpasst nem is kérte.

Megint a rendőrségen

Az újabb megszerzett dokumentummal negyedszerre is elmentem a rendőrségre, a hölgy már ismerősként fogadott, mindent rendben talált, levett még 50 euróval és közölte, hogy 1,5 hét múlva mehetek az osztrák jogsiért, a magyart meg majd akkor kell leadnom.

Megkérdeztem még erről az orvosi dologról és azt mondta, hogy külföldi jogosítvány cseréjénél megnézik, hogy a meglévő kategóriáknak van-e lejárati dátumuk, és amennyiben van (a jogosítvány hátulján lévő táblázatot kell nézni), mindenképpen szükséges az orvosi vizsgálat a cseréhez még akkor is, ha évek múlva járna csak le.

Amennyiben csak a jogosítványnak van lejárati dátuma (az említett kollégámnak szerencséje volt), akkor nem szükséges az orvosi. A jó hír viszont, hogy az osztrák jogosítvány 15 évig érvényes.

A felesleges ilyen típusú kommenteket megelőzendő szeretném megemlíteni, hogy az itt leírtak személyes tapasztalaton alapulnak, az adott hely, személy, körülmények függvényei voltak.

Előfordulhat, hogy máshol, másnak teljesen másképp megy az egész folyamat, a szándékom nem egy útmutató megírása, hanem a személyes tapasztalat közlése volt.”

(Fotó: flickr.com / Christian Schnettelker)

A moderálási alapelveket itt találod. Ha további, Ausztriáról szóló hírek, ügyintézési tippek és egyéb érdekességek érdekelnek, azokért ide kell kattintani.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés jogosítvány Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr428085676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.11.18. 06:55:47

Mennyien èlnek a bürokráciából...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.18. 07:00:07

Ez egy kicsit macerás.

Mindez Svájcban: netről igénylőlap letölt, kitölt, optikustól egy pecsét, gemeindeben egy pecsét, plusz fotó, régi jogsi lead. Két nap múlva postaládában a végtelenített svájci jogsi. Később csekken küldték az eljárási díjat.

HardPötty 2015.11.18. 07:06:17

Angliában 60 font és a magyar jogsi ellenébe rövid idön belül küldik is az angolt. Valamint kellett egy fotó még. Nem volt semmi bürokratikus tökölés. Lehet csak èn voltam szerencsés. Jövőhéten viszont megyünk a kicsinek anyakönyvet intézni a konzulátusra Londonban. Amiatt aggódom egy picit.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.11.18. 07:41:57

Angliában magyarként a kanadai jogosítványt kb. öt perc alatt kicserélték angolra. Egy kitöltött űrlap, egy fotó, némi pénz és egy útlevél bemutatásával öt perc alatt végeztünk az akkoriban még személyesen is felkereshető DVLA irodában. Igaz utána még háromszor visszaküldtük mire sikerült helyesen leírniuk a férjem nevét. :)

gabuschka 2015.11.18. 07:47:13

No-ban is egy óra alatt elintézhető, pont tegnap kaptam a levelet, hogy mehetek átvenni az új jogsimat. Útlevél, eredeti jogsi, fénykép, és némi díj befizetése után pár hét és megérkezett.

HardPötty 2015.11.18. 08:13:18

Megkérdezték egyszer tőlem így, hogy "F@$znak neked angol jogsi?".... Mondom, mert nem kell megújítani, fényképes angol okmány, így igazolhatom vele magam, ill. egy gesztus ès jele annak, hogy szeretnék veilleszkedni. "Áhhh hülyeség! Betudjàk írni így a pontot."
Nem tervezek pontgyűjtést szóval nem izgat....

Taxomükke (UK) 2015.11.18. 08:21:10

Holy shit!
Itt Angliaban bekuldtem a magyar jogsit, kikuldtek az angolt, 70 eves koromig ervenyes. Semmi cico.
Sose szerettem Ausztriat, ettol sem lett szimpatikusabb.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.11.18. 08:23:22

@HardPötty: Ez ismerős. :) Közvetlenül a minek neked a kék kártya/angol állampolgárság/útlevél után.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.11.18. 08:24:35

@Taxomükke (UK): Néha a fotót frissíteni kell majd. Úgy tíz évente. Online. :)

LittleG (uk) 2015.11.18. 08:52:58

Kinek a bankszámla, kinek a a jogsi - országa válogatja, mivel szívat :)

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.11.18. 09:50:14

Én idegösszeroppanást kaptam volna ennyi herce-hurca után. Főleg külföldön

Herr Géza 2015.11.18. 10:05:34

@gabuschka: Szintén ennyi. És azért tart 2-4 hétig, mert a magyar hivatalnál ők maguk csekkolják le a jogsit, nem kell igazolás, fordítás meg az anyám kínja... Ja, és nincs orvosi soha többé. Korábban örökre érvényes volt a német jogsi, most már csak 15 évig, de a hosszabbítás csak fényképcsere.
Azt eddig is tudtam, hogy az osztrákok körülményesebbek, mint a németek, de ennyire?

Muscari 2015.11.18. 10:22:52

@HardPötty: nálam is így ment a jogosítvány cseréje, ez itt teljesen normális.
Sok türelmet és kitartást kívánok az ügyintézéshez. Tildynek már van benne némi tapasztalata, meglepően gyorsan, pár hónap alatt megvolt, nem kellett fél évet várniuk a magyar útlevélre.

Herr Géza 2015.11.18. 10:24:12

Mindig azt mondják, hogy a németek kockafejűek, én meg mindig tiltakozok. Tegnapi sztori:
A bankomnál új személyi ügyintézőt kaptam, most találkoztunk először személyesen. Mondja, hogy ha már ott vagyok, adminisztráljuk már le a címváltozásunkat. Bejelentettem egy hónapja telefonon, mit kell ezen még adminisztrálni? Hát alá kell írnom a nyomtatványt...., de kéri a személyimet, mert még ugye nem ismer. Nem készültem, csak jogsi van nálam, adom oda neki, mire: "Ez nem személyi." Elmorzsolok egy anyád picsáját a fogam között, és közben mosolyogva közlöm vele, hogy akkor majd behozom legközelebb. Hát nincs nálam más, útlevél, személyi? Nincs. Jó, akkor jó lesz a jogsi is. :))))) Hát ennyi.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.18. 10:46:42

Na, ennek a sztorinak örülni fogtok. :)

Mivel kint is buszoztam, ezért kellett a UK Driving Licence. Nem ragozom, ügyintézés nagyjából 40 perc. Pont annyi, amennyit sorba kellett állnom. Nem voltak felesleges kérdések, mindenki tudta, hogy mire van szükség.

Aztán hazajöttem, itt is buszozok. Az EU-s jogsit a rendőr elfogadja fél évig (ha ezt meghaladó a tartózkodás, akkor cserélni kell, bár hogy mióta vagyok itthon, az bemondásra megy), viszont dolgozni nem lehet vele, legalábbis a mi cégünknél nem (csak a múltamnak köszönhetem, hogy mégis azonnal alkalmaztak, és nem kellett megvárnom a magyar jogsimat, amit vissza kellett szereznem a hazai hivataltól).

Besétáltam a Visegrádi utcába (régen Központi Okmányirodának hívták, ma a bejegyzésben említett KEKHH). Azt mondták, hogy honosítani (?) kell a jogsimat. Mondom nekik, hogy nem kint szereztem, és úgy akarom magyarra váltani, hanem itthon szereztem, kint lecseréltem, majd most visszacserélném. Nem baj, akkor is honosítani kell. Oké.

Először kellett írni egy kérvényt, hogy az Angliában elvett magyar jogsimat, amit az angolok hazapostáztak az itthoni hivatalnak (megelőzendő, hogy valaki két jogsival tudjon trükközni, ami a fuvarozóknál sűrűn előfordul), keressék elő a raktárból. Én azt hittem, hogy percek kérdése lesz, 30 napig tartott. Aztán amikor ez megvolt, akkor lehetett csak megigényelni a magyar jogsit, amit szintén 30 nap múlva vehettem át, miután leadtam a UK okmányt.

Ami kint megvolt nem egészen egy óra alatt, az itthon 60 napot vett igénybe, mivel természetesen mindkét hazai kérelemnél kihasználták a maximális 30 napos ügyintézési időt.

Az eljárás katasztrofális, de legalább az ügyintézők kedvesek voltak. Közölték, hogy tisztában vannak a helyzet abszurditásával, de sajnos meg van kötve a kezük, így én sem úgy mentem oda, hogy rájuk borítom az asztalt.

Magyarország PapírLand. Ezt el kell fogadni. Vagy nem.

Golf2 2015.11.18. 10:46:51

@Herr Géza: Lehet hogy gyanús voltál neki.Be vannak tojva,a Merkelt is hazamenekitették 1 telefonra.

TilosazA (UK) 2015.11.18. 10:52:17

Ez tök jó, ahogy olvastam, úgy a felétől hallottam a fejembena Benny Hill zenéjét...:) Burleszk az egész. :)

HardPötty 2015.11.18. 10:52:53

Igazából otthon az okmányirodában sem volt sose gondom az ügyintèzéssel. Egy széles mosollyal ès kellő udvariassággal falakat lehet lerombolni ügyintézőknél. Azt pedig nem azt asztal mögött ülő hibájának tudom be ha valaminek az átfutási ideje több hèt. Angliában szintén nem volt eddig fennakadás az intézésekben. A kicsink angol nyelvű anyakönyvét Camberley-ben Mr. Foster 15 perc alatt állította ki ingyen úgy hogy semilyen okmányt nem kért tőlünk. Illetve a másolatok darabja 5 font volt.

vándor madár 2015.11.18. 10:59:41

@svájci sapka (ch): Svájcban csak akkor ennyire egyszerű az eljárás, ha csak B kategóriás jogsid van. Nekem a német jogsiban van C kategória is és ha azt meg akarom tartani, márpedig nem akartam elveszíteni, akkor van elég szívatás.
Ugyanúgy, ahogy Péter, a posztíró leírta, van egy lista az orvosokról, akikhez mehetsz, csak és kizárólag. Én kiválasztottam egy nőszemélyt, akinek a város közepén volt a rendelője, bár ne tettem volna. Azóta elköltözött a francba, de ez az elhanyagolható probléma.
Tetőtől talpig megvizsgál vagy fél óráig, kikérdez minden bajodról, mindenben kételkedik, vérnyomásmérést és vizeletvizsgálatot is csinálnak, meg látásvizsgálatot is, de nem csak olyat, hogy ezt vagy azt el tudod-e olvasni, hanem térlátást meg színlátást is, ezen kívül egyensúlyi próbák is vannak. Nekem pl. egyszer egy lábműtét után kellett mennem a vizsgálatra, amit a Verkehrsamt jelöl ki időben és mit add Isten nem tudtam frissen műtött lábbal úgy egyensúlyozni, ahogy neki jó lett volna, e miatt nem akarta megadni a hibátlan igazolást. Egyébként meg 3 évenként oda kell járkálni és már utoljára is 120 frank volt az orvosi költség. A jogsiért is kell fizetni, ha kicserélik. Szóval nem minden olyan egyszerű.
A jogosítványt pedig 1 éven belül ki kell cserélni, ha van autód és vezetsz, ha meg nincs, akkor 3 éven belül, legalább is anno így volt, de az 1 év az biztosan így van most is.
Az EU-ban és a mobilitás értelmében ebbe most Svájc is beletartozik csak egy jogosítványa lehet az embernek.

Herr Géza 2015.11.18. 11:05:47

@Herr Géza: Hozzá kell tennem, hogy itt N.o.-ban a lakcím benne van a polgárok személyi igazolványában. Ezért, amikor tölem személyit kérnek, akkor a magyarral (kártya formátum) nincs semmi gond, de ugye cím nincs benne, ezért ha kell az adat megkérdezik, hogy hol lakok, én meg bediktálom. Igazából a lakcímbejelentönk másolatával kéne/tudnánk igazolni a címünket, de ezt gyakorlatilag soha senki nem kéri el...
Amikor idekerültem direkt lekicsinyítettem az iratot, hogy beleférjen az útlevelembe, arra számítva, hogy permanensen kelleni fog (vö.: otthoni lakcímkártya..). Nem mernék rá megesküdni, de ha jól emlékszem mindösszesen egyszer kellett konkrétan bemutatni a bejelentöt, az is egy jó régi bankszámlanyitásnál volt...

Herr Géza 2015.11.18. 11:11:34

@Golf2: Hát igen, de nem mindegy, hogy kitöl jött az az egy telefon.... Tudod: "konkrete Gefährdungslage"... :))))

macamuca [IHUN] 2015.11.18. 11:28:57

@LittleG (uk):
:))))))))
Várjuk ki a végét!!!
Pont most (ma) megyek feladni a jogsimat, cserélni szeretném.
DVLA-tol neten nyomtatványt kikértem, elküldték, kitöltöttem. Csináltattam fotót. Nyomtatványt+fotót +magyar jogsit+személyi igazolványt belepakoltam a megcímzett borítékba, majd mondtam a hölgynek, hogy jogsi-cseréhez szeretném befizetni a szükséges összeget. Ő mosolyogva közölte, hogy sajna ezt nem lehet....
??????
Hát sajna nem....
??????
Megköszöntem (mosolyogva....), elgyottem. Ez volt hétfőn. Tegnap sűrű napom volt, így ma megyek ismét. Egy másik helyre.
Lett nekem bankszámlám is, mint tudjuk, szóval.......
:)))))))))))

Sanz 2015.11.18. 11:32:52

Az angoloknál tényleg alig-alig van red tape, jó, a bankszámlanyitás és a lakásvásárlás tud macerás lenni, de pl. a cégalapítás tényleg 5 perc.

HardPötty 2015.11.18. 11:33:08

Csupacsí mikor jön màr hogy végigszántson a posztokon?

Hari Seldon 2 2015.11.18. 11:42:47

@svájci sapka (ch):
Ez már neked is így volt, vagy csak utána néztél? :-)
Mert a posztoló is nagyjából így képzelte!

vándor madár 2015.11.18. 12:04:22

@A nagy kékség: Sajnos a magyar ügyintézés rákfenéje pont ez a törvénybe foglalt 30 munkanap, 22 naptári nap.
Szerintem ezek már az ügy beadásakor beállítják a kiadási határidőt és akkor sem csinálnak előbb semmit, ha fél hónapig malmoznak.
Ezen persze a kormány tudna változtatni, ha ezt a törvényt átalakítaná, de a magyar munkamorál értelmében kénytelen valami határidőt szabni.
Ha nem lenne határidő, akkor lehet, hogy fél év múlva intéződne el az ügyed, ami így is egyáltalán nem ritkaság, mert azt minden probléma nélkül kitalálhatják, hogy még más aspektusokat is figyelembe kellett venni, ami indokolja a határidő nem figyelembe vételét.
Ha meg rövidebb határidőt szabnának, akkor előfordulhat, hogy néha tényleg sok dolguk van és nem tudják tartani a határidőt és akkor jönnének a problémák a panaszokkal, a média bevonásával vagy esetleg akár peres úton is.
És ha az ügyintézéshez tényleg még be kell vonni más hivatalt is, akkor nem ám írunk egy emailt, aminek nyoma van és bármikor visszakövethető! Nem, akkor írunk egy levelet, ami nálunk a hivatalból kb. egy hét alatt megy ki az aláírások, iktatás és a postázó miatt és az ottani hivatalban legalább ennyi idő eltelik az iktatás meg küldözgetés miatt, mire ahhoz a személyhez kerül, aki feldolgozza és a visszaút megint annyi ideig tart. Magyarországon soha nem kerül a hivatalban a levél/irat ahhoz, akinek azt el kell intézni, hanem a postázó után az iktatóba megy, majd onnan ahhoz a főnökhöz, akit az iktató úgy vél, hogy az ő osztályának a dolga az elintézés. A végén a főnök osztja le az ügyet valamelyik ügyintézőnek vagy ha nem az ő ügyük, akkor továbbküldik máshová. És ha a főnök éppen nincs ott, akkor majd az ügy vár addig, amig ő ott lesz. Szóval irdatlan állapotok uralkodnak ott a mentalitás, a hozzáállás és a hierarchikus beállítottság miatt.
Pénzbeszedés végett van lehetőség több ügy elintézésénél sürgősségi eljárást kérni felárral, de ezek köre azért eléggé behatárolt.
Az a Visegrádi utcai Okmányiroda, amiről írtál, az egy eléggé katasztrófális hely. Túl kicsi és örökké annyian vannak, hogy egy gombostűt is alig lehet ott leejteni. Ezen kívül eléggé kieső helyen van. Az egyetlen pozitívium, hogy a szomszédban beállítottak egy minipostát és nem kell a lábad lejárnod, mire találsz egy postahivatalt, hogy befizesd az eljárási díjat. Az is egy nonszensz, hogy örökké le kell járni a lábad a csekkeket befizetni meg okmánybélyeget venni és nem az ügyintézőnél fizetsz. Persze nekik így kényelmesebb, kevesebb a munkájuk a polgár meg, aki eltartja az egész bagázst, nem érdekli őket.
Nem hiszem, hogy nem tudtak volna találni egy alkalmas helyet egész Budapesten a Központi Okmányirodának. Némelyik posta Bp-en, ami negyed akkora helyen is elférne, sokkal nagyobb térrel rendelkezik.

Egyébként hallottátok, hogy Mo-n 2016-tól az adóhivatal fogja elkészíteni az emberek helyett az adóbevallást? Ezzel számomra már minden világos. Most már tényleg ne csodálkozzanak, ha minden épkézláb ember elmegy. Ezen persze megint csak az a társaság fog nyerni, aki minden ilyen aljas trükköt kitalál, mert annyi mindig lesz, hogy ők sokszorosan elvegyék, ami akarnak, aki meg elmegy, az a végén ezzel az indokkal meg a kassza ürességével még az ott befizetett nyugdíját sem fogja megkapni.

P.Elliot 2015.11.18. 12:19:52

Itt altalaban nincsenek sokan a jogositvany cserenel, kell vinni a lejaroban levo jogositvanyt, a munkaltatoi szamot, a lakcim igazolas miatt valami szamlat hogy valoban ott lakik az ember, en masra nem is emlekszem. A ferjem rameroltetett egy csomo mas papirt is, utlevellel egyutt de nem kertek. Ki kell tolteni egy formatumot ott es 10 percen belul sorrakerul az ember, megnezik,csinalnak fotot, abbol tobbet is es ki lehet valasztani hogy melyik a legjobb, par percen belul atadjak az uj jogositvanyt, a regit is de azt kilyukassztva hogy mar nem ervenyes.El szoktam tenni emleknek.
Ja es fizetni kell nagyjabol 20 dollart, az egesz ceco 20 perc alatt megvan. 4 evente kell ujitani es mar a lejarat elott 6 honappal meg lehet csinaltatni. Amikor az illetonek ideje van.
Regebben meg a fenykepes elott a ferjem csak bekuldte postan nekik a penzt, adatokat es kikuldtek az ujat, be sem kellett menni. Nem tudom most van-e ilyen. Katonaknak biztosan.

MagyarJoe 2015.11.18. 12:38:12

@macamuca [IHUN]: hasznalj csekket, azt minden hivatalban elfogadjak, a DVLA is, a nyomtatvannyal egyutt kuldheted, persze feltetelezem, hogya a bankszamlaval csekkonyvet is kaptal :)

vándor madár 2015.11.18. 12:59:23

@Hari Seldon 2: Az van leírva a feltételekhez, amit ss kommentelt.
A különbség csak az, hogy nem kell menned pecsétért, szóval az identitás igazolásáért az önkormányzathoz (vagy idegenrendőrséghez), ha személyesen eljársz a Közlekedési Hivatalnál. De mivel ebből a hivatalból kantononként csak egy van, aminek esetleg még kevés számú kirendeltsége lehet, így nem kell személyesen odamenned, hanem el tudod intézni az ügyedet postai úton előzetes hivatalos igazolás beszerzésével.

Amik itt le vannak írva azt nem lehet automatikusan harmadik ország állampolgáraira alkalmazni, mert rájuk általában szigorúbb feltételek vonatkoznak.

takarék-láng 2015.11.18. 13:01:02

Kellett neked feladni a magyar lakcimedet? Aztan meg ifejarsz panaszkodni.

LittleG (uk) 2015.11.18. 14:11:45

@macamuca [IHUN]: ez érdekes, a férjem tavaly ilyenkor cserélte ki, a postán fizettük be a mánit, adtak róla elismervényt vagy mit és azt is beleraktuk a borítékba, majd egyszer csak jött a jogsi :)

ami szerintem fontos, hogy azzal a legdrágább opcióval kell minden eredeti iratot küldeni, amivel garantálják, hogy vissza is hozzák mindenképp

neked hol nem engedték hogy befizesd?

macamuca [IHUN] 2015.11.18. 15:14:26

@LittleG (uk):
Ééééés megvan!
Ugye, itt az üzletekben is van posta, nosza, bementem az utamba eső Spar üzletbe, hogy szeretném cserélni a jogsimat, befizetni a befizetendőt és feladni. Nem lehet. ????? Hát mert nem. Mosoly, köszi, majd máshol. Másik Spar üzlet (szintén útba esik), ismét mondom, erre közlik, hogy náluk nem, csakis a Sainsbury üzletekben lévő postákon. Ok, köszi, no, akkor ezért hajtottak el a másik üzletben, node ott miért nem tudták mondani ugyanezt?, mindegy, irány egy Sainsbury. Ott közölték, hogy neeem, csakis postán....
Hát akkor keresek egy postát. Van itt a közelben? Igen, itt+itt. Köszi, mosoly, gyerünk a jelzett irányba.
A postán aztán sikerült elintézni.
Első UK-jogsi, nem UK-s jogsit cserélve 43 font. Plusz 5 font+valamennyi penny eljárási díj. Plusz 6,43 font ajánlott küldemény/biztonsági küldemény díja (ehhez kaptam egy kódot is, amivel a neten követni tudom a küldeményt). összesen durván 55 font volt.
A befizetett 43 fontról (ténylegesen ez a jogsi-csere ""ára"") kapott igazolószelvényt a kitöltött nyomtatvánnyal + fotóval + magyar jogsival + személyi igazolvánnyal együtt szépen elküldtem/feladtam.
És most várom, hogy mikor gyön meg :))))

macamuca [IHUN] 2015.11.18. 15:21:41

@MagyarJoe:
Nem, nem kaptam csekk-könyvet, nem is kértem, szükségem se volt rá eddig (kaptam már pénzt csekken, annak számlára helyezése volt eddig minden ""dolgom"" csekk-ügyileg :D ).
A fentebb leírt módon a postán gond nélkül befizettem/kifizettem a szükséges összeget, az egész cuccost feladtam ajánlott küldeményként, szóval simán elintéződött.
A hiányzó infó az volt, hogy jogsi-cserét (díjfizetést) nem intéznek a boltokban lévő postai kirendeltségeken. Mivel itt nem volt még dolgom a postával (eltekintve egyetlen sima levél feladásától), így fogalmam sem volt erről.... Miután sikerült kibogozni, hogy egy postahivatalra van szükségem, csakis ott tudom intézni, onnantól simán ment minden :)

Golf2 2015.11.18. 15:37:20

@macamuca [IHUN]: Aztán vigyázz a szekérrel,mert ezek a csacsik a másik oldalon poroszkálnak.

©________ 2015.11.18. 15:40:39

@macamuca [IHUN]:

" itt az üzletekben is van posta"

képzeld, mióta elmentél, mi is kijöttünk a kőkorszakból és nálunk is van.
ja nem, előtte is volt:PDDDDDDD

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.18. 15:48:12

A kaliforniai jogositvany meghosszabbitasa nagyon egyszeru feladat: 5 evenkent kell meghosszabbitani, egymast koveto 2x5 evet online is meg lehet hosszabbittatni. 10 ev eltelte utan kell ismet vizsgat tenni.
Az orvosi vizsgalat meg nevetseges...Elso alkalommal, amikor jogositvanyt kaptam, annyi volt, hogy az Okmanyirodaban (DMV) az ugyintezo mondta, hogy takarjam le az egyik, majd a masik szemem, es olvassam el a feje fole kifuggesztett tablat (tudjatok, az, amit regen a szemorvosnal kellett). Ezen kivul semmi mas :) A jogositvany annyira a mindennapok resze, hogy tenyleg nem vacakolnak vele sokat, az biztos.

Mrs. Clayton 2015.11.18. 16:05:05

@macamuca [IHUN]: a kerdes az h tettel- e a boritekba szinten trackinges valaszlevelet, mert ha nem, akkor benne van a pakliban, h soha

macamuca [IHUN] 2015.11.18. 16:07:38

@Golf2:
:)))))
Szekér még nincs (tervben van, mert hiányzik a vezetés, de perpill második a listán, van előrébbvaló is), de a jogsim decemberben lejár, tehát újítani kell.
A kérdés az volt, hogy itt, vagy Mo-on?
Pontosabban nem volt kérdés, egyértelmű volt, hogy itt.
Ha Mo-on újíttatom (van lakcímem, ez nem lett volna gond), akkor a hazautazás költsége + az újítás költsége + utóbb a kiküldés költsége (csak mo-i lakcímre postáznak, onnan még el kellen juttatni hozzám) igen takaros summa, és 5 évig érvényes a kiállított irat. Amit ráadásul itt nem is használhatok, hiszen itt is cserélni kell ittenire max 1 év után (mármint ha használom-használni akarom).
Tehát a mo-i csere esetén drágán rövid érvényességű iratot kapok, amit itt nem is használhatok.
Naná, hogy minden érv az itteni csere mellett szólt.

macamuca [IHUN] 2015.11.18. 16:20:30

@Jekatyerina Belohabadorova:
arra gondolsz, amikor 1-1 üzletközpontban az üzletsoron van egy postahivatal is? Mert az tényleg volt már nagyon régen is.
Vagy arra gondolsz, hogy a sarki kis vegyesboltban a kasszásnál a kenyér-miegymás kifizetése mellett még levelet is adhatsz fel? Tehát a bolt egyúttal postai szolgáltatásokat is nyújt? Ilyen is van? Mert ilyennel nem találkoztam Mo-on, nem is hallottam róla.
Itt ugyanis így értendő az, hogy az üzletekben van a posta (illetve ott is, hiszen van postahivatal is).

És ha most azt mondod, hogy bármelyik kis boltban a megvásárolt áru kifizetése mellett a kasszásnál bármelyik szolgáltató felé csinálhatsz telefon-feltöltést, és még készpénzt is vehetsz fel (természetesen külön díjazás nélkül, éppúgy, mint bármelyik bankautomatából), akkor azt kell mondjam, tényleg nagyot változott a helyzet május óta (akkor voltam otthon utoljára).
:))))

macamuca [IHUN] 2015.11.18. 16:23:00

@Mrs. Clayton:
ne idegesíccsé'!!! , miféle válaszlevél/boríték? semmi efféléről nem volt szó!
:)))))))))))))

blackhairlady 2015.11.18. 16:45:28

@P.Elliot: Mi az a munkaltatoi szam?
Nekem 3x kellett visszavinnem az ujonnan megszerzett jogsimat, mert elirtak a cimemet. Ketszer fizettem a csere arat, harmadszorra mar nem voltam hajlando, mondtam, hogy nezzek meg az eredetileg kitoltott nyomtatvanyt, en biztosan jol irtam be. Es lass csodat, mindegyik alkalommal ok irtak el. Lane az utca nem drive, ok pedig konzekvesen driveot irtak. Visszakaptam az elozo 2 alkalommal befizetett osszeget is, es ezer bocsanatkerest:)

blackhairlady 2015.11.18. 16:50:40

@Jekatyerina Belohabadorova: Melyik uzletekben van? En nem emlekszem, hogy lett volna, igaz, 5 eve eljottem, de tobbszor jartam otthon, nem emlekszem egyre sem.

©________ 2015.11.18. 18:03:02

@macamuca [IHUN]:
bármelyik boltban csinálhatsz telefonfeltöltést, amelyik szerződést kötött a szolgáltatóval
készpénzfelvétel pénztárnál van, az OTPnek, csak egyik partnere sem vállalja, amíg a merchandiser díjak 2-6% között vannak.

levélfelvétel pénztárnál? de viszont hazaviszi a postás levelünket, ha nincs az utcában más kézbesíteni valója!

Herr Géza 2015.11.18. 18:13:49

@Signora con i capelli neri: Otthon ebben is más utat választottak: a postahivatalban lehet kapni savanyúcukrot, nylonharisnyát, sampont meg ilyesmit... Csak maga a postaszolgáltatás megy még mindig őskori módon. Nem tudom változott-e a dolog, de nemrég még úgy tudtál a postán kártyával "fizetni", hogy előbb az összeget kp-ként föl kellett venni (a díja ennek ugye magasabb...:D) és utána immár cash fizettél...

Fajankó 2015.11.18. 18:14:09

@vándor madár:
Ez Németországban ugyanez, csak a "B" olyan egyszerű. Én miután mindazt lezongoráztam amit te, még két hónapot várnom kellett. Hogy most a hazai vagy a német hivatalon múlik nem tudom, hogy leinformálnak az tuti. Nekem erkölcsi is kellett mert "D" -m is van.

Fajankó 2015.11.18. 18:16:04

@Fajankó: Ja és bőven 200 felett fájt.

Taxomükke (UK) 2015.11.18. 18:22:05

@macamuca [IHUN]: Csak szolok, hogy a jogsit sima levelben fogod megkapni, nem ajanlva-biztositva-lovasrendoroktol kiserve...

Herr Géza 2015.11.18. 18:33:21

@Fajankó: Viszont a sima B csak valami 30 euró körül van.

2015.11.18. 18:39:27

@vándor madár: "Egyébként hallottátok, hogy Mo-n 2016-tól az adóhivatal fogja elkészíteni az emberek helyett az adóbevallást?"

Ilyen lehetőség eddig is volt, igaz, NEKED kellett kérned a hivatalt, hogy csinálják meg helyetted a bevallásodat, neked pedig csak vissza kell ellenőrizned, hogy minden stimmel-e. Ez akkor azért elég hasznos, ha egy évben több munkahelyed is volt. Arról nem is beszélve, hogy annyira túl van bonyolítva az egész, hogy agyhalál megcsinálni magadnak.

MagyarJoe 2015.11.18. 19:05:41

@macamuca [IHUN]: hat orulok, hogy sikerult. csekkonyv jar minden current accounthoz es ha mar van akkor a hivataloktol az autoszereloig mindenhol kiment a bajbol :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.18. 19:08:33

@vándor madár: Igen, ott mindig sokan vannak, de ha gyorsan kell a jogsi, akkor oda célszerű menni (és oda kell kérni is), mert ott hetente többször is van postázás, szemben a kerületi okmányirodákkal, ahová hetente csak egyszer érkezik posta, az is a Központi Okmányirodából.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.18. 19:17:26

@Jekatyerina Belohabadorova:
Ezt úgy érted hogy mondjuk egy 10négyzetméteres ajándékboltban?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.18. 19:22:22

@Jekatyerina Belohabadorova:
Itt úgy van hogy van egy kicsi kis üzlet például egy papír-írószer bolt és a hátsó falnál van egy kis fülke ahol benn ül a postai alkalmazott és postaként üzemel. Az alkalmazott:))))))))))))))))))))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.18. 19:30:53

@Herr Géza: ezen en is ki voltam akadva tavaly, amikor otthon voltam: Bp kornyeki kisvaros: a postan tenyleg olyan erzese van az embernek, mint egy vegyesboltban, de mondjuk boritek, csomagkuldeshez doboz es csomagolo anyag nuku...azt hittem, ez csak a helyi postavezeto anti-uzleti erzekere vall, de akkor ezek szerint nem egyedi eset...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.18. 19:31:00

@macamuca [IHUN]:
Na szóval ez úgy van hogy van egy hiperszuperbiztonságos zacsek amiben elküldheted az okmányaidat. Egy ilyen zacskó 5fontba fáj kb és három kell belőle.
Eggyel elküldöd az összes hóbelevancot plusz két mondom KETTŐ válaszzacskót, mivel biztonsági okokból nem küldik vissza egy borítékban a jogsit és a személyit. Mindegyiknek külön hiperszuperbiztonságos zacsek kell.
A zacskó egyébként a paundlandban 1font/5darab.

Mrs. Clayton 2015.11.18. 19:36:33

@macamuca [IHUN]: hat egyreszt az uj jogsidnak, masreszt a magyar szemelyidnek, a dvla ha nem mellekelsz megfeleloen felbelyegzett boritekokat a jogsidnak meg a magyar okmanyaidnak akkor sima second class levelben kuldi vissza neked mndkettot ami ha elveszik akkor igy jartal, en konkretan ismerek vkit akinek igy veszett el az uj jogsija vagyis soha nem erkezett meg, ezert a dvla nem vallal felelosseget

©________ 2015.11.18. 19:40:25

@diggerdriver: mert nálatok abban elfér egy egész posta?

ja, látom, ott a hanyatló nyugaton igen:DDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.18. 19:46:16

@Mrs. Clayton:
Bizony így van. én küldtem felbélyegzett hiperszuperbiztonságost, csak a postai alkalmazott elfelejtette mondani hogy kettőt küldjek.
Abban az egyben megérkezett a jogsi és rá egy hétre egy mezei borítékban a személyi. A híres Királyi Posta egyébként sokkal szarabb mint a Magyar Posta.

Hamoredow 2015.11.18. 20:21:22

Düsseldorf: okmányirodába foglaltam on-line időpontot, bevittem a magyar jogsit meg egy fényképet (nem ott fotóztak le), kifizettem 45 Eurót, bevontak a magyart, kaptam ideiglenes németet, és 1 hét múlva kiküldték az új németet. szintén 'B' kategória.

Labasmaz 2015.11.18. 20:21:35

Ezt jól elbonyolítottad...

www.search-this.net/Magyarok-hirdetese-Becsben/

Illetve pontosabban:

www.search-this.net/Magyarok-hirdetese-Becsben/gyakran/Auto-rendszam-jogsi-AT.pdf

Két hét alatt megvolt a magyar igazolás birtokában, bármi egyéb kérdés nélkül. Igaz, az én jogsim nem járt még le, amikor csináltattam.

Herr Géza 2015.11.18. 20:22:25

@Zsuzsi65: Nálunk az Üllői úti kispostán konkrétan cigarettát is árultak 2001. tájékán....És igazad van, szimpla borítékot én sem kaptam ott.

Herr Géza 2015.11.18. 20:41:39

@Hamoredow: Most vagy régebben? Tök jó, hogy ahány ház, annyi szokás: tőlünk nem vették el a magyart (így nem kellett ideiglenes), csak akkor, amikor megjött az új német, viszont tovább tartott a magyar visszaellenőrzés miatt (1x3, 1x4 hét, BW).

Fajankó 2015.11.18. 20:43:47

@Herr Géza:
Igen, oldalbordámnak is annyi volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 21:26:42

@Herr Géza: na ez legalább megváltozott, már kárytával fizetésnek számít a kártyával fizetés.

vándor madár 2015.11.18. 22:47:27

@Fajankó: Nem kétlem, főleg a D miatt, mert az professionális jogsi, de én ezt a C-t pont Németországban kaptam ingyen, nem tettem érte semmit, soha sehol nem vizsgáztam belőle, ott nem voltam orvosin, csak Svájcban lepődtem meg, mikor ezt a tortúrát végig kellett csinálnom és azóta is minden alkalommal valahogy zokon veszem. Igaz, ez már régi história, könnyen lehet, hogy manapság már másként kezelik Németországban is.

vándor madár 2015.11.18. 22:58:03

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Nem aszonta a nagy vezér már régen, hogy az adóbevallás egy söralátéten is el fog férni?
Ne akarjanak már mindent előírni, kontrollálni és korlátozni meg kisded módjára kezelni az embereket a nagy demokráciában!
Ha valaki nem bírja megcsinálni az adóbevallást, vegye igénybe a szolgáltatásukat vagy fogadjon adótanácsadót, de hagyják meg az embereknek a választási szabadságot.
Más országban ilyenből oltári botrány kerekedne.
Csak nem úgy fogják ezt a húzást Mo-n értékelni az emberek, hogy de jó, egyel kevesebb gondunk lett???
Svájcban az emberektől még az adót sem vonják le, nemhogy az adóhivatal majd törvénybe iktatja, hogy ő tölti ki az adóbevallást! Egészen pontosan a forrásadót azt levonják, de azt csak a friss bevándorlók fizetik, amíg nincs meg a letelepedési engedélyük, normál esetben 5 év. Érdekes módon még nem ment bele tönkre az ország. De ez az ország biztosan rossz példa.

LittleG (uk) 2015.11.18. 23:44:50

@macamuca [IHUN]: szuper :) ezt megjegyzem, ha nem megy egyik postán, irány egy másik :)

FutureFry 2015.11.19. 00:32:12

@Herr Géza: @Dragonlady (Bp, Hun):
Egy pár héttel ezelőtt még kp. felvételnek számított (volna) a csomagfeldást a postán kártyával kifizetni. Még jó, hogy felhívta erre a figyelmet a fizetésnél a postás (mint azt itt már kitárgyaltuk, hitelkártyával a kp. felvétel elég nagy bukás).

FutureFry 2015.11.19. 00:37:28

@Zsuzsi65: @P.Elliot: Mint minden, a jogsi hosszabbítása- érvényessége is igencsak államfüggő. Van ahol elég csak 12 évenként, máshol meg már 4 évente kell.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.19. 01:57:25

@Zsuzsi65: Az orvosi vizsgalat meg nevetseges..

en viszont azt nem tartom nevetsegesnek hogy 80-90+ eves emberek vezetnek ,sokszor latom a klienseimen ,hogy mozogni sem tudnak lépés kozbe, beszallas ,kiszallasnal megszédulnek es felelmetes, hogy a kozutakon vezetnek ... nekem ugyan jo mert visszajaro kliensek, de volt amikor a csaladnak tanacsoltam nem kellene hagyni vezetni oket ..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.19. 03:33:09

@montroyal ( CAN qc): ezzel egyetertek, tenyleg vannak olyanok, akiknek mar nem kene vezetni :) Anyosom (84 eves), bar mar nem vezet, de "just in case" (nem tudom, minek?) meghosszabbitotta a jogositvanyat. Behind-the-wheel test is volt neki, a vizsgabiztos csak annyit mondott neki, hogy ha "ep borrel" megusszak a dolgot, akkor atengedi :) Egy Lexus SUv-t vezet az anyosom, elotte sogorommal gyakorolt azert :)) De kozuton mar soha nem vezet, szoval szerintem ez neki csak olyan biztonsagi erzetet ad, ha neadj' isten kocsiba kellene ulnie barmikor is, legyen jogsija. Annak, aki itt egesz eletet kocsival eli le, nagyon nagy valtas, es a "disability"-vel egyenlo, ha mar nem vezethet tobbet. Szoval valahol meg tudom erteni oket, amellett, hogy tudom, tenyleg veszelyes lehet. De szerencsere az emberek tobbsege turelmes, es amikor pl. latnak egy idos embert a volan mogott, a sebesseghatar alatt dozogni, nem dudalnak ra, hanem szepen kikerulik csak :)

montroyal ( CAN qc) 2015.11.19. 03:42:29

@Zsuzsi65: hosszu sor elol egy auto , a rendor leallitja , oreg holgy vezet
- holgyem miert megy ilyen lassan?
- mert ki van irva a tablara hogy 15 ..
-de holgyem az az autopalya szama

benez a rendor hatra az uleshez lapulva falfeheren masik 2 oregholgy

-és ok jol vannak?
persze jol vannak ,csak most fordultunk ki a 240-es utrol ..

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.11.19. 11:28:16

Jogsi csere...
Graz 2013...
Rendőrség...
Fénykép a helyszinen...
49€ befizetése...
Magyar jogsi nálam marad...
Magyar vosszaigazolas várása...(4,5 hónap)...
Új jogsiban minden automatikusan benne...
B,C1,C2,BE,C1E,CE,F...
Plussz...AM (segedmotor)+A ( nagymotor)...
ezek automatikusan járnak a B jogsihoz...
Lejerat....(BH-ra ) be...
fénykép helyszinen...
Ideiglenes ( papirjogsi) ...
Borítékban, levelesladamban egy héten belul jogsi...
Ja ...igen a hosszabitas előtt kijelölt orvosnál általános vizsgálat...
Ennyi...
Szép napot...

P.Elliot 2015.11.19. 12:47:31

@Signora con i capelli neri: Bocsanat, mar utana nem tudtam visszajonni a gephez csak most tudok valaszolni. Munkaltatoi szam? Hat csak ugy forditottam a Social Security n-ert, nem is tudom hogy magyarul hogy is mondjak de mintha igy ertelmeztem volna hogy munkaltatoi szam.
Hat igen, van eliras neha, ponrt azert hivatalos dolgot en mindig nagyon atolvasok mielott atveszem, mar volt hiba nalam is, sot allampolgarsagnal atirattam a nevemet Susan-ra mert allandoan betuzni kellett es meg ugy is rosszul irtak neha.

blackhairlady 2015.11.19. 13:24:22

@P.Elliot: Ja, hogy az! Szerintem ennek nincs magyar megfeleloje, en nem is forditom soha:)

A jogsit meg postan kuldtek ki, csak itthon tudtam atolvasni, ezert nem ott reklamaltam. De szerencsere nagyon kedvesek voltak, es ahogy irtam, visszadtak az elozo befizeteseim koltseget is.

P.Elliot 2015.11.19. 13:33:05

@Signora con i capelli neri: Azert marha jo hogy itt sokfele hivatalos dologban nem vacakolnak feleslegesen, ugye?
Meg is bolondulnek ha vegig kellene jarnom a posztolo kalvariajat.
Eppen tegnap mondta nekem egy 4 eve ittlako, mar nem illegalis no mert ferjhezment hogy milyen nyugalom van itt, most ert el arra a fokra hogy haza nem koltozne tobbet mert nagyon hianyozna mar az itteni eletforma.Most nemreg volt otthon es csak annyit mondott hogy jaj, ne.....szinten valami papirok miatt ment haza.

Demi78 2015.11.19. 15:58:06

O, ez semmi az auto rendszamcserejehez kepest: Hogyan lesz magyar Fiat Seicentobol francia Fiat Seicento. Elarulom: 730 euro es 5 honap ugyintezes.
Bovebben: juniusban lattuk, hogy szeptemberi forgalmi lejaratig nem jovunk haza a magyar autoval, nosza, elinditottuk az atirast, elvileg 6 honap bejelentett ittlet utan at kell irni az autot (ezt atleptuk 3 es fel evvel, de sebaj). Kiderult, hogy a francia muszakihoz rendelkezni kell a magyar forgalmiban egy "N" betuvel, amivel egy muszaki utan francia rendszamot kapunk. O, ez egyszeru!!!... lenne, ha az auto nem a 2004es EU csatlakozas elott lett volna uzembe helyezve otthon, de igy nem volt N betu. Maradt a kerulo ut: declaration de conformité, azaz tipusbizonyitvany. ezek itt azt hiszik, hogy a Fiat Seicento egy kinai kisfaluban osszetakolt haromkereku riksahoz hasonlo jarmu, nem pedig egy olasz licensz alapjan az EUban keszult es az EUban uzembe helyezett szemelygepkocsi. Ennek megfeleloen ki kellett kernunk az olasz gyartotol a bizonyitvanyt, ami also hangon 170€. Kiveve ha ez egy Fiat Seicento 2 uleses racsos kisteherauto, amit parom szulei vallalkozasban hasznaltak occsoooert. Mert igy teljesen tipusidegen, Franciaorszagban soha forgalomba nem hozott autorol beszelunk, a bizonyitvany dija felugrott 350€-ra es ket honap intezesi idore.

Amint ez megjott, mehettunk muszakiztatni. Contre-visitre kenszerultunk, hatso fekrendszer nem mukodott, teljes csere (eljarasba nem szamoltam bele, de +500€). Ezzel mar elmehettunk a kornyezetvedelmi vizsgara, ahol a valtozatossag kedveert szinten kertek meg valamit: Tehereloszlasi bizonylatot, amit hulladekudvarokban, tuzep telepeken lehet beszerezni, de pontos cimet nem tudak mondani. Hozzateszem, meg mindig egy kis kek Fiatrol beszelunk, nem egy 40 tonnas treleres teherautorol!

Naszoval, elmentunk egy helyre, kaptunk egy papirt, Az nem volt jo. Kezdett elgurulni a gyogyszerunk, de elmentunk egy kavicsbanyaba, ott lemertek az autot elol-hatul. Ez a papir mar jo volt. Bevittem a kocsit a kornyved vizsgalatra, ahol a manus kb. 2-3 perces papirozas utan adott egy dokumentumot, amivel mehettem az onkormanyzathoz atiratni az autot. Es lam, cirka 5 honap utan francia rendszammal feszithetunk. Bagatell. Szerencsere az uzembentartoi szerzodesrol mar melyen hallgattam, latva a franciak magyar tudasat, barkit beirathattunk volna tulajdonosnak...:).

Hopp, elfelejtettem, hogy a magyar kivonast meg nem inteztuk. Az se lesz egyszeru, harom hivatalos helyrol harom kotelezo megoldast irtak.

Taxomükke (UK) 2015.11.19. 21:18:16

@Demi78: Mi a francért nem vettetek inkább helyben egy kocsit?

DieNanny CH 2015.11.20. 06:55:35

@Jekatyerina Belohabadorova:

Elgondolkodtam, hogy tulajdonképpen létezik olyan megtakarítási forma Mo-on, ami biztonságos? Vagy visszatérünk az arany-, ezüst-, festmények-, akármik vételéhez, amiket majd nyugdíjas korunkban lassacskán eladogathatunk, hogy meg tudjunk élni?
Mert, hogy a bankokban tartani nem érdemes, az biztos. :-(((

DieNanny CH 2015.11.20. 07:11:14

@vándor madár:

"De ez az ország biztosan rossz példa."

Igen, ezt tapasztaltam az otthoni környezetemben. Bármit mondok Svájcról, azzal hurrognak le, hogy: nekik könnyű, nem eu, nem volt világháború, minden ország ott tartja a pénzét, stb... :-(

©________ 2015.11.20. 08:52:55

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Hat szerintem igen, a klasszikusok. Arany, festmeny, ingatlan, es ha valaki extrem aggodos, akkor az arany, az mozdithato, es a tobbi kozott a legg orsabban penzze teheto.

Demi78 2015.11.20. 09:55:57

@Taxomükke (UK): szivunkhoz nott ez az auto, vele vandoroltunk ki, parom szuleitol van. Egyebkent vettunk egy hasznalt francia kocsit, ami rejtett hibas, mint utobb kiderult. Ket honapja megy a pereskedes a kocsog (elnezest) elozo tulajjal.

Sztyepadzso 2019.08.21. 11:56:08

Sziasztok,

Én épp az osztrák jogsira várok, amit a Központi Rendszertől kapott emaiulem miatt kérvényztem: az orvosi érvényessége lejár szeptemberben.
Őszintén szólva, nem tudtam, hogy az orvosi meg az "egyébként" érvényesség különbözik, azt hittem, h 2021-ig lesz érvényes, de mindegy.
Mindenesetre kis utánaolvasással, egy képpel, előre(feleslegesen) kinyomtatott meg kitölött igénylőívvel bementem a bécsújhelyi Bezirkhauptmannshaftba, kitöltötték a gépen is a papírt, kérdezték, hogy miért jár le. Mondom, az orvosi lejár(itt nem), az EUs jog szerint meg itt kéne a jogsit csinálnom, ha már nincs magyar lakhelyem(se állandó, se ideiglenes)(és ezzel együtt háziorvosom se).
Jó, de ő elküld akkor itt orvosi vizsglatra, a listát(addigra már megtalátam a neten a dokikról, akik csinálhatják a tesztet) megtalálom online vagy kinyomtatja. DE! A saját dokim nem lehet. (visszaélések miatt), illetve az hogy csak B-s jogsi, sokat egyszerűsített a dolgon.

Kis késéssel eljutottam a dokihoz, egy ívet kellett kitölteni, hogy szokásom-e bealudni, epilepsziám van-e, hordok-e szemüveget/kontaktlencsét. Behívott, vérnoymást, magasságot, pulzust mért, látásmezőt ellenőrizte, meg kellett cibálnom a kezét ide-oda. Kitöltötte a papírt, odadta. Eléh volt beszkennelve elküldeni a BH címére, másnap reggel kaptam is emailt, hogy 50 Euro fejében kiállítják az osztrákot, a magyart le kell adnom, és amíg postán meg nem jön(3 munkanapot írtak), addig kapok egy csak Ausztriában használható, egy hónapig érvényes A4-es jogosítványpótló papírt, ami csak fényképes igazolvánnyal együtt érvényes.

Szóval marha flottul ment, a cikk után másra számítottam.

Sztyepadzso 2019.09.04. 12:08:11

Kedden kérvényeztem, csütörtökön(Aug 22.) meg is kaptam.

ThinRedLine 2020.10.12. 16:01:42

Saját osztrák tapasztalat:
BH-hoz (vidéken) online időpont foglalás, majd friss fényképpel, magyar jogsival megjelentem.
Az ügyintéző megkérdezte miért kell (munkához), bepötyögte az adatokat, aláírtam, elvette a magyar jogsit, kártyával kifizettem.
Egy hét múlva kész volt.
(Ha nem lett volna szükségem közben a magyar jogsira, és otthagyom egyből, akkor postán küldték volna az újat, nem kell bemenni újra.)

Nem kellett sem orvosi, sem igazolás, sem fordítás, se egyéb bürokratikus cécó (és a weboldalon is csak ennyi szerepelt, mint EU polgárnál).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása