oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 13. 06:52,  A vagányak maradnak? 254 komment

2015. július 13. 06:52 Határátkelő

A vagányak maradnak?

A mai poszt szerzője több országot is megjárt már kisebb-nagyobb megszakításokkal, és az az érzése, hogy míg 10 éve mintha a bátrak mentek volna ki, most mintha a vagányak maradnának. Barbara ezzel együtt is menne, írása erről az érdekes kettősségről is szól, no meg arról, hogy azért külföldön sem minden tökéletes.

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

tihany_balaton.jpg

„Régebben előfordult, hogy bizonyos emberek elérték nálam azt, hogy idegenszívűnek érezzem magam, hogy azt higgyem magamról, hogy tényleg nem vagyok elég magyar, hogy valami hiányzik belőlem például pusztán azért, mert azt gondolom, hogy az oly sok autón matrica formájában manapság is fellelhető „Nagy-Magyarország” utoljára 1526-ban létezett.

Mentségemre szóljon, akkor még túl fiatal voltam (mármint nem 1526-ban, hanem amikor ilyen furcsa érzéseim voltak :P) és valószínűleg sosem hallgattam végig Bródy János idevágó dalát…

Aztán ugyanezek az emberek később már csak dacossá tettek. Mert milyen alapon kérdőjelezi meg bárki a magyarságom? Egyáltalán minek ez a szó? Itt születtem, a magyar az anyanyelvem, magyarul olvasok, magyar történelmet és irodalmat tanultam gimiben és a magyar sportolóknak szurkolok az olimpiákon (bár bődületes baromságnak tartom, hogy Hungary helyett Magyarország van a mezükre írva).

Meg különben is mi a fenének kéne nekem idegeneknek bármit is bizonygatnom, például a „magyarságom”? Nem fogom. Kötődöm a hazámhoz, ezer szállal, de mondanom sem kell, hogy pont nem az olyan emberek miatt, akik azt gondolják magukról, hogy ők megmondhatják ki a magyar és ki nem. Őmiattuk inkább csak szégyellem magam a nemlétező „magyarságommal” együtt.

Hirtelen az is eszembe jutott, milyen kíváncsi lennék, hogy vajon más országokban, nyelvekben van-e ehhez hasonló szó… mármint nem a magyarok magyarságához, hanem például a hollandok hollandságához stb. Sőt, a legjobban a belgák belgasága érdekelne :D Van egy érzésem, hogy ott a „belgaság” szitokszónak számít, maximum „flamandságot” vagy „vallonságot” tudok ott elképzelni. :)

A legfontosabb kérdés: de miért?

Most itthon vagyok, de alig várom, hogy újra útra kelljek. Eddig cirka 25 hónapot töltöttem kisebb-nagyobb megszakításokkal külföldön, Európában. Mindig boldog voltam, amikor hazalátogattam, de sosem volt olyan igazi súlyos honvágyam.

Persze mindig határozott időre voltam távol, mindig tudtam, hogy visszajövök majd, ez biztos sokat számít, mint ahogy az is, hogy Európán belül azért mobilis az ember, főleg amióta mindenféle fapadossal 10-20 ezer forintért el lehet jutni A-ból B-be.

dom_ter.jpg

Ugyanakkor sokszor gondoltam például arra, amikor összejöttem egy magyar sráccal, akinek még akár már egzisztenciája is volt, hogy te jó ég akkor, ha vele maradok, akkor itthon maradok. És ez az érzés egészen furcsán és émelyítően tudott rám törni. Féltem attól, hogy letörik a szárnyam, hogy idekötnek, hogy itt ragadok.

De vajon miért van / volt bennem ez a menekülési kényszer? Azt hiszem anno kalandvágyból indult az egész, meg abból, hogy majd én megmutatom, hogy vagyok elég vagány ahhoz, hogy nekivágjak.

Aztán egyre kevésbé tetszett, amit itthon láttam, egyre rosszabb volt a közérzetem és nem csak az enyém, de a szeretteimé is. A családomban szinte kivétel nélkül mindenki ösztönzött / ösztönöz, hogy menjek, hogy fussak, hogy majd ők jöhessenek látogatóba legalább.

Terv szerint én lennék a jófej külföldi nagynéni, akihez le lehet egész nyarakra passzolni a kölköket. :) Én pedig tényleg menni akarok… És emiatt lelkifurdalásom van. Mert felelősséget érzek a hazám iránt, mert segíteni akarok itthon, ahogyan tudok, mert jobbá akarom tenni itt az életet, mert ha mindenki elmegy, akkor nem marad, aki jobbá tegye.

Talán ugyanúgy, ahogy anno mondjuk 10 éve azt éreztem, hogy csak a vagányak mennek ki és a többség puhány és gyáva, ezért marad, most kicsit olyan, mintha a gyávák mennének és a bátrak, a vagányak maradnának.

Mindemellett és mindezzel együtt menni akarok én is. Vállalom a gyávaságom. Vállalom, mert szeretném megnézni, hogy hogyan lehet máshol, hosszútávon, mert ez itt és így nem tetszik.

Nem tetszik az egészségügy, nem tetszik az oktatás, nem tetszik a kultúra, nem tetszenek a kétségbeesett emberek, nem tetszik, hogy rosszul érzem magam, ha nem adok minden hajléktalannak és koldusnak valami aprót, rosszul érzem magam, ha adok hálapénzt, rosszul akkor is ha nem, nem tetszik, hogy… de nem folytatom inkább, így még hátha beleférek a píszí kategóriába.

Mindennek két oldala van

Persze voltak kint is dolgok, amik nem tetszettek. Például nem a legkényelmesebb, amikor egy filmen párhuzamosan két felirat (holland és francia) megy a moziban, főleg, ha egyiket sem beszéli az ember. :)

De elmondhatom azt is, hogy arányaiban Portugáliában találkoztam a legtöbb szatírral személyesen, és Magyarország ebben az összeállításban Románia mögött csak a harmadik helyen áll.

Vagy például a sör mennyire jó áron van itthon! Mondjuk Romániában meg Csehországban az árak hasonlóak (csak utóbbi minőségben párszor lekőröz minket), de Portugáliában is már lényegesen drágább beülni és iszogatni vagy akár egy jót kajálni, Belgiumról nem is beszélve, ahol effektíve az első nap volt az utolsó, hogy egy éttermi étlapra egyáltalán ránéztem. :) Valamint azt sem felejtem el soha, amikor a sarki kisboltban éjféltájt megvásároltam a 20 €-s, legolcsóbb üveg vodkát…

Persze nyilván a keresetek mások, abszolút módon nem lehet ezeket összehasonlítani. Viszont annak ellenére, hogy a belga kereset mennyivel magasabb, a vonatközlekedés valahogy mégis lehet olcsóbb, legalábbis a turistaosztályon. 26 év felett 10 út 75 € (talán most emelték 78-ra) és akkor hogy honnan hova akarsz menni, azt minden alkalommal te választod meg.

Arra is emlékszem, hogy édesanyám mennyire meg volt hatva, hogy a belga vonaton, ha csak 5 percre is meg kellett állnia, akkor már bemondták, hogy elnézést és hogy miért állunk, mi történt stb.

Jó érezni, hogy fontos vagy kicsit, amikor fizetsz egy szolgáltatásért. Itthon azt látom, hogy az emberek annyira frusztráltak, hogy a kisebb gondjuk is nagyobb annál, mint hogy velem, mint vevővel, kollégával, diákkal stb. kedvesek és segítőkészek legyenek. Persze mindig vannak kivételek, csak az a nem mindegy, hogy melyik az általános és melyik a kivétel…

lanchid.jpg

Sosem fogom elfelejteni, hogy hogy le lettem szúrva itthon egy augusztusi véradáson, hogy nem ittam eleget és ezért nem folyik a vérem és neki (a nővérnek, gondolom...) ezért kell szó szerint gyömöszölnie belém a tűt.

A végén így sem lett meg az elegendő adag (lassan 8 éves véradó karrierem során ilyen még nem fordult elő), viszont 3 hétre az egész alkarom bezöldült-kékült és mindezért persze én voltam a hibás. Hülye vagyok, minek mentem vért adni, ugye…

Lelkifurdalás?

Egyszerűen nem szeretem a frusztráltságot, nem szeretem, hogy senkinek nincs ideje, energiája vagy kedve odafigyelni másokra, nem szeretem a nemtörődömséget, nem szeretem a felelősség mindenkori elhárítását, nem szeretem a dilettantizmust és nem szeretem azt a mélyről jövő gyűlölködést, rosszindulatot és áskálódást, ami egyre nagyobb teret nyer magának kicsiny hazánkban.

Inkább nézem ezeket tisztes távolból és reménykedem, hogy majd valami változni fog… És megpróbálok boldog lenni úgy is, hogy közben rám tör néha a lelkifurdalás, hiszen nem tettem eleget ezért a változásért, túl gyorsan feladtam, elmenekültem, ahelyett hogy maradtam volna harcolni és kitartottam volna a bajban.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr627620642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 23:11:57

@Herr Géza:
Amikor a Nokia Kolozsvár mellett megnyitotta a gyárat, ott is megesett joprszor, hogy reggeli tájékán eltuntek az emberek.... Hazamentek joszagolni..... Es nem ertettek, hogy miért nem értik mé a finnek, hogy muszaj..... (6-kor muszakkezdes, fel 5-kor jottek el hazulról, akkor meg korai lett volna)

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 23:12:50

@macamuca [IHUN]:
Ez is vastagon benne volt, hogy 2 év múlva bezártak....

Muscari 2015.07.13. 23:18:20

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: akkor én nem vagyok átlagos. Ha lassan is, de el tudom olvasni a görög szöveget, Görögországban járva azzal szoktam szórakozni, hogy a táblákat próbálom elolvasni, ha ott van latin betűkke isl, akkor is erőltetem a görögöt. Egy hét után elég jól belejövök, csak aztán haza kell jönni...

Muscari 2015.07.13. 23:23:11

@adg: ilyet én is tudok. Üzembe helyezni valamit = take it to the factory.

Herr Géza 2015.07.13. 23:47:03

@adg: @Muscari: Ügyesek vagytok... A Google-fordító bakfitty ezekhez képest.... :)))))

Muscari 2015.07.13. 23:48:30

@mojyo: őrületes fantáziád van :-)

Muscari 2015.07.13. 23:56:38

@macamuca [IHUN]: hát ez nagyon durva, a én szüleim is hasonló módon éltek, csak ők nem egyféle műszakbeosztásban dolgoztak. Ma sem értem, hogy hogyan tudták munka előtt /után a ketet és az állatokat is csinálni. Bár azt hiszem, ők nem voltak úgy kifeszítve, mint mi, kicsit lazább volt a munkahely.

Muca, see you tomorrow :-)

Muscari 2015.07.13. 23:59:03

@Herr Géza: azért a legjobb az a balatoni kártyaelfogadós volt, már nincs meg a link, de biztos emlékszel. Na, axt egyikünk se tudja überelni :-)

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 23:59:23

@Muscari:
a vak is aszonta......
:))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.07.14. 00:00:22

@macamuca [IHUN]:"Miért nem értik meg, hogy...."
Jöttek nekem itt is milliószor a magyar srácok, hogy de értsd meg fönök, haza kell mennem, mert...blablabla. Mondtam, hogy.megértem, de te meg értsd meg, hogy határidö van. Ö megérti, de... Mondom akkor állj: 1:1 az állás, de én vagyok az erösebb kutya, szóval én nyertem....
Nem volt túl népszerü duma, de hatásos. :)))

Herr Géza 2015.07.14. 00:01:46

@Muscari: Speciel pont nem emlékszem rá......

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:19:13

@Herr Géza: a németekén is csak az van, hogy reisepass :)

Mbraun 2015.07.14. 00:22:24

Kozel 12 ev kalandozas utan, es tobb orszag utan, nezegettem itthon is allast. Ma mar nem erzem akkor ingerenciat az itthon maradasra, mint mondjuk 5-7 evvel ezelott. Ez most nemcsak a penzrol szol. Arrol hogy valami jobban volt reszed es kepes vagy tobbet elerni es boldogabb vagy. A paradoxon, minel vagy hosszabban elsz kulfoldon, annal jobban hozzaszoksz a "jolethez". Itthon a csaladi resze, es a regi baratok, de idovel ezek nem lesznek elegendoek, hogy visszajojjon veglegesen az ember, es ujra elkezdjen mindent a nullarol epiteni.
A kiszamithatatlansag annyira a napi elet resze Magyarorszagon, hogy betegesen zavaro. Persze kulfoldon sem fonjak kolbaszbol a keritest, de sokkal jobban lehet elore tervezni.
Kozben a szlovakok, es a csehek elhuztak mellettunk.... Meg tobb magyar fog kiaramlani, es csak gyorsulni fog a folyamat az elkovetkezo evekben.

Kvikveg 2015.07.14. 00:22:51

@Herr Géza: En most itt tatom a szamat es csak pislogok. Szociotrip.

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:26:58

@Ödenburger [Hu/At]: "Kikoltozni pedig nem hazaarulas, hanem egy dontes. Ugyanugy, ahogy a hazakoltozes es az itthonmaradas is egy dontes. Jobb esetben egy racionalis, rosszabb esetben egy emocionalis dontes. De egyiktol sem lesz szerintem senki sem vagany, sem gyava, es foleg nem lesz hazaarulo. Egyszeruen hoz egy dontest, mint ahogy azt is eldonti az ember, hogy Szegeden el vagy Pesten, vagy Mercit vesz-e vagy inkabb Suzukit. Merlegeli a korulmenyeit, a lehetosegeit, es vegul dont. Szerintem pont ennyire egyszeru ez az egesz. Es ezert nem ertem ezt sok pro/kontra erzelmi vihart a tema korul.."

+1
persze azért árnyaltabb a kép, a racionális és az emocionális tényezők aránya számít inkább, semmi sem tisztán egyik vagy a másik

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:32:02

@Herr Géza: "Ami ráadásul 2012-es, az útlevelek meg csak változgatnak..... "

a magyarról pl. lekopott a köztársaság :(

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:41:07

@Dragonlady (Bp, Hun): azért van az MRZ az útlevélben:
1 karakter okpánytipus (P for passport)<3 karakter kiállító ország v. szervezet, aztán név (LAST<NAME<<FIRST<NAME<ADDITIONAL<NAMES<<<<<)

második sorban az okmány azonosítója, ellenőrzőszám, állampolgárság, születési év, nem, okmány lejárati ideje

szóval a vamzer ránéz a képre meg az MRZ-re és tudja :)

persze egyéb irodákban, ahol nem egész nap útlevelekkel babrálnak, ott nyilván össze kell nézni minden adat

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:50:56

@fhdgy: ez már a szockóban is ment, a háztájinak prioritása volt, pláne, ha a téeszből lehetett kummantani hozzá ezt-azt, gépet, műtrágyát...

2015.07.14. 00:54:17

@az igazi Trebitsch: Köszönöm. Igazán lekötelezel.

2015.07.14. 00:58:38

@Muscari: Aki otthon él, az nyugodtan köpködhet, hiszen szív a többiekkel együtt. Határon kívül hazaáruló vagy, tehát ne köpködjél. Habár én csak egy buta bolti eladó vagyok, nem tudhatom biztosra.

2015.07.14. 01:00:28

@Taxomükke (UK): Legközelebb jobban fog sikerülni. Még sokat kell fejlődnöm.

2015.07.14. 01:01:45

@Muscari: Okosabbnak? Ne túlozzunk. :)))

2015.07.14. 01:05:41

@Beth A.: "amikor tegnap beharangoztad, azt hittem, a magyarországos pályázatra írtál és ma jelenik meg.
ez így csalódás nekem.
te ennél több vagy."

Akkor fog elszabadulni a pokol, ha én Mo. pályázatra írok. Ne akard te azt.

2015.07.14. 01:06:26

@Határátkelő: A te blogod, és a te játszótered. ;)

2015.07.14. 01:11:02

@puhacica: Jól van, azért talán keresztre ne feszítsél. Új vagyok még a műfajban.

adg 2015.07.14. 01:40:01

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Akkor fog elszabadulni a pokol..."
Azert ne bizd el magad nagyon. Ha ez a stilus marad, es ezt jo szandekkal mondom, legfeljebb az fog kiderulni, hogy Babettenek nincs igaza.

blackhairlady 2015.07.14. 01:57:45

@Muscari: Az en szuleim ugy tudtak ezt megcsinalni, hogy mi a batyammal kapaltunk mar egesz kis korunktol fogva.

Herr Géza 2015.07.14. 02:18:17

@pappito: Mondhatnám azt is, hogy németül pártízmillióval többen beszélnek a világban, mint magyarul, de ez hülyeség. Nem is ezért "zavar", hogy csak magyarul van rajta.
Írtam valahol ma, a passport, pas, pass, passeporto, passeport, stb. szavak azért egy latin betükkel olvasni tudó valamiféle közepes intelligenciával rendelkezö embert nagy eséllyel elvezetnek a helyes megoldáshoz. Na de az "útlevél" ?? Még a legvadabb írásjelekkel bíró népek is tesznek annyi gesztust a többiek felé, hogy valamilyen latin betüs nyelven is odaírják. Na mi (és rajtunk kívül nem sokan...) pont nem vagyunk képesek erre. Pedig hely böven van rá a borítón....
És ne felejtsük, hogy nem csak az erre általában kiképzett határörök/vámosok felé kell ezt az okmányt meglengetni....

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 02:28:53

@Herr Géza: az, hogy hányan beszélik a nyelvet nem oszt-nem szoroz, szimplána józan ész meg a praktikum mentén lenne érdemes valamiféle közös nyelven (nyelveken) rárajzolni, hogy ez egy útlevél :)

2015.07.14. 06:30:16

@adg: Túl sokat hisz némelyikötők magáról. Nem dőlök a kardomba, ha nem vagyok szimpi sok embernek, engem ez teljesen hidegen hagy. Nekem teljesen mindegy, hogy kit mit gondol, én szórakozni járok ide, nem veszem túl komolyan ezt az internetes játszóteret. Van nekem elég problémám az életben, amivel foglalkoznom kell.

Nigro notanda lapillo 2015.07.14. 06:36:02

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: mindegy.franciául állítják ki pl. a születési vagy házassági anyakönyvi kivonatot, az erkölcsi bizonyítványt, a közigazgatási határozatot, a bírósági ítéletet. Pont.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 06:36:09

@M. Péter:

Hát, nem éppen.

Anglia nem felel meg az országság kritériumainak.

Az, hogy angolul a country szónak több jelentése van, nem jelent semmit,

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 06:36:16

@Herr Géza:

A nemzetközi szabály csak azt írja elő: az adatok szerepeljenek latinbetűs verzióban is, ha az ország nyelve nem latinbetűs. Emiatt pl. az orosz útlevélben benne vannak az adatok latinbetűsen is, a hivatalos orosz átírás szerint.

De a fedőlap szövege belügy, s semmilyen jelentősége nincs. Van ahol ráírják valamilyen idegen nyelven, s van ahol meg nem.

Lásd: görög útlevél thumbs.dreamstime.com/x/greek-passport-euro-white-background-30579999.jpg - a szöveg rajta "Európai Únió", "Görög Köztársaság", "Útlevél", mind csak görögül.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 06:36:20

@Muscari:

Így igaz. A gond az, hogy a mai görög nyelv nagyon nem fonetikus helyesírású, szinte az angol szintjén van e téren. Szóval ha pl. tudsz folyékonyan olvasni ógörögül, az szinte semmit nem segít egy mai görög felirat helyes elolvasásában,

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 06:36:56

@pappito:
Vamzer???
Kicsit tanuld még a börtönszlenget:)))))))))))))

adg 2015.07.14. 06:57:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Túl sokat hisz némelyikötők magáról."
.
.
.
"Akkor fog elszabadulni a pokol, ha én Mo. pályázatra írok. Ne akard te azt."

Aha, oke. Akkor hajra, a kezdet biztato.

Hari Seldon 2 2015.07.14. 08:01:50

@Dragonlady (Bp, Hun):
Beismerem, puhányak vagyunk.
Most hogy belegondolok igazad van, megszervezhettük volna ezt is... :-)

puhacica 2015.07.14. 09:05:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: mar annyiszor megfogadtam, hogy nem "szolok" hozzad. te egy kicsit se akarod erteni a masikat (lasd @adg: ), egyeterteni, elismerni... jo szorakozast a tovabbiakban!

fhdgy 2015.07.14. 09:18:15

@blackhair-lady: Igen, valamikor falun teljesen normális volt, hogy a gyerekeknek is dolgozniuk kellett. Apámat is sokszor kritizálták az ismerősök, hogy "szegény" gyereket miért kínozza, ha pl. kapálni kellett. Apám válasza mindig az volt, hogy amit megcsinál a gyerek, azt nem kell nekem. Ez is haszon volt, de ennek volt egy sokkal nagyobb haszna is: megtanultam dolgozni!

Mire 14-15 lettem, már olyan dolgokat is csináltam, amit nem kellett mondani, mert láttam, hogy meg kell csinálni.

Egy történet jutott eszembe:

A nyolcadik utáni nyáron megegyeztem nagyapámmal. hogy nyárra nekem adja az egyik lovát, amit azzal keresek, fele az övé!

Mentem a lóval sarabolni ( van ahol lókapálásnak hívják ) krumplit tölteni stb.

Az első "megrendelőm" egy Borongics nevű öreg ember volt. Elég rossz híre volt a faluban, mert mindenben kritizálta a napszámosokat, meg állítólag túl sokat követelt stb., ja és főleg a stílusa, állítólag olyan volt mint a pokróc! Nos, ő volt az első! Én viszont csak jót mondhatok róla! Akkor még nagyon nem tudtam jól csinálni a dolgokat. Ha valamit nem jól csináltam, szólt, hogy az ezért, azért nem jó, csináljam így vagy úgy mert úgy jobb is lesz, meg könnyebb is. Türelmesen, és azt mondom, hogy szeretettel tanított. A végén azt mondta, jól van gyerek, látom ember lesz belőled! Legvégül pedig azt mondta, hogy legközelebb, amikor megint lesz munka, engem vár, senki mást!

Lehet, hogy látta, hogy akarok? Másoknak is megdícsért a faluban, onnétól volt munka bőven. Lehet, hogy azt mondták az emberek, ha még a Borongics sem talált kivetni valót, akkor az már tényleg jó!

Herr Géza 2015.07.14. 09:52:39

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A görög útlevélen már rég túlvoltunk. Mindegy, úgysem akarod megérteni, hogy nem egy szabályt hiányolok, vagy égy vélt szabály be nem tartását reklamálom. Inkább az zavar, hogy mi szól ellene? Hely van rá. Praktikussága könnyen emészthetö. Akkor miért is nem?? Lehet, hogy egy ilyen piszlicsáré dolog is abból ered, hogy mi magyarok "szartuk a világot", akinek meg nem tetszik a magyar felirat, az kapja be, vagy tanuljon magyarul.... Csak ennyi.

fhdgy 2015.07.14. 09:58:34

@Herr Géza: Lenne egy kompromisszumos javaslatom: Legyen a felirat helyett egy piktogramm. Egy hetyke legény, hátán batyú, benne három hamuban sült pogácsa.

Jajj, most jut eszembe, nem jó! Szexista lenne, hol maradnak a nők! Még megvádolnának, hogy akkor a nőknek ne is legyen útlevele!

Herr Géza 2015.07.14. 10:14:55

@fhdgy: Igen, én is megéltem ezt a világot. Még ha csak a nyári vakáció alatt is. Már egészen kis koromban vitt magammal a nagyapám könnyebb munkákra és szívesen mentem. Ugyanúgy, mint nagymamámmal hajnali 4-kor kelve gombászni. Városi gyerekként nekem ez eleve élmény volt, na meg éreztem, hogy egyre inkább "ember"számba vesznek. Aztán 14-15 éves lehettem, amikor nagyapám kérte, hogy segítsek felhordani a kukoricát a padlásra. No problem, mondtam én könnyelmüen. Majd kiderült, hogy egy zsák 60-70 kg és azt biza egy rozoga, falhoz támasztott létrán kellett fölvinni. Az öreg segített felvenni a hátamra a zsákot, én meg összefostam magam ugyan, de nekiindultam. Mire fölment az összes zsák, már állni sem bírtam, de megcsináltam. Az öreg nem szólt semmit, de behívott a kamrába. Kitöltötte a féldecit magának, meg nekem is. Néztem rá kérdön, mire a maga lassú stílusában közölte, hogy fiam, te már ember vagy, mától ez jár neked....A mai napig úgy elöttem van a jelenet, mintha tegnap lett volna... :)))
Lett aztán balhé rendesen, amikor anyám megtudta a sztorit. Duplán: a rozoga létráért meg a súlyért, na meg leginkább a pálinkáért. Az öreg csak hallgatta anyám fejhangú sikítozását, majd amikor levegöt vett anyám, csak annyit szólt: "De hát ember már..." És a falusi "szlengben" ugye csakis a felnött férfi volt az "ember".....:)))))

fhdgy 2015.07.14. 10:35:12

@Herr Géza: Előre bocsátom, hogy nem vagyok oda a töményért. ( max pálinka vagy zwack unikum ).

Gimnazista koromban mentünk kaszálni ( és nem kuszálni ). Reggel háromkor már kintvoltunk, aztán 11-ig, délig! Olyan egy hold volt a norma. No, az megkérdezte, hogy kivagy! Kellett a pálinka, ha szeretted, ha nem, mert nélküle nem volt erő. Már pedig erő nélkül nem ment! Egy kis olajozástól mindig új erőre kapott a banda. Én prüszköltem, minden bajom volt tőle, de kellett, nem volt mese.

Nem véletlenül volt a kaszásnapszám a legdrágább!

Ma is tudok még kaszálni, de öt perc után már kész. Hiába, egy szívműtét után már nem nekem való. Bezzeg, azok voltak a szép idők! Nehéz volt, de szép volt! Csak sajnos, elmúlt!

Időnként úgy elfilózok, hogy régen az emberek munkával vezették le a "fölös" energiájukat! Ma konditerem, meg hasonlók. Ha ugyan olyan nehéz munkát kellene végezni, mint a konditeremben, akkor mindenki fel lenne háborodva, szórakozásból persze megy. Hogy is van ez?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.07.14. 10:37:14

Kalandos maradás

Külhonba én el nem megyek!
Minek nekem a sok lóvé?!
Tök uncsik a jólét hegyek,
Itthon kaland minden hóvé-
-g!

Nem vonz már a henye Nyugat,
Oda el nem iramodok!
Kutya beszél, pénz meg ugat,
Az jó csak, mi unortodok-
-sz!

Trükkös adók pár naponta,
Ezektől élménypark e hely,
Létünk izgi hajóvonta,
S dalolgatunk uhnyem ehej-
-t!

Közmunkában vígan ások,
Könnyű megélhetés, haha!
Jók a nemmegszorítások,
Kajától nem puffad a ha-
-s!

Derék gyógyásztársadalom
Tova falcolt. Vajon hová?
S fájó felemen, az alon
Nem műt már, csak tályogková-
-cs.

Vasárnap a boltok zárva,
Betörnék s rám szólnak: Nono!
Két dolog van csupán tárva:
Templomok és stadiono-
-k.

Futballhuligánnak tőre
Jelzi, most ér véget a ma.
Nincsen pénzem temetőre,
Én földelem el magama-
-t.

Elit nem jön megsiratni,
Máshol hízik tokás feje.
Szemük előtt felirat, ni!:
Magyarország jobban teje-
-l!

„Végre egy Frady Endre vers, ami, ha eltekintünk attól, hogy milyen szörnyű, primitív, dilettáns és szellemi pestis-szerűen rettenetes, akkor majdhogynem tűrhető! Anyám szerint túl hosszú, pedig ő már az első versszak felénél belealudt. A téma telitalálat, csak kár, hogy pont a színvonalnak lett bumm a fejbe! Mindegy, én akkor sem disszidálok, ha csupán Frady Endre marad itthon az egyetlen költő, akit kritizálhatok! Itt megélnem s éhen halnom kell...” /Puzsér Róbert, kritikus hazafi/

„Felháborító ennek az USA-ból pénzelt liberálbolsevik bérrettegőnek a hazánk és népünk-nemzetünk jó hírét lejáratni vágyó üszkös rohadmányú vérgőze, amiben még a rímeket is csak hontalan fattyúbetűkkel képes megoldani és a levédiai darutollra tűzött árvalányhajas igazságot feláldozza a bűzhödt kozmopolita habsburg-finnugor csőcselékfilozófia oltárán! Mária országában csak lámpavas járhat az ilyen antiklerikális hőzöngőknek! Vendetta és ámen!” /Dr. Tömjén Szittya, gyulaturul és nemzeti oligarcha/

„Szívesen maradtam volna otthon, ha a kórházban lett volna elég fájdalomcsillapító a betegeimnek, ha a gyerekeimet járatni tudtam volna a nem létező állami óvoda helyett a magánóvodába, és ha itt Liverpoolban nem keresnék fele annyi munkával tízszer annyit, mint otthon. De ígérem, hogy hazamegyünk, amint otthon is meg lehet majd élni. Talán...” /Dr. Magyar Hunor, agysebész/

„Nem értem, mi ez a nyavalygás?! Én például sokkal jobban élek, mint nyóc éve! Ja, és a haveri köröm is.” /Panama Pál, kazánkovács és országgyűlési képviselő/

„Nálatok ilyen kalandos az élet? Jövök szétrúgni a tokás elit hízott fejét! Buli lesz!” /Chuck Norris/

„Gyere Chuck, gyere!” /nyolcmillió itthon ragadt magyar/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/02/kalandos-maradas.html

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 11:49:53

@Herr Géza: Tovább gondoltam elméletedet. Tehát cseréljük le a magyar zászlót az amerikaira hiszen az utóbbit többen ismerik.

JoeyTribiani 2015.07.14. 11:51:14

Tisztelt blog!

A bejegyzés kapcsán eszembe jutott néhány gondolat, amit szeretnék megosztani.
Szeretném leszögezni, hogy nem zavar az, hogy az itthon boldogulni nem tudó emberek külföldön prolbálnak szerencsét. Nem szeretnék bele menni abba sem, hogy ennek mi az oka. Szerintem ez már elhangzott párszor pár helyen.
Ami mellett nem tudok szó nélkül elmenni az az, hogy akik szeretnének külföldre menni dolgozni azok úgy kezdik (saját maguknak először aztán mindenki másnak) előkészíteni ezt az egészet, hogy jól odamondják: ez egy szar hely itt nem lehet megélni, a pénzem egy csomag szotyira sem elég bezzeg... . Kérlek titeket költözni vágyók, menjetek! Költözzetek! Szívből kívánok nektek minden jót! De mielőtt elmentek, ne szarjatok a szőnyegre! Okés?
Mikor hallom ezeket a siralmakat, mindíg az jut eszembe, hogy amikor gyerek voltam és nem ízlett az étel én meg azt mondtam rá, hogy ez szar. A nagyi meg azt mondta, ez nem szar ez étel, és ő szereti, úgyhogy ne beszéljek így róla.
Szóval elhiszem, hogy nem jó hely ez, vagy bannak jobbak, de én szeretk itt élni, dolgozni. Ne győzködjetek folyton az ellenkezőjéről!
További szép napot.

Herr Géza 2015.07.14. 12:18:45

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Na ez már fáj... Megártott a raki éhgyomorra ?

Herr Géza 2015.07.14. 12:32:00

@JoeyTribiani: Köszönjük Emese, leülhetsz.
Miért is gyözködnénk mi téged? Kényszerít valaki, hogy olvasd ezt a blogot?
További boldog életet Magyarországon (vicc nélkül) !

fhdgy 2015.07.14. 12:33:41

@JoeyTribiani: Nem bántani akarlak, csak nekem is van véleményem: nagyi főzte biztos nem volt sz.r. Nem voltál köteles megenni. Ha megetted, megetted, ha nem, hát nem. Legrosszabb esetben mentél édesanyádhoz és ott ettél.

Ha 20-30 éven keresztül mindig és mindenütt sz.r ételt kaptál volna, biztos Te is besokaltál volna és már nem azt mondtad, hogy sz.r a kaja, hanem hogy az egész, úgy, ahogy van sz.r.

Nem tudom, érzed-e a különbséget? Ha valami egyszer-kétszer nem jó, az egy dolog, de egész életen keresztül? Kérlek, próbáld megérteni, hogy ezek az emberek egyszerűen besokaltak!

Különben ők nem akarnak Téged győzködni semmiről. Leírják a véleményüket, valaki elolvassa vagy sem ...

Te győzködöd magad, ha ilyeneket elolvasol. Ha nem akarod, ne tedd. Ha elolvasod, akkor ne csodálkozz, itt ilyen a felhozatal.

Herr Géza 2015.07.14. 12:34:43

@fhdgy: Hát igen, a nyaralás alatt mindig leugrott pár kiló, pedig a nagymamám aztán mindent megtett az ellenkezö eredmény elérésének érdekében. :)))))

fhdgy 2015.07.14. 12:37:15

@Herr Géza: Értem, csak arra kérlek, hogy írd le párszóban, hogy miért. Nem izlett a főztje vagy duracell nyuszi voltál és lemozogtad?

adg 2015.07.14. 12:38:41

@Herr Géza: @maxval bircaman megbízott szerkesztő: javasolnam, mindenki kapjon us passportot (tobbet le sem irom magyarul), azt ugyanis tobben ismerik, nem kell sem a szoval, sem a zaszloval bajlodni, minden gond meg van oldva.
Par embert talan kinyirnak erte a vilag bizonyos reszein, de ez igazan csekely ar az egyseges utlevelert. Basszus, megis leirtam.
Raadasul egy usa passport eleg jol nez ki, szep szines kepekkel van tele.

Amugy komolyra fordulva. Az utlevelek formaja es tartalma eleg egysegesnek tunik, biztos szabalyozza valami, hogy, hogy altalaban mind egyforma. Ebbol eleg jol ki lehet talani, hogy nem a bogyo es baboca legujabb fejezete van a kezemben. Azonban en sem ertem, miert ne lehetne rajta a sajat nyelven kivul meg par masikon is feltuntetni. Egy angol pl nem lenne hulyeseg. Vagy urdu. :)

fhdgy 2015.07.14. 12:43:17

@adg: Urdu mellé lehetne hindi, han stb. persze olyan betűkkel. Azt mégis csak többen beszélik, mint az angolt!

hannawald 2015.07.14. 12:46:55

@Mrs Rumcajsz CA: sok mindenben igazad van :)
lehet, hogy jobb lett volna E/1-ben írnom, de szerintem így is egyértelműen látszik az, hogy az én azemléletemben is változott, hogy "ki a vagány" és ki nem... És még változhat is és valószínűleg fog is és ez így van rendjén.
A kultúrával, színházzal kapcsolatban is jogos amiket írsz. Bár bárhol tudok magyar szépirodalmat olvasni pl, a színház már keményebb dió. Viszont még ennek is két oldala van. Azért csak megnéznék már egy Tartuffe-öt franciául :) No meg nyilván minden kornak megvannak a maga hiányosságai, de én leginkább a "most"-éit érzékelem :)

adg 2015.07.14. 12:53:52

@fhdgy: bizony, raadasul nehany azsiai nyelvhez olyan szep betuk tarsulnak. Mindenesetre egy kengurut szeretnek az uj egyseges utlevelre, ha mar ilyen ugyesen kitalaltam.
(Mondjuk nem biztos, hogy tobben beszelik a hindit. )

fhdgy 2015.07.14. 13:34:59

@adg: "... szép betűk társulnak ..."

Kb. kettő hete írtam egy e-mail-t egy koreai cégnek, angolul. Nagyon kedvesek voltak, mert gyorsan válaszoltak is.

Csak koreai betűkkel, gondolom koreaiul. Hát nagyon nem tetszett a dolog. Azt még nek sikerült elérnem, hogy ha angulul nem is, de legalább magyarul válaszoljanak! :-)

adg 2015.07.14. 13:40:39

@fhdgy: kollegam neha gorogul szol hozzam. De ma megleptem, mert nekem sikerult tole valamit kerdezni. Magyarul. :) kicsit gondolkodott, de aztan csak megkerdezte, hogy pontosan mire is gondoltam. Akkor esett le nekem is. :))

Herr Géza 2015.07.14. 13:42:24

@fhdgy: Hát a klasszikus hetvenes évek egy isten háta mögötti zsákfaluban a Mátrában. Az alvás és a reggeli után csak beugrottunk ebédelni, de sötétedésig folyamatosan a szabadban voltunk. Haverok, buli, utasellátós üdítö, vagy inkább málnaszörp by nagyi... :))))
A só/kenyér/liszt cikkeken túl minden másért a szomszéd faluba kellett menni, busz meg ritkán volt, ergo gyalog 4 km oda, 4 a cekkerrel vissza.
Ha olyan volt az idö, hetente kétszer/háromszor mentünk gombászni. Az olyan 6-8-10 km-es kör volt a hegyekben, mert mindenkinek megvolt a saját tutifix helye, külön-külön a különbözö gombafajtákra. Én meg gyerekként is imádtam a gombát, minden formában és lehetöleg vegyes mix-ként.
Na meg ugye folyamatosan segítettünk az öregnek, Elöször csak egyszerübb dolgokat, meg inkább a ház körül, késöbb az öreg által "bérelt", egymástól lehetöleg jó messze levö nadrágszíjparcellákon. Széna/szalmagyüjtés, miegymás, késöbb kaszálás/kapálás, fát hoztunk az erdöröl, plusz nagyapám mellékállásban kömüves volt, ott is volt miben segíteni. 14 évesen nem csak malter hordtam, hanem már vakoltam is. Meg terméskövet hordtam/fugáztam. Mondjam még???
Mi akkoriban (az öcsémmel) a komplett nyarat megosztva a két nagyszülönél töltöttük, de a másik ágon a nagyim élettársának halála után a nagyi visszaköltözött Pestre, így kb. 10-11 éves korom után már egész nyáron az apai ági nagyszülöknél voltunk. 14 után meg persze benézett egy-két tábor is, majd egyre több más dolog, de véglegesen ha jól rémlik csak a 17/18. évem nyarán maradt abba a klasszikus hosszú falusi vakáció.
Ma is nosztalgiázok rajta, hiszen nekünk gyerekeknek az egy nagyon romlatlan, gondtalan világ volt....

fhdgy 2015.07.14. 13:43:51

@adg: A dolgok normális menete, hogy a gondolatok egyre letisztultabbak lesznek!

Én most már azt javaslom, hogy minden útlevél külső borítóján legyen útilapu!

fhdgy 2015.07.14. 13:45:43

@Herr Géza: Így már tökéletesen értem és meg is értem!

Herr Géza 2015.07.14. 14:03:11

@fhdgy: Mázlistának mondhatom magam, mert az egyik nagyszülöi ágon szinte "játszva" megtanultam a földés az állatok szeretetét, no meg a kömüves szakma alapjait, na meg nem mellesleg a nagyimtól a varrásba is belekóstoltam, merthogy ö meg azzal keresett egy kis mellékest otthon. A másik ágon volt nagy szölö az Alföldön, meg a másik nagyim élettársa (akit sokáig szintén nagyapámnak hittem) asztalos volt, nagy mühellyel a háznál. Adódott a faipari alap is. Apámtól beletanultam a vasas dolgokba meg az elektromosságba. Mire én pályát választottam, addigra már kvázi 5-6 szakma/foglalkozás alapjait ismertem, ezekböl, ha minden kötél szakad, mind a mai napig akár meg is tudnék élni. És mindezt szinte játszva, nem kényszerböl, hanem mert érdekelt......

Herr Géza 2015.07.14. 14:10:49

@fhdgy: Képzeld el ilyen családi háttér után az "elkurvult" öcsémet.. Ö átevezett a humán mezökre, mikor felvették az egyetemre, az ominózus nagyapám csak forgatta hosszasan az "esztétika" szót a szájában (magyar-esztétika szakon végzett) aztán aranyosan megkérdezte. hogy "az meg mi a fene ?".
De azért lenyugodott ö is, amikor az öcsém neve ki volt írva a TV-ben a müsor után, meg lemondták a Szabad Földet és a Magyar Hírlapot járatták, amikor ott volt újságíró. :)))))))

fhdgy 2015.07.14. 14:20:30

@Herr Géza: Igen, erre mondom én, hogy a gyerekeket egészen fiatalon, játszva kell megtanítani dolgozni. Mire rájön, hogy nem játék, már meg is szereti, el is fogadja.

Sajnos a mai környezet ezt nem támogatja. Pl. a gyerek nem is ülhet fel az apja traktorjára. Mire abba a korba ér, hogy a törvények megengednék neki, már elmegy a kedve az egésztől.

fhdgy 2015.07.14. 14:21:18

@Herr Géza: Nem baj, legalább előtte látta, megismerte a világnak azt az oldalát is.

Herr Géza 2015.07.14. 14:35:14

@fhdgy: A látta az stimmel, a megismerte már csak feltételesen.. Meglett emberként egy szög beverése a falba is komoly kihívás neki. :))))))))
A klasszikus kétbalkezes.
Ö másban találta meg az önmegvalósítást. Így kerek a világ. :D

fhdgy 2015.07.14. 14:47:24

@Herr Géza: Én is kétbalkezes vagyok. Balkezesnek születtem, de az akkori oktatási rendszer nem tűrte.

Egy kis szöget jobb kézzel verek be, egy nagyot, mondjuk tölgyfába, ballal.

Kis szöghöz pontos, apró ütések kellenek, ez jobbal jobban megy! Nagy szöghöz, kemény anyagba erő és határozottság kell, az ballal megy inkább.

Egyébként a kézügyességem kritikán aluli, pont azért mert átvertek jobb kézre.

Krumpli Bogart 2015.07.14. 15:38:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A baj az, hogy a munkába járásért annyi pénzt kapsz, hogy előtte még állatokat KELL etetni, utána meg kapálni KELL. Mert fizetésből nem élnének meg.

Látom, ezt nem sikerült megértened.

Herr Géza 2015.07.14. 16:25:53

@fhdgy: "Egy kis szöget jobb kézzel verek be, egy nagyot, mondjuk tölgyfába, ballal."
Khm, khm, én kicsinél is, nagynál is inkább kalapácsot használok ,,, :)))))))))))))))

Herr Géza 2015.07.14. 16:44:45

@Krumpli Bogart: Jaja, az elmélet nem rossz. Elöször adjanak több fizut, aztán majd én is többet dolgozok. Csakhogy a világ már csak nem ilyen egyszerüen müködik.
És azokkal mi van, akik ugyanennyi fizut kapnak, de se kertjük, se állatuk, mert pl. Békásmegyeren laknak a tizediken? Velük szemben fair, hogy én csak nettó hat órát szédelgek a munkahelyemen, mert a disznó, meg a kukorica???? Ö meg tisztességesen ledolgozza a 8 óráját ugyanannyi pénzért?? Ha én vagyok a vállalkozó, akkor velem szemben fair, hogy én értsem meg öt, söt adjak neki több pénzt, holott én sem nyomtatom a pénzt, a termékemet meg nem tudom drágábban eladni, mert a tisztességesen nyolc órát dolgozó embereket alkalmazó konkurrencia olcsóbban tud termelni fajlagosan???
Ugye milyen másképp tud kinézni ugyanaz a téma?
Ezzel együtt igazad van, szar a világ, de nagyon nem az a megoldás, hogy uccu emeljük fel a duplájára a fizetéseket (nyomtassunk még kétszer annyi lóvét) és majd minden frankó lesz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.14. 20:01:43

@Herr Géza: mondjuk jo h nem kaptal servet v ilyesmit. Ocsem fiatal huszonevesen vagta tonkre orokre a gerincet egy effele vagany koltozkodes alkalmaval :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.14. 20:07:26

En egyebkent nem kapalni stb jartam hala a jo egnek, hanem angolt korrepetalni mar kb 16 eves koromtol :-)

hannawald 2015.07.14. 20:19:48

@mojyo: "Magyarország és én" a pályázat címe, hát ilyen képeket küldtem. Viszont nem szívesen tettem volna közszemlére képeket magamról direktbe. Plusz így tovább lehet kicsit gondolni a dolgot.... Végülis te is ezt tetted, bár kissé érdekes irányba :)

hannawald 2015.07.14. 20:24:02

@Hari Seldon 2: Általánosságban írtam. És a saját érzéseimet fogalmaztam meg. Eszemben sem volt ítélkezni vagy skatulyázni embereket... Az én véleményem, érzéseim is változtak... és fognak is ;)

qkuc 2015.07.14. 21:26:22

Nyáháháháh, ez a bátor vs gyáva témakör, már meg ne sértsem a posztolót, de a véleményére reagálva: I don't give a fuck.

qkuc 2015.07.14. 21:27:06

@Frady Endre: Gyere többet errefelé te koszorús költő! :)

qkuc 2015.07.14. 21:29:53

@JoeyTribiani: Mert miért is ne tehetné meg? Mert te arra kéred? OK, te jól érzed magad, sokan meg nem, talán ideje lenne változtatni a dolgokon, hogy ne csak te legyél oly' boldog itthon, hanem a maradék 9 millió honfitársad is.

kék madár 2015.07.14. 21:38:19

@qkuc: : "I don't give a fuck."
eddig a het hozzaszolasa :)

hannawald 2015.07.14. 22:16:41

@qkuc: Nem sértettél meg! Éljen éljen!
A cím nem tőlem származik és őszintén szólva eszembe sem jutott erre kiélezni a dolgot...
Külön öröm, hogy a te lelkivilágod nem tiportam össze ;)

blackhairlady 2015.07.15. 00:25:52

@fhdgy: hat velem inkabb megutaltattak a haz koruli munkat. Nekem nincsenek pozitiv sztorijaim errol.

M. Péter 2015.07.15. 00:28:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Nem mindenki a te kritériumaidat használja. A hollandok is országnak nevezik a Holland Királyság négy részét.

qkuc 2015.07.15. 01:15:39

@hannawald: Öh, nos egy számomra vadidegen ember egy virtuális nick mögött nehezen tudná összetörni.

qkuc 2015.07.15. 01:17:12

@kék madár: Akkor elég vérszegény hetünk van eddig, :D. Pedig igyekszem magam távoltartani magam a nettől itt az Atlanti óceán európai partvidékén, :D.

kék madár 2015.07.15. 06:10:40

@qkuc: ne szerenykedj, szerintem szavakba ontotted par ember wtf erzeset a posttal kapcsolatban

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.15. 06:26:52

@M. Péter:

Ezek a nemzetközi jog kritériumai, nem az enyémek.

Egyébként meg Somogy megyében szokás a megyét Somogyországnak nevezni. Ezek szerint az is egy ország?

2015.07.15. 07:42:28

@adg: Úgy értettem, hogy máz nélkül írnám le a saját meglátásaimat. Az meg sok embernek nem tetszene, mert beletaposnék a lelki világukba.

Itt egyes emberek túl komolyan veszik ezt az egész blogos szférát. Vadidegen emberek mondják meg a másiknak a frankót. Közben mindannyiunknak sokkal nagyobb problémái is vannak az életben. Ezért mondtam, hogy ide szórakozni jár az ember, hogy jól érezze magát.

2015.07.15. 07:47:35

@puhacica: Először is, köszönöm, hogy mégis megtetted, és leereszkedtél hozzám. :))) Másodszor, pont hidegen hagy, hogy ki mit vár el. Elismerni. Ez jó. Szóval akkor ezen múlik, hogy valaki népszerű-e a táborban vagy sem.

fhdgy 2015.07.15. 08:59:00

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: igen, mert Somogyországnak érdekes státusza volt, mint a királyné megyéjének. Sok királyi dolog nem vonatkozott rá.

puhacica 2015.07.15. 09:01:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: elismerni, hogy hibaztal, hogy nem jot irtal, hogy masoknak is igaza lehet...

fhdgy 2015.07.15. 09:05:42

@Dragonlady (Bp, Hun): Jó, Te már más korosztály vagy. Könnyen előfordulhat, hogy az unokám is lehetnél, a lányom biztos. Mi falun annakidején abba nőttünk bele.

fhdgy 2015.07.15. 09:11:08

@blackhair-lady: akkor nekem szerencsém volt. Én szerettem a földet, az állatokat, velük dolgozni és szeretek programozni is.

1995-ben voltak teheneim és őriztem őket, közben laptopon programoztam. Nagyon szép konbó volt!

2015.07.16. 01:46:17

@puhacica: Elfogadom mások véleményét, de nem fogok velük csak azért egyetérteni, mert sokak elvárnák.

kék madár 2015.07.16. 01:56:38

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hozzaszolasaid alapjan, az irasod felulmulta minden elvarasom.
: ))))))))))))))))) Most melyik volt a nagyobb sertes: puhacicae vagy az enyem?

2015.07.16. 02:02:34

@kék madár: Nos, tisztázni kellene, hogy te végül is ki vagy. Habár nem túl nehéz leszűkíteni a kört.

Puhacica valamiért utál, habár szerintem hónapok óta nem váltottam vele annyit sem, hogy puszi-puszi, hogy vagy? Mindegy, a való életben is sok esetben úgy indulok, hogy alapból utál pár ember, de mindenféle tényleges ok nélkül. Szóval ezen meg sem lepődöm igazából. Viszont most mennem kell aludni, most értem haza a melóból, és reggel megint kelhetek. Majd folytatjuk a diskurzust.

kék madár 2015.07.16. 02:23:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
" hogy te végül is ki vagy"
teljesen kivagyok, ezt ne probaljuk fokozni. Nem tudom emlekszel-e a bokjaimra par hete, akkor mint rajongod probaltam piros pontokat szerezni nalad, de altalaban "hivatalos barati" kapcsolatra torekszem veled is, mint mindenkivel. Kiveve a trollokat.
Jo ejt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása