oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 13. 06:52,  A vagányak maradnak? 254 komment

2015. július 13. 06:52 Határátkelő

A vagányak maradnak?

A mai poszt szerzője több országot is megjárt már kisebb-nagyobb megszakításokkal, és az az érzése, hogy míg 10 éve mintha a bátrak mentek volna ki, most mintha a vagányak maradnának. Barbara ezzel együtt is menne, írása erről az érdekes kettősségről is szól, no meg arról, hogy azért külföldön sem minden tökéletes.

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

tihany_balaton.jpg

„Régebben előfordult, hogy bizonyos emberek elérték nálam azt, hogy idegenszívűnek érezzem magam, hogy azt higgyem magamról, hogy tényleg nem vagyok elég magyar, hogy valami hiányzik belőlem például pusztán azért, mert azt gondolom, hogy az oly sok autón matrica formájában manapság is fellelhető „Nagy-Magyarország” utoljára 1526-ban létezett.

Mentségemre szóljon, akkor még túl fiatal voltam (mármint nem 1526-ban, hanem amikor ilyen furcsa érzéseim voltak :P) és valószínűleg sosem hallgattam végig Bródy János idevágó dalát…

Aztán ugyanezek az emberek később már csak dacossá tettek. Mert milyen alapon kérdőjelezi meg bárki a magyarságom? Egyáltalán minek ez a szó? Itt születtem, a magyar az anyanyelvem, magyarul olvasok, magyar történelmet és irodalmat tanultam gimiben és a magyar sportolóknak szurkolok az olimpiákon (bár bődületes baromságnak tartom, hogy Hungary helyett Magyarország van a mezükre írva).

Meg különben is mi a fenének kéne nekem idegeneknek bármit is bizonygatnom, például a „magyarságom”? Nem fogom. Kötődöm a hazámhoz, ezer szállal, de mondanom sem kell, hogy pont nem az olyan emberek miatt, akik azt gondolják magukról, hogy ők megmondhatják ki a magyar és ki nem. Őmiattuk inkább csak szégyellem magam a nemlétező „magyarságommal” együtt.

Hirtelen az is eszembe jutott, milyen kíváncsi lennék, hogy vajon más országokban, nyelvekben van-e ehhez hasonló szó… mármint nem a magyarok magyarságához, hanem például a hollandok hollandságához stb. Sőt, a legjobban a belgák belgasága érdekelne :D Van egy érzésem, hogy ott a „belgaság” szitokszónak számít, maximum „flamandságot” vagy „vallonságot” tudok ott elképzelni. :)

A legfontosabb kérdés: de miért?

Most itthon vagyok, de alig várom, hogy újra útra kelljek. Eddig cirka 25 hónapot töltöttem kisebb-nagyobb megszakításokkal külföldön, Európában. Mindig boldog voltam, amikor hazalátogattam, de sosem volt olyan igazi súlyos honvágyam.

Persze mindig határozott időre voltam távol, mindig tudtam, hogy visszajövök majd, ez biztos sokat számít, mint ahogy az is, hogy Európán belül azért mobilis az ember, főleg amióta mindenféle fapadossal 10-20 ezer forintért el lehet jutni A-ból B-be.

dom_ter.jpg

Ugyanakkor sokszor gondoltam például arra, amikor összejöttem egy magyar sráccal, akinek még akár már egzisztenciája is volt, hogy te jó ég akkor, ha vele maradok, akkor itthon maradok. És ez az érzés egészen furcsán és émelyítően tudott rám törni. Féltem attól, hogy letörik a szárnyam, hogy idekötnek, hogy itt ragadok.

De vajon miért van / volt bennem ez a menekülési kényszer? Azt hiszem anno kalandvágyból indult az egész, meg abból, hogy majd én megmutatom, hogy vagyok elég vagány ahhoz, hogy nekivágjak.

Aztán egyre kevésbé tetszett, amit itthon láttam, egyre rosszabb volt a közérzetem és nem csak az enyém, de a szeretteimé is. A családomban szinte kivétel nélkül mindenki ösztönzött / ösztönöz, hogy menjek, hogy fussak, hogy majd ők jöhessenek látogatóba legalább.

Terv szerint én lennék a jófej külföldi nagynéni, akihez le lehet egész nyarakra passzolni a kölköket. :) Én pedig tényleg menni akarok… És emiatt lelkifurdalásom van. Mert felelősséget érzek a hazám iránt, mert segíteni akarok itthon, ahogyan tudok, mert jobbá akarom tenni itt az életet, mert ha mindenki elmegy, akkor nem marad, aki jobbá tegye.

Talán ugyanúgy, ahogy anno mondjuk 10 éve azt éreztem, hogy csak a vagányak mennek ki és a többség puhány és gyáva, ezért marad, most kicsit olyan, mintha a gyávák mennének és a bátrak, a vagányak maradnának.

Mindemellett és mindezzel együtt menni akarok én is. Vállalom a gyávaságom. Vállalom, mert szeretném megnézni, hogy hogyan lehet máshol, hosszútávon, mert ez itt és így nem tetszik.

Nem tetszik az egészségügy, nem tetszik az oktatás, nem tetszik a kultúra, nem tetszenek a kétségbeesett emberek, nem tetszik, hogy rosszul érzem magam, ha nem adok minden hajléktalannak és koldusnak valami aprót, rosszul érzem magam, ha adok hálapénzt, rosszul akkor is ha nem, nem tetszik, hogy… de nem folytatom inkább, így még hátha beleférek a píszí kategóriába.

Mindennek két oldala van

Persze voltak kint is dolgok, amik nem tetszettek. Például nem a legkényelmesebb, amikor egy filmen párhuzamosan két felirat (holland és francia) megy a moziban, főleg, ha egyiket sem beszéli az ember. :)

De elmondhatom azt is, hogy arányaiban Portugáliában találkoztam a legtöbb szatírral személyesen, és Magyarország ebben az összeállításban Románia mögött csak a harmadik helyen áll.

Vagy például a sör mennyire jó áron van itthon! Mondjuk Romániában meg Csehországban az árak hasonlóak (csak utóbbi minőségben párszor lekőröz minket), de Portugáliában is már lényegesen drágább beülni és iszogatni vagy akár egy jót kajálni, Belgiumról nem is beszélve, ahol effektíve az első nap volt az utolsó, hogy egy éttermi étlapra egyáltalán ránéztem. :) Valamint azt sem felejtem el soha, amikor a sarki kisboltban éjféltájt megvásároltam a 20 €-s, legolcsóbb üveg vodkát…

Persze nyilván a keresetek mások, abszolút módon nem lehet ezeket összehasonlítani. Viszont annak ellenére, hogy a belga kereset mennyivel magasabb, a vonatközlekedés valahogy mégis lehet olcsóbb, legalábbis a turistaosztályon. 26 év felett 10 út 75 € (talán most emelték 78-ra) és akkor hogy honnan hova akarsz menni, azt minden alkalommal te választod meg.

Arra is emlékszem, hogy édesanyám mennyire meg volt hatva, hogy a belga vonaton, ha csak 5 percre is meg kellett állnia, akkor már bemondták, hogy elnézést és hogy miért állunk, mi történt stb.

Jó érezni, hogy fontos vagy kicsit, amikor fizetsz egy szolgáltatásért. Itthon azt látom, hogy az emberek annyira frusztráltak, hogy a kisebb gondjuk is nagyobb annál, mint hogy velem, mint vevővel, kollégával, diákkal stb. kedvesek és segítőkészek legyenek. Persze mindig vannak kivételek, csak az a nem mindegy, hogy melyik az általános és melyik a kivétel…

lanchid.jpg

Sosem fogom elfelejteni, hogy hogy le lettem szúrva itthon egy augusztusi véradáson, hogy nem ittam eleget és ezért nem folyik a vérem és neki (a nővérnek, gondolom...) ezért kell szó szerint gyömöszölnie belém a tűt.

A végén így sem lett meg az elegendő adag (lassan 8 éves véradó karrierem során ilyen még nem fordult elő), viszont 3 hétre az egész alkarom bezöldült-kékült és mindezért persze én voltam a hibás. Hülye vagyok, minek mentem vért adni, ugye…

Lelkifurdalás?

Egyszerűen nem szeretem a frusztráltságot, nem szeretem, hogy senkinek nincs ideje, energiája vagy kedve odafigyelni másokra, nem szeretem a nemtörődömséget, nem szeretem a felelősség mindenkori elhárítását, nem szeretem a dilettantizmust és nem szeretem azt a mélyről jövő gyűlölködést, rosszindulatot és áskálódást, ami egyre nagyobb teret nyer magának kicsiny hazánkban.

Inkább nézem ezeket tisztes távolból és reménykedem, hogy majd valami változni fog… És megpróbálok boldog lenni úgy is, hogy közben rám tör néha a lelkifurdalás, hiszen nem tettem eleget ezért a változásért, túl gyorsan feladtam, elmenekültem, ahelyett hogy maradtam volna harcolni és kitartottam volna a bajban.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr187620642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

©________ 2015.07.13. 07:49:10

Az en belgaim szerint egy igazi ferfi vagy vallon vagy flamand,belganak lenni ciki.

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 07:57:29

Ha a külföldre költözőket "nem-elég-magyar"-nak minősiti valaki, akkor az Barbara szerint nem helyes.
De gyávának minősíteni (még ha önmagát is besorolja ide), az no problem, az belefér.....

Barbara, tényleg úgy gondolod, hogy aki kiköltözött, az gyáva???
Ráadásul úgy, hogy te magad NEM költöztél ki. Mert pár hónapot (előre tudható záró időponttal!) bevállalni valahol nagyon nem ugyanaz, mint 1 helyen éveket bevállalni, vagy akár véglegesnek szánva költözni.
Te kalandozol, "viszket a talpad", mehetnéked van. Ezzel semmi gond (kalandvágy /=kíváncsiság az újra, másra/ nélkül a hosszú időre/véglegesen költözők számára is bukta a külföldi lét, kalandvágy nélkül szerintem kár belevágni). De a kalandozó életmódot és szempontjait összehasonlítani a megállapodott, biztonságot/stabilitást kereső (s meglelő...) emberek életmódjával..., na, hát lehetséges, csak semmi értelme.

Ki is a gyáva?
Aki sehol sem leli helyét és feszt megy, vagy aki "bevállal" 1 helyet, bárhol is a világon?
Szerintem egyik sem.
Szerinted?
..............

Muscari 2015.07.13. 08:01:19

Kérdés : aki otthon el az is tud hazaköpködni, vagy azt csak külföldről lehet? Erre mit mondanak az okosok?

Taxomükke (UK) 2015.07.13. 08:01:49

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ebbe csak beleolvastam, pont eleg volt. Eleg szar es gusztustalan.
Utalom, ha valaki atkopkod egy masik blogra. Akar onnan ide, akar innen oda.

Muscari 2015.07.13. 08:02:24

@Beth A.: és hova álljanak a nők? ;-)

LittleG (uk) 2015.07.13. 08:02:53

Nem tetszik a kultura? A kulturaban mi nem tetszhet..
Az iras eleje tetszett, aztan valahogyvtul sok lett a "nem tetszik".

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 08:05:03

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
@az igazi Trebitsch:

mindenkinek más a fontos.......
(fontos == valami/valaki, amire/akire időt, energiát, figyelmet szán)

Muscari 2015.07.13. 08:05:55

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: te most miért álltál be abba a sorba???? Én ennél okosabbnak gondoltalak :-(

Remélem, a HA kiveszi a linket.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 08:24:00

Miért kellett magyar mezre angolul írni az ország nevét? Az útlevélre is Magyarul van....

Golf2 2015.07.13. 08:24:10

A vagányok,a szatírok,és a sörárak mind elszálltak.

2015.07.13. 08:39:00

Tapasztalatom szerint a külföldre költözéshez (nem kiugrok melózgatni Londonba vagy Bécsbe, hanem rendes költözésről beszélek) igazi nagy bátorság kell, és le a kalappal azok előtt, akik ezt családdal együtt, gyerekekkel teszik meg. Az otthoni langyos locspocsban üldögélés nem hiszem, hogy bátrabb dolog, de néha tényleg felér egy extrém túlélőtúrával...

Nem tudom egyébként, hogy miért hiszik sokan, hogy Magyarországon korábban mindig jobb volt, és pont most az ő idejükben a legszarabb. Ha utána olvasol az egyes történelmi korszakoknak (persze nem a középiskolás történelemkönyvekben), akkor látod, hogy ugyanilyen volt a mentalitás, és ugyanilyen problémák voltak évtizedekkel, évszázadokkal ezelőtt. A magyar társadalom többsége nem akar változást, nem akar mást. A probléma azzal a kisebbséggel van, aki nem ért ezzel egyet, és szeretné jobbá tenni az életét. Régebben nekik meg kellett szokni a helyzetet, ma szerencsére már külföldre költözhetnek.

2015.07.13. 08:39:58

Amúgy miért vagy kitörölve a képekről?

SzZoole 2015.07.13. 09:02:49

Van amivel egyet lehet érteni,van amivel nem,de hat mindenki másképpen latja

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.13. 09:03:06

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: azért hogy értsék a külföldiek is, az lenne a fő cél gondolom

és az is hülyeség hogy az útlevelen nincs rajta angolul (főleg hogy az útlevél szó egyáltalán nem hasonlít a passport-ra, mint sok más nyelvben - még ha egyértelmű is hogy az egy útlevél)

persze most jöhetnek az érvek hogy más ország sem írja le "külföldiül" az útlevélre de attól mi még csinálhatjuk máshogy

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 09:03:16

@Muscari:
nem kell kivenni, miért kellene?
Egyrészt adalék ahhoz, ki mit kedvel, ki mivel tölti szívesen a szabadidejét (majdnem azt irtam, kinek mi a hobbija), másrészt semmi kárt nem csinál: úgy tűnik, HÁ elég fontos tényező/akármi lett ahhoz, hogy a blogot érdemes legyen gyepálni/szidni/köpködni/elmondani, miért is gagyi, sőt, az ekként vélekedő és ezt olyannyira fontosnak tartó személyeket/blogjukat is érdemes mostanság újabb bloggal/poszttal "megmagyarázni"" .
Kész ""blog-felhőt"" generált HÁ a létezésével :))))))))
Ingyenreklám.
Ja, nem igazán, hiszen eléggé belterjes a szerzők/kommentelők köre.
Mindegy, mindenkinek kell egy játszótér, ahol szórakozhat.
És mindenkinek mást jelentenek a szórakozás, élvezet, fontos dolog, stb szavak.
:)

SzZoole 2015.07.13. 09:04:37

Most mi van,nem hétfő?
Vagy mar hétfőn is blog ajánló van???

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 09:05:51

@snygg panda:
Talán azért, mert nem szeretné felfedni az arcát mindenki (!!) előtt.
De ettől te még nyugodtan beteheted a saját valódi arcképedet avatarnak, csak bátran, ne fogd vissza magadat :)

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 09:08:01

@Zoole[uk]:
Csak a kommentekben.
De nem muszáj kattintani :DD
A favágó cikizése, illetve a HÁ cikizése a lényeg, ha nem hoz lázba, nyugodtan mellőzd :))))

SzZoole 2015.07.13. 09:10:45

@macamuca [IHUN]: Hmmm,nekem mindegy,úgyis dolgozok.
De azert remelem holnap egy nagyon jo poszt lesz,ugyanis off-os leszek:)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 09:11:26

@Taxomükke: én is ezt akartam írni, aztán kicsivel lentebb volt link quercus bejegyzésére.
Egyébként mi a kiváltó ok, milyen nickkel jött vissza és mit művelt? Mostanság vagy túl sokat melózok vagy nyaralok, úgyhogy nem nagyon olvastam.

2015.07.13. 09:11:36

@macamuca [IHUN]:
Nem tudom, mire celozgatsz. Nekem a sajat arckepem van itt. :)

SzZoole 2015.07.13. 09:11:47

@diggerdriver: neked egy faék is zavaros:)))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 09:12:53

@Golf2: hallod... megyek Oktoberfestre, 10 euró egy sör. Skandallum! :D

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 09:16:49

@Zoole[uk]:
hááááát, én írtam egyet, el is küldtem, de hogy mikor vetnek a vadak elé, azt nem tudom.... (csak szerényen, ugye..... :DD)

@snygg panda:
jaaaaa,vagyhogyjaaaaaa.
pardony, elnézést kívánok, ezt benéztem, szó szerint....
:)))

2015.07.13. 09:22:08

@macamuca [IHUN]:

Semmi baj, sokan azt hiszik, hogy kamu... :)))

SzZoole 2015.07.13. 09:23:02

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: egyszer kerjel mar meg egy angol anyanyelvut,hogy mondja mar ki,hogy Magyarország:)

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 09:30:43

@Zoole[uk]:
Természetesen!
Másként hogyan/miért?????
:))))

adg 2015.07.13. 09:46:33

A poszt szerintem jo volt. Kar volt rogton az elso kommentekkel elbaszni az utoeletet...

hannawald 2015.07.13. 09:54:56

@macamuca [IHUN]: Szerintem sem gyáva egyikük sem. Egyébként is szubjektív kinek mi vagy ki a gyáva és általában nem egy paraméteres az egyenlet, ami alapján megítéljük. Semmi alapom nincs megítélni bárkit, mindegy hogy megy vagy marad. A magam véleményét írtam le, főként magamról. Anno, 18-20 évesen tényleg csodáltam azokat, akik kimentek. Most meg tényleg kicsit lelkifurdalásom van, amiért én is megyek...

hannawald 2015.07.13. 09:54:56

@LittleG (uk): Nem tetszilk pl. hogy ellehetetlenítették az alternatív színházakat, vagy hogy politikai alapon romboltak szét színházi műhelyeket. Szóval van egy folyamat, ami nem tetszik a kultúrában. Sajnálom, ha nem volt egyértelmű. A magyar kultúrát en bloc imádom. Zseniális színházaink, színészeink, karmestereink, íróink, fesztiváljaink stb vannak :) Csak békén kéne hagyni őket/ezeket....
És ez a többire is vonatkozik. Mármint az, hogy sajnos sok minden működik egyre kevésbé, vagy rosszabbul az én meglátásom szerint itthon, DE ezek a dolgok nem en bloc rosszak, csak oda kéne rájuk figyelni.... nagyon....

Mr Long 2015.07.13. 10:10:16

@NomádMatyi: Europai Unio
Magyarorszag
Utlevel
Ez van az enyem elolapjan. Belul ugyanigy, csak sok nyelvre leforditva.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.13. 10:16:10

@Zka: Három literes korsóért nem drága...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.13. 10:19:55

@macamuca [IHUN]:
Az Zolikának egy egész napos olvasmány.
Még a szótagolásnál tart.:))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.07.13. 10:22:59

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Itt a világ majd minden útlevele. Érdekesség kedvéért találomra elkezdtem őket nézegetni. Kb. 30 kattintás után még nem találtam olyan országot, amelyik csak a saját, bármely külföldi által értelmezhetetlen nyelvén írná rá az útlevélre annak nevét:
www.passportindex.org/

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.07.13. 10:25:35

Jól indult, de a végére elég bicskanyitogató lett. Szóval inkább nem nyomtam se tetszikre se nem tetszikre.

Herr Géza 2015.07.13. 10:26:20

@Herr Géza: Még Észak-Koreáén is rajta van, hogy " Passport ( for official trip)" :)))))

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 10:26:24

@hannawald:
En sokaig tiprodtam. Jo lenne menni, mert...., de mindenki nem lehet, mert akkor ki fogja hekyrekalapalni azt, amit helytelennek tartottam. Es kopacsoltam. Es ra kellett jönnöm, hogy ha egész életemben csinalom, akkor sincs jelentősége: észrevehetetlen volt, amit csinaltam=semmi lényeges változás. Ellenben egyre tobb keserűség, bennem, amiert semmi változást nem tudtam elerni. Es nem anyagiakra gondolok...
Eljött a pont, ahol dontenem kellett: folytatom a szelmalomharcot, vagy megprobalom a sajat életemet olyan iranyba terelni, ami szamomra elfogadható.
Önmagamat választottam (1 életem van...), feladtam az egyre reménytelenebbbek érzett szélmalomharcot. Cirka 25 evig probalkoztam: elfáradtam. Most már szeretnék másként elni.
Nem par hónapra jöttem, vissza max látogatóba megyek.
A posztban negfogalmazottak szerint gyáván megfutamodtam....
Es ez bizony rosszul esik, akkor is, ha valójában nem erzem magamat gyávának, akkor is, ha önmagadat is gyavanak erzed.
Azt hiszem, a megfogalmazásoddal jópár embert sikerült megbantanod....

Bo 25 evet adtam a felnottkorombol Mo-nak. Nem mondhatnám, hogy értékelte...
A következő 25-öt (vagy amennyi hátravan...) magamra szanom/szántam.
Lehet egoistazni, gyavazni, megfutamodónak nevezni/tartani.
Nem vagyok önfeláldozó hős, aki szerint ez helytelen, az nyugodtan maradjon Mo-on es élje a SAJÁT életét. En is ezt teszem: elem a sajátomat, bízva abban, hogy mást nem bántok ezzel. Ugy tűnik, megis akad jópár ember, aki ugy érzi, o tudja, masnak hogyan kell(ene) elni, ÉS megmondhatja, masok hogyan éljenek =hogyan lenne helyes élniük.
Utóbbit ne vedd magadra, te gyávának erzed a kikoltozoket, de rajtad kivul jópáran hangot adtak annak, hogy helytelennek erzik a gondok előli külföldre költözést. Szoval ez nem kimondottan neked/a te véleményednek szól.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 10:28:41

@diggerdriver: 3 literes? Akkora nem is kéne, 1 literesben adják, 10-10.5 euróért.

hannawald 2015.07.13. 10:28:51

@snygg panda: Nekünk mohács kell? Egyetértek....
És mégegyszer szeretném leírni, hogy nem tisztem senki bátorsága vagy gyávasága felett ítélkezni. Csak az önmagamról alkotott képem változását írtam meg.

hannawald 2015.07.13. 10:28:51

@snygg panda: túlművészieskedtem a képeket, na :)

Golf2 2015.07.13. 10:29:09

@Zka: Amikor én voltam 4 DM volt a sör,a fizetés meg nem sokkal kevesebb.

Golf2 2015.07.13. 10:29:09

@macamuca [IHUN]: Szerintem szuper posztod lesz!

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 10:29:09

@Zoole[uk]: Az átlag magyar se tudja kimondani helyesen hogy United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 10:29:29

@NomádMatyi: Az EU-ban alig 2-3 ország van mely idegen nyelven is szerepeltet feliratot az útlevelen. A sportban ez pedig teljesen szokatlanul.. Korábban Mo. a nemzetközi szokásokkal ment szembe amikor a magyar mezeken HUNGARY volt.

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 10:30:02

@diggerdriver:
Há' segíccsé' neki! == elolvasod és elmeséled neki.
Há' mire való egy barát???????
:))))))

Taxomükke (UK) 2015.07.13. 10:30:39

@Zka: Nem érdemes belefolyni szerintem.

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 10:33:35

@Golf2:
fene tudja.....
Majd kiderül. Így utólag azt érzem, sokminden kimaradt. De ha minden igaz, akkor itt leszek, és ígérem, válaszolni fogok a kérdésekre = tán így több ""kiderül"" :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 10:35:22

@Taxomükke: csak tudni akartam, beleszállni nem fogok, mert leszarom. Látok így is naponta többszáz idiótát, nincs igényem rá, hogy még kergessem is őket :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 10:36:35

@Golf2: haldoklikanyugaaaat! :D Én még nem voltam, úgyhogy nekem most ez lesz a legolcsóbb :D

puhacica 2015.07.13. 10:37:01

@az igazi Trebitsch: te miert mondod, hogy nem olvasod a blogot, mikozben igen?

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: te meg mit kinlodsz ezen? raadasul tolod a zsido vonalat, az usa-rol meg szot se ejtesz. ez nem sikerult. (es hat... beloled is tobbet neztem ki. :D)

a poszt meg olyan volt, amilyen. a kepeket otletesnek tartom, tetszik ez az ott is van meg nincs is "eljaras".

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 10:39:23

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
az átlag (!!) magyar milyen mértékű idegennyelv-ismerettel rendelkezik? Ez a helyes kiejtés szempontjából nem elhanyagolható tényező, szerintem....
(egyáltalán: az átlag (!!) magyar mennyre van tisztában azzal, hogy Anglia az nem "csak" Angliából áll, van ott még 1-2, ilyen nemzetközösség nevű izé... ezért Anglia nem is Anglia, hanem United Kingdom.... ok, lhet, hogy ez szerinted lényegtelen apróság, bár emlékezetem szerint földrajzból nagyon jó vagy....)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.13. 10:42:46

@Zka:
Akkor ugyanannyiba kerül mint itt a PUB-ban.
Mi a probléma?

fhdgy 2015.07.13. 10:43:08

Mi, magyarok, egyszerre vagyunk vagányak és gyávák.

Aki elment, vagány volt, mert mert lépni az ismeretlenbe. Aki nem ment el gyáva volt, mert nem merte.

Aki marad, az egy vagány, mert tudja mi vár rá, és mégis marad, aki elment, az gyáva, mert gyáván elszaladt egy nagy kaland elől, amit úgyhívnak, hogy Magyarország!

Akkor melyik énemet szeressem? A vagányt vagy a gyávát? És melyik vagányt és melyik gyávát?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 10:43:45

@diggerdriver: hát az hogy itthon 1 oktoberfestes korsó árából be tudok baszni :D De mindegy, egyszer élünk :D

bpetya75 2015.07.13. 10:54:34

@fhdgy:

Ez szerintem sokkal inkább hit, mint gyávaság/vagányság kérdése. Aki abban hisz, hogy a határon túl lesz jobb neki, az eszerint lép, és ettől se vagány, se gyáva, se hazaáruló nem lesz. Aki meg abban, hogy határon belül lesz jobb, az se lesz ettől se gyáva, se vagány, se fidesznyik.

Fajankó 2015.07.13. 11:05:35

@snygg panda: Egyetertek.
Hozzatennem meg: "Elni es elni hagyni", nem kene minositgetni meg elitelgetni egymast. Szabadsag van emberek, mindeki oda megy ahova akar, ez azert csodalatos nem?
Az EU egyik alapelve a szabad munkaeroaramlas, meg kene mar ezt szoknunk, ahelyett hogy koponyaval a kezunkben a menjek v maradjak nagyhalalt eljatszanank, foleg a fapadosok es a skyp idoszakaban.
Mas: A posztolo oriasi mulasztasomra ebresztett ra.Evek ota kulfoldon elek es a mai napig nem csekkoltam le, mennyibe kerul ejszaka a vodka. Ha most derul ki hogy rossz helyre kerultem?

fhdgy 2015.07.13. 11:06:16

@bpetya75: Jó, de akkor ne gyávázzuk le a másikat és ne is tartsuk magunkat hű de vagánynak. Túl kellene valhogy lépnünk ezen.

hannawald 2015.07.13. 11:12:52

@macamuca [IHUN]: Értelek. Tudod, azt gondolom, hogy csak akkor veszi fel valaki és bántódik meg azon, amit írtam, ha önmagával nincs kibékülve a döntésével kapcsolatban. Én sem vagyok az enyémmel. Ezért fogalmazódnak meg bennem ilyenek, pl hogy gyávának érzem magam. De amikor ezt leírom, hogy gyáva aki elmegy, akkor természetesen ez csak rám vonatkozik. Én így érzem, magamra vonatkoztatva. Teljesen abszurd lenne gyávákra és bátrakra felosztani az országot egyetlen szempont (vagy akár több) alapján :)
Azért sajnálom, ha megbántottalak téged, vagy másokat...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.13. 11:16:32

@macamuca [IHUN]:
Az igaz barát nemcsak ígér hanem be is tart:))))))))))))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.13. 11:17:14

@macamuca [IHUN]: akkor küldhetett volna ember nélküli fotókat. Ennek így semmi értelme.
Egyébként nekem évekig a saját arcképem volt az avatarom és ezzel nem vagyok egyedül, szóval ebben semmi rendkívüli nincs.

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 11:20:15

@fhdgy:
szerinted is előkerülhetne Dr Andalúz?
mert én igencsak hiányolom... :))))
(és nem csak szakemberként)

Dottóre, munka vaaaaaaaaan!!!!!!!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.13. 11:20:50

@Mr Long (lassan exhataratkelo): szerintem az előlapra is nyugodtan rá lehetne írni angolul amúgy

@Herr Géza: +1

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: én elhiszem neked, főleg a sporttal kapcsolatban (tekintve hogy nem követek semmilyen sportot)

de nem muszáj mindenben a szokásjogot követni, főleg ha esetleg pozitivabb a "különcködés"

mondhatnánk valamikor működhet(ne) az unortodoxia :D

bpetya75 2015.07.13. 11:23:05

@fhdgy:

Te túlléptél ezen, ha ugyan volt valaha problémád vele, én ezeken sosem agyaltam. Ki az a "mi"? Csak egy hangos törpekisebbség tépi véresre a száját ilyeneken. Normális embernek erre se ideje, se energiája nincsen. Szerintem.

bpetya75 2015.07.13. 11:28:15

@Muscari:

Szerénységem tiltaná, hogy megszólítva érezzem magam, de lehet, hogy nem is vagyok olyan szerény ;-)

Szóval: de. Hazaköpködni bárhonnan lehet. Hazulról is.

©________ 2015.07.13. 11:34:56

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
hát ez ide nem kell
(meg nem is sikerült túl eredetire, bocs)

amikor tegnap beharangoztad, azt hittem, a magyarországos pályázatra írtál és ma jelenik meg.
ez így csalódás nekem.
te ennél több vagy.

©________ 2015.07.13. 11:35:39

@Muscari: a belga csaj nem nyilatkozott:)))

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 11:38:41

@hannawald:
"Tudod, azt gondolom, hogy csak akkor veszi fel valaki és bántódik meg azon, amit írtam, ha önmagával nincs kibékülve a döntésével kapcsolatban."

Klasszikus hárítás.
Nem az a fő gond, amit irtál/mondtál/tettél, hanem aki kifogásolja azt, azzal van valami fontos területen gond, mert ha nem lenne, akkor nem venné zokon azt, amit írtál/mondtál/tettél.

Téves.
Akár kibékültem önmagammal/a döntésemmel, akár nem, az kizárólag rám van hatással = mást nem bántok meg vele véletlenül sem. Míg a leírt/kimondott szó bizony megbánthat mást. Ezt nem ártana figyelembe venni mindig (=tehát nem kizárólag a posztodra vonatkoztatva, és igazából nem csak neked, hanem mindenkinek....): a tapintat és társai nem afféle úri huncutságok.
Persze, ilyenkor mondják sokan, hogy "de hát akkor nem mondhom el a véleményemet??".
De. Csak nagyon nem mindegy, hogyan .....
Nem vagyok sértődékeny fajta, tehát nem haragudtam meg sem rád, sem másra, aki menekülőnek tartott (változatos jelzőkkel ellátva...), és igazából jelentősége sincs, ki minek tart: az én életem, az én döntésem, az én felelősségem, követkzményeivel együtt. De ettől függelenül rosszul esik, és nem azért, mert bizonytalan lennék valamiben.
(és essék szó azokról is, akik biztattak, bátorítottak és segítettek az újrakezdésben: ők sokkal többen voltak/vannak, mint a másként vélekedők. És bár eme csapat véleményének sincs jelentősége /továbbra is tartom az én életem-stb álláspontomat/ == nem lehet azt mondani, hogy miattuk vágtam bele, megerősítették az elhatározásomat, stb, mégis jólesik és erőt ad. Szóval akárhogy vélekedik is valaki rólam/a tetteimről, azt érezni fogom, függetlenül attól, hogy mások véleményétől függetlenül cselekszem. Ne mondd hát azt, hogy azért esik rosszul, mert bizonytalan vagyok önmagamban/a döntésemben, mert ez nem igaz. Vállald, ha /akár csak kicsit is, mint most/ valakinek nem tetszik a véleményed/tetted, vállald, hogy "háááát, lehet, hogy bántó számodra, de én így gondolom!". Ne mentegetőzz, és főleg ne háríts.
:)

(és köszönöm, hogy válaszoltál :) )

bpetya75 2015.07.13. 11:39:10

@Beth A.:

"te ennél több vagy. "

Biztos?

©________ 2015.07.13. 11:40:16

@fhdgy: az igaz magyar mindig gyűlöl valakit. és dicső nap az életében, ha sikerül valaki kiutálnia valahonnan.
mindenkinek más boldogságok adódnak ;)

©________ 2015.07.13. 11:43:32

@NomádMatyi: pedig a szokásokat követni jó dolog, látod mire vezet, ha valaki elunja a szikrapattintást meg a gyertyát, rövidtávon társadalmi különbségekhez vezet, hosszútávon meg létrejöhetnek ilyen világhálós dolgok, és ezt bizony mindenki láthatja, milyen szar dolog is.

Taxomükke (UK) 2015.07.13. 11:43:36

@Zka: Szerintem megy az kevesebbol is... pl. egy ketliteres Durbints sogor?
:)))

©________ 2015.07.13. 11:44:42

@bpetya75:
határozottan igen.
csak még fiatal.

©________ 2015.07.13. 11:45:50

na mindenki kapott enni, megyek tovább.

Taxomükke (UK) 2015.07.13. 11:46:20

@Fajankó: "Evek ota kulfoldon elek es a mai napig nem csekkoltam le, mennyibe kerul ejszaka a vodka."
Talan mert neked nem kozponti kerdes a pia.

Határátkelő 2015.07.13. 11:50:42

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Csak most kattintottam rá, szerintem ez nem való ide. Leveszem, mert erre semmi szükség. A magam részéről én nem kívánok sem most, sem a jövőben foglalkozni azzal, hogy másik blogon ki mit írogat.

2015.07.13. 11:51:34

Hehe, Szeged! :) A hetvegen pont ott voltam ismet! :)

Nem gondolom tovabbra sem, hogy ez ennyire erzelmi kerdes, habar azt mar megtanultam, hogy ez a palyazat arrol szol, hogy erzelegni kell a Magyarorszag/kivandorlas temakorokben. (Bocs.)

Szerintem mindenki magyar, aki annak tartja magat. Ezen kar merengeni, senkitol nem vonhato meg a jog, hogy magyarnak erezze, magyarnak tartsa magat. Ha afrikai, ha kinai, ha barmilyen, ha magyarnak erzi magat, annak tartja magat, akkor az. Ha osztraknak, nemetnek, angonak, akkor meg az. Semmi a genetikai alapu nemzeti identitasnak, az egyesz vilagtortenelem arrol szol, hogy mindenki keveredik mindenkivel. Szerintem.

Kikoltozni pedig nem hazaarulas, hanem egy dontes. Ugyanugy, ahogy a hazakoltozes es az itthonmaradas is egy dontes. Jobb esetben egy racionalis, rosszabb esetben egy emocionalis dontes. De egyiktol sem lesz szerintem senki sem vagany, sem gyava, es foleg nem lesz hazaarulo. Egyszeruen hoz egy dontest, mint ahogy azt is eldonti az ember, hogy Szegeden el vagy Pesten, vagy Mercit vesz-e vagy inkabb Suzukit. Merlegeli a korulmenyeit, a lehetosegeit, es vegul dont. Szerintem pont ennyire egyszeru ez az egesz. Es ezert nem ertem ezt sok pro/kontra erzelmi vihart a tema korul..

fhdgy 2015.07.13. 11:52:10

@bpetya75: Akkor sokkal egyszerűbben: tudathasadásunk van, nekem is, egyszerre vagyok gyáva és vagány!

2015.07.13. 11:53:59

@Ödenburger [Hu/At]:

Javitva:
"Semmi ertelme a genetikai alapu nemzeti identitasnak, az egesz vilagtortenelem arrol szol, hogy mindenki keveredik mindenkivel. Szerintem."

fhdgy 2015.07.13. 11:55:14

@macamuca [IHUN]: Ő agykurkász? Akkor kell, mert nekem is tudathasadásom van. Egyszerre érzem magam gyávának és vagánynak, csak nem tudom, hogy miért vagyok vagány és miért vagyok gyáva! És hogy lehetek egyszerre gyáva is és vagány is. Szóval, nálam biztos súlyos az eset!

fhdgy 2015.07.13. 11:56:35

@NomádMatyi: Könyörgöm, ne angolul, akkor már németül. Ha nem tetszik a német, akkor legyen pirézül. Ha ez sem akkor inkább legyen HUNGÁRIA!!!

fhdgy 2015.07.13. 11:58:41

@bpetya75: A mi mi vagyunk, mind akinek ilyen problémája van. Van, az biztos, csak egyik nap így, a másik nap úgy gyógyítgatjuk a lelkünket, hol kisebb, hol még kisebb sikerrel.

Mr Long 2015.07.13. 12:01:45

@macamuca [IHUN]: Hany angol/brit van tisztaba azzal, hogy melyik orszagok vannak kozep es kelet europaban es hogy csehszlovakia megszunt?

Fajankó 2015.07.13. 12:05:58

@Taxomükke: Vagy mert nem ejszaka szerzem be.

Mr Long 2015.07.13. 12:06:45

@NomádMatyi: A nemeten sincs, akkor a magyarra miert kene?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.13. 12:12:32

@Beth A.: :)))) +100

@fhdgy: angol a világnyelv

@Mr Long (lassan exhataratkelo):

"csak" (úgy tetszik ez az illiberális unortodox válasz :D )

előbb említettem amúgy, mindenben követni kell másokat? máskor meg az szokott a duma lenni mintha hogy milyen jó az unortodoxia

azt gondolom, hogy ha rajta lenne angolul, akkor az egy tisztelet-nyilvánítás lenne a másik felé, hogy nem csak a számára értelmezhetetlen nyelven lenne rajta a lényeg

(ok, belül benne van, tök jó ... de mennyivel gyorsabb és egyszerűbb ha a fedőlapon is rajta van adott esetben)

hannawald 2015.07.13. 12:13:39

@Ödenburger [Hu/At]: Azért a sok "pro/kontra érezelmi vihar", mert mindenki (értsd: akik írtak erre a pályázatra) csak egyszer le akarták írni, hogy ők miként élik/élték meg ezt. Egyszer megírtuk (viszonylag sokan) és most lassan, sorjában csepegtetik.... Mindegyik más, mégis mindegyik hasonló :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.13. 12:15:20

@Taxomükke (UK): na azért mindennek van határa, a kannásborról már valamikor 20 éves korom tájt leszoktam :D

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 12:21:01

@NomádMatyi: @macamuca [IHUN]:

Gondolod, a levegőbe beszélek? Cikket is szenteltem e fontos kérdésnek.

maxval1967.files.wordpress.com/2012/05/eur-psprt.png

A színek jelentése:
– piros: az útlevélborítón csak az illető ország hivatalos nyelvén szerepel a felirat (a 27 EU-tagállamból 23 ország tartozik ide),
– sárga: az útlevélborítón az illető ország hivatalos nyelvén szerepel a felirat, valamint angolul (a 27 EU-tagállamból 2 ország tartozik ide: Bulgária és Ciprus),
– zöld: az útlevélborítón az illető ország hivatalos nyelvén szerepel a felirat, valamint angolul és franciául (a 27 EU-tagállamból 1 ország tartozik ide: Lengyelország),
– lila: speciális esetek, pl. az útlevélborítón az illető ország hivatalos nyelveinek egyikén szerepel csak a felirat (a 27 EU-tagállamból 1 ország tartozik ide: Luxemburg, az útlevél felirata csak francia, bár Luxemburgnak 3 hivatalos nyelve van, s közülük csak az egyik a francia).

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 12:21:06

@macamuca [IHUN]:

Anglia NEM nemzetközösség, hanem 4 régióból álló ország. Az egyes részek különböző fokú önállósággal rendelkeznek.

A félreértés abból van, hogy az angol a félrevezető "country" szó al illeti e régiókat.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 12:21:09

@Mr Long (lassan exhataratkelo):

Van jobb példa is: a görög útlevél. Csak görögül van rajta szöveg. Az átlag európai a betűket se ismeri fel.

bpetya75 2015.07.13. 12:38:59

@Ödenburger [Hu/At]:

"nem ertem ezt sok pro/kontra erzelmi vihart a tema korul.."

Mer' érzéketlen vagy :-P

@fhdgy:

Javaslom a favágást. Sokat. Lélekápolásnak is jó, testedzésnek is, meg úgy kidöglik tőle az ember, hogy nem jut energiája túlagyalni dolgokat.

Ne vedd sértésnek, nem beszólásként írtam ;-)

2015.07.13. 12:40:38

@hannawald:
Semmi gond, csak kerdeztem. Amugy szep kepek. :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.13. 12:43:49

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: nem csak az európai nem ismeri fel a betűket

és annak aztán van értelme egy nemzetközi igazolásra szánt dokumentumon, nemde? :D

Giddy Lamb 2015.07.13. 12:53:49

@Réka ‎: "Egyébként nekem évekig a saját arcképem volt az avatarom és ezzel nem vagyok egyedül, szóval ebben semmi rendkívüli nincs."
A mostani nem te vagy? Azt hittem, csak fodrászt/frizurát váltottál:)

Giddy Lamb 2015.07.13. 12:53:58

@Zoole[uk]: "ugyanis off-os leszek:)"

Az nem off ha fos leszel?
Ismered a viccet, hogy miért nem viszi el a szar a fost háborúzni?

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 13:20:36

@NomádMatyi: A határőrség számára a felirat lényegtelen infó. Próbálj nyomtatni egy könyvecskét magadnak. Írd rá az összes világnyelven hogy ÚTLEVÉL. Meg fogsz lepődni nem fogja egyetlen határőrs se elfogadni.

Herr Géza 2015.07.13. 13:25:06

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A lényeg azonban, hogy a passport, passeport, passaporto, paseport, pass, stb. szavak azért mindenki számára felismerhetöek.
A görögökkel igazad van. Hurrá, hasonlítunk a görögökre.... :)))
Egyébként találtam még egy extrémet: Vatikán. Felirat sincs rajta semmi, csak címer. Mondjuk az ö státuszukhoz igazán passzol a különcség.

Herr Géza 2015.07.13. 13:31:50

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Csakis nyakatekerten megmagyarázni, azért is nekem van igazam jelszóval....
Azért egy útlevél nem csak a határörök kezében fordul meg.
Nekem már épp elég, hogy az útlevél kiállításának helye sokfelé lényeges azonosító, így mindig szörnyülködve néztek rám itt Németországban, amikor nem egy városnevet (vagy valami annak vélhetö akármit) találtak az útlevelemben, hanem azt a gyönyürüséget, hogy "BM Központi Útlevélosztály" . :)))))

SzZoole 2015.07.13. 13:40:45

@diggerdriver: azert mert gyagya,tudod az agymutetem:)))

SzZoole 2015.07.13. 13:52:00

@Giddy Lamb: mert oda csak kemény legenyeket visznek?
Azert en sem most kezdtem:)
Mar reggel 03:40-tol úton vagyok

adg 2015.07.13. 13:52:05

@Herr Géza: az enyemben az van, hogy "nyilvantarto hivatal". Es a multkor itt a blogon kis konzilium kereteben le is forditottuk hivatalos angolra: "obviously holding office". :)
Mondjuk a bankban amikor meg kellett adni, akkor az ugyintezovel a government lett a forditas eredmenye, ez volt a listajaban a legkozelebbi.

Herr Géza 2015.07.13. 13:54:26

@Herr Géza: Mellesleg nyertek a svájciak: 5 nyelven van rajta a felirat. A négy hivatalos nyelven, plusz angolul. Végül is böven elfér rajta.... :)))

Herr Géza 2015.07.13. 13:59:54

@adg: A BM a régebbiekben volt... Én mindig azt mondtam rá, hogy ez magyarul azt jelenti, hogy Budapest... :)) Néztek rám bambán: "aha", mondták , és beírták, hogy Budapest.
A mostanimban meg az van, hogy "KEK KH". Na ez sem jobb... :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.13. 14:08:00

@Zoole[uk]:
Aztán mit találtak ott belül?
Egy cérnát amit ha elvágnak leesik a két füled? :)))))))))))))))))

Sanz 2015.07.13. 14:16:07

Szerintem ez nem egy objektív értékeítélet, hogy ki a "vagány" és ki a "gyáva".
Az alapján kell megítélni valakit, hogy a képességei melyik választását segítik elő inkább.

Ha valakinek jó a folyamatos stressztűrése és a változtatással szemben félelmei vannak, akkor neki Magyarországon jó maradni. Aki pedig képes és akar változtatni, és ezért cserébe képes elviselni a kezdeti bizonytalanságot és kockázatot, akkor azt kell csinálnia.

Bizonyos életszakaszokban egyébként is hol egyik, hogy másik készség az erősebb (gondolom, hogy aki például egy rossz házasságban van, annak javul a stressztűrése, míg aki évente költözik más-más városba, az egyre inkább reziliens a változás okozta stresszel szemben).

Szóval ez nem vagányság vagy nem vagányság kérdése, hanem az, hogy ki és mit tud/akar elviselni egy adott élethelyzetben... és persze az is fontos tényező, hogy kit mi tesz boldoggá.

Herr Géza 2015.07.13. 14:20:50

@Fajankó: "Evek ota kulfoldon elek es a mai napig nem csekkoltam le, mennyibe kerul ejszaka a vodka."
Bizony, ez nagyon fontos jellemzöje az országnak... :)) Germániában (nem igazán vagyok up to date, mert évek óta nem iszom szeszt...) csak annyit látok, hogy a benzinkútnál 22.00 után nincs piaeladás (ez tartományi hatáskör), az este 10-ig nyitvatartó boltban viszont német alapossággal ki van írva, hogy a 22.00-kor kezdödö "szesztilalom" úgy értendö,, "hogy 22.00-kor a pénztári tranzakciónak befejezettnek kell lennie". Nincs ám kecmec: ugyebár itt 21.59-kor még bemehetsz a boltba, de isten irgalmazzon, ha a vodkádat csak 22.01-kor akarod kifizetni. :)))))))
Simán el is tudom képzelni, hogy a pénztárgép szoftvere úgy van beállítva, hogy hiába kacsintgatsz a pénztárosra...
Apropó szoftver: itt úgy vannak beállítva a pénztárgépek, hogy a min. korhoz kötött cikkeknél sípol a kassza és a pénztárosnak le kell okéznia, hogy az ügyfél megfelel-e a kritériumnak, kritikus esetben kéri a személyit.
A héten beküldtem a fiamat (14 múlt) a boltba, hogy vegyen két sixpack alkoholmentes sört. Jön vissza üres kézzel, hogy a pénztáros kéri az igazolványát és nincs nála semmi. Erre én még meggyanúsítom (!) a kölköt, hogy biztos mellényúlt és nem az alkoholmenteset vette. Megyek vele vissza, a nö meglát, mondja, hogy oké és fizethetünk. Felhívom a figyelmét a kétcentis "alkoholmentes" feliratra, mire közli, hogy sorry, de a gép csipogott, akkor pedig neki igazolványt kell kérnie, punktum.
Na az anyád valaga.... :)))))

SzZoole 2015.07.13. 14:23:16

Na ugy latom Max be köpte ezt az útlevél témát,a sok baromfi meg rágózik rajta..
Nem tanultok:)

Herr Géza 2015.07.13. 14:33:38

@Zoole[uk]: Mi a baj kakaska (az is baromfi....) ? :)))))) Hát nem arról vitatkozunk, amiröl akarunk?
Különben már ezért megérte:

"Gondolod, a levegőbe beszélek? Cikket is szenteltem e fontos kérdésnek.

maxval1967.files.wordpress.com/2012/05/eur-psprt.png"

Érted, igazát bizonyítandó saját cikkére hivatkozik. :))) Ami ráadásul 2012-es, az útlevelek meg csak változgatnak.....
:))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.13. 15:18:31

Az utlevelben az a gaz, h belul se konnyu megtalalni a kiallito orszagot, mindig mutatnom kell (pl repteri becsekkolas, mikor nezik,h vizum nelkul bemehetek-e a celorszagba).
Meg hogy a pasiknak a Neme/sex melle az van irva, hogy F/M. Mintha nem tudna eldonteni, hogy female-e vagy male.... aztan hiaba van hozza ketoldalas magyarazat 132 nyelven minusz kettes betumerettel, nezi azt valaha vki?

2015.07.13. 15:31:33

@hannawald: koszi, hogy bekuldted a posztodat es valaszolgatsz it a kommentekre.:)

Alapvetoen nekem annyi jott at az egeszbol, hogy te sem tudod mit szeretnel es talan ezert tunik sokunk szamara kicsit zavarosnak.
Az tetszik, hogy nem keseru feltetlenul az az alaphang es van benned egyeni felelossegerzet, ami sztem minden normalis demokracianak az alapja, kellene, hogy legyen. Marmint az embereknek alap, hogy ugy erzik van letjogosultsaga, annak, amit gondolnak es mondanak akar az eppen aktualis tobbsegi velemenytol fuggetlenul is.

Amugy lesz majd valami, ami neked is megadja a vegso lokest vagy ahhoz, hogy maradj vagy ahhoz, hogy menj.

Ez a gyava vs vagany szembeallitas, mondjuk egy picit szerencsetlenre sikerult. Sokat segitett volna ha egyesszam elso szemelyben irsz vegig errol szvsz.

A szinhaz pedig ha erdekel, gondolom ismered valameilyen szinten a magyar szinhaztortenelmet is. Miota magyarnyelvu szinjatszas van Magyarorszagon, mindig is erosen tulpolitizalt volt, szoval ebben semmi ujdonsag nincs, nem a POSZT Bank Ban szabadkai ertelmezesevel kezdodott ;)
Masreszt en nem tudom, hogy ez mennyire kell, hogy donto tenyezo legyen, mondjuk hataratkeles kontextusaban, mert teszem azt Portugaliaba koltozol, elmesz a "portugal Katonaba" a "portugal Weores Sandor" egeszestes eloadasra, az hol tolti be azt az igenyedet, amit a pesti Katonaban kapsz? Epp a kultura es a szepirodalom nem kompatibils mas orszagokeval.
Az erdekervenyesites, a megelhetes, az egeszsegugy az eletszinvonal, a kozbiztonsag stb ezek viszonylag standard mercevel merhetoek, de pont a kultura nem az.

SzZoole 2015.07.13. 15:33:15

@Herr Géza: nekem mindegy,ragodjatok rajta,Max meg betegre rohogi magat a gép elott:)

Mrs. Clayton 2015.07.13. 15:40:40

@Herr Géza: ez evekkel ez elott Mo-n is igy volt, akkor azt mondta a penztaros h azert mert a 0%-os sor is tartalmaz 0.1% alkoholt, egy masik alkalommal meg az volt a valasz, hogy az alkohol tartalom mindegy, az elv a lenyeg, sort nem vehet 18 even aluli
mondjuk sztem logikus, meg ha bosszanto is
eloszor csak ilyen izesitett lottyoket adnak el nekik, meg alkoholmentes sort, vegul meg csak sikerul raszoktatni oket a rendes alkoholos ivaszatra

meg lehet nezni, hogy hogy isznak a skotok, ott a gyerek szocializalasahoz hozzatartozik, hogy 14 evesen elviszik es megmutatjak neki hogyan kell inni
mondjuk amikor par hete ott voltam, azt hittem hogy nem is egy skot tescoban vagyok, mert full ures volt, csak nehany designer ruhas no lezengett es csupa egeszseges dolgokat vettek, semmi alkohol vagy ilyesmi, majd nagy nehezen beallt mogenk egy hazaspar, akik vettek 4 l, 0.5-os kiszerelesu whiskyt, mondtam is a ferjemnek, hogy biztosan ajandekba lesz a tavoli rokonoknak
de aztan a par arcvonasait elnezve megallapitottam, hogy csak utalnak veszekedni az uvegen, igy valoszinuleg egy fel literes a noe a masik a pasie lesz, de ugye a fel liter max egy napra eleg, ezert vettek 8 uveggel
ha hetvegen kirugnak a hambol, akkor pont a heti keszletuk

Mr Long 2015.07.13. 16:13:08

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem a cimlapon levo orszag a kiallito?
Plusz az elso puha oldalon es a masodik puha oldalon is rajta van. A masodik a fotos resz, ott az elso adat az oldalon az orszagkod. Azert mert a repulo szarnyas emlosok (legiutaskisero kisasszonyok) nem kepesek ertelmezni az utlevelet, csak parfumot eladni nem jelenti azt, hogy az utlevel a bunos.

Herr Géza 2015.07.13. 16:29:16

@Perky.: Sztem te még az "autós sör"-re gondolsz, abban tényleg volt egy nagyon kevés % alkohol. Ma azért a 0,0%-os tényleg 0,0%-os...
A mondat másik felével lehet, hogy igazad van (mármint, hogy ilyen elmélet áll mögötte).
A röhej csak az, hogy nem egy gyümölcsital tartalmaz erjedési alkoholnyomokat, ami egy itteni teszt szerint elérheti a 0,08%-ot is (jellemzöen alma-, szölölé), míg az alkoholmentes sörben jellemzöen csak 0,01%-ot tudtak kimutatni.
A szabvány szerint a gyümölcsitalokban 0,3% a megengedett max. alkoholtartalom, az alkoholmentes sörben (persze csak akkor, ha nem 0,0%-os felirat áll rajta, hanem szimplán az, hogy alkoholmentes...) 0,5% a határ. Ilyen alapon az almalénél is csipognia kellene a kasszának. :)))
Szakért

Herr Géza 2015.07.13. 16:30:07

@Herr Géza: A vége az lett volna, hogy: Szakértö vagyok a témában, nem véletlenül.... :)))))

M. Péter 2015.07.13. 16:33:30

@Herr Géza: A brit útlevelet pedig az IPS (Identity and Passport Service) állítja ki, az sincs benne, hogy a 6 hivatal közül melyik.

M. Péter 2015.07.13. 16:39:21

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Anglia egy ország. Az Egyesült Királyság áll 4 országból.

Giddy Lamb 2015.07.13. 16:47:56

@Zoole[uk]: "Mar reggel 03:40-tol úton vagyok"

Akkor Nálatok már régen kihűlt a hitvesi ágy...
Fogadjunk, hogy a párod egész nap a cukrászdában vigasztalódik:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.13. 16:48:02

Hölgyismerősöm kb. húsz évvel ezelőtt utazott az USÁ-ba. Szorgalmasan válaszolt a beutazási nyilatkozat. kérdéseire mindameddig a "SEX?" kérdéshez nem jutott.

Hosszasan töprengett, aztán beírta: Twice a week.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.13. 16:48:06

@Dragonlady (Bp, Hun): Kimaradt az előző hozzászólásomból az, hogy az emlék apropó erre a sorodra :

"Meg hogy a pasiknak a Neme/sex melle az van irva, hogy F/M. "

:-(

Nigro notanda lapillo 2015.07.13. 16:48:14

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: a luxemburgi ùtlevél nem lila,
a francia pedig az igazsàg(jog)szolgàltatàs nyelve

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 16:51:05

@M. Péter:

Anglia nem ország, hanem országrész. A logikád alapján Vas megye ország,

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 18:07:33

@Herr Géza:

Más az. Ott csak diplomata útlevél van. Eleve a vatikáni állampolgárság mindig csak ideiglenes állampolgárság. Ebben nagyon egyedi.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.13. 18:07:40

@Hobbiszakács:

Annak idején, amikor a PP-kor dolgoztam, volt több női ügyfél, aki panaszkodott, hogy a rendszer őt férfinek jelöli, pedig ő nő. Az F nemjelölést ugyanis FÉRFInek értelmezték.

Herr Géza 2015.07.13. 18:08:59

@Nigro notanda lapillo: :)) Söt, áruljuk el neki, hogy az biza bordó, és a francia a diplomácia hagyományos nyelve is (volt ?)

SzZoole 2015.07.13. 18:10:42

@Giddy Lamb: Nagyon vicces vagy kerge birka,de ha kiutok a ket fuled kozt az nem lesz ilyen vicces,fogadjunk?:)))
Viccet felre teve.
A nejem mar 4 korul itthon van,en nem reg ertem haza,szoval van idonk egymasra,mind beszelgetni es baszelegetni is:)

DieNanny CH 2015.07.13. 18:52:51

Tetszett.

A hétvégén otthon voltam, az Aldiban a következő párbeszédet csíptem el:
- Képzeld, Marika nyugdíjba megy!
- De jó neki! Bárcsak én is már 3 évvel idősebb lennék!
- Aha, de aztán nyugdíjasan meg azt kívánnád, hogy legyél fiatalabb!
- Hát, igen... Már nem nagyon megy a kapálás...
- Aha... Én visszahoznám, hogy minden nő 50 évesen nyugdíjba mehessen! Merthát, 60 évesen már alig van erő...
- Igen, igen! Jó lenne elkapálgatni a kertben... Most meg, ha haza megyek, már nincs rá időm... "

Nem mondom, hogy tipikus magyar, mert nem általánosítok. De úgy 10 éve egészségügyis dolgozóknak (nem kórház!) nem tetszett sehogy sem a beosztásuk, mert ha reggel jönnek, nem tudják az állatokat ellátni, ha később, akkor későn érnek haza, nem látnak a kertben...
Vagyis, ZAVARTA ŐKET A MUNKÁBA JÁRÁS TÉNYE.
Az első szösszenetnek is ez a lényege: menjünk 50 évesen nyugdíjba, de legyen olyan magas nyugdíjunk, mint ha 65 évesen mentünk volna...

Na, itt kezdődik a baj...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.13. 19:42:46

@Zoole[uk]:
A gyíkember levette a blogját? Nem találom.

2015.07.13. 20:01:50

Van valami jelentosege annak, hogy direkt olyan kepeket kuldott be, amin volt szereplo, de ki lett belole vagva, ez mit jelent? Van valami mondanivaloja, peldaul, hogy en ilyen uresnek erzem magam, es csak a sziluettem marad Magyarorszagon, onmagam arnyeka, sot, szo-szerint papirforma, muhahaha, egy ujabb adat a kivandorlos statisztikaban, vagy nem is a foszereplo van a kepeken, hanem ez a srac akivel akkor jart, egy akkora ketdimenzios klise volt, hogy csak kartonpapirkent lehet abrazolni, vagy annyira meggyulolte ot, mint a sorozatgyilkosok a filmekben, hogy kivagta beloluk, esetleg csak siman nem jarult hozza az arckepenek a felhasznalasahoz, szereplo nelkuli kep pedig nem keszult, "mert kell a bizonyitek, hogy ott jartunk, olyanra nem pazaroljuk a tekercset ami barkie lehet, meg minden kurva kepeslaparusnal meg lehet kapni"...? (Bocsanat, hogy megragadtam a lenyeget.)

Mme Seldon 2015.07.13. 20:18:50

@Herr Géza:
A legjobb benne, hogy Bulgáriban IS ki van írva angolul. Okostóni.

kék madár 2015.07.13. 20:20:57

@mojyo: szerintem magyaros modon, kivagta magat kartonbol es lestoppolta azt az ulohelyet Tihanyban. Most benne lesz minden fenykepben

fhdgy 2015.07.13. 20:27:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Feltetted-e magadnak a kérdést, hogy ezek az emberek miért akarják ellátni az állatokat és miért akarnak kapálni? Hát jellemzően nem hobbiból, hanem kényszerből, mert a fizetésükből nem tudnak megélni. Nem a munka, nem a munkába járás a büdös, a fizetés a kevés!

Hari Seldon 2 2015.07.13. 20:35:01

"Talán ugyanúgy, ahogy anno mondjuk 10 éve azt éreztem, hogy csak a vagányak mennek ki és a többség puhány és gyáva, ezért marad, most kicsit olyan, mintha a gyávák mennének és a bátrak, a vagányak maradnának.

Inkább úgy mondanám, azok mentek el, akkor, akiknek akkor volt lehetőségük, azok mentek el két éve akiknek két éve volt lehetőségük, akinek most az most megy ki. - Sok minden befolyásolhatja, nem a vagányság, például családi, munkahelyi helyztet, stb...
Ha a valakinek a lehetősége 10 éve volt, akkor akkor ment, ha valakinek 2 éve, akkor két éve jött ki.
(például nálunk 2010-ben jöttek az ikrek, nem akartunk fél éves ikrekkel kitnt kezdeni, már előzetsen elterveztük hogy 2012 az indulás, aztán jött Johanna októberben, így lett 2013 nyara/ősze)

Szóval szerintem semmi köze a vagánysághoz.

kék madár 2015.07.13. 20:58:27

@Hari Seldon 2: "Szóval szerintem semmi köze a vagánysághoz"
sokan kalandvagybol mentek el, amikor meg nem volt otthon ekkora gáz. A 2000-es evek vege elott elott kivandorlok fele szerintem kimondottan vagany : ) Az MIT-s atomfizikusok akik osztondijjal mentek ki meg azt se tudjak mi az a vagany.

DieNanny CH 2015.07.13. 21:24:43

@fhdgy:

Na, igen, de ha azért nyavalyog a főnöknek, hogy Túl korán azért nem akarok, mert - vagy: túl későn azért nem akarok, mert - akkor ne csodálkozzon, ha létszámleépítésnél ő áll az első helyen.
Én 19 évesen, mikor dolgozni kezdtem, csodálkoztam, hogy egyáltalán első évben jár a szabadság...

És nem, nem hiszem, hogyha nem dolgozna, csak reggeltől estig kapálna, akkor jobban élne. Munka és kapálás - de ami az első helyen kellene, hogy álljon, az a munkahely.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.13. 21:30:58

vagány-puhány témában, azért picinkét nem mindegy, hogy az ember ideiglenesen (gondolom vmi kiküldetéssel vagy ösztöndjjjal, gyakornoki pozícióba stb) mászkál ki néhány hónapra, teljesen biztos háttérrel és "előtérrel", vagy felpakolja a hóbelevancát, feladja az itteni kötődéseit, és beleugrik a nagy semmibe.
egyébként én is egy gyáva kukac vagyok alapból.

fhdgy 2015.07.13. 21:41:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Te meg tudnál élni 400 eurónál is kevesebb pénzből havonta? Az aldinak talán s tesconál is rosszabb híre van. Egy péntáros számára 400 euró lehet, hogy csak vágyálom. Nem tudom, hogy a nickedben mi a SZ, de gondolom a CH Svájc akar lenni. Ch-ból nézve lehet, hogy nehezen hihetők ezek a dolgok.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.13. 21:47:30

@Hari Seldon 2: nem is értem, miért nem pakoltatok fel féléves ikrekkel :-D nagyon puhány :-D

SzZoole 2015.07.13. 22:16:25

@diggerdriver: Tuggya a tokom kezitcsokolom,en videki vagyok:)))

Herr Géza 2015.07.13. 22:57:49

@fhdgy: Nem ez a probléma maestro.Ill. a probléma valós, de tetszik vagy nem, dönteniük kell. Fordítsuk meg a dolgot: te vagy a vállalkozó, fölveszel embereket, teszem azt határidös melód van, majd azok nem jönnek be csak 9-re, mert meg kell etetni az állatokat, és négykor lépnek, mert kapálni is kell, meg locsolni (és mindemellett fél órát reggeliznek és egyet ebédelnek). Gondolod, ha duplájára emeled a fizujukat, akkor szélnek eresztik az állatokat és parlagon hagyják a földjüket ? Nem valószínü. Ez bizony a tszcs korában meghonosodott életforma, csak míg a tsz.-ben elreszelgettek, addig nem is volt vele baj...
Nekem volt a 90-es évek végén egy gyöngyösi építöipari alvállalkozóm. Ott Gyöngyösön dolgoztunk már velük, meg is voltunk elégedve a csapattal. Megkaptuk egy német multi pesti irodaházátépítését, amikor ezt meghallották, jött a fönökük, hogy hú de jó lenne nekik ez a meló, éppen szarban vannak. Oké, árak jók, csapat kipróbált, leszerzödtünk. Nekünk nagyon fontos meló volt, a multi akkor indította sorban a nagy zöldmezös beruházásait is.
Elkezdtük az építkezést, hát elsö nap megjelenik a csapat fél tízkor. Du. négykor már a céges busz elött toporog az összes ember átöltözve. Második nap már rákérdeztem, hogy lesz ez így... Akkor mes´lték el nekem is, hogy ugye majd mindegyiknek vannak állatai, azokat meg kell etetni, a céges bérelt busz 7-kor tudja az elsö embereket felvenni, de a 40 ember 8 környékbeli faluban lakik, mire megvan az utolsó is és elindulnak Pestre, már van 8-fél 9. A busz is vén, mire odaérnek az építkezésre, az bizony jó esetben fél tíz. Du. meg menni kell idöben, mert sötétedik és a kertben is van még tennivaló, így is fél 7-7 óra van, mire az utolsó ember is hazakerül. Most erre én mit mondjak ?
Naná, hogy a harmadik nap már a német cég frissen kinevezett helytartójánál voltam rapporton, hogy márpedig munkakezdés legkésöbb 8-kor, müszak vége legkorábban ötkor (fél-fél óra reggeli és ebédszünettel) és micsoda munkamorál van ebben az országban. Persze, hogy kontráztam, miszerint a munkaidönkhöz neki semmi köze, ha a határidö stimmel, de magam sem voltam meggyözödve, hogy azokat így tartani lehet...
Beszéltem az alvállalkozóval, hogy akkor bizony több ember kell. Az nem megy, mert átalányárban szerzödtünk, abból ennyi embert tud fizetni, meg különben sincs több. Aztán odáig fajult a dolog, hogy hoztunk mi még egy céget saját költségünkre, így lettünk kész némi csúszással, de anyagilag kivérezve és több melót nem is kaptunk M.o.-on a német vonalon már évtizedes törzsvevönktöl.
Emberileg nagyon megértettem öket.... De.....

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 23:11:57

@Herr Géza:
Amikor a Nokia Kolozsvár mellett megnyitotta a gyárat, ott is megesett joprszor, hogy reggeli tájékán eltuntek az emberek.... Hazamentek joszagolni..... Es nem ertettek, hogy miért nem értik mé a finnek, hogy muszaj..... (6-kor muszakkezdes, fel 5-kor jottek el hazulról, akkor meg korai lett volna)

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 23:12:50

@macamuca [IHUN]:
Ez is vastagon benne volt, hogy 2 év múlva bezártak....

Muscari 2015.07.13. 23:18:20

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: akkor én nem vagyok átlagos. Ha lassan is, de el tudom olvasni a görög szöveget, Görögországban járva azzal szoktam szórakozni, hogy a táblákat próbálom elolvasni, ha ott van latin betűkke isl, akkor is erőltetem a görögöt. Egy hét után elég jól belejövök, csak aztán haza kell jönni...

Muscari 2015.07.13. 23:23:11

@adg: ilyet én is tudok. Üzembe helyezni valamit = take it to the factory.

Herr Géza 2015.07.13. 23:47:03

@adg: @Muscari: Ügyesek vagytok... A Google-fordító bakfitty ezekhez képest.... :)))))

Muscari 2015.07.13. 23:48:30

@mojyo: őrületes fantáziád van :-)

Muscari 2015.07.13. 23:56:38

@macamuca [IHUN]: hát ez nagyon durva, a én szüleim is hasonló módon éltek, csak ők nem egyféle műszakbeosztásban dolgoztak. Ma sem értem, hogy hogyan tudták munka előtt /után a ketet és az állatokat is csinálni. Bár azt hiszem, ők nem voltak úgy kifeszítve, mint mi, kicsit lazább volt a munkahely.

Muca, see you tomorrow :-)

Muscari 2015.07.13. 23:59:03

@Herr Géza: azért a legjobb az a balatoni kártyaelfogadós volt, már nincs meg a link, de biztos emlékszel. Na, axt egyikünk se tudja überelni :-)

macamuca [IHUN] 2015.07.13. 23:59:23

@Muscari:
a vak is aszonta......
:))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.07.14. 00:00:22

@macamuca [IHUN]:"Miért nem értik meg, hogy...."
Jöttek nekem itt is milliószor a magyar srácok, hogy de értsd meg fönök, haza kell mennem, mert...blablabla. Mondtam, hogy.megértem, de te meg értsd meg, hogy határidö van. Ö megérti, de... Mondom akkor állj: 1:1 az állás, de én vagyok az erösebb kutya, szóval én nyertem....
Nem volt túl népszerü duma, de hatásos. :)))

Herr Géza 2015.07.14. 00:01:46

@Muscari: Speciel pont nem emlékszem rá......

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:19:13

@Herr Géza: a németekén is csak az van, hogy reisepass :)

Mbraun 2015.07.14. 00:22:24

Kozel 12 ev kalandozas utan, es tobb orszag utan, nezegettem itthon is allast. Ma mar nem erzem akkor ingerenciat az itthon maradasra, mint mondjuk 5-7 evvel ezelott. Ez most nemcsak a penzrol szol. Arrol hogy valami jobban volt reszed es kepes vagy tobbet elerni es boldogabb vagy. A paradoxon, minel vagy hosszabban elsz kulfoldon, annal jobban hozzaszoksz a "jolethez". Itthon a csaladi resze, es a regi baratok, de idovel ezek nem lesznek elegendoek, hogy visszajojjon veglegesen az ember, es ujra elkezdjen mindent a nullarol epiteni.
A kiszamithatatlansag annyira a napi elet resze Magyarorszagon, hogy betegesen zavaro. Persze kulfoldon sem fonjak kolbaszbol a keritest, de sokkal jobban lehet elore tervezni.
Kozben a szlovakok, es a csehek elhuztak mellettunk.... Meg tobb magyar fog kiaramlani, es csak gyorsulni fog a folyamat az elkovetkezo evekben.

Kvikveg 2015.07.14. 00:22:51

@Herr Géza: En most itt tatom a szamat es csak pislogok. Szociotrip.

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:26:58

@Ödenburger [Hu/At]: "Kikoltozni pedig nem hazaarulas, hanem egy dontes. Ugyanugy, ahogy a hazakoltozes es az itthonmaradas is egy dontes. Jobb esetben egy racionalis, rosszabb esetben egy emocionalis dontes. De egyiktol sem lesz szerintem senki sem vagany, sem gyava, es foleg nem lesz hazaarulo. Egyszeruen hoz egy dontest, mint ahogy azt is eldonti az ember, hogy Szegeden el vagy Pesten, vagy Mercit vesz-e vagy inkabb Suzukit. Merlegeli a korulmenyeit, a lehetosegeit, es vegul dont. Szerintem pont ennyire egyszeru ez az egesz. Es ezert nem ertem ezt sok pro/kontra erzelmi vihart a tema korul.."

+1
persze azért árnyaltabb a kép, a racionális és az emocionális tényezők aránya számít inkább, semmi sem tisztán egyik vagy a másik

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:32:02

@Herr Géza: "Ami ráadásul 2012-es, az útlevelek meg csak változgatnak..... "

a magyarról pl. lekopott a köztársaság :(

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:41:07

@Dragonlady (Bp, Hun): azért van az MRZ az útlevélben:
1 karakter okpánytipus (P for passport)<3 karakter kiállító ország v. szervezet, aztán név (LAST<NAME<<FIRST<NAME<ADDITIONAL<NAMES<<<<<)

második sorban az okmány azonosítója, ellenőrzőszám, állampolgárság, születési év, nem, okmány lejárati ideje

szóval a vamzer ránéz a képre meg az MRZ-re és tudja :)

persze egyéb irodákban, ahol nem egész nap útlevelekkel babrálnak, ott nyilván össze kell nézni minden adat

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 00:50:56

@fhdgy: ez már a szockóban is ment, a háztájinak prioritása volt, pláne, ha a téeszből lehetett kummantani hozzá ezt-azt, gépet, műtrágyát...

2015.07.14. 00:54:17

@az igazi Trebitsch: Köszönöm. Igazán lekötelezel.

2015.07.14. 00:58:38

@Muscari: Aki otthon él, az nyugodtan köpködhet, hiszen szív a többiekkel együtt. Határon kívül hazaáruló vagy, tehát ne köpködjél. Habár én csak egy buta bolti eladó vagyok, nem tudhatom biztosra.

2015.07.14. 01:00:28

@Taxomükke (UK): Legközelebb jobban fog sikerülni. Még sokat kell fejlődnöm.

2015.07.14. 01:01:45

@Muscari: Okosabbnak? Ne túlozzunk. :)))

2015.07.14. 01:05:41

@Beth A.: "amikor tegnap beharangoztad, azt hittem, a magyarországos pályázatra írtál és ma jelenik meg.
ez így csalódás nekem.
te ennél több vagy."

Akkor fog elszabadulni a pokol, ha én Mo. pályázatra írok. Ne akard te azt.

2015.07.14. 01:06:26

@Határátkelő: A te blogod, és a te játszótered. ;)

2015.07.14. 01:11:02

@puhacica: Jól van, azért talán keresztre ne feszítsél. Új vagyok még a műfajban.

adg 2015.07.14. 01:40:01

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Akkor fog elszabadulni a pokol..."
Azert ne bizd el magad nagyon. Ha ez a stilus marad, es ezt jo szandekkal mondom, legfeljebb az fog kiderulni, hogy Babettenek nincs igaza.

blackhairlady 2015.07.14. 01:57:45

@Muscari: Az en szuleim ugy tudtak ezt megcsinalni, hogy mi a batyammal kapaltunk mar egesz kis korunktol fogva.

Herr Géza 2015.07.14. 02:18:17

@pappito: Mondhatnám azt is, hogy németül pártízmillióval többen beszélnek a világban, mint magyarul, de ez hülyeség. Nem is ezért "zavar", hogy csak magyarul van rajta.
Írtam valahol ma, a passport, pas, pass, passeporto, passeport, stb. szavak azért egy latin betükkel olvasni tudó valamiféle közepes intelligenciával rendelkezö embert nagy eséllyel elvezetnek a helyes megoldáshoz. Na de az "útlevél" ?? Még a legvadabb írásjelekkel bíró népek is tesznek annyi gesztust a többiek felé, hogy valamilyen latin betüs nyelven is odaírják. Na mi (és rajtunk kívül nem sokan...) pont nem vagyunk képesek erre. Pedig hely böven van rá a borítón....
És ne felejtsük, hogy nem csak az erre általában kiképzett határörök/vámosok felé kell ezt az okmányt meglengetni....

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 02:28:53

@Herr Géza: az, hogy hányan beszélik a nyelvet nem oszt-nem szoroz, szimplána józan ész meg a praktikum mentén lenne érdemes valamiféle közös nyelven (nyelveken) rárajzolni, hogy ez egy útlevél :)

2015.07.14. 06:30:16

@adg: Túl sokat hisz némelyikötők magáról. Nem dőlök a kardomba, ha nem vagyok szimpi sok embernek, engem ez teljesen hidegen hagy. Nekem teljesen mindegy, hogy kit mit gondol, én szórakozni járok ide, nem veszem túl komolyan ezt az internetes játszóteret. Van nekem elég problémám az életben, amivel foglalkoznom kell.

Nigro notanda lapillo 2015.07.14. 06:36:02

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: mindegy.franciául állítják ki pl. a születési vagy házassági anyakönyvi kivonatot, az erkölcsi bizonyítványt, a közigazgatási határozatot, a bírósági ítéletet. Pont.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 06:36:09

@M. Péter:

Hát, nem éppen.

Anglia nem felel meg az országság kritériumainak.

Az, hogy angolul a country szónak több jelentése van, nem jelent semmit,

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 06:36:16

@Herr Géza:

A nemzetközi szabály csak azt írja elő: az adatok szerepeljenek latinbetűs verzióban is, ha az ország nyelve nem latinbetűs. Emiatt pl. az orosz útlevélben benne vannak az adatok latinbetűsen is, a hivatalos orosz átírás szerint.

De a fedőlap szövege belügy, s semmilyen jelentősége nincs. Van ahol ráírják valamilyen idegen nyelven, s van ahol meg nem.

Lásd: görög útlevél thumbs.dreamstime.com/x/greek-passport-euro-white-background-30579999.jpg - a szöveg rajta "Európai Únió", "Görög Köztársaság", "Útlevél", mind csak görögül.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 06:36:20

@Muscari:

Így igaz. A gond az, hogy a mai görög nyelv nagyon nem fonetikus helyesírású, szinte az angol szintjén van e téren. Szóval ha pl. tudsz folyékonyan olvasni ógörögül, az szinte semmit nem segít egy mai görög felirat helyes elolvasásában,

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 06:36:56

@pappito:
Vamzer???
Kicsit tanuld még a börtönszlenget:)))))))))))))

adg 2015.07.14. 06:57:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Túl sokat hisz némelyikötők magáról."
.
.
.
"Akkor fog elszabadulni a pokol, ha én Mo. pályázatra írok. Ne akard te azt."

Aha, oke. Akkor hajra, a kezdet biztato.

Hari Seldon 2 2015.07.14. 08:01:50

@Dragonlady (Bp, Hun):
Beismerem, puhányak vagyunk.
Most hogy belegondolok igazad van, megszervezhettük volna ezt is... :-)

puhacica 2015.07.14. 09:05:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: mar annyiszor megfogadtam, hogy nem "szolok" hozzad. te egy kicsit se akarod erteni a masikat (lasd @adg: ), egyeterteni, elismerni... jo szorakozast a tovabbiakban!

fhdgy 2015.07.14. 09:18:15

@blackhair-lady: Igen, valamikor falun teljesen normális volt, hogy a gyerekeknek is dolgozniuk kellett. Apámat is sokszor kritizálták az ismerősök, hogy "szegény" gyereket miért kínozza, ha pl. kapálni kellett. Apám válasza mindig az volt, hogy amit megcsinál a gyerek, azt nem kell nekem. Ez is haszon volt, de ennek volt egy sokkal nagyobb haszna is: megtanultam dolgozni!

Mire 14-15 lettem, már olyan dolgokat is csináltam, amit nem kellett mondani, mert láttam, hogy meg kell csinálni.

Egy történet jutott eszembe:

A nyolcadik utáni nyáron megegyeztem nagyapámmal. hogy nyárra nekem adja az egyik lovát, amit azzal keresek, fele az övé!

Mentem a lóval sarabolni ( van ahol lókapálásnak hívják ) krumplit tölteni stb.

Az első "megrendelőm" egy Borongics nevű öreg ember volt. Elég rossz híre volt a faluban, mert mindenben kritizálta a napszámosokat, meg állítólag túl sokat követelt stb., ja és főleg a stílusa, állítólag olyan volt mint a pokróc! Nos, ő volt az első! Én viszont csak jót mondhatok róla! Akkor még nagyon nem tudtam jól csinálni a dolgokat. Ha valamit nem jól csináltam, szólt, hogy az ezért, azért nem jó, csináljam így vagy úgy mert úgy jobb is lesz, meg könnyebb is. Türelmesen, és azt mondom, hogy szeretettel tanított. A végén azt mondta, jól van gyerek, látom ember lesz belőled! Legvégül pedig azt mondta, hogy legközelebb, amikor megint lesz munka, engem vár, senki mást!

Lehet, hogy látta, hogy akarok? Másoknak is megdícsért a faluban, onnétól volt munka bőven. Lehet, hogy azt mondták az emberek, ha még a Borongics sem talált kivetni valót, akkor az már tényleg jó!

Herr Géza 2015.07.14. 09:52:39

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A görög útlevélen már rég túlvoltunk. Mindegy, úgysem akarod megérteni, hogy nem egy szabályt hiányolok, vagy égy vélt szabály be nem tartását reklamálom. Inkább az zavar, hogy mi szól ellene? Hely van rá. Praktikussága könnyen emészthetö. Akkor miért is nem?? Lehet, hogy egy ilyen piszlicsáré dolog is abból ered, hogy mi magyarok "szartuk a világot", akinek meg nem tetszik a magyar felirat, az kapja be, vagy tanuljon magyarul.... Csak ennyi.

fhdgy 2015.07.14. 09:58:34

@Herr Géza: Lenne egy kompromisszumos javaslatom: Legyen a felirat helyett egy piktogramm. Egy hetyke legény, hátán batyú, benne három hamuban sült pogácsa.

Jajj, most jut eszembe, nem jó! Szexista lenne, hol maradnak a nők! Még megvádolnának, hogy akkor a nőknek ne is legyen útlevele!

Herr Géza 2015.07.14. 10:14:55

@fhdgy: Igen, én is megéltem ezt a világot. Még ha csak a nyári vakáció alatt is. Már egészen kis koromban vitt magammal a nagyapám könnyebb munkákra és szívesen mentem. Ugyanúgy, mint nagymamámmal hajnali 4-kor kelve gombászni. Városi gyerekként nekem ez eleve élmény volt, na meg éreztem, hogy egyre inkább "ember"számba vesznek. Aztán 14-15 éves lehettem, amikor nagyapám kérte, hogy segítsek felhordani a kukoricát a padlásra. No problem, mondtam én könnyelmüen. Majd kiderült, hogy egy zsák 60-70 kg és azt biza egy rozoga, falhoz támasztott létrán kellett fölvinni. Az öreg segített felvenni a hátamra a zsákot, én meg összefostam magam ugyan, de nekiindultam. Mire fölment az összes zsák, már állni sem bírtam, de megcsináltam. Az öreg nem szólt semmit, de behívott a kamrába. Kitöltötte a féldecit magának, meg nekem is. Néztem rá kérdön, mire a maga lassú stílusában közölte, hogy fiam, te már ember vagy, mától ez jár neked....A mai napig úgy elöttem van a jelenet, mintha tegnap lett volna... :)))
Lett aztán balhé rendesen, amikor anyám megtudta a sztorit. Duplán: a rozoga létráért meg a súlyért, na meg leginkább a pálinkáért. Az öreg csak hallgatta anyám fejhangú sikítozását, majd amikor levegöt vett anyám, csak annyit szólt: "De hát ember már..." És a falusi "szlengben" ugye csakis a felnött férfi volt az "ember".....:)))))

fhdgy 2015.07.14. 10:35:12

@Herr Géza: Előre bocsátom, hogy nem vagyok oda a töményért. ( max pálinka vagy zwack unikum ).

Gimnazista koromban mentünk kaszálni ( és nem kuszálni ). Reggel háromkor már kintvoltunk, aztán 11-ig, délig! Olyan egy hold volt a norma. No, az megkérdezte, hogy kivagy! Kellett a pálinka, ha szeretted, ha nem, mert nélküle nem volt erő. Már pedig erő nélkül nem ment! Egy kis olajozástól mindig új erőre kapott a banda. Én prüszköltem, minden bajom volt tőle, de kellett, nem volt mese.

Nem véletlenül volt a kaszásnapszám a legdrágább!

Ma is tudok még kaszálni, de öt perc után már kész. Hiába, egy szívműtét után már nem nekem való. Bezzeg, azok voltak a szép idők! Nehéz volt, de szép volt! Csak sajnos, elmúlt!

Időnként úgy elfilózok, hogy régen az emberek munkával vezették le a "fölös" energiájukat! Ma konditerem, meg hasonlók. Ha ugyan olyan nehéz munkát kellene végezni, mint a konditeremben, akkor mindenki fel lenne háborodva, szórakozásból persze megy. Hogy is van ez?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.07.14. 10:37:14

Kalandos maradás

Külhonba én el nem megyek!
Minek nekem a sok lóvé?!
Tök uncsik a jólét hegyek,
Itthon kaland minden hóvé-
-g!

Nem vonz már a henye Nyugat,
Oda el nem iramodok!
Kutya beszél, pénz meg ugat,
Az jó csak, mi unortodok-
-sz!

Trükkös adók pár naponta,
Ezektől élménypark e hely,
Létünk izgi hajóvonta,
S dalolgatunk uhnyem ehej-
-t!

Közmunkában vígan ások,
Könnyű megélhetés, haha!
Jók a nemmegszorítások,
Kajától nem puffad a ha-
-s!

Derék gyógyásztársadalom
Tova falcolt. Vajon hová?
S fájó felemen, az alon
Nem műt már, csak tályogková-
-cs.

Vasárnap a boltok zárva,
Betörnék s rám szólnak: Nono!
Két dolog van csupán tárva:
Templomok és stadiono-
-k.

Futballhuligánnak tőre
Jelzi, most ér véget a ma.
Nincsen pénzem temetőre,
Én földelem el magama-
-t.

Elit nem jön megsiratni,
Máshol hízik tokás feje.
Szemük előtt felirat, ni!:
Magyarország jobban teje-
-l!

„Végre egy Frady Endre vers, ami, ha eltekintünk attól, hogy milyen szörnyű, primitív, dilettáns és szellemi pestis-szerűen rettenetes, akkor majdhogynem tűrhető! Anyám szerint túl hosszú, pedig ő már az első versszak felénél belealudt. A téma telitalálat, csak kár, hogy pont a színvonalnak lett bumm a fejbe! Mindegy, én akkor sem disszidálok, ha csupán Frady Endre marad itthon az egyetlen költő, akit kritizálhatok! Itt megélnem s éhen halnom kell...” /Puzsér Róbert, kritikus hazafi/

„Felháborító ennek az USA-ból pénzelt liberálbolsevik bérrettegőnek a hazánk és népünk-nemzetünk jó hírét lejáratni vágyó üszkös rohadmányú vérgőze, amiben még a rímeket is csak hontalan fattyúbetűkkel képes megoldani és a levédiai darutollra tűzött árvalányhajas igazságot feláldozza a bűzhödt kozmopolita habsburg-finnugor csőcselékfilozófia oltárán! Mária országában csak lámpavas járhat az ilyen antiklerikális hőzöngőknek! Vendetta és ámen!” /Dr. Tömjén Szittya, gyulaturul és nemzeti oligarcha/

„Szívesen maradtam volna otthon, ha a kórházban lett volna elég fájdalomcsillapító a betegeimnek, ha a gyerekeimet járatni tudtam volna a nem létező állami óvoda helyett a magánóvodába, és ha itt Liverpoolban nem keresnék fele annyi munkával tízszer annyit, mint otthon. De ígérem, hogy hazamegyünk, amint otthon is meg lehet majd élni. Talán...” /Dr. Magyar Hunor, agysebész/

„Nem értem, mi ez a nyavalygás?! Én például sokkal jobban élek, mint nyóc éve! Ja, és a haveri köröm is.” /Panama Pál, kazánkovács és országgyűlési képviselő/

„Nálatok ilyen kalandos az élet? Jövök szétrúgni a tokás elit hízott fejét! Buli lesz!” /Chuck Norris/

„Gyere Chuck, gyere!” /nyolcmillió itthon ragadt magyar/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/02/kalandos-maradas.html

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.14. 11:49:53

@Herr Géza: Tovább gondoltam elméletedet. Tehát cseréljük le a magyar zászlót az amerikaira hiszen az utóbbit többen ismerik.

JoeyTribiani 2015.07.14. 11:51:14

Tisztelt blog!

A bejegyzés kapcsán eszembe jutott néhány gondolat, amit szeretnék megosztani.
Szeretném leszögezni, hogy nem zavar az, hogy az itthon boldogulni nem tudó emberek külföldön prolbálnak szerencsét. Nem szeretnék bele menni abba sem, hogy ennek mi az oka. Szerintem ez már elhangzott párszor pár helyen.
Ami mellett nem tudok szó nélkül elmenni az az, hogy akik szeretnének külföldre menni dolgozni azok úgy kezdik (saját maguknak először aztán mindenki másnak) előkészíteni ezt az egészet, hogy jól odamondják: ez egy szar hely itt nem lehet megélni, a pénzem egy csomag szotyira sem elég bezzeg... . Kérlek titeket költözni vágyók, menjetek! Költözzetek! Szívből kívánok nektek minden jót! De mielőtt elmentek, ne szarjatok a szőnyegre! Okés?
Mikor hallom ezeket a siralmakat, mindíg az jut eszembe, hogy amikor gyerek voltam és nem ízlett az étel én meg azt mondtam rá, hogy ez szar. A nagyi meg azt mondta, ez nem szar ez étel, és ő szereti, úgyhogy ne beszéljek így róla.
Szóval elhiszem, hogy nem jó hely ez, vagy bannak jobbak, de én szeretk itt élni, dolgozni. Ne győzködjetek folyton az ellenkezőjéről!
További szép napot.

Herr Géza 2015.07.14. 12:18:45

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Na ez már fáj... Megártott a raki éhgyomorra ?

Herr Géza 2015.07.14. 12:32:00

@JoeyTribiani: Köszönjük Emese, leülhetsz.
Miért is gyözködnénk mi téged? Kényszerít valaki, hogy olvasd ezt a blogot?
További boldog életet Magyarországon (vicc nélkül) !

fhdgy 2015.07.14. 12:33:41

@JoeyTribiani: Nem bántani akarlak, csak nekem is van véleményem: nagyi főzte biztos nem volt sz.r. Nem voltál köteles megenni. Ha megetted, megetted, ha nem, hát nem. Legrosszabb esetben mentél édesanyádhoz és ott ettél.

Ha 20-30 éven keresztül mindig és mindenütt sz.r ételt kaptál volna, biztos Te is besokaltál volna és már nem azt mondtad, hogy sz.r a kaja, hanem hogy az egész, úgy, ahogy van sz.r.

Nem tudom, érzed-e a különbséget? Ha valami egyszer-kétszer nem jó, az egy dolog, de egész életen keresztül? Kérlek, próbáld megérteni, hogy ezek az emberek egyszerűen besokaltak!

Különben ők nem akarnak Téged győzködni semmiről. Leírják a véleményüket, valaki elolvassa vagy sem ...

Te győzködöd magad, ha ilyeneket elolvasol. Ha nem akarod, ne tedd. Ha elolvasod, akkor ne csodálkozz, itt ilyen a felhozatal.

Herr Géza 2015.07.14. 12:34:43

@fhdgy: Hát igen, a nyaralás alatt mindig leugrott pár kiló, pedig a nagymamám aztán mindent megtett az ellenkezö eredmény elérésének érdekében. :)))))

fhdgy 2015.07.14. 12:37:15

@Herr Géza: Értem, csak arra kérlek, hogy írd le párszóban, hogy miért. Nem izlett a főztje vagy duracell nyuszi voltál és lemozogtad?

adg 2015.07.14. 12:38:41

@Herr Géza: @maxval bircaman megbízott szerkesztő: javasolnam, mindenki kapjon us passportot (tobbet le sem irom magyarul), azt ugyanis tobben ismerik, nem kell sem a szoval, sem a zaszloval bajlodni, minden gond meg van oldva.
Par embert talan kinyirnak erte a vilag bizonyos reszein, de ez igazan csekely ar az egyseges utlevelert. Basszus, megis leirtam.
Raadasul egy usa passport eleg jol nez ki, szep szines kepekkel van tele.

Amugy komolyra fordulva. Az utlevelek formaja es tartalma eleg egysegesnek tunik, biztos szabalyozza valami, hogy, hogy altalaban mind egyforma. Ebbol eleg jol ki lehet talani, hogy nem a bogyo es baboca legujabb fejezete van a kezemben. Azonban en sem ertem, miert ne lehetne rajta a sajat nyelven kivul meg par masikon is feltuntetni. Egy angol pl nem lenne hulyeseg. Vagy urdu. :)

fhdgy 2015.07.14. 12:43:17

@adg: Urdu mellé lehetne hindi, han stb. persze olyan betűkkel. Azt mégis csak többen beszélik, mint az angolt!

hannawald 2015.07.14. 12:46:55

@Mrs Rumcajsz CA: sok mindenben igazad van :)
lehet, hogy jobb lett volna E/1-ben írnom, de szerintem így is egyértelműen látszik az, hogy az én azemléletemben is változott, hogy "ki a vagány" és ki nem... És még változhat is és valószínűleg fog is és ez így van rendjén.
A kultúrával, színházzal kapcsolatban is jogos amiket írsz. Bár bárhol tudok magyar szépirodalmat olvasni pl, a színház már keményebb dió. Viszont még ennek is két oldala van. Azért csak megnéznék már egy Tartuffe-öt franciául :) No meg nyilván minden kornak megvannak a maga hiányosságai, de én leginkább a "most"-éit érzékelem :)

adg 2015.07.14. 12:53:52

@fhdgy: bizony, raadasul nehany azsiai nyelvhez olyan szep betuk tarsulnak. Mindenesetre egy kengurut szeretnek az uj egyseges utlevelre, ha mar ilyen ugyesen kitalaltam.
(Mondjuk nem biztos, hogy tobben beszelik a hindit. )

fhdgy 2015.07.14. 13:34:59

@adg: "... szép betűk társulnak ..."

Kb. kettő hete írtam egy e-mail-t egy koreai cégnek, angolul. Nagyon kedvesek voltak, mert gyorsan válaszoltak is.

Csak koreai betűkkel, gondolom koreaiul. Hát nagyon nem tetszett a dolog. Azt még nek sikerült elérnem, hogy ha angulul nem is, de legalább magyarul válaszoljanak! :-)

adg 2015.07.14. 13:40:39

@fhdgy: kollegam neha gorogul szol hozzam. De ma megleptem, mert nekem sikerult tole valamit kerdezni. Magyarul. :) kicsit gondolkodott, de aztan csak megkerdezte, hogy pontosan mire is gondoltam. Akkor esett le nekem is. :))

Herr Géza 2015.07.14. 13:42:24

@fhdgy: Hát a klasszikus hetvenes évek egy isten háta mögötti zsákfaluban a Mátrában. Az alvás és a reggeli után csak beugrottunk ebédelni, de sötétedésig folyamatosan a szabadban voltunk. Haverok, buli, utasellátós üdítö, vagy inkább málnaszörp by nagyi... :))))
A só/kenyér/liszt cikkeken túl minden másért a szomszéd faluba kellett menni, busz meg ritkán volt, ergo gyalog 4 km oda, 4 a cekkerrel vissza.
Ha olyan volt az idö, hetente kétszer/háromszor mentünk gombászni. Az olyan 6-8-10 km-es kör volt a hegyekben, mert mindenkinek megvolt a saját tutifix helye, külön-külön a különbözö gombafajtákra. Én meg gyerekként is imádtam a gombát, minden formában és lehetöleg vegyes mix-ként.
Na meg ugye folyamatosan segítettünk az öregnek, Elöször csak egyszerübb dolgokat, meg inkább a ház körül, késöbb az öreg által "bérelt", egymástól lehetöleg jó messze levö nadrágszíjparcellákon. Széna/szalmagyüjtés, miegymás, késöbb kaszálás/kapálás, fát hoztunk az erdöröl, plusz nagyapám mellékállásban kömüves volt, ott is volt miben segíteni. 14 évesen nem csak malter hordtam, hanem már vakoltam is. Meg terméskövet hordtam/fugáztam. Mondjam még???
Mi akkoriban (az öcsémmel) a komplett nyarat megosztva a két nagyszülönél töltöttük, de a másik ágon a nagyim élettársának halála után a nagyi visszaköltözött Pestre, így kb. 10-11 éves korom után már egész nyáron az apai ági nagyszülöknél voltunk. 14 után meg persze benézett egy-két tábor is, majd egyre több más dolog, de véglegesen ha jól rémlik csak a 17/18. évem nyarán maradt abba a klasszikus hosszú falusi vakáció.
Ma is nosztalgiázok rajta, hiszen nekünk gyerekeknek az egy nagyon romlatlan, gondtalan világ volt....

fhdgy 2015.07.14. 13:43:51

@adg: A dolgok normális menete, hogy a gondolatok egyre letisztultabbak lesznek!

Én most már azt javaslom, hogy minden útlevél külső borítóján legyen útilapu!

fhdgy 2015.07.14. 13:45:43

@Herr Géza: Így már tökéletesen értem és meg is értem!

Herr Géza 2015.07.14. 14:03:11

@fhdgy: Mázlistának mondhatom magam, mert az egyik nagyszülöi ágon szinte "játszva" megtanultam a földés az állatok szeretetét, no meg a kömüves szakma alapjait, na meg nem mellesleg a nagyimtól a varrásba is belekóstoltam, merthogy ö meg azzal keresett egy kis mellékest otthon. A másik ágon volt nagy szölö az Alföldön, meg a másik nagyim élettársa (akit sokáig szintén nagyapámnak hittem) asztalos volt, nagy mühellyel a háznál. Adódott a faipari alap is. Apámtól beletanultam a vasas dolgokba meg az elektromosságba. Mire én pályát választottam, addigra már kvázi 5-6 szakma/foglalkozás alapjait ismertem, ezekböl, ha minden kötél szakad, mind a mai napig akár meg is tudnék élni. És mindezt szinte játszva, nem kényszerböl, hanem mert érdekelt......

Herr Géza 2015.07.14. 14:10:49

@fhdgy: Képzeld el ilyen családi háttér után az "elkurvult" öcsémet.. Ö átevezett a humán mezökre, mikor felvették az egyetemre, az ominózus nagyapám csak forgatta hosszasan az "esztétika" szót a szájában (magyar-esztétika szakon végzett) aztán aranyosan megkérdezte. hogy "az meg mi a fene ?".
De azért lenyugodott ö is, amikor az öcsém neve ki volt írva a TV-ben a müsor után, meg lemondták a Szabad Földet és a Magyar Hírlapot járatták, amikor ott volt újságíró. :)))))))

fhdgy 2015.07.14. 14:20:30

@Herr Géza: Igen, erre mondom én, hogy a gyerekeket egészen fiatalon, játszva kell megtanítani dolgozni. Mire rájön, hogy nem játék, már meg is szereti, el is fogadja.

Sajnos a mai környezet ezt nem támogatja. Pl. a gyerek nem is ülhet fel az apja traktorjára. Mire abba a korba ér, hogy a törvények megengednék neki, már elmegy a kedve az egésztől.

fhdgy 2015.07.14. 14:21:18

@Herr Géza: Nem baj, legalább előtte látta, megismerte a világnak azt az oldalát is.

Herr Géza 2015.07.14. 14:35:14

@fhdgy: A látta az stimmel, a megismerte már csak feltételesen.. Meglett emberként egy szög beverése a falba is komoly kihívás neki. :))))))))
A klasszikus kétbalkezes.
Ö másban találta meg az önmegvalósítást. Így kerek a világ. :D

fhdgy 2015.07.14. 14:47:24

@Herr Géza: Én is kétbalkezes vagyok. Balkezesnek születtem, de az akkori oktatási rendszer nem tűrte.

Egy kis szöget jobb kézzel verek be, egy nagyot, mondjuk tölgyfába, ballal.

Kis szöghöz pontos, apró ütések kellenek, ez jobbal jobban megy! Nagy szöghöz, kemény anyagba erő és határozottság kell, az ballal megy inkább.

Egyébként a kézügyességem kritikán aluli, pont azért mert átvertek jobb kézre.

Krumpli Bogart 2015.07.14. 15:38:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A baj az, hogy a munkába járásért annyi pénzt kapsz, hogy előtte még állatokat KELL etetni, utána meg kapálni KELL. Mert fizetésből nem élnének meg.

Látom, ezt nem sikerült megértened.

Herr Géza 2015.07.14. 16:25:53

@fhdgy: "Egy kis szöget jobb kézzel verek be, egy nagyot, mondjuk tölgyfába, ballal."
Khm, khm, én kicsinél is, nagynál is inkább kalapácsot használok ,,, :)))))))))))))))

Herr Géza 2015.07.14. 16:44:45

@Krumpli Bogart: Jaja, az elmélet nem rossz. Elöször adjanak több fizut, aztán majd én is többet dolgozok. Csakhogy a világ már csak nem ilyen egyszerüen müködik.
És azokkal mi van, akik ugyanennyi fizut kapnak, de se kertjük, se állatuk, mert pl. Békásmegyeren laknak a tizediken? Velük szemben fair, hogy én csak nettó hat órát szédelgek a munkahelyemen, mert a disznó, meg a kukorica???? Ö meg tisztességesen ledolgozza a 8 óráját ugyanannyi pénzért?? Ha én vagyok a vállalkozó, akkor velem szemben fair, hogy én értsem meg öt, söt adjak neki több pénzt, holott én sem nyomtatom a pénzt, a termékemet meg nem tudom drágábban eladni, mert a tisztességesen nyolc órát dolgozó embereket alkalmazó konkurrencia olcsóbban tud termelni fajlagosan???
Ugye milyen másképp tud kinézni ugyanaz a téma?
Ezzel együtt igazad van, szar a világ, de nagyon nem az a megoldás, hogy uccu emeljük fel a duplájára a fizetéseket (nyomtassunk még kétszer annyi lóvét) és majd minden frankó lesz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.14. 20:01:43

@Herr Géza: mondjuk jo h nem kaptal servet v ilyesmit. Ocsem fiatal huszonevesen vagta tonkre orokre a gerincet egy effele vagany koltozkodes alkalmaval :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.14. 20:07:26

En egyebkent nem kapalni stb jartam hala a jo egnek, hanem angolt korrepetalni mar kb 16 eves koromtol :-)

hannawald 2015.07.14. 20:19:48

@mojyo: "Magyarország és én" a pályázat címe, hát ilyen képeket küldtem. Viszont nem szívesen tettem volna közszemlére képeket magamról direktbe. Plusz így tovább lehet kicsit gondolni a dolgot.... Végülis te is ezt tetted, bár kissé érdekes irányba :)

hannawald 2015.07.14. 20:24:02

@Hari Seldon 2: Általánosságban írtam. És a saját érzéseimet fogalmaztam meg. Eszemben sem volt ítélkezni vagy skatulyázni embereket... Az én véleményem, érzéseim is változtak... és fognak is ;)

qkuc 2015.07.14. 21:26:22

Nyáháháháh, ez a bátor vs gyáva témakör, már meg ne sértsem a posztolót, de a véleményére reagálva: I don't give a fuck.

qkuc 2015.07.14. 21:27:06

@Frady Endre: Gyere többet errefelé te koszorús költő! :)

qkuc 2015.07.14. 21:29:53

@JoeyTribiani: Mert miért is ne tehetné meg? Mert te arra kéred? OK, te jól érzed magad, sokan meg nem, talán ideje lenne változtatni a dolgokon, hogy ne csak te legyél oly' boldog itthon, hanem a maradék 9 millió honfitársad is.

kék madár 2015.07.14. 21:38:19

@qkuc: : "I don't give a fuck."
eddig a het hozzaszolasa :)

hannawald 2015.07.14. 22:16:41

@qkuc: Nem sértettél meg! Éljen éljen!
A cím nem tőlem származik és őszintén szólva eszembe sem jutott erre kiélezni a dolgot...
Külön öröm, hogy a te lelkivilágod nem tiportam össze ;)

blackhairlady 2015.07.15. 00:25:52

@fhdgy: hat velem inkabb megutaltattak a haz koruli munkat. Nekem nincsenek pozitiv sztorijaim errol.

M. Péter 2015.07.15. 00:28:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Nem mindenki a te kritériumaidat használja. A hollandok is országnak nevezik a Holland Királyság négy részét.

qkuc 2015.07.15. 01:15:39

@hannawald: Öh, nos egy számomra vadidegen ember egy virtuális nick mögött nehezen tudná összetörni.

qkuc 2015.07.15. 01:17:12

@kék madár: Akkor elég vérszegény hetünk van eddig, :D. Pedig igyekszem magam távoltartani magam a nettől itt az Atlanti óceán európai partvidékén, :D.

kék madár 2015.07.15. 06:10:40

@qkuc: ne szerenykedj, szerintem szavakba ontotted par ember wtf erzeset a posttal kapcsolatban

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.15. 06:26:52

@M. Péter:

Ezek a nemzetközi jog kritériumai, nem az enyémek.

Egyébként meg Somogy megyében szokás a megyét Somogyországnak nevezni. Ezek szerint az is egy ország?

2015.07.15. 07:42:28

@adg: Úgy értettem, hogy máz nélkül írnám le a saját meglátásaimat. Az meg sok embernek nem tetszene, mert beletaposnék a lelki világukba.

Itt egyes emberek túl komolyan veszik ezt az egész blogos szférát. Vadidegen emberek mondják meg a másiknak a frankót. Közben mindannyiunknak sokkal nagyobb problémái is vannak az életben. Ezért mondtam, hogy ide szórakozni jár az ember, hogy jól érezze magát.

2015.07.15. 07:47:35

@puhacica: Először is, köszönöm, hogy mégis megtetted, és leereszkedtél hozzám. :))) Másodszor, pont hidegen hagy, hogy ki mit vár el. Elismerni. Ez jó. Szóval akkor ezen múlik, hogy valaki népszerű-e a táborban vagy sem.

fhdgy 2015.07.15. 08:59:00

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: igen, mert Somogyországnak érdekes státusza volt, mint a királyné megyéjének. Sok királyi dolog nem vonatkozott rá.

puhacica 2015.07.15. 09:01:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: elismerni, hogy hibaztal, hogy nem jot irtal, hogy masoknak is igaza lehet...

fhdgy 2015.07.15. 09:05:42

@Dragonlady (Bp, Hun): Jó, Te már más korosztály vagy. Könnyen előfordulhat, hogy az unokám is lehetnél, a lányom biztos. Mi falun annakidején abba nőttünk bele.

fhdgy 2015.07.15. 09:11:08

@blackhair-lady: akkor nekem szerencsém volt. Én szerettem a földet, az állatokat, velük dolgozni és szeretek programozni is.

1995-ben voltak teheneim és őriztem őket, közben laptopon programoztam. Nagyon szép konbó volt!

2015.07.16. 01:46:17

@puhacica: Elfogadom mások véleményét, de nem fogok velük csak azért egyetérteni, mert sokak elvárnák.

kék madár 2015.07.16. 01:56:38

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hozzaszolasaid alapjan, az irasod felulmulta minden elvarasom.
: ))))))))))))))))) Most melyik volt a nagyobb sertes: puhacicae vagy az enyem?

2015.07.16. 02:02:34

@kék madár: Nos, tisztázni kellene, hogy te végül is ki vagy. Habár nem túl nehéz leszűkíteni a kört.

Puhacica valamiért utál, habár szerintem hónapok óta nem váltottam vele annyit sem, hogy puszi-puszi, hogy vagy? Mindegy, a való életben is sok esetben úgy indulok, hogy alapból utál pár ember, de mindenféle tényleges ok nélkül. Szóval ezen meg sem lepődöm igazából. Viszont most mennem kell aludni, most értem haza a melóból, és reggel megint kelhetek. Majd folytatjuk a diskurzust.

kék madár 2015.07.16. 02:23:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
" hogy te végül is ki vagy"
teljesen kivagyok, ezt ne probaljuk fokozni. Nem tudom emlekszel-e a bokjaimra par hete, akkor mint rajongod probaltam piros pontokat szerezni nalad, de altalaban "hivatalos barati" kapcsolatra torekszem veled is, mint mindenkivel. Kiveve a trollokat.
Jo ejt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása