oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. április 28. 06:48,  Amikor egy határátkelő szembesül saját sorsával 232 komment

2015. április 28. 06:48 Határátkelő

Amikor egy határátkelő szembesül saját sorsával

Arról már hírt adtam korábban, hogy Diggerdriver blogjából színdarab lesz Budapesten, méghozzá hamarosan, május 9-ei bemutatóval. Bagossy László, a darab rendezője a készülő előadásról azt mondta, tulajdonképpen egy másfél órás monológról van szó, aminek a végén reményei szerint mindenki jobban megismeri majd a címszereplőt. Interjú.

Ne felejtsétek el a Magyarország és én pályázatot sem! Részletek itt!

15_1_1.jpg(fotó: Digger)

Hogyan lelt rá Digger blogjára? Miért lett érdekes, mint alapanyag?

Az emigrációról szerettem volna előadást csinálni, mert ez a téma mostanra jelentős társadalmi problémává dagadt, így aztán fontossá vált a színházak számára is. Az első idevágó előadást Máté Gábor készítette a Katona József Színházban, Illaberek címmel (volt itt, a blogon is interjú Máté Gáborral, itt olvashatjátok el - HÁ), mindenkinek nagyon ajánlom.

Én is sokat kutattam, olvastam a kivándorlással kapcsolatban, és a cikkek, tanulmányok mellet rengeteg blogon is átrágtam magam. Ekkor bukkantam rá Digger naplójára, aki azonnal elvarázsolt, mert a szövegei olyan különleges humorral, őszinteséggel és szenvedéllyel vannak megírva, mondandója olyan gazdag, érdeklődése olyan sokirányú, hogy magasan kiemelkedik a bloggerek szürke tömegéből.

Az a kifejezőerő és igazságkereső ambíció, amivel rendelkezik, nagyon meglepő egy markológép kezelőtől, egy „egyszerű melóstól”, ahogyan ő szokta saját magát nevezni.

Miközben olvastam az írásait, egy színészkollégám is azonnal eszembe jutott: Epres Attila, és attól kezdve az ő hangján hallottam magamban az egészet. Hosszú ideig csak olvasója voltam a blognak, aztán amikor az Örkény Színházban lehetőségem nyílt rá, hogy előadást készítsek belőle, felvettem Diggerrel a kapcsolatot, és elmeséltem neki a terveimet. Az volt az elképzelésem, hogy monodrámát rendezek, de egy „néma” női szereplő (a feleség) és egy kisfiú (a fia) is megjelennek a színpadon.

Hogyan alakult a szöveg? Mennyire szólt bele a szerző?

Digger teljesen szabad kezet adott nekem, és a rá jellemző bölcsességgel azt írta, hogy nem akar beleszólni semmibe, hiszen én vagyok a színházi szakember, és ha markológép vezetést akarnék tanulni tőle, ő is elvárná, hogy feltétel nélkül rá bízzam magamat. E-mail kapcsolatban vagyunk, időnként beszámolok neki a munka alakulásáról, de a szöveget a premier napján fogja először hallani.

A hatalmas anyagot másfél órás monológgá szerkesztettük-sűrítettük, és nagyon remélem, hogy elégedett lesz a végeredménnyel. Izgatottan és kíváncsian várjuk, hogy Digger miként szembesül majd a saját sorsával és történetével a színpadon, és hogy kis családjának tagjai, akik szintén jelen lesznek a bemutatón, hogyan találják magukat szembe színpadi képmásaikkal.

orkeny_szinhaz_plakat.jpg(A darab plakátja)

Hogyan válogattak a szövegből, hogyan döntötték el, milyen témák kerüljenek be, mi maradjon ki?

Minél több témát szerettünk volna megtartani, de a játék tervezett időtartama korlátokat szabott. Így a legjellegzetesebb, legszebb szövegrészekre támaszkodtunk, és a próbák során ezekből alakult ki a végleges változat.

Egy monodrámánál is fontos, hogy az előadás változatos és gazdag legyen, és hogy íve legyen a folyamatnak: el tudjunk jutni vele valahonnét valahová. Mivel Digger szövegei nem egyetlen történetet mesélnek el, hanem mozaikszerűek, ez a folyamat inkább arról fog szólni, hogyan ismerjük meg őt egyre jobban, és a sorsa hogyan válik egyre érthetőbbé és átélhetőbbé a számunkra. Hogyan lesz a kezdetben bizalmatlan, nagyképű hőzöngőből közeli és szerethető ismerősünk. 

Persze azt muszáj hangsúlyozni, hogy a színpadi figura sohasem azonos teljes mértékben a valóságos személlyel, és akkor is a képzelet szüleményének kell tekintenünk, ha egy létező személy szövegeit adjuk a szájába.

Mit szeretne, mit vigyenek haza az emberek ebből a darabból?

Nem szeretem azokat az előadásokat, amik egyetlen mondatban megfogalmazható „üzenetekkel” vagy „mondanivalókkal” traktálják a nézőt. Akkor miért is kéne másfél órán át beszélnünk? Azt szeretném, hogy Diggerdrájver lényével és sorsával szembesüljünk, a maga szépségével, humorával, gazdagságával és ellentmondásaival. A tanulságokat pedig mindenki vonja le a maga számára.

Hol lesz a bemutató?

A bemutató május 9-én tartjuk az Örkény Színház szomszédságában található Shure Stúdióban. Az érdeklődés máris örvendetesen nagy, ám a hely kicsi, egyszerre 60 ember nézheti az előadást, amit ebben az évadban még 8 alkalommal fogunk eljátszani. A következő szezonban viszont igyekszünk majd minél többször műsorra tűzni.

A moderálási alapelveket itt találod.

Ne felejtsétek el a Magyarország és én pályázatot sem, amiről minden fontos részletet ide kattintva olvashattok el!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kultúra színház Magyarország Örkény Színház

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr697404376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jewel79bp 2015.04.28. 20:13:58

@Thargoid: Épp a markolók és a tokaszalonna a téma. Szerinted hányan dolgoznak itt a facebooknál? ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.28. 20:44:50

Miután bevackoltam magam itt a küszöbön szeretném megköszönni mindenkinek a gratulációját, és elismerő szavait.
Köszönöm hogy mellettem álltok, hogy itt lehetek.
A bloggazdának is köszönöm hogy megcsinálta ezt az interjút.
Nekem is meglepetés volt.

33621 2015.04.28. 20:48:06

@diggerdriver: Öcsi én még emlékszem rá amikor meg jentél itt a blogon és elkezdted a történeteidet mesélni. Valaki aztán ajánlotta hogy írhatnál belőle egy blogot,ezt te megfogadtad, sokat érdeklődtél az itteniektől hogy ezt technikailag hogyan is kell elintézni, és meg is csináltad. Jól csináltad! Lassan tényleg celeb leszel!:-) Gratulálok!

Simon Hasonmasa (TW) 2015.04.28. 20:57:24

@Zoole[uk]:
Hat ez qurva nagy!!!
Digger, fogadd oszinte elismeresem!!!

Szerintem pedig, az irasok mogotti szemelyiseg ami megfogja a nagyerdemut.

SzZoole 2015.04.28. 21:03:20

@Pucuka(Dne): Nem voltak kerdeseim,en csak felajanlottam Janinak a szofat:)))

SzZoole 2015.04.28. 21:04:29

@Taxomükke: Pedig igaz,kerdezd meg tole,ha nekem nem hiszel:)))

SzZoole 2015.04.28. 21:08:18

@Simon Hasonmasa (Roch): Simi,es miert nekem gratulalsz?:)

Muscari 2015.04.28. 21:11:11

index.hu/gazdasag/defacto/2015/04/27/mennyien_leszunk_magyarorszagon_2050-ben/

szeretnek segitseget kerni abban, hogy miert lesz az aktiv koruak aranya meg rosszabb az EU-ban, mint Magyarorszagon, mikor oda (ide) sokkal nagyobb merteku a bevandorlas, es hat foleg fiatalabbak jonnek. Nem ertem.

Simon Hasonmasa (TW) 2015.04.28. 21:12:59

Az elso mondat a tied, a szalonnara. Digger pedig olvassa. Neki ment a gratula.
Ugy tunt ertheto...:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.04.28. 21:33:43

Nah, miről maradtam le!!!!
Gratula Digger!
Biztosan nagyon érdekes lesz.
Írd majd meg a benyomásaid!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.28. 21:34:09

@Pucuka(Dne):
Csak gratulálni tudok az avatarkép választáshoz.
A többieknek mondom hogy mi mindig fogjuk egymás kezét.
Ha elengedem rögtön vásárol valamit...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kék madár 2015.04.28. 21:45:39

@jewel79bp: "Kíváncsi lennék, hogy ki mit gondol erről."
en hulyen pislogok, mert lesujto a velemenyem diggerrol, dehat kisebbsegben is kell lennie valakinek.

Simon Hasonmasa (TW) 2015.04.28. 21:46:27

@diggerdriver:
Lehetne valahogy rogziteni es valami torrentre feltolni?
Rossz otlet?:)))

Herr Géza 2015.04.28. 21:47:34

@Der echte Weihnachtsmann: Legyen Baggerführer, az olyan keményen szól... :))))

Hajrá Diggi, előre a halhatatlanság útján... :))))

Simon Hasonmasa (TW) 2015.04.28. 21:50:52

@diggerdriver:
Erzem a feszultseget. Tenyleg lazulnod kellene:)))

SzZoole 2015.04.28. 21:54:44

@Simon Hasonmasa (Roch): Simi,nekem erhetoen kell irni,ugyanis csokkent ertelmu vagyok,nem tudtad?:)))

Simon Hasonmasa (TW) 2015.04.28. 21:59:10

@Zoole[uk]:
Haaaat, ezt meg nem. Torexem, potolom:)

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.28. 22:28:19

@Herr Géza: :-)))))))

De a Führerezesert lehet meg kapsz a pofira :-))))))))))))))

rumitom 2015.04.28. 22:53:31

@Thargoid: meglehetosen :) a dublini kozpontba?

Thargoid 2015.04.28. 23:14:31

@jewel79bp: Szerintem meglepődnél hányan dolgoznak nagyon jó nevű cégeknek itt, szóval a Facebook se lehetetlen. A szalonna pedig bármelyik irodában kiválóan fogyasztható :)

Thargoid 2015.04.28. 23:19:33

@diggerdriver: Viszont felvehetné a színház hivatalosan és kiadhatná letöltésre vagy dvd-n pénzért - én biztos rendelnék belőle, meg gondolom jó páron innen a blogról.

SzZoole 2015.04.28. 23:24:59

@Thargoid: De Jo,hogy itt vagy.
Tudom,hogy a konkurencia,de Te lehet,hogy tudsz valaszolni.
Szoval a kerdesem,hogy az uj Xbox one kinectje kompatibilis az Xbox 360-al?

Thargoid 2015.04.28. 23:28:47

@Zoole[uk]: Teljesen más hardver van benne, nem valószínű, hogy írtak volna drivert 360-ra, szóval 99% hogy nem..

SZIZS 2015.04.28. 23:30:39

@diggerdriver: Azert szeretek en egyedul shoppingolni!!! :P

SZIZS 2015.04.28. 23:30:39

@diggerdriver: Hiba volt beengedni!!! Es meg vacsorat is kaptal!!! :))))))

2015.04.28. 23:33:21

@kék madár: Dehat nem kell, hogy szimpatikus legyen, hiszen meg nala is lesujtobb alakokrol, sot, igazan sulyos arcokrol is szuletett mar mualkotas, te nem lattad az Al Capone-t? :D De peldaul az olyan atlagos emberekrol is volt mar, mint akirol a 127 ora keszult, o peldaul egy eleg ellenszenves alaknak tunt, de tett valamit amitol erdekes lett es elgondolkodtat, tiszteletet ebreszt, stb. Az tenyleg jo kerdes, hogy peldaul @diggerdriverben mit lattak meg, vagy o mitol lehet erdekes, de errol inkabb a szinhazcsinalokat kellene megkerdezni. (Remelem ezen nem fog megsertodni :D). En peldaul nem nagyon tudom, hogy o igazabol kicsoda, es miket ir a blogjan, csak a kommentjeit latom neha, amikor elolvasok. Lehet, hogy a jelenseget akartak szemleltetni, "gazdasagi kivandorloket", egy ilyen hataratkelonek az eletebe akartak belelatni, es erre lehet, hogy tokeletesen alkalmas a blogja, es allitolag nepszeru is, meg itt is az, gondolom sokan tudnak vele azonosulni, ez is lehet, hogy szempont egy keszulo szindarabhoz, az mas kerdes, hogy errol is lehet akar lesujto velemennyel is lenni :D Az is amugy egy jogos felvetes, mar nem tudom ki irta, hogy nem fordul-e "freak-show"-ba, de az internet es a reality TV koraban igazabol eltunt ez a hatarvonal szerintem es amugy is elegge interpretaciotol fugg. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.28. 23:37:23

@Pucuka(Dne):
Ja. Negyven pennys húsgolyót...
:)))))))))))))))))))))))))))))

2015.04.28. 23:42:49

@kék madár: Az elobbit ugy is lehetne roviden megfogalmazni, hogy a szinhaz alapvetoen az eletrol szol, es lehet rola lesujto velemennyel lenni, dehat alapvetoen attol meg ilyen, viszont cserebe megadja a lehetoseget, hogy elgondolkodj rajta es beszelgessunk rola.

Ezt akartam mondani, csak hosszura sikerult, nektek nem mondjak a kulfoldiek, hogy a magyarok mindig hosszu bekezdesekben targyalnak egyetlen mondatot? :D

kék madár 2015.04.28. 23:57:51

@mojyo: nagyon szepen eufemizalsz, megható :)
altalanossagban es elvonatkoztatva, azert ez nem egy Al Capone jelenseg, hogy ha valaki valamiben kitunik es erdemes foglalkozni vele, a szerepetol fuggetlenul.
Nekem a felelmem a normak valtozasa es a uj normak visszaigazolasa miatt van, ami ezen a blogon jelenseg, espedig, hogy
pl. (...All events appearing in this example are fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental.) ha valaki rendszeresen lekezeli a nőket, es akik ezt felveszik azok idovel leszoknak a tiltakozasrol, beletorodnek vagy leugranak a sziklarol, es a kozosseg az illetot isteniti, akkor a nok lekezelese lesz a norma. Ezt nekem nem veszi be a gyomrom, lehet, hogy tulerzekeny vagyok de semmilyen kisebbseg diszkrimalasat nem tudom elfogadni.
Lehetett volna freak show, de az interjubol kiderul, hogy nem az. Meg ennel digger okosabb is, ezt eszrevette volna.

rumitom 2015.04.29. 03:49:46

@Thargoid: akkor meg is van a valaszod. uj kozpontba kell uj ember. az ilyesmit vagy kiadjak fejvadasz cegeknek, annak a <10-nek akikkel van hosszu tavu szerzodesuk, vagy ha van sajat internal recruitment departmenjuk, akkor megoldjak kozvetlenul. vegeredmenyben nincs kulonbseg. linkedin, xing es monster, barmelyiken fenn vagy megtalalnak

2015.04.29. 05:35:21

@kék madár: "es a kozosseg az illetot isteniti"

Ez nagyon jó. Máskor meg kiközösítik innen az embereket. Hogy van ez kérem szépen? :))) Nekem kezd az lenni az érzésem, hogy a szar is keserű, és teljesen mindegy, hogy mit csinálnak itt az emberek, mindig lesznek olyanok, akiknek van valami nyűgjük.

Mivel nem az enyém (miénk) ez a blog, mit vársz, mit csináljunk? A blog tulajdonosának van joga moderálni, meg büntetést kiszabni.

kék madár 2015.04.29. 06:50:44

@Philosoraptor: nagyon felreertettel, nem az a bajom, ha valakit istenitenek. De ha a velemenyem miatt ezt gondolod, nem fogok kuzdeni ellene. Szerintem ertelmesen leirtam, ha ezt hoztad ki belole, felesleges lenne meg egyszer leirnom.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 07:28:55

@diggerdriver: na ez most szexista volt.
csak tudjad.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 07:31:38

@mojyo:
"mit lattak meg"

a nagy pofajat a blogjaban, azt:-):-):-):-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 07:34:58

@kék madár: "leszoknak a tiltakozasrol,""

nekem pl ugy tunik, ra sem szoktal.
en tisztelem a velemenyed, de mondd meg oszinten, mikor szoltal dd-nek utoljara, amikor lekezelte a noket.

mertnekem valahogy ugy remlik, hogy mintha csak en pofaznek neki, senki mas.
de javitsatok ki, ha elkerulte volna a figyelmemet.

kék madár 2015.04.29. 07:52:07

@~~Babette~~:
de beszoltam 2-szer (emiatt), el lettem kuldve a legutolsobb alpari stilusban, azon a palyan nem jatszom. Ha akarod elokeresem.
De teljesen felesleges, csak olaj a tuzre, azok miatt amit mar irtam neked. Ezen a blogon o hazai palyan jatszik

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.29. 08:01:23

: @kék madár:
Ez a blog ugyanannyira hazai nekem mint neked.
A példákra azért kiváncsi lennék, mert anélkül üres beszéd.

Muscari 2015.04.29. 08:46:00

@~~Babette~~: én is beszóltam azért neki párszor, kék madárra is emlékszem.

Meg a csatára a feminizmusról, amibe még a lányom is beszállt.

2015.04.29. 08:57:20

@Thargoid: Ez egy nagyon jo otlet, en biztosan befizetnek ra ha megjelenne letoltheto formaban.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 10:08:53

@kék madár:

nem vagy felelos masok tetteiert es stilusaert. csak a magadeert. meg azert, amit nem teszel meg.

lasd mai posztot pl:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 10:10:36

@Muscari:

folytatni kell.

az egyik alapelvem,hogy ha valami nem tetszik,szolni, kulonben honnan tudnak, h nem tetszik. csak a stilust kell helyesen megvalasztani.

igaz, diggie?;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.29. 10:16:36

@~~Babette~~:
Hogyne.
Én mindig helyesen választom meg.
Az idő mindig engem igazol:))))))))))))

kék madár 2015.04.29. 10:26:34

@~~Babette~~:
"az egyik alapelvem,hogy ha valami nem tetszik,szolni, kulonben honnan tudnak, h nem tetszik. csak a stilust kell helyesen megvalasztani."

nekem meg az, hogy "pick your battlles".
Azert napi szinten erre az iszapbirkozasra se idom, se energiam, meg a neveltetesem se engedi :)

tralalala 2015.04.29. 10:56:36

@Muscari: "szeretnek segitseget kerni abban, hogy miert lesz az aktiv koruak aranya meg rosszabb az EU-ban, mint Magyarorszagon, mikor oda (ide) sokkal nagyobb merteku a bevandorlas, es hat foleg fiatalabbak jonnek. Nem ertem. "

Mert az itteniek szívesebben hisznek a butaságoknak meg a propagandának (Magyarországról mindenki elmegy, az EU-ba megy mindenki) mint a statisztikáknak meg a tényeknek, amelyek alapján az általad idézett grafikon is készült. Hogy pl. MO-ra s van bevándorlás, meg az EU-ból is kivándorlás, csak azokból nehezebb levezetni azt, hogy az ország átlépte a határt tehát el kell innen szaladni, ezért itt nem is nagyon szokás ilyenekkel foglalkozni.

Múltkor belinkeltem pár tanulmányt arról, hogy igazából MO-ra több bevándorló érkezik, mint amennyi elmegy, el lettem küldve a picsába, szóval bocs, most megkímélem magam ettől. Ha nagyon akarsz, a "migration rate" az az érték, amit keresel, erre lehet gúglizni.

2015.04.29. 12:39:15

@kék madár: Ja igen, erre en is erzekeny vagyok, a fenti kommentben peldaul kisebbsegnek titulaltad a noket, szerintem peldaul mar ez is eleg lekezelo. :D

GERI87 2015.04.29. 16:21:08

@tralalala:

Ha nem lenne a határontúli magyarok részéről bevándorlás, akkor mi is népesség kibocsátók lennénk mint pl Románia, Bulgária...

kék madár 2015.04.29. 18:16:34

@diggerdriver: ez nem egy 5 perces project lesz, at kell nyalaznom kb. 30 posztot, ha a Google nem dobja, ki, hetvegen.

kék madár 2015.04.29. 18:19:15

@mojyo: eles szemed van, de viccen kivul, ezt irjak a nem himsovinisztak:
Women are not a statistical minority, as in most societies -- they are roughly equal in number to men -- but they do qualify as a minority group because they tend to have less power and fewer privileges than men.

2015.04.29. 18:48:04

@kék madár: "es a kozosseg az illetot isteniti"

Ezt írtad, kicsit élénk volt a fantáziád. :) Továbbra sem hiszem, hogy igaz lenne, amit írtál.

2015.04.29. 18:48:46

@~~Babette~~: Mondtam már neki én is. De sokra nem mentünk vele. :D

2015.04.29. 18:50:31

@tralalala: Milyen nemzetiségűek azok a bevándorlók? Ugye véletlenül sem magyarok?

2015.04.29. 19:18:33

@kék madár: Oh, hat nekem nem kell magyaraznod... :D Azt en is ertem, hogy nonek lenni az egesz vilagon elnyomott helyzetet jelent, es szukseg van a kisebbsegekehez hasonlo jogvedelemre, es egyenlosegi kuzdelemre. Gondolom ezt akartad irni.

En meg erre azt, hogy az embereket homogen csoportokba beskatulyazni (es a tarsadalom felet kisebbsegkent kezelni), es utana alamizsna-szeru gesztusokkal elni felejuk bar akaratlanul is, de ugyanugy az elnyomast szolgalja, mint az eroszak, lasd meg: "holgyikekkel igy nem beszelunk" tipusu lovagiassag, ami pont annyira szexista es lekezelo, mint a budoskurvazas, szerintem. :D En amugy nem akartam ebbe belemenni, a bemasolt definiciodbol rajottem, hogy mi nagyon nem egyforman gondolkodunk, ezert ezt itt most akar be is fejezhetjuk. En ertem, hogy joszandeku volt amugy az elozo kommented, csupan ahogy kijott, az lett enyhen... ooo... "patronising", csupan erre probaltam meg feligviccesen reagalni. Valoszinuleg rosszul ertelmeztem, es en vagyok a hibas. Igy nincs hari, ugye? :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 19:38:14

@kék madár: akkor meg ne panaszkodj. nem tettel meg mindent.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 19:40:35

@Philosoraptor: en nem hiszem, h ez igy van, es hogy keptelen lenne a valtozasra, lasd a meztelen nos kepek linkelese.

Thargoid 2015.04.29. 20:11:15

@rumitom: Most beszéltünk (telefon interjú), meghívtak személyes találkozóra.

2015.04.29. 20:29:11

@~~Babette~~: Sok nő esett már áldozatul a zord Diggernek. Több nem kellene...

2015.04.29. 20:37:30

@mojyo: "mint az eroszak, lasd meg: "holgyikekkel igy nem beszelunk" tipusu lovagiassag, ami pont annyira szexista es lekezelo, mint a budoskurvazas, szerintem."

Igazán tudnám díjazni, hogyha egyes hölgyikék máshol élnék ki az a defektes hajlamukat, hogy mindenből kihozzák azt, hogy őket bántják.

Én "megvédtem" itt már pár hölgyet diggerrel ellentétben, erre ezt kell olvasnom. Eltekintek attól, hogy leírjam, mit gondolok erről a jelenségről, mert ha megtenném, kezdődne az újabb flame háború.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.29. 20:50:30

@morsels: hogy abbahagyta, amikor ezerszer mondtuk neki?
igen, valtozas.

nagyon sokan nem kepesek belatni, hogy nemjo dolgot tesznek, hanem inkabb ragaszkodnak a hulyesegeikhez, sot meg meg is indokoljak, hogy biztos a tobbiek a hulyek,
lattunk mar ilyet nem egyet.

igen, valtozas, es volt meg tobb is, de nem vagyok tudoja diggie pszichologiajanak, es a vedougyvedje sem vagyok,
csak figyelek.

morsels (törölt) 2015.04.29. 21:00:20

@~~Babette~~:
Szerintem csak alkalmazkodott, nem valtozott.

kék madár 2015.04.29. 21:12:37

@~~Babette~~: 1) nem tettem meg mindent. 2) nem panaszkodtam - szova tettem, hogy legyen valami egyensuly-szeruseg. De nagyon rosszul fejeztem ki magam, egyre melyebb godrot asok magamnak (stilusosan) kerek engedelyt nem lenni.

2015.04.29. 21:12:49

@Philosoraptor: Nem kellett volna magadra venni, egy altalanos jelensegrol beszeltem, joindulattal megprobaltam felhivni arra a figyelmet, hogy a pokol fele vezeto ut is... :D

Nem sikerult, ez van, nincsenek defektes hajlamaim, nem azt akartam kihozni, hogy bantanak, es nem vagyok holgyike! :D Ha az eroszak szoval van a gondod, azt az elnyomas eroszakos formaira ertettem, nem konkret esemenyre, hanem olyasmikre, mint peldaul a szavazati jog csorbitasa, vagy ilyesmik, amikkel a multban elnyomtak a noket, mert feltek attol, hogy ha beleszolnak a dolgok menetebe, akkor mi lesz. Ma mar nem ez van, azonban a kozbeszedben tovabbra is fennall a nok jelentosegenek, szerepenek kisebbitese, peldaul a holgyikezessel, hiszen ha igy hivunk egy not, akkor neki csak holgyike-szerep jar, akinek holgyike modon illik viselkedni, ezert visszabazmegolni is inkabb a ferfiak feladata a holgyikek neveben. Ugye igy mar ertheto, hogy ebben mi a visszas? :D En nem lattam, hogy te kit vedtel meg es hogyan es kivel szemben, valoszinuleg dicseretes dolog volt a reszedrol es a joszandek vezerelt, nyilvan nem a te esetedrol van szo, encsak leirtam egy altalanos jelenseget, ami eszembe jutott arrol, amit masvalaki irt. Elnezest, hogy asszocialok csak ugy dolgokra, elfelejtettem, hogy magyarokkal beszelgetek, akiknel minden szemelyes. :D

A masik dolog ami miatt ez egy fura jelenseg amugy, hogy nemcsak holgyikekkel nem beszelunk igy, hanem senkivel sem. John Terry pere jut eszembe aki birosagra ment rasszizmus vadjaval, mert egy fekete jatekosra azt mondta, hogy "black cunt" :D En meg csak neztem, hogy ebbol miert a fekete a sertes, miert nem a masik, es ha black nelkul mondta volna ugyanezt egy feher jatekosra, az miert elfogadhato a focipalyan?

Na mindegy, ha erted erted, ha nem, nem, nekem sincsen idom erre, nem kellett volna visszajonni kommentelni :D

kék madár 2015.04.29. 21:21:17

@mojyo:
"En meg erre azt, hogy az embereket homogen csoportokba beskatulyazni (es a tarsadalom felet kisebbsegkent kezelni), es utana alamizsna-szeru gesztusokkal elni felejuk "

azert itt sokat beleolvastal a "kisebbseg" szoba meg a gondolkodasomba. :)

Nem arra gondoltam, (sarkitva) hogy adjunk nekik egy evben egyszer viragot, ha mar kevesebbet keresnek, hanem, hogy ne ugassuk le oket, ha velemenyuk van a [***]-rol mert ok csak a galuskaszaggatashoz erthetnek.

2015.04.29. 21:29:42

@kék madár: Jo, hat ezt mar igy ertem, mostmar tudom, hogy mire gondoltal, koszonom szepen a magyarazatot. A "kisebbseg" szorol valoban nem az altalad megfogalmazottakra asszocialtam, hanem sokkal inkabb arra a masikra, a viragosra, amit eloszor irtal, valoban igy jott le kicsit. De mondtam mar, hogy en vagyok a hibas, raadasul most meg egy masik kommentelot is sikerult kiboritani istenem inkabb lepek megint... :D

kék madár 2015.04.29. 21:34:18

egyebkent meg szeretnem lezarni a temat reszemrol, ugy tunik nagyon nem tudom kifejezni magam/erosen felreertodni latszodok - szep magyarsaggal

morsels (törölt) 2015.04.29. 22:36:53

@diggerdriver:
Nem lenne egyszerubb, ha nev szerint leirnad, hogy kit szeretnel itt latni es kit nem?

kék madár 2015.04.29. 22:39:21

digger ez priceless volt. Csak az jut rola eszembe, hogy
"én libát?"

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.29. 22:46:58

Öt ember van Kanadából akit ezen a blogon keresztül ismerek.
Ezek közül kettő van akivel hajlandó vagyok szóbaállni.
Elég rossz arány a Kanadai magyarokra nézve.

morsels (törölt) 2015.04.29. 22:49:37

@diggerdriver:
Ah... mondjuk nem ertem, hogy miert, de tudomasul vettem.

morsels (törölt) 2015.04.29. 22:58:38

Hat, nekem nincs blogom, meg nem irok igazan sehova.
IRL sem igazan beszelgetek senkivel.

Nem uzengetek mas blogokon, csak itt irtam le azt, amit gondoltam. Gondolom nem fogok senkinek sem hianyozni.

2015.04.29. 23:28:08

@mojyo: Nem volt semmi személyes abban, amit írtál; csak néha nem lehet megfelelni a női elvárásoknak ezen a blogon. Kellene valami etikai kódex, hogy mit szabad mondani és mit nem. És már is csökkenne a szájkarate százalékos aránya.

2015.04.29. 23:49:13

@diggerdriver: Ebből az egy mondatból is az jön át, hogy akit te kiutálsz innen, azért nem kár. Tehát te eldöntötted, hogy az úgy van és kész. Én bírlak, csak ezt a pökhendiséget nem értem. :)

Nem korrekt bárkiről is beszélni, ha nem tudja magát megvédeni. Habár én pont olyat fogok írni, hogy csak a legsötétebb ember lát bele ebbe is rosszat.

Turchi-val szerintem semmi gond nem volt, sosem láttam tőle olyat, hogy bárkihez is úgy szólt volna oda, hogy a másikat megbántsa. Számomra nagy rejtély, hogy őt miért utáltad ki innen. Sosem beszéltem vele, nem volt közös témánk, de ettől függetlenül értetlenül állok a dolog előtt.

Még két név ugrott be, de nem adom meg nekik azt örömöt, hogy koptassam értük a bill-t.

Amúgy drága elvtársaim, jobb lesz, ha vigyáztok mostantól velem. Ma derült ki egy nagyon jól értesült ember által, hogy én takarítom ki innen a szemetet (aka embereket), meg persze pappito, aki ugye ha benéz hetente egyszer, akkor sokat mondtam. Szóval csak okosan... :D ;)

2015.04.29. 23:53:45

@diggerdriver: Tegyük hozzá, hogy a kölcsönös szimpátia nemcsak rajtuk múlt...

2015.04.29. 23:54:34

@morsels: Állítólag most Cascabel következik, kérlek, hogy várd ki a sorodat, és ne siessél, hiszen te is sorra fogsz kerülni. ;)

2015.04.29. 23:56:52

@diggerdriver: Én meg küldök privátot pappitonak, meg kell beszélnem vele, hogy kit utáljunk ki jövő hétig. :)

2015.04.30. 00:08:25

@Philosoraptor: Hat, ilyen kodexet nehez csinalni az interneten, mivel itt mindenki mashonnan irogat es mas hatterbol, es mas hangulata van, szoval nyilvan mas "elvarasaik" vannak, nekem peldaul nincsenek, es en sem probalok soha megfelelni masokenak, vagy legalabbis nem az interneten. Szerintem neked sem kell torekedned erre :) En csak gondolok valamit, amit neha leirok, de hogy ki mire erzekeny, azt nehez elore kitalalni, az csak ugy derul ki, ha veletlenul belefutsz. :D Ez elofordul, cserebe en sose szoktam megsertodni es mindig igyekszem megmagyarazni amit gondolok, hatha megsem lesz belole szajkarate, szerintem ma is sikerult megelozni :)

kék madár 2015.04.30. 00:42:52

@mojyo: a semlegeseknek mint te vagy en itt az ideje egy matrixot gyartani az itteni kapcsolatokrol, ki kit bir, kivel sorozik, kivel ert egyet, kit tiltana ki, stb.
kapasbol tudnank, hogy kihez milyen hangot kell megutni, es mekkora ellenallasba utkozik ha nem ertunk egyet valakivel (Béla vagy Béla + barati kore + Béla ellensegeinek az ellensegei)

2015.04.30. 05:28:42

@mojyo: Szerencsére abból a korszakból már kinőttem, hogy másoknak akarjak megfelelni. :) Az interneten nincsen mimika például, ezért is könnyebb mindent mellre szívni.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.30. 06:53:14

@Philosoraptor: hat a takaritashoz sokkal tobbifodnak kene lenni;)

pappito · http://pappito.com 2015.04.30. 07:02:05

@Philosoraptor: "Ma derült ki egy nagyon jól értesült ember által, hogy én takarítom ki innen a szemetet (aka embereket), meg persze pappito,"

nolámcsak!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.04.30. 09:46:54

@kék madár: vagy elkövetjük azt a hallatlan pimaszságot, hogy minden ilyesmit magasról letojunk és le-leírjuk a gondolatainkat a posztról vagy egy-egy kommentről (nem kommentelőről) :)

2015.04.30. 18:33:25

@pappito: Viselkedj mostantól, mert figyelve vagy. ;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása