oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 06. 06:49,  Elmenjek-e másodszor is Magyarországról? 512 komment

2015. március 06. 06:49 Határátkelő

Elmenjek-e másodszor is Magyarországról?

Azért érdekes a mai történet, mert egy olyan jelenség egyik előhírnöke, ami szerintem mostanában egyre gyakoribbá válik majd. Jelesül szerzőnk egyszer már kipróbálta magát Angliában, aztán visszaköltözött Magyarországra, és bár anyagilag nem panaszkodhat, mégsem találja a helyét. Adódik tehát a nagy kérdés: belevágjon-e másodszor is?

utkeresztezodes.jpg

„Egy miskolci srác vagyok, és most először szerepelek az oldalon. A történetem elég régen kezdődött, és most úgy érzem egy újabb fordulópont fog következni, kérdés csak az, hogy ez a fordulópont a megbékélésé lesz, vagy egy újabb változásé?

Kivándorlás előtt

Különösebb részletezés nélkül, dióhéjban annyi, hogy csonka családból és nehéz anyagi körülmények közül jöttem. Már tizenévesen is jártam dolgozni ahová csak lehetett, hogy kicsit „levegőhöz jussunk”.

A kilátástalanságból nem sikerült kiszakadni, ezért nem is tudtam tovább tanulni, hiába is vettek fel, nem iratkoztam be. Laktam albérletben, elvállaltam minden munkát. Végül többszöri próbálkozás után, egy ismerős által ki tudtam menni Angliába, és meg is ragadtam a munkahelyemen.

Kezdet

Nem volt előny, hogy egész életemben németet tanultam, angolul annyit tudtam hogy yes/no/taxi… Szerencsémre a főnököm értett németül, ezért amíg nem tudtam valamit angolul, azt behelyettesítettük egy német szóval, így megértettük egymást.

Társalbérletben laktam, gyakorlatilag csak azért kaptam meg a munkát, hogy legyen bérlő a lakásban. Egy üres szobában kezdtem, üres zsebbel, a földön aludtam az első fizetésig, és így is szerencse, hogy kijutottam. Bejártam melózni, minden maradék időmben pedig angolt tanultam. Gyorsan sikerült megtanulnom annyit, hogy el tudtam intézni a bankszámlanyitást, stb.

Bokszkesztyű a kilincsen

Nagyon elszánt voltam, tudtam, hogyan kell összeszorítani a fogsorod és küzdeni. Az első perctől tisztában voltam a céljaimmal. A minap olvastam Ádám írását, és megdöbbentő hogy mennyire ugyan azt érezhetik emberek.

A nyelv nem volt gond egy idő után, mégsem tudtam emberi kapcsolatokat kialakítani senkivel. A kis helyi magyar közösség más korosztály volt, aki mégsem, azokkal teljesen ellentétes személyiségek voltunk. Idővel a személyes jelenléted hiánya miatt megkopnak az otthoni ismeretségek, csak a legerősebbek maradnak meg, de az sem elég egy monitoron keresztül.

Teljesen elszigetelődtem, ilyen szintű magány elképzelhetetlen, ha nem tapasztalod. 22-23 évesen, mikor mindenki bulizott, és még csak elméletben készült rá hogy majd kirepüljön, én akkor is túlóráztam, másodállást kerestem, és vágtam a centit. Néha egy kis tengerparti kirándulás és pubozás enyhítette, de csak tünetileg.

Angliának ezen a környékén még nem volt akkora mértékű a bevándorlás, mint máshol, ezért a helyiek nagyon barátságtalanok és elutasítóak voltak a külföldiekkel.

Elképesztő tapasztalatokkal „gazdagodtam”, a szomszédok rendszeresen megdobálták a házat, ahol utoljára laktam, mert hallották, hogy „Polish” vette ki. Egy családos ismerősöm egy bokszkesztyűt kapott a kilincsre, egy levéllel hogy jobban tenné, ha hazamenne.

Talán csak a fiatal lányok helyzete volt kicsit könnyebb, mert ha arról van szó, akkor megtenné nekik a keleti hús is, így velük barátságosabbak. Lehet velem nem egyet érteni, lehet, hogy a sűrűbben lakott déli régiók teljesen mások, de én ebben a pici faluban ezeket láttam.

Széthúzó magyarok

A többi náció minden áron összetart, segítik egymást. Fura, ahogyan a kinti magyarok lenézik pl. az arab bevándorlókat, pedig lenne mit tanulni tőlük. Két idegen arab, ha összetalálkozik a nagy idegenben, úgy segítik egymást, mintha testvérek lennének. Lengyelek, litvánok szintén.

Én pedig szívesebben dolgoztam volna 10 örménnyel is, mert ahol magyar volt, ott semmi más nem ment, csak hogy hogyan tudnak betartani egymásnak, ki mennyit keres és miért többet, hogyan lehetne kihasználni a másikat.

Hogy jót is mondjak, az élet folyása és hangulata teljesen más. Csupa jókedvű ember van az utcákon, többségben mindenhol kedvesek egymással és viccelődnek.

Nagyon jól írta le valaki, hogy van egy „üvegplafon”, amibe viszont hamar bevered a fejed. Sorban álláskor is mosolyognak az angolok, nem tolakszik senki, elsütnek egy-egy tréfát, kedvesen szolgálnak ki, de ennyi, többre nem vágynak és nem kérnek senkiből, nehezen lehet megbarátkozni bárkivel is.

Mikor hazajártam, láttam a kontrasztot, ez kezdte megváltoztatni a hazámról a képet bennem. „Angol fejjel” mindenki frusztrált, ideges, bunkó, tolakszik, valahogy mintha depressziós lenne az egész nemzet.

Végül két és fél év után eljött a nap, összegyűjtöttem mindent, amire szükségem volt, és repültem haza. Szívvel, lélekkel, boldogan.

Magyarország jó…

Megtaláltam a számításomat, szinte hihetetlen volt, ahogy napok alatt minden valósággá vált, amiért hajtottam. Egy hét múlva már megvolt a saját lakásom és az álomkocsim, még beköltöznöm se sikerült teljesen, mire meglett az új munkahelyem.

Azóta semmire sem lehet panaszom, jól keresek, kényelmesen élek, sokan megirigyelnének, és meg is teszik. Normális minőségben fenn tudom tartani az életem, legtöbbször még így is marad valamennyi a kasszában. És megint jön, hogy „de ennyi”.

…és rossz oldalai

Két éve vagyok itthon és újra azt érzem, hogy még mindig több van bennem, én még nem bírok leállni, harcolnom kell, de itt nem lehet. Megkötik az emberek kezét mindenben. Ebben az országban semmi sem úgy működik, ahogy kellene.

Hihetetlenül túlbonyolított bürokrácia, beteg társadalom, ismerősi körök és érdekek hálója az egész ország. Én is köztük élek nap mint nap és velük állok a bolti sorban.

Azon kapom magam, hogy kezdek ugyan olyan türelmetlen és ideges lenni, mint mások, ami „angol fejjel”, kéthetes itthon tartózkodás alatt taszító volt. Rossz látni az emberek nehéz körülményeit, ami körbe vesz, ez nem olyan dolog, amit nem viszel magaddal a hangulatodban.

Itt nem tudsz elkezdeni egy vállalkozást, mert ellehetetlenítenek. Itt nem lehet előre jutni becsületes munkával, mert hiába vagy te alkalmas, vagy dolgoztál meg érte, csak az számít, kinek van ismerőse. Esetleg ki a legnagyobb ribizli és „küzdi fel magát”.

Külföldön megbecsülnek a kemény munkáért, itt szinte hátrány, itt csak a puncsolás számít. Kint is volt dolgom az egészségüggyel és őszintén szólva hiába van benne sok pénz, rém gyenge az ellátás színvonala. De ami itthon van az elképesztő.

Egyetlen orvos tartja a szakrendelést a sebészeten, de ha a mentő behoz valakit, abba kell hagynia és fel kell mennie műteni órákra, mert ő van egyedül. Így nem halad a rendelés. Még fizetsz is az orvosnak, és még így is 5-6 órákat kell várnod. Mi van azzal, aki fizetni se tud? Régebben azért ezek a dolgok nem így mentek. Kezd egy afrikai ország szintjére süllyedni ez a régió.

Még mindig fiatal vagyok, messze van a harminc is, ezért elgondolkodtam. Az embernek soha semmi nem elég. Boldog vagyok, és sokkal előrébb tartok az életben, mint azt gondoltam volna pár éve. De ha le akarnám cserélni a lakást egy kertes házra, az itthon meddig is tartana?

Ha becsületes munkával szeretnék érvényesülni, az itt miért nem megy? Vajon újra nekivágjak most már egy teljesen másik élethelyzetben a világnak, vagy elégedjek meg azzal, hogy megváltoztattam a lehetőségeim, és maradjak a fészkemben? Mit gondoltok, határátkelők?”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr427244243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Elliot 2015.03.07. 01:08:54

@geegee: Evente eleg sok emberhalal van a medvek miatt. A legremesebb amit a teven lattam, fennt Wyomingban egy 10 fos turista csoportot kalauzolt egy park ranger, az emberek leultek egy kis bokros, fas tavacska partjara pihenni, a vezeto odebbment valahova amikor elojott a vizbol vagy honnan egy barnamedve, nekitamadt az embereknek, megolt egy not, a segitsegere bottal sieto ferfit, meg kettot csunyan megsebesitett mire a vezeto rohanva elokerult a kiabalasra, a medve meg eltunt. / Kesobb levadasztak mert olyan allat nem maradhat eletben aki egyszer mar tamadott meg embert mert ugy hiszik hogy megcsinalja legkozelebb is,
A turistano megoleset, szetpeteset latta a 12 eves kisfia aki vele volt, na kepzeld csak el!
En erdoben kizarolag csak a medvektol felek, de toluk aztan nagyon!

Herr Géza 2015.03.07. 01:09:20

@geegee: Ja, ez ilyen nagyon fiatal szerelmeseknek való... Csak minimálisan több komfortot biztosít, mint a sátor. Ha nem a magasított tetős, akkor fel sem tudsz benne állni, klotyó+fürdő sehol, este az ágyazáshoz ki kell pakolnod a cuccot (hova teszed?), mindehez képest még használtan is rohadt drága. Akkor már inkább a sátor....

blackhairlady 2015.03.07. 01:10:37

@geegee: ezt en is lattam nem olyan regen:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:12:23

@P.Elliot:
Csak úgy kiválasztottam Dél-Dakotát keresztbe:

https://www.google.se/maps/dir/44.5404192,-104.0266018/43.6567916,-96.8195709/@44.0501629,-102.7830689,7z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e0

Majdnem 700 km.Ezzel szemben Svédország 2000 km É-D-i irányban...

P.Elliot 2015.03.07. 01:14:03

@geegee: De igen, elirtam, valamivel tobb mint 3 es fel liter.
Ami a tavolsagokat illeti, azert ti egyik orszagbol a masikba szepen atrepultok amig itt ha pl. Innan Key Westre akarnek menni az 3-4 nap csak odaerni es nem sokat lazsalnek az uton! 3-4 nap alatt egeszen sokfele el lehet menni europaba. Kozel vannak az orszagok egymashoz.
Nyaron megyunk Montanaba. Ki sem merem szamolni hogy kocsival mikor erunk oda es meg megyunk tovabb is.

blackhairlady 2015.03.07. 01:14:48

@P.Elliot: nem tudom mennyiert lehet tele tankolni. Meg van jo par evunk kipuhatolni a reszleteket:)
Mi mindenkeppen a truckot vontatnank az rv_val, igy lehet normalisan is mozogni a varosokban. Egyebkent sokat latok a walmart, kroger es hasonlo nagy parkolokban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:15:17

@P.Elliot: Rettenetes lehetett.Itt is volt, hogy fent a Spitzbergákon odament valami dinka tinédzsercsapat, hogy néééd mán, jegesmaci, de cuki; oszt az egyiket széttépte az a terminátor...
Aki ott kimozdul, puska nélkül egy lépést se tesz.

A barna be tud menni a házakba is, ha akar?

M. Péter 2015.03.07. 01:17:57

@macamuca [IHUN]: Nem vonnak el egy kicsit túl sokat? Minimálbérnél az adó és a NI együtt kb. 10% kellene, hogy legyen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:18:40

@Herr Géza: Nekünk spec elég lenne... :D Két felnőtt és egy négyéves.Nem vinnénk a fél házat magunkkal, vagy húznék egy utánfutót.Rohadt drága használtan? Szerintem 1-2 millió forintból lehet már kapni.
Vagy olyat, ami ilyen Transit/Ducato stb alapú és a sofőrfülke fölé fölkúszik a beltér, azok már 5-6 személyesek, tehát 2,5-nek egész kényelmes lehet.Na mindegy, különböző igényeink vannak... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:20:18

@blackhair-lady: Gold Rush vagy mi a címe...sajnos csak ritkán kapom el.

P.Elliot 2015.03.07. 01:20:49

@blackhair-lady: Nem tudom hogy akarnek-e? Eloszor berelve kene kiprobalni. A ferjem meg szereti a hotel kenyelmet, azt hogy mindig mas, en meg utazasnal otthon hagyom a fakanalat meg a takarito eszkozeimet, a lakokocsiban megtalalnam...

Herr Géza 2015.03.07. 01:24:15

@Herr Géza: Megnéztem, a csont alapváltozat a magasítható tetővel és a mini-konyhablokkal 55k €-től indul.... De pár extrával, állófűtéssel, dízelmotorral már 70k-nál jársz. Ellenben szinte az egész autópiacon az egyik legkisebb értékvesztésű járgány, ami csak azért rossz hír, mert még 10+ évesen is 20-30k-kat kérnek érte.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:24:43

@P.Elliot: Ne csináld ezt...Nálatok nincs repülő?
Nállatok meg az államok vannak közel egymáshoz...szorosan egymás mellett vannak.
:-))))))))))))))))))))
Ne vicceljünk már, egy valami számít, hogy hány kilométer/mérföld a táv.Hogy közben hány országon, államon mész keresztül, az a kutyát nem érdekli...
:-))))))

A Portó-Moszkva távolság simán van akkora mint a 66-os út hossza.Vagy Norvégia tetejéből menni az olaszok aljáig...
Irány a maps.google.com és lehet húzkodni, nagyítani...

P.Elliot 2015.03.07. 01:26:58

@geegee: Hat itt New Jerseyben vannak erdok, az eszaki reszeken medvek is, sot ahol lakom, innen talan 3 kilometerre kijott az erdobol egy medve, beverte az uveg teraszajtot es bejment bar ezt a rendorseg ketsegbevonta, valoszinu hogy csak az ajtonal motozott amikor a hazigazda lelotte, tehat nem onvedelem, ezert meg is buntettek de gondolom neki megerte a cirkusz hogy szinte fotelbol vadaszott. De itt ilyesmi ritka, tul surun vannak a varosok. A hazam mogott nekem is keskeny erdosav van, affele valaszto vonal a ket utca kozott de szeles, vannak benne ozek, roka, mosomedve, vadpulyka is neha. Medvet meg nem lattunk de oriasi lenne!

Herr Géza 2015.03.07. 01:29:08

@geegee: 1-2 millió HUF-ból? Olyan 20-30 éveset igen. :d

P.Elliot 2015.03.07. 01:33:34

@geegee: Nem repulozok! En szeretek autoval jarni, nezni az utat hogy hogy jutok el odaig. Es persze utkozben is megallni, nezelodni..Nem egyszerre fogjuk levezetni. Dakotaig mar eljutottam, most is arrafele megyunk de lejjebb valamivel bar oda is visszahuz a szivem.
Jovore meg Kalifornia lesz az uticel, szinten kocsival, arra azert legalabb ket honapot szanok vagy tobbet. A Montanai is lesz masfel honap vagy tobb mert persze mindenfele megallunk. Idonk van nyugdijasok vagyunk, majd a hazahuzo ero, egy teljesen elrontott macska aki sirankozva kovetel minket majd var egy kicsit.

P.Elliot 2015.03.07. 01:34:15

@geegee: Igen, az allamok szorosan vannak egymas mellett de nagyok!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:34:42

@Herr Géza: Itt is ilyesmiek az árak.Persze miért is térnének el.Csak az a baj, hogy ennyiért már lakást is lehet kapni.És nem csak a tajga közepén...Szóval újonnan nagyon kevés embernek lehet opció.

www.blocket.se/stockholm/VW_Caravelle_Westfalia_1986_boinr__forhojd_59017631.htm?ca=11&w=1

Viszont itt van egy ilyen, nem mai darab, de "csak" ötezer ojró, és 150 ezer km van benne, konyhája van, nyilván nem nagy, de főző, meg hüttő, külön elektromos rendszer, stb.Nekünk bőven jó lenne.Bérelni meg olyan 5-700 euró egy hétre egy ilyen, vagy kicsit nagyobb.Plusz takarít(tat)ás.Vagyis pár bérlésből kijön a vételár is.Ezért szar itt bérelni bármit is... :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:36:59

@Herr Géza: Ott van a linkben, igen...De most még mindig olcsóbb "kicsivel", mit egymillió euróért egy olyan busz, nem?

Akinek meg derogál, az vehet drágábban is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:38:47

@P.Elliot: Jó, oké.Én csak aszontam, hogy ha itt repülőt nézel, akkor ott is nézd azt, illetve autót autóval hasonlíts.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:42:40

@P.Elliot: Jó, akkor még egyszer: te aszontad, hogy az amerikai államok nagyobbak, itt Európában kicsik az országok.Erre linkelem, hogy egy találomra kiválasztott Dél-Dakota legnagyobb hossza is csak hétszáz kilométer, ezzel szemben Svédország hossza kétezer kilométer.Akkor hol nagyobbak az országok??
Európában...
:-)))))))))))))))))))))

Tehát marhára nem vagyunk könnyebb helyzetben az utazást tekintve.És még több nyelvet is kell tudni útközben...
Amúgy én is sokkal inkább autózok, pont azért mert lehet nézelődni, megállni menet közben.De van, amikor a sebesség fontos, két nap vs két óra...

P.Elliot 2015.03.07. 01:54:26

@geegee: Ja, meg a repulo ellen szol az is hogy ahova megyek autot kell berelni, nem tudok csak keves cuccot vinni a repulon. Itt meg bevagok mindent amire gondolom hogy szuksegem lehet, altalaban az egyharmadat sem hasznalom de hatha kell...
Szoval maradok a kocsinal. Talan a vonat sem tul rossz hiszen abbol kilatni hogy merre megyek!
Megyek mert kezdodik a teveben valami amit meg akarok nezni. Mindenkinek jo ejszakat!
Ha unalmas lesz akkor visszajovok, hehehe..

Herr Géza 2015.03.07. 01:54:36

@geegee: Az egyik itteni nagy portálon a legolcsóbb példány 5800 €, 1986-os, 280 ezer km-rel, műszaki nélkül, és gyakorlatilag egy roncs.... A következő darab már 7000€, 95-ös, és 356k km van benne és szétlakott. Az első, amibe esetleg a képek alapján be is másznék, az 8500€, 93-as, csak (!) 200k km van benne, de 78 LE-s szívódízel "hajtja"... :D Na ennyit a romantikáról....
Na meg: a lenti ágy 110 cm széles, azon hárman még a picivel sem igen fértek el. A tetőn lévő kutyaólban is van még egy ágy, de olyan erővel alhatsz akár a kocsi mellett egy sátorban is, abba még könnyebb is bemászni, no meg onnan kijönni.
Messziről lehet, hogy jó buli, de az ördög a részletekben bújik meg...:)))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:56:28

@Herr Géza:
Aki meg ilyen hótt igényes, hogy derogál a Caravelle, vagy a Transit, annak egyértelműen szálloda kell.A kempingezés nem arról szól, hogy lukszusak a körülmények.Meg ha az is baj, ha ki kell menni a kemping vécéjébe, tusoldájába, akkor pláne.Ráadásul cserébe a kemping tusolóépülete mennyivel tágasabb, mint a drága lakókamioné...Futkározni is lehet benne... :-)))))))
Meg, hogy épp csak jobb mint a sátor...Persze, az az épp csak jobb azt jelenti, hogy nem kell felverni, meg lebontani.Mondjuk esőben...Ég és föld, mint a geológia-teológia.
De mindegy is, télleg különböznek az igényeink...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 01:57:18

@P.Elliot: ezekkel egyetértek én is.Jó éjt én is megyek lassan.

blackhairlady 2015.03.07. 01:59:59

@geegee: igen, az az, a ferjem szokta nezni idonkent, akkor en is elcsipek reszleteket belole.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 02:00:24

@Herr Géza: Oké, rendben.Én nem akarlak meggyőzni.
Nekünk az egész ott dől meg, hogy tárolni nincs hol, egész évben parkoltatni pénzért az q drága.Bérelni meg szintén, ráadásul pár bérlésből meg is lehetne venni.De akkor meg megint a tárolás, szervizelés.Szóval valszeg egyszer-kétszer kipróbáljuk, de sajnos maradni fog a szállodázás, a kurvaszar ágyakon... :-((

Herr Géza 2015.03.07. 02:00:40

@geegee: Hát a helyedben én inkább megbuggyantanám a V70-est a cuccal, a tetőboxba a 200-300 €-ós kacsalábon forgó sátor és uccu....:))))

blackhairlady 2015.03.07. 02:02:17

@P.Elliot: hat ott muszaj lenne megtalalnod ha ott is elnel:)
En nagyon birnam, de csak ha lenne internet, anelkul egy tapodtad sem mozdulok:)))

blackhairlady 2015.03.07. 02:04:43

@P.Elliot: gegenek igaza van abban, gogy a 3000 km europaban es amerikaban is ugyanannyi:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 02:07:36

Meg a nagy dögökkel az is a bajom, hogy kell rájuk C-D...Zs kategóriás jogsi, és sajnos az sincs, és nem is kerül csak úgy hipphopp a semmiből.És összegre se kevés.
Ááá, hagyjuk is, álmodozás az élet megrontója, vagy valami ilyesmi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 02:10:09

@Herr Géza: Eddig ez volt, tetőbox nem kellett még nyaraláshoz...Aludni még nem sikerült benne, bár egyszer terveztem már... :D De nem okozna problémát, maximum a fázás, ha nem nyár van épp.De asszonyt, gyereket is benne altatni, na az már úgy kicsi volna.

Herr Géza 2015.03.07. 02:18:21

@geegee: Félreértés ne essék, dehogy derogál. Csak ugye öreg csóka vagyok, már kipróbáltam sok szart. A lakóautózás abban a kategóriában, amit meg tudok fizetni, nem volt akkora durranás, mint amit vártam tőle (az a milliós dög, az csak a "ha nyernék a lottón" kategória, annak is hülyeség, mert akkor ugyanazt, amit be akarok járni megtehetném egy tényleg fasza autóval, a legjobb szállodákban lakva..)
Dehogy derogál a kempingklotyó. Csak ha már ahhoz vagyok kötve, akkor minek a lakóautó....
Ha meg érzékeny vagy az ágyra, na akkor végképp nem ezek valók neked. Egy 5 cm-es szivacs (több párnából...) a kemény kocsipadlón ? És a nagyobbak (Ford, Fiat, Peugeot-bázis) "rendes" ágya is csak annyiban jobb, hogy az 5-cm-es szivacs egy darabból van. Igaz ott már van hely, ha akarod beteheted helyette a saját otthoni matracodat is.
De nem akarlak én semmiről lebeszélni, próbáld ki és majd meséld el milyen volt :D

adg 2015.03.07. 04:04:33

@geegee: versenyezzunk, hol nagyobbak az allamok, orszagok? :))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.03.07. 04:09:20

@Din Serpahis: A 2.-ra mondta azt a férjem, hogy ebben ne legyünk olyan biztosak... a "mäst igen" utän jöhet ez is. :-(
@tildy[UK]: (belvärosi) Häzat is. :-(
(A mai összes hozzäszoläsoddal annyira, de annyira egyetértek!)
@maxval bircaman szerkesztő: Normälis bérlakäsnäl pedig az van, hogy tök mindegy, hogy ementälit csinälsz-e a lakäsbol amig ott laksz. A lényeg az, hogy ugy add ät, ahogy ätvetted! ;-) (A nyilvänvalo normälis "lelakäst" add még hozzä.) Normälis szerzödéssel, normälis föltételekkel.
Amugy meg. A bérlakäsnäl fizetsz a lakhatäsért. Cserében ez a lakhatäs biztositva van. Ha bärmi történik, kisujj eltart, föbérlö tärcsäz. Mert neki kutya kötelessége az önhibän kivül elromlott dolgokat a lehetö legrövidebb idön belül kicserélnie. Söt töväbb megyek. Van még olyan "csoda" is, hogy ha valami kär ér, akkor bérleti dij csökkenést is kérhetsz arra az idöszakra.
Na ez az, ami hiänyzik Mo-rol. És szerintem addig, amig a kint lévök haza nem mennek, és haza nem viszik ezt a bérlakäs kulturät, addig ilyen nemü vältozäs nem fog bekövetkezni a fejekben...
@ChristineK:
Te is mär nagyon "mäshogy" gondolkodsz! :-)
@pasztasuta:
OFF
Férjem "köszöni" a toszkänäs oldalt! ;-)
Lättad mära taggando-t? :-)
www.youtube.com/watch?v=WGTfZyjoTtk
ON
@Mirjam2: @P.Elliot: Most nézegettem Pesten lakäsokat... igény (férj részéröl) csak annyi, hogy az Oktogon-Nyugati környékén legyen. Nem akarok sopänkodni, de....kis tulzässal kb életünk végéig 5*-os szällodäban szällhatnänk meg ahänyszor Pestre esz minket a fene... (és kb ütöm a fejem, hogy 3éve nem vettük meg 10milläért az 1ik ismerösünk lakäsät, ami pont ott volt...)
A fiatalsäg meg azért nem megy ki @P.Elliot: , mert a többsége még mindig nem beszél nyelveket...és mert bexari, és jobb otthon anyu szoknyäja mellett a biztonsägban még 1szakmät meg még 1szakmät, meg még 1szakmät tanulni...
@Zka: Hät na...azért Szegeden is el vannak szaladva az ärak... (igényesen fölujitott... brrrr) Volt munkatärsaméknak volt älmuk a tanya. Kimentek hajora (2000-es évek eleje), összegürizték, kipofoztäk, és 1x amikor dolgozni voltak minden mozdithatot elvittek belöle. A romantikus tanyaélet ezennek szertefoszlott näluk és visszaköltöztek a värosba.
@Sanz: +1
@GERI87: +1 Ritkän järsz erre, de mindig olyan jokat irsz!
@Dragonlady (Bp, Hun): Nem csak ott. ;-)
@diggerdriver: :-))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.03.07. 04:23:05

@geegee: Elöször a motoros jogsi! ;-) Aztän vehetsz egy oldalkocsis motort is akär. :-)))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.03.07. 08:25:44

@Naschkatze (Mostindien / CH): van azért élet a tanya és város között is - mi gondolkodtunk, hogy kimegyünk a város szélére (Deszk, Dorozsma, Baktó, Szőreg pl) kertesházba és esetleg még kis fóliasátras növénytermesztést is bevállaluk. Így a város is közel marad meg a nyugis vidéki jellegű élet is megvan.

Recepcios lány 2015.03.07. 08:46:01

@geegee: koszi, rajta vagyok :)
Amugy ha latsz ilyen lusta halasz mackot csinalj videot es toltsd fel a YouTube -ra :) vagy van mar ilyen? Nagyon kivancsi lennek ra :)))

kék madár 2015.03.07. 08:46:26

@maxval bircaman szerkesztő:
"Oké, van ilyen is, ez a bérlakás speciális verziója, de a világon nem ez a jellemző."

hol nem ez a jellemzo? Osszevissza minden alap nelkul dobalozol hulyesegekkel. Tenyleg faraszto, hogy ennyire tajekozatlan vagy es teleszorod az agyszulemenyeiddel a blogot.

Eszmeletlen faraszto amit muvelsz,olvashatatlanna teszel ertelmesnek indulo beszelgeteseket. Lassan mar hetente egyszer se nezek ide, mert folyamatosan tonkreteszel mindent ezzel a teljesen alaptalan liberalis fasizmus baromsagaiddal

Álom Polgár 2015.03.07. 08:46:56

Jó a cikk, nagyon reális.
A végére feltett kérdésre az a válasz, hogy értékeld a kinti és az itthoni élet adta lehetőséget és válaszd azt ami neked a legfontosabb.
Még innen a harmincon tied a világ.
Viszont ha nincs több benned mint, hogy kuli legyél valahol, az lehetsz itthon is. Ezen a színvonalon.
Én soha nem voltam kinti munkavállaló, de járok külföldre eleget néha életvitelszerűen, főleg Ausztriába.
Ugyanaz a távolságtartás mint amit leírtál, csak tréfa nincs, de nem is barátkozni járok ki.
Olyan mintha egy burokban lennének és ez jó nekik.
Én már nem is üdülni megyek ki, hanem "rezgésért". Azért ezek hozzánk képest szabályozott társadalmak. Még a bevándorló sem hőbörög, normális az élet más a tempó, amit hamar átvesz az ember.
Érdekes amikor hazajövök napokig eltart amíg a hazaihoz hozzáedződöm és mondjuk kocsival leszokom az előzékenységről. Bunkók vagyunk és az utánunk jövő generáció sem lesz jobb sőt inkább....
A magyar sajátos népség. Rengeteg negatívummal. de színes, van humora odamondogat, mindenről van véleménye amit sokszor agytalan hirtelenséggel belevág mások arcába megsért másokat. Nem tiszteli magát eléggé, nem tiszteli embertársait. Hagyományos értelemben nem nyugati embertípus, de nem és keleti valahol a senki földjén.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.07. 08:47:21

@Naschkatze (Mostindien / CH):

"amig a kint lévök haza nem mennek, és haza nem viszik ezt a bérlakäs kulturät"

Téves hozzáállás.

Ha a magyar bérlakások bérleti díja felmegy nyugati szintre, akkor lehet minden ilyen kellék. De jelenleg vedd észre, hogy többszörösen olcsóbbak.

Vedd észre szintén: az általad említett plusz szolgáltatásokat a nyugati bérlő busásan MEGFIZETI az árban. Tehát nem arról van szó, hogy a nyugati bérbeadó egy áldott, égi lény, aki ingyen mindent megad bérlőjének.

Amit írsz az kb. az, hogy bemész a sarki büfébe és hiányolod, hogy nincs ott frakkos pincér,

jog-ász 2015.03.07. 08:48:56

lehet a posztoló depressziós, mert sehol nem érzi jól magát.
ha lehetne választanom az angol romantikus kisváros-ahol az idegeneket fenyegetik, nem nézik jó szemmel(lehet mert ott is a családi baráti köteléknek azért van jelentősége?)-vagy itthoni családi baráti kötelékeim között, nem gondolkodnék sokat.
én itthon is ismerek boldog embereket, családokat, a hely sztem tökmindegy ebből a szempontból. lehet a személlyel van gond.
lehet nem ide oda kellene ugrálni mert könnyen gyökértelenné válik az ember 40 éves korára, hanem találd ki magad, épitsd fel magad, tanulj, csinálj egy ívet az életedben akár itt akár ott.

nyuszigonosz 2015.03.07. 09:28:40

@geegee: Na látod ez már jó, mert ezzel lehet kirándulni ugyanúgy, mint otthoni napi használat - munka, bevásárlás ilyenek.

A nagyobb lakóautókkal csak egy baj van: ha bérled - nem olcsó.
Ha megveszed - még drágább, mert müszaki, adó, biztosítás és még valahova állítani, ha éppen nem kirándulsz vele.

Muscari 2015.03.07. 09:53:18

@Dragonlady (Bp, Hun): várjál, azzal mi van, akinek van is lakása meg bérel is? Tiszta skizofrén állapot :-)

Muscari 2015.03.07. 10:06:03

@macamuca [IHUN]: teljesen igazad van, mucus, csak a 130 font az bőven több, mint 20000 Ft, amiről Fruka írt. Atöbbivel maximálisan egyetértek.
Én egyébként egy hónappal előre megvéve 70 fontot fizettem, hétfői indulás, vasárnap vissza.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.07. 10:06:55

@blackhair-lady:
A tank az más műfaj.
Mondok egy példát.
Hogyan határozod meg hogy egy munkagépnek melyik az eleje?
Gondolj bele látsz gy munkagépet és a markoló része jobbra van.
Aztán a kezelő fordul 180fokot és a markoló gém balra áll.
Melyik a gép eleje? A felső, forgó rész határozza meg vagy az alsó lánctalpas rész?
A gép elejét-hátulját mindig a lánctalpas alsóváz helyzete határozza meg.
Na de honnan tudom melyik az eleje vagy a hátulja?
A lánctalpat egy fogaskerék hajtja. Mi csillagkeréknek nevezzük.
Kivétel nélkül MINDEN munkagép csillagkereke HÁTUL van.
Miért?
Azért mert a hátsó hajtás a lánctalp alsó talajon lévő ágát húzza vagyis a feszes ág az alsó. A biciklin mivel a hajtott kerék az első lánckerék, ott a feszes ág a felső.
A munkagépeknél elvileg, hangsúlyozom elvileg ha az első része hajtana akkor úgy mint a biciklinél az alsó ág lenne a laza ág és gyűrődne a talajon.
Viszont mostmár a korszerű gépeknél olyan láncfeszítő mechanizmus van hogy mindegy melyik része hajt.
Biztonsági okokból van egységesítve a hátsó hajtás.
Mielőtt beülök a gépbe ránézek a csillagkerékre, tudom hogy ha a karokat amik a meneteléshez vannak előre tolom akkor előre indul meg a gép vagy hátulra.
Ha nem érted szólj elmagyarázom képekkel.

Muscari 2015.03.07. 10:08:13

@macamuca [IHUN]: bocsi, most látom, hogy Aberdeen - ből indulsz, el is felejtettem, hogy onnan nincs közvetlen járat :-)

Muscari 2015.03.07. 10:15:59

@Zoole[uk]: az a baj, hogy a full time sem mindig jelent 40 órát, 32 følött már annak számít. Tudom jól, az előző helyemen nekem is 32 órás szerződésem volt, persze a legtöbbször többet dolgoztam. Most heti 38.5 órára vagyok bekalibrálva, az már nagyon jó.

A legtöbb helyen meg manapság már nem is garantálják az órákat, a McDonald's - ban sem pl. Ha kevés a vásárló, simán haxalüldik az embert korábban.

SzZoole 2015.03.07. 10:23:28

@Muscari: Persze,hogy nem ismerem jol a regi munkahelyed,hiszen majdhogynem kollegak voltunk:)
Nekem eddig csak 2 munkahelyem volt es mindkettonel volt lehetoseg akar heti 60 orakat is dolgozni off nelkul.

tanato 2015.03.07. 10:33:26

@Zka: Ha közel van a tanya a városhoz és még betonút is van,az már nem a hagyományos értelemben vett tanyavilág,az már majdnem kertvárosi régió ahol a világon mindenütt szeretnek lakni az emberek.Ennek megfelelő az ára,értéke is az ilyen háznak.
Van azért sajnos hagyományos értelemben vett tanyavilág is messze mindenütt út és áram nélkül,méghozzá eléggé kiterjedt.De jellemzően ezekben már nem mezg.termelők laknak hanem kis részben már munkaképtelen nagyon idős emberek és egyre több fiatal nagycsaládos képzetlen tanulatlan lumpen rétegek,/akik kiszorulván a városokból a közművek nemfizetése miatt /segélyből és kisebb nagyobb mezei lopásokból,orvvadászatból,erdei tüzifalopásból stb. élnek.
Rengeteget járok munkám során ilyen helyere.Egy hete éjjel egy ilyen lumpen családnál befulladt egy öreg, és mi meg beragadtunk a sárba,a tűzoltók húztak ki,meg ők gyalogoltak be két km.t hordággyal kihozni az öreget,mert a tűzoltóautó sem tudott tovább menni a mocsras úton.

marczy 2015.03.07. 10:37:51

Az angolszász kultúrában papolnak legtöbbet a rasszizmusról, hogy az rossz stb. és közben meg a posztból ítélve ők maguk a legrasszistábbak. Borivás, vízprédikálás. Most teljesen mindegy, hogy bőrszín vagy származás alapján. Tetszettek volna Magyarországot helyzetbe hozni 1989 után. Nem tették. Hát egyék meg, amit főztek.

Muscari 2015.03.07. 11:13:22

@Zoole[uk]: sajnos nem mindenhol vagy nem mindig van erre lehetőség. Nekem most szerencsém van, itt is túlórázhatok, szoktam is. Mondjuk nem 60 órát :-)

steery 2015.03.07. 11:18:57

A cikkíró jól látja a helyzetet. Magam is ezt tapasztaltam, mikor egyszer kimentem 10 napra kirándulni Olaszországba. És megdöbbenve szembesültem a ténnyel, hogy ott senki nem ideges, senki nem stresszel, senki nem siet, mindenki kedves és előzékeny, megértő és türelmes. Mintha minden rendben lenne az életükben. Egyszóval normálisan viselkednek, ahogy az Magyarországon nem szokás.
Hamar megszoktam ott. És kész rémálom és kiábrándulás volt visszajönni ide és újra szembesülni azzal, hol is élek, hogy is élek. De aztán aklimatizálódtam és visszaszoktam ebbe a szarba és most már alig tűnik fel. A nyomort is meg lehet szokni, főleg ha az ember nem lát mást maga körül. Ezért senkinek nem tanácsolom, hogy külföldre menjen, mert még elcsábul a jobb élet reményében. Aztán mi lesz itt? Kiürül az ország? Ez elég ciki. A magyarok tényleg egy másik bolygóról jöttek, ahogy azt a többi népek rebesgetik viccesen. Talán a pokolból...?

DieNanny CH 2015.03.07. 11:34:24

@maxval bircaman szerkesztő:

" "amig a kint lévök haza nem mennek, és haza nem viszik ezt a bérlakäs kulturät"

Téves hozzáállás. "

Félreérted. A bérlakás KULTÚRÁRÓL volt szó, nem az áráról.
Itt Svájcban egy lakás értékének 360-ad részét fizeted havi bérleti díjként.
A kultúrája olyan, hogy ha benne van a szerződésben, hogy minden hó 30-ig ki kell fizetni a bérleti díjat, akkor nem húzom el a következő hónap elejéig.
Vigyázok a lakásra, mintha az enyém lenne (gyereket nem engedem az ajtón hintázni, összekaristolni a parkettát, stb.) Ha valahogyan tönkretettem, vállalom a felelősséget, és kijavíttatom a saját költségemre.
A lakástulaj kultúrája: nem 1 hetes határidővel mondok fel a lakóknak (kivéve, ha tarthatatlan állapotot hoztak létre). Betartom a szerződés rám vonatkozó pontjait. Stb. Ezek mind olyan dolgok, amik még nagyon kevés magyar bérlakásnál találhatók meg.

pasztasuta 2015.03.07. 11:36:03

@Naschkatze (Mostindien / CH): még nem láttam, köszi, hát eléggé igaz amiről szól.
A toszkánás oldal alatt az ingyenes szabadtéri termálfürdőkre gondolsz? Ti voltatok már valamelyikben? Én csak a táj miatt szívesen megnézném, de persze autó nélkül elég körülményes sőt egyes esetekben gyakorlatilag lehetetlen.. :(

pasztasuta 2015.03.07. 11:41:16

@steery: Szerintem költözz ki Olaszországba, ne csak 10 napra menj kirándulni, el fogsz csodálkozni..

SzZoole 2015.03.07. 11:42:52

@Muscari: 60 órát en is ritkán dolgoztam annál a cégnél
70-80 volt a jellemző;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 11:43:03

@adg [Au, Darwin]: Nem, csak azt a kettőt említettem példaként.
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.07. 11:45:54

@Recepcios lány: Óóó, hát egy csomó természetfilmben szokott lenni.De gondolom a Tecsőn is van belőlük...

Muscari 2015.03.07. 12:13:08

@Zoole[uk]: gondolom mellette te nem főztél négy emberre meg takarítottál otthon meg hasonlók. Vagy igen? ;-)

Annyi munka már gyilkos, nem szabad hosszú távon csinálni, mert rámegy az ember egészsége.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.07. 12:30:59

@Muscari: akinek van sajat is meg berelt is, az szimplan burzsuj :-)

Herr Géza 2015.03.07. 13:17:48

@diggerdriver: Mit kell ezt cifrázni? Nézd meg hol a a piros meg a fehér lámpa. Na: a fehérlámpás az eleje, a piros meg a hátulja. Ugye-ugye...:))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.03.07. 13:21:16

@Muscari: miert,szerinted nálunk a szomszéd főz?
Hétközben en főztem hétvégén Judit
A takarítást a lányok végzik a házban a ház körüli munkát meg a fiúk
Nálunk nincs lusta ember:)))
A munkát ki lehetett bírni mivel legtöbbször hosszú tavokat mentünk igy simán tudtam aludni míg a sofőr vezetett
Nem volt valami nehéz munka es qrva jol fizetett.

GERI87 2015.03.07. 13:34:07

@diggerdriver:

"A munkagépeknél elvileg, hangsúlyozom elvileg ha az első része hajtana akkor úgy mint a biciklinél az alsó ág lenne a laza ág és gyűrődne a talajon."

Egy Izraeli páncélos (Merkava), orrmotoros és ha jól tudom elöl hajt.

i.imgur.com/Fjin1qs.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/MerkavaMk4_ZE001m.jpg

Fruka1 2015.03.07. 17:59:12

@Határátkelő: "Ne haragudj, igazán őszintén írom (csak már kicsit fáraszt), de te szoktad olvasni ezt a blogot? "Jó lenne már olyan posztot is olvasni, hogy milyen árnyoldalai vannak a kint létnek" - hány ilyen posztot mutassak? Miért nem lehet már megérteni, hogy vannak ilyen meg olyan történetek is? Amikor megjelenik egy olyan történet, amiben valakinek sikerül, akkor az a baj, amikor olyan jelenik meg, amiben nem sikerül, akkor meg az. Itt legyen okos az ember."
Igen szoktam olvasni és többé kevésbé kommentelem is őket. Elfogadom természetesen hogy vannak ilyen meg olyan történetek is, de a mélyrózsaszín beszámolók valahogy mindig kiverik nálam a biztosítékot, és az angol posztok esetében talán ez a több, de persze nem számoltam össze mielőtt még valaki leveszi a fejem. Én voltam már Angliában, láttam a béreket és az árakat , a megélhetést (London) és ezen tapasztalatok miatt írtam azt amit.
A Határátkelővel semmi problémám nincs és egy nagyon jó blognak tartom, ezt azért leszögezném!
Abban igazad van, el kell fogadni(nom) ezeket a beszámolókat is, bármennyire is úgy tűnik nekem, hogy az illető elhallgat bizonyos tényeket, más dolgokat pedig erősen felnagyít, kiszínez. Igyekszem ezután visszafogni magam........üdvözlettel: Fruka

Fruka1 2015.03.07. 17:59:30

@Zoole[uk]: "Na ez volt a mese.
Hany szamlat masoljak be neked arrol hogy £44 repkedek oda-vissza es az indulas elott 10 nappal veszek jegyet
Sot,2012 februarban £246 vettem jegyet 4 embernek oda-vissza,szinten 10 nappal az indulas elott."

Zolee, nem kell másolnod egyet sem. Én az alapján írtam le ezt, hogy felmentem a Pelikan.hu -ra, kíváncsi voltam hogy mennyi is az annyi.
Kb. majd 3 héttel későbbre kértem jegyet Budapest-London-Budapest viszonylatban(márc.19 azt hiszem) és a legolcsóbb amit dobott a rendszer az 67e HUF volt.
Lehet hogy Angliából ez olcsóbb, nem tudom. Itt nekem és akkor ennyi volt. Persze ez olyan járat volt ahol a bőröndért nem fizettem volna külön pénzt. Ennyit tudok elmondani ezzel kapcsolatban.

slowMotion 2015.03.07. 17:59:36

Valaki azt mondja már meg, hogy USA-ban mennyiből és hogyan lehet normális betegellátást létesiteni. Nem turista, hanem expat alapon, mondjuk nyugdijasnak, eletfogytiglan. Egyáltalán, szóbaállnak vele?

Fruka1 2015.03.07. 17:59:54

@macamuca [IHUN]: "Szoval, kiprobalva mondom, nem habostorta fenékig az itteni elet, de nagyságrendekkel jobb. Hogy aztán elhiszed-e, vagy inkabb megmaradsz a ketelkedesnel, a hitetlenkedesnel, no, azt mar te tudod."

Hogy az élet ott jobb, elhiszem ezt eddig is tudtam. Egy -két helyen jártam már, Japán , Ausztrália és még más országokban éltem rövidebb ideig.
Nekem a mélyrózsaszín dolgokkal van gondom, álomautó és lakás angol minimálbérből viszonylag rövid idő alatt, meg még sok-sok mindent idézhetnék, de nem teszem.
A repjegyes válaszomat néhány kommenttel előbb megtettem, most ide nem másolom külön. Lényeg az hogy én a Pelikán.hu-n néztem árakat, 67e Ft volt a legolcsóbb.

2015.03.07. 18:40:41

@Fruka1:
" Lényeg az hogy én a Pelikán.hu-n néztem árakat, 67e Ft volt a legolcsóbb."
Tavaly oktoberben 480 fontot fizettem ket szemelyre London-Budapest return jegyert, Wizzairrel.

P.Elliot 2015.03.07. 18:50:42

@Fruka
Nekunk az elso lakasunk egy 2 haloszobas, plusz ebedlo es nappali, konyha es furdoszoba volt, kereken 100 dollarba kerult, vizzel es futessel egyutt, csak a villanyt kellett fizetni, akkoriban annyit kerestunk fejenkent a ferjemmel hetente, tehat az egyikunk keresete ment a lakasra, ennivalora,kesobb auto fennttartasra, ruhazkodasra, a masikunk keresete ment a bankba. 6 honap mulva vettunk egy kifizetett nappali garniturat, es nem szedtuk ki a banbol a penzt ra, / kezdetben csak egy agyunk volt agynemuvel, nehany konyhaedeny, tanyer, ilyesmi, huto es konyhaberendezes vele volt a lakassal, dolgozni kozel gyalog jartunk.
! ev mulva vettunk egy uj Pontiac LeMans gyonyoru kocsit, 3 evi reszletre. Es azontul elkezdtunk szabadidoben kirandulni es utazni.
A bankban gyult a penzunk, kesobb a ferjem el tudott helyezkedni mernokkent, lett egy masodik kocsi, aztan haz aztan minden kocsi ettol mar keszpenzre lett veve, utaztunk, minden aldott evben, tamogattuk az otthoni rokonsagot, mindig megneztuk hogy mire telik hogy ne bontsuk meg az eltervelt penz gyujtest idosebb korunkra, kozben gyerek is lett, minek nevezzem ezt ha nem melyrozsaszinnek?
Legfokeppen ahhoz kepest hogy otthon hogy eltunk volna! Es nem piszkalt senki, vegig, de vegig, eddig a percig ahogy ezt leirom, boldogok voltunk, nyugodtak es megelegedettek pedig nem vagyunk gazdag emberek, ahhoz sokkal tobbet kellett volna dolgozni de nekunk a szabadido tobbet jelentett , de hidd el, jol megy! A nyugdijunk nagyon szep, jol meg lehet belole lenni, van hozza extra amit a vallalat adott kiegeszitonek, es a bankba levo penzhez nem szoktunk hozanyulni, nincs miert
Persze mi regen jottunk ki, 73-ban de aki most jott ki es ugy rendezi be az eletet ahogy mi tettuk az sincs olyan nagyon alattunk ma sem ha beosztassal el. En sokat de nagyon sokat koszonhetek ennek az orszagnak, es vegtelenul szeretem. Embereket is benne. Mindent! Most ezt miert szegyelljem?
Szoval hogy is van ez a melyrozsaszin dolog? Hogy nem hiszed el? Az mar a te bajod!

2015.03.07. 18:55:09

@steery:
"A magyarok tényleg egy másik bolygóról jöttek, ahogy azt a többi népek rebesgetik viccesen. "

" Enrico Fermi's answer to the question whether extraterrestrial beings exist: "Of course, they are already here among us: they just call themselves Hungarians."

blackhairlady 2015.03.07. 18:58:11

@diggerdriver: Koszi a kimerito magyarazatot, teljesen ertheto volt:) Minden nap tanul valami ujat az ember:)

SzZoole 2015.03.07. 19:34:20

@Fruka1: en meg tapasztalatbol írom
A tobb mint 5 évem alatt kb 60x repultem
Meg lehet hogy azert tűnik olcsobnak a jegy nekem mert fontban fizetem,nem tudom
Most néztem az árfolyamot £1= 424 Ft

micsoda? 2015.03.07. 19:41:56

Posztoló helyében, én mennék. Megküzdött a kinti létért, nem kell elölről kezdenie, ha itthon marad hosszabban. Aztán Angliában majd kiderül, hogy mennyire erős a honvágya, mert szerintem az van.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.07. 19:44:30

@Zoole[uk]: ezt egyébként kicsit irigylem, hogy Angliából csak így haza lehet járkálni. én 10 év alatt 2x jöttem vissza látogatóba 10-10 napra. soha nem volt különösebben honvágyam vagy ilyesmi, de olykor jólesett volna egy túrórudi vagy ilyesmi ;-)

SzZoole 2015.03.07. 19:48:59

@Dragonlady (Bp, Hun): en sem a honvágy miatt járok,hanem édesanyám miatt.A mai napig nembirja feldolgozni hogy eljöttünk

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.07. 19:52:16

@Zoole[uk]: értem. mindegy, hogy milyen ok miatt, a lényeg, hogy van rá lehetőség (anyagilag is jobban, meg belefér egy-egy hosszú hétvégébe), ha az ember bármiért haza szeretne menni többször. akár egy fogorvos, régi barátok esküvője, beteg családtagok, jogi dolgok rendezése, stb.

SzZoole 2015.03.07. 19:55:50

@Dragonlady (Bp, Hun): az biztos hogy lényegesen könnyebb
Luton csak 15 perc kocsival hozzánk es naponta 4-5 gép is megy haza

2015.03.07. 20:28:18

@Fruka1: En is meg masok is leirtuk mar hogy siman meg lehet sporolni 2-3 ev alatt annyi penzt Angliaban amibol egy kis lakas + hasznalt auto ara kijon Kelet-Mo.on, ebben semmi 'melyrozsaszin' nincs, ez egyszeru matek kerdese. A repulojegyet meg nem tudom milyen magyar weboldalon nezted, minden Angliaban elo magyar a Wizzair vagy az Easyjet oldalat nezi, 50 font korul siman lehet returjegyet venni ha elore foglalsz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.07. 20:30:25

@GERI87:
Igen, ezért mondtam hogy a tankok más műfaj.
A hátsóhajtás még abból az időből ered amikor a lánctalpnak nem volt rugós vagy zsírmunkahengeres feszítése.
Ma már mindegy lenne mint ahogy a hadiiparban mindegy is és mindkét megoldás gyakori.
A munkagépeknél biztonsági okokból maradtak a hátsóhajtásnál.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.03.07. 21:00:33

@maxval bircaman szerkesztő: Kisség fruszträlo, hogy nem és nem érted sokszor, hogy mit is szeretnének egyesek...tiszta szerencse, hogy @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: leirta, hogy mire gondoltam... Köszi! :-)
@Zka: Az mär, ahogy @tanato: is leirta idilli kertväros külsö. ;-)
Bakto és Petöfitelep mostanäban "nagyon menö". Szöreg (és Deszk is) haläl ha normälisan dolgozol. Nem tudom merre laksz, de reggel pl a régi hidon gyalog gyorsabban ätérsz, mint tömegközlekedéssel...és nekik még elsöbbségük van az autokkal szemben... :-(
@Álom Polgár:
"Érdekes amikor hazajövök napokig eltart amíg a hazaihoz hozzáedződöm és mondjuk kocsival leszokom az előzékenységről. Bunkók vagyunk és az utánunk jövő generáció sem lesz jobb sőt inkább...."
És miért szoksz le? Fäj elözékenynek lenni, vagy mi? Ha te ilyen vagy, ezt adod toväbb, akkor hogy värod el a következö generäciotol, hogy jobb legyen?
2hete voltam otthon, és béreltem 1autot. (Kis xaros VW up, csak a magyar rendszäm miatt lényeges) Összvissz 2db "negativ élményem" volt. Mind a kettö idösebb emberekhez kötödik. Az egyik, amikor elkezdett velem azért üvöltözni a faszi, mert nem tudott balra bekanyarodni, mert a mögöttem lévö auto teljesen rämtapadva elzärta a keresztezödést... a mäsik pedig, amikor sävot szerettem volna vältani, és miutän kiraktam az indexet a tata belelépett a gäzba, hogy ne tudjak bemenni elé...
@steery: Te melyik Olaszorszägban järtäl? Mert oda én is szeretnék eljutni! :-)))
@pasztasuta: Igenigen! :-) És ezért is köszi, mert még nem voltunk egyikben sem.
@Fruka1: Én keresönek a checkfelixet szoktam hasznälni. Ami a pelikänon 83596Ft az a checken 76264Ft...
@P.Elliot: Sajnos manapsäg kevesen vannak, akik igy tudnak sporolni. És még kevesebben, akik igy gondolkodnak, mint ti. Mindenhonnan az jön, hogy csak a legjobbat, mert megérdemled, ilyen-olyan 0%-os kezdötökés hitelek. Fogyassz, fogyassz, fogyassz, és räérsz késöbb is kifizetni... És mit gondol az 1xü ember? Hät nehogymär a szomszédnak is van, akkor nekem miért ne lenne (sokkal jobb, nagyobb, több)... :-(
Mär nem menö az, hogy legyél azzal megelégedve, amid van!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.03.07. 21:02:59

@Mirjam2: Sokszor a keresöoldalak jobb ajänlatot adnak ki, mint a wizz, vagy az easy (vagy amelyik tärsasäg az adott helyröl / -re repül) oldala. Érdemes elöször azokat végigböngészni.;-)

P.Elliot 2015.03.07. 21:05:10

@slowMotion: En Usaban elek de ezt nem tudom, sokmindentol fugg ! Itt laktal-e, legalisan-e, kidolgoztad -e a kotelezo nyugdij idot vagy sem, ha nem akkor mikor jottel vagy mikor fogsz? Annyi mindetol fugg hogy erre meg hozzavetolegesen sem lehet valaszt adni.

P.Elliot 2015.03.07. 21:24:33

@Naschkatze (Mostindien / CH): Nekunk nem volt tevenk egy evig mert nem vettunk, minek is, munka utan maszkaltunk, nezelodtunk, eleg teve volt az, beszelgettunk estente vagy uj baratokat latogattunk vagy ok minket. Vasarolni gyalog jartunk szatyrokkal, eleg messze de ott olcsobb volt mintr a kis boltokban es ugy ereztuk hogy azert van a labunk, Pesten is gyalog mentunk a piacra. Sok velunk jott magyarnak mar 2 honap utan volt autoja, kis tragacsok de jol futottak, mi ugy gondoltuk hogy kivarjuk amig normalisra futja, Engem nem erdekel hogy mi van a szomszednak es mit reklamoz a teve, a boldogsag nem ott keresendo. Mar regen megvehetek mindent amit ugy akarok, ha ugy erzem akkor meg is veszem de nem azert mert masnak is van.
Kepedj el, nekem nincs mobilom, a ferjemnek sem csak a vallalati amikor dolgozott, illetve van egy kartyas, filleres feltoltos kinnt a kocsiban, arra az esetre ha valami baj lenne az uton es kesz. Itthon itt van a vezetekes telefon arrol fogadok csak hivast, engem ne zaklasson senki es ne probaljon elerni barmikor es barhol, hagyjanak beken, hagyjanak elni. Megorulok amikor jonnek hozzank vendegek es itt csorog a telefon ott csorog, megall a bizalmas beszed, a humoros beszamolo mert valaki keresi az illetot, hat nem. Amikor valami vendeg vacsora van akkor mindenkit megkerek hogy hacsak nem nagyon fontos telefont var akkor zarja le a vacsora idejere, sosem felejtem el azt a halaadasi napot ahol a sok csorgo telefon tonkretette a szep osi unnepi hangulatot.
A lanyomnak persze van minden ujkori vacka de az mar az o elete...Annyit azert felszedett tolunk mar hogy beossza a fizeteset es ne toljon el mindent, egesz szep sajat penzzel rendelkezik mar.

pasztasuta 2015.03.07. 21:31:22

@Naschkatze (Mostindien / CH): Akkor örülök, van még azon a site-on sok érdekes cikk, aztán ha jöttök ide ahol "senki nem ideges, senki nem stresszel, senki nem siet, mindenki kedves és előzékeny, megértő és türelmes" akkor azért dobj egy emailt és esetleg összefuthatunk! ;)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.03.07. 22:45:42

@P.Elliot: Hät kepedek is (meg képedek is el)! :-) Mi eléggé magunknak valok vagyunk, igy a külsö hatäs lepörög. (Emiatt viszont néha akaratlanul is mi huzzuk a többieket :-( )
A férjem mesélte, hogy ö viszont fiatalabb koräban benne volt ebben a farokméregetös buliban :-), és hiäba tudta, hogy hülyeség, akkor is besétält pénteken a szalonba és azt mondta, hogy ez az auto kell nekem, hétfön hozom a pénzt.
@Taxomükke: Köszi! Kiprobältam, kissé döcögös, és nem tetszik a stilusa. (és a checken még mindig olcsobb a jegy, mint a sky-on. :-) )
@pasztasuta: Na mi van? Te is ätköltöztél a pärhuzamos univerzumba? :-)))

GERI87 2015.03.07. 23:00:05

@diggerdriver:

Afelett elsiklottam:)
De én is csak érdekességnek írtam, nem foglalkoztam vele hogy miért jó úgy...
Első hajtásnál a láncfeszítő hol van?
Magát a láncot feszíti a lánckeréknél vagy a futó görgőknél?

slowMotion 2015.03.08. 11:05:56

@P.Elliot: Konkretan ha valaki nyugdijaskent szeretne elni mondjuk Floridaban, hogyan oldja meg a betegellatasat?

P.Elliot 2015.03.08. 11:52:54

@slowMotion: Melyik orszagban laksz? Ugy erted hogy kulfoldrol akarsz Floridaba telepedni?

slowMotion 2015.03.08. 14:51:25

@P.Elliot: Mondjuk hogy nez ki ha valaki szeretne nyugdijas eveit napsutesben tolteni. Vagy maskepp megfogalmazva nem bizik abban hogy sokaig fog elni a hazai kozgyogyban ...

Fruka1 2015.03.08. 17:22:47

@Mirjam2: "En is meg masok is leirtuk mar hogy siman meg lehet sporolni 2-3 ev alatt annyi penzt Angliaban amibol egy kis lakas + hasznalt auto ara kijon Kelet-Mo.on, ebben semmi 'melyrozsaszin' nincs, ez egyszeru matek kerdese. A repulojegyet meg nem tudom milyen magyar weboldalon nezted, minden Angliaban elo magyar a Wizzair vagy az Easyjet oldalat nezi, 50 font korul siman lehet returjegyet venni ha elore foglalsz."

Kelet_Mo-on lakás, használt autó (a cikkben egyébként álomautó szerepel)......
Valóban , igazad van, a fent említett országrészben én is tudok már pár százezerért (is) lakást , sőt HÁZAT is, autót már százezertől.
Igen, hogy kinek mi a lakás fogalma, meg az álomautó is elég tág fogalom, nekem egy átlag lakás kábé 10-12 M HUF minimum, "álomautó" pedig egy ÚJ Astra,vagy ehhez hasonló, ami kábé jól felszerelve minimum 6 M HUF. Ez ha jól számolom 16-18 M HUF.
Kérdésem az lenne, angol minimálbérből kettő és fél év alatt össze lehet spórolni ennyit úgy, hogy közben élsz is és nem csak vegetálsz?
Repjeggyel kapcsolatosan meg már leírtam, de lehet nem olvastad, a Pelikan.hu-t használtam infó céljából, olyan járatra amire pótdíj nélkül is feladhatsz pl. 1 db bőröndöt. Ennek ára Budapestről 3 héttel előtte 67e HUF volt.

Fruka1 2015.03.08. 17:22:51

@Cascabel: "Tavaly oktoberben 480 fontot fizettem ket szemelyre London-Budapest return jegyert, Wizzairrel."
Háát, ez az....

NC lany 2015.04.21. 02:41:25

Milyen igazan csengenek a szavaid! "Itt nem tudsz elkezdeni egy vállalkozást, mert ellehetetlenítenek. Itt nem lehet előre jutni becsületes munkával, mert hiába vagy te alkalmas, vagy dolgoztál meg érte, csak az számít, kinek van ismerőse. Esetleg ki a legnagyobb ribizli és „küzdi fel magát”.

Külföldön megbecsülnek a kemény munkáért, itt szinte hátrány, itt csak a puncsolás számít."
En 2013-ban elhataroztam, hogy egy evet Mo.-on toltok a fiammal, csak azert hogy megismerje az anyja szulo orszagat. Micsoda remalom volt! Igen muszaj, hogy elmenekulj abbol az orszagbol! tobb mint 8 honap telt el miota visszatertunk Amerikaba de ugy tunik mintha csak napok teltek volna el. Az ido repul amikor boldog vagy! Nincs felesleges túlbonyolított bürokrácia, dolgokat egyszeruen, konnyen lehet elintezni, allami hivatalok tisztesseggel bannak az ugyfellel. Az emberek tobbsege tisztelettel banik egymassal, megbecsul. Minden kezdet nehez, de garantalom, hogy ha most megy vissza Angliaba egy teljesen mas tapasztalatod lesz. Nyelvi nehezseg -checked. Gondolom vinnel ki penzt magaddal, tehat teljes teljes penztelenseg- checked. Es most mar lenne arrol is tapasztalatod, hogy legrosszabb esetben mit varhatsz. Az elet rovid, es nem erdemes elpazarolni ott ahol semmi jo jovo nem varhat Rad! Garantalom. Sajat szememmel lattam, Mo. legalabb 40 evvel a nyugati vilag metalitasa mogott all. Es ezt tobb mint 20 eves tavollet utan kristaly tisztan lathato.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása