oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 19. 06:41,  Miért nem megyek vissza Magyarországra? 409 komment

2015. február 19. 06:41 Határátkelő

Miért nem megyek vissza Magyarországra?

Havi egymillió forintért sem mennék haza – írja Ádámnak írt válaszában Timi, aki eredetileg magánüzenetnek szánta írását, de aztán meggyőztem, hadd adjam közre, mert szerintem érdekes vitaindító lenne.

visszafordulni_tilos_jel.jpg

Mindenekelőtt emlékeztetőül pár részlet a három éve Angliában élő Ádám egy héttel ezelőtti posztjából: „Ha számot kell vetnem a londoni eredményeimmel (nem a munkát nézve), akkor azt tudom mondani, hogy valami itt sem stimmel; ugyan sokkal több barátságkezdeményt építettem ki (főleg munkatársakkal az első cégemnél, helyi politikusokkal, pár itteni magyarral, stb.), de úgy érzem, ezek megint olyan barátságok, amikkel hosszabb távon nem lehet számolni.

Szinte az összes ismerősömmel 1-2 hétre előre kell egyeztetni időpontot, van 2-3 óránk munka után és kész. Nincs az, hogy hétvégenként elmegyünk együtt valahova (vagy spontán, egy nappal előtte szervezve), nincs az, hogy közös nyaralást szerveznénk, esetleg akár valakivel olyan jóban lennénk, hogy lakótársak is leszünk.

A randizással ugyanez a helyzet; volt, hogy valakivel egyszer-kétszer tudtam találkozni, de nincs lehetőség arra, hogy szorosabb kapcsolat kiépüljön. (...)

Szerintem ilyen szintű magánnyal korábban nem is találkoztam; gyerekként és egyetem alatt mindig ott voltak a barátaim, a szüleim, a csoporttársaim, mindig volt valaki, akivel sorsközösséget alkothattam, és most először nincs ilyen, most először van az, hogy szinte csak magamra számíthatok. Ez egy olyan élethelyzet, amivel még nem találkoztam és ezért is tölt el szorongással a helyzet.”

Eddig tehát az emlékeztető részletek Ádám posztjából (a teljes írást ide kattintva tudjátok elolvasni), most pedig jöjjön Timi válasza!

„Az egész történetemet talán nem mesélném el, mert akkor már regényként is ki lehetne adni. Ha ezt mondjuk két évvel ezelőtt olvasom, egyetértek veled. Hogy azóta mi változott meg? Talán én magam. Jelenleg azon a ponton vagyok, hogy ha egy millió forintot keresnék otthon egy hónap alatt se mennék haza.

Az okok nagyon egyszerűek: ha hazamész látogatóba, mik is a tapasztalatok? Mindenki sír: akinek nincs pénze azért, akinek van, az valami másért, ha csak megjelensz egy boltban az angliai hozzáállásoddal (mármint amilyen az enyém legalábbis) mosolyogva, jót feltételezve, nem számolva a visszajárót, akkor totál hülyének néznek, összesúgnak mögöttem.

Amúgy az eladók hozzáállása is hagy némi kivetnivalót maga után, a vásárlás után még én érzem magam kellemetlenül, hogy minek is mentem be, maradtam volna otthon, éhen.

Kellemetlen szorítás a mellkasban

Szóval a depressziós légkör, ami körülvesz, és az, hogy úgy érzem, nem egy nyelvet beszélünk, továbbá, ahogy te is többször megemlítetted, mennyit keresel, ez az érzés, hogy bizonyítanod kell, hogy milyen sokra vitted, milyen ügyes vagy, ez a kellemetlen szorítás a mellkasban állandóan üldöz otthon.

Még ki sem értünk a terminálból, de a határőrök nézése vagy inkább lenézése, máris beléd oltja, hogy nem vagy elég, holott arról van szó, hogy ő nem elégedett ezért keménykedik. Otthon minden csak a pénzről szól.

Én is laktam Pesten és kb. állandóan halálfélelmem volt, mert egyes emberek üldöztek, hogy ugyan vegyél már tőlük pocsék minőségű zoknit... és ha nem... Kirángattak a telefonfülkéből, hogy most ő fogja használni, szó szerint.

Itt soha ilyen nem történt, rengeteg „rémtörténetet” hallottam, de soha nem láttam még senkit veszélyben és nem is tapasztaltam ilyet. Otthon azt mondják a rendőrnek, menj haza, hazamegy, te pedig jó nagy slamasztikában vagy.

Tehát a biztonság, a hozzáállás, itt sosem vagy kevés, az vagy, aki vagy és kész, talán ezek indoknak éppen megteszik.

A barátokról

A barátságra azt mondanám, hogy talán rossz emberekkel találkoztál eddig, vagy ha már elvárásokat írsz a barátsággal egy mondatba, az már nem barátság. Ez ilyen egyszerű.

Volt egy munkahelyem, bezárták, azóta kétszer költöztünk és 10 barátunk jött el segíteni arról a munkahelyemről is, pedig akkor már nem találkoztunk nap mint nap, és nem azért, mert azt várták, hogy majd fizetek érte vagy akármi, tiszta szeretetből.

Azóta is eljönnek meglátogatni, mert én nem vagyok túl mobilis mostanában, az egyik kifejezetten messze lakik, és képzeld el, elég gyakran meglátogat. Van olyan, aki már nem is Londonba lakik, és mégis be tud iktatni egy-egy látogatást.

A telefonbeszélgetések nagy része így hangzik:
- Szia, otthon leszel csütörtökön?
- Szia, persze.
- Akkor átmegyek.
- Gyere nyugodtan.

Én eleve úgy nőttem fel, hogy nálunk mindig egymásnak adták a kilincset, szomszédok, anyáék barátai, rokonok, mindenki szeretett nálunk járni. Ez az én otthonomban sincs másképp, azt mondhatom, mindegy milyen országban élünk kávé és tej mindig van itthon. :D

Hallgatok, ha kell, hallgatnak, ha kell, segítek, ha arra van szükség és vissza, ez egyáltalán nem a pénzről szól. Nem mondom, vannak olyanok, akik lekoptak az idő során és lesz is, de azokat nem kell sajnálni, nem magadért voltak veled, szerintem.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr687186915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2015.02.19. 19:54:03

@diggerdriver:

A szignó, az szignó, nem kell hogy a sorrendben azonos legyen a neveddel. Annyi a lényeg hogy az aláírásod egyedi legyen, a te kézírásod által. Skóciában a Jobcenter ben rákérdeztem erre, és az ottani ügyintéző mondta ezt nekem.

**mimi** 2015.02.19. 19:54:43

@élhetetlen:
maximálisan egyetértek...

Shanarey 2015.02.19. 19:59:15

Na és egy kis off, a napi levélszemét okán ami beérkezett hozzám.

Ez volt a levél tárgya:
★ Jogosítvány / Fülakupunktúra / Auschwitz és 5 másik új akció

Én a "vizuális" pedig elképzeltem milyen lehet ez.
:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.19. 20:09:06

Kérem szépen...
Én csak egy proligyerek vagyok de kérném az itt jelenlevőket hogy egyet magyarázzanak el nekem.
Számtalanszor hallottam már magyaroktól hogy az angolok mennyire képmutatóak mert állandóan mosolyognak és ki tudja közben mit gondolnak rólunk. Hogy ez miatt a műmosoly miatt nem őszinték és hogy egyébként is mindig vigyorognak mint a tejbetök.
Ez az egyik oldal.
Ugyanezek a magyarok hazamenve hozsannáznak hogy a boltokban mindig minden eladó mosolyog és hogy ez milyen jól esik meghogy bezzeg a magyar eladók milyen búvalbaszottak stb stb...
Na de kérem szépen hogy van az hogy akinek munkaköri kötelessége mosolyogni akinek fizetnek azért hogy mosolyogjon az aznapi 123. sülthülye vevőre az rendben van az üdvözlendő az követendő és hogy milyenjóhogyolyankedves viszont az a szomszéd aki mosolyogva köszön reggel az hülye képmutató angol?
Nem érzetek itt valahol valami kúrva nagy ellentmondást?
Én valahogy azt érzem hogy az átlagmagyar szomszédja ha mosolyog reggel ha nem akkor is buta angol marad.
Ha van kalapja azért ha nincs, azért.

Shanarey 2015.02.19. 20:11:10

@diggerdriver:

Ilyet nem szabad kérdezni.
:-)

nyuszigonosz 2015.02.19. 20:21:42

@diggerdriver: Ez jó. :- )

Amúgy meg: miután elolvastam a mai posztnak álcázott fércmüvet, fogtam a kutyust és nagyot sétáltunk: elgondolkoztam azon, mi és hogyan is volt, mikor pl. a legutóbb Magyarországon voltam. Konkrétan Budapesten.

Velem szemben mindenki kedves volt. Üzletben, piacon, mindenhol. Söt, elöreküldtem az autórádiómat postai úton csomagban, hogy Budapesten ellenörizzék- javítsák. Ott is mindenki kedves volt, a rádió rendben + beszerelés ingyenes, várakozási idö sem volt.
Nem rángattak ki sehonnan, igaz nem telefonáltam fülkéböl.
Nem csaptak be sehol, nem néztek rám csúnyán.
Én jól éreztem magam.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.19. 20:34:57

@Jess G: hat eleve jo no leszek,mini szoknya ,silikon stb tehat olyan orszagokba nem is akarok szuletni es keresek egy ilyen pancsert mint a mostani magam ...:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.19. 20:48:15

@diggerdriver: mar a kerdest sem ertem.
biztos csak a vesszok miatt van.

Mrs. Clayton 2015.02.19. 20:51:18

@montroyal ( CAN qc): es szulsz magadnak 3 gyereket majd jol fakepnel hagyod magad? sztem ezt te nem szeretned meg nokent sem :-)
plusz ha igazi jo no leszel, ne csinaltass szilikont sehova, max a kad peremet huzd ki vele, arra jo

tavolirokon2 2015.02.19. 21:01:43

<kisujj a szaj sarkaban>
EGY MILLIO FORINT!
Netto hatszazezer, tehat ugy 1500 font.
Es hacsaknem lakotelepi lakasban akarsz lakni, meg a sokatemlegetett 600 forintos menzatarhonyan elni, akkor annyit is er.

dr kíváncsivagyok 2015.02.19. 21:01:50

"ugyan sokkal több barátságkezdeményt építettem ki (főleg munkatársakkal az első cégemnél, helyi politikusokkal, pár itteni magyarral, stb.), de úgy érzem, ezek megint olyan barátságok, amikkel hosszabb távon nem lehet számolni."

Kedves Ádám ! Barátot ( barátra ) találni lehet ,
nem keresni ,
ugyanis az
- hasonlóan a szerelemhez -
kolcsonos szimpátián mulik...

33621 2015.02.19. 21:11:48

@adg [Au, Darwin]: Milyen nagy vihar van most felétek? Az egyik ismerős fiatal srác, aki Angliában él el vett egy Maori szigetekről származó Ausztrál állampolgárságú de Angliában élő leányt, most utazott Ausztráliába a leány szüleihez már mint férj az aszonyal bemutatkozni. A Facebookon írja hogy megérkeztek és nem tud semerre menni szétnézni a vihar miatt, pedig ki tudja mikor fog majd esetleg legközelebb eljutni oda!

Cinkapanka 2015.02.19. 21:13:46

@adg [Au, Darwin]: én találtam egy olyan magánrendelőt ahol NHS-es betegeket is ellátnak, így azt az összeget kellett fizetnem. 3 gyökérkezelés + 4 tömés + 1 korona.

NHS árak itt: www.nhs.uk/NHSEngland/AboutNHSservices/dentists/Pages/nhs-dental-charges.aspx

Először magyar fogorvoshoz mentem, mert 5 percre van a rendelő tőlem, de ők NHS-es eseteket nem fogadnak, a fogam viszont fájt, sajna húzás lett a vége £170-ért, igaz ebben benne volt a vizsgálati díj és a panorámaröntgen is.

Manfi 2015.02.19. 21:17:41

Odaig olvastam, hogy Anglia...

2015.02.19. 21:33:58

@gregorik: Nem, az emberek tényleg frusztráltak és pesszimisták. De ahhoz te "rossz" körökben mozogsz, hogy ezt tapasztald.

BD MD Msc 2015.02.19. 21:40:11

most olvastam, hogy a "nyugati ipari országokban" a nők 38, a férfiak 45%-a kap rákot élete során.
állítólag ausztriában kiemelkedően jók a kigyógyulási arányszámok: a férfiaknál 55, a nőknél 58% még öt évvel a rák diagnosztizálása után is él (azaz kigyógyultnak tekinthető).

ha így folytatjuk igaza lesz a hírcsárdának:
"A 200 milliárd forintot Schmitt Pál egyébként a havi 500 ezer forintos életjáradék formájában kapja majd meg. Az NGM szerint így 400 ezer évig finanszírozni tudják majd a Astoria szálló volt igazgatóhelyettesének a megélhetését, ami indokolt, ugyanis Schmitt Pál elég jó formában van."
hircsarda.blog.hu/2014/11/24/schmitt_pal_kaphatja_a_magannyugdijpenztarak_vagyonat

Mr. Waszabi 2015.02.19. 21:40:26

Nem csodálom. Én 20 éve dolgozom együtt külföldiekkel itthon, de mindvégig megvolt az a meggyőződésem, hogy nekünk itt kell megvalósítani azt, amit nálunk fejlettebb, az életről többet tudó nemzetek képviselőitől meg kell tanulnunk. De végül a magyar beleszarás és konokság győzött - sikerült leamortizálni nemzeti támogatással mindazt, amit itt 20 év alatt megtanulhatott bárki. Mert a kihívások elől elmenekülő, gyáva szar magyarnak lenni, annak tetszelegni könnyebbnek látszot sokaknak, 20 év tapasztalás után is. Hiába, a nemzeti identitást nehéz legyőzni. Ha nem adják fel egyesek, akkor mára lehetett volna jobb Magyarország itt - de nem lett, mert túl sokan gondolták úgy, hogy kommunista, másokon élősködő geci szemétládának lenni kifizetődőbb. Hogy ilyenként könnyebb itt boldogulni, nem gondolkodva azon, hogy csak saját sokszor elbaszott történelmüket ismétlik meg. Gyermekeink már ma se, köszönik meg e nettó hülyeséget, nem lesz hát mire büszkének lenni. Balfaszok országa ez, semmi több. Kell még vagy 50 esztendő a tényleges rendszarváltáshoz - 1990-hez képest.

svajcineger 2015.02.19. 21:41:31

@nyuszigonosz(D) ESTP:
Ugyanezt tapasztalom en is. Mondjuk lehet, hogy en tul sokat (havonta egyszer-ketszer) jarok haza. :-)

2015.02.19. 21:45:48

@maxval bircaman szerkesztő: És aki Mo.-n él, és úgy szólja le? Arra mi a nagy bölcsességed? :)

33621 2015.02.19. 21:52:01

@Zoole[uk]: Hogy bennetek nőkben semmi sem áll meg! Dehogynem csak jó kemény legyen!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.19. 21:55:01

@Manfi: ügyes vagy, kérsz egy cukrot?
@tavolirokon2: ezzel mit akartál mondani? számomra teljesen értelmetlen.

Kvikveg 2015.02.19. 22:01:00

@Ödenburger [Hu/At]: megerositem a magyar felet, bar en BMEs tulelodiplomaval keresek annyit, nade en nem c++ meg embedded meg hasonlokat csinalok. :)

pappito · http://pappito.com 2015.02.19. 22:08:04

@33621: " el vett egy Maori szigetekről származó Ausztrál állampolgárságú de Angliában élő leányt,"

mi az a Maori szigetek?

pappito · http://pappito.com 2015.02.19. 22:08:39

@Philosoraptor: a bölcsessége kimerül a nyugat=halál egyenletben

33621 2015.02.19. 22:12:20

@Sanz: Tildy jászsági leányzó csak a párja cívis! Te is cívis vagy mint én?

33621 2015.02.19. 22:13:25

@pappito: Na jó akkor Maoriról származó!

pappito · http://pappito.com 2015.02.19. 22:15:14

@33621: a maori egy nép (és a nyelvük neve) nem pedig földrajzi lokáció

2015.02.19. 22:24:26

@pappito: Jó, de max mindenhez ért. Nem szabad ilyesmin meglepődni. :)

morsels (törölt) 2015.02.19. 22:43:04

@Zka:
Valoszinuleg Quercus haverja o is.
:-)

pacilecsenye 2015.02.19. 22:55:03

@brioche: kb. egy hónapja több portálon is hirdették ezt a lehetőséget:
www.euwork.hu/munka/380/it_projektmunkak_londonban

Kvikveg 2015.02.19. 22:55:03

@tildy[UK]: Akkor en mazlista voltam, sosem kerdeztek, hogy no letemre miert csinalom ezt. :) Csak szerintem neha olyan csodabogarszamba mentem nekik, de tetszett nekik, vagy jofejek voltak, de elutasitast nem ereztem sosem. Nem rendszergazda vagy webfejlesztos munka, sot van hogy nem irodai, hanem helyszinen kukorekol az ember hajnali 4kor.

Mas: az otthoni depis fejek: en a repteren latom a rendoroket(?), na ok a masodik csoport akitol kiraz a hideg. Ugy neznek ki, mintha a szovjet csapatokbol ottmaradt volna par. Nem tul baratsagos. Az elso csoport a magyarok akik a repulore varnak. Valahogy otthon sok... hidegtartas stilusu ember van. De nem lep meg, az atlag kornyezetet nezve. Brrr. :(

pacilecsenye 2015.02.19. 23:15:08

@geegee:
"Akkor Ausztriában télleg szarul fizetnek téged...Bocs, de nekem ez jön le.Aki akkora koponya, hogy Pesten 800-at kap, Nyugaton kellene ötször annyit kapjon...
Nekem eddig mindenhol ilyesmi arányok jöttek szembe, IT-szektoron belül.Igaz, nem saját tapasztalatok voltak ezek..."

IT-ben szerintem nominálisan másfél-kétszeres pénzt lehet Ausztriában keresni. csak nem napi 10-12 órával, hanem 8-cal.
a 4-5-szörös szorzó a többi (az IT-hez képest "keleten" relatíve sokkal jobban alulfizetett) területre jellemző.
az orvosoknál meg nagyjából 10-szeres szorzó figyelhető meg.

Badeni_lakos 2015.02.19. 23:45:47

Érdekes, hogy Timi ezt látja bele Budapestbe.

Én nem ezt érzékelem idehaza. Se Pesten, se vidéken.

A zoknisokra reagálni sem kell, a telefonfülkében ha kérik, akkor illik rövidre fogni, és a rendőrökkel meg tele van a város. Igaz, ez inkább Debrecenre igaz, ahol kevesebb szórakozó emberre relatíve több rendőr jut, mint Pesten. Pesten sokkal nagyobb a tumultus.

Mindenki igyekszik valahogy a saját hitét igazolni. Azt vettem észre, h:

Mindenki azt látja, amit hinni akar,
és nem azt hiszi el, amit lát!
(valahogy ez tényleg igaz. mindenki saját magát akarja igazolni., hogy jól döntött. Mintha nem is lenne objektív valóság. Mintha minden csak szubjektív lehetne. ez nagyon furcsa.)

33621 2015.02.19. 23:49:06

@pappito: Tévedtem Samoáról való a leányzó!

Edina Rita Akos 2015.02.19. 23:58:00

Magyaro-on mindenki sir? En Kozmetikus vagyok Angliaban , az az diploma nelkuli pszichologus ( Napi 15 ember nyavajajat hallgatva) Minden nemzet sir , minden ember függetlenul milyen országból való . Ez emberi természet , akar van pénzed rengeteg akar nincs . .Nem csak a magyarokra jellemző a siránkozas. Azonkívül örülj neki hogy csak zoknival kergettek Mao-on . Londonban a két kezemen meg tudom számolni hány ismerősöm, kolléganőm volt utcai rablás áldozata. Minden esetben fizikai bántalmazás is történt .. De hat ez London

pacilecsenye 2015.02.19. 23:58:09

a német és a svájci hadosztály figyelmébe!
egy mókás freiburgi antikvárius svájci vásárlóknak drágábban adja a portékáját. :)
www.sueddeutsche.de/wirtschaft/einkaufstourismus-in-freiburg-aufpreis-fuer-schweizer-1.2357186

2015.02.20. 00:03:12

@Badeni_lakos: Ez nagyon igaz, marmint, hogy minden szubjektiv Magyarorszagon, es, hogy mindenki csak a sajat egojan keresztul ertelmezi a dolgokat es csak az igy ertelmezett igazsagokban hisz. Cserebe erzelmileg is tulfutott, es hajlamos a szubjektiv igazsaganak masok szubjektiv igazsaga altali megcafolasat, megkerdojelezeset, vagy egyszeru eszmecserejet a konkret szemelye elleni tamadasnak venni es iszonyatos sertodesekbe es indulatokba bocsatkozni. En ezt vettem eszre, hogy ez van a magyarokkal, de abbahagyom, mert jon Saman, es meg fogja magyarazni, hogy az agytekervenyek ennel bonyolultabban mukodnek es nem tudom megoldani ilyen egyszeruen egy ilyen bonyolult orszag problemajat, ahhoz sokkal tobb hablatyolas szukseges. :D

pappito · http://pappito.com 2015.02.20. 00:08:52

@33621: ó, a varázslatos Samoa! a legnépesebb samoai városban lakom :)

adg 2015.02.20. 00:16:21

@33621: lehet, hogy uj zelandi a lany, es maori szarmazasu, de azota ausztral, aki angliaban el? :)

Merre vannak amugy? Mert igy a kerdesed kb olyan, mintha diggert kerdeznem meg, hogy milyen az ido europaban, mert a barataim is ott laknak, magyarorszagon.
Szoval nalunk nincs nincs kulonosebb vihar. Szokasos monszun van, estenkent egy-egy vihar, sok eso, nappal meleg paras, eleg fulledt.
Del kelet queensland es eszak kelet northern territory epp hatalmas hurrikanokat el at, delen szarazabb az ido, belul is es nyugaton is. Inkabb tuzek lehetnek, nem tudom. Perth vagy sydney olyan messze van ide, mint moszkva madridtol, vagy ciprus norvegia eszeki csucsatol, vagy meg messzebb kicsit. Nem hogy az idojaras, de az eghajlat is tok mas.

De itt a valasz, hivatalosan: www.bom.gov.au :)

@Cinkapanka: koszi, ezt at fogom nezni, bar nem erint, de kivancsi vagyok.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.02.20. 00:21:49

@mojyo: bocs a leegyszerüsítő képért. Nem akartalak megbántani.

33621 2015.02.20. 00:24:36

@adg [Au, Darwin]: Sajnos nem tudom a pontos helyszínt, én nem facebookozom csak a lányaim említették nekem a dolgot. Tavaly nyáron én is találkoztam a leányzóval meg a párjával amikor látogatóba voltak nálunk.

SzZoole 2015.02.20. 00:24:55

@33621: Azon sem birnak egyhelyben megulni:)

Badeni_lakos 2015.02.20. 00:25:05

@program készítő: Ez teljes képtelenség! Nemzetközi jövedelemtranszfert nem sápolhatják le, mert:
1.) Jövedelem EU-s országon belüli kettős adóztatása TILOS.
2.) Nemzetközi banki utalások megadóztatása Nem a magyar törvényhozás hatásköre! Azonnal felülírja az UNIÓS gazdasági jog ezt a kis pocsolya hazai hisztériakeltést. (nem tudom ki kelti, de teljesen felesleges!)

ilyen hírekkel felesleges riogatni, mert nincs se értelme, se jogalapja. (kb akkora hülyeség mint a netadó ötlete volt.)

2015.02.20. 00:27:21

@Saman: Ja, ne aggodj, nem bantottal meg. :D

Badeni_lakos 2015.02.20. 00:27:32

@33621: Üdv néktek! :) Cívis hon napról-napra szépül! :))

SzZoole 2015.02.20. 00:27:34

@Zoole[uk]: Ok,azt tudtad,hogy en PhD-val rendelkezem,megsem hasznalom a Dr. elonevet:)

(Privat hire Driver)

SzZoole 2015.02.20. 00:29:31

@blackhair-lady: Az elobbi kommentem neked ment volna:)

SzZoole 2015.02.20. 00:33:28

@33621: Civis???
Nem hurkas?:)))

Badeni_lakos 2015.02.20. 00:36:53

@mojyo: Naja! És a statisztikáknak se hisz már senki... legyen az akár külföldi akár hazai... (a hazainak azért nem, mert tán belenyúl a fidesz) a külföldinek meg azért nem, mert tán belenyúl a ... mittudomén mindenhol vannak érdekek :D

Hát igen, ez a szubjektív érzékelés és torzítás valahol ahhoz kapcsolódik, hogy Mi mind Emberek vagyunk. Nem tudunk puszta számok alapján racionálisan, logikusan dönteni. Sanszos, hogy 80-90% ban csak érzelmek alapján döntünk és ítélkezünk,
Úgy, hogy mi magunkat igazoljuk. hogy erősítsük magunkban, h "Igen, én Jó döntést hoztam!" kicsit nevetséges.
de Igen, ennyi lehet az egész.

u.i: Bárcsak 90% kal MINDIG racionálisan döntenék, és hagynám az emberi érzelmeket meg kíváncsiságot...
akkor sztem már rég aludnék. Szóval megyek is, Na jó éjt! :)

blackhairlady 2015.02.20. 00:42:24

@Zoole[uk]: Igen, mar ezt is emlitetted egy (sok) alkalommal:))

SzZoole 2015.02.20. 00:52:43

@blackhair-lady: De mar irtam a valodi kepesiteseimrol is,csak az senkit nem ertekelt:)))

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.02.20. 00:55:02

@Shanarey(England) ISTP: "@Saman:

"Minta te is egy olyan fickó lennél aki az egyik posztjában azt írta hivatkozásként: -Mi angolok"

Most a lengyel szereplésénél megjegyzik orbánról, hogy idehaza tíltja a stábjának, hogy őt EU-s zászló előtt lehessen fényképezni. Technikailag megszervezik, hogy kigyomlálják az EU zászlókat.

A parlamentben a házelnök is kitltatta.

Konfliktust fejez ez ki a nemzeti identitás és az unionista Európai Unós identitás között.

Jópár posztban és a kommentekben is demonstráltam azt, hogy a nemzeti identitás elvesztése vagy tudatos levetése nem olyan nagy ügy. Rengeteg határátkelő eleve úgy indul el, hogy magaunk mögött hagyunk valamit.

Azok számára, akik közpönti értéknek tartják a nemzeti identitást sőt akár védeni akarják az európai identitással szemben, ellenségesnek tartják az európait a magyarral szemben, azok nyilván azt sem szeretik ha walaki azt játsza, hogy magyarság töröl-töröl és csiribú-csiribá angol vagyok.

Ez a pökhendi magyarkodó mocsok vezetett oda, hogy korábban több nyelvet beszélő családok az anyaországban nem tanították meg a gyerekeket a családban élő második nyelvre.

A határon túli magyarok továbbra is kettős gyökerűek sokan idnetitás szempontból is nem csak nyelvileg.

Odahaza a XX. század eleji fasiszta nyomás és a kommunista kisebbségpolitika hatására ez majdhogynem kipusztult.

Egy soknyelvű országból egynyelvű hazugok lettünk.

Ez az egyik oka annak, hogy én hajlandó vagyok nyilvánosan levenni ezt a lajbit. Nem vagyok rá büszke. Szégyelni valónak tartom! Ártalmasnak. Betegnek. A blogomat abbahagytam magyarul, közel 1000 cikk után, miután megint 70% szavazott a fasiszoid pártokra.

Egyedül ide publikáltam magyar nyelven, de az utolsó 3 cikkből álló sorozat 2. cikke már nem jelent meg. Így lehet hogy a szerkesztő közkívántra nem tesz ki több cikket tőlem.

33621 2015.02.20. 01:01:42

@Zoole[uk]: Milyet kérsz? Vérest, májast vagy tüdőset?

SzZoole 2015.02.20. 01:12:38

@33621: majas-tudoset sok debreceni parosal,Ja es egy kis hazit is,hogy könnyebben tudjak emeszteni:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 01:29:38

@Turchi: Igeen?Uhh, sok sikert nekik, remélem írnak posztot...

Sanz 2015.02.20. 01:31:40

@33621: 14 évet éltem ott, szóval igen. Mondjuk felnőttként már Pestet választottam... jobban az én stílusom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 01:39:07

@maxval bircaman szerkesztő: Hahaha, köszönöm. :-)
ezért is kell tudni a nyelvet jól...

A Dosból én a General protection fault-ra emléxem, meg a Press any key to continue - Where is the "ANY" key? értetlenkedésre.Sőt, volt olyan kép is, hogy a szóközre rá volt írva alkoholos filctollal, hogy ANY...Bakker, micsoda egybites lehetett az, akinek ezt rá kellett írni... :-)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 01:44:37

@~~Babette~~: Szerintem is egy köcsög dolog.A fog ugyanúgy a test része, mint a szív, vagy a máj.Ha nem fér bele a tb nyújtotta védelembe, akkor az a tb egy átverés...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 02:41:31

@svédnyugger: Na, nekem pont ez a "kulcsot adok a szolgáltatónak, hogy bejöhessen a lakásba" jelenség az, ami egy metamorfózist okoz.Odahaza Pesten ugye ez irreális dolog, hogy egy idegen bejöhessen a lakásba, amig én távol vagyok.Én viszont 35 évet Magyarországon szocializálódtam...Vagyis észvesztően tiltakozik az egyik énem ez ellen.Másrészt meg látom, hogy általában semmit sem lopnak, általában kicsi a bűnözés és télleg bosszantó ezért szabadságot kivenni.(Mondjuk nekem még nem kell...) Szóval ez egy hihetetlen kettősség bennem, ami egy körforgó harcot vív bennem...
:-))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 02:46:45

@svédnyugger: Nem volt még ebből probléma sosem?Cikkeket, eseteket se lehet olvasni, hallani ez ügyben?Mármint hogy bejön a szolgáltató ember és ellop valamit.Mert mondjuk az kicsi, értékes, könnyen mozdítható, stb...Mondjuk egy éxer, egy köteg százeurós, egy lövésnyi heroin... :D És mert ő is csak gyarló emberből van, akinél az alkalom szüli a tettet...Ráadásul elkapni se nagyon lehet, hisz másnap, vagy aznap már ki is léphet, a tulaj sose látta, és eltelhet pár nap , míg rájön, hogy mi is történhetett...Szóval én inkább kerülöm ezt a helyzetet, pedig nincsenek se brilliánsaink, se elöl felejtett százeurós-kötegeink és nem is narkózunk... :D

montroyal ( CAN qc) 2015.02.20. 02:54:54

@~~Babette~~: wow no komment ... azaz... tudjuk ,hogy létezik ,de de nem akarjuk elhinni ... Canadaban minden legkissebb noi jogokat serto dolog megengedhetetlen ... viszont a zsidok szokasairol , nok jogairol ,beszelni sem lehet, az zart vilag ..accommodation raisonnable...elfogadjuk nem beszelunk rola.. vagy ha felmerulne,gyorsan atterunk az arabok ellen ...

montroyal ( CAN qc) 2015.02.20. 03:12:00

@Mr. Waszabi: élősködő geci szemétládának lenni kifizetődőbb.

mintha ezt a jelzott hallottuk mostanaban de masokra .... . tessek mondani ezzel a dumaval ,felelemkeltessel, agymosassal , a kovetkezo valasztast is meg lehet nyerni ? 50 év mulva is ?

amugy semmi kozom hozza, nem ismerem egyik oldalt sem , de az a kifizetobb ,ha ilyen dumaval elrettentunk.. foleg azoktol ,azokat akik az atkosban nem is eltek , vagy hatulgombolosak voltak ..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 03:18:41

@33621: Aberráltak vannak mindenhol.Azért nem ez a jellemző itt se..Meg nem kicsit lehetett mulya ez a három lány, ha 25-30 évig be tudta zárni őket az anyja...Lehet, valami mentális deficit is bejátszhatott.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 03:28:05

@mojyo: Csak humorizál... :D
Bár igaz, ami igaz, nekünk is volt egy kocsink, amit a gyárban valszeg Spanyolországba szánhattak, de még is ide Svédországba került...Rettenetes minusz 2 fokban befagyott az ajtaja...Nem egyszer,m nem kétszer.És elefántból nekiesve se tudtam kinyitni, pedig nem 40 kilós vagyok...Az ablakon kellett kimásszak egyszer-kétszer.Szóval előfordul, de nem ez az általános...
:D
Volt más baja is, aztán rövid úton mexabadultunk ettől a kocsitól...Elátkozott egy darab volt.Pedig amit tudott papír szerint, az még most is elég volna.Na mindegy.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.20. 03:37:20

@montroyal ( CAN qc): most kik az eloskodok ... legalis corrupcio ... titkositas .. senkinek semmi koze hozza ... szabad rablas .. ide vissza terni ?... csak beallva a sorba szeliranyba ..

index.hu/belfold/2015/02/18/fideszes_kepviselo_is_kiakadt_a_paksi_titkositason/

2015.02.20. 06:42:40

@montroyal ( CAN qc): Nem érted. Mi Isten kiválasztott népe vagyunk, ezért nekünk a rántott hús alakú országban kell leélnünk az egész életünket. Az sem baj, ha emiatt boldogtalan vagy életed végéig, csak az a lényeg, hogy elmondhasd, te mindent megtettél, és küzdöttél.

Alapvetően nem látom értelmét a széllel szembeni pisálásnak. Egy fecske nem csinál nyarat, de sok sem fog. Van egy olyan érzésem, hogy a magyar társadalom jelentős része még nem áll készen a kapitalizmus pozitív és negatív következményeire. Az alapvető mentalitás szörnyű, és ahogy egymáshoz viszonyulnak az emberek, az még rosszabb. Ezért sem látom értelmét annak, hogy itthon éljek.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.20. 07:31:36

@morsels: neki nagyon sok baratja van, mindenhova egyutt jarnak. Ezert van meg itthon.

kék madár 2015.02.20. 08:42:46

@Saman: csak kivancsi vagyok: miert fontos neked, hogy ide publikalj? Szerintem, es teljesen semlegesen ertem ezt, az itteni kozosseg es te nem vagytok tul kompatibilisek. Kb. mint egy programozo es egy kolto nagyon unatkozna egymas mellett a buszon.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.20. 08:42:46

@Saman:

"Ez a pökhendi magyarkodó mocsok vezetett oda, hogy korábban több nyelvet beszélő családok az anyaországban nem tanították meg a gyerekeket a családban élő második nyelvre."

Az igazi ok politikai. Egyszerűen rossz szemmel nézett a hatalom a II. vh. után azokra, akik többnyelvűek voltak. Ez így volt minden nyugati nyelvre, plusz a szerbre/horvátra, de a többi kisebbségi nyelv esetében is de facto ez volt. Különbözőnek lenni nem volt tanácsos.

Kádár be is tiltotta a nemzetiségi iskolarendszert 1962-ben, egyedüliként egész Kelet-Európában,

FutureFry 2015.02.20. 09:01:46

@Mirjam2: Mondjuk tudtommal az extra papírmunkával jár, hogy az amerikai (vagy más) állampolgárságot szerzett indiai visszaköltözzön, mert India nem ismeri el a kettős állampolgárságot. Bár - ahogy most nézem - gyakorlatilag az OCI az azzal ekvivalens. Nem tudom mennyi papírmunka kell hozzá, lehet hogy legalább annyi mint egy magyarnak akinek már régen lejárt mindenféle magyar igazolványa.

2015.02.20. 09:15:30

@FutureFry: Nem ismerik el a kettos allampolgarsagot, de ez nem problema, kivaltod az OCI-t es kesz. Mivel sok millio indiai van ilyen helyzetben, kidolgoztak ra egy jol mukodo rendszert, semmi problema. Egyedul szavazni nem lehet az OCI-al, minden mas jogod ugyanolyan mint az allampolgaroknak.

2015.02.20. 09:19:33

@Jess G: Ez jo hir, gratulalok az uj lakashoz! Fenykepezzetek le a kutyat minden iranybol es vegyetek mancslenyomatokat meg DNA-mintat, biztos ami biztos...

FutureFry 2015.02.20. 09:45:02

@Mirjam2: Igen, a sok visszaköltöző miatt bizonyára elég egyszerű az OCI kiváltása. Viszont engem zavarna, hogy ahol (hosszútávon) élek nem tudnék szavazni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.02.20. 10:14:18

Kalandos maradás

Külhonba én el nem megyek!
Minek nekem a sok lóvé?!
Tök uncsik a jólét hegyek,
Itthon kaland minden hóvé-
-g!

Nem vonz már a henye Nyugat,
Oda el nem iramodok!
Kutya beszél, pénz meg ugat,
Az jó csak, mi unortodok-
-sz!

Trükkös adók pár naponta,
Ezektől élménypark e hely,
Létünk izgi hajóvonta,
S dalolgatunk uhnyem ehej-
-t!

Közmunkában vígan ások,
Könnyű megélhetés, haha!
Jók a nemmegszorítások,
Kajától nem puffad a ha-
-s!

Derék gyógyásztársadalom
Tova falcolt. Vajon hová?
S fájó felemen, az alon
Nem műt már, csak tályogková-
-cs.

Vasárnap a boltok zárva,
Betörnék s rám szólnak: Nono!
Két dolog van csupán tárva:
Templomok és stadiono-
-k.

Futballhuligánnak tőre
Jelzi, most ér véget a ma.
Nincsen pénzem temetőre,
Én földelem el magama-
-t.

Elit nem jön megsiratni,
Máshol hízik tokás feje.
Szemük előtt felirat, ni!:
Magyarország jobban teje-
-l!

„Végre egy Frady Endre vers, ami, ha eltekintünk attól, hogy milyen szörnyű, primitív, dilettáns és szellemi pestis-szerűen rettenetes, akkor majdhogynem tűrhető! Anyám szerint túl hosszú, pedig ő már az első versszak felénél belealudt. A téma telitalálat, csak kár, hogy pont a színvonalnak lett bumm a fejbe! Mindegy, én akkor sem disszidálok, ha csupán Frady Endre marad itthon az egyetlen költő, akit kritizálhatok! Itt megélnem s éhen halnom kell...” /Puzsér Róbert, kritikus hazafi/

„Felháborító ennek az USA-ból pénzelt liberálbolsevik bérrettegőnek a hazánk és népünk-nemzetünk jó hírét lejáratni vágyó üszkös rohadmányú vérgőze, amiben még a rímeket is csak hontalan fattyúbetűkkel képes megoldani és a levédiai darutollra tűzött árvalányhajas igazságot feláldozza a bűzhödt kozmopolita habsburg-finnugor csőcselékfilozófia oltárán! Mária országában csak lámpavas járhat az ilyen antiklerikális hőzöngőknek! Vendetta és ámen!” /Dr. Tömjén Szittya, gyulaturul és nemzeti oligarcha/

„Szívesen maradtam volna otthon, ha a kórházban lett volna elég fájdalomcsillapító a betegeimnek, ha a gyerekeimet járatni tudtam volna a nem létező állami óvoda helyett a magánóvodába, és ha itt Liverpoolban nem keresnék fele annyi munkával tízszer annyit, mint otthon. De ígérem, hogy hazamegyünk, amint otthon is meg lehet majd élni. Talán...” /Dr. Magyar Hunor, agysebész/

„Nem értem, mi ez a nyavalygás?! Én például sokkal jobban élek, mint nyóc éve! Ja, és a haveri köröm is.” /Panama Pál, kazánkovács és országgyűlési képviselő/

„Nálatok ilyen kalandos az élet? Jövök szétrúgni a tokás elit hízott fejét! Buli lesz!” /Chuck Norris/

„Gyere Chuck, gyere!” /nyolcmillió itthon ragadt magyar/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/02/kalandos-maradas.html

svédnyugger 2015.02.20. 11:12:31

@geegee:
Ha itt élsz, már bizonyára tisztában vagy vele, hogy egy-egy vállalkozás milyen múltra tekint vissza. Nekem könnyebb, mert kisvárosban élek, tehát van információm a firmákról.
A jó szakemberek is féltik a munkájukat, mint mindenki más. Priusszal máshová sem vennék fel.
Ha pl egy új lengyel vagy magyar vállalkozás letelepedik, akkor eleinte nehezen indul, be, de ilyen kis helyen hamar elterjed, hogy jó munkát végeznek, megbízhatóak stb.
Az építôiparban volt egy pár ügyeskedô, volt errôl egy sorozat a TV-ben, de aki megbízta ôket annak ellenére, hogy már a sokadik konkursba futott bele, meg is érdemli.
Elég nyilt társadalom, könnyü utána nézni bárkinek és bármelyik vállalkozónak.
Köszönhetô sok minden a személyi számnak, ami ugyan sokak szerint a személyi szabadság megsértése, de akinek nincs félnivalója nem berzenkedik ellene.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.20. 11:57:07

@svédnyugger: Nem ismerem sajnos a cégeket, nem élünk még itt olyan nagyon rég.Meg a főváros környéke nyilván nehezebb eset ilyen szempontból.Sok az új cég, sok a bevándorló, bizonyos pozíciókban nem is igen dolgozik már svéd, pl autószerelőt csak arabot látni errefelé...(Jó, tudom, autószerelőt ritkán kel beengedni a lakásba... :D Csak mint példát említettem.)
Na mindegy, még egy pár liter víz biztos átfolyik a Slussennél, mire én mindenkiben feltétel nélkül megbízok...
:D
Kösz a választ.

Muscari 2015.02.20. 12:22:08

@Jess G:+1

@Cinkapanka: nincs külön NHS rendelő, hanem vannak magán fogászati rendelők, akik nyújtanak ellátást NHS alapon is. De ilyenkor pl. amalgám tömés használnak még mindig, meg egyéb olcsóbb, elavult anyagokat.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.20. 13:08:25

@svédnyugger: most olvastam egy cikket, hogy a danokhoz kimentek a kabellopok. A danok meg nem ertik a dolgot, mint az oslakosok az elektromossagot...

montroyal ( CAN qc) 2015.02.20. 14:33:12

@Jess G: ha 3 gyereket szulok akkor aztan el lesz kapva a pasi ... talicskazhatja haza a penzt vagy megy a haztol ... a haz termeszetesen marad ... persze mondom pancsert keresek ..:-)

2015.02.20. 15:02:32

@geegee: Majd sürgetem őket, mert nagyon érdekel hogy mennek a dolgok! Bár most kisebb gondjuk is nagyobb annál hogy posztot írjanak gondolom.

Shanarey 2015.02.20. 16:53:52

@Saman:

Ezt három mondatban inkább, mert úgy érdemes.
:-)

A betű túltengési mániádat, kezeltetned kellene, mert ez az oka annak hogy a kutyát sem érdekli mit írsz.

Van egy rossz hírem, sose leszel Angol. Ha állampolgárságot kapsz akkor is csak egy Magyar leszel, aki Angol, illetve Brit állampolgár. Ne aggódj, ez lesz nálam is, sose leszek Angol, csak állampolgár. De ez is jobb, mint amit magunk mögött hagyunk.

svédnyugger 2015.02.20. 19:46:32

@geegee:
Mindenkiben ne bizz! A nagyváros az nehezebb dió. Utánanézni a dolgoknak!
Az auószerelôm is egy régi bevált kontakt. Soha nem fordult elô, hogy átvert volna, különben is úgy vagyok elkönyvelve náluk, mint a kis lökött öreglány, aki nem tudja a motorháztetôt kinyitni. És tényleg.
Vizsgáztat´s elött leadom átnézetni, amit kell megcsinálják, de egy humányival se többet, sôt le is vizsgáztatja helyettem.

svédnyugger 2015.02.20. 19:46:42

@~~Babette~~:
Eddig csak az élelmiszerboltok elött kéregettek, de most már egyre többen csöngetnek be a lakásokba is.
Nagyon sok naiv svéd beengedi ôket, de hát ôk is csak a saját kárukból tanulnak.
Egy kisebb faluban már 3X kellett a templom réz tetejét csinálni, mert valami csoda folytán éjszaka eltûnik. Mióta bekamerázták már nem bántják.

Mrs. Clayton 2015.02.20. 19:54:35

@Mirjam2: attol tartok, h a kutyak lesznek a radiator ugy egy hetig mivel az ugynokseg korabban azt mondta, h a gaztartalyban ugyan keves gaz van, de van, ehhez kepest nincs, szoval nem vagyok tul boldog, de a haz nagyon jo lesz ha egyszer meleg lesz

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 09:20:19

@33621: Errol eszembe jut mindig, mikor megkerdezik tole, hova valosi:

hat tudjatok, Debrecenben szulettem, de mivel edesapamnak olyan volt a munkaja, 3 eves koromban elkoltoztunk Bekes megyebe, ott eltem megint 3 evet, aztan megint koltozes, az altalanost mar Bacs-Kiskunban kezdtem, a kozepsulit (4 ev) Szegeden vegeztem , majd az egyetemet is ott kezdtem, de atmentem a Gamfra, Kecskemetre, majd 1 evre felkoltoztem Budapestre, 5.5 eve meg Londonban elek.

Szoval hova valosi is vagyok?:)

A csalad amugy igen, Debrecenbe vagy kornyekere valosi.

adg 2015.02.26. 09:59:04

@tildy[UK]: Majdnem ugyanez nalam is.
Debrecen, paks, szekszard, kecskemet, egy kis falu nem messze onnan, vissza kecskemet, dunaharaszti, szarvas, Budapest, masik falu Kecskemet mellett, megint Kecskemet, majd Darwin.
Szekszardon es kecskemeten tobb helyen is laktam, es mar itt is a harmadik hazban vagyunk.
Atlagban 2-3 evente koltoztem eletem soran, es remelem, meg nincs vege. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása