oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. december 14. 06:48,  Drogteszt a svájci suliban 294 komment

2014. december 14. 06:48 Határátkelő

Drogteszt a svájci suliban

Egy ilyen hét végén egyszerűen képtelenség megállni a blogajánlónál, hogy ne tegyem be azt a posztot, melyben az egyik őskommentelő (jelen esetben Svájci sapka) arról ír, hogy drogtesztet csináltak a gyermeke iskolai osztályában. Emellett megtudjuk, milyen az igazi nő és az igazi férfi orosz módra, és az is kiderül, milyen gyermeket szülni Dubaiban.

drogteszt.jpg

Elég vaskos botrányt okozott Magyarországon a hét elején az a kormányzati elképzelés, miszerint a 12-18 éves korosztály esetében kötelezővé tennék a drogszűrést. Azóta nem kicsit módosult / puhult az elképzelés, ennek ellenére azt gondolom, nagy hiba lenne tőlem, ha nem idéznék itt a Svájci S(ch)apka blogról ugyanerről a témáról – csak éppen Svájcban.

„Tegnap délben felhív a lányom a suliból, hogy: ’Anya képzeld drogtesztet csináltak’. Nem kaptam infarktust, mert nincs miért aggódni, csak ilyenben még nem volt része. Az újdonság erejével hatott rá. Én a magam részéről azt mondtam, hogy nagyon helyes.

A történet persze nem most kezdődött. Az osztályában többen is fogyasztók, és a suliban sem hagynak fel a fűszívással. Ennek okán büdös van az osztályban. Az egyik - meglehetősen laza - tanár már többször szólt, hogy őt marhára nem érdekli, hogy otthon mit csinálnak, de az osztályban ne!

Mert BÜDÖS van.

Időközben az osztályfőnök is sérelmezte, de nem történt semmi. Jellemzően az osztályba már nagykorúak járnak, tehát itt nem jön be, hogy szólunk apának, anyának.

Egyik óra elején bevágtatott az iskola vezetése, és az iskola orvosa. Mindenkit kikérdeztek, nyilatkoztattak, arról, hogy fogyasztott-e valamit az elmúlt 24 órában. Utána teszt.

Négyen buktak meg.

Egyelőre annyi történik, hogy értesítik a munkahelyüket és többször fogják meglepetésszerűen tesztelni az osztályt.”

Az eredeti posztot ide kattintva olvashatjátok el!

Nő és férfi Oroszországban

A nőiesség és a férfiasság minden kultúrában mást és mást jelent, mások az elvárások, viselkedésben, öltözködésben. Ezzel persze nem mondtam semmi extrát, de arra éppen elég volt, hogy felvezessem a Káma-túra blog legutóbbi bejegyzését, amely éppen ezt a témát feszegeti. Lássuk tehát, milyennek kell lennie egy nőnek és egy férfinak az orosz felfogás szerint!

orosz_no.JPG

A nő

A nőnek mindig szépnek kell lennie, nyilatkoztatta ki Ványa. Tényleg mindig szép is, elegánsan vonul magas sarkú csizmájában az iparváros kacska járdáin a jégbordákon, miniszoknyában mutogatja vékonyka lábait a mínusz húszban, kiskosztümben, tűsarkúban jár egyetemre. (...)

A nőnek nem illik csúnyán beszélnie. (...) A nőnek, különösen, ha falun született, legkésőbb 22-23 éves koráig illik férjhez mennie és gyereket szülnie. A nő életének legszebb, várva várt napja az esküvő. (...)

A nő ugyanakkor nem tűri a testiséget, érzéki jeleneteket a vásznon, s megbotránkozik, ha csókolózó párt lát az utcán: a tiszta, éteri szerelem hódolója ő.

A nőnek, ha már 21 éves és férjnél van, illendően illik öltöznie: felsőtestét nyakig zárt blúzba, lábait a térdet takaró szoknyába ajánlott bújtatnia, mondta egy huszonéves.

A nőnek, ha már 21 éves és férjnél van, az ura mellett van a helye. Nem pályázgathat külföldi ösztöndíjakra. (...)

A nőnek illik eltitkolnia a férje elől, ha esetleg többet keres nála, mondta egy harmadik orosztanárnő, mert ez sértheti a férj önérzetét. A nő keresetével a nő gazdálkodhat és garázdálkodhat, szabadon költheti bundára, kelmékre.

A család megélhetését a férj keresete biztosítja, az a pénz éppen erre való. A férjnek azért illik leadnia a keresetét az asszonynak, aki azt beosztja, kiosztja, könyveli és számon tartja, mondta egy negyedik orosztanárnő.

A férfi

A férfi nagy terepjáróval jár és ha kell, a járdára parkol. (...) A férfi, ha késztetést érez, odaköp egy jó szaftosat a járdára.

A férfi más férfitársaival együtt olykor lépcsőházakban bandázik. Sörözik, cigizik, szotyihéjat köpköd és – ha a szükség úgy hozza – akár a kövezetre is vizel ilyenkor a lépcsőfordulóban.

A nőtlen férfi magatehetetlen, nem képes élelmezni magát és rendben tartani környezetét, épp ezért fontos, hogy kora húszas éveiben megházasodjon, fejtegette egy fiatal lány. (...) A férfi egyetlen feladata, hogy munkájával eltartsa családját. (...) A férfi nem végez házimunkát, mert az túl nőies tevékenység, írta egy egyetemista.”

Ha a teljes posztra és bővebb jellemzésekre is kíváncsi vagy, kattints ide és olvass!

Anyának lenni Dubaiban

Az Oh Pura Vida blog indított egy érdekes sorozatot, melyben a világ különböző tájain élő anyákat mutat be. Legutóbb Évi, egy Dubaiban élő kisgyermekes anyuka számolt be élete alakulásáról. Ebből idézek most részleteket.

„Megmondom őszintén, én egy magyar orvoshoz jártam, mert nekem fontos volt, hogy ne legyenek nyelvi akadályok. (...) Havonta jártunk ultrahangra egészen a hetedik hónapig, onnantól kéthetente kellett mennünk, majd az utolsó hónapban hetente. (...)

Szülés után az újszülött az anyukával egy szobába kerül es végig ott is marad. Általában csak kettő (császármetszés során négy) éjszakát töltenek az anyák a kórházban és a szülők egyből elkezdik a gyermek gondozását, persze kórházi segítséggel. A szobákat kinyitható kanapéval szerelik fel az apukák részére, így az egész család együtt lehet már az első napokban is, és ez nagy segítség a szülés után lábadozó anyukának. (...)

A szülési szabadság 45 nap, de a törvény nem említi, hogy munkanap vagy naptári nap, így ezt a cégek döntik el és általában naptári napot számítanak. Sokan ennek letelte után bejárónőt (maid) alkalmaznak a gyermek gondozására vagy fizetés nélküli szabadságra mennek, ha a cégük ezt engedélyezi. (...)

A bölcsik átlagosan körülbelül 7500 AED-be (kb. fél millió forint) kerülnek terminusonkent és 3 terminus van egy évben a legtöbb helyen. Ez heti 5 nap és napi 4 óra felügyelet díja, ha hosszabb időre szeretnéd ott hagyni a gyereket, az természetesen többe kerül ennél is.

Az iskolát a legtöbb intézményben 3 év 7 hónapos kortól kezdhetik a gyerekek, az éves tandíj pedig nagyon változó, de akár 8000-100000 AED (500-700.000 forint) is lehet. (...)

Számomra a legfurcsább az itteni gyerekneveléssel kapcsolatban, hogy nagyon elterjedt az, hogy felvesznek egy bejárónőt otthonra, aki a házimunka elvégzése mellett a gyermekre is vigyáz, ellátja, foglalkozik vele.

Ez otthon Magyarországon luxusnak számít, csak kevesen engedhetik meg maguknak, illetve nem feltétlenül bízzák a gyereknevelést egy idegenre. Sokszor előfordul, hogy este 7-8 órakor is még a bejárónő sétál a gyerekekkel és nem a szülők.”

A teljes beszélgetést ide kattintva olvashatjátok el, szerintem érdemes.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

A napokban a kommentek között felmerült egy esetleges budapesti Határátkelő-találkozó megrendezésének a lehetősége. A szervezést Pasztasuta vállalta, én annyit tudok segíteni neki, hogy felajánlom: aki szívesen részt venne rajta, írjon a hataratkelo@hotmail.com címre és én továbbítom neki a jelentkezéseket. Aztán ő felveszi veletek a kapcsolatot, és meglátjuk, mi alakul ki belőle.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Oroszország Dubai Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr566973401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.12.14. 18:26:28

@morsels: Valószínűleg, olyan szerencsé vagy, hogy még nem jött sok fos betegség szembe veled. Masszív, jó kötés, jó genetika, sportos, egészséges, stresszmentes életmód, jó immunitás....ilyesmi lehet nálad, ezért nincs rutinod a gyógyszerekben, mert nem sokat kellett szedned eddig. Ez jó, ennek örülj! :-)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.12.14. 18:29:04

@Igaz Barát: Hehe, nálam is most valami ilyesmi van. Kicsit fosok a gége ödémától, amit súlyos alllergiás reakcióknál emlegetnek. De nekem tuti nem lesz ! Elhatároztam.:-)
Viszont úgy nézek ki mint egy állat !Pedig sok volt a mindenféle himlős a családban...De verem őket !!! :-) én nyertem tuti. :-D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.12.14. 18:30:47

@Mirjam2: 'Mondjuk én nem szeretem a miniszoknyát'

Hat hulyen is neznel ki benne, Max. Arrol nem is beszelve hogy konnyen megeroszakolhatnanak."

Haha,pont en is erre gondoltam,amikor olvastam Birca kommentjet :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.14. 18:30:57

@Mirjam2: Pedig ez nagyon egyszerű:minden drognak számít, ami tudatmódosulást okoz.Az alkohol is.Minden az, amitől az ember döntésképessége, ítélőképessége rossz irányba megváltozik.
Há'de nem?

nyuszigonosz 2014.12.14. 18:34:23

@geegee: Ezek szintetikus drogok. A dizajnhoz semmi közük nincs, ezt a nevet az eladóiktól kapták.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.14. 18:35:46

@Babette .: Hol lehet ilyen mestert találni?Mennyire elfogadható a munkája? :-o

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.14. 18:37:10

@nyuszigonosz(D) ESTP: Akkor az eladók a tervezők? Vagy mit nem értek?Miért jó elnevezni valamit úgy, hogy annak semmi értelme se legyen? :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.12.14. 18:38:05

@pasztasuta: : "Firenze 15°C, napos-felhős. :D"

Ha mar idojaras jelentes: Los Angeles: reggel "dermeszto" 10c volt (ez itt tenyleg hidegnek szamit), napkozben is csak 16-18c lesz. Ez a mi telunk :-)

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.14. 18:41:16

@charlieharper: :)))
figyi, nem tudom szakszerűen, csak egyszer utánéztem: mitokondrium, sejtek, ozmózis, membrán, enzimek, a protonpumpa az valami enzimkomplex, ami az áthaladást szabályozza a membránon
de hogy ez hogyan jön össze a savtermeléssel, azt nem nagyon értem:
users.atw.hu/kladna/nanotech/protonpumpa.htm

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.14. 18:45:06

@Muscari: az én gyomrom vasból volt:)
mondjuk a naggyal mást nem volt képes lenyelni, csak gyümölcsöt, a kicsivel meg csak szilvalekváros vajas kenyeret.
nem is tudom, hogy fejlődtek ki ilyen étrend mellett:DDD

Igaz Barát 2014.12.14. 18:48:51

@sodalisO [eng]:
Igen, az elhatározás a legfontosabb, én is úgy gyógyulok.
Amikor valaki dokihoz akar küldeni, akkor azt szoktam mondani (és most elnézést a jelen lévő orvosoktól), hogy meghalni meg tudok önállóan is. :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.14. 18:51:51

@geegee: ez most költözött ide a szomszédunkba. elég tűrhető. még nem tépem a hajamat.

tanato 2014.12.14. 18:59:09

@ojbitt: Igen,Szingapúrból volt is itt poszt meg kommentelt is egy magyar hölgy onnan régebben.Ő is írta hogy arányaiban ha a háztartások és maidek arányát nézzük valszeg ott az egy család/egy bentlakós cselédlány arány a világon.

nyuszigonosz 2014.12.14. 18:59:45

@geegee: Mert az eladók eladni akarnak, és ezért ez az elnevezés. Buta népek mindent megvesznek, ami dizájn.

tanato 2014.12.14. 19:02:02

@sodalisO [eng]: @Turchi: Persze hogy nem tartanátok cselédet,magyarok vagytok nem vagytok ehhez szocializálva.Ezen országokban viszont a középosztálybeli lányok ezt látják gyermekkoruktól otthon,így nekik meg az a természetes.

Keleti Szél 2014.12.14. 19:03:31

@geegee: eddig úgy tudtam, hogy a kamilla is drog. meg még egy csomó "gyógytea", amit a drogériákban árulnak.
akkor a kamillateától is tudatmódosulunk?

Keleti Szél 2014.12.14. 19:03:31

@geegee:
Vannak az isteni drogok meg a dizájner drogok (előállítójuk szerinti csoportosítás). Válaszd az istenieket! A teremtőé nem szokott szennyezett lenni.

Keleti Szél 2014.12.14. 19:03:31

@sodalisO [eng]:
'gége ödéma ... nekem tuti nem lesz ! Elhatároztam.:-)'

Úgy könnyű! Meg se fogsz halni? Vagy azt még nem határoztad el?

"Viszont úgy nézek ki mint egy állat !"

Az is vagy. De ne vedd a szívedre, vagyunk itt az olvasók között még egy páran, akik hasonló származással dicsekedhetünk. ;)

tanato 2014.12.14. 19:05:43

@maxval bircaman szerkesztő: Annak idején ezt már kirészletezted Peruval kapcsolatban.A városokba áramló tanulatlan lányoknak ez felemelkedés ha megcsípnek egy bentlakós cseléd statust,különben az utcasarkon vagy egy bordélyban végeznék.

tanato 2014.12.14. 19:25:20

@Mme Seldon: de jó hogy itt vagy,mindig vannak orvosi kérdések,valamelyikünk csak elérhető általában itt.Én is most jöttem meg egy karácsonyi bevásárlásból,Pestről.

tanato 2014.12.14. 19:27:46

@Muscari: Persze azért egy terhes nagyon óvatosan szedjen csak gyógyszert,és jobb ha előtte konzultál a nőgyógyásszal is.

2014.12.14. 19:27:56

@tanato: Hát tudom én ezt, nem is róluk hanem magamról írtam DD

tanato 2014.12.14. 19:29:51

@morsels: A reflux vagy GERD,szinte népbetegség,a bő nehéz ételek,kevés mozgás,elhízás fokozza az elterjedtségét,szóval civilizációs baj.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.14. 19:30:55

@nyuszigonosz(D) ESTP: Ja, értem.Éppenséggel lehet benne valami.

@Keleti Szél: Nem tudom.Azt nem mondtam, hogy én vagyok hivatott a drogokat minősíteni...A kamilla az miért drog?Nem tudsz tőle vezetni, egyenesen járni?

Melyek az isteni drogok?

tanato 2014.12.14. 19:31:24

@Turchi: Igen,valszeg bolondnak néznek ott téged ezért,elütsz az átlagtól.

tanato 2014.12.14. 19:32:21

@Turchi: Ja majd érdeklődöm a HÁ találkozó ügyében hátha tudok javítani a nemek közti arányon.

tanato 2014.12.14. 19:34:27

@Mirjam2: Itthon egyre nagyobb probléma a fiatalok droghasználata,egyre több középiskolás drogosom van az utóbb időben.A kimutatásban nem vagyok persze szakértő,ezt a megfelelő szakemberekre,pszichiáterekre bízom gyanú esetén.

2014.12.14. 19:37:31

@tanato: Engem máshol is bolondnak néznek más miatt. A nagy igazságérzetem, az őszinteségem és a félelem hiánya miatt. DD
És javítsd a nemek arányát ha lehetséges!

tanato 2014.12.14. 19:42:55

@Dragonlady (now in Indonesia): Persze hogy tudnál tartani cselédet ott a harmadik világban,hisz az annak a lényege hogy írtó nagy a különbség egy középosztálybeli/oda sorollak/ és egy mély-szegénységben élő jövedelme között,ezért gyakorlatilag szinte fillérekért beállnak maidnek a középső osztályos családok jövedelméhez képest.

tanato 2014.12.14. 19:47:32

@Turchi: Hát igen az igazságérzet meg a szolgák tartása tényleg nehezen fér meg együtt.Még régebben írta itt egy öbölbéli államban élő magyar nő hogy tulajdonképpen tényleg bolond hogy maga látja el a háztartást,mert a férje jövedelmének egy harmincadáért már fel tudna venni egy maidet,ilyen arányok vannak.De mivel magyar nő nincs ehhez szokva.

élhetetlen 2014.12.14. 19:47:39

@Muscari: „azt biztos peldaul, hogy a koffeint nagy ivben kerulnom kell”. Nem biztos, inkább a babkávéból főzött „rendes” kávét kell kerülnöd. Nescafé (én Nestlé classicot iszom), koffein van benne, savtartalom nincs. Persze, csak, ha jól esne a kávé…

2014.12.14. 19:50:41

@Réka ‎: Szóval nyugati pasid van. Aha. Most lebuktál. Biztos kitartott vagy te is! :D

Keleti Szél 2014.12.14. 19:58:44

@geegee:
hu.wikipedia.org/wiki/Drog

"A drog természetes (főként növényi, ritkán állati) eredetű gyógyszeranyagot jelent.
...
A drog kifejezés a német trocken ’száraz’ szóból került a nemzetközi szaknyelvbe, mivel többnyire valóban szárított növényi részt jelent, de tartoznak ide más növényi eredetű anyagok (gumiarábikum, hasisgyanta, ópium stb.), állati eredetű anyagok (méz, sellak, szépiacsont, kőrisbogárpor, csukamájolaj stb.), gombák (siitake, anyarozs stb.), zuzmók, egysejtűek termékei (izlandi zuzmó, agaragar), valamint különféle vizes vagy alkoholos kivonatok.
...
A köznyelv a „drog” szóval a kábítószereket, vagyis a pszichoaktív szereket szokta hívni, de hivatalos formában kerülik ezt az ilyen értelmezésben szlengnek minősülő kifejezést."

Isteni drogok, ahol a dizájner maga az Úr volt. Pl. Amanita muscaria. Hem véletlen, hogy a mesegomba pont így néz ki. :)
enfo.agt.bme.hu/drupal/sites/default/files/l%C3%A9gy%C3%B6l%C5%91%20gal%C3%B3ca.pdf

'A régi magyarok kábítószer-használatát egykor a megfelelő hatáshoz szükséges, évezredes hagyományokon alapuló pontos receptek, szabályok és a fogyasztók szakrális előírásai "szabályozták". Ezt az idillien "archaikus" állapotot dúlta szét előbb az alkohol, s mostanában a már szintetikusan is előállított kábítószerek kora.'
fu.web.elte.hu/drogeria/cikk/0207hvg19950429.html

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.14. 20:15:17

@Muscari:

Történt egyszer egy egyetemen, hogy az emberi nyál összetételét vizsgálták az ifjú orvostanhallgatók. A dolog úgy történt, hogy a mikroszkóp lencséje alá helyezett tárgylemezen helyet foglaló minta képét szép nagy formátumban kivetítették az első falra és a professzor az illusztráció segítségével magyarázott hosszasan. Egy idő után azonban – az anyag illékony volta miatt – újabb mintára volt szükség. A professzor megkérte az egyik csinos medikát, hogy legyen segítségére a hiányzó minta pótlásában.
A hölgy a felkérésnek maradéktalanul eleget tett, majd a mikroszkóp alá helyezték ismét a tárgylemezt. Na ezt a pillanatot a leányzó egy életre megjegyezte…
Ugyanis a kép közepén feltűnt egy jól felnagyított, vergődő, egysejtű ostoros…
A leányzó tűzvörösen, rohant ki az óráról, a professzor csak nézett utána egy kicsit, majd csak ennyit fűzött a dologhoz
– Hát igen. Ideális körülmények között hetekig is elélnek…

33621 2014.12.14. 21:03:18

@diggerdriver: De hüle vagy!
Azért amit az előbb belinkeltem ide az is durva!

index.hu/kulfold/2014/12/13/ha_nem_szuz_meg_kell_tisztitani_a_mehet/

33621 2014.12.14. 21:04:28

Hahó itt mindenki megint alszik már?

Mme Seldon 2014.12.14. 21:06:56

@sodalisO [eng]:
A Medrol szteroid, amit elvileg allergia esetén is adnak, a Brexin piroxicam, nem szteroid gyulladásgátló,az simán okozhat allergiás reakciót.
Idézet a Brexin betegtájékoztatójából:
www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/brexin_20_mg_tabletta/12128
Azonnal hagyja abba a Brexin szedését és keresse fel orvosát:
- ha a bőre felhólyagosodik, kivörösödik vagy kiütéses lesz, bármely testrésze kifekélyesedik (például a bőre, szája, ajkai vagy a nyelve), vagy az allergiás reakció egyéb tüneteit észleli, például bőrkiütés, az arc, ajkak vagy a nyelv megdagadása, amely nehézlégzést vagy zihálást okoz.

wuaaa 2014.12.14. 21:09:54

@33621: Munkaidőben van itt inkább élet, a szabadidejében mindenkinek akad jobb dolga... :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.12.14. 21:19:35

@Mme Seldon: Igen, köszike, aranyos vagy. Megtörtént, abbahagytam, felkerestem. Ja és elolvastam miután pöttyes lettem. Előre sosem olvasom el a betegtájékoztatót ! :-)

morsels (törölt) 2014.12.14. 21:30:47

@geegee:
A designer drug abban kulonbozik a tobbitol, hogy szintetikusan allitottak elo, nem pedig termeszetes forrasbol allitottak elo.

Szo szerint megterveztek oket, hogy hasonlo hatast erjenek el vele, mint az opiatok, cocain, marijuna, magic mushroom, egyeb termeszetes alapanyagokbol szarmazo tudatmodositok kulonbozo variacio.

morsels (törölt) 2014.12.14. 21:36:31

@diggerdriver:
Most nem azert, de ezt nem reklamoznam.
:-)

élhetetlen 2014.12.14. 21:54:56

@Turchi: Itt szakértők szerint az volt a probléma, hogy a 12-18 év közöttiek vizelettesztjének kielemzése a viszonyaink között 90 évig tartana, + a személyiségi jogok. Ekkor jött a következő ötlet, hogy csak, ha a szülő kéri. Ez pedig ugyanaz, mintha a szülő fogja a gyereket, és elviszi most egy drogszűrésre. Magyarul jó nagy apparátussal (nyilvántartani, ki kéri, ki nem stb.) nem csinálnának semmit. A gyerek szempontjából pszichésen ugyanaz, hogy elviszi a szülő, vagy kéri az iskolától. Létre lehet hozni találomra x labort, vagy kell, vagy nem, de nem akkor, mikor az alapellátással is nagyon súlyos gondok vannak. A drogellenes küzdelemről meg annyit, hogy ne a tizenévestől akarják már megtudni, hogy ki a terjesztők főnöke.

élhetetlen 2014.12.14. 21:54:56

@Babette .: „az én gyomrom vasból volt:)”. Érdekes ez, csak poénból mesélem el. A barátnőm terhesen, a férjével elmentünk hozzám valamit szerelni. És mondtam, hogy van abált szalonnám. Hozzunk! Visszaértünk, és ahogy ajtót nyitott, a „hoztátok?” volt a kérdés. Ha elfelejtettük volna, tuti, hogy visszazavar bennünket. És benyomott hozzá egy teljes fej fokhagymát. A férje ott pánikolt mellette, de hát rosszul leszel. „Én ettől nem.” Nem is lett.

élhetetlen 2014.12.14. 21:54:56

@Dragonlady (now in Indonesia): „felébredtem és a kezem a biliben”, igen nekünk csak az a bajunk, hogy itthon lóg a kezünk a bilibe. Tömegesen születnek olyan törvények, aminek a hatását nem mérik fel, csak jó ötletnek tűnik, vagy pár befolyásos embernek jó. Nem tartozik ide, de pl. a trafikügy. Nem csak az a vesztese, akinek be kellett zárnia a boltját, hanem az is, aki újságot és cigit árult, a cigi kiment, csak az újságból nem tud megélni. A falusi vegyesbolt, ami csak a tejből, kenyérből nem tud megélni, annyi pénze nem volt, hogy beruházzon egy szeparált dohányboltra (ráadásul miből gondolta volna, hogy megéri, mert csak a jogok kiosztása után emelték a haszonkulcsot 4%-ról tízre), bolt bezár, kenyér sincs, cigi sincs. Erről nem beszél senki. És mindez az ifjúság védelmében? Amelyik tini cigit akar venni, az most is hozzájut. Na, bocs.

33621 2014.12.14. 22:05:31

@pappito: Na jó neked most valószínűleg nem este van!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.14. 22:18:02

@Keleti Szél: oké, értelek már, én a szlenges változatot értem ez alatt...a gyógyszerre gyógyszert mondok. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.14. 22:19:58

@morsels: Áhám, köszönöm.Lűtszik, hogy nem élek ilyesmivel, de lassan csak kikupálódom...

pappito · http://pappito.com 2014.12.14. 22:34:59

@33621: nem, hétfő reggel van és dolgozni kell :(

pappito · http://pappito.com 2014.12.14. 22:37:58

@tanato: emlékeztek még az öngyilkosságos miss hungary versenyre? nyolcvanas évek v kilencevenes eleje? nem tudom már pontosan, de micsoda botrány volt!

fura, hogy akkoriban ez volt a botrány, de akkor is :)

tanato 2014.12.14. 22:40:55

@pappito: Hogyne emlékeznék,azt a kislányt nagyon kihasználta mindenki.Molnár Csilla Andrea volt a neve

33621 2014.12.14. 23:32:07

@pappito: Sajnállak, én most fogok lefeküdni aludni!

Herr Géza 2014.12.15. 01:05:57

@pappito: 1986.-ban lett öngyilkos, 85-ben volt szépségkirálynö.

pappito · http://pappito.com 2014.12.15. 01:11:45

@Herr Géza: köszi, akkor mégicsak a nyolcvanas évek voltak

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.15. 04:26:53

@geegee: lehet, hogy angolul van értelme eredetileg, és a magyar meg olyan lassú, rugalmatlan nyelv, az angollal ellentétben, hogy egy ilyen lenemfordítás vagy tükörfordítás rosszul jön ki?
mert ha jól sejtem, olyan drogokról van szó, amiket folyamatosan buherálnak, kísérletezgetnek, "újraterveznek", szintetikusan legyártanak - hogy más legyen a hatásuk vagy ne legyenek kimutathatóak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.15. 04:31:13

@tanato: naigen, Magyarországon meg ha meg akar élni egy tanár, rosszabb esetben ő megy el kerestkiegészítésnek takarítani másokhoz....

ja, és jófej leszek és megkímélek szegény Tanato kivételével mindenki mást a hányásaim kielemzésétől :-)))))
(Ranitidin, Ondansetron - ezeket kaptam inravénásan is. friss gyömbér milyen nagyon jó lenne, ha lenne itt is turmixgépem és meg tudnám csinálni, ahogy pár hete még "otthon". az tényleg jó volt. de szagolgatni is jólesik.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.15. 05:09:31

@Herr Géza: talan pont a Molnar Csillarol irt konyvevel jutott be a Friderikusz? emlekszem h olvastam, es h nagyon szomoru sztori volt :-/

Muscari 2014.12.15. 06:06:23

@élhetetlen: köszi, de biztos, hogy a koffein az, mert még a koffein tablettát is kipróbáltam és ugyanúgy felnyomja a savamat. A koffeinmentes kávé viszont nem árt. Nem vagyunk egyformák kinek ez, kinek az jön be.

@tanato: persze, természetesen, én se merném szedni orvosi konzultáció nélkül.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.12.15. 06:15:36

Jóreggelt.
Szorítok a sydney-i túszoknak. :(

Muscari 2014.12.15. 06:16:06

@pappito: sose felejtem el. Szegény Molnár Csilla, 16 éves volt. Friderikusz írt róla egy könyvet Isten óvd a királynőt címmel, ha jól rémlik ennyi év távlatából, akkor az apukának nagy szerepe volt abban, hogy így végződött.

@Dragonlady (now in Indonesia): én is így tudom.

val 2014.12.15. 07:07:22

Drogteszt? Svájcban? Tünti nem lesz?

2014.12.15. 08:03:40

@tanato: Es milyen drogokat hasznalnak?

2014.12.15. 08:09:43

@tanato: Semmi igazsagtalan nincsen a haztartasi alkalmazottak foglalkoztatasaban, ez ugyanolyan munka mint barmi mas. Termeszetesen minden munkakorben elofordulhat hogy a fonokod terrorizal, igazsagtalan veled, kihasznal. Egy bennlako haztartasi alkalmazott eseteben, kulonosen ha az illeto egyedul van egy szamara idegen orszagban ahol nincsenek jogai es nem beszeli a nyelvet, sokkal nagyobb esely van arra hogy kihasznaljak mint mas munkakorok eseteben. Ettol fuggetlenul ha valaki normalisan banik az alkalmazottal akkor ertelmetlen igazsagtalansagrol beszelni. Az nem igazsagtalansag hogy hazimunkat vegez valaki, ezt csinaltak a nok mar evszazadok ota, sokszor mas, 'fizetett' munka es gyerekneveles mellett.

tanato 2014.12.15. 08:23:43

@Mirjam2: Szerencsére csak un. könnyű drogokat amiket meg tudnak venni dílereken keresztül nem túl drágán,az összetételüket sem ők sem én nem tudom,de az a baj hogy függők lesznek.Sok anyuka hozza be a gyerekét hogy tachycard,sápadt,étvágytalan hangulata labil,biztosan súlyos beteg.Alapvizsgálatokat elvégezzük persze semmi,de én már a középiskola nevéből sejtem ,hol kell keresni a baj okát.Psychiáter szakorvoshoz küldöm utána őket tovább.ahol már nem lehet ott a szülő amikor beszélgetnek.

Muscari 2014.12.15. 08:28:33

@Dragonlady (now in Indonesia): te is olvastad? Engem nagyon felkavart, mert csak egy kicsivel volt idősebb nálam.

2014.12.15. 08:29:41

@tanato: Ugy erted, szintetikus drogok? Vagy marihuana? Mindenkeppen a legjobb megoldast valasztod szerintem azzal hogy szakorvoshoz kuldod oket, remelem megkapjak a megfelelo segitseget. Gondolom arra nincs mod hogy az erintett kozepiskolakban intenziv felvilagosito, megelozo kampany kezdodjon...

Muscari 2014.12.15. 08:30:49

@Réka ‎: én is. Már az ausztrálok sem élhetnek nyugodtan tőlük :-(

Muscari 2014.12.15. 08:33:10

@Mirjam2: ilyesmire ma Magyarországon nemigen van pénz. Az iskolarendőr tarthat előadást esetleg, de nem hiszem, hogy ő a legalkalmasabb erre.

tanato 2014.12.15. 08:36:38

@Mirjam2: Persze hogy nem igazságtalan a maid alkalmazása,de egy volt kommunista országból érkező fiatalasszony ezt így érzi,erre szocializálódott.Mivelhogy ezt a szisztémát 45-től kezdve a kommunista rendszerek itthon radikálisan kiirtották,mint az osztálytársadalom egyik fő jelképét./Mondjuk van benne valami/.
De a világ más részein ugye,főleg a harmadik világban köszöni szépen él és virul ez a bentlakásos cseléd rendszer.És nagyon is szükséges mert tényleg ez az egyetlen megélhetési lehetősége ott sok millió tanulatlan fiatal nőnek segély és közmunka hiányában.Mint amit írt pl. egy Peruban élt magyar nő anno,ha nem talál az illető városokba vándorló fiatal szakképzetlen,tanulatlan lány egy ilyen bentlakó maid statust egy középosztálybeli háztartásban,legtöbbjüknek csak az utcasarok vagy egy bordély maradt az éhenhalás ellen.
A másik oldalon meg az hogy kihasználják,megalázzák halálra dolgoztatják sokukat az már sajnos az emberi természeten illetve az őket alkalmazó háziasszony természetén,jó vagy rosszindulatán múlik.

tanato 2014.12.15. 08:39:47

@Mirjam2: Nem marihuana,szintetikusak,de leginkább maszek laborokban összetákolt,sokszor hígított kotyvalékok.De a tudatukat összezavarja rendesen.Néhány egyházi intézmény van ahová lehet küldeni őket/ha beleegyeznek/Nemrégen küldtem egyet Zsibrikre,ott is van egy ilyen.

tanato 2014.12.15. 08:44:21

@Dragonlady (now in Indonesia): Mindenképpen kell egy tanárnak keresetkiegészítés ha meg akar élni/kivéve persze ha jól kereső házastársa van/szerencsére ott még nem tartunk hogy takarítani,de pl. biztosító ügynökösködni meg egyéb AMway, Zepter stb az gyakori a pedagógusoknál.

2014.12.15. 08:46:04

@Muscari: Szomoru. Gondolom lattad a hirekben hogy a tervezett drogtesztelesre viszont mennyi penzt szantak... Meg szerencse hogy ugy tunik elvetettek az otletet. Mindenesetre megelozesre biztos hogy kene penzt forditani, mert nagyon sokba fog ez igy kerulni hosszu tavon a tarsadalomnak.

2014.12.15. 08:48:53

@tanato: Nagyon gaz... Remelem hogy legalabb az egyhazi intezmenyek segitenek valamit, ha mar a kormany ennyire tehetetlen.

2014.12.15. 08:57:01

@tanato: A 'maid' igy ebben a formaban lehet hogy igazsagtalan, haztartasi alkalmazottak semmikeppen. Peldaul Angliaban vagy Nemetorszagban is sokan alkalmaznak takaritot stb., ez nem tudom miert lenne igazsagtalan. A nanny pedig egy karrier Angliaban, sokszor nagyon is tanult emberek / nok muvelik ezt karrierkent es nagyon jol lehet keresni vele; kepzett pedagogusok nagyon keresettek ebben a munkakorben. En magam is terveztem hogy karrierkent csinaljam, es tobbek kozott pont azert tettem le rola mert nem volt hozza vegzettsegem es egeszsegugyi vegzettseg nelkul egyertelmuen hatranyban voltam (kisbabakkal / kisgyerekekkel foglalkozoktol elvarjak a komoly csaladok az egeszsegugyi vegzettseget, en meg elajulok ha vert latok, igy eselyem se volt a kepzest elvegezni).

tanato 2014.12.15. 09:13:51

@Mirjam2: Persze nyugat Európában sem halt ki a szisztéma csak megszelídült a harmadik világbélihez képest,talán annyi a változás hogy nem lakik ott az alkalmazott/kivéve az au-pairek/.Na meg nincs az irgalmatlan jövedelmi különbség.De kétségtelen az egyenlősdihez szokott volt posztkommunista állampolgárnak igazságtalannak tűnik első látásra/Ha mondjuk MO.-ról kikerül pl Dubaiba hirtelen/.De az az idő múlásával változik általában és alkalmazkodik a magyar háziasszony a helyi viszonyokhoz ilyen szempontból is.

2014.12.15. 09:20:32

@tanato: Már évek óta ott tartunk hogy a pedagógusok takarítanak munka után. Nem ügynökösködnek, abból nincs pénz, az csak az időt viszi. Már 15 évvel ezelőtt is takarított a fél tanári kar. Már ahol én dolgoztam.

2014.12.15. 09:20:50

@tanato: Dehogynem, ott laknak Angliaban is! 'Live-in nanny / maternity nurse'. A legtobb csalad nem alkalmaz ha nem akarsz veluk lakni. Angliaban soha nem volt annyira igazsagtalan a rendszer mint a Kozel-Keleten, mivel ott mindig is alkalmazottak voltak, mig a Kozel-Keleten rabszolgak. En soha nem ereztem igazsagtalannak a rendszert Angliaban, akkor sem mikor eloszor kerultem oda au pairkent / illetve a munkam inkabb baby nanny-nek felelt meg, de au pair vizumom volt mivel akkor meg csak azt lehetett kapni. Nem gondoltam soha hogy igazsagtalansag aldozata vagyok, inkabb halas voltam a lehetosegert, es a mai napig halas vagyok mert igy tudtam hosszu tavon egy jo eletet teremteni magamnak. Lehet hogy azok gondoljak hogy igazsagtalan akik Mo.on a kozeposztalyhoz tartoztak; engem mar Mo.on is kihasznaltak, akkor mar inkabb szazszor Angliaban hasznaljanak ki, ha valasztani lehet.

tanato 2014.12.15. 09:37:40

@Mirjam2: Mo.-n használják ki csak igazán az alkalmazottakat legtöbb melóhelyen az biztos.Nem kell hozzá cselédrendszer.
Azt hogy nem laknak ott a takarítónőkre,bejárónőkre értelmeztem.A kisgyermekgondozók az persze más/persze nekem ismeretlen/ szisztéma.Bár tegyük hozzá azért nagyon sok magyar lány hazamenekült egy két hét után az au-pairkedésből,mert igazságtalannak gondolta a dolgot.Szerencséd hogy te jól viselted lelkileg.

2014.12.15. 09:43:08

@tanato: Páran azért nem szomorkodtak annyira mert az emberek általában megbíztak a pedagógusokban, ezért némelyik még vállalkozást is csinált, persze nem ez a jellemző. Magyarországon a takarítónői állás magánlakásnál bizalmi munka hiszem nem szívesen enged be az ember a lakásába akárkit. De egy pedagógust igen. Nem mondom hogy ez a jövő útja, főleg az idősebb generációnak, én örülök ha a sajátomat kitakarítom, nemhogy még másét.

tanato 2014.12.15. 09:44:58

@Turchi: Mindenképpen szomorú hogy nem elég a pedagógusi bér a megélhetésre.No dehát ez van.

2014.12.15. 09:51:44

@tanato: Egeszen a 'gyerekek' felnott koraig ott laknak a nanny-k a jobban kereso csaladoknal, maskepp nem vagy nehezen lehetne megoldani az iskolaztatast. Gyakran a nanny mas feladatokat is ellat, pl. bevasarol, szemelyi titkarkent mukodik valamelyik szulo mellett, napkozben ugyeket intez stb. Mas szemelyzet csak felso-osztalybeli csaladoknal lakik ott, ugy mint regen.

En is talalkoztam au pairekkel akik panaszkodtak, szerintem ez foleg attol van mert eleve a magasabb tarsadalmi statuszu magyar lanyok kerulnek au pairkent kulfoldre - egy kis faluban elo, nyelveket nem beszelo, internetet nem hasznalo, kapcsolatokkal es penzzel nem rendelkezo ciganylany gondolom legritkabb esetben lesz au pair Angliaban, hiszen meg a repulojegy arat sem tudna kifizetni, azt se tudna hol kezdje a munkakeresest. A 'kozeposztalybeli' lanyok meg hirtelen megdobbennek hogy itt nem vendegkent kezelik oket hanem dolgozni is kell es bizony nem mindig kedves es aranyos veluk a fonok.

M. Péter 2014.12.15. 10:08:54

@Mirjam2: Egyszer hallottam egy kínai nőt, bankár vagy bankárfeleség volt, aki teljesen ki volt akadva attól, hogy Londonban a cselédnek is jár a minimálbér meg a fizetett szabadság.

adg 2014.12.15. 10:41:17

@Turchi: "Magyarországon a takarítónői állás magánlakásnál bizalmi munka hiszem nem szívesen enged be az ember a lakásába akárkit."
Na ez milyen erdekes. Felesegem hazvezetessel, gondnokoskodassal koti le magat mostanaban. Magan hazakhoz jar, amiket kiadnak rovid tavra 1-2 hetre. Nincs ugynok, a tulaj a fonok. Eddig minden gazdi csak ugy odaadta a kulcsot es megmondta a cimet. Nem ment vele, nem felugyelte a munkat, semmi.
Az egyik rogton elso alkalommal adott a sajat lakasahoz is egy kulcsot, mert ott tartja a tiszta agynemut.
Nem mondom, hogy nagyvallalkozo a parom, 6-8 kuncsaftja van, de mindegyiknel maximalis bizalommal fogadtak az elso pillanattol. Pedig nem ismertek, nem beszel jol angolul, meg messzire latszott rola, hogy csak most kezdett ilyesmivel foglalkozni. Mondjuk mindenhova ugy kerult, hogy valaki ajanlotta.

Volt, aki mar rogton az elso alkalom utan megkerte, hogy a sajat hazat is rakja rendbe.

Es akkor azzal mar nem is tudtunk mit kezdeni, amikor az egyik szolt, hogy vasarnap kene menni, mert lett hirtelen egy vendege, de akkor fizetne inkabb 30 dollart orankent, a szokasos 25 helyett. Jo lesz-e?
Vagy a masik megkerte, hogy mossa ki az agynemuket is (amit maga szokott csinalni a gazdi)amig elmegy szabira. Mennyit ker erte? Szamolgattunk, kb egy ora munka, biztos alkudni is fog, legyen 40 dollar. Azt mondja, o 80-ra gondolt. Hat akkor legyen annyi, ezen nem veszunk ossze. :)

Es egyszer sem ellenorizte senki az orak szamat, tok bemondasra elhiszik.

De ugyanigy jon akarmilyen szerelo is. Megkerjuk, hogy hozzon kulcsot az ugynoksegtol, ha nem vagyunk itthon.

2014.12.15. 10:58:19

@adg [Au, Darwin]: Ezért írtam hogy Magyarországon :-). Nekem otthon két lakásnak adtam oda a kulcsát és tudom hogy át lettem már többször is bacarintva de ennek vége lesz ha hazamegyek, csak akkor keresnem kell mást, de már csak egy lakásra. Különböző keresztkérdésekkel rájöttem hogy olyan hibákért fizettetek velem ami szerintem meg sem történt. Amúgy nem tűnt el semmi, nincs is mi, de az utóbbi időben elszemtelenedtek.

tanato 2014.12.15. 11:04:51

@Mirjam2: Ez tényleg így van,au pairnek nem a legszegényebb magyar lányok mennek ki,és nagyot néznek hogy nem kiránduláson vagy vendégségben vannak.

tanato 2014.12.15. 11:09:26

@M. Péter: Igen a harmadik világbéli maid szisztéma,erősen hasonlít pl. a magyar Horthy rendszerbéli bentlakós cselédrendszerre.Az ok az óriási 30-szoros,ötvenszeres jövedelemkülönbség és az hogy sorba állnak még ennyiért is cselédnek a munkanélküli tanulatlan sokszor analfabéta lányok

tableno 2014.12.15. 11:15:30

@adg [Au, Darwin]: Ez tipikusan kulturális kérdés, hogy egy társadalomban mekkora a bizalom idegenek iránt. Ausztráliában a világon az egyik legnagyobb, Magyarországon meg az egyik legkisebb.

2014.12.15. 15:27:08

@M. Péter: Sajnos gyakran elofordul Angliaban hogy mas orszagbol szarmazo 'kozeposztalybeli' emberek illegalisan - pl. turistavizummal - behoznak szolgakat a sajat orszagukbol, persze kiszolgaltatott embereket valasztanak akik nem beszelnek angolul, sajnos neha az is elofordul hogy kiskoruakrol van szo, akiket aztan szinte rabszolgakent tartanak, sokszor nem hagyhatjak el a hazat, a konyha padlojan alszanak es nem vagy nagyon keveset fizetnek nekik. Ezzel kapcsolatban sok per zajlott le az elmult evekben, de az esetek zome titokban marad. Elofordul azsiai, afrikai, kozel-keleti haztartasokban. En onkenteskedtem par honapig Londonban egy olyan szervezetnel akik ilyen helyzetbe kerult gyerekeket / kiskoruakat probaltak meg kimenteni.

Egyebkent a diplomatak kulon vizumot kapnak a sajat szolgaiknak hogy behozhassak oket UK-be es tovabbra is kihasznalhassak oket. Mas orszagban is voltak ebbol botranyok, pl. nemregen a hires eset az indiai diplomataval Amerikaban ami komoly diplomaciai vitahoz vezetett India es Amerika kozott (nypost.com/2014/01/09/indian-diplomat-indicted-over-nanny-gate-cant-be-kept-in-us/).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása