oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 05. 06:45,  A magyarok nem élnek, csak túlélnek 283 komment

2014. augusztus 05. 06:45 Határátkelő

A magyarok nem élnek, csak túlélnek

A mai poszt szerzője fiatal ember (arra kért, nevezzem csak Kisvárosinak), aminek azért van jelentősége, mert elsősorban a fiatalok szemszögéből láttatja a mai magyar valóságot – ami nem túl szívderítő, az írás ugyanakkor tükrözi az életkornak megfelelő naivitást is. Ráadásul megtette azt is, hogy megkérte egy Spanyolországban élő ismerősét, írja meg, ott miként élik át ezeket az éveket. Tanulságos poszt lesz, ígérhetem.

fiatalok beszélgetnek.jpg

„Nincs olyan beszélgetés a barátaimmal, ahol ne kerülne szóba a mai magyar gazdasági, illetve politikai helyzet, és ezekből adódóan a kivándorlás.”

„Sok ember tanulatlan. A magyarok többsége nem beszél nyelveket, egymáshoz és a nemzetekhez való modoruk is zárkózott, nyers, sokszor bunkó.”

A fenti két idézet abból a felmérésből, vagy inkább próbacikkből van, amit egy weboldalnak készítettem. Érettségi után rengeteg internetes pályázatra (cikkírás, önkéntes program stb.) jelentkeztem, hogy kipróbáljam és felvértezzem magam végre az életben is használható tudással, amit a közoktatásban aligha kaptam meg.

A felmérés során 15-23 év közötti fiatalokat kérdeztem, hogy mi is a véleményük a kivándorlásról. A jó pár megkérdezett fiatalból (akik közül szép számmal szerepel már külföldön élő is) mind egyből a pocsék magyar mentalitást hozta fel első körben. Utána következett az oktatás, és a belpolitika.

Ami talán megdöbbentő és elgondolkodtató, hogy sokan tervezik a magyarság feladását is, és jó pár „alanynak” meg is történt, vagy már folyamatban van egy új állampolgárság megszerzése.

Már régen feladták?

Ma Magyarországon az emberek nem élik az életet, hanem próbálják azt túlélni. Ha sétálunk az utcán, látni a legtöbb honfitársunk szemében, hogy már réges-rég feladott mindent.

Az átlagos magyar fizetés a megélhetésre éppen elég, és lassan már ezt is a szerencsés kategóriába sorolhatjuk. Bármiféle kulturális programon való részvételre már esély sincs, így hát marad az olcsó fröccs és a cigaretta.

Az oktatás kezd csődöt mondani, a tanárok fáradtak, a tananyag elmaradott, ahogyan maga az egész rendszer is. A középiskolás éveimet egy kudarcként, és egyben tragédiaként éltem meg.

Érdekelt mindig is a világ működése, a különböző kultúrák, maga az egész életnek nevezett dolog, ami körbe vesz minket. Azonban azt soha nem értettem ezeket miért száraz, pocsékul megfogalmazott könyvekből próbálják átadni nekünk.

Teljesen mindegy milyen jegyet vittem haza, lehetett az kettes vagy éppen ötös is, a végeredmény mindig ugyan az volt: pár hét és mindent elfelejtettem. Otthon elkezdtem autodidakta módon elég keményen angolt tanulni, mert tudtam, hogy az iskolában évek múltán is maximum csak egy „konyhai” szintre jutok el. Megérte.

Mit gondolnak a külföldiek?

Hirtelen kinyílt előttem a világ, elkezdtem rengeteg emberrel beszélgetni. Néhánnyal szerencsém volt találkozni is személyesen. Ekkor jött egy kultúrsokk.

Voltam már pár helyen az életben, szüleim mindig is támogatták anyagilag, ha utazni szerettem volna valamerre, így tisztában voltam vele, hogy Magyarországnak még nagyon sok tanulni valója van a „nyugati testvérektől”.

Azonban az teljesen más, amikor más ország gyermekeivel le is ülsz beszélgetni, esetleg velük is élsz egy kisebb ideig, mivel jó pár nálam szállt meg, vagy más magyar családoknál pár napra vagy hétre, esetleg hónapra.

A véleményük az országról vegyes. Gyönyörű helynek találják Magyarországot, egy érdekes, kissé furcsán csengő azonban mindenképp szép nyelvvel. Természetesen az általános „magyar vagyok, szar az életem” érzés nekik is feltűnt.

Továbbá furcsállták, hogy sok magyar háztartásban a hűtő csak félig van tele, ha van is élelmiszer, akkor mindenki az olcsót, a nem megfelelő minőségűt választja.

Szintén megjegyezték, hogy a legtöbb magyar élete nagyon sivár, egyoldalú. Munka után mindenki haza megy, megfőz és befekszik a tévé elé, ami még vacsoraidőben is szól ahelyett, hogy a családtagok egymással beszélgetnének.

Nyaralás szinte mindenhol kizárva, ahogy más egyéb program is, amiért fizetni kéne. Véleményük szerint rendkívül sok alkoholt fogyasztunk és a cigaretta is minden második percben ott lóg a szánkban.

Mit vettem észre én?

Egy normálisan működő nyugati országból származó ember minden évben elutazik, belföldre és külföldre egyaránt. Nem szórják ők sem a pénzt, de mégsem spórolnak az élelmiszeren, hisz tudják „Az vagy, amit megeszel” és akkor a velük hozott jó kedvről ne is beszéljünk.

Persze azért ők is stresszelnek, és mint később kiderül, náluk is hatalmas gondok vannak, azonban mégsem engedik meg maguknak, hogy teljesen beforduljanak vagy magukba roskadjanak.

Szintén feltűnt, hogy sokkal inkább a jelenben élnek, mint mi. Míg nálunk az ország nagy része még mindig Trianont siratja, a múltban él és akadnak rasszisták, addig ők a jelenre összpontosítanak, és kevésbé nézik ki, honnan, milyen családból, milyen bőrszínnel érkezett, ha a társadalmuk hasznos tagja szeretne lenni, akkor nem bánják.

A családok többsége is még együtt van a nyugati országokban, míg Magyarországon csak minden hatodik ismerősömnek mennek rendben a dolgai otthon.

Engem is lehúzott a mentalitás

Az édesapám is még évekkel ezelőtt a külföldi munka mellett tette le a voksát, így bár nem élünk fényűző életet, de panaszkodni sincs okunk. Azonban haza csak nagyon ritkán jár, aminek eredményeképpen az én családom is nagyjából darabokra hullott szét.

Miközben a magyar mentalitás fokozatosan húzott le engem is. Ha tehettem mindig külföldre mentem, belföldön nagyon ritkán utaztam / utazok. Bécset kifejezetten szeretem, lazák az emberek és szinte az összes nép képviselteti magát.

Ha már Bécs, akkor most váltanék is országot, Ausztriára. Ausztria egy hihetetlenül gyönyörű ország, egy rendkívül gyorsan fejlődő fővárossal. Az ember már egy jó angollal és konyhai német nyelvtudással is el tud helyezkedni.

A bérek teljesen rendben vannak és Ausztria egy friss cikk szerint a világ harmadik legbiztonságosabb országa. Az egyetem ingyenes Bécsben csak egy középszintű német nyelvvizsga szükséges, és szinte bármelyik szakra jelentkezhetünk.

Mivel (ha nem is közel, de túl távol se, Sopron után jóval, azonban várost nem írnék) lakom az osztrák határtól, ezért általában a nyári munkát is mindig ott végeztem. A nyár alkalmával megnyílik a lehetőség a különböző szezonális munkákra, így dolgozhatunk élményparkokban, különböző vendéglátó egységeknél, vagy statisztaként. Főként ilyen helyeken nem szükséges a túl nagy nyelvi tudás.

A morbid rész, hogy ilyenkor az én és édesanyám fizetésünk megegyezik. (Megelőzvén a szokásos: „Hát biztos semmi papírja nincs anyádnak” kommenteket: két diplomával rendelkezik.) A minimum havi kereset ilyenkor 400-500 euró, de inkább több. Tehát akár egy 18 éves fiatal 360-450 ezer forintot simán kaszál egy egész nyár alatt.

Ha ilyen jó, miért használok múlt időt? Miért nem dolgozom vagy tanulok Ausztriában, és maradok itthon, ahol ennyi pénzből kiskirályként élhetnék?
A válasz egyszerű, mert nem akarok.

Elegem lett a magyar mentalitásból, nagyjából mindenből, ami magyar. Nyugodt gyerek voltam, de évek óta egyre csak idegesebb vagyok, elég volt már a fonnyadt arcokból, az ömlő politikából, a kilátástalanságból, a sok stresszes emberből, a rengeteg negatív hírből.

Akár rádió, akár tévé: megölték, kirabolták, leütötték, széttépték, becsapták, sikkasztott, és a többi. Bár látok mostanság sok próbálkozást, hogy ezen változtassanak az emberek (pl.: Hősök tere projekt) azonban mégse 8 kölcsön segítségével szeretnék menni a Balatonra két napra.

Akkor miért nem költözöm Ausztriába? Még fiatal vagyok, szeretnék többet megismerni a világból, utazni, nyelvet tanulni. Megtapasztalni dolgokat, amiket a száraz könyvek felett nem sikerült. De a jövőben mindenképp szeretnék Ausztriában lakni pár évig.

Mi a helyzet a spanyolokkal?

Az osztrák élet után pedig essünk a földre megint. Következzék Spanyolország, amiről egyik ott élő ismerősöm, Mária írt bővebben, az ő gondolatait foglalom a következőkben össze.

Spanyolország egy kellemesen napos, nagyszerű ország, remek ételekkel és egy buzgó, pezsgő hangulattal, ami elfelejteti a mindennapi problémákat. Vagyis próbálja.

Ugyanis nem áll túl előkelő helyen a legélhetőbb országok listáján. Az egyetemek drágák, ösztöndíjból kevés van. Így az ember, ha nem tud perkálni, akkor állást kezd keresni. Vagyis csak próbál.

A fiatalok hihetetlen nagy százaléka munkanélküli, még a diplomásoknak is rendkívül nehéz állást találniuk. Ha már egy McDonald’s-ban el tudunk helyezkedni, akkor hálát mondhatunk az Úrnak. A kormányzás nem törődik az emberekkel, az oktatási és az egészségügyi rendszer összeomlóban van, ahogy maga a demokrácia is.

A fiatalok folyamatosan hagyják el Spanyolországot, gyakran a családoknak már reggelire sem futja. A gyerekek már nem bírják idegileg, gyengén teljesítenek az iskolában. Emberek halnak meg a kórházakban, nincs elég orvos, ahogy nővér se.

Az ismerősömet Máríának hívják, aki így zárta írását: „And if somebody told me that this would happen in Spain I could have never believed him. Because of this I am ashamed to be from a country that allows this to happen withouth saying a word, and this is the main reason why I want to leave my country.” (Ha valaki azt mondta volna nekem, hogy ez megtörténhet Spanyolországban, nem hittem volna neki. Ezért szégyellem magam, hogy egy olyan ország a hazám, ami szó nélkül megengedi, hogy ilyen megtörténjen, és ez a fő oka annak, hogy el akarom hagyni az országot.)

Keserűség, csalódottság és egy nagy zsáknyi remény gondolata, ami a mai fiatal fejekben van. Remény egy olyan ország megtalálására, ami biztos hátteret tud adni az embernek.

Ahol bízhat az államban, bízhat a körülöttük élőkben, ahol biztonságos minden tekintetben a családalapításra, ami biztos támaszt ad ebben a zűrzavaros világban, messze a szeretett hazától.

Így hát el lehet mondani, a mai fiataloknak nem könnyű. Előttük az élet, amit gyakran már másodpercekig sem tudnak élvezni. A legelgondolkodhatóbb számomra az a mondat, amit már rengeteg idős, a világháborút is megjárt ember szájából hallok: „De nem lennék ma fiatal.”

Még mindig Spanyolország

Kivételesen most hadd egészítsem ki a fenti gondolatokat, ugyanis nemrégiben én is megkértem egy spanyol barátom, hogy írja meg, mit gondolnak a környezetében élők a bevándorlókról. A következő sorokat küldte:

„Nálunk a legtöbb bevándorló Marokkból, Latin-Amerikából, Kelet-Európából (főleg Romániából) és Kínából érkezik. A gazdasági válság előtt az emberek nem érezték fenyegetőnek a jelenlétüket. Egyszerűen elvégezték azt a munkát, amit a spanyolok nem akartak és az egyetlen problémát talán a gettók jelentették.

A válsággal megváltoztak a dolgok. Nincs munka, az embereknek harcolniuk kell. A bevándorlók nagyon olcsón dolgoznak és ez nem jó a spanyoloknak. Csak egy példa: a testvérem egy cégnek dolgozik, és megvan a saját tarifája. A vállalat kért árajánlatot egy bevándorlókat foglalkoztató cégtől, aki kevesebbet kért, meg is kapta munkát. A testvérem a lehető legkevesebbet kérte, de a bevándorlók még ez alá is tudtak menni, meg is kapták a melót, amit elvégeztek, nem olyan jól, de olcsóbban.

A másik gondot a szociális juttatások jelentik. A bevándorlók rengeteg segélyt és pénzt kapnak, a spanyolok pedig csak annyit látnak, hogy a kormány nekik adja a pénzt a helyiek helyett. Ezen eléggé ki vannak borulva.

Mint mindenhol, itt is vannak „jó” és „rossz” bevándorlók. Utóbbiakkal jöttek az utcai bűnbandák (Latin-Amerikából) és a tolvajok (Kelet-Európából). A legtöbbjüknek semmilyen kapcsolata nincs a spanyolokkal, és gettókban élnek. Ugyanakkor vannak azok, akik gond nélkül beilleszkedtek a társadalomba. A kínaiak kilógnak a sorból, általában éttermeket és boltokat üzemeltetnek.

A válság miatt egyébként már a bevándorlók is hagyják el Spanyolországot, no nem nagy számban, de azért páran elindultak. Nagy gondot jelentenek az afrikai illegális bevándorlók, akik kis csónakokon, hajókon jönnek, vagy más módon próbálnak meg átjutni a határon.

Ha pedig egyszer már itt vannak, nem küldheted őket haza, és gondoskodnod kell róluk. Rémesen hangzik, de rengeteg pénzbe kerülnek, ráadásul mindez válság idején, amikor a spanyolok is rosszul élnek.

Ne gondolja senki, hogy mindent sötéten látunk, a gond elsősorban a válsággal és nem a bevándorlókkal van. Rengeteg spanyol hagyta már el eddig is Spanyolországot, a helyzet nagyon rossz, az emberek pedig csak próbálnak túlélni.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr406574003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2014.08.05. 20:50:18

@mojyo: Igen,de ez nem jogi kategória hanem inkább etikai,ha egy rokonomat emelem magas pozícióba,mert én egy állami vállalat feje vagyok.persze ha a rokon hálapénzt,kenőpénzt fizet nekem az már jogi téma.

Scagnetti 2014.08.05. 20:51:05

Ehhez sajnos nincs mit hozzátenni. Ez a magyar valóság.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.05. 20:51:05

@blackhair-lady:

Akkor lassan itt az ideje elküldeni a fiadat egy mekibe dolgozni, kóstoljon bele kicsit a munka világába..:) jó kis szaftos 7,25 dolláros órabérért.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.05. 20:51:05

"Fogadnék hogy a felmérés eredménye az lenne hogy a munka értelme a minél több pénz begyűjtése."

A munka értelme az hogy hasznosnak érzed magad miután leraktad a lapátot. Belém nem vertek semmit, én így érzem.

FeroxX 2014.08.05. 20:51:05

Amúgy én sem igazán értem itt ezt a nagy sírás rívást.. az tény, hogy saját lakásra szinte lehetetlenség összegyűjteni, és hogy a 20-26 éves ismerőseim 90%-a a szüleivel él.. ami gyászos.. de én úgy látom, hogy aki tanult rendesen, végzett egye egyetemet-fősulit, jobb OKJ-t, és esetleg van egy nyelvvizsgája is azok relative mind eltudtak helyezkedni, ki jobb-ki rosszabb fizetésért.

Én jómagam a VIII-ban nőttem fel, félárvaként egy alkoholista apával megáldva, és mégis van jogsim, egyetemet végeztem mérnöki szakon, van középfokú angol nyelvvizsgám, van két hobby zenekarom, szoktam bulizni, kisebb belföldi nyaralást is megtudok engedni magamnak stb. és most úgy néz ki köv hónaptól 170k nettót haza tudok vinni.

Érdekes" mód sajnos a saját ismerőseimen is azt látom, hogy pont azok szidják legjobban a "rendszert" akik önmaguk is igen sárosak abban, hogy nincsenek kilátásaik.. ilyen vagy olyan okok miatt.

Ettől függetlenül viszont pl. vallom, hogy a jelenlegi kormányunk egy hulladék maffiozó kartel, valamint azt is hogy 150 netto alatt én is kitépnék a fenébe külföldre, mert szerintem kb az az alsó határ amiből nagy lábon nem is, de el-el éldegélni már lehet..

És azt is hozzátenném, hogy viszont megyek az utcán és látom a sok BMW-t, Mercit, Porsche-t, vidéken a nyaralókat, garázzsal, benne két kocsival.. és ilyenkor mindig gondolkozok, hogy honnan a fenéből van az embereknek erre pénze pl? .. De az is nyilvánvaló, hogy az ilyen blogokhoz nem fognak azok kommentálni akiknek jól megy, mert ők pont nem fognak ilyen blogokat olvasgatni (lehet azért is sikeresebbek :)) .. már én is eléggé elgondolkoztam, hogy van-e értelme posztolnom ide, de annyi ilyen "megyek külföldre mert itt minden szar" jellegű blogbejegyzést láttam, hogy ez most kikívánkozott belőlem.

2014.08.05. 20:51:46

@mojyo:

"akkor azt is be kell valljam? "

Nem terhelnek ezzel. Megállapítják. Persze felárért.

HardTuri (törölt) 2014.08.05. 20:52:05

Csak néhány gondolat.
Én magam is külföldön dolgozom mert otthon nem találok olyan állást ami megfelel,illetve ami tetszene nagyon arra meg pont nem engem választanak.Ezért aztán 44 évesen (otthon feleség meg két gyermekem) belgiumban dolgozom egy golfpályán óránként 14 euróért. Persze mindenki felkapja a fejét húúú de jó.Igen ám de én jó esetben 4-6 hetente látom a családom,egy barom bulgárral lakom együtt kényszerből akit hamarosan leütök mert fogalma sincs az együttélés alapvető szabályairól.
Higgyétek el SZÍVESEBBEN ÉLNÉK OTTHON A CSALÁDOMMAL.
Ez egy kényszer helyzet mert pénz kell hogy a számlákat és a bankhitelünket fizetni tudjam.
Tán egy megoldás van még egy saját kisvállalkozást létrehozni,és akkor együtt lehetek ismét a családommal a barátaimmal otthon Magyarországon.

Mérges 1234 2014.08.05. 20:52:05

@diggerdriver:

Én is minden munkát szeretek, autót szerelni, festeni glettelni, tapétzni, programozni szerződést írni, emberekkel veszekedni (ez ias munka).

Csakhogy egy csomó olyan munka van magyarországon, amelyet végezve nem tudsz megélni, 70 ezer Forintos fizetés mellett nem lehet lelkesedni.

Szeretheted a munkát de belepusztulsz, mert tudod semmi nem lesz belőled. De tényleg van olyan proli akit ez nem érdekel.

M. Péter 2014.08.05. 20:56:30

@blackhair-lady: 2.13$/óra a szövetségi minimum, de ha az órabérből és a borravalóból együtt nem jön ki a rendes szövetségi minimálbér, 7.25$/óra, akkor a tulajdonosnak ki kell egészítenie. Egyes államokban magasabb minimálbérek vannak.

2014.08.05. 20:58:20

@tanato:

Tudtommal, hálapénz elfogadása miatt, még nem indult büntető eljárás. Nemigazán lehet bizonyítani.

2014.08.05. 21:01:10

@tanato: Igy van. Maga a korrupcio nemcsak jogi kategoria, en se igy hasznaltam. A definicio amit hasznaltam aTI-tol szarmazik. (Transparency International marmint.) Az oveke egy tag, nemzetkozileg ertemezheto, ertheto, egyszeru definicio, de sok jogi jelentosege sajnos nincs, hiszen ugye minden orszagban mas torvenyek vannak ra, es olyan orszagok is vannak ahol szarnak a torvenyekre sajnos.

@az igazság odaát van: Huh, akkor jo. :DDD

blackhairlady 2014.08.05. 21:05:18

@házelőtthinta: Dolgozott Mekiben diakmunkaskent:) Szerette csinalni, de o ugy dolgozott ott, hogy tudta, nem innen fog nyugdijba menni. Egyeblent azt mondta akkoriban, hogy sterresz melo:))))

2014.08.05. 21:06:31

@mojyo:

Bízni kell a jövőben. Olyan példaképeink vannak(Oroszország, Kína, Törökország, Szingapúr), ahol a legfinnyásabbak sem találhatnak fogást a jogállamiságon.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.05. 21:08:18

@Mérges 1234:
Persze. ezért léptem le.
Ittmegaztán.........:)))))))))))))))))))))))))))))))

tanato 2014.08.05. 21:11:26

@az igazság odaát van: De igen,nemrégen de nem az elfogadásáért hanem a kikényszerítésért.Egy szülész lett perbefogva,mert előre nagy összegeket akart kikényszeríteni nagyon sok alkalommal.

bpetya75 2014.08.05. 21:11:29

@mojyo:

Az orvos nincs hatalmi helyzetben. A munkájának az a specialitása, hogy a munkadarab nem némi agyag, kő, hús, fa vagy vas, hanem ember. A páciens nincs alárendelve az orvosnak, még ha ezt egyesek nem is mindig gondolják így.

@Evain:

Elméletileg egyetértek, gyakorlatilag meg nem vitatom a létező rendszert ;-)

@diggerdriver:

Akkor félreétettelek. Bocsánat!

2014.08.05. 21:12:38

@az igazság odaát van: "A mienk az egyik legpeldasabb es llegszerteagazobb korrupcioellenes torvenyi szabalyozas. Sajnos, ugyanez elmondhato a korrupcionkrol is." :D (Ezt egy eloadason hallottam, az oroszorszagi TI vezetoje tartotta. :D)

tanato 2014.08.05. 21:12:53

@bpetya75: Így van,régen rossz ha valaki hatalmi pozícióból akar gyógyítani.

Globetrotter2014 2014.08.05. 21:14:02

A magyarokról szülü cikk kcisit egyoldalú. Van baj de nem menthetelen a helyzet. Budapest pl egy remek lüktető város (egyébbként ha valaki veszi a féradságot és kcsiit körülnéz, sok vidéki város újult meg az elmúlt 6-8 évben).

Sok érdekes dolog történik, csak körül kell nézni.

Sok minden van amit javítani lehetne persze, én személy szerint régóta mondom hogy mindenkinek ki kellene mennie pár hónapra 1-2 vére hogy megtapaszalja milyen a világ, és persze kicsit levetkőzni azt amiről a posztoló is írt.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.08.05. 21:14:02

"Otthon elkezdtem autodidakta módon elég keményen angolt tanulni, mert tudtam, hogy az iskolában évek múltán is maximum csak egy „konyhai” szintre jutok el. Megérte."

Ha az iskolában tanultál volna, nem pedig csak a jelenléti ívet szaporítottad volna, akkor nem lett volna szükség plusz időre és energiára.

De jobb későn, mint soha.

A kérdés általában ugyanaz.
Nevezetesen, hogy akarsz-e tanulni.

Ha nem akarsz, akkor körbevehetnek professzorok, bombázhatnak tudományos cikkekkel, szart se fogsz közülük megjegyezni, felfogni, megismerni.

Ha meg akarsz, akkor egy közepes falusi tanító is tud forrást mondani, cikkeket javasolni, könyveket adni, ha már mindent átadott, amit képességei engedtek. De akkor már magadtól is bújod a netet, és veszel könyveket.

sage5 2014.08.05. 21:14:02

Erdekes poszt, de ez egy nagyon komplikalt dolog. A magyarok altalaban negativan latnak mindent, ez teny. Pesszimistabbak mint olyan orszagokban ahol haboru van, ami azert irrealis.

Persze ott volt Trianon, ami mindig jo kiindulasi pont a nemzeti depresssziora ( azert a nepesseg aranyokat meg kene nezni a lecsatolt teruleteken, ha mar ez a tortenelmunk fo dramaja, ne csak 1 szemszogbol nezzuk mindig a sztorit)..De az egesz tortenelmunk sem rozsasabb: levert szabadsagharcok, megszallasok stb. a 20 szazadban tovabb: 56, bukott foci vb donto, 40 ev kommunista elnyomas, majd rendszervaltas gyakorlatilag ugyanazokkal a politikai szereplokkel es ami utana jott.

A masik gond hogy nemcsak a tortenelmi multat de a jelent sem ertik es nem is tudjak feldolgozni azoknak az embereknek a tobbsege akik felnottkent eltek meg az elozo rendszerben. Akkor viszonylagos joletben eltek, de nem ertik, hogy azt nem az orszag teremtette meg maganak, hanem egy kirakat orszag voltunk a kommunista blokkban. Ezt is el kene engedni ezt is, meg a Trianont is meg sokmindent.

El kene engedni es azt is felfogni hogy mindennek ellenere nem ez a legszarabb vagy legszarabbul elheto orszag a foldon de megcsak nem is a masodik legszarabb. Masok is kaptak pofonokat, kemenyebbeket is, persze nem csak Ausztriahoz kell hasonlitani. Ott van egesz del amerika, vagy ami tolunk keletebre van.

A magyarokba szine beleegett a pesszimizmus es a borulatas az evek alatt, szerintem az elso lepes az az hogy ezt el kell fogadni.
Ezen nem lehet postokkal es okoskodassal valtoztani, ehhez generaciovaltas kell, emberek akik ezzel a teherrel nonek fel, de mar tisztabb ralatasuk van europara es a vilagra.

Es mint ilyen a magyarokra is. Mert ennek a pesszimsita befordult orszagnak koszonheto hogy olyan vagy amilyen vagy, ugy gondolkozol ahogy, es ha kulfoldon fogsz elni es teljesen asszimilalodsz akkor azt mondanam: oke, jo helyre mentel. De ha erezni fogod hogy masmilyen vagy, van amiben esetleg jobb, vagy van szokas amit nem akarsz atvenni, akkor az is azert lesz mert magyar vagy. Nem jobb, de nem is rosszabb. egyszeruen csak mas.

Mérges 1234 2014.08.05. 21:14:18

@FeroxX:

170 nettó hű baz....

És abból lesz lakásod. autód???

Családod, legalább két gyerekkel???

Két gyerekhez azért kell egy nagyobacska lakás is, mondjuk 70-80 nm, ez Bp, olyan 15-20 millió.

Miről is beszélsz????

Túlélni lehet, nem is annyira nehéz. De élni és előre lépni?????

Nekem van egy pici gyerekem, most hireteln 3-an élünk egy fizetésből, bankkölcsönünk nincs. Mégsem olyan könnyű ám.

Vállaljunk újabb gyereket??? Miből? És ide??? Minek???

170 nettó.... Elég sörözni, meg bulizni, de a jővöre kurvára nem.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.05. 21:14:35

@Evain: azt egy szoval se mondtam, hogy bevalljak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.05. 21:15:29

@M. Péter: inkabb fizetnek meg oket rendesen. Nem tartom jo otletnek ezt a kotelezo jattot. Adok ha olyan a kiszolgalas, de ne legyen mar elvart.

2014.08.05. 21:17:32

@bpetya75: De igen, hatalmi helyzetben van, a beteg ki van szolgaltatva a szakertelmenek. Valaszthat masikat, de akkor az ovenek lesz. Ez egy ilyen helyzet. Az epitomunkas is hatalmi helyzetben van, mert az o szakertelmetol fugg az, hogy hogyan epul fel a hazam. Ha extra, a munkadijan, fizetesen feluli penzt/ajandekot/szolgaltatast ker azert, hogy betegye az ablakot a hazamba, akkor korrupciora kenyszerit, es visszael a helyzetevel.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.05. 21:19:55

@FeroxX: huszezer ft miatt maradsz? ezt mart diggernek se hittem el...

2014.08.05. 21:23:09

@tanato:

Igaz. Gondolom már az új Btk. 291-es cikkely alapján.

bpetya75 2014.08.05. 21:24:21

@Mérges 1234:

Érted is, hogy miről írt? Hogy honnan jött, és hogy mit jelent neki a 170 nettó?

Arról nem is beszélve, hogy ha elérte a 170-et, akkor ott aztán vége mindennek, élete végéig megreked azon a szinten? A leírtak alapján mélyről jött és lát perspektívát maga előtt. Nem hinném, hogy jogos lenne nekiesni csak azért, mert nem búskomor.

Mérges 1234 2014.08.05. 21:26:05

@bpetya75:

Hatalmi helyzet abban adódik, hogy félted a rühes életed.
Szülész 100 ezret kért.

És mivel a gyerek élete nem játék, kifizetem, nem volt más választásunk. AZ egész ország rohad, magyar ember magyar embernek farkasa lett, és senkit nem érdeke senki, csak a pénz....

bpetya75 2014.08.05. 21:27:15

@mojyo:

Hatalmi helyzete annak van, akinek nem kell tartani a következményektől. Ez se a kőművesnél, se az orvosnál nem áll fenn.

@Babette.:

Szerintem nem a 20e-ről van szó, inkább arról, hogy feltörőben van. Miért kezdené alulról újra?

tanato 2014.08.05. 21:28:32

@az igazság odaát van: Valószínűleg ez is belejátszott.

bpetya75 2014.08.05. 21:29:35

@Mérges 1234:

Nagylánynak perforált a féregnyúlványa, 3 órán keresztül műtötték. Eszünkbe sem jutott, hogy pénzt adjunk az orvosnak. A szülés feleségem fejében valamiért más kategória, de attól eltekintve sosem adtunk hálapénzt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.05. 21:29:49

@Babette.:
Annyiért nem.
plusz negyvenért maradtam volna.

tanato 2014.08.05. 21:32:07

@Mérges 1234: Ez csak akkor állná meg a helyét ha egyetlenegy szülész lenne a világon.De persze érthető a reakció a szülők részéről.Ennek ellenére bukott le nemrégen egy ilyen előre követelő harácsoló szülész nemrégen.A korsó meg a kút elve alapján sokadjára.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 21:33:31

@Zka: Abszolút igazad van.Ráadásul pont pia meg cigi adna enyhülést?A pia az sz@r, keserű; a ciginek meg m@rha büdös a füstje...Nekem spec pont még nagyobb tragédia lenne mindkettő...
:-))))))))))))
Még ha azt mondta volna, hogy a qrvázás enyhiti csak a gondokat, bólogatnék megértően...
:-)))))))))))))

2014.08.05. 21:37:31

@bpetya75: Jezus, nemaaaaaaar. lyen alapon a politikusnak, meg a rendornek meg a tobbi hatosagnak sincs, pedig ok aztan tenyleg fel vannak hatalmazva, szo szerint. De a kovetkezmenyektol nekik is tartaniuk kell, mar ha nem maffiallamrol beszelunk. :D

Minden esetben, ha a donteseim befolyassal vannak egy vagy tobb masik emberre, hatalmi helyzetben vagyok en, hozzajuk kepest, abban a helyzetben, es felelosseggel tartozom ezekert a dontesekert. Ez mindenkire vonatkozik, a masiniszta is hatalmi helyzetben van az utasokhoz kepest, ha pedig beiratkozik az egyetemre, akkor a tanarnak lesz hozza kepest hatalmi folenye.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 21:39:21

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Ennek a párja, miszerint a nagypapa 72 éves, az unoka meg 2.Vagyis statisztikailag mindketten 37 évesek, de gyereket csinálni mégse tud egyik se...
:-)))
Fura egy dolog a statisztika, egyet kell értsek...

2014.08.05. 21:39:45

@bpetya75: O arrol beszelt, hogy az orvos kerte a penzt, nem hagyott valasztast. Ilyen is van, ez a kovetkezmenye annak, ha elharapozik a korrupcio es mindenki csinalja, az orvos pedig visszael a hatalmi helyzetevel, mert van neki. :D

2014.08.05. 21:58:08

@FeroxX: Tiszta sor, Mo-n van egy olyan reteg amely nagyon jol el, meg olyan is amely kevesebb penzbol is normalisan elvan, be van rendezkedve egy egyszerubb eletformara, mi tobb, ezzel elegedett. Szoval nem lehet altalanositani, hogy "nem elnek, csak tulelnek". De ami a posztban emlitett fiatalok (neha irrealis) erzeseit meghatarozza, az az, hogy hisznek-e abban, hogy nekik is "bejon". Ugy nez ki, nem hisznek ebben, es ennek valami oka csak van.

Mondjuk a te peldad szep, es tiszteletremelto, amit elertel. :) Sajnos ez nem mindenkinek adatik meg, pl. nem mindenkinek van piackepes szakmaja es nem mindenki kepes ilyet szerezni. Ilyenkor vagy elfogadja az illeto ezt a realitast a maga kovetkezmenyeivel (pl. alacsony ber, eletkorulmenyek), vagy tesz ellene valamit. Ha nem tudja atkepezni magat es ragaszkodik a magasabb eletszinvonalhoz akkor ezt talan megtalalja Nyugaton. Ez sem automatikus, de amig a gazdasag jol megy, a lehetosegek jobbak. Szoval ezert a "remenyert" jonnek ki sokan...

Szerintem nektek akiknek bejott Mo-n kellene motivalni a tobbieket es ha gondoljatok hogy van egy ut amit mas is jarhat, megmutatni... :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.05. 22:09:58

@Mérges 1234:

Ahogy a nyugati bérek se elgendőek arra hogy tágas házat vegyünk ki a gyerekeknek..meg egyáltalán vegyünk lakást,házat...még szerencse hogy a szüleim nem így gondolkodtak..hogy majd vállalunk gyereket ha zsírosak leszünk..különben ma se élnék még.

béla a görög (törölt) 2014.08.05. 22:11:13

Hmmm... Így is lehet nézni/látni.
Én úgy gondolom az ember születik valahol amit nem ő választ - legyen az akár Magyarország akár Spanyolország, él mondjuk jóesetben 80 évet (fiktív szám) és miután öntudatra ébredt az összes idejét megpróbálja saját akarátából, saját döntéseivel, saját lehetőségeivel kihozni egy maga által elgondolt élethez legjobban közelítő valamit.
Ezen kívűl az embernek - teljesen mindegy hogy magyar vagy spanyol, vannak igénye - kezdve a fizikai szükségleteken át - evés, ivás, alvás (szállás) a magasabb szükségletekig.
Az állam csak egy fiktív szervezet, mely valamilyen szintű keretet és bizonyos infrrastruktúrát ad az embernek/állampolgárnak (amiért meg is kéri az árat adó és más formában). Egyébként semmi más köze nincs a polgárhoz.
Ez egy le nem írt szerződés állam és állampolgár között
HA az állampolgár azt tapasztalja, hogy az állam túl lő a célon a pénzt beszedi és nem ad semmit, továbbá megpróbálja korlátozni az állampolgárt a lehetőségeiben én úgy gondolom az állampolgár nyugodt szívvel felbonthatja a közte és az állam között lévő le nem írt szerződést és kereshet magának egy olyan államot amelyik megbízható. Ennyi. Nem gondolom, hogy ez túl bonyolult. Miért áldoznám fel az életem, miért korlátoznám magam az állam miatt? (és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az állam nevében emberek garázdálkodnak) hisz állam mint olyan az egy fiktiv valami.
Olyan ez mint a magyarosh csapat munka. Ha azt mondják, hogy fogd meg és vidd az nem csapatmunka :)
A magyarság is egy fiktív valami. Nem te választottad, kaptad. Ha nem összeegyeztethető az egyén elképzeléseivel, döntéseivel, miért ne lehetne feladni. Ennyi.

Mérges 1234 2014.08.05. 22:11:13

@bpetya75:

"Hatalmi helyzete annak van, akinek nem kell tartani a következményektől. Ez se a kőművesnél, se az orvosnál nem áll fenn."

Magaországon, politikust, rendőrt, orvost nagyon ritkán itélnek el.

Következmények nélküli ország ez. Az esetek 98%-ban semmi következmény nincs, ha legalább 50%-os lenne a lebukás már nem mernék csinálni, de nem így van.

A hálapénz nem para, ha tényleg hálából van. És nem előre kikövetelt összeg. PL. a szülésznőnek adtam, mert kedves volt segítőkész, végig ott volt, többet segített, mint az orvos. Szívesen adtam, és alig akarta elfogadni.

Az elöző hozzászólásodra visszatérve. Az optimizmus magyarországon a jelenlegi helyzetben, tudatlanságból adódhat csak.

Nem a mostani kormány, hanem a mindenkori kormányok miatt. Folyaamtosan csalnak, hazudnak, söprik a szőnyeg alá a problémákat. Nyugdíjkassza, ezzel szoros összefüggésban demográfia szakadék, cigánykérdés, korupció, uram bátyám módszer. Jővökép ebben az országban nagyon nincs. Szeretném hinni, hogy a dolgok jó irányba fognak egyszer változni de ennek egyelőre semmi jele. 2008 óta folyamatosan romlik a helyzet. A mostani kormány már csak hab a tortán.

Becsapot, Gyurcsny, Snitt Pali, Orbán, szinte az összes álamtitkár hazudott már a pofánkba, aki egyszer is képernyőre került.

Mitől lenne jobb????? Fel kellene ébredni, és belátni, hogy a rendszer szar. És ez nem fog változni, ha elfogadjuk.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.05. 22:11:13

@Mérges 1234: "és senkit nem érdeke senki, csak a pénz...."

Ez amúgy világjelenség, a korszellem része(már elég régen..), csak ebben a régióban a nyugat szele erős, a pénz meg kevés így nagyobb érte a harc :-/.

FeroxX 2014.08.05. 22:11:13

@Mérges 1234: Figyelj!

Engem és a nővéremet anyám az egy szem kb 100k-s fizetéséből nevelt fel meg ami csurrant cseppent még az amúgy alacsonyan megállapított családi pótlékból. Mindketten egyetemet végeztünk +nyelvvizsga.

Azt én is írtam, hogy lakásom ebből NEM LESZ! autóm amúgy lehetne, fél-egy évnyi félrerakással ki lehet hozni egy korrekt használt középkategóriás kocsit (500k-1millio huf között)

Valamint én úgy vagyok vele, hogy igen egyedül legénylakásom sajnos már sosem lesz, de ha a párom is megkeresi a maga 120-150k nettóját, az már havi 300k környékén van amiből lehet már trükközni, valamint be-becsurran az évek múlásával amúgy is 1-2 családi örökség a nagymamáktól-nagypapáktól..

Szóval nem azt mondom, hogy ez hűdejó, meg könnyű, de aki azt mondja, hogy szar, lehetetlen, minden fos, szerintem az saját MAGA IS A PROBLÉMA RÉSZE.

170nettot meg lényegében kezdőfizuként kapom meg, fél éve dolgozom, ez az első rendes állásom OKJ & egyetem után, de amikor nagyon nem volt pénzem meg diákmelózni sem volt időm, egyetem mellett is intéztem magamnak fél éven át 30-40 ropit youtube-ról :).. más kérdés, hogy bedőlt aztán, mint a szemét, de egy ideig megoldottam és kihúzott a csávából. Ezzel csak arra akarok utalni, hogy ha az ember nem várja a szájába a sült galambot akkor baromi sok lehetősége van.. van ismerősöm aki az első magyar "pornhub"-al kereste szét magát, van olyan közelebbi haverom, aki pedig otthon a panelból a szüleivel keresett milliókat a számítógépe elől, mert befutott hollywoodi film trailer zene író lett.. a harmadik meg tetováló művészként keresi szét magát stb.

Az emberek baromira be vannak szűkülve, és azt hiszik a suli meg az állam kikövezi mindenkinek a nyaralóhoz meg az 5-ös BMW-hez vezető utat, de ez nem így van. A legtöbb fiatalnak halvány elképzelése sincs a saját jövőjéről, semmi stratégiája sincs a saját életre nézve ahogy én tapasztaltam. Az élettől azt kapod vissza amit beleteszel véleményem szerint. Külföldön jobb aránnyal meg könnyebben, de ne mondja senki, hogy itt nem lehet megcsinálni a tutit ha valaki odateszi magát, és két hétnél hosszabb távra tervezi meg az életét...

Mérges 1234 2014.08.05. 22:11:13

@cougarcat:

A különség az, hogy nyugatabbra, a bolti eladó is megél normálisan, azaz nem úgy van, hogy 10% ha meggebed és kicsit szerencsés, akkor emberhez méltó életet élhet, hanem az van, hogy aki dolgozik az elfogadható módon él.

Itt sokaknak esélyük sincs, semmi. Nekem is mindig mondják, neked jól megy, miért rí a szád. Azért mert tudom, mennyi embernek nincs semmi esélye sem. Mert tudom ez nem tart öröké, mert nem felfelé megyünk hanem lefelé tartunk. És a középosztály is lefelé csúszik.

Hiába élsz jól, az ország nem változik a hvatalok bunkók, az tak szarok, az iskola rossz, ha mgbetegszel könnyen beledöglesz.

Tényleg ez a perspektíva?????

Mérges 1234 2014.08.05. 22:21:01

@házelőtthinta:

Nyilván ugyanolyan 70 ezerből meg mondjuk 300 ezerből nyomorogni..... Persze.

Kéréds az ország fejlődik, rakjuk rendbe a dolgokat, vagy újabb problémákat generálunk????

Jobb lesz itt 10 év múlva vagy rosszabb?????

Mérges 1234 2014.08.05. 22:26:09

@FeroxX:

Ja ja látom is a terveidet....

"az évek múlásával amúgy is 1-2 családi örökség a nagymamáktól-nagypapáktól..
"

Ne haragudj ez szánalmas.... Nem kicsit kurvára, ez a nagy terv. Én kicsit idősebb vagyok, mint te ezért több a rálátásom. Igen meg lehet itt is csinálni a tutit, 30 emberből egynek sikerül is, de lehet inkább 50-ből egynek. De nem ezekről beszélünk. Egy normlis társadalom, mindeki számára kell kínáljon jövőkepét. Normálisat élhető életszínvonallal.

DE várd ki az örköséget, ez is egy szépen felépített jővökép..... :D
Le is fostam tőle a bokám.

onewayticket 2014.08.05. 22:30:45

Az érződik, hogy a poszt írója még tojáshéj-seggű, de értelmes, jól látja az összefüggéseket.
Onnan tudom, hogy az én utam kifelé vezet (a nickem nem véletlenül az, ami), hogy én ugyanígy gondolkodtam és elvágyódtam 18-20+ évesen, mint most.

A poén az, hogy el tudtam végezni az iskoláimat, van munkám, megélek belőle, lakásom is van - tehát nem a pályafutásom kudarca vagy a megélhetési problémák miatt "savanyú a szőlő".

Nem tudom máshogy körülírni: itt tényleg fullasztó a levegő, tényleg hiányzik valami, talán a Szabadság (érzése), ami mindig is hiányzott... Nem csak a politikára gondolok most itt, még mielőtt bárki félreértené.
Itt tényleg annyira beszűkült a világ a legtöbb (még a tanult, nagyvárosi) ember számára (is), hogy csak dolgozik mint egy igásló, hazamegy, eszik, beájul a tévé elé, fogmosás-fürdés-alvás. (Az még a jobbik eset, ha fürdik/zuhanyozik és fogat is mos...)

Sajnos az igaz, hogy még egy (alsó) "középosztálybeli" sem engedhet meg magának sűrűn szórakozást (mozi, színház, koncert, stb.) vagy üdülést (wellness, nyaralás bel- vagy külföldön). És igen, tele vannak a (Bp. belvárosában gombamód szaporodó) vendéglátóhelyek laza, vidám emberekkel: szinte mind külföldi! Nap mint nap hallom, látom, figyelem.

Az is igaz, hogy a magyar oktatás az ismeretek hasznosíthatósága szempontjából egy nagy rakás semmi, az volt tízen-huszonéve is.
Le kell rombolni azokat az illúzió-falakat, hogy a diploma az belépő a jobb életbe, egy szinttel feljebb repít a társadalmi piramisban, vagy egyáltalán: a felsőoktatásban (nem büfé-ruhatár szakon, de nem is pl. az orvosin) valóban piacképes tudásra lehet szert tenni + élezik a kíváncsi, befogadó elmét.

Szerintem kétkezi (szakma + könnyű fizikai munka) munkával is lehet boldog az ember, vagyis szeretheti azt amit csinál, létrehozhat értéket és kereshet jól.
A média valóban nagyon eltorzítja a fiatalok gondolkodásmódját, amiért mindenki "celeb", Megasztár-énekes, valóságshow szereplő, marketinges, újságíró, stb. akarna lenni. Ám olyan országokban (Spanyolo., Görögo.), ahol 20% feletti a fiatalok munkanélkülisége, ezt a kirívó arányt nem lehet a fiatalok "lustaságával" és ábrándozásaival magyarázni.

Végül, de nem utolsósorban: a magyar mentalitásban tényleg van valami "zavaró", valami, ami miatt én mindig is kívülállónak, idegennek éreztem magam itt.

tintamin 2014.08.05. 22:36:11

IRIGYSÉG.

Ez az igazi hungarikum. És ettől magyar a magyar.
Aki nem irigy, az nem magyar.

Jójó, itt van még az empátia, a tolerancia, a nagyvonalúság, a segítőkészség, a döntésképesség, a vállalkozási kedv totális hiánya, de az igazi métely mégiscsak a "dögöljön meg a szomszéd tehene is".

A magyar mindig mindenben képes megtalálni azt, ami szar. Ami nem működik (úgy, ahogy ő gondolja, de attól még jó), ha valami nem teljesen tökéletes. Vagy ha az, akkor neki mégiscsak máshogy kellene.

Ez tényleg necc.

Én tulajdonképpen azt élvezem igazán, hogy ebben a lelki mocsárban egy csomó kiváló ember létezik, és megtalálni őket egy szombati buliban, egy jégkorongmeccsen vagy 10perces villamosozás közben hatalmas élmény.

2014.08.05. 22:38:26

@Mérges 1234: "A különség az, hogy nyugatabbra, a bolti eladó is megél normálisan, azaz nem úgy van, hogy 10% ha meggebed és kicsit szerencsés, akkor emberhez méltó életet élhet, hanem az van, hogy aki dolgozik az elfogadható módon él."

Szerintem is megel, na persze extrakra nem biztos hogy futja, meg az is relativ, hogy kinek mi elfogadhato. Itt meg azert mindig megvan a kitoresi lehetoseg is, ha van ra igeny.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.05. 22:43:28

@FeroxX: tudod, én csak egy egyszerű kis tanár vagyok. az a fajta, aki megigazítja a gyerek kezében a ceruzát, amikor az tanulja leírni a nevét.
most gondolkozom egy kört, hogy a pornóiparba, az ájtíbe, vagy a tetoválóiparba kellett volna-e mozdulnom, ha ebből meg akartam volna élni Magyarországon.
mert azt már hallottam korábban, hogy miért nem lettem CNC-s, vagy simán kólcenteres,de ezek újak.
hm, nehéz dilemma.

na4 2014.08.05. 22:44:07

A fiatalok maguk is hibásak. Gagyi, szófosó hivatásokat tanulnak, amikre a modrn iparnak semmi szüksége nincs, aztán csodálkoznak, hogy nincs munka. aszerencsére nem mindenki ilyen, aki high-tech, az válogathat az állások között.

FeroxX 2014.08.05. 22:44:14

@Mérges 1234: Persze. Nem is mondtam, hogy ez normális európai standardokat tekintve, ám meg kell jegyeznem, még így is baromira a fejlett világ top10-20%-ában vagyunk benne ami az egész bolygó kb 7mrd. fős lakosságát érinti.. lehet így is szemlélni a dolgokat..

Nem mondom, hogy ebbe bele kell nyugodni, és ez így jó, javítani kell MINDENEN, sokkal felelősebben megválasztani a vezetőinket (kik szavazták pl. meg megint ezt a bandát? Az ismerőseim közül mindenki azt mondja nem rájuk szavazott, de valakik mégis megszavazták őket.. ezek az emberek ott állnak melletted a villamoson, ülnek melletted az irodában, vagy a családi asztalnál.. ), valamint egyéni szinten jobbfejnek-korrektebbnek lenni a másikkal.

De akkor pl. mondj nekem példát egy "normális társadalomra", mert egy ilyen utopisztikus állam szerintem sehol sincs, Nyugat Európát már rég visszafordíthatatlanul megfertőzte az arab, iszlamista bevándorló vér, amiből hatalmas problémáik lesznek majd a jövőben. UK-ról is ezerrel jönnek a hírek, hogy butul el a fiatal lakosság, dél európát ugyan úgy fenyegetni a munkanélküliség stb. talán Németország és igen, pont a szomszédos Ausztria ma a világon a legjobb hely egy közép európai ember számára mint hosszú távú perspektíva, de nem hiszem, hogy Magyarország olyan helyzetbe hozta magát az elmúlt 150 évvel ami miatt összehasonlítási alapot kéne húzni ezekkel az országokkal. Az északi országok (pl. Norvégia) megint jó példának tűnhetnek, de véleményem szerint ők a fene nagy jólétüket csak úgy, mint pár arab ország szintén jórészt az olajuknak, természeti erőforrásaiknak köszönhetik, amivel mi szintén nem versenyezhetünk. Nekünk kivétel nélkül csakis a közvetlen szomszédainkkal érdemes szerintem érdemben összehasonlítanunk magunkat, és ilyen tekintetben ANNYIRA szarul egyáltalán nem állunk szerintem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 23:17:34

@Evain: A Pall Mall az egy csúnya elváltozásfajta, nem?Olyan mint a sör-has meg a Pizza Hut...

explanatus 2014.08.05. 23:20:02

Posztíróhoz. Barátom! Büszke lehetsz magadra, jól egymásnak ugrasztottad itt a végén a „néniket, bácsikat”, és lassan túl vagy húszezredik oldalnyitáson. Nem semmi.

@Mérges 1234: , ne mérgelődj! Hit ellen érvek? Ugye nem gondolod meggyőzheted őket. Jómagam azt szoktam a „haza bölcseinek” tanácsolni, menjenek be holnap a munkahelyükre, tegyenek a főnök asztalára egy papírt, aminek a fejlécén az áll. Felmondás. Menjenek arrébb néhány várossal és próbáljanak szerencsét. Nemhogy anyókát nem találnak, aki útba igazítja őket, de olyan helyet főleg nem, ahol legalább három napig megmutathatnák, mit tudnak.

Ha mégis sikerül valahova bejutni, akkor sem kérdezik mit tudsz, hanem azt mondják: Igen, most szóltak telefonon, csináljak magának egy helyet. Te meg büszke vagy, hogy megcsináltad. Ez ma a Reality Hungary széphazánkban.

dr.pupak30 2014.08.05. 23:49:04

Kb. a feléig olvastam el. Általánosságok puffogtatása. 10 ből 9 megállapítás igaz bármely más országra is Európában. A magyarok kicsit vehemensebbek mint más ország lakói, ami tűnhet bunkóságnak is, de szerintem a lengyelek még ennél is durvábbnak, bunkóbbnak tűnnek. Nehogy azt gondoljuk már, hogy a fejlett nyugaton az átlagemberek sokkal lazábbak és könnyebben élnek. Menj el egy angol vagy ír kocsmába hajnal 2 körül és nézd meg milyen "kedvesek" az emberek egymáshoz.

dr.pupak30 2014.08.05. 23:49:04

Pontosítok. Ennyi blődséget egyben már régen láttam. Ezen nevettem a legjobban : "Nem szórják ők sem a pénzt, de mégsem spórolnak az élelmiszeren, hisz tudják „Az vagy, amit megeszel” és akkor a velük hozott jó kedvről ne is beszéljünk."

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.08.06. 00:04:28

@dr.pupak30:
"Általánosságok puffogtatása. 10 ből 9 megállapítás igaz bármely más országra is Európában...."

agree!!

Csak mellékesen jegyzem meg az itt komentelők egy része külföldön él, ebből adódóan már nem tud elvonatkoztatni egyáltalán és jól láthatóan hasonlítgat.....
Épp ezért a vélemény ....nos, az is marad , sok-sok különböző vélemény.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 00:16:10

@blackhair-lady: Izé, na, elnézést kérek, de ez engem is kicsit hadd zavarjon.Ez az elvárt, automatikusan felszámlázott, kiszámított borravaló.Hol érdekel engemet az, hogy ez a pincér bére?Miért nem választott másik szakmát, vagy miért nem ügyesebb, hogy jobb munkafeltételeket, fizetést tudjon kialkudni magának?Ha én kőfaragó vagyok, vagy baletttáncos, netán vadakat terelő juhász, akkor mikor van nekem borravalóm?Soha.Kit fog elkezdeni érdekelni az, hogy milyen az én sanyarú, anyagi helyzetem?Hát, kábé senkit.Akkor én se adok csak akkor és annak, akinek gondolok és aki valami extrát teljesít.Ha meg megjegyzik az arcomat és nem szolgálnak ki?Bróhahah, nem én fogok bele tönkremenni, maximum csak ők.És is csatlakozok azokhoz, akik nem mennek be az automatikus borravalóba, vagy maximum csak egyszer. (Bocs, ha már sokan írták, de most tartok itt az olvasásban, és kicsit felbaxtam magam.) És nem vagyok rád dühös, nehogy félreértsd, csak ellenkezik a gondolkodásmódunk. :-)

dr.pupak30 2014.08.06. 00:24:49

@sodalisO [eng]: Én is külföldön élek. Az összes otthoni dolgot kritizáló emberke mindig egy nézőpontból értékeli a dolgokat. MEg kéne érteni, hogy ellátogatni egy országba pár hétre, nem ugyanaz mint ott élni emigránsként hosszabb ideig. Én semmilyen a cikkben említett nyugatiakra jellemző állítólagos pozitív tulajdonságot nem sajátítottam el. Inkább keményebb, érzéketlenebb lettem a kint eltöltött évek alatt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 00:30:38

@montroyal ( CAN qc): Hmm, nem kicsit durva ez, sőt, inkább röhejes.Magyarországon az emberek 80%-a csóró, azért próbálkozik hasonlóval.Na de Kanadában??Nem hittem volna.Csak keményen bánj velük! :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 00:33:10

@blackhair-lady: Hmm, nem kukacoskodás, de nem life long, hanem long life az az olaj.Nagyon nem ugyanaz a két jelentés... :-)

montroyal ( CAN qc) 2014.08.06. 00:48:13

@geegee: OK ma is lekiabaltam valaki fejet . mondtam 10-20$ fizet ammennyi ido ra megy 60 orankent kinlodtam egy felorat es mondom 30 lesz ...erre amitol idegbajt kapok ;;; nananana.. 10$ adok ... meg az edesanyad .... elado a garazs majd ha megveszed te fogod meghatarozni az arat ... na azert szerencsere csak ritkan van ilyen (arab)...

montroyal ( CAN qc) 2014.08.06. 00:55:18

@blackhair-lady: nem tenyleg nem szoktak adni es nem is kerek fizetik a szamlat es kesz ...nagyon ritkan adnak v hoznak egy italt v ha valami extrat csinal a melosom ami nincs az arba de ugy latja jobb lesz ugy , mondom csinald es majd kerek egy 20-al tobbet de adja oda a melosnak ... de ez bodyshop mashol nem tudom hogy van ..

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.06. 01:22:02

@Mérges 1234: Ha nem fizetsz , kitori a nyakat vagy mit csinal azzala gyerekkel?
Itt a korhazban:
nem kellett kanalat, tanyert, evoeszkozt vinni, mind adtak
torolkozot is
haloinget is
wcpapir is volt a wcben.
Ennek kene normalisnak lenni. Utalom az otthoni halapenzes rendszert, sosem adtam. Igaz igy legalabb kimutattaka foguk feherjet az orvosok/noverek. Aki normalis volt, az ekkor is az maradt, aki nem....

blackhairlady 2014.08.06. 01:24:11

@geegee: semmi gond:) akkor most altalanossagban megallapithatjuk, hogy ket fele ember letezik, az egyik aki ad borravalot, a masik meg aki nem:)))

blackhairlady 2014.08.06. 01:26:48

@geegee: :))))))))))
Vannak ilyen osszetett (osszetartozo) szokapcsolat teveszteseim, koszi a javitast!:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 01:35:34

@montroyal ( CAN qc): Jájj, rettenetes.Én is dolgoztam hasonlót még odahaza (számítógépszervíz) de nem voltak ilyen rossz tapasztalataim.Velem senki nem állt le c!gánykodni, asszem egyszer se.Jó, igaz, nem vagyok egy mélynövésű, de nem hiszem, hogy ettől volt...

montroyal ( CAN qc) 2014.08.06. 01:37:49

@geegee: tul eljuk .. meg ahogy itt szokas ;tele hassal panaszkodunk ...

montroyal ( CAN qc) 2014.08.06. 01:40:47

@geegee: ja es Mo-on en portas voltam discokba de itt ez nem szamit mekkora vagy . pl rendort hiv es fizetes nelkul elviszi az autojat mert az az ove ... en meg mehetek pereskedni 1-2 evig a penzemert de nem biztos hogy nyerek ..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 01:41:41

@blackhair-lady: Az még lemaradt az előbb, hogy én nem vagyok amúgy a borravaló ellen, csak ne legyen automatikus.Odahaza adtam mindig a postásnak, ha pénzt hozott (ha büntetőcsekket, vagy hasonlót, akkor nem.,..akkor adjon ő nekem) meg fodrásznak is, pincéreknek is általában, bár nem különösebben sokat.De ha ott van ez az automatikus felszámítás, akkor onnan inkáb átmegyek máshová.Szerencsére odahaza nem nagyon botlok bele, itt kint meg még egyszer se találkoztam ilyen hellyel.Persze attól még lehet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.06. 01:43:36

@montroyal ( CAN qc): Na de csak van valami papír, ami alapján ott van a kocsija nálad, nem?Megrendelő, vagy munkalap, stb.Akkor meg már nem lehet, csak úgy elvinni, nem?Legalább is így lenne illendő...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.06. 03:45:28

@blackhair-lady: én azt hittem, azt mondtad a lifelong-gal, hogy amíg él a kocsi, kicserélik az olajat. ingyen szervizelés vagymi.
vagy akkor én néztem be valamit.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.06. 04:12:16

@geegee: ja a papirral mehetek a birosagra ... a kocsijat nem tarthatom vissza az az o tulajdona... nem sok esetem volt 16 ev alatt de azert minden evben elmegy egy nyaralas ara ...... ez a kapitalizmus .. uzleti kockazat ... es ? nem jott be - vesztettel ...

azert jol vagyok nem panaszkodok csak vannak ilyenek

**mimi** 2014.08.06. 06:23:00

hüüühaaaaa....:)

@Dragonlady (now in Thailand): :))))))))))))))))

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.06. 06:46:11

"Egy normálisan működő nyugati országból származó ember minden évben elutazik, belföldre és külföldre egyaránt. Nem szórják ők sem a pénzt, de mégsem spórolnak az élelmiszeren, hisz tudják „Az vagy, amit megeszel” és akkor a velük hozott jó kedvről ne is beszéljünk."

Ekkora butaságot nem kellene írni. Hogy gondolod, hogy egy lapon emlegeted azokat az embereket az itthoniakkal?
Nekem is van egy milliomos barátom, aki szerint az az intelligencia csúcsa, ha valaki utazgat a világban. Ezek az utazgatások százezrekbe kerülnek, amit bizony a legtöbb ember nem engedhet meg magának olyan egyszerű okok miatt, hogy NINCS MIBŐL.
Nagyon sok családot ismerek, akik egyszerűen tehetetlenek, és nem jelenthető ki egyértelműen, hogy csak azért, mert hülyék. Sokan lerendezik a dolgot ennyivel, pedig azért ez közel sem ilyen egyszerű.
Írhatnék még 2000 sort, de az se lenne elég. Annyira nem egyszerű.

A cikk írója meggondolatlan.

bpetya75 2014.08.06. 09:00:58

@mojyo:

Nem fogjuk meggyőzni egymást, ez nyilvánvaló :-P

Egyetemen a firmaévfolyamomban volt egy srác, aki valamivel kihúzta a gyufát a fásszárú növénytant oktatót tanárnál. közölte vele az illető, hogy "Magából nem lesz erdőmérnök!" Vissza is írta a srácot, a következő évben vizsgaidőszakban pedig megint elkezdte szívatni. A srác végül bizottságot kért, és átment. Próbált hatalmi fölényt érvényesíteni a tanár, de nem sikerült neki. Erről beszélek, ez nem valós hatalmi helyzet, csak egyesek (esetenként sokak) annak tekintik. A vezető politikusok nálunk sajnos valóban hatalmi helyzetben vannak, nekik nem kell következményekkel számolni.

XS 2014.08.06. 09:11:54

"Véleményük szerint rendkívül sok alkoholt fogyasztunk és a cigaretta is minden második percben ott lóg a szánkban."

Ez igaz, de nem tobbet mint sok mas "nyugati" orszagban, elsosorban a dohanyra gondolok. Az angolok ugy cigiznek mint a gyarkemeny (a 2000+ forintos cigiar mellett) es a nemetek is latszatra / erzetre tobbet szivnak mint mi szerintem.

Jo amugy a cikk, tenyleg merhetetlenul naiv, de sok ponton nagyon is jogos es udito a fiatalos szemlelet (csak sajnos lehangolo az igazsag). Jo lenne nehany statisztikat latni, mert alapvetoen kedves cikkiro ha belegondolsz, te sem vagy kulonb mint azok akikrol irsz, panaszkodsz a tenyek ismerete nelkul. Tehat te is ugyanaz a "tipikus magyar" vagy aki nem is biztos benne, hogy mashol jobb, de romantikus ideallal felfegyverkezve lozungokra tamaszkodsz es az a lenyeg, hogy magyarnak lenni a legrosszabb.

En mar egy ideje elkoltoztem a csaladdal de mielott vegleg otthagytuk volna a szulohazankat is nagyon sokat utaztam munka miatt igy eljutottam tobb kontinensre (gyakorlatilag Afrikat es Del-Amerikat leszamitva midnenhova) es bizony azt kell mondanom neked, hogy az elet mindenhol nehez es mindenhol a kuzdelemrol szol! Becs nagyon rossz osszehasonlitasi alap, mert Becs az 1300-as evek ota folyamatosan viragzik es a kulturalis es diplomaciai vilag kozpontja. Ez olyan mintha Harsanyt hasonlitanad ossze Budapesttel.

Egy tipikus britt, amerikai, nemet munka utan hazamegy, elovesz egy sort es bedoglik a TV ele. A volt fonokom (brit) egy internetes portalon nezte meg, hogy mit illik venni a felesegenek 5. hazassagi evfordulora (eloszor azt hittem viccel), ennyire fejlett a szocialis erzekuk, de sorolhatnam meg naphosszat az ellenpeldakat. Az egeszegi allapotuk tragikus, a britteknel minden 3. ember rakos lesz az eleteben (ez orulten rossz arany), bar nincs hozzaferesem statisztikakhoz, szivesen megneznem a serult gyerekek aranyat is, 1 honap alatt tobb serult gyereket latok itt, mint otthon egy elet alatt ugy, hogy volt a csaladban aki autistakkal foglalkozott. A fiatalok bar nagyon jo oktatast kapnak, neveletlenek, bunkok (nem is csodalom hiszen a szuleik egyszeruen nem foglalkoznak veluk, egyaltalan nem! Pelda: A szomszed kisfiu atjott a fiaimhoz jatszani, a felesegem mondta, hogy alszanak jojjon vissza kesobb, azt mondta nem hiszi el es berohant a lakasba - termeszetesen cipoval es ordibalva ahogy kell sikeresen felebresztve az ujszulott fiamat). A szorakozasuk abban merul ki, hogy atom reszegre isszak magukat (ami otthon sem meglepo, de azert ilyet nagyon ritkan lattam. A csaladokban rendszeresek a vallasok, nagyon sok kozvetlen brit ismerosom is elvallt mar, van aki tobbszor is, van olyan 32 eves lany akinek 4 gyereke 3 kulonbozo ferfitol van es most egy negyedikkel el (nincs ebben semmi kivetnivalo csak az osszehasonlitas miatt irom).

Segelybol elesrol csak annyit, hogy neha ugyan latok (foleg afro amerikaiakat es lengyeleket) kimondottan ebbol elo csaladokat, de leginkabb az angolok hasznaljak vegletekig ki a rendszert.

Ket dologban nagyon igazad van viszont, a munkahoz valo hozzaallasunk abszolut nem kompetitiv, az osszes magyar ismerosomtol csak annyit tanultam, hogy hogy lehet okosban dolgozni. Jol? Azt nem! Aki pedig nem igy latta azok a kollegaim, ismeroseim, barataim, 100%-ban kulfoldon dolgoznak!

A masik pedig a politika. Nem, nem az elmultotev nyolcev tizev, hanem az elmult 30. Igazabol az emberek kepesek valtozni, jobban doglozni, optimistabbak lenni, elvezni az eletet es elvezni a mindennapokat, ha valaki, a magyar kimondottan kepes erre! De amig ilyen a berendezkedesunk es amig hagyjuk, hogy a politikai elitunk ilyen legyen addig ne is varjunk semmi mast.

Vegezetul pedig, ha vilagot akarsz latni es tobbet akarsz tapasztalni a pesszimizmusrol, ne Becsbe menj hanem Marseilles bevandorlo negyedebe, Romaniaba, Gdanskba, Spanyolorszagba stb. De erdemes ellatogatnod Indiaba is ahol az oruletes es elkepzelhetetlen szegenyseg es nyomor ellenere az emperek optimizmusa es pozitiv hozzaallasa, a fiatalok jovokepe es a tenni akaras egyszeruen elkepeszto. Esetleg az USA-ba hogy megertsd az ignoracianak van felso hatara es vannak ok. Jo uton jarsz, fedezz fel sokat, tapasztalj sokat es elj jol! Az mindegy hogy hol, en mindig azt mondtam, a magyarsagomat senki nem veheti el tolem es buszke vagyok ra, fuggetlenul attol, hogy hol elek.

Udv,
Xs

Nzoltan 2014.08.06. 09:12:04

Az egész arról szól, hogy idehaza, nem karrier a 'krumplisütés', bezzeg odakint már az. Inkább gondolkodjon el a sok 'krumplisütő', hol rontotta el?

A nagybetűs élet a legjobb iskola. A rátermettséget pedig nem feltétlenül pecsétes papírban mérik.

bpetya75 2014.08.06. 09:20:59

@mojyo:

Az első várandósság elején asszony is választott egy tapasztalt nődokit. Megtudtuk, hogy neki fix tarifája van, 2003-ban a 50e-t sokallottuk, meg nekem baromira nem is tetszett ez a módi. kerestünk egy fiatal dokit helyette, aki nem tartotta előre a markát. Ez a lehetőség fennáll. Persze vannak olyan területek, ahol durvább a helyzet, ezt nem vitatom, hiszen nem mindegy, hogy mennyire jó sebész műti az ember szívét, vagy ilyesmi. Ezek az orvosok meg néha (sokszor? nem tudom, szerencsére nem volt még dolgom velük) nagyon el vannak szállva maguktól és valóban visszaélnek a helyzetükkel.

@Mérges 1234:

Szerintem meg az embernek a saját dolgával kell inkább foglalkozni, és nem a rendszert átkozni. Akkor több energia jut a lényeges problémák megoldására. A magyar viszonyokat jól ismerjük, más országok esetében meg csak a felszínt látjuk, amíg bele nem merülünk életvitelszerűen. A posztolónak is elmagyarázták páran, akik tapasztaltabbak Ausztria vagy Németország viszonylatában, hogy ne ringassa magát illúziókba. Mindenhol van szarság, és ha a negatívumokra koncentrál az ember, akkor bárhol érezheti magát rosszul. Azt nem vitatom, hogy vannak országok, ahol ehhez a "rosszul érzéshez" jobban meg kell dolgozni, és vannak, ahol kevésbé. Meg azt sem vitatom, hogy Magyarország sajnos az utóbbiak közé tartozik.

Az, hogy ettől függetlenül optimista vagyok, @FeroxX:-éhoz hasonló helyzetemből ered. Mélyről kapaszkodunk felfelé és jól alakulnak a dolgaink. Minek sírjak? A sírdogálás nem húzott volna ki a csávából bennünket. Pont az optimizmus volt az, ami segített.

Nzoltan 2014.08.06. 09:24:48

@mojyo: Alapvetően egyetértek. De az, hogy rossz ma fiatalnak lenni, az nem törvényszerű. Van, akinek tökmindegy mit dugnak a segge alá akkor is rossz, van aki pedig élvezi és sikernek éli meg, ha eléri akár a rövid távú célját.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.08.06. 09:39:18

@FeroxX: jó hozzászólás, én is több ilyen embert ismerek, aki sokkal jobban él az által, hogy csinált valamit, amit gyakorlatilag bárki csinálhatott volna, csak a nagy sírásban valahogy eszükbe se jut megpróbálni.

Fekete Ramon 2014.08.06. 10:02:37

Huzamosabb ideig dolgoztam külföldön, hogy hol és mit teljesen lényegtelen... Képben vagyok mi van kint és itthon. Nem szoktam hozzászólni ilyen témákhoz de már elegem van ebből a hülyeségből hogy a magyar csak túlél meg pesszimista meg stb.... bezzeg a nyugatiak fülig érő mosollyal ébrednek és megdöbbenti őket mi miért nem ilyenek vagyunk..... Gyerekek, ez k***a egyszerű! Papolnak itt az uniós egységről meg fejlődésről, bérekről stb..... Ha szerintem mi magyar átlag emberek is 1200-1500 eurót keresnénk (alaphang és egyáltalán nem számít soknak kint sem) nem pedig 300-500 eurót ( az 500 már jónak számít) akkor lehet hogy én se görcsölnék annyit és tudnék menni nyaralni meg utazni mint egy "nagy nyugati" polgár vagy a pénzhajtás helyett a családdal lenni. Persze lehet otthon is maradni és nézegetni egymást egész nap a családdal, origamizni, gazdálkodj okosan-t játszani és éhen halni. Itt a pénz a lényeg. Nem a boldogság forrása de ha van akkor nyugodtabb az ember mindenben... munkában magánéletben stb.... Nem a magyart kell hibáztatni meg ezen meglepődni miért vagyunk ilyenek. Nem a "nyugatiaknak" kell külföldre menniük hogy előrébb jussanak, nem nekik kell kint becsicskulniuk, nem nekik kell 500 euróból fenntartani lakást, kocsit, kaját venni, nyaralni menni, gyereket nevelni stb.....Próbálják ki és akkor megnézem hogy mennyire fognak pozitívak lenni és kiegyensúlyozottabbak. Erről az egészről meg nem mi tehetünk, ez van. Könnyen papol az ahol jobbak a lehetőségek és az életszínvonal.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.08.06. 10:05:24

@explanatus: "Ha mégis sikerül valahova bejutni, akkor sem kérdezik mit tudsz, hanem azt mondják: Igen, most szóltak telefonon, csináljak magának egy helyet. Te meg büszke vagy, hogy megcsináltad. Ez ma a Reality Hungary széphazánkban. "

Kiváló példája vagy a tipikus defetista magyar mentalitásnak, amit annyira utálunk itt sokan.
Ha én is a saját környezetemből vett példákat gondolnám országos érvényűnek akkor az ellenkezőjét tudnám leírni ezeknek.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.08.06. 10:08:02

@Fekete Ramon: "Erről az egészről meg nem mi tehetünk, ez van."

Mégis ki tehet szerinted? Ki termeli ki és választja meg a poltikai elitünket? Ki dönti el, hogy merre haladjon az ország?
89 óta csak mi felelünk ezekért, ennyit tudtunk kihozni belőle, lehet fejet homokba dugva tagadni, de ez a helyzet.

2014.08.06. 12:09:31

@bpetya75: De ameddig szivatta a sracot, addig visszaelt a hatalmi helyzetevel, tokmindegy, hogy meg lett allitva egy szinten, mert elotte mar megtette. Az egy dolog, hogy a bizottsagnak meg ofelette volt hatalma es leallitotta a visszaelest meg idoben. A hatalom az nem egy negativ fogalom, hanem egy semleges dolog, ami mindenkinek van, ha a donteseitol fugg egy vagy akar tobb ember helyzete. A hatalomnal, mint fogalomnal filozofialiag leragadni pedig, amikor a korrupciorol van szo, szorszalhasogatas, mellebeszeles, a lenyeg nem latasa, missing the bloody point. :D

Masik sztoridat, a szuleszest nem engedi kulon linkelni, hogy az is ilyen zold legyen, de pontosan ugyanarrol van szo, hogy ez van, ha hatalmi helyzetet egyeni haszonszerzesre hasznaljak. Ez nem bekepzelt doktor, vagy valami mas, ez a korrupcio. Igy mukodik, joreggeltkivanok. :D

Ha elfajul, az maga a pokol, marpedig a legyintes, a mellebeszeles, a mismasolas, az ignorancia, meg a kozony, az pontosan ebben segit, hogy elfajuljon a korrupcio, es meg mielott felebredsz, te is szamolgatod, mennyibol tudnad kifizetni azt a kedves tanacsosurat, hatha segit elintezni, hogy megkapd az engedelyt, hogy boltot nyithass az utcaban, hiszen a korrupcio olyan jooo, hogy megengedi, hogy az legyen amit mi akarunk, igy nekem is van eselyem, olyan jo, hogy ilyen jol jarhatok.... es amig ezt almodom, hogy ez nekem is jo, eszre se veszem, hogy epp az utolso bort is lehuzzak rolam, es aztan csak nezek magam ele butan, hogy meghalt a gyerekem amikor elnyomta valaki a sztradan reszegen, mert tovabb engedtek a kedves rendorbacsik / osszedolt alatta a hid amit a kedves tanacsosur masik barati epitettek stb stb.

Te mondtad, hogy fontos a kozosseg. Akkor nem ertelek, hogy intezheted el ennyivel a korrupciot :D A korrupcio is olyan mint a zsarnoksag, sot, az is az. Es ugy is mukodik, mindenki szem a lancban ugyebar. Sajnalom ez megint hosszu lett, de ezirant en nagyon erosen erzek, es nem engedek. A korrupcio a vilag legembertelenebb rendszeret kepes kiepiteni, mar mondtam, hogy szerelmem Oroszorszag, talan ezert erzem ugy, hogy ez milyen... megszakad szivem bele, hogy ha erre az iszonyu remenytelensegre gondolok, hogy mennyien a sajat boldogulasuk utjat latjak a korrupcioban, mert mashogy nem is lehetett meg soha, senkinek. Komolyan sirogorcs kerulget tole.

Szoval minden szamit, a halapenz is. Nem meggyozni akarlak amugy, hanem ravilagitani egy olyan aspektusra vagy osszefugesre amirol ugy ereztem, hogy nem latod, en pedig nagyon erosen erzek errol, de reszemrol befejeztem.

M. Péter 2014.08.06. 14:01:08

@montroyal ( CAN qc): Arrafelé nincs mechanic’s lien? Ez pont azt jelenti, hogy igenis vissza lehet tartani a kocsit, amíg az ügyfél nem fizet.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.06. 14:38:46

@M. Péter: sajnos nincs ...reges regen volt de bizonyos emberek akik mindenhol hatalmon vannak kiharcoltak hogy ne legyen .. ok akik nem fizetnek nem becsulik mas munkajat csak ok csinalhatnak penzt ..... a sziv specialista doktor ugyvedet hozott magaval hogy ne fizessen 200$ al tobbet az egy nappal tobb munkaert .. vallasat nem irom ki ..

blackhairlady 2014.08.06. 16:43:44

@Dragonlady (now in Thailand): Igen, azt akartam irni:) Mar teljesen ossze vagyok zavarodva:))))))))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.06. 17:14:48

@blackhair-lady: akkor szerintem nem te vagy összezavarodva, hanem a belekötő kolléga.
lifelong friend, lifelong ambition, lifelong commitment, lifelong learning (a garancia úgy tűnik inkább lifetime szokott lenni) - örökre szóló.
long-life battery, long-life milk, long-life smoke alarm (ezeket vágja hozzám első nekifutásra a kereső) - tartós

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.08.06. 21:34:19

Gratulálok fiatal szerző barátunk felismeréseihez!

Kicsit gyerekszáj ízű, de remek meglátások!

Elszégyelhetné magát minden magyar, hogy egy gyerekszáj cikknek kell kimondania olyan dolgokat, aminek a közbeszéd fősodrában lenne a helye. Miért nem beszél az Országos Érdek Egyeztető Tanács arról, hogy a magyar bér milyen életperspektívát kínál annak a társadalmi csoprtnak, amelyiket ez a kis szociológus palánta a "túlélésben reménykedők" / DE MÁR NEM csoportjaként AZONOSÍT BE! Hová lettek a polgárok Magyaroszágról? Hol a helye azoknak a kérdéseknek, amiket pl ez a szerző a magyar keretalkotó sikereségről felvetett?

spartacus 2014.08.08. 22:18:22

Ennyi hulyeseget honnan szedett ossze a Kisvarosi arra kivancsi lennek...
Tudjak, hogy azok amit megesznek?? Azert van tele a Lidl meg az Iceland..... ne is folytassam....
Oktatas?? 16 evesen nem tudnak meg/nem is fognak soha 100-ig osszeadni fejben. Ezer masik pelda... (igen tudom, hogy ma mar az oktatas se a regi... A legnagyobb hiba, hogy nincs idegennyelv kb elsoosztalytol kezdve.)
Ket diploma? Diploma se kell, hogy jol elj. Egyszeruen erteni kell valamihez amiert MA fizetnek.
Rasszizmus? Gyere elmegyunk este bulizni Peckhambe vagy Essexbe....
Munka utan csevereszes es ugy egeszebe a csaladi kotelekek? Nem is letezik ilyen nyugaton. Kirakat van meg a reklamok. Elfelejtik, hogy a gyerek oviba van. Amerikaba nem oly reg ment egy reklam, hogy telefonnyomogatas helyett a gyereket ne felejtsd a kocsiba.... (nem kamu, unokatestverem kint el 40 eve es egyik nap kuldte at a tv-s reszletet...)
Igenyesseg? A nok szorosek, nyitottszajjal eszik az emberek 80% stb....
Es ezer egy dolgot lehetne meg sorolni.
Sok baj van Magyarorszagon, de ez az orokos minden szar ami magyar mar sok. "tipikus magyar" aaaaaaaa Mindenhol vannak bunkok, szerencsetlenek es gyokerek...
Takarodjon el akinek nem tetszik es felejtse el orokre az egesz magyar kerdest.

schneewittli 2014.08.08. 23:05:02

Szívből kívánom a posztolónak egy egész életen át azt a mély meggyőződést, miszerint az emberek, az élet, a munka, a család, a perspektíva nyugaton sokkal frankóbb, mint Magyarországon. Ha véletlen csalódna, akkor pedig azt kívánom, hogy a lehető leghamarabb rájöjjön: minden egyes országban az a napsütés vagy vihar várja, ami a saját lelkében van.

2014.09.22. 09:49:42

egyre több ember van, miközben a gépeknek köszönhetően egyre kevesebb emberre van szükség, a helyzet egyre rosszabb lesz, főleg hogy a felső 10% is meg tesz mindent azért hogy minden pénzt elszívjanak az emberektől, kellene egy globális születés szabályozás törvény, plusz feltétel nélküli támogatás, és emellet eltörölni a millióféle támogatásokat

Katalin Fróna 2014.09.24. 07:55:01

2 eve elek kulfoldon, de ez a cikk tobb sebbol verzik. Vajon mennyi ertelme van egy fejlett nyugati tarsadalmat osszehasonlitani Magyarorszaggal? Amugy kerdezd meg az osztrakokat, hogy mennyi allami deficitet okoz nekik a szeleskoru szocialis ellatas. (Torokok & Co.) Es kerdem en, miert van az, hogy a te lakbered, egeszsegbiztositasod, havi kajad dragabb kulfoldon, mint anyukad ugyanezenezen koltsegei itthon? BTW voltam Svajcban au pair, igen ott, Europa Eldoradojaban.. A tokeletes, gazdag kiegyensulyozott svajci csalad annyira torodott a gyerekeivel, hogy a negyven fokos lazas, beteg 1 eves kisfiukkal egyedul voltam a korhazba, mert a szulok dolgoztak... a kozos csaladi program meg esti TV nezes volt a gyerkocokkel, mert a szulok tul faradtak voltak ahhoz munka utan, hogy igazi programot csinaljanak a gyerekekkel.....De nem altalanositok ez alapjan es nem feltetelezem, hogy minden svajci csalad ilyen lenne, de nyilvanvalo, hogy az ahitott " nyugat" kozel sem olyan tokeletes.... Mintahogyan a te szempontjaid szerint sem lehet Magyarorszagrol egy igazi kepet kapni, amiben jo-rossz is benne van.... Velemenyem szerint ez a cikk felszines, meggondolatlan kijelentesekkel ill. az unasig hallgatott, klisekkel....Pedig az eremnek mindig ket oldala van..

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.09.26. 10:10:38

@Katalin Fróna: +1. bizony két oldala van
Összehasonlítgatni egy hatalmas nagy baromság...
...hogy milyen szar x-n, és milyen marha jó y-n.....f@ság....
....millió egyezer dologtól függ minden.....összevetésnek csak azonos paraméterek alapján van realitása...olyan meg , mint tudjuk nincs!! :-D

2014.09.26. 13:16:41

mindig ugyanaz a lemez. UGyanaz az életérzés most, mikor én elhagytam (2006), mikor a szüleimnek volt rá lehetősége (1988) de nem merték megugrani, mikor a nagyszüleim 56-ban, és a végtelenségig lehetne a sort folytatni.

Minden országban fogsz találni nehéz pillanatokat kedves posztoló. Ha szar helyzetből indulsz sokszor kell többletenergiákat mozgósítanod, hogy a kasztot ahonnan jössz leküzd és feljebb juss 1 szintet. Mindenhol ez fog várni. Külföldön még csóróbb leszel, még mélyebbről fogsz indulni. Az más kérdés persze, h a lehetőségeid jobbak. De ez a délibáb ne tévesszen meg. Jobb azoknak, akiknek van tudásuk tapasztalatuk és kompatibilisek a rendszerrel.

Mesélek egy konkrét példát. Unokatesóm 15 éve asztalos, alap szinten beszéli a németet. Svájcban szakemberhiány van. Mi sül ki neked ebből? Azonnal lesz munkája!? TÉVEDÉS :). Először mivel nem svájci, az iskolájá(i)t kapásból nem ismerik el. hiába ért a fához, tanulatlan munkaerőként lesz besorolva és a főnöke sem fog tudni több bért adni neki (kivéve ha nagyon akar, de bérfeszkót nem fogja felvállalni), tehát annyit fog keresni mint egy segédmunkás aki valóban nem ért semmihez. A másik dolog, hogy a svájci pecsétes papír hiánya oly erős, hogy inkább lemondanak egy jó szakemberről. Mert a -valamilyen szinten megalapozott- vak hit vezeti őket, amit az iskolarendszerükbe vetnek.

Ha a pohár számodra félig üres, szerinted meg fog változni egy idegen környezetben, még több nehézséggel a hátadon?

Dualiza 2015.04.08. 11:16:27

Az író túl fiatal, de lehet, hogy a szülei is, emiatt nem tudhatja, hogy azelőtt a lakhatás és a közlekedés igen olcsó volt az országban. A rendszerváltáskor 'elfelejtették' a lakhatás és a közlekedés költségét beletenni fizetésekbe. Értem ezalatt az albérlet árát, vagy a kölcsön összegét és a közüzemi díjakat. A jóléti társadalmakban 30% a lakás, 30% az autó, s minden többit a maradékból kényelmesen fedeznek. Nézzük meg, hogy ez körülbelül mit is jelentene hazánkban! Egy négytagú családnak négy szobás (a gyerekeknek külön szoba, a felnőtteknek hálószoba + nappali), vajon mennyi a bérleti díja, vagy az ára? A Google első helyét megnyitva a legolcsóbb, 60 nm-es ház 23 millió Ft. Mennyi ennek a törlesztő részlete és a fenntartási költsége? Kiadásnál az olcsóbb kategória 250-300 ezer Ft. Na, akkor szorozzuk fel ezt 3-mal!
Ugye, hogy már itt elbukik a 'nyugati' kiegyensúlyozott életet élők mutatója.
Az emberek mesterségesen, mondhatnám szántszándékkal lettek megnyomorítva ebben az országban.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása