oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 17. 06:47,  A pénznél fontosabb a nyugalom 466 komment

2014. július 17. 06:47 Határátkelő

A pénznél fontosabb a nyugalom

Tegnapelőtt jelent meg Borbolya posztja az Egyesült Államokból (ha valaki nem olvasta volna, akkor ide kattintva pótolhatja), aminek kapcsán rengeteg kérdés felmerült, aminek hangot is adtatok a kommentekben. Nos, a szerző elég részletesen válaszolt is ezekre egy levélben, ma ez következik.

San Francisco2.jpg

„Sokan kifogásoltátok, hogy rövid, semmitmondó lett a beszámolóm. Ezen szeretnék egy kicsit korrigálni.

Mielőtt kijöttem volna, otthon hagytam a becsődölt vállalkozást, amit egy régi barátommal kezdtünk el. Természetesen felszámolva, nem csak úgy hátrahagyva mindent.

Egy másik régi ismerősöm volt itt 2000-ben, és ő is a mosóban dolgozott ugyanennél a magyar srácnál. Persze abban az időben még rendesen kifizették az embereket. Ő adta meg nekem a srác itteni telefonszámát, akit végül is felhívtam.

Egyszerűen nem fizetett

Nem Kaliforniában élek, maradtam a keleti parton. Négy hónapig voltam a mosóban. Ez az időszak pont elég volt arra, hogy megunjam a pénztelenséget, amit a magyar közvetítő srácnak köszönhettem. Egész egyszerűen nem fizetett ki, hiába dolgoztam napi 10-12 órát. Nem én voltam az egyedüli, akivel ezt megtette.

Ennek köszönhetően tényleg volt olyan, hogy 2-3 napig nem igazán tudtunk enni, egy-két csomag kekszen kívül. Mivel az én repjegyem open jegy volt, ami 1 évig volt érvényes, úgy gondoltam, hogy nem hátrálok meg, hanem maradok. Mert hát hová is mentem volna vissza?

Aztán egy amerikai illető segítségével sikerült munkát váltanom. Elkezdtem magánszemélyeknél takarítani. Először csak egy ügyfelem volt, de aztán lassan kezdtek jönni a többiek is.

Akkor még papírok nélkül voltam, illegálisan, de mivel ehhez a munkához nem kell munkavállalási engedély, így könnyebb volt. Azaz ehhez a munkához is kell hivatalosan, de mivel nem cégnél dolgoztam, hanem magamnak, a rizikó nagyon csekély volt.

Miért csinálom még mindig?

Megfigyeltem, hogy ha a takarítás szó elhangzik, akkor az emberek kb. 80%-a a WC-pucolásra asszociál. Pedig azon kívül más is bele tartozik, mint például a portörlés, porszívózás, ágyneműcsere, a konyha kitakarítása.

A mai napig is takarítok, azóta már saját vállalkozásom lett. Hogy miért csinálom még mindig ezt a munkát? Elmehetnék akár pénztárosnak, eladónak is bármelyik üzletbe, de amíg pénztárosként, vagy eladóként az órabérem bruttó 8-9 dollár lenne, addig a takarítással keresek óránként 20-70 dollár között.

Nem utolsósorban pedig nincs főnököm. Ezért annyit dolgozom, amennyit akarok. A napi 3-6 óra munkát átlagban értettem. Természetesen ha van igény a munkámra, akkor többet dolgozok.

Mivel nem órabérben dolgozom, hanem fix árakkal, így jön ki ez az összeg. Azért ilyen nagy a szórás, mert sok mindentől függ az ár. Kicsi ház, nagy ház, háziállatok száma, gyerekek száma, stb.

Öt év után ismerkedtem meg a későbbi férjemmel, akivel összeházasodtunk. Igen, szerelemből házasodtam, nem csak a papírokért. A házassággal megszereztem a zöldkártyámat, és ezután csináltam meg a saját vállalkozásomat.

Sajnos 4 hónapja már külön élek a férjemtől, nem jött össze. Talán a kulturális különbség miatt. Azt hiszem, a magánéletemről ennyi elég. Én nem hiszem, hogy ha valaki érdekházasság útján szerez papírokat, akkor azt az embert el kellene ítélni. Mindenki úgy boldogul az életben, ahogy tud.

A diploma nem egyenlő az intelligenciával

Egy kedves kommentelő elég nyers, durva jellemzést adott rólam, miszerint „tanulatlan, harmincas nő". Mint a posztomban őszintén megírtam, mindig is utáltam tanulni, érettségim van, diplomám nincs.

Nem tartom magam ezért tanulatlannak egyáltalán. Rengeteget olvasok, kihasználva az internet adta lehetőségeket. Sok minden érdekel, természettudomány, csillagászat, stb.

Azért mert valakinek diplomája van, az még korántsem jelenti azt, hogy művelt, intelligens lenne. Nem egy olyan emberrel hozott össze a sors életem során, akinek bölcsész diplomája volt, van, de hogy két épkézláb mondatot nem tudtam vele elbeszélgetni az is biztos.

Bocsánat, akinek nem inge, az ugye ne vegye magára. Természetesen itt nem az orvosokra, mérnökökre gondoltam.

A pénzügyekről

Sokan elakadtak a 200 dollár spóroláson, hogy csak ennyi? Mert ugye ez csak kb. 40ezer forint. Igen ez csak kb. ennyi forint, de míg itt 200 pénzből kijön egész hónapra a kajám, addig 40000 forint talán egy hétre sem lenne elég.

Mivel nem szoktam gyorsétteremben enni, nem járok étterembe, havonta egyszer elmegyek a Costcóba, bevásárolok, és főzök. Mivel egyedül élek, ezért jövök ki ennyi pénzből.

Azon is mindenki átsiklott, hogy kocsit törlesztek, ami 400 dollár havonta, és még 9 hónap van belőle. Tehát arra a 200 dollárra még rájön ez a 400, ami ugye már 600 lesz, amit havonta félre tudok tenni.

De ha csak 100-at rakok félre, az sem érdekel. Soha nem hajszoltam a divatot, nekem lehet egy ruhadarab ötcsillagos, márkás, ha nem érzem jól benne magam, nem érdekel, nem veszem meg.

Nem érdekelnek a drága bútorok és a márkás műszaki cikkek sem. Nálam a pénz csak egy szükséges rossz. Nekem sokkal fontosabb, hogy jól érezzem magam a bőrömben, a stresszmentes, nyugodt hétköznapokat sokkal jobban tolerálom. El lehet ezért ítélni, én úgy gondolom, hogy minden ember úgy éli le egyetlen életét, ahogy akarja.

Közel a természet

Ami nagyon tetszik itt még az, hogy rengeteg park van, lehet szabadidősportot űzni, horgászni, vagy csak sétálni. Rengeteg vad szaladgál a házak mellett, nyuszik, őzek, oposszumok, és természetesen senki nem bántja őket, ezért nem is félnek az emberektől.

Voltam életem során pár európai országban, és egyik sem tetszett meg annyira, hogy akár valamelyiket is választottam volna új hazámnak. Nem voltam még itt ezelőtt soha, ez így alakult, hogy itt kötöttem ki, nem bántam meg semmit. A kezdeti nehézségeket sem, mert a végeredmény a lényeg, és nagyon jól érzem magam itt.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr776515111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2014.07.17. 22:04:53

@diggerdriver: Az hogy rasszista volnál, az eddigi megnyilvánulásaid alapján nem igaz. A testi fenyítésnek önmagában semmi köze a liberális/nem liberális vitához. A nők hagyományos szerepvállalásával sincs semmi baj, feltéve, ha nem kötelező! A homofóbiával kapcsolatban: Szerinted a homoszexuálitás bűn? Kezelendő betegség? Tiltanád? Vagy csak kiráz a hideg Conchita Wurst-tól? Ha az utóbbi, akkor még simán beleférsz a liberalizmusba. Halálbüntetés: szintén nem mond önmagában ellent a liberális alapelveknek. Sorkatonai szolgálat dettó. De igazad van, finomítok: jobboldali liberális-konzervatív vagy. Amerikában republikánus, Angliában tory.

2014.07.17. 22:05:09

@angryrat: en meg 9 evet, de aztan elkoltoztunk 2001-ben az USAbol, most meg visszakoltozunk az USAba. Nekem meg Europahoz nincs rozsaszin szemuvegem. Ez van.

Furos 2014.07.17. 22:07:01

@charlieharper: eger lesz az Charlibacsi :) dobj fel jopar kocka merget a loftba aztan egy ido utan nem fogod hallani oket.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.17. 22:08:18

Lehet darázs, egér (és bocs, nem hagyhatom ki, gyíkember is :D )

Komolyra fordítva, nekünk volt darazsunk.
Ha van, vagy szerzel sztetoszkópot, akkor könnyen felfedezhető a fészek, ha darázs.
Nekünk alvásidőben rágták ki a falon, tégla közt a vakolatot. Egy élmény volt két kisgyerekkel darázs döngicsére ébredni...

Ha egér, akkor az meghatározott időközökben kezd motoszkálni. Legalábbis a honi egerek, akik társbérletnek gondolták az albérletünket, atomórát használtak.
Kaparászás és motoszka. Jól elkülöníthatő a darázsól. A darázs olyan, mintha messziről autópályát hallanál, vagy Forma 1-et a fürdőből...

Szétrághatja a kábelt.

Minden szétrágott kábel veszélyes. Nem feltétlenül tűz, de okozhat zárlatot pl.

Furos 2014.07.17. 22:08:31

@tableno: egesz jokat mondasz neha.

tableno 2014.07.17. 22:08:58

@angryrat: @lexrex: Veletek végeztem. Szerencsére nem vagyok rászorulva, hogy holdkórosokkal vitatkoztak. Ez is a liberalizmus egyik nagy előnye! :)

2014.07.17. 22:13:13

@Furos: az az ultrahangos ize nem jo ra? Milyen merget vegyek es hol, B&Q arul?
3 het mulva kiadjuk a hazat, nem akarok eger tetmeket itthagyni bomlani es buzolodni....

2014.07.17. 22:13:58

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]: igen, csak keso delutan. Nincs F1 zaj

Furos 2014.07.17. 22:17:03

@charlieharper: Big Cheese az amazonrol megoldja hacsak nem valamiultramutans kemenytoku egercsalad lakik ott. nem lesz budos kiszarad faszan ott a nagy melegben.
az utrahangos meg nem tom milyen de ha van olyanod probald ki esetleg kicsit ossszezavarodnak a deneverek :)

2014.07.17. 22:18:35

@tableno:

Nyugi öcsi. Neked van időd egész nap itt lébecolni. Nyugaton ezért is fizetnek. Jó hely.
Nekem nincs. Engem ezért itthon nem fizetnek. Valahogy mégis jobb itt.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.17. 22:22:49

@charlieharper: Ha csak akkor és napkeltekor nem, akkor esélyes, hogy inkább egér.
Vannak zacsis zselék, ezektől mumifikálódik, nem lesz büdös, ha megdöglik:
rojaker.hu/45-irtoszerek-patkanymergek

Biztos ott is van hasonló cucc.

Muscari 2014.07.17. 22:24:13

@tildy[UK]: igen, ez vicces. Harrow sem London a postcode szerint, pedig hat London szele igen messze van oda...

2014.07.17. 22:30:57

@charlieharper: Rosszul csinalod, ilyenkor altalaban a tulaj folszereli a kamerakat amiket reggel visszanez, de pont elmosodik a durva reszeknel, de aztan jol latszodnak, hogy mozognak a targyak meg ilyenek, aztan jon a nyomozas, ketkedo tulaj, parazos feleseg, stb, majd kiderul, hogy a hazban egy orult banya lakott korabban / titkos szekta hozott emberaldozatokat, stb stb. Mindenesetre sok sikert. :D

2014.07.17. 22:32:54

(Az egertol enis nagyon felek amugy, gyerekkoromban volt... Aztan a mult heten vagy azelott egyik ejjel arra ebredtem h utemes tompa zajt hallok, es valaki bent mozog, de hala istennek "csak" egy k*rvanagy molylepke csapkodta magat a plafonhoz, de sikerult kikergetni. :D)

2014.07.17. 22:32:55

@mojyo: a kamerak fenn vannak, de kifele neznek az udvarra, hatra es utcara. Befele a padlason nincs kamera.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.17. 22:34:03

@charlieharper:
Charli ne félj nem fog bűzölögni túl kicsi ahhoz.
általában kiszárad a tetem észrevétlenül.
Ha CCTV koax kábelét rágja meg az nem veszélyes.
Az egérre nem jellemző a kábelrágás csak a nyestre.
Az a baj hogy ha ztat talált a két fal közé az nem jelenti azt hogy a lakásba is be tud menni.
Járd körbe a házat és alul a szellőzőrácsokon keresd meg azt amelyik hibás és befér rajta az egér.
Oda tegyél csapdát vagy mérget.
Nem tudom itt lehet e kapni egérragasztót?

2014.07.17. 22:41:39

@diggerdriver: ok, de ha felul a padlason van a szellozo, hova teszem a merget?

Muscari 2014.07.17. 22:43:50

@diggerdriver: hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus

"A liberalizmus, más néven szabadelvűség, gondolatok széles spektrumán alapuló eszmerendszer, amelyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt.

Az először Adam Smith által megfogalmazott gazdasági liberalizmus támogatja a szabadpiacot és a szabadkereskedelmet, klasszikusai hittek abban, hogy egy láthatatlan kéz spontán rendet alkot az eredendően széttartó egyéni szándékok és tettek szövevényéből, s a sok egyéni érdek végeredményben a közjó növekedéséhez vezet, feltéve, hogy a minimális információ és igazságszolgáltatás rendelkezésre áll mindenki számára, azaz senki sem lophat, vagy alkalmazhat kényszert másokkal szemben. A gazdasági liberalizmus a magántulajdonon és az egyének által kötött szerződéseken alapul.

A kulturális liberalizmus az egyéni jogokra koncentrál, a lelkiismeret és az életmód szabadságára, köztük olyanokra mint a szexuális szabadság, vallásszabadság, megismerés szabadsága, vagy azon alapelv, miszerint az állam ne hatoljon az egyén magánéletébe."

2014.07.17. 22:43:54

@charlieharper: Akkor tegyel oda is, altalaban amikor a fontos dolgok tortennek elszallnak, es hangyas kep lesz, amin alig kivehetoek a szellem alakok, ezert a tulaj eloszor ketkedik, de a feleseg hatarozottan allitja hogy van ott valami, a tulaj felhivja a video szakerto baratot aki kiveheto kepet csinal, amin jol latszik az arc, ami pont olyan mint egy regi ujsagkivagas ami reszletesen taglal egy regi bunesetet amiben sose kerult elo se a tettes se a holtest, aztan a masodik este meg mar erdekes modon elfelejtodnek megzavarodni az elektronikat, es jol latszik az utvonal a mozgo targyakbol, ezert vegul a tulaj maga is folmegy a padlasra es talal nehany poros, ijeszto gyerekjatekot, amik beindulnak maguktol, vagy valami egyeb perdonto bizonyitekot, hall valami bogest es a feleseg sikit lentrol, leszalad, bevagodik elotte az ajto, uldozes, stb stb, a vegen kijon a rendorseg es elviszik a bizonyitekokat, megoldodik a szazeves buneset, igy a csalad megmenekul de elkoltoznek, ujabb szerencsetlen hazba / vagy az ujabb szerencsetlen lakot latjuk ugyanabban a hazban hasonlo parakkal, sejtetve, hogy jon a hasonloan kozepszeru folytatas :D

Oooo... Kihagytam valamit? :D

angryrat 2014.07.17. 22:55:04

@tableno:
vicces. Te vagy az egyetlen, aki nem szolgalt ervekkel. En eleg sok mindennel alatamasztottam az allaspontom. Te meg sertegetsz; kb ennyi telik toled.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.17. 22:55:50

@charlieharper:
Az egér alul ment be valamelyik alsó szellőzőn.
A padláson nem tudom milyen szellőzőnek kéne lenni vayis mivel zárják le a két fal közötti nyílást.
Tegyél a padlásra is.
Az egér valahol alul ment be.

puhacica 2014.07.17. 22:55:58

@blackhair-lady: csak repjegy eseten nem lattam meg, hogy kulon feltuntetnek a jegy es az illetek arat. a szallas + repjegy kombonal viszont igen. biztos mas szabalyozas ala esnek ezek a szolgaltatasok.

Morgo1229 2014.07.17. 23:05:38

@charlieharper: nalunk is volt ilyen. Az nyest volt. A gerendak es a lamberia kozott. Ha az akkor meglesz mert ki-be jar.

Morgo1229 2014.07.17. 23:08:26

@DieNanny [SZ,CH]: nagyon gaz hogy lelottek. Ez mar a masodik malaj gep. Biztos a szakadarok voltak. Az indexen lehet szavazni hogy ki volt. Kicsit izlestelen.

i got my (törölt) 2014.07.17. 23:10:01

@házelőtthinta:
Banán : 0,928 kg 1,20 eur
répa(1 kg) : 0,899
korai krumplika (2kg) 0,99

100 eurós kaja büdzsét. Köszönöm. Úgy lehetne élni 100 euróból hogy pl nem veszek húst....vagy csak a legócskább darálthúst...meg elfelejteném a sajtot...az édességet a gyümölcsöt...de az meg milyen mocsok élet már?

Bingo! Nem veszek húst, egy tábla csokiért viszont pl. 1,05-öt fizetek. Ezen kívül nagy mennyiségben veszek kesudiót, datolyát, müzliszeleteket, vörös és hegyi lencsét, paradicsomot, gabonapelyheket, stb. A banánt 1,6-2,3 közötti árban, a sárgarépát 1,6-ért vásárolom.
Lehet változatosan és egészségesen táplálkozni 100 euróból (persze, nem biotermékekkel). Gyanítom, hogy húscentrikusan is lehetne, ha odafigyel az ember, hogy mit, hol, mennyiért vesz.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.07.17. 23:18:06

@lexrex: juj, az ilyen világhelyzete.com féle vicclapokról tájékozódó emberek csak az igazán fárasztóak :DDD

2014.07.17. 23:22:21

@Naschkatze (Mostindien / CH): Nem, azt pont nem neztem, az valahogy mindig tul gagyinak tunt. :D De a horrorfilmeket nagyon szeretem, sokat lattam mar, es a Paranormal Activity filmek mind igy kezdodnek, hogy furazajokjottekapadlasfelol... :D

2014.07.17. 23:24:16

(Igen tudom, a Paranormal Activity is gagyi, nem is tudom miert neztem meg beloluk olyan sokat. :D)

Bonjour 2014.07.17. 23:37:10

@lexrex: sajnos ez az, amiatt ma a liberalizmus eszmerendszere legatyásodva szitokszó lett Mo-n. Oké, tényleg érthetô. Csak nincs helyette más szavunk, amely az élni és élni hagyni bitang egyszerü elvét elmondaná.
És sajnos igaza van mindenkinek, mert ha valamiért lehet utálni Kiséket, Hankisséket a szdsz-t, meg a többit, az az, hogy ezt a szót, amely a legmagasabb rendü emberi lét garanciája lehetne, azt lejáratták.
Mert sajnos abban is igazad van, hogy ma csak a pofázás megy, a magát libsiként definiáló emberek csak fröcsögni tudnak.
A legnagyobbnak hitt ellenzéknek egyetlen mondanivalója az volt, hogy patásorbán. Nagyon intelligens dolog. Ja, hogy csak harmadikok lettek? Még keresik az okokat, de szerintem sose fogják megtalálni.
Ettôl még a liberalizmus elve hasznos iránytû, az eddigi legjobb. A liberalizmus és a szabályozott társadalmi lét és e szabályoknak elfogadása szorosan összefügg.
Ma Svájc testesíti meg leginkább a liberalizmust, a maga túlszabályozott társadalmával. Szerintem.

A liberális gazdaságpolitikát meg ne keverjük a deregulációval. Az utóbbi bukott meg, sose volt életképes. A liberális piacot ugyanis állam által, közérdekböl meghozott szabályokkal lehet megteremteni, kizárólag!

Bonjour 2014.07.18. 00:23:12

@diggerdriver: a kommentemre való utalgatás helyett inkáb tanácsolok neked valamit.
Írj a magyar miniszterelnöknek és tedd fel neki a kérdést. Mert ô 1987--ben, jogi diplomájával a zsebében, pontosan a te kiváncsiságod tárgyát tanulmányozta Oxfordban. Csak aztán inkább hazajött az elsö szabad választásokra, hogy megvalósítsa azt. Nem sikerült, de ez nem az ô hibája. A magyar embernek - tisztelet a vaskos kivételnek - vezetô kell, erô kell, mert nem bízik magában, az erejében. A vaskos kivétel viszont fulladozik ebben a légkörben.

Hamar rájött erre, és neki lett igaza. Ma nincs Mo-n alternatíva. És a közjogi berendezkedésrôl meg a weimari köztársaság jut sokaknak eszébe.

De hát ki vagyok én, hogy ebben véleményt nyilváníthassak. Nyilván olyan embert kell megkérdezni, aki ezt tanulta a lehetô legautentikusabb helyen.

Nosza, rajta.

M. Péter 2014.07.18. 02:00:27

@Herr Géza: A közgazdász inkább társadalomtudós. A közgazdaságnak vannak puhább és keményebb területei, az utóbbiakban komoly matematika is van. A közgazdasági Nobel-díjaok között többnek matematika végzettsége van, pl. James Mirrleesnek és Lloyd Shapley-nek is matematikából van PhD-je.

M. Péter 2014.07.18. 02:06:22

@Muscari: Akinek jó biztosítása van, az jobb ellátást kap, mint Európában.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.18. 02:21:42

@gabors: ez az amerikai adozas ? mert mi az USAt majmoljuk de semmilyen adoeloleget nem kotelezo fizetnies foleg nem negyedevente ( csak a forgalmi adot es az tenyleg buntivel kesedelmi dijjal jar)
az mas hogy kuldozgetnek leveleket hogy LEHETOSEGED van ado eloleget fizetni ..en meg sose fizettem ... de ez Canada ..
sot semmi mast nem fizetek (tarsadalom biztositas kozlekedes oktatas gyermekgondozas stb) csak egyszer adobevallaskor ..

gabors 2014.07.18. 04:31:32

@Borbolyaamerika: a szabalyok szerint minden negyedevre (kulon kulon) meg kell felelnie (min 90%) a befizetett adonak kulonben megbuntethetnek az IRS oldalan ugyan feltetels modban van lehet kicsi az eselye hogy ezert nyomozzanak de ha pontosan elolvasod igy van

en is ES-t fizetek en igy csinalom elozo evei ado alapjan 1/4-et hacsak valami nagyon nem valtozik meg ... igy alltalaban egy kevessel tartozok aprilisban

az amerikai dologzok tobbsege az automatikus munkaltato altali befizetes okan sokszor tobb ezer dollart kap vissza es nagyon orul holott allambacsi ingyen hasnalta a penzet !!

gabors 2014.07.18. 04:33:57

@montroyal ( CAN qc): en nem vagyok konyvelo de elolvasom azokat a szabalyokat ami ram vontakozik es abban az all hogy negyedevente kell fizetni es ha nem akkor megbuntethetnek ... mondom nem tudom ez mennyire valoszinu. De ez van az IRS honlapjan is meg a tajekoztatokban is

Sot ugyanaz a szabaly van New State Ado hivatali papirokban is ...

Nekem rendszeres havi jovedelmem van ami kovetheto is igy nagyon konnyen tudnak bizonyitani egy esetleges vizsgalatkor hogy .

Lehet hogy csak ijesztgetes az IRS altal, magat a torvenyt nem olvastam el. Csak azt kovetem ami regen kinyomtatott adozasi utmutatoban volt most meg amit online-on el lehet erni. Eddig nem volt problemam. Nem tudom fizetek eleg sokat oda kellene figyelni nagyon hogy rendesen tegyem felre evkozben.hogy decemberben eppen egyben meglegyen...

Amugy atlag valaki aki dolgozik valahol annak eleve levonjak havonta ... es kap egy W-2-t eve vegen mint irtam a munkaltatok altalaban tobbet vonnak mint kellene...

pappito · http://pappito.com 2014.07.18. 04:56:01

@diggerdriver: "Aki bírálja a liberalizmust annak szerintük fogalma sincs az igazi liberalizmusról. Hogy milyen az azt gondosan titkolják."

francokat titkolják, nincs benne semmi titok meg semmi rejtély. Az, hogy te nem olvasol utána az nem a liberalizmus (vagy bármilyen eszmerendszer/felfogás) hibája. Az a te hibád, így olyanok véleményére vagy kárhoztatva, akik annyit tudnak, hogy a liberalizmus az fujj.

De mondok egy példát, remek párhuzam, figyi: Magyarország Szocialista Népköztársaság volt, nemde? Ugyanakkor a szocializmus szép eszméjéhez semmi köze nem volt. Utáljuk a szocializmust? Dehogyis, azt utáljuk amit Mo-n annak hívtak(tunk). Persze tudjuk, hogy a szocializmus nem működhet a gyakorlatban, bármilyen szép gondolatokat is fog csokorba. Törvényszerűen gulágokhoz meg észak-koreához vezet amíg finanszírozni lehet, utána meg kényszerűségből kell egy működő rendszerre váltani. Ami aztán csak nagyonlassan képes megbírkózni az előző elmebetegség okozta károkkal, tehát a nép elégedetlen lesz és vagy visszakéri a régi rendszert vagy nagy levegőt vesz és előremegy. Vagy teret enged a legbalfaszabb szélsőségeknek és akkor vérfürdő van, ami megint csak újabb konfliktusokat szül, megoldást viszont nem.

A liberalizmus adná az egyénnek a legnagyobb szabadságot, a gazdasági liberalizmus pedig a kockázatvállalási szabadságot - mind a két verzió az egyén felelősségére és tulajdonra épül. Ez nem jelenti azt, hogy nincsenek szabályok! De a szabályok nem azt szabályozzák, hogy milyen színű cipőt lehet venni a boltban és melyik országok lakóival nem állhatsz szóba.

Tablenonak egyébként igaza van, tőrölmetszett libertárius vagy. Nincs ezzel baj, nem kell szégyellni :)

Az, pl. hogy homofób vagy az a te dolgod, sőt jogodban áll ennek a véleményednek hangot is adni (vélemény és szólásszabadság!) ugyanakkor nem bánthatsz másokat, mert azok melegek.

Sőt, szabadságodban áll bármikor lemondani a liberálisnak levésről, ha úgy érzed, de senkinek sincs joga lemondatni téged a liberálisnak levésről.

Természetesen mindehhez az egészhez semmi köze nincs kuncemacinak vagy a rég elfeledett szdsznek - ez csak az egybites tematizálásra elég, ahogy most, a második kétharmad idején még mindig gyurcsiznak. Ez olyan jó közös pont, bűnbak, egyszerű scapegoating, amit szeret a nép.

De hát szerintem te se láttál már élő kommunistát, miközben a rendszerváltás óta eltelt huszonöt évben folyamatosan kommunistázzák egymást a népek.

Vagy ott a parlamentáris demokrácia, ami egy pazar ötlet, most meg ott a kétharmad, nesze. Ettől mgé a parl. demokrácia meg a népképviselet nem hülyeség.

Muscari 2014.07.18. 10:18:01

@diggerdriver: az eger siman felmaszik kivul a falon. Nekunk meg a regi eletemben csak a lakasbol volt egy feljaro a padlasra, ami csukva volt, semmi szellozo, 30-as falak. Megis talaltam egeret a padlason, nyilvan nem felrepult. Nalunk a ragaszto valt be, meregtol a gyerekek miatt odzkodom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.18. 14:59:13

@DieNanny [SZ,CH]: Engedje meg, hogy asztaqrva...Nyugdíjas korunkra veszünk majd egy ilyet.... (Meg amit a paci himbál... :D)
Ha még akkor lesz olyan, hogy nyugdíj, meg kor...Bár igazából most kéne, sokkal inkább ki tudnánk használni.70 évesen már akar a faxom a tetőről bombát ugrani a tóba... :-)))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.18. 15:58:42

@charlieharper: Mókus?Ahol mi laktunk, panelházban, igaz erdővel körülvéve, de úgy ment fel függőlegesen a külső burkolaton a mókus, mintha vízszintesen rohanna... :D A kis szemétke... :-))
Simán lehet, hogy a tetőbe is be tudott mászni.Mondjuk nem érdekelt, nem zárószinten laktunk.Csak érdekes volt rájönni, hogy valszeg nem a fákon laktak, hanem a házban... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.18. 16:04:13

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]: "Legalábbis a honi egerek, akik társbérletnek gondolták az albérletünket, atomórát használtak.
Kaparászás és motoszka. Jól elkülöníthatő a darázsól. A darázs olyan, mintha messziről autópályát hallanál, vagy Forma 1-et a fürdőből..."

:-)))))) Ez qrvajó... :D Persze, sejtem, megélni már kevésbé.Akkor nekünk szerencsénk volt, én kertes házban nőttem fel, meg éltem 34 évet, de ilyen nem volt.Talán egyszer, darazsak az ablaktokban.De nem volt komoly.Viszont hangyák jöttek minden évben kétszer.Igaz, azok nem zajosak... :D

tanato 2014.07.18. 20:25:21

@angryrat: Most olvasom csak hogy összehasonlítod az USA rasszizmust a magyarral/tegnap dolgoztam 24 órát/.Én ugyancsak mindössze 2 napot töltöttem az USA-ban,de láttam rengeteg afroamerikai rendőrt,áruházi eladót,repülőtéri és kikötői tisztviselőt,hivatalnokot stb.Na meg nagyszámú orvosuk,nővérük, politikusuk katonatisztjük is van feketebőrű..Na én nem tudom te mennyi ideig éltél MO.-on,de kérdezném mennyi cigány rendőrt,orvost,repülőtéri tisztviselőt,katonatisztet,ápolónőt mérnököt,tanárt, ismersz.
Körülbelül számolj egy arányszámot magadban és csak ezután jelentsd ki hogy itthon kisebb a rasszizmus mint az USA-ban.

tanato 2014.07.18. 20:29:33

@tableno: Az előző kommentem téged is érint,lmert szerintem jól látod a helyzetet,ahol kisebb a felelős beosztásokban a kisebbség aránya nyilván ott nagyobb a rasszizmus.Miért játsszák a magyar filmekben a cigány szereplőket elmaszkírozott nem cigány színészak pl.?És miért nincs ilyen szélhámos megoldásokra szüksége pl. az USA filmiparának.?
Hol kisebb a megkülönböztetés?

tableno 2014.07.18. 20:41:10

@tanato: Na igen. Azt is érdemes megnézni, hogy az elnökön kívül hány színesbőrű kongresszusi képviselő és szenátor van. Mondjuk az igaz, hogy az üzleti és tudományos élet csúcsain még viszonylag kevesen vannak (de magyar cigány pl. egy sincs).

gabors 2014.07.18. 20:48:15

@tanato: "2 napot töltöttem az USA-ban,de láttam"

mi van ???????

nincs is mit hozzatennem ...

angryrat (aranyos nic) bar kicsit usa ellenes izzel, de jol latja hogy bizony bizony nem kezelik egyforman a feher es a fekete/barna embereket ... en mikor meg a subway-al jartam bizony inkabb nem szalltam be a hoodies fiatal feketek bomboltettek akkor meg a magnot

eppen hatvan eve hozta meg az amerikai "kuria" hogy az iskolakat desegregalni kell....

csak kb 50 eve szunt meg a szegregacio Mason/Dixon vonaltol delre ha nem is hivatalosan the Jim Crow szelleme vidaman el es virul foleg a delebbi allamokban a feketek azota sem nagyon tudtak a szocialis letran sokat felfele haladni attol fuggetlenul hogy az elnok fel-fekete...

tanato 2014.07.18. 21:08:19

@gabors: Nem azt mondtam hogy nincs rasszizmus ott,de hol jönnek a magyar cigányok ahhoz hogy arányaiban annyi rendőr,orvos,,katonatiszt egyéb értelmiségi legyen közülük,mint az USA-ban a feketék közül./Meg nyugat-Európában is./Egyébként tényleg szeretnék látni annyi magyar cigány egyenruhást itthon arányaiban mint amennyit én ott 2 nap alatt afro-amerikait láttam.Akkor azt mondanám nincs is cigányprobléma itthon,csak mondvacsinált kérdés az egész.

angryrat 2014.07.18. 21:31:50

@gabors: Nem USA ellenes. Csak szeretnem eloszlatni a tevkepzeteket. Ugy mentem ki, hogy valami olyasmit vartam, mint annak idejen Nyugat Nemetorszag volt, csak epp angolul beszelo emberekkel. Ehhez kepest rajottem, hogy jobb Magyarorszagon csoronak lenni. Es ott nagyon sok a csoro. Az amerikai alom hazugsag. Ez a szomoru teny.

Amugy pedig eletem legszebb evei voltak Miamiban. Nehez hozzaszokni, mennyire csodalatos a termeszet. Raadasul egy krokodil elt az egyetem tavaban a varos kozepen. Ezt az ELTE nem igazan tudja uberelni.

angryrat 2014.07.18. 21:31:51

@tanato: Pontosan ez a gond: hogy csak 2 napot toltottel ott.

Javaslom, hogy olvasd el a linkeket, vagy kutakodj egy kicsit a neten az intezmenyesitett rasszizmus ugyeben. Magyarorszagon legalabb nincsenek torvenyesen hatraltatva a romak. Irtam errol eleget: a te ket napos elmenyed vs statisztika.

(A hetkoznapi emberek romaellenessege ugyancsak kispista az amerikai muzulmanellenesseg/feketeellenesseg es hasonlo rasszista gondolatokhoz kepest. Egyetlen magyar politikus nem merne olyasmiket nyilatkozni a romakrol, amit az amerikaiak rendszeresen megtesznek az arabokkal kapcsolatban.)

tanato 2014.07.18. 21:47:29

@angryrat: Mindennek ellenére sikeresebb az afroamerikaiak társadalmi beilleszkedése /statisztikailag biztosan/ mint itthon a cigányoké.Annak ellenére hogy itthon nincs "hivatalos" rasszizmus.
SZóval nem tudom itthon van e több lehetősége kiemelkedni a mélyszegénységből egy cigánygyereknek,akár sport,akár továbbtanulás,akár politikai pálya esetében és egy mondjuk egyenruhás pályát vagy értelmiségi szintet elérni,vagy egy átlag afroamerikainak.A végeredményt nézve inkább az utóbbinak./persze csak statisztikailag/Szóval engem az érdekelne hogy mondjuk 1000 afroamaerikaiból,hány,rendőr,orvos,katonatiszt ,tanár létezik és 1000 magyar cigányból ugyanezen szakmák esetén mennyi?

angryrat 2014.07.18. 22:02:37

@tanato: Ugy latszik, felismerted vegre, hogy te teljesen masrol beszelsz, mint en. En a hivatalos, "institutionalized" rasszismusrol beszeltem. Te meg szocialis problemakrol. A ketto kurvara nem ugyanaz. Kivancsi voltam, vajon figyelmetlenseg-e a dolog, vagy szandekos "strawman". Ezek szerint figyelmetlenseg.

Amugy pedig van eselyuk itthon is. Ismerek egy apolonot, akinek a testvere pedig a fegyveres eroknel volt. A nyolcadik keruletben nottem fel, es gyermekkoromban voltak roma barataim (mert ugye egyutt jartunk iskolaba). Szoval a lehetoseg megvan. Az, hogy szocialis tenyezok a romakat sokkal sulyosabban erintik, mint a nem roma nepesseget, teny. Az, hogy szar helyzetben vannak, az teny. De az, hogy az allam hatranyosan megkulonbozteti oket, az nem igaz. Nincs olyan jelenseg, hogy valakit kikutassanak hetente akar egyszer is a rendorok az utcan, mert roma. Nem sulytja oket az igazsagszolgaltatas aranytalanul nagy buntetesekkel. Nincsenek torvenyek, amelyek hogy hogy nem valahogy mindig a szinesboruek bortonbe jutasaval jarnak.

A haziuram Floridaban (amugy magyar, aki a 70-es evekben ment ki) azon nevetgelt, hogy amig ot, ha reszegen leallitja a rendor, akkor szepen hazavezeti a kocsijat a tengerparti kondojaba, mig "ha egy nigger is beteszi ide a labat, biztos lekapcsoljak a kocsijat, es hazazavarjak". Hat ja. A torveny mar nincs meg, de a szellemiseg igencsak ott van.

(Amugy pedig egy fekete baratnomet, aki harom evig Dublinban elt, Irorszagban niggereztek le, de ott tobbszor is. Szoval az USA nem a legrosszabb hely, de nem is jo, ha epp sok a melanin a borodben.)

tanato 2014.07.18. 22:16:06

@angryrat: Lehet hogy elvi esélyük van a magyar cigányoknak is kiemelkedni de én gyakorlati szempontból közelítem meg a dolgot,azt hogy mennyinek sikerül közülük szembeállítva pl. egy USA-beli feketével mondjuk ezer főre viszonyítva.Na meg a másik végét is hogy egy átlag magyar börtönben 1000 elítélt közül mennyi a roma népesség.Persze ezt tilos kutatni,csak a börtönökben dolgozó ismerőseimtől van infóm.Az eredmény igencsak lesujtó.Nem tudom az USA-ban tilos e az ilyen statisztika, és ha nem milyenek az arányok.?

angryrat 2014.07.18. 22:34:10

@tanato: Mar leirtam az aranyokat ebben a parbeszedben. ~40% fekete a bortonben uloknek (ami nagy szam, ha belegondolsz, hogy az USAban van a legnagyobb bortonpopulacio az egesz vilagon). A nepesseg 13%-at teszik ki. A szam meg rosszabb, ha a halalraiteltek aranyait nezed.

Minden harom fekete ferfibol egy bortonbe fog kerulni az elete soran hosszabb-rovidebb idore. Ez annyira rossz arany, hogy komoly gond a fekete noknek fekete pasikat talalni.

tanato 2014.07.18. 22:51:55

@angryrat: Ez tényleg rossz arány,bár sajnos a magyar/nem hivatalos/ arány sokkal rosszabb cigány vonatkozásban.Ami rosszabb az USA belinél az az hogy cigány bíró,ügyvéd,ügyész,börtönőr gyakorlatilag nem létezik.
Persze nyilván nem lehet összevetni a két államot nem ugyanaz az indulás rabszolgaként odahurcolt fekete meg a cigány bevándorló,csak a bőrszín üt el mindkét esetben az átlagtól.Viszont nekem tényleg felüdülés volt látni a magyar helyzet után a sok egyenruhás feketét kint/főleg hogy gyermekkoromban sulykolták az iskolában a Kádár rendszerben hogy bezzeg Amerikában hiába jobb az életszínvonal de verik a négereket/na meg itthon volt szerencsém látni a 90 -es években itt állomásozó USA katonákat és figyeltem milyen sok közöttük a fekete meg a feketebőrű nő.Na ilyet a jelen hivatásos magyar seregben nem látni.

angryrat 2014.07.18. 23:16:36

@tanato: Mondom, hogy osszekeversz egy europai kisebbseg szocialis problemajat (amit, bar nem tul nepszeru hangoztatni, mindket oldalon egyszerre kell megoldani), meg egy orszag jogi es egyeb "hivatalos" szinten eszleheto rasszizmusat.

EZ KET KULONBOZO DOLOG. EN A RASSZISMUSROL BESZELEK, AMI AZ AMERIKAI TARSADALMAT TETOTOL TALPIG ATITATJA.

Adtam cikkeket, olvasd el oket, hasznald a google-t, es beszelgess fekete amerikaiakkal. Ez az egesz parbeszed kezd a "de ott tobb a fekete egyenruhas" jatekba fulni; barmit mondok, ez a valasz. Az almakat es narancsokat hasonlitod ossze (ha mar amerikaiakrol beszelunk, forditsuk le a kozmondasaikat is).

Ha mar ugyis keresgelsz, nezz annak is utana, hogy mi van az arabokkal es a muzulmanokkal az USAban. Es kerlek ne gyere azzal, hogy vannak magas rangu muzulmanok.

tanato 2014.07.18. 23:24:05

@angryrat: Persze én mondom hogy nem lehet összehasonlítani a két országot,nem egy súlycsoport.Mások a rasszista törvények,társadalmi rasszizmus meg a mindennapi élet itt és ott.van tennivaló itt is ott is.Aztán hogy mi lesz a végeredmény majd az idő eldönti.

angryrat 2014.07.19. 00:41:27

@M. Péter: Mondtam, hogy idealis a helyzet? Felhozol egy peldat, az USAban levo szisztematikus visszaelesekre, es boldogan hatradolsz. NEM allitottam, hogy a romaknak jo lenne.

angryrat 2014.07.19. 00:41:27

@tanato: Hat, eleg messze jutottunk az eredeti allaspontodtol.

Kb ennyi volt a mondandom: a tokeletes, szepseges USA elegge szar hely, ha sotet a borod.

M. Péter 2014.07.19. 01:14:30

@angryrat: Te írtad, hogy "Nincs olyan jelenseg, hogy valakit kikutassanak hetente akar egyszer is a rendorok az utcan, mert roma."

tanato 2014.07.19. 07:47:00

@angryrat: Szerintem a sötét bőrszín legtöbb fehérek lakta államban alapból nem előnyös.Amit én akartam kihozni az csak a gyakorlati megközelítésem arányszámok ügyében,bizonyos foglalkozási ágakban itt és ott.

tanato 2014.07.19. 07:49:31

@M. Péter: Az a baj hogy gyakortlatilag nincs nálunk roma orvos rendőr,börtönőr,vámos,bíró,ügyvéd,ügyész stb.Ez nagyon súlyos dolog szemben mondjuk a Nyugattal ahol azért vannak ezen szakmákban bővebben színesbőrűek.

2014.07.19. 08:40:56

@M. Péter:

A fehér embert is megbünteti a rendőr szemrebbenés nélkül, ha nincs csengő, vagy lámpa a biciklijén.
Senki nem akadályozza meg a cigányságot abban, hogy tanuljon.
A cigánykérdésről csak az nyilatkozzon, akinek erről napi szintű tapasztalata van.
Meg van/volt a lehetőség, hogy a fejlett nyugat megmutassa, hogyan kell a cigány kérdést kezelni(Kanada, Anglia,stb.)

Végül, de nem utolsó sorban. Először munkalehetőséget kell biztosítani mindenkinek. A cigányoknak is. Ha majd nem akarnak ezzel élni, akkor lehet mondani rájuk, hogy dologtalan, naplopók. Addig nem.

2014.07.19. 08:57:05

@angryrat:

Rosszul látod. Nyugaton, élen az USA-val, minden tökéletes.
Keleten, élen Oroszországgal, minden szar. Oroszországban pl. putyini diktatúra van. Ami a kutyát sem érdekli nyugaton. Ami érdekli őket, hogy Putyin nem engedi, hogy a multik rabolják le az orosz ásvány kincseket, ők húzzák annak hasznát. Ez nyugaton diktatúrának hívják. Én hazafiságnak.

angryrat 2014.07.19. 09:09:45

@M. Péter: Ja. Par rasszista rendor teljesen ugyanaz, mint egy stop and frisk hivatalos eljaras, amely kereteben New Yorkban nincs olyan fekete fiatalkoru ferfi, akit ne allitananak meg hetente legalabb egyszer. TELJESEN ugyanaz. Milyen igazad van.

angryrat 2014.07.19. 09:09:45

A magam reszerol befejeztem. Eleg sok mindent leirtam, belinkeltem; ha valaki elolvassa es elgondolkodik, az rendben van, ha meg nem akarja, akkor meg ugyis bedugott fullel uvolt, hogy nehogy veletlenul eljusson valami az agyaig.

angryrat 2014.07.19. 09:10:19

@M. Péter:

www.aclu.org/arizonas-sb-1070

www.nyclu.org/content/stop-and-frisk-data

Majd meselj, ha Magyarorszagon ilyen torvenyek vannak, ok?

Majd meselj, ha Magyarorszagon media-szemelyisegek ilyesmiket nyilatkozhatnak gond nelkul

mediamatters.org/research/2004/05/14/savage-arabs-are-non-humans-and-racist-fascist/131141

Ez is erdekes olvasmany, hogyan allitja be a media es a politikai elit az iszlamofobiat, mint elfogadato dolgot

www.gallup.com/poll/157082/islamophobia-understanding-anti-muslim-sentiment-west.aspx

M. Péter 2014.07.19. 14:36:56

@lexrex: "a szécsényi kistérségben a rendőrök szinte kizárólag csak akkor büntetik a bicikliseket apróbb szabálytalanságokért, ha cigányok. "

2014.07.19. 16:41:14

@M. Péter:

Még mindig jobban járnak, mint ha azt firtatnák a rendőrök,honnan van a kerékpár.

gabors 2014.07.19. 16:41:15

@angryrat: csoronak szerintem mindenhol szar ... azert abban is vannak fokozatok ...

valoban szegeny amerikaibol tobb van mint gazdag de atlagban a feketek kozott tobben szegenyek (van eleg feher szegeny is) inkabb emiatt vannak bortonben is tobben

mert itt (usa) nem attol fugg ki kerul bortonbe hogy ki bunos vagy ki fekete (amit te mondtal) hanem inkabb attol hogy kinek mennyi penze van .. OJ ko kemenyen bunos de akkor meg volt penze igy a 10 legjobb ugyvedbol akkor 3 neki dolgzott es bohocot csinaltak az ugyeszekbol es a nyomozokbol (a magyar aki nyiltan rasszista volt peldual) es felmentettek !!!!

en is bortonbe lehettem volna 100% artatlanul, ha nem lett volna 30k ugyvedre meg bond stb !!! es a vegen fel is mentettek de 30k-be kerult az ugyved !!!

csak annyit akarok mondani hogy igazad van de kicsit tul magas szinten irtad le ami rendben is van rendszer szinten ott van a rasszizmus nem kerdes de a szemelyes szinten azert nem az ami a cigokkal megy mo-on (ebben nem vagyok azert szagerto)

2014.07.19. 16:48:33

@gabors:

Annak Magyarországon sincs sok jelentősége, hogy valaki bűnös- e, vagy ártatlan. Miután azonban nálunk az ország lakosságához képest nagyon sok szegény ember van, akinek nem igazán van pénze ügyvédre, továbbá nagyon kevés jó képességű ügyvéd, így az elítéltek legalább 20%-a ártatlanul ül.

skye8 2014.07.19. 17:09:17

Poszter nekem tetszett amit irtal, nagyon autentikus volt, es az is tetszik hogy mered a sajat eletedet elni, attol fuggetlenul hogy masok mit gondolnak.

gabors 2014.07.19. 18:23:13

@angryrat: "Ugy mentem ki, hogy valami olyasmit vartam, mint annak idejen Nyugat Nemetorszag volt, csak epp angolul beszelo emberekkel. "

mert ott a torok ember volt ugye ????

meg a nemetek aztan nagyon befogadok !!! az usa azert annal toleransabb mar megbocsassssal !!

ertem hogy tudos vagy meg minden de ezek azert kicsit csokkentettek a relevanciajat amiket teljesen joggassan Te irtal aide (az en szememben ...) en csak uszkve 24 eve elek New Yorkban ... (ami azert kozel sem az USA igazabol Miami FL sem igazan )

tanato 2014.07.19. 23:10:32

@tableno: Így van,nem szeretik a rendőrök a cigányokat,betartanak nekik ahol lehet.Persze fordítva is így van.Azt viszont nem tudom hogy az USA-ban a nagyszámú afro rendőr hasonló módon betart-e a fekete testvéreinek?Angry szerint nyilván igen.
A lényeg az hogy van egy Angry féle rasszizmus,politikusok beszólásai,törvények,fehér lakosok ellenszenve.Meg van az én gyakorlatias megközelítésem szerinti,hogy adott államon belül a rasszizmustól sújtott kisebbség milyen százalékban tud kitörni a helyzetéből mennyi tanár,orvos,rendőr bíró,ügyvéd politikus,elnök stb válik belőlük mondjuk 100 000 főre vetítve.

gabors 2014.07.19. 23:55:59

@tanato:
"Viszont nekem tényleg felüdülés volt látni a magyar helyzet után a sok egyenruhás feketét kint/főleg hogy gyermekkoromban sulykolták az iskolában a Kádár rendszerben hogy bezzeg Amerikában hiába jobb az életszínvonal de verik a négereket/na meg itthon volt szerencsém látni a 90 -es években itt állomásozó USA katonákat és figyeltem milyen sok közöttük a fekete meg a feketebőrű nő.Na ilyet a jelen hivatásos magyar seregben nem látni. "

nagyon jo akkor ilyen alapon az antarktikai pingvinekrol is tudsz vitatkozni tobbekkel akik eveket evtizedket toltottek el az usa-ban

attol hogy lattal ket nap alatt nehany egyenruhast ...

ja a seregbe itt foleg a szegenyek mennek !!! vagy mostmar CSAK a szegenyek mennek az also szinten szinte CSAk a felsobb szinten is az also kozeposztaly mert igy az egyetemet fizetik 5-10 ev alairasa utan !!!

csak nezd meg mondjuk a platoon-t hair-t az nem volt vicc !! ugy volt mar 40 eve president bush !!! elbliccelte magyaroshan

gabors 2014.07.19. 23:56:13

@tanato: bocs amit angryrat irt az kozel 100% os ... az usa-ban instituional rasszizmus van ... van ahol rosszabb van ahol kevesbe...

torvenyek alapjan nem de sok torveny van ami ne a feketeket hanem az also/szegenyebb osztalyt sujta (aminek a donto tobbsege fekete) ...

hogy TE mit hiszel vagy mit nem az fuggetlen ettol

azok akik 2 nap alatt megallapitjak hogy az usa-ban jobb feketenek lenni mint Mo-n ciganynak ... hajra Mo jobban teljesit

mi a tobbiek meg maradunk tavol !!!

tanato 2014.07.20. 09:23:45

@gabors: Na akkor úgy mondom,az USA feketék a nagyobb rasszizmus ellenére is jobban előre tudnak haladni a"szamárlétrán" arányaiban mint a magyar/és kelet-európai/ cigányok.
Itt Mo.-on sajnos csodájára járnak egy cigány orvosnak,színésznek,vagy rendőrnek olyan kevesen vannak.
Pedig a cigánykérdés igazi megoldása ez volna nem a hiába hozott cigányügyi törvények garmadája.
És bizony örülnék ha a jelenlegi hivatásos magyar seregben sok cigány szolgálna,az már jelentene valamit.

vazzup 2014.07.20. 11:23:42

Hát, először is, ahogy ígértem, behoztam a lemaradásomat olvasásban, bár ne tettem volna. Teljesen elment a kedvem a Határátkelőtől, úgy kompletten.
Mivel időközben immár "végleg" kiköltöztem az Kaliforniába, gondolkodtam, hogy megírom a történetét, meg az első benyomásokat a Szilícium-völgy szívéről, de azt hiszem, inkább nem teszem.

Francnak sincs kedve olvasgatni utána a kielemző wannabe-pszichomókus hozzászólásokat, hogy én mennyire kibaszottul boldogtalan vagyok itt kint, meg mennyire szarul élek, bezzeg ha maradtam volna a zuglói panelban, akkor mennyire fasza lenne minden s tetejébe még jönne Hinta és letorkollna, hogy miért keresek annyit, és miért nem a Mekdonáldszban vagyok séfmester.

Mert nagyjából mostanában erről szólnak a kommentek, amikor nem offolás van. Hát kösz, de ezt inkább nem.

Oké, leszámítva néhány igenrégi motorost (meg emelődarust), akik viszont vagy mennek az árral, vagy csak ímmel-ámmal tudnak más medert alkotni a diskurzusnak.

Szóval így mégis minek? Eh. Régen minden jobb volt. A határátkelő méginkább. :(
Csalódott vagyok.

tanato 2014.07.20. 19:51:56

@vazzup: Az origós HÁ szerintem is nívósabb volt.
És jól látod ,van egy kivándorlás ellenes MO.i maradást javasló erőteljese vonal is.

tanato 2014.07.20. 19:52:34

@vazzup: Mindenesetre azért írd meg azt a cikket,én pl. kíváncsi vagyok rá.

gabors 2014.07.20. 23:03:59

@vazzup: ird meg mi tortent abbol semmi gond nem lehet ..

irj annyit ami tortent nem tobbet ...

aki itt el (az se mindeggy hol persze ) tudja es a masodiikra mar ki is derul me itgaz mi nem lasd ezt aki itt elsore erezte hogy mi van masodikra mar nem kerdes ...

angryrat 2014.08.06. 14:51:40

@Bonjour: Ez a fo problemam a magyar "baloldallal". A politikai ebredesem az USAban tortent meg (25 eves koromban koltozem ki nyolc evre), es amikor szemreveteleztem a magyar szocikat es a liberalisokat, semmi szocialistat vagy liberalist nem talaltam bennuk. A frocsoges, a gyulolkodes, az ongyulolet (minden szar, ami magyar, minden nemzeti ontudat kifejezese a fasizmussal egyenlo) raadasul iszonyuan gusztustalanna tette. Neoliberalis, hazug banda, akik teljesen tonkretettek a politikat (es a gazdasagot) ebben az orszagban. A Fidesz azert gyozott, mert nem volt hiteles ellenzek.

Ez persze nem jelenti, hogy a nepnemzeti, turulkodo jobboldal jobb lenne. Csak ok legalabb oszintek.

angryrat 2014.08.06. 14:51:40

@tableno: Gratulalok. Sikerult tokeletesen felreertened megint a lenyeget. A rendorok egyeni rasszizmusa =/= rasszista torvenyekkel.

Nem tudom, hogy mashogy fogalmazzam meg, hogy megertsd. Talan a kovetkezo parhuzam: apartheid Del-Afrika =/= rasszista magyar rendorok.

angryrat 2014.08.06. 14:51:40

@tanato: Nincsen intezmenyesitett gatja, hogy roma szarmazasuak egyetemre jarjanak. Sot, plusz pontokat kapnak a kisebbsegiek a felvetelin. Meseld el, mi tartja vissza SPECIFIKUSAN a roma kozosseget attol, hogy gimnaziumba, egyetemre jarjanak?

(Csak szemelyes tapasztalataim vannak, amikbol nem lehet altalanositani. De. Ismerek apolonoket es katonakat, akik szep karriert futottak be a fegyveres eroknel, egeszsegugyben es a buntetesvegrehajtasnal. Nem lehetetlen. Oket senki nem akadalyozta meg ebben. Az egyes tarsak/felettesek rasszizmusa valoban nem kellemes, de egyszer sem kaptak teljesen pofara a dolgot. A nyolcadik keruletben nottem fel a nyolcvanas evekben, igy nagyon sok roma osztalytarsam volt; jo reszuk a modos kozeposztaly szintjen elt; jobban, mint en a csaladommal. Nem ismerem a videki romak helyztetet, de tudom, hogy sokkal rosszabb. A gimnaziumomban volt ket roma tanulo, akiket ugyancsak senki nem tartott vissza attol, hogy tanuljanak. Sot. Jobban tanultak, mint a legtobb diak.)

tanato 2014.08.14. 14:26:52

@angryrat: Nincs gátja hivatalosan,mégis alig-alig van roma egyetemista sajnos.Középiskolába ma már többen járnak közülük.Amit hiányolok,a cigány tanár,rendőr,ügyvéd,bíró,színész na meg a börtönőr/bár én is ismertem egyet.Arányaiban persze.Na meg az orvos,afrikai és arab orvosunk sokkal több van Mo.on mint cigány.Na de azért reménykedem hátha fokozatosan többen lesznek.Akkor azért lényegesen csökkenne az itthoni cigányellenességnek hívott rasszizmus.Az USA-bel rasszizmus meg nyilván egészen más ,inkább történelmi alapokon nyugszik.Én csak az ottani értelmiségi /feketebőrű/ arányokat irigylem,nem az ottani rasszista megnyilvánulásokat meg erőszakhullámot.

angryrat 2014.08.14. 19:09:30

@tanato: Nocsak; kicsit messzire jutottunk az eredeti hozzaszolasodtol a "hur-dur Amerikaban nincs rasszizmus, van egy feka elnokuk".

Ne haragudj, de szep lassan atcsuszunk egy szociologiai ertekezesbe, hogy milyen jo lenne, ha a roma nepesseg is be tudna illeszkedni onnan, hogy van-e vagy nincs intezmenyesitett rasszizmus. Az eredeti kerdesre tovabbra is NEM a valasz. A kisse megvaltozott temaban pedig JA, JO LENNE (csakhogy ez nem egy egyszeru randarasszistabaromallatmagyarallamnemhagyjaszegenyeketbeilleszkedni, hanem egy igencsak bonyolult kerdes, amihez gyanitom, egyikunk sem ert igazan.

Ja, kisse tangencionalis, de hasonlo tema: van-e igazi sajtoszabadsag az USAban?

thedesk.matthewkeys.net/2014/08/journalists-arrested-detained-ferguson-protests-missouri/

A valasz: nem nagyon.

tanato 2014.08.14. 19:20:47

@angryrat: Mondjukl Obamát tényleg másodszorra választották meg ,ez azért azt jelenti hogy szimpatikus a lakosság nagy részének,dacára bőre színének.
Hogy itthon vagy más kelet-európai országban mikor lesz cigány elnök,az még a jövő zenéje,de egyszer még megérhetjük/vagy inkább a leszármazottaink./
Igazad van,intézményesített rasszizmus tényleg nincs itthon,de hétköznapi annál inkább sajnos.

bpetya75 2014.08.15. 13:05:45

@tanato:

Erre egy érdekes új hír: www.origo.hu/nagyvilag/20140815-lecsillapodtak-a-kedelyek-st-louisban-a-fekete-tinedzser-lelovese-utan.html

Ott sem megy ez olyan egyszerűen. De azért úgy tűnik rajta vannak a megoldáson.

bpetya75 2014.08.15. 13:11:51

@tanato:

Mi a tapasztalatod a fordított rasszizmussal kapcsolatban? Én úgy tapasztalom, hogy ők sem kevésbé azok. Egyrészt a beilleszkedettek a be nem illeszkedettekkel szemben, másrészt utóbbiak a többségiekkel szemben.

A hétköznapi rasszizmussal kapcsolatban nagyon sok dolga lenne a cigányságnak is. Természetesen nem csak nekik, de valahogy ez a téma is a végletekről szól. Azt hiszem ez az a beszélgetés Bogdán Lászlóval, amin bőven van elgondolkodni való: www.atv.hu/videok/video-20140718-bogdan-laszlo-eb

tanato 2014.08.15. 17:28:47

@bpetya75: Köszi a linkeket,az tényleg igaz hogy az USA-beli meg a nyugati rasszizmus bizonyos szempontból veszélyesebb az itthoninál,mert ilyen jellegű zavargásokra/meg a londoniakra,meg a párizsiakra a magyar cigányság tényleg nem képes,ahhoz nem eléggé szervezett.És ez azért itthon nem rossz.

tanato 2014.08.15. 17:36:46

@bpetya75: Van bizony fordított rasszizmus nem is kevés.És igazad van a beilleszkedettekkel szemben is van a nem beilleszkedettek részéről.Meg vissza.Meg az egyes cigánycsaládok között is van sok konfliktus,távolról sem egységesek.Meg a különböző nyelvűek sem szívlelik egymást.
A hétköznapi rasszizmus meg az hogy egy magáncég biztos nem vesz fel egy cigány dolgozót a meghirdetett állásra,letagadják hogy az még létezik.Pl. de van azért iskolai elkülönítés is fű alatt.Meg durvább dolgok is,nem engednek be cigányt pl. sok "jobb" szórakozóhelyre,vagy nem látja el a fodrász,ilyen is volt stb.
Persze volna mit ledolgozni a cigányoknak is ezügyben.

tanato 2014.08.15. 21:57:52

@bpetya75: Na belinkeltem angrynak is az általad küldött cikket.Fekete rendőröket vezényeltek a helyszínre és fekete rendőrparancsnokot akikkel paroláztak az előzőleg zavargó tüntetők.
Ezért szeretnék én több cigány egyenruhást itthon.Persze tudom ez csak álom,de 100 éve az USA-ban is álom volt ez.

tanato 2014.09.03. 18:01:56

@angryrat: hvg.hu/gazdasag/20140903_Elhagyott_egy_betut_a_nevebol_azonnal_fel#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso&utm_content=default_hirkereso
Na látod nem vagyok elvakult,ez a cikk meg téged igazol.
Persze itthon is sok roma "fehéríti" a nevét.Raffelből Rajnai,Kolompárból Korompai Orsósból Oravecz. pl. akiket én ismerek.

angryrat 2014.09.03. 21:29:59

@tanato: Ez sajnos csak a szokasos, egyeni rasszizmus. :( Ebbol itthon is van eleg. Undorito. (Magyarorszagon meg vizsgalat indult, hogy valoban tobb romat allitanak-e le a rendorok.)

Ugyanez a nemekre is igaz: nagyon sok no nem is kap eselyt, mert no. Csinaltak ezt doktori kepzesekre valo jelentkezessel, meg a Philadelphia philharmonic orchestra felvetelijevel is...

Engem csak az idegesit, amikor az USA-t teszik elenk, mint peldat... egeszsegugyi, oktatasi, vagy akar szocialis kerdesekben. Iszonyu nagy ott a csod, ami az utobbi harminc ev (Reagan) kemeny erofesziteseinek eredmenye.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása