oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 15. 06:48,  Fejest ugrottam Amerikába 282 komment

2014. július 15. 06:48 Határátkelő

Fejest ugrottam Amerikába

Borbolya nem kevés viszontagságon ment át, beleugrott a bizonytalanba és az illegalitásba is, amikor elindult az Egyesült Államokba, közel tíz éve. Csak néhány évre tervezett, de végül új hazájában ragadt. Kitartása meghozta gyümölcsét, megteremtette új életét kint. (A képeket is ő küldte San Franciscóról.)

San Francisco4.jpg

„Lassan 10 éve, 2005-ben cseréltem hazát. Először úgy gondoltam, hogy 1-2 évre, gyűjtök egy kis pénzmagot, és hazamegyek. De nem így történt. Szóval 2005-ben egy becsődölt vállalkozás után döntenem kellett.

Mivel a vállalkozás elindításához nem akartam semmiféle banki hitelhez folyamodni, (amit milyen jól tettem így utólag) ezért a pesti 35 nm-es panellakásomat pénzzé tettem, és belevágtunk. Két évig bírtuk, de a vállalkozás csak vitte a pénzt. Nem akartam én gyorsan meggazdagodni, de állam bácsi elvette majdnem a felét a bevételnek adó formájában.

Mikor becsődöltünk, elkezdtünk melóhelyet keresni. Nekem nincs diplomám, mindig is utáltam tanulni. Van egy egyáltalán nem „divatos” szakmám, és van egy levelezőn letett érettségim, de ennyi.

Tehát 2 év őrlődés után, egy baráti kölcsönből megvettem a repjegyet Amerikába. Kaptam indulás előtt egy telefonszámot, amit felhívtam, és a srác, aki felvett, biztatott, hogy igen, van meló és szállás is.

Felszálltam a gépre elég nehéz szívvel. Szüleim, testvéreim nem lévén én „csak” a barátaimat hagytam otthon. 33 évesen egyedül, nőként új életet kezdeni egy másik földrészen, hát kemény dolog volt. Hogy miért nem maradtam Európában? Mert nem akartam.

Úristen, mit keresek én itt?

Szóval földet ért a gépem Chicago O'Hare repterén, szépen mosolyogtam a bevándorlási tisztnek, közöltem vele nulla angoltudással, hogy csak 2 hétre jöttem, mire megkaptam azt a bizonyos pecsétet a fehér kártyámra. És már jött is a sokk. Na, nem az időjárás különbsége vagy a kultúrsokk miatt. Az később támadott meg. Akkor döbbentem rá, és egy kicsit pánikba is estem, hogy úristen, mit keresek én itt, és mi lesz velem?

De tényleg vártak a reptéren, és szállásom is volt. Tehát jól indult az egész. Másnap a srác közölte velem a melólehetőségeket, szám szerint kettőt. 1: mehetek vegyigyárba csomagolni. Kösz, de kihagynám. 2: autómosó. Na, ez már jobban hangzik, gondoltam, mit nekem egy kis porszívózás? Aztán másnap jött a kegyetlen valóság.

Először is közölték velünk, új emberekkel, hogy ha látunk több nagy fekete autót sebesen befordulni a mosóba, akkor mindenki vegye fel a nyúlcipőt, és fusson ki merre lát, mert az a bevándorlási csapat. Szívem verése egyből kettőt kihagyott, de maradtam.

Délután 2 felé cirka 42 fok volt már, és nekünk bizony a tűző napon kellett melózni, reggel 8-tól este 6-ig. Kéthetente volt fizetés, ami jól hangzott, de csak hangzott. A közvetítő srác ugyanis lenyúlta az emberek pénzét, rendszeresen.

Elég nehéz volt így melózni, hogy 2-3 naponta ettünk csak. Nem is bírtam sokáig, de papírok nélkül nem lehetett csak úgy melóhelyet váltani. Mindenhol kérték a SSN-t (Social Security Number).

San Francisco3.jpg

Amikor a dolgok jó irányba indultak

Aztán fordult a szerencsém, és sikerült melót váltani. Takarítani kezdtem. Tudom, sokan bírálják azokat, akik ilyen fajta melót végeznek, hogy „ezért kellett külföldre menni”? Igen! Ez is egy meló, és itt több ezer ember, cég, vállalkozás végzi.

Öt évig éltem, melóztam, kocsit vezettem papírok nélkül. Nem mondom, hogy nem volt néha para, főleg mikor a rendőr a hátam mögött jött a forgalomban. Itt ugyanis ok nélkül nem állít meg a rendőr. Itt nincs olyan, hogy „Jó napot kívánok, közúti ellenőrzés!”.

Minden rendőrkocsiban laptop van, rendszám alapján meg tudja nézni a rendszerben, hogy rendben vannak-e a kocsi papírjai, adója, és a jogsi is. Ha minden okés, akkor ő is megy a dolgára, meg te is folytatod az utad, de nem állít meg.

Sokan bírálják Amerikát, hogy „rendőrállam”. Nos, én már láttam rendőrt az út szélén kereket cserélni a lerobbant autósnak. Láttam, hallottam is, hogy a rendőr vitt benzint saját pénzéből az út szélén veszteglő, tankolni elfelejtett autósnak.

Ha segítséget kérsz tőlük, itt biztos, hogy nem mondják neked azt, „hogy amíg vér nem folyik, addig nem megyünk ki”. Hogy sok embert egyből megbilincselnek? Itt minden harmadik embernek fegyvere van sajnos, tehát csak elővigyázatosak.

Az amerikai átlag vidám, segítőkész. Egy dolog nem tetszik csak, hogy nem őszinték. Ha valami gondjuk van veled, nem merik a szemedbe mondani. Igaz, ez megvan mindenhol, nem csak itteni tulajdonság.

San Francisco2.jpg

A hivatal és a kereskedők nem ellenséget keresnek benned

Romlott élelmiszert még egyszer sem sikerült vennem. Bármit visszavihetek az üzletbe azzal, hogy nem tetszik, számla ellenében semmit se kérdeznek. Mosolyogva visszakapod a pénzed.

Kétszer volt szerencsém az itteni adóhivatalhoz, mert nem jól töltöttem ki egy papírt, tehát az én hibámból. Másfél óra múlva is mosolyogva, sűrű bocsánatkérések közepette, (hogy ilyen sokáig tart) megtalálta a hibát, és kijavította. Nem voltam a szemében adócsaló.

Az árakról röviden: 1 gallon benzin 2005-ben: $2.15, ma $ 3.60. 1 gallon tej volt anno: $1.89 ma $3.40. Tehát itt is mennek fel az árak, de nem olyan hevesen és gyorsan.

Jelenleg heti 5 napot melózok, napi szinten 3-6 órát csak. Ebből ki tudom fizetni a lakás bérleti díját, ami $700 + rezsi, törlesztem a kocsit, tankolok, eszek, és havonta félre is tudok tenni $200. Néha egy kicsivel többet.

Ha van egy kis pénzem, akkor utazgatok. Nem vágyom palotára, luxuskocsira, amerikai álomra. Öt év után férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem. Összességében nagyon jól érzem magam itt, és már nem szándékozom hazaköltözni.

Hiányoznak dolgok persze, a sokat emlegetett Túró Rudolf is, de azért annyira nem, hogy ezt a stresszmentes, nyugodt életet felcseréljem vagy inkább vissza.”

San Francisco1.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr156509523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@Muscari: most volt otthon eloszor azota tortenet ota es tobb helyen azt irta hogy ir az otthoni utazasarol

meglatjuk...

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@tanato: ebben valami santit mert zoldkartya nelkul nem lehet belepni (ezt is megprobaltam 1991-ben) !!!

viszont a hazassaggal szinte automatikus a zoldkartya ha csak nagyon nem amator a probalkozas (ideiglenes az elso ket ev utanna vizsgaljak kicsit jobban hogy mi van)

utanna mar igen lehetett katona es ot ev katonasag utan allampolgarsagot lehet kapni

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@blackhair-lady: olyan van de akkor a megfelelo vizummal kell eleve jonni (H1B) es ebbol kb 30-40 ezer van evente es ez sem garantalt ... igazan

es takarito cegek altalaban nem sponzoralnak :-)....

foleg high-tech meg "fashion modell" kategoria... vannak egyebb specialis immigracios kategoriak de nem szamottevo...

most eppen nagy kaosz van a deli a hatarokon evente 80,000 gyerek erkezik az usa-ba es eltart atlag 2 evig mire deportaljak a felet !!

Herr Géza 2014.07.15. 18:25:25

@diggerdriver: Nem vagyok benne biztos. Miért kell neked mindenbe perverzitást, ill. akár szexet is belelátnod. Nekem pl. volt ismerösöm egy konszolidált afriaki országból, akinek az volt a heppje, hogy itt akar élni. Mondjuk úgy: gazdasági menekült volt. Esélye nem volt rá, hogy megkapja a menedékjogot (nem ma volt). Keresett egy lányt, összehaverkodtak és kötöttek egy üzletet. Beköltözött a lányhoz, összeházasodtak, dolgozott feketén és "hazadta" a fizuja jó részét. Külön szobában laktak, megegyeztek, hogy semmi egyéb kapcsolat a haverságon kívül nem "kötelezö", mindenki éli a saját életét. Így is volt, a lánynak barátja is lett közben, a srác megkapta a korlátlan tartózkodásit, pár év után összejött immár rendesen egy másik német lánnyal, ettöl elvált, elvette a másikat, azóta van gyerek, megvan az állampolgárság. Soha semmilyen testi kapcsolat nem volt köztük (mondja ö, ha meg volt, az már az ö titkuk).Mit nem lehet ezen akár fordítva is elképzelni? Elítélendö? Szerintem rohadtul nem.

blackhairlady 2014.07.15. 18:31:23

@zöldeketbeszélek: Igen, igazad van. Es a vermersekletben is. talalgatunk, ki csak magaban, de van aki le is irja. Vermerseklete szerint.
De azt is figyelembe kene venni, hogy nem mindenki akarja kiteregetni a maganeletet, es elintezi azt 1 mondattal.
Remelem, hogy jon a posztolo, aztan tisztaba tesz mindent.

blackhairlady 2014.07.15. 18:34:25

@gabors: Marmint a blogjara vagy ide is a Hataratkelore? Nagyon kivancsi vagyok milyen benyomasok ertek itthon annyi ev utan, es mennyire tetszett a felesegenek Magyarorszag.

blackhairlady 2014.07.15. 18:37:28

@gabors: Igen, ezt az illegalis dolgot naponta latom a hirekben.

Ez a szponzori dolog igazabol Hagyma miatt jutott eszembe, o irta, hogy eppen akkor vallalt volna erte felelosseget a ceg ahol dolgozott amikor a felesegevel megismerkedett. Ezert erdekelt volna a dolog.
A masikat ismerem, szerintem a kommentelok kozott is van aki igy dolgozott itt az USAban.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 18:39:26

@gabors: 80,000 gyerek erkezik az usa-ba es eltart atlag 2 evig mire deportaljak a felet !!

a masik fele meg gang member lesz .. legtobb erre a karrierre vagyik ..
nem reg lattam egy docfilmet milyen utakat tesznek meg ezek a gyerekek del es kozepamerikabol vonatok tetejen tomve stb ..

i got my (törölt) 2014.07.15. 18:50:57

Köszönjük a beszámolót, nagyon érdekes, szívesen olvastam volna tovább.
(A fogalmazásmódből ítélve valószínűleg időközben elválhatott a szerző. Na de a házasságok fele amúgy is válással végződik, nem csekély esetben bántalmazást szenved a gyengébb fél. Szóval nem kell a váláshoz üzleti házasság, szerelemből is remekül hajótörést lehet szenvedni. Ennyit a romantikus házasság remek intézményéről. :) Amúgy szerintem amit a szerző nem akar elmondani, ahhoz senkinek sincs köze. Nem gondolom, hogy kötelessége lenne bármit is elénk tárni.)

Quercus a favágó 2014.07.15. 19:03:06

Még egyszer elolvastam a posztot(ilyen eddig nem történt meg, sőt.....), de nem lettem okosabb. Nem kerek a történet. Persze biztosan én vagyok a hülye.

"Ha van egy kis pénzem, akkor utazgatok. Nem vágyom palotára, luxuskocsira, amerikai álomra. Öt év után férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem. Összességében nagyon jól érzem magam itt, és már nem szándékozom hazaköltözni."

Kurvára nem érdekel,valaki miért megy férjhez de ebből a mondatból mégis mire lehet következtetni. Jogilag rendeződtek a dolgai. Ennyi. Aztán ha van pénze utazgat. Egyedül. Na ezt nevezem nyitott házasságnak. Ettől még a liberális svédek is elcsöppennének.

Szóval nem kerek a dolog.

gabors 2014.07.15. 19:18:29

@blackhair-lady: a homaron irt mar errol de ott nem annyira "nepszeru"

azt irta a sajat blogjaban is fog irni ...

gabors 2014.07.15. 19:18:29

@blackhair-lady: hagymat millyen munkahely sponzoralta volna ? ilyet egy hotel vagy akarni nem tud csinalni szerintem kamuzott.

Az egyik feltetel hogy hiany szakma legyen vagyis ceg amerikait nem tala, csak professzionalis munkakra van ez es minden munkahelyet a Departement of Labor hagy jova. A vizum maga csak arra az adott poziciora szol szoval meg a cegen belul sem igen egyszeru mozogni.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 19:23:07

@Muscari: nekem ket baratnom is illegaliskent van kint vagy 10 eve. es meg elnek.

blackhairlady 2014.07.15. 19:25:22

@gabors: Ra lehet keresni nicknev szerint a kommentjeire a Homaron? Mert nincs kedvem atnyalazni az osszes posztot, kommentet, annyira nem erdekel:)

Ertem, szoval lehet, hogy csak kifogas volt a ceges szponzor. De annyira nem erdekel, azert jo, hogy jott neki Mary, amugy is olyan szeretettel beszelt rola, szerintem ok jol megvannak:)

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 19:25:45

@blackhair-lady: nem igazan tudom ertelmezni a lekurvazast. ha valaki zoldkartyaert ezt is megteszi, annyira akar maradni, az miert baj? gondolom, nem egy koszos ismeretlen hajlektalannak dobja erte oda magat.

Muscari 2014.07.15. 19:32:16

@blackhair-lady: itt a szeles barna ragasztoszalagot hivjak DUCT tape-nek, gondolom a kacsa az mar a ketertelmusegbol adodo vicces nev lett :-)

Amikor eloszor hallottam, en is nagyot neztem, aztan a boltban lecsekkoltam. azert jo poen.

Muscari 2014.07.15. 19:34:52

@blackhair-lady: persze, legendasan a Moszkva teren. De ez foleg pasiknak van, nokent szerintem sokkal nehezebb lehet, meg Amerikaban is.

DieNanny CH 2014.07.15. 19:34:58

@Cascabel:

Hű, de lapos helyen vagy! És milyen gyönyörű vihart fényképeztél le! Nagyon jó!

Muscari 2014.07.15. 19:42:46

@diggerdriver: eleg nagy. Az "uzleti" hazassag altalaban csak papiron letezik ugyanis es mind a ket fel kolcsonosen jol jar vele, a harmadik fel, altalaban az allam pedig nem.

Rendszeresen lekapcsolnak magyar noket es a mogottuk allo bunbandakat itt is, akik penzert hazasodnak harmadik orszagbeliekkel, akiknek meg a konnyen megszerezheto unios allampolgarsag ill. tartozkodasi engedely kell.

gabors 2014.07.15. 19:45:58

@blackhair-lady:

www.uscis.gov/sites/default/files/USCIS/Resources/E2en.pdf

nezd meg magad ...

de alapbol illeglis (out of status) nem lehet sponosralni vagyis haza kellett volna mennie es beallni a viza sorba ... de ketlem hogy egy hotel vagy barmi szarakodik ilyennel hogy bizonyitsa hogy nem talal helyi "bufe-captaint"

vagyis annyi igaz hogy van ilyen, de ez a mar illegalissan ittlevoknek nem megoldas !!!

gabors 2014.07.15. 19:45:58

@blackhair-lady: linket be akartam tenni vagy nem lehet vagy elszurtam .... most beteszem megint

ha nem megy at akkor ezt nem lehet itt...

www.uscis.gov/sites/default/files/USCIS/Resources/E2en.pdf

vagy ird be ezt a google-be es az elso nehany kozott ott van

employee green card sponsorship

CobiBoy 2014.07.15. 19:45:58

Sziasztok!

Szuper jó cikk! Hol tudom felvenni a cikk írójával a kapcsolatot adott esetben?

Köszönöm az írást, nagyon tetszett. Az igazi valóság.
Még sok ilyen kellene. Nekem egyébként a sok minden más mellett az tetszik, hogy tényleg az utolsó csórónak is Ford vagy Dodge áll rendelkezésre a közlekedésre. Itt meg..

Üdv, Gábor

Muscari 2014.07.15. 19:46:55

@gabors: ebben igazad van, ezt a reszet en sem ertem, bar a neni (az anyuka) nagyon szerencsetlen, szerintem mentalisan beteg is, nem nezem ki belole, hogy egyedul repulne. De mondom, nem nagyon ismerem a reszleteket, azt sem tudom, hogy a srac melyik varosban van.

Muscari 2014.07.15. 19:51:56

@gabors: akkor mar nincsenek horgony-gyerekek?

Azt olvastam regebben, hogy (foleg mexikoi) terhes nok azert szoknek at a hataron, hogy az USA-ban szuljenek, aztan a gyereket felhasznalva ott maradhassanak. Ezert hivtak oket horgony-gyerekeknek.

Muscari 2014.07.15. 20:08:31

@blackhair-lady: a blogjara nem ir semmit. Ha azonban rakeresel az aktivitasara lathatod, hogy mashova irogat, es valamit elejett, hogy merre volt 15 ev utan eloszor.

blog.hu/user/14067/tab/activity

Ugy irnek neki a blogjan, de hat ugysem valaszol, pedig nagyon kivancsi lennek, hogy tetszett Mary-nek Magyarorszag.

**mimi** 2014.07.15. 20:08:58

@DieNanny [SZ,CH]:
hát ez nagyon durva :)))))))))))))

Muscari 2014.07.15. 20:10:24

@Babette.: azert biztosan nem konnyu nekik. Mit csinalnak, ha betegek lesznek peldaul?

@**mimi**: szivesen :-)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.07.15. 20:11:12

De hol sikertörénet ez? Illegálba kimenni, majd beházasodni...
Én még csak most jöttem pár hónapja, tök legálisan, de elég mások a tapasztalataim, a hatóság főgeci, mintha magyarországon lennék.

Férfiként szociális kapcsolatok építésére nulla az esélyem, mert:

Amint kiderül, hogy házas vagyok, a nők levegőnek néznek. Amint kiderül, hogy nem fogunk üzletet kötni, mert tök más iparágban dolgozunk, megszűnök a férfiak számára is. Szóval egyenlőre nem látom a nagy amerikai álmot, a marketingje sokkal jobb, mint a valóságban. Vagy rossz államba jöttem, Kalifornia mocskos drága hely.

sanyix 2014.07.15. 20:11:12

"Itt ugyanis ok nélkül nem állít meg a rendőr. Itt nincs olyan, hogy „Jó napot kívánok, közúti ellenőrzés!”."

Ezt még is hogy? Akkor bárki vezethet bármit addig amíg nem szeg meg egy szabályt? Átmegyek azt EU-s B kategóriával autót, motort, teherautót, buszt vezetek? dafuq

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 20:14:11

Na szóval...

kepkezelo.com/images/ryr0ymejrq1gad0f8y.jpg

A posztra mindent lehet mondani, de hogy informatív lenne azt semmiképp.
Pedig lehetett volna egy jó poszt belőle.

@Herr Géza:
Géza természetesen igazad van szándékosan fújtam fel az egészet.
Aki nálam kevésbé romantikus az festi magát.
Láttam már karón varjút nem kell nekem bemutatni a világ működését.
A probléma nem itt van, a lényeget nem látod amiért a hepajt csináltam.
Mikor talán másfél évvel ezelőtt ittragadtam mert megjelent az első posztom amire nem lehet azt mondani hogy találgatásokra adott okot, a legnagyobb döbbenet az volt hogy milyen rosszindulatú találgatásokba mentek bele emberek.
Mai napig emlékszem hogy dolgoztam és többször írtam napközben hogy este mindenre válaszolok.
Volt is valami megjegyzésem a vegytiszta rosszindulatról.
Azóta próbálok szélmalomharcot vívni ez ellen.
Úgy véleményezni valamit (természetesen mindig negatívan) hogy semmit nem tudunk a háttérről az nem valami elegáns dolog.
Szóval nem azzal van a baj amit mondtál hanem hogy azt háttérinformációk nélkül mondtad.
Érdekes hogy a jelenlévő hölgyek akik mind kivétel nélkül szerelmi és romantikus és minden igényt kielégítő házasságban élnek egyik sem vetette fel hogy szerinte a posztoló házassága is romantikus szerelmi házasság. Érdekes.
Mert ugye erre két irányból lehet reagálni vagy pozitívan vagy negatívan.

A másik ami nálam kiverte a biztosítékot.
Mi a probléma a 200dollár megtakarítással?
Már többször előkerült ez a téma is és mindig csodálkoztam hogy emberek ostobasága meddig terjedhet.
Mikortól ember az ember?
Hány dollár megtakarítástól?
Miért is kötelező a megtakarítás?
Miért véleményezünk valakit megint rosszindulatúan mert nem a mi normáink szerint él?
Mi van ha feléli valaki minden pénzét?
Könyörgöm akasszuk fel?
Hogy mernék bárkit véleményezni az alapján hogy mennyit tud félretenni?
Az valami mérce?
Minek a mércéje?

Quercus a favágó 2014.07.15. 20:14:36

@Eltévelyedés:

"Vagy rossz államba jöttem"

Rossz országba.

DieNanny CH 2014.07.15. 20:18:58

@Muscari:

Az fb-s képek alapján tetszett neki. Legalábbis, mindegyiken mosolyog...

DieNanny CH 2014.07.15. 20:20:22

@**mimi**:

Kár, hogy a srác nem vette tovább :-)))

DieNanny CH 2014.07.15. 20:22:03

HÁ, tudja Borbolya, hogy ma tetted ki a posztját? Vagy csak nem mer megszólalni? Mert igencsak sok kérdésre kellene válaszolnia...

gabors 2014.07.15. 20:32:18

@blackhair-lady: igen !!! kb 2 hete jottek vissza .... de csak egy par szosszenetet irt meg (pisilessel kapcsolatos eleg sok meg kaja) kb 15% ami erdekes

blackhairlady 2014.07.15. 20:33:32

@Muscari: Itt van a szivarvany minden szineben, mintas ezer fele, csak a tegnapi eszmecsere miatt jutott eszembe amikor meglattam:)
www.google.com/search?q=Hobby+lobby+duct+tape&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=znPFU9jRFui_8QHE_oGQBw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=687

blackhairlady 2014.07.15. 20:34:13

@Babette.: szerintem is bagy kulonbseg van a ket dolog kozott.

Mr Long 2014.07.15. 20:36:14

@diggerdriver: Az uzletszeru hazassagban hol van a szex? Lehet penzert is hazastarssa valni.

blackhairlady 2014.07.15. 20:37:08

@gabors: Oszinte legyek, annyira nem erdekel:) Orulok, hogy neki megoldodott a dolog, es hogy nekem nincs ilyen problemam,
Na de nem szep dolog kibeszelni mast a hata mogott, en be is fejeztem, bocsi Hagyma!:)

firg_firg 2014.07.15. 20:39:36

@geegee:
Our top three guesses for your English dialect:

1. US Black Vernacular / Ebonics
2. South African
3. New Zealandish

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 20:41:28

A WC puculós dologhoz.
Amikor otthon voltam nekem is az volt a véleményem ami most a kételkedőknek.
Aztán kijöttem és leesett az állam.
A konkrét történet a következő.
Egy indiai srác volt az építésvezető. Nagydarab majd' kétméteres végtelenül jóhumorú fantasztikusan közvetlen ember.
Volt egy embere aki mindent csinált de elment egy nap szabadságra.
A munkaidő kezdete előtt egy órával az építésvezető, a művezető meg én szoktunk érkezni.
A művezetővel találkoztunk a kapuban és mentünk be.
Az indiai már akkor mosta fel a WC-t, akkor már fullra ki volt takarítva. A müvezető meg sem rezzent én meg csak néztem.
Ha nekem egyetlen szóval mondja szó nélkül kitakarítom.
Ez volt az első eset aztán más építkezéseken hasonló dolgok naponta történtek.
Ezeknek az eseteknek semmi mellékzöngéje semmi utóélete nincs. Természetes mindennapi viselkedés.
Nem akarnak ők demonstrálni meg leereszkedni meg népszerűek lenni meg melósközeliek lenni.
Egy otthoninak ez teljesen hihetetlen mint ahogy nekem is az volt.
Itt van egy közös feladat és azért tesz mindenki.
A legszebb az volt mikor valaki régen megjegyezte hogy nem jó építésvezető akinek WC-t kell takarítani.
Nem KELL neki. Megteszi. A szemetet is összeszedi ha az útjába akad.
Láttam olyat hogy magasrangú delegáció jött a területre az önkormányzattól.
Az építésvezető épp a polgármesterrel beszélgetett mikor odament egy melós valamit kérdezni.
Abban a pillanatban elfordult a polgármestertől és megbeszélte a dolgot a melóssal.
A polgi ezt teljesen természetesnek vette.
Ha ezeket elmondom otthon úgy néznek rám mintha az űrből jöttem volna.
Annyira más a munkamorál, a melóshoz való viszony hogy ez szabályos kultúrsokkot okoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 20:44:58

@Mr Long (UK):
Például ha üzletszerűen belefoglalják.
Láttunk már ilyet.
Vannak házassági szerződések amik igen részletesen taglalják hogy heti hányszor hogyan.

Mr Long 2014.07.15. 20:48:37

@diggerdriver: HA belefoglaljak, milyen pici kis szo! Szoval valaki ne lesz megrakva minden este haromszorna zoldkartyaert, ha nem allapodnak meg benne, vagy a masik fel nem zsarolja vele.
Btw en is ismerek erdekhazassagos embert az euban. No szex, kozos lakas, kozos szamlafizetes, aztan lett belole szerelem.

Mr Long 2014.07.15. 21:00:52

@diggerdriver: Ebbol nekem oszinten az jon le, hogy heppje a klotyotakaritas.
Ha epitesvezetokent ott van egy oraval korabban, akkor hasznosabban is eltudna tolteni az idejet, mint a klotyo kitakaritasa. Ha meg minden olyan flottul megy, hogy nem kell a munkajaval foglalkoznia, akkor nem marad mas, mint ez a szorakozasa, valami belso kenyszere.
De nem kotozkodok.

Quercus a favágó 2014.07.15. 21:10:53

Tényleg semmi baj az amcsi rendőrökkel.Ha kell füvet nyírnak, tisztába teszik a gyereket, stb. Persze azért van kivétel.

444.hu/2014/07/15/igy-verekednek-egymassal-az-amerikai-rendorok/

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 21:11:06

@Muscari: nalunk a mexicoi vendegmunkasok gyorsanfelcsinaljak az aszonyt otthon dolgoznak canadaban hivatalosan es komolycsaladi potlekot stb kapnak a gyerekekre

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 21:12:45

@Muscari: elmennek fizetos orvoshoz. nem fugg ossze a tbvel. az zoldkartyasnak is csak akkor van, ha kulon fizeti. az obama care is arrol szol, hogy ki akarja terjeszteni a tb ellatast, ezert tamadjak.

de ahogy tudom, nem foglalkoznak az illegalisokkal a bevamdorlasi hivatalon kivul. pl megallit a rendor gyorshajtasert, nem fog felnyomni a bevandorlasiaknal

maskent mukodik, mint itthon

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 21:37:28

@Mr Long (UK): Hujjujj, a svéd egészségügyben milyen főnökök vannak, lehetne mesélni...Pathologián pl , gyógytornász(!), katonatiszt(!!), stb diploma nélküli emberek(!!!).Ennek megfelelő is volt az osztály és kapcsolt részeinek a működése... :-o

tanato 2014.07.15. 21:38:05

@gabors: Akkor ,úgy van ahogy mondod,első volt a hamis házasság,második a Haditengerészet öt éve.Nyilván az anyukáját nem avatta be hogy álházasság,azért tudta ő fordítva.Éppen fél órája beszélgettem vele,15 év alatt csak egyszer volt itthon a fia,meg egyszer amikor Nápolyban állomásozott az USA támaszponton.

Mr Long 2014.07.15. 21:41:47

@geegee: De a dokik legalabb ertenek hozza? Mert Kkor madar osszeteheti a masfel kezet!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 21:42:44

@blackhair-lady: Ugye, hogy kacsaszalag! :-))) Rendkívül ostoba, de jót lehet röhögni rajta... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 21:45:13

@Mr Long (UK): Igen, ők azért szoktak.De a főnökség az tud változatos lenni...Bár hallottam olyat megbízható forrásból, hogy körzeti orvos gúgliból akart nézni megoldást betegségre... :-o

firg_firg 2014.07.15. 21:57:39

@Eltévelyedés: hat ne mond azt hogy hazas vagy, ha mar egyszer zavar hogy "ugy" neznek levegonek

Muscari 2014.07.15. 22:12:26

@Babette.: azt tudom, hogy a rendor nem foglalkozik veluk, nem uldozik oket, kepzeld, hogy mi lenne peldaul egy balesetnel.
Jol van ez eddig, de valahogy tenyleg rendezni kellene a statusukat vegre.

fancypants 2014.07.15. 22:16:36

@sanyix: lenyegeben nem allithat meg csak ugy talalomra, a torveny szerint velt vagy valos oka kell legyen ra. Kozuti ellenorzes mondjuk van, de ilyenkor altalaban az ittas vezetok kiszuresere ellenorzopontokat allitanak fel tervszeruen, es minden x-edik autost megallitjak. De ilyen, hogy "jo napot, kozuti ellenorzes, mutassa az izzokeszletet", elvileg nem lehet. Valamint a rendor soha nem buntet a helyszinen, vagy figyelmeztet, vagy birosagi idezest nyujt at. A birosagon pedig lehetoseged van felszolalni, ha ugy erzed, hogy csak az "izzokeszletert" allitottak meg.

Kulfoldi jogsival v jogsi nelkul tudsz kocsit vezetni, ha elkapnak akkor van csak baj. Ez szerintem Mo.-on illetve Europaban sincs maskepp. Ha berelt kocsit vezetnel igy, az megint mas, mert megfelelo jogositvany nelkul at sem veheted a kocsit.

gabors 2014.07.15. 22:21:29

@sanyix: KB igen, a kocsira muszaly a biztositas meg regisztralva kell legyen (mindezek nelkul nincs rendszam)

kocsit nem a jogsitol tudsz vezetni !!! autot vezetni jogsi nelkul kihagas ... ennyi (nem mondom hogy csinaljak) na de ha baleset van akkor ez kicsit sulyosbito korulmeny

engem 2007 ota miota rendszeresen naponta vezetek meg egyetlen egyszer sem allitottak meg !!! Na jo lampanal levideoztak es volt bunti de nincsnek pontok, 2x a tulajnak megy a szamla mint otthon

korabban (berlet autoval) ketszer gyorshajtasert ... kb tiz ev alatt...

mikor otthon voltam (ott berelt autoval) 3x pedig nem voltam tobbet mint ket het ket evenkent ... semmiert csak ellenorzes

gabors 2014.07.15. 22:21:38

@Babette.: "de ahogy tudom, nem foglalkoznak az illegalisokkal a bevamdorlasi hivatalon kivul. pl megallit a rendor gyorshajtasert, nem fog felnyomni a bevandorlasiaknal

maskent mukodik, mint itthon "

allamonkent kicsit valtozik ... illegalis vagy, es gyorshajtasert megallitanak, azert gond hogy nincs legalis igazolvanyod ami miatt a rendor ha nagyon raer akkor letartoztathat ... es elvileg ekkor mar ertesiteniuk kell az ICE-t de altalaban ha az egyen nincs a deportalasi listan ICE nem er ra elmenni erte ... igy 99%-ban elengedik

gabors 2014.07.15. 22:21:45

@geegee: ez abbol ered hogy eredeti (vagy altalanos) neve duct tape (kimondva ugy hangzik mint duck tape) viszont van/volt egy elelmes ceg a aki DUCK Tape (tm) csinalt igy van egy olyan duct tape aminek a marka neve "duck tape" ... szerinte donald duck-hoz nincs koze

gabors 2014.07.15. 22:21:51

@sanyix: "Átmegyek azt EU-s B kategóriával autót, motort, teherautót, buszt vezetek?" teherautot egy bizonyos nagysagig hivatalosan lehet vezetni nem emlekszem 24 feet ??? de eleg nagy, anyost koltoztettem (akkor meg csak leendo ) Floridabol New Yorkba uri vezetos jogsival U-Haul truck kb regi platos ifa meret ... bizonyos meretu buszt is vezethetsz DE nem mint szemelyszallitsi uzlet ...motor kerekpart viszont nem amire kell rendszam arra szemelykocsi jogsi nem ervenyes (igaz ha az van akkor csak gyakorlati vizsgat kell tenned)

amugy par honapig (talan 6) EU jogsival szabalyosan vezethetsz itt

i got my (törölt) 2014.07.15. 22:42:47

@montroyal ( CAN qc): Úgy érted, náluk csak a kelet-európai adócsalók rosszabbak?

gabors 2014.07.15. 22:42:48

@fancypants: "Kulfoldi jogsival v jogsi nelkul tudsz kocsit vezetni, ha elkapnak akkor van csak baj. Ez szerintem Mo.-on illetve Europaban sincs maskepp. Ha berelt kocsit vezetnel igy, az megint mas, mert megfelelo jogositvany nelkul at sem veheted a kocsit. "

Kulfoldi jogsival az USA-ban szabalyos vezetni, kocsit is lehet berelni minden gond nelkul. Turistakrol nem halottal ?? Bar ez allamonkent valtozik van ahol esetleg kell a nemzetkozi jogsi de a legtobb allamban nem HA angolul is feliratozva van siman elfogadjak, van ahol van idokorlat (pl New York 90 nap) de azt a rendor vagy berkocsi ceg nem igen firtatja.

gabors 2014.07.15. 22:42:48

@Muscari: a statuszukat sehogy mashogy nem tudjak rendezni mint igazi vagy erdek hazassag ha elmennek nagy valoszinuseggel ICE mar tudja hogy illegalisan maradtak hosszabb idore attol hogy nem keresik oket mar jo ideje osszegyujtik a I-94 cetliket ... igy ha ismet jonnek konnyen nem engedik be oket a repuloteren..

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 22:53:46

@diggerdriver: A szemetet is összeszedi ha az útjába akad.

eszembe jut egy tortenet az atkosbol elso munkahelyem a 3as AFITba volt 18 voltam a fonokseg jon ellenorzesre aztmonja nekem anagyfonok apadlora mutatva ;Ott a szemet .. mondom Latom ... mire o: Fel kene venni .. mere en : a maga derekei is hajlik ... azt mondja Igy nem fogunk egyutt dolgozni ...Én : Ki akarveled dolgozn kuld ki postan a munkakonyvem ...

fiatalsag bolondsag ( bunkosag?) kicsit eretlen voltam de a fonok is bunko volt ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 22:55:37

@montroyal ( CAN qc): tudom szarul irok de a poros muhelybe ragadnak a betuk mentsegemre szolva ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 23:05:48

@i got my: beleertve magamat ... eeee igen..

vagy a nem iden barnult honfirarsainkat is ...

i got my (törölt) 2014.07.15. 23:30:46

@montroyal ( CAN qc): Örülök, hogy van humorérzéked és önkritikád is! :) A mexikóiakra és cigányokra vonatkozó megrovó véleménnyel ezzel együtt se tudok egyetérteni. Szerintem jól teszik, hogy felveszik a családi pótlékot. Őszintén: ha neked törvényileg járna, te nem vennéd fel?

i got my (törölt) 2014.07.15. 23:30:46

@montroyal ( CAN qc): Írtál már alaszkai és cougarcat-találkozós élménybeszámolót? Érdekelne.

pappito · http://pappito.com 2014.07.16. 00:37:29

@montroyal ( CAN qc): hány évet kell élni a gyönyörű kanadában, hogy az emberről lekopjon a cigányozás?

csak kérdem

fancypants 2014.07.16. 00:42:30

@gabors: nem a turistakra gondoltam (akik altalaban tenyleg hasznalhatjak az otthoni jogsijukat allamtol fuggoen, ahogy mondod), hanem az eletvitelszeruen - akar illegalisan - itt tartozkodokra. Azert van benne egy kis rizikofaktor, foleg, ha az auto biztositasan sem vagy feltuntetve.

En vezettem anno parszor felesegem autojat, amikor meg nem volt meg az itteni jogsim illetve a biztositason sem voltam vezetokent feltuntetve. Nem tortent semmi, de azert rafaragtam volna, ha megallit egy rendor. Meglehetosen ovatosan vezettem akkoriban :)

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 01:57:17

@pappito: a keruletbe ahol a muhelyem van ,nehez mert a teren ott gyulnek ossze ,a mellette levo elelmiszer,nagyaruhazban pedig es csak is itt biztonsagi or keri el a blokkokat ellenorizni de hozzam is bejonnek hogy Ocsem camaram van elado .. de toltoje doboza nincs ... na sorolhatnam szerencsere alabb hagyott a ciganyaradat ami miatt viszont megvaltoztattak az emigracios torvenyeket es pl 23 orszag menekult kerelmezoje sziv .. , orvosi ellatast menekult kerelmezoknek surgossegire csokkentettek ... na sorolhatnam egyebbkent szarnam le ha nem vedened oket ...szerintem sincs ciganybunozes... csak keves a hely a bortonokben ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 02:00:37

@i got my: super jo volt mindenkinek latni kellene Alaskat ... es catcougarral es a ferjevel kellemesen elbeszelgettunk sympatikus emberek es szep helyen laknak ... roviden ennyit ..

pappito · http://pappito.com 2014.07.16. 02:02:27

@montroyal ( CAN qc): legközelebb olvass figyelmesebben, ha nem érted a kérdést, átfogalmazom szívesen

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 02:11:55

@i got my: igaz torvenyesen jar nekik mivel hivatalosan dolgoznak es ugyanolyan levonasokkal mint mas .. de nem rottam meg oket csak siman leirtam hogy ilyen is van ... a masik .. aki ismeri a FB-mat a fele ismerosom cigany koztuk nottem fel ( eleg jol ertem is nyelvuket) de szerencsere csak a hirekbol tudom elegge eldurvultak a dolgok Mo-on .de tenyleg nem akarok belebonyolodni, engem nem erint ...
egyebkent én mar nem vagyok cigany csak apam anyam volt az ...DDD

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 02:19:55

@pappito: csak irtam ami eszembe jutott ,24 eve elek itt es meg nem kopott le rolam ... es ma is talalkoztam eggyel ..akinek cigarettet hoztam a hojorol mert jo srac(baratom) es ott a felebe kerult ..

fancypants 2014.07.16. 02:31:58

@blackhair-lady: a home depot elott szoktak gyulekezni reggelente.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.16. 05:43:52

@geegee: inkabb nezzen utana az orvos a neten, vagy mondja h fogalma sincs es kuldjon mashoz, mint hogy kamuzik osszevissza v rosszul emlekszik valamire. Nyilvan nem influenza volt hanem vmi ritka v nem egyertelmu dolog. Aki tobb tizezer betegsegrol tud mindent fejbol, tunetek kezeles gyogyszerinterakciok, az nem ember hanem gep.

gabors 2014.07.16. 06:31:34

@fancypants: persze Te magad ha illegalis vagy nem tudod regisztralni az autot de az autora van a biztositas nem a szemelyre.... es a hazastars a legtobb policy eseten automatikusan benne van .. a gond ott van hogy nincs ervenyes jogsid ami onmagaban egy kihagas ... szerencsere ilyen gondom nem volt amig csak B-2 vizumom volt addig kitartott a nemzetkozi jogsi utanna F-1-el meg akkoriban siman lehetett rendes New York State jogsi csinalni mert mint Foreign Student meg valodi SSN szamot is adtak csak munkara nem volt hasznalhato (vezetesel nyilvan nem volt gond az irasbeli teszt is megvolt elsore) ez meg 91-ben akkoriban sokkal lazabbak voltak a szabalyok mostmar nem lehetne megcsinalni... de megujitaskor mar nem kerdeznek sokat ..

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.16. 06:31:34

Tanultam és dolgoztam is kicsit az USA-ban, de ez az illegáliskodás nekem nem érte volna meg, hogy maradjak.
Mert sose térhettem volna haza vagy ha hazatérek, akkor sose mehetek újra ki oda. És időnként, már nem gyakran, de megteszem.

Azt tanúsíthatom, hogy aki nem valami überfasza IT szakember vagy valami miatt hívják a cégek, az egyedül úgy tud ott maradni, hogy beszerez egy helyi férfit, aki elveszi. Na most a dolgok természetéből adódóan ez nőknek elég könnyen megy, férfiak meg esetlegesen tudnak beújítani egy helyi nőt, de nem jellemző.

Nekem az illegálisan kint maradásra is volt lehetőségem, ajánlataim, nem éltem vele, pont azt a szabadságot veszítettem volna el azáltal, ami miatt szeretem Amerikát. Egyrészt nem végezhettem volna kvalifikált munkát, amiért túl sokat tanultam korábban, hogy feladjam, másrészt nem kereshettem volna annyit, amennyit érek (szerintem:). És egy olyan helyen, mint San Francisco pont nem érdemes szerintem ilyen minimális bérből tengődni. Havi 200 dollár megtakarítást máshol a világon is össze tud dobni az ember egykönnyen, ez nekem nem volt pálya.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.16. 06:31:34

@Muscari: hát egyrészt vannak a helyi kolóniák, ahol van olyan, aki rendelkezik állampolgársággal, az viszi a neve alatt a boltot és az illegális honfitársait dolgoztatja
persze nem a két szép szemükért, hanem mert leveszi a jó sok pénzt tőlük
ő abból él, hogy a nevét adja a vállalkozáshoz, vannak szerződései, a megbízó meg leszarja, hogy illegálisok végzik el a munkát, ha el van végezve
innen továbblépni egy illegálisnak piszok nehéz
tovább léphet, de csöbörből vödörbe kerül csak, egyik rabszolgatartótól a másikhoz
ismertem ilyeneket kint, nem egy perspektíva, kivéve, ha valahogy összeszed az ember egy helyit, aki hozzá megy, elveszi...
nőknek ezért százezerszer könnyebb a bevándorlás mindenhova, egyszerűen nőkre sokkal nagyobb a kereslet mindenütt a világon, hozzámennek az Average Joe-hoz vagy éppen egy olyanhoz, akit otthon le se köpnének és élnek boldogan legálisan
férfiként erre minimális az esély, de láttunk már ilyet is :)

2014.07.16. 07:03:12

@pappito:

Ha annyira szereted a cigányokat, miért menekültél NZ-ig?
Vagy miért nem vittél magaddal belőlük egy tucatot?

pappito · http://pappito.com 2014.07.16. 07:19:13

@lexrex: iratkozzál fel szépen másodiknak, aki képtelen értelmezni egy egyszerű magyar mondatot.

plusz - de ez tényleg csak kérés, ha úgy érzed meghaladja a képességeidet, akkor hagyjuk - megtehetnéd, hogy a személyes frusztrációidat nem rajtam éled ki, részben mert nekem azokhoz nincs közöm, részben mert szánalmassá tesz téged, részben pedig azért, hogy elkerüljük a primitív személyeskedést.

tanato 2014.07.16. 07:29:10

@Dragonlady (now in India): Így van,inkább utána kell nézni,mint hazudozni.Én azt szoktam mondani a betegeknek,hogy megpróbálok segíteni vagy ha nem tudok megpróbálom olyanhoz küldeni aki tud rajta segíteni.

M. Péter 2014.07.16. 10:54:17

@sanyix: Van olyan hogy mindenkit megállítanak, és ellenőriznek, csak ritkán. Az ilyen ellenőrzésnek pedig az az előnye a rendőrök szempontjából, hogy nem vádolhatják meg őket azza, hogy bármilyen alapon diszkriminálnak. Ha meg meg akar állítani a rendőr, akkor talál okot, pl. nem jelezted időben a sávváltást.

Délen a mexikói határ felől jövő utakon a határtól 50-100 km-re vannak határőrségi ellenőrzőpontok, ahol mindenkit megállítanak és ellenőriznek.

blackhairlady 2014.07.16. 16:13:02

@gabors: Most mar 2 hivatalos papirt is be kell mutatni a vizsgahoz ami a nevedre szol (gyakorlati vizsgahoz, Texas).

gabors 2014.07.16. 16:40:10

@M. Péter: "Van olyan hogy mindenkit megállítanak, és ellenőriznek, csak ritkán."

Tenyleg nagyon ritka mert 24 ev alatt meg nem lattam ilyet, csak a tv-ben.

"Ha meg meg akar állítani a rendőr, akkor talál okot, pl. nem jelezted időben a sávváltást. " Hat ha a rendor ott van mogotted es nem jelzel persze, de azert ez is ritka dolog.

Meg ha nincs az ov bekapcsolva ilyet lehet latni eleg gyakran... (hulyek!!!)

gabors 2014.07.16. 16:40:15

@blackhair-lady: New Yorkban pont rendszer van ket nevre es cimre szolo dolog nem is eleg talan ... mint irtam en meg Bush es a terrorizmus elott 1991-ben szereztem itt jogsit, amikor F-1 vizumom volt. Az teny mostmar sokkal szigorubb lett minden.

M. Péter 2014.07.16. 17:43:40

@gabors: Én meg 3.5 alatt összesen egyszer futottam bele, Magyarországon meg egyszer sem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.17. 05:24:34

@Dragonlady (now in India): A hozzászólásod első részével egyértelműen egyetértek.És nem is csak orvoslás területén, hanem bármilyen szolgáltatás esetén.Csak erre az emberek nagy része valamiért nem képes, fáj beismerni, hogy nem ért valamihez, ezáltal nem tudja lehúzni a delikvenst (jó magyar szolgáltatóipar pl.).A második feléhez, sajnos már nem tudom a sztorit pontosan, de nem volt egy agyműtét, azért is mentek vele körzeti orvoshoz.Nem ritka sajnos az ilyen eset, simán gondolná az ember, hogy kacsáért-libáért lett véve a diploma, és még az ilyeneket is felveszik...Nem mondanám, ha nem lenne igaz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.17. 05:31:03

@geegee: szeritnem ha nem biztos benne, jobb ha megnézi. akkor is, ha influenza. lehet, hogy gyógyszerinterakciót nézett, vagy kb akármi lehet. de mivel egyikünk se látta, nem is tudunk vitatkozni rajta.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.07.17. 19:29:05

@firg_firg: A gyűrűt elég nehéz letagadni, zsebretenni. Plusz nem dugni akarok.
@fancypants: San Francisco

GERI87 2014.07.19. 14:32:36

Na igen, ez a feketézés addig jó amíg van feketén munka, nem kapnak el és nem akarsz (kell) hazajönni...akkor gondolom kiderülne hogy "hoppá, maga nem 2 hétre jött!".

(Amúgy benn vagy a rendszerben hogy ott vagy, nem jelez nekik a rendszer hogy itt egy ember aki bejött de még nem ment el? És ezért nem keresnek?)

De amúgy sem értem hogy papírok nélkül hogy lehet lakást bérelni meg autót évekig. Soha, sehol nincs olyan eset, szituáció ahol nem derülne ki hogy nem csak "2 hete" jöttél turistaként?
Senki nem nyom fel? senki nem tudja, látja, ellenőrzi?

"Öt év után férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem."

Igen, ebből csak ez az egy kiút van, megházasodni egy jenkivel.

HeidiH 2015.09.10. 16:45:56

Sziasztok!

Jövőre akarok kiköltözni Amerikába, ehhez szeretnék segítséget kérni, remélem, akad, aki tud!:)))

Természetesen a legjobb lenne green card-dal, jövő hónapban jelentkezem is, de addig is keresem a lehetőségeket, hátha lesz más út is,minden érdekel, kivéve az illegális módszert!:)
Itt Bp-n ingatlanos vagyok(35éves nő, gyerek és kutya/macska nélkül), elég komoly rutinnal, egyszer majd kint az USA-ban is ezt szeretném csinálni, tudom, hogy hosszú és rögös az út odáig, de felkészültem és bármit megteszek a célomért.
Ezen kívül van kb 15év vendéglátós rutinom(bartender,mixer, pincér), és arra gondoltam, kezdésnek vendéglátósként(vagy hotelekben) dolgoznék, ehhez kellene kinti segítség... Van az a fajta munkavállalási vízum, nem a H1B, hanem az,ami idénymunkára ad vízumot(1 évre talán??), olyan cég kellene kintről, aki segít állásajánlattal és szponzorálja a vízumomat. Ez a rész mondjuk nem teljesen tiszta nekem, hogy mit takar a szponzoráció, mert az anyagi vonzatát szívesen vállalom, fizetek minden költséget, csak legyen kintről állásajánlat, ez a lényeg..:))
Kérdés még: ha sikerül így kijutnom, és ott helyben találok másik céget,aki szintén alkalmazna így,akkor kint hosszabbítják meg a vízumot vagy ahhoz haza kell jönni?
Nagyon köszönöm, ha valaki tud segíteni!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása