oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. március 12. 06:41,  Nincs kiskapu, meg magyarázkodás 304 komment

2014. március 12. 06:41 Határátkelő

Nincs kiskapu, meg magyarázkodás

Nem volt rossz munkám otthon, a feleségemnek még meg is van, de éreztük, hogy ebből nem lesz egyről a kettőre jutás, pláne ha egyszer csak jön a baba – körülbelül így kezdődött mai szerzőnk, Gábor története, melynek első államosa egy Salzburgtól 50 kilométerre fekvő falu. Bevallom, nekem tetszik az a nyugodtság, ami a posztból árad és ami nem csak a helyszínnek, hanem alighanem a szerző hozzáállásának is köszönhető. (Én pedig köszönöm neki a fotókat is!)

cím_95.jpg

„Alig vagyok túl az első (kultúr)sokkon, 1 hét múlva leszek itt 3 hónapja. Egy alig 900 fős faluban, Ausztria közepén, Salzburg tartományban, 902 méter magasan, 2-3 ezer méteres csúcsokkal körbevéve.

Régóta rendszeres olvasója vagyok a blognak, Facebookon is követem, már akkor is érdekelt, amikor bennem még csak érlelődött a külföldi munka/élet lehetősége.

Nős vagyok, gyermekünk még nincs, bár már nagyon szeretnénk, a feleségem március végén diplomázik, júniusban már ő is költözik ki. 30 éves vagyok, 11 éves átfogó szállodai tapasztalattal és egy idegenforgalmi diplomával.

Németül két éve kezdtem el magán tanárral tanulni, kimondottan a beszédre szorítkoztunk, tudtam, hogy nem nyelvvizsgázni szeretnék majd, hanem állást találni német nyelvterületen.

táj 1_1.jpg

Bíztam az angolomban kezdettől fogva, tudtam, ha megakadok németül, értik az angolt is, de ha nem muszáj, akkor inkább ne, értékelik, ha németül próbálkozik az ember.

Szükség volt némi környezetváltozásra

Nem volt rossz munkám otthon, a feleségemnek még meg is van, de éreztük, hogy ebből nem lesz egyről a kettőre jutás, pláne ha egyszer csak jön a baba, akkor meg csak az én fizetésem.

Köztudott, hogy Magyarországon az idegenforgalomban / vendéglátásban ritkán fizetnek !hivatalosan! minimálbér felett, amiből pedig az ember többnyire megél, az a borravaló, de ugye abból nem lesz se nyugdíj, se félretett pénz.

Viszonylag könnyű utat választottunk, hiszen Ausztria közel van, az idegenforgalom virágzik, és amúgy is éreztük, hogy szükségünk van némi környezetváltozásra, elég volt a zsúfolt, koszos, egyre idegenebbnek tűnő budapesti belvárosból.

Kizártam, hogy közvetítő irodán keresztül keressek állást, úgy gondoltam, hogy a diplomám... nem, a szakmai tapasztalatom elég lesz, egy, a korábbihoz hasonló állás betöltésére.

Bécsben jártam 2 interjún, nem jött össze, de kalkulálva a lakhatással, étkezéssel és a fizetéssel, nem is igazán egyezett volna az elvárásaimmal, úgyhogy vállalva a távolságot, imádott nejemtől távol fél évig, elkezdtem kutatni a hegyek közt.

Érek-e valamit az osztrák munkaerőpiacon?

Tapasztalatból mondom, érdemes fölülni a vonatra vagy beülni a kocsiba és személyesen megjelenni. Regisztráltam néhány oldalra, kizárólag ingyenesekre, és elkezdtem küldözgetni az önéletrajzomat (mázlim van, mert a feleségem HR-es), közel sem teljes sebességgel, hiszen nem menekülésről volt szó, első körben pusztán arról, hogy érek-e valamit az osztrák munkaerőpiacon.

Nem kellett sokáig várjak a sikerélményre. Volt egy szabadnapom, este felültem egy Euronight-ra, hajnalban Salzburgban átszálltam (a Lokal Express mosdója olyan tiszta, hogy könnyedén átöltöztem benne), reggelre a szállodában voltam a megbeszélt időpontra.

patak.jpg

Nem maradtam sokat, nem is kérdeztek sokat, emiatt talán nem is éreztem sikeresnek a beszélgetést. Tovább vitt az utam, gondoltam, ha már eljövök idáig, lebeszélek minimum 2 interjút, szóval már bátrabban, bár kissé fáradtam érkeztem a második helyre.

Mindenhonnan 1 hetet ígértek a válaszra, 2 hét múlva kaptam egy emailt az első helyről, hogy ha még részemről aktuális, akkor várnak szeretettel. Elvállaltam. Csak a tisztánlátás végett, éjszakás recepciós vagyok egy 170 szobás szállodában, túlórát, éjszakai pótlékot törvényileg meghatározott keretek között fizetik! Nincs „kiskapu", meg magyarázkodás.

Szerelmesek lettünk a környékbe

Bankszámlát még a nyáron egy bécsi kirándulás alkalmával nyitottunk, hogy ne minden pénzünk legyen - az egyre gyengülő - forintban, így már csak egy osztrák telefonkártya kellett. A lakcímem azonnal állandó lakcím lett, szerencsére, mert azzal sokkal könnyebb a későbbiekben itt intézkedni (pl. hitel, adókedvezmény)

A személyi igazolványomat leadtam még otthon már előre és az OEP-nél, illetve a NAV-nál is szóltam, hogy részemről vége, követelésük nem lehet többé felém.

Egy imádott feleséget otthon hagyni, még ha nem is örökre és nem is a világ végén, borzasztó nehéz, így is, hogy minimum 2 hetente találkozunk.

A hegyeket nem lehet megunni, a friss levegőt sem, mindketten szerelmesek lettünk a környékbe, számtalan lehetőség nyílik kirándulni, sétálni, enni, inni, ha pedig mindenképpen kell a város, vagy nem lenne később máshol munka, hát Salzburg 50 km, sokan bejárnak innen is, akár vonattal, akár autóval kényelmes megoldás, végig autópálya, és nem tudom hogy csinálják, de Ausztria ezen része híres arról, hogy nincsenek közlekedési dugók.

jégcsap.jpg

Az emberek osztrákok is meg nem is, úgy értem sok a bevándorló, többen dolgoznak itt németek, mint azt bárki is hinné, de toleránsak a helyiek, mosolyognak, köszönnek, próbálnak beszélgetni, szóval azt gondolom, hogy csak az nem tud beilleszkedni, aki nem akar.

Az ajtókat nem zárják

Itt szólok, tudom, hogy én soha nem leszek osztrák, még ha az útlevelem az is lesz egyszer, hiszen másképp nevelkedtünk, más meséken nőttünk fel, más történelemkönyvből tanultunk, de ezzel szemben a nyelvüket megtanulhatom (nem a németre, hanem a helyi nyelvjárásra gondolok), beállhatok önkéntes tűzoltónak, szívhatom a kristálytiszta levegőjüket és megköszönhetem (ezt nem nekik:) ), hogy egy olyan korban élünk, ahol mindezt csak is a saját képességeim határolják.

Egy faluról beszélek, hangsúlyozom, természetesen mások a körülmények Bécsben, vagy akár a jóval kisebb Salzburgban is. Itt természetes, hogy az ajtókat nem zárják, a garázs tele holmival tárva nyitva, kerítés ritkaságszámba megy, és persze minden udvar takaros és rend veszi körül a házakat. Az az Ausztria, amit én is elképzeltem anno.

plakát_1.jpg

Jövő év elejére felépül egy 28 lakásos társasház a falu határában, az önkormányzatnál lehet regisztrálni, hogy szeretnénk kibérelni egy lakást, összesített pontszámok alapján dől majd el, ki lesz a szerencsés 28 között! Ha házas vagy, pontot ér, ha lakik rokonod helyben, pontot ér, ha van gyerek, kortól függ mennyi pontot ér, és így tovább.

Működne Magyarországon is?

1997 óta az Önkormányzat (Gemeindeamt) törekszik az autómentes turizmus népszerűsítésére, ez abban áll, hogy fenntartanak kb. 10 elektromos autót (Peugeot iOn, Renault Zoe, Opel Zafira), amit a kedves turista rendkívül kedvező feltételekkel vehet igénybe. Pl. ha leadja a saját autója kulcsát, akkor díjmentesen használhatja ezt az autót.

elektromos autó.jpg

Tankolni ingyenesen az Ausztriában már elég jól kiépült konnektorokról lehet, és a télen (hideg miatt szűkebb) kb. 60-80 km-es hatótáv pedig több mint elég az alkalmi használatokhoz. Mivel én is már helyi lakos vagyok, nekem is kedvezményesen odaadják, kaució nélkül, 21.-EUR / nap. Ilyenkor akarva akaratlanul is hasonlítgat az ember fejben, vajon működne ez Magyarországon is? Lehetséges, de kissé azért utópisztikus.

A legközelebbi vasútállomás kb. 10 perc kocsival végig le a hegyről, saját autó híján pedig marad a menetrendszerinti, de „telefonálni kell, hogy jöjjön" minibusz. Házhoz jön és visz, szóval kényelmes.

Van helyben óvoda és általános iskola, tűzoltóság, élelmiszerbolt, sportbolt, étterem, pizzéria, szórakozóhely, szarvasrezervátum, egy tó, ami télen korcsolyapálya, nyáron strand, szóval egészen el van kényeztetve az ember.

játszótér_1.jpg

Át kell venni a ritmust

Nyolc sílift visz fel a hóhatár fölé, melyek között egy pár sűrített földgáz üzemű autóbusz közlekedik az autómentesség jegyében síelni vágyók kiszolgálására. Visszatérve a munkára, jól érzem magam, a legtöbb kollégám német (itt kötelező a 13. és a 14. havi fizetés, és általában a bérezés is magasabb), a főnökök osztrákok.

A helyiek néha kicsit olaszosak, nem kapkodnak, inkább bent maradnak tovább, hogy befejezzék a munkájukat, de mindezt minden zokszó nélkül. Ehhez alkalmazkodni kell, át kell venni a ritmust, a hozzáállással sosem volt bajom, világ életemben amit kiadtam a kezem közül, az tudtam, hogy engem jellemez, ezért mindig törekedtem a legjobbat nyújtani mind szolgáltatásban, mind termelésben.

Itt érzem először egy munkahelyen, hogy emberileg és anyagilag is elismernek. Aki hasonlóra és tisztességes megélhetésre vágyik tisztességes munkával, érdemes elgondolkodnia.

táj 2.jpg

Napi 3 étkezést és a szállást a szálloda biztosítja, így nem kell törjem a fejemet, hogy miből fogunk lakást bérelni júniustól. Na, ismét egy hasonlítgató gondolat. A klasszikus helyeken (Lidl, Aldi, Interspar) bevásárolni, szinte alig drágább, mintha Budapesten lennénk, kis odafigyeléssel sokat lehet spórolni anélkül, hogy lejjebb adnánk az igényekből.

Jól érzem magam, alig várom, hogy a feleségem is itt lakjon velem, utána ígérem, írok a további tapasztalatokról, lakásbérlés, autóvásárlás, mindezek fenntartása és úgy általában, hogy hosszútávon is megérte e kijönni, vagy még csak a kezdeti fellángolás szól belőlem” :)

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr425853732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 07:17:48

Borzasztó lehet kerítések nélkül élni. Ez lélekölő falanszter.

NIKI LAURA 2014.03.12. 07:22:17

3-honap?..ez meg gombocbol is keves,max turista beszamolora eleg...majd irj 3 ev mulva!

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.12. 07:37:54

"csak a kezdeti fellángolás szól belőlem"

persze, hogy az.
de a késői ugyanilyen lesz:)

Bebbi 2014.03.12. 07:57:03

Nekem is tetszett a poszt, tovabbi sok sikert es boldogsagot kivanok a szerzonek.

tanato 2014.03.12. 08:06:00

@nyuszigonosz/D/: De még milyen jó,Salzburg környéke tényleg egy álom,azok hegyek ,vízesések,klammok,fenyőerdők,hegyi tavak.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 08:06:55

Jó írás.
Van aki kisebb faluban lakik, mint én?
Hm...
Ugye, hogy túl lehet élni?
Kérdés: jól értettem, hogy csak éjszaka dolgozol? Nem megterhelő?
Várom a folytatást.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.12. 08:13:01

@svájci sapka (ch):
Jó éjszaka dolgozni.
Én 5évig csináltam.
Csak reggel az út hazafelé volt életveszélyes.

Pernilla 2014.03.12. 08:17:34

Nekem nem tiszta, a posztoló most a szállodában lakik?

2014.03.12. 08:18:12

Mar a kepek miatt is megerte. Szep kornyek. Meg soha nem turistaskodtam arra, csak atvezettem.
Mennyi egy ilyen autot feltolteni, idoben es penzben? Tetszik, higy ez allami/ onkormanyzati szinten tamogatott

@maxval a gondolkodó birca: akkor neked az eszak-amerikai suburbia nem valo. Legnagyobb gondom a kerites nelkuli hazakkal, hogy nem tudom pontosan, hogy hol a hatar ameddig le kell levagnom a fuvet.

2014.03.12. 08:27:03

@diggerdriver: En is ejszakai muszakban dolgoztam 3 evig, kimondottan szerettem. Hazafele vezetni tenyleg veszelyes, en metroval mentem haza, mikor mindenki az ellenkezo iranyba ment igy gyakorlatilag ures volt a metrokocsi, szuper volt. Es meg joval tobbet is fizettek mint a nappali muszakon, nekem megerte. Amit nagyon szerettem benne az az volt hogy kicsit mindig 'bulihangulat' volt a munkahelyen, altalaban nem volt ott a fonok csak reggel benezett, sokat poenkodtunk, radiot hallgattunk, stb.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 08:30:35

@charlieharper:

Еz a kommunizmus előszobája. A következő lépés az egyenruhában való menetelés.

kutya vacsorája 2014.03.12. 08:34:18

@maxval a gondolkodó birca: ha betartják, márpedig az osztrákokból kinézem, hogy igen,h.nem másznak be a tulajdonodba, intimszférádba stb., ráadásul a telkek nem zsebtelkek, mondjuk min. 700-800 m2, sövénnyel ilyesmivel jelezve a határ, akkor nem az.
nálunk van kerítés, nyáron mégis alig lehet megmaradni a szomszéd visító unokáitól, feszt ugató elemeskutyájától, flexelő családfőtől.
a posztoló tényleg rokonszenves. és tényleg kezdi átvenni a helyi léptékeket: 6500 huf/nap nem olyan akciós egy kisautóért:) de az ötlet jó, kiváncsi vagyok, mi lenne, ha az én falumban felvetném hahaha. pedig csak egy határ:(

2014.03.12. 08:38:02

@maxval a gondolkodó birca: nem ertem ezt miert mondod. Van hatar, de nincs elektromos kerites vizesarokkal
Mindenki tudja, hogy kb hol a hatar es nem is megy at (kivetel mindig van)
Esztetikailag nekem jobban tetszik

2014.03.12. 08:39:54

A budapesti belváros után el is hiszem, hogy egy hegyi falu, maga a béke szigete. És természetesen, a kezdeti fellángolás hangjai ezek. A "hú-de-jó-hogy-nem-kell-7-esen-nyomorogni" érzés, a tiszta levegő, a nyugis környezet ;). Remélhetőleg, ez a jó érzés megmarad.
Azért egy kérdésem lenne: a frissen (magyarul) diplomázott HR-s feleség mit és hol fog dolgozni? Vagy egyből a 'babaprojekt'?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 08:48:41

@Posztolo:
Nagyon jo poszt, szuper kepek, le a kalappal es koszonjuk!

A sajat "rozsaszin szemuveges, racsodalkozos" kezdetunk jut eszembe a posztrol es az az igazsag, hogy 3 ev alatt sem lett kevesbe boldogito az ittlet.
Csak azert mondom, mert ugyis bele fognak kotni, hogy 3 honap az semmi, de nyugalom: ha levetkozitek (szerintem megtettetek) az otvarsz@r magyar "mindenugyisszar" mentalitast, akkor 30 ev mulva is ertekelitek, hogy ott lehettek (es a helyiek is elobb fogadnak majd be).

Hajra!

@maxval a gondolkodó birca:
Nem mervado a velemenyed, neked meg a melegek is borzasztoak ;)
Persze mas lehet a Balkanon, ahol aram is kell a keritesbe, kulonben szetlopjak mindenedet.
Tudod, meg van hova fejlodni arrafele ;)

@svájci sapka (ch):
Mi 440 fos faluban kezdtuk ;)

@Mirjam2:
Bar Maxval ugyis lekommunistazza, de mi napkozben is hallgatunk zenet a muhelyben. Amig mindenki teszi a dolgat, senkit sem erdekel...
Liberalis, satanista ferto, ahogy Maxy mondana ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 08:52:58

@charlieharper:
Raadasul kiloheted a fenebe azt, aki atmaszkal. Nem ugy, mint a Balkanon, ahol feljelentenek, ha nem keszitesz ki langyos tejet es csokissutemenyt a rablonak ;)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 08:56:58

@diggerdriver: Elismerésem, én meghalnék. :)
@Kövérmadár [swe]: Az se rossz. Engem mindenki hülyének néz, amikor azt mondom, hogy szívem szerint egy tanyán laknék.
:D

purple ragdoll 2014.03.12. 09:24:27

Nagyon jó poszt. A képek is nagyszerűek, a szarvasrezervátum miatt már csomagolnék is. :) Tetszik a posztoló tudatossága, az előrelátás és tervezés. Kíváncsi vagyok, meddig bírnám egy ilyen kis lélekszámú településen.
További sok sikert nektek, Gábor! :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.12. 09:45:34

Alapvetoen nem kedvenceim a nemet ajku teruletek de ez a poszt magasan kivetel volt! Szerintem eddig az egyik legjobb iras osztrakiarol. :)

Kulon tetszik hogy a posztolo ugyesen kombinalja az elorelatast (nyelvtanulas magantanarral) a batorsaggal (uccu neki, menjunk dolgozni a hegyek koze).

Nagyon-nagyon jok a kepek es kulonosen tetszik az elektromos autos megoldas (mondjuk ez nekem a gyengem...)! Szuper lehet ilyen csodalatos helyen elni egy kis faluban, ahol mindenki ismer mindenkit.

A posztolonak uzenem hogy lesznak ma paran akik elmondjak hogy 3 honap az csak nyaralas, majd irj posztot 3 ev utan, stb. De ezeket fel se vedd. Altalaban azok mondjak ezt, akik valamiert nem talaljak meg kinn a szamitasukat es ezert termeszetesen csakis a befogado orszag lehet hibas, senki mas, ugyebar? Azt meg mondanom sem kell hogy ha nekik nem sikerult, akkor kizart hogy mas megtalalja abban az orszagban a szamitasait, mert ha igy lenne akkor ugyebar szembe kene neznie az embernek a sajat kudarcaival es belatni hogy valoszinuleg az o hibaja volt hogy nem tudott beilleszkedni. Dehat az ember mar csak olyan hogy nem szeret szembenezni a sajat kudarcaival. :)

2014.03.12. 09:46:00

@Kövérmadár [swe]: Micsoda munkamoral, nem csoda hogy nemsokara osszeomlik a sved gazdasag (ezt Hintatol tudom)!

Mas: elveszett az eterben az elozo hozzaszolasom amiben azt irtam hogy tenyleg jo poszt, sok sikert a szerzonek es csaladjanak.

Herr Géza 2014.03.12. 09:51:46

Passt schooo' ! Jó poszt, jó fej poszter, mi kell még ??? Az út innen már egyenes....
@kutya vacsorája: "...6500 huf/nap nem olyan akciós egy kisautóért:) " Az tényleg nem, mert otthon már kapsz 5k-ért is, igaz szétbarmolt, agyonhasznált Suzuki-a-mi-autónkat vagy hasonlót. A 21 € viszont teljesen rendben van az elektromos talicskáért, ugyanis abban (szerintem) a feltankolt áram is benne van pl.

Herr Géza 2014.03.12. 09:54:31

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: ".... A posztolonak uzenem hogy lesznak ma paran akik elmondjak hogy 3 honap az csak nyaralas, majd irj posztot 3 ev utan, stb..."
Jó reggelt ! "Kívánságod" már teljesült is, ld. az eperföldi harcost (Niki Laura)... :XDDD

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 09:56:11

@svájci sapka (ch):
Ahogy tetszik.
Nekem gondot okoz a tanya definialasa :)
Ha egy regi paraszthazat kell elkepzelnem, allattartassal es foldmuvelessel, akkor semmikepp sem elnek tanyan. Nem nekem valo.
Ha egy uj es modern hazat valahol az erdoben, ca 10km-re egy telepulestol (ahol van mozi, etterem, uszoda es minden, ami kellhet), akkor ez az en vagyam is :)
Az erdo cserelheto topartra is ;)

@Mirjam2:
Mire gondolsz?
Epp uj gepet allitanak be es nincs igazan mit csinalnom. Ma a fel muhely bameszkodni fog :)

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
:D

2014.03.12. 09:58:16

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Erdekes, altalaban nem jonnek be nekem a kezdeti lelkesedesbol irt posztok, de ez azert tetszik mert azt mutatja hogy elore tervezett az illeto, nem arrol szol az egesz hogy 'persze egy szot se tudtam az orszag nyelven, aztan meglepodtem hogy egy szot sem ertek es semmit nem tudok elintezni; persze nem volt munkam, es azon is meglepodtem hogy heti szaz fontba kerul az alberlet, meg hogy nem talaltam munkat az elso ket napban, igy a masodik het vegere mar csak konzerv babot ettem; ez az orszag tok jo hely, csak az a kar hogy tele van bevandorlokkal' stb.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 09:58:21

@Kövérmadár [swe]: Megegyeztünk. :) Én sem feltétlenül szeretnék tehenet fejni (tudok), de a szomszédomtól herótom van. :(

zubrovka 2014.03.12. 10:00:52

@Pink Petsch: Szia, valóban, ez nem volt tisztázott az írásban, a feleségem már évek óta ezen a területen dolgozik, a diplomája más területet fed le, de ha teherbe esne, akkor egyszerűen csak arra koncentrálna:)

zubrovka 2014.03.12. 10:01:03

@NIKI LAURA: Szia, a válaszom ott rejlik az utolsó mondatban, és igérem, 3 év múlva is írni fogok;)

Latcho Rom 2014.03.12. 10:01:11

Gyonyoru kepek, optimista, jo kis dolgozat. Sok sikert posztoló!

2014.03.12. 10:02:26

@Kövérmadár [swe]: Mondom, hanyatlik a Nyugat, kozel a veg. Kulonben a Kelet is hanyatlik, nekem pl. meg ket orat itt kell lennem de mar semmi dolgom nincs, a legnagyobb problemam az hogy nem talalok egy csendes sarkot ahonnan Skype-olni tudnek.

Herr Géza 2014.03.12. 10:03:16

@svájci sapka (ch): WTF?? Te tudsz tehenet fejni ??? Mik vannak... :DD

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 10:05:06

@Herr Géza: Ugye???? :D Nem olyan bonyolult... :D Sőt, kaszálni is.... :D

Herr Géza 2014.03.12. 10:05:06

@zubrovka: Ha nem államtitok, melyik faluban élsz ? Vagy legalább kb: melyik a legközelebbi kisváros?

zubrovka 2014.03.12. 10:06:23

@Pernilla: Kedves Pernilla, nem, kb. 10 perc sétára egy 3 szintes házban, erkélyes, jól felszerelt szobában, van egy nagy közös konyha, egy emeleten három szoba, amihez tartozik 2 wc és egy fürdő. Sosincs tolongás, főleg, hogy én ellentétesen dolgozom, mint a többiek;)
Ezt és ezen kívül még 2 házat tart fenn a szálloda a személyzetnek. Persze sokan már maguk bérelnek házat/lakást a környéken, ezt fogjuk tenni mi is hamarosan;)

Herr Géza 2014.03.12. 10:06:51

@svájci sapka (ch): Na, neeee.... De nem ott tanultad, ugye ??
Akkor ha kifullad az építöipar ott a másik szakma ?? :DD

zubrovka 2014.03.12. 10:10:49

@charlieharper: Szia, a töltés a kijelölt helyeken nem kerül pénzbe, persze ehhez az kell, hogy ezek a járművek be vannak regisztrálva és nyilván valamilyen módon ezt az Önkormányzat állja. Amikor elviszed a kocsit, kapsz mellé egy elég hosszú listát, 5-10 kilóméterenként van töltő, de azért nem árt megtervezni az utat.
Mi Zell am See-be kirándultunk, jól le is merült, és 6 óra kell a teljes feltöltéshez. Fél töltéssel visszaindultunk, megálltunk útközben még egy helyen, ott is körülnéztünk legalább;)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.12. 10:11:58

@Herr Géza: naaahhh, nikkinek neha van 1-2 jo hozzaszolasa de tobbnyire onmaga parodiaja. En mar elbol atugrom a kommentjeit. :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 10:12:27

@Herr Géza: :D Még a nagyszüleimtől.
Remélem, nem fullad ki... inkább ez, mint a tehénsz@r.
:D

Herr Géza 2014.03.12. 10:12:30

@zubrovka: Ja, bocs, közben rájöttem, hogy ott a rendszám az e-autókon: St.Johann/Pongau ... Szuper környék... :D

Mr Long 2014.03.12. 10:13:07

Csak hogy ne hinta kapjon erte!
Azert ez a jolet a k-europai olcso munkaero altal van am megteremtve! :DDD

Jo a kornyek, tetszenek a hegyek.

Herr Géza 2014.03.12. 10:13:42

@svájci sapka (ch): Hát igen, fejni bizony a szaros végén kell a tehenet...:XDDD

2014.03.12. 10:16:21

@zubrovka: mit tudnak ezek az autok? Lehet arra off-road-ozni?

zubrovka 2014.03.12. 10:16:46

@svájci sapka (ch): Szia, őszintén szólva azt gondoltam, hogy nehezebb lesz, mert éjszakáztam korábban, de csak beugrósként, helyettesíteni kollégákat, itt viszont csak éjjel vagyok, és bár tudom, hogy nem egészséges, tisztában vagyok azzal is, hogy néhány évnél nem fogom tovább csinálni, de a rendszereség, hogy nem össze-vissza műszakokban jövök, az sokat segít:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 10:19:02

@zubrovka: Köszi a választ. Hát, azért annyira ezt nem irigylem tőled, de tudom a cél érdekében egy pár évet kibír az ember.
Minden jót nektek!
:)

zubrovka 2014.03.12. 10:22:30

@Herr Géza: Szia, ezek szerint ismerős vagy erre, ha rendszámból rájöttél;)

Evain 2014.03.12. 10:26:26

@Kövérmadár [swe]: "Ha egy uj es modern hazat valahol az erdoben, ca 10km-re egy telepulestol (ahol van mozi, etterem, uszoda es minden, ami kellhet), akkor ez az en vagyam is :)
Az erdo cserelheto topartra is ;)"

Remekül leírtad az álmaim házát. ^^ Ja, és lehetőleg déli-délnyugati fekvésű legyen. Ha már. És tópart. Dimbesdomb is jöhet a ház mögé. Szigorúan nem ültetett erdővel.
Monrjuk egy ilyen, csak fele ekkora. :D
shop.loghome.com/2007/images/Articles/lakeside_log_home_exterior.jpg

2014.03.12. 10:27:44

@zubrovka: Jahogy, szóval együtt fogtok dolgozni. Bár váltott műszakokban nem lesz egyszerű a magánélet, de oké, oké, nem akarok károgni ;)

Mr Long 2014.03.12. 10:30:12

@Evain: Elmeny lenne a kert vegebol pecazni. Hideg sorert meg csak bekuldenem a kutyat :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 10:31:02

@svájci sapka (ch):
Ezt az erzest ismerem :)
Beszelgettem egy kollegammal, azt mondja az a gond a kornyekunkkel, hogy mindenki koltozik inkabb nagyobb varosokba. Igy ugyan 5-10 ev mulva olcson lehetne hazat venni, de ha 40 ev mulva ugydontunk, hogy irany Thaifold vagy St. Lucia, akkor mi a fenet kezdunk az eladhatatlan hazzal?

@Mirjam2:
Meg 2 ora??? Jol hanyatlotok! Ram meg 5,5 oranyi hanyatlas var :(

@zubrovka:
Fellenditi a vendeglatoipart :)
Mig az auto toltodik, be lehet ulni enni egy etterembe. Csak nem lesz ehes okyan surun az ember :)

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Ugyehogyugye? O a masik tiltolistasom :)
Raadasul jon, beszol es masnap reggelig nem is latjuk.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 10:34:07

@Evain:
Sajnalom, de a kepen az EN almaim haza szerepel, nem lehet a tied :D
(az elso link jobban tetszett ;) )

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 10:34:59

@Kövérmadár [swe]: Szintén. Mi is költözés előtt vagyunk, mondja ismerősöm, hogy jobban járnánk ha vennénk (fele lenne a törlesztőrészlet a bérletnek). Ebben igaza is van, de erre a 10-15 évre nem érdemes. Mi nem maradunk itt végleg.

2014.03.12. 10:40:35

@zubrovka: En a helyedben nem paraznek ezen hogy nem egeszseges. Ahol regen dolgoztam, voltak olyan munkatarsak akik mar tiz eve dolgoztak csak ejszakai muszakban, szerettek, semmi bajuk nem volt. Meg egy olyan kolleganom is volt aki terhesen jart be, es sem a gyerek, sem az o egeszsege nem szenvedett kart. Nyilvan nem idealis, de par evig szerintem siman ki lehet birni.

01234567 2014.03.12. 10:41:57

Nagyon jó, és hiteles írás, pár évet lenyomtam én is arrafelé, hasonló környéken. Azért azt a nyelvjárást mire megtanulod bua! :)
Speciel a bécsi echte osztrák kollégám egy húsos zsömlét nem tudott kérni Voralrbergben! A tirolit meg még lehet a tiroliak sem értik! :D Sok sikert, jó választás volt, ott értékén mérik az embert.

2014.03.12. 10:42:07

@zubrovka: En a helyedben nem paraznek ezen hogy nem egeszseges. Ahol regen dolgoztam, voltak olyan munkatarsak akik mar tiz eve dolgoztak csak ejszakai muszakban, szerettek, semmi bajuk nem volt. Meg egy olyan kolleganom is volt aki terhesen jart be, es sem a gyerek, sem az o egeszsege nem szenvedett kart. Nyilvan nem idealis, de par evig szerintem siman ki lehet birni.

Herr Géza 2014.03.12. 10:42:51

@zubrovka: Annyira azért nem vagyok "ismerös" arrafelé (tavaly ugyan Lofer-ben nyaraltunk, az sincs messze oda), de átutazóban is sokszor jártam arra, a rendszámok, ill. azok földrajzi hovatartozása meg valami "defekt" miatt beleégnek az agyamba.. :D

Herr Géza 2014.03.12. 10:44:41

@01234567: "...ott értékén mérik az embert." Ez jó, felírom magamnak engedelmeddel... :D

Evain 2014.03.12. 10:45:40

@Kövérmadár [swe]: üsse kavics bakker, lehetünk szomszédok. De szigorúan legalább 50 méter fasorral elválasztva. Az illúzió kedvéért. :D

@Mr Long: @svájci sapka (ch): ugyehogyugye. Van ennek valami fílingje. De ezt a házat se Hollandiában fogom meglelni ugye. Se természetes erdő, se dimbesdomb. :D
Mekkorákat lehetne grillezni egy ilyen teraszon esténként, a szúnyogfelhőket hessegetve.... /sóhaj

Herr Géza 2014.03.12. 10:46:57

@zubrovka: Jut eszembe, Rauris-ben meg síelni voltunk, az meg tényleg csak egy "köpés" onnan...

Mr Long 2014.03.12. 10:59:50

@Evain: Nalunk nincsenek szunyogok :) Bar ilyen angol hazra meg nincs love :DDDDDD

2014.03.12. 11:01:22

@maxval a gondolkodó birca: 'Borzasztó lehet kerítések nélkül élni. Ez lélekölő falanszter.'

Nem akarom itt provokalni a tomegeket mert mar igy is feketelistan vagyok, de felve megjegyzem hogy en is pont ugyanigy erzek... Kimondottan megnyugtatnak a keritesek, sot ahol most elunk, magas falak vannak a hazak korul ami nekem szemely szerint szimpatikus - minel jobban vedett az intim szfera, annal jobban erzem magam. Persze megertem hogy egy csomo ember meg pont ellenkezokeppen van vele, az o szempontjukbol a kerites hianya pozitivum. A napokban panaszkodott nekem egy nyugati kollegam hogy mennyire nyomasztja a falak latvanya mindenhol a varosban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.12. 11:08:30

@Herr Géza: elárulok egy titkot: nem a szaros végén, hanem oldalról;P

01234567 2014.03.12. 11:09:11

@Herr Géza: Csak nyugodtan! Egyébként személyes tapasztalat. :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 11:09:45

@tanato: Nem épp erre gondoltam... :)
De egy kemencét bevállalnék. :)
Micsoda csülköt lehetne abban sütni. Hm...
;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 11:11:56

@svájci sapka (ch):
Igen, mi sem biztos...
Azt tudom csak, hogy hova nem megyunk tovabb ;)

@Evain:
Minimum! :)

2014.03.12. 11:12:33

@maxval a gondolkodó birca: Sajnos nem beszelek oroszul. Mi a video lenyege?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 11:20:22

@Mirjam2:

Nem is tudom hogyan van ez magyarul, szó szerint "közös lakás". Szóval a SZU-ban nagyon sok olyan lakás volt, mint a magyar tanácsi lakás, de minden szoba más-más családnak volt kiutalva, akik közösen használták a közös helyiségeket. Mo-n ez sosem létezett.

A SZU-ban komoly emelkedésnek számított, ha az embernek már volt egy saját egyszobás lakása! Az ÖNÁLLÓ lakás, bármilyen kicsi is volt, luxusnak számított. Több szoba meg csak tényleg fontos embereknek járt.

Ez a helyzet csak a 70-es évekre kezdett megszűnni, a panelek tömeges építésével, amikor már a legtöbb családnak lett saját lakása.

Nyilván ez a nagyvárosokra volt elsősorban igaz.

Evain 2014.03.12. 11:25:24

@maxval a gondolkodó birca: hű, én erről olvastam anno, volt egy kedvenc orosz írónőm, aki állatkertben dolgozott, és hordta haza a kölyköket nevelésre, ezeket írta meg novellákban. Az Árvácska nevű oroszlánkölyökről lett híres. Na ők éltek ilyen megosztott lakásban. De szerettem a könyveit!

zubrovka 2014.03.12. 11:27:50

Nagyon szépen köszönöm a Hozzászólók hozzászólásait, borzasztóan jól esik, hogy ennyien bíztattok, és dicséritek az írást.
Megérte kiírni magamból, tudjátok az élményekkel úgy van az ember, hogy legszívesebben mindenkinek elmondaná, ha valami örömteli dolog történik vele. Hálás vagyok a blognak, hogy közzétette, megígérem, hogy lesz folytatás;)

2014.03.12. 11:30:33

@maxval a gondolkodó birca: Igy mar ertem. Angliaban, foleg Londonban, egyre elterjedtebb a kozos lakas, valoban luxusnak szamit az onallo eletter, barmilyen kicsi is. Mindig mosolygok a velemenyeken itt a blogon hogy ez mennyire elkepzelhetetlen nyomornak szamit sok magyar kommentelo szempontjabol, mikozben a 'gazdag briteknek' tobbe-kevesbe normalis. Lehet hogy valamilyen szinten en is azert erzem magam biztonsagban falak / kerites mogott, mert sok evig eltem megosztott eletterekben ahol mindenkinek szinte harcolni kellett az intim szferajaert.

M. Péter 2014.03.12. 11:35:08

@maxval a gondolkodó birca: Magyarországon is létezett társbérlet a 2. világhború után..

zubrovka 2014.03.12. 11:36:03

@Pink Petsch: Szia, nem, ismét nem fogalmaztam kristálytisztán;)
A feleségem évek óta HR-es (de nem szállodában), a diplomája pedig se nem szállodás, se nem HR-es kötődésű, szóval nem, nem fogunk egy helyen dolgozni, de még csak egy szakmában sem;)

Muscari 2014.03.12. 11:36:50

De jo, megint tudok kommentelni :-)

A poszt nagyon tetszett, i.adom Ausztriat, Salzburgot kulonosen.

Epp tegnap lattam a londoni metron az osztrak turisztikai hivatal (biztos letezik ilyesmi) hirdeteset, ahogy az osztrak hegyeket reklamoztak. Mar akkor osszefutott a nyal a szamban, erre meg a mai kepek... Eszmeletlen szep.

Nagyon irigyellek azert, hogy ilyen helyen elhetsz. Tovabbi sok sikert!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 11:39:09

@svájci sapka (ch):

Oroszországban is, de a lakások talán 5-10 %-ában csak, míg Sztálin alatt 90 %-ban ez volt.

Még kifejezetten fontos embereknél is megesett. Mostanában volt az orosz tévében egy kiváló tévésorozat Sztálin kisebbik fiáról, s az egész marha hiteles. Ott is van olyan, hogy a századosi rangú katonatisztnek ígérik, hogy előterjesztik egy egyszobás saját lakásra.

2014.03.12. 11:42:09

@maxval a gondolkodó birca: ujabb coming out-olok. Nekem a kommunizmus nem szitok szo. Ok, gyerekkorom egy reszet nem Magyarorszagon eltem, de en nem emlekszem ehezo, telen gazszamlat nemfizeto tomegekre a 80-as evekbol.
Nem azt mondom, hogy idealis, de nekem nincs Maxvali velemenyem a 80-as evek rendszererol.
Tudom, hogy Cougar peldaul teljesen mashogy elte meg

2014.03.12. 11:45:49

@diggerdriver: Ezzel kapcsolatban elgondolkodtam, milyen szerencsesek vagyunk mi, mostani magyarok, hogy tobbe-kevesbe megvalaszthatjuk az orszagot ahol elunk. Kozhely, de ugyanaz az orszag lehet valakinek az alom-orszaga, masnak meg maga a pokol; szornyu helyzet lehet ha olyan orszagban kenyszerul elni valaki ahol nagyon nem erzi jol magat, es nincs lehetosege az illetonek hogy valtoztasson.

Muscari 2014.03.12. 11:48:56

@Mirjam2: ez igaz, tobb angolt is ismerek en is, aki kozos lakasban lakik. Ez az egesz addig mukodik csak azonban, amig nincs csalad. Gyerekkel nem igazan tudom az ilyen eletformat elkepzelelni.

A keritesekkel kapcsolatban:tetszik az az angol modi, hogy az elso kertben szinte nincs kerites, csak jelkepes, de hatul magas fal van. Igy van intim szfera is, napozhatok pl. bikiniben, ha olyan az ido. Vagyis napozhatnek, ha ilyen helyen laknank, nem pedig egy tobbemeletes tombben :-(

En szeretek a szomszedokkal kapcsolatot tartani, reges reg, mikor videken laktam, meg Magyarorszagon, mindenkit ismertem az utcaban. Ez itt elegge hianyzik.

Mr Long 2014.03.12. 11:56:22

@Muscari: Ez csak a fiataloknal mukodik (az ismeretsegi korben) es addig, amig nem akarnak osszekoltozni a parjukkal.

Herr Géza 2014.03.12. 11:58:48

@Babette_: Na jó, ennyire azért én is "értek" hozzá... De azért mégis csak a szaros végéhez van közelebb az a tögy... :DD

Mr Long 2014.03.12. 12:00:18

@Herr Géza: Prosti a buli utan egy pajtaban ebred, felette egy tehen all. Mire a csaj felkialt "Na de uraim, csak szepen sorjaban!" :DDDDDDDDD

Herr Géza 2014.03.12. 12:01:28

@maxval a gondolkodó birca: "...Mo-n ez sosem létezett." Dehogynem, úgy hívták, hogy társbérlet (50-es, 60-as évek...) Ilyen fiatal lennél, hogy nem is hallottál róla ???

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 12:02:21

@charlieharper:

Nyilván vannak jó oldalai is a kommunizmusnak, pl. nincs mélyszegénység. Dehát a jó oldalaival szemben ott vannak a rossz oldalai, s ezek sokkal nagyobbak.

Herr Géza 2014.03.12. 12:04:37

@Herr Géza: Ja bocs, már látom többen is ismerték.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 12:13:08

@zubrovka:
Orommel!
Ami jo, az jo ;)

@Muscari:
A bikinin mit valtoztat a fal?
Monokini vagy kevesebb eseten megertem, de... :)

@Mirjam2:
Tulajdonkeppen amikor egy erdo kozepere vagyom, mint eletterre (embermentesen), akkor lehet nekem is a keritesek hianyoznak? :)
Csak ezek kepzeletbeli keritesek, amik nincsenek, de megis "megvedenek"...

Hjajj... :)

Herr Géza 2014.03.12. 12:14:01

@maxval a gondolkodó birca: Ok, más lépték, de Pesten azért ez sokáig tömeges jelenség volt. A családom is érintett volt, a nagymamám meg egy nagy bérházban volt házmester, ott szinte csak ilyen társbérletkonstrukcióban élt sokáig mindenki. Voltak is jó sztorijai, mert ugye senki nem törödött azzal, hogy többé-kevésbé hasonszörüeket tegyenek egy kéglibe így igen "vidám" események zajlottak mindenhol...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 12:17:43

Orosz kép spbmetr.ru/wp-content/uploads/2013/06/c7785d8c86202d6df70fef468c6.jpg - erősen idealizált:
- világít a lámpa a közös folyosón, ez képtelenség, a valóságban tök sötét volt, mert senki sem cserélte a közös villanykörtét,
- egy nő van csak a konyhában, abszurdum, mindig sokan voltak,
- bűröndök a folyosóban, abszurdum, senki sem tartott személyes holmit a közös területen,
- frissen csillogó padló, lakkozott ajtók - na, ilyesmi végképp nem volt, jellemzően a közös helyiségek SOSEM voltak rendben tartva,
- gyerek drága játéka - ahol a gyereknek ilyen játéka volt, az már saját lakásban lakott,

A többi hiteles.

Egy hiteles, valódi kép tn.new.fishki.net/26/upload/post/201311/29/1217101/06c2c66ba9fb62edb1d6e847942b9c81.jpg a fürdőszoba ajtaján menetrend ki mikor fürödhet.

Ez newzz.in.ua/uploads/posts/2012-03/1331450174_04-2daedddd.jpg is hiteles, háromszobás lakásban három mosogató a konyhában, mindenkinek saját, s felette a saját edények.

2014.03.12. 12:36:36

@maxval a gondolkodó birca: Hát kollégiumi körülmények között élni fiatalon még buli, családdal meg leginkább szenvedés. De biztos, bebizonyítod majd, hogy nem így van. Szoktad ...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.03.12. 12:36:36

@Mirjam2: Miért a 50 nmen, panelban lakás szerinted mi ha nem nyomor? Mármint ahhoz képest amit előszeretettel előadnak emberek a fényes Nyugatról. Hirdetik a masszív jólétet, közben meg tömbökben élnek egymáson hogy legyen pénz kocsira meg nyaralásra. A masszív jólét ott kezdődik hogy van egy szép nagy családi házad, begyújtasz a kandallóba, megfuttattod a hatalmas kertedben a kutyád és sorolhatnám.

@maxval a gondolkodó birca: Milyen érdekes hogy ez ma pont így van a Nyugaton is. Mindenki bohóckodik albérletekben mert nagyon kevés embernek van pénze lakásra. Akinek van (főleg nagyobb, családi ház) az bizony jómódú.

2014.03.12. 12:36:36

@zubrovka: Ahham, én úgy értettem, hogy szállodás tapasztalata van, csak most más területen szerez diplomát. Félre ;). És, milyen munkalehetőségei vannak a környéken?

2014.03.12. 12:36:36

@charlieharper: Hát, Magyarországon más volt, az tény ...

2014.03.12. 12:44:10

@házelőtthinta: Nem mindenkinek ez az álma, mármint családi ház, nagy kerttel, kutyulival meg minden hasonlóval, amit "amerikai álomnak" szoktak nevezni. Oké, neked ez. De én nagyon nem élvezném, például. Én a közepesen nagy, kb. fél millió lakosú városokat kedvelem, a társasházi lakásokat, ahol van gondnoka a lakóközösségnek, és nem az én dolgom, ha csöpög a csap. Nem szeretnék családi házat, sem kertet, mert csak a nyűg lenne vele. Nekem. Szóval, a "masszív jólét" meghatározásod ugyanolyan suta, mint a többi "sommás" megállapításod.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.12. 12:50:21

@házelőtthinta: Hm..megnyugodtam. Akkor -szerinted- masszív jólétben élek. Ha otthon is megvolt, az gáz? Na jó, kutya nélkül.
:D
Egyébként kinek a pap, kinek a papné(ő).
Ezt így nem lehet meghatározni.

Mr Long 2014.03.12. 12:50:47

@házelőtthinta: @Pink Petsch: Lehet kerni hozza embert, aki vagja a fuvet?

2014.03.12. 12:54:26

@Pink Petsch: +1, utalnek csaladi hazban lakni. Ha megnyernem a lottot, vennek egy luxuslakast pl. London belvarosaban. Jut eszembe, el kell kezdenem lottozni.

Mr Long 2014.03.12. 12:57:19

Hinta! Kulonben most tenyleg egy olyan blogon akarjuk gyozkodni egymast a jolet ertelmerol, ahol barmikor lehetek egyszerre egy usa-beli fekete munkas, aki 12 latinoval suti a krumplit egy utanfutos gyorsbufeben es egy egyetemi oktato egy nemet/francia egyetemrol, akinek a legnagyobb problemaja, hogy hetvegen hajozni, vagy golfozni (es melyik klubba) menjen el?

2014.03.12. 12:59:49

@Mr Long: Ha megfizeted, biztos ;) De nekem megteszi egy széles erkély is, ha zöldet akarok látni, majd megyek kirándulni vagy a parkba.

2014.03.12. 12:59:49

@Mirjam2: Hát szelvény nélkül, necces lesz ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 13:04:17

@házelőtthinta:
Szegenykem, te olyan fogalmatlan vagy, hogy az szornyu :)

Mondok valamit: a kollegaim kb. hatomnegyede sajat hazban el. Jellemzoen van egy Volvojuk (a kolleganak, felesegnek sajat autoja). Kulfoldre viszont mar nem futja.
Mi lakast berelunk es bejarjuk a vilagot.

Egy atlagember szamara ugy vettem eszre jellemzoen ugy mukodik a dolog, hogy auto / haz / vilagjaras. Kettot valaszthatsz. Atlagtol beszelek, nem jomodrol. Bar az atlag Mo-hoz kepest meg talan jobbmodu.
Mi a ket szelsot valasztottuk, mert nem er annyit egy haz nekunk. Az onreszt mar boven kifizettuk volna 3 ev alatt az utazasokbol.

Ha neked a haz fontos, legyen... de en attol meg nem szamitok nelkulozonek, mert nincsen sajat hazam.

(Eddig ugy 130e koronat koltottunk nem egeszen 3 ev alatt utazasra. Fenntartunk egy autot, eszunk amit akarunk, szorakozunk, egyszoval elunk. Es egy to partjan berelunk lakast, szamunkra tokeletes kilatassal.
De biztosan nyomorgunk ;) )

Megj.: a 130e kr ma ugy 4,6m ft. Ez evi 1,53m ft, ami havi 127e. Remelem erted, miert keveslem a 170e ftos fizetest es miert beszelsz alapvetoen hulyeseget... (pontosabban csak mas dimenzioban letezunk, mas igenyekkel es prioritassal)

Muscari 2014.03.12. 13:06:02

@Mr Long: Persze. Mi 3 hetig laktunk shared flat-ben, mig a studionkra vartunk, de az boven eleg volt. Viszont Magyarorszagon is terjed a dolog, vagyis BP-en, vagy Gyorben, fiatalok, akik felmennek dolgozni ill. egyetemistak is elnek igy. Egyedul ott sem igazan buli az alberlet, hacsak nem keresel nagyon jol.

@Kövérmadár [swe]: :-))))

2014.03.12. 13:06:21

@Pink Petsch: Ez nagyon durva! Rakattintottam a UK National Lottery weboldalara, gondoltam veszek online egy szelvenyt, es le van tiltva a weboldal :(. Tudtam hogy a szerencsejatek illegalis itt Szaudiban, de ki gondolta volna hogy mas orszagok weblapjait is letiltjak? Ennyit a londoni luxuslakasomrol. Ugy latszik tovabbra is dolgoznom kell, mino igazsagtalansag.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 13:08:32

@Mr Long:
Fekete mosogatozoh kepest eleg jo a magyarod ;)

Herr Géza 2014.03.12. 13:08:52

@Pink Petsch: Meg is lehet ezt fordítani: úgy könnyü nyerni, ha minden héten lottózol... Az a kunszt, ha nem is veszel szelvényt ! :XD

Mr Long 2014.03.12. 13:09:47

@Muscari: En 3 honapig. Eleg volt. Szeretek a lakaban eleg hianyos oltozekben szaladgalni, esetleg nem elmosogatni a vacsora nyomait azonnal, stb. Szoval sajat/albi keco es max asszonnyal. Esetleg egy valoban tagas hazban elnek masokkal (mondjuk meg egy parral, ha nem hallatszik at a nyikorgas reggel/delutan/este/ejjel :), DE valoban nagy hazban.

Mr Long 2014.03.12. 13:10:25

@Kövérmadár [swe]: Bocs, illegalra gondoltam. Usaba kiszakadt magyarkent.

Mr Long 2014.03.12. 13:11:15

@Kövérmadár [swe]: Jah de lehet fekete, aki a legfelsobbrendu nephez akar tartozni :D meg a nyelvet is megtanulom :DDDDDD

adg 2014.03.12. 13:16:39

Tenyleg nagyon jo iras, jo kepekkel. Gyonyoru hegyek, nyaron meg talan szivesen meg is neznem. Sok sikert a folytatashoz.

Ma meg nem volt:
32 fok, napsutes, enyhe szel.

@házelőtthinta:"A masszív jólét ott kezdődik hogy van egy szép nagy családi házad, begyújtasz a kandallóba."
Pont az hianyozna, egy kandallo. :)

Herr Géza 2014.03.12. 13:17:55

@házelőtthinta: "Mindenki bohóckodik albérletekben mert nagyon kevés embernek van pénze lakásra."
Látszik (megint) mennyi gözöd van a világról. Jellemzöen nálunk (legalábbis a környékünkön) ugyanabban a lakásban drágábban laksz bérlöként, mint ha megveszed és fizeted a hiteltörlesztést. Csakhogy van olyan is a világon, hogy mobilitás....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 13:21:55

@Herr Géza:
Na igen... egy 450.000 km^2-es orszagban baromi nehez ingazni mondjuk 1200 km-t vagy odebbvontatni a hazat.
Eladni sem mindig egyszeru.

Tisztabb - szarazabb erzes (es dragabb is) berelni. Viszont nincs vele gond, barmi elromlik ingyen cserelik.

Herr Géza 2014.03.12. 13:22:56

@Mr Long: "....ha nem hallatszik at a nyikorgas reggel/delutan/este/ejjel :) "
Ne parázz, ezt hamar megoldja az idö múlása, lesz ebböl gyorsan heti egy nyikorgás... :XDD

2014.03.12. 13:31:20

@Mirjam2: Szívás :(. Megkéred Mr. Longot, hogy intézze el neked ;). Hm?

2014.03.12. 13:31:21

@Herr Géza: Ha elárulod a know-how-ját, Mirjam imákba fogja foglalni a neved ... :D

SilentDreams 2014.03.12. 13:34:57

Örültem a posztnak, a csodálatos képeknek!

Ismerem a környéket, túristaként tényleg sosem lehet megúnni, szinte minden évben járok az Alpokban valahol, leggyakrabban Ausztriában. Salzburg pedig az egyik kedvenc osztrák városom :)

Kiváncsi lennék majd a folytatásra is, 1-2-3 év múlva.

Már csak 3,5 hét és irány Salzburg és környéke 2 hétre.... :)))

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 14:02:18

@svájci sapka (ch): én a mezogazdasagi munkak kozul legjobban a kaszalas kapalast ,tehen fejest szeretem ...

nézni ...

Tucanus 2014.03.12. 14:04:26

@maxval a gondolkodó birca: " nincs mélyszegénység"
ööö, arra gondoltál, hogy aki ki meri mondani a szót, azt elküldik átnevelőtáborba?
Mert Kínában, Vietnámban, Angolában, stb volt/van mélyszegénység bőven. Ha a kelet-ejrópai csatlósokra gondolsz, akkor kevés szeretettel emlegetném az 50-es éveket, amikor mélyszegénységben tartották a térség polgárainak jelentős részét.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.12. 14:04:27

@Mirjam2: allits be a bongeszodben egy brit proxy-t es akkor menni fog. :)

2014.03.12. 14:20:53

@Mirjam2: hivatalosan nem jatszhatsz a National Lotteryn UKn kivulrol

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 14:59:08

@maxval a gondolkodó birca: ööö, Mo-n is votl társbérlet az ötvenes években. hogy minden szobát másnak utaltak ki. a nagymamám azért nem volt hajlandó 56-ban lelépni, mert amikor a nagypapám ment haza a hírekkel, a nagymamám pont akkor fejezte be a végre csak "saját" lakásuk padlójának vikszelését. előtte évekig ők is együtt laktak másokkal. nyilván a háború után elég durva lakáshelyzet volt.

2014.03.12. 15:08:47

@charlieharper: @Don Kartasch [Warwickshire, UK]: @Pink Petsch: Tenyleg nem lehet UK-n kivulrol jatszani? Koszonom az infot, Charlie... Es en meg azt hittem hogy a szaudi elnyomas aldozata vagyok, pedig valojaban a britek nyomnak el es korlatozzak a szabadsagjogaimat :(.

Konnyu ezt a proxi bigyot beallitani? Szeretnek BBC iPlayert nezni de hivatalosan csak UK-ben lehet.

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 15:11:44

@házelőtthinta: na azert mindig feldobszvalimit .. ez a haz szerinem az is massziv jo let ha valaki lakasban lakik nalunk a belvarosba kilatassal tuzijatek( 2 honapon keresztul 2x hetente)
kikoto hegy vegig uveg oriasi nappali , stb .. elerheto aron is ( nem penthause) 3-4 csaladi hazat lehetne venni az arabol ... nekem ez a vagyam .. most is szep lakasom van szep kilatas meleg garazs.. mindig csaladi hazban laktam de nagyon meg lehet szokni .. ki mit szeret .. persze gyerekkekel az mas ...
azert mas aldozatot is kell valalni ..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 15:16:21

na, közben láttam, hogy mások is megszólaltak már a társbérletről, bocs, nem olvastam végig a kommenteket, de azonnal jött a vikszelős sztori, mert ezt mindig emlegetik a nagyszüleim.

nagyon tetszenek a képek, pedig nem szeretem a havas hegyeket, de így képen pont ideális nekem. ha valaki szeret kirándulni meg friss levegőt, milyen jó, hogy ilyen isten háta mögötti helyen is léteznek állások, és meg lehet élni, nem muszáj nagyvárosba költözni.

az én álomházamban nincs kandalló. dehogyis. egy tengerre néző terasz van függőággyal, ha már valami. de ezt is inkább bérelni szeretném, mert mittudomén, jön a globális felmelegedés és emelkedik a tengerszint fél métert, vagy egy cunami letartolja az egészet, akkor ne az én bajom legyen :-)

perpill egy guesthouseban vagyok még két hétig kb, és nagyon szépen szeretném kiélvezni, hogy most nem kell főzni, mosogatni, vécét pucolni, ágyneműt húzni, légkondiszerelőt hívni, szemetet levinni, számlát befizetni, meg ilyenek. és annyira nem is drága. egy panel albérlet kijönne belőle napra lebontva. de akkor már inkább a trópusokon lógatom a lábam. két hét múlva meg a trópusok egy másik felén :-)

(üdv Chiang Maiból, tegnap jöttem haza.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 15:17:43

(ó és az ingyen wifit pont nem is soroltam fel. na az egymagában visz mindent.)

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 15:17:49

@házelőtthinta: @adg [AU]: begyújtasz a kandallóba,

persze taviranyitoval gaz v. villany ... mert a fatuzelesut nalunk mar reg betiltottak az ujepitesu hazaknal kornyezetvedelmileg ..

Herr Géza 2014.03.12. 15:22:37

@montroyal ( CAN qc): Na tessék, elnyomás alatt éltek.... Volt már tüntetés "Fát Akarok Égetni A Saját Kandallómban" mottóval ?? :D

Herr Géza 2014.03.12. 15:26:24

@Chang Yai: Hát azért az "isten háta mögötti hely" egy cseppecskét túlzás úgy usque 60 km-re Salzburgtól... :XDD

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 15:27:32

@Herr Géza: igaz minden szaret tuntetnek de most valasztasi kampany van ott hulyitik az embereket ..

a regi hazakba meg mehet ( dotaciot adnak lebontani v atszerelni) de az ujakban tilos a fatuzelesu ..

Mr Long 2014.03.12. 15:29:25

@adg [AU]: Nekem kellene a kandalo, jol lehetne mellette olvasgatni egy hintaszekben. Egyre jobban nyuggernak erzem magam :)))

Tucanus 2014.03.12. 15:30:46

@montroyal ( CAN qc): nálunk a szigeten áprilistől-október végéig van tűzijáték, heti 7x napi legalább 15 órában. Teljesen véletlenül béreltünk olyan kecót, ahol nem éljük át az ostromot és alig néha hallatszik be. A máltaiak súlyosan mániások, 36(!!!) tűzijáték gyár van a szigeten, meg a tűzijáték világbajnokság. Múlt augusztusban jöttem egy 90+ bácsival, meg a nagyon aranyos feleségével a repülőn, a bácsi itt volt AA gunner a háborúban. Szokás szerint a reptér mellett(!) lőtték fel a próbarakétákat, mire bácsi kinézve az ablakon: "Semmi sem változott, mintha 42-ben lennénk a nagy offenzíva idején" :D :D

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 15:42:45

@Mr Long: nekem meg azert kellene hogy a medvebort leteritsem elé és.....és .. nem jut eszembe lehet én is nyugger vagyok .... ja és 1-2 no ..

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 15:46:34

@Tucanus: nalunk is egy vilagbajnoksag ,festival az az minden alkalommal mas orszag rendezi ... szeretjuk persze csak 1-2 nezunk meg ... ha olyan lakasom lenne ahonnan lathatnam...

Tucanus 2014.03.12. 15:48:28

@montroyal ( CAN qc): Ha erre jársz, sztem Máltán kb. bárhol bérelsz kecót, látni fogod:
www.maltafireworksfestival.com/

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.12. 15:50:37

@Kövérmadár [swe]: nem beszél hülyeségeket, és az utolsó mondatban ki is mondtad a varázsszót: prioritás.
ilyen egyszerű.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 15:56:00

@Herr Géza: ok, értem :-) arra gondoltam, hogy egy falu / kisváros, már nem igazán agglomeráció, bár ok, megvolt, hogy vannak akik ingáznak. Szegedtől vagy Pécstől 50km-re vannak állások mondjuk, vagy már a fű se nő?

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 15:57:17

OK majd egyszer jartamba-keltembe arra jarok ...

ez a mi linkunk

internationaldesfeuxloto-quebec.com/fr/

Herr Géza 2014.03.12. 15:59:39

@Chang Yai: Végülis tényleg csak nézöpont kérdése, hogy kinek mi az "isten háta mögötti hely"... Van, akinek már Soroksár is az. :DD

Mr Long 2014.03.12. 16:04:32

Lengyel kollegam epp kiseloadast tart arrol, hogy a Foldon a lengyelek a masodik legokosabb nep a kozvelemeny szerint...
Csalodast okozok, nem a magyarokat soroljak elore, hanem a zsidokat. Bar megjegyezte, hogy szerinte a lengyelek okosabbak a zsidoknal is. Most felvilagositsam, hogy hulyeseget beszel? :DDDDDDDDDDD

morsels (törölt) 2014.03.12. 16:11:33

@Mr Long:
Milyen kerdes ez?
Hazafias kotelesseged felvilagositani :-)

SzZoole 2014.03.12. 16:20:02

@Mr Long: a 4ev 4honap itt letem alatt dolgoztam jopar lengyelel,95%-uk ostoba egysiku azt sem tudjak,hogy mi az a multi task a maradek 5%-al viszont eleg jol ki lehet jonni.

Mr Long 2014.03.12. 16:20:22

@Zoole[uk]: Rendes, vagy ilyen papirmase, ami a falra van ragasztva es melle allitjak a piszkalo e skaparo vasakat?

SzZoole 2014.03.12. 16:22:23

@Mr Long: nem egeszen,ha tudnak kepet ide beilleszteni akkor megmutatnam.

Mr Long 2014.03.12. 16:25:46

@Zoole[uk]: Most melyik nem egeszen?

SzZoole 2014.03.12. 16:28:04

@Mr Long: nem tudom milyen az a papirmase.

SzZoole 2014.03.12. 16:30:06

@Mr Long: nem tudom milyen az a papirmase.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 16:31:42

@Herr Géza: most jöttem vissza Yangonból, na az is tud isten háta mögött lenni, hiába 4 millió ember :-)
egyébként a legistenhátább mögött alighanem a Togean-szigeteken voltam eddig. valami sztrájk és benzinhiány majd lerohadt komp miatt egy hétig nem lehetett kijutni a szárazföldre. egyébként sem egyszerű. de azért annyira nem volt nagy para ebből, mert nagyon jó hely. :-)
nekem nagy parám volt teljesen leköltözni a térképről (nem ilyen 50 km szinten, hanem sokkal brutálisabb módon, hogy többszáz km körzetben nem lehet pl tejet, csokit venni, meg egyéb elég alapvető civilizációs hiányosságok), aztán mire megbarátkoztam volna a gondolattal, már nem tűnik aktuálisnak.

Mr Long 2014.03.12. 16:42:49

@Zoole[uk]: Ilyesmire gondoltam, bar ez mondjuk nem papirbol van es kicsit tularazott...
homefashion.hu/termek/alkandallo/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 16:57:04

@Mr Long:
Mondd meg neki, hogy a nemetek a legokosabbak ;)

@Babette_:
Tehat ha azt mondom, hogy mindenki hulye, aki nem Mercedes E350-es autot vesz, akkor rendben van a dolog, hiszen csak a prioritasomat fejeztem ki?

Bar mondhatnam azt is, hogy nekem ez a vagyam es ezert felaldozom egy sajat haz lehetoseget, de megertem azt is, ha valaki inkabb hazat vesz. Ez igy nem szebb?

A masik, hogy ugy nyilatkozik helyekrol, hogy meg sosem elt ott. Hallotta/olvasta valahol...

Mint amikor birka kijelenti, hogy Skandinavia rideg... biztosan sokat elt itt, hogy ezt tudja. Vagy csak masok az igenyei? Belehalnek, ha Olaszorszagban kellene elnem, de megsem mondom azt, hogy az olasz ferfi "anyab@szo" tipus es csak a mammanak el.

Erted?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.12. 17:01:52

@Mirjam2: nem egy nagy was ist das.

Attol fuggoen hogy milyen bingeszot hasznalsz keresel hozza egy plug-int/add-et. Szinte minden bingeszonek van sajat kiegeszito-letoltos helye. Ott ha beirod hogy proxy, akkor ki fog dobni egy csomo valtoatot. Valamelyiket felteszed amelyik szimpi, googlizol egy brit proxyt es kesz is. :)

SzZoole 2014.03.12. 17:02:40

@Mr Long: az enyem ettol egy kicsit komolyabb nem gyertyaval kell futeni benne

Mr Long 2014.03.12. 17:03:17

@Kövérmadár [swe]: Tegnap az angoloknak magasztaltam a nemet minoseget a rottring ceruzam kapcsan. Szurosan neztek rem. Bar a parkoloban tobb nemet auto all, mint az osszes tobbi egyutveve. :D Furcsa vilag, na!

Mr Long 2014.03.12. 17:07:33

@Zoole[uk]: De ilyenre gondoltam alkandallo kapcsan. Ez az uj epitesu lakaskban is tok nepszeru erre fele. (A fuggonytelen ablakokon keresztul lattam)

blackhairlady 2014.03.12. 17:08:15

@Evain: Na ezt a kepet megmutatom a ferjemnek, o pont ilyenre vagyik nyugdijas eveinkre :) En benne lennek, 20 evre eleg konyv le van toltve a Kindlere, a tobbi nem szamit:)

blackhairlady 2014.03.12. 17:09:34

@Evain: Ez sem rossz, de az elobbi nekem jobban tetszik:) Meg abban a kishazban is ellaknek.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.12. 17:09:42

@Mr Long: multkor egyik brit kollega lenyomott egy nagymonologot. Senki nem kerdezte, minden elojel nelkul elkezdte fennhangon magyarazni hogy a brit mernokok sokkal rugalmasabbak mint e nemetek, ezaltal sokkal jobb dolgokat tudnak letrehozni.

Itt azert mar paran elkezdtunk becsuszni az asztal ala a kuncogastol.. :).

Majd a skot kollegank szepen csondben oda fordult, ratette a kezet a vallara: azert en nyugodtabban neki mernek vagni a sivatagnak egy 20 eves mercedessel mint egy 20 eves jaguarral... Ekkor mar mindenki hangosan rohogott. :)

daenerys123 2014.03.12. 17:11:55

nem témába vág, de van itt valaki aki már 5 éve kint él Franciaországban?

Latcho Rom 2014.03.12. 17:12:01

@Mr Long: Ezeknek a javát hazafias kotelességed kinyomtatni s atadni a lengyel kollegadnak :-)

www.lysator.liu.se/jokes/polish.html

Latcho Rom 2014.03.12. 17:12:05

@montroyal ( CAN qc): na ezert is kell átkoltozni ontarioba..
:-)

de komolyan is, forgatsz ilyet a fejedbe ha esetleg elszakad quebec?

Latcho Rom 2014.03.12. 17:12:09

@Mirjam2: Minden bongeszonek van Network beallitasa, nem kell extra addon, miutan kerestel egy brit proxit, oda bekopizod s kesz.

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 17:15:34

@Mr Long: lengyelek a masodik legokosabb nep a kozvelemeny szerint...

és ki az elso...hat az osszes tobbi...DD

blackhairlady 2014.03.12. 17:17:30

@zubrovka: Nekem is nagyon tetszett a posztod, remelem minden ugy alakul ahogy azt szeretnetek. Nemely foto gyonyoru, nagyon elkaptad a pillanatot:) Irjal majd meg, szerintem sokan szivesen olvasnank a fejlemenyekrol.

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 17:18:47

@shakti_rom: a nejem igen de a condom eladhatatlan mert 65os epitesu , millio uj van elado mit csinaljak a muhellyel de fontolgatjuk fuzoget a nejem .. vancouver is tervbe van .. nyaron megint megyunk onnan indul a croisier..

blackhairlady 2014.03.12. 17:20:08

@M. Péter: Pont ezt akartam irni en is, Magyarorszagon is volt ilyen. A Fenyo Mikiek is egy ilyen tarsberletbe koltoztek haza Amerikabol, legalabbis a film (Made in Hungaria) szerint.

Mr Long 2014.03.12. 17:27:58

@shakti_rom: Inkabb atkuldtem neki a linket.

Latcho Rom 2014.03.12. 17:35:18

@montroyal ( CAN qc):

Majd eladod egy odavarlondo frencsinek akit innen kudunk haza, oszt felnyomhatja maganak a fleur de lis-t.

Latcho Rom 2014.03.12. 17:35:19

@montroyal ( CAN qc):
Munka van itt doszt, lehetek én az elso kliens, draga kisfiam 2 eve a cottageben nekiment egy szarvasnak, jo kis horpadasok lettek a toyotámon.
Ha igaz a szarvas tortenet.. :-)

Mr Long 2014.03.12. 17:37:44

@shakti_rom: nem kapkodtad el a kijavitasat :D

SzZoole 2014.03.12. 17:39:24

@Mr Long: bar az enyem elektromos,de rendesen lehet vele futeni,egy 50x50-es display elotte az also reszen tuzfogo racs es meg igazi szen is van elotte a display teljesen olyan mint ha igazi langok lennenek,szoval egy kicsit igazi egy kicsit fake.

Mr Long 2014.03.12. 17:40:22

@Zoole[uk]: es van hozza piszkavasad?

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 17:41:01

@shakti_rom: hozd ide occson megcsinalom..

egyebkent csak megneztem a Workopolison sok bodys allas van ontarioba .. csak kerdes hogy birnam ki mint alkalmazott .. egy 30 eves arab v zsido ugraltasson ..
amugy tényleg a legszarabb evem az idei ..

SzZoole 2014.03.12. 17:42:27

@Mr Long: az nincs,de van egy gomb amivel tudom allitani a homersekletet.

blackhairlady 2014.03.12. 17:45:59

@Mr Long: Nekunk van kandallonk otthon a csaladi hazunkban, de alig hasznaltuk. Telen ment a kozponti futes, az mellett meleg volt. De latvanynak nagyonszep, es allatbor is van elotte:)
Az udvarunk is jo nagy, de oda sem mentunk ki szinte soha, csak csaladi unnepekkor. Aztan szepen beparkositottam, most meg mar ugy nez ki mint egy arboretum, a 4 ev alatt gigantikusra nottek a bokraim, faim.

blackhairlady 2014.03.12. 17:48:25

@montroyal ( CAN qc): En az erkelyrol szoktam nezni a helyi foci vilagbajnoksagot:))))))))) (megye 26 liga:DDD) Pont a focipalyara nez a hazunk, es dombon van, tenyleg olyan erzes mint a VIP paholy:)))))

blackhairlady 2014.03.12. 17:49:43

@Chang Yai: Pecs-Kaposvar kb 50 km. Allasok? Mi az? Lassan mar a szot sem ismerik:(((((

Mr Long 2014.03.12. 17:55:31

@blackhair-lady: Vannak allasok! Leallasok...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 18:28:13

Talaloskerdes a FBrol:
Halloween = Karacsony... miert?

micsoda? 2014.03.12. 18:32:22

@maxval a gondolkodó birca: Először is nem kommunizmus volt, - ez a hivatalos politika szóhasználata is - másodszor mondjál arra is példát, hogy több volt a rossz oldala. Ha arisztokrata, netán gyártulajdonosok voltak az őseid, akkor ne mondjál.

Irigylésre méltó a poszt írójának lelki alkata. Az már csak hab a tortán ahogyan a feleségéről beszél. Csodás a hely, látszik a fotókon. Ilyen helyen alvászavarokkal nem küszködnek, mert mi magyarok ebben is vezetünk.

Latcho Rom 2014.03.12. 18:32:23

@Mr Long: Tessen majd beszámolni a reakciorol :-)

Latcho Rom 2014.03.12. 18:32:23

@Mr Long: Jo ez a parasztnak, ahol kijott a vas azt megcsinaltam magam, rut, de nem rozsdasodik. 100K van rajta..

Latcho Rom 2014.03.12. 18:32:23

@montroyal ( CAN qc): Muhelyek árait/bérlést is nezted?

Latcho Rom 2014.03.12. 18:32:23

@Mr Long: hehe..

Three travelers, one from India, one a Jew and the third a Polak are having trouble finding a room for the night.
After much searching, they finally find an Inn with only two beds left. The innkeeper offers to let the third one of them sleep in the barn.
They draw straws for the two beds, and the Indian is sent off to the barn for the night.
But within five minutes of the Jew and the Polak turning off the lights and going to bed, there is a KNOCK KNOCK KNOCK on the door. They open the door and there is the Indian.
"I cannot sleep in the barn," says the Indian, "I am Hindu and there is a cow in the barn. Cows are sacred to us so I cannot sleep under the same roof as one."
The Jew volunteers to go to sleep in the barn.
But within five minutes of the Polak and the Indian turning off the lights and going to bed, there is a KNOCK KNOCK KNOCK on the door. They open the door and there is the Jew.
"I can't sleep in the barn either," says the Jew, "there's a pig in the barn, and if I sleep in hay that a pig has touched, I may get some in my mouth and that wouldn't be kosher."
So the Polak ventures out to go to sleep in the barn.
But within five minutes of the Indian and the Jew turning off the lights and going to bed, there is a KNOCK KNOCK KNOCK on the door. They open the door and there is the cow and the pig.

Latcho Rom 2014.03.12. 18:32:23

@Mr Long: na ez az uccso :-))

Did you hear about the Polish Godfather?
He makes you an offer you can't understand.

Ezt kerem szoban eloadni neki :-))

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.12. 18:36:27

@maxval a gondolkodó birca: Ma is létezik Mo-on. A mellettünk lévő lakássor volt az, amikor azon a településen éltünk.
Szociális lakásoknak hívják, 5 év bekerülni, 5 év a max. tartózkodási lehetőség - elvileg, mert van, aki már legalább 20 éve ott él...
Pályázni kell rá.
1-2-3 szobás lakrészek vannak, wc, fürdő, konyha a folyosó végén.
Családok élnek ott, csak családok, dolgozó szülőkkel költözhetnek be, illetve elvileg fiatal házasok is, gyerek nélkül, de még senki nem jutott úgy be oda...
Minimális a fizetni való havonta, ami áll kevés bérleti díjból és a szétosztott rezsiből/kopf.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 18:36:43

@blackhair-lady:
OFF egyébként világutazó létemre soha nem voltam Szegeden, Miskolcon, Pécsen vagy Győrben. ja, Debrecenben sem. mármitn érdemileg. Debrecenben átszálltam egyik vonatról másikra pl. meg Pécs is volt nagyon kicsi koromban, de nem emlékszem rá. valahogy soha nem futotta rá, amikor meg igen, akkor inkább már Londonba mentem :-) Balaton, viszont ott töltöttem az összes nyarat vagy 20 évig.

2014.03.12. 18:45:33

Mindenkinek nagyon koszonom a tippeket proxy cimmel kapcsolatban, megprobalom es majd megirom hogy sikerult-e.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 18:53:48

@nezzazegfele:
A kollegam, aki 80-ban jott ki valami ilyenben lakhatott. 20-as eveik kozepen jaro par, gyerek nelkul. Aztan szuletett egy lanyuk (elvileg nem szabadott volna), majd egy masik. Erre a szomszed feljelentette oket.

Errol a lakasrol lehet szo?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 18:56:42

@Chang Yai:
27 ev alatt talan haromszor voltam a Balatonon :)

Norival anno utazgattunk Magyarorszagon (Sopron, Pecs, Szeged, Balaton korul, Debrecen mind megvolt). Aztan mi is inkabb vilagot kezdtunk jarni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.03.12. 18:57:22

"Nem volt rossz munkám otthon, a feleségemnek még meg is van, de éreztük, hogy ebből nem lesz egyről a kettőre jutás, pláne ha egyszer csak jön a baba, akkor meg csak az én fizetésem."

Ezt nem egészen értem. Oké, a zsebbe fizetett pénz tényleg nem számít bele a nyugdíjalapba, de a feleséged nem jogosult tgyásra, gyedre? Ezek azért nem elhanyagolható pénzek ám. (A gyes persze lófütty, de az úgyis a második évtől játszik csak optimális esetben.)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.12. 18:57:52

@micsoda?:

Volt kommunizmus. S a tény az, hogy visszavetette az országot.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 19:01:01

@Mirjam2: remélem, sikerül. engem a paypal vágott ki a francba a burmai IP miatt. nem tudtam előre. utána nekem is lett proxy.... de a thai bank ésvagy a paypal azóta se bírja felejteni a dolgot, és még mindig nem tudom használni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.03.12. 19:01:35

@zubrovka:

"Nem volt rossz munkám otthon, a feleségemnek még meg is van, de éreztük, hogy ebből nem lesz egyről a kettőre jutás, pláne ha egyszer csak jön a baba, akkor meg csak az én fizetésem."

Ezt nem egészen értem. Oké, a zsebbe fizetett pénz tényleg nem számít bele a nyugdíjalapba, de a feleséged nem jogosult tgyásra, gyedre? Ezek azért nem elhanyagolható pénzek ám. (A gyes persze lófütty, de az úgyis a második évtől játszik csak optimális esetben.)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.12. 19:04:24

@montroyal ( CAN qc): Ááá, azért a villany meg gáz kandalló az elég rettenetes lehet.Akkor már minek a kandalló, egyszerűbb venni egy villanyradiátort, meg egy kandalló-dvd-t a tévéhez, oszt jónapot.Ha kandalló, akkor csakis fával, nyilván van neki egy romantikája (fahordás, aprítás, stb) de a tűz pattogását, a fa illatát nem adja vissza semmi más.
Persze igaz, a kandallót én is csak kiegészítő fűtésként használnám...

Mr Long 2014.03.12. 19:07:54

@shakti_rom: A francia tengerpartoson rohogott. Aztan emlekeztettem, hogy talan ez volt a problema amikor par hete probalkozott egy francia csajnal, de nem lett semmi belole par talalkozas utan. :DDDDDDD

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.12. 19:10:53

@Chang Yai: Mi egy megyeszékhelytől 40 km-re élünk. Busszal 1 óra járásra van. Alig vesznek fel oda valakit, vidéknek számítunk. Hogy 8-ra beérj dolgozni, 6-kor elindulsz, mondjuk 4-ig dolgozol és mire haza érsz, 6-7 óra van.
Közelebb egyáltalán nincs munka. (Csak helyben "köz"...)

2014.03.12. 19:11:24

@Chang Yai: Nem olvastam a hozzászólásokat, éppen nem tudom miről van szó de a PayPal nekem se jön itt pedig használok Hotspot Shield valamit, még fizetős elite nyavalya is van hozzá de bizonyos Goggle oldalakra se enged.

lyken 2014.03.12. 19:19:17

Nagyon jó írás, sok sikert! :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.12. 19:19:26

@montroyal ( CAN qc): Egy pillanatra felakadt a szempillám, hogy miért akarsz használt condomot eladni... :D

@Kövérmadár [swe]: Eredetileg ez is ilyen lett volna, illetve ilyen volt valaha. Úgy hirdették, mint kezdő házasok megoldását.
Csako jött a rendszerváltozás, és lett egy csomó ember, aki hirtelen lakásra szorult, de volt gyerek. Így változtattak a rendeleten.
Ma már lehetetlenség oda bekerülni gyerek nélkül. Amúgy sem egyszerű, ahogy mondják.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 19:21:21

@nezzazegfele: erre gondoltam, túl sok ilyen sztorit olvas az ember :-( nekem a fele családom egyébként esztergomi, az se igazán a semmi közepe, de ahhoz már eléggé, hogy ott se nagyon lehet ugrálni :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 19:24:33

@Turchi: akkor ezekszerint welcome to a blacklisted country :-/

33621 2014.03.12. 19:29:35

@Chang Yai: Lehet hogy jobban jártak volna a nagyszüleid vagy a te közvetlen felmenőd. Anyáméknak a II. világháború után Chillébe volt útlevelük, de ekkor jöttek a szülők hogy akkor mivelünk mi lesz itt, pedig anyai és apai ágon is volt még testvér aki itt maradt volna.
Persze maradtak, a nagynéniék meg mentek így is.
A fenébe én most egy Dél amerikai ranchon élnék, vagy lehet egy milliomos lehetnék ott!:-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 19:38:42

@33621: nemtom, mondtam feljebb, hogy Argentína lett volna a lehetőség? nem is tudom, hogyan tudták előre, hogy pont az. azért az se volt végül egy kellemes diktatúra. Chile se :-/ olyan nehéz előre látni akár csak pár évet is, hogy mi reménytelen, és mi az , ami nagyon jó lehetőség lesz. nemhogy pár évtized.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.12. 19:40:05

@33621: @33621: nemtom, mondtam feljebb, hogy Argentína lett volna a lehetőség? nem is tudom, hogyan tudták előre, hogy pont az. azért az se volt végül egy kellemes diktatúra. Chile se :-/ olyan nehéz előre látni akár csak pár évet is, hogy mi reménytelen, és mi az , ami nagyon jó lehetőség lesz. nemhogy pár évtized.

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.12. 19:44:04

@Kövérmadár [swe]: én ilyet nem láttam tőle leírva. csak egy kijelentést, hogy mi a jólét.
és egyébként valóban igaza van. ha neked a mostani életformád mellett lenne egy nagy házad, nyilvánvalóan nagyobb jólétben élnél, mint most. az a jólét, amikor az autó-ház-utazásból nem kettőt választhatsz, hanem nem kell választanod.

M. Péter 2014.03.12. 19:45:32

@házelőtthinta: A hawaii-i óceánparti házba nem kell kandalló.

33621 2014.03.12. 19:47:03

@Chang Yai: Pedig megnézhetnéd Debrecenbe az új 2-es villamost és a mindjárt készen lévő új stadiont!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.12. 19:52:37

Na szóval...

kepkezelo.com/images/mio3p5a5l1kkng0tqjx.jpg

Remek poszt volt.
Nincs mit hozzátenni, nincs mit elvenni belőle, ez így kerek egész.
Évek múlva is így fog érezni a poszt írója.
Ennél szebb helyet elképzelni sem tudok.
Ha gazdag lennék már ott laknék.
Jó lenne ha a posztoló itt maradna kommentelni is.
Csak gratulálni tudok az íráshoz.

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 19:58:58

@nezzazegfele: OK condo vs condom.. bujj bele megtudod a kulombseget ..DDD

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 20:04:34

@geegee: egyet ertunk a kandallo eseteben de mar csak villanyt lehet venni .. nekem is az van de mint egy butor, rajta a tv van oldalt 2 kisszekreny a hi-finek .. szoval inkabb tarolasra van bar melegit is es imitalja a tuzet , ritkan hasznaljuk mert kozponti futes van ..

2014.03.12. 20:09:06

@Mirjam2: nem akarlak idegesiteni, de penteken lesz a £105millios rollover huzas a national lotteryn

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 20:10:28

@shakti_rom: venni milliok nekem nem erne meg ha lenne penzem sem , berelni talan de par evig felepiteni a kllietelt ahhoz nem vagyok eleg fiatal..

pontiustolpilatusig 2014.03.12. 20:13:54

Ami a lakást illeti: ha egy adott helyen vagy, könnyebben van szerencséd. Firenzében laktam 3 hónapig, amíg barátom Párizsban volt, tartottam a bérelt lakást (szoba-konyha+ picike kis fürdőszoba) havi 1000 euróért (én fizettem) egy nagyon régi házban (Via Maggio), alattunk egy szláv hölgy lakott egy ablak nélküli elég nagy, eléggé komfortos egyetlen helyiségből álló bérleményben, csak a folyosóra tudott szellőztetni. Ezt a helyiséget megkaphattuk volna utána 500 euróért, úgy, hogy a korábbi lakásba jelentkezhettünk volna be, de Firenze nem volt jó a munkavégzéshez (ahhoz messze van, hogy havonta legalább egyszer-kétszer haza kell ugorni), ráadásul ott legalább napi 10 órát dolgozva egy ablaktalan helység eléggé nyomasztó. De mondjuk egy vendéglátósnak eléggé főnyeremény lehet, tekintettel arra, hogy minden volt benne, mosógép és kábeltévé vagy 800 csatornával, internet, akárcsak a mi átmeneti lakásunkban.

Latcho Rom 2014.03.12. 20:13:54

@Mr Long: Vagy tul korán vette elo a polish sausage-t :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.03.12. 20:24:54

@maxval a gondolkodó birca: De, társbérlet 1945 után a lakáshiány miatt és a mesterségesen meghatározott lakásszükséglettel támasztották alá.

blackhairlady 2014.03.12. 20:32:01

@Chang Yai: Sokan vagyunk igy ezzel szerintem:) En mondjuk a ferjemmel bejartam Mgayarorszagot (is), mert a ferjemet erdekelte, es hat mindig jo alkalom volt a motorozasra. Egyebkent valoszinuleg en sem jutottam volna el sok varosba.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.12. 20:32:16

A duolingónál ezt írja ki.

kepkezelo.com/images/6arckw02j7t1afcn6h41.jpg

De a mikrofon se működik.
Ilyenkor mi van?

blackhairlady 2014.03.12. 20:39:19

@nezzazegfele: Nekunk ilyen szoc. berlakas volt az elso "normalis" otthonunk, 89-ben kaptuk. 1 evet vartunk ra, 1 gyerekkel. Egy 10 emeletesben egy 40m2-es, masfelszobas lakas. en szerettem. Volt sok sok kis haziallatunk, gyorsan szaporodtak. No nem nyuszikak, hanem szep nagyra nott csotanyok.
Mar nem emlekszem melyik evben, de az onkormanyzat meghirdette oket megvetelre, a szolgalati lakasokkal egyutt, 150ezer ft-ert megvettuk.

2014.03.12. 20:39:33

@charlieharper: Dehogynem akarod ... ;)

blackhairlady 2014.03.12. 20:40:57

@diggerdriver: Ugye? Pedig nem akarodzott megneznem, de a lanyom addig konyorgott amig elmentem vele a moziba. Aztan amikor jottek sorba a regi nagy slagerek, meg a kor feelingje, akkor mar orultem, hogy hagytam magam rabeszelni:)

puhacica 2014.03.12. 20:42:31

@micsoda?: igen, az nekem is feltunt, ahogy a felesegerol ir. ritka. viszont nagyon szep. :)

@Chang Yai: az uram is esztergomi. volt ido, mikor onnan jartunk fel Pestre dolgozni. 4 ora/nap ment el utazassal. hamar kinyiffantunk. ha normalis utak lennenek, en ma is visszamennek, mert 50 km nem tavolsag. Bubanatvolgyet el tudom kepzelni lakhelyemnek. igaz, Szentendre se rossz.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.03.12. 20:44:44

@nezzazegfele: Na akkor itt is megköszönöm (a blogodra is írtam) a duolingo-s tippet, nekiláttam olasz-angol kombinációban, nagyon jópofa:)!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.12. 20:48:25

@blackhair-lady:
Mi a Lurdy házban néztük a feleségemmel.
Az egész teremben ketten voltunk de levetítették.
Szuper film.
Szenzációs színészi játékkal.

2014.03.12. 20:49:53

@Chang Yai: Nekem egyszer letiltottak az osszes bankkartyamat mikor Nepalban voltam egyedul. Teljesen kikeszultem, szinte semmi penz nem volt nalam. Kb. az utolso fillerjeimen felhivtam egy baratnomet egy telefonfulkebol hogy kuldjon nekem zsozsot Western Unionnal, aztan visszamentem a szallodaba es ketsegbeesetten ultem az agyon, erre megszolal a mobilom, egy kedves holgy a UK bankombol hogy azt mondja: 'gyanus tevekenyseget eszleltunk a szamlajan, valaki Kathmanduban probalt meg tobbszor penzt levenni a szamlajarol'. Beleuvoltottem a telefonba, hogy 'az en voltam! Konyorgok, csinaljanak valamit, mert nem tudom kifizetni a hotel szamlamat, segitseg!' A no kirohogott, aztan szerencsere azonnal feloldotta a kartyakat, igy volt mibol vacsoraznom. Azota mindig bejelentem elore minden bankomnak hogy melyik orszagba megyek es mennyi idore. Ja es 'emergency' keszpenzt is hordok magamnal :).

SzZoole 2014.03.12. 20:50:49

@charlieharper: £107 millio es az euro millionson a national lotteryn "csak" 2.2millio es ma sorsoljak.

2014.03.12. 20:56:53

@charlieharper: 'nem akarlak idegesiteni, de penteken lesz a £105millios rollover huzas a national lotteryn'

Neee maaar! :(((

2014.03.12. 21:01:26

@Zoole[uk]: bocs, nem en vagyok a lotto szelveny felelos nalunk :)
A lenyeg, hogy szep adozott mennyiseg.

@Mirjam2: vigasztaljon a tudat, hogy a legtobb lotto milliomos evekkel a nyeremeny utan szegenyebbek, mint a nyeremeny elott

blackhairlady 2014.03.12. 21:02:53

@diggerdriver: Mi eleg gyakran voltunk csak a kis csaladdal 3-4-en:)
A mult penteken a delelott 10.30-as eloadasra mentunk el a ferjemmel a robocoopra, harman voltunk, mi ketten es egy idosebb bacsi:)))

SzZoole 2014.03.12. 21:06:22

@charlieharper: miert nem jatszol online?
Hat aki £107 milkat el tud tapsolni az meg is erdemli,hogy utanna szegenyebb maradjon.

2014.03.12. 21:06:34

@M. Péter: jaaaaaaa, hogy ezert nem erti Maxval, hogy Ausztriaban miert nem kell kerites. Igen, igy furcsa lehet. A kommunizmus = kerites nelkuli videk, meg mindig nem ertem

2014.03.12. 21:09:58

@Zoole[uk]: igazad van ,el is kuldom Mirjamnak a szamokat, amiket megtettem

2014.03.12. 21:10:23

@charlieharper: Igen, ettol sokkal jobban erzem magam, minek is nekem 105 millio... Csak a gond lenne vele... Foleg mivel Hinta is megmondta hogy jon a vilagvege meg a total kommunizmus.

2014.03.12. 21:11:11

@diggerdriver: Nekem is ezt írja ki, nemtom mért. Egy dolog nem megy így, ha neked kellene mikrofonba beszélni. A többi jó, ezért én kikapcsoltam ahogy írta. Ha a férjem hajlandó vele foglalkozni, akkor a flash izét is meg tudom mondani.

SzZoole 2014.03.12. 21:12:03

@charlieharper: de ha nyersz,akkor o is nyer nem?

**mimi** 2014.03.12. 21:19:18

@Turchi:
a mikrofont én is kikapcsoltam, nálam se ment...jó így nekem , a fene se akar vele beszélgetni...:)

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.12. 21:21:01

@charlieharper: ezek az osztrákok ilyenek.átjönnek ide is lakni, oszt nem használnak kerítést.

2014.03.12. 21:24:41

@Babette_: en se hasznalnek, ha nem lenne muszaj (bocs, ha rosszul van irva, de keverem a j es ly-t ebben a szoban) a kornyeken

micsoda? 2014.03.12. 21:24:55

@maxval a gondolkodó birca: Sehol a világon még kommunizmus nem volt. A rendszerváltás elötti szocializmus csak lépéseket tett felé. Egyszerűen butítás, a szóhasználat.

Az kevés, hogy "visszavetette az országot" :)

2014.03.12. 21:26:22

@charlieharper: Maxval meg en azt mondjuk (javits ki, Max, ha felreertettelek) hogy ha nincs kerites, mi ugy erezzuk magunkat hogy nincs privacy-nk, megfigyelnek bennunket. De nem akarok ebbe belemenni mert megint en leszek a Gonosz Osztrak Ellenes Nember :). Nyilvan van akinek pont a kerites nelkuli vilag jon be, es van akinek nem.

2014.03.12. 21:29:08

@Mirjam2: UK a CCTV kamerak orszaga, foleg London (valami statisztika szerint az egyik legtobb CCTV). Ott nem erzed magad bebortonozve/megfigyelve?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.12. 21:31:21

@Babette_:
Rendben.
Én a jelenlegi helyzetünket nem ahhoz mérem, hogy kinek mi a jólét, hanem ahhoz, hogy Magyarországon még ennyi sem jutott. Tehát annál sokkal-sokkal jobban élünk.

Azt sosem álítottam, hogy gazdagok lennénk, csak nincsenek anyagi problémáink (azt nem nevezem annak, hogy nem tudok kifizetni jelenleg egy irreálisan magas házárat - megjegyezve, hogy a házárak Magyarországon is irreálisan magasak, szerintem -> csak tégla és vezeték).

2014.03.12. 21:31:51

@diggerdriver: @**mimi**: Azt mondja "nagyagy" a férjem, hogy meg kell nézni hogy a saját gépeden a flash player ( adobe) automatikusan frissít-e vagy neked kell. Vagy a duolingo-nak ez egy általános hibája. Különben meg nem értem amit mond DD

2014.03.12. 21:38:34

@charlieharper: 'UK a CCTV kamerak orszaga, foleg London (valami statisztika szerint az egyik legtobb CCTV). Ott nem erzed magad bebortonozve/megfigyelve?'

Furcsa, de nem. Ezek nem racionalis dolgok, hanem tudatalattiak. Engem kimondottan megnyugtatnak a kamerak, nagyobb biztonsagban erzem magam toluk. Pedig racionalisan tudom hogy egyreszt nem jelentenek biztonsagot mert a bunozoket nem erdekli van-e kamera vagy nincs, masreszt valoban sulyosan megsertik a privacy-t. Fejben ezt tudom, de erzelmileg meg megis megnyugtatnak. Mint ahogy a falak / keritesek is. Nem tudom miert - gondolom egy pszichologus ki tudna elemezni. Gondolom hogy nem csak en erzem magam biztonsagban a kamerak miatt, hanem sokan masok is, ezert helyeznek el egyre tobbet a UK-ben illetve ezert nem tiltakoznak ellene az emberek. Hamis biztonsagerzet.

______________ (törölt) 2014.03.12. 21:40:34

@Turchi: @**mimi**: @diggerdriver:
ha androidos tablettátok van, akkor szerintem el is lehet felejteni a flasht, úgy tudom azokon helyből tiltva van, mondván, hogy nem biztonságos.

2014.03.12. 21:42:42

@sorsolo: Nekem nem az van, sima laptop, vagy mi D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.12. 21:55:18

@sorsolo:
Nekem az androidos telón jó csak az asztali PC-n nem.

blackhairlady 2014.03.12. 21:55:28

@Turchi: Hat nem egy nyelvet beszeltek a zuraddal?:)))))))
Nalam kulonben mukodik rendesen douliglo, az iment megneztem.

2014.03.12. 21:59:22

@blackhair-lady: Hát őőőő olyan okos hogy azt már nem is lehet érteni DD

DieNanny CH 2014.03.12. 22:02:02

@maxval a gondolkodó birca:

"de minden szoba más-más családnak volt kiutalva, akik közösen használták a közös helyiségeket. Mo-n ez sosem létezett."

De igen, létezett. Szüleim így kezdték házasságkötésük után - a vállalati, 3 szobás lakás szobáiban egy-egy házaspár lakott. Konyha, fürdő közös volt. Egyedülállók munkásszálláson laktak, gyerekeseknek pedig vállalati lakás. Először úgy volt, a születésem után egy garzont kapnak, ebben az esetben anyukám visszaköltözött volna a szüleihez, velem. Aztán születésem előtt mégis felépült a 3 szobás lakásunk...

2014.03.12. 22:09:48

@diggerdriver: @**mimi**: Probléma megoldva, egyedül!! Szóval megkeresed a flash playert a gépeden rákattintasz és ezt a képet kellene látnod: kepkezelo.com/images/d18ihta3058lvpy5sa88.jpg
Először rámész az alsó nagy ikonra, local storige akármi, ott add, hozzáadod a duolingo webcímét, majd ugyanezen a képen a felső ikonra, camera and micr, ott is add, duolingo webcím, és már nekem működik is.

DieNanny CH 2014.03.12. 22:31:01

@charlieharper:

Jól írtad. Ez a német "muss sein" (kb: kell lennie)-ből jön. Így pontos j.

GERI87 2014.03.12. 22:31:06

@micsoda?:

Rossz oldala:

-Az egyszeri parasztoktól is elvették a földet...előtte két rendszertől is várták hogy legyen igazi, hatásos földosztás...végül semmijük sem maradt.
-élő állatot, terményt mindent beszedtek "padlássöprés".
-ha nem "prolik" , "parasztok" szóval 'jómunkásemberek' voltak a szüleid, nehezebb volt egyetemre járnod, érvényesülnöd...
(apám még a 70-es, 80-as években sem kapott ingyen étkezést a menzán mert "értelmiségiek" a szülei....:)
-erőltetett iparosítás
-elszigeteltség, áruhiány
-cenzúra
-származás és társadalmi helyzetből fakadó megkülönböztetés.
-emberi jogok korlátozása
stb.

Persze a rendszer....főleg MO-on...puhult és ezek egy része megszűnt, enyhült de a kommunizmus MO-on is úgy kezdte pályafutását hogy százezreket tett tönkre, egzisztenciákat rombolt le....és nem csak a nemesekre meg gazdag parasztokra "kulákokra" és az egyházra kell gondolni....meg bányákba küldött kurvákra...

A másik meg hogy hosszútávon valós piaci képzettséggel nem rendelkező emberek tömegei termelődtek ki, a saját tulajdonú lakások miatt is nagy a röghöz kötöttség, ami nem tett jót a mobilitásnak...az emberek elszoktak a versenytől, a piaci játékszabályoktól....nem fejlődött ki polgári-demokratikus értékrend, a politikai kultúra hírből sem ismert....
(Emiatt is vannak olyan pártok, igények amilyenek....)

Ezek mind a rendszer velejárói, nem lehet tőlük megszabadulni, jobbítani.

A kommunizmus csak a tehetségtelen, lusta, buta, nagyon rossz szociális háttérrel rendelkező lumpen elemnek jó.
Nekik jó volt mert az állam bevitte őket a gyárba, vagy huszadik portásnak, adott nekik lakást, fizetést...és ezt meg is ideologizálta...
Csak ezekre nem kéne egy egész társadalmat építeni!

DieNanny CH 2014.03.12. 22:33:33

@Kövérmadár [swe]:

Ezzel én is így vagyok.
Miért lenne az számomra probléma, hogy nem tudok kifizetni olyan dolgot, amire nincs szükségem?!

2014.03.12. 22:38:02

@diggerdriver: Az add gombokat megtaláltad mindkét helyen? A címhez kell a stb is. Többet nem tudok segíteni mert annyira én sem értek hozzá de ha valakinek megmutatod aki foglalkozik ilyenekkel biztos meg tudja csinálni, mert nálam pl. csak ez volt a hiba.

2014.03.12. 22:40:26

@diggerdriver: Jaj, lemaradt egy része a mondatnak, a címhez kell az is hogy stb

2014.03.12. 22:43:51

@diggerdriver: Hát ilyen nincs, nem írja be azt hogy h t t p : / / most direkt kihagytam szóközöket, ha ezt se írja be akkor befejeztem most D

2014.03.12. 22:56:39

@diggerdriver: az stb. nem kell sehova DD, de a setting/account se, csak a főcím, duolingo.com

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.12. 23:01:11

@montroyal (CAN qc): Izé, én az utóbbiba nem tudok, lévén nő vagyok, így csak koncentrálok mindjárt és elképzelem...
Hááát, szűk lehet, na... :D :D :D

@diggerdriver: Hangszóró ki-be kapcs, esetleg bővítmény ellenőrzés. Nekem is kiírt ilyet az elején. Lekapcsoltam a mikrofont, hogy én nem kívánok beszélni (volt rá valami opció), és onnantól a hanglejátszás működött.
Állítólag függ a böngésző verziószámától is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.12. 23:03:38

@Turchi:
Na most betette a listába mindkét helyen de továbbra is megjelenik a szöveg hogy nem tud hangot lejátszani.

2014.03.12. 23:06:52

@diggerdriver: Akkor sajnos passzoltam, de mi sem használjuk a belebeszélést, kikapcsoljuk és csak fülelünk, de azért holnap kipróbálom mennyire ismeri fel a kiejtést, pláne az enyémet DD

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.12. 23:06:54

@blackhair-lady: Most, hogy mondod, az anyósomék lakása is ilyen volt. Azokat is eladták, kb. iylen áron. Az utolsó részletet nemrég fizette ki, valami 3500 Ft körül perkáltak havonta a 80-as évektől kezdve. :)

@zöldeketbeszélek: Örülök, hogy bejött Neked is :)

@Mirjam2: A hideg kirázott, basszus... :D Jó, hogy jól végződött. Most mosogathatnál Katmanduban, hogy ledolgozd a szállást :)

montroyal ( CAN qc) 2014.03.12. 23:07:04

@tanato: koszi en is talaltam karosszerias munkat norvegiaban ezen az oldalom 3k euro .. hova kuldjem a registralasi stb dijat ..

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.12. 23:12:59

@Mirjam2: Világvége, meg kommunizmus? Facepalm. Megyek, ásom a bunkert, a fenébe a krumpliágyással... :D

@Turchi: Ilyenek ezek az informatikusok... :D Nekem is meg kellett tanulnom kockanyelven, hogy szót értsünk egymással :D Jó lehet a nyelvérzékem, mert ma van a jubileumi házassági évfordulónk :D

2014.03.12. 23:17:06

@nezzazegfele: DD, nem egyszerű, találkoztam pár kollégájával még Pesten és mindegyik úgy néz ki az enyémmel együtt mint a nagy gondolkodók, nem is érteni a beszédjüket. Gyerek is mondta hogy a papa okos, csak nem tud magyarázni...

Latcho Rom 2014.03.13. 00:04:21

@montroyal ( CAN qc): él itt 2-3 ezer magyar..

de az se kell, nincs sok megbizható, jó európai karosszériás a városban.

Kiderül mi lesz..kanadai kollégáim orditoznak ha hallják Marois-, hogy meg akarják tartani a dollárt, s nyitott határok lesznek..mon cul mon frere..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.13. 00:14:38

@montroyal ( CAN qc): oké, persze, értem, ha ez a szabály, akkor nincs mit tenni.De legalább jó praktikus... :-)

Aki meg csóró, annak ott van a tévén nézhető kandalló, alvárium, stb videók.Mikor először láttam, röhögtem rajta, de mára elfogadhatónak tartom.Karácsonykor pl biztos ad egy kis plusz hangulatot.Csak én minden évben elfelejtem... :D

montroyal ( CAN qc) 2014.03.13. 01:57:07

@shakti_rom: ja a magyarokra nem szamithatunk azt tudjuk ...nehogy rajtuk gazdagodjak meg ... vegul is inkabb a lakas eladasa lenne a problema ..
@geegee: egy 70-es tvn lehet jol mutat

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 06:18:43

@DieNanny [SZ,CH]:
Mert akkor nem felelsz meg az elvarasoknak es a kliseknek. :)

Ezert szeretnek engem is, a 4 kerek, 3 szoba, 2 gyerek viziobol nekem csak a 4 vagy inkabb 8 kerek jatszik (nem, nem szeretnek kamiont :) ).
De pl. szivesen vennek egy kisrepulot, amivel be lehet jarni Europat. Attol tartok nem fog osszejonni :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.13. 08:05:59

@Kövérmadár [swe]: de ha lenne pénzed házra, akkor kijelenthetnénk, hogy valóban, objektíven is jólétben éltek, igaz?

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.13. 08:11:07

@nezzazegfele: a bunker fölött hagyd meg a krumplit, és a bunkerből is fogod tudni frissen szedni alulról.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.13. 08:25:46

@micsoda?:

Tévedsz, de nézz utána inkább, most nincs kedvem elmagyarázni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 08:44:29

@Babette_:
Nem feltetlenul.
Aposomnak volt penze hazra... most egy erdo mellett laknak egy ketszintes, 4 haloszobas hazban.
De masra nem nagyon marad penzuk.

Pl. ami onreszt beletettek, annyiert siman vennek egy autot magamnak (es ez csak 10m ft korul van). Fogok is, de nem most ;)

HA lenne penzem hazra + egy 15m-s autora + evente meg ugy 1,5-2m-t elnyaralni, akkor az mar mas szint lenne, igen. De erre azert nem mindenkinek futja 30 evesen.
De arra, ahogyan mi elunk mindenki kepes, aki itt dolgozik (2 keresovel, gyerek nelkul).

Magyarorszagon is kepes erre mindenki? Ahhoz viszonyitva joletben elunk. Az itteni gazdagokhoz kepest nyilvan nem, de nem is egy ligaban jatszunk.

Tehat kijelenteni, hogy ugyanazok a problemaink itt, mint ott nem kis butasag.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.03.13. 10:04:18

@Babette_: :D Jó ötlet! Már értem, hogy a skót halála után miért ültettetett a gyerekeivel krumplit a sírjára... :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.13. 16:35:05

@Mirjam2: szerencsére velem semmi ilyesmi nem történt még, és még soha nem is jutott eszembe a bankoknak bármit is bejelenteni, de lehet, hogy nem árt tudatosítani magamban egy-két fontos dolgot. (kétheti készpénz mindig van, nemtom, félek hogy benyeli az ATM egyszer a kártyámat, mind a hármat, vagy ilyesmi.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.13. 16:40:36

@charlieharper: ez a kerítés nélküli dolog, ez akkor működik, ha enne ellenére megvan a privacy, nem?
nyugatiak mondják, én nem tudom, hogy thai faluban pl azt jelenti a kerítésnélküliség, hogy akármelyik szomszéd, haver, stb besétál a konyhádba és kiveszi a sört a hűtődből, akármikor jön-megy, na ezt én se szeretném, de valamiért az az érzésem, hogy az osztrákok nem így nyomják, attól hogy nincs kerítés, még nem fogja odaszaratni a kuytáját, lenyúlni a papucsodat, meg ki-be mászkálni az életedben.
én speciel azt nem szeretem, ha már privacy, ha hallom a szomszéd szexuális életét. a tévé vagy a gyereksírás nem zavar :-)

adg 2014.03.14. 04:27:17

@Chang Yai: Na itt nalunk ossze van vonva a ket megoldas. Bar sok helyen nincs kerites, nekunk eppen van. kb 1 meter magas, a ket kapu nem zarhato. Nincs rajta zar egyaltalan. Csengo sincs. Ha jon valaki, akkor vessuk eszre, amikor benyit. Eloszor eleg meglepo volt, de itt igy megy mindenfele. Legalabb kerdes nelkul nem eszi ki a hutobol a sort.
De amikor jonnak pl gaztartalyt cserelni, akkor is csak bejonnek, kicserelik, elmennek. A postas behozza a cuccot a mosogepre, ami a haz alatt van. Karacsonykor meg csak ugy atjottek a szomszedok, hoztak egy kis sutit, bar eleg szar volt. Amikor idekoltoztunk, csak ugy bejottek bemutatkozni.
Mostmar megszoktuk.
Annyi hatranya van a dolognak, hogy allitolag fiatalok buli utan be szoktak menni neha egy-egy helyre, hogy a kinti hutobol szerezzenek kis sort meg. A mi kornyekunk nem igazan atjarhato es nincs semmi szorakozohely a kozelben, igy ez nem fenyeget talan, meg hutonk sincs odakint.
A multkor leesett az ajtonk, egy hetig a haz tarva-nyitva volt, mire jott valaki, es megcsinalta.
Amugy a rendes ausztral szokas az az, hogy ha elmesz vendegsegbe, akkor tied a haz minden javaval egyetemben. Gond nelkul korulneznek, esznek-isznak barmit amit barhol talalnak. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.14. 05:21:51

@adg [AU]: na ezek érdekes dolgok, köszi a sok részletet :-)
asszem engem nem zavarna, ha a kertben mászkálnak mondjuk gáztartály vagy akármi konkrét céllal, de mivel én otthon ruha nélül vagy igen kevés ruhában szoktam mászkálni, mármint ezen az éghajlaton, és ráadásul iszonyú rendetlenség tud lenni, én biztos zárnám az ajtót és nem lenne ki-be mászkálás, csak ha én azt kinyitom.

pandacska 2014.04.09. 19:39:53

Sziasztok! Szívesen dolgoznék Ausztriában és ha nem is rögtön az elején, de szeretném magammal vinni a cicámat. Mit gondoltok, találok olyan szállást hosszabb távon, ahol az állatot tolerálják? Köszönöm szépen a választ előre is.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása