oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. február 03. 06:50,  Így költöztünk Dél-Amerika Svájcába 280 komment

2014. február 03. 06:50 Határátkelő

Így költöztünk Dél-Amerika Svájcába

Új országban életet kezdeni még Európán belül is kalandos, hát még akkor, ha az ember (pláne családostól) a világ másik végére költözik. Márpedig Jorge és családja annyira beleszerettek Uruguayba, hogy úgy döntöttek, ott a helyük. A döntést pedig tett követte, így aztán felkerekedtek. Ennek fél éve, most pedig megszületett egy írás, ami egyben egy új országfelelős bemutatkozása is. (A remek képeket külön köszönöm!)

cím_85.jpg

"Augusztus végén újra megérkeztünk. Remélem, immáron végleg.

Az érkezésünk és az egész út is kalandos volt – 6 ember, 1 cica, Fülöp (később Felipe!), 32 bőrönd, amiben az életünk nagy része benne, több mint 20 óra repülés átszállással.

Felipe, a macska.jpgFülöp, azaz Felipe személyesen

Hogyan kerültünk egyáltalán ide?

12 000 kilométerre Magyarországtól? Dél-Amerikába?!

Néhány évvel ezelőtt, amikor (túl az Óperencián) még nem volt semmilyen válság, a fejlesztőpedagógus feleségem a gyerekekkel való foglalkozásokhoz jó minőségű gyapjúfonalat keresett. Itthon nem volt semmi, ami használható volt, az külföldről jött és drága volt.

Gondoltam egyet, beregisztráltam az Etsy-re („kézimunkás Ebay") és körbenéztem. Találtam sok mindent, de végül a legjobbnak tűnő ajánlat egy uruguayi cégé volt.

Rendeltünk tőlük közvetlenül, minden korrekten érkezett is és közben elkezdtük nézegetni, hogy milyen is az az ország, ahonnan a cucc érkezik? Az ember fia azt gondolja ugye, hogy Dél-Amerika általában egy egzotikus, de sok esetben sötét és veszélyes hely. Kiderült, hogy van azért néhány kivételes, vagy inkább rendhagyó ország és ezek között kiemelkedő Uruguay.

óceánpart_1.jpg

Egy nagyon sok szempontból szimpatikus ország képe rajzolódott ki: jó klíma, mivel gyakorlatilag hagyományos értelemben nincs tél, gazdasági konjunktúra, stabil politika, kiemelkedő közbiztonság, nincs igazán mélyszegénység, a lakosság 97-98%-a európai (eredetű), tiszta levegő, gyönyörű tengerpart, kiváló szociális / egészségügyi ellátórendszer, stb.

Kicsit olyan volt, mint a mesében... Dél-Amerika „Svájca". Konstatáltuk is, hogy ha esetleg valaha úgy gondolnánk, hogy máshová mennénk élni, hát ez lehetne...

Casa Pueblo.jpg

Azután két évvel ezelőtt, immáron mélyen a válságban újra előkerült a gondolat, de sokkal komolyabban. Akkor már tisztán látszott, hogy Magyarország vergődik és nekünk is el kellett kezdeni egy komoly válságkezelést, a mi életünk színvonalának fenntartása is egyre nehezebbé vált.

Nem igazán látszott konkrét jövőkép (ez máig így van!), kérdések merültek fel bennünk az egzisztenciánkkal és gyermekeink jövőbeni lehetőségeivel kapcsolatban is.

Canoa Quebrada.jpg

Egyetértettünk abban, hogy megoldás lehet az országváltás, mielőtt végképp beüt a gazdasági krach és még vannak tartalékaink, amikkel esetleg kicsit kockáztathatunk is.

Európa annak ellenére nem igazán látszott jó megoldásnak, hogy unión belül könnyebb a mozgás, a családban mindenki – beleértve a gyerekeinket is – legalább egy európai idegen nyelvet, de a legtöbbünk kettőt-hármat is jól beszél.

Mert ha körbenézünk, ez a régió általában manapság problémás, jellemzően gazdasági szempontból lefelé halad. Számba vettünk sok egyéb lehetséges alternatívát is pro-kontra, de végül újra oda lyukadtunk ki, hogy ha csak a fele igaz annak, amit Uruguayról eddig megtudtunk, akkor ez lehet a legalkalmasabb.

 Életképek

Elkezdtük futni a konkrét köröket és legnagyobb meglepetésemre egyszer csak kiderült, hogy egy régi nagyon jó ismerősöm és üzleti partnerem már 6 éve kettős állampolgár – az egyik magyar, a másik uru.

Volt egy estébe nyúló hosszú dumaparti vele, elkezdett látszani az alagút vége, bár az is nyilvánvalóvá lett, hogy a dolog azért nem lesz nagyon egyszerű. Egy sima váltást leszervezni nagyon munkaigényes és fárasztó ügy még EU-n belül is, ebben az esetben a fizikai és a "kulturális" távolság rátehet a dologra sok lapáttal. De – ugye – bátraké a szerencse!

kéz homokból.jpg

Miután elméletben az ezt követő fél évben lejátszottunk több forgatókönyvet, oda jutottunk, hogy a puding próbája azért legalább a kóstolás, ezért bár rendkívül drága mulatság, de mindenképpen meg kellene nézni testközelből is a célhelyet.

Ugyan egy néhány hetes turistaút nem azonos a letelepedéssel, de legalább mintát ad. Valamelyes rutinunk azért már volt, a világ rengeteg helyén, több kontinensen töltöttünk hosszabb-rövidebb időt ezt megelőzően is részben feleségemmel, de az utóbbi 15-20 évben gyerekeinkkel együtt is, ezért minden potenciális szereplőnek ki tudott alakulni egy ide kapcsolódó alapvető értékrendje.

Így aztán 2012 elején kiutaztunk Montevideóba 20 napra, körülnézni és begyűjteni annyi lehetséges infót, amennyit csak ilyen rövid idő alatt lehet.

Carrasco.jpg

Talán az első olyan hely volt életünkben, ahonnan tényleg és őszintén nem szívesen jöttünk haza, a második hét végén már teljesen idióta módon azon kezdtünk gondolkodni, hogy hogyan lehetne mégis végleg maradni, de persze ennek akkor nem volt semmi realitása.

erdei út_1.jpg

Hazajöttünk és gőzerővel kezdtünk dolgozni a kivitelezésen. Ebben a szakaszban két nagy feladat volt: az itteni életünk „felfüggesztése", illetve a kinti élet gyakorlati előkészítése. Az első fele sem egyszerű, de a második a nehezebb, mondanom sem kell...

Permanens szállás biztosítása elfogadható áron és jó helyen, munka, megélhetés lehetőségének biztosítása, ideiglenes letelepedéssel kapcsolatos adminisztráció előkészítése, gyerekek beiskolázása, mobilitás biztosítása egy olyan országban, ahol az autó és a közlekedés meglehetősen drága és nem túl jól szervezett, stb.

Ha nem lett volna egy kiváló, 25 éve kint élő magyar „mentorunk", akkor, főleg így utólag visszatekintve, a dolog esélytelen. Sok ember a világon határozza el mostanában a migrációt és lehet olvasni blogokban rémtörténeteket ennél sokkal egyszerűbb helyekről is, de mindenkinek, aki uruguayi életvitelről / letelepedésről gondolkodik, azt javaslom, hogy ne próbálja egyedül!

bungaló a tengerparton.jpg

Az adminisztráció során mindenképpen szükséges egy valamilyen, az eljárásrendet és a szokásokat ismerő helyi mentor közreműködése, lehetőleg olyané, akinek tényleges gyakorlati rutinja van ebben.

Azután az utazás konkrét előkészítése, repjegy, ami a lehető legolcsóbb, de mégis kényelmes, minél több csomag opció minél kevesebb átszállással, valami autó érkezéskor (olyan, amibe a rengeteg cucc is belefér!), szállás, kulcsátvétel leszervezése a világ túlsó végéről, hadd ne mondjam...

Végül azért minden – nagyon jól – sikerült, itt vagyunk, élünk, élvezzük, immáron fél éve és azt kell mondanom, hogy az előzetesen kialakult kép azóta csak folyamatosan javul.

Ugyan az élet itt sem megy magától, néha nagyon fárasztó / fáradságos tud lenni, de az emberek jóindulatúak, mindig és mindenben segítőkészek, nagyon befogadóak és szinte mindenki mosolyog, jókedvű.

Azt a mentalitást találtuk meg – és ez az egyik legfontosabb dolog szerintem – ami az utóbbi időben otthon gyakorlatilag eltűnt. Kicsit hasonlít ez a világ a 60-as évek Magyarországára, amire sokan nosztalgiával emlékszünk, de a mi „rendszerváltásunk" lehetőségeivel és korszerűnek mondható infrastruktúrával.

Mindenkinek ajánlott!"

Aki többet szeretne megtudni Uruguayról és többek között az ügyintézés kálváriájáról az felkeresheti Jorge blogját.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Uruguay

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr825793831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VHB 2014.02.03. 07:01:54

Karakterre megvan, de mondanivalóban hiányos.

"fejlesztőpedagóguséknál elfogyott a cérna" ha valaki egymondatos összefoglalót szeretne.

tanato 2014.02.03. 07:13:30

Nagyon érdekes cikk,de elárulhatna az író néhány dolgot magáról,hogy jobban értsük az írást.Végzettség, szakma,hivatás,életkor,gyermekek:ált. isk.vagy gimnazisták,esetleg a felsőoktatásban vannak?Csak ilyen egyszerű kérdéseim volnának.
Egyébként örülök hogy sikerült elmozdulnunk Európából újra,dél Amerika már régen volt itt.

tanato 2014.02.03. 07:17:23

60-as évek feelingje:Még 9 éve hogy Marokkóban nyaraltunk egy hetet és betévedtünk egy mellékutcába a város szélén Agadirban: Az utcakép,a boltok,a borbélyműhely,a férfiak öltözködése mind engem mind a nejem az otthoni 60 évek kisvárosi világára emlékeztetett.Szinte egyszerre kiáltottunk fel,ez ismerős valahonnan.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.03. 07:40:23

Hosszas, de hiányos felvezetés után nem derült ki semmi.
:(
Remélem, hogy lesz folytatás, mert nagyon érdekelne.

2014.02.03. 07:43:45

Hat ennek nagyon orulok! Vegre Uruguay!
Remelem lesz folytatas es megtudjuk, hogy milyen vizummal mentek letelepedni, hol es hogyan inteztek, mennyi ideig tartott es hogy/hol talaltak munkat?

Regebben nezegettem a neten es Uruguayrol csak annyi volt, hogy kerjen mindenki rezidens vizumot, aki le akar telepedni (munka vizum), mert csak ugy engednek dolgozni. A munkavizumot pedig a munkaado igenyli. Eleg keves a jol osszeszedett netes info a tobbi orszaghoz kepest.

Ez a site eleg jo arra, hogy hogyan kaptak meg kulfodiek az engedelyt (USA allampolgar, de ez mindegy)
foreignersinuruguay.blogspot.co.uk/2009/12/steps-to-obtain-residence-permit-in.html

Az anyworkanywhere.com-on az Uruguay reszhez Del-Afrika van belinkelve.

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.03. 07:54:52

nagyon tetszett, de ez nem a posztírón múlt:)
gyakorlatilag nem tudtunk meg semmit
1. urugay-ba költöztünk
2. akinek nincs ismerőse, meg se próbálja
3. a feleségem köt

hát nem kényeztetett el információkkal, az már biztos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.03. 07:58:51

@charlieharper (UK, de nem London!):
Semmit nem tudok Uruguayról.
Annyit hogy kis ország Dél Amerikaban meghogy jó a focija.
Ök voltak a futballháború egyik résztvevői?

tableno 2014.02.03. 08:08:38

@charlieharper (UK, de nem London!): nekem voltak jenki nyugdíjas ismerőseim, akik először 5 évet Panamában, aztán 2 évet Uruguayban nyuggerkedtek. Ők is azt mondtak, hogy Uruguay az 50-60-as évekre emlékeztette őket, míg Panama sokkal modernebb és "amerikaiasabb". Ők Uruguayban egy idő után unatkoztak, és visszajártak Panamába. Persze ki mit szeret, Uruguay éghajlata például sokkal inkább európai emberre van szabva, mint a trópusi Panamáé.

tableno 2014.02.03. 08:10:04

@diggerdriver: nem, a futballháború az Közép-Amerikában volt, Honduras és El Salvador között.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.02.03. 08:13:31

Ez most ilyen "nesze semmi fogd meg jól" tipusu poszt lett. Pedig érdekes ország, lehetne bővebben is mesélni róla.

2014.02.03. 08:13:42

@diggerdriver: amit regebben osszeszedtem Uruguayrol
- volt egy hatalmas valsaguk a 2000es evek elejen, az Argentin krizis begyuruzese miatt, de a 2000es evek kozepere talpra alltak. A 2007es krizist sokkal kevesbe ereztek, mint a tobbi orszag
- olyan 3 millioan laknak es van egy nagyobb ormeny kozosseguk
- tenyleg igaz, hogy Del-Amerika Svajcanak hivjak
- kb annyi focistat exportalt, mint Argentina vagy Brazilia
- tavaly ev vegen legalizaltak a cannabist, az elso orszag a kontinensen, amely orszagos szinten legalizalta. Most varjak az extra turistakat es az extra adobevetelt belole
- ingyenes az egeszsegugyi ellatas es az oktatas (beleertve az egyetemi oktatast)
- latin-amerika legkevesbe korrupt orszaga, aranylag alacsony bunozessel

tableno 2014.02.03. 08:14:18

@diggerdriver: viszont azt hiszem Uruguay nyerte az első foci VB-t.

tableno 2014.02.03. 08:20:17

@charlieharper (UK, de nem London!): és Lati-Amerika "legfehérebb" országa is, amint azt a posztban is említik. Viszont küszöbön az újabb argentín válság, nem tudom annak mi lesz ott a hatása...

TilosazA (UK) 2014.02.03. 08:43:10

Még nem olvastam végig, de... 32 bőrönd?! Harminckettő? Atyagatya. Annyi cuccom összesen életemben nemvolt. :)

2014.02.03. 08:47:48

@TilosazA (En/Mum): ha megkapod a munkavizumot, akkor mindent ingyen ki tudsz koltoztetni. Gondolom a konyhat es a teljes padlast kivittek macskastul. 4gyerek + 2 felnott. Ugy mar nem sok

Link elek 2014.02.03. 08:49:06

Bede is aradozott rola, pedig o vegigjarta egesz Del Amerikat es Azsia nagy reszet ir:

panamericana.blog.hu/tags/uruguay

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.03. 08:52:28

Na ez egy korrekt írás. Én nem érzem összecsapottnak. Attól még hogy nem beszél arról hogy mennyit rak félre meg a többi szokásos süketelés attól még nem lesz hiányos. Engem is vonz Latin-Amerika, egy ideális hely lenne ha menekülni kéne Európából..ahogy pedig nézzük Európát erre potenciális esély van.Mindent elárasztanak a menekültek, szép lassan de módszeresen lelakják egész Nyugat Európát...Európa a végnapjait élni..mind morálisan mind gazdaságilag.

2014.02.03. 08:53:00

A jelenlegi allamelnok baloldali, volt Tupamaro gerilla. A felesege szinten Tupamaro volt, most szenator. Nem az elnoki palotaban laknak, hanem Montevideo kulvarosaban egy kis farmon, krizantemot termesztenek. Kocsija egy oreg VW Beetle, nyakkendot soha fel sem venne:) Mindezt egy Uruguayban szuletett magyartol tudom. Ex-em nagybatyja szinten Tupamaro gerillanot vett el, o Argentinaban elt, a 60-as evekben Budapestre koltoztek. Kesobb elvaltak, a feleseg visszakoltozott Uruguayba, a kissebbik fiaval, aki ma jol meno pszichologus Montevideoban.

2014.02.03. 09:03:52

@Cascabel: ezekre a Tupamarokra romantikus nosztalgiaval kellene emlekezni? Nem csak szimpla marxista gerillak voltak, akik kivegeztek vagy elraboltak peldaul kulfoldieket, mint a brit nagykovetet? Aztan a rendorseg jol odavagott nekik

nigara 2014.02.03. 09:04:54

@Cascabel: ez a sztori az államelnökről volt pár hete a neten... akkor senki sem említette, hogy Dálamerikasvájca meg ilyenek, sőt...

Ezért is kicsit szkeptikus vagyok az egésszel kapcsolatban...
Nem véletlenül egy bevándorlási ügynökséget tervez nyitni a posztoló?...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 09:06:14

Haha, de jó dög az a füstös pofájú...Kéne. :D

**mimi** 2014.02.03. 09:06:33

Nagyon érdekes cikk, engem is vonz Dél-Amerika, de hiányérzetem van.
Mit csinálnak, mi a végzettségük, a gyerekek iskola stb.
Remélem jön a posztíró és többet is megtudunk :)
Egyébként meg, de jó nekik:)))))
Utálom a telet, főleg most itt a 7 végi katasztrofális ónos eső helyzet miatt, megbénult Baranya.
Éljen a nyár, a napsütés! :)))

Énbagoly 2014.02.03. 09:08:04

@Babette_: @zöldeketbeszélek: na, pont ezek jutottak nekem is eszembe. :))

**mimi** 2014.02.03. 09:09:34

@geegee:
én is elfogadnám:))))
A parti nádtetős pihenő alatt is ellennék:)))

2014.02.03. 09:13:14

@charlieharper (UK, de nem London!):
Igen, az elnok is tizen valahany evet volt bortonben. Ma mar nem annyira politizalnak, elmult az ifjukori hev:) En nosztalgiaval emlekezem a del-amerikai gerillakra, Castrora, a Farabundo Marti mozgalomra, a Sandinistakra, a FARC-ra, mindre, de nem vagyok marxista:) Az exem nagybatyjat kitagadta a csaladja a baloldali feleseg miatt:) O reformatus pap volt:)

tanato 2014.02.03. 09:15:02

@**mimi**: Pénteken én is belecsúsztam egy árokba a jégen egy mellékúton,de viszonylag szerencsésen megúsztam,10 perc múlva járt arra két kutyasétáltató és kitoltak az árokból.Rosszabbul járt velem egy időben egy kollégám aki a tanyavilágban dőlt oldalára a jeges árokban.Neki 3 órás volt a program mert 2 kilométert kellett gyalogolni a legközelebbi tanyára ahol volt traktor aki kirángatta kötéllel.

2014.02.03. 09:19:19

@nigara:
Nekem egy itteni utazasi iroda tulajdonosa meselt az Uruguay-i elnokrol, nagyon szidta:) O Uruguayban szuletett magyar.

2014.02.03. 09:20:32

@nigara: ez a delamerika svajca pedig igy van, marmint az internet szerint. Az utobbi evekben gyakran hallottam.

nigara 2014.02.03. 09:22:09

@Cascabel: Uruguay-ban született magyar??? kik és mikor mentek oda? és miért oda?

amúgy az "itteni" az hol van? :)

nigara 2014.02.03. 09:24:46

@charlieharper (UK, de nem London!): de milyen szempontból?
ha pl "hú de gazdag", vagy "hú de szép", vagy "hú de magas adók vannak", vagy "a pénzmosás paradicsoma" - mert ugye nem mindegy...

tableno 2014.02.03. 09:27:07

@Cascabel: hát a FARC még mindig aktív (igaz, hogy már főleg drogban utaznak). Ha nosztalgiázni támad kedved, menj el Kolumbiába, meg az is lehet, hogy elrabolnak egy pár éves nosztalgia-dzsungeltúrára... :-S

Mr Long 2014.02.03. 09:27:14

Es mit lehet ott csinalni fejlesztopedagoguskent, vagy csak ugy alapban, marmint munkat?

2014.02.03. 09:28:12

@nigara:
Nagyon sok magyar Del-Amerikaban kotott ki a II. vh. utan, leginkabb Argentinaban es Uruguayban. Azert ott, mert befogadtak oket:) Az exem csaladja Argentinaban kotott ki. Az "itten" Kanadaban van.

nigara 2014.02.03. 09:30:14

@Cascabel: nem más volt a nicked korábban? :)

2014.02.03. 09:30:43

@tableno: :))
@nigara: stabil demokracia, aranylag stabil gazdasag, ingyenes egeszsegugy es oktatas. Alacsony bunozes (del-amerikai mertekkel merve).

2014.02.03. 09:32:40

@Mr Long: mezogazdasaguk eleg nagy, a gyapju egyik fo export. Gondolom ezert tudtak onnan fonalat rendelni.
Angol anyanyelvu tanarkent allitolag konnyen kapsz munkat. Azt irta, hogy mindegyikuk beszel 1-2-3 nyelvet. Ki tudja a feleseg milyen anyanyelvu, eddig csak azt tudjuk, hogy kot

2014.02.03. 09:34:41

@tableno:
Erdekes, par oraja a Youtube-on pont FARC filmeket neztem, nosztalgiabol:) Sajnos tuzszunet van koztuk es a kormanyerok kozott, Havannaban folynak a targyalasok. Beallt a FARC-ba egy holland csaj is kb. 10 eve, tagja a tuzszuneti kuldottsegnek o is.

2014.02.03. 09:35:48

@nigara:
Zopilote volt, csak elfelejtettem a passwordomat:(

Mr Long 2014.02.03. 09:36:05

@charlieharper (UK, de nem London!): es ha nem vagy tanar, meg nem akarsz napszamos lenni?

nigara 2014.02.03. 09:36:48

@Cascabel: igen! ha így lenne lottó 5-ösöm....

Mr Long 2014.02.03. 09:37:36

@Cascabel: Mi kesztet valakit, hogy atkoltozzon egy masik kontinensre gerillaskodni? Sosem ertettem az embereket...

**mimi** 2014.02.03. 09:39:41

@tanato:
Ebből is látszik, hogy te egy hős vagy:))))
Én ki se dugtam az orrom két napja.
Neked és a kollégáidnak persze menni kell, ha gond van! Minden tiszteletem a tiéd!
Kitartás, lassan csak eljön a tavasz:)

nigara 2014.02.03. 09:39:44

@Mr Long: pl. mert otthon nem lehet gerilla.... pláne ha holland... Kalandvágy, meg indiános filmeket nézett gyerekkorában, és az lett az életcélja. Na.

Latcho Rom 2014.02.03. 09:40:50

@geegee: yup, helyes cic, kb innen is ennyi a posztrol. Ilyen az enyem is..bar idosebb macs.

cas: lattad a tegnapi kubai posztom amit maxnak linkeltem Kubarol?

Latcho Rom 2014.02.03. 09:42:45

@Mr Long: szerepvagy...igy kiteljesulni? Carlos valami hasonlot mondott..

Mr Long 2014.02.03. 09:45:00

@nigara: A fu megbolonditotta :)
@shakti_rom: A Sakal?

tanato 2014.02.03. 09:46:33

@**mimi**: Kösz,az élet azért nem áll meg a tél miatt.Erre van egy jó mondás a sztálingrádi csatát sem fújták le a a kemény orosz tél miatt.

nigara 2014.02.03. 09:49:09

@Mr Long: sőt, a fű így ingyé van :)

tableno 2014.02.03. 09:50:03

@Cascabel: Sajnos?! Hombre, te nem tudod miről beszélsz... Uribe elnök azzal lett minden idők legnépszerűbb kolumbiai politikusa, hogy végre elpicsázta azokat a szörnyetegeket!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 09:51:09

Tetszett a poszt, a reggeli kávé közben nagy vonalakban el is meséltem a páromnak. A kérdéseim:
- milyen szakmája van a posztolónak
-milyen nyelveket beszéltek?
-te és a feleséged is találtatok munkát U-ban?
-a gyerekek milyen korúak, mit szóltak a költözéshez?
-hogyan illeszkedtek be az új iskolában?
-vannak már U-i barátaitok?
-mennyire biztonságos ott az élet?
-Felipét hogyan lehetett kiszállítani?
:)

Gondolom, egy következő posztban majd kapunk még infókat, ha a posztoló amúgy országfelelős lett :)!

mojoking77 2014.02.03. 09:55:26

@TilosazA (En/Mum): En is ezen szornyulkodok. Miert nem adtak fel az egeszet egy kontenerben? Tizedannyibol kijott volna az egesz. Amugy meg hajra, minel tobb postot del amerikabol..

Mr Long 2014.02.03. 09:55:56

@TilosazA (En/Mum): Hat a borondok beszerzese is egy kisebb vagyon lehetett :)

Mr Long 2014.02.03. 09:56:35

@Cascabel: Na majd este megnezem, koszi.

tableno 2014.02.03. 10:01:45

@Cascabel: azért ehhez már nagyon hülyének kell lenni... Kb mint a mi Rózsa Flores Eduardonk, csak ő nem volt ennyire szerencsés...

nigara 2014.02.03. 10:02:19

@zöldeketbeszélek: nekem kb. kétszer ennyi kérdésem lenne még a tieid mellett...
Ahogy írtam, sztem azért lett országfelelős, mert bevándorlási ügynökséget csinált :)

2014.02.03. 10:06:43

@Cascabel: sajnos most nem erek ra, majd este reszletesebben. De miert beszel egy holland csaj latino angolt?

Palazeti 2014.02.03. 10:14:37

"az emberek jóindulatúak, mindig és mindenben segítőkészek, nagyon befogadóak és szinte mindenki mosolyog, jókedvű"
Urugay alapvetően, ha jól tudom egy mediterrán klímájú ország és amit fentebb leír a blogoló a legtöbb meleg éghajlatú országra igaz, meggyőződésem, ha Magyarország valahol a Földközi-tenger partján lenne, a mi mentalitásunk is közelebb állna ehhez

tanato 2014.02.03. 10:17:09

@tableno: Tényleg mit akartak Rózsáék ott,nagy a ködösítés,tényleg ártatlanul csaptak le rájuk?Csak turisták voltak?Tóásóért meg jobban aggódunk mint az anyaországa,ha jól tudom román polgárságú az illető.Terroristák voltak vagy balekok?Szerintem sosem tudjuk meg az igazat.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 10:20:52

@nigara: Óh, még ezernyi kérdésem lenne, de hirtelen ennyivel is megelégednék :)!

A bevándorlási ügynökség meg nem is rossz ötlet!

Mr Long 2014.02.03. 10:23:28

@zalap: Volt mediteran tengerpartja az orszagnak, sokan meg mindig szomoruak a hianya miatt. Lehet van a tengerpart es az altalanos jokedv kozt kulonbseg.

Mr Long 2014.02.03. 10:24:14

@Mr Long: fu*k... Lehet van a tengerpart es az altalanos jokedv kozt kapcsolat.

Latcho Rom 2014.02.03. 10:25:47

@Mr Long: van bizony, tisztito, elzsongito s orok.

tableno 2014.02.03. 10:25:57

@tanato: Rózsa Flores zsoldos volt, a délszláv háborúban is harcolt. Biztos, hogy nem voltak ártatlanok.

2014.02.03. 10:26:18

@tableno:
Hogy miert sajnos? Mert maradhattak volna a kabszer uzletben - szabadsagharcosnak alcazva magukat - abbol tobb hasznuk lett volna;) Ha megegyeznek, mehetnek vissza politikusnak.
Most jutott eszembe, hogy pl. Chilenek is volt baloldali, bortont viselt allamelnoke, akit tavaly megint megvalasztottak. A mostani Brazil elnokno is baloldali volt, szinten bortonviselt. Nicaraguanak is baloldali elnoke van, Ortega, regebben volt gerilla es allamelnok is. Ok is szornyetegek voltak, de megjavultak:)

tanato 2014.02.03. 10:28:12

@tableno: Köszi,én is így gondoltam nagyjából.

Latcho Rom 2014.02.03. 10:28:12

@Cascabel: vajon Che is megjavult volna ha eletben hagyjak?

puhacica 2014.02.03. 10:28:32

Fülöpkét hogy vittétek ki? mármint a procedúra, papírok, oltások, reptéri box, karantén az megvan nagyjából, de ugye fel lehetett vinni a fedélzetre?

puhacica 2014.02.03. 10:34:51

@Mr Long: biztos, hogy van. én pl úgy vágyom a tengerhez, mint semmi máshoz. nem tudom, mi ez a vonzalom, de valahogy kiegyensúlyozottabb vagyok ott. órákig tudom nézni a hullámokat, az agyam kiürül, tiszta meditáció. :)
alig várom a márciust, megyünk az Adriára egy hétre. :)))

tableno 2014.02.03. 10:35:09

@Cascabel: bocs, de a FARC az egy külön kategória. Tőlük még a mexikói kartellek is félnek. Talán a perui Sendero Luminoso veszi fel velük brutalitásban a versenyt.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.03. 10:45:11

@Cascabel:

Európai szemmel a latin-amerikai baloldal sajátos vonása, hogy nacionalizmusban verik a kőkemény nacionalista európai pártokat. A másik, európai szempontból sajátos vonás, hogy hangsúlyosabb náluk a kereszténység, mint az európai jobboldalnál.

Európaiak és észak-amerikaiak mindig meglepődnek, hogy a latin-amerikai baloldal jelentős része számára a gazdasági baloldaliság gond nélkül keverik társadalmilag abszolút konzervatív nézetekkel.

Mr Long 2014.02.03. 10:47:36

@charlieharper (UK, de nem London!): Amcsi kollegad merre jart vegulis Budapesten?

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2014.02.03. 10:48:02

Pár év múlva érkezem, Thaiföld után a következő országom lesz! :-)

2014.02.03. 10:48:38

@tableno:
A perui Fenyes Osveny tenyleg kemeny volt. Azt nem tudom, hogy felnek e a FARC-tol a mexikoiak, de az biztos, hogy jol szervezettek es tele vannak penzzel. Arrol hallottam, hogy szoros koztuk a kapcsolat. Par eve kaptak el FARC vezetot Tijuanaban. Csak azt nem ertem, hogy a FARC felso vezetoit ki tudjak "kapcsolni", a Chapo Guzmant pedig nem.

Latcho Rom 2014.02.03. 10:49:37

@puhacica: onnan gyottunk, erdobe is ugyanezert erezzuk jol magunkat..a genek huznak.

Kovetkezo eletemben kizarolag ocean mellett fogok elni.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.03. 10:52:37

@Cascabel:

Ortega ügyesen csinálta, ezt meg kell mondani.

Annak idején Washington ő volt a helyi új Allende, s mindent megmozgattak az eltávolítása érdekében. Meg is bukott. Aztán korrigálta a legvadabb nézeteit, s most már ő a demokratikus elnök Washington szemében is, s a nicaraguai ellenzék meg nem kap pénzt manapság senkitől.

A legnagyobb korrekciót a katolikus egyházzal való kapcsolatában hajtotta végre. A 80-as évek istentelen ateistagyanús Ortegájából mára ő lett a példakép a hívő államférfire, akire manapság az USÁ-ban is hivatkoznak a vallásos politikai mozgalmak.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.03. 10:53:09

@shakti_rom:

Che egy dühöngő elmebeteg volt, nem ő lett volna, ha megjavul.

puhacica 2014.02.03. 10:53:33

@shakti_rom: én nagyon bízom benne, hogy ez még ebben az életemben valóra válik. :)

tableno 2014.02.03. 10:53:47

@Cascabel: Kolumbia szabályos polgárháborút vív a FARC ellen, évtizedek óta, komoly amerikai támogatással. Mexikó is efelé tart, de ott még nincsenek valódi háborús állapotok.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.03. 10:54:52

@shakti_rom:

Igen, az utazási korlátozásokat egyik napról a másikra megszüntette a havannai diktatúra.

Latcho Rom 2014.02.03. 10:55:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Jot irsz, mibe kossek bele? :)

Hondurason volt nehany lany onnan, dolgoztak a reszortban, kerdeztem: Ortega? nagy..gyonyoru mosolyok..imadjak,Danielt.

Latcho Rom 2014.02.03. 10:57:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: nem csak havannat nezd teee, usakok beengedik oket, ez a nagy hir, par eve meg buena vistaekat se engedtek be, azzal hogy terroristak.

M. Péter 2014.02.03. 10:59:20

@Cascabel: Pinochet alatt volt börtönben politika okból, nem köztörvényes bűncselekményekért, míg amit Mujica vagy legalábbis a mozgalma csinált, az terrorizmus volt.

Latcho Rom 2014.02.03. 11:00:18

@puhacica: en is titkon, meg is lehetne csinalni, dehat gyerekek, unoka s majd unokak, nem akar az ember tavol elni, de majd talan 2-3 honapra..puerto rico, key west..honduras...

2014.02.03. 11:00:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
A del-amerikaiak katolikus keresztenyek, amihez kozelebb all a baloldalisag, mint az europai protestans vallashoz, ami inkabb jobboldali.

Latcho Rom 2014.02.03. 11:01:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Igen, irtad mar ezt regebben is a doktor urrol.

Latcho Rom 2014.02.03. 11:04:14

@shakti_rom: costa rica, nem puerto rico :))

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.03. 11:04:20

@shakti_rom:

Еz nem furcsa, De az már inkább, hogy az amerikai republikánusok jobbszárnya is így gondolkozik Ortegáról.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.02.03. 11:06:29

Nagyon hiányos post, szép képekkel. A Panamericana blog kiolvasása óta minden délamerikai országba külön is szerelmes vagyok egy kicsit, Uruguay is nagyon szimpatikus. Érdekelnének a részletek, az biztos.

2014.02.03. 11:07:03

@shakti_rom:
Nicaraugat nezegettem a napokban: biztonsagosabb, olcsobb mint Mexiko. A beachek talan szebbek is es nincsenek annyira felkapva, mint Mexikoban:)

Latcho Rom 2014.02.03. 11:07:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: csuda kis nocik voltak..semmi panasz a hazajukrol, kis boltban gondolkoznak, majd lesz a sporolt penz,,s viszik haza. Tancos fiuk ditto..

Latcho Rom 2014.02.03. 11:08:39

@Cascabel: Gondolod tartos lesz a beke?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.03. 11:09:07

@Cascabel:

Hát, nem tudom. Alapvetően egyik sem semmilyen oldali. Viszont tény: a baloldali ateizmus Latin-Amerikában Kubán kívül sehol nem tudott elterjedni.

2014.02.03. 11:10:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Emlekszem, jo par eve meg pedofeliaval is megvadolta Ortegat a nyugati sajto. Kiheverte.

Latcho Rom 2014.02.03. 11:13:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: maxi, te is tudod hogy a woodoot se birta marx kiverni a cubanerok fejebol :) szarnak ok a politikara.

2014.02.03. 11:34:51

@tableno:
Mexiko "kolumbiasitasa" most kezdodott 1-2 hete: engedik a koznepnek a fegyvertartast, onvedelmet. Ezekbol lesznek majd a jobboldali "halalbrigadok" es talan a baloldali gerillak is. 2006 - ban kezdodott az un. droghaboru, miutan bevetette a hadsereget Calderon megvalasztasa utan par nappal. Elotte fel voltak osztva a szallitasi utvonalak a kartelek kozott, amit ugy ahogy be is tartottak. Azota 100 ezer halott szerintem polgarhaborus allapotra utal. Nem akarok melyebben es reszletesen belemenni ebbe, mert egyreszt nem erre a blogra valo tema, masreszt meg nincs semmi ertelme:)

2014.02.03. 11:36:59

@shakti_rom:
Szeretnem, ha tartos lenne, de a beke nem jo uzlet:( Van, akiknek nem tetszik.

puhacica 2014.02.03. 12:22:40

@shakti_rom: key west... jó választás! :)
ez a veszély nem fenyeget, biztos nem sodródok el, mert nem vagyok igazán jó úszó, így senki rá nem vesz, hogy egy ladikkal elinduljak bárhová. az is 3 napig tartott az uramnak, hogy rávegyen, búvárszemüveggel és pipával belenézzek a térdig érő vízbe. :D viszont amit láttam, úgy elvarázsolt, hogy azóta a 30m mély vízben is tágra nyílt szemmel lebegek, amíg ráncosra nem ázok. :) csak koncentrálnom kell, hogy ne gondoljak rá, mekkora mélység van alattam.

sellőlány 2014.02.03. 12:34:11

Ez a poszt a szerző beköszönő blogbejegyzése volt, tehát nem a HA-nak írta dedikáltan. Aki további részleteket akar megtudni, az olvasson bele a blogba. Pl. vízum, lakhatás árak:
www.uruguayinfo.hu/2014/01/05/miert-erdemes-mit-es-hogyan-1/
www.uruguayinfo.hu/2014/01/11/miert-erdemes-mit-es-hogyan-2/

Határátkelő 2014.02.03. 12:38:09

@sellőlány: De, ezt a változatot kifejezetten a Határátkelőnek írta bemutatkozó posztként, ami a blogbejegyzéseken alapul. Ezért is linkeltem a poszt végén a blog elérhetőségét azok számára, akiket a dolog bővebben érdekel.

Latcho Rom 2014.02.03. 12:46:06

@puhacica: 2-3 karibi uttal ezelott dominikan sznorkoltumk, hajoval vittek a tuti-itt-latsz-teknocoket turara...jo uszo vagyok de szemuveges, elsodrodtam a tobbiektol, belefeledkezve a viz alatti csodakba, eleg lett, faradtam, keresem a hajot vaksin, nem lattam..halistennek uszott a tour guide utanam, mutatta az utat a huje gringonak :)

Latcho Rom 2014.02.03. 13:05:39

@sellőlány: harmadik keped fentrol, a feher epulet, mibol van a burkolatuk, tudod?

puhacica 2014.02.03. 13:10:32

@shakti_rom: még jó, hogy figyelt rád a túravezető. :) mi Zakynthosra tervezzük a nyaralást, itt is vannak teknőcök.
www.youtube.com/watch?v=aRjFHLkLOZE
Európán kívüli utat nem engedhetünk meg magunknak sajnos, pedig nagy álom!
ahogy elnézegetem, Montevideonak is csodás partja van. :)

Latcho Rom 2014.02.03. 13:36:24

@puhacica: Fel van irva a hely a bucket listara.

Pernilla 2014.02.03. 14:07:21

Erdekes iras, a reszletek mondjuk nekem is hianyoznak, de remelem hamarosan lesz folytatas... Mindig vonzott Del-Amerika, allitolag a szakmam is nagyon keresett arrafele, de azt hiszem 2 het utan megörülnek ettöl a deli eletstilustol, ugyhogy inkabb maradok Europaban. Persze nyaralni barmikor elmennek oda par hetre, remelem lesz is ra lehetösegem a közeljövöben :-)

Latcho Rom 2014.02.03. 14:12:06

@Cascabel:

Biznic, big business.

Nincsenek most a military csavok a jo konyvemben, kanadarol irok (HA) - ahogy a veteranokkal banik a kormanyunk..
S nezem a hadi csinadrattat egy hokimeccs elott szombaton - Leafs-Senators, hanyingerem volt az egesztol :(

sellőlány 2014.02.03. 14:15:55

@Határátkelő: Igen, de ezt sokan nem vették észre (vagy csak nem akartak elmerülni a blogban) és emiatt kifogásolták a poszt részletességét.
@Pernilla: olvasd el a blogot (eddig csak pár bejegyzés van, nem túl időigényes megnézni)
@shakti_rom: nem én vagyok a poszt szerzője, de nekem úgy tűnik, hogy egy tapasztott vakolatos megoldásról lehet szó

Latcho Rom 2014.02.03. 14:20:48

@sellőlány: jaja, azt gondoltam en is hogy stukko szeruseg...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 14:39:52

Hát elolvastam a blogot. A kérdéseimre nagyjából megvan a válasz, a többségére nem, tipikusan férfiszemszögű írás.

A legrégebbi bejegyzéssel kezdtem...először a sárga irígység fogott el. Négy gyerekkel, pedagógus feleséggel simán előteremteni egy milliós kaland tőkéjét, előtte utazgatni ide-oda a világban, minden gyereket idegen nyelvre tanítani...mintha nem is magyar emberekről lenne szó. Mit b......m el én az életemben??? Aztán tisztult a kép. Export-import cég. Aha, így már érthetőbb a nagy lábnyom meg a sok utazgatás.
Végül az ügyintézéshez érve már nem kívánkoztam a 680 km-es tengerpartú országba, ahol mindig fiesta van. Egyáltalán, ilyen mentalitással hogy a csudába produkálnak 2 számjegyű gazdasági növekedést még mindig? Ki dolgozik ott és miért? Én megőrülnék, ha vállalkozó lennék már felfordultam volna valami menedzser-betegségben. Pedig esküszöm, nem vagyok sztahanovista :).

kutya vacsorája 2014.02.03. 15:11:18

ha egyszer lelépek oda lépek le. lehetne kapni kifejezett bevándorlási részleteket? pl.a cicához milyen engedélyek kellettek? hogy megy a munkavállalási engedély? turistaként van-e kinn poszter és cs.vagy tartózkodásival? - utóbbit hogyan? egészségbiztosítás? efféle, bármi. köszönöm:)

sellőlány 2014.02.03. 15:13:37

A poszthoz (és a bloghoz) pedig csak annyit fűznék hozzá, hogy példásnak találom, ahogy egy ekkora család nekivág a nagyvilágnak. Nyilván nem kevés tartalék kell ahhoz, hogy egy ilyen kaland megvalósulhasson, de ugyanúgy kellő nyitottság és szabad szellem is szükséges mindezek kivitelezéséhez. Kívánom, hogy megtalálják odakint, amit kerestek és hogy boldog éveket tölthessenek választott hazájukban.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 15:25:44

@kutya vacsorája: A blogjában pont a téged érdeklő kérdésekről elég részletesen ír.

kutya vacsorája 2014.02.03. 15:30:31

@zöldeketbeszélek: hogy a fenébe produkálnak.... - kérdezed. haha, lehet, mi toljuk el az összeszorított szájú fontoskodással. nálunk jobban csak a japánok, nézd meg az ő "növekedésüket", pedig mekkora munkabuzik. nem vagyok közgazdász, de lehet, az emberhez méltó élet hosszú távon beválik?
poszternek sok sikert, már attól rokonszenves, hogy ez tetszett meg neki:)

kutya vacsorája 2014.02.03. 15:31:49

@zöldeketbeszélek: kösz, olvasgatom éppen, remélem, megtalálom:)

nigara 2014.02.03. 15:37:26

@zöldeketbeszélek: én nem olvasom le a blogot - de érdekelne, hpgy igazam volt-e a bevándorlási ügynökséggel?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 15:39:01

@kutya vacsorája: Ha majd elérsz a blogban az ügyintézéses részhez, megérted, min akadtam ki. Ez már nem is lazaság, hanem hanyagság és rosszindulat, amit az ügyintéző csaj produkált velük.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 15:39:41

@nigara: Nem :). Export-import. Persze embereket is importálhat :).

nigara 2014.02.03. 15:45:09

@zöldeketbeszélek: na de nem abba fognak majd ott bele? mert annyira reklámszagú volt ez a poszt, meg hogyaszongya:
"mindenkinek, aki uruguayi életvitelről / letelepedésről gondolkodik, azt javaslom, hogy ne próbálja egyedül! Az adminisztráció során mindenképpen szükséges egy valamilyen, az eljárásrendet és a szokásokat ismerő helyi mentor közreműködése, lehetőleg olyané, akinek tényleges gyakorlati rutinja van ebben."

kutya vacsorája 2014.02.03. 15:49:47

@nigara: szerintem nem hüjeség, ha vállalkozóként segít ügyintézni és ezért kér valami baksist, én spec.egy épeszű összegért meg is bíznám, csak ne nekem kelljen.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 15:51:46

@nigara: A saját tapasztalatát írta le, ha neki nem lett volna helyi segítője, hónapokis, sőt, évekig tarthatott volna az ügyintézés. Példaképp egy usa állampolgárságú fazont hoz, akinek 1,5 év nem volt még elég a sikerhez.

Mr Long 2014.02.03. 15:52:35

@nigara: @kutya vacsorája: Most igy mekkora realitast lattok abban, hogy szamara is ertelmezheto mennyisegu ember akar odakoltozni? Nagyjabol par del amerika szerelmest latok magamelott...

kutya vacsorája 2014.02.03. 15:52:45

@zöldeketbeszélek: niagarának lesz igaza, szerintem direkt riogat:) átfutottam a posztokat, van pár dolog, amit én másképpen tudok, és nyilván magamnak hiszek:) de ettől még ő van most ott, én pedig egy kis faluban nógrád határán..., ő nyert.

nigara 2014.02.03. 15:53:53

@kutya vacsorája: hááát... ha jól értem, még alig érkezett meg. Sztem még nem tart ott, mint aki töviről hegyire ismeri és tudja a dolgokat. Bárkire rábíznád a jövődet? :) (csak ne neked kelljen?)
Persze, lehet hogy most csak a (horgászos hasonlattal) beetetés folyik, aztán szépen elindul a dolog...

nigara 2014.02.03. 15:58:14

@Mr Long: nézd, az a pár ember, akit itt beizzít, az már jó kezdetnek. Plusz ahogy írta, RENGETEG nyelven beszélnek, szóval ezt lehet bővíteni kelet-európára, vagy akár nyugatra is...

nigara 2014.02.03. 16:00:54

@zöldeketbeszélek: és arról van szó, hogy mit dolgoznak?

puhacica 2014.02.03. 16:02:11

"kiolvastam a blogot is. a 'pár itteni sztori...' című bejegyzés olvasása közben arra jöttem rá, hogy ebben az országban heteken belül agyvérzést kapnék. :) ettől függetlenül viszont elképesztően gyönyörű, kényelmes hely lehet.

@shakti_rom: tavaly volt itt egy barátunk, mobiltelefonnal fotózott. az ő képein is ilyen csodálatos árnyalatok vannak. :)

Mr Long 2014.02.03. 16:02:39

@nigara: Mondjuk nekem nincs tul jo uzleti erzekem, de nem latom, hogy mit lehetne ott csinalni. Szerintem epeszu ember nem indul csak el a nagyvilagnak "mosogatni", mert azert ez nem az a tav, ahonnan barmelyik nap hazajossz. Aki meg egy "komolyabb" munkara megy ki ott feltetelezem a ceg segiti a dolgok beindulasat es akkor meg nincs szukseg ra.

kutya vacsorája 2014.02.03. 16:05:35

@nigara: szerintem nem olyan bonyolult dolog azt megtanulni, csak mint bármi mást. és nyilván van még rajtam kívül is hivatalfóbiás, nem véletlen pörög a magyar elintézzük.hu pl. szóval sztem nem rossz üzlet. miért ne bíznám rá x forintért (pesóért), ha a végén fizetek? engem jobban elbizonytalanít, hogy szerintem nem minden stimmel, amit a blogban ír, pl. nem gondolom, hogy 20-30 százalékkal magasabbak az árak, ellenkezőleg. szemétszállítás ingyenes, fűteni kell ugyan, de sokkal kevesebbet és rövidebb ideig, villanyt nem tudom, nem fizettem, üzemanyag min.30 százalékkal olcsóbb, élelmiszer többé-kevésbé ugyanaz az árfekvés, tömegközlekedés a magyar töredéke, múzeumok ingyenesek, strandok, közparkok ingyenesek. az ingatlan kínálati ára nagyon hasonló, de az azért nem mindegy, hogy egy 100m2-es családi ház 25-30 millió huf-nak megfelelő összegért veresegyházon van-e vagy az atlanti óceán partján:D - ez jut hirtelen az eszembe.

nigara 2014.02.03. 16:11:08

@Mr Long: persze, abszolut egyetértek veled.
Csakhogy. Ő is pont a semmire ment el, legalábbis ez jött le a posztból. Valami terve talán volt, de mivel az nem jött be, így marad ez a biznisz, ami gyakorlatilag nulla befektetést igényel.
Nem mindenki gondolkodik olyan konkrétan, mint Te - a kivándorlók nagy része igenis a semmire indul el. Na, ezek jelentik a piacot az ügynököknek. Nem akarok tippeket adni, de sok ügynök folyamatosan lebegteti azt, hogy akár még munkát keresni is tud segíteni...

nigara 2014.02.03. 16:13:20

@kutya vacsorája: na ugye hogy ugye :) messziről jött ember azt mond amit akar (meg amit hallani akarnak)

Mr Long 2014.02.03. 16:19:54

@nigara: De ALTALABAN az emberek nem a semmire mennek 10000 km-t szerintem. Vagy nem vagyok eleg bator (de nem is vonz elni del-amerika). Aztan lehet van egy vekony reteg, amibol megell majd, de meg nem hallottam egy ismerosomtol sem, hogy "Uruguay az alomorszag szamomra".

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.03. 16:23:12

nekem is valami furcsa érzésem van :-(
ráadásul mivel ma kb 10 perc betölteni egy oldalt, esélytelen, hogy belelapozgassak a blogjába.
szóval kár.

nigara 2014.02.03. 16:27:25

@Mr Long: a marketing a lényeg. Manapság pedig ez is sokkal egyszerűbb - a net csodákra képes.
Azt azért ne mondd, hogy a poszt alapján nem vonzó az ország - ha nem tudnád, hogy mi az ország neve, simán beleszeretnél :) ha TE nem is, de sokan igen.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.03. 16:28:28

@nigara: "Export-import cégünk van itt, sokszor vámolunk."

Mr Long 2014.02.03. 16:33:43

@nigara: Ok, en nem birok kiszakadni nagyon europabol, vagyis del-amerikaba biztos nem. Eszak-amerika meg jatszana, meg ausztralia :)

nigara 2014.02.03. 16:37:54

@Mr Long: megint csak egyetértek :)
bár egy idilli Dél-Amerika, csupa pozitívummal.... fel van itt sorolva minden, ami kell :)

Mr Long 2014.02.03. 16:44:41

@nigara: Hat marketing lehet van benne, de aki meg beszopja es csak az alapjan valaszt az meg is erdemli...
Mondjuk en elkoltoztem egy uj orszagba ugy, hogy elotte 2 napot toltottem el ott (amig voltak az interjuim) de masik kontinensre en sem koltoznek csak ugy. Legalabb korulneznek par hetig (mint a poszter) es felterkepeznem alaposan a munkalehetosegeket. Csak mert tetszik nem koltozom sehova, pl a skot Highlands nagyon tetszik, de nem lenne ott munkam :(

Norina07 2014.02.03. 16:46:24

Jó írás, bátor határátkelő! :) Külön öröm, hogy a pozitív dolgok kapnak hangsúlyt.

nigara 2014.02.03. 16:50:35

@Mr Long: még egyszer emlékeztetnélek: ne magadból indulj ki. Az emberek azért mennek el a semmire, azaz mosogatónak vagy takarítónak bármilyen országba, mert ad1: szerintük arra mindenhol van igény, ad2: semmi komolyabb munkalehetőségre nincs esélyük - maximum a mosogatóból mennek feljebb a karrierlétrán - így aztán nem is kell feltérképezniük semmit.

2014.02.03. 16:51:00

@zöldeketbeszélek: miert, export-import ceg az minek szamit? Mit exportal, gyapju fonalat koteshez? Azon gondolkozom, hogy semmi mezogazdasagi vagy ipari termeket vagy akar gyogyszert nem tudnek felsorolni Uruguaybol. Vajon mit importal?

Mr Long 2014.02.03. 16:59:06

@charlieharper (UK, de nem London!): Lehet boldogsagot visz ki az orszagbol. Ilyen tombokben lehet kapni nagytetelben, ha kibontod akkor feher por anyagu es jo aron merik mindenhol.

@nigara: De az meg altalaban orul, hogy ha osszejon egy repjegy a Lutonra (vagy melyik a nepszeubb), de az oceanon tulra. Na en korlatolt vagyok, rajottem :(

kutya vacsorája 2014.02.03. 17:02:51

@Mr Long: lehet azért, mert nem vagyok az ismerősöd:) nekem spec.tényleg az.

Mr Long 2014.02.03. 17:04:31

@kutya vacsorája: Jo, hat mindenkinek kell valami "problema" :DDD

kutya vacsorája 2014.02.03. 17:04:51

@charlieharper (UK, de nem London!): ööö azért a mezgazd.eléggé legendás, a marhájukat eszi fél európa sokcsillagos gasztrosznobja.

2014.02.03. 17:16:45

@kutya vacsorája: nalunk az inkabb Argentina. De igazad van, arrol hallottam

nigara 2014.02.03. 17:32:44

@charlieharper (UK, de nem London!): most komolyan, ha lenne egy blogod, amiben beszámolsz arról, hogy milyen fasza gyerek voltál és hajdejó most már neked, mert egy álomországban szuper üzletet - azaz export-import céget - alapítottál, akkor nem említenéd meg legalább szőrmentén, hogy mégis miben utazol?...
Mert én igen.
Már ha publikus lenne - azaz létező és működő, és/vagy nem illegális.
Szóval ez így olyan hmmmm....

morgo1229 2014.02.03. 17:35:09

Index:
A kormányfő visszautasította azt is, hogy a külföldön dolgozó több százezer magyart menekültként bélyegezzék meg. Megköszönte, hogy ők sem segélyért álltak sorba, hanem elmentek külföldre, vállalták a versenyt, és dolgoznak. Tavaly ők évente közel 2 milliárd forintot küldtek vagy hoztak haza. Orbán szerint ezzel nincs semmi baj, és hasonló folyamatok nemcsak Magyarországon, Közép-Európában, hanem nyugati országokban is zajlanak.

Mr Long 2014.02.03. 17:36:06

@morgo1229: Na! Megsem vagyunk arulok? Anyukajan cserelgesse a belyegeket, ne rajtam!

SzZoole 2014.02.03. 17:37:29

Erdekes poszt,erdekes orszagbol,bar akkor inkabb New Zealand,ha mindig melegre vagyik az ember,de leginkabb Canada,na ott minden idojaras meg talalhato es lehetosegekben tobbet ad.

morgo1229 2014.02.03. 17:41:10

@Mr Long: hope I won't be thrown out from here.
HA I love you.

SzZoole 2014.02.03. 17:42:39

@Mr Long: hat,colos baratom.mar megint mosogatonak titulaltak teged,ez a belyeg mar rajtad marad:)))))

Latcho Rom 2014.02.03. 17:58:59

@puhacica: szepek!

te ..az Anthony Burdain is fozott ebben a roncsos kis obolben, nem tudom hogy nezed-emaz utifilmjeit..

Latcho Rom 2014.02.03. 18:00:06

@Zoole[uk]: ne kavarj ork mert hozzadvagom a maradek solettet!
:))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 18:01:05

Húha, megjavultak az avatarok...Mindjárt jobban fogok ma este aludni... :D

Latcho Rom 2014.02.03. 18:01:54

@morgo1229: :)

valami uvoltozesrol is hallottam :)

HA, i love ya more :)

SzZoole 2014.02.03. 18:02:08

@shakti_rom: miben kavarok?gadzsokam:)))

Latcho Rom 2014.02.03. 18:02:34

@geegee: megint szep vagy ferrari feri :)

Latcho Rom 2014.02.03. 18:03:26

@Zoole[uk]: miben NEM, ugy koll ezt nezni :)

Nyista polityika! :)

2014.02.03. 18:06:07

@nigara: talan ehhez van valami koze? Ez ugyan nem import-export
realestate.labotur.com

Vagy kuldik az uruguayi marhakat a budapest ettermekbe steaknek

Mr Long 2014.02.03. 18:07:00

@geegee: Nekem fel sem tunt, egeszen addig, mig meg nem lattam @Zoole[uk]: avatarjat... A hereallu...

SzZoole 2014.02.03. 18:08:15

@shakti_rom: nem politizaltam,Canada mindig is a kedvenc orszagom volt,New Zealand csak azert mert magasan megutotuk a emigracios pontrendszert es mar skypos interjura is felkertek.

SzZoole 2014.02.03. 18:11:11

@Mr Long: O Peter Griffin a Family Guy-bol,minden este nezem 11:00- tol van a bbc3-an

Latcho Rom 2014.02.03. 18:16:41

@Zoole[uk]: jovanna, csak vicc vot. :)

Mr Long 2014.02.03. 18:18:50

@Zoole[uk]: Ismerem, mar lattam korabban par reszt, szombaton meg elkezdtem az elejetol.

2014.02.03. 18:20:54

Megneztem Jorge (Horhe) blogjat. Legszivesebben mar foglalnam is a jegyet Uruguayba es pakolnek fel mindenkit!

SzZoole 2014.02.03. 18:21:33

@Mr Long: en az osszes reszt lattam mar,legalabb ketszer,regebben a south parkra voltam rakattanva,abbol cartmen volt a kedvencem:)))

SzZoole 2014.02.03. 18:24:11

@charlieharper (UK, de nem London!): ott is hianyszakma a mosogatas?mert ha igen akkor megyunk mi is:)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 18:42:01

@zöldeketbeszélek: És a durva az, hogy én is ezeket kérdezem magamban itt a svédekről...Nem is kell ehhez déli életstílus.Hótt lazák, alig dolgoznak, csak szépen, kényelmesen, szünet szünet hátán; nyáron megáll az élet egy hónapra az egész országban.És mégis, Európa egyik legjobban menő országa.Hogy a p!cs@ba??

Latcho Rom 2014.02.03. 18:49:22

@geegee: Felreraktak a haboru alatt? Oleg penzeik vannak meg abbol az idobol amikor a finneken is rajta volt a kezuk?
Elfogadja a gazdag hogy adjon a csoronak is, ugy adozva?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 18:49:56

@shakti_rom: Jajjmár, ne mondj ilyet, elpirulok... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 18:54:14

@shakti_rom: Jó, persze, nyilván kellett ehhez az a történelmi folyamat, ami volt, de valahogy akkor is fura...

Latcho Rom 2014.02.03. 18:56:49

@geegee: + a nagyon sikeres aruk, s ne rohogj..ebbe az Abba is beletartozik, sot..tipikus.
Mindjart gyun egy kozgazda aki erto szavakkal folvilagosit minket egyszerueket.(remelem)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 18:58:19

@puhacica: Mennyen már, aki ezeket a képeket csinálta...Tudod, mikor hiszem el, hogy van ilyen színű tenger... :DDD

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.03. 19:17:00

@shakti_rom: Na ja.Pont az Abban szoktam röhögni, nem csak a zenekar van, hanem mindenféle halkonzerv, szósz, kaviár, sajtkrém.Ha egy üzlet beindul... :D Arról nincs infóm, hogy ők lennének-e a cégtulajok-e?

Netszamuráj 2014.02.03. 19:19:47

OFF: Volt itt valaki, aki munkagépkezelőként dolgozik külföldön, volt neki talán valami posztja is. Nem tudja valaki, hogy melyik volt ez? Kerestem, de nem találom, talán Ausztria/Németország/Anglia alatt volt? De az is lehet, hogy csak valami kommentben írta. (Most, hogy próbáltam rákeresni, most látom csak, hogy mennyi sok poszt, és mennyi komment van.)

puhacica 2014.02.03. 19:20:42

@shakti_rom: nem, ezt az Anthony fiut nem ismerem.

@geegee: upsz, lebuktam. :D igazibol ilyen volt az eredeti:
kepfeltoltes.hu/view/140203/286957_464214120276924_1025278500_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2014.02.03. 19:23:11

Ez akkor ilyen bevezeto ugye, ebbol meg lesz tobb is? A kepek nagyon jok, ezeknek az autoknak nagyon jo hangulata van.... jajdebejarnam Del-Amerikat is mar! :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.03. 19:36:48

@Mr Long: így választás előtt? dehogyis vagytok árulók. isten ments. még a végén akkor másra szavaznátok, mint a tudjukkikre (HÁ megtiltotta, hogy erről beszéljünk).

2014.02.03. 19:39:18

@Netszamuráj: Diggerdriver, Anglia alatt keresd. Van neki blogja is

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.03. 20:02:24

Na szóval...

kepkezelo.com/images/sossh2vyy1zksgrw5hyn.jpg

Érdekes poszt de csak a bloggal együtt egységes egész.
A főváros nevén kívül meg hogy jó a focijuk mást nem tudtam az országról.
Gondoltam én.
Aztán eszembe jutott valami.
Hallottam egy elnökről aki a legszerényebb körülmények között élő országvezető.
Kis farmján él puritán körülmények között:

www.origo.hu/nagyvilag/20130527-jose-pepe-mujica-uruguayi-elnok-portreja.html

Aztán eszembe jutott egy beszéd amit ő tartott és nagy port vert fel.
Egy nagy ember egy nagy gondolkodó, és egy nagy politikus beszéde.
Kis ország az övé de oda kell figyelni rá.
Ez az a beszéd, mindenképpen hallgassátok végig.
Egy perctől kezdődik a lényeg.

www.youtube.com/watch?v=la8W9_Vgj3E

SzZoole 2014.02.03. 20:13:29

@diggerdriver: Digge,nezesd meg az autod egy szerelovel,mert a garazs feljaron ahol parlkoltal egy tenyernyi olajfoltot vettem eszre az en autombol biztos,hogy nem folyik,igy kizarasos alapon,csak a tiedbol csepeghetet oda.

A bige jo valasztas:)))

Latcho Rom 2014.02.03. 20:17:34

@puhacica:

ket musora is van, mi egy kicsit belefaradtumk annyit neztuk oket:

www.cnn.com/video/shows/anthony-bourdain-parts-unknown/
www.travelchannel.com/tv-shows/anthony-bourdain

NY chef volt, nagysikeru konyveket is irt, vagany ember.

Latcho Rom 2014.02.03. 20:18:50

@geegee: na azokrol nem tudok, nem jutottak el eszak-amerikaba.
Jok, ehetok?

SzZoole 2014.02.03. 20:26:34

Mi a fene ez a kepernyo jobb felso sarkaban levo kis szamlalo?
Azt szamolja,hogy hanyszor kattintotak ra az oldalra?

Latcho Rom 2014.02.03. 20:36:19

@Zoole[uk]: Azt mutatja hogy hanyszor toltottek le az oldalt, amint latod valtozik. Admin tool imadott HA-nak, talan nekunk nincs ra szuksegunk.

2014.02.03. 20:37:12

A poszt jó kis "teaser trailer", szépek a képek, a cicát megsimizném, de több infót kérnék én is legközelebb. Úgy néz ki hogy érdemes megtudni többet erről az országról. Dél-Amerika vonzó, de sajnos nem jártam még ott.

@zalap: Én igy nem általánositanék, pl. Kanadában is kedvesek, befogadóak és segitőkészek az emberek, és jóval kevesebb a napsütés és a meleg mint pl. Magyarországon vagy a mediterrán éghajlaton. Az is érdekes hogy pl. a Hawai'i-i őslakosok eléggé mogorva természetüek (ez úgymond része a kultúrának, a harcosi múltukkal függ össze, nézz meg egyszer egy polinéz war chant-et), a napos és ingadozásoktól mentes éghajlaton.

@Cascabel: Nofene, ez érdekes, illetve szomorú. :( Azt hallottam hogy N-ba nagyon felkapott most a turizmus mert hasonlit Costa Rica-ra, de olcsóbb. Én is szivesen mennék, legalább látogatóba...

Latcho Rom 2014.02.03. 20:37:41

8828

a kukikat/refresheket szamolja.

SzZoole 2014.02.03. 20:38:18

@shakti_rom: hat mar azt hittem,hogy itt is megfigyelnek:)))

Latcho Rom 2014.02.03. 20:41:15

@Zoole[uk]: olyan a szemed mint sasnak orki, nekem fel,se tunt :)

Latcho Rom 2014.02.03. 20:43:30

@Zoole[uk]: with big eyes, big brother watching every step you take
every move...
every breath
:)

na ki enekli ezt kenyeres? no gugli!

SzZoole 2014.02.03. 20:44:15

@shakti_rom: pedig Te dolgozol olyan helyen ahol jo megfigyelo kepeseged kell,hogy legyen,ogre:)))

SzZoole 2014.02.03. 20:46:04

@shakti_rom: bodin guszti,vagy gyozike?:))))

Latcho Rom 2014.02.03. 20:46:43

@Zoole[uk]: faradt vaksi ven fasz vagyok en mar, nem olyan ifju titan, harcos ork mint te))

SzZoole 2014.02.03. 20:59:38

@shakti_rom: igy mar ismerem,regi jo klasszikus,egy alapmu

Miii 2014.02.03. 21:18:11

Nagyon szeretek ilyen torteneteket olvasni, ehhez kellett am elszantsag, vallalni ezt a nagy lepest ekkora csaladdal. S persze a legfontosabb, hogy hinni benne, hogy minden jol fog alakulni, ha mindenre odafigyeltek. En is mar a negyedik orszagban elek csaladommal, az EU-n belul, s tudom mennyi tervezessel, szervezessel, intezessel, izgalommal jar egy valtas..na de ekkora:)
Sok sikert nektek az eletben!

montroyal ( CAN qc) 2014.02.03. 21:20:28

@cougarcat: szio,, tavaly nem jott ossze de lehet iden jul megyunk megint Vancouverbe talan latjuk egymast most intezkedem a hajot Alaskaba ...

2014.02.03. 21:23:23

@shakti_rom:
Ez a szam a stalking iskolapeldaja:) Criminal harassment,
minimum 1 ev restraining order jar erte:)

Latcho Rom 2014.02.03. 21:26:57

@Cascabel: hogy jo kis ip fogo az tuti.

Latcho Rom 2014.02.03. 21:29:23

@Cascabel: kapcsold ki a javat a gepeden, see what happens, en most nem tudom

Latcho Rom 2014.02.03. 21:37:05

@Cascabel: megprobalok bejonni anon.
pill

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.02.03. 21:39:20

Na jó, nálam most ez kib.........ta a biztosítékot szó szerint!!!!!!!!!!

"Szereplőt keresünk! Megjelent egy cikk, ami arról szól, hogy a majdnem félmillió külföldön dolgozó magyar mennyi pénzt utal vissza Magyarországra. Nagyon sokat. És ezek az utalások az itthon maradottak jó részének nyilván nagyon sokat jelentenek, mert megmentik őket az anyagi csődtől. Most olyanokat keresünk, akik ezek nélkül az utalások nélkül nagyon nehéz helyzetbe kerülnének. Aki szívesen nyilatkozna erről, keressen minket a Facebookon, vagy küldjön mailt a hazonkivul@rtlklub.hu-ra. Köszönjük!"

Elmondjam, mi a nagy büdös helyzet ????? Attól tartok, végig ki lenne sípolva a szövegem!!!!!!

2014.02.03. 21:39:37

@shakti_rom:
Miert kapcsoljam ki a Java-t? Asse tudom, hogy kell:) Nem volt meg szuksegem a "disable Java-ra" :)
A Police szam szovege nem PC:)

Latcho Rom 2014.02.03. 21:42:49

@Cascabel: ojbeh coresz, most mi lesz??? :) de nem politikas vagy kanni nyertes az every breath i hope i hope :))

Latcho Rom 2014.02.03. 21:43:29

@sodalisO [eng]: tudjuk mi van...

shhhhhhh, allamtitok.

2014.02.03. 21:48:33

@sodalisO [eng]:
A hugom szo szerint megfagyna, ha nem kuldenek neki rendszeresen penzt:( (raadasul nem is dolgozom, de az mas tema) :)

Mr Long 2014.02.03. 21:51:43

@sodalisO [eng]: Szia! Mizu veled mostansag? Nem nagyon jarsz ebbe a kocsmaba beszelgetni.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.02.03. 21:56:40

@Cascabel: Hát igen!
Azt hiszem, mindenkinek meg van a maga púpja, húga, apja, anyja, gyereke, elvált felesége, kocsi-ház hitele, kamatos APEH tartozása, felszaporodott adóssága......szóval megvan a "szarunk".......csak van aki bevallja van aki meg nem!!! Hazudni, mellébeszélni lehet, csak semmi értelme. Egy hamis világot fenntartani önámítás.......

Akinek meg nincs, na abból van itt kint kevés!!!!!!!!

Mondjuk nekem most van a második multikulturális sokkom, most valahogy nem tudok bepisilni a gyönyörtől, ettől ami itt van és attól sem, hogy milyen "minőségi " életet élek !
Még akkor sem ha van pénzem kifizetni a számlákat, nem marad sárga csekk , és néha nem számolgatom megvegyem-e a 22675. spagetti carbonarat a S'unsbury-ben.........Ez még rohadt kevés.......
És számolgatom......igen, hogy meddig kell ezt csinálnom????

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.02.03. 22:04:09

@Mr Long: Szia...:-)
Hát ....őszintén....a politizálás taszít.....a választás közeledtével egyre intezívebben e-körül megy a kommentelés....engem meg ez semmilyen szinten nem érdekel..

aztán....nem is tudom....szabin voltam otthon, azzal a szervezkedés lekötött, aztán a visszajövetel után kis sokk......:-) Aztán összeszedtem egy brutális taknyot bent a vendégektől, most azt nyögöm, lassan majd kijutok az alagútból..:-)) Voltak történések a munkahelyemen, amik kicsit rávilágítottak arra, hogy ezt most épp Angliának hívják, de lehetne a neve akár Magyarország is.......:-((( Tetű ember mindenhol van, hülyén, kreténül gondolkodó is bőven akad mindenfelé, a szabályok be nem tartása, a tisztesség hiánya nem valami speciális magyar szokás vagy képesség......Aki azt hiszi nagyot téved!!!!!
Szembejönnek velem majdnem ugyanazok a dolgok mint otthon.....csak itt most kezdtem el látni őket.......valahol elhagytam menet közben a rózsaszín szemüvegemet.......
Szóval most ez van velem......
De azért titeket olvasgatlak.......:-))))

Muscari 2014.02.03. 22:20:50

@sodalisO [eng]: a ferjem fonoke is egy szemet tetu allat, lesz@rja, hogy hogyan erzik magukat a beosztottai, csak lecseszni tud mindenkit, dicserni nem :-(
Pedig o portugal.

Fel a fejjel kislany, ha nagyon nem jo, valts, a ferjem is azt fogja tenni, amint befejezte az epp aktualis treningjet. Addig meg tartom benne a lelket.

Muscari 2014.02.03. 22:25:34

@Cascabel: Zopilote, Blackhair Lady emlitette, hogy neked vannak hangoskonyveid. Milyen nyelven? Magyar es angol is erdekelne, ha esetleg tudnal linket kuldeni, nagyon megkoszonnem.

2014.02.03. 22:32:43

@Muscari:
A MEK-en van sok hangoskonyv, magyarul. Bar a minoseguk kivannivalot hagy maga utan. Azt hiszem, a MEK linket adtam meg Blackhair Ladynek. (torrentseken rettenetes sok van amugy)

Muscari 2014.02.03. 23:01:53

@Cascabel: koszi, az nekem is megvan :-)

2014.02.03. 23:03:34

@sodalisO [eng]:
" És számolgatom......igen, hogy meddig kell ezt csinálnom????"
Hogy meddig?? Orokke, eleted vegeig. A mokuskerekbol nem lehet kiszallni:( Esetleg egyfelekeppen: ha kikapcsolod a tudatodat, leegyszerusited a gondolkodasodat a minimumra. Ha elfogadod a dolgokat olyannak, amilyenek, nem probalsz mogejuk nezni, nem kerdezel, rozsaszin szemuveget soha le nem veted, stb:) De erre szuletni kell. Egy bizonyos embertipusnak ez konnyen megy, de nekik is kell egy jo adag szerencse. Az a boldog ember, aki tud onmaganak hazudni:) A meg boldogabb el is hiszi azokat:)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.02.03. 23:14:10

@Cascabel: Hm....
Tudod mi a vicces ??? Az, hogy látom magam körül ezeket az embereket és a nagy többségük tényleg ilyen...és tényleg boldognak látszanak... lehet, hogy jobb áthazudni a valóságot....segít a túlélésben??
De rátapintottál a lényegre, nagyon rá!!!!

És nem alapvetően a munkával van gondom, mert maholnap lassan 34 év munkaviszonyom lesz, ez a fajta mókuskerék teljesen rendben van. Az embereknek dolgozni kell, azért kapnak fizetést. Van ahol többet, van ahol kevesebbet. Még ez is rendben van......Nekem az "utóóiratttal" van bajom!!! :-DDDDD

2014.02.03. 23:15:41

@shakti_rom:
Az egyik legszebb szam Janis Joplintol a Little Girl Blue. O az, aki soha sem lett volna felnott, ezert szinte torvenyszeru volt a korai halala:
www.youtube.com/watch?v=FVpDOIPx_sY

fecundus.balbus · http://fecundusbalbus.blog.hu/ 2014.02.03. 23:26:19

Jorge es csaladja hajra! Egy hete jottem el Uruguaybol, most eppen Argentinaban vagyok. Ha nemelyikotok esetleg kivancsi ra, hogy en hogyan eltem meg 'Del-Amerika Svajcat', szeretettel ajanlom a blogomat.
fecundusbalbus.blog.hu/

Latcho Rom 2014.02.03. 23:26:33

@Cascabel: Meg kene nezni a Broadwayen az uj Janis showt, lattam egy reszlelet, szuper a no.

youtu.be/TReHPaqZciI

en kedvenc:'sings and shakes her ass off. Toronto! cuz we get down, not like sissy europeens ;)

youtu.be/qd8WeWHrOGE

tucano 2014.02.03. 23:41:29

@charlieharper (UK, de nem London!): nem nagy kunszt az uruguayi letelepedés, mennek körbe nagy roadshowkkal a világon, hogy új rezidenseket szerezzenek. Mondjuk a flotti adórendszerükkel nem is nehéz :)

@tableno: mindkét oldalon súlyos szörnyetegeket nevelt ki a polgárháború, külön taps az amiknak, akik folyamatosan vakarták a sebeket, nehogy valaha béke lehessen.

@Mr Long: Persze, hogy van! Csak ne az északi legyen :) Régi mániám, hogy ha arra költenénk, hogy minden magyar évi 2 hetet vmi rendes mediterrán vagy trópusi tengerparton tölthetne, akkor pár év alatt rendbejönnének a dolgaink.

@Cascabel: Ortega a háborúban is elég normálisan viselkedett. Dilma, a brazil vezér meg pont azzá vált, ami ellen küzdött, sőt mégolyanabbá.

@Zka: Büszke is vagyok rá, hogy szerepeltem a Panamericában, kedvenc blogjaim egyike, riszpekt.

@puhacica: Zakhyntos egy álom! És tutira vannak teknőcök, csak ki kell hajózni értük. Mi is tervezünk oda nyáron egy hajótúrát.

Latcho Rom 2014.02.03. 23:42:31

@Cascabel: nem volt o nagy lumen, kis videki tanarno, megis hogy megfogta a kulonbseget az amerikai es europai emberek kozott.

cerebral, s ennyi :) nyufiland kivetelevel :)

2014.02.04. 00:42:15

Erdekes mondat a Rubicon nevu tortenelmi magazin egy, a del-amerikai magyarokrol szolo irasabol:
" Uruguayban egy falut lakói Új-Jászberénynek neveztek el."
www.rubicon.hu/magyar/oldalak/magyarok_latin_amerikaban/
Egy erdekes tanulmany:
Magyar kivándorlás Latin-Amerikába az elsővilágháború előtt
mek.niif.hu/07500/07571/07571.pdf
Ebben olvashato peldaul, hogy az uruguayi himnusz zeneszerzoje a magyar szarmazasu Debály Ferenc József volt. Ugyancsak o szerezte a paraguayi himnusz zenejet is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.04. 01:04:29

@shakti_rom: Tudtommal felsőbb kategóriás cuccoknak minősülnek, vagyis nem a legolcsóbbak; de nem próbáltam még ki én se.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.04. 01:05:43

@shakti_rom: Igen, de nem a Há találta ki, hanem a blog.hu supportja, kiteszik minden blog.hu-s blogra, ha kéri a tulaj, ha nem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.04. 01:11:21

@shakti_rom: Jaja, a Rendőrség...

És az első komment, loller:

This should be the NSA's theme song

Nagyon igaz. Rohadék Enesa. :-((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.04. 01:45:43

@puhacica: Huhh, aszittem télleg ilyen színű, csak viccelni próbáltam. :-o Már csak azért is, mert láttam már mástól is pont ezt a színt a vizre.Akkor végképp nem értem, mások is pont ugyanígy tuningolják a képet?Már hogy pont ugyanolyan színűre, egymástól függetlenül? Érdekes.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.04. 02:45:28

Na, azért nem árt vigyázni a térségben:

index.hu/kulfold/2014/02/03/hat_kilo_kokainnal_kapta_vissza_a_borondjet/

Bár én aszondom, kapni még mindig jobb, mint ha lopták volna az embertől. :D
Viszont kiváncsi lettem volna, mi történik a taggal, ha elkezdte volna sajátként kiárulni....Mennyi idő múlva lett volna elrabolódva...Persze így is kinézhet neki egy csinos betoncsizma egy híd szélén, már csak bosszúból... :-o

2014.02.04. 03:27:32

@montroyal: Van néha hogy az alaszkai cruise ship megáll Nanaimo-ban:

www.cruisecompete.com/itins/celebrity_solstice_cruises_bbcegcde.html

Ez más lehet mint a tiétek mert nem Vancouverből, hanem Seattle-ből indul. Muris mikor bejön a hajó és a belváros ahol a munkahelyem is van televan diszorientált de azért jókedélyü emberekkel. :) Hát ha erre jártok akkor csinálhatunk egy találkozót mindenképpen.

______________ (törölt) 2014.02.04. 04:28:49

@Muscari: itt nézz körül (hangoskönyvek magyarul, de van az oldalon idegen nyelvű részleg is): canadahun.com/temak/hangosk%C3%B6nyv-%C3%A9s-t%C3%A1rsai-ii.53775/page-106

2014.02.04. 07:02:19

@tucano: kuldenel valami linket az adorendszerrol es letelepedesrol?
@fecundus.balbus: kosz, mar nezem is

Mr Long 2014.02.04. 07:22:22

@tucano: Most tenyleg ki akarsz cseszni velem? Belolem akkor jonne ki az allat :) Megorulnek 2 hetig a tengerpart mellett nyaralva. Lakni mas a tengerparton, mert akkor a viz csak dekoracio lenne, de nyaralni kizart, hogy tengerpart legyen.

puhacica 2014.02.04. 08:11:10

@tucano: hát akkor kívánom, hogy a tervetek valóra váljon! a miénkkel együtt. :)

@geegee: szerintem mindketten vicceltünk, csak ezek szerint nem egymás humorára gerjedünk? :)

Rich.mond 2014.02.04. 09:54:21

Jó poszt. Abban nem érteke gyet, hogy a régió konjunktúrája lefelé menne (lásd a perui posztomat). Argentína igen, de a többi messze nem.
Dél-amerikai és Uruguayban dolgozó ismerőseim szerint Uruguay jó hely, csak kicsit unalmas.
Érdekesség, hogy a labdarúgó bajnokságuk 12 csapatából 11 montevideoi, ellenben a 12 (Melo). 400 kilométerre van a fővárostól (ez inkább csak sportbarátoknak érdekes :))

Füles [Göd.HU.EU] 2014.02.04. 12:19:18

@Mr Long: Tudod, mindjárt választás, rátok is számít!

Mr Long 2014.02.04. 12:23:31

@Füles [Göd.HU.EU]: Ezt elhibazta, nem megyek szavazni :)

tucano 2014.02.04. 12:51:51

@Mr Long: erre nem is gondoltam :) Különbözünk, ez a 6. év, hogy a nagy vízhez közel lakunk, egyszerűen el sem tudom képzelni, hogy ne halljam állandóan a tenger morajlását, ahogy a víz görgeti a kavicsokat vagy szuttyog a homokkal :)

@puhacica: viszont kívánom és ha nagyon hangos, feltűnően csiricsáré színű rövidnadrágos embert látsz magyarul üvöltözni a kölkeivel a strandon, akkor igyunk meg egy pohár bort :)

Mr Long 2014.02.04. 13:14:37

@tucano: MOndom, lakni mas mellette, de nekem nem kikapcsolodas 2 het a tengerparton dogolve, uszkalva, sznorkezve (jol irtam?). Pecazni, vitorlasozni, vagy csak iszogatni, szivarozni a parton mas. Az utobbi csoportert olni is tudnek :DDDDDDDDDD

puhacica 2014.02.04. 13:56:52

@tucano: semmi szín alatt sem szeretnélek megbántani, tényleg kérlek, ne haragudj, de mi az "ilyenek" elől menekülni szoktunk. :) viszont ebben az esetben azt hiszem, kivételt tehetünk.

egyébként olyan igazán jó nyálfolyós szundikálásaim csak és kizárólag tengerparton, napernyő alatt, kora délután szoktak lenni. :)

tucano 2014.02.04. 16:36:36

@puhacica: :D :D, ezt teljesen megértem, ilyen a középkorú, kisgyerekes kispolgárok élete :D Gondoltam jobb, ha előre megadom a pontos paramétereket :)

maracanazo · http://mindenuruguay.blog.hu/ 2014.02.04. 20:12:47

@Rich.mond: Annyi kiegészítést ehhez csak, hogy 16 csapatos az uruguayi élvonal. Eredetileg ketten fővároson kívüliek: a Cerro Largo, ahogy írtad, valamint a Juventud (ez Las Piedras-i klub). Viszont a Sud América San Joséba, az El Tanque Sisley pedig Floridába költözött azt remélve, hogy így majd több néző látogatja a meccseiket.

2014.02.04. 22:53:47

@tucano: nezem, marhara tetszik

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.05. 08:05:40

@puhacica: Nem biztos, de még ha így is lenne, azzal sincs semmi baj... :-)

tableno 2014.02.05. 08:56:54

Olvasgattam Jorge blogját. Uruguay tényleg jó helynek tűnik, de szerintem csak milliomosok (nem forinban) vágjanak bele! Az árak (főleg a lakhatás) Nyugat-Európai szinten vannak, a bérek pedig csak nagyon keresett szakmákban, nagyon magas képzettséggel jók. Az átlag magyarnak nem pálya.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása