oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. január 27. 06:47,  Dunán innen, Visztulán túl 354 komment

2014. január 27. 06:47 Határátkelő

Dunán innen, Visztulán túl

Premierrel indul a hét, hiszen új országfelelős mutatkozik be Eliz személyében, aki mostantól Lengyelországról számol be majd többször is. Első, bemutatkozó írásából kiderül, hogyan jutott ki Krakkóba, milyen ott az élet, és az árak iránt érdeklődők sem panaszkodhatnak majd, ezt megígérem. A képekért pedig jár a szokásos köszönet!

Floriańska kapu.jpgFloriańska kapu

"What do you do with a BA in English? - hangzik el a kérdés az Avenue Q című musicalben is nagyon találóan (magyar fordításban bölcsész diplomát emlegetve). Gyakorlatilag ez vetődött fel bennem is, amikor a bölcsészkaron ráébredtem, hogy nem akarok azzal foglalkozni, amit tanultam. De ekkor már nem lett volna értelme félbe hagyni, így aztán lediplomáztam.

A tengés-lengés nem az én világom, úgyhogy hamar elkezdtem munkát keresni. Szinte mindegy volt mit, csak valamit dolgozzak. Na jó, azért McDonald's-szal nem akartam tovább erősíteni a bölcsész-karrierre vonatkozó gúnyos sztereotípiákat. :)

Végül 2011-ben egy műszaki irányultságú kisvállalkozás ügyfélszolgálatán kötöttem ki. Itt is dolgoztam egészen 2 nappal a költözésem pillanatáig.

Krakkó - szerelem első látogatásra

Az egyetemen nagyon sokat hallottam Lengyelországról, de félig lengyel szakosként, szégyenszemre csak egyszer sikerült Zakopanéba kiutaznom egy hétvégére.

2012 nyarán végül sikerült 6 napot Krakkóban töltenem. Hihetetlenül élveztem, és elhatároztam, hogy bárhogy is, de nekem ide még vissza kell jönnöm. Ha röviden össze kéne foglalnom, mi tetszik nekem Krakkóban, akkor azt emelném ki, hogy egyszerre egy nyüzsgő nagyváros, de ugyanakkor egy kis, vidéki városka is. Ezen kívül Budapesthez képest látványosan nyugodtabb a légkör.

Először azt hittem, hogy ez csak azért van, mert nyaralni jöttem, de később bebizonyosodott, hogy nem. Amikor nyaralni mentem haza, ugyanaz a feszültség árasztott el 2 nap után, mint amitől a krakkói nyaralás során megszabadultam, és addig észre sem vettem, hogy bennem van.

Fő tér a Posztócsarnokkal.jpgFő tér a Posztócsarnokkal

A város nevezetességeiről és jellegzetességeiről nem szeretnék írni, azt nálam sokkal jobban leírták már milliószor. Inkább néhány praktikus információt írok majd a későbbiekben.

A kiköltözés - miért, hogyan?

Az alapvető motivációm a nyelvtanulás volt, és gyakorlatilag még az egyetemen megszületett a gondolat, hogy fél évre, évre ki kellene költöznöm Lengyelországba. Amikor elkezdtem dolgozni Budapesten, a költözés nem szerepelt a terveim közt, csak a már említett nyaralás. De a nyelvtanulást nem hagytam abba. 8-9 hónap után egyre inkább látszott, hogy hiába szeretem, amit csinálok, egy kisvállalkozás nem tud olyan fizetést adni, amivel a saját lábamra tudok állni, és elköltözni a szüleimtől.

Így aztán elkezdtem ismét munkát keresni, otthon. Voltam pár állásinterjún, de vagy a munka visszalépést jelentett volna, vagy nem fizetett volna még annyit sem, mint amennyit addig kerestem. Nem adtam fel, folyamatosan keresgéltem.

Jó pár hónappal később, újév előtt néhány nappal elém került egy lengyel nyelvű álláshirdetés: magyar nyelven beszélő, könyvelői végzettséget nem igénylő, de könyveléssel kapcsolatos munkára kerestek embert Krakkóba.

A leírásban a lengyel nyelv ismeretét csak mint lehetséges előnyt jelölték meg, így aztán gondoltam egyet és az esélytelenek nyugalmával jelentkeztem. Január első vagy második munkanapján csörgött a telefonom, néhány nappal később pedig már túl voltam az első körös interjún.

Ezen felbuzdulva - na meg a tényen, hogy életem első angol nyelvű interjúján elég masszívan leszerepeltem - kezdtem munkát keresni a nagyobb lengyel városokban, magyar és angol nyelvtudással. Elkezdtem angolul is tanulni, hogy a következő interjún már felkészültebb legyek. Körülbelül 5-6 álláshirdetésre jelentkeztem összesen, és 1 kivételével mindegyik jelentkezésemmel kapcsolatban felhívtak.

Jagelló egyetem főépület.jpgJagelló egyetem főépület

Január közepe felé találtam egy hirdetést, ami az akkori munkámhoz nagyon is passzolt - magyar nyelven help desk jellegű ügyfélszolgálat IT cégnél, de annál egy kicsit komplexebb. Kis gondolkodás után - mivel a feltételek közt lengyel nyelvtudás is szerepelt – végül is jelentkeztem.

Két nappal később meg is volt az interjú a közvetítővel skype-on. További 3 nappal később szintén skype-on, már a céggel. Még aznap felajánlották az állást. A legközelebbi munkanapon felmondtam, három héttel később pedig már költöztem is. Az első hónap átvészeléséhez családom anyagi támogatása elengedhetetlen volt, de szerencsére két hónap alatt vissza tudtam a kölcsönt fizetni.

Lakáskeresés, adminisztráció

A lakáskereséssel nagy szerencsém volt. Az első két napot egy hostelban töltöttem, ahol az ingyen wifi és a már meglévő gyenge lengyel nyelvtudásom sokat segített a keresésben. Szerencsére hamar találtam egy szimpatikus kiadó szobát. A tulajdonos nagyon jól beszélt angolul, így könnyen meg tudtunk minden részletet beszélni.

Ráadásként hezitálás nélkül beleegyezett, hogy amíg a munkavállaláshoz szükséges papírokat el nem intézem, addig bejelent, mint ideiglenesen ott lakót. Erre azért volt szükség, mert a lengyelországi munkavállaláshoz szükség van egy úgynevezett PESEL számra (otthoni TB számnak feleltethető meg, de tavalytól bizonyos esetekben adószámként is elfogadják), amit csak úgy kaphatsz, ha rendelkezel bejelentett lakcímmel.

Az első munkanapom a kötelező orvosi vizsgálattal kezdődött (vérvétel, vizeletvizsgálat, kérdőív korábbi betegségekről, stb.). Akkor még épp hogy kicsit makogtam lengyelül, így aztán vicces volt, amikor a sem angolul, sem más idegen nyelven nem beszélő doktornő segítségével töltöttük ki a korábbi betegségeimre vonatkozó kérdőívet (sok esetben a latin betegségnév segített a megértésben, na meg az activity).

Az orvosi vizsgálat után egy úgynevezett BHP oktatásra kellett mennem, amit minden 100 főnél többet foglalkoztató cégnél kötelezően biztosítani kell. Ez gyakorlatilag egy elsősegély, tűz- és munkavédelmi oktatás volt, ahol ugyanazt elmondták, amit anno, amikor a jogsihoz kötelező EÜ tanfolyamon is, ezen kívül bemutatták a különféle tűzoltó készülékeket, tájékoztattak, hogy milyen jogaim vannak nekem, mint munkavállalónak, mennyi szabadság jár, hogy működik az egészségbiztosítási rendszer.

Ez utóbbit szinte alig értettem, mert az állásinterjú alapján, amin egy kicsit lengyelül is beszélgettünk leendő munkaadóimmal, megszavazták nekem a bizalmat, és lengyel nyelvű oktatást szerveztek. A hölgy, aki tartotta, alig pár szót beszélt angolul, de szerencsére azért elég sok minden képpel volt illusztrálva. :)

Praktikus információk

Közlekedés - Budapest-Krakkó viszonylatban

Tömegközlekedéssel busszal a legolcsóbb és leggyorsabb. Hat-hét óra forgalomtól függően, kedd és csütörtök kivételével minden nap van OW(Orangeways) vagy Eurolines busz. Utóbbi olcsóbb is, és az általános vélemények szerint mérföldekkel jobb, de sajnos csak szerdán és szombaton közlekedik. Az OW-ről és a krakkói járatáról annyit, hogy nem véletlen, hogy a Tékozló homáron rendszerint ezzel a járattal kapcsolatosak a rémtörténetek. Oda-vissza egyébként 10-12 000 forintba kerül a jegy.

Vonattal kétféleképp is el lehet jutni Krakkóba. A közvetlen kocsis vonaton csak fekvőhelyes- illetve hálókocsis utazási lehetőség van, a vonat este 8-kor indul a Keletiből, és másnap reggel 6-7 körül van Krakkóban. Igen, lényegesen hosszabb a busznál (10 és fél óra), mivel Pozsonyon és Csehországon keresztül közlekedik. A legolcsóbb fekvőhelyes jegy (6 személyes fülkében) 39€ egy irányba, majdnem 12 ezer forint.

A másik vonatozási lehetőség, ha a varsói vonatra veszünk ülőkocsis jegyet, azzal elmegyünk Katowicébe, és onnan busszal jövünk el Krakkóba. Időben ugyanannyi, mintha a közvetlen vonattal mennénk, de a jegy csak 29€, a buszjegy Katowicéből pedig 14 PLN, szóval összesen körülbelül 10 ezer forint egy irányban.

Repülőt csak a LOT közlekedtet Krakkó és Budapest között, de ez nagyon drága, oda-vissza általában 70 ezer forint alatt ritkán lehetne megúszni.

További alternatív közlekedési módot jelent, hogy viszonylag sok magyar, vagy magyar kötődésű lengyel él Krakkóban, vagy Krakkó környékén, így viszonylag gyakran kerül 1-2 autós szabad hely is meghirdetésre (Facebook csoporton belül, carpooling és blabla car nevű telekocsi jellegű oldalakon). Ezek általában olcsóbbak, mint a busz, vagy legalábbis hasonló áron vannak.

Tömegközlekedés

Metro ugyan nincs, de sok, hosszú útvonalon közlekedő villamos- és buszjárat van. Az éjszakai közlekedés is nagyon jól meg van oldva. Errefelé még nem találkoztam lerobbant Ikarusszal, vannak ugyan régebbi buszok, de azoknál sem félsz, hogy szétesik alattad. Hogy bírja-e a motor a terhelést, azon néha el-elgondolkozom, de nem olyan gyakran, mint pl. Pesten.

Nappal a legritkább járatok is 15-20 percenként járnak, nagyjából pontosan, bár a buszok hosszú útvonala miatt, a végállomáshoz közeli helyeken lehetnek 3-5 perces eltérések. A nyár folyamán itt is felszereltek egy, az otthoni Futárhoz nagyon hasonló tájékoztató rendszert a villamosok vonalán. A főbb közlekedési csomópontokon már 2012-ben is működött, de most lényegében minden villamosmegállóban van ilyen.

Planty - park az óváros körül.jpgPlanty - park az óváros körül

A jegy- és bérletválaszték nekem nagyon tetszik. Jegyből van 20, 40, 60, 90 perces, 24, 48, 72 órás, melyek használata alatt, még ha 20 percet is utazol, annyiszor szállsz át, amennyiszer belefér az időbe. Ezek egyébként a városhatáron belül érvényesek, de mivel az agglomeráció is egész jól integrálva van, vannak 1+2 zónába szóló jegyek is (1-es zóna Krakkó, 2-es zóna agglomeráció).

A 20 perces jegy egyébként 2,80 PLN (196 HUF), de diákok és nyugdíjasok minden jegytípust féláron vehetnek meg. Minden villamoson, és nagyon sok buszon van jegyautomata, ahol az eredeti áron lehet megvenni a jegyeket, a fenti lista bármelyikét.

Ha nincs automata, vagy elromlik, akkor a sofőrtől is lehet venni. Igaz ebben az esetben nincs választék, és a 60 perces jegyet kell megvenni, de azt viszont ugyanúgy eredeti áron. A forgalmasabb közlekedési csomópontokban a megállóban is van automata, ahol papírpénzzel és kártyával is lehet fizetni. Ezeknél az automatáknál a bérletet is fel lehet tölteni, ami a varsói rendszerhez hasonlóan itt is mágneskártyás.

Az otthonihoz hasonló jegypénztárból csak néhány van a város forgalmasabb pontján, a bérlethez fényképpel ellátott mágneskártyát itt lehet megcsináltatni. Egyszeri 5 PLN-be (350 HUF) kerül, és egy igazolványképet kell vinni, amit csak beszkennelnek, és rányomtatják a kártyára.

A havibérlet az egész hálózatra városhatáron belül 89 PLN (6230 HUF), de lehet csak 1 vagy 2 kiválasztott járatra is külön bérletet venni. Az ellenőrök kártyaolvasóval gyorsan végigszaladnak, és mire kettőt pislogsz már le is szálltak a következő megállóban.

A taxi Krakkóban is lényegesen olcsóbb, mint Budapesten, de ez lehet, hogy valamennyire az olcsóbb benzinnek is betudható (ma kb. 5 PLN 1 liter 95-ös, azaz kb. 350Ft). A legtöbb, amit taxira fizettem, az kb. 3700 forintnak megfelelő összeg volt, amikor a reptérre kellett kimennem, ami 14 km volt, és mint utóbb kiderült az egyik legdrágább társasággal utaztam.

Lakhatási költségek

A lakáskeresést legeredményesebben az expressz kinti megfelelőjén, a gumtree nevű oldalon lehet megoldani. Ugyan van 1-2 angol nyelvű leírás itt is, de azért 90%-ban lengyelül vannak fent a hirdetések.

Önálló lakást elég drága itt bérelni, ha pedig a bérek és lakásárak arányát nézzük, akkor Krakkó az egyik legdrágább város Európában. Egy kis 20 nm-es garzonlakás bérleti díja 60-70 ezer Ft-nál kezdődik, ami rezsivel együtt a 100 ezret könnyen eléri.

A legtöbben ezért szobákat bérelnek, sőt rengeteg olyan hirdetéssel találkozni, ahol 2-3 fős szobákba keresnek szobatársat. Én jelenleg egy háromszobás lakásban lakom harmadmagammal, rezsivel együtt havonta körülbelül 800-1000 PLN az egy főre jutó költségünk.

Wawel látkép.jpgWawel látkép

Étkezés

Főleg az ÁFA-nak köszönhetően a kaja mind éttermekben, mind boltban olcsóbb, mint otthon. Az otthoni 18 / 27% áfával szemben itt az élelmiszerek többségén 5 és 8% áfa van, ami nem kis különbség.

Az első hónapokban volt, hogy a fizetés előtti utolsó héten már nem sok pénzem maradt. Összehúzva a nadrágszíjat, és a változatos étkezést mellőzve sikerült egy egész hétre bevásárolnom napi 3 étkezést tervezve 50 PLN-ből (3500Ft). Otthon sajnos nem tudom, ugyanezt mennyiből tudom kihozni, a teljes önállóságot itt tudtam megvalósítani.

Minimálbér

A lengyel minimálbér bruttó 1680 PLN, aminek a nettója körülbelül 86 ezer Ft. Ez a végzettség nélküli minimálbér, de mondjuk egy friss diplomás nettó 1800 körül keres (120-130 ezer HUF). Multiknál természetesen itt is jobbak alapvetően az anyagi lehetőségek. Ahogy lengyel ismerőseimet kérdeztem, errefelé nem jellemző a fizetés egy részének borítékban való csúsztatása - mint mondják, nincs rá szükség.

Szórakozás

Krakkónak mondhatni két kisebb belvárosa van egymáshoz nagyon közel: az Óváros, közepén a hatalmas Fő térrel, valamint Kazimierz, a régi zsidó város, később városnegyed. Mindkét helyen szó szerint egymást érik a pubok, kávézók, éttermek, szórakozóhelyek. Többségükben elég színvonalas helyek, még nem láttam olyan lepukkant „késdobálókat", ahonnan helyből fordultam volna ki.

Singer kávézó_pub.jpgSinger kávézó-pub

A sör talán egy árnyalatnyival drágább, mint otthon, a legtöbb helyen az otthoni romkocsmákhoz hasonlóan 500 forintnak megfelelő zlotyiba kerül a korsó. Vodkákból természetesen Dunát, Visztulát lehetne rekeszteni, rengeteg különféle ízben kapható. Szintén sok helyen megszokott, hogy felest sem tisztán isznak, hanem valamilyen vodkaalapú koktélt adnak felesként. Ez főképp szórakozóhelyen gyakori, de sok pubban is találkozni ilyennel.

Amit a mai napig nem tudok megszokni, az a forralt sör gondolata. Meleg sör málna- vagy gyömbérszörppel, fahéjjal, szegfűszeggel főzve. Magával az ízével nem lenne gond, de forró és szénsavas. A lengyelek mindenesetre imádják.

Bulikba a belépés a nőknek mindenhol ingyenes, férfiaknak a belépő általában 2-5 PLN szokott lenni, de elég sok helyen nekik is ingyenes a belépés.

Beilleszkedés

Ahogy már előttem is írták páran, a lengyel kultúra és mentalitás egészen közel áll a magyarhoz. Meg vannak róla győződve, hogy a panaszkodás az lengyel szokás, és őszintén meglepődnek, amikor megemlítem, hogy abban mi, magyarok is élen járunk. :)

Sokuk számára egyenesen furcsa, ha bárki meg akarja tanulni a nyelvüket, és nagyon tisztelik azokat, akik lengyelül szólnak hozzájuk. Főleg, ha például angol anyanyelvű az illető, hisz úgy gondolják, ők bárhol elboldogulnak nyelvtudás nélkül is. De ha például magyarként tanulsz lengyelül, akkor a magyarok iránti alapvető tisztelet is megsokszorozódik, mivel olyan nyelvet beszélünk, amiből egy szót sem értenek (szláv nyelvekkel körülvéve nekik ez igenis furcsa).

Waweli székesegyház és királyi vár parkja.jpgWaweli székesegyház és királyi vár parkja

Nagyon sok lengyel rácsodálkozik a magyar nyelvre, hogy körülöttünk szinte csak szláv nyelvet beszélő népek élnek, mégis a magyarnak nem sok köze van a szláv nyelvekhez, meg egyáltalán a környékben egyik másik nép nyelvéhez sem. Azt hiszem a sok ponton közös, sokban hasonló történelmi-kulturális jegyek mellett talán még ez is hozzájárul ahhoz, hogy tiszteljenek bennünket.

A sok hasonlóság miatt a kulturális sokk nálam viszonylag enyhe szinten jelent meg, de lehet, hogy ez annak is köszönhető, hogy nem a nulláról kezdtem el lengyelül tanulni, hanem mind kulturális mind nyelvi alapokkal jöttem. Mert bármilyen barátságosak is a lengyelek, ha nem beszélsz semennyire lengyelül, és nem is törekszel arra, hogy megtanuld a nyelvet, akkor mindig is kívülálló maradsz (függetlenül attól, milyen nemzetiségű vagy). Beilleszkedni teljesen akkor tudsz, ha már folyékonyan beszéled a nyelvet, addig azért tartják a 3 lépés távolságot.

Az első néhány hónap így is nehéz volt, de leginkább azért, mert nehéz volt elszakadni az otthoni barátoktól, és új helyen, ismerősök, barátok nélkül hajlamos az ember begubózni. Aki bárhová költözik, nem számít, hogy egyedül vagy párral, mindenképpen próbáljon meg tudatosan kimozdulni, társaságba járni, barátokat szerezni.

Nagyjából ennyi jutott így hirtelen eszembe, remélem nem lett nagyon unalmas, és sikerült némi hasznos információt megosztanom veletek. Aki esetleg tervezi a lengyelországi kiköltözést, annak javaslom, hogy fél-egy évig minimum tanuljon előtte lengyelül. Mindenképpen hasznos."

Waweli sárkány.jpgWaweli sárkány

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Lengyelország Krakkó

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr435783938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Latcho Rom 2014.01.27. 20:36:54

@Kövérmadár [swe]: paraznak a londoniak facebooktol, bizony mondom neked majreznak, tul kozel az orban
:))

SzZoole 2014.01.27. 20:37:19

@shakti_rom: dehogy csinalok,utalom mint a szart:(((
Honnan tudod,hogy solet lesz?

SzZoole 2014.01.27. 20:39:26

@Zoole[uk]: az ram is igaz amit a Charliera,UK de nem London:)))

holl gold 2014.01.27. 20:40:46

A 60-as 70-es evekben BP-Katowice vasuton horror 250 Ft volt (tur-retur), Katowiceböl tovabb eleg volt egy kis meretu magyar zaszloval kiallni az ut szelere es vola 5-10 perc mulva mar fel is vett valamelyik kocsi. Többször is bejartam autostoppal egesz Lengyelorszagot (tudnek erröl sokat meselni). Voltam ott telen, nyaron es ha volt egy het vagy több (nyari szunet), mar huztam is kifele. Sok haver, ismerös lett ott. A magyarokat nagyon szerettek. Diszko elött hosszu sor, bebocsajtasra vartak. Lengyel haver csak annyit mondott hogy itt van egy magyar aki be szeretne menni es mar bent is talaltuk magunkat, ott meg boldog-boldogtalan kinalt piaval mert egy magyar, az igen...sokszor elaztattak mert Ök aztan birtak a piat...Azt a hatartalan szeretetet egyik orszagban sem ereztem...
Akkor eleg jol beszeltem, ertettem a nyelvet de mara mar semmi nem maradt meg, sajnos. Bocs ha egy kicsit hosszura sikerult, elnosztalgiaztam eletem egyik legkedvesebb idöszakan...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 20:41:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Igen, ez így volt.
Van valahol néhány képem SS katonákról.
Mongol, török, indiai, albán SS katonákról.

SzZoole 2014.01.27. 20:41:46

@shakti_rom: az ram is igaz ami a Charliera,UK de nem London:)))

SzZoole 2014.01.27. 20:48:57

@Kövérmadár [swe]: tudod hogy nekem mibol telt arra az kocsira?
A UK ejszakai elet jobban fizet,mint a Magyar (egyebkent mosogatasbol)
Ismered a Family Guy sorozatot?ha igen akkor ugy kepzeld el mint Peter Griffin,csak osz hajal es a szemuvege nem kerek keretes hanem teglalap alaku:))))

Mr Long 2014.01.27. 20:53:09

@Zoole[uk]: nem te irtad a kidobos posztot?

Latcho Rom 2014.01.27. 20:53:19

@Zoole[uk]: diggi.
szaladgal juropban a piros retikullel mint egy francos kurva, kajat lejmol :-)

SzZoole 2014.01.27. 21:00:55

@shakti_rom: ne piszkald a Digget,nagyon rendes srac,ha szemelyesen ismerned akkor nem hinned ezt rola:)))

SzZoole 2014.01.27. 21:03:23

@Mr Long: az mar jo regen volt,de nem en irtam.En soha nem voltam "golyofogo".

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.27. 21:07:46

@Zoole[uk]:
Hát a sólet :D

Ismerem a sorozatot, brutálisan hangzik, pláne a piros ridiküllel... nincs róla képed? :)

SzZoole 2014.01.27. 21:13:41

@Kövérmadár [swe]: a Diggerol?nincs,de szombaton csinalok:)))
Egyebkent nem is hordja magaval az autostaskat,ahogy megvette,haza vitte es azota is ott log a fogason,nem hasznalja.

33621 2014.01.27. 21:14:17

@Mr Long: Yes! Nekem is szarakodik egy pár napja, erről az avatar képbe mászó szövegről nem is beszélve. Érdekes módon a HA sem reagált erre a problémára eddig pedig egy páran már felvetettük itt ezt! HA ÉBRESZTŐ!!!!!

nyuszigonosz 2014.01.27. 21:17:26

@Zoole[uk]: Pedig az kár, hogyan örült neki. :-(
Csak gondolom, mert jópáran itt mindenféle megjegyzéseket tettek, és azért nem használja.

A szegény autóstáska nem tehet róla.

SzZoole 2014.01.27. 21:23:12

@nyuszigonosz/D/: nem hiszem,Janos akarom mondani Digge nem az a sertodos fajta,akkor az uzletben meg tetszett neki,hat most nem emlekszem pontosan,hogy mit is mondot,de kedezetek meg ot,hat ha elmondja miert nem hasznalja.

Latcho Rom 2014.01.27. 21:23:52

@nyuszigonosz/D/: nem hiszem hogy barmitol is el tudna venni a kedvet par nem rosszindulatu baszgatas, nem mimoza o, o,szeret baszakodni masokkal. ha meg megis, akkor puff neki :)

nyuszigonosz 2014.01.27. 21:39:40

@Zoole[uk]: @shakti_rom: Jó, akkor nektek legyen igazatok. :-)
( akkor lehet, hogy csak az én lelkem mimóza? )

SzZoole 2014.01.27. 21:47:18

@nyuszigonosz/D/: ne felsd Digget,o egy kedves orias:)))
Mar hogy lennel Te mimoza lelku,azert,olvastam mar toled egy- ket kemenyebb hangvetelu kommetet:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 21:48:38

@Zoole[uk]:
Na akkor csak most csak neked elmondom Zolika hogy mi a helyzet.
Aki ismer az tudja hogy se konfliktuskerülő nem vagyok se sértődős.
Szeretem az oltogatós humort a burkolt baszogatást és egyébként a humor minden formáját.
Nekem belefér minden, ha abból hogy van akváriumom vagy nincs, levezetik hogy buzi vagyok az is belefér.
Egyetlen egy dologtól émelygek.
Az erőltetett humortól.
A mindegymitmondakkorislevezetemhogybuzi humortól.
A csakazértis humortól.
Nekem az nem humor ha azt mondom hogy vettem egy autóstáskát és abból valaki nyögvenyelősen levezeti hogy az piros retikül és buzi vagyok.
Ez taszít.
Erről van szó.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.27. 21:52:41

@Don Kartasch: Bróhaha, de igazad van. :D
És ugyanez játszik a cseszlovákoknál is...bár talán kevésbé.

2014.01.27. 21:57:20

@házelőtthinta: orulok, hogy megusztad a halalkozeli elmenyt es nincs (remelhetoleg) semmi bajod. De aruld mar el, hogy tudsz penz nelku megelni?
Gondolom nincs guereked, ha lenne, mashogy velekednel. Hazteto kell a gyerek feje fele, enni kell neki adni, oktatast venni, pihenni akar a csalad egyutt. Lehet, hogy ez ujdonsag, de egyik sem olcso.
Most fejeztem be a munkat, igen nalunk este 9-kor. Ez egy ilyen vilag, dolgozom, hogy a csaladomat el tudjam latni. Ha ez neked sikerul mashogy, akkor nagyon irigyellek es elkudhetned privatban a modszeredet.

Latcho Rom 2014.01.27. 22:00:35

@diggerdriver: na ide figyelj te orbitalis, mimoza farok.

Honnan jott ez a piros ridikul vicc - nem eroltetett..csak nem ismered az eredetit, itt van, ahol,Seinfeldet buzizzak az autostaskaval, lehet hogy keves az angolod ehhez a klipphez..
na:

m.youtube.com/watch?v=-d_VAWyCFE8

ha ez se eleg akkor taszulj a picsaba, szurj ki vagy akarmi :)

2014.01.27. 22:00:57

@geegee: oszinten szolva a lengyel nyelv nekem ugy hangzik, hkgy "drzsdzs" es ezt marha gyorsan es nyeritve.
Vajon egy szlav ajkunak hogy hangzik a magyar?

2014.01.27. 22:01:54

@shakti_rom: ez a Seinfeld mekkora volt. Elo is szedem majd oket a hetvegen. George, Elaine, Kramer

2014.01.27. 22:09:23

@diggerdriver: "Az hogy valaki elhagyja a hazáját törvényes keretek között azt miért is hazaárulás?"

Azért mert irigykednek, és próbálnának lehúzni a szintjükre. Tudod, olyan ez a magyar néplélek, hogy aki gazdagabb nálam, azt irigylem, aki meg csóróbb, azt meg lenézem. No, valahol itt van a kutya elásva.

Latcho Rom 2014.01.27. 22:09:45

T e..en nem is tudom hogy itt valaha is hasznaltak-e, vagy mindig egy ilyen dandy europai vicc volt - s ezert volt ilyan frenetikus ez az epizod. Volt nekem is, szuk gatyakba jartunk a hetvenes evekben, it was a must.
De ne ragozzuk tovabb, nem akarok senki ridikuljebe belegazolni :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 22:10:54

@charlieharper (UK, de nem London!):
A magyar hangzását akkor hallod legjobban ha hátulról kezdesz olvasni egy magyar szöveget.
Szörnyű hangzása van.
Például hasonlíts össze egy igen gyakori szót.
I love you-szeretlek.
Borzasztó:)))))))))))))))))

2014.01.27. 22:12:25

@diggerdriver: ez a kelterezs mar szlavnak hangzik

2014.01.27. 22:13:43

@diggerdriver: egyszer az egyik finn ismeros beszelt, de nem tudtam, hogy ki, nem ismertem fel a hangjat es tul tavol volt, ahhoz, hogy halljam, hkgy mit mond. Csak a dallamot hallottam. Azt hittem, hogy magyar

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.01.27. 22:14:24

@charlieharper (UK, de nem London!): "Vajon egy szlav ajkunak hogy hangzik a magyar?"

En mar kerdeztem errol tobb kulfoldit is, igaz nem szlavokat. Azt mondtak hogy - ne sertodjek meg - de nekik olyan mintha kecskek beszelgetnenek mert a sok "E" betu miatt csak egy vegelathatatlan mekegesnek tunik az egesz. :D

Nekem sosem tunt fel hogy tul sok "E" lenne a magyarban de mivel mar hallottam ezt nemettel, norvegtol es angoltol is... lehet benn valami... vegulis ahogy visszanezem, hasznalunk e-t boven. :)

Mária 2014.01.27. 22:15:07

"Ahogy már előttem is írták páran, a lengyel kultúra és mentalitás egészen közel áll a magyarhoz."

Addig, amíg csak a felszínt ismered.

Valójában a mentalitást tekintve hatalmas a különbség, nem árt vigyázni, mert az átlag magyar mentalitással kint villámgyorsan bunkónak tűnhetsz. Írom ezt úgy, hogy lengyel nyelvtudással évekig Krakkóban és környékén éltem.

2014.01.27. 22:17:24

@Don Kartasch: ja, hat ezt tudom. Szerintem a szlav borzasztoan ronda nyelvhalmaz, ezert kerdeztem, hogy az o fuluknek vajon milyen lehet a magyar.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 22:17:43

@charlieharper (UK, de nem London!):
Igen a finn hasonlít bármennyire divat is ma tagadni a rokonságot.
Nem tudom rokon nyelv vagy nem de hogy hasonlít a hangzása az biztos.

Latcho Rom 2014.01.27. 22:19:27

@Don Kartasch: a torok is mekeg sokat, de azt keves magyar vallalja be "rokonnak",

SzZoole 2014.01.27. 22:20:30

@diggerdriver: most engem utalsz?En vegig Teged vedtelek es nem cseszegedtelek

blackhairlady 2014.01.27. 22:24:32

@Kövérmadár [swe]: Ez nagyon nagyon jo volt. Ugy tunt, mindenki nagyon nagyon elvezi es ertekeli a humort, meg a biro holgy is:)))

2014.01.27. 22:24:44

@Don Kartasch: irhatnal majd nekem a frackingrol, a ti irodatok is resztvevo a UK frackingben? Ha akarod privatban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 22:29:03

@Zoole[uk]:
Miért?
Neked ehhez semmi közöd nem volt.
Sőt kiálltál mellettem.
Akinek inge az már öltözködik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 22:30:59

@blackhair-lady:
Fantasztikusan jó volt.
A közönség volt gyökér.
Egy európai közönség szétszedte volna a stadiont úgy ünnepelte volna őket.

blackhairlady 2014.01.27. 22:34:04

@diggerdriver: Gondolom ez lehet az azsiai mentalitas:) (Nem tudom, csak gondolom). Mindenesetre en nagyon elveztem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.27. 22:36:48

@charlieharper (UK, de nem London!):
A magyar nem hasonlít a szlávhoz.
Egyszer sétáltunk a St James's parkban és az egyik padnál etettünk egy mókust a fiam meg beszélt hozzá.
Egy angol úriember ült ott és figyelt. Aztán nem bírta tovább és megkérdezte honnan jöttünk merthogy a nyelv alapján körülbelül sem tudott beazonosítani minket.

2014.01.27. 22:46:34

@shakti_rom: "nekem parizsban elve volt bejaronom, menjenek csak a magyar lanyok is, ha nincs otthon munka, majd nyelvet tanulva jobban boldogulnak akarhol"

Na en pont ezt csinaltam (csak Londonban), nincs is ezzel semmi problemam, de akkor miert vagyok most en a hazaarulo? Azert mert miutan felkuzdottem magam a 'bejaronosegbol' normalis munkakorbe, nem akarok visszamenni haromszaz euroert dolgozni? Megis mit varnak az ilyen szakertok?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.01.27. 22:55:05

@charlieharper (UK, de nem London!): "irhatnal majd nekem a frackingrol, a ti irodatok is resztvevo a UK frackingben? Ha akarod privatban."

Egyelore meg nem az olajiparban dolgozom. Most meg csak tanulok Oil and Gas Engineering-et es remelhetoleg majd a jovoben. :) Jelenleg megujulo energiakon alapulo eromuveket tervezunk. Ez is egy nagy energetikai multi, de nekunk nincs olajos/furos divizionk.

De amugy ha van konkret kerdes vagy ilyesmi fracking ugyben, irj nyugoftan, megprobalok segiteni. :)

Latcho Rom 2014.01.27. 22:57:58

@Mirjam2: nem hiszem hogy ezt a hazaarulos dolgot mellre kene szivni, egyertelmu hogy frusztralt, szarul elo emberkek mondanak ilyeneket, kinjukban, otthonrol, oket jellemzi.

SzZoole 2014.01.27. 23:10:48

@shakti_rom: Muveszur!Nem akarsz osszealni a fiamal bazselalni?Igaz hogy a fiam elektromos gitaral nyomja,de hatha ossze hoztok valami okosat,oszt akkor gazdagok leszunk:)))

tsabus UAE 2014.01.27. 23:14:14

@charlieharper (UK, de nem London!): Ha egy lengyel nem érti amit a másik mond, nem azt mondja, hogy ne hadarj, vagy ne motyogj, hanem azt, hogy ne beszélj magyarul ! :-)

eliz25 2014.01.27. 23:21:47

@Mária:
az "átlag magyar mentalitással" vagy legalábbis, ami a köztudatban él, és amit többnyire pejoratív értelemben említenek, nem hinném, hogy bárhol sokra lehetne menni.

A hasonlóság viszonylagos, egy magyar ember számára nem olyan sokkoló a lengyel mentalitás, mint mondjuk egy német, egy amerikai vagy épp egy ázsiai számára. de persze koránt sem ugyanaz a kettő.

Egy német ismerősöm például teljesen ki volt azon akadva, ahogy itt a hivatalok, sőt még az egyetemi tanulmányi osztály működik(elsősorban ügyfélfogadás óráiról volt szó). Pedig elmondása alapján semmiben sem különbözik a magyartól.

Bár mondjuk a német mentalitás megint egy kicsit kilóg az átlag európai sorból. Nemrég egy koncerten voltunk ismerősökkel(lengyelek, 1-2 ukrán, angol és köztük a már említett német hölgy). A koncert fél 8-ra volt meghirdetve, ő pedig fél 8 előtt 2 perccel már az óráját nézte, hogy mikor kezdődik már. Persze mondanom sem kell, hogy 3/4 8-kor még csak az előzenekar kezdett :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.27. 23:31:41

@diggerdriver:
Megoldódott a GPS problémád?

Vettem a lapot, nem lesz több ridikülös "poén"...

Vannak finn kollégák, szerintük nem hasonlít. Vagy ők vagy mi beszéljük akcentussal a nyelvet :)

@Philosoraptor:
Ott a pont.

@charlieharper (UK, de nem London!):
Nekem sincs gyerekem, de tető az én fejem fölé is kell :)
Ez gyerektől függetlenül az igény megjelenése valami többre, jobbra, szebbre, nagyobbra, akármilyenre (de másra). A gyerek egy plusz motivációs tényező lehet, ezt nem vitatom, de az igény megjelenik egyén szintjén is (illetve megjelenhet, mert ahogy látjuk, van akinél nem vagy csak másként).

@blackhair-lady:
Ugye ugye?
A bírók kritikán alul nem reagáltak semmit... :(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.27. 23:54:38

@eliz25:
Képzeld azt el, hogy negyedórás késéssel reagál az autód a fék lenyomására.

Teljesen megértem a németeket, nem lehet véletlen, hogy ott tart az ország, ahol.

SzZoole 2014.01.27. 23:59:21

@Kövérmadár [swe]: es olyan autokat gyartanak ami a mernoki tudas csucsa,marmint tudod mire gondolok:)))

eliz25 2014.01.28. 00:18:15

@Kövérmadár [swe]: azért az autógyártást és egy könnyűzenei koncertet nem hasonlítanék össze. Tény, hogy a német precizitás vitte őket előre, viszont szerintem ebben (koncert-téma) már kicsit átestek a ló túloldalára.

wuaaa 2014.01.28. 01:05:42

@eliz25:
A szlovákban van egy ismert mondat csupa mássalhangzóból : "Strč prst skrz krk" olvasva : sztrcs prszt szkrz krk . Jelentése szúrd át az ujjad a nyakadon, szóval inkább látványelem, mint értelmes valami. Persze nem ez az összes magánhangzó nélküli szó a szlovákban, de a csehben és főleg a lengyelben lényegesen kevesebb az ilyen szó. Egyszer egy norvég dokinál voltam és szóbajött valahogy, hogy ő Szlovákiában járt orvosira és ott volt egy mondat, csupa mássalhangzóból, de sajnos már elfelejtette. Mikor ráböktem, hogy "tudom", nagy lelkesedés közepette azonnal leíratta velem egy papírra, mert neki ez kell.. ennyi a sztori... :)

@diggerdriver:
A Przemek pedig még könnyitve is van, merthogy a Przemyslaw becézett formája... :)

@charlieharper (UK, de nem London!):
A magyar a hangképzése miatt a szláv nyelvekhez hasonlítva eléggé egyedi, mivel a szláv nyelvekben csak zárt ë-t és ä-t használnak, míg magyarban ezek csak a tájszólásokban vannak jelen.
Hogy valóban több E-t használ-e a magyar nyelv mint más nyelvek általában, vagy inkább csak a nyitott "e" hangzása miatt tűnik így sokaknak, azt nem tudom, de ajánlom mindenki figyelmébe Petőfi kurta kocsmáját eszperentében, talán segít a válasz megtalálásában... :) hu.wikipedia.org/wiki/Eszperente
Egy valami azonban teljesen biztos : szókincsben, kifejezhetőségben a magyarnak nem ismerek párját..
keszmuvesz.hupont.hu/31/versnyelvlecke-jo

Ennike (DK) 2014.01.28. 01:57:26

@wuaaa: koszonom, ha te tudnad, miota keresem ezt a forrast, mert evekkel ezelott hallottam, hogy a megy iget legalab 60 fele keppen lehet mondani, es most vegre itt van... ma is megerte olvasni. KOSZONOM meg 1x

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.01.28. 02:42:06

@Ennike (DK): nekem pl a munkaidőben írás azért opció, mert én otthon is tudok dolgozni helyette.... intenzíves nővérnek azért ez nehéz lenne :-) otthon lassú a net, itt gyorsabb, úgyhogy ami idővel rugalmasan rendelkezem, azt akkor úgy. tudom, nagy szerencse :-) szeretem is, hogy nem vagyok betáblázva teljesen, hanem egy csomó midnent én döntök el, mikor. de most rohanok is, mert órát nem tart helyettem senki :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.28. 04:01:16

divany.hu/2014/tel/forro_italok/

Nahát, itt is írnak a forralt sörről.
Igaz, a svéd glögg kimaradt a sorból.Hasonlít a forralt borhoz, de azt reszelt ujjbeggyel (mandulával :D ) és riadt arcú szőlőszemekkel jó fogyasztani.Egészségünkre.Mint a viccben:

Három részeg ül az asztalnál:
Az első elprüszköli magát.
-Egészségedre.- Mondja a második.
Mire a harmadik:
-Fúk, nekem is töltsetek...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.28. 06:10:56

@geegee:
Te 4-kor meg vagy mar ebren vagy?
Es miert? ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.28. 07:36:59

@Kövérmadár [swe]:
Most ott tartok hogy a Sygic-et már megnyitni sem tudom.
Valamit kitöröltem talán ami kell hozzá.
Viszont letöltöttem a Navigont az most müködik.

A piros ridiküllel sincs baj ha helyén van a poén.
Viszont hogy az internet egy zugábab van valahol egy Burundi filmrészlet Urdu nyelven és nekem azt ismerni kellene mert onnan van levezetve...
Ez még eröltetebbé teszi az egész történetet.

2014.01.28. 08:05:13

@diggerdriver: cEszak-Amerikaban a Seinfeld a mainstreambe tartozik. Oriasi sikerrel futott a 90-es evekben.
Aki akkor Eszak-Amerikaban elt, az garantaltan Seinfeld fuggove valt. Mai napig mennek a Seinfeldbol a poenok, mint pl a Soup Nazi.
Nem is tudom a Seinfeld elterjetseget mihez hasonlitani, talan a Friendshez (Jobaratok) hasonlithato, de a Seinfeld szerintem jobb. Szerintem nem ertheto a legtobb poen egy europai kornyezetben. Mi a mai napig szoktunk itthon a Seinfeldbol idezni.

Mr Long 2014.01.28. 08:37:18

@Zoole[uk]: Az nem elektromos gitar, hanem egyik volt tanarom szerint "villany gitar". No comment

Mr Long 2014.01.28. 08:44:52

@Zoole[uk]: @Kövérmadár [swe]: Akkor a svajci pontossagrol...
Szoftver bemutatoja, lehet olyat csinalni, hogy az elemeket egy vonal menten meghatarozot tavolsagra tegye le egymastol a progi. Aha, de ez kimerul abba, hogy az elozo pontbol rajzol egy x atmeroju kort. Kerdezem, hogy akkor a kovetkezo elem letetelekor a metszespontba lehet letenni? A svajci valasza csak annyi volt, hogy ez csak tervezes, majd ha epitik pontosan megcsinaljak... Aha, minden mechanikai szamitas az altalam megrajzoltak alapjan jon ki a programbol, igy celszeru pontosnak lenni... (bar eros biztonsagi tenyezovel mukodik a dolog, de akkor is)

Sanyi9 2014.01.28. 08:53:42

@eliz25: lehet azert lepett meg, mert nem az: en.wikipedia.org/wiki/Emrah

SzZoole 2014.01.28. 08:54:22

@Mr Long: ja ja droton dzsavel a petro:)))

SzZoole 2014.01.28. 08:56:23

@Mr Long: persze persze,biztos ezt a szoveget valami okos ember kommentjebol masoltad ki,egy manchasteri mosogato ilyet nem tud:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.28. 09:08:53

@Zoole[uk]:
Tegyünk úgy mintha értenénk és akkor hátha okos embereknek tününk mi is:))))))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.01.28. 09:40:54

egyébként annyival rosszabb lengyelnek nézve lenni, mint magyarnak? :-) nem is tudom, melyik a nagyon égés. vagy szégyen. vagy hogy. (amikor az öszödi beszéd után a bbc is foglalkozott azzal, hogy hazudtunk reggel délben és este, akkor hónapokig ezzel szivattak a kollégáim.)
meg talán a lengyeleket tudják hova tenni inkább? nem lesz "he?!"
meg a hungry poénok.
nemtom, tudok rosszabbat is, mint hogy lengyelnek néznek. whatever kategóriás.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.01.28. 09:41:39

ööö, rossz helyre írtam.

Szpidi67 (swe) · http://gszentes.blogspot.com/ 2014.01.28. 09:50:03

Jo poszt, köszi. Mi 2 eve nyaron ugortunk at Gdanskba fapadossal egy hetvegere es csak szuperrelativiszokban tudok beszelni rola :) Egy Zakopanet es par tatrai gerinc turat nem szamolva ez volt az elsö igazi lengyel turista utunk.

SzZoole 2014.01.28. 10:14:26

@diggerdriver: tegyunk ugy,bar az mar csak akkor okoskodasnak tunik:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.28. 10:41:09

@Kövérmadár [swe]: Hát, van amikor még, van amikor már... :D
Kicsit sz@rul alszom mostanság.

eliz25 2014.01.28. 10:51:31

@Sanyi9: Akkor csak furcsa humorérzéke volt egy ismerősöm szüleinek :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.28. 11:46:50

@Chang Yai:
Na igen, a hungry "poenok" es a Puskas/Viktor/Budapest szentharomsag miatt is letagadom nyaralaskor a honnanjottemet. Ha a mz ember nagyon messzire utazik, talan beerik egy Europaval, ha nem, akkor Svedorszag. Bar cukkolni azzal is lehet (ikea, abba, vikingek).

Legjobb kovermadarasan elrendezni:
- De jo, hogy itt vagytok, milyen szep ma az ido, honnan jottetek?
- Kozod?! 8)

Mr Long 2014.01.28. 12:03:01

@Zoole[uk]: Az uj mosogato tervezo progit mutattak be. Elvileg igy gyiorsabb lesz a mosogatas! :DDDDD

Mr Long 2014.01.28. 12:05:57

@Kövérmadár [swe]: Nekem ezt egy ember lotte el, a pakisztani taxis, amikor karacsony elott mentem ki a repterre.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.01.28. 12:40:39

@Kövérmadár [swe]: Európában működik ez a 'from Europe' válasz? :-) mert hogy itt igen, az egy dolog....
én itt helyieknek simán 'from England'. azt tudják hova tenni, és nem is haragszanak rájuk vagy utálják őket.

Mr Long 2014.01.28. 15:19:56

@Kövérmadár [swe]: a hungry-t. Bar aranyosan csinalta.
"Akkor ha most hazamesz azt mondod anyadnak, hogy adj enni mert ehes vagyok?" Ez szerintem nem volt serto.

Mr Long 2014.01.28. 15:25:23

@Chang Yai: En mondtam a torok ettermesnek itt egy masik varosban, hogy manchesterbol, erre a valasz, hogy de eredetileg honna. :)

UK2011 2014.01.28. 16:47:30

Udv mindenkinek ! Kezdettol olvasom a blogot, de nem nagyon szoktam hozzaszolni.
Most megis a segitsegeteket szeretnem kerni. Lezeres szemmutet gondolataval kacarkodom Bp-en. Ket kulonbozo szemuveget kell viselnem, s mar unom. Tudnatok javasolni/ellenjavallni bp-i szemeszetet ? Orvosok a blogon mi a velemenyetek? Online szeretnek foglalni egy idopontot a legkozelebbi szabimra otthon, dehova ?
Elore is koszi.

A poszthoz: hajra ! Gratulalok a valtashoz, lesz ez meg jobb is ! Csak igy tovabb... na, nem a "Lenini uton".

Pernilla 2014.01.28. 16:56:01

@UK2011: Ez jo felvetes, engem is erdekel, örülnek ha többen irnanak akik atestek ilyen müteten (meg ha nem is nagyon kötödik a blog temajahoz :))

Mr Long 2014.01.28. 17:05:20

@UK2011: @Pernilla: Javaslom az aktualis napi posztban kerdezni, mert nem biztos a szakertok visszaneznek ide, ha nemkapnak ertesitest, hogy nekik cimeztetek a kerdest.
En is veletlenul jottem most ide :)

UK2011 2014.01.28. 17:07:24

Oooo... rossz helyre ment .... na ujra irom a mai posztba, ide mar nem sokan fognak visszajonni

2014.01.28. 18:28:06

@charlieharper (UK, de nem London!): Igy van, minden poén klasszikus, ha örökké élnék se tudnám soha megunni. Anti-dentite, soup (és akármilyen más) Nazi, "Festivus for the rest of us", stb. stb. ezek a kifejezések teljesen beépültek a közhasználatba. Ha csak rágondolok hangosan röhögnöm kell, annyira jó! "The show about nothing" :))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása