oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 27. 06:49,  Így lehetsz szakápoló Németországban 338 komment

2013. december 27. 06:49 Határátkelő

Így lehetsz szakápoló Németországban

A karácsonyi ünneplések és a tegnapi szuper képes poszt (aki még nem látta azt feltétlenül nézze meg!) után ma kissé visszazökkenünk a hétköznapokba, ami persze nem tart sokáig, hiszen nyakunkon a szilveszter... Biztosan észrevettétek az oldalon a DEKRA Akademie szakápolói képzésének hirdetését, és a hozzá kapcsolódó németországi munkalehetőség ígéretét. Kicsit részleteiben is utánajártunk, hogy mit is jelent a képzés három éve, mi kell a jelentkezéshez és lesz-e munka mindenkinek, aki elvégezte az OKJ-s minősítést is adó, Németországban elismert tanfolyamot.

ápolás.jpg

A DEKRA Akademie Németország egyik legnagyobb vállalata, világszerte több, mint 25.000 munkavállalóval, 2 milliárd Eurós éves forgalommal. A szerződést a DEKRA egyik hazai leányvállalatával köti a jelölt, ez elég biztosíték kell legyen. Így nem véletlen a cég beágyazottsága az ottani piacon. Jelenleg Németország komoly szakképzett munkaerőhiánnyal küszködik, idősápolás terén például 20 ezer betöltetlen állás van.

A demográfiai folyamatokat tekintetbe véve, ez a szám tíz év alatt a sokszorosára nőhet. (A német szövetségi kormány becslései szerint 2030-ra 3.27 millió ellátásra szoruló idős ember lesz. Erre az időszakra akár 500 ezer betöltetlen állás is lehet idősgondozás, ápolás területén.)

Nem véletlen, hogy komoly igény mutatkozik, akár külföldi munkavállalókra is, ha azok megfelelően képzettek. A cég programszervezője, Tóth Zoltán mondott részleteket a projektről.

Miért tart ennyi ideig a képzés?

A program összességében öt évet ölel fel, ennek része a három éves képzési időszak, majd a két évre szóló munkavállalás a projektben szerződött partnerekként résztvevő idősotthonokat működtető munkaadóknál.

A szakmai és vizsgaprogram 4600 óra, a követelményrendszer pedig több mint 200 oldalt tesz ki. Magyarországon ez a szakma nem örvend különösebben nagy presztízsnek, pedig komoly felelősséggel jár. A képzés után pedig ezek a szakápolók akár kórházi nővérként is tevékenykedhetnének, bár a projekt kifejezetten idősápolók képzésére irányul, illetve a munka, amit utána kapnak, szintén németországi idősotthonokban zajlik.

Németországban az ápolás kiemelt szakma, egyedi honosítási eljáráson megy keresztül, a megtartott óraszámokat, illetve a tananyag 9 modulból álló tartalmát nagyon szigorúan ellenőrzik. Tanulnak kommunikációt, pszichológiát, ismerni kell az egészségügyi rendszert, a jogi hátteret, csakúgy, mint az egészséges emberek ápolását, ezen belül különböző korosztályokét, elsősegélyt, újraélesztést, anatómiát.

Azért három év, mert komoly egészségügyi tartalma van, nem csak arról szól, hogy segíteni kell fürdeni, öltözni stb. az idős embernek. Nem annyi, mintha egy magánember otthon ápolná valamelyik rokonát. Végül pedig egy Magyarországon OKJ-s minősítést adó, és Németországban is elismert, honosított szakmát kapnak a kezükbe.

Már akkor szerződést kötnek a teljes projektre, amikor valaki a képzésre jelentkezik?

Igen, ez egy négy szerződésből álló szerződésrendszer. Az egyik egy megbízási szerződés, ahol a hallgató megbíz minket munkaközvetítéssel. Ő ebben azt vállalja, hogy elvégzi az általunk szervezett tanfolyamot és megtanul németül középfokú, B2 szinten. Ha ezt teljesíti, akkor mi azt vállaljuk, hogy Németországban idősápolói állást biztosítunk neki a partnereinken keresztül, 8 órás, teljes állásban, minimum 1500 EUR nettó fizetéssel.

Van emellett még két képzési szerződés: egy a szakmai és egy a nyelvi tanfolyamra. Mi vállaljuk a képzés megszervezését, ő vállalja, hogy elvégzi, teljesíti a modulzáró vizsgákat, lenyelvvizsgázik. Ezeknek van képzési díja, amit kiszámlázunk. A negyedik azonban egy kamatmentes kölcsönszerződés, amivel előfinanszírozzuk az egész képzési díjat. Vagyis a hallgatónak a vállalat egy kamatmentes kölcsönt biztosít, amit persze csak erre a képzésre használhat fel, így fizeti be a tanfolyam díját. Saját pénzét nem kell beletennie.

A már folyó és mostanában kezdődő tanfolyamainkon azt is meg tudjuk mondani, hogy melyik német vállalatnál fognak majd dolgozni a résztvevők. Ezek idősotthonokat üzemeltető cégek, az egyik a Compassio, ami Dél-Németországban keres munkavállalókat, 22 idősotthonába. A másik a német Vöröskereszt.

A szakképzett munkaerő hiánya a jól képzett munkavállalókat komoly értékké teszi ezen a piacon. Ezt a cég egy közvetítői jutalék formájában kapja meg, ez fedezi az itthoni képzés költségét.

Mennyibe kerülne ténylegesen egy ilyen képzés, ha nem ilyen konstrukcióban valósulna meg?

Ez nagyjából 1 millió forint lenne, ebből 600 ezer forint a szakképzés, és további 300 ezer forint körül van a nyelvi képzés, nullától a B2-es szintig.

nyelv.jpg

Hogyan zajlik a válogatás?

A tanfolyamok ideális létszáma 25-30 fő. A német partnerek megjelölnek bizonyos kritériumokat, ami alapján szeretnének munkavállalókat találni. Bár például életkori megkötés nincsen (csak javaslat) a jelentkezők esetében, de azt érdemes meggondolni, hogy a program öt évre elkötelezettséget jelent. A három éves szakmai képzés ugyanis csak akkor lehet ingyenes, ha utána a munkavállaló ledolgozza az előre leszerződött két évet annál a munkáltatónál, ahova a DEKRA kiközvetítette.

A kiválasztási folyamat része egy komplex interjú, olyan, mint egy állásinterjú, ami leginkább a motivációt szeretné kideríteni, hogy miért választotta valaki ezt a munkát, mit vár tőle, mennyire elkötelezett arra, hogy végigcsinálja a képzést. A cégnek sem és a tanulónak sem jó, ha túl nagy a lemorzsolódás, hiszen akkor az addig rászánt képzési költséget meg kell térítenie.

Azt is szeretnénk tudni, mennyire látják reálisan, mi történik azután, ha kimentek Németországba, mert sajnos még mindig vannak olyanok, akik azt gondolják, hogy ott kolbászból van a kerítés. Ez pedig nem így működik. Ez a munkakör, a kínált fizetéssel tisztes megélhetést biztosít, és biztos jövőt kínál, mert erre a szakmára, szakképzettségre szükség lesz, eladható érték lesz, de nem jelenti azt, hogy ha valaki átlépte a határt, onnantól minden rózsaszín.

Az első képzések már megkezdődtek, és nagyon sokaktól hallottuk azt motivációként, hogy úgy érzik, így szükség lesz rájuk, és olyasmit csinálhatnak, ami szakmai szempontból is megbecsülésnek örvend, biztos jövőképük lehet az eddigi bizonytalannal vagy kilátástalannal szemben. Vannak 20 és 50 éves tanulóink is, érettségizettek és tanár is.

Ha valaki nem egyedül szeretne menni? Meg lehet ebből élni, akár párral vagy gyerekkel?

A cég német anyavállalata munkaközvetítéssel is foglalkozik, és vannak olyan szakmák, amiben jó eséllyel el tudjuk helyezni a hozzátartozókat is. Ilyenek az építőiparhoz kapcsolódó szakmák, általában szakképzett fizikai munkák, de betanított munkásokra is szükség van sok területen. Ezen felül keresettek még a mérnökök, orvosok.

Próbálunk komplex segítséget nyújtani. Igazából a nettó 1500 EUR nagyjából 450 ezer forintnak felel meg, ami az itthoni szakápolói fizetés körülbelül négyszerese. A megélhetési költségek közül pedig ami jelentősen drágább, az a lakhatás.

A kurzuson résztvevőknek lehetősége van a helyszínen is megnézni, hogy is néz ki leendő munkahelyük, milyen a szervezeti, működési kultúra, ráadásul egy ilyen látogatás lehetőséget ad kölcsönös ismerkedésre is a munkáltatóval. Tervben van az is, hogy kétszer két hét nyári gyakorlatot is beépítenek a programba, ahol élesben is kipróbálhatják magukat a munkavállalók. Ez segíti az integrációt is.

A képzés végén a szakápoló egy neki ajánlott munkát indoklás nélkül visszautasíthat, a második ajánlatot azonban már el kell fogadnia a szerződés értelmében. De általában megelőzi ezt egy előzetes egyeztetés, folyamatos kommunikáció, akár a nyári gyakorlatát is ott tölti már az illető, ahol később dolgozni fog. Nekünk, a hallgatónak és a munkaadónak is érdeke a sikeres integráció.

Mi történik, ha valaki nem tudja befejezni a képzést valamilyen okból?

Az nem jó, mert a konstrukció úgy épül fel, hogy a szakmai képzést akkor tudjuk ingyenesen biztosítani, ha azt a hallgató végigcsinálja, és utána dolgozni kezd, illetve ledolgozza a vállalt két évet.

Amikor elkezd kint dolgozni, akkor a fizetéséből kezdi törleszteni a képzés költségét. Ha kitölti a megállapodott két évet, akkor a szakmai képzés költségét ennek végén egy összegben bónuszként megkapja, így válik ingyenessé. A nyelvi képzést pedig szépen lassan ezen a módon kiegyenlíti. A kettő együtt nagyjából havi 130 eurós törlesztést jelent.

Ha valaki a képzés közben esik ki, akkor az addigi kölcsönét kell visszafizetnie, mintha sima piaci alapon beiratkozott volna egy tanfolyamra, és közben úgy dönt, hogy mégsem csinálja végig. A modulok végén záróvizsga van, ezeket kell teljesíteni. A cél az, hogy aki elkezdi, el is végezze a tanfolyamot.

A helyzet akkor változik meg jelentősen, ha befejeződik a tanfolyam, mert ettől kezdve a hallgató értékes munkavállalóvá válik a német munkaerőpiacon, kiközvetítésükkel pedig jó pénzt lehet keresni. Még a hiteleiből is megérné kiváltani a munkaközvetítőknek a hallgatót, mert így is bőven keresnének a kiközvetítésén.

Ezt a DEKRA azzal igyekszik kivédeni, és a jól képzett munkaerőt megtartani saját partnereik számára, hogy ilyenkor már komoly kötbért is fizetnie kell annak, aki nem a szerződött helyen kívánja elkezdeni a munkát, vagy a két év alatt valamikor másutt szeretné folytatni. Ennek az összege 5000 EUR. Két év után mentesülnek ezek alól a kötelezettségek és a szerződési kötelmek alól.

Mennyi időt vesz igénybe a tanfolyam, végezhető-e nyolcórás munka mellett?

Heti két elfoglaltságot jelent, egy délutánt és a szombati napot. Nyolcórás állás mellett is elvégezhető, de nyilván erőfeszítést igényel a hallgatóktól. A vizsgák szigorúak. A felkészültségük pedig a cégnek is nagyon fontos, hiszen ezeket a munkavállalókat saját anyapiacára küldi vissza, így az ő teljesítményük a DEKRA által nyújtott szolgáltatás értékmérője is.

Jelenleg két tanfolyam zajlik, mennyire lesznek folyamatosak ezek a képzések?

Németországban nagy a fizetőképes kereslet, jelenleg 6-8 csoportra van megrendelésünk, így egyelőre az a cél, hogy találjunk elég vállalkozó szellemű embert, aki hajlandó belevágni ebbe a programba. Folyamatosan szeretnénk a tanfolyamokat indítani, ahogy ezt a lehetőségek engedik.

Nagyobb városokban tervezünk indítani képzést, ahol összejön a létszám. Az oktatáshoz gyakorlati kórház is kell partnernek, illetve demonstrációs terem, ami általában szintén partner egészségügyi szakközépiskolákban zajlik. Itt az elméletet először gyakorlatban, de nem élő emberen próbálhatják ki.

A tanfolyam végén a német partnerek is oktatnak német jogszabályi környezetet, saját vállalatuk működését, ügyviteli szoftvereket, dokumentációt, mert ez nagyon hangsúlyos része a jövendő feladatnak. Erre csak egy példa, hogy egy műszak átadása és átvétele nagyjából háromnegyed óra két ápoló között, mert részletesen meg kell osztaniuk az információkat a páciensekről.

Azt még érdemes tudni, hogy nem rossz, ha van némi segítség a hivatalos ügyek intézésének útvesztőjében, amikor valaki dolgozni kezd. Honosítás, adókártya, bankszámlanyitás, mert például ha valaki lakást akar bérelni, ahhoz, hogy egy főbérlő szóba álljon az illetővel bankszámlaszám kell, de számlát csak német lakcím megadásával lehet nyitni. Ez akár a 22-es csapdája is lehet. Ebben a munkaadók úgy segítenek, hogy általában ők bérlik a lakást a főbérlőktől, amit aztán munkavállalóiknak kiadnak. Így az ügyintézés és az integráció is könnyebb.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy munkavállalás Magyarország Németország idősápolás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr915710075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.27. 23:40:56

@macamuca:
Való igaz... de én Papitot sem látom mostanában, biztosan mert nagyon másik időzónában létezünk... :(

Szerintem az Andalúz család épp rokonlátogat Magyarországon...

Hun a link? Lemaradtam róla :(
Elektromos autókkal fenntartásaim vannak, az akksik élettartama és ára, valamint a teljesítménye (ok, a Tesla elég jó, de lobbanékony :) ) illetve a tölthetősége nem túl kedvező. A svéd -30 fokban nem tudom mihez kezdene.
Ráadásul kellene akkor egy CD, amire felveszem egy V8-as hangját és azt játszom le magamnak vezetés közben :D

nyuszigonosz 2013.12.27. 23:42:27

@ffüttyfürütty: Nem is randa az a szegény kutyuli.
És milyen jó neve lett: Óskót Kiltszaggató. :-)))

macamuca [IHUN] 2013.12.27. 23:43:39

@ffüttyfürütty:
javagyhogy ebecske lenne?? :)))
Önvédelmi zsebkutya = megtámadnak, előkapod, a támadó meg halálra röhögi magát...
:)))

"(a zoknikárt később elszámoljuk)"
Gondolom, levonod a fizujából, ugye? :DD

(egy biznic eccör beindul... :D)

SzZoole 2013.12.27. 23:47:27

@Kövérmadár [SWE]: mert arrol lehet beszelni,vagy is csak Te beszelsz rola,mert en mar elvezem is egy jo idelye:)))Az E250-esnek csak sor negyese van de hidd el abban sem fogsz csalodni:)))

nyuszigonosz 2013.12.27. 23:47:49

@Zoole: Lényegében meg lehet élni 1500 Euró nettóból. Nagyokat ugrálni nem, de kezdö fizetésnek megteszi.
Engem más is zavar az egészen: vegyenek fel akár kölcsönt a Dekrától, ezzel azonnal tartoznak annak, tényleges munka lehethogy a végén nincs is, de gondolom a tartozást akkor is fizetni kell..
Legvégül meg: sajnos túl sokszor láttam olyat, ahol a munkavállalókat kiszipolyozzák, becsapják, kihasználják.
Nagyon remélem, hogy a Dekra nem ezt szeretné.

ffüttyfürütty 2013.12.27. 23:48:04

@nyuszigonosz: Hivatalosan kínai kopaszkutya rákerestem.

@macamuca: A dogokat a már haladó sitterekre bízzuk. = Kiemelt karrierlehetőség, az előrelépés és folyamatos fejlődés biztosított!

Shanarey 2013.12.27. 23:48:41

@Shooter26:

Talán azért mert sokat tud a témáról.
Na meg ha frissen regisztráltál, tényleg ez a legfontosabb kérdésed?

Ja és még valami, ha válaszolni akarsz valakinek akkor próbáld meg értelmezni a "válasz erre" feliratot.
S ha nem tetszik amit írtam akkor a "szűrés" is hasznodra lehet.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.27. 23:49:15

@Kövérmadár [SWE]: Ihune!! De milyen hülyén néz már ki!!!! Áhhhhh nem teccik.....

Shanarey 2013.12.27. 23:51:20

@ffüttyfürütty:

Pedig egy kutyának ha azt mondják gyere te szőrszóró, vagy zokniszaggató, arra még egy kutya sem reklamált, sőt.
:-))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.27. 23:52:06

@macamuca:
Akó' más nemlássa, csak ín? :)
Köcce, köcce!
Írdökös czikk vót, de azír maradník ögy Mersídecné'... ;)

Na mizu, csak én váltottam nicket a nagyszerű ötlet mentén?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.27. 23:53:58

@Zoole:
Jól van, jól van, ami késik, nem múlik! :)

@sodalisO [ENG]:
Egyszer tetszik, egyszer meg nem? Ne mondj semmit, nőből vagy?! :D

SzZoole 2013.12.27. 23:55:13

@nyuszigonosz: igen,En latom hogy beloled a tenyleg a tapasztalat beszel es Magyar munkakozvetitok ott sem jobbak,mint itt a UK-ban,sajnos:(((

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.27. 23:56:43

@Kövérmadár [swe]: navájjáá mán, mingyá kipróbálom, hadném!!!:-)))

macamuca [IHUN] 2013.12.27. 23:56:51

@ffüttyfürütty:
"Kiemelt karrierlehetőség, az előrelépés és folyamatos fejlődés biztosított! "

Egyre nagyobbakat+egyre gyorsabban lépkedni, folyamatosan, különösen tehetségesek akár futóbajnokok is lehetnek.
(A bajnoki címmel járó pénzdíjból el ne feledj részesedést kérni, felkészítő edzőként teljesen megalapozott kérés lesz!!, illetve eleve foglald be a munkaszerződés apróbetűs részébe!!)
(cégbővítésnél HR-esnek jelentkezem :D)
:DD

Shanarey 2013.12.27. 23:59:20

Na én lépek holnap nekem meló.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.27. 23:59:40

@sodalisO [eng]:
Ha ez sem, akkor marad a profilkép hackelés, bár nem tudom abban mennyire fog látszódni.
Digger meg ezután csak angolzászlós nőket tehet ki (mondjuk a királynőt :) ).

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:00:13

@sodalisO <3 [eng]: na a fene .....:-DDDDDDDDDDDDDDD

ffüttyfürütty 2013.12.28. 00:00:35

@Shanarey: (ne az ügyfelek előtt) :)
Tehát ez a kivételesen intelligens példány a Skóciában fellelhető összes bevándorló nyelvét eltanulta már, mivel a kezdő sitterek elhivatottságát mérjük fel vele. A skótkockás ruhatárát mellékeljük, mivel az eb sajnos nem időjárásálló, bárnemű nagyobb kutya felbukkanása esetén kéretik villámgyors mozdulattal hónaljba szorítani, mivel a méretéhez mérten a hangja és vakmerősége - a megszokottnak megfelelően - fordítottan arányos. Amennyiben Woofus McKiller elégedett lesz jutalmul a kezdő sitter a Sitteradatbázisban kap a neve mellé egy zöld gumicsontot. A zöld gumicsontok szorgalmas gyűjtésével lehet előrelépni a ranglétrán (több pénz, több szabi, kevesebb kutyagumi).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:00:51

@Shanarey(SCO):
Jó éjt, bár szintaktikai hibát vétettél ;)

@sodalisO <3 [eng]:
Szuper!
De mi az a <3 ? :D

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:01:54

@Kövérmadár [swe]:
ihun-é, jólesz, Don Kövérmadár?
:D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:01:58

@sodalisO <3 [eng]: picsába, akartam egy édi kis fekvő szivecskét betenni, erre átkódolja a buznyák....nem igazság!!!
/ Sodika duzzog........./

OM_Ancsa 2013.12.28. 00:03:46

@nyuszigonosz:
Nem szeretnénk senkit kihasználni, megkárosítani. Törvényes keretek között, szabályosan működik a DEKRA Akademie programja. Cégünk nem ma jött létre, történelme van.
A DEKRA 1925-ben Berlinben jött létre; hivatalos elnevezése „Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungsverein e.V.” („Német Gépjármű-ellenőrző Bejegyzett Egyesület").

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:05:32

@sodalisO [eng]:
Most már tökéletes, köszönöm!

@macamuca (IHUN):
Don Dévényi Tibibácsi!
A zárójelezés nem megfelelő, egyébiránt hibátlan! :)

@ffüttyfürütty:
Akarom mondani súlyosBodri...

nyuszigonosz 2013.12.28. 00:05:42

@ffüttyfürütty: Az új neve jobb. :-))
De a zokniszaggatónak és a szörszórónak is örülne, hidd el. :-))
Az én nagy kutyusom is örül, ha aprócinak hívom, vagy éppen koszfészeknek. :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:10:05

Bevallom, egyszer megpróbáltam svédebb lenni a svédeknél és felvenni a köpködős szokásaikat. Olyan jól sikerült, hogy arconköptem saját magam.
Azóta nem próbáltam meg beilleszkedni...

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:11:35

@nyuszigonosz: akinek van otthon kis vagy nagyállatja, az tudja, hogy a szeretet el tudja vinni a becézést a legidiótább végletekig.
Az én macskám example mindenre hallgat, pl. anyuci, szutyok, nucafucamuca, édöcapapicicunikája stb, nem fokozom....egyszer nyitva maradt a lakásajtó és épp szünetet tartottam nagytakarítás közben,/ amihez nekem elengedhetetlen a porszívót túlordító dobhártyaszaggató zene/ és kezemben az én bülbülmadarammal / lásd.Huba cica/ Michael Jacksonra táncoltunk, amikor a szomszéd bekukkantott az elószobaajtón, mi meg pörögtünk-forogtunk extázisban...... hát a szomszéd tekintetében minden benne volt !!!!! :-))))))))))))

SzZoole 2013.12.28. 00:11:35

@Shanarey(SCO): egy kerdes,Te mindig erted amikor a skotok beszelgetnek?Mert nekem van harom skot baratom,az egyikel siman tudok beszelgetni,de a masik kettot nagy odafigyelesel is csak felig ertem.A szuletett angol kolegamat meg kerdeztem hogy mindent ert e,de O is azt mondta hogy kb.a 80-90%-at erti csak,csak nem mer visszakerdezni

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:12:31

@Kövérmadár [swe]: Heheeee, cuki lehettél, leköpve önmagad által! :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:15:29

@Shanarey(SCO):
Te már képzeletben ki is váltál Nagy Britanniából? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:16:28

@sodalisO [eng]:
Á, gyorsan kompenzáltam és hajzselévé alakítottam :D

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:16:29

@DEKRA Akademie:
Ez mind nagyon szép.
Már csak azt kellene megtanulni, hogy hogyan lehet konkrét kérdésre konkrét, lényegretörő választ adni.
Mert megbocsáss, de az nagyon nem megy. A prospektusban megjelenő propagandaszöveg egy dolog, az érdeklődő egyén személyes kérdése és a rá adandó válasz, annak megfogalmazása egy másik dolog. És ez nem megy... nagyon nem.
Fentebbi kommentjeimből tán kiderül számodra, hogy a pártolók oldalán állok = jó lehetőségnek tartom azt, amit kínáltok.
DE ha kérdeznek, akkor válaszolni kell(ene), ráadásul érthetően.
(ha jól emlékszem, Babette kérdezte, hogy a magyar OKJ-s képesítést hogyan lehet honosítani, elfogadják-e: erre sem válaszoltál, pedig ez lényeges kérdés).
Az emberek gyanakvóak, nem véletlenül, így nem kell meglepődni, ha ennek megfelelőek a kérdések, sem pedig megneheztelni a kérdezőre = válaszolni kell, egyszerűen, érthetően, akkor megszűnik a gyanakvás. Ha nincs válasz, vagy prospektus-szöveg van, akkor nem szűnik meg...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:21:07

@sodalisO [eng]:
Na, mostmár Nóri is úgy röhög, hogy fáj a hasa és a torka :D

"az én bülbülmadaram"

Ezt mégis hogyan? És miért? És egyáltalán miez? :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:21:50

@Kövérmadár [swe]: úgyisköll, magyargyerök föltalálja magát iziben!! :-DDDD

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:22:50

@Kövérmadár [swe]:
kötschög klavi nem jeleníti meg a kapcsos zárójelet (minden ismert kombinációt próbáltam = tipp??, próbálom-javítom)

SúlyosBodrik :DDDD

@nyuszigonosz/D/:
"... a szörszórónak is örülne, "
Juteszembe, háthiszen a sajátgyártmányú szőrnövesztő elixírem nem csak nyuszinál okés, epilált ebnél is bevethető-felkenhető!!
@ffüttyfürütty: beszállhatnék a biznicedbe, kence-forgalmazóként??
:))

2013.12.28. 00:24:39

@Kövérmadár [swe]: @sodalisO [eng]: "az én bülbülmadaram"
Ezt mégis hogyan? És miért? És egyáltalán miez? :D

Ez teljesen normális viselkedés, csak nem azt akarod mondani hogy Muffin nem részesül ilyesmiben?? :)

(normális úgy, ha a szomszédok nem buktatnak le)

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:24:43

@sodalisO [eng]:
"nucafucamuca, "

enyém a megtiszteltés! :))))
(és már azt is tudom, miért csuklottam)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:26:32

@Kövérmadár [swe]: vájjááá, azt még nem is mondtam, hogy a cicám amúgy fiú lönne...vagyis volt, de már nem az, valahol a kettő között....viszont a nemi identitás tornasorában az utolsó, épp ezért próbálom, kárpótolni és minden széppel, jóval kényeztetem, főleg becézgetéssel és finom falatokkal, de mondom mindenre hallgat, mert nem a név a lényeg, hanem a hanglejtésem, meg a selypítés, ahogy gügyögök hozzá, az ominózus eset után a szomszéd azt mondta, azt hitte a tesóm kisfia van nálunk és ahhoz beszélek......hát nem!! A macskámmal buliztunk, ennyi, amúgy imád táncolni, csak ha sokat pörgünk elszédül ő is velem együtt. Mindenesetre imádom, meg hát persze ő is engem, tudja, hogy neki van a legfaszább és leghülyébb anyukája.:-DDD

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:26:43

@cougarcat:
"... csak nem azt akarod mondani hogy Muffin nem részesül ilyesmiben?? :)"

Ne feszegesd a kérdést, még a végén kirúg minket a nyuszi-simogató munkánkból (holnap kezdenék, tied a szerda).
:))

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:27:14

@macamuca (IHUN): Most látom csak, jééé, télleg!!!!!:-DDDD

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:31:24

@Kövérmadár [swe]:
jelentem, javítva!
:DD
(naná, hogy nem ott adja elő a kívánt jelet, ahol a klavi jelzi...)

nyuszigonosz 2013.12.28. 00:33:27

@macamuca (IHUN): Szörnövesztö elixir-ez mirejó???

Jóéjt, holnap is lesz nap.

2013.12.28. 00:33:58

@macamuca [IHUN]: Jó hogy szólsz, megfeledkeztem magamról! Majd mi bülbülmadarazunk, te szombaton, én meg szerdán! :))

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:36:30

@sodalisO [eng]:
esetleg te is beszállhatnál ffüttyfürütty biznicébe: petsittelést közvetítő vállalkozásba kezdett, én szőrnövekedést serkentő szérumot kotyvasztok dús bundára vágyóknak (kértem a felvételemet a cégbe, de még nem válaszolt), te meg rövidíthetnéd-ritkíthatnád.
Netán alapíthatnánk közösen egy külön céget??
:DDD
(aztán konferenciázhatnánk is, ott is előadhatnád a műsorodat! :)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:36:49

@macamuca (IHUN):
Magyar kiosztáson altgr+f és altgr+g elméletileg.
Svéd kiosztáson pedig altgr+8 és +9, de ez nem biztos, hogy segít :)

@cougarcat:
Dehogynem! De a bülbülmadár nagyon készen van! :D
Rendezzünk "Ki becézi érdekesebben a kedvencét?" versenyt? :)

@sodalisO [eng]:
Igen, ezzel Muffin is így van. Minél értelmetlenebbül gügyögünk, annál boldogabban rágogat :)

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:38:25

@nyuszigonosz/D/:
Hogy legyen szőr ott/annak, ahol/akinek nincs (bundás-bundára vágyó jószágok).
:)))

@cougarcat:
csak okosan!
:))

2013.12.28. 00:40:08

@Kövérmadár [swe]: A bülbülmadár különdijat érdemel, halálos! :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:42:39

@macamuca [IHUN]: Benne vagyok, trimmelés, fonás, vágás , szárítás, masnikötés, akárbármi style, nem gond!
Csak ne harapjanak meg közben, ennyi a kikötésem!! :-))
Szóval, vegyetek be feltétlen! :-DDD

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:43:23

@cougarcat:
hát még amikor dalra is fakad....
:)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:44:35

@sodalisO [eng]:
Hogy mondod selypítve, hogy bülbülmadár?
Büjbüjmadáj?

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:48:08

@sodalisO [eng]:
ffüttyfürütty a cégtulaj, ő dönt :))
Ha szóló marad, akkor a másik variáns.
Harapás: védelem ellene megoldható, de ha netán-tán mégis, akkor szakszerű ellátást nyújtok (fertőtlenítés, sebvarrás/kapcsozás, kötözés, oltás nem probléma). Megnyugodtál? :DDD

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:50:37

@sodalisO [eng]:
kééééész :DDD

Ha így szólsz majd a kliensekhez is, tuti, hogy nem harapni, hanem dorombolni fognak, még a vau-k is :DDD

2013.12.28. 00:50:45

@sodalisO [eng]: igen, édöcanabüjbüjmadaja!:-)))

:))))

@macamuca [IHUN]: Sodalis a Mester, tőle tanulhatjuk a szakmát!! :))

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:50:55

@macamuca [IHUN]: Hehe, kicsit ! De azt nem lehetne-e esetleg, hogy a nagyobb fogúakat te csinálnád? Majd segítek, a ketrecből , mondom mit-hogy csinálj! :-DD

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:52:28

@macamuca [IHUN]:
Azt képzeld el, amikor a gazdihoz is így szól :)

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:54:13

@sodalisO [eng]:
Hmmm... oké, bevállalom, így tuti, hogy kelendő lesz a szőrnövekedést serkentő elixír (elcseszett nyírások...) :DD
Mindent a bizniszért :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:55:21

@macamuca [IHUN]:
Közben rájöttem, hogy te nem is ihun, hanem otthun vagy :)

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:55:39

@Kövérmadár [swe]:
Kellenek a törzsvendégek + a kedvező hírverés :DDD

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 00:56:48

@cougarcat: hát na evvan, télleg jó vagyok becézésügyileg, és látnátok, eccerűen tuti, hogy imádja, mert laposra lecsapja a füleit és a szeme meg majd kifolyik a gyönyörűségtől, 3 m-esre nő a szemgolyója, szinte mosolyog.....vagy..csak lehet , hogy kiröhög, hogy mekkora egy marha vagyok?
..:-DDD

macamuca [IHUN] 2013.12.28. 00:57:37

Megyek, teljesen elfáradtam ebben a nagy cégalapítósdiban :))))
Jóccakát!
:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 00:58:57

@sodalisO [eng]:
Vedd fel telefonnal és tedd fel a youtube-ra! :)

@macamuca [IHUN]:
Jó éjt!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.12.28. 01:00:08

@macamuca [IHUN]: Szia, jó éjt, nekem is mennem kéne, mert -6:30-kor csörög a dög, de nem halad a filmletöltésem....lehet be kéne zárni egy 10 ablakot, akkor jobban haladna.:-))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.28. 01:01:28

Akkor térjen mindenki nyugovóra...

Jó éjt!

2013.12.28. 01:03:09

@sodalisO [eng]: Persze hogy imádja, ismerős a szitu! :))

@macamuca [IHUN]: Jóccakát, álmodj büjbüjmadarakkal :)

2013.12.28. 07:30:46

Úgy látom, hogy Európában az elöregedő társadalmak hatalmas nagy üzleti potenciált hordoznak. Lehet, hogy érdemes vállalkozóként is végiggondolni, hogy mik a lehetőségek. Gondolok pl. olyanra, hogy idősek szállítása vagy személyre szabott bevásárlás és házhoz szállítása.

tanato 2013.12.28. 09:59:55

@DEKRA Akademie: Jók az elképzeléseitek,csak én azért tamáskodom,mert a magyar ápolónői kar döntő többsége/tisztelet a kivételnek/csak a saját anyanyelvén képes kommunikálni,más nyelven nem/az orvosok közül is csak a fiatalabbja képes idegen nyelven elfogadható szinten kommunikálni/.

tanato 2013.12.28. 10:01:39

@Philosoraptor: Pontosan,itthon is sok cég szakosodott már ilyenre,de ezek bővülésének az idősek nagyon csekély fizetőképes kereslete szab gátat.

puhacica 2013.12.28. 10:06:26

@ffüttyfürütty: no problemo, utalhatod a fizum! :)

Shanarey 2013.12.28. 16:12:18

@Zoole:

Az igazi skótok angolját, kb 15%-ban értem. Röviden, pocsék ahogy beszélnek. Az átlag angol duma, az 70-90% ban működik nekem.
A szerencse az hogy a többség normális angolt beszél.

Shanarey 2013.12.28. 16:13:29

@Kövérmadár [swe]:

Nem, csak így pontosabb a helymeghatározás.

Shanarey 2013.12.28. 16:14:44

@Kövérmadár [swe]:

Engem nem zavar, de ha akarod kijavíthatod.
:-))

OM_Ancsa 2013.12.28. 16:36:01

@Zoole: Nem sablonszöveg, nem beetetés. Nem akarunk senkit átverni, megkárosítani. Cégünkent 1925-ben alapítottuk, azóta sikeresen fennáll működése.
Megint csak, egy facebook posztunkat tudom figyelmedbe ajánlani.

KITÖRNI, VÁLTOZTATNI TUDNI KELL!
Minden eredmény, siker, áldozatokkal jár, de ha tudjuk miért csináljuk, akkor igazán megéri. Látni kell a célt, a miértet!
A DEKRA Akademie ingyenes képzése egy lehetőség. Valóban nem könnyű munka mellett heti két nap tanulni. Lavírozni a család, a munka, és a képzés között nem egyszerű! Nem ígérünk kolbászból kerítést!
Tanulást, nyelvismeretet, magas elvárásokat, kitartást, és biztos állást! Igen, ezeket adjuk. Olyan kézzelfogható tudást, amit senki nem vehet el szakembereinktől. Perspektívát, amit itthoni gazdasági lehetőségek nem tesznek lehetővé.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.28. 16:49:50

@DEKRA Akademie: "Cégünkent 1925-ben alapítottuk, azóta sikeresen fennáll működése"

ezt a mondatot fogalmazzátok át, mert ez így, ebben a formában nem igaz, és ebből még probléma is lehet.

2013.12.28. 17:03:06

@tanato: Pedig évente emelik a nyugdíjakat. Nah jó, de csak a választások miatt, az adózók kárára.... :)

SzZoole 2013.12.28. 17:05:36

@Shanarey(SCO): kepzeld el a felesegemnek van egy skot munkatarsa,egy jo parszor mar beszelgettem vele,de olyan volt teljesen mintha Donald kacsaval beszelgettem volna:)))

SzZoole 2013.12.28. 17:34:27

@DEKRA Akademie: tudjatok hogy mit jelent ez a mondat?"PERSONA NON GRATA"
Es En ezzel lezartnak tekintem az egeszet es meg finom is voltam.

Latcho Rom 2013.12.28. 17:44:18

Ez a hataratkelo megerdemelne egy kulon posztot, HA..probald megtalalni, talan memphisben nyomja megint?

ESzembe nem jutna ha itt nyomna a bluesfesten hogy kelet-europai, magyar, olyan piszok jo :) Igen, mosogatott is az almaiert.

Itt van nektek Little fucking G :))

index.hu/video/2013/12/28/little_g_weevil_1/

Latcho Rom 2013.12.28. 17:47:43

@shakti_rom: irtam neki a facebookon, birminghemben jatszik ma este :)

Hannah Malteser 2013.12.28. 21:25:07

Sziasztok,

kicsit késön vettem észer a cikket. Én most végzek Németországbab egy segédápolói tanfolyamot geriátriai "extrával". Minden németül vagy ugyebár. 3 hónap elmélet és 3 hónap gyakorlat- blokkokban, azaz fölváltva.

A tanfolyamon sok használható dolgot tanulunk, csak a legnagyobb baj, hogy használni nem nagyon használhatjuk a gyakorlatban. Az osztályunkon 40 többségében demens idös ember van. A munkatársak 80%-a nem német. Az idö kevés, a munka sok. Ezt így gyakornokként is meg tudom állapítani. Ahogy egyesek a gondozottakkal bánnak - hát az szégyentelenség. Heccelik öket, megalázzák, söt volt akit eröszakkal mosdattak meg vagy tömték bele az ételt. :( Persze én csak gyakorlaton vagyok, nekem "nem lehet ott szavam", mert akkor a jegyem bánja, ennek ellenére próbálom tompítani a brutalitást... már ha lehet ilyet mondani. Egy "aggresszív" gondozottat pl. én egyedül megfürdettem és felöltöztettem, mindezt anélkül, hogy engem megrúgott, megharapott vagy megszidott volna, a végén megsimogatta az arcom, s elakadozó hangon mondta: te kedves vagy. Késöbb a férje odajött hozzám, a csendespihenö alatt, s személyesen megköszönte, hogy foglalkozok a feleségéve. (hogy honnan tudta???) Egy másik hozzátartozó csokoládét hozott nekem karácsonyra... stb. stb. pedig csak 2 hete csinálom a gyakorlatot. De a munkatársak között már megy a pusmogás, s az egyik fönövér megelégelte a helyzetet, s szenteste elött rámförmedt, hogy mi az hogy egy gondozottat nem fürdettem le? Ja, hogy méltányoltam a kérését, hogy fordrásznál volt, s most inkább nem szeretne? A válasza kijózanított: erre nincsen idö, s nem kell kérdezni, csinálni kell, ha akarja, ha nem. Meg így most nekik csináltam plusz munkát. (plusz munka: hogy gyakornokként fizu nélkül naponta ledolgozok 8 órát, meg megcsinálom amit kérnek, csak emberségesebben. Ja és elviselem, hogy ez egyeseknek nem tetszik)

Igen, munkaerö hiány van, persze. Kapsz 1300 euro nettot (nyugaton), 10 nap 8 óra munka utána egy szabad. (szerencsés esetben). Hiába tudok vérnyomás és vércukrot mérni stb. Cserélhetem a pelenkákat.... s persze az se mindegy, hogy mennyi gumikesztyüt használ az ember.... mert mindennel spórolni kell. Nálam akkor szakadt el a cérna, amikor az egyik kedves munkatárs- nem német- elkapott a folyosón, s mondta segítsek neki. Mondom, nincsen nálam kesztyü. Mondja, az nem baj segitsek. De mondom baj, mert a gondozott fertözö beteg, mondta is a mult héten az egyik kollegina, de mivel késön szólt nekem( ugye semmit el nem árulnak a tapasztalatlan gyakornoknak) ... egyszerü pohár stb. cserénél nem húztam kesztyüt, beteg is lettem két nap múlva. Erre dühösen válaszolta, most gyakorolni jöttél vagy minek? Persze a kötelezö oltásokat sem finanszirozták a gyakornoknak, mert hogy én "csak" egy -egy hónapig leszek ott. Az már más téma, hogy egy nap, óra vagy pillanat alatt is össze lehet szedni valami jó kis fertözést....

Persze akad ellenpélda is, emberséges, türelmes, jószívü ápoló is. De most kérdem én: van 3 órád arra, hogy 11 embert megmosdass, fölöltöztess, megetess, meg a szobáját elrendezd. S akik a nagy ápolási pénzeket bekaszírozzák, azok csodálkoznak azon, hogy kevés az ember. :(

Herr Géza 2013.12.29. 20:07:24

@nyuszigonosz/D/: Pajtások! Ki a túró beszél N.o.-ban nettó fizuról ??? Mivel az adóosztályok és a kb. 1200 különbözö adócsökkentö paraméter mellett nincs két ember, akinek a fillérre ugyanannyi bruttóból ugyanannyi nettó marad, teljesen komolytalan fizut így megadni. Német munkáltatótól nem is fogsz ilyet hallani az életben. A másik: szakápoló nettó 3500 € fizuval ? Na ne már !! Az böszen több, mint 5400 bruttót jelent még a III. adóosztály mellett is. A szakápolók átlag (!!) bruttója (!!) tartománytól függöen 1600-2200 € között van. Ez persze normál munkaidövel értendö, de több, mint kétszeresét három müszakban, túlórázva sem fog senki keresni... (A pénz, föleg az állami-önkormányzati szektorban itt sem a fán terem...)

nyuszigonosz 2013.12.29. 20:16:43

@Herr Géza: Írtam én, hogy kórház, tartomány, ledolgolzott évek és szak képzés meg szolgálati órák-napok függö.

Amúgy a 3.500 € nettó fizetésü hölgy személyes ismerösöm: szakapolónö - mütö asszisztens ( OP Schwester ), egy katonai kórházban. Igaz, sok évtized ledolgozott munkával. röviddel a nyugdíjazása elött.

Herr Géza 2013.12.29. 20:24:44

@DEKRA Akademie: Hadd lássunk már néhány olyan valós személyt, aki végigcsinálta ezt a bulit! A DEKRA tudtommal nem jótékonysági intézmény, bazi sokat kell keresni az illetön, hogy még lakást is béreljenek neki. Az akkor is önálló üzleti tevékenység, ha az illetö egy az egyben bérli a kéglit a DEKRA-tól. Az ügyintézés átvállalása is profi PR fogás. Évente érkezik az országba pár tízezer potenciális munkavállaló, érdekes, de a "22-es csapdáját" mind meg tudja oldani...

Herr Géza 2013.12.29. 20:32:59

@nyuszigonosz/D/: Hát úgy más (söt, nagyon más: pl. katonai kórház). Én sem tagadom, hogy elö-elöfordul ilyen is, de nem ez a jellemzö. Söt, kezdöként még a DEKRA által írt 1500 nettó (itt mindig égnek áll a hajam szála is) sem általános (ld. pl. Hannah Malteser posztját). Pláne a Vöröskereszt nem a fizetési listák csúcsa.
Szóval nekem veszélyesen parasztvakítós PR dolog ez az egész: hogyan adjunk el egy jó drága képzést....

Herr Géza 2013.12.29. 20:39:32

@Herr Géza: @nyuszigonosz/D/: Jaj, most láttam, hogy a "referencia" kérdését illetöen egy húron pendülünk. Semmi reakció ? :-))

nyuszigonosz 2013.12.29. 20:47:37

@Herr Géza: Különösen sok választ kaptam én a nem feltett kérdéseimre, szóval reklám maszlag az jött, kéretlenül.
A konkrét kérdésre nem jött válasz. :-))

Hát a Vöröskereszt és hasonlók, - mert a Johannitereknél is dolgozik ismerösöm, szakápolónö szintén teljes munkaidöben, ö sem a fizetések csúcsát kapja, nagyon nem azt - azok nem szeretnek nagyon fizetni.

Mimille 2014.01.04. 17:37:39

Valóban keresik a szakápolókat Németországban, olyannyira, hogy az Arbeitsamt ki is fizeti a képzést, sőt még ösztöndíjat is ad a képzés idejére. Persze ehhez az kell, hogy a delikvens már használható nyelvtudással érkezzen Németországba.

Marian Talpmaszzazs 2018.03.08. 15:38:24

@OM_Ancsa: engem érdekel mert nem elég 2ev?,és oreggondpzonak minek ennyi?robixxx7@gmail.com

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása