oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 11. 06:47,  Semmi vesztenivalóm nem volt 228 komment

2013. december 11. 06:47 Határátkelő

Semmi vesztenivalóm nem volt

Nem csak munkával, és tanulással, de önkéntesként is ki lehet jutni külföldre, bár kétségkívül, erről ritkábban szól a fáma. Bálint viszont – miután három hónapig nem talált munkát Magyarországon – úgy döntött, megpróbálja. Így került ki Katalóniába, ahol mostanában ér véget az önkéntes ideje, de már nagyban keres munkát, hogy ott maradhasson. Mai beszámolója az önkéntességről és a spanyolországi (na jó: katalóniai) életről szól. (A képeket köszönöm!)

Stoppolunk.jpgCatalunyát felfedező utazásunk egyik pillanatképe. Közel ezer km-t tettünk meg pár nap alatt.

„Már évek óta foglalkoztatott a gondolat, hogy külföldön szeretnék dolgozni, ám megfelelő kezdőtőke hiányában ez egyre csak csúszott. Aztán bejött a krach, a nullára kerültem (vagy tán még lejjebb) s mikor szembesültem a ténnyel, otthon már semmi jövőképem nincs, boldogan írtam meg motivációs levelem és önéletrajzom az önkéntes munkára. Persze szerencse is kellett hozzá – vagy leginkább csak az.

A kezdet memoárja – avagy márciusig

Nekem otthon csodás életem volt. Mivel sosem éreztem büdösnek semmilyen munkát, így nem derogált, ha éppen a pénztárba kellett ülnöm egy nagyáruházban, vagy egy kenyéripari cég zsemlemorzsa-gyártó-szalagmunkásaként csurrant csak valami, amolyan diákmunka szerűen. Vérbeli buzgómócsing felfogásomhoz híven mindent ki akarok próbálni, ami tetszik, illetve amit éppen lehet.

Így aztán persze voltak nagyon jó munkáim is. A kezdetben csak törzshelyemül szolgáló kávézóban végül a pult mögött állva folytattam a beszélgetést a régi arcokkal, a tulajdonosváltáskor is sikerült azonnal elhelyezkednem egy teaházba és a főnökeim sem szóltak, ha éppen színházi előadásom, rádiós vagy tévés műsorom, netán egy nyári fesztiválon való ügyelői munkám miatt nem tudtam az egységben lenni.

Aztán tavaly novemberben megszűnt a teaházas munkám és az idilli életem egyik pillanatról a másikra szertefoszlott, padlóra kerültem. Megtakarításom persze nem volt: ami a kötelező kiadásokon felül maradt, rendszerint valamelyik fapados járatra foglalt jegyre és Európa felfedezésére ment el.

„Túlképzett, túl fiatal, túl tapasztalt"

Így hát jobb híján ezerrel munka után kezdtem kutatni. Jártam is sorra az állásinterjúkat, kezdetben csak a vendéglátásban, aztán (már minden mindegy alapon) takarítói állástól kezdve a gyári munkásig mindenre.

Ám amikor már vagy az ötvenedik helyen kaptam magyarázatként a „túlképzett, túl fiatal, túl tapasztalt, önnek ez a munka nem megfelelő – ebben semmi kreativitást nem találna" válaszokat, huszonhárom évesen azt éreztem, hogy Magyarországon semmilyen jövőképem nincs.

Ahová felvettek volna, a fizetés nem fedezte volna a rezsimet sem – bocs, de 5 éves szakmai tapasztalattal ne kelljen már a fővárosban kevesebbért dolgoznom, mint a teszkós diák órabérem fele Fehérváron.

Kezdtem feladni. Pontosabban: feladtam. A három hónapnyi teljes kilátástalanság tökéletesen felemésztett, egyszerűen el sem tudtam képzelni, hogyan tovább. Totális depresszió a köbön.

Aztán jött a megváltó sorsfordító.

Engem Vár Spanyolország – avagy EVS vagy mi a szösz

Január 29, éjjel fél 12. Izgatottan – mint addig általában - léptem be email rendszerembe, hogy valami biztató visszajelzést remélve legyen értelme délelőttönként kikelni az ágyból. A személyes és reklámüzenetek között viszont mindössze egy levél váltott ki bennem némi reményt: „9 hónapnyi EVS önkéntes tevékenység Manresában, Spanyolországban, ifjúsági szekció, jelentkezési határidő január 31."

Az, hogy önkénteskedni jó dolog, már idejekorán megtapasztaltam: 14 éves korom óta mindig is szakítottam időt a társadalom közös érdekeit szolgáló időtöltésre, így rendszeresen vettem részt a Vöröskereszt és több székesfehérvári egyesület tevékenységében. Mivel vesztenivalóm januárra már semmi sem volt, ráadásul a munkanélküliségnél és az önállóságom feladásánál minden jobb, azonnal nekiálltam az önéletrajz és a motivációs levél megírásának.

Manresa.jpgManresa - lakhelyem egyik arca

Normál esetben a 18 és 30 év közötti önkénteskedni vágyók az European Commission oldalon tudnak a projektekről olvasni és pályázni. Ez elég hosszú folyamat, általában egy év mire valaki a célországba kijut, és szükség van egy magyar delegáló szervezet re is (pl. Artemisszió Alapítvány vagy Messzelátó Egyesület – ez utóbbi oldalon egyébként nagyon sok infót olvasható az EVS (European Voluntary Service) szolgálatról, az EVS-önkéntesek Facebook-oldala pedig folyamatosan publikálja a jobbnál jobb lehetőségeket).

Nekem szerencsém volt, last minute-s önkéntes vagyok, azaz a hagyományos procedúránál jóval kevesebb időt vett igénybe a munkába állás, ugyanis egy, már megnyert pályázatból kihátráló lány helyére kerestek valakit. Így a február eleji visszaigazolás után egy hónappal már a barcelonai járaton ülve vágtam bele a nagy spanyol életérzésbe.

Nekem a Costa Brava a Riviéra – avagy Benvinguts a Catalunya

Nem mondom, hogy nincs rutinom a külföldi légkörben, szerencsére jó pár országba eljutottam már, ám amikor az ember tudja, hogy nem fog legjobb esetben is két hét múlva hazamenni, minden totál más és már az első pillanattól kezdve megjelenik a kultúrsokk.

Ráadásul az sem könnyítette meg a helyzetet, hogy katalán nyelvterületre érkeztem - mondjuk nyelvtudás híján ez akár tökmindegy is lehetne -, de az, hogy a reptérről kiérve sehol egy angol vagy spanyol nyelvű kiírást nem találni, kicsit félelmetes. (Ennek okát ArtBrigitta korábban már megfogalmazta, mint ahogy azt is, miben különbözik a katalán a spanyoltól – már ha van olyan.)

A beilleszkedést nagyban segítette, hogy a lakásban (amiért természetesen nem kell fizetni, ugyanúgy, mint a teljes rezsit is az Unió állja) volt két magyar önkéntes is a portugál és angol lakókon kívül.

Catalunya_prezentacio.jpgA málagai képzésen résztvevő önkéntesekkel rövid színdarabban mutattuk be, milyennek látjuk Catalunyát.

Manresa egy pici, hetvenezres város Catalunya kellős közepén, egy órányira Barcelonától – a helyiek a katalán fővárosnak tartják -, ám sok meglepetést nem tartogat: a gótikus belvárosát imádom, de ebben kábé ki is merül minden.

Amit nagyon élvezek, hogy folyamatosan van élet a Passeig-on (a magyar Andrássy úthoz hasonlítanám leginkább) és a belváros sikátoraiban, akár hajnali kettőkor is. A katalánok messze híresek a fesztiváláradatukról, minden hétre jut belőle a március-október közötti időszakban, ám azért télen sem kell két-három hétnél többet várni egy nagyobb rendezvényre.

Éppen ezért furcsállom, hogy az itt élők számára ismeretlen fogalom a bulizás. Akárhányszor egy diszkóban vagy koncerten találom magam, az az érzésem, hogy valami alvós partiba csöppentem, s bár a rumbával és a flamencóval legalább egy andalúz szintjén állnak, minden más zenei alapra csak alig észrevehetően lötyögnek, ha éppen sikerül rákapniuk a ritmusra.

Hola, que hace? - avagy az önkéntes életem

Az, hogy ki milyen indíttatásból jelentkezik önkéntesnek egy másik országba, teljesen egyénfüggő. Van, aki a családja elől menekül, van, akit a nyelvtanulás vonz – ami valljuk be, a nyelvi környezet miatt a legjobb lehetőség, sőt, még nyelvtanárt is adnak mellénk -, s van, aki csak szimplán nem lát jövőt a saját országában és az új élet első lépcsőfokaként tekint az itt töltött időre.

Az élet majd minden területét lefedő EVS lehetőségek várnak ránk (ifjúság, média, színház, kertészkedés, nyelvoktatás, ...), és a munkaidőbe sem halt még bele senki. Ugyan van egy-két kivétel, de rendszerint a napi 2-4 óra munkaidő a megszokott, emellett nem sok kötelező elemmel nyirbálják meg a napjainkat.

Én egy marokkói fiatalokat felkaroló szervezetnél kezdtem, ám nem sok örömömet leletem az ott eltöltött fél évben. A srácoknak, annak ellenére, hogy a lehető legszínesebb programokkal és tevékenységekkel próbáltuk elősegíteni a beintegrálódásukat, eszük ágában sincs nyitni nemhogy a katalánok, de az égadta egy világon senki felé – kivételek persze vannak: a harmincból kettő...

Hiába a főzőtanfolyam, a fotós, grafikus, filmes szakkörök, a városi kalandjátékok, a közös WII-zések, pingpongozások, focizások, mindig éreztették, hogy egy bevándorló vagyok, aki náluk nem rúghat labdába (vicces, amikor ezt egy ugyanúgy bevándorló vágja a fejedhez). Így szeptemberben egy, a megélhetésükkel küzdő családok 7-12 éves gyermekeire specializálódott szervezethez kértem át magam.

És akikkel működik a dolog

Ég és föld a két világ: a mindenre nyitott fiatalokkal nagyon könnyen megtaláltam a közös hangot! Közösen készülünk a fesztiválokra, ünnepekre és írjuk meg a leckét. Mellesleg ez a legviccesebb része a munkámnak: míg a matek és angol házikban nem sok akadályt látok, sokszor a katalán feladatok kifognak rajtam is.

Ugyan járhatnék ingyenes nyelvi kurzusra a spanyol mellett, ám két hiányzás után ki kell fizetni a teljes összeget, nekem meg mindig úgy jött ki a lépés, hogy az egy-egy hónapos intenzív tanfolyamok idejére vendégeim jöttek vagy elutaztam...

Így ugye amikor arra kérnek, segítsek már kiszűrni a szöveg lényegét, csak a vastagra szedett bekezdések jelentenek némi segítséget, na meg az innen-onnan felszedett minimális tudás.

Centre_Obert.jpgA jelenlegi munkahelyem „nagy gyerekei"

Az önkéntes tevékenységet a lakáson és a tanfolyamon felül természetesen némi anyagi juttatással is honorálják. Ez minden országban más, mi itt 285€-t kapunk egy hónapra, ebből kell fedeznünk az étkezésünk és minden egyéb kiadásunk.

Nem mondom, hogy lehetetlen feladat, magyarként megtanultam bűvészkedni a fizetéssel, ám azt felelőtlen lenne kijelenteni, hogy jaj de jól ki lehet jönni belőle. Mondjuk az egész nem is erről szól, s míg telik arra, hogy éljünk is, nem panaszkodunk. Mert persze amit lehet, megélünk!

Monitril_de_Montserrat.jpgAz 1260 m magas Montserrat-hegység egyetlen faluja, ahol a Fekete Madonnához évente közel négymillióan zarándokolnak el.

Vamos! - avagy az önkéntes életen túl

A nyár végére nem csak a munkám, a lakótársaim is lecserélődtek, jelen pillanatban nyolcan élünk egy fedél alatt. Annak, hogy együtt laknak németek, albánok, szerbek, angolok, törökök és magyarok, előnye is és hátránya is bőven akad.

Számomra mindenképpen pozitív, hogy nemcsak a spanyol és katalán kultúrát ismertem meg, hanem a lakótársaimét is. Persze hülyeség lenne kijelenteni, hogy minden szép és happy, de az tény: amióta egyedül vagyok magyar, sokkal jobban érzem magam (az okokat hagyjuk, olyan sokszor körbe lett már rágva ez a csont, hogy sok újdonsággal nem tudnék szolgálni, meg nem is kívánom erre kihegyezni a sztorit).

Minden lehetőséget megragadunk arra, hogy az üresjáratokat tartalommal töltsük meg. Kihasználva a környék rengeteg fesztiválját, Barcelona és Sitges közelségét, az esetek nagy részében a hétvégéink házon kívül telnek.

Sitges.jpgSitges a barcelonai térség gyöngyszeme, a legszebb tengerparti város a környéken!

Nyáron kisebb csoportokba vergődve jártuk be a térséget stoppolva, vagy az olcsóbb vásárlási lehetőségek miatt (főleg alkohol és dohánytermék) Andorrát. A szezonban nem ritka, hogy hátizsákos fiatalok a tengerpartot használják hotelnek, így mi is számos éjszakát tudhatunk magunknak az idilli környezetben.

Legalább hússzor kapaszkodtam fel a Montserratra (a Fekete Madonna és a nagyon különleges sziklaformák miatt érdemes eljönni ide, ha már valaki Barcelonában nyaral), szinte az összes környékbeli Festa Majoron részt vettem (ez olyan, mint nálunk a május elseje, csak itt minden faluban/városban a védőszentje neve napján tartják az ünnepséget), jóízűeket falatoztam a Garaff Nemzeti Park valamelyik szikláján a tenger morajlását hallgatva.

Festa_major.jpgA katalánok castells-e olyan, mint az andalúzok bikafuttatása. Nincs ünnep embertorony nélkül.

Hogy az Európai Unió is támogassa az országismeretet, két képzésen kell részt vennünk, ami jó esetben elég messze esik a lakhelyünktől. Így jutottam el Asturiasba, ahol hatalmas élmény volt életemben először látni az óceánt Gijonnál, majd a nyár közepén Andalúziába, Málaga mellé. A képzésekre ráhúzva pár napot a környéket bejárva érezhető a legjobban: a provinciák tényleg külön országot, kultúrát takarnak!

Hasta luego! – avagy mi lesz velem?

Na, ez az – a jó ég tudja. December elején lejár a projektem, így jelen pillanatban ezerrel keresek magamnak munkát itt, mert haza egyelőre nem szívesen költöznék vissza.

Ugyan nekünk egészen más körülmények között telnek a napjaink, mint akik itt „rendes" munkával „rendes" fizetést keresnek, ám azt látom, hogy még mindig könnyebben lépnek egyről a kettőre, mint odahaza. Számomra hatalmas arculcsapás volt az egy évvel ezelőtti időszak – és ugyanabba visszatérni, hát köszi, inkább nem!

Nem ragaszkodom foggal-körömmel Manresához - bár kétségkívül nagy segítség, hogy egy-két hónapot még maradhatok a lakásban -, mint ahogy a térséghez és az országhoz sem. Szeretnék minél több helyet felfedezni, s mivel ismételten semmi veszteni valóm nincs, nem kizárt, hogy pár hónap múlva egy teljesen más világról írok majd.

Addig meg, ha valakit bővebben érdekel az önkéntesség vagy akár a térség, kommentekben kérdezzen bátran!"

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: önkéntesség Spanyolország Katalónia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr235683593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

33621 2013.12.11. 07:00:42

Ki korán kel első lesz!

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2013.12.11. 07:04:09

@33621: Korán? Itt már ebéd utáni szieszta van! :-)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.11. 07:26:43

Cigány kamaszoknak való élet, de a leírás jó.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 07:32:49

Mindenki azt csinal, amit akar, de azert csak meg kell kerdeznem: komolyan elkezdjuk ezt az "elsozest"?

Aki a legtobbszor lesz "elso" a honapban, kap ajandekot HAtol?

A posztrol:
Tul hosszu igy ehgyomorra, nem volt idom / turelmem vegigolvasni. Mar van kerdeskezdemenyem...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 07:35:12

Hajra, bar a spanyol kollegak (az osszes) azt mondta, hogy az a nem spanyol aki talal munkat az csal valamit :)
10 eves szakmai tapasztalattal rendelkezo mernokoknek olyan szerzodeseket kinalnak, hogy harom honap probamunka INGYEN, aztan eldonti a ceg, hogy alkalmaz vagy-e a poziciora...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.11. 07:41:22

Amellett, hogy tetszik a fiatalember bátorsága és ha hozzámvágnának egy önkéntes munkát Spanyolországban, én is boldogan mennék ,de a poszt első részét nem igazán értem.

Ami munkákat felsorolt, mind képzetlen munkaerővel is betölthető helyek voltak. Aztán írja, hogy később azzal hajtották el több helyről, hogy túlképzett. Mégis, milyen végzettséggel nem talált munkát? És három hónap álláskeresés? Végzettséggel sem sok ám ez, jó, lehet hogy valamelyik kockafej végzettséggel egy hét is elég, de sokkal több olyan szakma van, ahol az átlagos álláskeresési idő ennek két-háromszorosa.

Eino81 2013.12.11. 07:49:19

Az önkéntesség is jó, ha az ember valahol el akarja kezdeni, én Belgiumban vagy Hollandiában szerettem volna magam kipróbálni, majdnem sikerült. Nagyon nehéz néha bekerülni ez EU-s önkéntességi programba, és az a gáz, ha tudod, hogy a majd 150 jelentkező közül te voltál az 5. legjobb, de sajnos csak 3-at vesznek fel... Szívás. Na ezért nem vagyok most ott :)

Link elek 2013.12.11. 08:38:13

poszt:
Neked sajat vallalkozast kene alapitanod.
kb. barhol a vilagban. Egy olyan vendeglato egyseget, amilyenbe te jartal/jarsz szivesen.

Len.Mag 2013.12.11. 08:45:21

Na, már pont annak a gyanúmnak akartam hangot adni, hogy a mai poszt láthatatlan, kivéve néhány kiváltságos számára. Feltűnt, hogy csak én hiányoltam :)

Ez mitől lehet, hogy feljövök az oldalra, a tegnapi látszik az első bejegyzésnek, és ez frissítésre is így marad? Aztán oda belépek, vissza, és ... tádám! szerdai poszt.

Hál'Istennek, akkor most el is olvasom.

Határátkelő 2013.12.11. 08:51:50

@Len.Mag: Alighanem a te gépedben volt a hiba. De azért kedves, hogy így aggódsz. :))) Tényleg...

Len.Mag 2013.12.11. 09:13:11

@Határátkelő: Na igen. Általában ez a helyes végkövetkeztetés: a hiba az én készülékemben van :))

@Kövérmadár: Azoknak, akik olyan ügyesek, hogy megtalálják! :)

Na amúgy a poszt: nekem nagyon tetszett! Jó kis kalandos élet, ha most lennék a 20-as éveim elején, én is ilyesmibe vágnék :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 09:19:39

@Határátkelő: Nem volt egyeduli @Len.Mag: problemaja. A reggeli hozzaszolasom utan en sem lattam a posztot jo ideig, utana meg eljottem dolgozni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 09:29:43

@Len.Mag: Hogy klasszikust idezzek az IT Crowd-bol, "Have you tried turning it off and on again?".

edina. 2013.12.11. 09:34:39

nagyon jo!! en is sokszor kacsintgattam az evs fele, de vegul nem veluk kezdtem el onkenteskedni. ez egy nagyon jo pelda lehet fiataloknak, akik ki szeretnenek kikoltozni es nem mosogatassal kezdeni. hajra, remelem talalsz munkat , ha nem is Kataloniaba, de valahol a messzesegben :)

Herr Géza 2013.12.11. 09:42:24

Na szóval....
(csak, hogy formabontó legyek egy alkalomra kölcsönvenném @Diggerdriver barátunk szlogenjét, remélem nem gond..)
Maradjunk annyiban, hogy ez nem más, mint fizetett üttörö- (bocs: cserkész)tábor kicsit korosabb fiataloknak. Nem mellesleg a havi 285.-€, plusz a szállás alaphangon napi 10.-€-val számolva is már lényegesen több, mint a magyar minimálbér (most ne jöjjön senki azzal, hogy de mennyibe kerül a kenyér Katalóniában) és a nyugat-európai gyengébb órabéreket is üti a napi 2-4 órai "munkával". Még jó, hogy a poszter nem kezdett el sírni, hogy "hú de szar a szállás, stb." Azért a "vannak, akik "rendes" munkával "rendes" fizetést keresnek szösszenetböl az idézöjeleket nyugodtan ki lehetett volna hagyni. És nagyon remélem, hogy a hasonszörü fiatalok nem fognak egy ilyen "projekt" után otthon kétpofára fröcskölni, hogy hú de szar az a velejéig romlott, kizsákmányoló EU nekünk...
Nem a posztert akarom b@sztatni, nyilván én is buktam volna egy ilyen bulira annak idején, ha lett volna... De a "munka" szót ebben az összefüggésben messziröl kerüljük, ha lehet....

Len.Mag 2013.12.11. 09:45:59

@Mr. Long [expert .... szakerto]: :)) Nem láttam. Olyasmi, mint az Office volt?
Ilyeneket nem nézek. Majd ha nem irodai melót fogok végezni. A szüleim sem nevettek a Pénznyelő c. filmen (emlékszik rá vki?) 20 évnyi építkezés közepén, és a házas barátaim sem tartják szellemesnek mondjuk a Mr. & Mrs. Smith-t. Vajon miért? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 09:46:47

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Jol ertem, hogy Angliaban csak akkor kell dolgozni menni, ha nincs uj poszt?
Wow!!!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 09:48:00

@Len.Mag:
Mert nem elvezik az eletuket vagy nincs onironiajuk ;)
Nekem mindket film tetszett! :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 09:49:09

@Herr Géza: A kovetkezo erv mellette meg az lesz, hogy milyen jol mutat az oneletrajzban.
Pont hetvegen beszelgettem asszonnyal az erasmus program "elonyeirol". Mindenki azzal jon, hogy milyen jol mutat az oneletrajzban, csak azt nem tudjuk miert. Sok baratom, haverom volt kint es kb egyrol tudom, hogy tanult is valamit, a tobbi csak bulizott (lasd a blog kedvenc Ironojenek, kalandos tortenetet:) ). Kb az onkenteskedes (az ilyen jellegu) ugyan ez. Az megint mas kategoria, ha hetvegen, munka utan onkenteskedik az ember egy alapitvanynal, stb, azt a csaladban tobben is csinaltak/csinaljak. Ez csak a "fizetett" bulizas egy masik orszagban.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 09:51:22

@Len.Mag: Szerintem kis kellemes sorozat, az elso ket evadot lattam belole.

@Kövérmadár: Barcsak :D Utkozben nem neztem, hogy latom-e a posztot... :) Oszt' feletek van mar ho? Itt ma reggel egesz hideg volt, majdnem pulcsit is vettem a szovetkabat ala :)

Len.Mag 2013.12.11. 10:04:46

@Kövérmadár: Igen, az önirónia arra kiváló, hogy magadon vagy a saját helyzeteden is tudsz nevetni. De ez egy napra elég, amikor befejezem a munkát, akkor nem folytatom sorozatnézéssel. Inkább olyasmit csinálok vagy nézek, ami más. A lényeg a változatosság. :)

Herr Géza 2013.12.11. 10:05:08

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Az azért még megütött rendesen, hogy a nyelvtanulási lehetöséget nem sikerült kihasználni, mert bokros teendöi (ld. pl. alkohol- és cigarettabeszerzés Andorrában) közepette "lehetetlen" volt idöt szakítani rá. Így viszont nyelvtudás nélkül szervezi a "jobbnál jobb" programokat, segít a házi feladatot megcsinálni (!!) a helyi fiatalok számára, akikkel "hamar megtalálta a közös hangot". Vajon milyen nyelven beszélt az a közös "hang" ??

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 10:15:39

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Itt mar el is olvadt a hetfoi tobb centis ho :)

@Len.Mag:
Ez is igaz, en sem neznek gepipari sorozatot otthon...

@Herr Géza:
Az ittas emberek mindig megertik egymast ;)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 10:20:42

@Herr Géza: :) Most mi a bajod, mindenkinek mas a preferencia sorrendje. Kulonben meg volt erasmuson olyan csaj, aki a helyi nyelvet sem ismerte, angolul sem tudott, megis a neger sracok egyik kedvence volt :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 10:22:25

@Kövérmadár: "Ez is igaz, en sem neznek gepipari sorozatot otthon..." Pedig, ha tudnad milyen izgalmas volt a "CNC-sek" 4. evadanak tegnapi resze! :DDDDDD

Evain 2013.12.11. 10:25:34

@Kövérmadár: pedig én szoktam irodás sitcomokat nézni. Pl Better off Ted. Szénné röhögöm az agyam a Veridian Dynamics hirdetéseken. :D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.11. 10:27:25

@Len.Mag:

A mai cikk bizalmas infókat tartalmaz, így sajnos számodra nem hozzáférhető. A kellemetlenségért elnézésedet kérjük. Fontold meg, hogy belépj-e a VIP Klubba, s akkor te is hozzá fogsz majd férni a bizalmas cikkekhez. A tagságot most érdemes kiváltani, december 31-ig akciósan csak évi 999 euróért a tiéd lehet, az év más szakaszaiban ez 1499 euró. A tagsági díjat a maxval1967@gmail.com PayPal felhasználói fiókra kell utalni.

Határátkelő 2013.12.11. 10:30:05

@diggerdriver: Igen, köszi. Jelentkezem mielőtt kimenne.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 10:30:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Western Unionos fizetes nem megy feled? Vagy az csak Nyugaton van?

Len.Mag 2013.12.11. 10:31:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Lehagytad a vigyori jelet. :)
Meg hogy ha MOST fizetek elő, akkor kapok ajándékba egy 499 euró értékű dinamós elemlámpát! :D

Evain 2013.12.11. 10:33:28

@Len.Mag: milyen vigyori jelet? Ezt tuti véresen komolyan gondolta. :D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.11. 10:42:46

@Len.Mag:

Sőt kapsz ingyen hozzáférést bircamax felhasználó publikus fényképeihez is, valamint a Google honlaphoz, ahol milliónyi dolgot tudsz megkeresni TELJESEN INGYEN! Szóval a hülyének is megéri.

Len.Mag 2013.12.11. 10:45:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Azt meghiszem!

Hát, ennél kedvesebben még nem sokan hülyéztek le azt hiszem... :))

London2009 2013.12.11. 10:45:26

Olyanok vagytok…nekem tetszett a poszt.
Persze nem azt mondom, hogy nem értek egyet a “cigány kamasz élet” és a “fizetett bulizás” terminológiával, de akkor is jól megírta a posztot és kellemes volt olvasni. Úgyhogy köszönet érte.
Viszont elszomorító, hogy Magyarország mennyire nem tudott kínálni neki semmit. 3 hónap hosszú idő egy fiatalnak akinek nincs megtakarítása. Budapesten próbált elhelyezkedni fehérváriként. 3 hónap, bevétel nélkül, albérletet fizetve nem lehetett könnyű. Kívánom, hogy találja meg az útját.

Kérdés. Érdekelne titeket lakásvásárlós londoni poszt? Ez a projektem úgy tűnik, hogy végre lezárul és ha azt gondoljátok, hogy ez a téma hasznos lehet a kedves Határátkelő közönségének akkor megírom a tapasztalataimat szívesen…

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.12.11. 10:53:03

Engem érdekelne, mikor íródott ez a bejegyzès. Azt írja "December elején lejár a projektem", akkor ezek szerint a napokban? Most hogy állnak a dolgai?

A másik dolog, amit nem értek: írja, hogy neki sosem derogàlt semmilyen munka, de amikor munkanélküli lett csak akkor jelentkezett mindenféle munkára, mikor már "minden mindegy" volt. Kivéve persze a fizu, mert arra is voltak elvàràsok "bocs, de 5 éves szakmai tapasztalattal ne kelljen már a fővárosban kevesebbért dolgoznom, mint..."

Határátkelő 2013.12.11. 11:21:00

@London2009: Remélem, a többieket is érdekli, engem feltétlenül!

Herr Géza 2013.12.11. 11:21:35

@London2009: "Érdekelne titeket lakásvásárlós londoni poszt? " Ujjjujjjj! Az veszedelmes téma. A "hogyanmá', miböl, mennyit keresel ?" kérdések tömkelege garantált !!! Na meg a "londoni papundekli kégli kontra kelenföldi panel, de betonból" téma is felvirágozhat ismét. :))
Engem viszont tényleg érdekel. Lesz ??

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.11. 11:25:43

@Határátkelő:
Ok este küldök képeket mert azt elfelejtettem.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 11:28:49

@diggerdriver: JAJ Te! A HA-t is bombazod csocsos kepekkel? Ezek szerint faszi, vagy femin-leszbi-naci :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.11. 11:31:07

@Szilvana1: azért még jó, hogy az embernek vannak a fizetésre elvárásai.... nehogy már ne legyenek.
vagy az a normális, hogy manapság kirugdossák az alkalmazottakat, és felvesznek valakit (vagy visszaveszik ugyanazokat) közmunkásként felannyiért?
feleannyiért mint a diákmunka valszeg én se szeretnék kimászni az ágyból, akkor már inkább Londonban mosogatni annyiért, amiből még megélni is lehet, ha már más lehetőség nincsen....
a legnagyobb baj innen nézve otthon a perspektívák hiánya.

önkénteskedésről: azér tnem kéne az egész dolgot úgy ahogy van leírni, sok helyen tényleg nem napi 2-4 óráról van szó, hanem rendes állásról, pl akiiket én Indonéziában ismerek OVS (Overseas voluntary service) fiatalokat, ők két évig tanítanak pl árvaházakban, napi 8 óra, heti 6 nap, alap ellátás csak. vagy mondjuk a Student Education Trust önkéntesei, a Bhutan-Canada Foundation (vagy hogyhívják) önkéntesei.
nekem azt esik nehezemre beemelni, amikor semmi ellátást nem adnak, dolgozhatsz, ÉS MÉG PLUSZBAN fizessél is 1-2 ezer dollárt egy egyhónapos placementért Indiában, Nepálban, mert még az alapítványt is a zsebedből finanszírozzák, nem elég a munkád. ilyet olyan sokat találni. gondolom, amerikai fiatalok a célközönség.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.11. 11:33:21

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Amiket neki küldök azokat ide ki sem merem tenni:)))))))))
Az már a kemény pornográf szintet is meghaladja.:)))))))))))))

London2009 2013.12.11. 11:36:01

@Herr Géza: van benne valami...akkor szerintem ugy irom, hogy ismerek valakit es o azt mondta, hogy...: )

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 11:39:42

@London2009: Tenyleg vettel egy lakast? Aztan hanyas teglabu van? Van 80 cm vastag a fofal? Bar 100 cm meg jobb lenne... Keverocsapos, vagy kulon vannak a vizek? Idegeneknek is adnak el lakasokat? :DDD

London2009 2013.12.11. 11:42:21

@Mr. Long [expert .... szakerto]: hmmm...na jo. Akkor most mi legyen? Szerintem majd csak nem jelenik meg a posztolo (en) es akkor le lehet norbizni a posztot es kesz! : )

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.12.11. 11:43:32

@Chang Yai: persze hogy lehet, legyen is, de akkor az már nem a "nekem nem büdös a munka, nekem nem derogàl, ha " csurrant csak valami, amolyan diákmunka szerűen" - kategória.

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.12.11. 11:45:52

@Chang Yai: Angliàban is kínálnak sok "önkéntes munkàt", amiért még neked kell fizetni!

Herr Géza 2013.12.11. 11:46:26

@London2009: Jó ötlet, és majd csak a VIP-tagok fogják tudni, hogy ki is az a barát... :))

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.12.11. 11:46:30

@Szilvana1: akarok mondani az angliai fiataloknak. ..

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.11. 11:50:52

@Szilvana1: de hát nem is a munka derogált neki, hanem a fizetés, nem?

Evain 2013.12.11. 11:54:29

@London2009: hűűű, legalább megfogadtad Phil Spencer és Kirstie Allsopp tanácsait, hogy hogyan kell jól ingatlant vásárolni Angliában? :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 11:54:52

@Herr Géza: Csak probalok segiteni az ismerosenek a posztirasban. Ha alapban jol megirja, minel kisebb tamadasi feluletet biztositva, annal konnyebb dolga lesz.

Maskulonben meg is jott a barna tok. majd este felprobalom a gepre. remelem jo lesz. Magneszaras, attol tartok egy klicsit, nem tudom mennyire erzekeny a gep ra. Apamnak nvan egy baccott nagy tv-je es egyszer egy magneses szar osszcseszte a kepernyo tetejet, azota ovatos vagyok a magneses cuccokkal elektronikus berendezesek kozeleben...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 11:57:51

@London2009: De akkor mar valami baccott nagy lakasrol legyen szo. Olyanrol, amit nem lehet elkepzelni, hogy egy bevandorlo meg tud venni! :D

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.12.11. 11:58:22

Havi 2-300 ezerért (Mo) a takarítás se derogàlna senkinek.
Plàne piacképes szakképzettség nélkül.

M. Úr 2013.12.11. 12:07:40

"túlképzett, túl fiatal, túl tapasztalt" - Ajaj barátom, ezt ugye tudod hogy senki nem kajálja be? Téged nem ilyenek miatt küldtek el (vendéglátós, valószínű középfokú végzettséggel nem hogy túlképzett nem vagy, de még képzett is alig), hanem valószínű a jellemed vagy a nem megfelelő fellépésed miatt.

Szóval most ingyenéltél egy kicsit a dolgozó európaiak adójából, konkrét cél és eredmény nélkül. Magyarországon ahol 10% körüli a munkanélküliség, nem találtál 3 hónap alatt semmilyen állást. Akkor Spanyolországban (jaj, ütökaszámra, Katalóniában) ahol a fiatalok körében 50% feletti a munkanélküliség, mégis mire számítasz? Persze nyelvtudás nélkül, mert ugyan azt írtad hogy nyelvtanulásra jó lehetőség, de aztán később azt is leírtad hogy nem vagy képes egy hónapig sem betartani egy órarendet és bejárni a (rendes európai dolgozó emberek által fizetett) nyelvórákra.

Eddig sem voltam jó véleménnyel az önkénteskedőkről (mert egy borzasztó káros dolog, szinte mindenkinek), és a leírásod csak méginkább igazol engem. Nyaralni mentél a pénzünkből, mert mázlid volt és pont téged választottak. Ahogy birca is írta, ez bizony cigányélet.

London2009 2013.12.11. 12:10:11

@Mr. Long [expert .... szakerto]: na jó, most már végképp nem tudom, hogy írjak e vagy sem : )

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 12:11:46

@London2009: Irjal, azert ez egy ritka es rendkivul erdekes tema itt. Kussolok, komolyan!

London2009 2013.12.11. 12:15:38

@Mr. Long [expert .... szakerto]: "Próbálok tényszerű lenni és csak a fontos tudnivalókat összefoglalni amiket a barátom megosztott velem lakásvásárlása során. Tehát egy ismerősöm most vásárolt lakást Londonban…"
Ez lesz a bevezető : )

Herr Géza 2013.12.11. 12:15:38

@M. Úr: "Nyaralni mentél a pénzünkből, mert mázlid volt és pont téged választottak." - Egy húron pendülünk.... :DD

Herr Géza 2013.12.11. 12:16:47

@London2009: Már jó! Csak így tovább!

Herr Géza 2013.12.11. 12:20:21

@London2009: És ha majd mindenki megadta az "ismerösödnek", akkor mi @Mr.Long-gal aládkérdezünk, hogy ugye nem egy "nagyon-nagyon-túl" közeli ismerösödröl van szó ?? :DD

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 12:27:44

@Herr Géza: "hogy az egy-egy hónapos intenzív tanfolyamok idejére vendégeim jöttek vagy elutaztam..." na nekem ez baszt aki a biztositekeot. Meg a haverjait is elszallasolta az eus lakasba gondolom, masreszt meg el lehet szakadni naonta 2 orara a vendegek mellol is, nem hinnem, hogy megsertodnek...

Kulonben majd @London2009: megjelenik, mint a poszterina baratja/haverja es jol letol minket, hogy mekkora mocskok vagyunk. :) Erre mar nem egyszer volt pelda :DDDDDD

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 12:31:58

@London2009: Kulonben te veletlenul nem jogasz vagy eredetileg, aki azert nem jogaszkodik londonban, mert nem fizet eleg jol? Most mar ertem honnen van lakas :D

négyzet 2013.12.11. 12:36:50

Nem ehhez a poszthoz, egyszerűen csak lol:

Izraelbe ment dolgozni a magyar fiatalokat külföldről hazacsábító szervezet alapítója

444.hu/2013/12/11/izraelbe-ment-dolgozni-a-magyar-fiatalokat-kulfoldrol-hazacsabito-szervezet-alapitoja/

Herr Géza 2013.12.11. 12:40:52

@Mr. Long [expert .... szakerto]: És az milyen, hogy lejár(t) ugyan a buli most, de még "egy-két hónapot maradhatok a lakásban" ??? Gondolom azért sem kell az utolsó 285.- eurójából fizetni...
Nem akarok túl demagóg lenni, de tényleg a mi pénzünkböl nyaral/telel! Király élet.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 12:44:00

@London2009: :DDDDDDDD Tenyleg legyen poszt es csak offolni fogok aznap :P

@Herr Géza: Foleg, hogy most olyan helyen adozok, ahol erdemi befizetes is van az EU fele :S

Herr Géza 2013.12.11. 12:55:03

@négyzethálós: Hát a "lol" az nagyon enyhe.... Gondolom a 200 (!) ügyfélböl 197 (3-nak ugye konkrétan segítettek.., nem mellesleg 2 milka kezdötámogatásból) olyan volt, aki megkérdezte, hogy tudnak-e neki segíteni mosogatói állást szerezni otthon, mert abban már jelentös külföldi tapasztalatuk van. Besz@rás !!
No meg ez: Tudományos és Technológiai (TéT !!) attasé. Na ennek is kíváncsi lennék a munkaköri feladataira meg a díjazására (és Trisztán urunk végzettségére meg szakmai múltjára..)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 13:01:29

@Herr Géza: "(és Trisztán urunk végzettségére meg szakmai múltjára" Gondolom banyasz, mint a BKK-s gyerek...
Mellesleg mekkora biznisz izraelben start up vallalkozast inditani.

Herr Géza 2013.12.11. 13:03:05

@Herr Géza: Imhol a válasz saját kérdésemre: www.nih.gov.hu/sajtoszoba/uj-tet-attase-kezdte . Geológus PhD. Az igen! Fö területe: nemzetközi pályázati projektek koordinálása. Mi van, már Izrael is EU-tag ? Öket is le akarjuk nyúlni néhány szépen irányított pályázati buli-mega-projekt pénzelésével?

Herr Géza 2013.12.11. 13:04:04

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Vazze, a bányász majdnem nyerö tipp volt... Emelem kalapom.

2013.12.11. 13:12:14

@Herr Géza: @Mr. Long [expert .... szakerto]: nyilt level Trisztanhoz

Kedves Trisztan,
Szeretnek jelentkezni a Gyere Haza alapitvanyhoz attasenak. Kozpontomat Waikikin kivanom elhelyezni es ott specializalodok majd a honolului magyarok hazacsabitasara. Uzleti strategiamat a turo rudira es a traubira alapozom majd. A munkadijamat, haz fizetes, stb, allami penzbol, illetve az Apeh beveteleibol, finanszirozom majd.
Koszonettel es szivelyes udvozlettel:
Charlieharper

KanáriHajni 2013.12.11. 13:12:41

Herr Géza és M. Úr, nem vagytok ti egy kicsit irigyek? Tipikusan azzal a hozzáállással, hogy az a "rendes munka", amit az ember utál csinálni?
A mi pénzünkből duma eleve bukó, hisz mondta, hogy előtte ő is rendesen dolgozó ember volt, úgyhogy az ő pénze is. Voltál beteg mostanában? Remélem nem járkálsz az én pénzemből a dokihoz! :-)
Az, hogy neked nem szimpi a kalandos srác, még nem jelenti azt, hogy másnak sem, és hogy azért nem vették fel sehova. Az meg, hogy az elején nehezen (de megpróbálta és tuti, hogy tudott!) segíteni a kölyköknek a katalán háziban, nem biztos, hogy a project végére is ugyanúgy igaz.

Herr Géza 2013.12.11. 13:12:59

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Egyetlen "valós" munkahelye: FCSM Zrt., R&D Manager, 1 év. Tényleg ö a megfelelö szakember.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 13:13:14

@charlieharper: Vazz, ha nem kell dugnunk, de jol fizetsz leszek a titkarod!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 13:16:44

@Herr Géza: Lehet tul jo volt es kiturtak... Ez megeshet! :)

M. Úr 2013.12.11. 13:16:57

@Herr Géza: Great minds think alike, ahogy a művelt albán mondja.
Egyébként tényleg nem értem, minek kellenek oda önkéntesek szaktudást nem igénylő munkákra, horror pénzekért (szállás + költőpénz + projektmenedzsment + az EU-s bürokrácia ami ezt felszorozza minimum öttel), amikor 50%-os munkanélküliség van. És csodálkozik a poszt-toló hogy nem néznek jó szemmel a bevándorló önkéntesre... Hát komám amíg elzabálod előle a kenyeret napi 2 óra munkával, csak hogy egy jót bulizhass és kiposztolhasd a facebookra hogy Katalóniában vagy, addig nincs ezen mit csodálkozni.

De egy agresszív kismalac vagyok ma.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 13:21:26

@M. Úr: Nem vagy agressziv. A katalanok/spanyolok kulfoldon dolgozo resze is vissza akar koltozni az orszagukba es ebbol kifolyolag kotve hiszem, hogy ott kulfoldi konnyen labdaba rughat. Marhara nem gyakori ott sem a bevandorlo dolgozo, leszamitva a mezogazdasagot, ezt mondtak a kollegak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 13:26:14

@M. Úr:
Mi is gondoltunk olyan onkentes munkara, amiert kvazi mi fizetunk, nem keveset, csereben valami kellemes helyen van.
Mondjuk faultetes Zanzibaron vagy ilyesmi. Fejenkent tobb 100e Ft a reszvetel, idealis a ceg nyari leallasakor :)

Az altalad mondottakban van logika bosegesen...

Len.Mag 2013.12.11. 13:27:25

@négyzethálós: Ez nem lol. Ez a nem is túl távoli jövő magyar politikusa. Nem sokban különbözik a jelenlegiektől.

"3 fiatalnak...segítettek hazajönni"??!! WTF? Nem találták a repülőteret? Nem tudták, hogy kell Magyarországon segélyt igényelni?

M. Úr 2013.12.11. 13:27:45

@KanáriHajni:
"nem vagytok ti egy kicsit irigyek?" - a havi 300 eurós zsebpénzre? Nem.

"Tipikusan azzal a hozzáállással, hogy az a "rendes munka", amit az ember utál csinálni? " - én nem utálom a munkámat, sőt! Amit én rendes munka alatt értek az heti minimum 30 óra.

"A mi pénzünkből duma eleve bukó, hisz mondta, hogy előtte ő is rendesen dolgozó ember volt, úgyhogy az ő pénze is." - Magyarország egyelőre erős mínuszban van ami az EU-s befizetéseket illeti, szóval nem, nem az ő pénze. Az enyém, mert én meg Ausztriában adózok.

"Voltál beteg mostanában? Remélem nem járkálsz az én pénzemből a dokihoz! :-)" - Az előző évben jópár ezer eurót fizettem az osztrák EÜ-kasszába, és egész pontosan egyszer voltam orvosnál, az éves kvázi kötelező vérvétel + általános vizsgálatok miatt.

"Az, hogy neked nem szimpi a kalandos srác, még nem jelenti azt, hogy másnak sem, és hogy azért nem vették fel sehova." - Abban igazad van, hogy az okokat illetően csak találgathatok. De olyan nincs, hogy valaki "túl fiatal, túlképzett, túl tapasztalt" mindenhol. Ez egy ordas nagy kamuszöveg. Ha három PhD-je lenne, akkor főhajtva elhinném neki hogy túlképzett. Túl fiatal? 18 év alatti talán? Túl tapasztalt? A max. 5 év pultoskodás mióta számít túl sok tapasztalatnak akárhova?

"Az meg, hogy az elején nehezen (de megpróbálta és tuti, hogy tudott!) segíteni a kölyköknek a katalán háziban, nem biztos, hogy a project végére is ugyanúgy igaz. " - egy helyi, jelenleg munkanélküli tanár talán már az elején is tudott volna segíteni, valószínű kevesebb juttatásért is.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 13:28:56

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Bevandorlo csak az UKban nincs... egykoron mindenki a polgara volt ;)

Herr Géza 2013.12.11. 13:30:20

@KanáriHajni: Kicsit kevered a szezont a fazonnal, de nem baj:
1. Mire is lennék irigy? A 285.- eurójára ? Ne már!
2. Nem, nem az a rendes munka, amit az ember utál. Sajnálom, ha így értelmeztél. (Képzeld el, én szeretem a munkámat...)
3. Ö is rendesen dolgozó ember volt M.o.-n. Stimmol. De tudtommal M.o. nem uniós befizetö, söt....
4. A "mi pénzünkböl" kitétel alatt minden EU-s befizetö ország adózó polgárát (bevándorlóját is) értettem.
5. Én tuti nem járok orvoshoz a Te pénzedböl, mert magam fizetem a betegbiztosításomat, nem is keveset, és ahhoz képest nem sok dolgom van a dokikkal.
6. A poszter maga írta, hogy nem tanult meg katalánul, szóval tényleg nagy segítség lehetett a katalán háziban. A "megpróbálta" az kevésnek tünik. Tudod én is megpróbálhatok megoperálni egy beteget, de nem hiszem, hogy azt bárki is (föleg a beteg nem) díjazná.
Erröl ennyit. Azt, hogy mi zavart a posztban, azt több hozzászólásomban is leírtam és leírta más is. Érdekes módon többen ugyanazt. De tisztelem a Te véleményedet is, még ha nem is tudok vele egyetérteni.

Herr Géza 2013.12.11. 13:35:48

@M. Úr: @KanáriHajni: Na tessék. Amikor az én hsz.-emet írtam még nem láttam @M. Úr-ét. :DD
Hajni: ismered a viccet az autópályán szembejövö autókról ???

M. Úr 2013.12.11. 13:36:34

@Kövérmadár: Ha te fizeted a költségeket, az tiszta sor. Bár még így is lehet hogy gazdasági kárt okozol a helyieknek, mert ugye a helyi favágó elől veszed el a munkát. Bár kétlem hogy egy tíz fős turistacsoport akár csak egy profi kockásinges baltás Jack-et is helyettesíthet :-)

Ja most látom, faültetés, de a lényeg ugyanaz.

Herr Géza 2013.12.11. 13:40:39

@Herr Géza: Gyanús is volt a "Herr" kontra "Úr"... :DDDD Most már csak azt áruld el, hogy mit jelent az alteregómban az "M." !!

M. Úr 2013.12.11. 13:43:31

@Herr Géza: Azt jelenti, Géza. Mégis mi mást?

Len.Mag 2013.12.11. 13:44:51

@M. Úr: Sommásan megfogalmaztad! Egyetértek!
(Ez nem változtat azon, hogy ha most lennék 20, én is belevágnék :))

Kriszta D 2013.12.11. 13:49:04

@Mr. Long [expert .... szakerto]: 'Mindenki azzal jon, hogy milyen jol mutat az oneletrajzban, csak azt nem tudjuk miert.' Példa: múlt héten voltam állásinterjún, ott közölte a HRes, hogy olyannal, akinek nincsen nemzetközi tapasztalata (pl. Erasmus az lenne...), egyáltalán nem áll szóba a cég, még akkor sem, ha amúgy nagyszerű az önéletrajza.

Herr Géza 2013.12.11. 13:52:06

@Len.Mag: Miután megállapítást nyert, hogy én=M.Úr, így "kettönk" nevében: igen, én is mennék/mentem volna ezerrel, de az erröl szóló posztomat nyaralási élménybeszámolónak hívnám és zsigerböl kerülném a "munka" szó használatát.

Kriszta D 2013.12.11. 13:56:14

@Len.Mag: én irodai melót végzek és az IT Crowd-on konkrétan sírni szoktam a röhögéstől. És már minden részt többször láttam.

négyzet 2013.12.11. 13:58:56

@Herr Géza: @Len.Mag: a lol annak szólt, hogy még a gyerehazás emberke is külföldre megy (megint).

M. Úr 2013.12.11. 13:59:41

@Kriszta D: Ó jaj... a mai beszédtémánk után még az Erasmust és a HR-es idiótákat is felhozni... A tűzzel játszol!

Mielőtt valaki félreérti: nem minden HR-es idióta, de aki az erasmusos "tapasztalatot" (bruhahahaha!) többre értékeli mint a szakmai készséget, az nem tekinthető józanul gondolkodó emberi lénynek.

Kriszta D 2013.12.11. 14:04:02

@M. Úr: Ez konkrétan egy szakmabeli HR-es volt, egy olyan cégnél, ahol nagyon sokmindenkiből válogathatnak... Nem arról van szó, hogy többre értékeli, hanem hogy pl. egy erasmusos félév azt mutatja, hogy az illetőnek van tapasztalata interkulturális közegben való létezésről, kezdetnek... amúgy nekem arra jó az Erasmus, hogy azóta is, egy darab nyelvvizsga nélkül is simán mindenhol (hivatalos helyen is) elhiszik a nyelvtudásomat...

2013.12.11. 14:04:35

Sajnos ido hianyaban nem tudok bovebben hozzaszolni a poszthoz, pedig szeretnek:( Rettenetes otthon a fiatalok - es nem fiatalok - elhelyezkedesi lehetosege. Amig otthon eltem fiatalkent - meg a " demokraciaban " ( en igy hivom az atkost ) tobzodtunk a jobbnal jobb munkakban, ezt komolyan irom. Amikor kijottem tapasztaltam meg a sajat boromon, hogy milyen nehez is elhelyezkedni a viragzo kapitalizmusban. Hiaba, hogy benne elek 30 eve, nem tudtam ezt megszokni meg most sem. Ha 5 helyen elautasitottak, amikor neha munkat kerestem, honapokig tarto depresszioba estem. Az onketes munkaval nincs semi baj, ha nincs mas lehetoseg. Van akinek a " ciganyelet " az igazi elet, kulonbozoek vagyunk. Most irany a gyapotfoldek. Tegnap hoviharban kellett veztnem le High Riverre, nem tudtam, csak 100 - al menni - igy is sokan megeloztek, kulonosen kamionok - es nagyon figyelnem kellett. Idoben beertem. A varosban rettenetes az utak allapota, kaosz van, raadasul vezetni sem tudnak sokan. Pedig alig esett 10 cm ho:(
Off: melo kozben jott egy gondolatom, milyen lenne, ha valaki irna egy posztot a kivandorlas dalaibol:) Az ir, mexikoi, skot, magyar es mas nemzetek kivandorlo fiai, lanyai hogyan enekeltek ill eneklik meg ezt a nem mindennapi fajo esemenyt. Ilyen cimmel, hogy " Thousands are sailing " vagy " Many young man of twenty " :))) Nekem sajnos nincs idom, proli vagyok, melozni kell, raadasul napi 10 orakot, hetvegen is:(

M. Úr 2013.12.11. 14:07:46

@Kriszta D: "egy darab nyelvvizsga nélkül is simán mindenhol (hivatalos helyen is) elhiszik a nyelvtudásomat" - Az enyémet is elhiszik, fél perc beszélgetésből úgyis kiderül. Sosem voltam Erasmuson vagy Ausztria előtt bármilyen nemzetközi közegben. Szerintem ez akkoris a HR-es (vagy az ügyben döntést hozó egyéb menedzser) idiótasága. Persze mindenki úgy rontja el a saját vállalatát / részlegét ahogy akarja. Ha az Erasmus miatt még meg se kell szólalnod az adott idegen nyelven, az szintén a HR-es inkompetenciája :-)

SilentDreams 2013.12.11. 14:10:30

@London2009:
"... Kérdés. Érdekelne titeket lakásvásárlós londoni poszt?"

Engem feltétlenül érdekelne. Egy ideje fel-fel vetödik bennem is a gondolat, csak még nemt udom, hogy hol és milyet és mennyiért és egyáltalán tényleg érdemes-e..stb...stb....
Jó lenne valakinek a tapasztalatait olvasni, aki tényleg benne van a dologban.

Len.Mag 2013.12.11. 14:20:48

@Kriszta D:
IT Crowd: na jó, most már bele kell majd néznem. De mondom, az Office-szal jártam úgy, hogy minek nézzem, amikor ezen röhöghetek egész nap?

Érdekes, hogy szóba jött az Erasmus, mert pont nekem is az ugrott be a mai posztról, mint interkulturális ingyenbuli uniós pénzen, amit azért nem utasítanék vissza, de ha szavazni lehetne róla, valószínűleg eltöröltetném vagy jelentősen át kéne alakítani, hogy haszna is legyen.

Herr Géza 2013.12.11. 14:22:16

@négyzethálós: Jelentem nagyon is értettem ! Nem jött volna le a válaszomból ? Akkor, sorry, majd igyekszem... :DD

SilentDreams 2013.12.11. 14:22:54

A poszthoz:

Kicsit "ahogy esik úgy puffan" jellegünek tartom a kalandokat, de ha az EU erre ad pénzt, hát legyen. Leginkább a nyelvtanulás kérdése piszkálja a csörömet: ha valaki kap egy ilyen lehetöséget (amit nem sokan kaphatnak meg), akkor alap dolog, hogy kihasználja az ingyenes (!) nyelvoktatás lehetöségét, még ha olyan szabályokhoz is van kötve, hogy ha 2 alakalommal hiányzik, akkor ö fizeti a nyelvtanfolyamot.

A szindarabos kép (a képzésen résztvevő önkéntesekkel rövid színdarabban mutattuk be, milyennek látjuk Catalunyát) meg nekem Catalunya függetlenségi harcnak tünik így elsöre, lehet, hogy föleg ezért hivták ki öket oda...? :)

Herr Géza 2013.12.11. 14:27:49

@M. Úr: Szó se róla, jelentösen egyszerüsíted az életemet. Csak megvárom, hogy mit válaszolsz és odaböffentem, hogy "úgy van!".
Hogy én ezzel mennyi béna billentyüzet-küzdelmet spórolok meg ...! :DD Csak szólj, ha fáradsz, és cserélünk.
Most már kíváncsivá tettél: merre Ausztria és mit csinálsz ??? Hanyas vagy ??

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 14:30:53

@Kriszta D: Mi az a hivatalos hely, ahol igazolni kell a nyelvtudast? Nekem a diplomamhoz kellett, de oda senkinek nem fogadtak el az erasmust.

Kriszta D 2013.12.11. 14:35:21

@Mr. Long [expert .... szakerto]: pl ha tanulni akarsz valahol. Nem az Erasmus a lényeg, hanem hogy adott nyelvterületen adott szakon volt. De amúgy nem akarok nagyon az Erasmus mellett érvelni, szerintem is nagy kamu az egész és 10ből 9en tényleg csak bulizni mennek. De ugyanúgy mint nekem, másoknak is sokszor ez az első lépés a további külföldi élet útján.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 14:35:24

@M. Úr:
Akkor nem megyunk! :)
Majd elkoltjuk ugyanott ugyanezt a penzt es nezzuk, ahogy az onkentesek dolgoznak ;)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 14:36:02

@Len.Mag: Asszony 3 honapot toltott finnben erasmuson. Ez alatt 4(!) targya volt, abbol az egyetlen ertelmes egy 5 napos gyakorlat egy iskolaban. A maradek harom kozt volt egy onismereti faszsag, ami abbol alt, hogy tancoljanak pipiskedve, gugolva, stb; vlt egy finn nyelvi kurzus, heti egy oraban, annyi ertelme is volt, meg meg valami hulyeseg. Ez nem keves penzben volt az EU-nak (meg nekunk is), de legalabb latta Finnorszagot.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 14:38:48

@Kriszta D: Kulfoldi egyetemen? Sosem hallottam meg errol, azert csodalkozom. IELTS, na azt bezzeg kerik mindenhol.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 14:43:20

@Herr Géza:
Rossz a megkozelites!

Kedves kommentelo kollegank ugyesen elrejtette magat. O nem M. Úr, hanem múr.
A honfoglalas elott, az akkori Hollandiabol (mert, mint tudjuk: Niderland zsil, Niderland zsiv, Niderland bugyet zsity), kitelepult burok a Karpat-medenceben (akkoriban az elotoro gazok miatt Karpat-jakuzzi neveb emlegettek) telepedtek le, majd asszimilalodtak a kozben erkezo magyarokkal, igy lettek múr-ok.

Csak titkoljak!

Herr Géza 2013.12.11. 14:46:53

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Csak, hogy übereljem :DDD. Véletlenül Diplom névvel elmentettem pdf-fájlba egy szimpla munkahelyi bizonyítványt, amit aztán nagy böszen küldtem az online álláspályázatom mellékleteként (ki a túró olvasgatja a saját fájljait...:D). Fel is vettek, nem kis részben jelentös szakmai múltam miatt és akkor derült ki a malör, amikor a névjegykártyát akarták csináltatni, mert akkor nézte meg a HR-es (nyilvánvalóan elöször) a pályázatom mellékletét a végzettségem pontos elnevezése miatt. Mondjam, hogy mennyire szeretem a HR-eseket ???
Szabványos nyelvvizsgám sem volt soha (igaz az NDK-ban végeztem), de azt is csak egyszer keresték rajtam, még az elsö magyar munkahelyemen, ahol járt nyelvpótlék is. Igaz ott sose használtam a nyelvet semmire. (Ja, akkor még a HR "Munkaügyi Osztály" volt, de méltó elöd. :DD)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 14:47:35

@Kövérmadár: Mindenki a magyarokbol van, akkor a burok csak visszatertek a kesobb erkezo oseikhez. Toribol hanyas voltal? :)

Latcho Rom 2013.12.11. 14:50:01

Maradj csak, majd jovok latogatoba :-)

Sose feledem el, korai szeptember volt, melyik fiesta is? Na az, a nagy...jonnek a nepek a Ramblan, zene, szobrok, minden bedobva, egy fazon banjon jatszik, odalepek..banjo? kerdem, mar adja is a kezembe s vonultunk 10 percig veluk. kendot is adtak, ma is megvan :-) Aki ismer a facebookon is, ott lathato :-)

rumitom 2013.12.11. 14:51:34

ezt jó volt olvasni. érdekes írás jó stílusban. fiatal koromban sokat kacerkodtam én is az önkéntesség gondolataval, mivel azonban mindig volt jól fizető állásom hiányzott a kezdő lökés. sok sikert a következő országhoz!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 14:53:10

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Erettsegin?
Elsore vagy masodszorra? ;)

@Herr Géza:
Egesz nap a GibbsCAMet szekalom, delutanra felpuhul az agyam...

Herr Géza 2013.12.11. 14:54:04

@Kövérmadár: "igy lettek múr-ok."
És az út innen az "a-múri" partizánokig már nekem is világos (mivelhogy az ó-múr nyelvben nem voltak határozott névelök....). Jajjjj, fájjjjj.

M. Úr 2013.12.11. 14:55:25

@shakti_rom:
"...aztán megjelent az erdész és mindenkit elzavart a picsába."

M. Úr 2013.12.11. 14:58:15

@Herr Géza: Wien, Software-Entwickler, '86... és szingli, cuncimókus ;-) De amúgy nem Géza.
Írjál te is néha, dolgoznom kell!

M. Úr 2013.12.11. 15:00:16

@shakti_rom: Amúgy ez így egy az egyben mehet is a modoros blogra.

Latcho Rom 2013.12.11. 15:02:53

A masik kepeslapom a Kolompar Diggynek valo...masodik utunk azt hiszem, Barcenoletta Beach, jo kis hullamok, szeptember megint, tomve a part.
Uszom egy kicsit, jovok ki, felkap a hullam s kibasz a partra egy duplaszaltoval, nej fetreng a rohogestol - megtorlom a szemem, ket orbitalis csocs elottem :-) tele volt a part szabadnapos ruszki, lengyel, roman au pairekkel, kurvakkal..
:-)

Herr Géza 2013.12.11. 15:04:37

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Isten bizi véletlen volt !!! (Mint ahogy jellemzöen a csatolandó fájlokat is el szoktam felejteni csatolni, mire a végére érek a mail-nek. Az ügyfeleink már elöre röhögnek, mert mindig kettesével megy a mail. És a második mindig úgy kezdödik, hogy "Bocsi, de az elöbb lemaradt...". Ez utóbbit már elmentettem sablonba....:DD De sebaj, mert átmentem R&D managerbe, és most írom a progit, ami az általam csatolandónak vélt fájlokat automatikusan a sablonba mentett maillel együtt utánaküldi az eredetinek. Izgalmas meló!)
Visszatérve a témához: élmény volt figyelni a HR-es pi.. arcát, ahogy két hónap után a kezét tördelve próbálja megmagyarázni, hogy miért is kér tölem "még egy" másolatot a diplomáról. Aranyos volt...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 15:09:02

@Herr Géza:
Ugy valahogy.
A múrok halaszattal foglalkoztak, elsosorban amúrokat fogtak. Moricz is irt roluk, persze titkosirassal, amit kesobb megfejtettek, igy lett hires az "Úri muri" cimu muve.
A kesobb erkezo sziriusziak, hasonloan Superman-hez, haltatatlanok voltak, de a múrokkal torteno keveredes utan az utodaik mar halando emberek (valojaban felistenek) lettek. Mikor eloszor talalkoztak a jelenseggel, igy kialtottak fel: "Hat ez megmúrdált!"

Erre az iroszakra tehet az is, amikor a búrok elszegenyedtek, koszonhetoen a nemetekkel vivott csatarozasoknak, ezert lopni kenyszerultek. Innen ered az "elbúrni" kifejezes...

@shakti_rom:
Aki meg nem ismer az FB-n, az nem is ember? Dogoljon meg a kivancsisagtol??? Szep!

Herr Géza 2013.12.11. 15:09:11

@M. Úr: Dolgozni kell? Akkor te nem önkéntes vagy !!! És mi az, hogy cuncimókus ? Jó, érteni értem, de tényleg csajszi ??? Jól megszívattál a névvel...:DDD

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 15:09:53

@Herr Géza: "R&D managerbe" egy ev utan mehetsz magyar penznyelot vezetni :D Lasd Trisztan (?) Ur karrierjet :DDDDDDDDDDDDDD

Latcho Rom 2013.12.11. 15:11:16

@Kövérmadár: Cipoben! :-) nezz az uzenetedre.

Hevn 2013.12.11. 15:14:53

Hatalmas arculcsapás volt, hogy 23 évesen 3 hónapig nem találtál munkát?

Hmm, ez a 23 év ez valami mágikus jelentőséggel bírhat, az ide posztolók többsége ebben a korban jön rá, arra, hogy semmi keresnivalója az országban.

Ankaaa 2013.12.11. 15:14:54

aztaaaa, rég nem találkoztam ennyi rosszindulatú unatkozó, élő fába belekötő kommentelővel!
mondjuk nem is ismertem ezt az oldalt eddig.....
lehet nem is kell ezentúl sem idejárnom, ha csak nem akarok a szintetekre süllyedni!

talján sógor 2013.12.11. 15:14:54

@M. Úr: @Herr Géza: totál egyetértetek veletek.
Mondjuk azt nem értem, hogy az ingyen nyelvtanfolyamot miért nem használta ki. Ja, fel van szinte háborodva, hogy ha kétszer hiányzik, akkor neki kell kifizetni a tanfolyam díját. Hát mit is képzelnek ezek, ingyen járhat(na), de ha nem jár, azt nem nézik jó szemmel. Micsoda világ!
Kíváncsi lennék, hogy az őt kiküldő szervezet felelősei elégedettek-e a végzett (?) munkájával. Vagy csak kiküldték bulizni és kész?
Másrészről ő csak kihasználta a fizetett bulizás lehetőségét, tulajdonképpen ügyes volt, inkább a projektet finanszírozó szervezethez lenne pár kérdésem. Mert ennél csak jobban lehetne a befizetett EU-s pénzeket elkölteni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 15:17:46

@Ankaaa: Elo faba nem kotunk, mert nem akarjuk bantani :) De szeretettel latunk!

tucano 2013.12.11. 15:18:03

@négyzethálós: most olvastam, sírva röhögős, főleg a cikkre küldött komentrobot.
Itt is mennyire osztotta az észt az okoska :)

M. Úr 2013.12.11. 15:20:11

@Herr Géza: Á, ez kicsit bonyolult, transznemű hermafrodita vagyok, de kizárólag csigákkal élek nemi életet. Meg banánnal.

Amúgy jót röhögtünk a 300 euró zsebpénzen, de most eszembe jutott hogy a magyarok jelentős része ennél kevesebből "él"...

@Kövérmadár: És tényleg, fogtam már amúrt...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 15:21:59

@Herr Géza:
Az is nagyon erdekes, hogy az 500-as evekben, Arabiaba vandorolt hollandok eloszor nem mertek a gyerekeiket a foldon jaratni, mert sok volt a kigyo es hasonlo, undok joszag; ezert a nyakukban hordtak oket.
Miutan a gyerekek megnottek es mar nehezek voltak a hurcolashoz, az anyak eloszor salat, majd kendot tettek a fejukre, hogy ne egjenek meg. Mivel ez tulajdonkeppen a gyerek arnyekolo hatasat helyettesitette, kicsi búrnak, majd kesobb burkának neveztek.

Sosem hitted volna, mi?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 15:22:26

@tucano: A legjobb valasz erre jott:
"nekem kiment vagy 20 ismerős, de 80 % hazajön, mert itthon van otthon, mert sosem akart kint letelepedni, gyereket... csak tanul, dolgozik... s, ez így van jól, régen is és most is működött ez! mi ebben a fura?"
"Mondd, te tényleg ennyire sötét vagy, vagy csak valami nagyon félresikerült módon próbálsz trollkodni?..."

2013.12.11. 15:23:28

@tucano: pont akartam neked irni. Mit szolsz?
www.ft.com/cms/s/0/4468fc86-6198-11e3-916e-00144feabdc0.html?siteedition=intl#axzz2n5L3QDXY

Ha esetleg nincs elofizetesed az FTre (neked miert ne lenne???)
Itt a cikk eleje Maltarol, nem masoltam be az egeszet.

As they battle with the consequences of the financial crisis, EU governments are always on the lookout for ways to attract inward investment. One popular idea is to offer residency rights and passports to rich entrepreneurs from states such as China and Russia, hoping they will invest in their newfound country.
Lots of EU governments do this these days. Greece offers a residence permit to foreigners who buy property valued at €250,000. A non-EU national who buys a €500,000 house in Portugal can gain Portuguese citizenship after six years. Britain has its own programme, albeit with strict conditions. A foreigner who invests £1m in a UK company today can apply for permanent residence five years from now. But that person must be resident in the UK for six months in each of those years.

One EU state – Malta – is now undercutting the passport market like no other. It has declared that it will sell a Maltese passport to anyone who pays €650,000. Applicants will be tested to ensure, among other things, that they are not terrorists or money launderers. But if that test is passed, the passport is handed over immediately. It appears that no prior residency or connection to the island is needed.

Len.Mag 2013.12.11. 15:25:38

@Kövérmadár: Úúúúúrissten! :D
És akit a széltől is óvnak, az búra alatt él? Ezt mivel magyarázod??

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.11. 15:25:52

@Ankaaa:
Köszönjük Emese, eddig is kiválóan megvoltunk nélküled ezután sem lesz pótolhatatlan a hiányod.

rumitom 2013.12.11. 15:28:37

@Herr Géza: ilyen storym nekem is van csak background checkkel. mar vagy egy hónapja a cégnél dolgoztam döntéshozói pozícióban mikor kértek egy igazolást a jelenlegi(current) munkaltatomtol hogy tovább adhassak az aktamat a hr-nek. az sem tűnt fel nekik hogy a mail cím amiről válaszoltam a cég saját domainje

M. Úr 2013.12.11. 15:29:38

@talján sógor: "Mert ennél csak jobban lehetne a befizetett EU-s pénzeket elkölteni."

Nekem is ez csípi leginkább a szemem, évek óta. Az Erasmus évente kb. 450 millió euróba kerül. Ezzel szemben az európai kísérleti fúziós reaktor, az ITER (ami siker esetén gyakorlatilag a jelenleg létező energiaproblémáinkat úgy 50-100 évre megoldja) tudod mennyit kap 2013-ban? 360 millió eurót. Lehet gondolkodni, melyik a hasznosabb...

Ha az Erasmus tényleg arról szólna ami az alapgondolata volt valamikor (a tervezőasztalon), akkor egy szavam nem lenne, mert az oktatásba igenis érdemes még ennél is többet beletolni. De nagyon mellélőttek a programmal.

2013.12.11. 15:36:05

@Kriszta D: Maxvalnak van eleg nemzetkozi tapasztalata. A HResek remalma lenne a homokos-pedo-smink-tiger print leggings nezeteivel. Mondjuk a helyi kavezoban a tea szunetben ezt eloadni Londonban vagy NYban.

Herr Géza 2013.12.11. 15:42:49

@Kövérmadár: Vazze, neked aztán még tart a mütét után adott morfium hatása... De élvezettel olvasom, csak ne kéne annyira röhögnöm... :DDDDDD

Herr Géza 2013.12.11. 15:44:11

@rumitom: Na ez sem piskóta! Nem baj, csak képezzük tovább a jobbnál jobb HR-eseket. Legalább nem unatkozunk.

Herr Géza 2013.12.11. 15:45:50

@M. Úr: A banánt értem, de a csigááát ??? (Azt maximum megeszem, igaz, a banánt is..:DD)

Herr Géza 2013.12.11. 15:48:06

@M. Úr: "Amúgy jót röhögtünk a 300 euró zsebpénzen, de most eszembe jutott hogy a magyarok jelentős része ennél kevesebből "él"..." - én nem annyira röhögtem, mert ezt már az elején levezettem. Ettöl (is) tragikus a helyzet.

Herr Géza 2013.12.11. 16:01:45

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Mit gondolsz, miért "fürészelem" ennyire. Már kinéztem a helyét. Most írom az online pályázatot. A diplomával nem is bajlódok, mert oda minek. Csak elugrok a boltba narancssárga ingért, meg nyakkendöért, utána fotó és máris rendelem a tel-aviv-i repjegyet. Vagy lehet, hogy van ilyen poszt Balin is ? Ott biztos befutó lennék a perfekt némettel. Hahó, van valaki Balin ? Mennyibe kerül ott a laktózmentes tej, meg a húsmentes szalámi ? Túró Rudit vigyek ? (Mert láttátok, Trisztán barátunk azzal segíti a magyar gazdaság dübörgését, hogy böröndben exportálja a Rudit! :DDD Az nekem is menne ezerrel.)

Herr Géza 2013.12.11. 16:04:22

@Ankaaa: Ha még itt vagy: rosszindulatúak vagyunk, de (pont ezért ?) nem unatkozunk !!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 16:13:15

@M. Úr:
Sejtettem ;)

@Herr Géza:
Orulok, hogy izlett! :)

@Whave:
Jol koruljartad a temat te is :)

@Len.Mag:
Anyuka szoknyaja ala bujtatta a kis bur-t, hogy ne fujja a szel. Rakott szoknya, innen ered a bura forma.

@Ankaaa:
Jo volt veled, de nelkuled meg jobb. Huzzal búrt a fogadra es tavozz minel gyorsabban. ;)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 16:22:38

@Kövérmadár: Ebben csak egyeterteni tudok veled, foleg a sajat reszemmel :DDDDD

holl gold 2013.12.11. 16:31:19

Magyarazza el mar valaki nekem hogy amig spanyolban iszonyu nagy a munkanelkuliseg addig a Kanari Szigeteken /ugye spanyolhoz tartoznak ök is? / rengeteg kulföldröl odavetödö kidobo, becsalogato, uzleti elado, pincer, stb. dolgozik akik meg a nyelvet sem beszelik jol. Miert nem megy oda az anyaorszagbol a nyelvet is jol beszelö munkaerö??? munka is van, fizetnek is, az idöjaras is jo, tax free arak. Mi az amiert megsem mennek oda melozni a munkanelkuli spanyol fiatalok???

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 16:36:09

@holl gold: Nekem kb az jott le a miert nem csinalnak barmi munkat, hogy nem sokkal jobb a helyzet naluk, mint Mo-n, illetve naluk is divik ez a "nem szegyen mosogatni-takaritani-stb kulfoldon, csak az anyaorszagban". Aztan lehet tevedek :)

M. Úr 2013.12.11. 16:37:56

@holl gold: Nem veszik fel őket mert túl fiatalok, túlképzettek és túl tapasztaltak.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 16:40:02

@M. Úr: btw, a tul tapasztalt es tulkepzett cuccokat ki lehet kerulni egy celiranyosan irt cv-vel. Ezek szerint a tul keveset gondolkodo cimket lehagyta magarol...

M. Úr 2013.12.11. 16:43:16

@Mr. Long [expert .... szakerto]: De akkor még mindig ott a baj, hogy nincs releváns nemzetközi tapasztalatuk (pl. Erasmus).

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.11. 16:50:16

én úgy irigykedek az Erasmus és a sok más lehetőség miatt, nekünk még alig voltak ilyesmik. én lettem volna az a lúzer, aki tényleg tanulni meg nyelvet gyakorolni szeretett volna, meg világot látni, nem bulizni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 17:00:06

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Biztos vagyok benne, hogy gyönyörű saját részed van! ;)

@Chang Yai:
De ti még kérhettetek politikai menedékjogot... azért az sem piskóta, csak a határon kellett átszökni (vagy még annyit sem) :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.11. 17:12:39

Két megjegyzés, egy szexista és egy rasszista:
1. Jók a lányok a képen, a nyitóképen is, meg a nagy csoportképen :)

2. "eszük ágában sincs nyitni nemhogy a katalánok, de az égadta egy világon senki felé" -> fúj ez rasszista, antidemokratikus, fasiszta, ista-nyista szöveg! (és micsoda meglepetés, nem akarnak beilleszkedni...)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.11. 17:14:58

@holl gold:
"Magyarazza el mar valaki nekem hogy amig spanyolban iszonyu nagy a munkanelkuliseg addig a Kanari Szigeteken /ugye spanyolhoz tartoznak ök is? / rengeteg kulföldröl odavetödö kidobo, becsalogato, uzleti elado, pincer, stb. dolgozik akik meg a nyelvet sem beszelik jol. Miert nem megy oda az anyaorszagbol a nyelvet is jol beszelö munkaerö??? munka is van, fizetnek is,"

Nos...
Magyarazza el mar valaki nekem hogy amig UKban nagy a munkanelkuliseg addig az EGÉSZ UKBAN rengeteg kulföldröl odavetödö kidobo, becsalogato, uzleti elado, pincer, stb. dolgozik akik meg a nyelvet sem beszelik jol. Miert nem megy oda a nyelvet is jol beszelö munkaerö??? munka is van, fizetnek is,
Ez egy örök kérdés... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 17:16:56

@Kheopsz:
Magyarázza már el nekem valaki, hogy amikor óriási a munkanélküliség Magyarországon, miért nem megy oda a kutya se kidobónak? :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.11. 17:20:19

@Kheopsz: A nyelvet jol beszelo, kvalifikalt munkaero is odamegy, csak nem a felsorolt munkakra.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.11. 17:22:44

@Kövérmadár: 76-os vagyok, számolj :-) egyébként volt egy olyan osztálytársam, akinek leléptek a szülei, 1974-ben, menekülttábor minden, hallottam a történetet, de sajnos már nem emlékszem a részletekre. Ausztráliáig meg se álltak, 84-ben mentek vissza Magyarországra (ezt egyébként most így nem is értem, hogyan engedték őket vissza csak úgy büntetlenül? nem tudtam, hogy volt ilyen akkor már), és kihúzták 7 vagy 8 évig, mielőtt mégis inkább visszamentek volna Ausztráliába, gyerekestül mindenestül, akkorra sokalltak be. amikor rákerestem a lányra néhány éve, persze még mindig ott volt, már saját családdal.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.11. 17:23:30

@Kövérmadár:
Mert a kidobó állásból könnyen kidobnak :)
Meg Magyarországon nem életbiztosítás a kidobó, pláne, hogy ha bizonyos szürke helyen van a disco/stb...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 17:57:14

@shakti_rom:
Köszönöm, kedves uram!
Máris sokkal jobb kedvem van, a kendő valósággal varázslatos! ;)

Tökfőzelék1 (törölt) 2013.12.11. 18:08:15

Jokat kuncogtam a lehordo kommenteken, vegre kinyilt a szemetek es oszinten megmondtatok a velemenyeteket, amivel egyetertek. Csoda, hogy nem lett kimoderalva senki, nem ugy, mint en...

Latcho Rom 2013.12.11. 18:11:11

@Tökfőzelék1: Ugyan Toki, csak egy-ket hozzad hasonlo irigy pojáca károgott csak :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 18:22:19

@shakti_rom:
Micsoda? Pogácsa? Hol???

Nekem kifejezettem jól áll a borosta! Annál csak a papírzsacskó áll jobban... :)

@Tökfőzelék1:
A mi szemünk kinyílt, úgyhogy már csak rajtad a sor: fogd be végre a szádat ;)

Latcho Rom 2013.12.11. 18:29:03

@Kövérmadár: te korodban meg minden jol all badár fijjam :-))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.11. 18:35:51

@shakti_rom:
Van, ami jól áll, ez nem vitás, de az nem a fejem :D

2013.12.11. 19:25:46

@talján sógor: 'Másrészről ő csak kihasználta a fizetett bulizás lehetőségét, tulajdonképpen ügyes volt, inkább a projektet finanszírozó szervezethez lenne pár kérdésem. Mert ennél csak jobban lehetne a befizetett EU-s pénzeket elkölteni.'

Teljesen egyetertek. Nem a szerzo a 'hibas' ebben a tortenetben, o csak kihasznalta a lehetoseget - bar arrol lehetne vitatkozni, hogy mennyire hasznalta ki, de hat ha o igy akar elni... Viszont a szervezokhoz nekem is lenne nehany keresetlen szavam. Ez a baj az egesz EU-val, hogy gyakorlatilag anti-demokratikus, pl. kit kerdeztek meg errol hogy koltsenek-e ilyen projektekre kozpenzeket? Nem hiszem hogy barmilyen EU tagallamban a 'koznep' nagy resze tamogatna egy ilyet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.11. 19:46:27

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131211/tumblr_mj121sOt9i1qbesuio1_1280_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez egy jó írás volt.
Az ilyen emberre mondják hogy ezer fokon ég.
Mindig minden helyzethez tud alkalmazkodni és kihasználja a lehetőségeket.
Teljesen rendben van.
Ahogy én is meg Rezsőfater is szoktuk mondani Magyarország megint elveszített egy dolgozni akaró embert.
Az utolsó majd kapcsolja le a villanyt.

2013.12.11. 19:47:00

@Kriszta D: 'De ugyanúgy mint nekem, másoknak is sokszor ez az első lépés a további külföldi élet útján.'

Ezt elhiszem, de azt nem ertem miert kene ezt adofizetok penzebol tamogatni? Ne vedd rossz neven, de nekem nem erdekem hogy te vagy mas 'elinduljon a kulfoldi elet utjan'. Mikor en kulfoldre akartam koltozni, azzal kezdtem hogy munkat kerestem magamnak - pedig joval fiatalabb voltam mint a mai poszt szerzoje.

2013.12.11. 19:59:04

@London2009: 'Érdekelne titeket lakásvásárlós londoni poszt? Ez a projektem úgy tűnik, hogy végre lezárul és ha azt gondoljátok, hogy ez a téma hasznos lehet a kedves Határátkelő közönségének akkor megírom a tapasztalataimat szívesen…'

Teljesen felesleges hogy megprobaljal itt hulyiteni bennunket, mi Norbi az Olajfurotorony ota tudjuk hogy minden kulfoldre szakadt magyar Londonban mosogat minimalberert - minden mas hazugsag! Tudod mikor veszel majd PONT TE lakast Londonban. Kulonben a Wood Green - Tottenham - Green Lanes haromszogben lesz, vagy hol? Csak azert mert ha igen, akkor legalabb kiadhatod benefit-eken elo drogos magyar bevandorloknak, akik hatan laknak egy szobaban. Legalabb ennyivel tamogathatnad idegenbe szakadt honfitarsaidat.

Latcho Rom 2013.12.11. 20:06:27

@diggerdriver: Azt mondjak hogy az irigyseg nemcsak magyar omen, mas kelet-europaiaik se tudnak a maguk kis nyomijatol elvonatkoztatni.

Te mint vilagjart ember, mit gondolsz errol - a mai nyekergesek tukreben?

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.11. 20:32:03

@Herr Géza: szerintem örül, hogy túlélte a hazautat:)

M. Péter 2013.12.11. 20:33:25

@holl gold: A Kanári-szigeteken még a spanyol átlagnál is magasabb a munkanélküliség.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.11. 20:37:09

@tanato: röhögnék, ha nem sírnék...

"Azbej Tristan · kerdem.blog.hu/ 2013.12.11. 13:54:04
A kezdeményezésünknek szándékosan a "Gyere Haza" nevet adtuk, nem a "Maradj Itthont". Fontos az, hogy a magyar fiatalok világot lássanak, külföldön dolgozzanak és tanuljanak, és még fontosabb, hogy utána ezzel a tudással Magyarországot gyarapítsák. A Gyere Haza alapítójaként is erre tettem vállalást, és dolgozom a magyar érdekekért, a magyar innovatív start-up vállalkozásokért, Magyarország külképviseletén, amíg (másodszor) is haza nem jövök. Az Alapítványomnak azóta egyébként már 200 ügyfele volt, állunk rendelkezésre a gyerehaza.org honlapon karrier- vállalkozásindítási segítséggel.
"

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.11. 21:00:18

@shakti_rom:

Nézd, ebben az esetben irigységről talán nem beszélhetünk legalábbis anyagi értelemben.
Bár egy mentalitást is lehet irigyelni.
Én a magam részéről a rosszindulatot elítélendőbbnek tarom mint az irigységet mert a rosszindulat öncélú, körülbelül a vandálkodással hasonlítanám össze, mikor a barom belevágja a bicskát a vasúti kocsi ülésébe. Mert miért? Mert csak. Senkinek semmi előnye nem származik belőle de legalább a kár nagy.
Ilyen a rosszindulat is.
Hogy a mai posztoló mivel váltotta ki?
Talán a magabiztosságával?
Lehet.

l_andras 2013.12.11. 21:40:54

@Kriszta D: Próbáltad már ki és bekapcsolni?

Latcho Rom 2013.12.11. 22:03:46

@diggerdriver: lazasagnak neveznem..

most kerlek megnezem a victoria secret xmas showt :)

tucano 2013.12.11. 22:16:09

@charlieharper: öööö, szted miért vagyok itt? :D

Az van, hogy nagyon érdekes a helyzet, az lett a kompromisszum, hogy évi 60-at adnak el kb. Persze megy a paláver ezerrel a parlamentben, de a máltaiak egyvalamiben nagyon összefogtak mindig is és ez a pénzügyi, adózási előnyök megőrzése. Ebbe tartozik bele a korábbi HNWI és a mostani Global Residence Progi is. Nagyon vicces volt, amikor az egyik nacionalista képviselő a parlamentben üvöltözött, hogyan képzelik, közben pedig az egész tervet kidolgozó Haley&Partners egyik tulaja :D

@Mr. Long [expert .... szakerto]: itt is mekkora hülyeségeket tolt már. Nem éhes kdnps ifjoncot, hanem profi marketingest kellett volna felkérni. Illetve dehogy, mert akkor nem szórakoztunk volna ilyen jól :)

.b. 2013.12.11. 23:32:49

Hah, ideértem én is. Mármint a poszt toló.
Köszi a kommenteket, meg a pocskondiázásokat is - ehhez csak annyit, h míg nem vetted magadra az én cipőmet, nem tudhatod, ki vagyok. Így ezekre a személyeskedő hozzászólásokra több energiát nem is fektetnék, jöjjön egy két válasz egy két kérdésre, feltevésre:

KATALÁN NYELVTANULÁS: ok, nem mentem. Nyilván nem tértem ki minden részletre, mert legalább ötször ilyen hosszú lenne az írás, de akkor itt ehhez még annyit: heti egyszer egy óra. Az első képzést végig csináltam, a másodikat nem, az egyik okot ismeritek, a másik: nyelvi környezetben voltam, gondolhatod, hogy többet tanultam ott, mint azokon a nem látogatott órákon tanulhattam volna, ahol Juan, a nagy katalán macsó tanárbácsi végig flőrtölt a 60 percből 45-öt spanyolul. (Aggodalomra semmi ok, ezeket az órákat a város fizeti, így neked, kedves, a pénzedet annyira féltő honfitársam egy filléredbe sem került a lógásom). Még szerencse, hogy a spanyol mellett ma már a katalánnal sincs különösebb gondom, hála a kollégáimnak és a kölköknek.

Én egy szóval sem írtam, hogy ingyen dekkolhatok a lakásban hónapokig!

Van egy hatalmas félreértés: az EVS és az Erasmuss NEM egy és ugyanaz! Az egyetlen egy közös ami bennük van, hogy mindkettő külföldi lehetőség. És pont.
Így nem érzem magam az erasmusos könyves lány bőrében, hiszen nyilván csak a főbb dolgokat említettem fentebb, s nem tértem ki arra, hogy a főprojekt mellett mennyi apróbb projektünk volt/van. Jah, hogy buliztam is? Bocs, de most emiatt szégyellnem kellene magam? Ugyanmár...!

@Szilvana1: december 4-én járt le a projektem. Munkakeresés megy ezerrel, bár most éppen hazajöttem egy pár napra. a másik kérdésedre valaki tök jól megfogalmazta: nem a munkával, a fizetéssel volt gondom.

Nem emlékszem, hogy volt e több konkrét kérdés, de majd holnap is elolvasom a kommenteket, most tök fáradt vagyok visszanézni megint mindet.
Jóéjt

Herr Géza 2013.12.12. 01:09:20

@.b.: No szép jó estét barátom. Megszólítva érzem magam, tehát válaszolok. Nyelvtanulás: maradjunk abban, hogy ez a lehetöség neked ajándék volt. Ezek után talán nem fikázni kellene a kínált lehetöséget, hanem élni vele. Oké, szerinted nem én fizettem a lógásodat, hanem a város. Az mennyivel jobb ?? Gondolom azt azért megtanultad a KJF-en (Kommunikáció és médiatudomány szak ? Csak tippelek...), hogy a pénz nem a fán terem.
De te ugye nagy zseni vagy, mert most azt írod, hogy a katalán nyelvvel nincs különösebb gondod (mellesleg nekem sem, mert egy szót sem tudok..:D). Az bazi szép teljesítmény lenne 9, bár valójában 7 hónap után (hiszen te írtad, hogy egy hónapig elutaztál, egy hónapig meg vendégeid voltak).Ehhez képest ismét te magad írod, hogy "innen-onnan felszedett minimális tudás"-sal bírsz, úgy a projekt vége felé. Lehet, hogy még a "Juan bácsi" is tudott volna újat mondani ??
Ugyanez a melléduma a szakmai gyakorlattal, meg az állásinterjúkkal: 18 és 23 éves korod között a te állításod szerint voltál pénztáros, gyári szalagmelós, kávéházi pultos, teaházi mittudoménmi, volt színházi, rádiós, téves melód és voltál fesztiválon ügyelö. Akkor ezek közül melyikböl is volt ötéves szakmai tapasztalatod ?? Mert ha a föiskola mellett mindezt egyszerre csináltad, akkor megint csak faszagyerek vagy. (Ja, tudod, a szakmai gyakorlat az szakmánként értendö, nem összesen...)
Más: alig három hónap alatt lenyomtál 50 állásinterjút. (ld. "az ötvenedik helyen kaptam magyarázatként") Az három pályázat=egy személyes interjú arányt (optimistán) feltételezve 150 pályázatot jelent. Ha ennyiböl nem csíptél meg valamit, vagy csak szart, akkor sürgösen kezdd el a hibát magadban keresni. Ugyanis ezt a "túlképzett" dumát a HR-esek pont az olyanoknak találták ki, akik a "no-go" csomag legaljára kerültek, de ezt ugye mennyivel elegánsabb az illetönek beadni, még büszke is lesz magára. Parasztvakítás.
"Jah, hogy buliztam is?" - Nem, barátom. Te gyakorlatilag csak buliztál. Olvasd vissza a saját szövegedet.
"...valaki tök jól megfogalmazta: nem a munkával, a fizetéssel volt gondom." - Na, ez b@szott fel már a posztodban is, bár ott még nem írtad le ilyen direktben, csak messziröl kiszaglott. Megint tanulni kéne valamit: sok munka=sok fizetés, éppenhogy munka=éppenhogy fizetés. (Legalábbis a föld többé-kevésbé müködö részein. Az egyéb semmi meló=k.sok pénz jellegü dolgoktól pedig tekintsünk el, azt ugyanis nem is próbálják fizetésnek hívni, hanem csak szimplán jövedelem, lé, stb.)
Szóval örülj a lehetöségnek, becsüld meg, ha adódik hasonló és szállj le a magas lóról, mert elöbb-utóbb úgyis leesel.
Ha pedig nincs igazam, gyözz meg róla, hidd el, örülnék neki (és még be is ismerném, volt már rá példa). PEACE !!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.12. 01:36:21

@SilentDreams: Engem is erdekelne, hamarosan ( 2-3 ev) nalunk is szobakerul.

M. Péter 2013.12.12. 01:40:38

@tildy:): Igen, valaki már említette. A nagykövetségen lett attasé, ez szerintem nem is számít igazi külföldi munkának. A cím alapján azt hinné az ember, hogy felfedezte a zsidó gyökereit, áttért a zsidó vallásra és kivándorolt Izraelbe.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.12. 01:40:49

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Erasmus program keretein belul reszben, megsem erasmusoskent voltam kinn Norvegiaban. 1 kezemen meg tudnam szamolni, hanyszor buliztam. Azt hiszem egyszer sem?

Relative kevesebb volt a tanulnivalo, mint Magyarorszagon, de amit te itt bulizasnak mondasz az szakdolgozatias volt, legalabbis esetemben.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.12. 01:44:32

@Mr. Long [expert .... szakerto]: mar nem emlekszem tisztan, nekunk talaln heti 3-4 angolora , meg ket delelott JAVA fejlesztes, binaris fak eloadasaink/oraink voltak. MEg kozben projektmunka .

M. Péter 2013.12.12. 01:48:13

@.b.: Ha a tanár flörtöl ahelyett, hogy tanítana, akkor szólni kell a főnökének.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.12. 06:53:10

@M. Péter:
Ez igy van!
Milyen ember az olyan, aki csak flortol, de nem teszi ida magat teljes szivbol? ;)

bambanő (törölt) 2013.12.12. 09:44:29

Az Erasmus es a hasonlo ertelmetlennek tuno programok az egyetlen jo dolog sok egyetemista fiatalnak, amit az Unio ad.
Kesobb meg esetleg a munkavallalas szabadsaga, annak van ertelme, de ehhez eloszor meg kell fertozni a fiatalokat a multikulti szellemevel. Hasznos az Erasmus, csak nem mint felsooktatasi osztondijprogram, hanem tenyleg egy bulitura.
Plane a spanyoloktol lathatjuk, mennyire jol elnek vele: a spanyol allam eddig tolta alajuk a plusz penzt, ebbol Lengyelorszagban, Csehorszagban, Magyarorszagon eleg kiraly modon ellebecoltak

ha ez nincs, akkor otthon vertek volna az asztalt, mert ehesek

igaza van a poszternek, amit adnak, azt el kell fogadni, neki ez tiszta haszon, kapott majdnem egy evre szallast, kis zsebpenzt

M. Úr 2013.12.12. 10:29:26

@.b.: Ahogy Géza alteregóm leírta, a biztosítékot a "túl fiatal, túlképzett, túl tapasztalt" dumával csaptad ki. Ugyanis ez így ahogy van egy nagy kerek értelmetlen hazugság. Vagy te hazudsz ordas nagyot, vagy a HR-es. Utóbbi esetben csak szimplán ostoba vagy, vagy túl nagy az egód hogy észrevedd: ez egy kamuszöveg, amivel a munkára teljesen alkalmatlan, unszimpatikus, nagyarcú jelentkezőket szokták elzavarni. Nem tudom melyik igaz rád, a posztod alapján bármelyik lehetsz.

De ne vedd személyes sértésnek, amúgy is lenézem a munkára, tanulásra alkalmatlan embereket, akik a saját lustaságukat egy "világot látok, bejárom Európát, nemapénzboldogít" önámítással próbálják kimagyarázni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.12. 11:10:48

@bambanő: Szerintem meg egy bulitúrát ne uniós pénzből finanszírozzanak, hanem fizessenek a szülők, vagy legyen kötelező munkát vállalni közben a diáknak.

Otthon verték volna az asztalt mert éhesek??? Esetleg diákmunka?

Ne már..!

London2009 2013.12.12. 11:10:57

@Mirjam2: mondasz valamit!
De szeretném megragadni akkor az alkalmat és bemutatkozni. Norbi vagyok! : )

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.12. 17:45:32

@M. Úr: Francba, fiatal vagyok, de a tobbit meg senki sem vetette a szememre :(

@tildy:): Orulok, hogy te kivetel vagy :) De sajnos kb a masodik "ismerosom" aki nem csak a buli miatt ment ki, hanem tanulni is. A baj szerintem, hogy nem is akarjak az iskolak tanitani az erasmusos hallgatot, legalabbis azt tapasztaltam a volt sulinkban jelenlevo kulfoldi diakkrol beszelo tanaroktol.

poggY 2013.12.12. 22:00:12

Sziasztok :)
Eddig meg nem irtam a blogra, csak olvastam a bejegyzeseket. De gondoltam most megosztom az en szellemi termekemet is ami a poszt es a kommentek olvasasa kozben szuletett. Nekem nem all szandekomban rahuzni a vizeslepedot a posztolora, en csak szimplan irigy vagyok :). En drama pedagogia szakot vegeztem, vilageletemben gyerekekkel foglalkoztam . Szerencses helyzetben vagyok; altalaban en imadom oket ok meg engem. Mostmar egy fel eve probalok elhelyezkedni EVS keretein belul, mindhiaba. Talan az a problema, hogy nem gondolkozom globalisan, de meg csak europa sem erdekel? Mert en csak es kizarolag finnorszagban gondolkodom. Ugylatszik oda nem keresnek angolul folyekonyan beszelo nyelvrokont :) mert az oneletrajzom egy aupairnek vagy vmi onkentesnek szerintem eleg jo. Azaz en nagy szerencsetlensegem hogy isten(vagy az evolucio) nem lanynak teremtett :))
Igy ha lenne barmi tanacsod amit maskepp csinalhatnek... van motivacios levelem meg motivacios videom meg egyebkent obv. egy fonyeremeny vagyok! :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.13. 01:50:11

@zöldeketbeszélek: Nem mindenki bulizik. Az en esetemben nem is az EU, hanem Norvegia allta a cehhet.( ezuton is koszonet mindenkinek, aki segitett kijutnom.)
Jahm, ha mar diakmunka, 4 ev nappali kepzesbol 2 evet dolgoztam reszmunkaban.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.13. 18:38:25

@tildy:): Én is részt vettem ilyen programban, csak én a Leonardo Projekt-ben (remélem, jól írtam...régen volt már). Mi napi négy órát dolgoztunk egy irodában, a többi idő szabad volt. Az olaszok nem akartak minket halálra dolgoztatni :). De bulizni egyáltalán nem buliztunk, arra szántuk a szabadidőnket, hogy a vendéglátó várost minél jobban megismerjük meg persze az olasz nyelv gyakorlására. Azóta is visszavágyok oda :).

KanáriHajni 2013.12.14. 12:58:52

@M. Péter: A Kanári szigeteken statisztikailag azért lehet magas a munkanélküliség, mert a hegyekben a falvakban ma is úgy élnek a népek, mint 2-300 éve, fogalmuk sincs másról, mint az állattartásról és növénytermesztésről, sajtot csinálnak, szedik a tojást a tyúkok alól, mangó, avokádó hami-nyami... 15-20 fős famíliák laknak együtt hatalmas birtokokon, akikből ha egy nyugdíjas, egy meg mondjuk mégis elmegy halásznak, vagy vendéglátózni, akkor azt a minimált, amit valóban pénzért kell megvenniük, máris kitermelték.
Nem beszélve arról, hogyha fél évet dolgozol, 4 hónapig kapsz segélyt (nem a húszezer forintos magyar félére kell gondolni, hanem olyanra, amiből jól megélsz), így arányában eleve nincs értelme többet dolgozni, mint az aktív éveid 35%-a.

mikulenko 2013.12.14. 22:19:06

@.b.: Szia!
Nagyon tetszett a posztod, jó volt olvasni. :)
Az lenne a kérdésem, hogy ha az általad említett honlapokon -[artemisszio],[messzelátó]- önkéntes munkára, akkor mikor fogok értesítést/választ kapni?
Ez hogy működik?

Előre is köszönöm! :))

.b. 2013.12.16. 13:37:19

@mikulenko: Szia! Köszi :)
Bocs, hogy csak most válaszolok, csak éppen otthon voltam a múlt héten Magyarországon és nem lógtam a neten
A messzelátó oldalán nagyon jól össze van foglalva az EVS jelentkezéshez szükséges infó, elsőként azt olvasd át.
Az általános gyakorlat azt mutatja, hogy felmész a gyűjtő oldalra (a posztban linkelve van az European Comission szavakhoz) és kiválasztod a számodra szimpatikus projekteket. Az ottani elérhetőségekre elküldöd a CV-d és motivációs leveled és vársz. Sok helyről nem válaszolnak mert éppen megvannak az önkénteseik, ill nem látják át a jövő évi bevételi forrásokat, de minden esetben így kell kezdeni. Aztán ha valahonnan jön egy válasz, akkor kell megkeresni a magyarországi küldő egyesületet (pl. Artemisszió vagy Messzelátó vagy pl. a veszprémi VárFok Alapítvány - minden megye jogú városban van legalább egy szervezet, aki küldőként is be van jegyezve) akik minden további papírmunkát elintéznek helyetted.
Ez a folyamat átlag egy évet vesz igénybe.

Ha gyorsabban szeretnél kijutni, az EVS önkéntesek facebook csoportot javaslom, sokszor kitesznek "last minute"-s lehetőségeket, olyankor akár egy hónap múlva is költözhetsz, ill. minden esetben megadják a kezdő dátumot.

Ha kérdésed van, írj még, most már minden nap lesz internet elérésem!
Üdv, b.

mikulenko 2013.12.21. 16:49:59

@.b.: Köszönöm szépen a választ!
Nagyon hasznos volt. :) Így érthető és világos, hogy ennek milyen lépései vannak.

[ Küldtem ezzel kapcsolatban privát üzenetet]

Üdv.

.b. 2013.12.24. 01:08:57

@mikulenko: Szia!
Kérlek küld el újra az üzenetet, mert feltörték a gmailem és az összes decemberi levelem eltűnt és nem találom a blog.hu-n belül, hol lehet a beérkezett üzenetek fül :D

Köszi :))) Boldog karácsonyt!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása