oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 09. 06:48,  A menzakajától a perepecsig 265 komment

2013. december 09. 06:48 Határátkelő

A menzakajától a perepecsig

Az orosz konyha számomra mindig is misztikus dolog volt, amit megismertem belőle (nem volt sok) az sem nagyon lelkesített fel. Így aztán külön érdeklődéssel olvastam Kutya79 legújabb írását, amely éppen a gasztronómiát járja körül. Kiderül belőle, hogy a menzakaja nem is olyan rossz, a tej meglepő módon tejből van és még azt is megtudhatjuk, mi is a perepecs és mi fán terem a tabany. (A képekért pedig külön hála!)

Szintén ebéd_pohlebka leves, saslik krumplipürével, káposzta saláta és karamellizált sűrítettejjel töltött mézes sütemény..jpgEbédre pohlebka leves, saslik krumplipürével, káposzta saláta és karamellizált sűrített tejjel töltött mézes sütemény.

„Korábbi írásaimban elsősorban magunkról és az itteni körülményekről írtam. Mostani posztomban az étkezéssel, élelmiszerekkel kapcsolatos benyomásaimat, gondolataimat gyűjtöttem össze.

A víz

Amíg nem jártam Oroszországban, nehezen tudtam elképzelni, hogy az ivóvíz beszerzése bizonyos helyeken probléma lehet. Persze, gyakran hallani ilyesmit otthon, hogy fogy a Föld vízkészlete, meg hogy sokfelé szennyezett az ivóvíz, de ezt a problémát a folyó- és ásványvizekkel jól ellátott országunkban nehéz érzékelni.

Viszont itt Izsevszkben, a városban is mindennapi probléma, hogy legyen otthon elég mennyiségű vizünk. Ami a csapból folyik, az nem iható, annyira szennyezett, és egyesek szerint fürdeni is csak módjával kéne benne.

A víz tisztítására itt elterjedt módszer a házi szűrőkészülék beépítése. Nekünk is van ilyen, de nem nagyon bízunk benne, ezért az azon keresztül nyert vizet csak ritkán, és akkor is csak forralva használjuk.

A vizesbódé ahova járunk. Ilyen bódékból lehet tiszta vizet vásárolni Izsevszkben..jpgA vizesbódé ahova járunk. Ilyen bódékból lehet tiszta vizet vásárolni Izsevszkben.

Az ivóvízért a szomszédos háztömb közepén felállított kis vizes bódéhoz járunk, ahonnan 5 literes ballonokban hordjuk haza. Hogy az a víz honnan származik, azt nem tudom, de a helyiek általában azt ajánlják, hogy az ilyen bódékban árusított vizet fogyasszuk. Egy liter víz 3,4 rubelba kerül ezeknél a bódéknál. (Egy rubel valamivel kevesebb mint 7 forint.)

Élelmiszerek, étkezés

A boltokban szerencsére majdnem minden kapható, amihez otthon hozzászoktunk. A korábbi hiánygazdaságnak nyomát se látni, a polcok tele vannak, bármi beszerezhető, amit megkíván az ember, legfeljebb egy kicsit többe kerül.

Érdekes jelenség viszont, hogy korábban általunk megkedvelt termékek időről időre el- eltűnnek a boltok polcairól. Néha, csak hónapokig nem kapni őket, de olyan is van, amit azóta se láttunk.

Az egyik iroda és bevásárlóközpont Izsevszkben.jpgAz egyik iroda és bevásárlóközpont Izsevszkben

Azt hiszem, nagy átlagban ugyanannyit költünk élelmiszerekre, mint otthon, viszont itt az alapvető cikkek olcsóbbak, de a húsok, hústermékek drágábbak, mint Magyarországon. A kenyerek szerintem nagyon jók itt, a világosabb fajta is rozsosabb, mint az olcsó félbarna kenyerek nálunk, és akár egy hét elteltével is ehetőek még.

A tejek és a tejtermékek valóban tejből vannak, ezért figyelni is kell rájuk, mert hajlamosak megsavanyodni. Vicces, hogy a tejet is grammra mérik, és hogy 900 grammos kiszerelésben kapható.

Utcai kvasz árus..jpgUtcai kvaszárus.

Tengeri herkentyűk, szalámik

Ha valaki szereti a halakat és a különböző tengeri herkentyűket, akkor annak Oroszországban jó dolga lesz. Itt olcsón és széles választékban kaphatók a különféle halak. Füstölve, szárítva, olajban, ecetes lében pácolva, majonézben eltéve, vagy simán csak „nyersen", mélyhűtve. A csuklyás hal ikrájából készült kaviár se luxus, egy árban van a májkrémmel, általában van is otthon a hűtőben.

Amit hiányolok itt, azok a jó magyar szalámik, kolbászok, felvágottak és a magyar borok. Az itteni kolbászok (inkább szalámik, csak ők kolbásznak mondanak mindenféle méretű hengeres hústerméket) elég egyformák, számomra leginkább a turistaszalámira emlékeztetnek.

Graffitisek dekorálják az egyik élelmiszer boltot Izsevszkben..jpgGraffitisek dekorálják az egyik élelmiszer boltot Izsevszkben.

Paprikás szalámi csak elvétve kapható, ha van is, akkor az külföldről származik, és ezért elég borsos áron adják. A boltokban egyébként nincsenek is olyan felvágottas pultok, mint nálunk, semmit nem szeletelnek fel előre, mindent egy darabban adnak el, majd a vevő bajlódik vele otthon.

Alkohol

A borokról csak annyit, hogy jó magyar borral eddig még nem találkoztam az áruházak polcain. Az egyik szupermarketban volt ugyan néhány tokaji meg egri bor, de számomra ismeretlen pincészetektől. A polcokat elsősorban az olasz, francia és a spanyol borok töltik ki, de szinte a világ bármelyik tájáról lehetne választani, akkora a kínálat. Az itteni alsóbb árkategóriába eső, összepancsolt küvék áráért otthon minőségi fajtaborokat lehet kapni.

Ha már az alkoholoknál tartunk, természetesen vodkából rengetegfélét lehet kapni. Abból viszont ritka a külföldi, csak a legnagyobb márkák férnek be a polcokra a hazai termékek mellé.

Tipikus kisbolt egy lakóház alagsorában..jpgTipikus kisbolt egy lakóház alagsorában.

Sörből is nagy a választék, de azok közt már több világmárkát lehet felfedezni. Az orosz sörök se rosszabbak náluk, igaz, általában nem is nyújtanak semmilyen különleges ízélményt. Szerintem eléggé hasonlítanak a magyar sörökhöz. Ami érdekes még a sörökkel kapcsolatban, az az, hogy sok boltban lehet másfél vagy kétliteres palackokba friss sört csapoltatni.

Így eszünk mi

Hétköznapokon általában az egyetemi menzán szoktunk ebédelni. Első hallásra talán nem tűnik valami kellemesnek, de meglepően jó minőségű ételt készítenek, árban pedig verhetetlenek. Ha otthon főznénk magunknak, akkor sem tudnánk kihozni a három-négyfogásos ebédeket kettőnknek 170 rubel (1200 Ft) körül. Az adagok ugyan kicsik, ezért is kell három-négy fogást választani, de szerintem ez így jobb is, mert legalább többfélét eszünk.

Az UdGU (Udmurt Állami Egyetem) menzája. Általában itt ebédelünk..jpgAz UdGU (Udmurt Állami Egyetem) menzája. Általában itt ebédelünk.

Nem szimpatikus számomra az a magyar szokás, hogy egy éttermi adagnak akkorának kell lennie, hogy ha azt mind megeszem, akkor kettéáll utána a fülem, és mozdulni se tudok.

Jobban tetszik, hogy eszem egy kis salátát előételnek, kérek utána egy finom levest, majd valami főfogást, és végül egy kis desszertet. Így komplett, így kellemes. És tudják ezt az oroszok is, igaz, sokan még a számunkra olcsó menzán is spórolnak és csak egy vagy két fogást esznek. Nem is látni annyi kövér embert itt, mint otthon.

Az egyetlen baj a menzával az, hogy elég egyhangú az ételválaszték. Mindig van legalább háromféle saláta, ezek között van édes és van savanyú is, némelyik ecettel, de többnyire majonézzel, káposzta, répa, uborka, kukorica, cékla, különböző gyümölcsök, tonhal, rák, tengeri alga, sajt, tojás és sonka, különböző kombinációkban. Az ínyencek akár még csipsszel díszített salátát is választhatnak! Az oroszok előételnek eszik, még a leves előtt, mi is többnyire így teszünk.

A menzán elég jó leveseket készítenek, kedvencünk a szoljanka, olajbogyóval és savanyú uborkával, de jó a scsí, a borscs és a krumplis gombaleves is. Minden leveshez jár egy kis tejföl, esetenként majonéz, ami lágyabbá teszi a levesek savanykás ízét.

A főfogás az ebéd gyenge pontja. Mi már csak nevetünk rajta, de szinte mindig ugyanaz van. Lehet választani valamilyen húsfélét valamilyen körettel. Főzelékek, tésztaételek vagy vegetáriánus, zöldséges ételek nincsenek. Néha van krumplipüréburokban sütött gomba vagy rösztihez hasonló krumplipogácsa, esetleg palacsinta, egyébként a vegetáriánusoknak meg kell elégedniük a saláták és a köretek variálásával.

Menzakaja_sárgaborsós krumplileves, majonézes sült sertésszelet dinsztelt babbal és előétel sonkából, sajtból, tojásból és uborkából természetesen ez is majonézzel.jpgMenzakaja: sárgaborsós krumplileves, majonézes sült sertésszelet dinsztelt babbal és előétel sonkából, sajtból, tojásból és uborkából természetesen ez is majonézzel

Kotlett és hajdina viszont mindig van, melyek kellemetlen szagát gyakran már a bejáratnál lehet érezni. A kotlett leginkább a magyar fasírtra hasonlít, a hajdina pedig egy barna színű gabonaféle, amit a rizshez hasonlóan megfőznek, de sajnos nem túl jó az íze. Az oroszok nagyon szeretik, minket viszont ki lehetne kergetni vele a világból.

Néha viszont kapható a szokásos krumplipürén, rizsen és tésztán kívül főtt árpagyöngy, lecsós tök, dinsztelt káposzta vagy hagymás bab is köretnek, melyeket otthon is szívesen ennék.

A húsok nem túl izgalmasak, sült csirkecomb és tepsiben sült hússzeletek szoktak lenni. Néha van „magyar" gulyás, ami inkább a pörkölthöz hasonlít, és néha adnak saslikot is. Hal viszont mindig van a kínálatban, mostanában egyre többször szoktuk választani.

Desszertnek édes péksüteményeket lehet enni, de itt is ért már minket meglepetés. Az édesnek látszó süteményről az első falat után derült ki, hogy az tulajdonképpen sós, hogy a túrósbatyunak kinéző cucc tulajdonképpen sajtos croissant, és hogy az ökörszem nem túróval, hanem krumplipürével van töltve.

Uniformizált étkezés

Oroszországi utazásaink során vártuk, hogy milyen helyi specialitásokkal tudunk majd megismerkedni, de sajnos azt kellett tapasztalnunk, majdnem teljesen ugyanolyan menükkel találkoztunk Szentpétervártól egészen a Bajkál-tóig. Úgy látszik, az elmúlt rendszerben az étkezést is sikerült teljesen uniformizálniuk.

Falusi szolgáltatóház Bakíriában. Alul bolt és étterem (menza), az emeleten szálláshely..jpgFalusi szolgáltatóház Bakíriában. Alul bolt és étterem (menza), az emeleten szálláshely.

Udmurtiában a perepecs és a tabany számít helyi specialitásnak. A perepecs kis kerek, gyúrt tésztából készült, darált hússal, gombával, káposztával vagy egyszerűen csak krumplipürével töltött, kemencében kisütött étel. Személyes kedvencem a gombás, de a káposztás és a húsos is nagyon finom. A perepecs elég gyakori étel, általában lehet kapni a pékségekben is az orosz pirogok mellett, vagy egyes éttermekben és büfékben is rendelhető.

Vele ellentétben a tabannyal inkább csak vendégeskedések alkalmával találkozhatunk, házilag elkészítve. Leginkább a palacsintához hasonlít, azzal a különbséggel, hogy kelt tésztából készül, emiatt kicsit vastagabb, és eredetileg ezt is a kemencében sütik. Persze modern világunkban előfordul, hogy kemence híján inkább a gáztűzhelyen, serpenyőben készül.

Perepecs, rajtuk tabany, mellettük a hozzá való szósz és szamagon..jpgPerepecs, rajtuk tabany, mellettük a hozzá való szósz és szamagon.

A tabanyt általában egy fehér, a besamelmártáshoz hasonló szószba mártogatva fogyasztják. Nálam ez nem aratott nagy sikert, de pár hete egy vendégségben kaptunk olyan tabanyokat, melyekbe füstölt haldarabkák, illetve sült csirkehús volt aprítva, és így már határozottan finomabb volt.

Vendégségben a perepecs és a tabany gyakori kísérője a szamogon, ami tulajdonképpen házilag lepárolt alkoholos italt jelent. Egyszerűbb esetben csak erjesztett cukrozott élesztős vizet használnak, mint alapanyag, de állítólag létezik olyan verzió is, amikor valamilyen gyümölcs – jellemzően erdei bogyók – is kerülnek bele. Tulajdonképpen nagyon hasonlít a mi pálinkánkhoz, de általában nem olyan erős.

Nos, ennyi étel és ital után mit is mondhatnék mást búcsúzóul, minthogy: Egészségünkre!"

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gasztronómia Oroszország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr175682144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cristallo 2013.12.09. 07:43:37

Jó kis írás. De azért így kora reggel kissé megfeküdte a gyomromat:)
A kisboltok láttán nosztalgikus érzésem támadt...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.09. 08:06:45

Mármint: az első kérdőjel helyén felkiáltójelet akartam...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 08:41:56

Hát ez jó volt, szeretek a különböző konyhákról olvasni :).

Egy-két észrevétel:

"A kenyerek szerintem nagyon jók itt, a világosabb fajta is rozsosabb, mint az olcsó félbarna kenyerek nálunk, és akár egy hét elteltével is ehetőek még."

Az olcsó vagy drága vagy akármilyen félbarna kenyerek soha nem rozsosak nálunk. A félbarna kenyér azért félbarna - a normális elkészítési módot véve alapul - mert bizonyos hányadban teljes kiőrlésű lisztet, vagy külön hozzáadott búzakorpát tartalmaz. A rozsos kenyér az búza + rozslisztből készül, kevesebb rozs van benne, mint búza. Minél több a rozs, annál sötétebb és nehezebb, nedvesebb a kenyér. De ez soha nem a félbarna, vagy barna kenyér!

"Oroszországi utazásaink során vártuk, hogy milyen helyi specialitásokkal tudunk majd megismerkedni, de sajnos azt kellett tapasztalnunk, majdnem teljesen ugyanolyan menükkel találkoztunk Szentpétervártól egészen a Bajkál-tóig. Úgy látszik, az elmúlt rendszerben az étkezést is sikerült teljesen uniformizálniuk."

Szoktak itt a blogon nyivákolni, hogy mit sírják vissza többen a magyar konyhát, mert az milyen egyhangú, meg szar, meg semmi másból nem áll, mint a rántott húsból és gulyásból. Na elárulom, hogy egyrészt ez nem igaz, csak éppen nem főzzük azokat az ételeket, amelyek az igazi, jó magyar konyhához tartoztak, még a szoci éra előtt. Mint mindenből, ebből is ez csinált egy ömlesztett menzamagyart. Éppen úgy, mint a fent idézett orosz konyhából. Szerencsére vannak olyan szakácsok itthon is, akik azon dolgoznak, hogy visszahozzák és megismertessék a magyar emberekkel a régi, változatos és egészséges magyar konyhát.

GrandMasterB 2013.12.09. 08:46:15

Jók a fotók.
A hajdina botanikailag a keserűfűfélék (Polygonaceae) családjába tartozik, nincs köze a búzákhoz, gluténérzekenyeknek kiváló.
Rendkívül egészséges.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.12.09. 09:14:09

Karaj.
Olyan kvászos autóból ittam 20 éve Ukrajnában, 1 db üvegpohár volt hozzá, amit az automata elmosott - belespriccelt a pohár aljába egy fél deci vizet, a szélét semmi nem tisztította :D
Maga a kvász fincsi volt.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.12.09. 09:15:24

@zöldeketbeszélek: a szocializmus mindenhol elbaszta a helyi konyhát. Is.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.12.09. 09:16:22

@zöldeketbeszélek:
"szoktak itt a blogon nyivákolni, hogy mit sírják vissza többen a magyar konyhát, mert az milyen egyhangú, meg szar, meg semmi másból nem áll, mint a rántott húsból és gulyásból. "

Aki ilyet mond nem kostolta még drága édesanyám főztjét. :P Meg senkinek sem szorítanak pisztolyt a fejéhez, hogy gulyást meg rántotthúst egyen.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.12.09. 09:20:42

A kotlett az biztos nem valami húsféle? Kb csak húsokat találtam, amikor erre a szóra rákerestem :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 09:21:12

@flash.gordon: Hát igen. Mégis hány embernek csak ez a kettő ugrik be, ha magyar konyháról van szó...
Én is mondhatnám a nagymamáim főztjét, rántotthús kb. kéthetente volt csak benne :).

rezsoatya (törölt) 2013.12.09. 09:29:10

@Zka: detto. A kvász ízlett, de fél Moszkva abból a pohárból ivott (ugyanígy a gazovaja voda "automatáknál", szintén Moszkvában)! :D

Nem (voltak) rosszak az orosz kaják, menzához is volt szerencsém. Mindenesetre jobban ízlett, mint most az angol (igazi Trebitsch: majd megkérded, miért utálom Angliát? :-P )

Akkoriban (1980-ban) még csak egy féle sört láttam, azt is kimérve, kancsóban, étteremben: Zsiguli sör volt a neve. De hidegen hozták, kint meg +40 fok, úgyhogy jólesett...

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.09. 09:32:12

hoppá, nem lehet csúnyán beszélni?
azt írtam, hogy "gasztroposzt, f.sza", de nincs itt :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.12.09. 09:34:55

@Babette_: szerintem amiben csúnyaság van az fennakad a jóváhagyásra váró listán :)

Herr Géza 2013.12.09. 09:37:41

@Zka: A kotlett az elvileg karaj akar lenni. Hogy az udmurtoknál hogy lesz abból fasírt, azt nem tudom... (biztos karajt darálnak le).

rezsoatya (törölt) 2013.12.09. 09:43:55

@Zka: bezzeg neked atment... (amit a szocializmusról írtál!) :-P

Evain 2013.12.09. 09:48:13

Digger, múltkor linkelted a guiness-t, ezt láttam ma, és eszembe jutott. :)
acidcow.com/pics/20131209/acid_picdump_72.jpg

BTBTBT 2013.12.09. 09:55:46

Meg nem olvastam, csak megakadt a szemem a legelso kepen.
Az a suti ugy nez ki, mint a zserbo. Jo sokat betermeltem belole gyerekkoromban. :)

Azert az erdekes, hogy a "magazin" jo nehany nyelven boltot/uzletet jelent, mig mas orszagokban csak a het/havi ujsagot.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 09:57:27

@Barátusz: O ne is mond, anyu hetvegen mondta, hogy lesz zserbo karacsonyra. Azota varom az utazast! :DDD

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.12.09. 10:03:08

@zöldeketbeszélek: Sajnálom öket. Eszükbe juthatna a a lecsó is. :)

F Csaba · http://backpacking-kaland.blogspot.com 2013.12.09. 10:05:46

Tök érdekes a leírás az orosz konyháról, és sok dolgot juttatott eszembe a mongolról, illetve a belga menzáról, ahol tavasszal ettem, és dolgoztam is néha.

A genti egyetem menzáján is 4€-ból elég jól lehet lakni.
Ott a legnépszerűbb kaja az a főétel, ami egy húsból/halból/vega valamiből és kétféle köretből áll. Az egyik rizs, vagy krumpli rengeteg féle képpen elészítve, a másik fele pedig párolt zöldség vagy friss saláta.
Egészséges, olcsó, finom, és még elég is.

Mivel Belgiumból Mongóliába költöztem át a változás jelentős.
Itt olcsó a hús, de a zöldséget és a gyümölcsöt importálni kell, ezért igen húzós az ára. Az iskolai menzán csak ócska mongol kaját szolgálnak fel, rágós, és zsíros hússal.
A boltok polcai tele vannak, de az árak gyorsan emelkednek a magas inflációnak köszönhetően. Ami nekem hiányzik, az a kenyér, a felvágott, és a sajt. Egy jó szendvics hozzávalói.
Vannak pékségek, de a boltokban csak előre csomagolt szeletelt kenyér van, elég rossz minőségben. Hol vannak a jó belga kenyerek, a baguette és az önkiszolgáló szeletelőgép...
Sok a koreai termék, mint a kimcsi, de már otthon is koreait főznek, nem csak a számos koreai étteremben. A koreai kultúra nagyon erős hatással van a mongolra. Hal csak konzerves van, és nem olcsón, ellentétben az oroszokkal, de van olcsó jégkrém, magyar Tibi csoki és franciasaláta amit itt főváros salátának neveznek, míg a Belgiumban megismert litván barátaim például fehér salátaként ismerik.
A városban két magyar étterem van (bár én még csak egyet láttam), egész jó árakkal, és finom ételekkel, bár kis kínálattal. A magyar konyha Magyarországon híres, itt sok mongol étel is szerepel az étlapon, különben senki sem menne be.
A tipikus mongol étel egyébként zsíros birkahúsból áll, esetleg mindez tésztába csomagolva és úgy párolva, néha olajban kisütve, rizzsel, salátával, és krumplipürével kiegészítve.

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2013.12.09. 10:05:46

@Herr Géza: Kotlett készül mindenféle húsból. Sertésből, csirkéből, marhahúsból de még halból is. Talán jobb lett volna a fasírt helyett a húspogácsa szót használnom, vagy a vagdaltat. Lehet kerek, lehet ovális, lehet rudacskába gyúrt. Ha marhahúsból van, akkor bífszteknek hívják, ha sertéshúsból akkor sniccel, de persze semmi köze az eredeti elnevezéshez egyiknek se. Mivel semmit se sütnek olajban, ezért ezeket a húspogácsákat is tepsiben sütik ki a sütőben, így szépen a saját levükben ázva tálalják őket. Nem mindig gusztusos.

BTBTBT 2013.12.09. 10:10:48

@rezsoatya:
Szoval ezert fozol magyar kajat Londonban, mi? :)

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Nalunk szerencsere nemcsak karacsonyra volt regen, hanem ev kozben is.
Karacsonyra manapsag a cseh kremes megy meg az Esterhazy-szelet. De nekem ez iden kimarad.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 10:10:57

@rezsoatya: Atya, ha mar gasztronomia! Multkor beszeltel/irtal itt a gyenge minosegu teakrol. Ellenben nem mondtad, melyik markak jok. Tudsz peldat emliteni?

M. Péter 2013.12.09. 10:11:53

@Barátusz: Az eredeti jelentése raktár, innen nem nagy ugrás az üzlet, a folyóirat pedig történetek, képek tára.

BTBTBT 2013.12.09. 10:15:02

A kepen lathato savanyusag is nagyon ugy nez ki, mint Mo.-on a vagott savanyu. Legalabbis ahogyan mi keszitettuk azt.

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
A Whittard biztosan magasan fent van.
A Covent Gardennel is van egy brutal nagy uzlet, ahol dekara adjak a teafuvet. Az a Tea Palace. Lehet, hogy online is arulnak.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 10:18:18

@Barátusz: Nalunk sem, bar anyu nagyon huzta a szajat, ha azt kertem. Allitolag maceras, en egyszer csinaltam es egyszeru volt :) (Bar magamnak barmit megsutok, fozok es nem tartom maceranak :D)
Mostmeg barmilyen kajat kerhetek, mert orul annak, ha elutazom hozza :DDD

BTBTBT 2013.12.09. 10:18:32

@M. Péter:
Nem tudom, de nekem jelentesben eleg nagy az ugras a raktartol a kepek taraig. Mar ha erre celoztal.
Volt egy ido, amikor nemzetkozileg hasznalt szavak orszagonkenti jelentese erdekelt.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 10:20:22

@Barátusz: Whittard itt is van. Akkor emlitettem atyanknak, hogy napkozben a tucat tea a pg decaf szamomra. Erre megjegyezte, hogy az nem jo, mert mintha valami veszelyes anyag is lenne benne es o keruli az olcso teat. Egyebkent meg a twinings megy arcba.

BTBTBT 2013.12.09. 10:20:30

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Nalam akkor huzza a szajat anyam, ha madartejet kerek.
Egy ido ota semmi gond: a sogornom orommel megcsinalja. :)

Ha sutesben es desszertek teren nem lennek olyan semmilyen, mint amilyen jelenleg vagyok, itt is tudnek ilyesmit kesziteni.
Egyenlore marad a karacsonyra tervezett pulyka. There's a first time for everything...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.12.09. 10:25:57

@Kutya 79: na jól rápörögtünk a kotlett témára, pedig csak annyi, hogy félreolvastam és azt hittem, a hajdinafélét hívják így. Ami azért meglepett.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 10:26:52

@Barátusz: Egesz pulykat csinalsz? Az szep adag. Mi neha egesz csirket sutunk vasarnaponkent asszonnyal. A pulykahoz nem vagyok eleg bator, de lehet kiprobalom :)
Madartejet nem tudom, hogy szeretem-e. Anno nagyapam csinalt allandoan,mert apam szereti, nekem meg ennem kellett :( De evek ota nem ettem (miota nagyapam meghalt), igynem tudom szeretem-e most.

Evain 2013.12.09. 10:55:24

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Pedig a madártejet még az angolok is csinálják, csak nem madártej a neve ugye. :) Pont az idei great british bakeoff egyik techikai tesztje volt. Aztán Mary Berry megmutatta, hogyan kell csinálni. :) Tud az a nő nagyon. :)

Mi is szeretjük, csak nem egy muffin féle összecsapom és már meg is van desszert. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 11:03:32

@Evain: A mi kornyekunkon a jam gyoker a meno es a karibi kajak :) Abbol meg meg Mary Berry sem tudna madartejet csinalni szerintem :) de kideritem mi az angol neve es osszehasonlitom a magyar recepttel.

Evain 2013.12.09. 11:15:28

Abból tuti nem. :D Na pilla, rákeresek én is. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.12.09. 11:17:54

@Evain: én nem szeretem a madártejet. Mit lehet azon élvezni? Az habot ami 90% levegő, vagy a vaniliás tejet? :)

Evain 2013.12.09. 11:23:30

@Zka: Ez totál ízlések és pofonok. Pl sose szerettem a nagyon nehéz és csokis desszerteket. Nekem a zserbó is bazi nehéz. Én a habos dolgokat szeretem. Palermo, képviselőfánk, oroszkrém, stb. :)

BTBTBT 2013.12.09. 11:24:36

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Engem szerencsere nem kell kenyszeriteni a madartej fogyasztasara. :)

Punajam? Piacokon lattam.

Igen, egesz pulykat, de csak valami 5 kilosat. Mar le is szerveztem a kis vendegsereget.
Raadasul azt is eszben kell tartani, hogy 25-en teljesen leall a varosban a tomegkozlekedes.

@Zka:
Eszmeletlen jo az ize. De ha valami szilardabbra vagysz, egyel sutit.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 11:27:37

Az első képen az alumínium kanál és villa senkinek sem tűnt fel? Ilyeneket utoljára az általános iskola menzáján láttam :). Nagyban hozzájárultak a gasztronómiai élményhez...

BTBTBT 2013.12.09. 11:31:08

@zöldeketbeszélek:
Most, hogy mondod. Annak a villanak elegge csalen allnak a fogai. :)

@Evain:
Az oroszkremet a nem nyers mazsola miatt nem szeretem. Mas ize van fozve/sutve.
Nyers mazsibol viszont ketpofara termeltem gyerekkoromban, annyira jo volt.

Evain 2013.12.09. 11:39:31

@zöldeketbeszélek: dehogy. Pavlova az habcsókos cuccos, azt annyira nem szeretem. Palermo az háromhabos süti. Alul tészta, arra csokihab, arra vaníliás hab, arra tejszínhab, tetejére kakaópor. Budapesten a Ráday utcában van egy Varga cukrászda (vagy volt, nem tom) névre hallgató egység, ott vettük még megboldogult gyerekkoromban. Nem sok helyen láttam eddig, pedig nekem a top top top favorit süteményem.

@Barátusz: Utálom a mazsolát minden sütiben. Lehet oroszkrémet anélkül is csinálni. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 11:40:53

@Evain: "Utálom a mazsolát minden sütiben." Ebben egyetertunk :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 11:42:51

@Evain: Hű, ez nagyon jól hangzik! Mindjárt rá is keresek, hátha találok receptet!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 11:46:42

@Evain: Na akárhol nézem, mindenhol piskóta+baracklekvár+diókrém/cukros tojásfehérjehab a kombináció...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 11:47:26

@Barátusz: És ezeknek az alumínium eszcájgoknak még van egy sajátos íze is! Brrrrr

Evain 2013.12.09. 11:52:37

@zöldeketbeszélek: Szerintem ez a Vargáék találmánya lehetett, mondom, egy kezemen meg tudom számolni, hol láttam ezt a sütit eddig. :( Ha esetleg megtalálod, szólj! :)

Evain 2013.12.09. 11:54:35

@zöldeketbeszélek: ja, és még rosszul is emlékeztem, a vaníliakrém nincs benne, de legalább leltem:
wcs.oisz.hu/10478/

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 11:58:31

@Evain: Találtam valamit, ami a te leírásodra hasonlít, sajnos csak kép:

www.cofetariamagic.ro/hu/detalii_produs.php?id=17

Na meg ez itt, vigyázat, csak tele gyomorral szabad megnézni :)

foodloversodyssey.typepad.com/my_weblog/2010/12/torta-setteveli-chocolate-hazelnut-birthday-cake-from-palermo.html

Én óvatlan voltam, úgyhogy megyek ebédelni, a nemzetközik konyha bűvöletében shepherd's pie-t :).

BTBTBT 2013.12.09. 12:00:16

@zöldeketbeszélek:
Annyira rossz volt a kaja a menzan, hogy a villat ragcsaltad? :)

@Evain:
Nem is tudom. Anelkul nem az igazi az oroszkrem.
De ha mazsola nelkuli edesseg, akkor - nosztalgia - mar inkabb dobos, retes vagy Esterhazy.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:00:30

@Evain: Ezt a lapot én is néztem, de aztán elnavigáltam bővebb infók híján...

De az előző kommentemben van egy link a hagyományos palermói esküvői tortáról...na, az - huh :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:01:27

@Barátusz: Neeeem :)! De tényleg van egy sajátos íze. Vagy nekem vannak mutáns ízlelőbimbóim :)?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:03:41

@Barátusz: Tudod engem mire emlékeztetett a süti - a leírás alapján? A marlenkára. Abban van karamellizált sűrített tej. Hú, az milyen finom süti!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:06:06

@macamuca: Én megelőgezem az ártatlanság vélelmét, amíg meg nem szólal az ügyben a megvádolt hölgy. Érdekes, mindenesetre...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:10:19

@Zka: Olvastad gyerekkorodban Katajevtől a Távolban egy fehér vitorla című regényt? Úgy írja le a kvaszt, hogy azóta is a szót meghallva összefut a számban a nyál :).

BTBTBT 2013.12.09. 12:20:38

@zöldeketbeszélek:
Sosem hallottam rola, de majd utana nezek.
Katajev megvolt. Meg Timur is. Mostam, hogy nosztalgia lesz ebbol. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:22:20

@Barátusz: Nem ismered a marlenkát??? Sürgősen próbáld ki :)!

És mostál vagy fostál :)))? Vagy először az utóbbit, utána az előbbit?

BTBTBT 2013.12.09. 12:23:09

Mondtam, nem mostam. :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 12:23:59

@Evain:
Mi a franc ez?
Emberiség elleni büntett.
Sör meg Sprite?
Megérett a világ a pusztulásra.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:25:11

@Barátusz: Hát igen, a kajákon lehet a legjobban nosztalgiázni :). Ez elkerülhetetlen egy ilyen posztnál. Na meg majd jönnek az összehasonlítások, hogy melyik konyha miért jó és miért jobb az összes többi, mint a magyar.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.09. 12:28:38

@Zka:

Hiánycikkek, majd a gyári étkezetés. Ez megölte az egészet.

Ugyanezt láttam Bulgáriában is Kubában. BG-ban úgy 2000 körül kezdett újréledni egy rakás hagyományos étel.

Kubában a kubai konyhát csak az menti meg, hogy az USÁ-ban van 2 millió kubai, akik féltékenyen őriznek minden kubai szokást (egy részük annyira, hogy nem is hajlandó angolul megtanulni), s emiatt a kubai konyha legalább ott él. S a sziget felszabadulása után ez vissza fog származni az eredeti helyre.

Evain 2013.12.09. 12:33:41

@diggerdriver: hát azt nem tudom, hogy milyen elvadult ötlettől vezérelve öntötték össze a kettőt, de az elgondolkodtató, hogy nem vegyül, és hogy sprite a nagyobb fajsúlyú. :D

@zöldeketbeszélek: na, ez pont jó arra, ahogy én főzök. Nézek egy receptet, ami megihlet, aztán módosítom az ízlésünknek megfelelően. Pl soha nem lapoztam még tovább receptet, mert olyan cucc volt benne, amit nem szerettem, simán helyettesítettem mással. Na ebből szoktak családi kedvencek születni!

@Barátusz: dobossal csak az a bajom, hogy a legtöbb helyen vulkáni eredetűt szolgálnak fel. Azaz a rétegek keménysége a vulkanikus kőzetével egyezik meg. Egy sor lávakrém, egy sor tufatészta (ha még valaki emlékszik az ágasvári csatára). Szóval rizikós. Pedig jó kis süti az is!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 12:34:10

@diggerdriver: Bezzeg, ha alul lenne a sor, akkor leonthetned a cukrosvizet a tetejerol. Bar igymeg le tudod inni a sort felulrol es a tobbit odaadod a gyereknek :)

Evain 2013.12.09. 12:42:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: ezt fejtsd ki légyszi, hogy miért pulyka! :D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.09. 12:43:16

Amikor Kubában az orosz gimnáziumba jártam, a nagyszünetben mindig üzemelt a büfé. S nem kubaiak voltak az alkalmazottak, hanem oroszok, hogy az ízvilág megfeleljen a tanulóknak (a diákok 80-85 %-a szovjet kiküldöttgyerek ill. Kubába települt szovjetek gyereke volt).

Az egyik ínyencség a májlrémes kenyér volt, rajta szardínia, s a halon meg savanyúuborka. Én nem kóstoltam soha, mert nem az én ízvilágom ez, de egy haver egyszer mondta: ebből meg tudnék enni 2 tálcával. A szaván fogtam, s vettem neki 2 tálcával, azaz 50 darab szendvicset. S MEGETTE TÉNYLEG. Bár aztán 2 napig panaszkodott, hogy a gyomra nincs teljesen rendben.

De az igazi tömegverekedés a büfében akkor alakult ki, amikor szeljodka érkezett. Egy haverom szerint a SZU-ban onnan lehet megállapítani, hogy ki orosz és ki nem, hogy aki nem szereti a szeljodkát, az biztosan nem orosz, mert ez az orosz nemzeti lélek egyik alapétele.

Egyébként a szeljodka létezik más néven Skandináviában is. Ez magyarul kb, rohasztott nyers hal. A finneknek van egy hasonló csemegéjük. Lakáson belül fogyasztani életveszélyes, mert a szag megmarad 2 hétig. Ma már vannak szelídített verziói is, ahol eleve össze van keverve valamivel, s krémszerű. A finnek is így csinálják: kenyérre kenik 6 hónapos "érlelés" után, ami úgy kezdődik, hogy a halakat egészben beleteszik egy hordóba és elteszik. Pár hónap alatt szépen megrohad, s lágy, kenhető alakúvá alakul. Az oroszok viszont jellemzően nem várnak ilyen sokáig, hanem akkor eszik, amikor még félig kemény.

BTBTBT 2013.12.09. 12:44:31

@Evain:
Fogalmam sincs, milyen lehet ma a dobos, mert legalabb egy evtizede nem ettem, de lehet, hogy tobb is.
Ami meg nagyon izlett, az az egetett cukor volt, de nem a bolti, csak a hazilag keszitett.

Meg nekem nagy kedvencem a cirkos is. Csak mar nincs aki csinalja.

@zöldeketbeszélek:
Mivel kulonbozoek a konyhak, orszagonkent is, foloslegesnek tartom azt allitani az egyikrol, hogy jobb, mint a masik.

Nehany honapja voltunk egy libanoni etteremben. A koret rizs volt aprora tort uvegtesztaval osszekeverve. A sok finom husi meg zoldseg csak "hab volt a tortan".

Evain 2013.12.09. 12:44:33

Maxval, nem volt benne a top 100-as sci-fi listában ez a film?
www.imdb.com/title/tt0093075/

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 12:47:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "mert ez az orosz nemzeti lélek egyik alapétele." Mint a magyaroknak a turorudi?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:49:40

@Evain: Ez nálam is előfordul,utána hetekkel meg mérgelődöm, hogy miért nem írtam fel legalább egy cetlire, hogy mivel módosítottam a fránya receptet. Egy túrós gnocchi recepttel voltam így éppen tegnap.

Evain 2013.12.09. 12:55:31

@zöldeketbeszélek: Na, mára öregebb meg okosabb (lol) vagyok, ha csinálok valami újat, egyből vacsora után felírom az összes hozzávalót. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 12:58:03

@Evain: Én csak öregebb vagyok, okosabb nem ;). Megint nem írtam fel a gnocchi módosítását. Na most gyorsan lekörmölöm :).

macamuca [IHUN] 2013.12.09. 13:04:18

@zöldeketbeszélek:
Jogtos, az ártatlanság vélelme mindenkit megillet.
Ugyanakkor a megnevezett fősuli szerint egyrészt náluk nem diplomázott, másrészt a konkrét szak sem létezett...
Erre nehéz elfogadható választ írni, mármint a hölgy részéről, hisz a nyelvvizsgája kapcsán még csak-csak lehetett "mosdani", hogy elírás, nem nyelvvizsga, hanem nyelvismeret, node egy diplománál/sulinál/szaknál?....
Majd meglátjuk, mi lesz belőle....

www.parlament.hu/irom39/12899/12899-0001.pdf

@Evain:
"Pl soha nem lapoztam még tovább receptet,..."

Fiatal férj a nem-éppen házias feleséghez:
-Mit főztél ma, drágám?
-Mákos bablevest.
-????
-Nyitva volt az ablak, aztán a huzat lapozott a szakácskönyvben, én meg nem vettem észre....

:)))

Na mentem, vár a melódia (ha nem is épp fagyos gyapotföld, de...)
További szép napot.
:)

cristallo 2013.12.09. 13:11:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: ez a rohasztott hal téma konkrétan kiverte nâlam a biztosítékot....:( pedig nem vagyok válogatós típus.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 13:13:33

@macamuca: Egy apro eszrevetel az iskola nevevel kapcsolatban: "Hosszas átalakulási folyamat eredményeként 1969. március 4-én a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa kimondta a Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola létesítését. A Főiskola Gyengeáramú és Erősáramú Kara a Felsőfokú Híradás- és Műszeripari Technikumból alakultak ki. A Tavaszmező u. 15-17. sz. épületegyüttes adott helyet a Főiskola központi telephelyének. 1979-ben korszerűsítették a főiskola szervezeti felépítését és a kari - tanszéki struktúrát intézeti szervezeti egységek váltották fel. A szakoknak megfelelő oktatási intézeteket hoztak létre.

Majd az 1990-es években további változások következtek be. Ennek következtében az 1978-óta működő üzemmérnök képzés továbbfejlődött, és 2-3 féléves esti, másoddiplomás képzés is megindult.

2000-től egyesült három főiskola Budapesti Műszaki Főiskola néven és ezen belül megalakult a Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar, mint a létrejött öt kar egyike.

2010. január 1-ével a Budapesti Műszaki Főiskola Óbudai Egyetem néven folytatja tevékenységét."

A kar honlapjarol van :) Tudtommal sosem hivtak ugy az iskolat, ahogy az oeneletrajzaban szerepel.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 13:14:04

@Barátusz: Na meg nézd meg ezt is, hányan szeretik ezt a fura édességet és hányan csinálják is. Nekem a recept alapján nem lenne nagy kedvem nekilátni, de aztán lehet, hogy nem csak a nosztalgia miatt mondják olyan nagyon finomnak.

Muscari 2013.12.09. 13:16:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: a szeljodka az siman heringet jelent. En meg nem talalkoztam a kenheto formajaval, csak olyannal, amit fokhagymas leben pacolva arulnak. Az viszont nagyon finom. Legjobb valtozata a szeljodka pod suboj, azaz hering kabat vagy bunda alatt. Ez egy retegezett hidegtal tulajdonkepp: alulra megy a csikokra vagott hal, ra pedig retegenkent fott tojas, krumpli, repa es cekla, ez utobbiak lereszelve. Majd az egeszet be kell boritani majonezzel. Isteni!

Tovabbi jo etvagyat mindenkinek, nekem most dolgoznom kell :-(

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 13:17:47

@cristallo: Akkor vigyázz, hogy mit olvasol az ókori római konyháról! Ott az alapfűszer volt a rohasztott halból készült garum:

buvosszakacs.blog.hu/tags/garum

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 13:20:15

@macamuca: Hát az fura mindenképpen, hogy egy ilyen pozinál nem ellenőrzik le rendesen a jelölt adatait, közöttük persze a végzettségre, nyelvismeretre vonatkozókat is.

HaHáromLábonGyábokorsz 2013.12.09. 13:23:07

amikor meg gyerekkent finnugrasz akartam lenni ide (is) nagy almom volt eljtuni. jo a bejegyzes. koszontem. :)

Evain 2013.12.09. 13:29:28

@Muscari: nem azt a fokhagymás lében pácolt heringet hívják ruszlinak? Vagy keverem valamivel?

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.09. 13:40:01

@Evain: anyukám is onnan hozta a palermót, óóó a messzi gyerekkor :-(

BTBTBT 2013.12.09. 13:43:17

@zöldeketbeszélek:
A cirkosra gondoltal ezzel a weblappal?
Ugy ertettem, hogy ketten is voltak a csaladban, akik csinaltak, es megvolt hozza a "forma" is, de sajnos mar nem elnek. Nekem ez egy kicsit messze van, bar sosem lehet tudni.

A kullogo nagyon hasonlit az altalam cirkoskent ismert sutire.

Latcho Rom 2013.12.09. 14:17:36

Mi az a sarga ize a krumplipure szelen, zsir? :-)

Este olvasom a posztot is, ma van a baratom temetese, jatszunk egy kis zenet, ezt akarta.

2013.12.09. 14:21:01

Mmmm очень вкусно de nem volt jo otlet ezt ebedszunet elott elolvasni :D

"...sok boltban lehet másfél vagy kétliteres palackokba friss sört csapoltatni." >> LOL no comment :D

BTBTBT 2013.12.09. 14:21:40

@zöldeketbeszélek:
Lehet, hogy osszetetelet tekintve ugyanaz, de nalunk eppen az volt a kulonbseg, hogy a szaraz - ha jol emlekszem - kukoricaszarra volt ratekerve a teszta, es lyuk lett a kozepen, amikor sutes utan kihuztad belole.

@shakti_rom:
Lehet, hogy a saslikbol fojt ki a zsir?

Varunk este.

Evain 2013.12.09. 14:24:17

@Barátusz: azért néha jobb valamit ékezettel írni. Egy recept olvasása közben azon nehéz átsiklani, hogy kukirocaszarra volt tekerve a tészta. :D:D:D:D:D:D

BTBTBT 2013.12.09. 14:26:01

fojik? b+! folyik :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 14:28:59

@Barátusz: Ha a kommenteket elolvasod, ott is leírják, hogy a legtöbben így csinálják, csak nem kukoricaszárra tekerik, hanem cirokszárra, ezért cirkos a neve. Namármost manapság azért nem minden háztartásban tud az asszonyka leakasztani a falról holmi cirokszárakat süteménytekergetéshez :).

BTBTBT 2013.12.09. 14:32:10

@Evain:
Munkahelyen nem tudok ekezettel irni.
Multheten az e'loszo'ban-t olvasta Madar es Long el''szoba-nak. :)))

De azert megneznem azt a kukoricaszart. Lnkelnel egy kepet rola? :))

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 14:33:19

@mojyo: Ez a pecsi sorfozdenel is ment 10 eve az elviteles sor, most nem tudom lehet-e meg. A betartositoszerezes es palackozas elott :)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Tudsz orosz kkonnyitett konysorozatrol? Valami olyasmi kellene, mint amiket angolbol csinalnak.

Evain 2013.12.09. 14:36:28

@Barátusz: jaja, emlékszem, ez a fokabel esete, lényegtelen, hogy mi volt az eredetije, ha a félreolvasás sokkal viccesebb. :D

Herr Géza 2013.12.09. 14:40:16

@macamuca: Plagi bá ügyben: én csak azt nem értem az ilyen ügyekben, hogy ilyen szinten hülyének nézik az emberiséget ? Persze, ha magukból indulnak ki, akkor világos. Mert azzal még csak-csak be lehet próbálkozni, hogy az x.y. szakon szereztem diplomát/doktorit/stb., de ha nincs/nem is volt olyan kar ???? Fáááj.....

2013.12.09. 14:43:07

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Aha.... Es az mire jo, igy olcsobb vagy ebben mi a plane? :D

Olyan helyen mar jartam amugy h bring your own booze de olyanba h take it away meg nem :D

morsels (törölt) 2013.12.09. 14:44:05

@Mr. Long [expert .... szakerto]:

Ezt azert pontositanam :-)
Szoval az ugy volt, hogy a sorgyarban dolgozoknak adtak tikettet minden honapban (ezert is hivtak tikettes sornek), amit a sorgyar boltjaban lehetett bevaltani. Namost az erleles utan elkezdtek lefejteni a sort de mindig maradt a 'hordo' (igazabol ilyen bazi nagy tartalyok) aljan valamennyi, amit mar nem volt erdemes a palackozo fele vinni. Ezek a 'maradek' sorok lettek osszegyujtve es lehetett kapni tikettert.

Akkoriban meg a boltba kerulo sor sem volt tartositva, ha jol emlekszem akkor 8 nap volt a szavatossagi ideje.

Bar pontosan nem tudom, de azt hiszem a sorgyar dolgozoi 30 tikettet kaptak egy honapban (reszben az emlitett okok miatt, hogy maradt sor, reszben meg azert, mert igy akkor nem loptak ki a sort a gyarbol) es hat sokan nem hasznaltak ki a keretuket. Azt lehetett a sorgyari dolgozoktol megvenni es bevaltani sorre.

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2013.12.09. 14:45:18

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Bocs, az önéletrajzban jól szerepel az iskola neve. Én is jártam oda, mikor úgy hívták. Még a '90-es években. Aztán valóban BMF és ÓE lett belőle. Sokáig sirattuk, hogy átnevezték, és mi még mindig Kandónak hívjuk magunk közt.

montroyal ( CAN qc) 2013.12.09. 14:45:26

azert a képen lévo termetes asszonysagokat elnézve , nem eheznek...
van valami szabaly arra hogy az egyebkent csinos vekony fiatal orosz nokbol kotelezo termetes asszonysagga valni?

nigara 2013.12.09. 14:46:31

@F Csaba: De miért nem írsz posztot?

nigara 2013.12.09. 14:48:34

Jó kis poszt, habár ettől még nem rohanok odaköltözni... De végre megint volt tartalomban egy posztban!!!!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 14:51:23

@mojyo: A "csapolj magadnak mozgalmas" kiemelesedre reagaltam.

@morsels: Ez mikor volt? Amirol en beszelek, az 2003-2004 koruli idoszak. Haveromek mondtak, hogy lehet sort kapni olcsobban a sorgyarban. Ott volt a sulijuk mellette, gondolom igazat mondtak :)

nigara 2013.12.09. 14:51:44

@Babette_: hááát, elolvasva a cikk alatti kommenteket, ez a Norbi gyerek nagyon türelmes lehet...

BTBTBT 2013.12.09. 14:51:47

@zöldeketbeszélek:
Nem jutottam el a kommentekig.

@Evain:
Hat igen. Kukoricaszar. :)

@montroyal:
A kanadai asszonysagok vekonyak?

morsels (törölt) 2013.12.09. 14:53:55

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Ohh... hat amit en irtam, az joval korabban volt :-)
Mondjuk azt nem is tudom, hogy 2033-ban hogyan mukodott. Akkor mar osztrak tulajdonban volt a sorgyar, nem?
Namindegy, akkor elnezest, csak nekem rogton ez ugrott be :-).

montroyal ( CAN qc) 2013.12.09. 14:54:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Igazi madártejet csak a pulyka tejéből lehet készíteni.
nalunk a tyukokat fejik meg de kizarolag a karacsony tajan akkor a boltokban is lehet kapni (lait de poule) mint a tejes doboz de nincs tejszinhab rajta ( talan azt a kakasnak kellett volna kikeverni elotte )

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 14:55:31

@Kutya 79: Az oneletrajzaban "Kandó Kálmán Műszaki Főiskola" szerepel. Tudtommal azt korabban Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola neven futott, mint a bevagott idezetben. Sajna nem tudom megnezni, mert a diplomamban mar Budapesti Muszaki Foiskola neven van beleirva.

2013.12.09. 14:56:17

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Ertem en, csak hangosan tunodtem :D Marmint... hogy ebben az egeszben mi a jo? Hogy csak a sorert fizetsz, es a csomagolasert meg nem? Nagyker ar, vagy mi? :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 14:56:41

@morsels: En sem tudom, hogy fog mukodni 2033-ban :D Sosem vettem ott abban az idoszakban sort, ellenben sok Barna Szalont megittam. De jo is volt! :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 14:57:34

@Mr. Long [expert .... szakerto]: Ja es azzal is lehetett teleportalni, foleg ha mellette ivott az ember villanyi borbol hazmestert is :D

montroyal ( CAN qc) 2013.12.09. 14:58:26

@Barátusz: mivel hogy annyi fele nemzetiseg van itt .. igen mint mashol egyre jobban vigyaznak az egeszseges etkezesre...
persze ez nem vonatkozik a haiti , arab vagy afrikai szarmazasuakra

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 14:59:54

@Kutya 79: Jogos, volt 91-ben is egy nevvaltoztatas. Elnezest, most talaltam a neten, erre nem emlekeztem.

Herr Géza 2013.12.09. 15:00:22

Egy kis echte szoljankára a mai napig rámozdulok (csinálok is néha). Azt még a néhai NDK-s menzán meg a Mitropában (ottani Utasellátó=resti) is meg lehetett enni. Arról, hogy a felvágottak csak darabban vannak szintén egy NDK-s "szovjet" élmény jutott eszembe: a 80-as évek elején éppen semmi nem volt a Kaufhallékban (pl. hús, vaj, stb.), mert Erich éppen kiárusította a termést devizáért. Élelmes magyarja akkor sem esett kétségbe, lementünk az ideiglenes ott állomásozó orosz tisztek lakótelepének boltjába (ott még banán is mindig volt - de egy NDK-ásnak sem jutott eszébe, hogy oda csak úgy lazán be lehetett menni). Kértünk 2 kiló karajt Másenkától, de nem értette. Egyszerüsítettünk odáig, hogy "röf-röf", mire kihozott egy negyed disznót hátulról és a bárdot lengetve kérdezte, hogy akkor mennyit is. Próbáltuk mutogatni, hogy melyik részböl kérnénk, mire szigorúan jelezte, hogy nincs válogatás. Ami jön, azt kapjuk. Aztán lecsapott, lett vagy négy kiló ("stimmt so") vegyes "felvágott", belenyeste a Pravdába, kilökte az árát a golyós "pénztárgépen" és már vihettük is. Hát nem volt túlcicomázva a dolog...:))

Zoxo 2013.12.09. 15:07:03

"a hajdina pedig egy barna színű gabonaféle"

Nem gabonaféle, hanem botanikailag a "keserűfűféle" csak a gabonafélékhez hasonló lisztes magja miatt esszük és tartjuk hasonlónak agabonafélékhez.

"minket viszont ki lehetne kergetni vele a világból."
Már akit!
Amikor elöször ettem: "furcsa" volt. (Azt hittük, hogy tarhonya)
Amikor másodszor ettem, eldöntöttem, hogy "soha többet".
De soha ne mondd, hogy soha, mert fél évvel késöbb már akkor is kértem (néha), ha volt más köret is.
Most meg: éppen pénteken töltöttem fel a spájzomat sertéshúsos hajdinakonzervvel! :-))

Egyébként tetszett a cikk! :-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 15:15:25

Hát ez furcsa. Látom az oldalsávban, hogy 15 óra után jött komment a gyerekügyes poszthoz, de hiába frissítem az oldalt, a fél tizenkettes hozzászólás az utolsó...

BTBTBT 2013.12.09. 15:17:14

@montroyal:
Azokra a nokre gondoltam, akikrol tudod, hogy kanadai volt a sokadik felmenojuk is. (Persze lehetnek ott bevandorlok, tudom.)

A fekete nokkel kapcsolatban felenk is feltunt, hogy a sok sultcsirke-rizs-komboval nagyra tudjak zabalni a segguket, es hogy altalaban kozepkorukra jocskan hizasnak indulnak.
Afrikaban meg egyszalbel-kinezetuek.

Evain 2013.12.09. 15:18:22

@Herr Géza: uramisten, de képszerűen írsz, ezt marhajó volt olvasni. :)

Ehhez most elképzeltem, ahogy támasztjátok a pultot a talponállóban, háttérben egy HA poszter, te meg a söröskorsót enyhén lengetve előadod ezt a sztorit. :D
Maxval csendes komorsággal néha közbeszúr egy-egy pulykatejes vagy lingvisztikai megjegyzést, Madár rákérdez a kofisopokra, Barátusz meg értetlenkedik a szarkazmuson.
És természetesen Digger minden hozzászólását úgy fogja kezdeni, hogy naszóval.

Egyszerűen TÖKÉLETES! :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 15:20:26

@Barátusz: Biztos a klima. Ott a nagy meleg kiolvasztja a zsirt, itt meg nincs nagy meleg. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 15:22:23

@Evain: Digger polojan meg egy csocsoskep van, vagy egy laposteve belepitve es ot percenkent valtozik a csocsoskep es neha egy "Nem vagyok PRUD!" felirat.

BTBTBT 2013.12.09. 15:23:28

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Hat persze! Meg lehet mondani, hogy annak az idonkent irotozatosan nagy seggnek a jo resze csak viz, nem haj, mi? :)
(Es nem haj, hanem ha'j.)

Herr Géza 2013.12.09. 15:24:13

@Evain: Kösz !! S lám, megszületett a HÁ-kerekasztal (pult)... :))
Az idilli képet csak árnyalja, hogy nálam a söröskorsóban max. már csak mentes sör lehet. De lengetni, azt tudom...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 15:26:26

@Barátusz: A viz is elparolog, akarom mondani elpa'rolog! :D

Evain 2013.12.09. 15:28:26

@Mr. Long [expert .... szakerto]: árnyaljuk kicsit a képet, nem a pólóján, hanem mondjuk a pultra lazán kicsapott okostelón van a naponta változó dudás kép. Csak hogy haladjunk a technikával. :D

@Herr Géza: sebaj, az a képen nem látszik. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 15:30:31

@Evain: Ok, de a "Nem vagyok PRUD!" felirat akkor is a polojara kell! :D

BTBTBT 2013.12.09. 15:30:40

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Persze, hogy a viz is elparolog. De azert irtam az ekezetet, mert a vegen meg te vagy Evain kepes lett volna azt irni, hogy azt mondtam: a feka nok nagy segge tele van hajjal. :)))

Evain 2013.12.09. 15:35:46

@Mr. Long [expert .... szakerto]: szörnyűek vagyunk, hogy itt élcelődünk, kvázi a háta megett. Holott ha itt lenne, már rég hozzánk vágott volna minimum egy karton söralátétet. :D

belekotyogok 2013.12.09. 15:39:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: bocs, az igazi, hamisítatlan madártej alapvető összetevője a kakastej.
De lehet, hogy anyámék átvertek?!?! :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 15:40:43

@Evain: Aaaa!!! Dehogy! Jol megsertodne es meg akkor is azon "lovagolna" amikor mi mar reg elfelejtettuk. Emlekezz, mint a PRUD tema, azt is napokig magyarazta nekunk.

BTBTBT 2013.12.09. 15:40:49

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Attol fugg, mennyire borotvalkoznak.

Igazabol en is csak tavolrol lattam. Azert az indiai nokhoz kepest kevesbe szorosek..

montroyal ( CAN qc) 2013.12.09. 15:46:16

@Barátusz: persze hogy itt is 2-3 gyerek es 40 utan elengedik magukat ple egy biztos ferj csatolasa utan aki szinten elengedi magat .

az iskolakban egyre jobban vigyaznak a fiatal lanyok de azert ez amerika ... annak idejen mi azt az 1-2 koveret csufoltuk az iskolaban itt majdnem forditva van ...

az elhizas fugg a tarsadalmi szintol is a segelyesek akik a TV elott ulve naphosszat csak zabalnak persze olcso egeszsegtelen kajat es gombolyodnek ...

Evain 2013.12.09. 15:57:59

@Mr. Long [expert .... szakerto]: mehhehe, ez marhajó, elküldöm a kolléganőimnek. Potyogott a könnyem bakker. :P

Evain 2013.12.09. 16:05:38

@Mr. Long [expert .... szakerto]: tudom, én is azért rötyögtem annyira, mert van pár ázsiai kolléganőm. :)

Muscari 2013.12.09. 16:12:01

@Evain: a ruszli az hagymaval van es ecetes. A sziljodka teljesen mas, egeszben van, ki sincs peldaul belezve, nagy hordokbol aruljak kimerve, vagy pedig nagy kerek konzervdobozban.

F Csaba · http://backpacking-kaland.blogspot.com 2013.12.09. 16:21:17

@nigara: egyenlőre írom a blogomat, és néha elnézek ide. Továbbá jelenleg jön a félév vége... :S

Muscari 2013.12.09. 16:25:52

@Mr. Long [expert .... szakerto]: hidd el, az a hal nem rohadt, csak pacolt. Az nem ugyan az. Es nem budos vagy ilyesmi, egyszeruen fuszeres hal illata van. Erdemes kiprobalni, orosz vagy litvan boltokban lehet kapni.

Muscari 2013.12.09. 16:36:56

@Zoxo: a "gabonafele" az nem rendszertani kategoria. Az olyan, mint hogy zoldseg vagy gyumolcs, az nem tudomanyos meghatarozas. Biztos igazad van a Poligonaceae- val, most nem tudok utana nezni, de az biztos, hogy az egyetlen ketsziku gabonafele, amit Europaban termesztenek. En is szeretem kulonben, a hivatalos magyar neve pedig poha'nka.

cristallo 2013.12.09. 17:08:18

@zöldeketbeszélek: már az ókorban is??? Csoda, hogy nem haltunk ki:)
De lehet, hogy akkor már sejtem, mi okozott néhány járványt:)))

cristallo 2013.12.09. 17:12:22

@Herr Géza: mi is jártunk az orosz kantinba vásárolni, nagyanyám nagyon szeretett ott mindenfélét venni.:) Én a sűrített, cukrozott tejre buktam, kakaóporral keverve képes voltam belőle egy fél doboznyit elnyalogatni, aztán meg csodálkoztam, hogy ragad tőle még a hátsóm is:))

purple ragdoll 2013.12.09. 17:27:51

@Kutya 79: Tetszett a poszt. :) Én az Оглоблинъ-ba járok a kollégákkal ebédelni, szerintem jó hely. Ott is van mindenféle leves (sütőtökkrém-, spenót-, csirke-), második fogáshoz tészta/krumplipüré/zöldségek/rizs/kása, többféle hús vagy hal. Lehet választani salátákat, de akár péksütiket is. A különféle üdítőitalok mellett kompót is kérhető (én mindig azt iszok), vagy kávé, tea.

Félig-meddig offtopic, de milyen múzeumokat és szórakozóhelyeket ajánlanátok, amit semmiképpen nem érdemes kihagyni Izsevszkben? (Annak is örülök, ha privátban írsz ezzel kapcsolatban.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.09. 17:30:08

@F Csaba: hű, mongol blog :) most olyan fáradt vagyok, hogy jojózik a szemem, nem tudom végigolvasni, de szintén zenész? (tanár...?)
üdv Yangonból.

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2013.12.09. 17:44:49

@purple ragdoll: Te Izsevszkben vagy? :) Ezt a helyet így névről nem ismerem. (mindjárt írok privát...)

Kompót a menzán is van, de mi olyat nem szoktunk inni.

cristallo 2013.12.09. 17:45:09

@Babette_: miért, mi van Madárral?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 18:02:26

Most értem ide, ma dolgozni kellett, hogy a fene enné meg! :)

A poszt nagyon érdekes volt, eddig csak a scsi-t ismertem anyósom révén, de az nagyon finom! Illetve biztosan már is, amiről nem is tudom, hogy orosz (szovjet) étel volt. Az eddigiek alapján azthiszem, kedvelem az orosz konyhát!

A kommenteket még nem olvastam, igyekszem pótolni :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 18:11:24

@Kövérmadár: t enem lehet, hogy finnorszag valoban a szovjetunio resze vlt, csak tagadjak? :) orosz kajak, szocialista berendezkedes :DDDDD

2013.12.09. 18:13:55

@rezsoatya:

Azt nem. De még mindig nem mondtad el, Magyarországot miért.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 18:23:26

@Babette_:
HÁ berágott rám, most már nincs csúnyabeszéd :)

A linkelt cikk érdekes! Kérdés, hogy ha a "hibás" agyból egészségest csinál, akkor az egészségesből vajon milyet?
Majd legközelebb megpróbálkozom egy kis integrálással füvezés közben, de lehet a többiek megölnek érte :)

@Zka:
Nóri él-hal a madártejért ;)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Rémhülyevagy! :D

@macamuca:
Attól tartok, hogy nem :)
A kiemelt bérezésre kiváncsi lennék...

@Barátusz:
Ezt már nem fogod kimagyarázni :D

@cristallo:
Dógozott ma :)

2013.12.09. 18:29:03

A bevezető képen látható takarmányt, már gondolom egyszer megette valaki, csak nem ízlett.
Csak azt nem értem hogyan tudott így szelektálva visszajönni.

2013.12.09. 18:37:27

A poszt írójához. Te egyébként büntetésből élsz ott?

cristallo 2013.12.09. 18:40:55

@Kövérmadár: ja, akkor jó. Szóval beteg vagy?:)))

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 18:41:45

A kutya79 mindenit :)
Nekem tetszenek a kaják, kár hogy már ebédeltem, most még egyszer ebédelnék :)

BTBTBT 2013.12.09. 18:42:51

Latom, eltunt a kommentem, amit nektek irtam. Megprobalom felidezni...

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Menopauzat kovetoen nemcsak meghiznak az azsiai nok, hanem meg a hajukat is lecsapatjak?
Nem igazan latni husi azsiai not. Oreget meg nem szoktam bamulni kozuluk. :)

@Kövérmadár:
Pedig latod, milyen konnyen kimagyaraztam? :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 18:47:02

@zöldeketbeszélek:
Nekem is ez tűnt fel, hogy mennyire hasonlítanak a garumhoz...
De van aki ezt megeszi??
Végül is az rohadt hal :)
Ennyi erővel egy fél disznót is meg lehetne rohasztani egy pár szalonnával a tetején, az lehetne a magyar szeljodka.

A keleten élőknek meg üzenem:
Igazán összerakhatnátok egy pdf-et a blogokból, elég nehéz visszafelé olvasni...
A nyugatról blog nem nagyon érdekel már, mert azt én is tudnék írni. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 18:59:19

@Kheopsz: Hát látod, ízlések és pofonok. Engem csak fegyverrel lehetne kényszeríteni, de csípős tücsköt sem ropogtatnék.

Na és a száznapos tojás? Az se kutya!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 19:01:56

@cristallo: Á, az erjesztés elég sok mikroorganizmust kinyír. Na jó, másokat meg éppen ez éltet. Ha jól tudom, a thai konyhában is van halszósz, amit ugyanígy erjesztenek. Majd Chang Yai kijavít, ha hülyeséget írtam :).

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:03:16

@zöldeketbeszélek:
Hát ez az, ezek még is csak romlott ételek...
Mondjuk én ebbe a kategóriába tolom a sushit meg a penészes sajtokat is.
Ezekhez a dolgokhoz nem nagyon volt még szerencsém, s majd kerülöm őket továbbra is.
100 napos tojás? Az is valami zöld tak*ny lehet gondolom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 19:03:43

@Muscari: Igazad van, de még ott van mellette az amarant, ami meg a disznóparéjfélékhez tartozik. Nem annyira elterjedt, mint a hajdina (pohánka), de a reformkonyhában azért egyre többen ismerik.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 19:09:57

@Kheopsz: Igen, tényleg zöld lesz és olyan undorító kinézete van, hogy tényleg kínainak kell születni, hogy ezt a szörnyűséget valaki a szájába vegye.

Viszont a szusi éppen hogy nagyon friss hozzávalókból áll, ott nincs helye semmiféle erjesztésnek, rohasztásnak.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:12:53

@zöldeketbeszélek:
Tudom, hogy a szusi friss, csak két dolog zavar engem ebben: nyers és hal :) máskülönben oké lenne, ha mondjuk a sült csirkét hívnák szusinak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 19:23:28

@cristallo:
Kicsit ;)

@Barátusz:
Mindenesetre szép próbálkozás volt :)

@zöldeketbeszélek:
Aham... (közben kijöttem az előszobába :) )

Latcho Rom 2013.12.09. 19:25:51

@Barátusz: jaja, kulonosen a csuklojuk s fuluk.
6 honap tel utan szepen ki tudnak gombolyodni :-)

F Csaba · http://backpacking-kaland.blogspot.com 2013.12.09. 19:26:18

@Chang Yai: Mongol szakos diák vagyok, és alkalmanként angoltanár.
A blogon viszont van belgiumi stoppolás és Róma melletti csövezés is. :D

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:33:35

@Kövérmadár:
Örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel a dologgal!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 19:42:09

@Kheopsz:
Nem bizony. Sőt, Nóri sem eszi a halat és apósom sem. Semmit, ami vízben él(t).
Így kissé nehezebb beilleszkedni itt, északon, de ezt a kis kellemetlenséget vállaljuk :)

Nem is értem, a halat megenni... micsoda nélkülözés és éhezés kellhet hozzá ;)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:47:46

@Kövérmadár:
És a kaviár? Egyszer próbáltam, de nagyon halízű volt és nagyon sós. Akkor ettem először és utoljára kaviárt :)
El tudom képzelni, hogy nehéz a beilleszkedés. Angliában is elég sok a hal meg stb, meg ne is beszéljünk a fish&chipsről...
Nem volna rossz, ha inkább chicken&chipsnek hívnák...

BTBTBT 2013.12.09. 19:49:20

@shakti_rom:
Persze, hogy kikerekednek, mert nem hajtjatok meg oket.

2013.12.09. 19:49:38

Amikor max a feminácikról beszél, ilyenekre gondol?

444.hu/2013/12/09/annyira-unta-hogy-ot-oraja-vasarolnia-kell-a-baratnojevel-hogy-inkabb-ongyilkos-lett/

Egyébként tipikus hülye férfi.
Hogyan csinálja a normális?
Először ledobom a nőt....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 19:57:51

@Kheopsz:
Teljesen egyetértek! :)
Nem, a kaviár is olyan dolog, ami a vízben őshonos. Lehet kerülgetni a dolgot, de a víz az víz :)
Csirke, marha, disznó bármikor. Vadhús csak módjával, mondjuk évente egyszer, bár ha ráállnánk, biztosan ízlene.
Szárnyasok, bármiféle jöhet, bár a struccot még nem próbáltuk :)

Igazából minden húst el lehet készíteni jól és rosszul... kivéve a halat, mert azt csak rosszul :D

BTBTBT 2013.12.09. 20:01:25

@Kheopsz:
Anglia tele van van chicken & chips-ettermekkel. Ahol esetenkent halat is arulnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 20:07:42

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131209/tumblr_m9nod31kBZ1rbxw0xo1_500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jó poszt volt, az étkezés hálás téma ez meg ráadásul remekül volt megírva.
Én bírnám az orosz konyhát mert sok benne a hal.
Az én számomra mindig érdekesek azok a megnyilvánulások amik kritizálják más népek szokásait. A mi szokásaink cseppet sem kevésbé visszataszítóak más népeknek.
Fúúj a Kínaiak kutyát esznek.
Az arab és a zsidó: fúúj a magyarok disznót esznek.
Az hogy az ételek a az érésnek éppen milyen stádiumában vannak elfogyasztva szintén változó.
A Naspolyát teljesen megrohadt állapotában esszük.
A napon rohasztott uborka is teljesen elfogadott.
Nagyon szeretem a kimért füstölt sprotnit fejestül belestül.
Az erdei szalonkát a magyar-osztrák-német vadászok agyagbundában belestül megsütve fogyasztották.
A béltartalom különleges csemege volt kenyérre kenve.
Azt hitték a hosszú csőrű szalonka a föld harmatával táplálkozik.
Aztán kiderült hogy gilisztákkal csigákkal.
Óvatosan az ítéletekkel.

A főzésről.
Kevés étel gusztusosabb mint egy egészben megsült töltött szárnyas esetleg újévi malac.
Barnasörrel kenegetve ropogósra sütve fantasztikus látvány az asztalon.
Itt Londonban már láttam konyhakészen 18 kilós pulykát.
Egyet azért nem árt tudni.
Az egészben sütött szárnyasok soha nem lesznek olyan finomak mint a darabokban megsütött.
Egyszerűen azért mert a belseje nem sül hanem fő.
Egyszerű főtt hús lesz.
A nyárson forgó ökör és a girosz is azért olyan finom mert ahogy sül pont a sült részeket vágják le belőle.
Jellemzően pácolni is szeletelt húsokat szoktak vagy ha egyben max 2 kilóig.
A páclé sem jár át egy 5 kilós pulykát akkor hogy tudna megsülni?

Zserbó.
Én ötemeleteset szoktam csinálni de tortaformában.
Egyszerűen azért mert a kerek formára könnyebb kinyújtani a tésztát mint a tepsi formára.
Nekem is az egyik kedvencem.

Akik pedig ma megkóstoltak azoknak küldöm szeretettel hogy legyen a vacsoravendégük Karácsony Szenteste
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kepfeltoltes.hu/131209/2013-11-29_203620_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:09:59

@Kövérmadár:
Ez olyan, mintha én írtam volna, Lehet, hogy a egyik énem írogat nekem a te nevedben?
A szárnyasokat és a disznót azért teremtették, hogy megegyük. A marha hozzájuk csapódott, meg lehet enni, ha jól van megcsinálva. Van még néhány, ami úgy odakeveredik és levágják, de a hal...
Az ember a vízben megfullad, a levegőn nem. A hal vízben él! Tehát a hal megfullasztja az embert.(Vagy hidat építünk belőle :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:10:58

@Barátusz:
De ahova fish&chips van kiírva, oda félek bemenni, még a végén csirkének adják el a halat...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.12.09. 20:15:04

Nekem is nosztalgiam tamadt:) Annak idejen orosz szakoskent egy szemesztert Moszkva mellett toltottem, es a kolesz menzajan mi is nagyon sokszor ettunk scsit, borscsot, blincsikit es a tobbit. Arra is emlekszem, hogy a havi 110 rubeles osztondijunkkal kiralyok voltunk (ez a rendszervaltas elott alaig valamivel meg jo penz volt:), tobbszor mentunk etterembe, ahol alig lezengtek (gondolom, az emberek tobbsegenek nem fert bele a koltsegvetesebe), mi meg dozsoltunk:)) Persze a Mo-rol vitt rud teliszalamik ott logtak a kolesz szobank radiator csovere felakasztva:))))

BTBTBT 2013.12.09. 20:18:38

Senki nem emlitette az orosz hussalatat. Ami lehet, hogy csak a neveben volt orosz.

Imadtam.

@Kheopsz:
Eppen ezert ne egy fish & chips, hanem egy chicken & chips uzletbe terj be. :)
Ha a csirke+sult krumpli a kedvenced, menj a KFC-be. Ott biztosan nem arulnak halat. Esetenkent halalt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 20:19:23

@Kheopsz:
"Az ember a vízben megfullad, a levegőn nem. A hal vízben él! Tehát a hal megfullasztja az embert.(Vagy hidat építünk belőle :) "

Azt hiszem ez kikezdhetetlen logika! :D

Egyébként jól mondod: a szárazföldi állatokat le kell vágni, úgy lehet megenni őket. De a halat? Láttál már halvágóhidat? Hogy kell levágni szakszerűen egy halat?

@diggerdriver:
Abból a zserbóból küldhetsz, ha gondolod! :)

BTBTBT 2013.12.09. 20:28:02

@diggerdriver:
Tehat akkor egy otkilos belul is sulni fog?

@shakti_rom:
Ha majd jobb napjaid lesznek, ellatsz bevalt jotanaccsal pulykaizesites/sutes szempontjabol? Koszi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 20:37:05

@Barátusz:
Ezt hol írtam???

Élete legjobb napjai múlt héten voltak mikor bevállaltam a fizimiskáját 5napra:))))))))))))))))))))))))))))))

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:37:22

@Barátusz:
A kfcben jártam, ha rendesen ebédelni akarok, ott rámegy 10-15 font, úgyhogy inkább otthon buherálok egy kis csirke-rizs/krumpli dolgot, occsóért :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:40:02

@Kövérmadár:
A halakat nem lehet levágni, nincs halvágóhíd, hiszen ha csak rácsapsz a bárddal, csak kicsúszik alóla és vizslat a nagy szemeivel...
Meg ki menne bele a vízbe, hogy búvárként halakat vágjon? Hiszen a szárazföldi állatokat a szárazföldön vágják, akkor nyilván a halakat vízben kell.
El nem tudom képzelni, hogy valaki ott álljon egy medencében, teljes búvárfelszerelésben és próbálja levágni a halakat. És hogyan bódítanák el a halat?

BTBTBT 2013.12.09. 20:40:45

@diggerdriver:
Kerdes volt, ami a 18 kilos belul csak folesebol jott.

@Kheopsz:
5-6 fontbol Big Daddy-menut kapsz. Ha azzal nem laksz jol, akkor mivel?

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.09. 20:43:35

@Kheopsz: ja, mndenki a nyers hallal jön, miközben nem is nyers

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.12.09. 20:46:30

Aki szereti a szarnyasokat, az tobzodhat itt:) turducken recept, vagyis pulykaban kacsaban csirke:) www.foodnetwork.com/recipes/paula-deen/turducken-recipe/index.html

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 20:49:28

@Kövérmadár: Te gyerek! Ne kotoskodj! :) Svedek akko bammeg! Nekem mindegy, egy orszag a tengerentulon :DDDDDDDDDDD

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 20:53:35

@Kheopsz:
És milyen hülyén nézne ki, amikor a búvár megszúrja a hal nyakát (már ha a halnak van nyaka) aztán hagyja, hogy szerencsétlen körbe-körbe ússzon a medencében, míg ki nem vérzik.

Arról nem is beszélve, hogy milyen alkatrészét lehet annak megenni? Halmell? Halcsomb? Halkolbász? Haloldalas még csak-csak... körömpörkölt?
Haltejből kefír? T-bone steak á lá hal?
Halbőrkesztyű?
Egyetlen értelmes része a pikkelye, abból lehet műkörmöt csinálni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 20:55:07

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Persze, a malac-országból mindenki tengerentúlnak számít :)

Dr. Valentin Narcisse 2013.12.09. 21:05:05

Van 30, meg 40%-os tejföl a ruszkiknál, nem azt a sok lebutított szart eszik egészségesnek hazudva. Annak még íze is van. A mi 20%-osunk is lófing, a 12%-os az meg egyenesen savanyú, és joghurt ízű ugyebár. A vegákat leszarják azt mondjuk megértem. Oda még el nem ért, Nyugaton már nevetségessé vált, elmúlt divat. :D

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:09:40

@Kövérmadár:
Ja, meg ki lenne téve egy tábla "Halvágóhíd - belépés csak úszni tudóknak"

A halnak semmilyen részét nem lehet megenni...
Ma kievi csirkét ettem, milyen lenne egy kievi hal???
Vagy milyen szép egy sült malac szájában egy almával. Ugyanez nem menne egy hallal... Hogy nézne ki egy ponty egy cseresznyével. Meg az csak oldalra tud feküdni, olyan lenne, mintha döglött lenne...

A túlhalászat meg veszélyezteti az óceánokat. De olyanról hogy túlcsirkészet még nem hallottam...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 21:10:15

Technikai jellegű kérdés: jövőhét elején Nürnbergbe megyek 2-3 napra (hetfő délutántól szerda délutánig leszek ott).
Szállást, reggelit/ebédet/vacsorát nem számolja kb. mennyi költőpénz érdemes vinni?
Állítólag lesz már karácsonyi vásár is, ott gondolom a kp játszik, na de mennyi?
Némi alkoholpénzzel is számolni kell, schnitzellel (extra kiadásként, ha kimegyünk a városba)...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 21:17:40

@Kövérmadár:
Csak azt ne akard tudni hogy a galambokat hogy vágják le háznál.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:19:41

@Barátusz:
Megnéztem ezt a BigDaddyt... Ha hármat veszek rögtön van kedvezmény? Egy szendvics, egy kis csirkedarab meg egy kis kukorica egy negyed adag krumplival...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 21:23:52

@Kheopsz:
Tökéletesen látjuk a témát, az az érzésem :)

Képzeld el azt a szentségtörést, amikor a töltötkáposzta készül halból! Rettenetes!
Minden rendes állatból lehet valami mást is csinálni. Ott a tehén és a tej, a bárány és a szőre, a szárnyas és a tolla... de a halnak se gyapjúja, se tolla, se semmi értékelhető testrésze nincs.

És akkor a rákról még nem is beszéltünk... azt mondják, hogy a csirke buta állat... és a rák? Még egyenesen sem bír menni, mintha folyton ittas lenne. Beállt az erjedt hínártól!

A kagyló... nos igen, kevés élőlény képes olyan finoman cizelláltan kifejezni önmagát, mint egy kagyló.

BTBTBT 2013.12.09. 21:26:53

@diggerdriver:
Mit nem fog? Megsülni a közepe? Vagy megfőni ugyanaz?

@Kheopsz:
De nagy szád van. :)
Láttad te már azt a szendvicset? Egyébként jókora adag krumplival adják, és nem kukorica, hanem bab vagy az a szar vágott savanyú jár hozzá.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:32:55

@Kövérmadár:
Ez így van, ha az ember ért hozzá, akkor ért hozzá :)
A hal szegény értelmetlen teremtmény, és hiába tátog, egy büdös szót sem tud kinyögni...
A rák az egy ronda pók ollókkal, fúj :)
A kagyló az egy paca egy pici tálban. Vagy ott van a tintahal vagy a polip... hallatlan, hogy az emberek mit meg nem tudnak enni. Az ember a legrosszabb állat...

Muscari 2013.12.09. 21:33:57

@zöldeketbeszélek: tudom, ismerem azt is. Azert nem irtam rola, mert vege lett a szunetemnek, es be kellett fejeznem. Azert a termesztese nem mondhato tomegesnek, meg eleg izetlen is szerintem.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:34:36

@Barátusz:
Láttam, már volt szerencsém a kfc-ben "étkezni", a nagy krumplit meg a babot is ismerem, ez meg csak egy szendvics egy darab csirkével... mint amikor kimentünk Bécsbe buszokkal, aztán már a első fél óra után előszedtük a rántotthúsos szendvicset :)

M. Péter 2013.12.09. 21:34:54

@Kövérmadár: Nemcsak állítólag lesz karácsonyi vásár, hanem ténylegesen. A németországiak közül az egyik leghíresebb. Vegyél mézeskalácsot (Nürnberger Oblatenlebkuchen),

Herr Géza 2013.12.09. 21:39:06

@Kövérmadár: Bajban leszel. A hal bazi olcsó Nürnbergben (tudod a Nürnberger See...), a Schnitzel viszont aranyárban van. Sör vallási okokból nincs a karácsonyi vásárban, a híres grogot (vö.: Grög) azonban méregdrágán importálják valami bolond északi országból (Sverige, vagy ilyesmi). Ne hagyd ki a helyi specialitást: ecetes-füstölt-kecsapos hal karamellizált mandulával, kagylószósszal nyakon öntve....kirááály (akarom mondani: König). :DDD
És hogy ne csak viccpista legyek, kocsmai árak: kori sör 3-5 €, feles (4 cent) 4-6 €, Schnitzel, körettel, salival 10-15 €. Bárokban értelemszerüen 1,5-2-szeres szorzó. Taxi, vásárfia, két nap, sztem. 100-200 €-ból király vagy.
Ja, jó bulizást..!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 21:41:09

@M. Péter:
Remekül hangzik, csak férjen bele minden a bőröndömbe :)
A kollégám, akivel megyünk, csak a vásár és a hús miatt jön :D

@Kheopsz:
Úgy úgy! :)

@diggerdriver:
Nem akarom :)

Herr Géza 2013.12.09. 21:43:35

@Kövérmadár: Ez az évi rendes céges "szakmai" út ? Jó választás !!!

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:52:53

@Kövérmadár:
Akkor ezt megbeszéltük értelmes emberek módjára! :)

BTBTBT 2013.12.09. 22:02:03

@Kheopsz:
"ez meg csak egy szendvics egy darab csirkével..."
Az oké, hogy állításod szerint neked ez az óriási adag kevés, de ha a fent idézettet leírod, akkor nem figyeltél arra, mit mondtam arról, hogy mi van a Big Daddy menüben. :)

www.kfc.co.uk/our-food/box-meals/big-daddy-box

(helyenként bab van a kukorica helyett)

BTBTBT 2013.12.09. 22:03:13

@diggerdriver:
Köszi.
Meg a fűszeres, sült bőr is.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 22:07:06

@Barátusz:
Tudom, néztem már, ez egy bigmek menü: ital, szendvics, krumpli egy csirkedarab meg némi aprólék (bab, stb) :)
A babot meg a coleslawt próbáltam, talán a cloeslaw (van ennek magyar neve? majonézes káposzta?) az ami megy valamennyire hozzá.
na megyek lassan, mert holnap korán kelek, hogy aztán későn ebédelhessek :)

BTBTBT 2013.12.09. 22:09:00

Ha már kaja a mai téma, akkor itt egy vegetáriánus, akire most leltem rá.
A beharangozó még meg is mosolyogtat ("20 éve volt egy kismalacom. Liza. Kolbász lett belőle, így egy életre meggyűlöltem a húst"), de aztán átmegy mimózába. Durván.

zoldella.blog.hu/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 22:19:32

@Herr Géza:
Köszönöm!
Igyekezni fogok, remélem a tanfolyam nem eszi meg minden erőmet :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 22:19:32

@Barátusz:
Régi duma hogy nem azért kapaszkodtam fel néhány millió év alatt a tápláléklánc csúcsára hogy most visszatérjek a bokorevők közé.
Ragadozónak születtem.
Húst hússal.
Halat hallal.

puhacica 2013.12.09. 22:24:25

van valakinek valami tuti lazacos receptje? karacsonyi menu resze lenne.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 22:24:42

@Herr Géza:
Nem, ez tényleg egy 3 napos kurzus, az egyik beszállítónk szervezi, hogy jobban megismerkedjünk a termékeikkel, illetve azok előállításával, megmunkálási adataival és hasonlókkal.

A pontosság kedvéért nem Nürnbergben leszek, hanem Lauf-ban, bár a szállás nem tudom hol lesz pontosan... a vásárra pedig biztosan kimegyünk, remélem este is nyitva van.
Mikor utoljára Németországban jártam (Düsseldorf), az volt csak az igazi élmény a svéd valóság után. Emberek az utcán, szórakozóhelyek, minden, ami kell, hajnalig. :)

@diggerdriver:
Jól mondod, a hal az nem hús :)

@Barátusz:
Miért van az, hogy eddig Londonon kívül nem találkoztam kukoricával a Subway-ben? Pedig nagyon szerettem! :(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 22:27:57

@puhacica:
Persze!
A legjobb lazacos recept, amit valaha ettem:
Fogj 1,5 kiló filézett lazacot. Vágd fel csíkokra, sózd be, majd tedd bele a kukába.
Ezután vedd ki a hűtőből a kolbászt, grillezd meg és friss kenyérrel, valamint mustárral tálald.
Köretnek 1 hordó sör és némi kovászosuborka dukál.

2013.12.09. 22:47:12

@puhacica:

{[Lazac (bore legyen rajta, mert ha az ropogosra sul az nagyon fincsi) + Kakukkfu + Egyeb fuszerek izles szerint] x 15 ~ 20 perc } Serpenyoben;
+ {Cekla + Repa [ecettel vagy mittudomenmilyen az a le amiben ilyet szokas]} Hidegen

:D Bocs a stilisztikamert, en nem vagyok egy sef es nem igazan recept alapjan fozocskezek hanemcsakugy.... de ez igy neha ramjon es akkor az altalaban jol sikerul, a cekla miatt raadasul oroszos is.

Herr Géza 2013.12.09. 22:59:45

@Kövérmadár: "...remélem este is nyitva van." Naná. Akkor van élet igazán, amúgy józan német módi szerint este 9-ig. Hétköznap persze egy kicsit szolídabban, de azért nem lesztek egyedül...

M. Péter 2013.12.09. 23:30:18

@diggerdriver: Megnézném, ahogy csupasz kézzel leterítesz egy őzet vagy bármilyen más állatot, és nyersen megeszed.

BTBTBT 2013.12.09. 23:31:57

@Kövérmadár:
"A legjobb lazacos recept, amit valaha ettem:" :DDDD
Van kukorica a Subway-ben? A menüjükön nem látom.
Mindegy is: mióta titkolóztak, hogy melyik üzletükben árulnak halál-húst, azóta hanyagolom őket. Tőlem akár kukoricát is árulhatnak.
Persze most már van egy tájékoztató a weboldalukon, hogy hol vannak a kevésszámú h.-s kajáldáik, de még így is megvagyok nélkülük.

Mi lenne veled, ha eszkimónak születsz? :)

@diggerdriver:
Ismerek vegetáriánusokat, azt is tudom, miért nem esznek állati eredetűt, de ebben a blog-bejegyzésben az egész olyan nyavalygósra sikerült.
Tetszik a legelső komment, ami felveti, hogy vajon mi történne a bloggerinával, ha eszkimónak születik. :)

@mojyo:
Na, egészben megúsztad az O2-es sétát? Vagy még nem is jártál erre?

Latcho Rom 2013.12.09. 23:32:16

@Barátusz: jokat ir a lakatos diggy a temaban, de majd irok..

BTBTBT 2013.12.09. 23:35:30

@shakti_rom:
Légy szíves, és homályosíts fel, hogy ki a manó az a Lakatos Diggy? Köszi.
A majd irást is köszi.

2013.12.09. 23:38:44

@Barátusz: Meg nem voltam, az majd kesobb lesz, meg van ido, hogy az osszes szukseges utvonalamat memorizaljam :D (Google Street View a legjobb baratom...)

BTBTBT 2013.12.09. 23:45:52

@puhacica:
És van valakinek valami tuti pulykás receptje? Karácsonyi menü része lesz. :)

Mivel nem karácsonyosat szoktam csinálni, recepteket be tudok linkelni, de nem tudom, neked mennyire tuti ez a felhozatal. Van köztük karácsonyi is.

www.nosalty.hu/alapanyag/lazac
www.nosalty.hu/recept/karacsonyi-lazac

@mojyo:
Koncert lesz, ugye? Hajrázós?

2013.12.10. 00:00:12

@Barátusz: Nem jarok egyedul koncertre :D (Persze internetesluzer azt mond amit akar..... :D) Edukalodni megyek alapvetoen, beszelos/beszelgetos eloadasra, nem az O2ba, de azon a kornyeken sikerult talalnom epkezlab/nemtuldraga szallast, es ettol feltem kicsit, mert arra meg nem voltam, de mar egesz felkeszultnek erzem magam :D (Deeeeee amugy azert hatha alapon, a kellemesetahasznossal kedveert lecsekkoltam lesz-e valami hajrazos, de semmi.)

blackhairlady 2013.12.10. 04:02:52

@Barátusz: A pulyka mellet injekciozd be fincsi dzsusszal. Persze nem narancs dzsuzzal, hane olvasztott vajat keverj el fuszerekkel. Fokhagymapor (granulat), so bors, esetleg valami sciposebb fuszer ha szereted. Injekciostube felszivod, es sok helyen bele fecskendezed the mellebe. Nagyon fincsi szaftos lesz tole a hus. Fontos, gogy szellosen takard be a foliaval amikor sutod, hogy egyreszt ne ragadjon ra a borere, masreszt pedig jobban atjarja a fuszeres goz. A szeletelest pedig fuggolegesen vegezd a mellen , marmknt amikor a hatan fekszik a madar, a szalirannyal ellentetes szeletelesnel nem lesz olyan szaraz a hus. A szaftjat pedig feltetlen mentsd meg gravynek. Viszont az egybensult pulyka legfinomabb resze szerintem a benne sult toltelek, fotttojassal, lekapart majjal, petrezselyemzolddel, hagymaval, gombaval fuszerekkel es kenyerrel keszul nalam.

blackhairlady 2013.12.10. 04:04:52

@Barátusz: bocsi a hibakert, Kindlerol irok es mindig melle utok az erintokepernyon:(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.10. 06:20:32

@Barátusz:
Gondolom akkor szeretnem a halat vagy jegmadarat tenyesztenes, hozza holeves, koretnek jegviragszirom ;)

Mar van vagy 5-6 eve, hogy Londonban jartunk, akkor meg volt. Nem tudom menuben vagy higyan, mi mindig sajatot epitettunk.

Miert fontos a halalhusos uzletek ismerete?

J.László 2013.12.10. 07:20:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Ezek jó kaják? Amik a képen vannak,
Mi az a kvasz? Sok fotón láttam már, de nem tudom, mi az.

Evain 2013.12.10. 08:54:23

@puhacica: én tudok párat, ha érdekel, elküldöm mailben. :)

@Kövérmadár: honnan vetted, hogy halbőrből nem készülnek cuccok! Te madár, te le vagy maradva! :D
Nidda:
www.yupikscience.org/5fishcamp/5-2.html
www.exoticleather.biz/fish_leather.htm

vazallus 2013.12.10. 09:03:20

a gulyás azért hasonlított a pörköltre, mert a gulyás az pörkölt. Ha felöntöd vízzel a gulyást (azaz pörköltet) akkor lesz gulyásleves.

puhacica 2013.12.10. 10:18:06

@Kövérmadár: húúú, valamelyik nap ilyen kóbi volt a vacsora, csak a mustár hiányzott. a csücske a legjobb. egyszer egy barátunkkal kajáltunk, én levágtam a kolbász végét, hogy majd azt eszem meg utoljára, mert ugye az a legfinomabb része, mire a srác átnyúlt, elvette és bekapta, mert azt hitte, hogy azért tettem félre, mert nem szeretem. kicsit lefagytam ott, kellett pár perc hogy újra bebútoljak. :D (viszont a lazac is isteni!)
@mojyo: köszönöm, jól hangzik!
@Barátusz: köszi a tippet, de... olyan receptekre vagyok kíváncsi, amikről személyes tapasztalat is van. :)

BTBTBT 2013.12.10. 10:25:51

@mojyo:
Egyedül koncertre? Nem ez jutott eszembe, hiszen több, Londonnak azt a részét - vagy magát a várost egyáltalán - nem ismerő is mehet az O2-be.
Az előzetes felkészülés jó, de azért a baglyokkal vigyázz majd. :)

@blackhair-lady:
Fúú, ez nagyon jól hangzik. Köszi.

@Kövérmadár:
Talá rémlik neked is, hogy hónapokkal ezelőtt Changgal és charlie-val arról vitáztunk, hogy okés-e, hogy a KFC nekiállt halal húsos szendvicseket árulni.
Nos a Subway is ilyen cég. Azért ment az a megjegyzés.

A hóleves meg a jégvirágszirom jól hangzik. :)

@puhacica:
Én is olyanokra vagyk kíváncsi. :)

Kolbászvéget nem kiengedni a kezedből. :)

Zoxo 2013.12.10. 11:29:28

Сельдь под шубой-- hering bundában!
www.gastronom.ru/recipe/5136/seledka-pod-shuboj
:-))))

Mindjárt rohanok az István u. Hernád u. sarkára egy adagért!
(Arbat.hu)

élhetetlen 2013.12.10. 15:49:53

@puhacica: Saját recept. A lazacszeleteket lerakod egy kicsit kiolajozott (jobb az oliva) tepsibe, (ha van, aki leszedi a bőrét előtte, azt jobban szeretem), kikeversz a hal mennyiségétől függően egy-két pohár tejfölt sóval, borssal, őrölt fűszerrel (tárkony, rozmaring, csili, vagy ami az eszedbe jut), ezt ráöntöd a halra, elkened, és be a sütőbe. Kb húsz perc alatt megsül, de ez látszik, vagy megszúrod, vagy kicsípsz egy kis darabot….(és krumplipüré (én nem tejjel-vajjal csinálom, hanem vagy tejföllel, vagy joghurttal keverem ki), vagy sült krumpli).

élhetetlen 2013.12.10. 15:49:53

@puhacica: „a srác átnyúlt, elvette és bekapta”
Ehhez csak kiegészítésképpen: tizenegy évvel fiatalabb az öcsém. Amig rendesen mozgásképes nem lett, addig én is félreraktam a tányéromon a legjobb falatokat. Utána gyorsan leszoktam erről.

puhacica 2013.12.10. 21:24:22

@Evain: koszonom! irtam neked. :)
@élhetetlen: koszi! az a jo ezekben az etelekben, hogy gyorsan, egyszeruen ossze lehet pakolni oket, es isteni finomak. :) en a mai napig felreteszem a jobb falatokat. :)

blackhairlady 2013.12.10. 22:00:40

@élhetetlen: Ezt viszont en lopom, nagyon jol hangzik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása