oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 18. 06:46,  Magyarország, a lehetőség és a tudatzavar hazája 356 komment

2013. október 18. 06:46 Határátkelő

Magyarország, a lehetőség és a tudatzavar hazája

Igen nagy vihart kavart még a múlt héten az a poszt, melyben a Budapest Times távozó főszerkesztőjének írásából idéztem. (Egy mondatban összefoglalva: „Lady Hungary! Randizni veled kellemes, együtt élni viszont rohadtul lehetetlen.") A poszt kapcsán nem csak kommentek, levelek is érkeztek, melyek közül az Egyesült Államokban élő Istváné volt az egyik, aki úgy látja, a mai napig nem sikerült levetkőzni a fejekben a szocializmus örökségét. Ti mit gondoltok?

„Ez kicsit mozaikos lesz, de hátha érdemes elolvasni. Kilenc évvel ezelőtt költöztem Amerikába és úgy adódott, hogy itt maradtam. Nagyon egyet értek Boyko úrral, nagyon jól és jót írt. Itt, Baltimore-ban örülnek az ötleteimnek, szinten mindnek, így élmény itt lenni.

Otthon is vannak / voltak jó ötleteim. A kisvárosban, ahol felnőttem, volt szerencsém összehozni egy „jobb" helyi újságot. Jó ötlet volt, azóta is megy, nélkülem.

Összefogás csak a bajban

Nekem a „dögöljön meg a szomszéd tehene is" mondás volt, ami a legjobban leírta Magyarországot. Még kicsit talán most is. Ezt alighanem örököltük valahogy... van egy csomó dolog, ami az egyik generációról a másikra öröklődik, és nem egyszerű tőle megszabadulni.

Magyarország kicsit tudatzavaros. Tele van nagyszerű lehetőségekkel, amiket leginkább emberek hordoznak, de nem tud kibontakozni. Csak akkor van együttműködés, amikor baj van (lásd árvíz), egyébként a tehetségüket arra pazarolják, hogy a másik ne tudjon valamit összehozni. Persze nem feltétlenül szánt szándékkal, ám sokszor mégis ez a vége.

Azt elég furcsának tartom, hogy nincs olyan külföldi nagyváros, ahol lenne magyar negyed. Régebben New Yorkban elkezdődött valami, de aztán szétszóródtak a magyarok.

Oda megy, ahol hagyják értelmesen boldogulni

Amikor válaszokat keresünk, talán érdemes lenne emlékezni a történelmünkre, aminek azért elég nagy része volt a tudatunk összezavarásában. 1956-ban az ország „java" kisétált.

Javaslom James A. Michener magyarra soha le nem fordított könyvét, a The Bridge at Andau címűt, ami gyönyörűen leírja valahol, hogy milyen is volt az igazi Magyarország még a két tudatmódosító hatalom agymosása előtt... és most nem olyan.

Sajnos a mai napig úgy van, hogy ha valaki értelmes emberek társaságát keresi, normális körülmények között szeretne dolgozni, akkor lehet hazafi, vagy nem hazafi, oda megy, ahol ezt hagyják.

A fejekben még ott a szocializmus?

Részben azért jöttem el Magyarországról, mert úgy láttam, nem tudjuk, hogyan kell szocializmus nélkül élni az életet. A külső kényszer megszűnt, de fejben még mindenki szocialista, bürokrata volt. Gondoltam, majd visszajövök, ha kitaláltuk, mit kell csinálni. Eltelt 10 év. Vajon kitaláltuk?

Ezzel együtt két évvel ezelőtt két hónapot otthon töltöttem, várva a következő vízumomra, és nagyon jól éreztem magam „turistaként". Így, hogy folyékonyan beszéltem a nyelvet, ismertem a kultúrát, vidám két hónap volt.

De.

De tudtam, hogy vége lesz és eljövök. Amikor belegondoltam, hogy mi lenne, ha maradnék (ha nem kapnám meg a vízumot), az kicsit lehangolt."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr305581232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montroyal ( CAN qc) 2013.10.18. 20:10:14

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]: USA es canadai mentalitas torvenyek teljesen kulombozoek nem akarok tulzasba esi de itt nem kell onvedeni magad mert nem is tamadnak meg, nincsenek fegyverek stb
neveles van az eroszak ellen es eleg jol mukodik
nem kell fegyverrel megvedeni a hazadat mert senkinek nem jut eszebe kirabolni es az utcan sem ... barhol barmikor setalhatsz semmi bajod nem lesz senkinek nem kell tartania kivenni penzt az automatabol az ejszaka kozepen.. ( nem mint a nyoc kerbe)

eagles 2013.10.18. 20:10:22

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:

Az új Btk. hatályba lépése óta nálunk is másképpen ítélik meg a jogos védelmet. Ráadásul a Kúria a törvény hatálybalépésekor kiadott ezzel kapcsolatban egy jogegységi határozatot.

www.lb.hu/hu/joghat/42013-szamu-bje-hatarozat

Nem azt mondom, hogy bárkit agyon lőhetsz, de azért nem kell berozsdásodni a puskacsőnek.

montroyal ( CAN qc) 2013.10.18. 20:13:32

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]: igen pl nagy felhaborodas volt a koznepnél hogy mas provincba(v kulfoldre) nem szamlaznak ki birsagot , mert tobbe kerul az administracio ido stb

eagles 2013.10.18. 20:20:22

@montroyal:

Kivéve, ha Kolompárék tanyát vernek a környéken.
Mindenféle rasszista felhang nélkül. Az uniós tagság egyik előnye, hogy most már nem csak mondani tudjuk, hogy baj van a cigánysággal, hanem be is tudjuk mutatni. Házhoz szállítva a bemutatót.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.18. 20:20:56

@charlieharper: " Van egy sebesseg, ami felett, ha baleseted van, mindenkepp meghalsz a szervekre gyakorolt hatas miatt. A Magyarorszagon megengedett sebesseg (130) autopalyan, mar efolott van."

Ez azert nem ilyen fekete-feher. Szamtalan dologtol fugg: gyurudesi zonak, milyen iranybol mesz bele valamibe, frontalis v. a korlatrol lepattanva tovabb tudsz csuszni, stb.

Nezd meg az autopalyakon lezuzott sportautok tobbseget. Altalaban vastagon 200 km/h folott ut be a gebasz, de a sofor tobbnyire a sajat laban megy haza. (A sportautok utaskabinjai amugy a legbiztonsagosabb autokeval vetekszenek, mert eletben kell tartani az ugyfelt, hogy a lezuzott Murcielago helyett majd egy Aventadort vegyen).

Ha csak megpordulsz es korlatnak csapodsz autopalyan, jo esellyel tuleled egy modern autoban, barmilyen gyorsan is mentel. Ha fanak csapodos vagy frontalis a moka, akkor jonnek a komoly gondok, mar 50 km/h felett is...

tableno 2013.10.18. 20:21:00

Nem tudom, láttátok-e már, de itt a folytatása a Budapest Times ex-főszerkesztő sztorijának:

index.hu/kultur/media/2013/10/18/allan_boyko/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 20:21:51

@montroyal:
Svédországban is valami hasonló volt a helyzet. A svédek pontosan olyanok, amilyet leírtál az előbb, eszükbe sem jut (kivétel persze mindig van).

Az igazi problémát viszont a bevándorló bandák jelentik. Azok sok esetben vademberek, semmiféle erőszak ellen nem voltak nevelve :(

Vannak városok, amiket célszerű elkerülni állítólag (jellemzően a nagyvárosok). Nálunk, Flenben is van sok fekete/arab, de nem lármásak.

@Quercus58:
Ez már itt is így van.
Ha illegális eszközökkel véded meg magad (ártalmatlanná teszed a támadót és nem agyonvered 132 ütéssel egy viperával), akkor a kutyát nem érdekli, hogy baja lett a támadónak.

tanato 2013.10.18. 20:28:31

@bpetya75: Igen,ha nem is pont ehhez a cikkhez,de határátkelőhöz mindenképpen illeszkedik a téma.

eagles 2013.10.18. 20:32:01

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:

Azért ez nem rossz duma:

"Nincs semmi pezsdítőbb annál, mint mikor rálőnek az emberre, de nem találják el."

Winston Churchill

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 20:46:30

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131018/2012-08-26_081731_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Értekezés arról miért tart ott Magyarország ahol tart.
Miért nincs esélye forradalomnak miért lopnak korrumpálódnak az emberek.

Régóta az a véleményem hogy nem mindig az a hibás aki lop hanem az is aki hagyja hogy meglopják.
Ez a nép pedig igenis birka nép aki némán tűri (magamat is beleértve) hogy a vágóhídra hajtsák.
Azt is megmondom hogy miért.
Azért mert az elmúlt húsz évben tudatosan kiölték belőle az ellenállás reflexét.
Az elmúlt húsz évben egyetlen tüntetés, demonstráció, tiltakozás mindegy hogy törvényes vagy törvénytelen eszközökkel volt végrehajtva soha semmilyen eredményt nem ért el.
A nép belefásult, lehajtja a fejét és beletörődik hogy azt csináljanak vele amit akarnak.
Tudjátok hogy az indiai kígyóbűvölésnek mi a trükkje?
A kobrát egy bottal napokon keresztül szünet nélkül ingerlik. A kígyó persze kezdetben minden alkalommal rávág a botra de hamar rájön hogy teljesen hiába a bot nem hajlandó megdögleni, és továbbra is piszkálja. Napok múlva a kobrából kiveszik a rávágás reflexe és csak annyi marad hogy mikor leveszik a kosara fedelét, kifeszíti a bordáit és feláll támadó állásba de már nem vág oda. A hős kigyóbűvölő pedig a botot helyettesítő furulyával ingadozik előtte amit a kobra lekövet. A furulya hangja lényegtelen mert a kígyó süket. Biztos ami ziher alapon azért a méregfogait kitörik.
Na húsz év alatt pontosan ezt a tréninget végezték el a magyar népen.

De azért a lopás a korrupció kérdése legfőképp pedig a társadalmi megítélése messzebbre vezet.
Ez a múlt rendszer legátkosabb hagyatéka.
Miért van ez így?
A tulajdonos az állam volt a személytelen ás arctalan állam amit büntetlenül lehet meglopni. Tulajdonosi szemlélet nem volt "én is lopok te is lopsz vigyed komám majd rendelünk másikat vagy papíron leselejtezzük" vagy "nem kell bele annyi cement a betont vékonyabban terítsed itt van a hétvégi telkem a közelben jó lesz a kerítéslábazatba". Az emberek azt látták hogy az egyenlőséget hirdető rendszerben van egy mindenki fölött álló elit akik nem a tudása hanem a nyelvcsapások sebessége vagy a pártban betöltött tisztsége okán van olyan pozícióban.
Azok még többet loptak cserébe elnézték a kisember stiklijeit is.
A korrupció gyökerei is innen fakadnak.
Erre épült az egész rendszer és ezt még mindig lehetett fokozni. Merthogy jött a GMK korszak. Vállalati anyagból munkaidőben saját zsebre.
Aztán a rendszer megbukott de az erkölcsi hagyaték beépült az új rendszerbe.
Jött a privatizáció amit az emberek a világ legnagyobb szabadrablásaként éltek meg.
A privatizált cégeknek a munka megszerzése létkérdés lett.
Pontosan ezért az államigazgatásban döntési pozícióban lévő emberek soha nem látott mértékben korrumpálódtak.
A melós a kisember is érezte ennek a hatását merthogy a főnök megmondta hogyha nem fizeti le XY-t akkor nincs munka nincs fizetés.
Ez a rendszer egészen egyszerűen legitimálta a korrupciót.
Mindezzel egyidőben jött egy az előző rendszerhez képest mérhetetlen árubőség ami kölcsönök felvételére ösztönözte az embereket, mindenki nyugati autót és plazmatévét akart csakhogy nem voltak azon a szinten megfizetve hogy néhány hónapi tartalékot fel tudjanak halmozni hogy túléljenek egy munkahely változtatást.
Párosult ezzel a rezsiköltségek egekbe szökése és a regnáló kormányok szünet nélküli megszorításai.
Ez mellett az emberek azt látták, látják hogy a pozícióban lévő emberek anyit lopnak amennyit akarnak. BÜNTETLENÜL. KIVÉTEL NÉLKÜL MINDENKI.
Mindezek összessége vezetett oda hogy bocsánatos bűn lett a lopás a korrupció.
Beépült a rendszerbe az alternatíva hiánya.
Ezért van az hogy szavazásnál nem az számít hogy ki mennyit lop hanem hogy mit ÍGÉR.
Viszont az ígéretek be nem tartása veszélyesebb a regnáló hatalomra mint a korrupció.
Ezért mondom én azt hogy itt békés választás útján történő hatalomátadás a fideszt ismerve nem valószínű. Ne legyen igazam.

montroyal ( CAN qc) 2013.10.18. 20:48:59

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]: nem mondom hogy nincs szervezett bunozes de ok egymasra veszelyesek nem a koznépre

onvedelemre meg csak a noknek van eselye meguszni ha lelovi zsarnok eroszakos ferjet aki az agyban alszik..

TilosazA (UK) 2013.10.18. 20:56:52

@diggerdriver: Ó, ezt ha én ilyen szépen össze tudnám foglalni anyósomnak... de ő csak annyit lát, hogy mennyire jó most hiszen emelték a nyugdíjat. -.-

DieNanny CH 2013.10.18. 20:57:07

@tableno:

Mindazt megfogalmazta, amiről itt írunk egy ideje. A legpontosabb szavakat használta hozzá. Remek írás! Terjeszteni kéne!

DieNanny CH 2013.10.18. 21:03:54

@diggerdriver:
""én is lopok te is lopsz vigyed komám majd rendelünk másikat vagy papíron leselejtezzük""

Annyit javítanék a dolgon, hogy ez a fajta "lecsippentés" régibb keletű.
Talán emlékeztek, mivel kezdődik Jókai regénye, a Kárpáti Zoltán?
2 emberke megy a sötét Duna-parton, és arról beszélgetnek, hogy a cölöpöknek nem muszáj 1 méterre belefúródniuk a földbe, elég a 60 centi is. Így olcsóbb, a megmaradt pénzt meg majd elosszák egymás közt... Aztán jött az árvíz...

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 21:19:09

Nos, nekem ez semmi újat nem mond! Ezeket eddig is tudtam. Alapból nem szeretek ezen a témán kattogni, ugyanúgy, ahogy minden percet sajnálnék az életemből politikai vitára fordítani. Természetesen nekem is van véleményem mindenről, de igyekszem nem vitába bocsátkozni.
Pont azért , /amit többek közt a mai poszt is körvonalaz/, hogy nekünk ez egyszerűen nem megy, úgy ahogy sok minden más sem.....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 21:21:02

@charlieharper:
Figyelj Charli, játszunk egy kicsit.
Képzeljünk el Magyarországon egy bizottságot amelyik összeül a sebességhatárok meghatározására a 60-as években.
Lényegtelen mennyi az annyi az indokok érdekesek.
Merthogy az autók műszaki állapota a fékrendszerek valamint a beépített biztonsági felszerelések ezeket a határértékeket teszik indokolttá.
Ezek abszolút elfogadható indokok.

Képzeljünk el egy bizottságot ötven évvel később amelyik összeül ugyanazon okokból.
Meglepetésre nem változtatnak a szabályokon.
Az indokok az érdekesek.
Az autók műszaki állapota a fékberendezések és a beépített biztonsági felszerelések magasabb sebességhatárokat indokolnának, viszont megváltoztak a körülmények.
Az autók teljesítménye és ezzel együtt a végsebessége, gyorsulási képessége többszörösére nőtt, valamint az utakon közlekedő járművek száma, valamint a gyalogosok létszámának ugrásszerű megnövekedése, újszerű veszélyforrásokat okoz.
Még mindig a gyorshajtás a felelős a balesetek többségéért.
Mindezeket figyelembevéve nem indokolt a sebességhatárok emelése.
Ezek az indokok is abszolút elfogadhatóak.

Szóval? Miért is kéne lecserélni a sebességhatárokat?

Neked mint Mercedes rajongónak a figyelmedbe ajánlok egy általam rendkívül nagyra becsült magyar származású embert.
Barényi Béla a 20-as években elment egy állásinterjúra a Mercedeshez.
Mikor kérdezték hogy milyen autó a Mercedes valami olyasmit válaszolt hogy úgy szar ahogy van.
Miért?
Például mert ütközésnél a kormányoszlop keresztülszúrja a sofőr mellkasát.
Felvették a Mercedeshez és összesen 2500 szabadalmat jegyeznek a neve alatt.
Ő találta fel a gyűrődőzónát a biztonsági kormányoszlopot.
Nem kell mondanom hány ember életét mentette meg.
Őt nevezik a passzív biztonság pápájának neve ott van az Autóipar Nagyjainak Pantheonjában olyan nevek mellett mint Szoicsiró Honda mint Robert Bosch mint Carl Benz mellett.
Nem függ össze a biztonsággal de ő találta fel a szilentblokkot ami rugalmas kapcsolatot létesít különböző alkatrészek között.
Kb tíz évvel ezelőtt volt egy Mercedes dizájn kiállítás Budapesten az Iparművészeti Múzeumban.
A Mercedes az iránta való tisztelet jeléül külön emléksarkot készített a munkásságáról.
Érdemes megnézni a Wikipédiát mit ír róla.

Ja és ő találta fel a farmotoros bogárhátú autót nem pedig Ferdinand Porsche.
Győztes bírósági per támasztja ezt alá.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 21:21:32

@diggerdriver:
Az utolsó mondatra: szerencsére most már nem számít... ha az embereknek nem tetszene, akkor adnának jövőre 2/3-ot egy másik pártnak. Azzal még a Fidesz sem tud mit kezdeni.
De nem fognak úgysem.

Kár is vele foglalkozni, inkább ugorj át és igyunk meg egy jointot a hétvégén :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 21:24:04

@sodalisO:
Mi a pálya Mókuspocok üdv a fedélzeten.
Kiheverted már az otthoni kultúrsokkot?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 21:26:28

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:
Holnap közös ülni fogunk Rezsőfaterral és innen üzenem neki a mai poszt tükrében hogy romoljon meg az összes befőttje:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

eagles 2013.10.18. 21:30:15

@diggerdriver:

Ez mind szép digger elvtárs. Meg ércsük is. De addig maga ki nem megy a gyárból, míg ki nem pakolta a táskáját.

2013.10.18. 21:32:57

@Quercus58: Ha kormányt tudna alapítani az a párt, a következő választást elveszítenék... Az emberek többsége a mai napig szocializmust akar, ebben nőtt fel a mostani 30+-os korosztály, adjon mindent az állam, nekem lehetőleg semmit se kelljen tennem azért, hogy előrébb jussak az életben.

Szerintem alapvetően a magyarok többsége értelmes (tehát nem hülye), és mégis agyhalottakká tudnak változni, ha szó esik a politikáról, érzelmek alapján döntenek a józan ész helyett. Alapvetően a csóróság mellett nekem ebből is elegem van már, nem akarok ilyen közegben élni.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 21:37:08

@diggerdriver: Köszi Diggimaci! :-)
Hááááát, most kicsit másképp jöttem vissza, mint először!!!
A sokk a múlté már, az otthonit meg nagy ívben leszarom. Nem fogok ilyesmin kattogni, mikor sokkal fontosabb és érdekesebb dolgok várnak rám.:-))
Igen , kössz, jól vagyok.
Kifejtenéd bővebben ezt a holnapi "közös ülést " Rezsőatyussal?

DieNanny CH 2013.10.18. 21:40:28

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:

Végignéztem a videót. :-((((( Szabályosan rosszul vagyok!!!! Szörnyű!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 21:45:49

@Philosoraptor:
Szerintem ez mindenhol így van, nem magyar sajátosság, hogy nagy tömegben ostobák vagyunk, mint a "főd".

Erről dr. Kutty tudna szerintem valami felhomályosítást adni... :)

2013.10.18. 21:46:25

@TilosazA: Élvezze ki, amíg tart. Mert már nem fog sokáig tartani... Szvsz 15-20 év és összeomlik ez a felosztó-kirovó rendszer, nem lesznek aktívak vagy pedig olyan kevesen, hogy a szétadóztatásuk mellett sem tudnak belőlük elég pénzt kisajtolni az inaktívak és az állami apparátus eltartására. Az eü. valószínűleg hamarabb omlik össze, azt hiszem, hogy vár még pár nagy meglepetés erre a népre. No nem baj, aki á-t mond, az mondjon b-t is. :)

eagles 2013.10.18. 21:47:57

@sodalisO:

Ne csüggedj kislány. Én pl.mostanában másképp megyek el mint először.

Egyébként meg az atya nem Rezső. A madár meg nem madár, és nem kövér. Ezt az atya mondta. Nekünk. De a pápa még nem tud róla.

2013.10.18. 21:48:59

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]: A nagy tömeg feltételezi a pártgyűlést, amiről pedig én beszélek, az az, hogy az átlagember mennyire hülye, ha szóba kerül a politika vagy az, hogy esetleg tegyen valamit azért, hogy neki jobb legyen.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 21:54:46

@Philosoraptor:
Van benne valami. Nálam a nagy tömeg 3 főnél kezdődik :)

Érdekes, hogy milyen régen beszélgettem bárkivel is politikáról. Mióta itt vagyunk, szerintem egyszer sem (mármint magyarról). Lassan itt is választások, szeretnék körbejárni pár kollégánál (akinél tudom, hogy nem lesz belőle probléma) és megkérdezi, hogy mit és hogyan és merre és miért.

Nem sokat tudok az itteni pártokról, az összes ismeretem annyi, hogy megimserem a királyi családot és a min. elnököt fényképen :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 22:01:27

@Quercus58: Hehe, akarsz róla beszélni ??
Szóval, azt mondod, hagyjuk a nick neveket és avatarokat figyelmen kívül? :-DD
Csakhát mi magyarok ilyenek is vagyunk, szeretnénk mindenkire ráhúzni egy fazont! Voltak itt többen, akik erre vonatkozóan tettek javaslatot, hogy hulljon már le a lepel !!! :-)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 22:03:58

@charlieharper:
Új olvasnivaló:
akv5.wordpress.com/2010/10/17/tudatmodositas-es-a-3g/

:)

@sodalisO:
Repülni nem tudok és ma a főnököm is megjegyezte (miután kedvesen megsimogatta a hasam), hogy mióta Svédországban vagyok, híztam :)
Ha tudná, hogy voltam már 20kg-val nehezebb is... bár abban igaza van, hogy nemrég pedig 10-zel könnyebb. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 22:06:48

@Quercus58:
Tessék itt a táskám. Az esztergatokmányt már kiadtam a kerítésen:))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 22:08:58

@sodalisO:
Tudod, egy férfinak is vannak érzelmei.
Én például éhes vagyok:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

eagles 2013.10.18. 22:09:06

@sodalisO:

Tudod ez régen úgy működött,hogy fölálltam, elmentem. De aztán gyorsan visszajöttem, majd megint fölálltam, elmentem, és így tovább.
Na ma ez úgy működik, hogy fölállok....És elénekelem az az asszonynak a Máté Péter nótát.
Elmegyek, elmegyek...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 22:12:18

@diggerdriver:
Az az az érzés, ami bármikor könnyeket fakaszt a szememből :)

@Quercus58:
Azt akartad írni, hogy asszony a kígyóbűvölö, aki kétségbeesetten próbálja táncra bírni ruganyos testedet? :)

@sodalisO:
Úgysem mondom meg, hogy a 6. hónapban vagyok... :)

eagles 2013.10.18. 22:16:40

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:

Ennél van egyszerűbb megoldás is. Beírattam artista képzőbe.
Megtanult fejen állni, így már bele tudom lógatni.

Hatalmas dolog a tudomány!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 22:20:35

@diggerdriver: Meg fogsz lepődni!!! Van némi halványlila fogalmam arról, hogy a férfiaknak is vannak érzelmeik! :-P
Pl. éhesek is tudnak lenni ! :-))))))))))))))
De hogy a többségnek milyen irányba mutat a nyílhegy azt nem részletezném..../ Nem félreérteni!! Értő olvasás !!/

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 22:21:49

@Quercus58: Te tényleg így közlekedsz ?? :-DDD Elég gáz !! :-P

Latcho Rom 2013.10.18. 22:30:53

@shakti_rom: Kis korrekcio, rendezono amerikai, Spike Lee tanitvanya, o a producer is. De akkor is.

Latcho Rom 2013.10.18. 22:37:15

@diggerdriver: helyes pofija ban, csocsi bacsi.

Tobbi? minden orszag megerdemli a sajat megvalasztott fulkeforradalmas kormanyat? En azt hiszem hogy igy van. Azon spekulalni hogy bekesen atadna-e a hatalmat viki, folosleges. Nem lesz ra precedens, s tudjuk hogy nem adna at. Megszervezne egy uj tv ostromot, siman.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 22:37:23

@sodalisO:
Férfiak vagyunk
Az iskolában senki sem rángatta a copfunkat.
Értjük, mi az a les-szabály.
Telefonbeszelgetéseink nem tartanak tovább egy percnél.
Nyaraláshoz vagy szolgálati útra csak egy bőröndre van szükségünk.
Nem érdekelnek bennünket a haverok szexuális problémái.
Nem kell sorban állnunk a mosdóhoz.
Egyedül is ki tudjuk nyitni a borosüveget, a konzervet és a befőttesüveget.
Szeretjük váltogatni a TV-csatornákat, és nem állunk meg annál a műsornál, ahol valaki sír.
Minden orgazmusunk igazi.
Csak 15 percre van szükségünk ahhoz, hogy megborotválkozzunk, megmosakodjunk es felöltözzünk.
Nyaktól lefelé nem kell borotválkoznunk.
Nem fontos, hogy a fehérneműnk márkás legyen.
Senki nem érez irántunk részvétet, ha 40 évesek vagyunk és nőtlenek.
Senki nem hallgat el, ha disznó viccet mesél és mi belépünk a szobába.
Soha nem akadályozzuk meg a haverunkat, ha az le akar részegedni.
Az autószerelők nekünk áltálaban megmondják az igazat.
Csodáljuk Jack Nicholsont, de nem akarunk úgy kinézni, mint ő.
Az emberek sosem nézik a lábunkat vagy a mellünket, ha hozzájuk beszélünk.
Nem vettünk újsagot Lady Diana tragédiájának mellékletével.
Nem érdekes, hogy valaki észreveszi (vagy sem) az új frizuránkat.

vazzup 2013.10.18. 22:41:48

index.hu/gazdasag/2013/10/18/kanada_szinte_belep_az_eu-ba/
Ez elég izgalmasan hangzik. Mondjuk ha jól tudom, hasonló megállapodása van Kanadának az USA-val is. Vajon az legális lesz-e, ha kanadai céget alapít vki "middleman"-ként, aztán árut exportálgat az USA meg az EU között?

eagles 2013.10.18. 22:44:05

@diggerdriver:

És hülyén vigyorgunk, mikor nem áll föl a farkunk, és a barátnőnk azt mondja:
- na gyere ide hercegem had adjak egy csókot csipkerózsikára.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 22:48:32

@diggerdriver: :-)))))))))
Nagyon cuki kis kollekció, de ugye nem gondolod , mi nők nem tudunk ilyen összeállítást csinálni secpec ??:-DD
Amúgy, csak btw. közlöm veled , eljött az idő!!! Bizony nektek is borotválkozni kell nyak alatt is !!! :-P Neked még nemszótak ??:-DDDDD

puhacica 2013.10.18. 22:53:25

@vazzup: en szoktam szandekosan gyorshajtani, vagyis egy igazi pernahajder vagyok. itt van pl. az arpad-hid. ok, most epitkezes van, menjunk 50-nel. de egyebkent? atlag 90. es a balesetek zome szerintem nem a gyorshajtas miatt van, hanem a tokoreszo, bizonytalan, figyelmetlen vezetok miatt. akik varoson belul es kivul csak es kizarolag 60-nal mennek, akikre hiaba villogsz, bele se neznek a tukorbe. akik nem hasznalnak indexet, nem tudjak az adott savban tartani az autot, es sorolhatnam, mig a vilag s 7 nap. azert vagyok kiakadva, mert ma majdnem meghaltunk valaki miatt, aki a kanyarodo savbol a kulso savba ugy hajtott be, hogy a belso savba is atjott felig, ahol mi erkeztunk 110-zel. (90-es tablanal.) es ha baleset van, az nem azert tortenik, mert mi gyorsan mentunk, hanem mert volt valaki, aki nem fert el 2 savban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.18. 23:04:18

@sodalisO:
Én szikh vallású vagyok nekünk tilos mindenféle haj szakáll és egyéb szőrzet vágása:)))))))))))

Miért jó nőnek lenni?

Megvagyok sör nélkül egy hétig is
Nem dicsekszem a haveroknak egy újabb numerával
Tudom, hogy kell lehajtani a WC ülőkét és használni a WC kefét
Nem igazítgatom a tökeimet állandóan
Nem kopaszodom, így nem kell a tarkómról a homlokomba vakarni a maradék szálakat
Örülök, hogy van két jó cicim és kényelmesen ülve pisilhetek
Eszem ágában sincs versenyezni a piros lámpánál a másik autóssal
Nem játszom el, hogy halálomon vagyok, ha náthás leszek
Fel tudok öltözni úgy is, hogy a szivárványnak csak két színét öltöm magamra, nem az összeset,
Nem kérdezek olyanokat, hogy mi a baj ezzel a nyakkendővel?
Egy zoknit csak egy napig hordok
A szennyes ruhákat tudom, hova kell tenni
Nem versenyzek a szomszéddal , hogy kinek zöldebb a fűje
Sok időt megtakarítok a sportműsorok kihagyásával
Gyakran mosok fogat, és ez látszik is rajtuk
Tudom azt mondani, hogy bocsánat
Remekül tudok provokálni a ruháimmal, ilyenkor kérhetek bármit a páromtól.
Nem röhögöm ki a haveromat, ha bejelenti, hogy esküvoje lesz
Nem leszek egy hét szexmentességtol depressziós
Nem csinálok hülyét magamból egy társaságban, ha berúgok
Nem leszek zombi, ha foci vagy forma 1 van
Nem váratok meg senkit azzal, hogy három újságot elolvasok a WC-n
Mindig hivatkozhatok fejfájásra
Én már rég rájöttem, hogy a víz s a szappan csodákra képes
Nem leszek süket, ha megkérnek valamire
Ha stoppolok, egyből felvesznek
A pasik kezüket lábukat törik, hogy segítsenek, ha lerobbantam a kocsival
Egy mosoly meg egy kis szex mindent megold
Nem röhögnek ki, ha befestem vörösre a hajam
Nem ciki, ha én vagyok a kisebb
Elsőként hagyhatom el a süllyedő hajót
Egy kis sírással elkerülhetem a közlekedési bírságot.

vazzup 2013.10.18. 23:10:51

@puhacica: azt kell megértenetek, hogy eszméletlen mennyiségű autó jár az utakon. Ilyen sok járműből mindig lesz sok, aki figyelmetlen, fáradt, elvonják a figyelmét, bármi történik. Ha betartod a sebességhatárokat _nagyságrendekkel_ (!) több esélyed van elkerülni a balesetet, mint ha nem. Nem játszásiból, meg kibaszásból vannak (az esetek túlnyomó többségben) ezek, hanem pontosan a te jól felfogandó érdekedben is.
Persze lehet azt mondani, hogy mindenki hülye csak te vagy helikopter és márpedig veled sosem fog előfordulni, hogy benézel valamit. De elő fog, abban biztos lehetsz s akkor imádkozhatsz ahhoz, akihez csak akarsz, hogy a körülötted lévők éppen ne hajtsanak túl gyorsan ahhoz, hogy kikorrigálják a te figyelmetlendégedet.

Apám, aki 30 évig volt gépkocsivezető mondogatta mindig, hogy bár a te kezedben van a kormány, nem csak te vezeted az autód, hanem mindenki, aki körülötted van.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 23:12:02

@diggerdriver: :-DDDD

Ilyesmire gondoltam! :-)) A FB régóta kering többféle felsorolás is , de nagyon édi.
Na, te meg szedd össze magad, vágd csak le , aztán kérdezd meg az asszonyt ! :-)))

TilosazA (UK) 2013.10.18. 23:16:40

@puhacica: :D Ez jó. Tehát ha baleset van, az azért van, mert valaki ott van ahova te akartál menni. Nem azért, mert ő arra számít, hogy nem jöhetnél olyan gyorsan, hiszen 90-es tábla van, tehát neki van ideje tökörészni sávváltáskor. Szuper.

TilosazA (UK) 2013.10.18. 23:18:20

@diggerdriver: Nekem nyaktól felfelé nem kell borotválkoznom. :)

TilosazA (UK) 2013.10.18. 23:23:21

@diggerdriver: Ezt a második listát szerintem nem nő írta. :) A nők kb 80%-a nem örül a "két jó cicijének", mert nem elégedettek vele.

vazzup 2013.10.18. 23:28:17

@sodalisO: nyaktól lefelé én még nőnek se javaslom a borotválást, az szúr meg borostás és még fel is sérti a bőrt. Akkor már inkább (intim) kozemtika. Tisztább, szárazabb, hosszabban tartó érzés! ;)

(Nem, pasiként sem szégyellek oda járni)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.18. 23:30:37

@diggerdriver: @sodalisO:
Ne üzekedjetek már megint! :)

A feladat egyszerű: mi kell a férfinak a boldogsághoz? És mi kell a nőnek?
Ugye, itt már nem lesz egyforma hosszú a lista?! :D

2013.10.18. 23:34:13

@vazzup: ugy latom mar megint tema van, mar csak Maxval hianyzik a fetiseivel

vazzup 2013.10.18. 23:35:08

@charlieharper: a cicanadrágjaival? :D Hát azért...

TilosazA (UK) 2013.10.18. 23:36:22

Egyébként ez is olyan, hogy ki mitől lesz boldog. Sem én, sem a férjem nem illünk bele a fenti sztereotípiákba, egy része igaz csak ránk. Ez is, hogy mi kell a férfinak a boldogsághoz és mi kell a nőnek... baromira változó. :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 23:37:00

@vazzup: Ezt mi mind tudjuk kedves!! :-))
és Yessss!!!! :-D

puhacica 2013.10.18. 23:41:00

@vazzup: biztos, hogy velem is elofordul, hogy faradtan vezetek, de akkor be is tartom a sebessegkorlatokat. hibazni is szoktam, egyelore nem vagyok helikopter. :) masreszt viszont: hihetetlen, mi mennyisegu potencialis szervdonor van az utakon, raadasul azt tapasztalom, hogy egyre tobben vannak. azt pedig tovabbra is fenntartom, hogy balesetveszelyesebbek a balf@szok mint a gyorshajtok.
@TilosazA: 1. ne tokoresszen! engem az oktatom arra tanitott: hatarozottan, gyorsan, de nem kapkodva. 2. ha lat engem, igenis szamitania kell ra, hogy jovok, hiszen nem tarthat fel, erre remek pelda a savvaltas. az uramat ezert buktattak meg vizsgan, kihajtott, mert ugy szamolta, hogy eleg gyors lesz, de a tanulokocsi nem gondolta ugy, ergo, feltartotta a forgalmat. 3. a mi peldankra azert nem igaz, amit mondtal, mert neki a kanyarodo savbol a kulso savba kellett volna erkeznie, de athuzta felig az autojat a belso savba, ahol mi jottunk. nem volt elotte senki a kulso savban, tehat nem azert jott at, mert nem fert be, hanem mert benezte. ilyen esetben pedig majdnem mindegy, hogy 90 vagy110.

TilosazA (UK) 2013.10.18. 23:49:33

@puhacica: Én is tökörészek. Egyszerűen azért, mert február óta van jogsim. Mindenki volt kezdő vezető, és mindig lesznek az utakon kezdő vezetők. Ez ellen nem tudsz mit tenni, ők próbálnak alkalmazkodni, neked is kell.
Tesómék itt élnek kinn Angliában, kb két éve volt, hogy éppen hazalátogattak. Otthon is elég sokat vezettek, rokonlátogatás ide-oda, stb. Itt megszokta, hogy betartja a szabályokat, és rajta kívül kb. mindenki. Nekikezdett előzni, visszapillantóba belenéz persze, ó, még messze van, szuper...majdnem összementek, mert a belső sávban gyors hajtott a másik autó. Itt ki lett volna a hibás? Egyszerűen egy visszapillantóból éjszaka képtelenség felmérni a másik autó sebességét, mindig hozzákalkulálod azt, hogy általában mennyivel szoktak közlekedni az autók.
Egyébként is türelem, tornaterem... Hova kell sietni annyira állandóan? :)

vazzup 2013.10.18. 23:49:50

@puhacica: "ilyen esetben pedig majdnem mindegy, hogy 90 vagy110."

Ez az, ahol tévedsz. Ugyanis a reakcióidőd és a féktávolságod is exponenciálisan növekszik a sebességed emelésével, nem pedig lineárisan.
Tehát _sokkal_ nagyobb esélyed van egy balesetet elkerülni 90-nél, mint 110-nél.
S a közlekedés normális esetben nem úgy megy, hogy hát vagyok én, aki nem hibázok, meg van a többi birka, aki kacsázik állandóan, hanem vagyunk mi mindannyian és jó lenne mindannyiunknak épségben hazaérni.
Az, hogy te egy fél órás úton 90 helyett 110-zel nyersz két percet, adott esetben megéri a te, a barátod/férjed vagy akár a töketlen idegen életét?

Ennyi a kérdés.

@sodalisO: mégis borotva volt emlegetve, nem gyantázás. ;)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.18. 23:58:20

@vazzup: a pasiknak !! gondoltam , egyből nem fognak menni gyantázni, borotvájuk meg van otthon kezdéshez

vazzup 2013.10.19. 00:06:59

@sodalisO: én ezzel úgy vagyok, hogy inkább a cuki kozmetikus csaj keze matasson ott, mint egy éles borotvapenge... :)

puhacica 2013.10.19. 00:20:32

@TilosazA: @vazzup: elobb is mondtam, en se kormanykerekkel a kezemben szulettem. elmeselek valamit, talan megertitek majd, miert haragszom a figyelmetlen soforokre. par eve kirangattak reggel 6 korul egy balesethez forgatni. 2 auto utkozott frontalisan. mikor odaertunk, egy embert akkor raktak be a hullazsakba. leszakadhatott rola a nadrag, vagy levagtak rola, mindegy is, a lenyeg, hogy alsonadragban volt. egyreszt iszonyatosan sokkolo volt azt a magatehetetlen, feher hust latni. masreszt megfoghatatlanul mely szomorusag lett rajtam urra attol, hogy belegondoltam, reggel ez az ember ugy ment el otthonrol, hogy puszi, delutan jovok. es SOHA tobbet nem ment haza. hat ezert haragszom azoka, akik mas eletevel jatszanak. es nem vagyok beteges gyorshajto, de ahol lehet menni, ott nem fogok tokoreszni.

puhacica 2013.10.19. 00:29:26

@puhacica: mielott az utolso mondattal ellentmondasba kevernem magam: ott hajtok gyorsan, ahol tutira nem okozok vele bajt. tehat nem a reggeli csucsban az arpad-hidon. es kb 10-20 km-rel "szaguldok" gyorsabban, mint a megengedett. az 50-es es alacsinyabb tablakat pedig betartom. szoval nem vagyok vadallat. bar egyszer kiprobaltuk, 180-at meg siman elmegy juhocska. :)

vazzup 2013.10.19. 00:33:07

@puhacica: látom ma writeonly módba vagy kapcsolva, mindegy, nem írom le mégegyszer, hogy mit tehetsz, hogy te is haza tudj menni délután, meg a többiek is.

Ja és igen, shit happens. Ez már csak ilyen, de pont ezért kell megtennünk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy ne történjen.

KullWahad 2013.10.19. 00:54:09

Elnézést kérek, hogy nem olvasom át az összes hozzászólást, ha már jelezték, bocsánat. Talán nem is fontos, de Michener könyve bizony hogy megjelent magyarul! www.antikvarium.hu/konyv/james-a-michener-a-hid-andaunal-222623

Kár, hogy nem előbb, de kiadták.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.19. 01:04:22

@Chang Yai:@TilosazA: Pär éve biciglilopäs volt a "faluban". A tettest elkaptäk, mert a lopott bicajjal karikäzott a környéken...feka menekült volt a közeli menekülttäborbol. És nem szoktäk érteni, hogy mi a baj, mert nekünk ugyis annyi pénzünk van, tudunk helyette venni mäsikat... :-(
@Evatt: "De a nem kézzelfogható dolgokban, hogy pl az ha devizahiteles ügyekben tüntetés van, és az hosszú távon nem csak nekik jó, hanem mindenki másnak is - mert a demokrácia eszközével lehetne elérni valamit, mert a bankok végre észrevennék, hogy nem észrevétlen amit csinálnak és ez miatt talán korrektebb szerződést kötnének mindenki mással is" Kis észrevétel: A bankok nem szociälis alapon müködnek. A férjem mesélte, hogy ö ugy emlékszik, hogy Sväjcban a 80-valahänyas évekig a bankok ûgyan azt csinältäk, mint Mo-on. És a kormäny szolt közbe, hogy elég az uzsorakamatbol! @tucano: Javits ki kérlek, ha hülyeséget beszéltem.
A 18:31-esedhez: "kevés helyen találkozom annyi gyorshajtóval és szabálytalanul küzlekedővel mint Magyarországon.Mi kellene ahhoz, hogy elinduljon egy mások és a szabályok iránti tisztelet ?" Sväjcban pl fix és mobil sebességmérökkel, civil rendörautokkal, akik még provokälnak is az autopälyän, valamint évröl-évre emelkedö büntitäbläzattal. Köztéri parkolok is a rendörséghez tartoznak, de külön osztälyra, onnan is van bevétel.
Pl1: Zärovonal ätlépése (balra kanyarodtam ott, ahol elötte lehetett, csak épitkezés utän befestették fehérre a cakkok közötti részt is). A rendörök bent älltak az utcäban, tehät kanyarodäs elött nem lehetett észrevenni öket. Bünti: CHF 250 a kanyarodäsért, és CHF 250 azért, hogy ezt valaki kiszabta és a formanyomtatvänyt csekkel kiküldte. Lehetett volna föllebbezni, de minek.
Pl2: Sogor autopälyän épitkezésnél 100 helyett 136-tal ment. CHF 2500 bünti + 3honapra leadhatja a jogsijät. (24km/h fölött jövedelemfüggö a bünti)
@DieNanny: Ugyan nem engem kérdeztél, de az engedély kiadäsänäl az szämit, hogy akkor éppen van-e munkäd.
@Evain: Köszi! Mär toväbb is küldtem az illetékeseknek. :-) Férjem pont azzal huzta a brazil vendégünket, aki szeret gitärozni, hogy vesz neki egyet ajändékba, hogy haza tudja vinni, és ne legyen gondja a csomagokkal.

montroyal ( CAN qc) 2013.10.19. 01:26:41

@sodalisO: ez igaz es milyen fajdalmas az a kis epilalo machine...

Tökfőzelék1 (törölt) 2013.10.19. 01:41:53

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): most értem haza a munkából, erre meglátom ezt a "biciglilopás"-t

hát jó ideig nem fogok ide visszajönni, az bizos

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.19. 01:49:31

@puhacica: Pedig vazzupnak igaza van. Mert hiäba tudsz te vezetni, amikor a mäsik nem. Ezt bele kell kalkulälni minden esetben. Jobb 5perccel késöbb odaérni ahovä indultäl, mint soha...
A mi mai esetünk: Néni kikanyarodott a mellékutrol az orszägutra. Jobbra nagyivben... igen, nagyivben, méghozzä annyira nagyban, hogy ha a férjem nem figyel, akkor belénkkanyarodott volna (szembesäv)...mi a megengedett 100zal (Németorszäg) mentünk.
Én is szeretek szäguldozni, mentem is többel, mint 180km/h. De amint beülsz az autoba, fölülsz a motorra / bicajra stb. potenciälis szervdonor vagy. Ez nem azt jelenti, hogy akkor mär nem is lehet közlekedni, hanem azt, hogy figyelni kell a mäsikra, annyira, hogy ki tudjad következtetni, hogy mit is fog balf@szkodni. Mert ezt sokszor azért lehet lätni. (Autotipus + vezetöi stilus)
Még egyszer: nem ekézni akarlak, mert akkor bagoly mondja verébnek lenne. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.19. 01:53:01

@Tökfőzelék1: Tökikém: Te soha, de soha nem irtäl még semmit félre, ugye? Amugy meg kerékpär kötsög!

2013.10.19. 02:49:38

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Az elit nem ir felre semmit soha. Es nem kocsog. Hanem transvestite. A Pannonboy ferje:)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.19. 03:07:21

@Cascabel: :-)))
Bär, ha Pannonboy a férje, akkor lehet pitsa is, nem?

DieNanny CH 2013.10.19. 08:22:02

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):

Köszi szépen, én is erre gondoltam, hogy '17-ig nem fog rám nyitni a kutya se!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.19. 09:57:50

Sziasztok!

Pénztárcás kísérlet...

www.karpatinfo.net/cikk/szines/harmadik-legbecsuletesebb-magyar

Egyébként meg ez a más portáján söprögető hozzáállás, amit annyira megvet mindenki, talán megmentette volna az osztrák nőket és azt a három amerikai lányt, akiket 10 évig tartott fogva egy férfi a saját, városi házában...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.19. 10:10:55

@diggerdriver: Mélységesen egyetértek veled. Még hozzátenném, hogy az ilyen irigykedős, másnak se legyen jó, ha nekem nem, szintén ennek a korszaknak a hagyatéka. Erre lettek ránevelve az emberek. Ha meg még egy kicsit visszamegyünk, azt is láthatjuk, hogy milyen kevés ideje volt az embereknek arra, hogy a tulajdonosi szemléletet egyáltalán megtanulják. A feudalizmusból szinte átmenet nélkül beleugrani a szocializmusba, úgy hogy egy nagyon széles, nincstelen paraszti réteg először esélyt és földet kap a felemelkedésre, majd el is veszik tőle és belekényszerítik a téeszekbe, az, hogy a kisiparosokat a nyolcvanas évekig nem engedték legalásan saját vállalkozást indítani, nem segítette az emberek önállóságának kialakulását. A téeszeket szokás állatira dícsérni, hogy akkor mennyi árut tudtunk külföldre eladni, az igazság az, hogy a tömegtermék ment a SzU-ba millió tonnaszámra, amit mások nem vettek volna meg, az igazi minőséget a háztáji gazdaságok termeltek, amelyeket a kádári konszolidáció hagyott élni végül, mert rájöttek, hogy nagy szükség van erre is.

Valaki említette, hogy még Béccsel a seggünkben sem sikerült eg döntésképes, erős polgári társadalmat kialakítanunk. Na ez szerintem lehetetlen is lett volna. Bécsnek éppen ez volt az érdeke, hogy megmaradjunk szépen a feudalisztikus körülmények között, a többezer holdas nagybirtokok és milliós nagyságrendű zsellérek országaként, így olcsón állítottuk elő a Monarchiának a mezőgazdasági termékeket. Amikor a Monarchia összeomlott, nem volt már elég idő arra, hogy egy normális, békés társadalmi átrendeződés következzen be, illetve az elkezdett reformok - oktatás, egészségügy területén pld. - amelyek egy igazságosabb berendezkedés felé vezettek volna, végül zátonyra futottak a II. Vh és azt azt követő kommunista hatalomátvétel miatt.

Még egy generációnyi idő sem telt el a rendszerváltás óta. Mondhatnánk, türelem. Tudom, hogy mindenki a saját életében szeretné végre megérni a pozitív változásokat, de tudomásul kell venni, hogy erre általában - ha csak nincs erőszakos átrendeződés - egy generációnyi idő nem elég.

2013.10.19. 10:16:07

@diggerdriver: te Digger, remelem nem valsz itt Maxvalla, szamokat irogatva, de analuzalas nelkul.
UKban hosszutavon csokkent a halalos aldozatok szama, pedig ugye egyre tobb auto van az utakon. Az autok szamahoz viszonyitva a halalos aldozatok szama 32%-kal cso A speed okozta baleseti statisztikaban benne van a hatar rullepes, vagy a nem megfelelo sebesseg a "driving condition"hoz, vagyis kodben szakado esoben a sebesseg hatar alatt mentel, de egy barom voltal. Nyilvan, ilyet sem csinalok. (azt hiszem osszesen kn 1900 kb evente a halalos aldozatok).
Most csak a vita kedveert maradjunk autopalya vezetesnel, gyalogos nincs. Szerinted nirmalis, hogy a sokkal jobb autokkal (fek, abs, stb), meg ugyanaz a speed limit, mint a 60-as evekben?

Csak egy erdekes side-note, hogy Canadaban, ahol alacsonyabb a speed limit, mint Europaban tobb a halalos baleset %-os ertekben.

Egy statisztikusok altal nem mert ertek a vezetni nem tudas, pl UKban nem volt es most sem kotelezo (ha jol tudom most is igy van) autos iskolaba jarni. Anyu, apu megtanithat vezetni. Vagyis a berogzott rossz szokasokat atadhatjak. UKban minimum napi egy olyan vezetot latok 60 mph-val menni reggelente a varoson kivuli fouton, akinek a visszapillantoi be vannak zarva, a belso visszapillanto meg nem az utat mutatja, hanem a
ruzs/puder felteveseben segit.
Inkabb az ilyen vezetoktol tartok, mint aki 60 helyett az egyenes varoson kivuli uton 7-el megy

Annyit hozzateszek, hogy varosban nem speedelek, szinte soha. A halalos aldozatok nagyobb resze pedig varoson belul tortenik (gyalogos).

2013.10.19. 10:23:07

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]: kosz. Kinek van ideje ilyen temaban kutatni? Ki penzli a kutatast?
Mindig keverem a HAARP az ugyanaz a banda, mint a reptile-humanoid?

Tóth Ágas 2013.10.19. 10:46:06

köszi a tippet a The Bridge at Andau c. könyvvel kapcsolatban. érdekes, hogy még nem fordították le magyarra. Pedig az 50-es évek imázsán már nincs mit rontani, akármilyen okból is szeretné az akármilyen érzelmű értelmiségi elitünk mosdatni ezt a korszakot.

nagyon j kritikákat olvastam róla és már megrendeltem az Amazonról.

M. Péter 2013.10.19. 12:40:03

@vazzup: Vám szempontjából továbbra is az áru eredete számít.

M. Péter 2013.10.19. 14:39:05

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]: Mert a sötétben kevésbé látod, ha jön egy szarvas és pont előtted akar átmenni az úton.

élhetetlen 2013.10.19. 16:36:24

@DieNanny: Lehet, hogy nem érted a szüleidet. Ez a válasz jelentheti azt is, hogy a ha a szomszéd oda meri adni a húsz mázsát (mert ismeri a kereskedőt), akkor mi miért ne merrnénk odaadni az egy mázsát. A szomszéd bízik a kereskedőben, mi bízunk a szomszédban. Hagyd ezt az átprogramozást.

élhetetlen 2013.10.19. 17:15:26

@vazzup: „Jajj de jó, írtam egy hosszút, ami elveszett. Most már újra nem írom. :(
Írd Word-be, és a végén vágd be. Ha elúszik, megismételheted!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.19. 19:49:15

@charlieharper:
Nézd, azt elismerem hogy autópályán a 110 az valóban kevés, fel lehetne emelni 130-ra és egy 10%-os tűréshatárt adni.
Azt viszont tudomásul kell venni hogy a fizikai törvényszerűségeket nem lehet áthágni.
140-ről iszonyatosan hosszú út kell a megálláshoz mert igaz hogy a fékek sokat fejlődtek de a biztonság is ami együtt jár egy kellemetlen következménnyel.
A mai autók legalább fél tonnával nehezebbek mint egy ugyanakkora autó 40 évvel ezelőtt.
Jól lekövethető ez a Golfok súlynövekedésén.
Ez az ára a biztonságnak.
Meg még sok minden.
Például mostmár olyan biztonságosak lesznek az autók hogy nem lehet belőlük kilátni.
Minél újabb egy autó annál kisebb ablakai vannak.
Várom hogy mikor fog a tetővonal összeérni az övvonallal.
Az új Range Rovernél már nem sok hiányzik hozzá.
Azért azok a mérnökök igazán megtanulhatnák úgy kimerevíteni a karosszériát hogy ne látszódjon.
Oda fogunk jutni hogy belemezelik az oldalablakokat és a külvilágot rávetítik belülről.
Én vezettem sokat otthon és most itt.
Az a tapasztalatom hogy itt sokkal több a töketlenkedő vagy a rutintalan vezető mint ott de mégis valahogy jobban figyelnek egymásra itt. Ha hibázok itt jobb esélyem van hogy más korrigálja a hibámat. Ha beállok a belső sávba a megengedett sebességgel plusz 10%-kal akkor senki nem villog ott le. Bár volt egyszer egy ML Merci szerintem te voltál:)))))))))))))))))))))))))))))
Itt sokkal kevésbé agresszívak a vezetők.

zuzzer 2013.10.19. 21:02:11

Hogy miért nincs magyar negyed? Vazze, azért léptem, hogy minél kevesebb magyart lássak, minél kevesebbszer kelljen a magyarosch mentalitással találkoznom. Ezért. Már sokallom is a szkítákat Európában.

puhacica 2013.10.19. 21:50:47

@vazzup: @cicalany76 (die Schnäpplijägerin): igazatok van, de talan egy iciripicirit nekem is. :)

Evatt 2013.10.20. 16:17:25

Köszi a választ cicalány!

vazzup 2013.10.20. 17:12:04

@puhacica: igen, ez így is van. Figyelmeztetni, oktatni és mindent meg kell tenni, hogy minél kevesebb figyelmetlen, alulképzett autós legyen az utakon. De amíg ott vannak, addig vigyázni is kell rájuk. That's it.

kék madár 2013.10.22. 06:01:49

@montroyal: voltam egy hetet Vancouverben a nyaron es nagyon vicces volt, hogy minden tok ugyanolyan volt mint a hatar masik felen, csak epp jol latszott valami felsobbrenduseg, hogy mi kanadaiak kulonbek vagyunk. Hat nem talaltam meg, hogy miben es a fiatalabb kanadai ismeroseim is csak mosolyognak ezen

Istvaan 2013.10.23. 09:36:05

Koszi a hozzaszolasokat: @Tóth Ágas, @sodalisO, @Quercus58, @héka béka, @Szuperkrumpli, @Evatt, @uluk4i, @blasiusii

Azt a konyvet ki kellene adni magyarul. Tud valaki segiteni?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása