oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 20. 06:45,  Irány a Riviéra! 339 komment

2013. szeptember 20. 06:45 Határátkelő

Irány a Riviéra!

Jókedv, napsütés, tengerek, finom borok és sajtok – kinek ne lenne kedve a Riviérán élni és dolgozni? (Nekem lenne.) Úgyhogy mai szerzőnknek, Sándornak igen jól megy a sora arrafelé, különösen, hogy még a mézesheteket éli (utóbbit már csak én teszem hozzá). Nézzük tehát, hogyan lehet munkahelyet szerezni és új életet kezdeni a Riviérán! (A képekért pedig külön köszönet!)

utcazenész.jpgNem blogger - utcazenész...

„Két hónapja, július 14-én érkeztem a Cote d'Azurre. Mondhatni tűzijátékkal fogadtak. Mivel mindig örömmel olvasom boldog emberek első beszámolóit, ezért úgy döntöttem én is leírom, hogyan kerültem ide és mennyire élvezem itt az életet.

Informatikusként dolgoztam otthon egy amerikai multi szolgáltatóközpontjában 3 évet. A munkám nem nyújtott sem elegendő kihívást, sem elismerést és nem tudtam cégen belül elmozdulni egy számomra érdekesebb pozícióba. Bár hívtak más csapatokhoz, de nem engedtek át.

Noha egy kívülálló számára úgy tűnhet, hogy egy informatikus élete csupa öröm és boldogság, dől a pénz és élete végéig csak lassan kell sétálgatnia egy egyre szélesebb és fényesebb kikövezett úton, én éreztem buktatókat. Látva álláshirdetéseket pontosan tudtam, hogy hosszú távon gondolkodva nem szerzek elegendő értékes tapasztalatot a munkahelyemen. Ellenben volt egy olyan előnye, ami jelenleg Magyarországon még az átlagosnál is értékesebb: biztos állás volt, ahonnan nagyon nehéz kikerülni.

A gordiuszi csomó átvágása

Olyan ember vagyok, aki sokat akar, de azt rögtön. Egyfelől szerettem volna biztos állást, másfelől érdekes munkát, lehetőleg fejlesztőként, azonban abban még nem volt tapasztalatom, de életszínvonal-csökkenést sem szerettem volna elkönyvelni egy esetleges területváltás esetén. Ezt a gordiuszi csomót egy külföldi munkavállalással tudtam átvágni.

Rengeteg angliai állásra pályáztam, de sehonnan sem hívtak vissza. Ha valahonnan kerestek, akkor ők találtak rám, nem én rájuk. Pont franciaórán ültem, amikor megcsörrent a telefonom és a hívószám +33-mal kezdődött. Nagyon meglepődtem, akkor pedig még inkább, amikor megtudtam, hogy fejlesztőket keresnek Sophia Antipolisba, Franciaország Szilikon-völgyébe.

A felvételi folyamat hosszú volt, átbeszéltük többször az önéletrajzomat a legapróbb részletekbe belemenve, és ki kellett töltenem egy 5-6 oldalas jelentkezési dokumentumot.

Pár héten belül jelezték, hogy a felelős menedzser jóváhagyta a jelentkezésemet és kitölthetem a teszteket, amik 3-4 órát fognak igénybe venni. A következő hétvégén éltem a lehetőséggel és megírtak a felmérőket: egy angol tesztet, egy személyiségtesztet, egy szövegértésit, valamint egy matematikait teljesítettem.

Az utóbbi kettő időre ment és stresszhelyzetet szimulált, az elején megnyugtatják a kitöltőket, hogy nem érdemes sokat időzni egy feladaton, mert nincs elég idő mindre.

A Riviérán interjúzni

Eltelt jópár hét és nem jelentkeztek. Már nem is számítottam rá, hogy hívni fognak. Közben ajánlatot kaptam Észak-Írországból egy olyan DBA munkakörbe, ami azért tartogatott volna kihívásokat bőven. És akkor...

Hívtak, hogy nagyon jó lett a tesztem és tartanak egy interjúnapot pár héten belül, szeretnék, ha mennék a Riviérára interjúzni. Juhé!!! Hát naná! Fizettek volna mindent, de mivel nem akartam a feleségemet megismerkedésünk évfordulóján egyedül hagyni, ezért abban állapodtunk meg, hogy a repjegyemet fizetik és kérhetem előbbre is, ellenben a szállást nekem kell megoldanom. Így történt, hogy a második évfordulónkat Nizzában töltöttük egy interjúval megspékelve.

sikátor tengerrel.jpg

Itt már gyorsabban mentek a dolgok. Hétfőn volt egy HR-s, illetve két szakmai interjúm és másnap 2 órával a gépem leszállta után már csörgött is a telefonom. Kérdezték, hogy tetszett a környék, illetve milyen a benyomásaim az interjú után.

Azt válaszoltam, hogy a környéken már jártam korábban (3 hónapot voltam gyakornok Franciaországban), még mindig tetszik, az interjúkat pedig kifejezetten élveztem. A hölgy, aki hívott, mondta hogy reggel átbeszélték az interjúztatók hétfői tapasztatait és szerintük is jó voltam, 10 napon belül megkapom az ajánlatukat.

Nem szaporítom a szót, a költözésben való segítséget illetően sokkal nagyvonalúbb ajánlatot kaptam Franciaországból, mint Belfastból. Az éghajlatot, a környezetet, az életstílust is figyelembe véve egyértelmű volt a választás! Irány a Riviéra!

Fő a biztonság

Feladni két biztos állást komoly döntés, nem is mondtunk fel egyszerre a feleségemmel. Úgy döntöttünk, hogy én lehúzok pár hetet az új cégnél, meglátom, hogy nem vágtak-e át, hogy minden rendben lesz annak ellenére, hogy nem volt fejlesztői tapasztalatom.

Jelentem, hogy minden rendben van, pár hét és újra együtt leszünk csak most már itt, Antibes-ban. A munkahelyen a hangulat jó, az elmúlt két hónap alatt nem hallottam senkit rinyálni, vagy a politikáról óbégatni, ami jelentősen növeli a komfortérzetet.

Van egy olyan sztereotípia miszerint a franciák nem dolgoznak, csak kávéznak és ebédelnek folyamatosan. Ez ebben a formában nem igaz. Az tény, hogy az ebédszünet egy órás, de sokszor hosszabbra nyúlik, mert mondjuk kimegyünk a parkba petanque-ozni, vagy esetleg strandolni vagy csak egy távolabbi kantinon eszünk, és akkor az egy óra nem elég, de aztán a munkát is később fejezzük be a nap végén.

Azaz sokszor elég későn érek haza a munkából, de itt bele kell venni, hogy erőteljesen szocializálódunk is az irodában.

Sokszor olvasom, hogy éveknek (vagy inkább életeknek) kell eltelnie ahhoz, hogy helyiek külföldiként meghívjanak magukhoz. Én valamivel kevesebb, mint két hónap után ezen is átestem. Lehet, hogy csak kellett plusz egy ember a társasjátékhoz. De akkor is! Szóltak és ott voltam!

A lakhatás

A lakhatás kifejezetten drága, otthon igen jó keresetnek számítana az, amit itt a lakásbérlésre és a rezsire költünk el. Ez egy teljesen értelmetlen összehasonlítás, de itt a lakások francia szinten is drágának számítanak.

Brioche írta nemrég, hogy egy 65-70 m2-es új lakást béreltek a Loire völgyében 550 euróért. Itt Antibes-ban a belvárostól egy 20 percnyi sétára egy 70-es években épült komplexumban bérlünk egy átlagos állapotú 60 m2-es lakást 820 Euro plusz rezsiért.

panoráma_3.jpg

A fűtés, víz, áram kb. plusz 160 Euro. TV, internet, vonalas telefon 30 Euro, mobil 15 Euro per hó/fő. (Értőknek: a box-hoz járó 0 eurós mobil előfizetés számunkra nem tartalmaz elegendő szolgáltatást.

Ezen felül kell még fizetni adót a lakás után, akár tulaj, akár bérlő vagy, fizetsz. Valamennyit. És mindig az fizet egész évre, aki január elsején a lakásban lakik. A mértéke annyi mindentől függ, hogy nem tudok pontos információkkal szolgálni, de azt hallottam, hogy az albérlők adója, ha nagyon gazdag vagy, akkor sem megy 1,5 hónap albérleti díj/év felé.

Az élelmiszerek

Az élelmiszerek átlagban nem sokkal drágábbak, mint otthon. A legolcsóbb termékek talán otthon olcsóbbak, ellenben a középkategória itt olcsóbb és finomabbnak is tűnik.

Továbbra is a középkategóriáról beszélve a sajtok és sonkák itt olcsóbbak (előbbi nem meglepő), a margarin és a vaj között pedig jóval kisebb az árkülönbség, mint otthon.

A gyümölcsök, zöldségek drágábbnak tűntek elsőre, de amikor telefonon meséltem az árakat, kiderült, hogy otthon is olyan drága most. Ellenben - mint ahogy otthon -, minden héten ki lehet fogni akciókat, így ésszerű áron lehet egészségesen étkezni. És érdemes kinézni a piacra, nem csak a Carrefourba - minő meglepetés.

piac_1.jpg

A húsok nagyon drágák (10 euro/kg alatt csak akciósan), ellenben itt egy közepes méretű boltban is olyan választék van, olyan gyönyörű húsok, olyan húspult, amit otthon ritkán látni. Ez igaz a halpultra is, és a halak pedig - természetesen - jóval olcsóbbak, mint otthon. És érdemes keresni az aznap lejáró szép halakat, hogy megcsináljuk másnap ebédre.

A tömegközlekedésről már van egy bejegyzésem a blogomon, nem írom le újra, aki akarja, elolvashatja. Azt viszont megismétlem itt, hogy az első ajtós felszállás teljesen normális. Felszállsz és érvényesíted a jegyed, bérleted. Mindenki. Ennyi.

Franciául tudni kell

A mindennapi ügyintézés során elengedhetetlen, hogy beszéljünk franciául. Legyen szó a telefon-előfizetésről, egészségbiztosításról vagy valami megrendelt bútorról való érdeklődésről. Ellenben segítőkészek.

Nekem az a taktikám, hogy azzal kezdem, hogy jelzem, nem beszélek túl jól franciául, úgyhogy elnézést, lehet, hogy sokszor vissza fogok kérdezni. Ilyenkor általában már mosolyognak, hogy sokkal jobban beszélek, mint ők angolul és nem hadarva magyarázzák a teendőket és francia rendszer sajátosságait is feltehetőleg jobban elmagyarázzák, mintha egy helyi lakos lennék.

Két hónap után nekem nagyon tetszik az ittlét, még ha látom is, hogy mint mindennek, az itteni életnek is vannak hátrányai. Jókedv, napsütés, tengerek, finom borok és sajtok... Ha esetleg reggel rossz a kedvem, mire kijutok a buszmegállóba (1 perc séta), már el is felejtem, hogy miért is lógattam az orrom és örülök a tengernek és a hegyeknek."

Aki pedig további élményekről szeretne olvasni és képeket nézni, az látogasson el Sándor blogjára!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország Riviéra Antibes

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr735524502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTBTBT 2013.09.20. 21:39:28

@DonTintoretto: Köszi, ha majd részletesen leírod az interjúkat.
A feleséged is hasonlóban utazik?

@Kovermadar:
Görényül viselkedő magyarok előtt szoktam mélyen hallgatni arról, hogy magyar vagyok, mert néha én szégyellem magam, amiért ugyanonnan jöttünk.

A Puskással nincs gond, bár a Gerát sokkal többen említik, amikor kiderül, hogy magyar vagyok.

@Don Kartasch:
"Hazi nyulra nem lovunk"
Kolléganőre nem, az oké, bár ott is a szabályt erősíti a kivétel, na de albérlőtársra miért nem? :)))

@cougarcat:
Így mondjuk érthető a dolog.
Az meg, hogy hozzá nem értők toboroznak, nemcsak kanadai jellemző. Néha olyan emberekkel akadok össze, akik például kezet sem fognak a jelentkezővel.

morsels (törölt) 2013.09.20. 21:41:45

@cougarcat:
Azt hiszem csak annyit irtal, hogy szocialis munkas vagy. Nekem meg pont nem a gyermekvedelmis jutott eszembe, hanem azok, akik a homeless/kabszeres/csavargo fiatalokkal foglalkoznak.

Egyebkent tenyleg nem tudok sokat a teruletedrol (a tobbirol sem). Gyakorlatilag szinte semmit :-).

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.20. 21:41:46

@nyuszigonosz: A férjem a OFFI forditäsain szokot jot kuncogni...az a vicc, h ugye mindenhol azt kérik hivatalosan, de szerintem sehol sem olvassäk el a forditäst. :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.20. 21:44:09

@Kovermadar:
Igazad van. Az a házinyúl duma elég túlhaladott.
Soha semmilyen lehetőséget nem szabad kihagyni.
Minden lyuk egyforma csak a keret más:)))))))))))))

morsels (törölt) 2013.09.20. 21:45:37

@charlieharper:
Valoszinuleg majd az is szamitani fog, hogy a gyerekek merre lesznek.
Egyebkent felig viccnek tettem be a linket, dehat az is az international living oldalan van, bar teny, hogy az emberek inkabb egzotikusabb orszagokat keresnek. Persze az is erdekes, hogy sokan gated community-ba koltoznek adott del-amerikai orszagokban. Szoval nem tudom.
En mondjuk elfogult vagyok Peccsel szemben es ma mar tenyleg viszonylag egyszeru eljutni szinte barhova Europaban. Mondjuk az is igaz, hogy az europai barangolas nem tartozik az olcso idotoltesek koze :-)

morsels (törölt) 2013.09.20. 21:46:10

@Kovermadar:
Hogy neked mindenrol az jut eszedbe :-)

nyuszigonosz 2013.09.20. 21:46:17

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Pedig azokat talán élö ember fordítja nem?
Én a netes fordításokon szoktam nevetni: mármint ha csak gép fordít. Képtelenségek jönnek ki néha. :-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.20. 21:51:46

@NIKI LAURA:
Szerintem Európában nincs még egy ország ahol annyi új traktor lenne mint Magyarország.

Múltkor mentünk egy piacra és a GPS benavigált minket egy farmra.
Traktorok gépek mindenhol. Senki sehol.
Ott sétáltunk vagy negyed órát mire az egyik pajtában találtam egy embert aki útbaigazított.
Elindulhattam volna Magyarországra egy traktorral.

BTBTBT 2013.09.20. 21:54:30

@nyuszigonosz:
Az "élő ember fordítjá"-val is az a gond, hogy például ha egy egyetemi végzettségeti igazoló okiratot fordíttatsz az OFFI-val, akkor nem a külföldön használatos módon írják le a szakot, végzettséget.
Például Angliában van "distinction", "with merit" meg még kismillió más, egyre gyengülő végzettséget minősítő kifejezés. Az pedig nem vicces, amikor a magyar okirat "kitűnő/jeles"-éből "excellent" lesz a "distinction" helyett.
Mondjuk csak 14 rugót fizettem tavaly az egészért. :)

2013.09.20. 21:56:03

@morsels: Igaz BSW-m van és a gyermekvédelmi dolgozókat szokás "social worker"-ként titulálni, még akkor is ha nem mindig azok. (Például van nálunk dolgozó kriminológia vagy jogi végzettséggel.) És persze foglalkozom én is (nagy részben) a drogosokkal, hontalanokkal vagy éppen bünözőkkel, csak éppen az én a gyermekvédelmi törvény alatt és értelmében dolgozom, mig a welfare worker-re ez nem vonatkozik. Ez utóbbiaknak egyébként nincs egyetemi diplomája, csak egy college diploma szükséges, vagy még az sem. Őket is tévesen nevezik szociális munkásnak, hiszen nincs olyan végzettségük. Leginkább "szociális segédmunkásoknak" kellene őket nevezni, de ennek biztos nem örülnének. :)

nyuszigonosz 2013.09.20. 21:59:34

@Barátusz: Nem jó fordítás akkor.

A fordítónak nem csak azt a nyelvet kell ismernie, amelyikröl fordít, hanem ugyanúgy azt is, amelyikre fordít.

Szakkifejezések másságát mindig is figyelembe kell venni, hiszen félreérthetö a szóról-szóra fordítás.
Ugyanúgy élö tolmácsolásnál: félrevezetö és hibás úgy fordítani - tolmácsolni, ahogy egy-egy szótárban a szavak vannak.
Az adott nyelvet az adott ország nyevhasználati hátterével együtt kell ismerni.

2013.09.20. 22:03:05

@Barátusz: Azért az utóbbi időben rájött a Public Service is, hogy valamit rosszul csinálnak a dolgozókkal. A jelenlegi buzzword a "workplace engagement", amit jó irányvonalnak tartok csak sajnos még a szájtépésen túl ez nem jutott.

2013.09.20. 22:06:42

@morsels: Valszeg rosszabb! :)

Bachelor of Social Work. Egyébként mindig felötlik bennem Sámán olvtárs feltünésekor, hogy miért nem szerzi ezt a fokozatot meg. A UK-ban és keresnek állandóan gyermekvédelmiseket, még van hogy itt hirdetnek egy kanadai újságban. Jól is fizetnek (pl. USA-ban nem, kb. 40 %-kal alacsonyabb a fizu).

BTBTBT 2013.09.20. 22:12:16

@nyuszigonosz:
Persze, hogy nem jó fordítás, mert nem illeszkedik a külföldi nyelvezethez.
Mondjuk ebben az esetben meg lehet, hogy angol meg amerikai piacra is kéne fordítást készíteni velük. :)
Mindenesetre az OFFI-s sokkal jobb fordítás lett, mint az eredeti magyar-angol diplomám, aminek az angol része valami katasztrófa volt. Amikor kértem a Művelődési Minisztériumot, hogy ugyan cserélnék már ki, elhajtottak.

@cougarcat:
Ja, ez az "engagement" felénk a bullshit bingó része, akárcsak a "thinking outside the box". :)
A tanácsoknál (ami a ti public service-etekhez hasonló) meg aztán csak a duma megy.

A Sámán valami HR-es dolgot végzett otthon. Most töketlen magyarokat istápoló szállodai konyhás. Minek ahhoz a BSW (vagy annak angliai megfelelője)?

NIKI LAURA 2013.09.20. 22:15:53

@diggerdriver: ja,ja..Doverig.

A nickelsdorfi gazda pajtajabol konnyebb,onnan par meter a zoldhatar,de angliabol meredek lenne:)..mondjuk,van az a pez...meg a komatsukat is konnyu lenne eladni fele arba.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.20. 22:17:56

@Barátusz: mondjuk legalább az az "excellent" érthető angolul van, fogják tudni értelmezni....
nekünk annó az ELTE angolul is kiadta a diplomát, nem kellett OFFI, de mondjuk volt olyan évfolyamtársam, akinek vissza kellett vinnie a ceremónia után, hogy ugyanmár javítsák ki a születésnapjának írt "21th of September"-t.... amiért aztán le akarták húzni újra kétezer-valahány forintra, ami a diploma kiállításának díja, na akkor csapott igazán patáliát szegény. még jó, hogy az én születésnapom 13-a, ott működik a th....

2013.09.20. 22:19:15

@nyuszigonosz: nekem az OFFI-val csak jo tapasztalatom van. Marmint azon kivul, hogy draga.
Utoljara mikor ott voltam, volt egy gomb a menurendszerbe a jegyvetelhez, valami olyasmi volt rairva, hogy "magyarositas". Nem emlekszem a pontos nevre, de ilyesmi. Azt kertem, merthogy magyarra kellett forditani angolrol. Az csak azoknak van, akik a magyar igazolvanyt kerik magyar nemzetisegiek. Na, ezt se tudtam.

2013.09.20. 22:19:57

@NIKI LAURA: irtam neked par napja privatban, csak eltuntel

2013.09.20. 22:20:56

@Barátusz: :)) Igen, kb. igy.

Azt hittem Sámán szociális munkás volt Mo-n.
Különben meg a legnagyobb tisztelettel vetettem fel az ötletem, mert csaxólók, Sámán olvtárs épp a szomszéd posztban tartózkodik! :) (legalább is ott tünt fel egy órával ezelőtt a cica avatarja)

2013.09.20. 22:22:01

@cougarcat: melyikben? Sara gumicsizmajanal?

morsels (törölt) 2013.09.20. 22:22:31

@cougarcat:
Azt hiszem Samant rosszul merted fel. O inkabb vonzodik civil onszervezesek fele, amelyek a gyokerekbol epitkeznek es haladnak az egyen/csalad/csoport/kozosseg/tarsadalom fele. Termeszetesen eloszor csak mint feldolgozasa a kornyezet hatasa a kisebb csoportra, majd idovel a sulypont athelyezesevel, elerve a kritikus tomeget egyfajta hatast fejtene ki a politikai kornyezetere is.
Regebben mondjuk a kulturhazbol mehetett volna a hazafias nepfrontba; de ma ennek nincs igazan megfeleloje.

Az en velemenyem az, hogy o nem szocialis munkas, jeloljon barmit is az.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.20. 22:25:07

@nyuszigonosz: Elvileg igen, gyakorlatilag meg vki leirta 1szer 100ezer évvel ezelött, és azota is abbol a sablonbol dolgoznak... a mäsik vicces az a közterületen, közlekedési eszközökön lévö idegen nyelvü föliratok. Erröl van is egy blog, de asszem te ezt ismered :-): leiterjakab.blog.hu/
én mär kaptam google forditotta szerelmes levelet ist... nem tudtam, h sirjak-e vagy nevessek... A végén jol lebasztam a kollégämat, h hogy a piba gondolta ezt mégis? (11éve ismerem/dolgozunk együtt, az elözö barätnöje nekem jo barätnöm, a feleségét is kb 11éve ismerem, ö is ismeri a férjemet.)

morsels (törölt) 2013.09.20. 22:26:53

@charlieharper:
Ha ez a csinyovnyik variacioja, akkor az sem fedi igazan Saman ambiciojat. Azt hiszem tobb okbol sem :-)

2013.09.20. 22:29:51

@morsels: akkor orsvezeto on steroids

nyuszigonosz 2013.09.20. 22:30:29

@charlieharper: Én egyszer láttam már ilyen magyar igazolványt!
Nem is olyan régen, söt átlapozhattam, hasonló, mint egy útlevél, zöld kívülröl.
És tele volt bélyegzökkel: és a tulajdonosa elmondta a kérdésemre, hoyg ez most neki mire jó, hogy Magyarország területén évente talán 4x ( nem emlékszem erre pontosan) szinte ingyenesen utazhat.

A fordításokhoz: egy fordítás minösége a fordítótól függ.

2013.09.20. 22:31:41

@morsels: Persze nem ismerem, de más olvtársak emlegették úgy hogy szociális munkás. A mondókáját, őszintén bevallom nehezen értettem. Azt hittem community development-ben utazik (ami a szociális munka egy ága), de ezek szerint inkább politikai aktivista.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.20. 22:32:29

@NIKI LAURA:
Márcsak azért is mert a munkagépek kulcsa típuson belül egyforma.

2013.09.20. 22:32:48

@charlieharper: Nem oda még ő se merészkedett, az előzőben, ahol HA vetett fel egy témát. :)

2013.09.20. 22:35:25

@nyuszigonosz: ohhh, azt hittem az egy kartya

nyuszigonosz 2013.09.20. 22:35:49

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Igen, ismerem.
Gondolom a gugli-fordította szerelmes levél csak vicc volt.

Amúgy meg szakfordításoknál egy jó lektor aranyat ér. :-)

nyuszigonosz 2013.09.20. 22:37:40

@charlieharper: Addig én is azt hittem, hogy a magyar Igazolvány egy kártya.

Meg is voltam lepödve.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.20. 22:39:03

@charlieharper: Én is. :-) Azt hittem, h olyan, mint a lakcimkärtya...

morsels (törölt) 2013.09.20. 22:41:23

@cougarcat:
Az igazsag az, hogy fogalmam nincs, hogy mi Saman vegzettsege. Az teny, hogy rendkivul erdeklia szociologia, aztan hogy mennyit tanult (marmint iskolai keretek kozott, rendszerezetten), vagy ebbol mennyi egyfajta szelhamossag, mint mondjuk a public/motivational speakerek egy resze, azt en nem tudom. Az valoszinu, hogy inkabb az utobbi. Van is hozza erzeke (marmint az utobbira), csak azt meg tulzasba viszi. Szerintem.
Szoval o nem igazan szocialis munkas. Azt a reszt, amiben azt irtam, hogy o legszivesebben egy civil mozgalom nukleusza lenne, aki maga kore szervezi a mostani omladozo tarsadalom egyedeit es egy olyan kozosseget alkot, amelyik a szervezodesebol kovetkezo oneszmelest egyfajt uj hullamnak alakitja at, amire felfigyelnek idovel a kulonbozo szintu tarsadalmi szervezetek. Tehat mondjuk keruletbol varos, abbol megye, abbol orszag, aztan Europa...

morsels (törölt) 2013.09.20. 22:42:07

@morsels:
Persze az elemzes nagyreszt vicc, tulzas, karikatura, de...

Bonjour 2013.09.20. 22:42:49

@DonTintoretto: nekem is ez volt a legtobbszor a benyomasom.

morsels (törölt) 2013.09.20. 22:43:40

@charlieharper:
Ez nem a regi szemelyi igazolvany modern valtozata lehet?

nyuszigonosz 2013.09.20. 22:44:37

@morsels:
.. vagy inkább nem is karikatúra, hanem találat? :-))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.20. 22:44:59

@nyuszigonosz: Nem sajnos... :-( De aztän megbeszéltük. Még probälkozott egy darabig finoman, de mära mär leällt. Igen kinos helyzet volt, mert 5napbol 3-at vele dolgozom, szo szerint összezärva. :-) Google fordito gyöngyszem a leveléböl: szerelmes vagyok veled

Bonjour 2013.09.20. 22:50:34

@charlieharper: sajnos nekem nem. Elso benyomaskent mondjart leforditottak a nevem egy kulfoldi irat magyarra forditasakor. Mondtam, hogy azt nem kertem magyarositani, jo az ugy, ahogy anyakonyveztek. Alig voltak hajlandoak (!!!!), de meggyoztem oket vegul, hogy a nevmodositas nem az ô teruletuk. Aztan kesobb sulyos bakikat kovettek el, tobbszor is. Mindezt egy kisebb vagyonert.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.20. 22:54:16

@morsels: jaj, ilyen emberrol mar hallottam. most miniszterelnok...

Bonjour 2013.09.20. 22:55:55

@morsels: Saman bolond egesz egyszeruen. De joindulatu fajtabol, ugy tunik. Amit o csinal, azzal egy legyet se tud maga kore szervezni, de nem is kell. Es ez utobbit o nem latja be. Nem is fogja. Ismertem egyszer egy hasonlo fickot, mindenre bizottsagot akart kepezni, menekultunk elole. Pedig az ilyen joindulatu volt, de rem faraszto.

morsels (törölt) 2013.09.20. 22:56:11

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
"szerelmes vagyok veled"
Pedig a fordito szempontjabol logikus. A forditok az utobbi 10 evben tenyleg komolyan javultak. Most mar ki lehet venni a leforditott nyelven is azt, amit eredetileg irtak, regebben erre nagyon kicsi volt az esely :-)
De mint minden, ez is csak jobb lesz. Persze nevetni attol meg lehet.

2013.09.20. 22:59:23

@morsels: sarlo es kalapacs cimerrel?

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:00:00

@Mr. Long:
A mostaniak kozul mind orsvezeto volt valamikor. Ez az a generacio, na.

Egyebkent meg ha Orban dolgozna a KFC-nel, akkor mar nyereg alatt puhitanak a csirket mara, ebben biztos lehetsz :-)

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:01:45

@charlieharper:
Nem volt a regi szemelyi igazolvanyon sarlo es kalapacs :-)
Csak egy konyv volt, amiben a lakcimed, meg a munkahelyed volt.
Allitolag te 92-ben mentel kulfoldre, szoval azert annyira nem lehetett idegen a regi szemelyi :-)

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:03:48

@Bonjour:
Na erre mondom azt, hogy nem ismerem, csak azt irom le, ami nekem jott at abbol, amit olvastam tole.
Sokszor viccesen probalom megfogalmazni, mert persze tevedhetek en is, de Saman mindenkepp egy erdekes figura, szo se rola :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.20. 23:03:53

@morsels: Nem tudom, h melyik nyelven gondolkodott a sräc mikor ezt összehozta. :-)
Ö egyébként is nagy google-fordito. Multkor irt egy olyan jelentést, aminek sok értelme nem volt...még ugy sem értettem, h tudtam, h miröl van szo. :-) Megkérdeztem a mäsik kollégämat, h ez mi ez? Erre ö, a ja tuti google-lel forditott. És elmagyaräzta, h mi is történt, majd én kijavitottam.

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:06:11

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
En fordito programra gondoltam.
A 'with you' az sok esetben 'veled', persze a 'I'm in love with you' az kicsit mas, nade itt jon be egy csomo mas dolog.
Szoval nem egyszeru fordito programot irni, csak ezt akartam mondani :-)

2013.09.20. 23:06:12

@morsels: dehogynem volt. Kemeny boritoju volt es dombornyomott regi cimer volt rajta (az a kerek). Anyukamnak mai napig meg megvan.

Bonjour 2013.09.20. 23:07:22

@morsels: hat igen, ez vitan felul all :), tenyleg erdekes alak.

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:12:37

@charlieharper:
Hat nekem le kellett adni az enyemet, szoval az nincs meg. Es mar reg volt :-)
De orulok, hogy en talaltam neked bizonyitekot arra, hogy rosszul tudom :-)

BTBTBT 2013.09.20. 23:21:55

@Chang Yai:
Igaz, értelmezni tudják, de azért ha fizetek egy rohadt fordításért, mert az egyetemen valami béna elszarta, akkor legyen már normális. :)
21th... f@sza

Friday the 13th?

@cougarcat:
Lehet, hogy én tudom rosszul, és az volt. Most inkább halandzsában utazik, amit csak ő ért, tehát csüggnek a szavain, akiket "elvarázsol" a személyével. Hangsúly a személyes találkozón van, mert írásban nem jön le, mit akar mondani. Vagy csak azt akarja, hogy összezavarodjon a hallgatósága. Mindegy.
Róla jut eszembe a mondás: "In the kingdom of the blind the one-eyed are kings".
Cica avatar? Egy pasinak? Basszus...

Mondjuk a nőismerőseim révén hallottam egy csomó angol szingli és nem szingli pasiról, akinek macskája van.

@charlieharper:
Sára gumicsizmája... : DDD

A régi, bordó személyin valóban volt címer. Valahol otthon még meg is van. Sosem szoktam leadni lejárt okmányt. Azt hozom fel indoknak, hogy "megsemmisült".

Mit fordíttattál az OFFI-val drágán?

@nyuszigonosz:
"Addig én is azt hittem, hogy a magyar Igazolvány egy kártya."
A mai valóban az. És külön a lakcímkártya, hogy ne kelljen személyit csináltatni minden alkalommal, ha költözik az ember. Nem mintha a magyar annyira vándorlós fajta lenne.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.20. 23:22:28

fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/551330_448375728583645_1798226003_n.jpg

Na most akkor mi is a probléma ezzel a markolókanál formájú csészével?
Miért kell hozzá foghíjas ember?
Melyikőtök iszik úgy hogy a csésze fülével SZEMBEN lévő oldalról szürcsöl?
:))))))))))))

2013.09.20. 23:25:20

@morsels: Akkor mégiscsak @charlieharper: találta el. :) A motivational speaker dolog is jogos, dehát ahhoz jóval világosabban kellene fogalmazni és kell hozzá valami mágneses karizma is. Igy sajnos marad a csirkekaszabolás. :( Ettől függetlenül érdekes ember valóban...

@Bonjour: Sok a képzavar, a többit igy ismeretlenül nehéz megállapitani.

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:26:09

@diggerdriver:
Ez fugg par dologtol.
Egyreszt a csesze fule hol van elhelyezve a peremehez kepest. Masreszt mekkora a csesze. Ugye.
3cl, vagy 1L.
Aztan meg hogy kinek mekkora orra van.
:-)

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:28:36

@cougarcat:
Ja, a motivational speaker dolgot csak peldanak hoztam fel. Az (mint hasonlat) meg mindig jobban all, mint a szociologus, amiben tetszeleg.
Az egy mas kerdes, hogy abban meg nem jo.

2013.09.20. 23:32:32

@Barátusz: Hát pl. egy valamennyire is intelligens pofátlanul halandzsázó, extrovertált, karizmatikus egyénnek jó vezetői karriert lehet megjósolni a közszolgálatban.... A lényeg az hogy tényleg hisz abban a maszlagban amiről beszél. Én pl. itt már eleve elbuktam, "can t fake it".

Nehülyéskedj, itt nagy cica kultusz van. Igaz nem erről beszélnek a férfiak egymás közt, de zárt ajtók mögött nagy a "szerelem". Férjem pl. imádja a két cicánkat (csak valszeg nem vallaná ezt be neked).

2013.09.20. 23:34:58

@morsels: Nekem úgy tünik a szociológusok kimondottan racionális emberek, nem idealista álmodozók - gyakran foglalkoznak számokkal, statisztikával, stb. Nem igazán illik rá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.20. 23:35:40

@morsels:
Semmitől sem függ.
Van a csésze és van a füle.
Normális ember a csésze füléhez képest jobb vagy bal oldalról iszik attól függően hogy jobb vagy balkezes.
Ilyen egyszerű ez.

nyuszigonosz 2013.09.20. 23:37:17

@Barátusz:
Most külön megkerestem a neten: én azt az útlevél formátumú zöld könvyecskét láttam és lapoztam.
Biztosan megtalálod te is a gugliban , de nem kártya.

BTBTBT 2013.09.20. 23:40:24

@cougarcat:
Közben átnéztem a másik posztra. Ezt a képet a Digger vagy valaki más csatolta S.-nek az egyik kommentbe, ő meg elkezdte használni.
S. akkor lenne jó vezető, ha minket is meg tudna itt vezetni, de sokszor ő maga is belegabalyodik a sol fél/áltudományos fejtegetésbe. Időnként be is vallja ezt.

Bár alapvetően kutyapárti vagyok, semmi bajom a macskákkal. De egyedülálló pasinak? Az inkább egy nőt babusgatna. :)

@nyuszigonosz:
Nekem 3 éve kártyát adtak, amikor megcsináltattam.

Nekem ez jön be "magyar személyi igazolvány"-ra:

www.google.hu/search?hl=hu&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1920&bih=954&q=magyar+szem%C3%A9lyi+igazolv%C3%A1ny&oq=magyar+szem%C3%A9lyi+igazolv%C3%A1ny&gs_l=img.3..0j0i24l5.2629.7011.0.7376.26.12.0.14.14.0.207.1286.6j5j1.12.0....0...1ac.1.27.img..1.25.1298.yDblNrDm1LU

Linkelj már légyszíves arról zöld könyvecskéről. Köszi.

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:42:23

@cougarcat:
Az igazsag az, hogy most nem ertelek. Elhiszem, hogy a szociologusok foglalkoznak szamokkal, azon belul statisztikaval, de a statisztika egy resze a matematikanak, a szociologia meg csak hasznalja a statisztikat.
A statisztika olyan, mint a buveszet. Persze tomeget vizsgalva hasznosak a trendek felismeresehez, de olyan, mint egy ketelu fegyver. A statisztika onmagaban egy adatgyujtesen alapulo matematikai analizis, amit ha adott idonkent vegeznek el, akkor egyfajta osszehasonlitasra alkalmas elemzeseket vegezhetnek a szamitasokbol. Ezert konnyu a statisztikat szinte barmire hasznalni.

nyuszigonosz 2013.09.20. 23:46:48

@Barátusz: Mert nem a magyar személyi igazolványról írtam.
Hanem a "magyar igazolványról". Ezt írd be a keresöbe.
Nem tudok oldalat linkelni neked, mert nem tudom, hogy azt hogy kell.

2013.09.20. 23:51:02

@Barátusz: Ezzel minden egyedülálló hölgy maximálisan egyet fog érteni! :)

@morsels: Arra utaltam hogy egy szociológus tán racionálisabb tipus lenne mint Sámán, akit én idealistának látok.

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:54:58

@diggerdriver:
Hat jo, bevallom, hogy ittam mar kavet jobb kezzel is, meg bal kezzel is. Mindket variacio eseteben volt olyan, hogy a mutato ujjamat bedugtam a csesze fuleg es ugy emeltem a szamhoz, vagy megfogtam a csesze fulet a mutato es huvelyk ujjammal es ugy.

Aztan volt olyan is, amikor a tenyerembe fogtam a bogret/cseszet es a ful pont az ajkammal ellentetes oldalon volt. Ilyenkor a ful meretetol fuggoen vagy a mutato, vagy a mutato, kozepso es gyurus ujjat fuztem at a csesze fulen.Valoszinuleg melegiteni akartam a tenyeremet.

Teny, az orrom nekem meg nem okozott gondot semmilyen szempontbol, de masoknak ez is befolyasolo korulmeny lehet.

:-)

morsels (törölt) 2013.09.20. 23:56:05

@cougarcat:
Teny, hogy nem ismerem a szociologusokat, de hogy inkabb racionalisak lennenek, mintsem idealistak, ez valahol meglep.

BTBTBT 2013.09.21. 00:00:49

@nyuszigonosz:
Bocs, félreolvastam, amit írtál charlie-nek. Igen, most már látom azt a zöldet.

@cougarcat:
Kivéve azok a nőket, akik előnyben részesítenek egy macskát egy pasival szemben. :)

Egyébként egy pasinak jobb egy cicussal (nő) a hálóban, mint egy macskával. Kivéve ha nem a cicusokat szereti.

2013.09.21. 01:03:32

@Barátusz: Ejnye, pedig vannak bizonyos dolgok amiket egyértelmüen a pasik csinálnak jobban! :) Ezért ajánlanám a fiatal egyedülálló hölgyenek hogy próbáljanak szemlélet váltani. :)

@morsels: Azok a szociológusok akik matematikai analizisekkel foglalkoznak különböző modellek és rendszerek épitéséhez sztem igen. Tény hogy én sem ismerem őket. :) Majd ha találkozunk eggyel akkor okvetlenül tudakoljuk meg. :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.21. 03:15:14

@Barátusz:
"Bár alapvetően kutyapárti vagyok, semmi bajom a macskákkal. De egyedülálló pasinak? Az inkább egy nőt babusgatna. :)"
Én eddig 1db egyedülällo pasival talälkoztam akinek macskäi voltak, de sztem ö kö buzi volt. :-)
Amugy tudtad, h az egyedülällo pasik ölebeket tartanak ismerkedés gyanänt?

zopilote 2013.09.21. 03:32:11

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
" Amugy tudtad, h az egyedülällo pasik ölebeket tartanak ismerkedés gyanänt? "
Mindig tanul az ember: ha szeretnem is az olebeket, akkor sem tartanek ezek utan egyet sem, nehogy megismerkedjek vkivel es veget erjen a szabadsagom:)

zopilote 2013.09.21. 03:40:18

@nyuszigonosz:
A zold konyvecskerol Kadhafi jut eszembe:)
( الكتاب الأخضر‎ al-Kitāb al-Aḫḍar )

zopilote 2013.09.21. 04:01:07

@morsels:
Nekem meg meg van a regi bordo szemelyi igazolvanyom, ereklyekent orzom (1981 - ben csinaltattam ) Egyszer, amikor minden papirom elegett a kocsimban, arra adtak ki a kanadai jogsimat, azzal igazoltam magamat:) Utana mar jott minden hivatalos irat masolatanak a beszerzese konnyen:) (80 - as evek kozepen tortent, azota megszigoritottak mindent )
Nem tudok aludni, izgulok, mint egy szuzlany a naszejszaka elott. Par ora es talalkozok 30 - 40 eve nem latott volt kozepiskolai osztalytarsaimmal.

BTBTBT 2013.09.21. 08:51:22

@cougarcat:
Képzelj el egy macskát az ágyban. Nem sok mindenre lenne jó. :)))

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Nem buzi macskatulajdonos pasikkal is találkoztam - természetesen a nőismerőseim révén. :)))
A kisállatokat, külnösen a kutyát a nők is jó ismnerkedési alapnak tartják. Könnyen szóba lehet elegyedni arra érdemes hímekkel (már pasikkal) például egy parkban, kutyulifuttatás közben.

@zopilote:
Akad-e majd közöttük olyan, akinek annyira kalandos élete volt, mint neked?

ffüttyfürütty 2013.09.21. 09:10:00

Legalább az avatarja miatt ne osszátok Sámánt (már csak azért sem mert én linkeltem neki). A papucsállatkás megjegyzésére kapott egyet macska- illetve kutyakivitelben avatarnak, ő a macskásat választotta. Egyébként a képen egy macska van begyógyulva egy papucsba. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.21. 09:26:05

@zopilote:
Nekem még megvan a katonakönyvem is.
Sőt a régi rózsaszínű vászon kihajtogathatós jogosítványom is.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.21. 09:32:42

nemár, buzis szeretni a macskákat?
gondolom, mosogatni vagy gyereket pelenkázni is az akkor.

morsels (törölt) 2013.09.21. 12:24:46

@cougarcat:
Hat az mar ezoterikus magassagokat surol, amolyan modernkori boszorkanykonyha :-)

morsels (törölt) 2013.09.21. 12:27:30

@zopilote:
Hat nekem le kellett adnom. Meg a katonakonyvemet, a tartalekos cuccal egyutt a KIEGen :-)

Majd meselj a talalkozorol.

Bonjour 2013.09.21. 13:56:49

@cougarcat: hat en az eloadottakbol nem tudok mas kovetkeztetest levonni. De ez egy hetkoznapi jellemzes, nem orvosi.
Amugy neha mintha kiesne a szereperol es van nehany tok jo kommentje. Ekkor eszreveszi magat ez gyorsan visszagajdul az elmeletebe. Szoval meglehet, hogy csak szorakozik. De remekul csinalja, az teny :).

Taxomükke (UK) 2013.09.21. 15:52:13

@Kovermadar: Kőrisfalva.

Tök jó posztvolt ez, csak most olvastam el. Gratula, irigykedés. :))

2013.09.21. 18:01:54

@Barátusz: Hát nem. :) Reggel meg ez:

www.youtube.com/watch?v=v6VVogdbYe0

Simon s cat - egy egyedülálló macskás pasi nagyon humoros kalandjai.

@morsels: Boszorkánykonyha ráillik. :)

@Bonjour: Az ilyen embert itt úgy hivnám hogy "intriguing". Valami egy kicsit "off", nem tudod eldönteni,hogy kedveljed-e vagy sem, mégis, úgy érzed, szeretnél többet megtudni róla. Látod itt is mennyit foglalkozunk vele. Remélem nem haragszik ezért ránk túlságosan.:)

@Chang Yai: Dehogyis az. Sőt, egy macskaszerető párkereső hölgynél egyenesen követelmény. :) Nem kell hogy babusgassa őket, de jöjjön ki velük normálisan. A gyerekneveléssel kapcsolatban - milyen igaz. Pedig milyen jó az hogy ma már a férfiak is szivesen elvállalják ezt a szerepet.

@zopilote: Remélem mesélsz majd nekünk róla!

@ffüttyfürütty: Áááá, szóval papucs az! Nekem tetszik.

DonTintoretto 2013.09.21. 19:11:11

@Barátusz: na, leírtam, ami eszembe jutott az interjúkról. Itt megtalálod:

enpaca.blog.hu/2013/09/21/az_interjuk_512

BTBTBT 2013.09.21. 20:52:58

@Chang Yai:
Szóval akkor ha szívesen mosogatok és pelenkázok is, akkor buzis lennék? :)))

@cougarcat:
Bár csak most este néztem meg Szájmon macsiját, de hatalmas. :)))
Tényleg ott tudnak gyúrni az öledben, ha akarnak valamit.

@DonTintoretto:
Nagyon köszi. El is olvastam sebtiben.
Kalandos, ügyes, a panelesekhez képest azzal a lényeges különbséggel - és ez a te javadra fontos -, hogy ők kerestek meg téged, nem te jelentkeztél ki tudja hány másik, feltehetőleg hasonló tudású és tapasztalatú személlyel együtt.

"Ha nem elegendő részletességgel válaszoltam, addig kérdezgettek, amíg eléggé bele nem mentem a részletekbe."
Nos, ha hasonló történik egy (nem feltétlenül IT-s) angliai panel-interjúnál, akkor már a vesztesek táborát gazdagítja a jelentkező.

DonTintoretto 2013.09.21. 21:26:40

@Barátusz: Lehetséges, bár anno az itthoni amcsi multis HR-s interjúmnál is ez volt, meg a franciánál is, hogy néha igyekeztek még hosszabb válaszokat adni. Számomra egyértelműek voltak a rövidebbek is :)

2013.09.22. 02:02:57

@ffüttyfürütty: @Barátusz:

Ha még esetleg nem ismernétek ezt a sorozatot:

www.youtube.com/watch?v=IiYUzYozsAQ

Henri, le Chat Noir - az egzisztenciális és depressziós macska :)

ffüttyfürütty 2013.09.22. 08:11:15

@cougarcat: Hehe :))) ezek nagyon jól ki vannak találva, az egzisztencialista macska hozza a karaktert. :)

én is találtam még két videót :)

Engineer's Guide to Cats: www.youtube.com/watch?v=mHXBL6bzAR4

Cat-Friend vs Dog-Friend: www.youtube.com/watch?v=GbycvPwr1Wg

BTBTBT 2013.09.22. 12:03:30

@ffüttyfürütty:
2 hülye. :)
Meg 3 hülye. :)

Sütemény1975 2013.09.22. 12:07:26

Nem birom a franciakat. Nagykepu, bekepzelt nepseg. Ha angolul szolalsz meg, rogton grimaszolnak es karattyolnak tovabb franciaul.

2013.09.22. 19:15:47

@ffüttyfürütty: Bexarás, mind a kettő szuper, különösen a mérnökös! :))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása