oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 17. 06:45,  Amikor egy álom valósággá válik 454 komment

2013. július 17. 06:45 Határátkelő

Amikor egy álom valósággá válik

Igazán kacskaringós életutat van szerencsém ma bemutatni nektek, melynek vége a jelek szerint Németországban van. A sok kacskaringó és a sok nehézség ellenére úgy tűnik, Zsuzscica végre révbe ért, én legalábbis nagyon remélem. Egyébként ha jól számolom, a mai a 700. poszt a blog történetében, amit köszönök nektek!

Németország, Köln, dóm.jpg

„Néha benézek ide, hogy milyen újdonságok vannak kivándorlás-témában, de mostanság már csak a cikkeket szoktam elolvasni, mert a kommentek felidegesítenek csak... na jó ez enyhe túlzás, de sokan ebben a cybervilágban csak hajtják a maguk véleményét, a mások nézeteit és véleményét pedig nem tartják tiszteletben- holott ez alapvető lenne....

A kezdetek - avagy hogyan kezdtem el németet tanulni

Az én történetem valójában kb. majd 30 éve kezdődött – még az oviban. :D Tudom, furcsán hangzik, de így van. A nyolcvanas évek elején még ritkaság számba ment, hogy valaki az oviban egy „nyugati" nyelvet, vagy egyáltalán idegen nyelvet tanuljon.

Voltaképpen nem is így volt tervezve, az óvónő Ausztriából való volt, s néha nem volt kedve magyarul beszélni, hát németül mondta a magáét. Mi ovisok, eleinte furcsállottuk... de aztán egyre többet kérdezgettük, hogy ezt hogy hívják meg azt hogy hívják.

Ő pedig felbuzdulva az ötleten, elkezdett nekünk német dalokat és meséket tanítani. Mire iskolába kerültem, már természetes volt, a Wie heißt du? és a Wo wohst du? meg hasonló társaik.

Általános iskola második osztályában persze az „okosok" már feltették a nagy kérdést: mi leszel, ha nagy leszel? Mire én gondolkodás nélkül vágtam rá: némettanárnő.

Teltek az évek, s a német nyelv és kultúra iránti szeretetem nem csökkent. Inkább nőtt. A vasfüggöny lehullásával megnőttek a lehetőségek, ami a nyelvtanulást és mondjuk a külföldi utazás illeti. (Bár édesapámnak voltak az NDK-ban rokonai, azokkal minden nyáron gyakoroltam a nagyapáméknál kisdiákként, velem egykorú kislányuk volt a kint élőknek.)

Általános iskola felső tagozatában jött egy lehetőség, lehet a német testvérvárosba menni nyelvet gyakorolni, mindössze 5000 forintért (a kilencvenes évek elején ez nagy pénz volt). Hát nekünk nem volt annyi.

Gondoltam magamban: minden évben én nyerem a német iskolai fordítóversenyt, a megyein második voltam... és pont én nem mehetek... Az egészet megette a fene. Én a büdös életben nem jutok el abba a nagy Németországba

Nem mindennapi diákszerelem: én és a német nyelv

Aztán jött a gimi, középfokú nyelvvizsga németből 16 évesen elsőre, különtanár nélkül, kb. 80%-os. Na, erre már a némettanárnőm is felfigyelt. Felkutatott nekem egy ösztöndíj lehetőséget, s 16 évesen a Goethe Institut ösztöndíjával irány Bajorország.

Hát én olyan boldog voltam, szárnyaim nőttek. Kint nem csalódtam sem a fogadó család vendégszeretetében, sem az oktatásban. (Gimibe jártam kint - igaz csak három hétig, kulturális programokon vettünk részt stb. Egy élmény volt.)

Érettségi után úgy döntöttem, hogy beiratkozok az egyetem német-matematika szakjára. (Ez volt a két kedvenc tárgyam a suliban.) Elsőre felvettek. Imádtam. Szorgosan jártam be órákra, na jó, azért néha ellinkeskedtem egy-egy előadást, vagy elaludtam... de általában véve nem volt rossz átlagom.

Specializációm a nyelvészet volt - mindenki nagy megdöbbenésére. Ez kb. olyan, mintha egy lány autószerelést tanulna. A kötelező nyelvészet szigorlatot egy évvel hamarabb leraktam, mint kellett volna... Felvettem kisszaknak mellé az általános és alkalmazott nyelvészetet, csak hogy teljes legyen a kép. Aztán tanári ajánlással elnyertem a DAAD féléves kiskutatói ösztöndíját, Németországba. Témám a pszicho- ill. neurolingvisztika volt, azon belül is afáziakutatás.

Sorsfordulat

Aztán ahogy az már a lányoknál ez előfo/erdül, jött az első nagy, mindent elsöprő szerelem. És most csak címszavak következnek (privátban szívesen írok, ha valakinek ezzel kapcsolatban kérdése, megjegyzése, észrevétele lenne). Házasság, tanulmányok megszakítása, szekta, elnyomás, pszichés betegségek, munkanélküliség, leszázalékolás, kilátástalanság, válás, eredményes munkakeresés, református konfirmáció (tehát a szektából kijöttem), új barátok és párkapcsolat, felsőfokú szakképzés (gazdasági idegen nyelvű menedzser).

Itt most megállnék kicsit és tennék némi kitérőt, mert esetleg sokan azt gondoljátok: itt a vége, happy end. Hát nem. Magyarországon némi pszichés difi háttérrel leszázalékoltan nagyon nehéz, nem csak munkát, de párt találni, aki elfogad és olyannak szeret, amilyen vagy. Hiába végeztem a felsőfokú szakképzést kitűnővel, segédmunkásnak SEM kellettem sehova. (Ugye az „a pszichés betegek elvből csak bolondok lehetnek" mentalitás.)

Nagy nehezen találtam részidejű munkát, és mivel kaptam némi rokkantnyugdíjat, ebből el lehetett tengődni édesanyám támogatásával. (Isten fizesse meg neki, ezerszer is áldom minden lépését.)

Próbáltam lépni külföldre, tőke hiányában nem jött össze. Az addig stabilnak hitt párkapcsolatom is ráment. Megint padlót fogtam... nem először életemben. A lelkészem mindig mondja, ha nagyon lent vagyunk, akkor sosem árt egy kis humor (a Jóistennek is van :D ).

Így eszembe jutott a Tanú című filmből a híres mondat: „Hát kérem, az élet nem habostorta". Talpra álltam, és nekiindultam újra és újra, elsősorban munkát keresni. (Másodsorban párt.... De ennek harminc fölött már kicsi az esélye...hm, a pasik többségben vagy elváltak ilyen korban, vagy házasságban ill. kapcsolatban élnek...öööö vagy szinglik és a fiatal csinos pipiket hajtják :D) Valljuk be, nem volt könnyű dolgom (keleti régióban, kisvárosban munkát találni), de sikerült.

Első teljes idejű állásom – harminc fölött

Egy gyár a gyártósorra keresett megváltozott munkaképességű embereket, hát beadtam a pályázatom, gondoltam, pszichés „elítéltként" képzettséggel nem sok esélyem van, de megpróbáljuk. Kb. 100-an pályázhattunk a négy helyre.

Nagyon szigorú szűrő volt. Önéletrajz, állásinterjú, teszt, orvosi. Az első hármat sikeresen túléltem. Már a szerződés aláírása előtt álltam, mint potenciális jelölt. S akkor az alkalmassági vizsgálaton jött az ítélet: alkalmatlan.

Ideges lettem, mérges, és kétségbeesetten kérdeztem: miért? Válasz: a jelen gyógyszereivel nem szabad szalag mellett műszakban dolgozni. Mondom: milyen gyógyszerek mellett? Egyet szedek egy nap, már évek óta, az állapotom totál stabil, s diákként a felsőfokú képzésem idején végeztem hasonló munkát váltott műszakban. A doki hajthatatlan volt.

A hazautat végigsírtam. Jó fizetés, bónusz juttatások, első teljesidős munka - köddé vált remények. Aztán váratlan telefonhívást kaptam: a gyár pszichológusa volt. Menjek be még egyszer friss papírokkal. S meglátjuk mi lesz.

Ezúttal másik orvos vizsgált, kb. 4 perc után rámondta az áment az alkalmasságira. Nem akartam elhinni. Felvettek. Eleinte nehéz volt, de a munkatársakkal szuperul kijöttem, segítőkészek voltak, én pedig nagyon gyorsan tanultam. Határozatlan idejű szerződést kaptam.

Most már én támogattam anyut, nem pedig fordítva. A boldogsághoz már csak a megfelelő partner kellett volna, de valahogy nem akart összejönni....

Párkeresés, és ami mögötte van

Egy óriási csalódás után feladtam. Azt mondtam, ezen a földön nem él olyan pasi, aki engem szeretne s elfogadna olyannak, amilyen vagyok. Pedig ez nem nagy elvárás. Ez fair play.

Tavaly novemberben felléptem egy német levelezős oldalra, ahonnan van két nagyon jó levélbarátom, az egyikkel 6, a másikkal 3 éve levelezek. NEM társkereső oldal.

Hajnali fél négy volt, én reggeles műszakban voltam a gyárban. Gondoltam a vicc kedvéért felnézek, fenn van-e valaki. Volt egy szimpi személy, nyilván pasi, mert csak a pasik ilyen örültek, hogy hajnali mittudoménmikor hétfő reggel fenn vannak a neten.

Fotó kuksizás, profil olvasás. S ekkor láttam meg A fotót, amin két cica érdeklődve figyel valamit a távolban. Mivel bolondulok a cicákért, (régebben nekem is volt, csak a volt férjemnél maradt, nem adta, oh, oh) ráírtam egy üzenetet, hogy aranyosak a cicáid.

Választ tulajdonképpen nem vártam, de meglepő módon jött kb. 5 perc után. Kiderült, az illető mentős. Erre írtam, akkor lennél szíves most nekem bekötni egy jó erős feketét intravénásan. Vette a poént.

Először csak az oldalon írtunk, majd emaileztünk, majd skype, majd whatsapp. S szépen egymásba szerettünk, anélkül, hogy személyesen találkoztunk volna.

Tavaly Németországban karácsonyoztam. A munkatársak őrültnek tartottak, hogy kimegyek egy vadidegen férfihoz, a legszentebb ünnepkor, persze én se vagyok hülye, előre oda-vissza megvettem a vonatjegyet, ami egy hónapig bármikor érvényes volt.

A kölni vasútállomáson találkoztunk, szenteste előtt. Sokkal kedvesebb és jóképűbb volt, mint vártam. Mondom, na, itt van vagy 500 méterre a kölni dóm, menjünk be megnézni. Aztán leültünk, én imádkoztam, csak röviden. De folytak a könnyeim. Mindig mindenre a Jóisten áldását kérem... ez történt ebben az esetben is.

Megszületik az elhatározás: Németországba költözök

A két hét elröpült, megismertem hol és hogyan él, kik a barátai, szülei, kicsit belepillantottunk a kulisszák mögé. Nem vagyunk tökéletesek, de elfogadjuk egymást úgy és olyannak amilyenek vagyunk. Ez nagyon fontos egy kapcsolatban.

A második hét végén eldöntöttük, mi bizony, ha törik, ha szakad, összekötjük az életünket. Hazamentem, hisz várt rám a munka. Tervezgettünk, tartottuk a kapcsolatot. Három hónap után fölmondtam a határozatlan idejű állásom. Mindenki bolondnak tartott a cégen belül. Egy pasiért egy ilyen állást föladni.

Én ha egyszer valamit a fejembe veszek, hajthatatlan vagyok (még ha oltári nagy hülyeségről is van szó). Húsvétkor ő jött megismerni a családomat és a barátaimat, Magyarországot. Már diákként járt Veszprémben, akkor még Magyar Népköztársaságban. Kiderült, a nagyapja magyar volt, a második világháború után emigrált Németországba.

A jelen

És most itt vagyok, Németországban. Hétvége lévén, van időm. Nem kell dolgozni menni. Párom szolgálatban, a mentő ugyebár hétvégén is megy. Van hivatalos munkám, biztosításom, stb.

Igaz „csak" egyszerű takaritónőként dolgozok, de a fizikai munkához már hozzászoktam, és elég jól fizet. Bár eleinte nehéz volt, hiszen nem voltam tisztában azzal, mit is vár el a munkaadó. Ez pofonegyszerű azonban: se többet, se kevesebbet, mint amire utasít.

Ha kevesebbet csinálsz, az nyilván baj... (ez Magyarországon is probléma). Ha többet, az meg azért baj, mert több időt vesz igénybe, mint amennyire föl vagy véve. Nem beszélve arról, hogy a német utálja a Besserwisser-eket (akik mindig mindent jobban tudnak).

Nehéz lecke volt, de megtanultam. Bár a német is ember, itt is vannak, akik borsot akarnak törni az orrod alá, vagy ki akarnak készíteni... mindenhol a világon. De alapvetően szeretem a munkát.

Négy helyen takarítok egy cégen belül, az egyik helyen valahogy már két ismerősre is szert tettem. (adtak szakirodalmat Motopädie/Psychomotorik témában. Most megint kis kitérő, de ígérem rövid lesz: Magyarországon önkéntes voltam egy pszichés betegekkel foglalkozó egyesületben, s itt tartottunk kreatív foglalkozásokat. Ehhez kellett. Még mindig aktív tag vagyok, igaz csak online.)

Párom szorgalmazta, hogy jelentkezzek egyetemre, mert nagyon ledöbbentette az életutam. Először nem akartam. Aztán csak beadtam a jelentkezést egy részidejű képzésre: Christliche Studien-Germanistik. És egy helyi ösztöndíjat is megpályáztam. Kíváncsi vagyok. Mondtam a páromnak, még az sem baj, ha gyermekáldást kapunk időközben, persze erre csak mosolygott.

Nem könnyű itt sem

Ha most azt gondolod: így könnyű, hát ki kell, hogy ábrándítsalak. Itt sem az. Majd' minden héten kapok valami telefonhívást vagy Facebookon egy üzenetet (ezért le is álltam a facebookozással – végleg) egykori „barátoktól, kollégáktól", hogy segítsek itt állást találni, kijutni, mindegy csak ne kelljen „otthon rohadni".

Ez mindig nagyon nehéz, mert:

Először: még én sem illeszkedtem teljesen be, nekem is vannak személyes problémáim stb. Azt szeretném elsősorban rendbe tenni.

Másodszor: tőke és nyelvtudás nélkül elég lehetetlen vállalkozás az itteni munkakeresés.

Harmadszor: én NEM a munka miatt jöttem ki (s ezt bizony már tényleg nehéz fölfogni egyeseknek).

Ez a bejegyzés elég hosszúra sikeredett, s talán nem is igazán idevaló, de úgy véltem, az előzmények nélkül, pusztán a tények közlése igen sok félreértést szülne.

Az álmokat nem szabad föladni. Nagyot kell álmodni, s a Jóisten megadja a szükséges dolgokat. Az igazán szükségeseket. Ha meghal a képzeletünk, a nagy álmok bölcsője, akkor meghalunk mi magunk is.

"A képzelet sokkal fontosabb, mint a tudás. A tudás véges. A képzelet felöleli az egész világot." (Albert Einstein)"

FOGADÓ A HATÁRON!! Akit érdekel a hajós munka, vagy csak szeretne egy jót beszélgetni a tegnapi poszt szerzőjével, Zsolttal, azt várjuk ma magyar idő szerint este 9 órától a blog Facebook-oldalán, ahol egy órára ismét megnyílik a Fogadó. Gyertek, beszélgessünk egy jót!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr395406876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.17. 23:24:41

@morsels:
Én már ebben a formában emlékszem rá de nem tudom honnan.

2013.07.17. 23:27:31

@Igényes: kerlek, amikor itt mirx es CTboy hosszan elmelkedtek a svajci tehenekrol, amelyekben GPS van, Peter beszurt CT-nek egy mondatot, miszerint CT nem erti a GPS lenyeget. Azota varom a GPS lecket.

Amarante 2013.07.17. 23:30:28

@morsels:

Igaz!En is akkoriban voltam alt.iskolas es kotelezoen orosz volt,melle nemet es fakultative latin:)
a roman osztalyban a franciat nyomtak a nemet helyett.
Pedig Romania elvtarsiasabb volt,mint Morszag es szelesebb nyelvcsapasokkal ugykodott a szovjetek jo kozerzete erdekeben:)))

Ja es term .hogy tanultunk romant:)

2013.07.17. 23:31:20

@vöribaba: Abszolut hulyesegeket irsz a nyelvoktatasrol (is). En a 80-as evek kozepen jartam altalanos iskolaba es a szulok szabadon valaszthattak a nemet meg az orosz kozott, az en szuleim a nemetet valasztottak, igy azt tanultam. Felso tagozaton francia, nemet, orosz es angol kozul lehetett valasztani (es volt olyan baratnom masik iskolaban aki olaszul tanult). Ja es latint is tanultunk felso tagozaton (en azert valasztottam a latint mert jogi egyetemre keszultem). Nem voltak diplomatak a szuleim, nem jartam svab iskolaba, csak egy jo pesti iskolaba. Lehet hogy ahol te felnottel, csak oroszt lehetett tanulni, de ez miert ok arra hogy hulyesegeket terjesszel itt meg hazugnak belyegezd a posztolot?

Ugy emlekszem azt irtad hogy orvos vagy, hat orulok neki hogy nem vagyok a betegeid kozott, mert ritka rosszindulatu embernek tunsz es az sem tunik fel hogy kulonosebben intelligens lennel. Mi ez a hulyeseg pl. hogy a posztolo nem lehet leszazalekolva ha tud takaritani? Pont egy orvos ne ertene, amit tokeletesen erthetoen osszefoglalt a posztolo, hogy eloszor mentalis okokbol volt munkakeptelen es kesobb ehhez kapcsolodoan fizikai problemai is lettek. En dolgoztam mar gyarban, es nagyon sok munkatarsamnak voltak mentalis illetve fizikai problemai, ezert dolgoztak ott, mivel mas munkahelyre nem vettek fel oket. Ugyanez a helyzet a takaritassal.

Nyilvan a poszt modoros meg minden, nekem se jon be ez a stilus, de ettol fuggetlenul tisztelem a posztolot hogy osszeszedte magat abbol a nagyon nehez helyzetbol amibe fiatalon kerult. Ez egy nagy emberi teljesitmeny amire sokan nem lennenek kepesek. Pl. lehet hogy te sem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.17. 23:31:35

@morsels: A gond csak az, hogy az atallas annyira lassan ment, volt ahol 1990 utan volt csak lehetoseg ra.

Igényes 2013.07.17. 23:32:00

@charlieharper: Látod ezért szeretem a netet, ilyen nagytudású és széles műveltségű emberekkel lehet lépten-nyomon összefutni. ;)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.17. 23:33:58

@Mirjam2: mint mar irtuk, iskolatol fuggott. Nekem nem volt valasztasi lehetosegem, 1994-ben vegeztem altalanosban.
Felso tagozatban kotelezo orosz volt. Mas nyelvet nem lehetett valasztani kotelezokent. Fakultacioban, ha volt eleg diak, indult nemet meg talan angol.

4 ev lemaradasban voltam minimum a varosiakhoz kepest, akik persze valaszhattak mas nyelvet is.

2013.07.17. 23:35:37

@Igényes: eszembe jutott, igy felalomban, hogy ez abban a posztban volt, ahol megvilagosodtam arrol, hogy a welsh es a svajci TV ugyanolyan szinvonalu (commentek kozott, nem a posztban). Mindketto fomusoridoben a helyi sportot mutatja. Egy parasztnak kell atterelni a baranyokat/teheneket a mezon az egyik kaputol a masikig. Egy kutya is van segitsegul a tereleshez es termeszetesen idore. A kutyaval csak sipon keresztul kommonikalhat.

morsels (törölt) 2013.07.17. 23:36:15

@Amarante:
Meg a 70-es evekben is kotelezo volt az orosz a kozepfoku oktatasban is. Ott is, ahol volt mas nyelv oktatasa is. Ez valtozott meg a 80-as evek elejen, kozepen azt hiszem, pontosan nem tudom, hogy mikor.
De olyan 30 eve :-).
Nyilvanvalo, hogy az elitebb helyeken elobb kezdtek, nadehat ettol is lettek elit gimnaziumok. Az is mas kerdes, hogy akkor is a hatalmon levok be tudtak nyomni a gyerekeikete barhova, mint ahogy most is :-).

morsels (törölt) 2013.07.17. 23:38:11

@tildy:):
Elhiszem, nem is vitattam ezt. Nem konnyu annyi angoltanart 'csinalni'.
Ne felejtsd el, hogy iskolakba csak olyanokat lehetett felvenni, akinek tanari diplomaja volt. A nyelvtanarra is vonatkozott ez.
Namost a tanarkepzokben sem nyomtak a mas nyelvek oktatasat, egyszeruen kevesen voltak azok a tanarok, akik nem orosz nyelvre kaptak a diplomajukat.

Igényes 2013.07.17. 23:38:35

@charlieharper: Ühüm. Akármit szívsz, küldj nekem is belőle. :D

morsels (törölt) 2013.07.17. 23:41:25

@tildy:):
Akkor mar nem az orosz volt kotelezo, hanem egy nyelv, ami nalatok az orosz volt :-).
Igen, ez pech.

Amarante 2013.07.17. 23:42:07

@Mirjam2:

Orvos????

Mondjuk a gyogyitashoz kene nemi empatia ts,mert anelkul igen nehez csinalni:)))

nekem ugy tunik,hogy vajmi es toki gyenge hasonmasa:)Biztos bejon neki a stilusuk:)

morsels (törölt) 2013.07.17. 23:43:48

@tildy:):
En is nagyon alulrol kezdtem es sokszor elgondolkodtam azon, hogy mi lett volna, ha masok a lehetosegeim az indulasnal.

Hidd el, semmi ertelme.

mirx 2013.07.17. 23:48:07

@charlieharper: Hát nem is tudom. Mivel én abból élek, hogy bizalmas üzemmódból szerelgetem az ilyesmit, igazából sose tudom, mit mondhatok, meg mit nem.

Általában úgy vagyok vele, hogy ne mondok semmit. Jöjjön inkább az "Igényes" felhasználó, és mondja el, hogy x szolgáltató milyen szar. Elolvasom, tudomásul veszem. (Vagy sokszor tudom, hol/miért mentek mellé)

A mundér becsületének védelme, hát arra nem vagyok feljogosítva, pedig szerintem csomóan vannak, akik elégedettek a szolgáltatóikkal, meg jól mennek a dolgok, de a sírás hangosabb :)

Igényes 2013.07.17. 23:53:19

@mirx: Az ügyfél szempontjából teljesen mindegy, hol mi miért megy mellé. Én fizetek, és nem kapok semmit, vagy nem azt, amiért fizettem, a kiszolgálószemélyzet viszont szemtelen. Körülbelül leszarom hogy milyen háttér van mögötte, főleg ha azzal sem képesek megoldani, amiért a pénzem kicsalják.
Pont.

UPC-vel való elégedettség tekintetében ajánlom a Tékozló Homárt, meg úgy általában a google találatait. :)

2013.07.17. 23:54:34

@nyuszigonosz: 'Coelho egy idöben nagyon divat-íróvá vált, szóval jól hangzott "véletlenül" elejteni, hogy éppen egy ö könyvét olvassa az ember.'

Hat nem tudom, te milyen korokben mozogsz, de en mindig melyen probalom titkolni hogy az az egy konyv, ami miatt hiresse valt - az Alchemist - az egyik kedvenc konyvem. Szerintem Coelho tipikus egykonyves iro, irt egy jot es az osszes tobbi szar, illetve nagyon gyenge utanzata az Alchemist-nek, szinte on-parodiaba atcsapva. De az Alchemist az tenyleg jo.

Igényes 2013.07.17. 23:54:56

Btw, ebben az országban két féle ember van: aki már _volt_ ügyfele az upcikának, meg akit még nem basztak át. Amiből éltek, az csak a kettő közötti átmenet. :)

2013.07.17. 23:56:48

@Amarante: Igen, ugy remlik azt irta hogy orvos - a betegek erdekeben remelem hogy ez nem igaz!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.17. 23:57:31

@morsels: Azt nem tudom, de nekunk kotelezo orosz volt :)

Igényes 2013.07.17. 23:58:31

@Mirjam2: Azt is írta, hogy jogász. :)

Amarante 2013.07.18. 00:00:54

@Igényes:

Mindegy!A lenyeg,hogy vmi elit:)))

morsels (törölt) 2013.07.18. 00:01:36

@tildy:):
Egy idegen nyelv volt kotelezo :-)
Pechedre az orosz :-)

Igényes 2013.07.18. 00:04:00

@Amarante: Azt hiszem, egyszerre írta, talán a dubaiosnál, hogy orvosi és jogi végzettsége van. Ha ezt írja, illik neki elhinni, de néha tényleg fura.

Igényes 2013.07.18. 00:04:29

@morsels: mi baj az orosszal? hogyhogy nem valódi? :)

skylla 2013.07.18. 00:04:47

na megint egy remek pelda arra, amit valaki par hete irt, hogy aki macskas, az lelekben szolga.

Amarante 2013.07.18. 00:05:26

@Igényes:

Ezekhez kepest eleg primitiv a stilusa,kifejezesmodja:)))

Almandin 2013.07.18. 00:05:34

@Tökfőzelék1: Akkor mi a helyzet az arabok európai feleségeivel? Olvastam nemrég magyar nőről, akinek japán férje van, kiköltözött hozzá Japánba. Ismertem olyan magyar nőt, aki vietnamihoz ment hozzá.
Nekem se lenne gond egy másik kelet-európai országba költözni, ha ott élne a szerelmem. Sőt, egyszer majdnem össze is jött egy ilyen, ha együtt lennénk, ma valószínűleg egy erdélyi városban vagy Bukarestben élnék. Az se lenne gond, megszoknám.

2013.07.18. 00:05:41

@tildy:): Elhiszem hogy igy volt, illetve nekunk is kotelezo volt felso tagozatban orosz (4 ev elvesztegetett ido...) de mellette tanulhattam nemetet (amit altalanosban kezdtunk) es latint. Feltetelezem hogy videken ez nem igy volt. En csak Voribabara akadtam ki, aki itt hazugnak meg 'parttagnak' belyegezte a posztirot mert nemetet tanult az iskolaban. Feltetelezem hogy Vori videken jart iskolaba ahol csak orosz volt, ettol meg nem kene neki masoknak beszolni, mint ahogy te sem teszed. Teljesen igazad van abban (sajat eletemben tapasztalom) hogy lekuzdhetetlen hatrannyal indul az ember azokkal szemben akik 'ertelmisegi' csaladbol szarmaznak, a szuleik tamogattak oket a tanulasban stb. Es itt nem csak anyagi tamogatasrol van szo, bar az is fontos.

morsels (törölt) 2013.07.18. 00:05:45

@morsels:
Ugy ertem, hogy mas iskolaban meg mondjuk csak nemet volt, ott akkor az volt a kotelezo.

Keves iskola tudja biztositani azt, hogy a diak valogathat, hogy melyik nyelvet akarja tanulni, mert az iskola mindegyiket biztositja. Sokan az alapjan is valasztottak iskolat a 80-as evektol, hogy milyen nyelvet tanulhattak ott. De ez azt hiszem ertheto. Aztan akinek nem sok lehetosege van, annak oda kell mennie, ahova lehet es azt kell tanulnia, amit tanitanak.

2013.07.18. 00:06:02

Mi volt ma a téma?

Igényes 2013.07.18. 00:06:13

@Amarante: De azt is írta valahol, hogy szlovákiai. Én annak tudtam be, hogy nem a magyar az anyanyelve.

Igényes 2013.07.18. 00:07:09

@Philosoraptor: Most éppen hogy ki milyen nyelvet tanult, és megkaptam hogy ne merjem szidni a UPC-t, mert azt az atyaúristen fingotta jókedvében. :)

Almandin 2013.07.18. 00:07:44

@Tökfőzelék1: Már megint az a korlátolt gondolkodásmód, hogy mindenki napközben dolgozik...miért kell azt gondolni, hogy mindenki munkaideje 8-4-ig tart?

2013.07.18. 00:08:59

@Igényes: Ja, ha jogasz, az megmagyarazza az empatia hianyat, masok agressziv verbalis letamadasat es az 'igazahoz' valo ragaszkodast minden eszerv es bizonyitek ellenere :)

Amarante 2013.07.18. 00:09:00

@Igényes:

Nyelvtanilag helytelen meg a primitiv kozott azert zongorazni lehet a kulombseget:))

A UPC-vel en is megszivtam:)))

2013.07.18. 00:11:11

Ha mar Coelhorol beszelunk, hadd engedjek meg magamnak egy idezetet az Alchemist-bol amit szerintem a legtobb Hataratkelo kommentelonek (velem az elen!) ideje megfontolni:

“Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Almandin 2013.07.18. 00:11:58

@zsuzscica: Én is sejtettem, hogy az óvónő ideházasodással kerülhetett ide.

Almandin 2013.07.18. 00:14:14

@tableno: Egyetértek, én néha már direkt keresem a hozzászólásait, ha röhögni van kedvem.

Amarante 2013.07.18. 00:14:27

@Mirjam2:

Van a csaladban is es az ismeroseim kozt is jogasz.Mind igen muvelt,intelligens emberek.

Biztos o a kivetel,ami erositi a szabalyt:)

skylla 2013.07.18. 00:17:03

aki meg tökfözeleknek valaszol, az olyan, mint amikor a babszinhazban a vitez laszlonak ordibalnak a kölkök.

2013.07.18. 00:21:37

@Amarante: Bocs, nyilvan tuloztam, nem minden jogasz bunko, sot in privatban kimondottan kedvelem oket :). En is jogasznak keszultem annak idejen, de aztan az eletnek mas tervei voltak.

Amarante 2013.07.18. 00:25:18

@Mirjam2:

Nem tuloztal,nem amiatt irtam:))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.18. 00:31:26

@Mirjam2: Az ember hajlamos a kornyezetebol es a sajat tapasztalataibol kiindulni. En is. Mert ki.b.szottul nem hat meg, hogy mas szerencsesebb volt, ha mi meg szivtunk. :)
Szoval lehet hogy mashol jobb lehetosegek voltak, de igy ez alapjan hajlamos az ember ugy itelni, nem az az altalanos.

@morsels: "Ugy ertem, hogy mas iskolaban meg mondjuk csak nemet volt, ott akkor az volt a kotelezo." Mutass ilyet. En nem hinnem hogy volt ilyen. Bar ki tudja, de tenyleg nem hiszem, hogy 30 eve lett volna ilyen.

Igényes 2013.07.18. 00:36:39

@Amarante: Nem nagyon értem a hozzáállásukat sem. Oké, emberek, dolgoznak, hibáznak. De hogy emellé miért pofát nyitni kell, bocsánatkérés helyett, azt nem értem.

Igényes 2013.07.18. 00:37:20

@tildy:): Ki tudja mi jelent szerencsét. Nem mindig a pénz.

Amarante 2013.07.18. 00:38:35

@Igényes:

Mert azt hiszik,hogy annak van igaza,aki jobban es hangosabban bir orditani:))))

Igényes 2013.07.18. 00:55:10

@Amarante: Állítólag csak a civilizált ember meri magának megengedni, hogy bunkó legyen. A természeti népeknél akármikor agyonverik érte, úgyhogy ott mindenki udvarias. :)

Ez 1 nagy igazság.

morsels (törölt) 2013.07.18. 01:02:22

@tildy:):
Te tenyleg nem erted, hogy mit irok? Vagy csak kotozkodsz?
30 eve kezdett valtozni, nadehat neked 94-ben volt az orosz. Akkor mar az egy idegen nyelv volt a kotelezo, nem az orosz, mint 30 eve.

De tobbet tenyleg nem irom le. Elhiszem, hogy nalad melyebbrol nem indult senki, eszembe se jutott ketsegbe vonni. Azt is sajnalom, hogy nem jarhattal elit iskolaba meg az osszes tobbi.

Elnezest, megegyszer.

mirx 2013.07.18. 01:11:49

@Igényes: Nem hinném, hogy az iparban dolgozóknak nagyon ajánlgatni kellene a tékozló homárt, viszont rólad legalább sokat elárul. (hogy mennyit értettél meg abból, milyen belsősnek lenni, meg mennyi sokkal értelmesebb kérdéssel/javaslattal előjöhettél volna).
Segítek: minden dolgozó ismeri a homárt, a régi T-s weboldalakat, olvassuk, megnézzük, igyekszünk. ha neked ezen a ponton ez a legjobb ötleted, hát no comment.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.18. 02:48:59

@vöribaba: itt volt a trukk a nemettel
mert azt keleten is beszeltek:)
en 71-tol nemet-orosz akos altalanos felsotagozatba jartam
csaxolok

hat igen, kicsit tobbet olvastam volna aszektarol, hogy keveredett bele, de ha nem akarja, hat nem, meg ez tenyleg nem az a blog

a lenyeg, hogy szeressek egymast a "parjaval"

amugy a kilencvenes evek elejen mar egyaltalan nem volt sok 5000 ft
tobbet kerestem havonta

zsuzscica · http://zsuzsiblog.de 2013.07.18. 04:08:59

A blog csendes, s itt ebben a német konyhában hallatszik némi billentyüpötyögés. Az ember lánya megy dolgozni.
Szeretném megköszönni MINDENKINEK, aki részt vett a kommentelésben, sokat tanultam, okosodtam, nem csak ami a posztot illeti, hanem ami az emberi oldalt illeti, abban. Sokan vagyunk, sokfélék, de ez ezért és így szép. Vannak gondjaink mindnyájunknak. Én nem tartom magam sem túl okosnak sem túl szépnek.... de azért minden a helyén van szerintem. :) és ezt minden nap megköszönöm a Jóistennek, ma reggel is.

pappito · http://pappito.com 2013.07.18. 05:00:15

@mirx: úgy látszik én voltam az egyetlen szerencsés UPC kuncsaft, évekig volt kábeltv és net előfizetésünk és tán kétszer kellett felhívni az üfsz-ot és akkor se volt semmi érdekes, megoldották, pedig én is kekec ügyfél vagyok és már akkor sem voltam el net nélkül :) (6-8 éve)

pappito · http://pappito.com 2013.07.18. 05:00:58

@skylla: örülök, hogy más is használja amit mondtam :)

tanato 2013.07.18. 07:45:02

@Mirjam2: Orvos is jogász is?És egész nap a neten lóg,ráadásul ilyen stílusban?Hát??Orvosi szakirányú itt felmerült kérdésekhez eddig nemigen szólt hozzá.

2013.07.18. 08:04:31

@tanato: itt mindenki olyan szemelyisrget vesz fel, amilyet akar. Legfeljebb a tobbieknek van rola velemenye. Tobben vitatjak, hogy Toki no es bankszakmas. En elhiszem neki, tul sok hozza hasonlot latok a szakmaban, de azok vagy Kinabol kapaszlodtak fel vagy egyeb orszagokbol, ahol UK wow-nak szamit.

nyuszigonosz 2013.07.18. 08:08:02

@Mirjam2: Hagyjuk már ezeket a "körökben mozogni" marhaságokat.
Mint írtam : egy idöben. És bizony az is igaz, hogy Coelho a világ sok sok országában csak úgy szedte össze az irodalmi díjakat.
Hogy kinek tetszik, kinek meg nem, azt mindenki saját maga dönti el.
Nekem nem ö a kedvenc íróm.

Amúgy meg: ha nekem tetszik egy könyv, akkor tetszik és nem szoktam szégyenkezni emiatt. Nem az szerint válogatom meg a kedvenc íróiimat-könyveimet, hogy másoknak mi tetszik.

tanato 2013.07.18. 09:09:50

@charlieharper: HÁt?Szerintem isTöki inkább fiú,de igazad van,vannak nagyon férfias nők és nagyon nőies fiúk is.Mint ahogy a néhai nevet felvett Vájmi is nőnek mondta magát de ott megint kételkedtem.PL. az Origős időben kommentjeim alapján sokan nőnek néztek pedig csak arról volt szó hogy három nővel élek együtt/feleség meg két nagylány/ és a melóban is nők vesznek körül.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.18. 09:27:54

@morsels: En elhiszem amit irsz, csak kisse olyan, mint amikor az egyik part azt hazudta, nem volt kotelezo visszalepni magannyugdijpenztarbol allamiba. Na igy lehetett az orosszal is.

Persze, papiron azt mondtak, hogy 1 nyelvet oktatni kell.

Aztan az tobbnyire az orosz volt sok helyen. Olyat nem hallottam, hogy 1 nyelv volt csak, akkor az ne orosz lett volna, bar lehet van ilyen.

Elizabeth72 2013.07.18. 09:34:14

Kedves Posztolo,
Gratulalok, hogy igy sikerult elrendezned az eletedet, es szivbol kivanom, hogy ezek utan is jol alakuljon. :-)

2013.07.18. 11:14:05

@tanato: mindkettot egyettelmuen nonek tartottam, stilusbol.
Niki egyertelmuen nem, az elejen sajnos bedoltem.
Abban teljesen egyetertek, hogy egy allitolagos orvostol teljesen mas nivoju commentet varnek. Ez csak azert van, mert az orvosokat valamiert mndenkifelett sllinak varnam el. Tudom, rossz beidegzodes. Kozuluk is vannak csapnivalok, akik eppenhogy vegeztek.

tanato 2013.07.18. 11:20:41

Az interneten minden lehetséges.mindenki azt mondhatja magáról amit akar,de VB orvosi és jogi végzettsége egyszerre kicsit gyanús.

Der Piefke 2013.07.18. 13:39:17

Összefoglalva a posztot: egy "valláskárosulttal" több lett itt, Németországban!:-)

Vadalmaaaaa 2013.07.18. 15:49:54

@tanato: mert neked sok lenne,gondolod masnak is?:)
Vannak meg ilyenek boven,ne aggodj:)

Vadalmaaaaa 2013.07.18. 15:53:30

@hagyma: igen ,igen,tudom en, barati orszag nyelve (ndk)

En csak annyit kozoltem,hogy tolem megkerdeztek,milyen a szuleim partallasa az iskolaban mielott beiratkozhartam volna,erre itt sokan elkezdtek amneziaban szenvedni:)

Na ezert sem elek mar M o - on.

Vadalmaaaaa 2013.07.18. 16:04:54

@Mirjam2:

A hozzad hasonlo emberek miatt sem elek mar Magyarorszagon.

Miert kell butasagokat oszzeirkalni a multrol ,hazudozni??
miert jo ez neked?

mert le mertem irni ,hogy megkerdeztek a szuleim partallasat mielott nyelvet valaszthattam?

mert volt olyan kategoria a multban,hogy osztalyidegen es az ide tartozo gyerekeket pici gyerek kortol modszeresen probaltak a korszeru ismeretek tanulasatol megfoszani?

Bosszant az igazsag es agresszivitassal reagalsz?
tiptikus.

Vadalmaaaaa 2013.07.18. 16:08:27

@Mirjam2: a tobbi megszolalasodra nem reagalok inkabb,mert olvasott szoveg ertesi problemakra vezetheto vissza a sok butasag,nem lep meg ,hogy abbahyagytad a jogot is:))

Vadalmaaaaa 2013.07.18. 16:14:17

@Igényes: alapveto kitoresi,fejlodesi lehetosegektol volt megfosztva

Vadalmaaaaa 2013.07.18. 16:28:42

@M. Péter: en nem szenvedek amneziaban,mint itt sokan
Le merem irni,ami velem tortent
Bizony tolem nyelvtanulasi es tovabbtanulasi lehetosegeim felterkepezese elott megkerdeztek a szuleim partallasat tovabba 8 eves korom ellenere nem atallottak fogalmazast iratni velem,arrol,hogy 56 - ot forradalomnak vagy ellenforradalomnak minositem -e

Igényes 2013.07.18. 19:07:43

@vöribaba: A mesében, talán.

@mirx: "hogy mennyit értettél meg abból, milyen belsősnek lenni," Olyan, mint elitnek? Akkor Tökivel beszélgess róla. Már ha szóbaáll veled. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.18. 19:07:54

az a baj a szűréssel, hogy mondjuk kiszedek két elviselhetetlen embert, csak akkor utána semmit nem lehet érteni a többiek megszólalásaiból.... :-(

DieNanny CH 2013.07.18. 19:24:39

@vöribaba:

Nagyon fura városban élhettél, ha mindezeket megcsinálták veled.
Az én szüleim mai szemmel nézve tiszta nyuszik voltak, nem voltak párttagok, semmilyen tanfolyamra nem jártak, semmilyen baráti körbe, apukám 3 műszakban dolgozott egy erőműben, anyukám ugyanott volt laboráns.
Bármilyen szakkörbe járhattam 6 éves koromtól kezdve (és mivel hamar meguntam, évente váltogattam. Volt pingpong, röplabda, úszás, zongora, kórus, lövészet, szövőszakkor, néptánc, rajzszakkör...)
Ugyanúgy, ahogy bármelyik osztálytársam, vagy két húgom.

Hidd el, és értsd meg, így visszatekintve szerintem szinte minden városban máshogyan értelmezték a párthűséget. Attól függött, ki és milyen volt a tanácselnök.

Tehát egyik helyen ezt engedték, a másikon pedig azt nem.
(Ja, '74-es születésű vagyok.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.18. 19:37:17

@vöribaba: hat nalunk csak azt kerdeztek meg partag-e /az nem egyenlo a partalassal, munkasor e
es fizikai szellemi vagy egyeb a foglalkozasa

ZS0LT 2013.07.18. 20:57:32

Ha jól számolom ez már volt 30 éve...

Kecskemét, 1980, Zrínyi Ilona Általános Iskola, 2/C
Az iskola indított német nyelvtanfolyamot, és nem kellett hozzá párttagnak lenni.

tanato 2013.07.18. 21:28:46

@vöribaba: Figyelj VB ha tényleg kollégám vagy ne járass le minket úgy am block egy nem orvoshoz vagy jogászhoz illő stílussal.Mindent el lehet mondani egy kevésbé lejárató hangnemben is.

2013.07.18. 21:33:46

@vöribaba: sok mindent elhiszek. Ezt konkretan nem (marmint, hogy 8 evesen veled 56-rol irattak fogalmazast).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.18. 21:52:31

@vöribaba: Ilyen durva dolgok nalunk nem voltak, de pl.a parttitkar lanya es emlekeim szerint a tanarok gyerekei sem jarhattak se templomba, se hittanra.

2013.07.19. 03:25:46

Hü pedig VB-t már egy hete bevették a barátusz klikkbe, csak elkövette azt a hibát, hogy elfelejtette, ki is tartozik oda....aztán nekiesett az egyik alapitó tagnak....Bummer.....

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 16:40:46

@charlieharper: akkor fafeju vagy
Nem veletlenul nem elek mar ott,ahol te:))

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 16:43:23

@tanato: nevetseges,te mirjam hany accounttal dolgozol:))

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 16:48:05

@tildy:): nekem nincsenek emlekeim arrol,hogy mit lehetett es mit nem partagkent:))
Arrol viszont olvastam,hogy beszervezték az egyhazi alkalmazottakat,akik jelentettek a parttitkaroknak,iskolaigazgatóknak arrol,kik a híveik:)

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 16:50:50

@tanato: a lejaratashoz en nem kellek,megteszitek azt magatok is:))

2013.07.19. 16:59:38

@vöribaba: akkor hireszteld tovabb batran, hogy 8 evesen 56-rol irattak veled fogalmazast. Hatha lesz itt egy madar aki el is hiszi.

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 16:59:46

@DieNanny: meglepo modon toled jott a legnormalisabb valasz.
74: akkor idosebb vagy nalam
Velem ennel meg cifrabbak is megtortentek
Ez meg nem a jeghegy csúcsa :))
Erdekes,hogy ,ha egy picit valaki megpenditi a dicső multat,hirtelen amneziaban kezdenek szenvedni sokan
Ha nem erintett az ilyesfelediszkriminacio,orulni kell.

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 17:03:37

@charlieharper: te hülye vagy
Bizony komcsi modszer a gyereken keresztul leinformalni a csaladot
Bizony 8 -9 evesen ez volt az en hazim :)
Meg kellet irnom,hogy 56 forralom vagy ellenforradalom volt- e:)))
Akkoriban ez allt a tarsadalmi parbeszed kozeppontjaban ,tudni akartak mi ,hogyan gondoljuk,ezert volt olyan oltari fontos ezt 8, 9 eves gyerekkent hazifeladatkent feldolgoznom:))

2013.07.19. 17:07:38

@vöribaba: a valaszod szinvonalabol egyertelmuen egy kamu nick vagy itt es a tobbiekkel valo "beszeded" is mutatja, hogy egy troll vagy. Innentol egyszerubb szurni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.19. 17:09:19

Tanato és Mirjam mint alteregók? ez nagyon tetszik :-)
de ha azt mondom neki, hogy jé, én tudom, hogy ezek valós emberek, akkor majd kitalálja, hogy biztos még én is ti vagyok. vagy ti vagytok én. amúgy is skizó hangulatban vagyok (hazajöttem a hétvégére Chiang Maiba, és ettől kicsit mindig megzakkanok...), de ebbe most belezavarodtam :-)

tanato 2013.07.19. 17:40:09

@Chang Yai: Ehhez nincs mit hozzátenni.

2013.07.19. 17:52:48

@tanato: @Chang Yai: idonjent felbukkan egy masik holgy itt, aki szinten meg az elo faba is belekot. Gyanitom, hogy ugyanaz a no all mindketto mogott. Hogy ebben neki mi a jo?

Tanato, ne izgulj, ez a nick id annyira orvos, mint en. Nem huzta le az orvosi szakmat.

Igényes 2013.07.19. 19:19:21

@cougarcat: Ha így folytatja, lassan kitagadjuk. Bár ha így folytatom, lassan engem is kitagadnak. :D

@Chang Yai: Én biztosan Ti vagyok, de egy világért be nem ismerném.

@hagyma: Bezzeg tőlünk nem, pedig mi azok voltunk. :))

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 19:28:10

@charlieharper: nevetseges vagy
Mar sokszor igeretet tettel arra,hogy szursz, te tudnad megmondani,miert nem valtottad be az igereted:))
jo lenne ,mert nagyon unalmas mar a sok butasag,ami dől belőled
Az en szinvonalamtol te olyan messze vagy draga,mint banyasz beka,van meg hova fejlodnod boven:))

Vadalmaaaaa 2013.07.19. 19:29:45

@Chang Yai: nem baj,lenyeg,hogy magaddal beszelgetsz kulonbozo neveken,mert szukseget erzed,hogy megtamogasd a sajat velemenYed:))

2013.07.19. 21:56:44

@Chang Yai: :) Come on, valld mar be hogy te vagy en! :)))

Kacorlakk 2013.07.19. 22:10:21

Tisztelt vöribaba!

Keresek egy tanút, aki a saját példáján tudná igazolni, hogy az átkosban csak a kádergyerekek és a svábok tanulhattak nyugati nyelveket. Tudsz esetleg valakit? Jól jönne még az is, ha 8 évesen 56 értékelésével is foglalkozott volna.

Ha esetleg tudsz segíteni, azt is el tudod intézni, hogy kiengedjenek az ápolók, ha rendesen beszeded a gyógyszered?

Konklúzió egy viccben összegezve:
- Képzeld drágám, egy marha szembe jön velem az autópályán!
- Jó neked, velem az összes!

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.20. 04:16:24

@Mirjam2: csak azt nem tudom, mit csinálunk itt mi mind hajnali négykor, vagy mennyi is most a CET. (nekem is aludnom kéne még tulképp.)

Vadalmaaaaa 2013.07.22. 11:01:45

@Kacorlakk: na kiderul,hogy nem is en vagyok voros,hanem te:)))
Mivan az igereteddel fafeju nem talaltad a szuro gombot ? Hehe

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása