oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 18. 06:53,  A csodálatos Argentína 260 komment

2013. június 18. 06:53 Határátkelő

A csodálatos Argentína

Mai utunk Dél-Amerika Itáliájába, a macsó férfiak, a csodás steakek és a Maradona-kultusz földjére vezet, ahol a munkaadók nyíltan diszkriminálják az álláskeresőket, az utcán pedig szemrebbenés nélkül szemetelnek az emberek. Irány tehát Buenos Aires, útikalauzunk, Mariann segítségével!

cím_40.jpg

„Annak, hogy kijöttem Buenos Airesbe, semmi köze nem volt ahhoz, hogy otthon nem lett volna munkám, hogy éppen zajlik egy kivándorlási hullám a fiatalok körében, vagy hogy nehéz sorsom lett volna.

Két éve jártam először Argentínában, és akkor megtetszett az ország. Buenos Airesben megtalálható a párizsi építészet, az olasz kultúra és a spanyol nyelv. A klíma kellemes, az emberek ismerősen európai vonásokkal rendelkeznek, és isteni steakeket lehet enni. Én pedig szeretem ezt a levegőben vibráló mediterrán életérzést, beszéltem spanyolul, voltak kint ismerőseim, és volt hova mennem. Úgy döntöttem, hogy kiköltözöm.

Szeptemberben két bőrönddel a kezemben szálltam le Buenos Aires repterén. Az időzítés tökéletes volt, otthon éppen a nyárból léptünk át az őszbe, míg itt, a világ túloldalán éppen tavaszodott. Egy év alatt a második nyaramra készültem, aminek már a gondolatától is jó kedvem lett.

Magamba szívtam a virágos tavaszt

Munkámból kifolyólag éltem már hónapokat külföldön, és elméletben fel voltam készülve a kulturális sokk nevezetű dologra. E szerint az első időszak mindig eufóriában telik, mikor mindent rózsaszínben látunk, majd jön egy kiábrándító mélyrepülés, és ez az ingázás folytatódik addig, míg valahol középen beáll egy állandó.

Ennek rendje és módja szerint az első hetekben szívtam magamba a lila virágokban pompázó Buenos Aires-i tavaszt, a hatalmas sugárutakat, a sajttal vastagon rakott pizzákat, a jó andoki bort, az olaszul csengő argentin spanyol nyelvet és a latin ritmusokat.

Első dolgom volt, hogy vettem egy hatalmas Buenos Aires-térképet, azt felragasztottam a falamra, és belőttem rajta, hogy hol lakom. Először csak a környéken mászkáltam, majd ahogy felfedeztem és megtanultam a tömegközlekedést, úgy nyílt meg előttem a 14 milliós Buenos Aires: a Casa Rosada, ahonnan Evita tartotta híres beszédét, a világ legszélesebb sugárútja és az Obeliszk, a Congresso, mely a világ második legnagyobb Parlamentje, a Palermo városrész hatalmas parkjai, és a bárok és éttermek hosszú sora.

tánc.jpg

Nyílt diszkrimináció

Argentínába turista vízummal jöttem, mellyel 90 napig lehet az országban tartózkodni. A városnézések és utazások mellett folyamatosan adogattam be az önéletrajzomat, naponta 15-20 helyre biztosan beküldtem, hogy mielőbb munkavállalói vízumot kaphassak.

Az álláskeresésben voltak jó és rossz tapasztalataim egyaránt, melyről hosszan tudnék írni. A legnagyobb újdonság mégis az volt, hogy itt nyíltan megy a diszkrimináció. A munkáltató ugyanis kikötheti, hogy milyen életkorú és nemű munkavállalót keres, és miután a munkakeresői oldalakra egy profil és önéletrajz kitöltésével lehetett felregisztrálni, az oldal automatikusan kiszűrte, hogy mely munkákra nem adhatom be a jelentkezésemet.

Ilyenkor kijött egy kis hibaüzenet, hogy az adataim alapján nem jelentkezhetem az adott pozícióra, de ha rá is kattintanék az elküld gombra, azt a munkáltató sosem fogja megkapni. Ezzel semmi baj nem volt, nyílt lapokkal játszottunk.

A következő kihívás volt egy olyan munkáltatót találni, aki foglalkoztathat külföldit. Argentínában csak hatóságnál bejegyzett cégek foglalkoztathatnak külföldi munkavállalót, és a jogi procedúrát, valamint a bejegyeztetés költségeit csak a nagyobb cégek engedhetik meg maguknak.

Türelem és tisztelet

Már meglehetősen el voltam keseredve, és éppen a kulturális sokk alsó görbéjén csüngtem, ahol éppen mindennel elégedetlen voltam, mikor kiérkezésem után négy hónappal végül sikerült állást találnom egy multinál, és azóta is ott dolgozom. Bár előnynek számított, hogy beszéltem spanyolul, ennél a cégnél angol a munkanyelv.

A munkavállalói vízum intézésekor a Bevándorlási Hivatal munkatársai nagyon kellemes meglepetést jelentettek. Az a türelem és tisztelet, amellyel engem, vagy a Bolíviából, Paraguayból, és Dél-Amerika egyéb részeiről érkező, sokszor írástudatlan, vagy papírokkal nem rendelkező bevándorlókat kezelték, ámulatba ejtő volt. A procedúra végén írtam is nekik egy köszönő levelet.

Egy nagyon kedves ismerősöm mesélte még útravaló tanácsként, hogy mikor ő élt külföldön, akkor lett igazán felszabadult, mikor munkát talált, és elkezdett egy közösséghez tartozni. Ez velem is hasonlóan történt.

Kifejezetten jó érzés volt új emberekkel találkozni, és sok érdekes argentint ismertem meg. Az argentinok nagyon érdeklődőek és nyitottak. Talán azért, mert egy európai számukra éppen ugyanannyira egzotikus, mint számunkra egy dél-amerikai. Nagyon érdeklődnek a politikai és gazdasági helyzet iránt, ennyire még az életben nem voltam felkészült az európai gazdaságpolitikából és az euró helyzetéről.

utca_1.jpg

A nők és a foci

Az argentinokat úgy jellemezném, mint spanyolul beszélő olaszokat. Nem is állok nagyon messze a valóságtól, ugyanis Buenos Airesnek majdnem a teljes lakossága az elmúlt kétszáz évben Európából beérkező, javarészt spanyol és olasz bevándorlók leszármazottai.

Az argentinok érdekes módon csendes emberek, de büszkék, ezért ha úgy érzik, hogy ki kell állni egy ügyért, akkor csapatba verődve hatalmas lesz a hangjuk, legyen az a napi szintű tüntetések városszerte, vagy egy átlagos focimeccs.

Az argentin férfiak klasszikus macsók, akik borostás arccal, és a felül kigombolt ing alól kibuggyanó mellszőrzettel hódítanak. A nők általában gyönyörű, fenékig érő hajjal vonulnak, és szerényen nyugtázzák a férfiak elismerő kurjantásait.

A férfiakat csak egy dolog tudja kizökkenteni az udvarlásból, ez pedig a foci. Ha foci van, akkor nem lehet őket otthonról, a tévé elől kirobbantani, vagy ha éppen a városban sétálnak, akkor egy képernyővel rendelkező bár másodpercek alatt beszippantja őket. A Maradona- és Messi-lázon kívül mindenki szurkol valamelyik helyi csapatnak, és megdöbbentő, hogy a férfiak milyen szókinccsel rendelkeznek, mikor az ellenfél szabálytalankodik.

kávéház.jpg

A kinti magyarok

Az itteni magyarokkal az október 23-i megemlékezésen találkoztam először. A nagykövet és a konzul családja rendkívül segítőkész volt, már aznap megtudtam, hogy hol lehet savanyú káposztához jutni, vagy miből tudok tejfölt keverni. Karácsonyra pedig tőlük kaptam kölcsön a mákdarálót is.

A magyar kolóniát pedig, ahogy ők hívják magukat, többnyire a háború után kimenekült generáció, és az ő leszármazottaik alkotják. Rendkívül kedves emberek, és féltve őrzik hagyományaikat, melyek a cserkészkörrel, a néptánccsoporttal és a magyar nyelvű foglalkozásokkal a '40-es évek Magyarországának konzervált légkörét idézik.

Mostanában találtam hozzám hasonló, otthon született, itt élő fiatalokat is. Ez a kis csapat most kezdett el összejönni, és már túl vagyunk az első találkozón, ami nagyon jól sikerült. Ezért ha valaki tud még Buenos Airesben élő magyarokról, kérem, jelentkezzen!

A végletek

Bár már hosszú hónapok óta élek itt, még mindig vannak dolgok, amelyeken elcsodálkozom, vagy amelyeken megbotránkozom. Még felhúzom a szemöldököm, ha azt látom, hogy valaki szemrebbenés nélkül szemetel, és azzal sem tudok mit kezdeni, mikor ismeretlen férfiak az utcán a fülembe duruzsolják bókjaikat.

Nehézség az is, hogy a kormány megszorításokkal korlátozza a dollárhoz való hozzájutást, mely az embereket a fokozatosan értéktelenedő pesó miatt folyamatos fogyasztásra kényszeríti.

Emellett pedig ott vannak a jó dolgok. Az argentinok lazák, jó kedélyűek, nem aggódják túl a dolgokat. A buszra az első ajtón kell felszállni, és a hátsón le, ezért nincsen bliccelés, és egymás fején való taposás. Az utazás ára pedig körülbelül 70 forint körül mozog.

A pizzás fiú a telefonban megkérdezi, hogy milyen címlettel fizetünk, hogy már kiszámolva hozza házhoz a visszajárót, és olyan sosem fordul elő, hogy nem tud visszaadni. A fővárosban pezseg a kulturális élet, tele van művészeti műhelyekkel, ingyenes tanfolyamokkal és kiállításokkal.

Az argentin konyha kifogástalan, Buenos Aires hemzseg a jó steakektől, a vastag feltétes pizzáktól, a jó boroktól és a kilóra mért fagylaltoktól. Délutánonként gyakran látok idős néniket hasonló korú barátnőikkel beülni egy cukrászdába egy kis tereferére, és úgy duruzsolnak, mint az iskolás kislányok. A bácsik pedig valamelyik kávézó pultját támasztják a feketét ízlelgetve, és meredten nézik a pult feletti tévéből sugárzott focit.

Itt így telnek a napok, és szeretem annak minden jó és kevésbé jó oldalával. Tangót pedig még ma is sokan hallgatnak, Evitának máig hatalmas a kultusza, és Maradona az Isten!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Argentína

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr965366423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 07:04:38

Jól összeszedett írás.
:)
Mariann!
Egy kérdés: "Argentínába turista vízummal jöttem, mellyel 90 napig lehet az országban tartózkodni." vs.
"mikor kiérkezésem után négy hónappal végül sikerült állást találnom"
Ha jól értelmeztem, akkor itt volt egy kis lyuk.
Ez nem okozott problémát? (a hatóságoknál)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 07:07:49

Jo kis poszt volt, koszonjuk!

Nem volt abbol gond, hogy a munkavallalaskor mar tulcsusztak a 90 napos vizumon?
Csaladi allapot? Van sajat macsod? ;)

Del-Amerika kellemes hely, bar csak Braziliaban jartam, illetve 1 napot Iguacunl Argentinaban.

Tovabbi sok sikert!!!

Ps: azt eszrevettetek, hogy a kultursokk negativ szakasza jellemzoen a munkakereseshez kotodik? Lehet nekem azert nem volt ilyen, mert elso perctol dolgozom es itt a csaladom is?
Lucky me :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 07:10:10

@tilmir:
Hehehe, akkor a kis lyuk nem csak nekem szurt szemet :)

tanato 2013.06.18. 08:05:40

Mivel foglalkozik a posterina?Mi a végzettséged?Hol tanultál meg spanyolul?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.06.18. 08:15:43

tetszetős írás, szimpatikus ország :)
"Egy év alatt a második nyaramra készültem, aminek már a gondolatától is jó kedvem lett." - na én ennek a gondolatától is rosszul vagyok, személy szerint az első hűvös hajnali köd és sárguló levelek hatására kezdek ismét élni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 08:24:23

@Réka ‎:
Ugyehogyugye?

Nincs is csodalatosabb, mint a sved idojaras! A kellemes huvos, a nyari zoldet felvalto voroses-sargas-barnas fak...
A tropusoknak is megvan a maguk varazsa, nyaralni (telelni) isteni, de elni nem tudnek a melegben.
Esetleg Tuzfoldon :)

2013.06.18. 08:38:58

@Réka ‎:
"személy szerint az első hűvös hajnali köd és sárguló levelek hatására kezdek ismét élni."

Énis-énis-énis. Az ősz a legjobb dolog a világon.

A poszthoz: és mekkora macera munkavállalási engedélyt kapni? Jár mindenkinek, aki akarja?

think different 2013.06.18. 08:42:19

@Kovermadar: Otthon már pokol van, 30C fok fölött az egész ország, ami gondolom különösen mókás azokon a helyeken, amit a visszavonuló Duna helyét a szúnyogok hada veszi át.
Tegnap már én is szívtam a fogam, mikor jöttem haza délután a Cityből, mert 20C fok nem volt mókás öltönyben. Erre most nézem, hogy holnap lehet 27C fok lesz Londonban.
Ötletem sincs, hogy egy déli tájolású irodában A/C nélkül hogy fogom túlélni...

Azért (is) költöztem ide, mert elvileg itt a nyár 20C fok körül megáll, a tél sem hidegebb, mint zéró, aztán csak kiderült, hogy ez annyira sem valóságos, mint nőtől hallani, hogy "Igazad van, drágám".

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 08:54:13

@think different:

30 fok felett? Az nem embernek valo hosszu tavon! Nekem egyaltalan nem hianyzik az az elhetetlen kanikula.

Londonban egeszen kellemes volt az ido, nem meleg, igaz volt egy rovidebb borus idoszak (1,5 het). De az eso csak egyszer esett 6 het alatt :)

Oltony??? Elobb vennek fel tangat, melltartoval es szinben passzolo skotszoknyat, mint oltonyt ;) de ez en vagyok, nem hiszek a kulsosegekben (a belsoseget meg nem eszem meg ;) ).

Mit dolgozol?

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.18. 08:56:46

@Réka ‎: nem vagyunk egyformák.
én kitörő örömmel üdvözöltem a 30 fokot.

tableno 2013.06.18. 09:11:57

Én imádom a meleget és a napfényt. Latin-Amerikában is azok a helyek tetszenek igazán, ahol soha nincs tél.

mirx 2013.06.18. 09:15:25

A poszterina nagyon egy kis toleráns, jóindulatú típusnak tűnik, én megvallom, ettől az 56-os, habzó szájjal trianonozó, cserkészklubos-kürtőskalácsos brigádtól a falnak megyek.

think different 2013.06.18. 09:23:19

@Kovermadar: Én sem vagyok rajongója, de komolyabban veszik az embert a leendő partneri és ügyfelei.

Nem tudom mi a magyar megfelelője a munkámnak.
A visual marketing és PR egy részét csináljuk olyan cégeknek, amelyek országon kívülről akarnak betörni a UK piacra.
Ez lehet divatfotózás, reklámvideó, iPhone app vagy sportmezek tervezése is. Kis csapat vagyunk, főleg kelet-európaiak, de nem unatkozunk :)

2013.06.18. 09:25:36

@think different: miert nem csinaljatok meg a Turo Rudiet?

2013.06.18. 09:27:54

@mirx: a 40es evek Mo feelingjet a hatam kozepere se!

De a poszt nagyon jo, igazi kedvcsinalo Argentinahoz. Az 1900as evek elejen volt UKban a mondas "rich as an Argentine", aki akkor ott jokor joidoben....

think different 2013.06.18. 09:29:26

@charlieharper: Megcsinálták már a románok.

Amúgy adtam pár ismerősömnek és kicsit nehezen dolgozzák fel a chocolate coated sweet cottage cheese érzést. Nem egy ember köpte ki...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 09:51:23

"a felül kigombolt ing"

Igazi argentín macsó a köldökéig gombolja ki.

tucano 2013.06.18. 09:51:36

@Réka ‎: @Kovermadar: @Th's child: Ez vmi furcsa fertőző betegség lehet, de majd elmúlik :D
25 fokban már kifejezetten fázom. Egyébként direkt szerencse, hogy van aki szereti a hideget, mert így elférünk a strandon.

Jó kis poszt volt, bár az argentinokról nekem sosem a mediterrán életérzés jutott eszembe, a nagy összeomlásnál meg nagyon sajnáltam őket, amikor az éhes tanárcsordák vadásztak ennivalóra fegyverrel a kezükben az utcán. Ismerősöm egy budai lakótelepi lakás árából vásárolt palotát magának Buenos Airesben, valami csoda.
Viszont előbb-utóbb megtanulnak focizni, ezt mindenképpen a javukra írom :)

tucano 2013.06.18. 09:52:24

@charlieharper: Ha jól tudom, akkor a 2. vh-ig a világon Argentínában volt a legjobb oktatás a világon!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.06.18. 09:57:12

@tucano: nahát, én sosem éreztem késztetést, hogy leszóljam más preferenciáját, errefelé ez a szokás? nem hinném...

think different 2013.06.18. 09:59:53

@Réka ‎: ööö...
Ott egy ":D", ami nélkül sem volt semmi éle annak a mondatnak, különösen a strandos kiegészítéssel.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.06.18. 10:02:22

@Babette_: ezzel nem is lenne semmi baj, ha a nyárimádók nem nyígnának októbertől áprilisig, hogy jaj hideg van, jaj esik, jaj sötét van, jaj havazik, jaj fagy, jaj fázom (öltözzél fel bazeg). Roppant unalmas ész azonnali szívlapát-reflexkiváltó, bizony.

tucano 2013.06.18. 10:03:39

@Réka ‎: aha, a humorod is svéd :)
nem akartalak megsérteni, tényleg

Hari Seldon 2 2013.06.18. 10:05:07

OFF:
Sziasztok,
Na most már lassan fél éve hogy említettem itt is, hogy megyünk ki.
Most már többet tudok mondani. Három ország közül választottunk.
Itt voltak olyan orvosi ajánlatok, amik nekünk érdekesek lehettek.
Mára eldőlt: Franciaországba megyünk. Voltunk kint a kórházba, és megnéztük az óvodát, bölcsődét is.
Részünkről minden rendben van, viszont sokáig ment a huzakodás a nagyszülőkkel.
Tegnap a feleségem szülei voltak a Vekerdy Tamásnál, aki megnyugtatta őket, hogy a gyerekeknek nem lesz semmi baja. (Ezúttal így ismeretlenül, köszönet a tanár úrnak)
A lányok 3,5 évesek lesznek a kimenéskor, és a legkisebb meg majdnem egy éves lesz, szóval a nagyok már teljesen önjáróak, a legkisebbről meg mindig azt mondtam mindenkinek, hogy olyan jó gyerek, mintha 19-re lapot húztunk volna (és nem azért mert ikrek után piece of cake az egy gyerek)
Szóval most csak ennyit, írok, majd ha úgy alakul megírom bővebben a kimenés megszervezésének a történetét.
ON

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.06.18. 10:07:55

Jó poszt, tetszett! Eddig valahogy sosem érdekelt Dél-Amerika, de lehet ezek után Argentínát meglátogatnám!
Nekem az ideális főmérséklet 25 fok, se több, se kevesebb :)

2013.06.18. 10:08:54

@think different: csak vicc volt. Nem szeretem hasznalni a vigyorgo jelet.

tucano 2013.06.18. 10:09:49

@Réka ‎: "ha a nyárimádók nem nyígnának októbertől áprilisig, "
Dehogy is, jobb helyeken akkor van nyár! Utána lehet Európába utazni, ha elkezd javulni az idő.

négyzet 2013.06.18. 10:10:39

Érik egy dél-amerikai út...

2013.06.18. 10:10:51

@tucano: igy van, az autopalyarol elteritettek allatokat szallito jarmuveket, amiket az utcan lemeszaroktak, hogy lehet mit enni.
A bankokban meg zaroltak a dollar szamlakat, megtakaritasokat meg atvaltottak pesora vagy alapu kotvenyekre.

Sajnos most munka van ezerrel.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.06.18. 10:14:24

@tucano: erre azt szoktam mondani, hogy ami szmájli nélkül nem vicces, az szmájlival sem lesz az.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 10:18:35

@Réka ‎:
No para! Legalabb kevesebb az ember mifelenk :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 10:25:42

@think different:

Ertem, azt hiszem.
Azt vettem eszre, hogy Svedorszagban pl. nem nagyon divat s kioltozosdi. Nyilvan nem a Volvo es Scania felso vezeteseben, de nalunk a cegnel osszesen 2 ember vesz fel inget. Az egyik mondjuk szinte mindig. Sem a tulaj, sem a kozvetlen feletteseim. Egyedul az ugyvezeto (neha) es a termelesi igazgato (szinte mindig).

De remekul kivaltjak galleros polokkal es farmerrel. Nekem tetszik ez a lazasag.
Magyarorszagon eloirtak, hogy egyszeru asszisztens letemre is ingbe jarjak. En meg neztem hulyen, hogy minden nap temetunk valakit vagy mi?

Mas kultura, na. Remelem sosem maszom olyan magasra a rangletran, hogy ki kelljen oktoznom a munkavegzeshez :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.06.18. 10:29:00

@Kovermadar: hát ha lenne nekem való munkalehetőség északon, akkor Luelå előtt meg se állnék, de jöhetne akár Arvidsjaur is :) belátom, ez már enyhe perverzió.

tucano 2013.06.18. 10:32:02

@Réka ‎: erre azt szoktam mondani, hogy bocsánat a viccért, nem ígérem meg, hogy nem fog előfordulni ismét, de talán ugorgyunk.

@charlieharper: és azóta is borotvaélen táncolnak, minden évben van 1-2 olyan hónap, hogy zárolják a dollár kifizetéseket. Emiatt pl. a gyógyszergyártók már nem is szívesen szállítanak oda, mert nem fizetik ki az árukat, majd megromlanak a vámraktárban és emiatt olcsóbban akarják átvenni a végén.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 10:35:35

@Hari Seldon 2:

Gratulalok es nagyon sok boldogsagot az uj elethez!

Btw a nagyszuloknek egyaltalan miert osztottatok lapot? ;) A gyerekeknek pedig nagysagrendekkel jobb eletuk lesz ott, mint Mon valaha is lehetne.

HAJRA!!!
(a pszichohistoria is alatamasztotta a dontest?)

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 10:36:28

@Réka ‎: hú, de szigorúnak tetszik lenni a néninek

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 10:38:58

@Réka ‎:

Arra meg nem jartam, de tervben van. Be szeretnenk jarni az orszagot egy Chevy Van-el vagy valami hasonloval (kicsit atepitve lakosutonak).

De az nem most lesz, elobb menjek vissza dolgozni...

Flamy (fat cat wannabe) 2013.06.18. 10:50:09

@Kovermadar: Hát igen, Londonban a Cityben ez alap. Amikor tavaly voltunk kint turistaként ismerősnél akkor hétfő reggel vártunk egy jól fél órát a Canary Wharf tube megálló feljárójánál hétfő reggel 8-kor (mielőtt valaki belekötne, tudom h Canary Wharf nem a City része, de azért eléggé hasonló) akkor ott a százas-ezres ütemben a metróból feltóduló emberek között nagyítóval kellett keresni a nem öltönyös/kosztümös népeket.

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 10:57:43

@Flamy: üzleti negyed, mi ezen a meglepő?

Hari Seldon 2 2013.06.18. 11:22:43

@Kovermadar:
OFF

"Btw a nagyszuloknek egyaltalan miert osztottatok lapot? ;)"

Köszi.
Igazából mi „nem osztottunk lapot”, de a helyzet így alakult.
Mi is meglepődtünk, amikor mondták, hogy beszélnek a tanár úrral.
(nem akarom bővebben taglalni a családi viszonyainkat)
Annyiban érthető a reakciójuk, hogy a nagyszülők eddig nagyon sűrűn találkoztak a gyerekekkel.

Így van jól látod, én minden döntésemet a pszichohistoriára alapozom... :-)
És ezek alapján állíthatom, hogy sokkal jobb lesz.

ON

think different 2013.06.18. 11:23:45

@pappito: Nem ezen múlik.
Ha te a McLaren-nek dolgozol, lehet havi 15k GBP a fizetésed, de overallban vagy egész nap. Az is lehet, hogy a Tottenham Court Road-on árulsz laptopot havi 1500-ért és egész nap öltönyben vagy.
Értelemszerűen a a Cityben nagyobb az előfordulási arány, de szerintem nincs erre kifejezetten minta, hogy ki és miért öltözik smart-ba. Nekem a casual smart egyfajta magabiztosságot ad, de van ahová lounge suit vagy black tie kell. Awards-okra pl. így megyünk.
Ráadásul nem is drága, simán jól lehet öltözni TopMan-ből, de Boss öltöny is kifogható 2-300 körül. A nők is kedvesebben mosolyognak az emberre :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.06.18. 11:31:56

"ezzel nem is lenne semmi baj, ha a nyárimádók nem nyígnának októbertől áprilisig, hogy jaj hideg van, jaj esik, jaj sötét van, jaj havazik, jaj fagy, jaj fázom (öltözzél fel bazeg). Roppant unalmas ész azonnali szívlapát-reflexkiváltó, bizony."

Namost a hideg az egy dolog... de ez nálam minden augusztusban úgy indult, hogy eg yhónapig brutál köhögés fuldoklás nemalvás parlagfű-allergia miatt. Utána ősszel a legyengült trutyival teli tüdőmben viháncolt minden bacilus, baktérium és vírus, taknyom-nyálam egész ősszel és télen összefolyt, krónikus bronchitis, tüdőgyulladás rutinszerűen, melót elvesztettem a sok betegállomány miatt. Amikor megkértem az orvost, hogy írjon fel pár hónapra elég gyógyszert, mert Thaiföldre megyek, helyből majdnem szívinfarktust kapott, és idézem "maga bele fog pusztulni a monszunba". Kishíján elhittem neki. Mióta a trópusokon élek, tizedik monszun perpill, kitisztult a tüdőm, nekattantam az asztmagyógyszerekről teljesen egy éven belül, és szökőévben egyszer vagyok beteg, akkor is azért, mert az óvodában könnyű benyalni mindent. A H1N1 volt az egyetlen komoly betegségem ennyi év alatt. Enyhén szólva ugrásszerű minőségi javulás az életemben, hogy nem töltök évente 6 hónapot őszi légyként kóvályogva, betegen dolgozva, az ágyat nyomva, vagy fuldokolva. (35 fok felett én is szenvedek, 25-35 között nagyon jól elvagyok, jó helyet találtam.)
Ennyit a hidegtől "hisztizésről".

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 11:33:46

@think different: ne kábíts, azon múlik, hogy mi a dress code. nekem is van.

(és a mclarennél se lehetsz akármilyen overallban, ott még szigorúbb a dc)

think different 2013.06.18. 11:37:23

"A H1N1 volt az egyetlen komoly betegségem ennyi év alatt."

Wait... What???

Kieg: otthon én is mindenre allergiás voltam, ami zöld (spenót, Fradi...), de mióta olyan helyen élek, ahol folyamatos a légmozgás, van eső majdnem minden nap, semmi bajom nincs. Ha hazamegyek, akkor reptérről patikába és Claritin + százas pzs...

think different 2013.06.18. 11:44:35

@pappito: Persze, hogy nem a sajátjukban vannak. Furcsa lenne olyan ruhagyártóéban lenni, ami a Ferrarit támogatja.
Nincs mindenhol van dress code, sokszor csak javaslat van és az alá/fölé lőhetsz.
Pl. van ahol csak annyit mondanak, hogy fekete nadrág, ami lehet farmer vagy más szövet, pedig csak egy grafikus stúdió.
Nálunk sincs semmi, csak így alakult ki, hogy észrevettük az ügyfelek máshogy kezelnek bennünket, mint mikor tökig Jack Wolfskin-ben mész be egy tárgyalásra, ami ugyanannyiba is kerülhet, vagy drágább, mint egy jobb öltöny.
Ez nem dress code, hanem helyzetfelismerés kérdése.

2013.06.18. 11:45:44

@think different: ha a CWn vagy a Cityben dolgozol, akkor az alap vasarlasi hely minimum a TM Lewin, Hawes and Curtis es a Reiss.

tucano 2013.06.18. 11:49:50

@Chang Yai: @think different: ha 5 évig ugyanott éltek, akkor visszajön az allergia (szintén zenész sajnos). Csináltak erről egy nagyon jó kísérletet, amik egy északi nagyvárosból rengeteg allergiást áttelepítettek Floridába, ahol ugye eltűnt minden baj. Átlagosan öt év múlva azonban a szervezetük elkezdte keresni, hogy mire reagálhat és kezdődött minden elölről. Persze annyira azért nem.
Mondjuk a parlagfű tényleg maga a pokol. És mióta nem kell gyógyszert szedni, már csak szieszta időben alszom:) és nem kell kipeckelni a szemem már reggel tízkor.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 11:50:02

@think different:

Ilyet én is tapasztaltam itt. Nincs parlagfű, semmiféle allergiám sincs, mióta itt vagyunk.

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 11:50:41

@think different: igen, tényleg van ahol nincs dresscode (vagy nincs leírva, közben mégis van) kurvára nem erről volt szó, hanem arról, hogy Londonban, ami gyakorlatilag a pénzügyi/gazdasági világ egyik központja csomó ember mászkál a Cityben öltönyben és ezen meg kell lepődni. Faszt kell. A fejőházban meg mindenkin gumicsimma van, azon se csodálkozunk.

Nem tudom te hol dolgozol, én a McLarennél kicsivel komolyabb cégnél, tudom milyen a dc. Mindenhol van, a termelésben is (ez magyarul a production, csak láttam az awardra menést, gondoltam segítek :) meg a tervezésben is meg a számvitelnél is meg egyáltalán. Egy háromfős zugcégnél mindegy, azt eldönti a piac, hogy kell-e vagy szóbaáll-e veletek akkor is, ha szakadék gúnyában vagytok okosak.

Szóval nem a dresscode-on rugózunk, hanem azon, hogy meglepett arcot vág valaki azon, hogy arrafelé több az öltönyke, mint a nem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 11:52:12

@Hari Seldon 2:

Nem mondhatnám, hogy tudnám kiről van szó, ki az a tanár úr.
Mindenesetre akkor is furcsállom, hogy gond volt (vagy lehetett volna) belőle.
Franciaország nem a világ vége, repülővel talán 2-2,5 óra. Simán mehetnek a nagyszülők havonta is akár...

think different 2013.06.18. 11:54:44

@tucano: Nem kell azt keresnie a szervezetemnek. Angliában a penész a parlagfű.
Egyelőre nekem még nincs vele bajom, de az exem durva köhögőrohamokat kapott, így kéthetente kellett falat mosni hipóval télen.

think different 2013.06.18. 11:56:22

@pappito: Nem dolgozok komoly cégnél egy PR cég alvállalkozója vagyok.
Ha komoly cégnél lennék, akkor most nem írogatnék erre a blogra.

De érthető, amire célzol.

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 11:58:32

@think different: "Ha komoly cégnél lennék, akkor most nem írogatnék erre a blogra."

de hát én itthon vagyok, oda irkálok, ahova akarok :)

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 12:00:25

@think different: attól a penésztől van rengeteg asztmás/légúti megbetegedéses

itt is van, hideg, nyirkos, sokszor penészes házakban élnek és csodálkoznak, hogy asztmások a gyerekek. (nemrég kezdte az állam támogatni a fűtés/szigetelés korszerűsítéseket pont ezért)

think different 2013.06.18. 12:02:46

@charlieharper: Ha már nem írok ide, akkor az azt jelenti, hogy a cipőm és az öltönyöm méretre készült valahol egy tradíciókat örző szabónál és cipésznél. Majd elmegyek megnézni kommentelés helyett egy unalmas lovaspóló meccset.
Vagy nem tudtam fizetni a netet és valamelyik derelict warehouseban alszom :)

A kettő kötött meg ott a leárazott Armani 400-ért vagy Hugo Boss még olcsóbban. Cipőnek meg jó a Ted Baker, on sale:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 12:06:11

@think different:

Ezt majd egyszer kipróbálom :) Bemegyek dolgozni és odaállok a gép mellé egy Hugo Boss-ban (munkásbakancsban, mert az kötelező :) ).
Vajon szólnának-e miatta?

think different 2013.06.18. 12:10:01

@Kovermadar: Attól függ mi az a "gép".
Ha egy Bugatti, amit el akarsz adni, akkor a bakancs miatt szólni fognak :D

tucano 2013.06.18. 12:12:49

@think different: ezzel mi is pórul jártunk egyszer nagyon, mármint a penésszel, még Olaszországban. Mi sósavval oldottuk a dolgot, de tényleg kéthetente megint feketék voltak a falak. Értem már nem kár, de a kölkök is allergiások, asztmások, így nagyon okos tervezést igényel egy-egy költözés. Múltkor találtam Cipruson 300 euróért tengerparti, medencés, 3 szobás palotákat, de helyi orvos ismerősöm mondta, hogy eszünkbe se jusson, nagyon szennyezett a levegő és az afrikai szelek is ott forognak a létező összes baktériummal.
Vagy múlt héten voltam Párizsban és két óra sétálgatás után pont olyan volt egy orrfújás, mint a Sziget fesztivál utolsó napján. Ha garantáltan jó helyre szeretnétek menni nyaralni egy kicsit, akkor Sao Tome és Principe a világ legegészségesebb levegőjű helye a WHO szerint és egyben paradicsom is. Ahogy megérkezik az ember, rögtön érezni a különbséget, össze se lehet hasonlítani a svájci hegyekkel, oda kéne vinni minden allergiást/asztmást legalább évi pár hétre. Tönkrevernek minket a nagyvárosok, meg a szmog.

@pappito: Értelmes helyeken, sokkal drágább kilógni a dc-ből. Gyűlölöm az öltönyt, de ugye nem választás kérdése. Viszont ha nem akar az ember nyakkendőt, akkor annyira menő/stílusos módon kell öltözni, ami 100x akkora odafigyelést/beruházást igényel, mint egy rendes öltöny. Ez volt a leglátványosabb változás amikor firkászból pr/marketingra-ra váltottam, addig zakó/farmer, onnantól meg skatulya, mert én jelképezem a céget. Mondjuk jobb helyeken nemcsak elvárják, hanem ki is fizetik.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.06.18. 12:18:54

@tucano: sok szerencsét, remélem, nem "találsz" valami új allergént. nekem most ebben a "futamban" eltelt már 8 év majdnem, remélem, megúszom a dolgot. mondjuk az nem esett jól, amikor hónapokig építették az új utat itt az ablak alatt, és szállt a por, de fuldoklásig ez sem jutott, azért csak eljut idáig a tengeri levegő (sajnos beach nincs Yangon közelében, semmi nem tökéletes :-( )

Taxomükke (UK) 2013.06.18. 12:19:07

"A nagykövet és a konzul családja rendkívül segítőkész volt, már aznap megtudtam, hogy hol lehet savanyú káposztához jutni, vagy miből tudok tejfölt keverni. Karácsonyra pedig tőlük kaptam kölcsön a mákdarálót is."
Ez kész.
...
A szemetelés a halálom. A másik halálom a pocakos tábornok.

négyzet 2013.06.18. 12:19:36

@Hari Seldon 2: elég menő, hogy egyből Vekerdyhez mentek..

nyuszigonosz 2013.06.18. 12:20:50

Jó poszt, tetszett!

Most értem haza, hát ma 36 fok van!!!!! És ez itt nem a trópusok, hanem Németország!

tucano 2013.06.18. 12:22:10

@think different: "Majd elmegyek megnézni kommentelés helyett egy unalmas lovaspóló meccset."
Múltkor az ügetőről kommenteltem, elalvás ellen :) Itt mindenkinek világszintű lovai vannak, kötelező elmenni megnézni a hétvégi futamokat és döbbenetes módon nem érdekel, de nem akarom megsérteni az ismerősöket, még a végén a kislányom nem adhat répát a paciknak.
Lovaspóló meg élőben nem rossz. Mégiscsak olyan, mint egy lovasroham, nagy harc tud lenni.

2013.06.18. 12:30:10

@tucano: itt vettem regebben meretre munkalyre:
www.cadandthedandy.co.uk/

Most mar azt csinalom, hogy amikor evente/ketevente elmegyek Sing-be ott csinaltatok meretre. Jobb, olcsobb es max 48 ora alatt kesz.

A legjobb levego meg a tengeren van. De most mar tenyleg munka.

nyuszigonosz 2013.06.18. 12:36:29

@tilmir: Annyi tegnap volt. Csak tegnap egy pici szél is volt legalább. Ma nincs szél.
Még jó, hogy a kocsiban klassz a klimatizáció, és a mai munka helye egy hüssös épületben volt.

tucano 2013.06.18. 12:37:40

@charlieharper: háhá, mert dandy vagy:)
Most találtam egy öreg szabót, aki Brioniéknál volt évtizedekig, de annyira nyálasakat varr, hogy rögtön egymásra találtunk. Tényleg csak akkor veszek föl öltönyt, ha vakítani kell, szerencsére nem mindennap. Itt a faluban amúgy is a casual parasztwear/birkaszarszag kombó a menő :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 12:38:22

@nyuszigonosz: A mi emberkéink kint dolgoznak. A tetőn. Ott van 50 fok.

mirx 2013.06.18. 12:40:43

@tilmir: kép a 20 minuten-ről, avagy amiért a nyulak és a macskák is kibékülnek:
liveticker.20min-tv.ch/livepage/images/ticker_img-j5ciolzuDKxV4vELLFxuPA.jpg

1 csík árnyék :o)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 12:56:39

@think different:

Isten ments, hogy bármit is el akarjak adni :) Nem bánok jól sem a szavakkal, sem az emberekkel.
Mindamellett, egy Bugatti mellett, nem hiszem, hogy a munkásbakancs lenne az előírt védőfelszerelés :)

nyuszigonosz 2013.06.18. 13:08:55

@tilmir: Hát az autopalya is tele volt útépíkezésekkel, azokat sem irigyeltem, meg itt mellettünk az építkezési szakembereket sem...söt!
Bár már nekem is voltak, (meg biztosan lesznek is még) nagyon meleg munkahelyeim.

nyuszigonosz 2013.06.18. 13:11:02

@mirx: Ez jó! Gondolom a kutyusom is odacsapta volna magát az árnyékra, macskák és nyuszik társasága ellenére.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 13:15:44

@mirx:
Micsoda nyúlpaprikás lenne ott kérem.
LEGENDÁS:)))))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 13:17:44

@nyuszigonosz: Hát nem egyszerű, fogy a védőital rendesen.
Csütörtökre már csak 20 fokot mondanak.

nyuszigonosz 2013.06.18. 13:20:26

@tilmir: Igen, jön a vihar majd és a lehülés.

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.18. 13:23:30

@tilmir: Igaz :) mielőtt a munkakeresésre ráfeküdtem volna, októberben elutaztam a chilei fővárosba, így a 90 nap számolása újra kezdődött. Így is volt izgalom, mert két-három napon múlt, hogy nem kellett újra elhagynom az országot :)
Sokan csinálják, hogy 90 naponta átugranak a folyó túloldalán fekvő Uruguayba, de ez egy idő után meglehetősen fárasztó.

mirx 2013.06.18. 13:28:29

@diggerdriver: méghogy nyúl. a svájci a macskát is megeszi

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.18. 13:30:07

@tanato: egy multinál dolgozom HR-en, Közgázon végeztem, spanyolul pedig gimnáziumban tanultam meg (szerencsére jó tanáraim voltak), később pedig ösztöndíjakkal és európai csereprogramokkal tudtam hasznát is venni :)
az argentin spanyol picit eltér a klasszikustól, úgyhogy még most is néha bámulok bután, de eladni azért nem tudnának :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 13:35:46

@mirx:
Megnyúzod fejét farkát körmeit levágod mi különbözteti meg a nyúltól?
Semmi.

tanato 2013.06.18. 13:42:43

@Bellagamba: Köszi az infót,milyen időtök van most kint?Meddig tervezel maradni?Milyen egyébként ott a lakosság etnikai összetétele,indiánok milyen arányban vannak?És kb. mennyi a magyar?Örülök hogy írtál cikket,ez az első itt Argentínáról,pedig úgy tudom relatíve sok a magyar származású a dél-amerikai országokhoz képest,Brazílián kívül.De onnan már írtak ide postokat,meg voltak régebben kommentelők is onnan.

Mrs. Clayton 2013.06.18. 13:43:50

@tilmir: tudod a macskával az a baj, h nem tudsz mit tenni ellene, h ne mászkáljon el, ahol most lakom minden 2. szomszédnak van macskája és a közvetlen szomszédom udvara teljesen faborítású, ne kérdezd miért, így viszont a macskája hozzám jár át üríteni, illetve az én házam melletti fűcsíkot piszkítja össze, gusztustalan
most gondolkodom, h szépen megkérjem a gazdit, h minden nap szedje össze, v nemes egyszerűséggel letegyem a lábtörlőjére

morsels (törölt) 2013.06.18. 13:46:39

@Kovermadar:
Lassan olyan leszel, mint hagyma.

mirx 2013.06.18. 13:49:08

@tilmir: Pedig ezt tényleg most olvastam, hogy Appenzell és St. Gallen egyes részein a parasztok/farmerek még mindig esznek kutyát-macskát. Az állatvédők be akarták tiltatni, de a Bund megmakacsolta magát.

négyzet 2013.06.18. 13:49:57

@Bellagamba: jók a fotók a facebook oldaladon, tudod, hogy mit kell lekapni.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 13:55:07

@Jess G: Itt mindenkinek van macskája, így nincs probléma. Erdő mellett lakunk, szerintem odajárnak a dolgukat végezni. Télen meg van macskabudi.
Még nem találkoztam "aknával".
@mirx: Igen, én is olvastam. Nem tudom ez mennyire komoly...

ffüttyfürütty 2013.06.18. 13:55:18

A poszter nem lehet anorexiás :)) Egyébként tetszett, süt belõle az életöröm. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 13:58:16

@morsels:

Azt mondod csípni fogom az emberek szemét? :)

négyzet 2013.06.18. 13:59:26

@Jess G: ez elég köcsögség a szomszédok részéről, tehetnének ki macskaalmot a kertbe, ha faborítású, ha nem..

mirx 2013.06.18. 14:01:37

@tilmir: teljesen komoly, hús-hús, oszt jóvan, egy paraszt így gondolkozik. (egyébként még igaza is van.)

nem véletlen, hogy a városi ember csak a fóliázott rózsaszín színúst szereti megvenni a hűtőből, már attól is rosszul van, ha tollazni kell vagy halat bontani. egy paraszt meg szemhunyás nélkül leöli az állatait, hiszen enni kell.

Mrs. Clayton 2013.06.18. 14:04:14

@négyzethálós: sztem is, főleg azok mellett, h a kivitelezők előszeretettel építenek be akkora garázskaput, h egy normális méretű, itt átlagosnak számító autó nem fér be rajtuk, így viszont mindenki a garázs előtt parkol, mivel én közvetlen a garázsok melletti házban lakom, így minden egyes ki és beszállásnál azt kell lesnem, h odapiszkított-e a macska, tehát bele lépek-e v sem, kiskosztüm meg a macskaszar együtt itt sem menő

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:11:42

@tanato:

Argentínában hagyományosan sok a magyar komcsi, legalábbis korábban így volt. Ugyanis nagyon sokan mentek oda a Horthy.korszakban politikai okokból. S bár aztán az argentín vezetés erősen Hitlernek drukkolt, sosem volt üldözés a helyi komcsik ellen. Aztán 1945 után meg nyilasok is vándoroltak ki. Persze ezek alapból utálták egymást, de nem volt mégsem különösebb konfliktus a 2 csoport között.

Ismertem több argentínai magyart. Szinte az összes marxista volt tetőtől-talpig. Többek között nagyon kritizálták a Kádár-rendszert, de balról, azaz hogy az nem elég elvhű. Ez nem vicc.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 14:12:42

@mirx: Hm... Én falun nőttem fel, de nem tudnék megpucolni egy szárnyast.
A halat még-még...
:)

tanato 2013.06.18. 14:15:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Köszi az infót,azt tudtam hogy relatíve sok magyar vagy magyar származású van ott,de a politikai vetületét nem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:16:58

Ami meg a dresszkódot illeti, nálunk nincs. Viszont jó lenne, ha lenne, mert meleg időben sok lány lenge nyári ruhát vesz, ami nekem nem tetszik, én a nadrágos nőket szeretem, így kötelezném, hogy nő nem jöhet dolgozni nadrág vagy ahhoz hasonló nélkül. :-)

tanato 2013.06.18. 14:20:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Visszatérve egy régebbi írásodra,tényleg azt gondoltuk 40 éve bár csak Kádár 120 évig élne,mert úgy gondoltuk csak rosszabb jöhetne helyette.,látván az akkori román,lengyel,vagy szovjetunióbeli,pl. kárpátaljai viszonyokat.Ezekhez képest tényleg a legjobb kaják itt voltak meg a legszebb lányok,meg a legszebb tájak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.06.18. 14:23:49

@think different: az osztályom 90%-a benyalta a H1N1-et abban a szezonban, van ilyen.
@tucano: friss levegő - valami jó elhagyatott indonéz sziget is megteszi, mondjuk Maluku közepén, vagy Nyugat-Pápua ;-) úgy szeretnék egyszer a tengernél élni.
dresscode grrrrr. DK-ázsiai szokások szerint a tanítás is ing-nyakkendős munka, azért az öltönytől eltekintenek. még jó, hogy nem férfi vagyok, komolyan rühelleném. szerencsém van, hogy nem szaladtam még bele egy olyan helybe se, ahol kötelező a szoknya, önszántamból hordom, amikor olyanom van, kb fele időben, de ha elő lenne írva, fájna. a magyar iskolából asszem ez hiányzik a legjobban, a póló-farmer mint elfogadott öltözet.

Mrs. Clayton 2013.06.18. 14:28:30

@tilmir: én városi lány vagyok, de a szüleim minden tavasszal vettek egy rakás élő csirkét, amit össznépileg leöltünk, feldaraboltunk és bedugtuk a fagyasztóba, így, bár még nem csináltam, de simán menne
amikor egy csukát kaptam még majdnem élve, akkor meg felmentem a youtube-ra, h hogyan kell szétszedni, nem egy nagy wasistdas

zopilote 2013.06.18. 14:29:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
" Igazi argentín macsó a köldökéig gombolja ki. "
Ez a szokas, mint megannyi hasonlo, a hodito spanyoloktol szarmazik.
A spanyol idegenlegioban ma is eloiras a kigombolt ing:
pinterest.com/pin/283093526549211033/
www.youtube.com/watch?v=u8yrt6IwwI8
Mas: fotos munkatarsam baratja jovo heten indul Argentinaba, sikerult eladnia az it -
teni hazat, Uruguay vagy Argentina a vegleges letelepedesi cel. Ex - anyosom Argenti-
naban nott fel, sokat meselt az ottani eletrol. Neha olvasgatom az exem nagymamaja-
nak a naplojat, reszletes leirasok vannak benne az argentinai magyarsagrol, a II. vh. u -
tan oda emigralt magyarokrol. Meg Nemzeti Szinhazat is alapitotak, igaz, csak egy evig
mukodott. Az argentin katonai akademiat egy volt 1848 - as honvedtabornok alapitotta,
pitotta, Czetz Janos.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 14:38:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Érdekes, hogy a világ legeldugottabb helyein is fellelhetőek a magyarok (vagy komcsik, vagy menekültek :) ).
Vicces lehet, amikor egy Horthy elől menekülő, igazi hithű pártember összeakad egy 56-os menekülttel (OK, talán nem manapság, mondjuk 50 éve).

Lehetett ott igaz-magyar-összetartás :D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:47:30

@tanato:

Argentína az egyik legfehérebb dél-amerikai állam. Tulajdonképpen 3 nagyon fehér állam van Dél-Amerikában: Argentína, Uruguay és Chile. Az összes többiben vagy indián többség van, vagy fehér többség, de jelentős indián vagy néger jelenléttel.

Ami az indiánokat illeti, Dél-Amerikában csak Urugayban van kevesebb indián (arányosan), mint Argentínában.

Ami a négereket illeti, az ok történelemi. Egyszerűen a spanyol rabszolgakereskedőknek nem Dél-Amerika volt a fő célpontjuk, hanem Közép-Amerika, így szinte az összes dél-amerikai volt spanyol gyarmaton kevés a néger. (Kivétel Uruguay, Venezuela és Kolumbia. Lásd az okokat lejjebb.) Ezzel szemben a portugáloknál más a helyzet, ezért van Brazíliában sok néger.

Érdekes Uruguay helyzete, ahol 10 % néger van, de ennek az az oka, hogy egy időben az ország Brazíliához tartozott, innen öröklődött a néger lakosság. Kolumbia és Venezuela esetében hasonlóan 10 % a néger lakosság, ennek oka az, hogy ezeknek az országoknak van karibi tengerparjuk is, így valamelyest részt vettek a közép-amerikai spanyol rabszolgakereskedelemben,.

Szintén aktívak voltak a térségben a holland és a brit rabszolgakereskedők, így a volt holland és brit dél-amerikai gyarmatokon a lakosság harmada ma is néger (ez, ugye, 2 országot jelent). Hasonló a helyzet a franciákkal, így Franciaország dél-amerikai részében is nagy a négerek aránya.

Érdekesség, hogy a 3 Guyanában nagyon sok az indiai szármázasú fehér is. Ennek oka, hogy a rabszolgakereskedelem betiltása után, az ülttevényesek előszeretettel csábítottak vendégmunkásokat Indiából. Így ma az egyetlen dél-amerikai holland gyarmaton és az egyetlen dél-amerikai volt brit gyarmaton a legnagyobb etnikai csoport az indiai szármázásúaké.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:48:45

@tanato:

Szerintem a román és ukrán lányok szebbek, csak nehezebben jutottak rendes ruhához.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:50:51

@tanato:

Ebben a Kádár-dologban az a borzasztó, hogy Magyarország volt a térség egyetlen állama - Jugoszláviát leszámítva -, ahol a nép zöme TÉNYLEG kedvelte a helyi diktátort. Ez mind Romániában, mind Bulgáriában, mind az NDK-ban, mind a SZU-ban, mind Lengyelország nem így volt.

mirx 2013.06.18. 14:54:54

@tilmir: nem vágom, ebben mi a zseniális, de biztos

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:55:52

@zopilote:

Mondjuk az argentín mácsó még Latin-Amerikán belül is közmondásos jelenség.

Ez annak idején kubai vicc volt:

Az ENSZ kérdőíveket küld ki a világ különböző részeibe a következő kérdéssel: “Legyen szíves, mondja el őszintén véleményét azzal kapcsolatban, hogy mi a helyzet az élelmiszerhiánnyal az Ön országában és a világ többi részén!”.

Sajnos az akció kudarcot szenved, sehonnan sem jönnek vissza kitöltött kérdőívek:

- az Európai Unióban nem tudják értelmezni mit jelenthet a “hiány” szó,

- Afrikában nem értik az “élelmiszer” szót,

- az USÁ-ban a “világ többi részen” kifejezést nem érti senki,

- Kubában mindenki tanácstalan mit jelenthet az, hogy “mondja el véleményét”.

- Argentínában meg senki sem érti az “őszintén” szót.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 14:58:16

@Kovermadar:

Nekünk Kanadában mondták ezt. Elmentünk egy magyar boltba, 56-os emberkéé volt, Megkérdezte, hogy most merre megyünk. Mondtuk, hogy egy magyar cukrászdát nézünk meg. Erre az arca elborult és azt mondta, oda ne menjünk, mert ott nyilasok gyülekeznek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 15:02:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Óriási :D
Magyarországtól 10.000 km-re is képesek politikai ideológiák mentén utálni egymást :)

Szerintem a magyar lenne az egyetlen nép, aki még a szemszín-hajszín alapján is tudná tiszta szívből gyűlölni a másikat, feltéve, hogy ezt felülről mondják neki.

tanato 2013.06.18. 15:06:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: I)gen a romániaiak meg az ukrajnaiak akkor a szebb ruhákat,meg kozmetikumokat meg szappant dezodorokat tényleg sokszor Magyarországról szerezték be,annyira nem tudtak helyben hozzájutni.Na az ilyen hétköznapi dolgok miatt kedvelték itthon Kádárt,a nagypolitikával nem foglalkoztak,de látták a különbséget a szomszédokhoz képest.Ausztriába meg Jugóba nemigen utaztunk,legfeljebb a déli határsávban élők évente néhányszor külön igazolvánnyal.

kutya vacsorája 2013.06.18. 15:13:35

tetszett. különösen a vége. hogy a szerző észrevette, hogy nem természetes, hogy az idősek otthon gubbasszanak, csak azért mert idősek.

2013.06.18. 15:19:11

@Bellagamba: a butorok, amelyek a blogodon vannak a masodik foto a mercado de las pulgas-rol, pont olyanokat szeretnek. UKban sajnos ilyeneket vadaszni kell. www.steaktangofoci.blogspot.hu/2013/06/emlekek-kertje-buenos-airesi-ecseri-piac.html#more

Sajnos az argentin spanyolt semmenyire nem ertem, pedig a castellanot igen, ha lassan beszelnek. Az argentin etteremben, Gaucho, a steaket lehet chorizosan kerni. Ez gondolom valami paprikas duszerezes az argentinoknal?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 15:25:13

@charlieharper:

A chorizo jó dolog. Lehet itt is kapni, bőven veri az általam ismert, sima svéd virsliket.

@Réka ‎:
Ha már virsli: van tipped arra, hogy melyik a legfinomabb virsli itt? Amit eddig próbáltunk (kb. 20 db egy csomagolásban) valami pokoli szörnyű volt. Ritkán esik ki a számból ilyesmi, de ez... azonnal ugrott :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.06.18. 15:40:58

@Kovermadar: főzni a "Stockholmare"-t szoktam venni, az hasonlít a rendes bécsi virslihez. Serpenyőben sütni vagy tűzön grillezni a Scan fűszeres virslijeit szoktam venni, van "Kolbász" meg "Chorizo" típusú. Az a kis duci, amelyikből három van egy csomagban.

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 15:55:56

30 fokkal en is ellennek foleg penteken vakacio 2 het es ugy nez ki teli cuccot is kell vinnunk foleg a sziklas hegysegek glecserjeihez ... szerencsere nem napozas furdesrol szol hanem nyugat canada felfedezeserolkirandulasok varoslatogatasok..( nincs utlevele a nejemnek ezert jo alkalom belso turizmus)

apostro ; termeszetesen en is fogok menni Argentinaba de egyenlore csak annyi amennyit hallok hogy a munkasom argentin.. az is lehet hogy egy magyar utazasi iroda del-amerikai korutjat valasztom arban szervezetsegben kituno meg akkor is ha innen oda kell repulni ..na ez meg a jovo..

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.18. 16:02:08

@Réka ‎: most rámgondoltál? mert én magamról beszéltem.

szerintem az sokkal idegesítőbb, amikor télen a hideg miatt, nyáron a meleg miatt reklamálnak ugyanazon emberek.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.18. 16:26:10

Nem volt rossz. Már 3 dolgot tudok argantínáról:
- van egy ganxsta nevű hokisuk
- ott (leg)biztonságos?abb a fogorvosi ellátás
- és minden turistának van saját fala a reptéren, amire fel tudja ragasztani a térképét

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 16:27:33

@mirx:
Ráadásul szoknyában sem lehetnek az ellenőrök :) Bezzeg Svédországban! :)

mirx 2013.06.18. 16:35:27

@Kovermadar: a pálmafák és az izzasztó októberi délutánok országában :))

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 16:38:02

@mirx: magyar mentalitas sajnos nem kap 2 ev bortont .. megerdemelné..senkinek nincs joga senkit megpofozni semmilyen indokkal (mondom én az ex kidobofiu) persze ez nem ilyen egyszeru amikor maga az allam(ok) adja a peldat.. szetverni a tuntetes lebombazni mas orszagok civiljeit stb..

azert mentelitas ,neveltetes kerdese mert ilyen canadaban nem fordulhatna elo ( buszvezetot mar tobbszor megvertek) mar verbalis eroszaknak is sulyos kovetkezmenyei lennenek..

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 17:03:29

@montroyal: mandiner.hu/cikk/20130618_terhes_not_bantalmazott_a_villamosvezeto

te jo ég megint magyar mentalitas .. a commentatorok egymast felulmulva tamogatjak a pofozkodast jo hogy nem a kozepkorba elunk mert akkor kardot rantott volna es levagna a fejet..
hat ez is egy ok hogy nem koltoznek vissza..

Taxomükke (UK) 2013.06.18. 17:42:46

@montroyal: Basszus, pont most kommenteltem ott... hát nem leszek népszerű.
A családom most tért vissza ide Angliába pár nap magyarországi tartózkodás után. Elég is volt annyi, aszongyák. Nem fárasztok senkit a részletekkel, de nem gerjedt bennünk hazaköltözés utáni vágy.

mirx 2013.06.18. 17:43:19

@montroyal: úgy látszik, most már az sem elég, ha az asszony szül - eddig azzal lehetett megúszni a verést.

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2013.06.18. 17:50:40

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Chilében is a lakosság 95,4%-a európai eredetű fehér.
Elgondolkodtató tény, hogy azok az országok vannak "rendben" Dél-Amerikában(Chile, Argentina, Uruguay), ahol túlnyomó többségben élnek a fehérek...és a legszegényebb, legnyomorultabbak egyike Bolívia, ahol meg a legmagasabb az indián őslakosság aránya...:(

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 17:58:17

@mirx: ja ... balkani allapotok ( bocs aki ott lakik)

anyazott!! vagd bele a kést.... kb eddig ér az emberek agya..

es a sok idiota commentelo ; jol tette!! megerdemelte ...

mirx 2013.06.18. 18:07:48

@montroyal: nekem ez volt a kedvencem:

"Egyenjogúság van. Ha hülyeséget csinál és megérdemel egy pofont, ugyanúgy megkaphatja mint egy férfi."

A magyar lakosság jelentős részének még mindig nem tudatosult a csöppnyi kis agyában, hogy senkit nem lehet semmiért megütni. Tehát hogy erre így törvény van.
És ezek szavaznak b+ meg még internethozzáférésük is van!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 18:08:32

@montroyal:

Érdekes, ez a cikk az indexen egészen másképpen van előadva. Ennyit a médiáról!

A többiben egyetértünk (kivétel ez alól az apám, de őt sem ütném, vannak annál sokkal rosszabb dolgok is :) ).

Már nem emlékszem, hogy ki kérdezte, hogy a pénzen kívül van-e más oka is a határátkelésnek. A fenti példa bizonyítja, hogy kereshetek havi 2 csilliárd Ftot is, az ország attól még ugyan az marad. Ott élni nem lennék hajlandó soha, semmikor még mégszer.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 18:15:00

@Catgirl:

Az indián arrafelé kb, az, mint Kelet-Európában a cigány. Csak talán egy kicsit rosszabb viszonyok között. Szóval van egy alapvetően tanulatlan, műveletlen lakosság, ez a fő gond.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 18:18:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Javíts ki, ha tévedek, de az indiánok valójában őslakosok. A cigány viszont nem őslakos, hanem vándortolvaj.

Gerilgfx 2013.06.18. 18:19:41

@mirx: szerintem ilyenért nem szabadna bántalmazni az embereket, aki ilyet követ el, az nyilvánvalóan nem teljesen százas, és kérdéses, hogy ha ennyire nem bírja a feszültséget, alkalmas -e villamosvezetőnek.

mondjuk hatalmas vidéki paraszt vagyok, aki életében egyszer járt villamosok között, de akkor kb 2 percenként majdnem elütöttek. mert mi az, hogy ott alul sín van, és akkor megy rajta egy útvonalban egy ilyen nagy vas szerkezet. ilyetseláttam még. persze én meg pont az útjukban voltam mindig. én nem is értem, hogy hogy kerül oda állandóan az a sok villamos. időnként hangjelzések segítségével jeleztek, hogy húzzunk már ugyan onnan, persze egy olyan 10 perc után már körvonalazódott bennem, hogy nem a villamossínek között kellene uzsonnázni.

mindenesetre ez idő alatt nem érzett késztetést egyetlen villamosvezető sem arra, hogy lejöjjön, és véresre verje a szánkat, mondjuk mi tagadás, kb 20-an voltunk, tehát ha így tett volna, az felért volna egy kisebb öngyilkossággal a részéről, persze amikor épp egyedül ütött majdnem el a villamos - mert épp egyedül elcsatangoltam, aztán vissza a hordához - akkor sem akart lejönni szétverni a képemet, pedig hozzám képest ez a nő a szabálytisztelet mintapolgára (mivel én azt se tudom, hogy mi erre a szabály (és hát legyünk őszinték, nem is érdekel)).

tehát szerintem abnormális, hogy ilyen szintű mármár neuritikus indulathullám törjön ki egy villamosvezető szájából, egy olyan ember szájából, aki emberek tucatjainak életéért felel, miközben őket fuvarozza. nem értem, hogy egy ilyen helyzet hogy fajulhat tovább, mint egy sima kurva anyázás.

nyuszigonosz 2013.06.18. 18:22:45

@mirx:

Hát ez elöbb elovastam az egész mindent plusz a kommenteket is... bár ne tettem volna.
Csak most a végén írt valaki normálisat: hogy aki nem tud uralkodni magán, az nem dolgozhat/na mint busz, villamos vezetö! Az olyanra nem lehet emberéletet bízni!

nyuszigonosz 2013.06.18. 18:24:18

@Kovermadar: Jé, most tényleg egy kövér madár van az avatar képeden! Jobb ehhez a nicknévhez mint a hosszúfülü nyuszi volt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 18:27:04

@Kovermadar:

Mit számít, hogy ki őslakos? Az őslakosi státusz jelent egyben műveltséget, kultúrát, gazdagságot?

Egyébként meg mindenki Ugandából vándorolt ki eredetileg.

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.18. 18:29:24

@tilmir: kiskapukból nincs hiány, főleg azóta, hogy nem lehet dollárhoz jutni...

@tanato: őszintén örülök, ha tetszett az írásom :)
Itt most ősz van, az a párás fajta, úgyhogy elsárgulva nézem az otthonról kirakott nyári képeket..

Buenos Airesben a nagy többség európai származású, a fővárosból távolodva pedig egyre több őslakossal lehet találkozni. Éltek itt afrikai rabszolgák is, de a spanyolok őket használták hódító csatáikra, ezért szinte teljesen kihaltak.

Érdekes tény, hogy Argentina egyik legnagyobb városának, Córdoba lakosságának 80%-a rendelkezik afrikai génekkel.

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 18:31:39

@Gerilgfx: pont az egyik magyar fiu bekerult csodaval hataros modon autobuszt vezetni es meselte mennyi testen ,krizis helyzeten mennek at vizsgalatok folyamatos, fejtagitas ellenorzesek hogy megfeleljenek es megtartsak az allasukat ( ami arannyal feler)
ez nincs a BKV-nal erre nem koltenek?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 18:36:18

@Kovermadar:

Ami pedig a lopást és a bűnözést illeti, menj el pl. Peruba élni. Ha nem jó környéken élsz, vágyakozni fogsz egy magyarországi cigánygettóba, a magyarországi cigánygettóban ugyanis sokkal biztonságosabb az élet és a bűnözés is eltörpül a peruihoz képest.

Ott úgy van pl. a középosztálybeli emeletes bérházaknál, hogy éjjel-nappal portás van, GÉPFEGYVERREL. S pl. úgy mehetsz egy lakóhoz vendégségbe, hogy az őr felkísér. Ha valaki csak úgy bejön és elindul, először a lábába kap golyót, aztán ha tovább akadékoskodik, a fejébe.

tucano 2013.06.18. 18:47:05

@Bellagamba:
Ezt ismered? Tényleg messze áll tőlem a foci, még vicc szinten is, de ez klasszik :D
www.youtube.com/watch?v=9Q7aHfan3A0

mirx 2013.06.18. 18:49:09

@Gerilgfx: ezt a "szájábólt" nem tudom, hogy érted
k..anyázni, becsületsértő, trágár kifejezéseket és a verbális agresszót is büntetheti a törvény, de ez a csávó konkrétan leszállt, és képen vert egy vadidegen embert.

nem tudom, a bkv-nak miért van ennyi tapló paraszt alkalmazottja, de az utolsó jegyesbódéstól az irodistákig konkrétan eszméletlen udvariatlanok és agresszívak egytől egyig. az ilyen nyócátalánosos típus különösen ijesztő, ezekre sose fogsz észérvekkel hatni, ha nem tetszik neki valami, lekever egyet (jó esetben).

mirx 2013.06.18. 18:50:38

@Bellagamba: és milyen a vallási összetétel?

Gerilgfx 2013.06.18. 18:52:24

@mirx: kezéből, úgy értettem, csak meleg van, ezért összevissza írok már :D

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2013.06.18. 18:59:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Igen. Olvastam, hogy Bolíviában a gyerekek kb 4o%-a kerül be az általános iskolába. Ha azt vesszük alapul, hogy ott bizony nagy a gyerekszám, könnyen kiszámítható, hogy évről évre nagyobb lesz az analfabéta lakosság aránya...:(

Perui közbiztonság: Sokat utazom Peruban. HA betartasz alapszabályokat(éjjel nem mászkálsz sehova, nappal is csak a központban illetve ahol sok az ember), tuti nem esik semmi bajod. Viszont a cuccodra a gépedre, mindenhol figyelned kell. Fényképezőt kézben csak addig érdemes tartani amig fényképezel, drágább mobilt szintén. Utána jó mélyre a táskába.
Bolívia amúgy rosszabb szerintem Perunál. Ott kétszer is megvertek ok nélkül:)))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 19:01:34

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Valószínűleg csak nekem számít a ki volt ott előbb dolog, de felesleges belemenni, mert legjobb esetben is csak egy "nem értünk egyet" lesz a vége :)

Mrs. Clayton 2013.06.18. 19:05:14

@montroyal: gyakorlatilag nem régen olvastam egy felmérést h a magyar társadalom mennyire nem a ny-európaihoz van közel, de még csak nem is a kelet-európai országok mentalitása a jellemző, inkább orosz, ázsiai jellegű
megjegyzem Indiában is gond nélkül lepofozza a rendőr a kéregető gyerekeket
számomra nem meglepő, ha sokan nem ellenzik, h a vilivezető a figyelmetlen gyalogost lepofozza
mondjuk kiderült a nőről, h brit, 30 éven keresztül éppen az ellenkező irányba kellett először elnézzen, mondja ő, így azért kicsit más a szitu
ha engem is lepofozott volna az a pár autós, akik elé UK-ban még eleinte kiléptem, valszeg kék-zöld lettem volna, ehelyett fékeztek és átengedtek, még csak be se intettek

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 19:07:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Minden helynél van jobb és rosszabb hely. Számomra Peru semmiképpen sem nevezhető etalonnak, de Magyarország sem.

Tökéletes hely nincsen, van egy prioritása a dolgoknak a számomra és az alapján igyekszem a számomra legmegfelelőbb helyen élni. Ami attól eltér negatív irányba, nem jöhet szóba. Sem Peru, sem Bolívia, sem Kuba, sem Laosz és még sorolhatnám (igen, Magyarország sem).

Pont ott vagyok, ahol lenni akarok :)

Btw számomra a közbiztonság eléggé előkelő helyen szerepel, így a fegyveres őrökkel csak egyetérteni tudok, még ha nem is igazán indokolt (nyilván nem Peru esetében).

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 19:12:24

@Catgirl:

Az én perui tapasztalataim gyerekkoromból vannak, szóval azóta akár javulhatott is a helyzet. Egy példa: az összes sofőr a jobb karján hordta a karóráját, ugyanis a bal keze kilóg általában az ablakon, s ha azon óra van, a kereszteződésben lerántják, ha meg nem sikerül simán lerántani, egy nagy késsel esetleg az egész kezét levágják.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 19:13:45

@hagyma: Jó, te extrém eset vagy.
:)
Az enyém csak 5 hónap.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:16:43

@Kovermadar: nem tudod ki Vekerdy?
az orszag elso szamu pszichoizeje
hat aki hozza fordul egy francia koltozes miatt.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:17:43

@tilmir: kikerem magamnak!
nem vagyok extrem eset:)
amugyis utanaszamoltam, lehet volt az 6 ev is:)

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2013.06.18. 19:18:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Akkor meg kell mondjam, hogy a te gyerekkori élményeidhez képest ma már azért kategóriákkal jobb a helyzet Peruban:)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 19:20:55

@Kovermadar:

Egyébként Dél-Amerikában a legkisebb a bűnözés Argentínában! Ezen kívül még Chile és Suriname jó hely e szempontból. A legrosszabb meg Venezuela.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:21:07

@Bellagamba: itt is az ment felevente athajoztak a bahamakra es vissza
de szeptember 11 utan mar nem mukodott

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:24:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: mert Kadar alapjaiban nem volt diktator
ilyen egyszeru a valasz

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 19:27:09

@Catgirl:

Emlékszem, hogy egyszer anyám gyalog ment velem haza a helyi klubból. Bár sikeresen hazaértünk, aztán megdöbbenve szólt anyámra a cselédlányunk, hogy hogyan volt képes ekkora butaságot elkövetni, simán megöldhették, megerőszakolhatták volna, engem meg elrabolhattak volna. Persze soha többet nem mentünk gyalog. Arra emlékszem, hogy elhaladtunk egy indián koldus előtt, ő rám nézett és undorral azt mondta "gringo". Hozzáteszem: akkor még szőke voltam és sovány, nyurga gyerek, nemcsak kékszemű, mert azóta kövér lettem és a hajam besötétült. Szóval én voltam a gonosz fehér ember archetípusa.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:29:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: persze
Isten eloszor Ugandat teremtette meg
ez ketsegtelen teny

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:31:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: @nyuszigonosz:
nem fogok Kadarrol esszeket irni es vitatkozni
az egesz ember nem volt diktator
magyarorszagon nem volt diktatura
56-60 kozott szovjet nyomasra voltak megtorlasok es koncepcios perek stb.
de aki tudja mi a diktatura, az tudja
nem volt demokracia, de diktatura sem
sokan ma Orbant mondjak diktatornak
lehet a szavakkal dobalozni, de a Kadar rendszer nem volt diktatura

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2013.06.18. 19:32:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Hááháháháá:)

Na most azóta Peru egyes számú turistacélpont lett a Machu Picchu miatt. A fehér ember(gringo), az jelenleg egyet jelent a "két lábon járó pénztárca" fogalmával, akivel amúgy mindenki elbűvölően kedves, de akit egyúttal minden lehetséges eszközzel megpróbálnak lehúzni :)))))

Amikor átmegyek a határon Peruba(én Chilében élek), a taxisok engem azonnal négyszeres áron akarnak elvinni, amig ki nem röhögöm őket:)) De javukra legyen irva, hogyha látják, hogy a gringó kinézeted ellenére ismered Perut, akkor elvisznek rendes tarifáért is:)

tucano 2013.06.18. 19:33:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: amíg Chávez vezér ki nem engedte a bűnözőket, addig Guatemala volt a rémálom. De se Venezuela, se Guatemala nem mérhető egy rendes recifei péntek estéhez:)

tucano 2013.06.18. 19:34:37

@hagyma: nem, dehogy
Mióta elmentek az amerikaiak minden okés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:40:25

@tucano: Kolumbia?
volt kolumbiai baratnom
hat nem okesnak nevezte
hadsereg
gerillak
kabitoszer
gyilkossaghegyek a semmiert

en azt sem tudtam, hogy ott voltunk

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 19:52:38

@hagyma:

Nem tudom.
Honnan kellene tudnom?
Sosem kellett pszichomókus, nekem nincsen rájuk szükségem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:54:06

ja amugy tulajdonkeppen egy kopesre van del-amerika innen de semmit nem erzek, hogy oda kellene mennem
ez az egesz spanyol-olasz-latinamerikai vonal teljesen nem az en vilagom

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 19:54:35

@hagyma:

"56-60 kozott szovjet nyomasra voltak megtorlasok es koncepcios perek"

Erről egy vicc a 70-es évekből.

Megkérdezik a falusi tanácselnököt, hogy miért nincs még mindig rendes járda a falu főútján. Erre a tanácselnök közel jön, majd nagyon halkan válaszol:
- Persze, mi meg akarjuk építeni. De a ruszkik nem engedik.

tucano 2013.06.18. 19:55:32

@hagyma: igen, ez volt a valóság. Ma már nem kicsit megváltozott a helyzet. Nem bántásból írtam az amerikaiakat, hanem mert minden elnöknek az volt a fix ideája, hogy tanácsadókkal és rengeteg fegyver az országba öntésével majd megállítja a kokain folyamot az USA-ba. Aztán az idő megoldott mindent, a FARC sok követelését sikerült teljesíteni, szép lassan levonultak a hegyekből vagy végleg átmentek drogkereskedőbe, a helyieket békén hagyják, nyugodtan termelhetik a kokát. A probléma inkább a szélsőjobboldali és az amik által (is) támogatott szélsőjobboldali halálbrigádok. Egyre többen mennek Kolumbiába, mert a korábban jellemző emberrablások is szinte megszűntek és persze fejlődik a gazdaság is + turizmus. Egyébként Bogotában még a fénykorban sem öltek meg annyi embert, mint Recifében és a szomszédos városokban, nem véletlenül emlegetem:(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 19:55:50

@Kovermadar: hat nekem se
de Vekerdy..
Ranschburg Jeno...
meg Aigner Szilard
oket mindenki ismeri
/az utobbi meteorologus, de mindegy/

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.18. 19:57:13

@mirx: ezzel most megfogtál. Azt látom, hogy az emberek meglehetősen vallásosak. Ha a busz elhalad egy templom előtt, a busz utasainak nagy része egyszerre vet keresztet. sokszor így veszem észre, hogy templom mellett haladtunk el :)
Sok erkélyen kint lóg az argenin mellett a vatikáni zászló is.. nem hiába mondogatják az argentinok még ma is, hogy ha Maradona az Isten, akkor nem is volt kérdés, hogy a pápa is argentin lesz. Az egyik legkelendőbb szuvenír most amúgy a Ferenc pápás kitűző és hűtőmágnes :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 20:00:45

@tucano: nbem ismerem a konkret helyzetet
az emlitett baratnom testvere katona volt es csak emiatt majdnem lelottek
rovid volt a haja, innen gondoltak, hogy katona
azt mondta a lany, ha megtalaljak nala a dogcedulat, lelovik
es csak siman orszaguton mentek egy kocsival, mikor megallitottak oket
szemelyes tapasztalatom nincs
nem is lesz
olvasmanyaim alapjan a drog es a bunozes eleg nagy problema, es nem sokat szamirt egy emberelet
de ha nem igy van, hat nem
afrikaval egyutt delamerika sem celteruletem
/ mondjuk en mar mondhatom mindenre, emrt otthon vagyok itt/
ha vakacio?
hat esetleg
nem, nem hiszem, semmi keresnivalom ott

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.18. 20:01:59

@nyuszigonosz: még nem tudom milyen lesz a tél. azt mondják, hogy bár 0 fok alá nem nagyon megy a levegő, a párás hideg sokkal gonoszabbul járja át az embert, mint a száraz hideg. meglátjuk... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 20:10:51

@hagyma:

Soha az életben nem hallottam az első kettőről.
A Szilárdot természetesen hallottam.

De ha fel kellene sorolnom 3 minisztert az országból, akkor bajban lennék. Igaz svéd minisztereket sem ismerek. :) Tudom ki a király és a miniszterelnök. Nekem ennyi untig elég a celebekből :)

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.18. 20:18:35

@charlieharper: majd beindítunk egy bútorhálózatot, antik bútor adok-veszek.. én benne vagyok :)
A húsoknak itt annyi neve és elékszítési módja van, mint ahány nevet az eszkimók adnak a hónak. Sajnos még nem sikerült tökélyre feljesztenem a szókincsemet, és folyton összekeverem őket a sok "ch" betű miatt: chinchulin, chorizo, salchihca, cochinillo, chanchito és társai :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 20:18:36

@Kovermadar: hat minisztert en sem tudnek se innen sem otthonrol
nem erdekel
de ezk folytak a tv-bol annak idejen
meg volt egy no is, lehet van is az szexualpszichologus volt
asszem valamilyen Elvira
tul fiatal lehetsz:)
lehet Jogeros Palt sem ismerted, sot talan meg
dr. Veres Palt sem?

tucano 2013.06.18. 20:24:08

@Bellagamba: Ha argentin a pápa, akkor brazil az isten :)
Mennyi ilyen hülyeséget hallottam. Mondjuk az egy másfajta nacionalizmus, ahol simán kiröhögik magukat és tréfát csinálnak mindenből, főleg a szomszédokból.
Télen? Az nem most van nálatok?

@hagyma: persze, iszonyú hely volt, de változik egész Dél-Amerika. Nem biztos hogy előnyére, de talán igen.
Pl. ami most megy a braziloknál (ugyanaz, mint a törököknél) igencsak előremutató, sztem példát mutatnak nagyon.

2013.06.18. 20:31:22

@Bellagamba: az ilyen butorbol mennyi van ott esmilyen arban? Ha legkozelebb arra mesz....

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 20:43:21

ha màr tegnap kielemeztuk a kupikat , az argentin munkasom mondja ne hagyjam ki ezt az intezmenyt argentinaban gyunyoruek a lanyok nagy valasztekban es kb 30$... na egy hasznos info..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 20:44:27

@hagyma:

Igen, lehet :)
Hany eve is tavoztal? Ha ezek akkor folytak a TVbol, nem csoda, hogy nem ismerem oket.
Arrol nem is beszelve, hogy TVt csak filmnezesre hasznaltam regen is, igy nem csoda, hogy ezek kimaradtak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 20:49:22

@Kovermadar: maja
a mi idonkben filmnezesre pentek meg szombat este hasznaltuk
mas idokben neveltek minket:)
en mar semmire nem hasznalom
de ki ne ismerne a korosztalyombol a Csaladi kort pl.

az mindegy mikor tavoztam, az nem mindegy mikor szulettem:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.06.18. 20:55:51

@hagyma: A családi körben mindig a Dr. Ranschburg szakértett.
Jó fej volt.
:)

DieNanny CH 2013.06.18. 21:04:02

@Kovermadar:

Fura. Kettőnk között csak 10 év van. De Vekerdy, Ranschburg, Erős (Jogerős...) Pál, stb... Mind ismerem. Igaz, mióta olvasni tudok, a Nők Lapját az utolsó betűig mindig kiolvastam. Meg ezeket a pszichológusokat sem a munkám révén ismerem.
Ebből is látszik, hogy attól, hogy Mo-on nevelkedtünk, még lehet teljesen más az érdeklődési körünk.
(Továbbszőve a gondolatot: miért várja el egy másik magyar külföldön, hogy rögtön a nyakába boruljak...? De ez már egy másik téma. Kicsit elfilozofálgattam itt. Bocs.)

tucano 2013.06.18. 21:14:08

@tilmir: és nem volt hova kapcsolni! :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 21:20:28

Na szóval...

A poszt jó. Fogást nem találtatok rajta a posztíró megjelent, normálisan válaszolt mindenre.Teljesen rendben van.

DE!!!

Ez a Franciaországba kiköltözős Vekerdys történet kiverte a biztit.
Most mi van?
Kiutazik valaki megnézni a kórházat meg ovit-bölcsit?
Ha orvosnak megy akkor a kórházat megértem de a többit?
Mi van?
A nagyszülők elmennek a Vekerdyhez megkérdezni hogy nem sérül e az unokájuk lelke a költözés miatt?
Először is.
Miért Vekerdy az ország legjobb pszihomókusa?
Hozzá jár a II. a III. a XII. kerület?
Esetleg ő az ügyeletes médiaceleb?
Netán mindössze ő a legdrágább?
Odamennek a nagyszülők vastag bukszával és megkérdik hogy "Tanár úr mi lesz az unokáink lelkével a burkusoknál?"
"Nyugodjanak meg rendben lesznek az unokáik, ide a bal zsebembe tessék tenni az övenezret a húsz másodpercért"
Ha netán, horrobile dictu azt mondta volna hogy jóvátehetetlen törést okoz mimóza lelkükben a költözés akkor mi történik?
Nagymama odafekszik a Boing futóműve elé?
Eszem megáll és ácsorog.
Pénz mint a pelyva rongyrázás doszt.
Ez a Vekerdy vette át szegény Ranschburg Jenő (nyugodjon békében) klientúráját?
Celeb nem celeb az öreg Ranschburgal sem értettem egyet én az "ANKÉT" rendszerű gyereknevelés híve vagyok.

@hagyma: Én tudom kikről beszélsz még Lux Elvirát is tudom ki.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.06.18. 21:33:47

@diggerdriver:
"A nagyszülők elmennek a Vekerdyhez megkérdezni hogy nem sérül e az unokájuk lelke a költözés miatt?"

Sokkal jobb tanácsadónk van itt a HA-n.
Csak kérdezzétek DieNanny-t. Egy kis mellébeszélés után nagyon egyenes és gyakorlatias választ tud adni gyerMekekkel összefüggő kérdésekre.
Mint elismert szakértőre, én hallgatok rá, és követem az utasításait.
Eddig nem volt olyan drága mint a Vekerdy.

Mrs. Clayton 2013.06.18. 21:35:37

@diggerdriver: ó, ennél cifrább nagyszülők is léteznek, és ha jól vettem ki, akkor esetükben ismeretségről v rokonságról van szó Vekerdyvel kapcsolatban
egyéb iránt én egyik ismerősömnek kértem időpontot Csernushoz, több hónapra volt csak hajlandó az asszisztense adni és amikor árat kérdeztem, azt mondta, h az eset függő, de gyak. 70e is lehet egy alkalom
végül az ismerősöm a kapott időpontot lemondta, így nem tudom, h mit kapott volna 70e-ért, mert h lehúzta volna a Csernus sztem tuti

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 21:40:50

@DieNanny:
Lehet ott a baj, hogy sosem érdekelt a bulvár, sem a nők lapja :) Az összes újság, amit nagy ritkán elolvastam (beleolvastam) a HVG volt, esetleg RD.

@diggerdriver:
Egyetértünk :) Má' megint, hogy a fene enné meg :)

@hagyma:
Nem feltétlen értek egyet.
Én pl. mióta távoztam olyan szinten lemaradtam mindenben, hogy csak kapkodom a fejem, mikor átfutom a híreket az indexen: ezt sem tudom ki, erről sem hallottam még...
Nem követem vagy csak minimálisan a magyar dolgokat, így a 2011 és kb. 2000 közötti dolgokról tudok. Ha megnézem a dolgokat mondjuk 15 év múlva, akkor lesz 17 év lemaradásom egy velem egykorú, de éppen akkor határátkelőhöz képest.
Érted, mire gondolok?

Ha a felsoroltak ennyivel régebbiek, mint én, nem csoda, hogy nem tudok róluk semmit sem. :)

2013.06.18. 21:43:36

@ctboy: ki ez a Vekerdy? Helyi dr Phil?

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.06.18. 21:43:48

@Jess G: 70e/alkalom??? húúúú, pályát tévesztettem!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 21:43:50

@Kovermadar:
ertem
en 61 es 98 kozott eltem otthon

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 21:45:59

@diggerdriver:

Lux Elvira :D
A lux a megvilágítás mértékegysége, az Elvira pedig, ha jól emlékszem a vonatmenetrend volt valamikor (talán még most is).

Ennél fogva a Lux Elvira nem lehet más, mint egy fényes vonat... jól gondolom?

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.06.18. 21:48:53

@charlieharper:
Olyasmi.
De már nem emlékszem rá én sem.
Mintha heti magazinokban lett volna egy-egy hasábja.
Távoli emlék.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 21:50:29

@Jess G:

A Csernusról tudom ki!!! :)
Óránként 30e-ért én is tudok alpári lenni...

Basszus, most esett le! Lehet váj mí igazából nem is kurvákat futtat, hanem pszichológusokat? Az ő szava járása alapján simán Csernusi babérokra tör...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 21:51:50

@Jess G:
Akkor mivel rokonságról van szó megszámítja nekik 49ezerért és rátesz még öt másodpercet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 21:52:45

@Kovermadar: Má' megin' a rohadt életbe:)))))))))))
Mész Új Zélandra?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 21:58:17

@diggerdriver:

Egyszer biztosan :)
De nem idén...
A letelepedésnek is utánajártam, kellene mindenképpen munkaszerződés, amit egy utazás során lehetne talán a legegyszerűbben kicsikarni, ha tényleg lenne kereslet a szakmámra (jelenleg csak rövidtávú hiányszakma).

Most úgy néz ki, hogy vétek lenne otthagyni a jelenlegi munkahelyemet... persze ha munkanélküli válnék egész más lenne a helyzet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.18. 22:00:14

@diggerdriver: ezel vannak ketsegeim
jo, hogy feljott Csernus
mert ugy latom ezek az illetok a szakmaisagon tul igen rendesen dorgoloznek a rendszerhez
az eppen aktualishoz
es ezt tartom

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 22:04:56

@diggerdriver:

A kiwi már sok-sok éve az avatárom itt-ott :) Most gondoltam én is bevetek egy maxval-i fordulatot és változtatok :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 22:06:25

@hagyma:
Ez így van.
Tipikus példája mikor az első orbán kormány alatt a levegő munkacsoport (röhej) kijelentette hogy a metró környezet szennyező és a felszíni villamospályákat kell bővíteni az autósávok rovására.
Mind annak a picsáját nyalja aki eteti.

mirx 2013.06.18. 22:07:44

@Kovermadar: a Ranschburg nagyon jó arc volt, de ezt a Lux Elvirát ezt némely húzásáért megsuhintottam volna a szívlapáttal. Azt a tipikus boszorkányt képzeld el, aki, amikor a szerencsétlen tini írja neki, hogy nem sikerül sose az önkielégítés, akkor ilyet képes válaszolni: "Vajon a mamája mit szólna, ha tudná kislánya titkos vágyait? Ugye tudja, mit mondana…".
Egy kis szösszenet, ahol például maximálisan egyetértek a posztolóval:
propeller.hu/szorakozas/1080363-koszonjuk-a-rossz-szexet-lux-elvira-budapest

Almandin 2013.06.18. 22:12:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Többek között ezért se tudnak összetartani a külföldi magyar közösségek. A poszt leírásából azonnal lejött, hogy akikkel a posztoló találkozott, azok valami helyi nyilaskolónia leszármazottai lehettek. Nem véletlen, hogy Argentínában kapták el Eichmannt, meg egy csomó náci háborús bűnös is ott "szívódott fel". Lehet, hogy rejtőzik még arrafelé néhány vén "Csatáry". Nem véletlen, hogy az a vénember is évtizedekig élt külföldön.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.18. 22:14:02

@mirx:
Azafajta, akinek meg sosem volt orgazmusa es igyekszik masokat is lebeszelni rola? :)

Almandin 2013.06.18. 22:25:21

@diggerdriver: Vannak olyan szülők-nagyszülők, akik alaposan túlféltik a gyereket. A szakemberek meg jól megélnek ebből.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.18. 22:30:16

@Almandin:
Ismerős a helyzet. Benne vagyok. Csak én keményen odabaszok.

BTBTBT 2013.06.18. 23:02:33

Jó poszt. HR-esként a poszterinának is ukázba van adva, hogy diszkrimináljon?

@diggerdriver:
Ez a "sztárpszichomókushoz megyünk megtudni, hogy sérül-e a gyerek lelki világa, ha külföldre költözünk" tényleg oltári baromság. A szülő határozottságának és talpraesettségének hiányosságairól árulkodik az ilyesmi.

A "minek valakinek pszichológus?" ugyanolyan, mint a "minek valakinek vallás?". Mankónak.

@hagyma:
Mindet, mindet ismertem. Meg a doktor Dugsz Elvirát is. Persze nem személyesen. :)

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 23:24:01

@mirx: nalunk van a TVben egy sexologus mindenhez hozza szol mindent tud tanacsok tomege....az oreg holgy EGY APACA!!!!

montroyal ( CAN qc) 2013.06.18. 23:55:25

@montroyal: www.youtube.com/watch?v=be80ovSMS0M

nem erdemes meghallgatni csak renezni ... o a sexualpsihologus.. persze legjobb tanacsa az onmegtartoztatas..

pappito · http://pappito.com 2013.06.18. 23:58:54

@Kovermadar: "Javíts ki, ha tévedek, de az indiánok valójában őslakosok. A cigány viszont nem őslakos, hanem vándortolvaj."

nomostan a balkáni állpotokra hivatkozni (hogy miért nem tudnál Mo-n élni) és közben cigányozni-tolvajozni... ez pont ugyanaz, mint a nőt felpofozó villamosvezető

gratulálok.

montroyal ( CAN qc) 2013.06.19. 00:29:36

@pappito: mi az ellentmondas ?pl a 18ker ben ahol a szuleim laktak nem volt az utcaban olyan sufni, garazs ahova ne tortek volna be ... gondolom nem ugyanabba a percbe kovettek el az osszeset,hanem vandorltak egyikrol a masikra , vagyis vandortolvajkodtak...
es igen visszakoltozeshez egyik szempont a ciganymentes ovezet...

pappito · http://pappito.com 2013.06.19. 00:46:51

@montroyal: semmiféle ellentmondás nincs pont ezt mondom, az aki egyetért a nőt megpfozó villamosvezetővel meg aki szerint a cigány=tolvaj az ugyanaz a balkáni ostoba büdösgyökér.

M. Péter 2013.06.19. 00:58:25

@charlieharper: A bife de chorizo csak az egyik marhahúsféle neve, ha minden igaz, hátszín (sirloin).

montroyal ( CAN qc) 2013.06.19. 01:50:00

@pappito: igy igen hiszen nem mindegyik villamos vezeto pofoz meg terhes noket.. bar eros szavakat hasznalsz meg szamos jo tulajdonsaguk is lehet..

mzgldr 2013.06.19. 03:14:57

Fasza poszt.

Catgirl: gondolom csaj vagy. Hogy verhettek meg kétszer is? Az hombrék tétlenül nézték?

A villamosvezető ügyhöz. Engem egy balfasz majdnem beszorított egy buszmegállóba kocsival. Ha nem történt volna olyan hirtelen, lehet hogy én is kiszállok kurvaanyázni egy jőt. Még ha nem az én hibámból ütök el pár embert, akkor sem jó úgy élni, hogy miattam haltak meg vagy nyomorodtak le. szóval a felfokozott idegállapotot megértem, a pofozkodást foleg egy nővel szemben nem.

2013.06.19. 04:12:24

@montroyal: 30 fok biztos nem lesz se a hegyekben, se a West Coast-on június végén. Esetleg az Okanagan völgyben igen, július elején. Talán pont eléritek itt a fekete cseresznye szezont. Fürödni is tudtok, ha megálltok valamelyik hot springs-nél. Radium Hot Springs az egyik kedvencem és itt van egy egész jó magyar értelem, a Citadella - a tulaj a Nyóckerből való. De több más termálvizes fürdő is van a Kootenays-ban. Remélem nem fog esni nektek Victoriában - júniusban még elég gyakori az eső, bár Victoriában nem annyira mint a sziget többi részén.

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.19. 04:22:09

@Barátusz: én az USA-val dolgozom, úgyhogy HR oldalról nincs rálátásom az argentin valóságra :)

2013.06.19. 04:31:29

Nagyon jó poszt Argentináról. Patagoniába szeretnénk egyszer eljutni, kisértetiesen gyönyörü tájak vannak arrafelé. Buenos Aires-t is szivesen megnézném, pláne ilyen kedvcsináló után. Azok a macsó férfiak viszont mit mondjak, tiszta 80-as évek, bármelyik budapesti épitkezés! Nem tudtál úgy elsurranni egy mellett hogy oda ne kurjongattak volna! A tömött buszon meg hozzád nyomultak, fúj! LOL

montroyal ( CAN qc) 2013.06.19. 04:37:55

@cougarcat: koszi mar kerestuk is a terkepen en egyszer voltam csak Victorian, kirandulasnak szanjuk nem biztos hogy nagy meleg kell de biztos nem eso ... meleg cucokat is viszunk

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.19. 05:01:32

@cougarcat: nagyon sunyi módon csinálják, csak akkor duruzsolnak a füledbe, mikor éppen elhaladtál mellettük, és már mögéd kerültek..

Ha tudtok spanyolul, ez egy nagyon édes reklám az argentin macsókról, amelyben többek között elnézést kérnek a kurjongatásokért, vagy a kigombolt ingért is :)
www.youtube.com/watch?v=sAqAYaZs8i8

2013.06.19. 05:06:57

@montroyal: Szerintem se kell nagy meleg, a túrák is kellemesebbek. 2010-ben csináltunk egy kört Waterton, Kananaskis, Cranbrook, Banff, Radium Hot Springs épp június végén, július elején. 2300 méter fölött még több méteres hó volt, de azért mindig lehetett találni olyan ösvényt amit végig tudtunk járni.

Victoria a kedvenc városom itt a szigeten, oda akarok költözni ha nyugdijba mentem. Sajnos addig még van 7-10 évem. Bon voyage! :)

2013.06.19. 05:11:17

@Bellagamba: Aha, orvtámadás! :)

montroyal ( CAN qc) 2013.06.19. 05:21:37

@cougarcat: szoval hocsizma is kell? Calgary Banftol jasper fele tervezunk igy Miette springs jobban utba esne onnan le Kellowna fele megyunk es utana vancouver es victoria majd vancouverbol repulunk vissza koszi segitettel atneztuk ahelyeket ujra ... nyugdij? egykoruak lehetunk..

DieNanny CH 2013.06.19. 06:11:35

@ctboy:

Ilyenkor hajnalban ezt olvasni! :-DDD
De legalább jókedvűen megyek ebben a 40 fokban gyerekcsőszködni...

2013.06.19. 06:31:28

@montroyal: Nem kell hócsizma sztem mert mély hóban úgysem fogtok mászkálni. Esetleg gaiters jól jöhet a túracipőhöz, de ez is csak akkor kell ha magasabbra mentek.

49 vagyok, 55 éves kortól kaphatnék public service pensiont, de levonással, majd meglátjuk hogy hogyan alakul a private nest egg. :) Victoriában drága az ingatlan, igaz jócskán estek az árak az utóbbi években.

zopilote 2013.06.19. 07:12:58

Argentinaval kapcsolatban megemlitettem volna meg a " yerba mate " ivas szertarta -
sat. Argentinokkal dolgozva, talalkozva, szinte mind nagy yerba mate ivo volt: naponta
tobbszor elokerult a jellegzetes poharka a jellegzetes szivoszallal.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.19. 07:36:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hát igen, a kéz az olyan, hogy pillanatok le lehet vágni...

zopilote 2013.06.19. 08:04:35

@montroyal:
Az egyik legszebb helyen fekvo meleg vizes barlangfurdo Kanadaban az Ainsworth Hot
Springs, a Kootney Lake parjan, a Nelson nevu varoskatol nem messzire. Vancouverbol
a Szigetre erdemes atmenni Lions Baybol Nanaimo fele es Nanaimobol levezetni Victo-
riaba. Igaz, par oras kitero, de Nanaimobol eszak fele menve erdemes felkeresni a Cath-
edral Grove nevu helyet, ahol meg allnak a 800 eves, 300 feet magas cedrus es Dougla - fe-
nyok. Egy evig laktam Vancouver Islandon, bejartam szinte az egeszet, jo nehany kissebb
szigeten dolgoztam is: Quadra, Galiano. De jartam a Lasquetin, Gabriolan, Horbyn, Denman-
en, Salt Springen, stb. Nekem valahogy nem jott be az egesz, sziget - es foldrenges fobiam
volt allandoan:) Nyugdijaskent nem hogy a Szigeten, de Kanadaban sem szeretnek elni:)
Meg sem varom azt a par evet, ami meg hatra van addig, talan meg az iden, de legkesobb jo-
vore huzok el vagy haza Magyarorszagra, de valoszinubb, hogy Mexikoba, esetleg Kalifornia-
ba, a Mojave sivatagba (komolyan) :) A Newfoundlandra koltozest feladtam:)
Ha itt jarsz Calgaryban, felhivhatsz ha akarsz, a telefonszamomat elkuldom privatban.
Amugy itt hetek ota esik, kissebb - nagyobb megszkitasokkal:(

Kaszáspók 2013.06.19. 10:10:04

@mirx:

Én meg az ilyen kádár"retrós", leninromantikás egykorvolt kiszvezető, munkásőrcsemetéktől....

Kaszáspók 2013.06.19. 10:18:18

@Réka ‎:

Tél és hideg miatt soha senkit se hallottam még nyígni. Ellentétben azzal a feszt nyüszítő nyavalygással amit májustól - októberig hallani kényszerülök a tömegközlekedési eszközökön, ha húsz foknál kicsit melegebb van.

Valóban szívlapátért kiált az a sok picsogás, amit csupán azért vágnak le egyesek mert nyár van, meleg és süt a nap. El lehet húzni az északi sarkra annak akinek nem tetszik. Bezárnám az összeset egy hűtőkamrába.

Kaszáspók 2013.06.19. 10:25:20

@Kovermadar:

"Kultúra". Az a prosztóság biztos jele, ha valakinek fizikai fájdalmat jelent normális ember módjára felöltözni. Kevesen értik meg, ezért kell a "dressing code" .

Szörfös gatya, meg strandpapucs a strandra való, munkahelyre viszont öltözzél fel, normálisan vaze, látsszál kultúrembernek, még ha nem is vagy az....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.19. 11:39:56

@pappito:
Nem szeretem a semmirekellő embereket. Némi különbség pedig van, úgy gondolom a két dolog között. Megütni egy terhes nőt, csak azért, mert... miért is? Szerintem oltári gáz dolog.
Nem csípni és előítéletesnek lenni egy olyan népcsoporttal szemben, amelyik már többször bizonyított más dolog.
És mielőtt előjön: a svédek sem csípik ám a semmirekellő menekülteket, még ha nem is ettől hangos a média.
Érdekes, hogy a cigányok (mindegy melyik országból) milyen népszerűségnek örvendenek a franciáknál, olaszoknál, kanadában vagy bárhol a világon, ahol kicsit is otthon érzik magukat.
Kivétel biztosan van...

@Kaszáspók:
Kellemetlen lehet, ha valakinek a munkahelyén csak az öltözködés jut, mint valami kis plusz az életében. :)
Egyszerű és célorientált ember vagyok... a munka elvégzésének minősége érdekel, nem a ruha.

pappito · http://pappito.com 2013.06.19. 12:01:55

@Kovermadar: "Nem szeretem a semmirekellő embereket."

én meg azokat akik cigányoznak, zsidóznak, vagy pofozgatnak másokat mert túl ostobák, hogy használják az agyukat. Sajnálom, amúgy, mert bírom a szorgalmasokat, mint te. Ezzel szépen leromboltad mindazt amit az én szememben felépítettél. (tudom, ez nem érdekel, nem baj)
Kár, hogy svédországba a cigányozást vitted magaddal, letehetted volna a határon. Persze a te döntésed.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.19. 12:30:11

@pappito:

Nem vagyok tökéletes. Senki sem az. Ilyen az élet...
Sajnálom, hogy így alakult, de a részemről nincs harag.

pappito · http://pappito.com 2013.06.19. 12:34:40

@Kovermadar: nem kell megfelelned az én elvárásaimnak

Hari Seldon 2 2013.06.19. 12:45:59

@diggerdriver:

„Kiutazik valaki megnézni a kórházat meg ovit-bölcsit?
Ha orvosnak megy akkor a kórházat megértem de a többit?
Mi van?”

Nem akartam nagyon felkavarni az állóvizet, csak elmeséltem, hogy mi történt.

Az óvodát azért szerveztük le, mert a lányok 3,5 évesek, és a legkisebb meg egy éves (lesz ősszel) szeretnénk elrendezni az ő ügyüket is.
Vagy azt gondolod, hogy majd otthon hagyjuk őket, vagy esetleg majd bezárjuk a lakásba, amíg nem vagyunk otthon?

Pontosan megnéztük a lakás lehetőségeket is, olyan szintig, hogy a bérbe veendő lakásban fent vagy alul vannak a konnektorok. (akinek kis gyereke van, az tudja, hogy mit kell nézni ezeken kívül is)
Így is lesz sok váratlan dolog, de azért három kisgyerekkel, amit tudunk elrendezünk előre.

Szerintem akinek gyereke van biztosra kell hogy menjen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.19. 12:56:02

hát ez az írás éppen a görbe jókedvű részén íródott az látszik. :D

Viszont nagyon jól ír a posztoló, szóval a dolgos hétköznapokról, gondokról is írhatna egy másik posztot, mikor éppen a mélypontban van (reméljük minél később)

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.19. 13:36:59

@doggfather: hehe, megpróbálok majd teljes letargiából írni, de a következményekért nem vállalok felelősséget :) viszont gondolkozom majd egy "dolgos hétköznapos" íráson.

@zopilote: most utálni fogsz, de sem én, sem a közvetlen környezetem nem matézik. szoktam látni embereket az utcán szürcsölni a teát, de szerintem vidéken ez sokkal elterjedtebb.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.19. 13:50:03

@Bellagamba: nehogy ezért mássz bele a letargiába. :D

zopilote 2013.06.19. 14:12:25

@Bellagamba:
Miert utalnalak ezert? :) Ne mar:) Lehet, hogy csak kulfoldon jon elo a yerba matezo kedvuk az argentinoknak. Amugy az ex - anyosom "leciganyozta" az argentinokat, pedig ott nott fel, Magyarorszagon csak par honapot toltott, a II. vh utan menekultek oda. A nagymamaja ott van eltemetve Buenos Airesben. Amikor az anyja hazat eladtak itt Kanadaban, az onnan megmentett emlekek mentek a szemetbe: Pager Antal (neki csak Toni bacsi) grafikai pl. (Szepen rajzolt az oreg szinesz.)

akrosztikon 2013.06.19. 17:03:25

@Kovermadar: Amiatt nem kell aggódnod, hogy túl magasra ível a karriered:) A hozzád hasonló tirpákok mindig jók a szolgamunkára, az urak pedig hordják az inget, megkapják a szakmai elismerést, és viszik haza a prémiumot.

Na de elég a csevegésből, takarodj vissza dolgozni, szolga!

Éhes_ló 2013.06.19. 22:09:05

Kedves hangulatos post, köszi.
Én eddig inkább a városi fegyveres bűnözés és az államcsődbe zuhant ország lecsúszása kapcsán olvastam Argentínáról.
Gondolom ilyen már nincs, és remélem te nem is találkozol majd ezzel.

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.06.20. 00:14:02

@Éhes_ló: köszönöm :) remélem, hogy tényleg nem találkozom államcsőddel. Minden viszonyítás kérdése. Az IMF szerint államcsőd közeli a helyzet, az argentin kormány pedig tojik rá, hogy mit mond az IMF..

@zopilote: az argentinok kétségtelenül napbarnítottabbak, de ennyire sarkallatosan még nem tudnék fogalmazni velük kapcsolatban, mint a kedves mama. Gondolom erre rátehetett egy lapáttal valami rossz tapasztalat is :)

Argentina Idegenvezetés · http://www.buenosaires.hu 2013.12.31. 09:37:05

"Az argentin férfiak klasszikus macsók, akik borostás arccal, és a felül kigombolt ing alól kibuggyanó mellszőrzettel hódítanak."

Ezt nem értem. Gyantázniuk kellene a mellüket?

Argentina Idegenvezetés · http://www.buenosaires.hu 2014.01.14. 04:37:35

@Bellagamba: A kerdes az az, hogy mit csinaljanak a mellszorzetukkel? :D

Badeni_lakos 2014.04.17. 01:17:22

Én azt olvastam, h elég nagy Gáz van Argentínában, pénzügyi - gazdasági válság, és hogy aki csak tud menekül el onnan a 'csába. Van egy ismerősöm, aki itt Dél-Németo ban akarná megvetni a lábát, de nagyon nehezen adnak vízumot neki,

Neki ez itt a mennyország ahhoz képest ami Argentinában van, azt mesélte, hogy bár Rosario ban a legszebbek a nők a világon de Buenos Aires ben akkora a bűnözés és a fertő h nagyon, és BA polgármestere egyben a legnagyobb maffiozo-üzletember a világon, aki mindent kilop a közösségi kasszából ami létezik... kicsit hasonlít az ukrán helyzetre (kilopják a pénzt, és az állami ellátórendszer majdn'm összeomlik) meg ez az egész hozzáállás fenntarthatatlan.

Argentina Idegenvezetés · http://www.buenosaires.hu 2014.07.17. 22:55:08

@Badeni_lakos: Nem vitat kivanok inditani, csak pontositani azokat a dolgokat amiket leirtal.

1., Nem menekulnek az argentinok. Nem jellemzo ma. 2001ben igen. Hidd el, hogy belul nem erzodik ez a nagy valsag. Habar vannak gondok, de ez a kisember eletet nemigen erinti.

2., Argentin allampolgarnak nincs szuksege vizumra Nemetorszagi tartozkodasra. Ha munkat akar vallani, akkor munkavallalasi engedelyre igen.

3., Ugy latom ismerosod Rosariobol szarmazik, ami 220km-re van a fovarostol, igy nem sok ralatasa van a Buenos Airesi helyzetre, anekdotakbol ismeri. Tegyuk hozza, hogy ma a legveszelyesebb varos argentinaban pont Rosario. Amugy a csajok tenyleg szepek.

4., Buenos Aires polgarmestere az elmult 7 evben vilagszinvonalu metropoliszt epitett a varosbol. Soha egyetlen egy gyanus, vagy korrupt ugybe nem keveredett, se O, se a varos. Ez ugy ahogy van egy nepmese.

Az egesz leiras nekem egy kicsit buzlik. Vagy aki meseli annak fogalma sincs a mai Buenos Airesi valosagrol, vagy handabandazik.

Ha barmilyen konkret, es valos informaciora szukseged van, irj nyugodtan.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása