oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 11. 06:51,  Miért jó a magyarokkal külföldön? 748 komment

2013. május 11. 06:51 Határátkelő

Miért jó a magyarokkal külföldön?

A külföldi munkavállalás és letelepedés egyik legnagyobb toposza (talán csak az „itt sincs kolbászból a kerítés" mérhető hozzá) a „menekülj, ha magyart látsz!". Miközben valószínűleg sok igaz tapasztalat van e mondatban, azért néha jó látni, hogy ez nem valamiféle eleve elrendelés, és lehet másként is. Erre példa mai szerzőnk, Judit spanyolországi posztja.

barátnők.jpg

„Az én történetem Spanyolországban játszódik, ahova főiskola után egyfajta élmény és tapasztalatszerzés céljából indultam el. Mindig is rajongtam a spanyol kultúráért, a nyelvért és a gyönyörű tájakért, így mondhatni szerelemből jöttem ide, mindenféle különösebb terv nélkül.

Kapcsolatok révén sikerült azonnal munkát kapnom egy üdülőövezetben, ahol animátorként dolgoztam egy hotelben, majd a fővárosi élet utáni vágy hozott Madridba, ahol au-pairként és angol tanárként dolgozom a mai napig. Mára az ország és az életstílus iránt érzett szerelmem még jobban elmélyült, az emberek kedvessége, nyitottsága, élet szeretete, az egész környezet és hangulat magával ragadó.

Pár szót a gazdasági helyzetről, bár az igazi ok, amiért írok, az nem a spanyol munkavállalás körülményeinek feltárása lenne.

Nem olyan vészes a helyzet

Ha valaki abban töri a fejét, hogy ide jöjjön dolgozni, az vagy olyan megszállottságból tegye, mint én, vagy beszéljen spanyolul, angolul, németül és legyen mérnök vagy IT-is. Mert ők bizony roppant keresettek. Jó, persze más szakmákkal is lehet jönni, jó szerencse, kitartás és kapcsolatok révén bármi elképzelhető.

Amúgy nem olyan vészes a helyzet itt. Olvastam már mások bejegyzéseit, amit én látok magam körül, az az, hogy bár sok a panasz, meg a nem tetszés a kormányzati döntéshozatalok körül, de alapvetően aki dolgozik, az jól él. A lakás, étel, szórakozás drága, de az itteni fizetésekből jól ki lehet jönni, akkor is, ha nem az említett csúcságazatokban dolgozik az ember.

Kicsit részletesebben. Mostanság a lakosság jelentős hányada a szigetekre „menekül" dolgozni, ahol tényleg könnyű munkát kapni, akár spanyol nyelvtudás nélkül is.

A Baleár-szigetek szezonálisak, míg a Kanári-szigetek egész évben munkahelyeket biztosítanak. Itt az átlagfizetés pincérként, recepciósként például 1000-1600 euró között mozog, ami mellé sokszor teljes étkeztetés, és akár szállás is adott. (Bár van, ahol ilyenkor csökkentik a fizetést)

Egy héten általában 5 napot kell dolgozni, animátorként 5 és felet, és ők tényleg elég sokat dolgoznak, fizikailag és lelkileg is megterhelő, de pár hónapig bulinak is fel lehet fogni. Az ő átlagfizetésük teljes ellátás mellett 8000 800 euró kezdőként, ez az ott töltött idő után nőni szokott.

Ha valaki kijön dolgozni, akkor a NIE számot minél hamarabb el kell intéznie, amihez egy spanyolul jól beszélő segítő és rengeteg türelem kell... a szigeteken minden roppant lassan és nehézkesen működik. Emellé egy bankszámlát is nyitnia kell, amit szintén kizárólag spanyol nyelven tud véghezvinni. A többi papírt a munkáltató intézi.

Az aranyélet vége

Az „országban", vagy ahogy ők hívják, Peninsulán már más a helyzet. Munkát kapni nehéz, de nem lehetetlen. A spanyolok, akármennyire is szeretem őket, meg jól érzem magam közöttük, nem a kemény munkáról híresek. Sok-sok család egy fizetésből él, állami juttatásokból - amiket a válságban megcsapoltak.

Ezért is nagy az elégedetlenség, mert eddig arany élet volt, az állam nagyon bőkezűen bánt mindenkivel, most már azért többet kell tenni a jólétért), és viszonylag sok a részmunkaidős állás is, mert 8-10 órát nem nagyon dolgoznak itt.

Megtörtént eset, sok beszélgetésem helyiekkel szó szerint a következőképpen hangzott el:

Én: És te dolgozol?

Ő: Nem, nem dolgozom, nincs munka, válság van.

Én: De keresel munkát?

Ő:- Nem. (Néha még hozzáteszik, hogy nincs is kedvük)

Ezzel véletlenül sem szeretném megbántani őket, nagyon sok ambiciózus, magasan képzett spanyollal is találkoztam, akik nyelveket is tanulnak (a nagyvárosi fiatalok közül sokan beszélnek angolul, franciául) de nem hasonlítható a munkamorál az otthonihoz.

Árak és bérek

Nagy lakások vannak szinte mindenhol, amiben több szoba kiadó, egy szoba közös költséggel együtt kb. 300-700 euróért, helytől függően. A szigeteken ennyi vagy kevesebb pénzért egy egész apartmant lehet bérelni.

Válság ide vagy oda, munka után még mindig nagy módi beülni egy sörre, ezért az utcák tele vannak hangulatos, tömött bárokkal. Egy három decis sör átlag 2,5 euró, a pohár bor is, de ehhez úgy nevezett tapasokat (kis szendvicseket, burgonyát, kroketteket, stb.) adnak, van, hogy olyan sokat, hogy simán jól lehet tőlük lakni.

Az élelmiszer és a ruházkodás kicsit drágább, mint otthon, legalábbis tapasztalataim szerint, valamint ha valakinek hobbija a sport, tánc, ilyesmi, akkor egy átlag havi bérlet 70-100 euró között mozog. A havi „BKV" bérlet kb. 50 euró. Egy mozi jegy 10 euró, a színházak elég drágák, de pontos összeget nem tudok mondani.

Az átlagfizetés nettó 1200-1400 euró, 800-1000 eurót keres egy pincér itt Madridban, egy telefonos ügyfélszolgálatos 1600 eurót, marketingesek, PR-osok, menedzser asszisztensek 2000 euró körül, mérnökök 3-4000 euró körül.

Ezeknél lehet eltérés, én csak pár fizetésről tudok, biztos, hogy munkahelyenként, személyenként eltérnek az adatok. Mindenesetre ki lehet jönni a pénzből, és még nyaralni is el lehet menni.

Tény, hogy a válságban sokkal nehezebb munkát kapni, és egy emberre több munka hárul, valamint félő, hogy a céget esetleg felszámolják, megszűnik a munkahely... tehát gazdasági szempontból nem a legjobb hely, az biztos.

Viszont a környezet az páratlan. Az emberek hihetetlen kedvessége, nyugodtsága, jókedve, segítő- és befogadókészsége, és a szép városok megérik. Nekem legalábbis.

Milyenek itt a magyarok?

Lehetne még sorolni a pro-kontra tényezőket, de amit igazán szeretnék megosztani, azok a magyarokkal szerzett tapasztalataim. Sok cikket olvastam rengeteg negatívummal tele, amit el is hiszek. De szerencsére vannak kivételek.

Az egy év alatt, amióta itt vagyok, nagy munka árán, de sikerült megtartanom az otthoni barátaimat, ezalatt azt értem, hogy a legközelebbiekkel majdnem hogy napi kapcsolatom van.

Mindeközben rengeteg embert megismertem a világ sok pontjáról, köztük magyarokat is, akik közül néhányan igazán jó barátaimmá váltak. A hotelben dolgoztam együtt két magyar lánnyal (az egyikük szlovákiai magyar), mindketten fiatalok, főiskolások, roppant kedvesek voltak, segítettek mindenben, mellettem álltak lelkileg, és a mai napig szeretettel gondolok rájuk, tartjuk a jó kapcsolatot.

Mikor Madridba költöztem rögtön két magyar lányba botlottam. Kiderült, hogy a nyelviskolában az osztálytársaim közül ketten magyarok, akikhez nagy mosollyal, lelkesedéssel mentem oda ismerkedni. Az egyikőjük rögtön viszonozta is a szimpátiát, és pár hétig (mielőtt hazament volna) amiben csak tudtuk, segítettük egymást, néha találkoztunk.

A másik lány tipikus külföldi magyarként viselkedett. Rám köszönt flegmán, látszott rajta, hogy semmiképp nem akar barátkozni, nem is azért jött, hogy magyarokkal lógjon itt, el is raktam magamban arra a bizonyos polcra.

Rá úgy két hónapra újra összesodródtunk más ismerősök által, majd egyre több közös program, beszélgetés, bulik után valami hihetetlen kapocs alakult ki köztünk. Azóta mondanom sem kell, ő a legjobb barátnőm, annyira megszerettük egymást, hogy egymás nélkül egy napot nem tudnánk elképzelni.

Mindent együtt csinálunk, mindent vele beszélek meg, ő itt a „hozzátartozóm". Hogy mért volt az elején más? Valószínűleg a sztereotípiák, az otthonról hozott szociális berögződések miatt, amit ha az ember nyitott, és szeretettel fordul a másikhoz, le lehet vetkőzni.

Időközben egy sörözőben véletlenül két másik itt élő egyetemistára is leltünk, akik rövid szóváltás után csatlakoztak kis csapatunkhoz, és már mindennapjaink részéve váltak. Nagyon kedvelem őket, rendkívül értékes és jó embereket ismertem meg általuk, és hálás vagyok a barátságukért.

Tipikus forgatókönyv

Ami nagyon érdekes, az mindig a kezdet. Közben megismertem még pár itt dolgozó magyar lányt és fiút is, és valahogy majdnem (!) mindig ugyanaz volt a tapasztalat.

Először érezni lehetett az ellenségességet, fenntartást, a ridegséget, és mikor kérdeztem valamit a munkával, idetelepedéssel kapcsolatban, egyértelműen észrevettem, hogy veszélyeztetve érzik magukat, mintha a munkájukat vagy a szerencséjüket akartam volna elvenni. Pedig még segítséget sem kértem..

Érdekes viszont, hogy rövid beszélgetések után, valahogy rendre mindannyian elkezdtek nyitni, és egy rossz szavam nem lehet, az összes itt megismert magyar kedves, barátságos, segítőkész sorstársammá vált. Mert talán azok vagyunk. Hiába a sok nemzetközi kapcsolat, van köztünk egy elszakíthatatlan szál, a nyelv, a közös történelem, a közös kultúra - és jó érzés tartozni egymáshoz.

Én tökéletesen el tudom képzelni mennyi rossz tapasztalata van másoknak, sajnos amiket olvastam, az sok magyarra jellemző, főleg aki külföldön él, és azt hiszi ő az egyetlen, és aki odamegy az tuti keresztbe akar neki tenni - nem tudom.

Akikről én írok, mind főiskolások, friss diplomások, vagy nincs diplomájuk, de fiatal, kedves, jó szívű, intelligens emberek. Nagy szerepük van abban, hogy itt is otthon érezzem magam, és abszolút megérte idáig jönnöm, hogy megismerjem őket.

Ezek szubjektív tapasztalatok, amiket csupán azért szerettem volna közzétenni, hogy aki most készül kiköltözésre, ne ijedjen meg totálisan, ha magyarral találja szembe magát. Minden éremnek két oldala van, jó és rossz kapcsolataink otthon is voltak. A nagyképűség és rosszindulat sehol nem előre vezető viselkedésforma.

Köszönöm, hogy elolvastatok, nagyon szívesen válaszolok a kérdésekre"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr195294031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirx 2013.05.11. 23:29:12

@diggerdriver: az elég gáz lenne, ha arcszeszre szorulnék :D

szerintem ez a vita parttalan, ha a mosógépet nem lehet áram nélkül üzemeltetni meg mosópor nélkül, akkor miért is ne együnk margarint? nekem ez a retorika nem jön be :) további jó margarinos pörköltfőzést :)

2013.05.11. 23:29:16

@Jess G: ja, a Sainsburys, zold kupakosbol.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.11. 23:29:38

@Mirjam2: Tőlem nem kell tartanod, ha megyek Londonba, vissza fogok jönni. De a csapost megkérdezem: megy-e a bolt drága testvérem? akkor is ha az magyar, akkor is ha nem. Én már csak ilyen kiváncsi természet vagyok. Kiváncsi ?! Hülyéket írok. Szűklátókörű.

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:30:30

@diggerdriver: én azért nem veszek coccolino öblítőt mert gusztustalan volt a reklám, ahogy a coccolino maci kivágta a szekrényből a cuki izékát mert h az izékától durva lesz a törölközőm, míg a ronda macitól meg puha
sőt nem veszek dove terméket sem, mert ők meg a niveat szidták a reklámban, ez már így van nem tom hány éve, mondjuk sztem itt nincs is coccolino, így nem nehéz

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:31:53

@charlieharper: vegyél kéket, az nem skimmed

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:34:19

@ctboy: na álljunk meg, én nem hagytam nyitva akocsi ablakát, én konkrétan benne szoktam hagyni a kulcsot az ajtóban, v az egész ajtót hagyom nyitva, még soha nem tettek be semmit, igaz el se vittek semmit
@mirx: mit csináltál vele? krumplipürébe, gomba levesbe kifejezetten jó, próbálj enni egy kanál fahéjat, az isteni lesz

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.11. 23:36:08

@Jess G: "sőt nem veszek dove terméket sem, mert ők meg a niveat szidták a reklámban, ez már így van nem tom hány éve, mondjuk sztem itt nincs is coccolino, így nem nehéz"

Mi viszont Honda Odyssey-re gyüjtünk, mert abban ülnek a legboldogabb családok.

A legjobb antidepresszánsokat is a mi reklámjainkban hirdetik.
"Szomorú"
" Elvették a játékát"
Kérdezze meg orvosát a xxxxxxxx termékünkről.

mirx 2013.05.11. 23:36:17

@Jess G: ööö tudatmódosítószerként próbáltam alkalmazni. don't try it :)

DieNanny CH 2013.05.11. 23:36:26

@mirx:

Mosódióval is lehet mosni, öblítésre meg ecetes víz, és pár cseppillóolaj. Ezt csak hallottam, de mosódióval már mostam. Hatásos! Indiában terem egy fán. Milyen világ, mi? Chipes birka, meg mosóporfa...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.11. 23:37:06

@Jess G: Aha. A mosószappant Te főzöd természetes halállal elhullott állatok zsiradékából. Illatosítónak a saját levendulaföldeden megtermelt virágok olaját.
Miért van az hogy akárhány emberrel beszélek az mind kurvaegészségesen él az nem fogyaszt margarint és egyéb vegyszereket.
Kezdem azt hinni én vagyok az egyetlen aki margarint fogyaszt ezen a sárgolyón. Sőt külön nekem gyártják.

mzgldr 2013.05.11. 23:38:22

@diggerdriver: mondjuk a WC illatosítót még én sem eszem meg, pedig elég igénytelen vagyok zabálás tekintetében. Soha nem értettem a gasztoblogokat meg akik ekkora faksznit csinálnak a kajából. Szeretek jókat enni, de nem izgulok fel a kökénymagos kacsapástétomra medvehagymás mártással, meg a sztárséfek Michelin-csillagos kecskevérhabos kókuszzsír pudingjára.

A félkész kajákat nem eszem meg egyedül (vagy hogy hívják azt, amikor csak be kell rakni a mikróba vagy kisütni). Akkor inkább pirítós napi háromszor. Meg legyen gyümölcs. Ez az egyetlen kikötésem, meg néha édesség.

DieNanny CH 2013.05.11. 23:38:43

@diggerdriver:

Nem, én is margarint eszem. Nehogy eledd előlem!

mirx 2013.05.11. 23:38:56

@DieNanny: engem a háztartási ecet szagával ki lehet üldözni a világból, gyanítom, az olasz fűszeres fehérborecet meg, amiben fokhagymák meg rozmaringágak úszkálnak, az nem lesz jó...

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.11. 23:39:51

@DieNanny: "Indiában terem egy fán. Milyen világ, mi? Chipes birka, meg mosóporfa..."

Hol lakik az a bio mosóporfa a reklám szerint?

Csak nem Bhopalban?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.11. 23:40:53

@DieNanny: TEZSVÉÉÉÉR!!!!!!!!
IDE BORULJ A SZÜGYEMRE!!!!!!!

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:41:02

@ctboy: a Honda jó, igaz európában csak a streamot forgalmazzák, ha még forgalmazzák
de sztem ellendrukkernek lenni sokkal jobb, mint ha reklám alapján vennék meg bmit
@mirx: és módosította a tudatod?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.11. 23:42:19

@mzgldr: Na a sznob gourmanokról is lehetne egy értekezést írni:)))))))))))))))))

DieNanny CH 2013.05.11. 23:43:02

@ctboy:

Mosódiót lehetett venni az ausztriai Bipában, Mo-on is van, mert olvastam róla.
mosodio.hu/

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.11. 23:43:31

@mzgldr: "Szeretek jókat enni, de nem izgulok fel a kökénymagos kacsapástétomra medvehagymás mártással, meg a sztárséfek Michelin-csillagos kecskevérhabos kókuszzsír pudingjára. "

Erre tanato válasz az volt egyszer, hogy azért, mert még csikó vagy.

Várj egy pár évet, aztán házasodj meg, és mindjárt meg fogod érteni, az ebben rejlő élvezeteket.

DieNanny CH 2013.05.11. 23:46:14

@mirx:
Hát, 1 liter vízbe teszel 1 dl-t, a mosógép adagolójába meg a pár csepp illóolajat. Mosás után semmilyen ecetszagot nem fogsz érezni! (De csak a szokásos mennyiségű ecetes vizet tedd az öblítőszeres fachba.)
11 éven keresztül egyik ausztriai családom sem használt öblítőt, úgyhogy azt mosásnál el is lehet hagyni.

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:47:00

@diggerdriver: most nem értem miért jössz nekem ezzel, én megmondtam neked, h a margarinnak szar íze van, gusztustalan, nyilván pöribe elmegy, mert van benne egy csomó más is, én nem főzök vele, és nem tudom megenni a kenyéren, az íze és nem az egészségtelensége miatt, ennek semmi köze ahhoz, h nem használok légfrissítőt, mert az is gusztustalan, ink kinyitom az ablakot
ne egyél egy hónapig margarint, v kettőig, aztán kóstold meg, szar, gépzsír ízű, ennyi a bajom vele, ha kva egészséges lennék, akkor ma meg tegnap nem sütöttem volna fél kg vajból browniet, ami el is fogyott

mzgldr 2013.05.11. 23:49:46

@ctboy: Az igaz, hogy még csikó vagyok, de egyszerűen utálom azt, amikor állandóan a kaja téma vagy túl nagy részét teszi ki a gondolkodásnak. Mit eszünk? Mit ettél? Mikor eszünk? Jajjdefinom! Ezt egyed, ne úgy csináld, tegyél bele egyszarvú tejet, mert egyébként kihányod. Már a téma is untat.

Ha megnősülök, akkor meg egyetlen előírásom lesz: kaja vasárnap déli tizenkettőkor az asztalon, különben előhozom a kommondort. :D

mirx 2013.05.11. 23:50:29

@diggerdriver: a sznobozással óvatos lennék

nem mindenki sznob, azért mert esetleg színházba jár, michelin-csillagos étterembe megy, könyveket olvas, fejlettebb zenei ízléssel rendelkezik. a legjobban a barátok köztön művelődő, váci úti falodában étkező (olcsó és sok! hát jóisaz), élete csúcspontjának a horvátországi nyaralást tartó HR-es juliskák és józsikák szeretnek sznobozni, talán mert érzik, hogy kimaradnak valamiből. vagy talán irigységből. mindesetre nagy divat magyarországon mindent sznobnak tartani, aminek bármiféle kultúrális értéke lehet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.11. 23:50:32

tenyleg mondja mar meg valaki, az miert szabalysertes, ha nyitva hagyom a kocsim ajtajat?
kotelezo zarni a lakasomert

es meg az amerikaiak hoznak hulye torvenyeket:)
muhhhaha

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:51:13

@diggerdriver: persze mert azok is hülyék mert nem látják be ha trabant is autó és elvisz a-ból b-be a hülyéknke merci kell 100x annyiért

mirx 2013.05.11. 23:51:20

@mirx: áááá vascső! KULTURÁLIS akart lenni.
(saját dugámba dőltem)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.11. 23:51:40

@Jess G: porkoltbe megy el a legkevesbe
csaxolok

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.11. 23:52:46

@mzgldr: " Ha megnősülök, akkor meg egyetlen előírásom lesz: kaja vasárnap déli tizenkettőkor az asztalon, különben előhozom a kommondort"

Ne vegyél el brazil, vagy temperamentumos karibi nőt.
Azok elől még a komondor is farokfelhúzva menekül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.11. 23:52:49

@mzgldr: Ez jóóóóóóóóóóó:)))))))))))))))))))))

mirx 2013.05.11. 23:53:23

@Jess G: igen, úgy, hogy majdnem hánytam :D

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:53:31

@hagyma: sztem nincs, én nem tudok róla, minden esetre biztos h nem 10e ft a jogos bünti ha van is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.11. 23:54:26

@mzgldr: amerikai not ne vegyel el
vasarnap del a zreggeli ido

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.11. 23:54:55

@hagyma: Ma vagy holnap vezessem elő hogy a lecsót beleszeletelt főtt tojással és cukorral eszem?

mirx 2013.05.11. 23:55:10

@mzgldr: a kommondor64-et? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.11. 23:55:47

@Jess G: hat de ezzel foglalkoztak a rendorok
kerestek mert nyitva volt a kocsija
es megbuntettek
beszaras

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:56:18

@hagyma: mittom én telirakja paprikával meg hagymával sztem a margarin lesz a legutolsó, amit érezni fog, sztem meg a margarinos kenyéren a legszarabb, meg magában, a hús csak javíthat rajta

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.11. 23:56:41

@diggerdriver: "lecsót beleszeletelt főtt tojással és cukorral eszem?"

Jó is az ha bio.
És persze nádcukor......

Mrs. Clayton 2013.05.11. 23:58:06

@hagyma: engem szilveszterkor azért akartak megbüntetni mert a zebra mellett 50 méterre mentem át, végül addig "fellebbeztem" míg nem kaptam semmit, aztán ezzel is hónapokat foglalkoztak a rendőrök

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.11. 23:58:09

@diggerdriver: ez a Te dolgod de aki porkolt ala margarint tesz az mindenre kepes
aszt szalonnarol inditjuk leginkabb de ha nem akkor is feltetlen zsirral
nem vajjal vagy margarinnal
porkoltet margarinnal....
uristen
ha csinalok egy rakottkrumplit es a tepsit eppem margarinnal kenem ki, nem tortenik semmi
arra kell, hogy a krumpli ne egjen le
nade porkoltet....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:00:56

@Jess G: margarinon mar eleve a hagymat sem lehet normalisan uvegesre piritani
haggyuk:)
ha szabalytalanul megy at az uton azzal semmi gondom, ha megbuntetnek, veszelyezteted a forgalmat
de hogy nyitva hagytam a kocsimat?
kinek mi koze hozza?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 00:03:41

@mirx: A sznob az nekem mást jelent
A sznobok akik csak szürkemarhából csak mangalicából csak szibériai fagyasztott mamutból tudják elképzelni az étrendjüket és ami nem felel meg ezen kritériumoknak az ehetetlen és a pórnép eledele. Ők azok akik csak a jól bevált őstermelőtől a Mari nénitől veszik a tojást, százkilométereket utaznak Józsi bácsihoz mangalicasajtból készült körözöttért az ököruszálylevest pedig bölényfarokból készítik. Mindezt azért mert megtehetik mert a szomszéd is így csinálja és mert csak. Őket basszák át a leggyakrabban de hagyjuk meg őket boldog hitükben.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:03:42

@hagyma: ezért mondtam h sztem nincs ilyen szabsértés, és nem azért büntettek meg mert veszélyeztettem a forgalmat, hanem mert ha van kijelölt gyalogátkelő, akkor köteles vagy ott átmenni, ami rendben is lenne, de nehogy már ha nem teszem az 10 ropi legyen, ugyanez igaz a kocsis fazonra is
arányosság is van csókolom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:06:57

@Jess G: aranyossag van
csak azt megertem, ha a torveny azt irja elo nem mehetsz at az uton barhol / igen akar a kozlekedest is veszelyeztetheted vele/
de hogy le kell zarnod a kocsidat, mert megbuntetnek, azt nem ertem
a buntetes merteke nem erdekes
a buntetes alapja erdekel
floridaban pl nyitva hagyhatod , de nem hagyhatod benne a slusszkulcsot es annak is van ertelme,
ne tudja elvinni gyerek, vagy reszeg, vagy jogositvany nelkuli
nade, hogy egy aruhaz parkolojaban....
az maganugyem

na4 2013.05.12. 00:07:36

No jó országba mentél te is. De ha neked ez kell, akkor lelked rajta.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:08:51

@diggerdriver: ez sznobság is, ink idiótaság, főleg mert a szürkemarha húsa nem finom pörinek, a mari néni tojása meg ha mindig jó miért baromság azt venni?
de értsd meg h a margarin nem sznob kategória, hanem nem eszem ételízesítőt se mert nem jó, hanem szar lesz tőle a kaja, a hangsúly a rossz ízen van, épp ezért nem eszem, mondjuk földet, fadarabot se mert nem finom

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 00:10:10

@ctboy: Abszolút bio. Zergetojás. Miért ha a vadászoknak zergetollas kalapjuk van akkor zergetojás is van.
A cukrot meg közvetlen a Machu Picchu mellett termesztik a kecsua indiánok.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:10:21

@hagyma: akkor ennyi erővel az se az, mert felkelted a bűnözők érdeklődését és így fokozod a közbizonytalanságot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:13:48

@Jess G: en nem az aranyossagrol beszelek
nem ertessz
1 Ft is sok, mert en azt mondom, barom torveny az, ami eloirja,, hogy lezard a kocsidat
az nem barom, ha eloirja hol kelhetsz at az uton
/a buntetes merteke mas kerdes/
nem a buntetesi telekrol beszelek, hanem arrol, hogy miert nem hagyhatom nyitva a kocsimat?
kinek mi koze hozza, es mi bajt okozhatok vele?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:15:09

@Jess G: jo, akkor ne jarkalj telefonnal a kezedben es ne viselj nyaklancot, mert felkelted a bunozok erdeklodeset

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 00:16:47

@Jess G:
Egyszer jöttek hozzánk rokonok vendégségbe.
Kicsontozott pulyka felsőcombot sütöttem cserépedényben margarinban (csakazértis). Kétpofára ették nem győzték dicsérni. Aztán az ételekre terelődött a szó és elmondták hogy ők tulajdonképpen mindent megesznek kivéve a pulykát. Mert az büdös és messziről megérzik a szagát.
Akkor megmondtuk hogy most ettek meg fejenként fél kiló sült pulykát.
Szó bennszakadt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:17:21

@Jess G: na haggyuk, de ez a szegedi hirt atultetnem mondjuk Miamiba
a fel magyar internet, hulye amarikazna:)
ezt hidd el

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:17:43

@hagyma: mondom, növeled az esélyét h ellopják és a rendőség győzi majd megtalálni, fokozod a köznyugalmatlanságot
mittom én, nyilván hülyeség, ha egyáltalán van, mert mondom ilyet még nem hallottam, amitől persze még lehetne

mirx 2013.05.12. 00:18:01

@diggerdriver: aki hajlandó egy kicsit utazni azért, hogy valami olyat egyen, ami felkeltette az érdeklődését, mert jobb ízű, vagy érdekes, az nem egyenlő azzal hogy "csak azt hajlandó", ahogy te fogalmazol.
és az, hogy te nem érzed, hogy a margarinnak fos íze van... nos, ez ugyanolyan, mint amikor a botfülű magyarázza nekem, hogy mit játszom az eszem a gitárhangolással. mert az már rég jó, és mit kell ilyenekkel szarozni. tudod, senki nem tehet róla, ha nincs hallása, de én legyek már a sznob idióta, aki súlyos ezreket fizet a MÜPÁ-ba a Kocsis -koncertre, miközben a nótatévé ingyen van, és hát ugyanolyan dalok vannak abban is, az is zene.
hát nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:18:47

@diggerdriver: jhat, aki nem ismeri meg a pulykacombot...
minek neztek?
pelikan combnak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:20:19

@Jess G: hat ezek szerint van mert megbuntettek
ezek szerint kutya kotelesseged felhuzott ablakkal es lezarva tartani a kocsidat mindenhol
ha ez a torven, ez a torveny
de akkor ezek szerint a kabriomnak is fel kell huznom a tetejet, barhol hagyom....

mirx 2013.05.12. 00:20:57

De még mindig dívik, úgy látom, az, hogy az igénytelenségre büszkének kell lenni, mert az olyan jó parasztosan őszinte, és minden, amit nem értünk, az undorító dekadens rongyrázás lehet csak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:22:11

@Jess G: hat ez qrwa egyszeru
-elloptak a fenykepzogepemet a kocsimbol
- be volt zarva
-nem
- viszontlatasra

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:22:40

@diggerdriver: én sem szeretem a pulykát, meg az ipari csirkét se, ettől még megenném a sült pulykádat még ha margarinban sült is, és nem mondanám h szar volt, ha a vendéged lennék
de attól még lehet finomabb, ha nem ipari pulyka és nem ipari zsírban készül, ugye? mert a lényeg még mindig azon van h hogyan érhetjük el a legtökéletesebb ízeket egy ételben, nem h az amit még meg lehet enni

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:23:42

@hagyma: ó, ne hidd h ez ilyen egyszerű Mo-n, a büntetésből nem következi h jogosan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:26:13

@Jess G: hat a rendor azt nyilatkozta az indexen, ha nem zarod a kocsidat az szabalysertes
ez valoszinu
/neked tenyleg nehezedre esik h helyett hogy-ot irni
kurva gaz szerintem/

mzgldr 2013.05.12. 00:26:36

@ctboy: az olyan nőket akkor össze kellene hozni azzal a rokonnal, aki a családi legendárium szerint tálastól kúrta ki az udvarra a húslevest, amikor nem ízlett neki az első kanállal.

@hagyma: mese nincs, amikor megszólal a recsegős rádióból a Krónika, addigra kész kell lennie. Amerikában trükkösen előre felvett adást játszok le az iPhone-ról.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:27:30

@diggerdriver: akkor se tűnhetett disznó csülöknek, meg az íze állaga is azonnal elárulja, h mi az
na JÉ, én alszom és marharinnal álmodom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:27:58

@diggerdriver: ja az mas
ugy hiheto
mi sem vagyunk nagy pulykarajongok, egy evben egyszer eszunk
de azert siman megmondanam, hogy valami csirek, pulyka, marha, kacsa, liba stb.:)

M. Péter 2013.05.12. 00:28:03

A vaj tényleg egészségesebb a hagyományos margarinnál, de a modern, alacsony transz-zsírsavtartalú margarin egészségesebb a vajnál.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 00:29:33

@mirx: Nem véletlenül fogalmaztam úgy hogy "csak azt hajlandó" ez egy kitétele a sznobságnak.
Tudod van aki fosízűnek tartja a margaint ám legyen.
Én egy idióta gyökérnek tartom a Kocsist akinek húsz fillért nem ér a "művészete" De én már csak ilyen műveletlen büdösbunkó vagyok.
Tudod. Diggerdriver.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:29:58

@hagyma: én se baszogatlak a csaxolók miatt ;-) ráadásul mittoménezek is, a kölyköktől vettem és annyira erre áll a kezem, h levélben is javítanom kell, mert ott sem írom ki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:30:03

@mzgldr: mindegy a vasrnap del az amerikaban reggeli ido
maximum brunch

Mrs. Clayton 2013.05.12. 00:31:17

@M. Péter: ez könnyen lehet de még mindig az íz a kérdés
tényleg alszom

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 00:31:54

@hagyma: Én is de van aki nem.
Nekem például mint nagy halrajongónak a tengeri halaknak egyenízük van de az édesvízi halakat ízről meg tudom különböztetni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:32:19

@Jess G: csak szolok a csak szolok az mas
es en nem baszogatlak:)
ez a h betuzes idegesito
mert harom karaktert sporolsz vele es egyre elterjetebb
de amugy nekem voszem, csak nem ertem...

zopilote 2013.05.12. 00:32:45

@hagyma:
En is ismertem egy Szocsket Egerben, a Doboba jart, kesobb pincer lett. Csak nem o volt a rajvezetod?

mirx 2013.05.12. 00:33:31

@diggerdriver: nem probléma, bár ő egy igen tehetséges ember :)

csak mondom, nem kell mindenkit lehúzni, aki mást/többet hall, érez vagy lát dolgokban, hogy akkor az egy büdös sznob, dögöjjönmeg. ennyi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:33:49

@diggerdriver: halakbol 4 felet eszunk
azokat felismerem
de nem vagyunk halasak

mirx 2013.05.12. 00:34:30

@hagyma: az ékezet nélkül írás is idegesítő, pedig csak egy alt+shiftet kéne nyomni a gépen. ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:34:46

@zopilote: kotve ketlem
ez egy rajztanarno volt a 10-es iskolaban, de mar elfelejtettem a rendes nevet

otgorbebogre 2013.05.12. 00:37:15

Nekem csak jo tapasztalataim vannak kulfoldi magyarokkal, kiveve a nagykovetsegeken dolgozokkal ( barmilyen kormany alatt) . nagykepuseg es kulturalatlansag orbitalis szinteken.
Politikai kinevezettektol mentsen meg minket a magyarok istene.

Akik egy evre vannak kint (vagy rovid ideje vannak kint) neha szinten nagykepuek de kb egy ev alatt a nagy tobbseg rajon hogy messze van otthonrol es a magyarok segitik egymast, majdnem mint egy csalad. Az a tapasztalatom hogy ez a csaladias segitokeszseg forditottan aranyos az orszagban (varosban) elo magyarok szamaval , ugyhogy lehet hogy pl angliaban nincs is semmi szolidaritas.

mzgldr 2013.05.12. 00:38:19

@mirx: mindennek a titka a vakteszt. A sok műértő amatőr borkritikus, aki ellő 20 rugót egy palack fasz tudja milyen borra, csak azért, hogy elmondhassa, öt közül sem ismerné fel. Én sem, nem azért mondom, de nem is adok ki érte annyi pénzt. Pont mert úgy sem tudnám értékelni. Nem akarom nagyon kiadni magam, de érintőlegesen foglalkoztam élelmiszerekkel. Nagyon vicces volt, amikor kínunkban két ugyanolyan terméket teszteltettünk. "Igen, igen, érződik, ez teljesen más, a másik ehetetlen volt, de ez! Mhmmh, nagyon finom!"

Okosan bólogatnak a jazz klubban, amikor a művész úr láthatóan be van baszva és azt sem tudja mit játszik, olyan kandeszokkal, hogy sírnom kéne. De megnézték, elmondhatják, kiadták rá a pénzt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:39:00

@mirx: ja amúgy semmit nem kell nyomni elég egy klikk, de nem kivánom váltogatni az ékezeteket az y-ot a z-t stb.
a h viszont érthetetlen, nincs rá ok, hogy valaki hogy helyett h-t irjon

montroyal ( CAN qc) 2013.05.12. 00:42:01

Bonne Fête Des Mères! Un vœu en ce dimanche de la Fête des Mères. Pour toutes les mères,
Boldog Anyak napjat minden Anyukanak!!

nalunk most van..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:43:05

@zopilote: talan Szokene?
a rendszervaltas utan viragot arult a Superettnel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 00:44:03

@montroyal: itthon holnap
otthon egy hete
de igen, minden anyanak legyen boldog napja minden nap:)
ilyenkor plane

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 00:56:00

@mzgldr: Aztan az asszony meg 11-kor szol, nekialltal-e mar megcsinalni :D:D

zopilote 2013.05.12. 01:25:57

@hagyma:
Nem, ez srac volt, az apja tornatanar volt szinten a Doboban. Amugy gitarozott egy zenekerban is. Azt hiszem, a Belvarosiban is pincerkedett, joval kesobb a a Piac epuleteben levo etteremben, ott beszeltem vele utoljara, a 90' - es evekben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 02:17:49

@zopilote: mondtam, hogy kotve ketlem
magamtol kerdeztem:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 02:46:52

@zopilote: nem tudom ki lehetett
mondjuk en gardonyis voltam

DieNanny CH 2013.05.12. 07:26:06

@diggerdriver:

Egyszer Anyukám családi bulira birkapörköltet csinált. Olyan jó lett, hogy elfogyott az egész kondérral. Aztán valaki kereste, hogy van még? Erre a nagynéném: Miért, hol volt birkapörkölt? Erre Anyukám: most ettél meg egy nagy tányérral. Nagynéném el volt hűlve, mert mondta, ő nem szereti, mert büdös. Dehát anyukám nagyon jól leszedte a faggyút, meg még nem tudom mit, úgyhogy nagyon ízletes lett.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.12. 07:37:32

@vénszivar: na mindegy:)
jelenlegi ismereteim szerint (amik többek az átlagember rfid-ról alkotott ismereteinek) az rfid chip nem képes ilyen bonyolult dolgokra.

kotyomfitty 2013.05.12. 08:41:37

Szerintem a "magyarokkal soha" nem a haverkodasra vonatkozik (azzal nekem is sok jo tapasztalatom van), hanem cegekre, kifejezetten munkakozvetitokre.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 08:51:59

@mzgldr: Így van. Ezekben a dolgokban nagyon egyetértek Veled.

rágógumó 2013.05.12. 09:23:07

", meg jól érzem magam közöttük, nem a kemény munkáról híresek"

Valahogy meg kellene már végre változtatni a magyar oktatásügyet, hogy kevesebb olyan embert "termeljen" ki mint ez a posztoló. Mindig szántam azokat az embereket, akik találkoztak mondjuk 2 darab spanyollal életükben és abból amilyen ez a két spanyol volt egy egész népre képesek messzemenő következtetéseket levonni... ez mennyire siralmas? Persze... ha van két magyar bloggoló, aki ilyen butácska dolgokat leír, akkor vajon az összes magyar blogger ilyen? Hmm?

A magyarok falkásodása és gettódosása külföldön pedig valós jelenség, ezt felesleges szépíteni. Természetesen a magyarok egy jelentős többsége rendes, normális és segítőkész, megbízható - aki általánosságokban állítja ennek az ellenkezőjét az épp olyan korlátolt mint aki olyanokat ír, hogy az angolok, vagy a spanyolok ilyenek vagy olyanok - ez ugynis mind sületlenség. De van egy jelentős százalék akiket igenis jobb elkerülni és sajnos ezek mindig megtalálják az áldozataikat, mert az elesett ember, aki segítségre szorul külföldön, gyakran nem szűr eléggé és bajba kerül. Oda kell figyelni, és nem kell etnikai alapon hordába verődni... akinek ez fontos, meg a Túró Rudi és a Fornetti jelenti neki a magyarságot :D az inkább maradjon otthon. Bar az ilyenek általában 1-6 hónap alatt hazamennek, aztán az ilyen blogokban szidják a volt befogadó országot... :D

montroyal ( CAN qc) 2013.05.12. 09:26:35

@hagyma: itt is vasarnap de europaban mar az van...

Lilli_Csiribiri 2013.05.12. 09:40:10

Nekem sem volt soha rossz tapasztalatom külföldön magyarokkal. Mondjuk ehhez biztos az is kellett, hogy úgy álltam hozzá először mindenkihez mint egy idegen emberhez és csak azokat engedtem magamhoz közel akiket okénak találtam. Kell adni esélyt de nem szabad balekként viselkedni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.12. 09:48:54

végre egy olyan írás amiben nem utálják a hasonszőrű honfitársakat...

jó, volt már ilyen máskor is, de nem ez a jellemző.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 14:55:06

@montroyal: ne bassz fel, hogy a canadai anyaknapjat europai idozonaban unnepled:)

montroyal ( CAN qc) 2013.05.13. 04:17:51

@hagyma: mivel hogy reggel 3 kor ertunk haza.. egy kicsit ossze jottunk...

BalazsMate · http://stockholm.blog.hu 2013.05.13. 16:29:25

Szamomra lenyegtelen, ki milyen nemzetisegu, ha van közös tema, közös hobbi, vagy csak kellemes a masik tarsasaga. Magyarokkal ugyszinten jo viszonyban vagyok kulfoldon, de ennek nem az az oka, hogy közösen tudjuk szidni az epp aktualis magyar kormanyt, vagy nosztalgiazunk a disznovagasokrol.

Ami az itteni posztokban is elö szokott fordulni, az a kiszolgaltatott helyzetben levök kihasznalasa (magyar vallalkozohoz en sem mennek dolgozni egy idegen orszagba, föleg nem nyelvtudas nelkul!), amire nem egy pelda volt mar.

Az hogy ket, normalis hatterrel rendelkezö (egymasra nem irigy, egymastol nem függö) magyar ember joban lesz-e külföldön, az nem nemzetisegi kerdes.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása