oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. március 26. 06:57,  Pokoljárás a magyar bürokráciában 601 komment

2013. március 26. 06:57 Határátkelő

Pokoljárás a magyar bürokráciában

Ha már megvan az elhatározás (jobb esetben az új munkahely is), akkor jön a határátkelés egyik leginkább idegőrlő része: az ügyintézés. Mai hősünk, Gabriella amerikai férjéhez költözött ki – ha azt írom, hogy nem volt egyszerű dolga az ügyintézéssel, akkor még finoman fogalmaztam. A poszt tehát jórészt Magyarországon játszódik, de szerintem sokaknak tanulságos lesz...

bürokrácia.jpg

"Az én történetem 2008-ban kezdődött. Magyarországon hivatásos katona voltam, nem voltam megelégedve a beosztásommal, úgy gondoltam, hogy többre is képes vagyok (sosem próbáltam ki a határaimat, hogy mennyit birok ki és mennyit nem), elegem volt az akkori életemből, változtatni akartam, ezért jelentkeztem Afganisztánba.

Egy kicsit az is macerás volt, nem csapatnál dolgoztam, aggódtam, hogy bekerülök-e a misszióba vagy sem. Természetesen a 3 hónapos felkészítésen minden megtettem és be is kerültem. Az ottani élményeimről nem számolok be, mert nem arról akarok beszélni, csak azért volt fontos, hogy megemlítsem, mert ott találkoztam 2009. február elején egy amerikai katonával.

Annak ellenére, hogy soha nem tanultam az angol nyelvet (németes csoportba kerültem az ált. suliba, a szakközépbe és a főiskolán is) egész jól megértettük egymást, amit nem tudtunk elmagyarázni egymásnak, azt lerajzoltuk. Aztán február végén indultam haza, mert letelt a fél éves misszióm. Email címet cseréltünk és ott írogattunk egymásnak.

Megkérte a kezem

Aztán minden nap beszéltünk az interneten. Mindig mondta, ígérte, hogy látogat Magyarországon, de én úgy voltam vele "talán nem is tudja, hol van a mi kis országunk". Aztán egyszer 2009 novemberében tényleg meglátogatott, amit először el sem hittem.

Több mint egy hónapot volt Magyarországon, nagyon sokat megtudtunk egymásról és még abban az évben megkérte a kezemet, én pedig igent mondtam. Imádja Budapestet, ezért elhatároztuk, hogy akkor legyen ott az esküvőnk, el is kezdtem szervezni családommal és barátaimmal. Persze őt is megkérdeztem mindenről.

Még az esküvő előtt sokat telefonáltam az amerikai nagykövetségre, hogy hogyan működik a bevándorlási vízum, mit kell tennünk stb. Az első nagyon fontos papír, ami kellett, a házassági anyakönyvi kivonat volt. Aztán 2010 augusztusában összeházasodtunk.

A pályafutásomhoz még annyit itt hozzáfűznék, hogy mindenáron tiszt szerettem volna lenni, ezért is végeztem el a főiskolát és 2010 elején fel is ajánlottak nekem egy tiszti helyet. Amit visszautasítottam, azzal az indokkal, hogy én férjhez megyek, költözöm Amerikába és mire az állomány-kategóriaváltás megtörténik (felterjesztés, fizikai és pszichikai vizsga újra, stb.) én már nem leszek itt.

Sajnos ez nem így történt. Elkezdődött a hónapokon át tartó huzavona. Az amerikai nagykövetséggel majdnem, hogy napi kapcsolatban voltam.

Bürokrácia teljes üzemmódban

Szóval a férjem visszautazott Amerikába, mert itt kellett beadnia a bevándorlási vízum kérelmemet, amit meg is tett. Én telefonálgattam a nagykövetségre milyen papírok szükségesek még, láttam a weboldalukon, hogy van egy információs csomag, amiben minden benne van.

Igen kértem, de a telefonba azt mondták "minek az nekem, azért csak ne menjek be a nagykövetségre, telefonon válaszolnak a kérdéseimre". Gondoltam naivan rendben van, akkor kérdezek. Minden formanyomtatványt kitöltöttünk, nekem is voltak információim, a férjemnek is, mert ő közben Amerikában érdeklődött, mit kell tenni.

Aztán csak teltek a hónapok és nem történt semmi. Hívtam a nagykövetséget, hogy mi van már, hiszen minden szükséges formanyomtatványt kitöltöttünk. A válasz az volt, hogy ezt Amerikában bírálják el, mi csak akkor tudunk önnek információt mondani, ha megkapjuk Amerikából a papírjait, akkor hívjuk be önt egy interjúra. OK.

Eltelt megint néhány hónap és kezdtünk nagyon dühösek lenni, hogy mi a fene tart ilyen sokáig. Friss házasok vagyunk, ennek ellenére külön élünk, mégis hogy gondolják ezt?

A férjem Amerikában telefonálgatott és emaileket küldött, én pedig Magyarországon tettem ugyanazt, hogy megtudjunk már valamit. Legalább csak annyit, hogy hol vannak a papírjaim. Semmi.

Később a férjem kapott egy emailt, hogy még néhány formanyomtatványt ki kell töltenünk. Teljesen le voltam döbbenve, hogy hónapokig nem törődnek velünk, aztán benyögik, hogy még mindig formanyomtatványokat várnak tőlünk.

Csak egy átlagos európai

Nagyon dühösek voltunk. Kérdem én, miért nincs erre egy csomag, amiben minden szükséges formanyomtatvány benne van????? Sajnos a kisujjamból nem tudom kiszívni, amikor nem is ilyen területen dolgozom, és az interneten sincs fent minden információ.

A férjem írt egy képviselőnek, hogy szeretnénk tudni, mi van az ügyünkkel, segítsen! Nem vagyok büntetett előéletű, a hazámat szolgálom, nem vagyok harmadik világbeli, csak egy átlagos európai ember vagyok, aki végre a férjével szeretne élni.

Érdekes, hogy utána nem sokára kaptam egy levelet Amerikából, hogy 2012 januárjában van időpontom ekkor és ekkor Budapesten az amerikai nagykövetségen, menjek be az interjúra. Én hamarabb tudtam az időpontot, mint a nagykövetségen dolgozók.

Később pedig kaptam egy telefont az amerikai nagykövetségről, hogy megkapták a papírjaimat, ha gondolom, előre hozzák az interjúm időpontját 2011. december elejére és együtt lehetek a férjemmel már karácsonykor. Ismerjük el, ez nagyon szép gesztus volt tőlük. Elfogadtam.

Igen ám, de a seregtől nem is olyan könnyű lelépni, ahogy én azt gondoltam. Azt itt megemlíteném, hogy ekkor már egy éve nem találkoztam a férjemmel, csak Skype-on beszéltünk minden nap.

Bementem az interjúra megkaptam a vízumot repdestem a boldogságtól, de gyorsan vissza kellett szálljak a földre, mert ott volt a leszerelés problémája.

„Úgy sem fogod megszokni"

Tanácsokat kértem, persze olyan emberek adtak, akik még soha nem jártak Amerikában: úgy sem fogod megszokni az ottani életet, ők teljesen más emberek, teljesen más a kultúra, szóval várunk vissza szeretettel stb. Egy év fizetés nélküli illetményre távoztam, még az volt a szerencsém, hogy a parancsnokom nagyon rendes ember és nagyon emberséges, megértette, miért kérem ezt. Így 2012 márciusában már együtt éltem a férjemmel.

Tizenegy hónap együttélés után rájöttem, hogy a férjem igenis az az ember, akit Afganisztánban megismertem, és biztos vagyok abban, hogy vele akarom leélni az életemet. Persze az elején voltak összezörrenéseink, de az első (vagyis az nekünk már a második volt) évben kinek nincsenek, amikor akkor tudod meg, hogy ki a párod, amikor már együtt élsz vele?

Eltelt az egy év, vissza kellett mennem leszerelni véglegesen a honvédségtől. 2013 januárjában mentem haza. Leszereltem, pedig imádtam katonának lenni. Ez még viszonylag egyszerűen ment.

Hol a jóindulat?

De az összes többi ügyintézéstől még most is feláll a hátamon a szőr (bár nincs). Az első, hogy el akartam menni orvoshoz, mire kiderült, hogy nem fizették utánam a TB-t, ezért beküldtek a NAV-hoz, és visszamenőleg 11 hónapra egy összegben be kellett fizetnem a járulékot, novemberben kapok majd még egy csekket a kamatról is.

Felháborodtam, hogy miért nem tájékoztattak arról, hogy nekem kell fizetnem a TB-met fizetés nélküli illetmény idején, amikor az ő feladatuk lett volna? Válasz: ez az én dolgom, mindenki járjon a saját ügye után. Nem részletezem, mit gondoltam.

Pedig nekem az OEP mondta, hogy a munkáltatónak kellett volna tájékoztatnia. Szóval most már a saját jogászodnak kell lenned, hogy ismerj minden törvényt Magyarországon, mert senkiben sincs jóindulat. Neki konkrétan 3 szóba került volna, hogy figyelmeztessen: figyeljem a TB-met, ami nekem talán 3 napomba került volna, mire megtalálom az interneten a jogszabályokat. Ez van.

Aztán megkérdeztem még a NAV-nál, hogyan tudom azt elintézni, hogy ne követelje rajtam a magyar állam a TB-t, amikor már nem is élek itt. Azt mondták, le kell mondanom a magyar állandó lakcímemet. Rendben.

El kellett utaznom vidékre, mert a szüleimhez voltam bejelentkezve, Magyarországon nem létezik központi nyilvántartás. A kormányablak is egy nagy semmi, mivel ott sem tudtak értelmes felvilágosítást adni. Nem értem minek vannak?

Akik nem értenek a munkájukhoz

Szóval elutaztam vidékre, hogy elintézzem, ott bementem az okmányirodába, a srác először nagyon értelmesnek és rendesnek tűnt, elvette a személyigazolványomat és a lakcímkártyámat, kérdezte tőlem: el kell vennem a jogosítványodat is?

Akkor már hetek óta csak intéztem és zártam le minden dolgomat és dühös voltam, hogy mindig olyan embereket fogok ki, akik nem értenek a munkájukhoz. Felháborodottan kérdeztem vissza, hogy ezt nekem kéne tudnom? Te ülsz abban a k..... székben, ez a te munkád!!

Elkezdte olvasni AKKOR OTT azt a részt, ami rám vonatkozik, szerintem akkor olvasta először. De hiszen nem én vagyok az első és nem is az egyetlen, aki elhagyja az országot! Na, mindegy!

Kérdezte, akarom-e, hogy nyilvántartásba vegyenek, ez 3000 forintba kerül. Mivel nem olvastam utána az interneten, nem tudtam mi ez. Visszakérdeztem: ez mennyire fontos? Válasz: megvonta a vállát. Ennyi. OK, ha csak egy vállvonás, akkor nem kérem 3000 forintért. Ezen a ponton már annyira dühös voltam, hogy nem tudtam tovább kommunikálni vele, eljöttem.

A bank sem jobb

Aztán bementem az OTP egyik budapesti fiókjába, hogy megszüntessem a bankszámlámat. A seregnél mondták, hogy majd csak azután szüntessem már meg, miután kifizettek nekem minden járandóságot.

Szóval ott vagyok a fiókban, kifogok egy huszonéves ügyintézőt. Mondtam neki, hogy szeretném megszüntetni a számlámat, de az a problémám, hogy még várok pénzt a munkahelyemtől, viszont amikor megérkezik, már nem leszek Magyarországon – mi a megoldás?

Válasz: öööö, csak személyesen tudod megtenni, úgyhogy utazz vissza Magyarországra és el tudod intézni. Mire én azt feleltem: ne haragudj, de az USA-ból nem tudok csak úgy hazaugrani ezt elintézni két hónap múlva, és már pénzt sem fogok kapni erre a számlára, viszont a számlavezetési és egyéb költségeket sem akarom nektek fizetni, ha nem használom már a kártyámat. Válasz: más lehetőség nincs.

Én akkor már megint dühös voltam, mondtam, hogy addig el nem megyek onnan, amíg nem kínál fel egy másik lehetőséget. Erre a fiatal srác átment egy másik sráchoz, kérdezett tőle valamit, majd annyit mondott: akkor írd meg levélben annak a fióknak, ahol nyitottad a számládat, és add fel postán a bankkártyádat is. Így majd megszüntetik a számládat. Nem álltam le vitatkozni, mert megint láttam, hogy egy süket, tudatlan ügyintézőbe botlottam, ezért elmentem.

Felhívtam a fiókot ahol anno nyitottam a számlámat és megkérdeztem a hölgytől, hogy ez valójában így működik, adjam fel postán Amerikából?? Azt mondta, szó sem lehet róla, írjak egy meghatalmazást, és egyenesági rokonom felfüggesztheti a számlámat, így nem fogok fizetni semmi költséget, majd amikor legközelebb hazalátogatok, akkor majd megszüntetem. Mondtam a hölgynek, hogy szívem szerint visszamennék a fiókba, és beolvasnék a kis taknyos gyereknek, miért ültetnek ilyen embereket ügyintézői székbe? Ha én így dolgoztam volna, meghurcoltak volna érte. Valójában azt sem tudják, hogy a tudatlanságukkal milyen károkat és még több problémát tudnak okozni embereknek, mert itt nem csak rólam van szó.

...és még mindig nem volt vége

Ha mindez nem lett volna elég, bementem a központi okmányirodába, mert hetekkel korábban kértem a jogosítványom meghosszabbítását. Mondja ott nekem a hölgy, hogy gond van, nem szerepelek a nyilvántartásban. Mondtam neki, hogy ez azért van, mert le kellett mondanom a magyar állandó lakcímemről.

Erre azt mondta, ezzel az a gond, hogy így szinte azt sem tudom bizonyítani, hogy magyar állampolgár vagyok. Igen, az az ostoba a vidéki okmányirodában teljesen törölt a rendszerből. Kérdezem, mit tudok tenni? Válasz: menjen vissza vidékre és vetesse nyilvántartásba magát. Kérdem: itt nem tudom elintézni? Válasz: sajnos nem.

Aznap péntek volt, és nekem vasárnapra volt jegyem Amerikába. A hölgy azt mondta, akkor Amerikában vetessem magam nyilvántartásba a magyar nagykövetségen, hogy külföldön élő magyar állampolgár vagyok.

Ha egyszer megőrülnék

Visszaérkeztünk Amerikába, nem hagyott nyugodni a dolog, utánaolvastam az interneten, mi is ez a nyilvántartásba vétel. Arról van szó, hogy tartózkodási címem van Magyarországon, nyilvántartásba veszik, hogy hol élek külföldön, és ha egyszer valamikor megőrülnék, hogy vissza szeretnék menni, akkor létesíthetek állandó lakcímet.

Ha ez nincs meg, akkor bizonyítási eljárás keretén belül döntik el, hogy magyar vagyok-e vagy sem. Szóval felhívtam a tudatlan okmányirodás srácot, mondtam neki, hogy írok egy meghatalmazást a szüleimnek, kinyomtatom a formanyomtatványt, és vegyen nyilvántartásba, de azonnal.

Az ostoba nem mondta, hogy ez mennyire fontos vagy sem, csak a vállát rángatta. Gondoltam, így könnyebb megoldanom, mint itt utazgassak Amerikában.

Elmentek a szüleim ügyet intézni, és képzeljétek el, a srác képes volt azt állítani, hogy ő az első perctől kezdve így akarta velem megoldani, de én mondtam, hogy nem kérem. Ha otthon lennék, nem tenné zsebre, amit tőlem hallana és még ki is rúgatnám a munkahelyéről, mert ő nem tudott teljes felvilágosítást adni nekem.

Eleinte azt gondoltam, hogy nehéz lesz otthagyni a munkámat, a családomat, a barátaimat. Igen. őket baromi nehéz volt. De MAGYAROSZÁGOT ELHAGYNI ÉLETEM LEGJOBB DÖNTÉSE VOLT. Soha többet nem akarok ügyeket intézni Magyarországon. soha többet nem akarok szóba állni tudatlan, buta ügyintézőkkel.

Elértük, amit akartunk

Most már megnyugodtam, próbálom elfelejteni, mi minden történt velem az elmúlt időszakban. Nem volt könnyű, rengeteg energiába, idegeskedésbe, és rengeteg pénzbe került az esküvőtől kezdve 2013 februárjáig. De elértük, amit szerettünk volna, együtt vagyunk, vannak terveink, álmaink. Először is munkát keresek (mert nem szeretek itthon ülni), aztán házat akarunk venni, és nem utolsósorban gyerekeket szeretnénk.

Sajnálom, hogy ilyen hosszúra sikerült a sztorim, de fontosnak tartottam minden részletet, talán más nem jár így, mint én. Ha valakinek bármi kérdése lenne, írjon, remélem, tudok majd válaszolni és segíteni."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: bürokrácia ügyintézés Magyarország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr195171730

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: És leszállt a vörös köd 2013.03.26. 08:09:11

Mindent beterített. Leginkább engem, de kapott belőle mindenki, aki abban az időben betette a lábát az ajtón belülre. Uff, én beszélek. A vörös egy markáns szín. Az árnyalatai is azok. Amiről ma mesélek az inkább enyhén narancssárgás változatú, ám ett...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

váj mí 2013.03.26. 23:51:04

@Yasmin5: Mert úgy fogalmaztál, mint egy 19. századi angolkisasszony, aki nem tudja, hol is van pontosan.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.26. 23:52:37

@remusz: "szerinted egy országból való lelépés egy sima napi rutin ügymenet"
Vannak olyan orszagok, ahol nem is kell ezt bejelenteni. Amikor a ferjemnek probaltam magyarazni pl. azt, hogy nekem be kell jelentenem a Gyamhivatalnak, hogy a gyerekem kulfoldon hova jar iskolaba es igazolnom kell, hogy milyen korulmenyek kozott lakik, csak nezett nagyokat, es nem ertette, mi koze ehhez a magyar allamnak?? Egyaltalan, miert kell nekem bejelentenem, ha kulfoldre koltozom??

váj mí 2013.03.26. 23:56:43

@remusz: Szerintem meg simán bértroll vagy. Annak viszont pocsék, te szerencsétlen.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.26. 23:57:01

@zopilote: allampolgarsagrol en is kerdeznek mert en meg dissidens voltam es az orokseg ugyeben intezkedtem es sehol sem voltam nyilvantartva MO-on se szemelyi szam se lakhely valoszinuleg honositani kellene magamat az allampolgarsagert de nem igazan tudom..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.26. 23:58:40

@fancypants: "és ez az ESTA-s "kint maradok és majd ott adom be a papírokat, remélve, hogy nem utasítanak ki" dolog mennyire rizikós? Barátnőmmel (ő amerikai állampolgár, ellentétben velem) ezt szeretnénk megjátszani, mert a várakozás nagyon hosszú lenne"
Van olyan baratnom itt, aki szinten igy jott ki, itt osszehazasodtak, es azota mar meg is kapta a zoldkartyat. Amennyiben nem merul fel a bevandorlasiakban, hogy itt akarsz maradni, akkor siman be fognak engedni. Tehat nehogy olyasmit mondj (vagy irj az ESTA-n), hogy a "baratnodhoz", menyasszonyodhoz jossz latogatoba, hanem valami semlegesebbet. Ha van mas ismeros, akit meg tudsz jelolni kontaktkent, az sokkal biztonsagosabb. En mindenkeppen ezt javaslom. Ha egyszer mar itt vagy, ossze lehet hazasodni, es beadni a papirokat :) lsd USCIC website:)

Yasmin5 2013.03.26. 23:59:04

@váj mí: Aham. Igy mar valoban "ertheto" a szandekod.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 00:00:09

@váj mí: "Katona mindkettő, érted... törvény, parancs."
hat igen, erre tanitottak oket: kovetni a szabalyokat, a parancsot. Nem megkerdojelezni semmit:)

váj mí 2013.03.27. 00:04:04

@Yasmin5: Á, csak annyit szerettem volna mondani, hogy "jó-reggelt-királylány", ez egy másik mese.

váj mí 2013.03.27. 00:10:01

@Zsuzsi65: Azért tudod, néha irigylem őket, nulla felelősség. Bármit tesznek, a kereteiken belül, nem kell gondolkozniuk, nincs lelkiismeret-furdalás, tépelődés, gondolkodás, hogy vajon "helyesen cselekedtem"? Semmi, nulla. Parancs van, oszt passz.
Kényelmes, roppant kényelmes.
Igaz, én záros határidőn belül beleőrülnék, bármennyire is leveszik rólam a döntés felelősségét meg a velejárókat ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 00:13:42

@váj mí: "Khm, és szerinted ezt úgy utólag hogyan állapítják meg objektíven, minden kétséget kizáróan? Mármint, hogy milyen céllal lépett be az USA.-ba? "
Sehogy:) amikor belepeskor megkerdezik, hogy "what's the purpose of your visit? " szepen rajuk kell mosolyogni, es azt mondani pl. hogy "visiting friends". Ennyi. Na meg nem kell buszken mondogatni, hogy a menyasszonyt/volegenyt latogatod meg:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 00:15:54

@váj mí: "Bármit tesznek, a kereteiken belül, nem kell gondolkozniuk, nincs lelkiismeret-furdalás, tépelődés, gondolkodás, hogy vajon "helyesen cselekedtem"? "

Ez pontosan igy van:) ezert gondolom, az (is) megy el katonanak, aki ezt a fajta gondolkodasmodot preferalja.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 00:19:42

@remusz: "Te bébi 8 év múlva itthon leszel.. itthon fogsz sírni, hogy a gyereked nem tud magyarul, "

:) Oh, egy uj profetat koszonthetunk koreinkben? :))

váj mí 2013.03.27. 00:22:57

@Zsuzsi65: Hátja, csak az M Péter nevezetű nick képes volt olyat leírni, hogy ha eleve házassági céllal lép be az USA-ba.... Ki a tököm fogja ezt megkérdezni tőle eleve, ha a vízuma rendben van? Igaz, ez fizikai adottság kérdése is. Már voltam párszor az USAban simán, csak turistaként, vízumköteles ország polgáraként. Eddig egyetlen egyszer volt kérdés a "purpose". Akkor is ilyen mellékesen, az első látogatásomkor. Azóta le sem szarnak az amerikai vám- meg egyéb tisztviselők. Mondjuk, ehhez a kinézetem is hozzájárulhat, mert legutóbb Hitler álmodhatott olyasféle "árját", amilyennek kinézek, csak nem éppen platinaszőkében ;).

váj mí 2013.03.27. 00:29:22

@Zsuzsi65: Hm, nos a hivatásos katona gyerekkori haverom volt a leghűségesebb kisdobos, a leg ... leg... leg ... akármi.
Szerintem ezeknek az embereknek tökéletesen mindegy, mert nincs tulajdonképpen személyiségük. Csak egy viszonylag stabil rendszer legyen, amiben feloldódhatnak.

zopilote 2013.03.27. 00:31:03

@montroyal:
en is disszidens voltam, otthon csak ugy vagyok nyilvantartva, hogy "veglegesen kulfoldre tavozott ". Igaz, van magyar utlevelem, de csak szuletesi anyakonyvi kivonatot kellett bemutatnom, hogy megkapjam. Maxval emlitette, hogy nem is honositasnak hivjak a mi esetunket. Sajnos en is varom az orokosodesi eljarast, de azt hiszem, a hugomnak ajandekozom a reszemet, igy nem kell jarulekot fizetnem, sot az o jarulekat is kifizetem, hiszen minimal bert kap, sot annal is kevesebbet. 8 eve meg harman vegeztek teljes munkaidoben azt a munkat, amit ma egyedul csinal, es csak heti 32 orat fizetnek neki. Privatizalva lett a munkahelye:( Valami " csokos " kapta meg vallakozaskent.

Netuddki. 2013.03.27. 00:35:32

Fogadjunk, hogy a fideszesek nem olvassák ezt a blogot. Vagy ha olvassák is kussolnak. Igen, ezért is mennek el innen ennyien külföldre.
Annyian vannak nálunk az állami bürokraták, hogy egymástól nem férnek a munkához. Akinek már kellett itt valamilyen hivatali ügyet elintézni az tudja mi folyik itt. Főleg ha egy hajszálnyira eltért a szokványostól. Azért is fizetünk rekordarányú adót, hogy ezen eltartsunk egy halom bürokratát akik nem intézik az ügyeinket, hanem bonyolítják.
Holnaptól tavaszi szünet lesz a gyereknek, de te vegyél ki egy fél nap szabadságot (vagy egy egészet) mert a gyereket délben haza kell vinni, a tanároknak déltől már nincs kedvük dolgozni...

váj mí 2013.03.27. 00:36:11

@zopilote: Sajnálom, a családban bekövetkezett "örökösödési" esetet. Részvétem.
Ám, szerezz már a húgodnak valami normális melót a környékeden. Három ember munkáját elvégezni egy fizetésért ugyanis nem munkahely, hanem rabszolgatartás.

Netuddki. 2013.03.27. 00:38:09

@váj mí: Elég fiatal lehetsz. A rendszerlopás előtti rendszer gyakorlatilag erről szólt. Nemcsak a hivatásos katonáké...

váj mí 2013.03.27. 00:38:53

@kovi1970: Na most éppen nem pont a nyomorult tanárokat basztatnám a helyedben, de te tudod ...

váj mí 2013.03.27. 00:40:36

@kovi1970: '30-as, gyakorlatilag a Szomsza Julcsijával nőttem fel, csak máshol ...

zopilote 2013.03.27. 00:46:22

@váj mí:
Danke a reszvetert. Probaltam a hugomon segiteni, de teljesen feladott mindent, semmi eletkedve. A nagyobbik lanya Londonban van, hozza probal kimenni. De mit tudna ott nyelvtudas nelkul, 50 evesen? Es itt Kanadaban is mihez tudna kezdeni? Plane az en eletstilusom is olyan, hogy sokszor magam sem ertem:) Lassan 60 eves leszek, es meg most sem tudom, mit akarok az Elettol:)

Netuddki. 2013.03.27. 00:46:39

@váj mí: Miért? Ha egy tanár nem végzi el a munkáját akkor kivétel? A pénzt persze felmarkolja akkor is érte. Nem keres eleget? Sajnos én se, ez egy ilyen ország...

aciduzzu 2013.03.27. 00:48:55

ez tényleg egy gondolkodni képtelen, hisztis picsa...

még azt is elhitte, hogy ha nincs lakcíme, akkor az állampolgársága kétséges:):P, meg hogy nem tud BÁRKI eljárni helyette egy érvényes meghatalmazással.

de dühös, meg felháborodott az tud lenni...

a kedvencem egyébként az, amikor az emberek - hivatkozásként, hogy miért nem tudnak angolul - kijelentik: én németes/franciás/egyéb voltam.

mintha ez a tény kizárná, hogy alap vagy középfokon megtanuljon angolul

szánalmas...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 00:49:00

@váj mí: "Azóta le sem szarnak az amerikai vám- meg egyéb tisztviselők. Mondjuk, ehhez a kinézetem is hozzájárulhat"

haha, azt hiszem, reszben ezert sem szoktak engem sem nagyon faggatni:) nem nagyon nezek ki terroristanak a szoke hajammal es 157 centimmel :))

váj mí 2013.03.27. 00:53:55

@zopilote: Ne hülyéskedj már, előttetek van még legalább 15-20 aktív év, mielőtt elmentek domolykózni ... Mihez van kedve a húgodnak, mit szeret csinálni? Hát tegye azt Kanadában, vagy bárhol másutt. No, meg te is tedd azt, amit szeretnél. Megélni biztos meg fogsz belőle, legfeljebb nem leszel tőzsdecápa. Na und?

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.27. 00:59:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Közel sem biztos, hogy be vagytok jelentve akárhol. Én már "jelentettem ki" előző lakókat (két lakásból összesen hatot) két önkormányzatnál. 3000 forint az illeték, fiktiválják a lakót és ha nem találják meg, akkor törlik az országos lakcím-és a település lakónyilvántartásából. Aki lakást vesz, annál alap, hogy bejelentkezéskor megkérdezi ki van bejelentve még és ha többen akkor két hét múlva ismét és kijelenti. Ezt azóta tudom, hogy egyszer a rendőrség éjjel kettőkor az előző lakót akarta előállítani...

váj mí 2013.03.27. 01:01:04

@Zsuzsi65: Hm, ugye én pár USA-beli nyaraláson kívül nem igazán mászkáltam el eddig a kontinensről, viszont Európán belül viszonylag sokat utazom. És igaz, hogy nincsenek határok az EU-n belül, de azért a régi országhatárok környékén csak feleszi a kötelesség a rendőrséget a vonatokra. Soha, de egyetlen egyszer sem igazoltattak. Pedig azért szedik ki az embereket nemre való tekintet nélkül, és nemcsak a barnább bőrűeket.
Ez egyrészt jó nekem, mert nem baxtatnak feleslegesen, másrészt meg hülyén érzem magam. Mi a tök vagyok én, übermensch, hogy egyetlen ország rendőrségének sem jut eszébe igazoltatni?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.27. 01:16:29

@remusz: Szép udvariasra sikeredett életed első hozzászólása...

Adatlap

remusz 0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2008.08.18. óta tag.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.27. 01:17:38

@aleb19: Pontosan :)

Ezt mi is így csináltuk, nem is bántuk meg.

greggfrs 2013.03.27. 01:38:09

Teljes mertekben egyetertek a cikkel. Nekem szerencsere csak par honapom maradt ebben az orszagban, sajnalom azokat, akik nem tudjak elhagyni ezt a helyet. Megjobban sajnalom azokat, akik vedik Magyarorszagot, mivel ez tudatlansagukra, beszukult latasmodjukra utal.

váj mí 2013.03.27. 01:45:51

@Jani haverja: Alvó nick, mint Stirlitz ;)

Szegény, szerencsétlen marha, különben ... oly sok év, és 1 perc alatt lebukott

váj mí 2013.03.27. 01:49:25

@kovi1970: Ja, bocs, ezt most vettem észre. Persze, nem kivétel, egy tanár sem ha nem végzi jól a munkáját, de a tanítás utáni gyerekelhelyezési problémáidat talán nem rajtuk kellene leverned. Fogadjatok bébicsőszt pár órára, ha annyira sincs időtök, hogy a saját gyerekeitekkel legyetek.

wowerman 2013.03.27. 01:53:46

Lassan a barátaimon kívül nincs semmi más ami nem rémálom ebben az országban

ZS0LT 2013.03.27. 02:08:10

@hagyma:
@Taxomükke: en meg az internetrol beszelek
csaxolok

Azt meg a CERN ben, ami Svajc
csaxolok :D

váj mí 2013.03.27. 02:08:25

@wowerman: Hűde optimista vagy! Várd csak,amíg a barátaid igazi arcát is megismered ....
Szerintem, a Budai Váron kívül nincs semmi más, ami nem rémálom ebben az országban.
És tekintve a történelmét, ez nem biztos, hogy ez annyira marhára megnyugtató ...

ZS0LT 2013.03.27. 02:11:43

Es hogy erdemben is hozzaszoljak.

Nekem speciel olyan biztositasom van, hogy mindent, amit itt (USA) fizet a biztosito, azt fizeti Magyarorszagon is.
Ezert folosleges fenntartani a magyar TB-t.

váj mí 2013.03.27. 02:19:20

@ZS0LT: A magyar TB-t egyébként is felesleges fenntartani. Ha éppen Magyarországon töröd ki a lábad, balesetileg úgy is ellátnak, komolyabb egészségügyi probléma esetén meg magyarországi rendszeres TB fizetés mellett is fizetned, hogy az állami kórházban a nővérke egyáltalán rád nézzen. Akkor meg minek?

blackhairlady 2013.03.27. 02:41:57

@zopilote: azt hiszem mar nincs orokosodesi jarulek ha egyenesagi orokos, csak a kozjegyzoi dijat kell megfizetni. nekunk holnap lesz a hagyateki targyalas apu utan aki novemberben ment el, ha gondolod megirom, hogy hogy ment a dolog. en irtam egy meghatalmazast a batyamnak, hogy teljes koruen eljarhat az ugyemben, igy nem kell most csak ez miatt hazautaznom.

wowerman 2013.03.27. 02:47:55

@váj mí: ismerem az igazi arcukat. ezért a barátaim. ne magadból indulj ki :) nem tartanánk össze 12 éve a semmiért.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 03:13:53

@ingenium rusticus 2 / reloaded: eloszor csak munkavallalasit kapsz, azutan par honap mulva az interju utan kapsz egy 2 eveset
ha ez lejar es meg hazas vagy akkor mindenfele ujjlenyomatok stb utan. megkapod a veglegeset es ra 1 evre kerelmezheted az allampolgarsagot ha meg hazas vagy, ha elvaltal akkor azt hiszem meg 2 vagy 3 evet varni kell
igy emlekszem
/2 ev utan ha megkaptad a veglegeset /10 ev amugy/ akkor barmikor elvalhatsz de akkor az allampolgarsagra meg varni kell/
mar osszefolynak az evek es mar meg sem tudom nezni a zoldkartyamon a datumot mert bevontak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 03:16:25

@zotyikaa: amerikaban mondjuk nem honositani kell, hanem le kell vizsgazni:)
ra kell szanni neha 1 napot is

pappito · http://pappito.com 2013.03.27. 04:37:03

@hagyma: a zöld kártya az tényleg egy papir kártya ami zöld? vagy csak ugy hivják?
sose jutott eszembe ráguglizni...

Tamás Csacsicska 2013.03.27. 05:14:45

Ami az eü. járulékot illeti: velünk is valami hasonló történik… Öt éve vettem feleségül a nejemet, én amerikai, ő magyar állampolgár (még, nem sokáig). Az elszakadás elég egyszerű volt – mindenkinek csak javasolni tudom, hogy Budapesten, az amerikai Nagykövetségen adja be a papírjait, ne az USA-ban. Két hónap alatt mindent elintézünk, tokkal-vonóval, orvosi vizsgálattal, stb.

Két éve kezdte szekírozni a NAV a nejemet az elmaradt eü. járuléka ügyében. A feleségem négy éve nem volt otthon, az eü. szolgáltatást nem is vehette igénybe. Próbáltuk megmagyarázni ezt a NAV-nak – különösen azt, hogy a járulék egy olyan fogalom, ami ellentételezést igényel - de mintha hülyékkel beszélne az ember. Jelentkezzen ki a nejem a lakcíméről (aminek az ég egy adta világon semmi jelentősége nincs!), akkor nem kérik az eü. járulékot. A kijelentkezés – ahogy a posztban a hölgy leírta – 3.000 forintba kerül és meghatalmazás szükséges hozzá. De nem egyszerű, mezei közjegyzői meghatalmazás, hanem a helyi konzulátus által hitelesített. Na most az USA-ban három konzulátus van, a legközelebbi is majdnem 1.000 mérföldre (1.600 kilométer). Nem tűnik reálisnak, hogy elutazzunk oda – csak a hitelesítésért. Amiért önmagában még elkérnek 50 USD-t, ami nagyjából 11.000 forint manapság. Szóval az a 3.000 forint illeték csak előleg…

Ráadásul három éve már jártam a konzulátuson – a félfogadás napján éppen nem jött be a konzul dolgozni – ott kellett aludnom Los Angelesben. Na, vajon kinek a költségén? A konzulén, vagy az enyémen? Másnap nyitásra odamentem, három óra múlva betoppant a konzul, majd bezárkózott az ismerőseivel beszélgetni. Déli 1 órakor – amúgy magyarosan – kivertem (kiüvöltöttem) a balhét, még a biztonsági őrök is feljöttek a földszintről a harmadikra. Öt perc alatt elkészült a hitelesítés – a konzult nem is láttam, a felesége írta alá a papírokat.

Szóval az USA-ban sem rózsás a helyzet, az itteni alkalmazottak hozzák hazulról a hivatali szokásokat, ahogy azt kell.

Azóta szarunk a magyar hivatalokra, a Konzulátusra, a NAV meg csak kergesse a feleségemet az eü. járulék után, majd belefáradnak. De ha egyszer nem ez a nyomorult kormányzat lesz hatalmon, kérvényezni fogom, hogy vegyék bele az Alkotmányba: hülye hivatalnokokat az állam nem alkalmazhat.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 05:18:38

@pappito: tenyleg zold a zoldkartya :) ezt a kepet osszehasonlitottam az enyemmel, ilyesmi az igazi szine is, inkabb kekes-zold. www.libertyscreening.com/CustomerServiceUpdates/image.axd?picture=2010%2F5%2Fgreencard1.gif

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.27. 05:23:31

@Tamás Csacsicska: "Szóval az USA-ban sem rózsás a helyzet, az itteni alkalmazottak hozzák hazulról a hivatali szokásokat, ahogy azt kell. "
Tamas, ne felejtsd el, ez egy darabka Mo itt:) azt remelne az ember, hogy kicsit ragad rajuk az itteni mentalitasbol, de sajnos - lehet, hogy csak en vagyok vele igy? - nem igazan tapasztaltam. Tisztelet a kivetelnek, hallottam olyat, akinek mashol volt jo tapasztalata kovetsegen, ill. konzulatuson. A los angelesi konzulatushoz nekem is volt szerencsem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 05:55:24

@pappito: plasztikkartya rengeteg hologramal
de nekem mar nincs meg:)
benettonn zold

Tamás Csacsicska 2013.03.27. 06:08:54

Az utolsó jó tapasztalatom 1988 decemberében volt. Akkor jöttünk ki az USA-ba és haza kellett utazni az útlevelünk meghosszabbítása miatt. Nem akartuk hazavinni a gyereket (akkor már nagykorú volt), felesleges kiadásnak tűnt a dolog. Kértem a magyar konzulátust, hogy hosszabbítsák meg a gyerek útlevelét itt az USA-ban. A konzul válasz egyszerű nem volt.

Felhívtam telefonon a magyar nagykövetet (!) Washingtonban, üzenetet hagytam, visszahívott személyesen. Azt hiszem, Házy Vencelnek hívták. Küldjem el a gyerek útlevelét, azonnal meghosszabbítja. Így történt.

Jó szar kommunizmus volt.

Egyébként pedig: nem az ügyfélnek kell kedvesnek lennie, hanem az ügyintézőnek. Átolvastam 550 kommentet, de idáig senki sem jutott el. Vajon miért?

pappito · http://pappito.com 2013.03.27. 07:06:04

@hagyma: kösz, rágugliztam, szóval ez szimpla PR kártya/státusz

gondolom iszonyú nagy kaland szerezni egyet

pappito · http://pappito.com 2013.03.27. 07:07:55

@Tamás Csacsicska: "Egyébként pedig: nem az ügyfélnek kell kedvesnek lennie, hanem az ügyintézőnek. Átolvastam 550 kommentet, de idáig senki sem jutott el. Vajon miért?"

mert a kommunizmus nem múlt el

Cifu78 2013.03.27. 07:41:32

@váj mí: Sir Winston Churchill volt az, aki a Brit Birodalmat szétverte, mikor aláírta az Atlanti Kartát. Igaz több napon keresztül civódott Roosevelt-el, mire beadta a derekát, de be kellett adnia. Olvasd el egyszer, mit tartalmaz... :)

Szóval especiel ő sejthette, hogy mi lesz hosszú távú eredménye annak...

venember 2013.03.27. 08:08:20

@Kovermadar: Tudod sajnállak. Neked SOHA nem lesz HAZÁD bárhová mész, bármilyen állampolgár leszel. Ezzel a mentalitással SENKI nem fog elfogadni.

Persze tudom, akkor is kicsiny HAZÁM lesz a rossz, csúnya, gonosz, stb.....

tanato 2013.03.27. 08:30:00

@Yasmin5: Nem rossz gyerek a brassói VÁj-MI,csak ilyen a stílusa,meg kell szokni .Ceausescu rendszerben nevelkedett, eléggé kemény világ volt az akkoriban.

JohnHenry 2013.03.27. 08:34:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nem magyarországon. ha nem használod a számlát, akkor a számlavezetési díjak miatt hamarost minuszba kerülsz és a bank BAR-listára tesz függetlenül attól, hogy a listára kerüléshez _sokkal_ több pénzzel kéne minuszba kerülnöd.

ha előrelátóan megszünteted a számlát, még az se tuti megoldás, mert a bank esetleg utána is vonja a számlavezetési díjat és amikor jobb a békesség alapon azt mondod nekik, hogy a fenyegető levélért cserébe inkább kifizeted nekik azt az 1-2e forintot, akkor azt mondják, hogy nem úgy van az, amivel minuszban vagy a nem létező számlád számlávezetési díjával, azt te nem fizetheted be, mert nincs hová, ugyanis nincs számlád. (OTP)

micsoda? 2013.03.27. 08:34:14

@váj mí: Helyes. Hasonlóan viselkedem én is.

Netuddki. 2013.03.27. 08:46:50

@váj mí: Kisfácán! Napköziről hallottál? Szerinted ki fizeti? De ha éppen a tanárnak nincs kedve ott lenni, akkor fizessek még bébisintért is? A saját pénzeddel azt csinálsz amit akarsz, de az enyémet majd beosztom én. A hozzád hasonlók miatt (is) tarunk sajnos ott ahol...

4karika 2013.03.27. 08:48:54

Hmmm...:)
A romániai bürokrácia sem gyenge... Olyan túlburjánzott, hogy néha azt hiszem, nincs az a metszés, ami helyretenné...
A tartózkodási engedély kiadása majdnem teljesen sima ügy volt. De csak majdnem.
A céget alapítani és a cégnek közösségi adószámot regisztráltatni, komoly canossa-járás...
A házasságkötéssel kapcsolatos ügyintézés még előttem áll, gondolom, ott is lesz egy-két érdekes dolog.
De mindezekkel egyetemben még mindig jobb a hozzállás, mint Magyarországon. Sokkal emberségesebbek, segítőkészebbek, azt tapasztalom.
Pedig Magyarországon is a munkám része volt a hivatali ügyintézés, azaz van összehasonlítási alapom.

Netuddki. 2013.03.27. 09:00:14

@tildy:): Hoppácska! Most esett csak le. Ezek szerint a tartósan (3 hónap, muhaha!) külföldön élőktől a fidesz elveszi a lakcímkártyát és igazolványt. Gyakorlatilag levelező szavazót csinál belőlük. Nehogy már jövőre hazautazzanak szavazni (már aki akar ugye). Úgy látszik az 500ezer külföldön dolgozó magyar megmozgatta a fantáziájukat. Majd az orbánék szavaznak helyettük. Ügyes, naggyon ügyes...

Netuddki. 2013.03.27. 09:05:35

@micsoda?: "Viszont, az alkalmazott sem szereti, ha lesír rólad, hogy Ő közpénzen eltartott. Szükségünk van egymásra, ezt kéne megjegyeznünk."

Hát ebben nem vagyok annyira biztos. Mármint, hogy nekem szükségem van-e rájuk.
Persze tudom minderről nem az ott dolgozók tehetnek elsősorban. Elsősorban mi magunk tehetünk, hogy hagytuk a bürokráciát ennyire a fejünkre nőni. A múlt rendszerben nem sokat lehetett tenni. Az elmúlt 23 évben meg sikeresen elhitették velünk, hogy ugyanúgy nincs itt ráhatásunk a dolgok menetére. Pedig nagyon is van. Még. Az orbán megint azon ügyködik, hogy ugyanúgy ne legyen mint a rendszerváltás előtt. Túlzás? Tessék csak jobban belegondolni!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.27. 09:08:52

@ErtelmetlenSzajkarate:

Persze, ez lehetséges, de nem igazán izgat. Ha Mo-ra fogok költözni valamikor, úgyis fogok valós címet létesíteni. Addig meg tök mindegy.

4karika 2013.03.27. 09:17:26

@kovi1970:

Nem veszi el.
Nem is veheti el.
Volt erről valami hülyén fogalmazott cikk, aminek alapján erre a következtetésre lehetett jutni, de azóta már cáfolták, és helyre is tették a dolgokat.
Eleddig az a rendelkezés volt életben, hogy amennyiben 3 hónapot meghaladóan tartózkodott valaki külföldön, azt be kellett jelentse. Most e rendelkezést törölték.
Az érintett vagy bejelenti, vagy sem, az ő dolga, de szankció nincs - eddig elvi lehetőség volt rá, de nem alkalmazták.
A baj az, hogy - mint eddig már többször is - csúnya baki csúszott a kormányzati / hivatalaos szervek kommunikációjába...

De ha mégsem lenne igazam, és tényleg elvennék, nem kell igyekezzenek, viszem én magamtól is...:)

halbarad 2013.03.27. 09:18:01

A kedves posztolo valoszinüleg elöször jart a laktanyak vegtelenül leegyszerüsitett vilagan kivül. A civil eletben vannak helyzetek, amire nincs elöre elkeszitett protokoll, mert nem is lehet, es bizony nem oldodnak meg parancsra. Süt az egesz posztbol, hogy a hölgy ahhoz van szokva, hogy kiadja a parancsot, es a dolog el van intezve. Nos, sajnos a kaszarnyan kivül gyakran elöterbe kerülnek olyan remek tulajdonsagok, mint kreativitas es problemamegoldo keszseg. Fent mar leirtak paran, hogy lehetett volna egyszerübben megoldani par dolgot. Pl. bankszamlat azonnal megszüntetni vajon mi ertelme van? Havi par szaz forintot szed erte meg az OTP is, a többi meg kevesebbet. Meg ugye azzal a keressel beallitani, hogy "szüntessetek meg, de csak miutan megerkezett az utolso fizetesem es en levettem a penzt" eleg naiv elkepzeles. Megis ki fogja figyelgetni a bankszamlat? A TB-t meg tudtommal nem kell fizetni, ha az ember tartosan külföldön el (csak be kell jelenteni). Szoval ezert leadni szemelyit, lakcimet, stb., nem tudom, megeri-e.
Nem mintha vedeni akarnam a magyar bürokraciat, de talan megsem mindenki szellemi fogyatekos. Csak nem kellene elvarni, hogy tisztelegjenek, ha egy tiszthelyettes be meltoztatik lepni ügyintezni.
Amugy meg sok sikert az USA-ban.

remusz 2013.03.27. 09:20:18

@Gabby: amit leírsz több, mint amit a posztodban közölsz. Az ember a posztot látja és azon értetlenkedik, arra reagál. Én itthon élek, két nyelvet tudok....nem keresek rosszul. Ha így van, gratulálok!

Netuddki. 2013.03.27. 09:35:59

@4karika: Valamelyik, ezzel foglalkozó posztba valaki belinkelte a törvényt. Ott az volt, hogy le kell adni a lakcímkártyát és az igazolványt. Azóta érdekes módon a minisztérium honlapjáról eltűnt a link. Nemtom' mér'. ;)

Netuddki. 2013.03.27. 09:40:24

@halbarad: Nem mindenki helikopter barátom. Aztán amiket itt oly szépen leírtál miért nem tudták elmondani az illetékesek a hölgynek? Akiknek többek között az is a feladatuk lenne, hogy tájékoztassák az ügyfelet? Legfeljebb futott volna pár felesleges kört az illető aztán elégedetten hagyta volna itt ezt az országot. Ahova máskor is jó visszajönni. Nem így történt, ezért a hölgyet fikázni érdekes lelkivilágra vall. Ha te is bürokrata vagy akkor szépen gondolkozz csak el ezeken...

4karika 2013.03.27. 09:47:05

@kovi1970:
Tudom, tudom...
S ezzel kapcsolatban született meg a félretájékoztató cikk is, amiből lett a felzúdulás...
Ha leadja, leadja, ha nem, akkor nem. Az állampolgárra van bízva.
Józan ésszel belegondolva, jobb leadni, főleg, ha valaki letelepedik külföldön... Útlevél megmarad, meg a születési anyakönyvi kivonat, esetleg a vezetői engedély, s azzal annyi... Más meg nem is kell...:)

Azért a felvetésed erős volt...:)
Szavazgatnának helyettünk...:) Azért odáig csak nem jutnak, remélhetőleg.
Ámbár sok mindent kinézek a dicsőséges garnitúrából...

halbarad 2013.03.27. 09:58:23

@kovi1970: sem bürokrata, sem a barátod nem vagyok. Csupán arra utaltam, hogy volt ebben a történetben pár olyan fordulat, amit inkább köszönhet magának a hölgy, mint a bürokráciának. Ha mondjuk az OTP-ben csapkodja a pultot, mert nem oldjak meg a problémáját, arról ki is tehet? Ezt például átgondolhatta volna, mielőtt bemegy és mindenkit taknyosnak meg hülyének gondol/nevez csak mert egy megoldhatatlan helyzetet nem oldanak meg neki. Az egész posztban latszik, hogy a megszokott eljárásrend, hogy mindent elintézünk hangerővel meg vélt tekintéllyel, akkor is ha nincs igazunk. Odabent működik, kint nem. Ez van.
Ja, és nem, OTP alkalmazott sem vagyok.

4karika 2013.03.27. 10:16:09

@halbarad:
Nem gondolom, hogy lehet igazságot tenni abban, hogy ki vétett esetleg, és hol...
De a magyarországi ügyintézésben sokszor érzem azt, hogy a banki / adóhatósági ügyintéző valami felsőbbrendű akárkinek gondolja magát, azok meg, akire még egy nyamvadt egyenruhát is húztak, kicsi istennek...
Az OTP nem volt egy szerencsés választás, megjártam volt velük én is, két napba telt elintézni valamit, míg a másik banknál fél óráig (BB). Mondjuk nem az ügyintéző hibája volt, inkább rendszerszintű "elb...ttság".
Az adóhivatali ügyek intézése sokszor verbális boxmeccs, virágnyelven - nem szeretem a hangos szót és a tekintélyelvűséget - és sokszor csak akkor dől el a helyzet a jó irányba, ha kiderül, végképp nem laikus vagyok ott a hivatalban. Holott ez nem így kellene legyen. Egy laikusnak is könnyen, gördülékenyen kellene tudnia intéznie az ügyeit. A hivatalnoknak pedig világosan és közérthetően előadnia a dolgokat. Szolgálnia, mert közszolga. Nem alantas módon, nem kell ilyesmire gondolni, hanem a maguk és az ügyfelek eredményességére és kölcsönös megelégedésükre tekintettel. Ehh, ez utópia még sajnos.

Románia...
A tartózkodási engedélyemmel kapcsolatban szépen, kereken elmondták, hová menjek el, mit hozzak el Magyarországról - a születési bizonyítványtól a keresztlevélig - s hová menjek Szeredában intézni a dolgot.
Szeredában kiderült, hogy a dolgoknak a fele sem kellett, sőt, még az egészségbiztosítót is kihagyhattam, mert (akkor még) volt magyar munkaviszonyom, ezzel EU-TAJ kártyám.
Volt pár fölös kör, de nem rosszindulatból, inkább segítőkész túlbuzgóságnak nevezném.
Az itteni adóhivatali procedúra sem vidám, sok utánjárás van benne, de itt sem érzékelek rossz attitűdöt, inkább azt, hogy az ügyintézők kevéssé felkészültek, s pár dolog csak menet közben derül ki, hogy még ez is kell, az is kell... Holott, ha felkészültebb, akkor már az elején csokorba lehet szedni, és egyszerre lejárni mindent.

Szóval, nem mondom, hogy Magyarországon minden rossz, s lebontandó, de sok javítanivaló akad... S itt úgyszintén.
Sokszor az ügyintézők miatt akad meg valami, de olykor maguk az ügyfelek sem barátai a hatékony ügymenetnek...

shimizu 2013.03.27. 10:17:19

az volt már, hogy a posztoló hülye? (mm a történet főszereplője...)
Ki a frász indul el ügyet intézni minden utánaérdeklődés nélkül? Ha mást nem, legalább ismerősi körben tudnak az emberek 1-2 hasznos infót.
Bár mit várunk egy katonától...ráadásul nem tartották elég jónak a tiszti rangra, hát nekiáll mindenkit ócsárolni.

Nem akarom védeni a bürokrácia működését, a kormányablakok létrehozásánál nagyobb hülyeséget ki sem találhattak volna, de azért ez az ősemberi viselkedés, hogy ha valaki nem csinálja, amit mondok, vagy nem tud válaszolni, akkor agyonverem...enyhén szólva is szegényes bizonyítvány :(

Mit gondolt, ha fizetés nélküli szabadságra megy, akkor a TB majd befizeti saját magát? És a bankszámla? Jó hogy személyesen kell bevonszolnia magát az ügyfélnek a megszüntetéshez! Kivéve persze, ha meghal.....különben boldog-boldogtalan szórakozhatna a számlánkkal.

A vízumnál meg természetes, hogy kértek extra papírokat! A külképviselet bevette tőle az előírt papírokat, és az anyaországban döntenek, ahol joguk van azt kérni pluszban, amit csak szeretnének. Azért egy idegen ország katonai állományában lévő személy nem épp egy mezei takarítónő!!!! Jóval nagyobb kockázatot jelent....ezzel azért illene tisztában lennie, tekintve a munkáját....

Ha a hölgyemény úgy gondolja, hogy áááámerika tejben-vajban folyó kánaán, akkor kívánom neki, hogy ott is jó sok hivatalos ügyet kelljen intéznie.

Tudnék még hasonló észrevételt tenni minden pontjára a beszámolónak, de minek!? A szereplő szűklátókörű és csak fröcsögni tud, a kommentelők pedig megragadtak az utálkozásnál :) Bár azért van bennük igazság LOL

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.27. 10:39:44

@venember: Tudod nekem, meg még itt sokunknak semmi szükségünk nincsen HAZÁRA, legalábbis abban az értelemben, ahogy te gondolod.

Arra a HAZÁRA nekünk semmi szükségünk, amelyik csak folyamatosan szopat, elveszi a pénzünk, a tehetségünk, az életedvünk, stb., cserébe meg nem ad semmit.

zotyikaa 2013.03.27. 10:41:48

@hagyma: Egy amerikai állampolgárnak le kell vizsgáznia, hogy amerikai-e?

Hát ilyet sem hallottam még.

zotyikaa 2013.03.27. 10:43:27

@Jani haverja: Szerintem azért van pár ember a földön aki cserélne veled. Persze van jobb hely is a világon mint itt. De nálad is van jobb ember, nem?

halbarad 2013.03.27. 10:51:55

@4karika: világos, nem is az volt a cél, hogy eldöntsük, ki hülye és ki nem. Es igen, a hivatali ügyintézés tényleg katasztrófa tud lenni, és sajnos az esetek többségében az is. A fent leírtak egy része tényleg a hivatalok sara. Masik része meg a posztolóé.
Nekem a posztból visszaköszönő hozzáállás nem tetszik. Valahogy mintha az lenne az elvárás, hogy minden ügyintéző megkérdezze, hogy biztos ezt akarja? Biztos ki akar jelentkezni Magyarországról? Biztos, hogy meg akarja szüntetni a bankszámláját? Miért is lenne az elvárás, hogy ilyesmikre rákérdezzenek, és esetleg alternatívat javasoljanak. Egy országot elhagyni elég nagy döntés, gondolom az ember átgondolja, mit hogyan csinál és utána veszi a nyakába az ügyintezest. Es nem azelőtt, hogy átgondolna pár dolgot. Ha bemegyek a bankomhoz megszüntetni a bankszámlámat, nem varom el hogy megkérdezzék, miért akarom. Induljanak ki abból, hogy jól átgondoltam, mit csinálok és tegyék, amit kertem (feltéve, hogy megtehető).
Ha meg kiderül, hogy mégsem megy amit kertem, akkor nem az a megoldás, hogy taknyosozok egyet meg megpróbálom átnyomni erővel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 10:53:35

@pappito: eleg nagy kaland, de en mar allampolgar vagyok
de elotte kell zoldkartya is
annelkul nehez rogton megszerezni
bar lehet, pl. ha tt szulettem volna

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 10:59:28

@zotyikaa: a jogositvany honositasarol beszeltel ember
arra valaszoltam, hogy azt nem honositani kell hanem le kell vizsgazni

pappito · http://pappito.com 2013.03.27. 11:07:14

@hagyma: tudom h áp vagy, csak én nem tudtam eddig h a zöldkártya az tulajdonképpen egy PR, azt hittem h valami misztikus izé :)

foltosmici 2013.03.27. 11:16:40

a fiam nyert zöldkártyát májusban megy intejura, a többi még kérdéses

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 11:19:54

@pappito: hat misztikus mert kurva nehez eljutni odaig, hogy zold kartyad legyen, ami amugy mindenre eleg , utazasra, munkvallalasra, tehat tulajdonkeppen mar amerikai leszel, csak nem szavazhatsz pl.
nem ugy megy, hogy kijovok amerikaba es beadom az igenyem egy zoldkartyara, mert bar beadhatod, pillanatban azavarnak haza
nem veletlen talan, hogy a zoldkartyalotto is itt mukodik
amugy kulsoleg egy nagyon pofas kartya, sajnalom is hogy elvettek

2013.03.27. 11:50:58

Nem volt időm végigolvasni a hozzászólásokat még. Itt a posztoló? Tény, hogy a magyar bürokrácia párját ritkítja, de vigasztalja az a tudat, hogy van még sok hasonló hely, meg szarabb is. Persze ettől neki nem lesz jobb, de a leírt helyzet, vagy hasonló sok más országban is előfordul. Nem olyan rossz Magyarország!

micsoda? 2013.03.27. 11:55:13

@kovi1970: Szerintem a munkamegosztás folyamatában szükség van rájuk. Ki állítaná ki a születési bizonyítványt, az útlevelet, jogsit stb. hogy csak a fontosabbakról beszéljek.

pappito · http://pappito.com 2013.03.27. 12:15:02

@hagyma: biztos nehéz, a misztikum meg csak annyi, hogy mivel soha nem érdekelt az usa gc sose néztem utána h mi az, ma megtudtam ezt is. (bár továbbra se akarok magamnak)

a zoldkartyalotto nagyon fura dolog, nem értem h miért jó az országnak, hogy random arcok is besodródhatnak, amikor elég szigorú követelményrendszert építettek fel, hogy kiszűrjék azokat akiket nem akarnak házon belül látni.

Az is érdekes h szavazni nem lehet zöld kártyával, mi szavazhatunk PR státuszban, sőt kötelező regisztrálni szavazásra. Na mindegy, más ország, más szokások.

Amúgy a kártya tényleg marha jól néz ki, kerestem róla képeket a neten.

blackhairlady 2013.03.27. 12:53:32

@Tamás Csacsicska: csak akkor tudod beadni a budapesti nagykovetsegen ha az amerikai allampolgarnak van magyar bejelentett lakcime.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.27. 12:58:19

@zotyikaa: Igen, van pár ember, aki cserélne velem, főleg úgy, hogy szerencsére már nem élek Magyarországon :).

montroyal ( CAN qc) 2013.03.27. 13:19:12

megyvalaki katonanak mert nem kell dolgozni .. ez van es itt nalunk oriasi fizetes 10-15 evvel elobb oriasi nyugdij.. tudom a nevelt fiam a navynak a koltsegveteset iranyitja a tiszti iskola kemeny volt de azota -bejar- a munkahelyere.. es tolakodtak az afganistani kikuldetesert $$$$
@zopilote: jarulekot ( adot ) en sem fizettem rogton eladtam a pesti hazat a penzt atutaltak a szamlamra es nem tudom utanam jonnenek-e ha magyar utleveletkernek az illetek miatt(amugy 25evvel ezelott sem fizettem adot maszek voltam fuvaros remelem azt mar elfelejtettek.
ami a hugoddal tortent itt canadaban velem is megtortent 4-en dolgoztunk a repteren maintenance bgigadba ( takaritas kaja pia feltoltes mosas) egy fonok testvere atvette 10x szamlazott 3xtobb ido .... valoszinuleg csokos volt mert az igazi tulajoknak ez biztos nem erte meg...

montroyal ( CAN qc) 2013.03.27. 13:21:28

@Zsuzsi65: elobb irtam peldat miert mennek el katonanak..

daredra 2013.03.27. 17:25:10

Régóta olvasom a blogot, ez a történet annyira felhúzott, hogy végre regisztráltam is. Hogy hozhat valaki ilyen fontos döntést (Amerikába kivándorolni) ennyire nem utána nézve semminek. Nem a nagykövetséget kell hívogatni, legjobb barátod a google. Ajánlom mindenkinek szeretettel a www.visajourney.com/ oldalt, ahol nem csak minden információ fenn van, de az összes kitöltendő adatlap is. Arról nem is beszélve, hogy ha előtte olvasgatott volna kicsit a posztoló, nem sírt volna később, hogy hogy képzelik, hogy házastársak külön éljenek az esküvő után??
Nem a házassági vízum az egyetlen lehetőség, én pl. pont a fenti szituáció miatt a menyasszony vízumot választottam: ez se tart tovább, és feljogosít arra, hogy az USÁ-ban házasodjatok össze és rögtön benyújthasd a zöld kártya kérelmet. Ettől függetlenül Magyarországon is megtarthatták volna az esküvőt később (kb 2 hónapon belül megérkezett a munkaengedély, ami most már utazásra is jogosít).

A fentebb említett oldalon egyébként azt is megtalálod, épp mikori kérelmeket bírálnak el (Nem, nem dobnak el mindent azonnal, amint beérkezik a TE kérelmed, hogy rögtön elbírálhassák. Szerinted hány vízumkérelem érkezik be csak egy hónapban?), valamint okos kis kérdéseidet felteheted a tapasztalt tagoknak.

Arról már nem is beszélek, hogy a Magyarország elhagyása - lakcímkártya leadása stb. témakörben milyen egyszerű a neten tájékozódni... Néha elgondolkozok, hogy az ilyen emberek miért kapnak végül mégis vízumot??

Ha más értelme nem is volt ennek az első posztomnak, remélem a link legalább segít néhány jövőbeli Amerikába vándorlót. Egyébként az a blog teljes mértékben a legális bevándorláshoz nyújt segítséget, az "ESTA-val jöttem, nem terveztük, de nem tudunk egymás nélkül élni, összeházasodtunk és most zöld kártyát akarok" típust nem támogatja.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.27. 18:32:49

@daredra: @daredra: a munkaengedely nem garantalja, hogy visszafele is visszaengednek
menyasszony vizumrol meg meg eletemben nem hallottam
de ettol meg lehet:)

2013.03.27. 19:51:14

En turistavizummal utaztam volna azonnal az USA-ba es ott inteztem volna a bevandorlast meg a zold kartyat.
Ki nem birtam volna 1 evet a ferjem nelkul raadasul ennyire messze.
Kulfoldrol sokkal konnyebb mindent elintezni a nagykovetsegek, konzulatusok rugalmasabbak es sokkal kedvesebbek is, nem jatszak a tejhatalmu uristent mikozben segitseget kersz.

daredra 2013.03.28. 00:17:45

@hagyma: A fiancé/e visa hivatalos neve K1, egyszeri belépésre jogosít és 90 napon belül össze kell házasodnotok.

Ha a zöld kártyával együtt igényeled a munkaengedélyt és az utazási engedélyt, nem kell értük fizetni, és tavaly nyár óta egyetlen kártya a kettő. A munkavállalási engedélyre kapsz egy ilyen extra sort, ha igényelted az utazásit is: Serves as I-512 Advance Parole. Ez amikor én kaptam még olyan új volt, hogy a kanadai határon vakargatták egy darabig a fejüket a bevándorlásiak, hogy tényleg vissza engedjenek-e :) De nem volt semmi gond. (mezei határátkelő volt valahol Idahoban, a reptereken gondolom jobban képben vannak az emberek)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.28. 02:18:26

@4karika:
Egeszen pontosan a lengyel kovetseg oldalan volt HIVATALOS infokent, es nem erre a kovetkeztetesre lehetett belole jutni, hanem konkretan azt irtak, ha kulfoldon vagy 3 honapot tulmenoen, akkor vegleges letelepedest kell bejelenteni.

Aztan volt valaki, aki felhivta a belugyminiszteriumot, onnet atiranyitottka mashova, es ott is azt az infot kapta, hogy veglegest kell.
Arrol nem is beszelve, hogy az ugyfelkapu meg mindig irja, hogy a 3 honapon tuli kulfoldon tartozkodast BE KELL jelenteni.

"S ezzel kapcsolatban született meg a félretájékoztató cikk is, amiből lett a felzúdulás..." hat , ha mar ott fenn sm tudjak , hogy mit csinalnak. Remelem nem az en cikkembol indult ki a dolog, elsok kozt voltam, akik rarepultek. logout.hu/bejegyzes/tildy/miket_kell_elintezni_kulfoldre_koltozes_elott/friss.html

mzgldr 2013.03.28. 04:16:37

@Kovermadar: "Ki mondja meg, hogy mi a haza? Egy orszag? Ugyan miert? Mi kozom nekem Salgotarjanhoz, ha Pesten szulettem es sosem jartam S.tarjanban?"

Azt hiszem Kossuth mondta, hogy (nem pontos idézet): hazád ottan van, ahol kommentelsz és amilyen nyelven blogodat írod.

DieNanny CH 2013.03.28. 07:01:04

@váj mí: @Jess G:
Nem a világ sokkal egyszerűbb számukra! Hanem hozzászoktak, hogy mindenki jártas abban, amilyen titulusa van. Ami végülis logikus! Mi lenne, ha katonáéknál egy tiszt, mikor megkérdezik tőle: jobbról vagy balról támadjunk, vonogatja a vállát, és közli, nézzek utána interneten... (Jó, sarkítottam!)
Ügyintéző = ügyet intéz!!! Nem pedig a vállát vonogatja.
Orvoshoz úgy mész, hogy előtte 3 napig bújod az internetet?
Óvónőként eléggé fel tud az húzni, aki nekem akarja megmondani, a közösségben hogyan neveljem a gyerekét.
Ezt én tanultam, én jobban tudom.
Az ügyintézőnek kutya kötelessége NAPRAKÉSZnek lenni abban az ügyben, amire címe van. Akkor is, ha hetente változik.
Nehogy ám már még el is kényeztessük őket, hogy mi intézünk helyettük mindent! Azt a 3 napi internetbújást nekem talán kifizeti valaki órabérben?
Nagyon is megértem Gabby felháborodását!

DieNanny CH 2013.03.28. 08:43:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
És mi határozza meg, hogy az összesen 4 vezetéknévből a gyerek melyik kettőt kapja?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.28. 09:22:19

@DieNanny:

Minden ember 1. vezetékneve az apja 1. vezetéknevével egyezik, a 2. vezetékneve pedig az anyja 1. vezetéknevével.

M. Péter 2013.03.28. 20:39:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Utazni szabad, csak csak pénzt költeni engedély nélkül nem.

M. Péter 2013.03.28. 20:42:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Utazni szabad, csak csak pénzt költeni engedély nélkül nem.

Tara 2013.06.15. 21:00:15

Ebben hagymának van igaza...nekünk is ezt ajánlotta az amerikai nagykövetségen a hölgy, ha kint akartunk volna letelepedni. Akkor volt valami nem B1-es, hanem friss házas vízum (fogalmam sincs hogy hívják) de az egy évre szólt volna és addig el lehetett volna intézni a zöld kártyát, anélkül hogy külön kelljen élnünk, ez nonszensz. Mi nem akartunk ott élni mondjuk...

Nem tudom posztolóék mit bénáztak ennyit...van egy kolleganőm az is évek óta bénázik az amerikai férjével, hogy az ide jöhessen a UK-ba. Én nem is vagyok itteni állampolgár és az én férjem simán jön-megy itt, dolgozik stb...némelyek csak élvezik a szívatást...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása