oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. március 10. 06:52,  Kész kaland itt az élet 301 komment

2013. március 10. 06:52 Határátkelő

Kész kaland itt az élet

Vajon mi hiányozhat valakinek Egyiptomból a piramisokon, a napsütésen kívül? A választ (felkérésemre) Tímea adta meg, és nekem sikerült is meglepetést okoznia. Kiderült ugyanis, hogy Kairó (jó értelemben véve) kalandos hely, a helyiek rendkívül kedvesek, csak vigyázni kell, mit dicsérünk meg. Egyszóval jöjjön a „Mi hiányozna..."-sorozat egyiptomi darabja!

cím_21.jpg

„Tegyük fel gondolatban, hogy a kalandnak vége; férjem egy új külföldi munkája miatt szedjük a sátorfánkat és búcsút intünk a piramisok gyönyörű országának. Az első, ami mindenki fejében megfogalmazódik ilyenkor:

Mi fog hiányozni Egyiptomból?

Valószínűleg most a többség nagyokat mosolyog magában, hogy ugyan mi is hiányozhatna, nincs ott semmi érdekes egy pár piramison, néhány ókori templomon, a napsütötte tengerparton kívül.

Bosszantó arab férfiak, kosz, szmog, közlekedési dugók és irtózatos sivatagi meleg. Akkor most hadd osszam meg veletek, hogy mit is hiányolnék én, ha úgy adódna, hogy más vizekre eveznénk.

A dallamos arab nyelv

Az első dolog, ami mindenképpen hiányozna, az az arab nyelv. Ugyan még mindig nem tökéletesen beszélem, a 95% -át azért megértem bármilyen, nem tudományos vagy politikai jellegű társalgásnak. (Habár egy ideje már a csapból is politika folyik, az emberre akaratlanul is ráragadnak az olyan alapszavak, mint országgyűlés, alkotmány, bíróság, minisztérium... stb.).

arab nyelv.jpg

Nagyon érdekes nyelv az arab a maga sajátos írásával, hangzásával. Sokszor egy-egy szó pontos jelentését nem is lehet lefordítani, csak hosszasan elmagyarázni, hogy körülbelül mit is jelenthet. Egyébként meg kell mondjam, nagyon logikus a nyelvtana (az egyiptomi dialektus meg még sokkal egyszerűbb, mint az irodalmi arab) és az írást sem bonyolult elsajátítani pár hét gyakorlással.

A nyilvános erotika hiánya

A másik dolog, amit szeretek Egyiptomban, az az erkölcs az utcákon, nyilvános helyeken és a médiában. Persze itt is - főleg Kairóban - találkozik az ember modern felfogású muszlim nőkkel, akik kendő helyett miniszoknyát húznak egy lenge kis blúzzal és nyolc kiló sminkkel az arcukon, vagy fiatal fiúkkal, akik leállnak flörtölni a pultos lánnyal a kávézóban, ám mégsem ez az általános.

Itt nem fogsz látni buszon, metrón a tömeg kellős közepén enyelgő párokat, ennél többet meg pláne nem. Még a TV-ben sem. (Az olyan jeleneteket ugyanis kivágják. Amin nagyot nevettem, hogy még az „Oroszlánkirály" Walt Disney mesének arab változatából is kivágták, amikor a fiú meg a lány oroszlán megpuszilják egymást. :) )

beszélgető nők.jpg

Nincsenek tizenévesek, akik este az utcán részegen randalíroznak, nem találsz sehol bikinis fehérneműmodelleket az utcai óriásplakátokon és a TV műsorok, reklámok, de még az újságok is mind erotikamentesek, nem kell attól tartani, hogy este 11 után a gyerek a csatornákat kapcsolgatva véletlenül rossz helyre téved.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy itt abszolút nincsenek részeg fiatalok, drog és gimnazista-egyetemista lányok és fiúk közötti kapcsolat, mert bizony van, de a lényeg, hogy mindez nem nyíltan történik, társadalmilag ezek semmilyen szinten nem elfogadott dolgok.

Például még mindig borzasztó nagy szégyennek számít, ha egy egyiptomi nő nem érintetlenül megy férjhez (még egy olyan családban is, ahol esetleg a nők nem hordanak kendőt és abszolút liberális felfogásúak).

Legyen akár keresztény akár muszlim az illető, nagy valószínűség szerint amennyiben a család tudomást szerez tettéről - ami márpedig egy nő esetében garantált ugyebár - a család egyszerűen kitagadja a lányt és búcsút mondhat a házasságának.

Hacsak nem talál valaki olyat, aki hasonló bűnökkel vétkes. A férfiak ebből a szempontból előnyösebb helyzetben vannak, ám amennyiben mégis kitudódik a kis afférjuk, hát nem tudom, melyik egyiptomi apuka adná hozzá szívesen a lányát.

Kairó kész kaland

Mondanom sem kell a lassan 16 millió lakost számláló Egyiptom fővárosában az élet egy másodpercre sem áll meg. Budapest belvárosa ehhez képest vidéki falucskának tűnik. Néha nagyon be tud sokallni az ember ettől az állandó zsivajtól, ám én mégis legtöbbször nagyon szeretem.

Ha egy nem túl forgalmas helyet választasz lakóhelyedül, ami messze van a főúttól, akkor nyugodt, csöndes percekre is lelhetsz. Persze a szomszédokat így sem fogod tudni likvidálni, mikor éppen este 11 kor kezdi el bömböltetni az arab zenét, vagy mikor éppen valami foci meccs van és a fél utca ott őrjöng a TV meg az utcai kivetítők előtt.

bazár.jpg

Az esküvőket is nagyon szoktam díjazni az ablak alatt, meg a kora reggel óbégató, kolompoló, dalolászó árusokat. De ettől függetlenül én szeretem a nyüzsgést, az érzést, hogy még ha egyedül is vagy otthon a lakásban, azért mégsem vagy teljesen egymagad.

A pezsgő élettel együtt jár, hogy itt mindig történik valami. Legalább is európaiként nekem ez a megszokottól teljesen eltérő kultúra minden napra tartogat valami újat, legyen az sokkoló, meghökkentő, nevetséges vagy teljesen abszurd. Néha kész kaland itt az élet. Ez biztosan nagyon hiányozna, még ha nem is minden esetben élek meg egy-egy ilyen új tapasztalatot túlságosan pozitívan.

Az egyiptomiak végtelen kedvessége...

De ami talán a legjobban hiányzana, az maguk az egyiptomi emberek. Na azért nem mindenki; a Tahrir téren gyújtogató, lövöldöző banditák, az idegbajos, életveszélyesen száguldozó buszsofőrök például nem, de úgy általánosságban nagyon sok jó mondható el az egyiptomi emberekről.

Először is a magyar emberrel ellentétben, ha megkérdezed tőlük: hogy vagy?, nem kezdik el felsorolni az összes létező problémájukat a lehető legletargikusabb hangnemben, hanem mindig csak annyit válaszolnak: köszönöm szépen jól vagyok. Még az is, akinek nincs mit enni adnia aznap a családjának. Legyen akár szegény, akár gazdag valaki, itt a többség pozitívan áll a dolgokhoz, sokkal többet látod mosolyogni az embereket.

Először kicsit furcsa volt (a mai napig nem szoktam teljesen meg), hogy itt bárhol, bármikor képesek az emberek leállni a másikkal beszélgetni függetlenül attól, hogy még soha életükben azelőtt nem látták egymást, mégis úgy beszélgetnek mintha ezer éve ismerősök lennének. (Mindig van miről csevegni, Mubarak távozása óta aztán meg pláne).

Általában jó kapcsolatot ápolnak a szomszédokkal, alkalomadtán össze is járnak és még a portást is barátként kezelik. De nem csak az idegenekkel bánnak kedvesen, hanem a családon belül is szoros kapcsolatot ápolnak még a távolabbi családtagokkal is. Nagyon családcentrikusak; általában a házasság után is a gyerekek igyekszenek a környéken maradni, vagy ha mást nem sűrűn meglátogatni szülőket, testvéreket.

...segítőkészsége

Kedvességükből adódik a segítőkészségük is. Míg otthon a villamossíneken egyensúlyozó részeg hajléktalant is az utolsó pillanatban rántja vissza valaki a várakozó tömegből, itt egyrészt nincs is villamossíneken egyensúlyozó részeg hajléktalan, másrészt amint valami baj történik, biztos lehetsz benne, hogy lesznek (többen is), akik azonnal a segítségedre sietnek.

Néha már túlzásba is esnek a segítőkészségükkel; ha útbaigazítást kérsz, inkább kérdezz meg több járókelőt, mert nagyon sokszor előfordult már velem is, hogy teljesen máshová irányítottak el, mint ahová eredetileg mentem volna.

Ugyanis egyszerűen nem ismerik azt a kifejezést, hogy nem tudom; csak ha végképp halvány lila gőze sincsen, na talán akkor fogja neked bevallani, hogy nem ismeri az irányt.

Valamit mindig muszáj, hogy mondjanak, de azt olyan arckifejezéssel teszik, hogy soha meg nem kérdőjeleznéd az általuk mondott útirányt, ha nem lenne már kellő tapasztalatod e téren.

...és önzetlensége

Az egyiptomiak nem csak kedvesek, segítőkészek, de önzetlenek is. Néha teljesen kiborítanak ezzel az adakozási-osztozkodási mániájukkal. :) Például egyik kollégádat megkéred, hozzon már neked is valamit a közértből, ha már úgy is leugrik egy kis Pepsiért.

Utána úgy kell neki könyörögni, hogy ugyan had fizessed már ki a te részedet. Ezzel nem is lenne baj, ha nem játszanák el minden egyes alkalommal. Egy idő után csak kellemetlenül érzed magad.

Ha meg megdicséred a ruhájukat, táskájukat, rögtön oda akarják adni neked. :) Na, lehet az utóbbit nem teljesen komolyan gondolják, ám mégis mindig ugyanaz a válaszuk a dicséretre: " Köszönöm! Tessék, vigyed!" Ha veszel egy zacskó csipszet, egy tábla csokit, akármit, úgy vedd, hogy abból osztozkodni illik ám, mert ők is MINDENT megosztanak egymással.

Nem egyszer fordult már elő az előző munkahelyemen, hogy ezt a szokást olyan természetesnek vették velem szemben is, hogy szó nélkül vettek az általam hozott süteményből, vagy elvitték az ásványvizes üvegem. Na jó, ez azért már kissé túlzás, ilyen szintre én még nem jutottam el a közvetlenségben (és nem is szándékozok).

De nem csak munkahelyen van ez a nagy osztozkodás. Volt már, hogy a pékségben, közértben kisebb tétel vásárlásakor nem engedte az eladó, hogy kifizessem. Vagy a másik kedvenc sztorim, mikor mikrobusszal utaztam és a mellettem ülő ismeretlen lány miután kibontotta a dobozos üdítőjét először engem kínált meg vele.

Illetve van még egy tipikus egyiptomi szituáció: ki fizessen az étteremben?! Ugye megszoktuk, hogy általában Magyarországon az egyiptomi szóhasználattal élve "angolosan" fizetünk, vagyis mindenki a saját ételét fizeti, ritka esetben, előre jelezve hívjuk meg a másikat.

Na, itt nem, pont fordítva. Itt általában valaki mindig meghívja az egész társaságot tudván, hogy majd egy következő ilyen alkalommal valaki más fogja állni a cehhet. (Pech ha mégsincs következő alkalom :)).

Az olcsó és zamatos gyümölcsök hazája

Hm, mi hiányozna még?! Az olcsó gyümölcsök és zöldségek. Nem vagyok vegetáriánus, de nagyon sok zöldséget, gyümölcsöt eszünk. Fillérekért. Imádom a mangót, guavát, datolyát, gránátalmát és az egyéb olyan déli gyümölcsöket, amiket otthon vagy nem lehet kapni vagy csak egyszerűen teljesen más az íze, a minősége.

Például az otthoni szupermarketek polcain található datolya össze sem hasonlítható az ittenivel. A mangóról nem is beszélve. (Apropó gyümölcsök: tudtátok, hogy a Tescóban kapható narancsot Egyiptomból importálják?)

gyümölcsök.jpg

Napsütés, napsütés és még több napsütés

Még egy dolog jutott eszembe így a végére, amit nagyon hiányolnék: a kiszámítható időjárás. Igen, tudom. Ugyan az év 99%-ában tombol a kánikula (bár van még ennél rosszabb is: Emirátusokban, Szaud-Arábiában például izzasztóbb a helyzet), de legalább tudom, hogyan osszam be a napjaimat e tekintetben.

Nem fog az a kellemetlen meglepetés érni, hogy kiveszek egy hét szabadságot, amikor elmennénk a tengerpartra a családdal kicsit kikapcsolódni és éppen azon a héten esik hét fokot a hőmérséklet, az eső meg egész álló nap szakad.

tengerpart_2.jpg

Emlékszem, mikor csak a Margitszigetre akartam menni. Mikor elindultam, még hétágra sütött a nap. Mire odaértem, már beborult az ég és hirtelen hűvös lett. Otthon mindig kell lenni A- meg B-tervnek, ha valahova ki akarsz mozdulni.

Itt elég csak az A terv. Fázós típus lévén nekem nem sok bajom van az itteni hőséggel. Inkább legyen meleg, mint hideg, elég nekem Decembertől Márciusig fagyoskodni.

Na, így a poszt végére el is illant minden negatív érzésem Egyiptom iránt. :)"

(Tímea blogját itt érhetitek el.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Egyiptom országfelelős Mi hiányozna

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr55122412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 19:58:42

@Babette_: onigazolas:)
masnak is meg kell mutatnom mekkora a szerelem
tudja mindenki, hogy boldog vagyok
nincs ezzel baj, csak pl en nem vagyok ra kivancsi
namost egy gyors puszi talalkozasnal, vagy kezenfogva menes az siman belefer
bar en nem puszilom Maryt ajton kivul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 20:00:27

de mindig megfogom a kezet ha jeges az ut
a kocsitol a boltig
figyelmes ferj vagyok
/nem akarom osszetorni magam/

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 20:01:00

@zopilote:

"En csak a katolikusokat (romai,
gorog keleti es orosz ortodox) es a protestansokat (kalvinista, lutheranus) fogadom el ke -
resztenynek, a tobbi csak egy beteg szekta a szamomra."

Na most, itt viszketni kezdtem. Bocs.

A katolikusnak nem része sem a "görögkeleti", sem az "orosz ortodox").

Más részről pedig: mi a különbség a "görögkeleti" és az "orosz ortodox" között?

Ami a protestánsokat illeti, gondolom, azt akartad mondani: csak a hagyományos protestantizmust ismered el. De ez azért több, mint a kálvinista és a luteránus. Ott van az anglikanizmus is, na és a korai radikális protestantizmus, az anabaptizmus is. Na és az anglikánoknak vannak fejleményei, pl. a metodisták. S a radikális protestánsoknak meg pl. a baptisták.

andaluzkutya 2013.03.10. 20:01:00

@Babette_: @hagyma:
Miért ne?
Nem önigazolás. Ha pl. utcán játszol a gyerekeddel az azért van, hogy mutasd a többieknek, hogy te jó szülő vagy?:)
Megcsókolom, mert kedvem támadt hozzá és mindkettőnknek jól esik. Ennyi. Inkább ezt lássa a gyerekem, mint hogy két ember veszekszik/verekszik/stb.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 20:02:30

@zopilote:

"De ilyen volt a marxizmus is, csak az ertelmezessel
volt problema"

Ezzel erősen vitáznék...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 20:08:17

@zopilote:

Én így osztályzom a keresztény felekezeteket:

3 nagy csoport:

apostoli kereszténység:
1. katolikus
2. ortodox
3. ókeleti
4. asszír

protestantizmus:
5. hagyományos protestantizmus
6. radikális protestantizmus
7. újprotestantizmus

egyéb:
8. antitrinitáriusok
9. új mozgalmak
10. szinkretikus vallások

Az "egyéb" erősen kétséges, hogy valójában keresztény-e.

Ugyandehogy (törölt) 2013.03.10. 20:11:15

@andaluzkutya: a játék nem intim dolog, hacsak nem a pcsddel játszol.
:)
és ha legközelebb szexelni támad kedved, mert az jó dolog, és inkább azt lássa agyerek, mint egy gyilkosságot, akkor azt is megteszed az utcán?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 20:15:31

@andaluzkutya: uriember es urino utcan nem csokolozik
ennyi
/jo fiatal korban 14-17 /csakazertis, mert ki ha en nem megesik, de azert mar akkor sem szep/
az inkabb polgarpukkasztas
mukodik is, rogton leszallnek a buszrol ha mellettem csokolodznanak
sosem jatszottam a fiammal utcan egyebkent
mi mas csaladban nottunk fel, nekem ugy tunik,, de nincs ezzel baj, de vedd figyelembe senki nem kivancsi ra, hogy Te eppen csokolozni akarsz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 20:17:48

es ami neked borzaszto jo, az masnak lehet gusztustalan
bizonyos dolgok nem az utcara valok
ettol meg ott vannak sajnos, mert vannak emberek akik nem ertik

Muscari 2013.03.10. 20:19:17

@Babette_: atya eg, mar leirtam egy parszor, hogy puszira gondoltam, en sem matatok a nyelvemmel a masik szajaban az utcan. Meg az osszebujva valo setalgatasra, ilyesmire. Vagy hogy egy padon ulva fogjuk egymas kezet, de az talan meg Egyiptomabn sem tilos :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 20:26:33

ja hogy egyiptom?
hat eljen ott a puposteve
meg nyaralni sem

andaluzkutya 2013.03.10. 20:27:29

@Babette_: a szex természetesen nem az utcára való, de én nem látom, mi kivetnivaló van egy sima csókban. Amúgy természetesen vannak fokozatok, hogy ki szerint mi való az utcára és mi nem, pl. a táliboknál ugye a nő arca se való az utcára, ha meg kivillant a bokája, akkor büdös kurva, tehát meg kellett erőszakolni, tehát másokkal is szexelt, nem csak a férjével, tehát meg kell kövezni:)
Amúgy inkább szexet lásson a gyerek, mint gyilkosságot. De ha lehet, akkor inkább azt se:)

andaluzkutya 2013.03.10. 20:30:31

@hagyma: nem várom el, hogy kíváncsiak legyenek rá, hogy csókolózni akarok-e, vagy sem. Teljesen hidegen hagy. De mivel az én normáim szerint ezzel nem ártok nekik, így megteszem, ha akarom.
Viszont felcsigáztál: hol játszottál a fiaddal? Elbújtatok a pincébe, hogy nehogy azt higgyék, önigazolni akarsz?:)

tiltott rengeteg 2013.03.10. 20:32:09

én nagyon örülök, amikor látok egy idősebb párt, h fogják egymás kezét, átölelik egymást a mozgólépcsőn, stb. Akkor arra gondolok, h milyen jó, h dacolnak a fiatalokat preferáló társadalommal, a mindennapi gondokkal és merik jól érezni magukat. Szurkolok nekik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 20:34:23

@andaluzkutya: a Te normaid nem felelnek meg nekem, mert en nem akarok csokolozo embereket latni az utcan
engedtessek meg
otthon jatszottam a fiammal
legoztunk, meg c 64 ilyenek
az utcan a haverjaival jatszott, erre volt igenye
/egyszer vettem neki olyan legot, hogy egesz karacsonykor azt raktuk ossze, de utana sose, nagy hiba volt/
de meg kellene ertened, hogy utcan nem illik csokolozni, dugni, cigizni es ugy altalaban... de ha nem nem:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 20:40:03

@tiltott rengeteg: kezfogas es belekarolas, naturlich
persze lathatoan uri tempoban
puszi...
hat soso
csokolozas semmikeppen

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.10. 21:03:07

@tableno: "Ami a szűzesságmániát illeti, nem a nemzetiség itt a lényeg, hanem főként a vallás (iszlám), annak is csak a fundamentalista változata ami problémás. Persze vannak a keresztények között is ilyenek (pl. amerikai protestáns fundamentalisták)"
Én ezt nem nevezném "mániának", hanem egy erkölcsi normának, amelyet egy vallási csoport követ. A keresztények között aki elfogadja a Biblia erre vonatkozó irányelvét, az be fogja tartani. Tény, hogy a keresztények is liberalizálódtak e téren, és sokban alkalmazkodtak, ill. felvették a szekuláris normákat. Ugyanakkor vannak, akik számára a "purity" megőrzése, még ha kihivás is, olyan valami, ami fontos, igy elég erősek, hogy a kisértést le tudják győzni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.03.10. 21:08:53

Mi egyszer voltunk Egyiptomban nyaralni, de soha többet!!!

Mèg egy ilyen erőszakos nèpet nem láttunk. Rángattak, hogy menjünk be egy boltba; majd mikor nem vettünk semmit, ki lettünk lökve az ajtón. Szomorú...

Ha kedves emberekre vágyunk, akkor Jamaica, Spanyolország vagy Görögorszàg...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 21:12:47

@andaluzkutya:

Kubában az utcai szex alapjog. Kommunizmus ide vagy oda, ebbe még a rendőr se szól bele. Mert szabadidejében ő is csinálja.

A kommunista állam igyekszik megoldást találni azért! Vannak állami szállodák (posada), ahol egy-egy órára szobát lehet kivenni. Önkiszolgálós rendszer van, azaz nőt nem adnak, azt hoznod kell magaddal. Viszont az állam diszkrét: a szobakivételnél csak a férfi igazolványát jegyzi fel a recepciós. A gond, hogy nincs elég posada, s sokszor sorba kell állni. Így esetenként marad a tengerparti homok, a parkban a pad meg a jó sötét bokor, meg még a jó öreg vécé: munkahelyen, iskolában, egyetemen. S még a mozi is ott van: kellemes hideg, sötétség, az utolsó sorokban mindig lehet párokat látni. A kubai mozi úgy megy, hogy nyitástól zárásig megy folyamatosan, szünet nélkül: híradó, film, híradó, film, sosem kapcsolják be a villanyt. Veszel egy jegyet, s ott lehetsz egész nap.

A kubai szexuális erkölcs nagyon sajátos egyébként. Csak úgy szexelni bűnös dolog. De kapcsolatban lehet. Ha a két fél már novio és novia, akkor minden oké. S az összeismerkedés első napján már a ember novio és novia lehet.

A nő csak a noviójával csinálhatja. Ha elhagyta, lehet új novióval. De megcsalni a noviót szörnyű bűn, az ilyen nő egy büdös kurva. Felháborodottan meséltek egy csajról, aki csoportszexen vett részt egyszerre 2 emberrel - ez még nagyobb bűn.

A férfi viszont megcsalhatja a noviáját. Ez amolyan kedves, bohém, férfias dolog. Nem szép ugyan, mert ejnye-bejnye, de nem bűn.

Amikor valaki már 2-3 hónapja novio/novia, akkor illik házasodni. Aki fél évig együtt van és még mindig nem házas, az valami antiszociális alak lehet, esetleg macskákat is kínoz szabadidejében vagy öregasszonyokat erőszakol meg éjszakánként.

Viszont a válás az teljesen természetes. Januárban házasodom, májusban válás, semmi gond. Aztán jön az új házasság. Van aki 15-ször volt már házas, ez nem ritkaság.

A gyerek az szent dolog. A nő, aki nem törődik gyerekével, az még a csoportszexelő kurvánál is nagyobb kurva. A család is köteles segíteni. Vicces kapcsolatok vannak: pl. amikor a 1. házasságból származó gyereket a 3. férj neveli, s időnként ellátogatot a gyereket megnézni nem csak a gyerek apja, hanem a 2. férj is.

Viszont sajnos az abortusz rutineljárásnak számít. Kérdés nélkül bárki mehet abortuszra, ráadásul teljesen ingyen van. Akár kiskorúak is mehetnek, a szüleik tudta nélkül.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 21:13:09

@andaluzkutya: ezzel a hasonlattal nincs baj ott hogy amelyik cipo teszik kenyelmes szeretjuk azt megvesszuk es orommel viseljuk

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 21:17:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: hat nem latom hogy atoltoznenek egyenesen jonnek be a gyerekekkel es irany a medence persze nem nyakig vannak csak a szelen de undorito hogy mas abba furdik es a zuhany mellozve( de ki tudja miota)..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 21:22:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: tehat meg kell nekik par szaz ev, hogy eljussanak arra a szintre, amit embernek hivnak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 21:33:22

persze ahogy elneztem ma fradi-ujpestet a magyaroknak is kell 2-300 ev
sok sikert mindenkinek:)
iszom egy szort

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 21:34:05

nem szort
SOR-t
igen ritkan iszom szort

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 21:36:20

@andaluzkutya: én viszont azt mondom koszi nem kernek ezekbol a fadarab nokbol(vannak elegende egy resze legalab szimulalja az orgazmust) egy arab ferjnek ugyan mindegy eleg ha a szeretoje v a q..vaja szimulalja..
, hogy pocsék a szex, de már megesküdtem, így maradnom kell.

sok no panaszkodik lefekudt velem es ott hagytam ..hat igen pont azert.. nem mert megtortent ahogyan megtortent..

spangola 2013.03.10. 21:38:29

Én mindig zuhanyzok, mielőtt bemegyek egy medencébe, és a lábmosóba is belelépek. Így higiénikus.

Persze inkább az élővíz, medencébe ritkán megyek bele, félek a fertőzéstől.

Off: amúgy ma megvettem álmaim egyberészes fürdőruháját, 2 éve szeretnék egy szexis darabot, de sehol nem találtam a méretemben fiatalos, szexiset (nem kövér nagymama stílusút), úgyhogy már alig várom, hogy nyár legyen.

Múltkor írta valaki, hogy a barátnőjének is kicsi a lába (enyém 34,5), na, ma cipőt is találtam, több is volt, mégpedig a Tamarisban. Az 5-ös méretből volt, amiből nem jött ki a lábam, de volt, amiből kijött, tehát csalóka.

andaluzkutya 2013.03.10. 21:44:29

@montroyal: Mint mondtam, nekem mindegy, nem ítélek el senkit egyikért sem. Nálam mondjuk természetes a házasság előtti szex, de ha valaki nem akarja, akkor ne tegye. Mint látható, pl. a posztolónak meg hagymának ez imponál. Én nem látom előnyét, de nem ez az egyetlen dolog, amit nem értek:)

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 21:44:49

@Zsuzsi65: szűzesságmániát illeti,mindha mar hallotttam volna ugy is lehet dugni hogy megmaradjon a szuzesseg ..csak lejjebb ..araboknal elofordul ..parszor ebbol az okbol

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.10. 21:49:31

@hagyma: "@andaluzkutya: szamomra nagyom szep dolog, ha valaki megorzi a szuzesseget a hazassagig "
Hagyma: ma kaptal tolem egy plusz pontot:))

zopilote 2013.03.10. 21:55:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Igazad van a vallasokkal kapcsolatban, az orosz is gorogkeleti, nem ismerem csak a
romai katolikus vallas szertartasat, es kicsit a kalvinistat ( ex nagyapja kalvinista pap volt)
Off: van egy erdekes konyvem, a cime: The other Bible. Kereszteny apokrif irasoktol a
korai Kabbalahan at Gnostik, Manikenista irasokig van benne sok minden. ( meg a Holt-
tengeri es a Nag Hammadi tekercsekbol is) Eleg sokszor meg tud kavarni :)

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 21:56:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ja ertem akkor finom leszek .. ha ezt egyptomba teszik OK de canadaba ? miert nem mennek a f.xom muszlin orszagukba ..igen nekem nem tetszik hanyok toluk ezert megyek naturista strandra ahol csak parok es csaladok johetnek be kartyaval ..mert van olyan is ami a regular strand mellet van 2 kmre es az arab pasik csapatostol setalnak oda mikozben feleseguk talpig feloltozve van a gyerekekkel a rendes strand masik felreeso vegeben

2013.03.10. 21:58:16

@hagyma: "hat eljen ott a puposteve" DD

zopilote 2013.03.10. 22:00:51

@hagyma:
Szerintem utcan enni sem illdomos, talan nem is egeszseges.
Inkabb a cigi, bar az sem egeszseges, tudom:)

2013.03.10. 22:03:33

@Kovermadar: Egyiptomban ha nyaralsz, ne vásárolj! Jó szállodába kell menni, mászkálni a tengerparton kell, a szállodán belül jó éttermek vannak. Kimenni nem érdemes. Mindig lesben áll a sarkon valahol egy büdös teve, a legjobb környéken is szaladgál pár kóbor kutya, és hát a boltosok, ahogy mondod. Azért lökdösni nem szabad engedni, nyugodtan lehet kiabálni, bármilyen nyelven, megértik.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 22:07:46

@zopilote: Inkabb a cigi
par eve miota minden nyilvanos helyen tilos a dohanyzas annyira megszoktam hogy amikor nyaralni megyek kifejezetten undoritonak talalom hogy valaki nyilvanos helyen dohanyzik .. persze foleg nok mert azokat nezem es ez turn off .. jo no... csak dohanyzik..

mommmmo 2013.03.10. 22:08:27

@montroyal: mondjuk azt nem ertem mibol gondolod, hogy nem mosakszanak. Igazabol vallasi eloiras az iszlamban, hogy minden ima elott tisztalkodni kell, szoval egy kereszteny nagyobb esellyel koszos mint ok.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.10. 22:12:32

@Muscari: "Nekem is van egy tini lanyom, de mindent megbeszelunk, soha nem kellett titkoloznia elottem. Fel is vilagositottam mar mindenrol, ugyhogy nem hiszem, ez igy van rrendjen. "
Ez igy helyes. Sajnos vannak olyan keresztenyek, akik - tevesen - a szexualitast, mint olyat "bunos, piszkos" dolognak tartjak. Errol szo sincs:) Isten "talalta ki" a szexet is, es ferfi es no kozotti legszorosabb, legintimebb kapcsolatkent irta le, de eppen azert, mert ez szamara a legfontosabb, es 2 ember kozotti kizarolagos dolog, csak a hazassagon belul elkepzelhetonek tartja.
Hala istennek vannak olyan keresztenyek is, akik nem tabukent kezelik ezt a temat, de teljesen mas sikra helyezik, mint a szekularis moralis elveket vallo emberek.

zopilote 2013.03.10. 22:13:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Kubaban utcai sexet nem lattam, igaz, csak nappal setaltam Havannaban. Olyan orara
kiadott hotelek Mexikoban is vannak, olcsok es sok van beloluk. En nagyon szeretem,
ha utkozben rankesteledett, legszivesebben olyat vettunk ki. Igaz, neztek, hogy ket ko-
csival ket ferfi vesz ki 2 szobat, de a parkolas biztonsaga miatt nagyon jo, minden szo -
banak kulon zart parkoloja van. Csendes, nincs hangos forgalom es a kocsijainkon er-
zekeny es draga muszerek vannak. A kanadai cegtulaj, nem komalta ezt a fajta hotelt,
mivel pornocsatornak vannak a TV - n. Nem kell nezni, at kell kapcsolni normalis csa-
tornara:) Ecceru:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.10. 22:14:45

@montroyal: "szűzesságmániát illeti,mindha mar hallotttam volna ugy is lehet dugni hogy megmaradjon a szuzesseg ..csak lejjebb ..araboknal elofordul ..parszor ebbol az okbol"
arab erkolcsokben nem vagyok otthon:)) de ugy altalaban ezt nevezik hypocrite-nak. Nem csak arab sajatossag, sajnos:)

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 22:14:51

@mommmmo: termeszetesen nem tudhatom csak undorodom toluk es ezt nem lehet elvenni tolem ha mellettem elmennek es a szar parfumjuk osszekeveredik a budos testszaggal .. nem hiszem hogy meg tudsz gyozni..persze en az osszes bebugyolalt not egy kalap ala veszem legfeljebb pakisztani irani stb budosebb..

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 22:19:44

@montroyal: ja es nekem a rothadt budos autojukba is be kell ulnom ugy hogy huzom le az ablakot es kilogatom a fejem de ez nem a nemektol fuggo barmilyen nemu lehet a tulajdonos de a csaladja is hasznalja a kocsit... neha elgondolkozok termeszetesen nem lehetnek ennyire budosek.. hasznalnak valamilye sprayt?

2013.03.10. 22:20:52

@mommmmo: Az ima előtti tisztálkodás emlékeim szerint abból áll, hogy lábat mosnak, akárhol vannak, ez lehet áruházi WC kézmosója is, nem túl guszta látvány, valamint az orrukba vizet szívnak fel, és a turhát kicsapják a mosdókagylóba, vagy éppen az öntöző slag mellett. Bocsánat a kifejezésért, de hányingert keltő, amikor mindezt egy kézmosóban mellettem teszik. A többi testrészre az ima nem írja elő a tisztítást. Ettől még természetesen tisztálkodnak.

mommmmo 2013.03.10. 22:22:42

@montroyal: hat ezzel nem tudok vitatkozni: az igaz hogy iszonyatos parfumoket tudtak viselni az altalam ismert arabok is, az indiaiak meg inkabb, de testszaot nem ereztem.
Ja parfumrol: egyszer voltam egy arab eskuvon, es a sutik, uditok meg miegyeb kozepen parfumos rudat is korbehordtak a pincerek. Hogy beillatozzuk magunkat, a nagy eveszet kozepen. Na nem mintha nem lett volna mindenkin mar eleve 5 liter kolni.
Amugy azt hiszem, ha arab no lennek en is szulnek 15 gyereket, hogy ne dogoljek bele az unalomba amit az az eletforma ad.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 22:30:35

@mommmmo: azert tolem ugy budosodik mindenki ahogy akar de mind irtam az autojukba beulni az nem semmi ..az irodamba bejonni nem muszaly kint is fizethetnek es a festofulke elszivojat bekapcsolhatom utanuk... meg ne keljen kezet fogni(ferfiak) veluk adjak oda siman a penzt koszonjek meg es en is megkoszonom.. a penznek nincsen szaga..

mommmmo 2013.03.10. 22:37:32

Ja hat egy bizonyos tarsadalmi szint alatt vannak budosek kozottuk, mondjuk az abu dhabi taxisoforok iszonyatosak voltak, de erettsegi meg afolott altalaban csak a kolni ment testszag nelkul.

mommmmo 2013.03.10. 22:39:47

Amugy epp az arab kolleganom nem birta a budos fizikai munkasokat, es allandoan illatositotta az irodat, hogy eluzze a szagot. De mi europaiak mindebbe belekabultunk.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 22:43:29

@mommmmo: az itteni taxisoforok is nagy reszben arabok tehat ezt otthonrol hoztak ezt a szakmai artalmat ... szerencsere en meglatom az auton a taxidomot , szonelkul hatat forditok es visszamegyek..egyszer megkerdeztek miert .. azt mondtam ha torontoig elviszel 20$ert akkor majd dolgozok neked mert ti igy kepzelitek el hogy mas dolgozzon nektek..

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 23:19:53

@spangola: álmaim egyberészes fürdőruháját
es hosszu ujju?

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 01:57:11

hát én nem szívesen élnék ilyen országban, bár semmilyen országban nem élnék szívesen, ahol a vallás irányít és minden ahhoz igazodik.
Különösen úgy nem, hogy ismert, hogy a nők milyen helyzetben vannak, annak ellenére, hogy mit irkál egy ott élő idegen.

Plusz a vallás mügé mindent el lehet rejteni, azzal mindent el lehet takarni.

De tökéletesen jellemezte a szerzőt a Tarhir tériekről írott szavai.

A kommentek azért tanulságosak voltak.

Ahogy látom az utcán csókolózás valamiféle ostoba mumus lett (jó, hagyma a prűd hegylakók között él, meg ott járda sincs ahol sétálni lehet :) csodálkozva látom, hogy ha kézenfogva sétálok a nejemmel, neadjisten megcsókolom, az egy kalap alá van véve azzal, mintha leteperném a játszótéren amíg a gyerek csúszdázik.

Persze lehet, hogy nekem is azzal kéne foglalkoznom, hogy mások mit gondolnak, hogy éppen mit nem teszek meg, nehogy mást megbotránkoztassak. (egy csókkal az utcán! legyen pesten is csadorőr baszki...)

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 02:29:17

egyébként ahol én lakom arra leginkább az angolszász prödéria jellemző, pl. strandon nincs monokini, a gyerekeken sokszor van hosszúujjú, de az az uv ellen kell, egyszerűbb, mint kenni őket folyton naptejjel aztán vakarni róluk a homokot :)

A tévében sincs meztelenkedés gyakorlatilag, ha időnként feltűnik egy takaratlan mell az nincs kivágva, de saját gyártású műsorban ilyesmit nem láttam még. Nem is hiányzik túlzottan, azt hiszem van fizetős felnőtt csatorna, de nekünk nincs. Mo-n sokkal szabadosabban voltak kezelve ezek a dolgok, balatoni strandokon gyakrolatilag természetesnek volt tekintve a monokini, az sem zavart.

Az általános prüdériának és a szexuális oktatás hiányának köszönhetően (ez részben az iskolák, részben a szülők hibája) rengeteg a leányanya, az egészen fiatal korban teherbe eső. Ami már csak azért is fura, mert a templomok tele vannak vasárnap, oda járnak szorgosan, de azért a gyereknek nem magyarázzák el, hogy ha megizélik a parkolóban, annak következményei lehetnek.

Érdekes módon az egyik legpromiszkuisabb népség az újzélandi, sok partnerük van mire tartós kapcsolatot találnak ill. keresnek. (ezt nem tartom önmagában bajnak)

Fura kettőssége ez a szexuális szabadosságnak és a dolgoról nem beszélésnek... De legalább az állam nem mondja meg, hogy mit csinálj, és a vallásod is magad választod.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.11. 02:48:49

@pappito: nem vagyunk prudek
sot
de tekintettel vagyunk masokra akik nem kivancsiak arra mikeppen szeretjuk egymast
ezert nem csokolozom a felesegemmel utcan
van jarda, ahol szukseges

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.11. 02:54:58

@pappito: azert a monokini ne legyen mar elvart jelenseg
nem vagyok kivancsi a szomszedom nojenek a melleire

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 02:55:28

@hagyma: nincs nekem azzal semmi bajom, hogy ez neked nem tetszik, szíved joga. Engem viszont nem érdekel mindez, miután felnőtt országokban az utcán csókolózás nem tilos. Sem az nem érdekel, hogy más csókolózik-e utcán se az hogy másnak ez nem tetszik.

(btw, ezzel az erővel a fiatalnak levés ellen is lehetne huppogni)

Egyébiránt azt külön mondtam, hogy téged simán értelek, az USÁ-ban van bizonyos ilyetén prüdéria (ez nem baj, csak másképp állnak az érzelmi doglokhoz) te meg abban a közegben élsz, persze, hogy alkalmazkodsz, normális dolog.

De Mo-n ezek normális dolognak számítottak, most viszont számosaktól olvasom, hogy hú meg há. Csak fura.

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 02:56:12

@hagyma: sokat felejtettél magyarul
elvárt =/= elfogadott

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.11. 03:04:54

@pappito: jo akkor en holnaptol egyszal faszban fogok strandolmi
az arcod mellett 2 meterrel
jogom van hozza
nezheted a seglyukamat is ha ugy fordulok
neha megdongetem Maryt
felnott orszagokban a csokolozas nem tilos, de felnott ertelmes emberek nem csokoloznak az utcan
hogy `miert is?
mert az utcan nem csokolozunk
a csok az aegy pricvat szfera a szerelem kifejezoje
otthon gyakoroljuk
ahogy a szexet is
persze szexelni is lehet az utcan, lehet menni kuplerajba stb stb
ez nem is erdekel menneyen mindenki ahova akar
de engem ne zaklassan azzal, hogy a szexualis elojatekukat mellettem 1 meterre megkezdik a csokolozassal
halistennek itt nem is teszik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.11. 03:07:07

@pappito: ezt mar tegnap is irtam
bizonyos jelenseget erosebben megfogalmazol elvart=elfogadott, azzal erezteted, hogy pl nehogy mar az elfogadottbol kesobb elvart legyen
nem akarom elfogadni a monokinit
es foleg utalnam, ha kesobb elvart lenne

montroyal ( CAN qc) 2013.03.11. 03:17:27

@pappito: az nem érdekel, hogy más csókolózik-e utcán se az hogy másnak ez nem tetszik
ez az utcan csokolodzas csak egyszeruen nem megy nem szokas 50-60+ eves korban es ha fiatalok csinaljak annyira normalis eszre sem vesszuk,sot azt is mondhatjuk, szep par aranyosak.. de idosebb korban, plane 30 eves hazassag utan, meg otthon sem ugy csinalod, mint a fiatalok az utcan. idosebb korban maradjunk meg a kezfogasnal es felesleges barmire hivatkozni 50-60 evesen miert nem csokolodzolaz utcan ,nem csak a fiatalok de korombeliek szemeben is nevetseges es egyszeruen kioregedtunk belole ... attol meg szeretheted az asszonyt...ami igazabol megszokas tisztelet elismeres szeretet vagy barminek nevezzuk de ne szerelemnek es szerelmeskedesnek .. ezeket hagyjuk meg a fiataloknak..

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 03:28:16

@hagyma: " jo akkor en holnaptol egyszal faszban fogok strandolmi"

engem speciel ez sem érdekel túlzottan, ámbár üdítőbb lenne a csevegés, ha azt olvasnád amit írok, nem amit te látni szeretnél, hogy felháborodhass, majd hülyét csinálj magadból.

"mert az utcan nem csokolozunk"
régen volt már 1920. A te elveid nem feltétlenül egyeznek máséval.

"de engem ne zaklassan azzal"
senki sem kötelez, hogy másokat csókolózás közben bámulj

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 03:31:03

@montroyal: " de idosebb korban, plane 30 eves hazassag utan, meg otthon sem ugy csinalod, mint a fiatalok az utcan."

egyrészt nem tudod, hogy ki hogyan csinálja, millió féle ember van

" idosebb korban maradjunk meg a kezfogasnal"

a feleségeinket pedig takarjuk le csadorral, mert ne zaklasson már minket egy női arc látványa.

Mi lenne, ha nem akarnád megszabni, hogy idős korban minél kell megmaradni? Mi az idős kor? 49 évesen lehet, 50 évesen nem?
70 évesen már az utcára se menjünk mert ráncos a képünk?

azért az eszem megáll rajtatok néha

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 03:34:04

@hagyma: "nem akarom elfogadni a monokinit"

és? ki a faszom akarja rád erőltetni? hisztizel valamin amit te találsz ki

Én azt írtam, hogy európában elfogadott, ahol lakom ott meg nem. Nem is tudom, hogy tilos-e, nem érdekel.

"es foleg utalnam, ha kesobb elvart lenne"

igen, ez rendszeres, hogy a társadalmakban elvárás lesz a félmeztelen nők köztéren mutogatásából... jézusom...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.11. 03:53:31

@pappito: "@hagyma: nincs nekem azzal semmi bajom, hogy ez neked nem tetszik, szíved joga. Engem viszont nem érdekel mindez, miután felnőtt országokban az utcán csókolózás nem tilos. Sem az nem érdekel, hogy más csókolózik-e utcán se az hogy másnak ez nem tetszik."
Én azt hiszem, hogy ebben a kérdésben nem az a lényeg, hogy szabad v. nem szabad csókolózni az utcán..A számomra inkább az, hogy ha látom, hogy más embert ez zavar, akkor nem fogom csinálni nyilvánosan, mert nem egyedül élek egy lakatlan szigeten, hanem embertársaimmal körülvéve, és van némi empátiám.
Igaz, vannak olyanok, akik számára ez nem szempont, az a lényeg, hogy azt csinálhassanak, ami nekik tetszik:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.11. 04:33:00

@pappito: senki ne korozzon korlottem melltarto nelkul
nem vagyok kivancsi senki csecsre

magyarlanykairoban 2013.03.11. 04:46:46

@Brix: ez nem az elfolytas miatt van, hanem hogy kozel 80 millioan elnek ebben az orszagban, amibol 16 millio csak Kairoban! Ez borzalmasan nagy szam es a nepesseeg nem csokken, hanem novekszik! Persze hogy nincsen eleg munka, sok a munkanelkuli es hadd jegyezzem meg, hogy a no csaladja is sokszor ennek ellenere akkora mercet allit a volegenyeknek, hogy ember legyen a talpan, aki azt meguti. Legyen jo allasa, jo kocsija, haza, tobb tizezer fontos jegyajandek meg tudja meg micsoda...tisztelet a kivetelnek, akik ugymond ossze dolgoznak es egyutt teremtik meg a lakast es a tobbit, de sajnos nem mindenki jut el ilyen szintre. ez itt a gond es nem az, hogy a hazassagon kivuli nemi elet nem megengedett vagy inkabb tarsadalmilag nem elfogadott dolog. ( mert attol fuggetlenul azert letezik).

magyarlanykairoban 2013.03.11. 04:57:26

@Turchi: az imakor kotelezo megmosni a: kezeket, karokat, szajat, orrot, arcot, fejtetot, fuleket, es a labfejet.

mommmmo 2013.03.11. 06:11:08

Amugy a koptokrol, meg a keresztenyuldozesrol, es hogy ok az artatlan kis baranykak, a "megbocsatas" vallasanak kovetoi, akiket az ilyen olyan muszlimok uldoznek, azert vannak erdekes sztorik.

A "bekasztlizva kulfoldon" sorozat egyik epizodjaban lattam, hogy egy amerikai no, kopt ferjjel, a kopt egyhazon keresztul orokbe fogadott egy kisgyereket Egyiptomban. De az orokbefogadas felettebb erdekes volt, mert a kopt apaca egy hamisitott szuletesi anyakonyvi kivonatot adott a gyerekhez, amiben ot jelolte meg szuloanyakent! Meg hamis korhazi zarojelentest is kapott, hogy o szult.

Nna arrol szolt a sztori hogy bajba kerult, lebukott, a gyereket elvettek es bebortonoztek "emberrablasert" mert ugye illegalisan volt nala a gyerek.

Szoval ez a sztori nekem nagyon buzlott, es csak kivancsisagbol kigugliztam a temat. A hatter:
A sharia nem engedi az orokbefogadast ugy mint ahogy mi Europaban csinaljuk, jo dolog az arvakrol gondoskodni, de nem lehet az ember neven a gyerek.
Errol most lehet vitatkozni hogy ez mennyire sz@r, de most nem erre akarok kilyukadni. Szerintem ha valaki akar, ilyen torvenyi szabalyozas mellett is tekinthet teljesen magaenak egy orokbefogadott gyereket, anelkul, hogy a neven lenne. Na de a koptok lobbiznak, hogy ok orokbefogadhassanak.

Tehat mi tortent? Odanyomtak a szerencsetlen hulye amerikai nonek a kezebe egy rakas hamisitott papirt a gyerekrol.
Gondolom az jart a fejukben, hogy ha kitor a botrany, a kereszteny nagytestverek nyugaton mennyire fel lesznek haborodva, hogy a muszlimoknal orokbefogadni sem lehet, mert ezt "bortonnel buntetik".
Tipikus undorito kissebbsegi viselkedes, ezt kell mondjam. Nyilvan nem minden kopt ilyen, de nem csoda, hogyha az egyhazuk egyes tagjai igy viselkednek, akkor alaposan kihuzzak a gyufat. Ugyanis az osszes hamisitott papir a kopt paptol es apacaktol jott.

Szerencsetlen amerikai not meg total padlora kuldtek de hat ez mit is szamit a jogokert valo harcban.

2013.03.11. 06:20:20

@magyarlanykairoban: Hogy otthon mit csinálnak, azt nem tudom, de a kendőt és hosszú ujjút viselő nők egy áruházi mosdóban nem mossák meg a fejtetejüket, sem a fülüket, sem a karjukat, legalábbis én még nem láttam. Az arc meg a kéz mosása egyértelmű, mert a kezükkel tisztálkodnak, mint mindenki, az orrmosásnál meg az arcuk is ott van. A téma nem így vetődött fel, hanem az általános tisztálkodási szokások miatt. Arra írtam, hogy az ima előtt tisztálkodás nem fedi le az egész testet.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.03.11. 06:21:25

iszlám tisztálkodásról még: emlékeim szerint ha szex is volt, akkor kötelező a test minden négyzetcentiméterét megtisztítani (hajmosás is), mielőtt imádkozhat valaki.

Yasmin5 2013.03.11. 10:34:35

Nagyon jo cikk volt ez is Egyiptomrol :) A hozzaszolasokat nyugalmam megorzese celjabol inkabb nem olvasom el ;)

zopilote 2013.03.11. 10:40:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ezt nem ertem. Ugy emllekszem, igy hivtak. Vagy nyelvtanilag rossz/ Vagy sertes? Megmagyaraznad?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 10:56:36

@zopilote:

Ez alapvetően katolikus szó, így nem igen használatos az ortoxok által.

Görögkeleti - nem igaz, mert nem csak görög és nem csak keleti.

Mintha a katolikusokat "pápistának" neveznénk.

zopilote 2013.03.11. 11:29:58

Eretem. De akkor mi lenne a helyes megnevezes. Apostoli orthodox? Az ortodox felrevezeto magaban. Vagy orthodox kereszteny?

mzgldr 2013.03.11. 12:44:37

@hagyma: ez fura, én ugyanis mindenki csecsére kíváncsi vagyok :D

Hari Seldon 2 2013.03.11. 12:59:00

@pappito:

Tökéletesen egyetértek veled.

Amikor ezt írta lehidaltam:

"Itt nem fogsz látni buszon, metrón a tömeg kellős közepén enyelgő párokat, ennél többet meg pláne nem."

WTF?!? Mi a baj, ha azok az emberek akik szeretik egymást megcsókolják egymást?!? Ha nem akarja ne nézegessen oda.
Szörnyű érzés lehet csókolózást látni, talán még annál is, hogy valaki éppen rókázik egyet a 4-es 6-oson...
Iszonyú megrázkódtatás...

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 13:35:20

@montroyal: "ami igazabol megszokas tisztelet elismeres szeretet vagy barminek nevezzuk de ne szerelemnek es szerelmeskedesnek .. ezeket hagyjuk meg a fiataloknak.."

szánlak, komolyan. Nagyon sajnállak. :(

pappito · http://pappito.com 2013.03.11. 13:43:25

@Zsuzsi65: "Én azt hiszem, hogy ebben a kérdésben nem az a lényeg, hogy szabad v. nem szabad csókolózni az utcán..A számomra inkább az, hogy ha látom, hogy más embert ez zavar, akkor nem fogom csinálni nyilvánosan, mert nem egyedül élek egy lakatlan szigeten,"

Illem, mi? Ne már. Én nem látom, hogy mást zavar és nem fogok körkérdést intézni a környülállókhoz, hogy megcsókolhatom-e a feleségem az utcán, ha úgy tartja kedvünk. Nem kérdeztem meg suhanckoromban se, és most se fogom, szálljatok már le a földre... Akinek ez bántja a szemét az lesz kedves nem engem bámulni, miközben a nejemmel csókolózom.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.11. 16:32:36

@pappito: "Illem, mi? Ne már. Én nem látom, hogy mást zavar ..."

Ez nem illem, ez empatia:) Pontosan errol beszelek: vannak, emberek, akik nem latjak, hogy valakit zavar az, amit csinalnak...nekik nincs, vagy nagyon gyengen fejlett az empatikus kepesseguk.

spangola 2013.03.11. 18:42:42

@montroyal:
tudod, mi az a cicaruha?

Na, keress rá a neten, abban jól néz ki a hosszú ujjú!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.11. 20:03:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nekem sikerült! :D

Vörös, piros.
És az Országh féle Akadémiai nagyszótár is kb ugyanezt hozza.
Az oké, hogy más szavakat is melléírva jelenthet véres, lángoló, dühös stb szókapcsolatokat, de az már nem csak a red szó jelentése.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.11. 20:57:56

@Taxomükke: És azt tudod, hogy mit jelent a nicked svédül? :D Mindig röhögök magamban, mikor olvasom, és azóta én is kb így ejtem...

montroyal ( CAN qc) 2013.03.12. 03:49:45

@pappito: ha nem akarnád megszabni, hogy idős korban minél kell megmaradni?
szo se rola ha 50-60 evesen nyalni falni akarod az utcan a paroddal es furcsan neznek rad es nevetseges vagy az a te dolgod csak azt akartam kifejteni hogy ebben a korban egyszeruen nem megszokott es nem megy az utcan v nyilvanosan .. en ugy gondolom 57 evesen 16 evvel fiatalabb felesegemmel nem versenyzek a fiatalokkal csak azert hogy , miert is ne..
na ennel csak jobban azt nem birom latni, amikor 50-60+ eves turistak kezenfogva es nyalva falva toltik nyilvanosan idejuket 16-18 eves cubai lanyokkal es meg buszkek is ra...

andaluzkutya 2013.03.12. 08:55:12

@Zsuzsi65: "Ez nem illem, ez empatia:) Pontosan errol beszelek: vannak, emberek, akik nem latjak, hogy valakit zavar az, amit csinalnak...nekik nincs, vagy nagyon gyengen fejlett az empatikus kepesseguk."

Vannak emberek akikből hiányzik az empátia (ami a tolerancia alapfeltétele), és nem látják, hogy amit a másik csinál, azzal nem árt senkinek, viszont számára örömet okoz, mégis úgy gondolják, hogy megmondhatják, adott esetben lehet-e ezt csinálni, vagy nem:)
Akik igen empatikusak, azok felmérik egy adott helyzetben, hogy az összes résztvevő számára az adott cselekmény "összege" pozitív, vagy negatív-e. Így könnyen kijön, hogy egy egyszerű csók (nem a "nyalás-falásról" beszélek), bárki más számára annyira minimális negatív következménnyel jár (feltéve, hogy bárkit ez zavar egyáltalán), míg az elkövetők számára lehet annyira pozitív, hogy az összeg pozitív. De természetesen pl. ha ez a csók egy templomban dörren el, egészen más a helyzet, mivel ott lényegesen negatívabb érzéseket válthat ez ki (jogosan) és az összeg így már negatív lesz.
Nem tudom, érthető-e amit leírtam:)

mommmmo 2013.03.12. 12:42:12

@andaluzkutya: de egy muszlim kornyezetben az osszeg negativ lesz egy utcai kornyezetben is, mert ugy vannak nevelve pici koruktol, hogy a nyilt testiseg rendkivul zavarba hozza oket.
Tehat aki normalis es empatikus ott visszafogja magat.

De lehet hogy nem is kell a muszlimokhoz menni ezert, nyilvan vannak mas kulturak is, ahol ez az osszeg negativ.

andaluzkutya 2013.03.12. 13:15:45

@mommmmo: Ezért élek Európában és ezért nem költöznék muszlim országba, vagy egy olyan kultúrákba (hoppá, a kultúra többesszám, tehát kultúrumokba, ugye maxval?:)) ), ahol egy ilyen feladványban a végeredmény negatív:)
Ha elmennék turistaként, akkor természetesen tiszteletben tartanám ezt, de ennek a korlátozása engem hosszú távon zavar.
Nekem alapvetően az volt a furcsa, hogy egy született európai ember számára, mint a posztoló, hogyan lehet ez a fajta korlátozás pozitívum? Másrészt meg hogyan lehet egy korlátozást az erkölcs megnyílvánulásának tartani? Az erkölcs vagy megvan az emberekben, vagy nincs. És persze attól is függ, hogy melyik kultúrában mi az erkölcsös. Attól, hogy törvénnyel, vagy kiközösítéssel honorálnak egy viselkedést, attól az ember nem lesz erkölcsösebb, max. korlátozza magát, mert tudja, hogy számára az eredmény erősen negatív lesz. Ez így egyszerű spekuláció (amit természetesen minden ember nap mint nap végez, én is). Számomra az az erkölcsös, aki törvények nélkül is tisztességes tud maradni...

andaluzkutya 2013.03.12. 13:16:39

@andaluzkutya: az első mondat helyesen: "vagy olyan kultúrákba".

mommmmo 2013.03.12. 14:58:48

@andaluzkutya: a torvenynek vagy kikozositesnek nincs olyan nagy jelentosege, mert normalis ember mar empatia alapon is visszafogja magat ilyen kornyezetben. Egyszeruen nem is esik jol az ilyesmi ha tudod masokat rendkivul zavar.
De en pl Abu Dhabiban egy europait sem hallottam arrol panaszkodni hogy ez az egesz valami nagy problemat jelentene a szamara.

Muscari 2013.03.12. 19:13:59

@spangola: te, en most neztem meg ezt a cicaruhat a neten. Nem semmi! De ki akar ebben strandra menni? Ha jol remlik, innen indult el a tema, nem?

spangola 2013.03.12. 22:58:41

@Muscari:

Muscari! Ez a ruha nem strandra való:)

Amúgy intim részeknél nyitott, tehát azért sem...

Nagyon szexi, próbáld csak ki!

Discoovery 2013.04.23. 01:10:58

Kedves Tímea!

Nekem még az NÍLUSI SZÉL is nagyon hiányzik!...
Az a kellemes, hűsítő, simogató szél, ami szinte mindig fúj és amitől annyira jól kibírható az egyiptomi 35-40 fokos hőség is...

Bejártam szinte egész Egyiptomot, éltem Asszuánban, el Minjan, Kairóban, jártam Port Saidtól Abu Simbelig és Sarm el-Shejktől El Alameinig...
A lakásunk Zamaleken volt kb. 15 évig, ezen a csodás szigeten, ami hasonlít a bp-i Margit-szigetre, csak annál jóval nagyobb...

Nekem nagyon hiányzik a KHAN EL KHALILI óriási bazár, ami olyan nagy területen fekszik, ami itt nálunk egy bp-i kerületnek felelne meg... Számtalanszor bolyongtam itt, csak úgy nézegetve, vagy élvezettel alkudozva az árusokkal...
A rézműves barátunk már szinte családtagként tart minket számon, sokszor vittem a műhelyébe a gyerekeimet, megnézni milyen ügyesen alakítja kalapácsával a tányérok és kancsók mintáit...

Hiányzik az EGYIPTOMI MÚZEUM, ahová havonta mentünk, mert mindig találtunk valami látnivalót, soha nem tudnám megunni!...

Hiányoznak az egyiptomi BARÁTAINK, a lakástulajdonosnő, a házunkban lakó arab fiúk, akik mindig készségesen vállalkoznak autót lemosni, ásványvízet hozni, vagy a sofőrünk, munkatársaink, akik mind-mind sokkal többet jelentenek "távoli ismerősnél"....

Hiányzik a NYUGALOM, mert Egyiptomban senki nem rohan, mindenki ráér rámosolyogni a másikra, ráér az élvezetes falatozgatásra, ráér beszélgetni!...
Amikor lenyugszik a Nap, akkor kicsődül mindenki az utcákra és ráérnek éjfélig sétálgatni, nézelődni...

Jó volt olvasni az írásodat, köszönöm az élményt!... :-))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása