oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. december 29. 06:51,  A nyers és véres multivalóság 194 komment

2012. december 29. 06:51 Határátkelő

A nyers és véres multivalóság

Ismét jelentkezett egy régi szerzőnk, Lobelt Ledfold, aki egy korábbi posztra reagálva írt arról, miként működik a protekció a multivállalatoknál. „Az én munkaadó cégemen belül az állások, különösen a jó állások Svájctól Ausztráliáig, Kínától Argentínáig ismerős alapon kelnek el" – írja. Aki ismeri őt, tudja, mire számíthat, aki pedig nem, annak csak annyit: megéri elolvasni!

multicég 2.jpg

„A minap megjelent Magyarországon csak a kapcsolatok számítanak? című posztra szerettem volna reagálni. Úgy gondolom, hogy nagyon is belevág a Határátkelő profiljába, mivel a határokon átívelő kapcsolatok jellemzően határátkelések sorozatát indukálhatják, ráadásul sokan érvként hozzák fel a magyar "rendszert" a határátkelés mellett.

Saját szemüvegemen keresztül (nem vagyok birtokában az objektív valóságnak) rövid szösszenetben mutatnám tehát be egy bazi nagy multiban a tudatos "networking" általam eleddig feltárt jellemzőit. Menedzser jellegű munkakörről lesz szó, nem állítom, hogy minden körülmények között érvényesek a lent leírtak.

Figyelmeztetés: Az iromány stílusa tudálékos és olyan mellékzöngéje van, mintha egy "Hogyan gazdagodjak meg egy hónap alatt?" jellegű szennykönyvből lenne kimásolva. Azaz olyan „kis liberális köcsög" világszemlélet van mögötte. Bocs, így sikerült.

Ismerős alapon kelnek el

Urambátyám rendszer. Protekció. Referencia. Szólni egy jó szót az érdekemben. Netvörk. Ismerősök.

Egy olyan multinál dolgozom, amely a világ tíz legnagyobb munkaadójának egyike, és zömmel fehérgalléros munkavállalói vannak (nem gyárt semmit, szolgáltat a szervezeti piacon). Egy gyerekkori jóbarátom egy technológiai gyártó multinál dolgozva hasonló dolgokat fogalmaz meg, egy másik régi barátom pénzügyi szolgáltatónál dolgozva sem cáfolta észrevételeimet. Ez engem ugyan megerősít igazamban, ettől még lehet, hogy tévedünk.

Az én munkaadó cégemen belül az állások, különösen a jó állások Svájctól Ausztráliáig, Kínától Argentínáig ismerős alapon kelnek el. Első körben - külső meghirdetéstől függetlenül - a már eleve a cégcsoporton belül dolgozó arcokat részesítik előnyben. Vannak a helyi (országos) szintek, melyek egyes esetekben (USA, Kína, Németország) hatalmas szervezetet jelentenek, de általában csak néhány irodát, ott - főleg a piramis alján tevékenykedve - nagyjából a helyi viszonyok és szokások és kultúra determinálják a munkavállaló lehetőségeit.

Ha viszont sikerül tovább lépni (lokál szinten valamilyen, akár csak néhány beosztottat jelentő vezetői pozícióba keveredni) vagy alrégiós, régiós pozíciót megfogni, akkor hirtelen kitárul a horizont. Munkakörtől függ persze, de mivel a teljes tevékenység nemzetközi, a melósok 90%-a napi szinten levelezik külfölddel. Az okosabbja és ügyesebbje telefonál is.

Egy jó szó aranyat ér

Aki tényleg érdemi szinten beszéli az angolt (további nyelvek természetesen sokat segítenek a kapcsolatépítésben és öneladásban) és hajlandóak kidolgozni a belüket, azok nagy része elindulhat (ha akar). Belső pályázatokon dőlnek el a dolgok, de mindig vannak valahol valakik, akik meghozzák a döntéseket. Olyankor egy jó szó aranyat ér.

Egy öregecske belga ürge mondta nekem 4 éve: „Jó veled együtt dolgozni, megkönnyíted az életemet, szólj, hogyha tehetek valamit érted". És tett. Belesusogott egy német fülbe. A német aztán a főnököm lett egy darabig, majd eljutottunk az "old buddy" szintig, és most legutóbb ő susogott tovább, mikor szükségem volt a protekcióra.

Szerencsére az időközben egyik főnökömmé avanzsált osztrák, és másik főnökömmé avanzsált francia is szólt pár jót szót a leendő ír illetve holland főnökeimnek érdekemben, így kaptam új szerződést 2013-ra. Felhívom a figyelmet arra, hogy nem a történetem a lényeges, hanem a szereplők nemzetisége.

Magyar kollégáim közül azok, azok a jelzett két kritériumnak megfeleltek (nyelv és elszántság) 5 éven belül mind feljebb léphettek minimum helyi szinten, de konkrétan egy tucat olyan csávót/csajt ismerek, akik ugyanennél a cégnél változatos országokban dolgoznak most Ausztráliától Dubajon át Svájcig, Angliáig, Németországig illetve az Államokig.

Nem kicsi, de limitált a világ

Előfordul, hogy kívülről hoznak embert, ez igaz. Egy jól meghatározott szolgáltatási szektor véges számú ismert szereplővel a piacon. A szakemberek 5-10 év tapasztalt után nem nagyon hagyják már el a szektort (hacsak nem saját céget alapítanak), szinte minden időpillanatban dolgozik melletted olyan ember, aki a fő versenytársaknál húzott le éveket. 7+ év távlatában jópár tucatnyi ismerősöm van, aki kollégám volt és most egy másik cégnél dolgozik. Ha nem is éppen kicsi a világ, de erősen limitált.

A napi munka során én is értékelem a kollégáimat (melyik teszi könnyebbé, és melyik nehezebbé az életemet). Tettem már le 3 alkalommal úgy önéletrajzot a megfelelő asztalra, hogy a delikvens egy hónap múlva ott dolgozott. Akárkinek én sem teszem ezt meg, saját reputációmat teszem kockára, ha felveszik és nem válik be. Feltételezem, hogy velem is így járnak el.

Igyekszem jól dolgozni és folyamatosan korrekt, emberi kapcsolatot fenntartani minél több kollégával. Korrekt munkakapcsolatra törekszem, néha nem jön össze, néha azon veszem észre magam, hogy már nem természetes módon ápolok ismeretségeket, hanem számító tudatossággal. Olyan embereknek és olyankor írok levelet vagy csörgök rájuk, akik nem a barátaim, de tudom, hogy egyszer talán fontosak lehetnek.

Nem nyalok sz*r*s s*gg*t, ha hiszitek, ha nem, de szívbaj nélkül gratulálok egy új kinevezéshez vagy gyerekszületéshez két kontinenssel odébb is, még úgy is, ha 2 éve nem beszéltem az emberrel. Hogy ki tart engem is partnernek, általában onnan tudom, hogy visszajön-e egy 3-5 szavas válasz, mint a "Thanks a lot". Szívbaj nélkül feláldozom néhány estémet, ha aktuális tartózkodási helyemre üzleti útra érkezik valaki és elviszem vacsorázni, ha jófej esetleg be is csiccsentünk, és megismerem életének történetét.

A céges fejpénz

Véges az idő meg energia, amit az ember ennek a ronda kapcsolati hálónak az ápolására tud költeni, de nem csak nekem, ha mindenkinek, aki ezt a játékot játssza. Évi 1-2 rövid, de érdeklődő és poénos levél elég lehet ahhoz, hogy amikor eljön az idő nyugodt lélekkel lehessen felkeresni valakit, 5 percben elmerengeni a közös múlton, aztán kihasználni az ember nyújtotta előnyöket.

Cégemnél egyes országokban fejpénzt fizetnek azért, ha egy meghirdetett állásra egy munkavállaló ajánl valakit és az illető felvételt nyer. Ilyen Kína is, a gigamultin belül intézményesített a „protekció". Mégpedig azért, mert hatalmas a piac, még botorkál a gazdaság, rengeteg jó ember kellene, és iszonyúan nehéz gyorsan beváló, kvalifikált és tapasztalt munkaerőt találni.

Még mindig tanulom, nagyon idegen, nagyon távoli az egész rendszer, engem nem így neveltek, szüleim nagyon nem értették (érthették) a nyugati multivilág kultúráját, még kevésbé a keletet. Magyar, német, francia, jenki, koreai, kínai mesterektől lesem el a fogásokat.

Magyar sajátság?

Vicces lenne, de sajnos nem az. Racionális döntés. Referencia. Előnyben részesíteni valakit, aki a saját kapcsolatrendszerembe tartozó, általam ismert és bizalmamat élvező haverjaim szerint be fog válni egy idegennel szemben, akit egy önéletrajz, két interjú, két teszt meg a LinkedIn profilja alapján kellene megítélnem.

Minél magasabban van valaki, annál nagyobb a kapcsolatrendszere, és annál inkább saját jól felfogott érdeke, hogy különösen a saját szervezetén belül a megfelelő emberek üljenek a megfelelő székekbe, akik talán még kissé lekötelezettek is neki. És a végén mindenki boldog (kivéve a külső pályázó, aki eleve csak egy gyűjtőcímre küldött emailt, és akinek a HR elfelejtett válaszolni).

Egy multinál a végső értékelést jellemzően az úgynevezett részvényesek hozzák. Aki lehetnek elégedettek vagy elégedetlenek az eredménnyel. Pszichopata rendszer, a humán faktor háttérbe szorul és csak az eredmények számítanak. Mégis, a teljesítménykényszer hozza azt magával, a piac kíméletlensége, hogy nem lehet rokonokkal meg haverokkal feltölteni zsírosan javadalmazó helyeket. Vagyis lehet, de nem sokáig.

Komplett vezérkarcserét én kétszer láttam 7 év alatt, ami ráadásul akvizícióhoz meg stratégiaváltáshoz kötődött, nem rossz eredményekhez. Ha veszteség van és zuhannak a részvények, akkor jó eséllyel szuperszónikus sebességgel repül a menedzsment.

Multivilágban, hosszú távon az "urambátyám rendszer" a piac és a profitvadászat logikája miatt szerintem nem tud működni.

Felszabadul egy kevésbé jó

És mi lesz azokkal a helyekkel, amelyeket az amúgy sikeres, a szamárlétrán feljebb lépkedő egyedek hagynak maguk mögött? Ha valahol betöltenek egy állást, akkor máshol jó eséllyel felszabadul egy másik. Feltéve ha nem tartós munkanélküli vagy pályakezdő a belépő persze.

Tartós munkanélküli meg pályakezdő esélyes lehet a többszörös nyelvtudást meg sok éves tapasztalatot igénylő helyekre? Aligha. Ugyanis azt nem hiszem el, hogy érdemi nyelvtudással és több éves fehérgalléros szakmai tapasztalattal valaki tartósan munkanélküli tud lenni. Magyarországon sem.

Sőt, nyelvtudással a szakmai tapasztalatot is kiveszem a sorból, ha TÉNYLEGES nyelvtudással nem tud elhelyezkedni, akkor vagy nem töltött még elég időt a neten a sikeres önéletrajzírás illetve fejvadászcégek rejtelmeit kutatva, durván túlértékeli magát, vagy komolyabb változást kell eszközölni a személyes higiéniáját tekintve.

Ez annyit tesz, hogy a legtöbb betöltött jobb állás mögött felszabadul egy talán kevésbé jó, de még mindig perspektivikus pozíció (létezik "staff freeze" zuhanó meg éppen átalakuló cégeknél, ha az ember profi abban, amit csinál, akkor illik ismerni saját iparágát annyira, hogy tudja, melyen cégeket nem érdemes éppen zargatni). Azaz a legtöbb meghirdetett állás azzal fog járni, hogy egy másik felszabadul.

Nyelvtudás és tapasztalat

Nyilván nehéz, vagy még inkább értelmetlen összehasonlítani a magyar meg mondjuk a német gazdaságot. Utóbbi harmincszor nagyobb, mint a magyar (nyolcszor annyi ember termel harmincszor annyi értéket). Otthon/itthon recesszió, odaát óvatos emelkedés zajlik, a munkanélküliségi ráta a fele a germánoknál. Azaz jóval nagyobb gazdaságba, jóval kisebb munkaerőpiaci verseny mellett keresnek százszor több embert.

Nagyobb az igény, mint amit a belső kapcsolati háló fel tudna tölteni (jól tudom, hogy bizony ott is pillanatok alatt elkelnek a népszerű gyerekek). Perfektül beszélsz németül plusz angolul, van szakmai tapasztalatod és kicsit kevesebbel is beéred, mint a bennszülött német? Pár hónap alatt tucat ajánlatot kaphatsz, ez nem kérdéses. Németország csak egy példa volt, tucatnyi másik európai országot említhettem volna... Íme, két link (ez itt és itt egy másik) a német meg magyar gazdaság összehasonlításához.

Néha megalkudni, néha mosolyogni

Nagyon furcsa világban élünk, amikor a mi kis posztkommunista országunk évezredes kultúránkkal nyakon öntve szembesül a globális versennyel. Szüleink (én a harmincas éveim közepén járok) nem nagyon értik, mi zajlik és fogalmuk sincs, milyen környezetben kell nap mint nap helyt állni a munkahelyeken. Nem is tudtak erre megtanítani, nem volt benne tapasztalatuk. Ettől függetlenül ez a nyers és véres valóság.

"Barátokat" kell szerezni, tudatosan ki kell építeni egy aktív, fenntartott, ápolt és használt kapcsolatrendszert. Néha meg kell alkudni, néha mosolyogni kell meg színészkedni, amikor nincs hozzá kedved. A cég piacról él, a dolgozó fizetése és egzisztenciája is a cég sikerétől függ, végső soron csak a vásárló, az ügyfél dönti el, hogy hol nyaralunk következő évben. Műmosolya van a jenki "Can I help you?" bolti eladónak? Mi a helyzet a "Mi a répának jöttél be ide?" nézéssel Miskolcon, ami viszont őszinte? Te melyiket szereted jobban, a mű kedveset vagy az őszinte utálkozót?

Ha pedig egyetértünk abban, hogy végletekig leegyszerűsítve a képet a „professzionális mosoly" vezet oda, hogy enni tudsz adni a gyerekednek, akkor nem lehetséges-e, hogy ezt a viselkedési mintát ki lehetne terjeszteni a kollégáidra is?

Szolgáltatók és ügyfelek vagytok egymásnak a napi melóban is, és bizony eljöhet a pillanat a távoli jövőben, amikor éppenséggel a munkakeresésben egyiktek fejvadásszá a másik pedig vaddá avanzsál. Dolgozz úgy, hogy szeressenek, ismerd fel az értékes példányokat és fordíts a haverságba kis energiát.

Ha így teszel, néhány év múlva azt tapasztalod, hogy az átkos protekció Neked dolgozik."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: multi Kína

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr424985841

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igi1 2012.12.29. 15:10:46

Imádom mindig, mikor nem sikerül épkézláb indokkal belekötni a mondandómba. :)

Unalmas? Ne olvassátok.

Kötelező olvasni? Nem.

Na ugye.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.29. 15:15:32

Ezek vannak, akinek újdonságot jelentenek?

Többek között ezért nem akarok én főnök lenni... Manager meg pláne nem. Kamuvilág kamuteljesítménye, kamupénzért, kamu jólétért. Nem sok értelme van.

igi1 2012.12.29. 15:18:44

@pimpalini: ez kicsit ostobaság, általánosítás.

Ha jó a légkör, akkor is oda kell figyelni arra, amit mondunk, később nagyon visszaüthet az, ami elhagyja a szánkat korábban.

A munkahelyen lehet jóban lenni mindenkivel, de a munkahely, az munkahely.

Havert semmiképpen sem hoznék arra a munkahelyre, ahol én dolgozok, csak családon belülit. Pont a cimbik a legnagyobb furakodók, pletykálkodók, akiket a rokon rak be. Mert az ilyen módon berakott "többség" visszaél ezzel.

igi1 2012.12.29. 15:21:40

@ColT: látod, még mindig lehet itt újat tanulni. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.29. 15:22:56

@igi1: A protekcióval addig nincs is baj, amíg szakmai, és nem ismeretségi alapokon nyugszik.

A gond az, hogy egy bizonyos szinttől felfele/egyes emberek esetében már az ismeretség és a seggnyalás számít. És azért hadd háborodjak fel azon, amikor full idióták kerülnek a hosszú nyelvük miatt zsíros pozíciókba. Esetleg utána még a beosztotaikkal lapátoltatják el a szart, amit okoznak.

Túl sok ilyet láttam már, pedig csak a 2. igazán nagy és tartós multis munkahelyem van.

BA2017 2012.12.29. 15:27:56

@nigara: Szerintem neked semmi tapasztalatod nincs és amit írsz, az arról árulkodik, hogy csak azokat a sztereotípiákat ismered, ami a tudatlan alsóbb rétegek fejében van a multikról. Elárulom neked, hogy a multik nagyon is mérik, nagyon is hatékonyan, hogy ki mit csinál, milyen hatékonyan. Rendszeresen értékelik minden szinten a dolgozóikat, a munka szempontjából elsősorban, de villámsebesen döntenek a beilleszkedni nem tudó zsenikről is. Fehérgalléros részeken legalábbis. A gyártósorok mellett állóknál ezt nem kell megtenni, a magyarság többsége oda tud csak pályázni, tehát ott munkaerő többlet van, de olyan szintű, hogy akér a fél gyártósort kirúghatják, másnap már full létszámmal tudnak indulni.

Kapcsolati háló. A legfontosabb egy ember életében. A jól felépített kapcsolati háló garantálja a gyors álláshoz jutást, de az élet más területein is előnnyel bír. A kapcsolati háló építése nem nyalás, hanem tudatos előny szerzés.

Ahhoz hasonlítanám, amikor van két ember két tanyán két földúttal. Az egyik a másik szerint urizál és sznob, mert leaszfaltoztatja az útját...pedig nem, csak könnyűvé teszi az előrejutást a szarabb időkben. Ugye a másik elakad a sárban, az aszfaltozott utas, meg simán kihajt akár bicajjal is.

epresgulyas 2012.12.29. 15:33:33

Szeretem, amikor valaki általános érvényu igazsagnak állit be valamit, amit 1x-2x tapasztalt, ugyanebbol a mentalitásból fakad az is, amikor valakire csunyan nézett 1x egy angol, német, francia és akkor leirja egy szanalmas blogposztban, hogy minden angol, német, francia gonosz szemétláda... Szóval, ez igy eléggé szánalmas és butuska poszt lett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.29. 15:40:52

@epresgulyas: Az a baj, hogy nem egyszer-kétszer tapasztaltam. Ha 1-2 ilyen eset lenne, akkor nem látnád ezt mindenhol, nem mesélnék többen ezt a helyzetet.

2012.12.29. 15:55:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Asperger-teszttel kapcsolatban: megkerdezhetem, hogy az elterjedt 50 kerdeses tesztre utalsz (www.aspergerstestsite.com/75/autism-spectrum-quotient-aq-test/#.UN8DYXprlK0) vagy vannak mas megbizhato tesztek is amik online elerhetoek? Nagyon halas lennek ha esetleg ajanlanal mas teszteket, illetve erdekelne a velemenyed arrol hogy ez a 'standard' teszt szerinted mennyire mervado. Kosz.

2012.12.29. 15:57:07

@NIKI LAURA: Az a baj a kommentjeiddel - tobbek kozott - hogy mindig angolul akarsz irni mikozben nem nagyon tudsz angolul. Pl.: Charlie es yankee

Ugyandehogy (törölt) 2012.12.29. 16:10:55

@nigara: "A multinál a "munkád" nagy része az, hogy jópofizz a főnökökkel. Aki nem ez a típus, annak annyi..."

így-így.

váj mí 2012.12.29. 16:57:03

@igi1: Idegesít a pökhendiséged, meg a tanyasi észosztásod. Nemcsak itt. Elég énnyi gondolatnak veled kapcsolatban?

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.12.29. 17:04:20

Az emberek külföldön is emberek, nincsenek jelentős különbségek régiónként, főleg nem a multi világában, a kapitalista, globalista nézetek mégis csak ott a legerősebbek (sértődni ér:) Nyilván ahol picit régebb óta, és nem ennyire durván a napi megélhetésről szól a dolog, a munkahelyi kultúra is magasabb, színvonalasabb. Protekció biztosan mindenhol van, ahogy azt többen - én is - leírták, nálunk a gond sokkal inkább abból van, h tehetség és tényleges tudás, szorgalom nélkül is el lehet érni, és meg lehet tartani ezeket a pozíciókat.
Ami kapcsolati rendszert és annak építését illeti.
Kevésbé sarkosítva megfogalmazva: van élet a szittya-magyar-betyár virtus és az uzsonnáig nyalás között is! De azért tegyünk már különbséget a tartást, tisztességet, jó ízlést és értelmes gondolkozást magukénak tudók és a rugalmatlan, beilleszkedni képtelen-mindent ami a világnézetükkel ellentétes-elutasítók között. Arra nekem is kinyílik a bicska a zsebemben amikor egy gerinctelen, semmit elő nem állító, profitra erektáló mutikukac megmondja, h mérnökként hogyan és mit kellene másképp látnom és tennem. Mint ahogy az is tény, h nálunk műszaki vonalon nincs nagy hagyománya, nem is tanítják azt, h kell eladni azt a tudást amit keservesen tanultál meg évek alatt. Ez pl. elég nagy handicap csípőből, tény. De erre nem az a megoldás, h felvesszük a meztelencsiga alakzatot és beállunk a sorba, mert úgysincs mit tenni, küzdeni értelmetlen.
Ez ugye alkati kérdés, megérteni úgysem fogja az, aki kb. ebből él. A megoldás pont az, h szembemész ezzel a felfogással, és mindent megteszel azért, h a tudásod, képességeid és szorgalmad alapján ismerjenek el, természetesen a lehető legjobb viszonyt kialakítva az arra érdemes kollégáiddal.

Mrs. Clayton 2012.12.29. 17:20:44

már elnézést, de ez az egész 7-ig tök lényegtelen, ennél sokkal fontosabb, hogy összecimbiztem a helyi hentessel és kaptam disznókörmöt tőle a pult alól meg a pultból csülköt itt valahol a Midland közepén és ebből kifolyólag fő a kocsonyám Szilveszterre
majd 7-én ráérek a munkahelyi kapcsolatépítéssel foglalkozni

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.29. 17:28:25

@Mirjam2:

Valami ilyesmi teszt. De nem tudok ebben segíteni, nem igazán értek hozzá, hogy melyik jó és melyik nem.

igazságos 2012.12.29. 17:31:29

@váj mí: folytasd csak! kezdesz leèpülni itt is

igazságos 2012.12.29. 17:33:25

@epresgulyas: mondjuk a posztokat nem is kell komolyan venni. Ellenben az időt el lehet ütni ezekkel a mèlyreszàntó gondolatokkal.

BA2017 2012.12.29. 17:34:22

@Babette_: Erős tévedés, egyszerű gondolkodás egyszerű eredménye. Takarítani jó lehetsz.

váj mí 2012.12.29. 17:34:23

@Jess G: Kinéznek a g....be, ha nem írsz happynewyear mailt Hondurasba a lófaszjóska-department managernek, és cseszheted a regiós vezető pozit, ha nem dobsz egy póverpontos újévi vackot annak az 50-es baszatlan fapinának, aki a közvetlen főnököd. Csak mondom ;).

Mrs. Clayton 2012.12.29. 17:38:08

@váj mí: akkor lefelé bukok a ranglétrán és megyek Londonba mosogatni, mert én kimerültem a karácsonyi lap osztogatásban, nálam ennyi volt a cimbizés, főleg h 1 női főnököm van és nem tűnik baszatlannak, bár lehet a látszat csal ;-)

váj mí 2012.12.29. 17:39:29

@igazságos: Szia, aranybogár, hogy áll a fogyókúrád? Még mindig 95-ös a hátméreted? A junior-szumóktól megkerestek már?
Különben, 3-4 blogba pofázok bele, nem repülök rá minden címlapos szarra, mint te.

váj mí 2012.12.29. 17:45:13

@Jess G: Egy igazán jó mosogató aranyat ér. Veled fog smúzolni a főszakács is ;).
Karácsonyi lapok? Hm, ez kissé régimódi, a változásokat nehezen befogadó, azokhoz alkalmazkodni nem kívánó személyiségre vall ... Ej-ej .... nem lesz ez így jó, mire a Kajmán-szigeti könyvelő is megkapja a karácsonyi lapját, már rég húsvétra készül.
Hm, asszem, összedobok, egy HR-bullshit generátort ...

Mrs. Clayton 2012.12.29. 17:48:41

@váj mí: á,ezeket személyesen adják át mindenkinek, szóval akinek akartam adni az mind megkapta már
de úgy látom a munkahelyi legyünk mindenkivel jóban neked se gyere be :-)

Mrs. Clayton 2012.12.29. 17:51:06

@váj mí: most esik le a kocsonyaszagtól, h közben kielemeztél, akkor megyek a 60-as papik közé egy régivágású londoni krimóba, az gáz, ha jól nézek ki?

váj mí 2012.12.29. 17:57:53

@Jess G: Kocsonyát főzni veszélyes. Tudod, a felszálló gőzök és a lecsapódó pára ... ;)
Ja, egyébként nem gyere be. Meg az ünnepek körüli érzelemkitörések se nem.

Hm, a 60-as papik nagyon fogják értékelni, szerintem ;).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.29. 18:07:02

@váj mí: igen regimodi, mimeg kuldtunk mindenkinek papialaput, aki fontos, cask szolok, ha idoben feladod oda is er mindenhova, meg a Kajman szigetekre is, bar ott eppen senkink nincs

kocsonya mar nekem sem kell
sok huho semmiert

dr. pretender 2012.12.29. 18:14:26

ez egy tökjó poszt. a világ így működik. ez nem urambátyám rendszer, hanem egy bizonyos szempontból racionális, a hatékonyabb döntéshozást támogató mechanizmus. "urambátyám" akkor lenne, ha nem a beajánlott exkollégákat vennék fel, hanem a főnök frissen végzett unokaöccsét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.29. 18:18:44

@dr. pretender: normalis fonok eleve oda sem viszi a rokonat
ha nem csaladi vallakozasrol van szo, en kifejezetten utalom meg beosztottak kozott is a rkonsagot, hazaspar stb.
nem tartom jonak
a fonok talal az unokaoccsenek egy masik helyen allast es felveszi annak a fonokenek az unokaoccset
ha erdemesek ra

2012.12.29. 18:33:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Oke, azert koszonom. Nekem ez az 50 pontos jonak tunik, csak kivancsi voltam vannak-e meg ezen kivul mas megbizhato tesztek.

heck 2012.12.29. 18:35:49

@Sanyi9: Valójában a holland főnök jó manager volt, ugyanis a főnök legfőbb dolga, hogy felülről jövő hulladékesőtől védje az embereit, hagyja őket dolgozni. A legrosszabb munkahelyek, ahol felülről csesztetnek mindenféle baromsággal.

heck 2012.12.29. 18:39:46

@hagyma: Örülni kéne, ha tudod ki kinek a rokona, szomszédja stb. Legtöbb esetben csak gyanús dolgokat tapasztal az ember.

Runciter 2012.12.29. 18:42:13

@Lobelt Ledfold Reloaded:

szia, az én kommentem igazából nem neked szólt, hanem a hüledezőknek - "jé, ez a szemét azt veszi föl, akit ismer, és akiről jó véleményen van"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.29. 18:43:55

@heck: hat en kurvara leszarom m ki kenek a rokona szomszedja stb
en vegzem amunkam, ha latok elorelepesi lehetosegre nyitott allast, akkor jelentkezek, tulajdonkeppen mar csk egy van ami nekem szamit
el is fogom erni a sajat munkahelyemen
amunkammal

heck 2012.12.29. 18:57:06

@hagyma: Miután a főnök és bátor rokonai szétbasszák körülötted a céget majd átgondolod.

Sanyi9 2012.12.29. 18:57:41

@Lobelt Ledfold Reloaded: az iras erdekes. Te vegulis mivel foglalkozol? (Ertem, hogy egy multinal dolgozol, de nem tudom mit es azt se, hogy milyen egyetemen tanultal)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.29. 18:58:40

@heck: nalunk nem dolgoznak rokonok:)
ez a veszely nem fenyeget

Prof. Dr. Simon Templar 2012.12.29. 18:59:02

@NIKI LAURA: "Ha mar amerikai multi,a jenki az Yenki...tudod,tango,alfa,bravo,charli,zulu...a j az juliet"

Nem biztos...ez a NATO phonetic alphabet tables...ugyanez Western Union-nál Thomas, Adams, Boston, Chicago, Zero...a j az John, az y pedig Young
www.osric.com/chris/phonetic.html

Mrs. Clayton 2012.12.29. 19:06:56

@hagyma: én még csak most nőttem bele, ez a 3. kocsonyám, de lehet meg sem esszük
minden esetre pult alól lett a köröm, és ez az ami számít
mert összekacsint velem a helyi hentes

váj mí 2012.12.29. 19:21:13

@Jess G: Hm, egy jó kis savanykás szalontüdőt nem akarsz készíteni? ;). Ha tüdőt rendelsz tőle még tán örökbe is fogad :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.29. 19:21:21

@Jess G: utoljara 4 vagy 5 eve foztem es mar cask becsuletbol ettem meg
korom itt van, kocsonyanak valo, minden
de mar nem kell:)
eleinte kellett
ugy szepen lassan be kellett latnom, hogy amit mi kurva szuoper kajanak gondolunk, velospacal. kocsonya, vereshurka, stb az eleg proszto kaja egy kivulallo szemeben
a gulyas meg a toltottkaposzta rendben van, de abban sincs semmi extra
persze a franciak csigajaban se nincs, meg en a szushiban sem latok semmit
ez van
steak johet
csirke minden formaban
salatak ezerrel
3-4 fajta hal
liba-kacsa ami hianyzik, de husvetra beprobalom, cask kirva draga

micsoda? 2012.12.29. 19:46:26

Nagyon jó poszt. Látszik, hogy írója nem egy felszínes írásra gondolt, amikor közre adta. Ránk kommentelőkre meg nem kötelező a Magyarországot ősidők óta jellemző "urambátyám" stílus:)

2012.12.29. 19:54:23

én nem bírnám ezt a seggnyalásos módszert
de - menedzsermeló - elmond mindent azt hiszem

lendkívül magas langú embel Lómában 2012.12.29. 19:56:17

Levének ritkák, kik kedvesek egymásnak, ezért segítenek is önzetlenül, barátian. Néhányan munkában, néhányan magánéletben.
Levének sivárak, kik irigylék ritkák boldogságát, könnyedebb boldogulását, ám képtelenek lévén ilyentén viselkedésre, elnevezték azt "kapcsolati tőkének", s ezen kalap alá vontak mindent seggnyalástól a jópofizáson át, hazug bólogatáson keresztül, egészen cicasimulékony személyiségük igazolásáig. Az nyert vele nagyot, ki eleve volt barom. A többi meg élete alkonyán kemény tusában maradt alul lelkiismeretével szemben.
Míg a fennen említett kis csapat élte életét tovább, mely tán semmivel sem volt könnyebb, de mint tudjuk, a gerinceseknek könnyebb dolguk van, midőn a tükörbe kell tekinteni, míg a csúszómászók küzdelmes munka árán tekinthetik meg magukat, útjuk során minden koszt összeszednek, és a végén még így is csak egy férget látnak.

Hobergant 2012.12.29. 20:06:12

@lendkívül magas langú embel Lómában: Az első két mondatoddal teljesen egyetértek, külön vicces, hogy hozzászólsz Lobelt Ledfold posztjához. :-) kis kezdeti önfegyelemmel azokkal is ki lehet jönni, akikkel eleinte kölcsönös vagy egyoldalú ellenszenv "köt össze", és a végén kiderül, hogy mégis jól tudunk együttműködni..

lendkívül magas langú embel Lómában 2012.12.29. 20:11:33

Ez a "kapcsolati tőke" kifejezés, a normális emberi társadalmi kapcsolatok kibelezése. (Kb. mint a házassági szerződés.)
Számszerűsíteni a dolgokat nagyon népszerü, egy eléggé okos ember, vmi Hamvas Béla nevezetű írt egyszer erről pár sort...

Az aspergerről meg annyit, hogy szerintem az is abba a "betegségcsoportba" tartozik, ami nem más, mint az úgynevezett normálistól (gy.k.:átlagostól!) való eltérés.

igazságos 2012.12.29. 20:24:22

@váj mí: na, mindjá kreatívabb vagy, ezt szeretem

Há tudod, ki akartam magam tiltatni a comment:com-ról, és megduplázódtam. XD

Amúgy meg, aki nem dolgozik, ne zabáljon!

Ja, és csinálj magadnak kaját, ha már nincs az asszony, hogy főzzön.

A kapcsolati tőke is a hülyéknél nem játszik, hanem csak annál, aki tud élni a lehetőségekkel, építi magának a karrierjét, ahogy hagyma mondaná.

Ne tessék továbbra sem feledni az aranyszabályt: ha éltünk a kapcsolati tőkével, utána nem tojjuk le a segítőt, segítőket nagy ívben.

váj mí 2012.12.29. 20:26:21

@Hobergant: Melóilag ki lehet jönni olyannal is, akit privátice nem kedvelsz, sőt hatékonyan együtt is lehet dolgozni. De ezt a nyomorult smúzolást, seggnyalásba átforduló ál-érdeklődést, na ezt kellene már a elfeledni a picsába. Nem, nem érdekel, hogy hova mennek nyaralni, sem az, hogy az asszony kivajúdta a mittomén hányadik kölkét. Akkor sem érdekel, ha a szomszéd irodában levő Béláról van szó, egy magyar kkv-ben, és akkor sem, ha egy Friscoban élő Béláról van szó a csupa üveg irodaház 17. emeletén egy giga-multinál.

lendkívül magas langú embel Lómában 2012.12.29. 20:32:28

@Hobergant:
Asszem inspirált ehhez a nickhez :). Már nem emlékszem pontosan.

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.29. 20:34:48

@váj mí: "Nem, nem érdekel, hogy hova mennek nyaralni, sem az, hogy az asszony kivajúdta a mittomén hányadik kölkét."

Ezek azok a rika témák, amelyek csak olyanokkal jönnek szóba, akikkel tényleg van komoly személyes szimpátia és minimum sörözés közben. Egy német, svájci, svéd vagy dán ezekről a támákról nem fog egykönnyen beszélgetni, ahhoz tényleg havernak kell lennie. A szokásos témák a kötelező és szinte folyamatos lájtos poénkodáson túl munkával kapcsolatosak vagy semleges dolgok mint sport stb.

váj mí 2012.12.29. 20:35:43

@igazságos: Ne félj te attól, a kapcsolati tőke nem felejt, és nem engedi, hogy nagy ívben leszard. Hogy én is mondjak valami magvasat.

váj mí 2012.12.29. 20:42:28

@Lobelt Ledfold Reloaded: Ok, a kedvenc csapata sem érdekel, sőt a kedvenc sportja sem. Semmi, ami nem a melóhoz kapcsolódik. Család, barátok, haverok =/= munka, munkatársak.
Viszont, a svájci, svéd vagy dán nem tudom, hogy van vele, de a németek nem annyira szemérmesek ám, pláne, ha nagy pofával mesélheti a többinek cigiszünetben, hogy azért késett 1 percet a mítingről, mert az új csaja egy vulkán ... (élmény volt hallgatni, bankszektor).

Hobergant 2012.12.29. 20:45:58

@váj mí: hát igen... a közösségi életben sokszor van egy kis színjáték, és nem csak a munkahelyen, és az érdeklődés is lehet csak üres formalitás, de ezek azért nem elvetendő dolog. Úgy értem, aki udvarias, az nem feltétlenül őszintétlen, számító hülye.
Igen, vannak emberek, akikkel szinte semmi közös nevezőnk sincs, azokkal nehezebb - ha okoskodhatok még egyet: azért alapvetően minden embertársunk egy nagy rejtély, egy ismeretlen, felfedezésre váró terület, ha laposnak is tűnik.

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.29. 20:49:15

@váj mí: Ja, van olyan is... de ha jól értem, akkor téged egyszerűen nem érdekel az ember... ez okés, de miért baj az, ha mások nem tekintenek egyenértékűként a laptopjukkal munkatársaikra? Szerintem természetes igény, hogy az emberek tübbségét egy bizonyos szintig érdeklik azok az arcok, akikell heti 40-50 órát összezárva nyomulnak. És az is normálisnak tűnő folyamat, hogy a szociálisabb emberek a saját fajtájuk társaságát keresik.

bolek 2012.12.29. 20:56:23

@Lobelt Ledfold Reloaded:

tartalmas és tanulságos a poszt, köszi!
ez nem csak visibility, ez networking és biza protekció, teljesen igazad van. ügyes ember ezt csinálja és nem rinyál.

*

értékelem, hogy megjelennek itt olyan írások is, amelyek nem azt nyávogják, hogy "azért jöttem el otthonról, mert Magyarországon minden fúj-de-sz*r, bezzeg a Nyugat, az tiszta és szép és jó". ez a nyöszörgés fájdalmas, unalmas és szánalmas. a helyzet ennél sokkal árnyaltabb és vegyesebb, és ezt csak a nagyon sülübülü emigránsok nem akarják tudomásul venni.

persze a tények sorolása kevés, már most látom a kommentek között azokat a nyavalygókat, akik a "jó, jó, nyugaton is van gond, de a magyarokkal az az igazi baj, hogy ..." és itt jön valami ugyanakkora hülyeség, mint a fenti fekete-fehér általánosítás a Nyugat faszaságáról. könnyebb így, nehogy el kelljen ismerni, hogy máshol is, de Magyarországon is van, lehet élet, karrier, boldogság... túl van lihegve ez a határétkelés.

váj mí 2012.12.29. 20:59:25

@Hobergant: Te, az nem a Petőfi volt? Mármint aki bele volt buzulva a lapos dolgokba, mint például az Alföld ....
Aki udvariasságból hagyja magát untatni, az rendszerint túl gyáva ahhoz, hogy elzavarja a másikat a hülyeségeivel a fenébe.
Az nem baj, ha privátice nincs közös nevezőnk sőt. Volt anno egy kollégám, akitől mindenki ódzkodott, mint pestisestől, mert gyakorló alkoholista volt a fazon (azóta elhunyt, igen, a mája kitúrta a helyéről a tüdejét), és persze, sokat dumált mellé. Én szerettem vele dolgozni, mert bár privátice egy korsó sörig sem bírtam volna ki vele, nagyon tudott. Ha azt mondtam szerkesztőként, hogy az az anyag képalával, írásjelekkel nem lehet több 2400 karakternél, akkor nem lett több, és írásban nem dumált mellé. Csak privátice volt érdektelen, szakmailag viszont okés volt. A sok birka meg köpködött, hogy nem akar vele dolgozni, mert tegnap este is kircsmiben. Hm, talán nem piálni kellett volna vele járni ...

lendkívül magas langú embel Lómában 2012.12.29. 21:03:29

Van egy általam csak "hülyegyerek problematikának" nevezett kérdéskör.
Minden munkahelyen (szinte) van egy-két ember, aki a munkakörödben dolgozik, ugyanazért a lóvéért, de csak a legelemibb dolgokat képes elvégezni. Ezért a szopeszmeló mindig neked jut, mert te viszont kened-vágod. Majd jön egy leépítési hullám, és amikor a HR részéről rákerülsz a halállistára, mert dunsztjuk sincs, mi folyik "odalenn", csak azt látják, hogy a "hülyegyerek" milyen kedves, meg szimpi, akkor alkalmasint néhány oszlopos munkaerő "odalenntről" kiveri a balhét, hogy inkább téged tartsanak meg, a "hülyegyerek" meg szépen ánuszba helyezheti a "kapcsolati tökét".
A példa személyes, ezért van még meg a munkahelyem. Pedig nem vagyok társasági lény. Céges buliba nem megyek, a kollégák magánélete hidegen hagy.
Ez sokszor előny pl. azokkal szemben, akik beeveznek a céges pusmogások tengerére, ahol inkább bíznak abban aki kívül marad, mint egymásban...

váj mí 2012.12.29. 21:10:46

@Lobelt Ledfold Reloaded: Nagyon ritkán érdekelt eddig munkatársam olyan szinten, hogy meghallgassam a magánéleti izéit is. Összegezve, nem nem érdekel, hogy otthon mi van az asszonnyal/férjjel/kölykökkel, vagy mit tervez a kiscsalád hosszúhétvégén, ésatöbbi. És nagyon tudom értékelni, ha akkor szól hozzám a kedves kolléga, ha valóban muszáj. Cserében, én is megteszem ugyanezt a szívességet.
Lehet, hogy természetes igény az ilyen fajta majomház-effektus, ám én akkor erősen természetellenes vagyok. És rühellem, amikor bájolognak velem. Kezdve azzal, hogy nem érdekli, hogy vagyok, mi a tökömnek kérdi meg? A 'szia, jó reggelt' is megteszi.

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.29. 21:17:13

@váj mí: Egyenes beszéd. Már csak azt nem értem, miért vagy itt a blogon és kommentelsz olyan sokat és régóta, azaz miért nyújt neked bármit is az, hogy vadidegen emberekkel kommunikálsz, mégha ez gyakran észosztó jellegű kinyiltkoztatás is. Mi a különbség itt egy arctalan nick vagy egy kollégád között? Nem személyesledni akarok, figyelmen kivűl is hagyhatod a kérdést, csak nem értem, hát megkérdem.

váj mí 2012.12.29. 21:25:06

@Lobelt Ledfold Reloaded: Ha a blog a munkahelyem lenne, a kommentelők meg a kollegáim, nem pofáznék annyit ;). Nem szociopata vagyok (illetve nem nagyon), csak meghúzok bizonyos határvonalakat. Nem a kommunikációval van problémám, csak a számomra érdektelen infókkal És a kommentelők magánélete speciel pont annyira nem érdekel, mint a munkatársaimé.
Te, a különvélemény mióta kinyilatkoztatás és észosztás? Már ha nem multiul, hanem értelmes emberként gondolkozol?

mommmmo 2012.12.29. 21:28:29

Nagyon jo kis iras, bar benne van annak a lehetosege, hogy egyesek rakezdjenek a "naugye mindenhol ugyanaz a sz@r van" baromsagra. Bar nyilvan nem ez a celja...

Mert ugye ez a networkozes teljesen mas mint az urambatyamvilag, mint ahogy a poszt le is irja...

Ugyanis itt az egesz arrol szol, hogy kivel tudunk hatekonyan egyutt dolgozni, hogy a szakmai tudason tul hogy all az illeto a "softskills" oldalon, amit nyilvan szemelyes tapasztalat utjan jobban le lehet merni, mint valami HR-os tesztekkel. Tehat az effele networkozes epp a ceg hatekony mukodeset szolgalja, mig az urambatyamozas epp azt gatolja.

Az ide oda telefonalgatas a "kivajudott kolkokkel" kapcsolatban, meg az ures fecseges a pubban a focicsapatokrol nem seggnyalas, hanem a net szalainak az eletbentartasa, alias a masikkal tudatjuk, hogy itt vagyok es ragyogok, hiaba nem dolgozunk mar kozvetlenul egyutt, nem tuntem el mint Petofi a kodben.. tehat megmarad a kapcsolat, amit kesobb szakmai celokbol ujra fel lehet hasznalni, ha ugy adodik.

Nem tudom, ez otthoni multiknal mennyire mukodik igy, szerintem multija valogatja...

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.29. 21:34:19

@váj mí: Nem vagyok értelmes ember, erre a mutványra képtelen vagyok.

Az észtosztás jelleget nem az információ adja hanem a közlés stílusa. Amikor posztot írok én is észt osztok, mert másképp nem bírok fogalmazni, biztos az alsótagozatos magyartanárom tehet róla (mert én biztos nem).

Szóval ne vedd úgy a szívedre, ezzel annyit akartam kifejezni, hogy nem éppen konstruktív vita jelleggel írogatsz, az például ugyanis hogy "Összegezve, nem nem érdekel..." vagy "a nyomorult smúzolást, seggnyalásba átforduló ál-érdeklődést, na ezt kellene már a elfeledni a picsába." nem különvélemény, hanem kinyilatkoztatás. Nincs benne állítás és érv, és csak állítás. Isten létezik. Nem érdekel. El kellene feledni.

Ettől agresszív lesz a komment stílusa, ami amúgy nem baj. Azonban tényleg nem akartam személyeskedni, kár volt felvetni ezt a dolgot, elnézést kérek érte.

váj mí 2012.12.29. 21:49:54

@Lobelt Ledfold Reloaded: Jóvanna, akkor hozzáteszem az érvet is: mert kibaszottul untat, fáraszt, és rabolja az időmet... nagyjából ..
Te, mit exkuzálod itt magad? Így érezted, így mondtad, én nem
úgy gondoltam, írtam rá valamit, erre te meg elnézést kérsz? Mi a jó büdös francnak? Ok, nem feltétlenül kell taplónak lennie az embernek, mielőtt még ... de elnézést kérni, mert másként értelmezel valamit?

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.29. 21:52:39

@bolek: Ja, ez a visibility dolog, bár amúgy bizonyára tök nyílvánvaló, ezzel a zsargonnal eddig nem tudatosult bennem, csak a szokásos duma, hogy "Meg kell mutatni mit csináltál, mit értél, mert más nem fogja helyetted". Szóval a "visibility" fontos.

Ugyanakkor én is úgy érzem, hogy a magyar fogalomrendszer szerint kökemény protekció működik a mennyei nyugati multivilágban is amiben benne van a pejoratív jelentés és szájíz.

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.29. 21:56:14

@váj mí: Azért, mert személyedet kritizáltam nem a mondanivalódat, ami köcsökség, mégha jeleztem is :-) Mindegy, iszonyú jetlag van rajtam, nem vagyok teljesen kerek ma este, van ez így :-)

váj mí 2012.12.29. 22:19:12

@Lobelt Ledfold Reloaded: Ugyan már királyfi, hiszen nem is ismersz, a személyemet alapból nem kritizálhatod, legfeljebb azt, amit írok ;).

Sambaja5 2012.12.29. 23:05:32

Leírtad amit lusta voltam megfogalmazni !:) És teljesen igazad van. Csak aki ezt átlátja , az nem kommenttel ide. Én vagyok a kivétel!

pimpalini 2012.12.29. 23:16:55

@Lobelt Ledfold Reloaded:

Van olyan, aki egyszerűen unatkozik, ezért képes 10 órán keresztül kötözködni egy blogon.:)

De itt - a személyed miatt - még volt is mibe kapaszkodnia...:)

váj mí 2012.12.29. 23:23:31

@pimpalini:
Van még olyan is, aki egyszerűen több mint 10 órán keresztül dolgozik többek közt a neten, és miközben pénzt keres, képes kötözködni is egy blogon, mert különben a munkatársak csivitelését hallgathatná, amit baromira nem szeretne :)

BA2017 2012.12.29. 23:26:39

@ColT: És ez jelent valamit?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.29. 23:42:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: az nem tul jo. Marmint nagyon nem jo. En nem tudom tudnek-e hosszu tavon olyan munkat vegezni, ami csak kibirnivalo, ami kenyszer, amit utalok. Valoszinuleg nem.

dhrbikes 2012.12.30. 00:21:18

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_employers
Ezek közül melyik cégről is lehet szó? Vagy mégsem olyan nagy, csak kellett valami hangzatos a bevezetőbe?

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.12.30. 00:25:46

@lendkívül magas langú embel Lómában:
és nevezzük őket innentől "Ficus Cucisnak":)...ha már kapcsolati és hamár töke:)

heck 2012.12.30. 01:56:04

Minden cégnél vannak akiknek mások életének megkeserítéséből áll a karrierjük. Szóval a visibility elég kétélű.

Láttam leépítést, ami csak a visible embereket érintette, volt valami hamis képe a csúcsvezetőnek arról hogy végül is ezek az emberek csak vetítenek és a munkát a csendes szorgalmas többség végzi.

montroyal ( CAN qc) 2012.12.30. 02:11:27

@dr. pretender: lasd Vitezi Davidka ... bar csak a netrol hallottam rola

pappito · http://pappito.com 2012.12.30. 03:21:45

a poszt jó, a kommentek egy része pedig tökéletesen leírja, hogy Mo-n miért inkább az urmabátyám van, nem pedig normális networking

Szúrófény 2012.12.30. 04:52:56

@213-as számú elítélt:
Újraélesztett élménye! Magyaros Mennyország! Azt kérdezte 1 öreg nagy szakállú, "Van e itt valaki, aki ismert téged, és beajánl nálam, hogy rendes, jóember voltál odalent? "Begurultam, ha itt is így megy, beleszékelek az egészbe! Az öreg úgy begurult! Visszazavart!

wektor77 2012.12.30. 07:18:55

Hopsz,most meg lett allapitva a franko..Halleluja :)Aki azt hiszi,hogy a dolgok nem a fent leirtak szerint mukodnek,az vagy munkanelkuli,vagy egy szep rozsaszin alomvilagban el..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.30. 08:41:23

@tildy:):

Ami érdekel, azzal nem lehet pénzt keresni, így nincs más.

Shinigami Daiko 2012.12.30. 09:51:11

@Lobelt Ledfold Reloaded: írod: "lehet, hogy szimplán már csak a humán faktor hatja őket és netán azért bírtak olyan karriert befutni amilyet, mert egyszerűen szeretnek emberrekkel kommunikálni"
nos, ez szvsz pontosan így van. A fiatalok a természet törvénye szerint felfelé törekednek, akár akadályozod, akár nem (már, ha "magasan" vagy). Az a természetes, ha nem akadályozod, hanem segíted, és érdekes módon így maradsz a "tetejében".

nigara 2012.12.30. 10:14:06

@Bullshit generátor: nézd, a neved nagyon találó - ez alapján lehet nagyon jól érvényesülni multifronton. Gratula.

BA2017 2012.12.30. 10:24:46

@nigara: Kocsmai érv. A lecsúszott alkeszek dobnak ilyeneket a másik fejéhez, kb. 10 másodperccel a vita kezdete után. Ekkorra ugyanis kifogynak az érvekből.

nigara 2012.12.30. 10:32:26

@Bullshit generátor: hát, látom a kocsma világában is otthon vagy. Karrier karrier hátán.

Dr_utcai_arcos 2012.12.30. 10:40:41

Mi a fenét ragozzam. 3 szó. Minden.Szava.Igaz.

BA2017 2012.12.30. 10:41:53

@nigara: Hogyne, tele van veletek a metró, az aluljárók, stb.

nigara 2012.12.30. 10:49:43

@Bullshit generátor: ööööö... se metróval nem járok, se gyalog. Veled ellentétben - mert ebben is otthon vagy.

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.12.30. 13:45:02

@dhrbikes: Ténylegesen piaci alapon működő, részvényeket kibocsátó, multinacionális cégre gondoltam, nem megaországok monopól állami vállalatira. Ebben a listában benne van:
www.reliableplant.com/Read/5036/largest-employer-world

Itt is benne van az első 20-ban a kínai és amcsi mammutok dacára is:
money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2012/performers/companies/biggest/

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.30. 14:32:56

Hat ha arra a helyre gondolok, ami benne van az elso 10-ben egyiknel, meg a masiknal az elso 20-ban, es nemet is, akkor igen, valoban, tenyleg szukseg van kapcsolati tokere, hogy ugy mondjam.

Dolgoztam naluk , szep volt , jo volt, de pont amiatt, mert nem vagyok puszipajtas, 2 ev alatt sem sikerult kvalifikaltabb munkara, ntan kulfoldre kerulnom.

dhrbikes 2012.12.30. 14:55:41

@Lobelt Ledfold Reloaded: nem lett sokkal tisztább, mert ha a Siemensről van szó, akkor hogyhogy nem gyárt semmit?

Sanyi9 2012.12.30. 15:30:21

@Lobelt Ledfold Reloaded: Te postas vagy a Nemet Postanal es tartasz itt nekunk eloadasokat a kapcsolati tokerul meg netvörkingrol? Micsoda emberek...

bpetya75 2012.12.30. 18:03:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Üdv max!

Lenne egy nagyon off kérdésem. A Lazacfogás Jemenben című film Dr. Jones-sza hitelesen aspergeres?

bpetya75 2012.12.30. 18:05:26

@Lobelt Ledfold Reloaded:

Örülök, hogy megírtad ezt a posztot. A jövő héten szabin leszek, lesz időm elolvasni ;-)

vuvuvu2 2012.12.31. 09:56:00

@dhrbikes: Siemens több olyan leánycéggel rendelkezik ahol fejlesztés folyik, gyártás nem. Itt MO-n is vannak ilyen leánycégei.

BTW Épp nemrég mesélte egy ilyen leánycégnél dolgozó ismerősöm, hogy milyen rugalmatlan a szervezet és hogy amióta 100%-ban magukhoz ölelte őket a Siemens, a fejlesztői munkája háttérbe szorul + rengeteg ideje megy el adminisztrációra és xls táblázatok töltögetésére.

nyíregyházi betti 2013.01.01. 11:07:37

@pappito: Pontosan így van. Annyit tennék hozzá, hogy az átkosban is működött ezerrel az urambátyám de akkoriban arra vigyáztak, hogy legalább a frontvonalon ne menjen a munka, végső soron a bevétel rovására. Manapság már ez sem szempont, legalábbis egy nonfood kereskedelmi multinál szerzett személyes tapasztalatom szerint.

kerikak 2013.01.02. 11:36:21

mintha csak a férjem cégéről írták volna ezt a posztot, pont ugyanilyen az is

SzunCe 2013.02.20. 21:48:37

@Lobelt Ledfold Reloaded: Sajnos csak most értem ide, de azt kell mondjam remek. Írd meg a határátkelőn, ha gyereked születik szeretnék, majd gratulálni és beülhetnénk egy utasellátóba meginni valamit.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása