oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 18. 06:30,  Digitális nomádként 50 fölött 91 komment

2018. április 18. 06:30 Határátkelő

Digitális nomádként 50 fölött

Ha a manapság oly divatos digitális nomádságról esik szó, akkor általában a húszas éveiben járó embert képzelünk el, kötelezettségek nélkül, aki egy hátizsákkal nagy merészen nekivág a nagyvilágnak. Persze ez általában igaz is, de mi a helyzet akkor, ha valaki 50 fölött teszi meg ugyanezt a lépést?

digitalis_nomad_foto_pixabay_com_adrienbe_1.jpg

Ha jobban belegondolunk, 50 fölött ugyanolyan szabad lehet az ember, mint mondjuk huszonegynéhány évesen, különösen, ha a gyerekek (ha vannak) már kirepültek, és olyan munkája van, amihez nem kell helyhez kötve lenni. 

Az 56 éves Anne és nála egy évvel idősebb osztrák férje, Herwig bázisa Graz mellett van, de alapvetően digitális nomádként élik életüket, szabadúszó tolmácsként dolgozva (és blogolva). 

Az egyébként ír Anne 2002 óta él külföldön (Franciaországban és Ausztriában), tehát már 40 fölött volt, amikor belevágott a határátkelésbe. Mint írja, már jóideje nem Írországot tartja élete központi, stabil pontjának. 

Különösen azóta, hogy férjével két éve jórészt digitális nomádként élik életüket, rengeteget utazva, megvalósítva régi álmukat. Még akkor is, ha finoman szólva sem illenek bele az általában a hasonlóképp élőkről alkotott képbe. 

„Kezdjük azzal, hogy nagyjából 30 évvel verjük a tipikus digitális nomádok átlagéletkorát. Ráadásul mindketten a digitális kőkorszakból származunk. Ugyanakkor az életkorunk bizonyos előnyökkel is jár, ezek közül a két legnagyobb az, hogy a gyerekeink már felnőttek, és az összes adósságunkat kifizettük” – írta Anne. 

Korábban mindketten angoltanárként dolgoztak, miután ezt feladták, már nem voltak helyhez kötve, szabadon utazhatnak. 

Mégis miből? 

A nagy kérdés persze minden hasonló történet esetében, hogy „jó, jó, de miből?”. Nos, ők egyrészt kiadják a házukat, másrészt fordítóként dolgoznak (és persze akad némi megtakarított pénzük). Persze még ez sem elég arra, hogy luxusban utazgassanak, de erre nincs is igényük. 

„Életünk ezen szakaszában azért már ragaszkodunk bizonyos minimális komforthoz, ugyanakkor nem várjuk el az ötcsillagos luxust sem. A melegebb hónapokban lakókocsival utazgatunk, főszezonon kívül pedig apartmanokban, néha szállodában lakunk” – mesélte. 

„Persze megvannak a prioritásaink. Akik ismernek, megerősíthetik, hogy egyikünket sem érdeklik különösebben a menő ruhák. Ha száraz, felvesszük. Ugyanakkor ragaszkodunk a kényelmes ágyhoz és egy jó üveg borhoz” – tette hozzá Anne. 

Az utazást sem kapkodják el, gyakran maradnak ugyanazon a helyen egy hétig, vagy még tovább, lassan fedezve fel a környező vidéket. Ott vásárolnak, ahol a helyiek, oda járnak, ahová a helyiek, és általában magukra főznek. 

Mivel nincsenek időhöz kötve, maga az utazás is meglepően olcsón kijön, hiszen nekik teljesen mindegy, mikor ülnek repülőre, kiválaszthatják a legolcsóbb autóbérlést és a szállás terén is elég nagy a mozgásterük. Nem beszélve arról, hogy a kedvelt turistacélpontokat főszezonon kívül tudják megnézni, amikor egyrészt olcsóbb, másrészt nincs annyi ember. 

Munka útközben 

A munka területén is rugalmasságot tanultak. Franciaországban például szó szerint az úton dolgoztak, amikor egy, a munkaszünet miatt zárva tartó kávézó mellett a földre telepedve használták annak wifijét. 

Egy ügyfél diplomamunkáját egy horvát nudistastrandon nézték át, és még az is előfordult, hogy az Atlanti-óceán két partjáról dolgoztak ugyanazon a fordításon, amikor Anne Chicagóban volt, a férje pedig egy Ausztriát, Szlovéniát és Horvátországot átfogó kerékpártúrán. 

Szóval semmi sem lehetetlen, pláne, ha az embernek olyan munkája van, ami nem köti helyhez és amit viszonylag szabadon tud végezni. Így alakult ki az, hogy amikor Anne-t megkérdezik, „hol az otthon?”, akkor ő azt válaszolja, hogy az otthon nem helyhez, hanem emberekhez kötött: az otthon ott van, ahol azok vannak, akiket szeret. 

Mi a helyzet a szülőhazával? 

Érdekes kérdés, amire Anne érdekes választ ad: „Ausztriára egyre inkább úgy gondolunk, mint a bázisunkra, és nem az otthonunkra. Az a hely, ahová alkalmanként visszatérünk, hogy találkozzunk a családdal és a barátokkal, és ahol időről időre ismét összeszedjük magunkat, mielőtt ismét nekivágnánk”. 

Ami pedig Írországot illeti, az a felismerhetetlenségig megváltozott, mióta 16 évvel ezelőtt elhagyta. 

„Meg persze én is. Olyan, mint amikor volt osztálytársakkal jövünk össze egy osztálytalálkozón – amikor Írországban vagyok alig találok valami közös pontot vele” – írta Anne. 

„Így aztán inkább a múlt maradt, a jó és nem annyira jó emlékek, a fájdalmas és a csodás történések. Aztán ismét eljövök, búcsút intve a még mindig szeretett Írországnak. A helynek, amit az ember, aki valaha voltam, az otthonának nevezett.” 

A nap idézete

„Nem árt, ha tudod, miért jössz ki Berlinbe, és mit vállalsz be, akár átmenetileg is. Sok két diplomás áll be pultosnak - akár évekre, hogy kiegészítse vagy megteremtse a jövedelmét. Ehhez hozzátartozik, hogy itt nem szégyen leszállni a magas lóról, értékelik a tisztességes munkát.

(Fotó: pixabay.com/AdrienBe)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria Írország digitális nomád

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6513845324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2018.04.18. 07:17:36

azert ez TeePolgartol sehol sincs, neki egy napja izgalmasabb, mint nekik egy honapjuk :)

Dikusz 2018.04.18. 07:29:07

Ha többször szerepel a poszt bevezetőjében a "digitális nomád", akkor istenuccse sikítottam volna:))) (viccvót)

Dikusz 2018.04.18. 07:46:49

@Taxomükke (UK): Tényleg nem, de mindig odabiggyesztem a végére, hogy ne kekeckedésnek vegye bárki is.

Golf2 2018.04.18. 08:03:02

Nekem ez nem menne.

Mrs. Clayton 2018.04.18. 08:17:12

Anna meg a ferje Hans vagy Horst vagy Herwig megis mitol digitalis nomad? Attol hogy van szamitogepuk es ide-oda utaznak? Ez a ket ember felallasu nyugdijas, nem digitalis nomad...
Persze ha a digitalis nomadsaghoz eleg egy bezart bolt wifijet a jardara leulve hasznalni, akkor oke.

Din Serpahis 2018.04.18. 08:41:18

Szerintem ez a digitalis nomad dolog a fejlett vilagon kivul egyszeruen nem mukodokepes. Pl most voltam patagoniaban, ott ha van is egy szallodaban net, azon az index.hu fel ora alatt toltodik be. Ket eve Seychellesen ugyanez volt. Ugyhogy eleve van bennem nemi ketkedes amikor ilyen blogokban olvasni, hogy ott doglik az arc a vilag vegen es szorgosan dolgozik..

DieNanny CH 2018.04.18. 08:49:31

A wifi hozzáférés szerintem is necces (hehe), mert ha osztrák mobilnetet használnak, az külföldön drágább. Helyi netet meg lakcím nélkül nem adnak, amit adnak, az szintén drága.

Na, pl emiatt szimpi nekem USA, ott a határon belül különböző pénztárcákhoz való területek vannak, de egységes pénzzel és nettel. (Vagy tévedek? Ott is beleszól az államhatár?)

Csodabogár 2018.04.18. 09:30:28

@Mrs. Clayton: 56 illetve 57 évesek, még nem igen lehetnek nyugdíjasok. De mindegy is, valahonnan van pénzük, fiatalon nem utazgattak, most kipótolják.
Eddig úgy tudtam, hogy az u.n. digitális nomádok, azért 1-2 évet is eltöltenek egy-egy helyen, talán pont azért, hogy legyen megbízható net hozzáférésük. Szerintem az ide posztolók közt is van néhány aki igy él, remélem majd előkerülnek ma.

Wilhelmus80 2018.04.18. 09:40:15

@Din Serpahis: A digitális nomádsághoz szerintem nem feltétlenül kell folyamatosan 24/7 internet. A munkavégzés digitális eszközön történik, de nem feltétlenül online. De majd jön Nagy Kámpics, és megmondja. :)

Golf2 2018.04.18. 09:56:25

Patagóniában indexet olvasni...OMG.

adg 2018.04.18. 10:00:03

Nem szeretik a videkiek Pestet? Nahat, nem is ertem, miert nem. Azokrol a videkiekrol beszelunk ugye, akiket egy csomo pesti, pl ezen a blogon is, tobbsegeben vegtelenul buta, primitiv, suttyo, agyatlan stb jelzokkel illetnek?
Hat nem is ertem a rajongas hianyat...

Taxomükke (UK) 2018.04.18. 10:27:33

@adg: Raadasul a Kiskoruton kivul eso reszek mar mind videk.....

London2009 2018.04.18. 11:17:08

A Joisten mentsen meg az ilyen elettol, koszonom... Nekem nem az jutott eszembe, hogy digitalis nomad, hanem, hogy foldonfuto. Ebben mi a jo? Foleg ennyi idosen? Biztos en vagyok ilyen foldhoz ragadt, de en inkabb elveznem a sajat otthonomat es mondjuk utaznek egy evben par hetet, vagy honapot, amennyi belefer a koltsegvetesbe. Utalnam minden percet a pakolasnak, mosasnak, allando utonlevesnek, szervezesnek, ahhh, kosz, nem...

Herr Géza 2018.04.18. 11:23:06

@London2009: Akkor te egy antidigitális antinomád vagy?

London2009 2018.04.18. 11:34:04

@Herr Géza: Ugy latszik! De most kepzeld mar ezt el? Komolyan kerdezem, hogy ebben mi a jo? Minden egyes hetkoznapi dolog nyugge valik. Mosas, szaritas, fozes, bevasarlas, tisztalkodas stb. Ha beteg lesz, hova rohan orvoshoz mondjuk egy mezei antibiotikumert? Azt is keresni, bejelentkezni stb. Minden hirtelen szazszor bonyolultabb, mint otthon lenne. Azt elhiszem, hogy par honapig esetleg poen, meg ilyet meg nem csinaltak es kiprobaljak. Oke, ezt megertem. De nekem szemely szerint ennyi eleg is lenne. Hianyozna a kertem, hazam, sajat agyam, kertipartik, vacsoravendegek, csalad, baratok, a hobbijaim stb. Mindentol el lennek szakitva. Utalnam az egeszet. No de ez en vagyok, ha nekik jo, akkor en csodalkozva olvasom. : )

2018.04.18. 11:37:14

@kék madár:

"azert ez TeePolgartol sehol sincs, neki egy napja izgalmasabb, mint nekik egy honapjuk"

Hát nem tudom. TeePolgar legutóbb, ugye, Kazahsztánból írta, hogy nem tud elintézni semmit, a buszon lehúzzák, csak az erőlködés van.

Fateromról jut eszembe egy sztori. Egyszer nagyon tollászkodott otthon, látszott, hogy nem akaródzott elindulnia, még visszament a fürdőbe megigazítani az inggallért, meg nadrágot váltott, téblábolt, mittudomén.

Mondom neki, na mi van, fater, csak nem randizni mész? Aszongya, lóf.szt, fiam, végbéltükrözésre. :D

Állítom, hogy az izgalmak meg a kalandok túl vannak értékelve.

(Mellesleg mindenhol tenyésznek ezek az arcok, akik szerint a kaland a komfortzónán kívül kezdődik. Ezekhez lehajolok mindig, mint a gyerekekhez szokás: akkor mit keresel még itt, babám, irány a végbéltükrözés.)

2018.04.18. 11:38:51

@Wilhelmus80:

"De majd jön Nagy Kámpics, és megmondja"

Hahh, de jön ám.:)
Nem rémlik amúgy a nikked, beszélgettünk mi már?

@Din Serpahis:

"Ugyhogy eleve van bennem nemi ketkedes amikor ilyen blogokban olvasni, hogy ott doglik az arc a vilag vegen es szorgosan dolgozik."

Igen, ez jogos észrevétel. Munkája válogatja, gondolom. Ha valaki könyvelő, grafikus vagy kiadványszerkesztő, akkor feltételezem, hogy ritkás nettel is boldogul (lehet, hogy tévedek).

De inkább előregondolkodást igényel ez, a fejlett világon belül is és máshol is. Az nagy öngól és iszonyat stressz, amikor az ember wi-fi hotspotokra meg kávézókra bízza magát, de ha például airbnb-n foglalsz szállást, ott meg lehet nekik írni, hogy mi a helyzet veled. Érteni szokták az emberek, hallották már erről, és bűbájosak, odahozzák az eszközt, segítenek, magyaráznak. (Ha meg nem, akkor értelemszerűen nem azt a szállást veszed ki, semmi gond, további szép napot.)

Szóval inkább előretervezés kérdése.

Ha valakinek nagyon kell a net (nekem például kell), akkor az is javasolt, hogy legalább 2 különböző hozzáférésről gondoskodjon (ez egyébként a stabil, otthonülős életben sem hülyeség). A vészmegoldásnak nyilván nem kell nagyon sokat tudnia, csak legyen.

De a felvetés jogos, ha valahol a közüzemek akadoznak, vagy nagyon nem ismeri ki magát az ember, akkor inkább ne menjen oda. Vagy legalábbis melózni ne.

Herr Géza 2018.04.18. 11:42:54

@Nagy kámpics: “Aszongya, lóf.szt, fiam, végbéltükrözésre. :D” Ha nem volnál IRL, téged ki kellene találni.... :)))) Szétszakadtam a röhögéstől. You made my day, thx!

2018.04.18. 11:50:57

Ja, és még valami.

Igen, ezek nyilván nem dolgozzák magukat halálra. Ez a félrevezető egyébként a digitális nomádok történeteiben, hogy azokat a helyzeteket említik, amikor a földön ülve dolgoznak valahol, vagy vannak ezek a nyitóképek, mint amit HÁ is választott.

Egy normál munkanapot nem lehet lenyomni a földön ülve. A tengerparton a nádszéken ülve sem. Főleg nem ötöt egy héten, és 22-t egy hónapban.

Igen, előfordul, hogy az ember egy bárban dolgozik, meg a reptéri kávézóban, meg a napernyő alatt, és végig meresztgeti a szemét, hogy lásson valamit a képernyőből, és a p.csába is, megint telement homokkal a billentyűzet. Előfordul, de mindig csak kényszerből, és mindig nagyon fáj utána minden, az ember válla, nyaka, karja.

_EZ_ az, ami ezekben a sztorikban félrevezető.

Sokan álmodoznak az ilyen életről, az én javaslatom, nosza, próbáld ki. Fogd a laptopodat, ülj ki vele a kertbe egy kisszékre, ülj ott tíz órát. Ha nincs dolgod rajta, olvass valamit. És fontos: ha délután jönnek a szúnyogok, te attól még nem mehetsz be. Holnap menj ki a buszmegállóba, mert holnap ott üldögélünk (ez nagyszerű ekvivalense a tengerparti melónak, csak mondom). Holnapután menj le egy bárba, ülj oda a bárpulthoz, és eljátsszuk, hogy aznap határidőd van, és el KELL olvasnod 400 oldalt. Viszont figyelem, digitális nomád mód bekapcsolva: nehezítésként nem dughatod töltőre a laptopot (lévén a tengerparton sincs konnektor, duh).

A digitális nomádság elsősorban és leginkább ilyen. Az "egész világ az irodám", "nézzétek, földön ülve dolgozom" meg a többi az porhintés, cukormáz, hazugság, én konkrétan dührohamot tudok kapni az ilyentől mindig.

Wilhelmus80 2018.04.18. 11:52:11

@Nagy kámpics: Szerintem még nem beszélgettünk, de én inkább csak olvasok, nagyon ritkán szólok hozzá. De a kommentjeidből korábban kiderült, hogy Te is digitális nomád vagy, ezért ezt most nem lehetett kihagyni. :)
Egyébként meg nagyon tetszenek a hozzászólásaid, kár, hogy nem írsz már a blogodba.

Golf2 2018.04.18. 12:11:28

@Nagy kámpics: Mindegy hogy áll a gallér,a másik végét nézik.

2018.04.18. 12:20:46

@Wilhelmus80:

"én inkább csak olvasok, nagyon ritkán szólok hozzá"

Áh, értem.
És köszi szépen! :)

@Golf2:

Haha, jó szöveg, kár, hogy nekem ott és akkor nem jutott eszembe.

London2009 2018.04.18. 12:43:17

@Nagy kámpics: Nekem ki sem kell probalni, tudom, hogy nem birnam. Kulonben sokat dolgozom nyaron a kertbol. Ennel tobb nomadsagra nem vagyom. :D De az teny, hogy emaitt kellett olyan napernyot beszerezni ami megengedi, hogy lassam a kepernyot, van hosszabitom, hogy a laptop kapjon juicet, van egy kenyelmes szekem, parna a fenekem ala stb. Na ez igy kivaloan mukodik. Kulonben ebben az evben egy honapot a Balatonrol fogok dolgozni. Azt mondjuk rohadtul varom! Ennyi nomadsag szorul belem!

P.Elliot 2018.04.18. 13:35:50

@London2009: En el tudnam kepzelni hogy egy lakokocsival honapokat vagy akar eveket koszaljak az Usaban, azert itt mert itt ismerem hogy mire szamithatok, idegenben meg se az altalanos szabalyokat, engedelyeket a lakokocsival meg massal kapcsolatban sem semmit nem tudok es nem szeretem a kellemetlen meglepeteseket, az nekem nem egy lazito koszalas.
Az hogy utazas kozben dolgozzak akar laptoprol is az kizart, akkor az nem nyujtana nekem az ellazult finom szabadsagot.
Hogy hianyozna-e az otthonom azt nem hiszem hiszen itt mar 2 het autos nyaralasnal sem jon szoba mar hogy mi lehet otthon , hehehe, kizarolag a macskak foglalkoztatnak neha hogy vajon mennyire banatosak miatta hogy eltuntunk. A gyerekekkel meg a baratokkal lehet telefonozni is, nem gond.
Repulovel, vonattal, busszal, vagy akarmivel vilagot jarva nekem rendkivul faraszto lenne hogy gyerunk egyik helyrol a masikra, kizarolag a lakokocsi johetne szamitasba ahol azert egy kicsit otthon is ereznem magamat.
Ha a ferjem egy kicsit jobban lenne akkor vehetnenk egyet, egyebkent heti szinten porgokj be rajta es nezegetem hogy milyen kellene venni es elhuzni a francba a bezarkozo nyugdijas kor elol....

London2009 2018.04.18. 15:10:00

@P.Elliot: Nekem egy porcikam nem kivanja az ilyesmit. Mint irtam fentebb, biztos tul foldhoz ragadt vagyok. A maximum ido, amit az otthonomtol meg szeretek tavol tolteni az 2-3 het. Lehetek akarhol es erezhetem akarmilyen jol magam, akkor is hazavagyom. Mindig szeretek hazaerkezni akar egy hosszu hetvege utan is. Szerintem en megorulnek egy ilyen lakokocsis elettol, alig varnam, hogy hazaerjek, de tenyleg. Ki locsolna peldaul a viragjaimat? Nem arra gondoltam, hogy nem lehet felhivni a baratokat telefonon, persze, hogy fel lehet. De nekem hianyozna a korusom, a tenisz bajnoksagok, a quiz nightok, a vacsorapartik egymasnal, tovabb is van mondjam meg? :D Nem vagyunk ugye egyformak…

Shaktee 2018.04.18. 15:23:09

@adg: érintve érzed magad mate ? :-)

Shaktee 2018.04.18. 15:23:09

" de mi itt mindannyian egy egy fa vagyunk, akik erős gyökérrel kapaszkodnak az anyaföldbe"

lemaradt az sz a fából kistestvérem :-)

2018.04.18. 15:45:25

Hm, lehet én értettem félre, de fordítóként dolgozva, nem kell 24/7-ben stabil netkapcsolat. Megkapod a fordítandót alapként, aztán persze kell néha net, hogy tartsa az ember a megbízóval a kapcsolatot, a kiégeszítéseket, ilyemiket nyugtázza, éls beépítse a munkájába, de azért nem kell egy annyira stabil netkapcsolat, mintha programozóként melózna egy szálladalánc rendszerén online. Fordítóként, alkalmanként akár egy mobil-nettel is túl lehet élni ...

2018.04.18. 15:46:43

@London2009:

"Kulonben ebben az evben egy honapot a Balatonrol fogok dolgozni."

Az jól hangzik. Hol / honnan / hogyan (miért)? :)

Shaktee 2018.04.18. 15:47:15

@London2009: te lajhár, megy még a bbc-n a Jools Holland musora? nem lattam evek ota...

P.Elliot 2018.04.18. 16:00:33

@London2009: Hat nekem egy hosszu munkaban toltott eletem utan semmi mas nem hianyzik annyira mint a kotetlen szabadsag, menni az utakon, megallni, megcsodalni ami megcsodalni valo, leulni az arokpartra a kezemben egy kaveval es nem sietni, eluldogelni, elnezegetni mindent amire eddig nem volt lehetosegem ido hianyaban. Tudod pl. hogy engem mennyire erdekel pl.a fu? Fene tudja honnan jott ez belem, / lehet hogy falami fuevo allat lehettem elozo eletem egyiken, hehehe/,amikor valahol vagyok, messze az otthonomtol az elso az hogy megtekintem a labam alatt a fuvet es jol megvizsgalom. Fogalmad sincs hogy mennyire kulonboznek a fuvek, egeszen mas a meleg eghajlatu Floridaban es megint mas pl. fennt eszaknyugaton a prerin, na meg kozte. A magyar fu is mas, meg emlekszem ra. Valoszinu hogy mar ott is tanulmanyoztam...
Egy ilyen lakokocsis nem sieto csavargasnal vegre jobban ki tudnam tanulmanyozni meg meg rengeteg mast is ami erdekel.
Szeretem a vilagot, a termeszetet, a belefelejtkezo csavargasokat, jobban mint a varosokat/ azt is egy hatarig/...
A lakokocsik manapsag szinte hazak, ha tudnad hogy milyenrek vannak itt, nahat! Persze nekem kisebb kell mert nekem kellene vezetnem es nem is kicsit felek a nagysaguktol, na meg a nagyok hatranya meg az hogy amelyik abszolut haz szeru annak haz ara van raadasul parkolni sem konnyu vele, nekem valami olyan kellene amivel batran beallhatnek pl. egy hotel parkolojaba ha ugy ereznem hogy most ott akarom tolteni az ejszakat valtozatossagnak.
Rengeteg ember lakokocsizik, van olyan aki el is adja a hazat es abban el, csavarog, csodalatos lehet persze csak kettesben. Otthon egyebkent megtartanam a hazat mert kell egy stabil hatter, foldhozragadt vagyok, mast abszolut nem zavar hogy nincs hatter mert nem erzik szukseget.
Egy-egy helyen ahol az ember ,leragad egy kis idore van tarsasag nyugi...mas lakokocsizok, nagy taboruk es klubjuk van mindenhol, kapcsolatban vannak egymassal, segitik egymast, nem maganyosok azok, de nem am.

Es most megyek a fenebe kifele a kertbe, ujabban, amig mindent rendbe nem hozok odakinnt nemigen van idom netezni de majd jovok....Hetekbe kerul minden evben mire beinditom a kertet olyannak amilyennek szeretem mert kozben mindig vagy valtoztatok, vagy fejlesztek valamit....

2018.04.18. 16:07:30

@Pink Petsch:

"Megkapod a fordítandót alapként, aztán persze kell néha net, hogy tartsa az ember a megbízóval a kapcsolatot,"

Gondolom, függ attól, hogy mit meg mennyit akarsz fordítani, de gugli nélkül, szótárak nélkül meg mindenféle online kapcsolatot igénylő eszközök nélkül csak szívatja magát az ember.

Notepadben meg Wordben nem lehet fordítani, vagy legalábbis nem érdemes (magát a munkát sem kapod meg így valószínűleg). Amíg csak bíbelődünk, és le kell fordítanunk 300 szót, addig oké (talán), de ha valaki ezt igazi munkának szánja, akkor a 24/7 netkapcsolat abszolúte nélkülözhetetlen. (Nem kell nagyon gyors netnek lennie egyébként, mobilnet is oké, de legyen.)

Dikusz 2018.04.18. 16:15:06

@P.Elliot: Itt van a fű elásva!
Azért füvezel, mert otthon is igényesen műveled a kerted, semmi titok nincs benne:)))

2018.04.18. 16:15:22

@Nagy kámpics: Hm, hát egy időben fordítottam a NatGeonak, filmeket feliratoztam, amikor a Sulinet volt a menő, a '90-es években ... akkor Sepsin laktam, és dolgoztam egy szerkesztőségben, a fordítás mellékállás volt, az iroda meg Bukarestben jó 700 kilométernyire, mondhatni helyben lakó "digitilás nomád" voltam. A szerkesztőségben persze volt net ... de ugye tudod, millyen volt? Mint ma Patagóniában :DDD Elfelejtettük a nyomtatogtt szótárakat, ez van ...

London2009 2018.04.18. 16:19:30

@P.Elliot: Lehet, hogy az eletkorral valtoznak ezek a dolgok. Nekem igy is marad idom a vilagot megcsodalni, valamint nagyon sokat utazok is, jarok kelek a vilagban allandoan. De en imadom az otthonomat es nekem nagyon gyorsan elkezd hianyozni. A bejaratott eletem is hianyozna a vele jaro sok allando foglalatossaggal, amikrol ha uton lennek le kellene mondanom. Masreszt pedig nekem egy lakokocsi csak kenyszermegoldas lehet. Nem vagyok en trailer park girl. : )

2018.04.18. 16:20:47

@P.Elliot: Itt, Schluchseeben van egy lakókocsi-kemping, még a téli -17-es fokokban is legalább negyedig volt kocsikkal .... Úgy látszik, ez itt, a németeknél is egyre inkább életforma ....

London2009 2018.04.18. 16:23:45

@Nagy kámpics: Kibereltem egy hazat egy honapra, aztan ugy. : ) Lesz benne rendes szabadsag, bank holiday meg working from home. Alig varom! Igazabol ez egy proba lesz. Kivancsi vagyok, hogy mennyire fogja a csaladom meg jomagam elvezni. De ha bevalik, akkor szandekomban all vasarolni is. Ezen torom mar a fejemet egy ideje, de nem vagyok benne biztos, hogy megeri. De most egyelore ezt az egy honap kiprobalast tartottam a legjobb otletnek. Kivancsi vagyok majd, hogy sikerul.

Hari Seldon 2 2018.04.18. 17:00:28

Nekem nem jönne be ez a digitális nomádság. Nem bírom a meleg időt. Tegnap füvet nyírtam, az épp elég volt. Már 11 volt amire befejeztem (sőt még így is maradt egy kicsi), és nagyon sütött a nap.
Ebből gondolom, hogy ha ki kéne ülnöm a tengerpartra a 30 fokos melegben, attól én fél nap után megőrülnék.

2018.04.18. 17:43:44

@Hari Seldon 2: Nem muszáj ám az insta- meg facse-fotókból kiindulva elképzelni ezt a fajta életet ... ugyanis a digitális nomádság nem elengedhetetlen feltétele a 30 fokos tengerpart ... a 17 fokos norvég fjordoktól ugyanúgy megy ;))))

London2009 2018.04.18. 17:44:40

@Pink Petsch: a te munkaddal mi ujsag? Lassan kezdesz az uj helyen ugye?

2018.04.18. 18:09:36

@London2009: Az én melómmal most az van, hogy mivel a görög kiscsaj a gardemangerből ezen a héten volt utoljára, hirtelen "felértékelődtem", pláne annak fényében, hogy bennem megvan az a fajta túlzott szakmai alázat is, hogy múlt hét szombaton, a szabadnapom ellenére, bemnetem fél napra mosogatónak a Kachelofen éttermünkbe, a csúcsidőszakra. És bár azt érzem, hogy vezetői szinten elismernek (a tulaj pl. mindig széles vigyorral köszön ahányszor összefutunk, van akinek a nevét sem ismeri ... évek óta ...), de nekem a faszom kivan a gardemangerrel. Pláne a közvetlen kollégák miatt. Hülyének néznek, amit kurva nehezen viselek ... így a kolumbiai chef de partiemmal menetrendszerűen, kb. 2 hetenként összeveszünk :DDD De mivel jól csinálom azt, amit, és mivel ez egy nagyon utált poszt, a büdös életben nem szabadulnék onnan, ha maradnék. Így megyek ... júniust kivettem szabadnak, 1 hónap alatt meg nincs az az Isten, hogy ne találjak egy nekem megfelelő melót, pláne most, az 1 éves Vier Jahreszeitenes/Four Seasonsos német tapasztalatom után.
Ja, azt nem is mondtam, hogy a séfünk április elején elvonult egy 2 hónapos elvonóra ... nincs is faszább hely, mint egy csillagos konyha :DDD

2018.04.18. 18:12:18

@Pink Petsch:

Hát igen, a hőskorban, gondolom, többé-kevésbé el lehetett lenni net nélkül is. :)
#régenmindenjobbvót

@London2009:

"Kivancsi vagyok majd, hogy sikerul."

Ha tippelnem kell, akkor szerintem baromi jó lesz. Hajrá-hajrá!

Hari Seldon 2 2018.04.18. 18:19:37

@Pink Petsch:
Köszi.
Akkor csak az ember ujjai fagynak (kap izületi gyulladást) le pár óra után. - Mindjárt jobb... :-)

Csodabogár 2018.04.18. 18:22:42

@Nagy kámpics: Megírhatnád milyen egy igazi digitális nomád, egy hete, pl. a tied. Egy nap nem érdekes, mert aznap pl. pont szabadságot veszel ki. Tényleg érdekelne.

2018.04.18. 18:29:41

@Nagy kámpics: Hm, "hőskori" arc lettem ... ezek szerint ... nem is tudom, örüljek-e a feltételezett bölcsességnek, vagy inkább rinyáljak a korom miatt? :DDD

@Hari Seldon 2: Hát bazzeg, hogy neked semmi sem jó :DDD

Csodabogár 2018.04.18. 18:30:16

@London2009: Egy lakókocsiban első sorban a mozgástér hiányozna. A hideg is kilel a gondolatra, hogy szűkös néhány négyzetméteren kelljen élnem. Arról már nem is beszélve, hogy egy lakókocsival nem lehet bemenni a belvárosba parkolni.
De utazni mindig is nagyon szerettem, hajón kívül bármivel. Viszont ahogy öregszem egyre rövidebb utakra megyek csak. Már nincs kedvem heteket szállodában vagy bérelt apartmanban lakni. Néhány napos kiruccanások viszont nagyon fel tudnak tölteni.

Csodabogár 2018.04.18. 18:46:13

@London2009: Nagyon kiváncsi vagyok, hogy hogy sikerül a Balaton projekt. Amerikai szomszédom kétlaki. Itt Pesten és a Balatonon is van lakása. Ő nagyon élvezi a dolgot. Nyugdíjas persze.

gabors 2018.04.18. 18:55:07

@DieNanny CH: "Vagy tévedek? Ott is beleszól az államhatár?) "

Persze amint atmegyek a Verrazano hidon mindjart csak New Yersey-is mobilnet van :-))

Nem ertem mire gondolsz. Itt inkabb az van hogy vannak oriasi teruletek ahol nem igen van hasznalhato cell-phone jel plane adat savszelesseg attol fuggoen hogy melyik halozaton vagy.

Nekem meg New York-on belul is vannak gondok a G3-vel sok helyen max "edge" jon be. (De engem nem erdekel a data csak telefonalasra kell telefon) .

Vagyis arban nincs kulonbseg (helyi ado lehet mas az attol fugg hogy mi "mailing addres" de az csak par szazalekot jelent. Azt viszont nem tudom hogy van a roaming ... de azt hiszem ha T-Mobil-en vagy nem tudsz atmenni az AT&T-re hiaba van annak sokkal jobb jelszintje ... csak a 911-t tudsz hivni a masik szolgaltatoval.

Shanarey 2018.04.18. 19:30:14

Digitális nomád, aha, akkor a nomádnak mire kell a net, s a mobil telefon?

Ez a "nomádság" is addig tart, amíg dokihoz nem kell menni, s érdekes módon, ez esetben, a doki az ne legyen nomád.
:-)

A konnektor hiány, a mai világban nem gond, csak megfelelő megoldást kell találni. Tizen sok évvel ezelőtt, amikor a gyerekek pont egyszerre lettek betegek, én maradtam otthon, s tél volt, na meg reggel 9 től áramszünet. Vagyis nincs fűtés sem, mert a gázos kazánhoz is kell áram. Áram az nem lett még egy pár óráig, de a fűtést újra indítottam, csak kellett hozzá egy szünetmentes tápegység, és egy nagy adag akkumulátor, na meg én aki mindezt össze rakta, úgy hogy működjön. Később a lányom ezt elmesélte a suliban, s persze nem hittek neki.

kék madár 2018.04.18. 19:42:48

@adg: nem gondoltam, hogy a "videkiek nem szeretik Pestet" barmilyen feszultseg forrasa lesz, hiszen pont arrol volt szo, hogy akkor most Pest hanyas vagy nem, es ha igen/nem, akkor miert, arrol szo sem volt, hogy aki nem szereti, az hulye

nyuszigonosz 2018.04.18. 19:54:15

Szerintem ez a digitális nomádság egy túlértékelt divat- kifejezés. :-)

Persze, aki szeret utazni az utazik, de szerintem egy sokat utazó bárki még távolról sem nomád.

Munkavégezni lehet máshonnan is, föleg ha valaki - mint a fenti posztban - fordító, de ez még nem jelenti azt, hogy automatikusan digitális nomád.

2018.04.18. 19:59:20

@Csodabogár:

"Megírhatnád milyen egy igazi digitális nomád, egy hete, pl. a tied"

Igazából nem olyan nagyon más vagy különleges szerintem. Érdemes szétválasztani a melót a magánélettől.

Ami a melót illeti, az pont olyan, mint az egyhelyben lakó, de otthonról, home office-ban dolgozók élete. Ugyanazokra a nehézségekre, buktatókra is kell felkészülni, ha valaki gondolkodik rajta, hogy belevágjon a digitális nomádkodásba, érdemes próbaként 3-4 hónapot előtte otthonról dolgoznia, hogy az hogy megy, bele tud-e rázódni.

Mind a home office-ban, mind a digitális nomádság esetén bele szoktak futni emberek, hogy vagy túl keveset dolgoznak, vagy épp ellenkezőleg, túl sokat. Előbbi esetben előbb-utóbb elfogy a pénz, utóbbi esetben kiégünk. A nagy vonzereje mind a két életmódnak az, és szerintem ezért is találják inspirálónak sokan, mert ki lehet lépni a 9-től 5-ig (vagy ne adj' isten reggel 6-tól délután 2-ig) életmódból, de paradox módon szerintem jól teszi az ember, ha valami ehhez hasonló ritmust alakít ki nomádként is, különösen, ha van családja.

Ha már engem kérdezel konkrétan, én az utóbbi években már próbálok nem dolgozni hétvégén, reggelente felkelek -- hogy mikor illik online lennem, az az időzónától függ, de itt például tényleg _reggel_ kelek fel, nekiülök melókázni, tolom délutánig, és ha nem fejeztem be, akkor még este visszaülök. Semmi különös, csak az unalmas, elvárható napirend, szerintem nem ebben van a különbség (és nem is tanácsolom senkinek, hogy nagyon szétcsússzon. én csináltam olyat is, nem fenntartható, de hát úgy is megtanulja mindenki a maga kárán).

A különbség szerintem a magánélet/szabadidő eltöltése.

A kezdő digitális nomádok egyébként ezt szerintem mind egytől egyig elhibázzák (ami érthető, mert akkor csinálják először). Egyrészt túl sokat akarnak egyszerre, egy ősz alatt meglátogatni 4 országot, vagy 6-ot (vagy 12-őt, igazából ilyenkor még a pénz a szűk keresztmetszet), amiben törvényszerűen kiégnek. Sem energiával, sem befogadókészséggel nem lehet bírni. A túlnyomó többség szerintem fel is adja az egészet fél-egy-másfél év után, mert nagyon fárasztó (és szokatlanul magányos) műfaj.

Másrészt vannak a bejáratott hátizsákos / nomád körutak és városok, és persze, az emberek nem egyéniségek, de ENNYIRE azért nem vagyunk egyformák. Az, hogy követi a szokásos backpacker nagykört, és elkészíti az obligát szelfit az eiffel-torony, angkor wat meg a times square előtt, és 20-ról 30-ra tornássza fel a kipipált országok listáját, még soha senkit nem tett boldoggá.

Érdemes megtalálni, hogy mi az, ami minket személyesen érdekel -- az én esetemben ez leginkább a túrázás/sétálás/természet. Az utóbbi években főleg kistelepüléseken/falvakban lakom, és azzal telnek a délutánok meg a hétvégék, hogy itt például kisétálok az óceánpartra, szimatolom a szelet, hallgatom a sirályokat, meg pont itt baromi sok ölyv van, azok vijjognak folyton, az előző környékünkön gólyából volt sok és-a-többi. Nem akarom elszentimentáliskodni ezt a dolgot, de annyi csodaszép táj van, és illatok és hangok és nemzeti parkok meg végtelen mezők, hát én ezt imádom csinálni.

Meg persze szeretem a hasamat is. Mindenhol vannak finomságok, helyi sütemények, helyi alkoholok, meg friss halak, gyümölcsök. Az én álláspontom az, hogy ha isten nem akarta volna, hogy halálra zabáljuk magunkat, nem teremtett volna nekünk gyomrot.

Szóval alighanem EZ a különbség, és emiatt érdemes bajlódni egyáltalán. Ha az ember megtalálja azt a kis szegmenst, ami őt érdekli, akkor nagyon sok örömet lehet ebből kinyerni. Te például, ugye, hangversenyszerető ember vagy, gondold el, mennyi élményt/örömet ki tudnál venni ebből némelyik világvárosban (és gondolom, jó sokat ki is vettél). Ugyanígy meg fogja találni az ember a saját helyét, ha a múzeumok érdeklik, a katedrálisok, a régi romok, egzotikus állatok stb. Nincsen olyan hely a világon, ahol ezek egyszerre vannak, és elképzelhető, hogy megéri odamenni értük.

De nem biztos, hogy megéri. Sok fáradsággal, még több magánnyal jár, egy nagy valag pénz megy bele, ráadásképp tönkreteszi az ember egészségét. Klasszikus egyrészt-másrészt helyzet, mindenki döntse el magának. _Szerintem_ minden bp-en/londonban/hannoverben töltött nyálkás, ingerszegény, szomorú tél elpazarolt idő, és annál minden más jobb. Persze, ha valakinek amúgy sem nyálkás, ingerszegény és szomorú az élete, akkor az maradjon a seggén, vagy legalábbis készüljön fel rá, hogy a digitális nomádság az inkább elvenni fog belőle, nem hozzátenni. Micsoda fantasztikus paradoxona ez a létnek, nem? Hogy tudniillik az utazás kizárólag a boldogtalan embereknek való, azokon viszont nem segít. Ez a maga szomorú módján tulajdonképpen rohadtul vicces.

2018.04.18. 19:59:52

Mindenesetre, hogy összefoglaljam (és elnézést a sok pofázásért), a munkafronton ideális esetben nincs sok különbség a standard meg a nomád élet között. Az okos nomád pedig szabadidejében hajkurássza azt, amit szeret, és ami egyhelyben élve nem érhető el. (A nem okos nomád pedig szelfiket csinál, meg listákat pipál ki, és aztán töpreng, hogy mitől is érzi magát olyan nyomorultul. És aztán hazamegy.)

kék madár 2018.04.18. 20:12:03

@Nagy kámpics: a harmadik tipusu nomad meg oda koltozik ahova mas nyaralni jar

2018.04.18. 20:22:13

@kék madár:

Certainement. Ámbátor nyaralni éppenséggel budapestre is járnak emberek, meg mittomén, párizsba is. Nem tudjuk, miért. :)

@nyuszigonosz:

"ez a digitális nomádság egy túlértékelt divat- kifejezés"

Egyetértek. A 'digitális nomád' az új vegán! :)

DieNanny CH 2018.04.18. 20:24:34

@gabors:

Szóval, akkor e szempontból usa sem egységes. Pedig azt hittem. Na, mindegy, a pénz meg a nyelv viszont egyforma ott mindenhol! :-)

Viszont akkor tényleg nem tudom, a digitális nomádok a fél fizetésüket a drága mobilnetre költik???

gabors 2018.04.18. 20:55:49

@DieNanny CH:"
Szóval, akkor e szempontból usa sem egységes." ezt mibol vontad le ????

"Persze amint atmegyek a Verrazano hidon mindjart csak New Yersey-is mobilnet van :-)) " ezt viccnek szantam ott is a simely nem gondoltam hogy ki kell irni direktbe is...

Itt az allam hatarok nem befolyasoljak az uzletet ...es ez alapszabaly ... orszagos szolgaltatok meg helyiek is ezert meg kell nezni a lefedettseget .. de az kozel sem olyan mint EU-ban ....

ez uzlet ahol kevesen vannak (vagy inkabb senki) oda nem telepitenek cell-tornyokat

kék madár 2018.04.18. 21:00:58

@gabors: mit a google maps, ahol kevesen laknak, ott hasznalhatatlan

Shanarey 2018.04.18. 21:15:09

A hálózat lefedettség, az népsűrűség függő, ahol szinte senki sem lakik ott a GSM sem nagyon akar működni. A net kapcsolatok minősége az meg attól függ, mennyi idős az adott hálózat. Minél régebbi, annál pocsékabb a minősége. Ahol nem régi, ott gyorsabban fejlesztenek.

gabors 2018.04.18. 21:15:49

@kék madár: "@gabors: mit a google maps, ahol kevesen laknak, ott hasznalhatatlan "

hmm ezt nem ertem a google maps-on ott vannak az utak, meg ettermek, benzinkut egy erdekessegek, nyilvan ahol senki nem el nincsenek utak de ott is van satellite layer is.

gabors 2018.04.18. 21:26:39

OFF

"Egész évben közlekedő járatra váltja le a Toronto és Budapest között közlekedő eddigi szezonális járatait az Air Canada, melyeket a 2018/2019-es téli menetrendben is az Air Canada Rouge színeiben fogja repülni. "

ez heti harom jaratot jelent ha igaz

ON

Csodabogár 2018.04.18. 21:36:02

@Nagy kámpics: A nomádkodás biztos nem nekem való. Europában elég rendes szabadságot kap az ember ha dolgozik és én akkor alaposan kiéltem az utazási vágyaimat, no meg nagyon központi helyen laktunk, ahonnan könnyedén lehetett egy hétvégére is elugrani Milanoba a Scalaba pl. vagy bármely más európai városba.
Dolgozni jó lett volna otthonról, mert én abszolut bagoly tipus vagyok pl. a takaritás is csak este későn jutott eszembe mindig. A kora délelőtti órák elég hasztalanok voltak az irodában, mert a szorgalom csak délután kezdett kitörni rajtam.mindezt elég ügyesen lepleztem. Igy nem mondhatom, hogy boldog 40 évet töltöttem munkában. Viszont mindig megkerestem az utazásokra a pénzt és ez volt a lényeg.

2018.04.18. 21:39:07

@gabors: Ja, de ahol kevesen laknak, oda jó, ha 3-4 évente kolbászol el a google maps-kocsi, így lehet, hogy az a benzinkút, amit bámulsz a google maps-en, a Ha-itt-élnék-már-rég-főbe-lőttem-volna-magam főterén, évek óta megszűnt ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.18. 21:54:33

@Din Serpahis: csak megerősíteni tudom.No, nem Szejsellt, meg Patagóniát, de itt Európában is rengetexer futottunk bele útmenti szállodákban, motelekben fosh wifibe.Amin nem hogy dolgozni, de még egy gugli keresést lefuttatni sem lehetett.És nem világvégi helyeken, hanem Ausztria, Németország különböző városaiban.
Szerencsére most már van eu-roaming, és tudom használni a saját mobilnetemet, hála az égnek...

zoldzeller 2018.04.18. 21:57:24

@Nagy kámpics: ehhez kell egy adag onfegyelem. Nalunk az irodaban kifejezetten tamogatjak, hogy otthonrol dolgozzunk, en megis heti 4x biztos bemegyek. Otthonrol nem vagyok hatekony.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.04.18. 22:00:45

@gabors: "orszagos szolgaltatok meg helyiek is ezert meg kell nezni a lefedettseget .. de az kozel sem olyan mint EU-ban ...."
Haha, errol eszembe jutott, hogy mi az egyik legnagyobb (Verizon) szolgaltatonal vagyunk, de naluk is elofordulnak "fekete lyukak", pl. az autopalyan, amin gyakran kozelekedunk a lakohelyunk kozeleben, van egy szakasz (dombok kozott), ahol szinte meterre be lehet merni, hol van a "fekete lyuk", ahol nincs vetel. A ferjem szokott is viccelodni, amikor eppen telefonon van valakivel, es mikor ennek a helynek a kozelebe erunk, szol az illetonek, hogy "we'll be in the black hole soon, so I'm gonna hang up now" :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.18. 22:02:05

@London2009: "Hianyozna a kertem, hazam, sajat agyam" ez is plusz ezer.Nekünk ugyan nincs saját kert, de az ágy az egyértelmű.Amilyen szar, szemét fekvőalkalmatosságok vannak a legtöbb helyeken, arra szó nincs.Jó, nem járunk ötcsillagos helyekre nyaralni, de azért, hát na.Az ember lefexik a szállodai ágyra, és bezuhan a közepére.A tarkóm és a sarkam 15 centivel magasabban van, mint a derekam.Irgalmatlan.És ez a borzalom van a legtöbb helyen, ahol megaludtunk az utóbbi években.
Jó dolog utazgatni, de legalább olyan jó dolog néha hazaérkezni is...
:D

Shaktee 2018.04.18. 22:17:37

@gabors:

air canada sux royal shit.

morph on deer 2018.04.18. 22:47:04

Vagy akár bőven hatvan fölött!
Persze ez - feltehetően - akkor történik meg az emberrel, ha már korábban szert tett némi reputációra abroad... azaz a határo(ko)n túl. Ehhez persze az átlagtól eltérő (átlag fölötti?) tudás szükséges, mert átlagosból van bőven mindenhol.

Igen, ez mind lehetséges, ha elég jó vagy!

A határokon túl. Mondtam már?

kék madár 2018.04.18. 22:57:06

@gabors: nem, nincsenek ott az utak, ez benne a gaz, de leginkabb 0 up-to-date informacio az utlezarasrol.

gabors 2018.04.18. 22:58:57

@swing gitan: "@gabors:

air canada sux royal shit. "

De az atszallas royally sucks !!!

gabors 2018.04.18. 23:03:02

@kék madár: "@gabors: nem, nincsenek ott az utak, ez benne a gaz, de leginkabb 0 up-to-date informacio az utlezarasrol. "

ezt nem tudtam, nem hasznaltam. Amugy SOHA nem bizok meg az ilyen "INGYENES" szolgaltatasokban mert az kb annyit is er (plusz meg hasznalja a mobil netemet is )

van ket onallo GPS-em Lifetime maps/traffic/redlight a TomTom-ot jobban szeretem valamiert

streetview-t megneztem parszor megtalaltam magam Manhattanben 2 sarokra a munkahelyemtol :-) es a szomszed asszony aki kb 1.5 meghalt ott van a hazunk kepenel :-)

morph on deer 2018.04.18. 23:38:25

@geegee:
A csuda tudja. Én mondjuk négy csillag alá nem megyek - jó, nevezz sznobnak, de mi a faxért mennék okyan helyre, ami rosszabb, mint otthon? Van válaszod? - de az ágyakkal ritkán volt gondom,

Inkább az elhelyezés szokott szóba kerülni időnként. De mivel a feleségemmel ketten öt különböző nyelven boldogulunk, a legtöbbször sikerült a manőver. Sőt, néha csupán a nevem miatt is kaptunk VIP ellátást,(Egyiptom, pl) mivel keleten van valami plusz jelentése.(!) Vagy csak a fellépés biztosított megkülönböztetett bánásmódot, mivel a (hotel)lánc reputációjára hivatkoztam, ha úgy hozta a sors.

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy mindez nem a kivagyiság miatt törént - volt ahol évek óta nem is járt magyar - hanem csak mert ez van, így történt.

Mondjuk az is igaz, hogy mindez javarészt az orbáni hatalomátvétel előtt történt.
Mostanában, ha valakivel külföldön találkozom, kivétel nélkül(!!!) aggódva kérdezik, hogy mi van velünk itthon!?

Ide jutottunk, kedves agyhalott fideszes honfitársaim. Amúgy lehet hőbörögni, de a világ így lát minket!
Mi vagyunk a retardált, múltbareévedő xenofób félázsiaiak, akik állandóan megpróbálnak belebeszélni a nagyok dolgába...

Nyugodtan lehet óbégatni, ez jgazából senkit nem zsvar...

Dikusz 2018.04.19. 00:07:19

@geegee: Azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy a max 180 cm hosszú fekvőalkalmatosság túl kényelmes lenne neked:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.19. 00:21:36

@morph on deer: Én nem nevezlek sznobnak, csak egyszerűen sokallok kiadni egy szimpla szállásért több százezer forintot esetleg, csak azért, mert ránk esteledett.A szar ágyak meg nem szoktak látszódni előre, se a neten, se telefonban; ha látszanának, nem foglalnék oda .Az orbánozással , fideszezéssel nem tudok mit kezdeni, valszeg úgysem nekem írtad...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.19. 00:23:53

@Dikusz: Az még hagyján, hogy esetleg rövid, a legrosszabb, mikor mindkét végén van az ágynak ilyen függőleges rész, hogy még lelógni se tudjon a lábam...Áááááá.
Annyit várnék csak el, hogy egy kemény felület, és rajta egy kemény matrac, a láb felől szabadon az ágy vége.De ez is sokszor túl sok...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.19. 07:10:22

Én is 50 feletti digitális nomád vagyok.

Reggel netezem otthon, majd a munkahelyemen, néha útközben is, s elmúltam 50.

Dikusz 2018.04.19. 08:44:11

@geegee: Valóban így van.

De sok esetben maga az élmény feledteti a kicsit kényelmetlen körülményeket.

Más az, ha az ember egy ún. luxusúton vesz részt, és más az, ha aktívan pihen, túrázik. Egy négycsillagos hotelben persze, hogy dühítő, ha az ágy besüpped az ember alatt.
Viszont egy túra során, ha elfárad az ember, sokszor annak is örül, ha tiszta ágy, fürdési lehetőség van. A mostohább körülmények maradnak meg bennünk, és rendszerint jókat röhögünk rajta, akár századszor elmesélve is.
Egyik alkalommal egy falu tornatermében aludtunk, tornamatracokon. Hiába volt nyár, azért éjszakára hűvös volt. Egyik társnőnk plusz "takaróként" egy megviselt Magyarország térképet terített magára. Egyszercsak felkiáltott: gyerekek, morzsolódik Szlovákia! Nem tudtunk aludni jó darabig a röhögéstől, és azóta is emlegetjük.
A másik helyen meg (egy használaton kívüli iskolában) a villanyoltás annyit jelentett, hogy egy magasra nőtt társunk felállt egy létrára, és kicsavarta a villanykörtét.

London2009 2018.04.19. 11:21:09

@Csodabogár: @Nagy kámpics: ebben bizom en is! Majd beszamolok, hogy mikent sikerult. Augsztusban megyunk, ugyhogy mar nincs is olyan messze, ming decemberben volt. : )

London2009 2018.04.19. 11:22:28

@Pink Petsch: jesszus! Ez nem hangzik tul jol. Nem is tudok mast hozzafuzni, csak annyit, hogy egy kalappal! : )

2018.04.19. 12:13:20

@London2009: Á, bevettem a leszarom-tablettát, bár néha azért a valóság átüti a ködöt :DDD Végeredményben azért nem olyan rossz ez a hely, mert akkor hamarabb leléptem volna, szerződés ide vagy oda .... csak nekem már tele van a tököm ... elsőnek elment, de tovább maradni puszta időveszteség lenne.

London2009 2018.04.19. 12:18:19

@Pink Petsch: na, jolvan. De maga a karriervaltas ugy gondolog, hogy jo dontes volt?
Gondolkozom en is, hogy mondjuk 10-15 ev mulva mihez fogjak. De egyelore meg csak terveim vannak. De azert beleugrani, na ahhoz, kell a batorsag!

2018.04.19. 12:41:54

@London2009: Hm, hát ez az, hogy itt én nem látom a karriert ... de nem is különösebben érdekel a karrier, (séf, például kifejezetten nem akarok lenni) viszont az, hogy olyan poszton melózzak, amit szeretek, az nagyon. Ha maradok, a nyugdíjcsekkem a gardemangerben ér utol ... azt meg nem akarom megvárni ;)
Egyébként sem kirívó, hogy a szakácsok évente,-kétévente váltanak.

London2009 2018.04.19. 17:18:31

@Pink Petsch: sef miert nem? Szimplan kivancsiskodom. Nem tudok sokat errol a teruletrol. Mondhatni, semmit sem tudok. : )

2018.04.19. 17:55:41

@London2009: Mert az ideje 3/4 részét az adminisztráció viszi el, rendelések, leltározás, munkaidőbeosztás, a rinyák meghallgatása, a felmerülő problémák (vasárnap van, alulrendeltek, nincs szőlő a sajttálhoz ésatöbbi ...) megoldása .... a kreatívnak nevezhető munka meg csak a maradék 1/4, mint a menü vagy az ebéd/vacsora levezénylése ... főzni én még egy séfet sem láttam ... rohadtul nincs rá idejük.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása