oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. február 24. 06:30,  Naiv voltam, hogy hazaköltöztem 77 komment

2018. február 24. 06:30 Határátkelő

Naiv voltam, hogy hazaköltöztem

Valahogy úgy lehet a hazaköltözéssel is, mint a határátkeléssel: az ember mindenféle szépséget belelát előre, csak hát aztán jön a valóság, ami aztán nem ritkán csalódást okoz. A mai történet azért is érdekes, mert egy régebbi poszthoz kapcsolódik, amikor a szerző még a hazaköltözés előtt állt.

Te is hazaköltöztél? Vagy még csak most tervezed? Mik a tapasztalataid, mit remélsz? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

irorszag_dublin_hid_foto_pixabay_com_papagnoc.jpg

Több mint öt év Ausztrália után döntött úgy Elaine, hogy visszaköltözik Írországba. Az első hónapok csodálatosan teltek, utazgatással, családlátogatással, barátokkal töltött minőségi idővel… A problémák akkor kezdődtek, amikor szeretett volna elhelyezkedni valahol. 

Mielőtt azonban rátérnénk az otthoni tapasztalataira, lássuk, hogyan vélekedett még Ausztráliában a hazaköltözésről! 

„Mindenképpen hazamegyek” 

„Miután 2012-ben a corki University College-ban lediplomáztam, nyolc hónapig kerestem munkát, de nem találtam semmit, így aztán ideköltöztem. Először Perthben éltem, ahol két évig egy mentális egészséggel foglalkozó szolgálatnál dolgoztam, majd utazni kezdtem, így kötöttem ki Sydneyben, ahol most az ausztrál védelmi erők tanácsadó szolgálatánál vagyok. 

Szeretek itt élni, de a barátaim és én nagy árat fizetünk érte, hiszen lemaradunk esküvőkről, temetésekről. A családomnak is nehéz ez az egész. Szerintem ha itt születnének gyerekeim, összetörne a szívük. 

Amikor először idejöttem, rémes volt a magány. Még ha meg is ismerkedsz emberekkel, nincs közös történetetek, nem ismeritek a másik hátterét. A barátságok sem olyan mélyek. Rengeteget utaztam, és sok barátom van különböző országokból, de el kell ismernem, könnyebben barátkozom írekkel. 

Volt néhány párkapcsolatom ausztrálokkal, de mindig eljött az a pillanat, amikor el kellett döntenünk, hogy folytatjuk, vagy szakítunk. Mi értelme az egésznek, ha annyira szeretem Írországot és nem akarok örökre itt maradni? Mostanában már csak írekkel próbálok randizni. 

Sok itteni ír ismerősöm mostanában költözik haza, mert gyereket szeretne és a családja mellett akar lenni. Nagyon kemény azt látni, hogy a nagy erőfeszítéssel épített szociális hálód kezd szétesni. Ez is az egyik oka annak, amiért hazaköltöznék. Van egy nagybátyám, aki a 80-as években költözött ide: vannak ausztrál barátai, de minden ír ismerőse visszaköltözött. 

Dolgoztam egy perthi tanácsadó szolgálatnál, és időről időre ugyanazok a kihívások, problémák merültek fel: a barátkozás nehézségei, az otthon hiánya, a gyakori költözés – ezek a dolgok egymásra épülnek, szorongáshoz és depresszióhoz vezethetnek. 

Úgy vélem, az otthonuktól távol élő emberek sokkal érzékenyebbek. Nem minden csupa napsütés és óceánpart. Keményen dolgozunk, közben a család és a barátok nélkül kell boldogulnunk. Rengeteg pluszköltség is van, hiszen senki nincs körülötted, aki szívességet tenne. Ha pedig elveszíted a munkád, akkor nincs anyagi segítség. 

A barátaim állandóan a hazaköltözésről beszélnek. Nekem, egyedülállóként, könnyű dolgom van, mert ez csak rajtam áll. Nem tudom, idén vagy jövőre költözök haza, de mindenképpen hazamegyek. Otthon nincs ugyan ennyi napsütés, és hiányzik az itteni életstílus, de legalább ott vannak a barátok és a család.” (A teljes posztot itt olvashatod el.

Féltem negatívan gondolni a hazaköltözésre 

„Amikor hazaköltöztem, pontos elképzelésem volt arról, hogy hol akarok élni (nem Dublinban), és hogy saját otthont szeretnék 10 év közös albérlet után. Azt is tudtam, milyen munkát szeretnék, ami lehetővé teszi azt is, hogy kicsit félretegyek, de utazgathassak Európában. 

Sok állásra pályáztam, azt mondogatva magamnak, hogy az Ausztráliában szerzett szociális munkás tapasztalatommal jó esélyeim vannak. Pár hónap után kezdtem rájönni, hogy a vak optimizmus vezetett. 

Egyszerűen féltem negatívan gondolni a hazaköltözésre. Nem akartam az az ember lenni, akinek Ausztráliában honvágya van, aztán amikor hazatér, akkor is negatív. Hittem benne, hogy az állandó pozitív gondolkodás átsegít majd a nehézségeken. 

Azóta rájöttem, hogy negatívnak és realistának lenni két különböző dolog, amellett, hogy lehetetlen (és egészségtelen) állandóan pozitívnak lenni” – írta Elaine.

Csalódások 

A legnagyobb csalódást az jelentette neki, hogy miközben azt gondolta, ausztráliai munkatapasztalatai, az ottani közel öt év kemény munka számít majd valamit, miközben kiderült, hogy miután hazatért, a semmiből kellett újrakezdenie, mert otthon semmilyen háttere nem volt. 

„Olyan volt, mintha ismét frissen végzett lennék. Persze, vannak munkalehetőségek Írországban, de álmomban nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy a verseny. Azt is elfelejtettem, milyen sok a magasan képzett ember itthon. 

Nem csak a házvásárlást nem engedhetem meg magamnak, de még csak azt sem, hogy egyedül béreljek egy lakást. Azt reméltem, hogy vidéken élhetek majd valahol, de rá kellett jönnöm, hogy az általam kinézett szociális munkák nagy része Dublinban van. 

Októberre már majdnem három hónapja voltam munkanélküli. Lassan elfogytak a lehetőségeim, már nem bírtam tovább munka nélkül, a megtakarításaim kezdtek semmivé lenni. 

Mivel nem volt más lehetőség, úgy döntöttem, visszaköltözöm Ausztráliába. Megbeszéltem az édesanyámmal, és elkezdtem állást keresni Sydneyben. Azért költöztem haza, hogy közel legyen a támogató közeg, de számomra nagyon fontos a karrier és az anyagi függetlenség, amit még a család és a barátok közelsége sem tud pótolni. Több hónap írországi munkanélküliség döbbentett rá erre. 

Önbizalom a padlón 

Elveszett, nyugtalan voltam, és nem voltam önmagam. Könnyen felkaptam a vizet, és nagyon rossz volt a hangulatom. Lefogytam, nem voltam aktív, és képtelen voltam úgy beszélgetni bárkivel is, hogy ne jöjjön elő valamilyen negatívum. 

Míg Sydneyben sok pénzt kerestem, eljutottam oda, hogy itthon hónapokig segélyen éltem, egyfolytában azt lesve, mire mennyit költhetek. Nem volt pénzem arra, hogy elmenjek egy étterembe, vagy akár Írországon belül utazzak. Semmi olyasmire nem volt pénzem, amire korábban a hazaköltözés pozitívumaként gondoltam. 

Az önbizalmam a padlón volt attól, hogy nem hívtak be egyetlen felvételi elbeszélgetésre sem. A szüleimmel éltem egy kisvárosban, miközben Ausztráliában megszoktam a függetlenséget és a nagyváros névtelenségét” – fogalmazott Elaine. 

Az újrakezdés 

Aztán a mélyponton, amikor már eldöntötte, hogy visszaköltözik Ausztráliába, jött egy állásinterjú, majd a felvétel egy dublini munkára. Egy nagyon jó munkára. Elaine pedig felpörgött, még akkor is, ha az ír nagyvárosban megint idegenekkel kellett egy fedél alatt lakni, és annyi lakbért fizetett, amennyiből barátja vidéken egy háromszobás ház részleteit törlesztette. Úgyhogy Ausztrália egyelőre várhat. 

„Nem sajnálom, hogy hazaköltöztem. Rengeteget tanultam magamról, karrierről, a céljaimról, a hosszútávú terveimről, és az ír mindennapok valóságáról. Vissza kellett jönnöm azért, hogy minderre rájöjjek. 

Azt is megtanultam, hogy a hazaköltözéshez (is) világos terv, rengeteg előzetes kutatómunka és ideális esetben egy rád váró munka kell. 

A mai fejemmel ezeket a kérdéseket tenném fel magamnak hazaköltözés előtt: 

Van otthon olyan munka, amit szívesen csinálnál, vagy kompromisszumot kell majd kötnöd? 

Jelentkeztél olyan munkára, ami tényleg érdekel, hogy kiderüljön, egyáltalán behívnak-e felvételi elbeszélgetésre? 

Vannak lehetőségek a szakmádban a fővárosban? Ha igen, megengedheted majd magadnak, hogy ott lakj? 

Felkészültél arra, hogy lejjebb adj a külföldi életszínvonaladból?”

HÍRMONDÓ 

Nem hisznek már Magyarországban a kivándorolt fiatalok 

Ezzel együtt még azokban is van fájdalom a határátkelés miatt, akik önszántukból, azaz nem a szegénység vagy éhezés elől mennek külföldre munkát vállalni. 

Ilyen emberre Amerikának szüksége van 

„Nógrád megyéből a Wall Street nagyon-nagyon messze van” – mondta Juscsák György, és ő már csak tudja, hiszen 10 éve, a világválság kezdetekor ott dolgozott, az egyik nagy befektetési bank elnökeként. Most arról is mesélt, hogyan sikerült eljutni a pénzügyi világ egyik központjáig. 

Súlyos csapások jönnek Európára 

Ha az idei télen úgy érezzük, kicsit össze-vissza az időjárás, akkor még nem láttunk semmi. Az eddig véltnél is jóval szélsőségesebb lesz majd ugyanis Európa időjárása a század második felében. 

(Fotó: pixabay.com/papagnoc)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztrália Írország hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2513693460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2018.02.24. 07:44:28

Szerintem a HA-nak van valami ír kontatkja.

SzZoole 2018.02.24. 07:52:11

@Hari Seldon 2: rosszul látod, egyszerűen csak haldoklik mert fog az átok :-)

tanato 2018.02.24. 09:04:26

hazaköltözés téma:Tegnap volt e rendelésemen egy fiatal srác,aki öt évet töltött anno Belgiumban/Építőmunkás/.Két éve hazajött,kérdeztem miért.Elmonndta a szokásosat,kint mindig idegen,honvágy,nyelv sem megy igazán öt év elmúltával sem,nem fogadják be ,mégiscsak eza szülőföldem stb.Nincs az az Isten hogy mégegyszer külföldre menjek.
tegnap meg kére egy vagon gyógyszert,mondom minek.Hát már néhányhónapja visszamentem Belgiumba és ott is maradok tartósan.Miért?Kérdem,
Nem jöttek be az itthoni számításaim,nem ment jól az építőipari kisvállalkozásom,meg kell a pénz,nősülni családot akarok alapítani a barátnőmmel,és ott sokkal jobban lehet keresni.
Mondtam neki na b+++++ meg nem ezt mondtad két éve.

Golf2 2018.02.24. 09:13:38

@tanato: Pedig az építőiparban most kasza van.

puhacica 2018.02.24. 10:00:31

nem is ertem, hogy miert nem ezekkel a kerdesekkel _kezdte_, amiket utolag tett fel...

Taxomükke (UK) 2018.02.24. 10:02:37

Ha lenne egy olyan pasija, akit szeret, mindjart nem lenne akkora gond.

Hari Seldon 2 2018.02.24. 10:15:23

@tanato:
Ilyen szókinomó vagy személyesen? Nem hittem volna... :-)

Hari Seldon 2 2018.02.24. 10:18:27

@Golf2:
Esetleg ha tűz közelbne van, és az is csak mondjuk addig amíg kifutnak az EU pénzek. Mert lesz módosítás a kifizetésekben. Azt biztosra lehet venni. Az elnök is a jogállamiság állapotához kötné, és a németek is. Mondjuk ők a menekültek befogadása témán is rugóznak, de mindegy. A lényeg a jogállamiság. Az meg magával vonja az EU ügyészséget is. Azt meg a maffiakormány nem nagyon akarja. Úgyhogy pénzek nagyon lecsökkenek.

tanato 2018.02.24. 11:29:31

@Dikusz: Igen,olvastam,katasztrófa majdnem 3.világi szint a régióbéli gyerekek számára-

tanato 2018.02.24. 11:30:55

@Hari Seldon 2: Ritkán kiszalad brlőlem,mint ebben az esetben.Egyébként abszolút nem vagyok trágár-

tanato 2018.02.24. 11:33:32

@Golf2: Jövedelemben,adózásban körülményekben azért nrm belga szint a srác számára.De mondta ő sem erre számított hogy visszakényszerül.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.24. 11:43:43

@Hari Seldon 2: nem kell ehhez kontakt. Az Irish Times-nak mindig van valamilyen ki/bevandorlos rovata, hiszen innen is mennek el a nepek, s abbol lehet szemelgetni.

Arthamyr 2018.02.24. 11:44:46

Elaine-nek nem erőssége a gondolkodás, vagy azért, mert eleve nem okos vagy azért, mert nagyon fiatal... Bár a 10 év közös albérlet után 30 körül is lehet. Ha akkor ilyen dolgok nem alapvetőek, hogy csak fél órát rászán arra, hogy ugyan már otthon kb. mennyibe kerül bérelni/venni egy ingatlant, mielőtt hazamagy, inkább a nem okosra tippelek.

"Míg Sydneyben sok pénzt kerestem, eljutottam oda, hogy itthon hónapokig segélyen éltem, egyfolytában azt lesve, mire mennyit költhetek. Nem volt pénzem arra, hogy elmenjek egy étterembe, vagy akár Írországon belül utazzak. Semmi olyasmire nem volt pénzem, amire korábban a hazaköltözés pozitívumaként gondoltam. " - Ha Sydneyben sok pénzt keresett volna, akkor lett volna 5 év alatt mondjuk 50k-200k megtakarítása, amiből itt 2-10 évig elhenyélhetetett volna.
A párkapcsolatok kezelése stb. mind elég buta, az olvasás közben fogtam a fejem pár alkalommal... Le kéne szállni a földre, és el kellene kezdeni gondolkodni, előre tervezni, vagy legalább megpróbálni, mint ahogy ezt az életképes emberek többsége teszi. Áááá..
Most jön majd az, hogy korai harmincasként nem talál az igényeinek megfelelő faszit, de az már nem itt fog kikötni.

taga20 2018.02.24. 11:45:01

@libslobsi fuszal: valószínű azé, me nem mindenki olyan okos, mint te:)

Határátkelő 2018.02.24. 11:47:59

@Hari Seldon 2: Ja, ott van belinkelve a posztban a kontakt. :))))

Arthamyr 2018.02.24. 11:48:33

@kisrumpf: Azt nem tudom, hogy határátkelő szándékosan választja ki ezeket a csekély gyakorlati érzékkel rendelkező balfékeket, az újság teszi ezt, vagy itt ez a reprezentatív minta?
Az írek, akiket ismertem, értelmesebbek/talpraesettebbek/gyakorlatiasabbak a határátkelő által az irish timesből kiveszemlézett cikkek főszereplőinél.

Határátkelő 2018.02.24. 11:58:02

@Arthamyr: Speciel ez most azért lett, mert itt is volt már olyan történet, meg én is ismerek olyat, aki nagy reményekkel visszaköltözött Magyarországra és utána szembesült a valósággal. Szerintem ez a sztori egyáltalán nem egyedi, más kérdés, hogy a legtöbben, akik megégnek vele, nem szívesen beszélnek róla. Persze ez oda-vissza igaz: elképzelsz valamit, aminek nem feltétlenül van sok köze a valósághoz, és utána jön a csalódás. Szóval egyszerűen érdekes és tanulságos sztori, nem kell többet látni mögé.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.24. 12:06:51

@Arthamyr: passz, a hetvegi szamot szoktam csak nezni, ha egyáltalán belenezek. Akkor is csak a magazint, mert a hirektol csak padlot fognek, azt pedig minek. Amugy ezek az osszeallitasok nagyon jol jottek, amikor a nover ismerosomet kellett kiabranditani. 15 ev utan kezdett megint nosztalgikusan gondolni az orszagra, aztan par cikk es szamolgatas utan rajottek, hogy meg a ferj kiugroan jo (IT) fizujabol sem erne meg 3 gyerekkel visszajonni, mert noverkent csak szivas lenne az elete. Igy maradnak boldog USA-polgarok. Ha elkezd sohajtozni, hogy o, Moher sziklak, csak meglengetem az Irish Timest es job done.

@tanato: meddig tart egy rohadt horghurut? Mar egy hete ugatok, kopkodok, kell ehhez nekem orvos, vagy csak turelem?? Koszonom.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.24. 12:08:21

@Arthamyr: (Az írek, akiket ismertem, értelmesebbek/talpraesettebbek/gyakorlatiasabbak a határátkelő által az irish timesből kiveszemlézett cikkek főszereplőinél.

Azokrol nem lehet ujsagot irni...)

Arthamyr 2018.02.24. 12:08:26

@Határátkelő: Nem feltétlenül erre az egy cikkre gondolok. Persze hogy van ilyen is.
Amin elgondolkodtam, az az, hogy az irish timesből szemlézett személyiségek mások, mint az írek, akiket ismertem.
Volt több sztori is (pl. volt valami író, aki visszaköltözött, meg valami ember, aki családostól). A többség rinyálós, negatív, érzelgős volt, a gyakorlatiasságnak, a tervezésnek szikráit tartalmazták legfeljebb, és olyan dolgokon lepődtek meg és sírtak miatta, ami teljesen egyértelmű valaki számára, aki nem csukott szemmel járkál. Úgy tűnik, hogy egyszerűen elvesztették a kapcsolatukat az (ír?) valósággal...
Tényleg meglepetésként kell, hogy érjen egy visszaköltöző írt, hogy annyiba kerül egy dublini albérlet, amennyibe? Ha mielőtt kiment, 8 hónapig nem talált melót, akkor mi oka van feltételezni, hogy úgy felszaladt a piaci értéke, hogy most simán fog menni (az azóta gondolom megnövekedett igényekkel)? Tényleg meglepő, hogy drága az autótartás? Nem az utóbbi 2 évben drágult meg...

Arthamyr 2018.02.24. 12:12:55

@kisrumpf: Igen, előre kell számolni, nem utólag picsogni. :) Amúgy egy kiugróan jó fizu bőven elég a jó élethez 3 gyerekkel is, mondjuk nem jelenti azt, hogy megéri (mert lehet, hogy az USA-ban még jobban élnek). Ráadásul az USA-ból Írország azért elég nagy visszalépés, ha a lehetőségeket és az ellátottságot nézzük. Ez egy kis zár(kózot)t sziget, az meg a világ központja. :)

Határátkelő 2018.02.24. 12:23:08

@Arthamyr: Szerintem meg lennénk lepve, hány külföldről hazatérő magyart lep meg, mennyibe kerül mondjuk egy budapesti albérlet. Vagy hányan gondolják úgy, hogy a külföldi munkatapasztalat feljebb vitte a munkaerőpiaci értéküket.

Abban teljesen igazad van, hogy egy kis utánaolvasással, előzetes tájékozódással ezeket ki lehetne kerülni. Sokan mégsem teszik.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.24. 12:26:57

@Arthamyr: no, igen. Megerni nem erne meg, jol vannak ok ott, de gondolom, munkas hetkoznapokat egy nyalkas szurke tel soran lehet almodozassal szinesiteni :-) mas ertelmet nem latom, s vegul is, o sem.

Arthamyr 2018.02.24. 13:11:45

@Határátkelő: Végülis ha eggyel több ember elgondolkodik, már hasznos volt.

Arthamyr 2018.02.24. 13:12:37

@kisrumpf: Megyek is, és itthagyom a nyálkás szürke telet a beast of the east-tel együtt. :)

lapetiteparisinne 2018.02.24. 13:56:40

Szerintem érdekes téma, jó, h szóba kerül. Különben mostanában esedékes nekem is a hazamenni/ ittmaradni téma ( én eredetileg tanulni jöttem..) és nézegettem, hogy otthon mennyire találnék állást. ( kar körül személyesen IS+ nyilvan a neten) na most: semennyire :))) legalabbis olyat, ami képzettség/ lehetőseg alapjan megfelelne, megérné érte hazamenni. A lakás bérlet- nem ujdonság, nálam
Mar az elindulasban is szerepet jatszott, mert nem volt ( most sincs) sajat lakasom, es egyszeruen nem kerestem annyit, amennyi a lakbérre (!!) elég lett volna. Ugyhogy most igyekszem itt talalni megfelelő helyet ( de ha nem sikerül, meg mindig mehetek alacsonyabb pozicióba.. amiből itt kijön a lakbér :))

2018.02.24. 14:18:54

@lapetiteparisinne: szamomra olyan nehez megerteni, amikor valaki azon gondolkodik, hogy visszakoltozik magyarorszagra, amikor boldogul kulfoldon is.
Nekem semmi anyagi problemam nem lenne ott, IT szektorban is a magas keresetuek kozott voltam, felesegem is joval tobbet keresett az atlagnal, jo kornyeken laktunk. De ami politikai teren folyt mar 5-6 eve is, es amive mindez sulyedt azota, hat meg gyermektelenul sem vallalnam be, ugy ereznem, hogy minden nap reggel es este megrakjak a hatsom, es en engedem - a gyerekkel meg melyseges lelkiiseretfurdalasom lenne, hogy nem mentettem ki oket onnan, amikor megtehettem volna.

ha csak nem arrol van szo, hogy kulfoldon lenyegesen rosszabbul megy valakinek, vagy valami csaladi problema (pl szulok) miatt otthonragadt, nem ertem valaki miert marad magyarorszagon.

ha pedig magyarorszagon marad, miert nem megy el tuntetni kb minden egyes nap - minden nap van 3-4 hir, amiert onmagaban ra kellene gyujtani a parlamentet az egesz bagazsra...

lapetiteparisinne 2018.02.24. 14:44:42

@LepesMez: :)) igen, értem, amit írsz. A családi probléma relativ- én kèt gyerekkel jöttem ( egyedül).. szoval kinek mi a problemas

Buchhalter 2018.02.24. 14:47:05

@tanato: nekem a fodraszom mondta ezt pont ma.Meg a nemet vendegei vissza is varjak.

Buchhalter 2018.02.24. 14:49:57

@tanato: Pecs es Salgotarjan is hamarosan erre az egeszsegugyi szintre fog jutni.Anyosom pldaul a beharangozott 8 szazalaek emelesre kemeny 400 Ft-t kapott.Amikor haborgott a bertablara fogtak.

2018.02.24. 15:10:39

@lapetiteparisinne: igen, ez az autopalya ertheto, ez a dolog engem is foglalkoztat neha, bar mi ketten vagyunk szulok, de az en keresetem elengedhetetlen a megelheteshez - de mindig azzal zarom a gondolatmenetet, hogy ez a gyerekek eletet nem veszelyeztetne, "csak" egy bonyolult helyzetet okozna + azert az eselyek kicsik, hogy megtortenjen (nem konkretan az autobaleset, hanem hogy ido elott elpatkoljak). Emiatt erre optimalizalni felesleges.

Arthamyr 2018.02.24. 15:13:30

@LepesMez: "De ami politikai teren folyt mar 5-6 eve is, es amive mindez sulyedt azota, hat meg gyermektelenul sem vallalnam be," - Rengetegen leszar(hat)ják ezt. Teljesen mindegy, mi folyik politikai téren, ez lassú, hosszú távú dolog. Gyakorlati jelentősége nem különösebben van. Ha szuper dolgok történnének politikai téren, akkor sem lenne nagyon más a helyzet, csak akkor nagyon lassan más irányba haladnánk.
Cserébe elég jó adózási konstrukciók érhetőek el (bár ha az ember évi 40 millió felett van, akkor már nem annyira szuperjó), olcsó a megélhetés, és ott vannak a család/barátok - ha ott vannak.

A tüntetés meg nevetséges. El sem tudom képzelni, hogy tüntetni menjek. Azt is el tudom képzelni, hogy valakit megöljek, ha nagyot rúg belém, de a tüntetés egy értelmetlen szokás. Ez egy véleménnyilvánítás, amit a hallgató figyelmen kívül hagyhat és hagy is sokszor. Ha elegen tüntetnek, akkor figyelmeztetés. Minek véleményt nyilvánítani, ha a döntéshozók nem kíváncsiak rá? Minek figyelmeztetni, ha már annyian vannak, azzal el is lehet takarítani a szemetet? Arrogáns, erőszakos, autoriter barmokkal nem lehet "tárgyalni". Vagy elfogadod amit csinálnak, alkalmazkodsz hozzá, és együtt élsz vele (ami jelenleg szerintem nem nehéz), vagy nem tartod be a szabályaikat (ami szintén nem nehéz), vagy elmenekülsz (szintén nem nehéz). Befolyásolni viszont nem fogod tudni őket.

Arthamyr 2018.02.24. 15:17:05

@LepesMez: Egy biztosítás nem annyira drága, sokszor a munkáltató is ad ilyet (azt mondjuk nem tudom, az USA-ban mennyi/mi a szokás), bár nyilván @lapetiteparisinne: gyerekeinek kicsit húzósabb lenne a szülők 100%-ának elvesztése, minden szempontból, akár van biztosítás, akár nincs. De azért jobban járnának a baj esetén, ha lenne.

2018.02.24. 15:25:00

@Arthamyr: van 500e dodo. ez soknak tunik, de ha beleszamolsz egyetemet pl, akkor mar nem is annyira :) Igazabol csak az en lustasagom, ha tobbet akarnank, akkor macerasabb lenne az orvosi vizsgalatok miatt, amihez meg nem volt kedvem.

2018.02.24. 15:31:31

@Arthamyr: azert amikor elegen mentek tuntetni, akkor azt figyelembe vettek. kar hogy a netado volt az egyetlen, amit a polgartarsak ossze tudtak hozni. plusz ez egy velemenyformalo esemeny. latja a paraszt a tv-ben, hogy 200e ember hompolyog az utakon, hatha megvaltozik a szajaba adott velemenye.

De amugy ertem mit mondasz, es a realitasoknal maradva valahol egyet is ertek (mert 1000-2000 ember tuntetese tenyleg nevettseges, sajnos). De ez csak egy plusz erv (a tehetetlenseg), hogy az ember ne menjen vissza magyarorszagra. (bar en is hasznalom megszokasbol, utalom a "haza" menni kifelyezest. hazaja a tokomnek..)

Arthamyr 2018.02.24. 15:31:50

@LepesMez: Azért 500k nem kevés. Nyilván nem pótolja a bevételed az életük hátralévő részére, de a helyzethez való alkalmazkodásra elég időt ad. Nem a Harvardra fognak járni, és nulláról fognak indulni, ahogy mindenkinek kéne, nem pedig otthonról hozott kész élettel, amit csak elbaszni lehet.

Arthamyr 2018.02.24. 15:46:47

@LepesMez: Az, hogy a netadót lehúzták a wc-n, nem annyira zavarta a döntéshozókat. Megnézném, hogy működne ez pl. Paks 2 esetén. Vagy ha szimplán azért tüntetne 200k ember, hogy a kormány adja át a helyét valaki másnak.

Abban igazad van, hogy ezzel megmutathatod másoknak, hogy nincsenek egyedül, ha nem vagy egyedül. Ennyi értelme van.

Fent leírtam, miért érheti meg hazamenni, van ugyanis dolog, ami könnyedén ellensúlyozza ezeket. Mi nagyon úgy tűnik, hogy megpróbáljuk, bár még nem 100%, és nem (csak) azért, mert buták vagyunk, és nem tudjuk, mi a jó nekünk.

A mostani világban nem feltétlenül van óriási jelentősége, hogy éppen hol élsz, elég könnyen arrébb lehet menni, ha valamiért forró lesz a lábad alatt a talaj. Sokkal fontosabb az, hogy képes legyél reagálni az irányításodon kívül eső dolgokra is, és mitigálni tudd a káros hatásukat. Magyarország az EU része, bizonyos körülmények teljesülése esetén pont ugyanolyan jó, mint pl. az eggyel arrébb levő Ausztria.

Golf2 2018.02.24. 15:53:33

@LepesMez: tüntetni...mert azonnal kicsinálnak elöször anyagilag.

2018.02.24. 18:04:38

@Arthamyr: ugy is lehetett volna "tuntetni", hogy nem az emberek 3% probal keresztbe tenni a nyugdijrendszer atalakitasanak - az volt az elso igazan verlazito dolog, es szerintem a zold lampa, ami mutatta, hogy birka nemzet mindent eltur (es a veszjelzes nekem, hogy mennyire lehet szamitani a honfitarsaima)

Meg ugy is lehet tuntetni, hogy utana ujra kell epiteni harom pesti keruletet - mondjuk ezt a puhafutyi magyarok soha nem fogjak megcsinalni, illetve akik igen, azok pont a fidesz erdekeben szoktak.

Sajnalom hallani, hogy fontolhatod a visszakoltozest, en annak drukkolok, hogy minden ertelmes ember lelep, a tobbiekert meg nem kar, hogy bedol veluk az orszag, mert kb ez ugyis miattuk van es azt erdemlik.

Most igazabol az van, hogy a normalis kissebseg eron felul tartja mukodesben a tobbi baromnak az orszagot, ami igazsagtalan, nem szeretem hallani, ha normalis emberek visszamennek.

2018.02.24. 18:12:08

@Golf2: megneztem volna hogyan csinalnak ki anyagilag. amugy meg szemely szerint a fenyegetesre nem vagyok annyira erzekeny - a lanyom sulijaban en voltam az egyetlen aki agalt az ellen, hogy kerdezes nelkul templomba rangassag a gyerekeket - a vegen at kellett raknunk a gyereket egy masik suliba egy masik varosba, de legalabb az en gerincem egyenes maradt, ellentetben a tobbi egy-ketszaz szulovel, akiknek ez nem tetszett, de meghunyaszkodtak.
tobbek kozott ezert sincs helyem ott, nincs kedvem kiallni olyanokert akik rutinszeruen felreneznek, hogy kimeljek a hatsojuk.

Csodabogár 2018.02.24. 18:42:44

@LepesMez: Soha nem értem ezt a politika nyűgöt. Kötelező azzal foglalkozni? Ha van jó állásotok, kedvetekre való lakás, jó helyen. Akkor mit izgat a politika?
Az ember kialakitja kis baráti körét, ha vannak rokonai, akiket szeret az még egy plusz. Aztán élvezi a helyi kulturális adottságokat, vagy egyebet. Aki sportolni szeret annak arra is van bőven lehetősége.
Természetesen soha senkit nem beszélnék rá, hogy jöjjön haza, csak nem értem, ha valaki alapból szeretne itt élni, miért hagyja magát a politikától befolyásolni.

Csodabogár 2018.02.24. 18:52:33

@LepesMez: Ezzel sajnos nem tudok egyet érteni, mint ahogy szétverjük a várost eszmével sem. Nekem elég volt már a kétszeri szétverést átélni. 56-ban már felnőtt voltam és igen fájdalmas volt a szétlőtt házakat nézni utána.
Ellentétben veled én nem kívánok se neked se másnak semmi rosszat azért mert elmentek, igen aljasnak tartom amit leírtál, velünk, itthon élőkkel kapcsolatban.
Engem azt hiszem Amerikában ütne meg a guta Trump bandájától és a cinizmusuktól. Felfegyverzik a tanárokat, remek!

Csodabogár 2018.02.24. 18:55:40

@LepesMez: Mi van, ha a szülők maguk is Isten hívők és járnak templomba.
Jómagam 12 évig tanultam hittant, akkor is mikor már tilos volt, semmi bajom nem lett tőle. legalább ha vallásról van szó, tudom miről beszélnek. Felnőtt koromban már nem jártam/járok templomba, de ha valami miatt mégis, nem kapok sikitófrászt.

2018.02.24. 19:09:10

@Csodabogár: uhh pont te kerdezed, aki megelt mar 1-2 rendszert? Azert erdekel a politika, mert az hatarozza meg a kovetkezo 40-50 evet, amiben meg elnem kell, es a kovetkezo 80-at, amiben a gyerekeimnek. Es szeretnem, ha ez viszonylag jo lenne. Itt nem csak arrol van szo, hogy mit beszelnek, es az idegesit. Arrol van szo, hogy amikor evtizedek ota tartott a "masfele" rendszer magyarorszagon, akkor akkora kulonbsegek alakultak ki mas orszagokhoz kepest, hogy 20 evet kellet varni telefonra, meg anelkul nehez volt egy jo munkahelyi poziciot elerni, hogy 10 centi melyen benyalt volna minden nap az ember a megfelelo helyekre. a kulfoldre utazas lehetosegeirol te biztos tobbet tudnal meselni. Apam egy szimpla kozepvezeto volt, es be kellett lepnie a partba, mert csak ugy ment...

Hogy ezek nem fordulhatnak elo ma? 10 eve meg nem kellett az ellen ugyeskedni, hogy a gyerekemet ne probalja megkornyekezni valamelyik mocsok egyhaz. 10 eve meg el tudtam donteni 40 eves korom alatt is, hogy akarok-e meg gyereket, vagy nem (vasectomia) 10 eve ha ugy tartotta kedvem, akkor arra aldozhattam az eletem, hogy embereknek segitsek, anelkul, hogy ez torvenybe utkozne. 10 eve meg nyithattam trafikot es arulhattam cigit. Az a gond, hogy a jelenlegi rendszerben magyarorszagon nem latszik, hogy hol az alja, es hoz az milyen sebesseggel kozeledik. kiszamithatatlan az egesz, es az remiszto.

Persze, a magyarok nagyresze ugy szocializalodott es szelektalodott (gondolom te emlekszel hogy vertek agyon embereket 5x-ben a mas velemenyuk miatt, es hogy huztak el emiatt sokan), hogy mindez nem zavarja. behuzza fulet farkat, es elvan. de nekem tul nagy a szam a mai magyar viszonyokhoz, es szeretnem, ha a gyerekeimnek is nagy lenne.

Ertem egyebkent, hogy mit mondasz, es valahol irigyellek a hozzaallasod miatt.

masik oldalrol kb azert nem a foldesur foldjen kellett kapalnod naphosszat, vagy a gyarban varni 16 orat, mert az elodeidet erdekelte a politika, es tettek erte, ami pozitiv valtozast hozott.
most a sok semmitteves ugyanigy fogja visszaalakitani a dolgokat. kerdezz errol par kozmunkast..

2018.02.24. 19:13:57

@Csodabogár: "Mi van, ha a szülők maguk is Isten hívők és járnak templomba"

akkor szamukra teljesen rendben van, hogy az iskola szervezeseben a gyerek is megy. es nekem sincs azzal bajom (miert is lenne?) hogy az iskola szervez az ilyen gyerekeknek programot.

Nekem azzal van bajom, amikor meg sem kerdeznek, csak viszik a gyereket (pedig en melyen megvetem a kereszteny egyhazakat, es a velemenyem szerint keves mocskosabb politikai szervezodes van a vilagon + a vallasi tanok orbitalis baromsagok nyilvanvalo logikai ellentmondasokkal, es serti eleve az is, hogy azt feltetelezik, hogy ezen nem latok at, es felhaborit, hogy a gyerekem ezzel a rendszerrel barmi kapcsolatot letesitsen)

Mellessleg en is sokat tudok a vallasrol, mert egy ido utan kezdett gyanus lenni, amiket beszelnek, ezert eleg sok reszt elolvastam a bibliabol (sok hivovel ellentetben) Jokat rohogtem amugy rajta...

taga20 2018.02.24. 20:09:20

@libslobsi fuszal: hát e van.

de ha mekkérhetlek, ne beszélj má hülyeségeket néha!:)

előre is kösz.

Muscari 2018.02.24. 21:09:39

@Csodabogár: az a helyzet, hogy a rokonok és a barátok is politizálnak. Most épp itthon vagyok, mindenhol szembejönnek az idióta óriásplakátok, meg a hülye híreket akkor is hallom az autóban, ha egy zenés rádió szól. Nem tudok elbújni előle.

tanato 2018.02.24. 21:17:04

@kisrumpf: Sokáig,főleg a köhögés hetekig elhúzódik,akár gyógyszereled magad akár nem.

tanato 2018.02.24. 21:18:41

@Buchhalter: Ez már tényleg a vég kezdete,3.ik világbéli szint jön be vidéken,nem lehet fenntartanai osztályokat orvosok nélkül.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.24. 21:33:48

@tanato: koszonom, hogy valaszoltal. Kozben rajottem, hogy nem volt szep tolem, kerdezoskodni, de baromian unom mar ezt a gothosseget, kimerito.

(Csodas kilatas.)

puhacica 2018.02.24. 21:36:05

@taga20: hát e van. en se vagyok tokeletes.

de ha mekkérhetlek, ne beszélj má hülyeségeket mindig!:)

előre is kösz.

Muscari 2018.02.24. 21:46:05

Úgy látom, hogy nem írt róla még senki, tegnap volt egy kis, nevezzük így, ős-határátkelő találkozó :-) Articsóka, Mimi, Nomád Matyi, meg még néhány családtag összejöttünk egy jót beszélgetni.

Hány éve már, hogy ezt először megejtettük, nem is emlékszem. Azóta is tartjuk egymással a kapcsolatot. Köszi, HÁ, hogy megismerhettük egymást :-)

sörm 2018.02.24. 22:15:19

@LepesMez: Hát ezt nehéz elhinni... Kötelező templomba menés lehet tanóra keretében, pl tanulunk a adott vallásról és a tanár megszervez egy tanulmányi kirándulást a buddhista/katolikus templomba, mecsetbe, zsinagógába stb.

Vagy pedig egyházi iskola. Ebben az esetben meg nem értem, miért küldi egy egyházgyűlölő oda a gyerekét? Ha állami iskolában nem oktatási céllal misére kényszerítették a gyereket az nagyon gáz, de azt még a mai Magyarországról sem tudom elképzelni. Remélem nem cáfolod meg...

Az meg hogy beleolvastál a Bibliába vagy Koránba... Khm, bocs, de sajnos ez a tökéletes tájékozatlanság önbizalma. Ez a mentalitás szerintem csak a posztszovjet országokra jellemző, a vallás tökéletes lenézése, megvetése, zsigeri elutasítás. Azért a vallás az emberi psziché alapszükséglete, és az emberi kultúra egyik alappillére. Nekem elég abszurd az emberiség egyik legnagyobb produktumára azt mondani h átlátok rajta :)

De nagyon érdekes amit írsz, szerintem sok magyarra jellemző ez. Valszeg a sok évtizedes vallásellenes propaganda az oka plusz egyfajta kultúrgőg, kétségbeesetten próbálunk úgy tenni mintha nyugati, "felvilágosult" identitásunk lenne. Holott a legtöbb nyugati társadalomban megvan a vallás, pláne a vallásokról való ismeretek helye és bizonyos baloldali csoportokat leszámítva már 100-150 éve elfelejtették ezt a fajta ateizmust. Ja és az is biztos hogy a magyar egyházak megítélésén a magyar lakosság körében a kommunizmus alatti gerinctelenségük sem segített. (Ellenpélda lengyel katolikus egyház.)

taga20 2018.02.24. 22:15:29

@tanato: nem akarok nyelvtannácinak lenni, de erről hallottál má, ha te tényleg orvos vagy?

hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%B3k%C3%B6z

myOpinion 2018.02.24. 22:15:44

Sziasztok. Én is hazaköltöztem, és a politikából nekem is elegem van itthon bizony, monduk azt is érzem, ugyan én nem foglalkozok vele túl sokat, látom nagyon köztéma. Ami viszont ugyanennyire zavar, az az emberek hozzáállása, imádnak panaszkodi, negatívak lenni, és a kormányt mindig könnyű szidni (persze van miért, illetve mihez képest, létezik rosszabb is, meg mondjuk angliában, usában, oroszországban sincs akkora demokrácia azért). Nekem megérte a hazaköltözés, de azért vannak sze

Dikusz 2018.02.24. 23:08:30

@taga20: ugyan nem osztottál lapot, de ez miért lényeges?
És igen, nyelvtannáci vagy.

Csodabogár 2018.02.24. 23:29:00

@LepesMez: Nálam ez feltehetően családi örökség. Apám hatalmas ívben kerülte a politikát, soha nem volt téma. Elég nagy árat, sok nyomorúsággal fizetett is érte. A nyomor persze nekünk is kijutott.
Persze nem vagyok teljesen tudatlan, külföldről szerzem az értesüléseimet, tv. napilap. Hazai hírekkel nem bosszantom magam.

Csodabogár 2018.02.24. 23:33:49

@Muscari: Ezt gyakorolni kell. Plakátok felé se nézek, rádiót nem hallgatok. Akikkel én találkozom, azok egy véleményen vannak velem, tehát nincs miről beszélni. Feltehetően nem vagyok egyedül. 2-3 hete holt komolyan megkérdezte tőlem egy teljesen normális és értelmes Pesten lakó nyugdíjas, hogy mondjam már el ki az a Soros.

2018.02.25. 00:33:37

@sörm: elso alkalomkor (elso osztalyban) en is azt hittem, hogy valami olyasmirol van szo, hogy ilyet is lassanak a gyerekek, megmutatjak nekik. Aztan az iskolai karacsonyi unnepsegnel kiderult, hogy nem, itt totalban nyomjak a kereszteny gicst. Mentek meg Ference papa beiktatasara is. Az igazgato no melyen vallasos volt, biztos ugy erezte, neki egy allami iskolaban ez is a feladata. Mindez kb 5 eve tortent.

" Valszeg a sok évtizedes vallásellenes propaganda az oka plusz egyfajta kultúrgőg,"

Nem, ez egyaltalan nem igy tortent. kb 20 eves koromig nem nagyon talalkoztam vallasi (vagy ellenes) temakkal. Aztan hirtelen szabadott, majd divat is lett templomba jarni, de azon kivul, hogy sok emberrol kiderult mekkora alszent, meg mindig nem erdekelt. Eloszor az elso orban kormany alatt maszott be komolyabban a vallas a latoterembe, amikor elkezdtek kisajatitani azokat az erkolcsi ertekeket, amelyek amugy legtobb normalis emberben vallas nelkul is megvannak. Aztan ez a dolog folyamatosan erosodott, az elmult 10 evben pedig az egyhazat magyarorszagon kifejezetten agresszivnek latom a sajat mercem szerint. Miota ez a kormany van, azota pedig egy erkolcstelen gerinctelen mocskos masodlagos politikai eronek.

Bibliat eloszor akkor olvastam, amikor 20 eves korom korul volt egy vallasos baratnom, es jobban akartam erteni a baromsagokat, amit neha osszehordott (miutan jott a miserol) Azutan 2007-8 korul, amikor mar a fidesz nagyban tolta az erkolcsi ertekek kisajatitasat, akkor kompenzalaskent elkezdtem ateista blokokat meg videokat nezni, es nem akartam elhinni, hogy azok az egtelen baromsagok, amit ezekben a blogokban gunyolnak, tenyleg benne vannak, szoval szepen fellapoztam, es megbizonyosodtam - majd csapkodtam a terdem a rohogestol

Ezutan a lanyommal is olvastuk 1-2 hetig, amikor ez az eset tortent az iskolaval, es eggyut rohogtunk rajta.

nem vagyok egyebkent ateista, az en kategoriamat agnosztikusnak mondjak. Nem mondom, hogy nincs valamifele masvilag, mivel ezt nem tudhatom - de ha tippelnem kellene, azt mondanam, hogy szerintem nincs. Amit tudhatok, hogy az altalam ismert vallasok mind hulyesegnek tunnek, illetve hogy a vallasos alakok (vagy magukat annak mondok) valahogy sokszor sokkal nagyobb szaralaknak bizonyolnak, mint azok, akik nem foglalkoznak vallassal

hidd el, en is szivesebben megmaradtam volna azzal a hozzaallassal, ami 20 eves koromig volt - en soha nem akartam a vallassal foglalkozni. Most egy pillanat alatt triggerel ez a tema, es esetleg megbantok olyanokat is, akik normalisak, csak igy neveltek oket vagy igenyuk van ra.

adg 2018.02.25. 02:49:55

@Dikusz: nem az, csak egy troll. Semmihez nem szol hozza, csak hol ebbe, hol abba kot bele. Nincs ekezet, felreutottel egy betut, nem jol irtal valamit, vagy csak feltesz ertelmetlen kerdeseket.
Kezeld a kommentjeit ertekukon, gorgesd at. :)

geeeteee 2018.02.25. 08:06:49

Hoppá, sikerült megosztani. Hajlandó vagyok diggeresen szakmailag is belemélyedni, de inkább csak olyan mythbusteresnek szántam.

geeeteee 2018.02.25. 08:06:53

Write only, hangover.

Buchhalter 2018.02.25. 08:35:50

@tanato: én úgy látom,hogy a politikai elit szép sunyin a maszek egészségügy felé terelgeti a dogokat.De kérdem én : mi lesz majd az alsó középosztállyal? Pusztuljanak? Úgy látom,hogy aki ott is életképesebb lesz és csak azt látja ,hogy pénzért mindent,bűnbandákba fog szerveződni és majd lesz ne mulass! Láthatjuk a hírekben,hogy egyes országokban a nyomor negyedek tagjai simán lemészárolnak akár jól képzett kommandósokat és a bírók ,ügyészek is megtapasztalják,hogy milyen bennégni egy autóban családostul.Sarkosan vizionáltam,de a Fidesz erre a hülye útra kezd lépegetni.

arncht 2018.02.25. 11:39:31

A munka biztositasa az elso, en tuti nem koltoztem volna anelkul kulfoldre. A masik, hogy a hatrahagyott vilag mar nem letezik, plane nem az a csak pozitiv oldala, amire szivesen emlekezik az ember. Nem lehet visszakoltozni egy 5-10-15 eve otthagyott vilagba. Es persze nem minden a penz, de a lehetosegek beszukulese sem eppen boldogit.

sörm 2018.02.25. 21:26:32

@LepesMez: Az nagyon gáz hogy állami iskolában, azon én is felháborodnék.

Teljesen megértem amit így írsz. Ez az erkölcsök kisajátítása egy politikai oldal részéről nagyon gáz. Itt Svédországban jellemző kommunikációja a szociknak meg általában a baloldalnak hogy aki nem velük van az embertelen disznó akiből teljesen hiányzik az empátia. Mint a Fidesz, olyan nincs hogy valaki baloldali és család- meg nemzetszerető. Ja, általában nem a vallással van a baj hanem amikor a politika felhasználja a saját érdekeire...

swfla 2018.02.25. 21:26:46

@Arthamyr: egyetertek. Nem egy eszkombajn a csaj.

Mostanaban csak a fejem csovalom ezekre a hazamenos tervekre. Kisse frusztralo mint kivulallonak is latnom, hogy mindenki ugyanazt az alapdolgot felejti el: ha visszakoltozok sem fogok minden delutan valaki nyakan logni. A rokonok/baratok is elik az eletet, Magyarorszagon meg raadasul az eletszinvonal is nulla, szoval a napi melora meg tovabbi gondok pakolodnak. Kozben egy resze a korabbi baratoknak csaladot alapitott, nem fogja a hazakoltozot minden delutan a kocsmaba kiserni, mikor otthon var 2 gyerek, meg a millio tennivalo.

A legtobben az ilyen honvagy helyzetet at tudnak hidalni par jol idozitett (husvet, aug.20, stb.) 2-3 hetes hazalatogatassal, ahelyett, hogy egy ilyen kilatastalan es jovo nelkuli gazdasagu orszagba telepedjenek vissza.

Na befejeztem, ugyse erdekel senkitse. Mindenesetre a reszemrol ki van csukva barmifele hazakoltozes. Ez meg nyugdijaskent is kizart (pedig az is milyen meno terv!)

swfla 2018.02.25. 21:26:59

@LepesMez: a szambol vetted ki a szot, maximalisan egyetertek. Egyetlen kiegeszitesem lenne: a nivotlan politika az en fejemben kb. 1993-tol letezik. De lehet, hogy korabbrol, csak akkor meg nem volt idom az egyetem mellett belenezni az ujsagokba.

Olajszokites, meg a tobbi ugyek... ismeros? Amikor a hulye is latta, hogy mi tortenik, es megis soha a budos eletbe senkit nem vagtak sittre - na onnantol lehetett tudni, hogy igazabol tok 8 hogy levettek-e a sarlo-kalapacsot a kapurol, nalunk nem valtozott semmi.

Ahogy kinez, nem is fog a budos eletbe soha.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása