oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. január 11. 06:30,  Mit szeret egy magyar Japánban? 147 komment

2018. január 11. 06:30 Határátkelő

Mit szeret egy magyar Japánban?

Mi jut eszébe egy átlag magyarnak (vagy európainak) Japánról? Nyilván a gasztronómia (szusi, zöld teás ropi...), a történelem (szamurájok!), a fejlett technika, no és ha kicsit tájékozottabb, akkor talán még az is, hogy ez az ország, ahol annyit dolgoznak az emberek, hogy az már komoly társadalmi problémát jelent. Ezek után érdekes lehet, mit szeret az országban és a hétköznapokban egy ott élő magyar. A mai posztból ez is kiderül, Thsaabee ugyanis megírta a „Tíz dolog…”-sorozat keretében. (És még képeket is küldött, amiket köszönök.)

„Tíz ok, amiért szeretek itt élni” – miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Vagy mi idegesít benne? Írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

kinkakuji_kyoto.jpgKinkakuji - Kiotó

„A legutóbb arról írtam a Határátkelőn, hogy miként kerültem ide, most azokról a dolgokról írok, amiket szeretek abban az országban, ahol élek. Ami történetesen Japán. Hátha így egy picit teljesebb lesz a kép, hogy miért is vagyok itt. Persze nyilván még mindig nem lesz teljes a történet, ha csak a jó dolgokról írok, de hát mindent nem lehet egyszerre. 

Az emberek jobban odafigyelnek egymásra 

Egy Tokióhoz hasonló hatalmas városban elengedhetetlen, hogy az emberek megértőek legyenek egymással. És most nem csak arra gondolok, hogy itt a boltban rám mosolyog az eladó, hanem leginkább arra, hogy az idegenek is alapvetően kedvesek egymáshoz. 

Például ha rálépnek a lábadra a metrón, senki nem kezd el üvöltözni, csak udvariasan bocsánatot kérnek. Vagy ha útbaigazítást kérsz, jó eséllyel elkísérnek egy darabon. 

Itt amúgy is nagy divatja van annak, hogy ki kell találni a másik ember gondolatait, és nem szabad megbántani másokat. Ezt néha túlzásba viszik, de nekem tetszik. :)

bird_s-eye_view_of_tokyo.jpgTokió madártávlatból

Gördülékenység a boltokban 

Leginkább arra gondolok, hogy itt nem az van, mint az otthoni hiperekben, hogy hiába van 50 pénztár, valahogy sosem működik kettőnél több. Vagy ha kártyával akarsz fizetni valahol, mindig épp akkor van elromolva a kártyaolvasójuk. 

Itt akkor is beáll a pénztárba plusz egy ember, ha épp csak beálltál a sorba fizetni, és te vagy az egyetlen a sorban. Ezenkívül nagyon sok helyen olyan pénztárgépeket használnak, ami felismeri, hogy mennyi pénzt raktak bele, és automatikusan adja ki a visszajárót. Így nem a Marika néniknek kell mindig számolgatni hosszú percekig, és a gép nem is ad vissza rosszul. 

A nyelv 

Ez valószínűleg a többinél is sokkal szubjektívebb pont, de imádom magát a japán nyelvet. Tetszik az egyszerűsége, a logikus nyelvtana, a rengeteg hangutánzó és azonos alakú szó. Kifogyhatatlan aranybánya a szóviccek kedvelőinek. Nem is szoktam kímélni az ismerőseimet! :D 

A tájak

Aki esetleg olvassa a blogomat, az tudja, hogy mennyire szeretek Japánban utazgatni. Mindig lenyűgöz az itteni hegyvidék, mint ahogy a Manza Onsennél tett látogatáskor is.

the_japanese_alps.jpgA "japán Alpok"

Vagy Tokashikin, ahol a másik nagy kedvencem, a tengerpart is rögtön ott volt mellette. Akár cseresznyevirágzás idején, akár ősszel, akár egyéb időszakban fantasztikus látványt nyújt az itteni vidék.

scenery_of_tokashiki.jpgTokashiki

A kultúra 

Szeretem a régi Japánt, az ősi templomokat, szentélyeket. Akárhová megyek, szeretem meglesni az ottaniakat. És az is tetszik, ahogy ezek a régi dolgok összefonódnak a modern világgal. Szeretem a fura szokásaikat is, a WC-t a papucsokkal, meg végtelensok cuki kabalával együtt. :D

kiyomizudera_kyoto.jpgKiyomizudera - Kiotó 

Nem a megkopasztásodra utaznak 

Ha elutazik valahova az ember, nincs az az érzése, hogy mindenki ki akarja rabolni, akár étteremről, akár mondjuk múzeumról (vagy zsebesről) van szó. Ha meg akarsz nézni egy helyet, ami a világörökség része, nem kell több ezer jent fizetned, max. pár százat. (Egy jen kb. 2 forint 30 fillér – HÁ) Van, ahová ingyen is beengednek. Elég más hozzáállás, mint amit mondjuk Barcelonában, vagy Rómában tapasztaltam. 

Az ételek 

Nagyon sokféle van belőlük, és mind borzasztóan finom! Ha egyesével sorolnám fel, hogy melyik ételek ízlenek, sosem érne véget a poszt. Nem véletlenül volt már szó erről többször is a blogomon.

kaisendon.jpgKaisendon

Imádom a halaikat (köztük a szusit), az okonomiyakit, a tésztáikat, a húsaikat, az édességeiket, és tetszik, hogy mindenhez esznek valami zöldséget. (Jó, az édességekhez talán nem.) 

Az oktatás 

Minden bizonnyal az itteni rendszer sem tökéletes, egyelőre nem látok bele minden részletébe. De talán sokat elmond az otthonihoz képesti különbségről, hogy itt menő dolognak számít az, ha valaki iskolai tanár. És nem csak az átlagosnál több szabadság miatt, ugyanis a fizetés sem rossz. És a cél sem az, hogy minél hülyébb embereket termeljen ki az oktatási rendszer.

A közbiztonság 

Tokió már egy ideje bent van a világ legbiztonságosabb városai között, de a japánokra úgy általában is kevésbé jellemző a bűnözés. Például nem lopják el a biciklidet csak azért, mert kint tartod az utcán. 

Meg nem vernek meg lépten-nyomon csak azért, mert a bőröd színe eltér az átlagostól. Ezenkívül a kiteregetett bugyijaidat itt előbb lopják el, mint az értékeidet. :D (Egy kedves hölgy ismerősöm mesélte.)

odaiba_at_night.jpgOdaiba éjszaka 

Az alacsony adók 

Itt azon vannak felháborodva, hogy 8%-ra emelkedett az áfa. :D De például az szja is mikroszkopikus méretű az otthonihoz képest. És úgy általában is igaz, hogy az állam kevesebb pénzt rabol el tőlem, mint Magyarországon, vagy Németországban.

shrine_for_stray_cats_in_kyoto.jpgSzentély kóbor macskáknak Kiotóban

Egyelőre ennyi fért bele, de jövök még később is, ha van rá igény.” 

Ha ennél is bővebben érdekel Japán, vagy csak szívesen olvasnál Tshaabee-tól, akkor látogass el a blogjára!

HÍRMONDÓ 

Bölcsész diplomával szobalányként Németországban 

A 40 éves Mária Németországban él. Magyarországon pedagógiai alapszakos bölcsész diplomát szerzett, de (férjéhez hasonlóan) munkanélküli volt, amikor úgy döntöttek, elég volt a kilátástalanságból. Most ő szobalány, férje a szakmájában dolgozik. És boldogok. Sikertörténet vagy szomorú korlelet? 

Hova tűnt a magyar orvosok fele? 

Valahova eltűnhettek, hiszen míg 2016-ban több mint 65 ezer orvost tartottak nyilván Magyarországon, a hivatalos statisztika szerint csak valamivel több, mint 37 ezren dolgoztak orvosként. Hova lett a többi? 

Tízből nyolc kelet-európai fiatal Nyugatra menne 

Nem csak Magyarországon okoz problémát az elvándorlás, így van ezzel gyakorlatilag az egész régió. Nem csoda, hiszen egyes felmérések szerint tízből nyolc kelet-közép-európai fiatal hisz a „nyugati álomban”.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Japán tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9313565181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2018.01.11. 06:34:22

A kepek nagyon jok de talan nincs a vilagon meg egy rasszistabb orszag ... :-(

Golf2 2018.01.11. 06:46:04

Biztos jó hely,ázsiaiknak.A kajáik egészségesek,vadászhatják még a delfineket?

sZulamith 2018.01.11. 08:25:23

Érdekes olvasmány, főleg az irójának rajongásától. Szerintem előző életében japán volt::)
Tőlem nagyon idegen a japán, egyáltalán az ázsiai kultura

Din Serpahis 2018.01.11. 08:32:57

Imadom Japant, fel is merult bennem, hogy ha egyszer megunom Svajcot, ki kene menni oda 1-2 evre :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.11. 08:34:25

Sok itt a tévhit. A szamurájkultusz köztudottan nem a történelemből ered, hanem egy elképzelt világ, aminek a fele az idealizált, romantikus európai lovagkoron alapul.
A japán nyelv addig egyszerű, amíg nem akarsz megtanulni írni, csak beszélsz.
A tanárokat jól fizetik, de az Európában szokásos adminisztráció dupláját várják el és szünidőben is be kell menniük dolgozni, nincs extra 2 hónapos nyaralás. A 40 fős osztályokról nem is beszélve...
A közbiztonság kapcsán érdemes megkérdezni a hölgyeket, hogy ki mer este 10 után egyedül kimenni Tokió utcáira és Tokióban vagy Oszakában kit nem követett még egy perverz japán a lakása/iskolája/munkahelye ajtajáig...

@Golf2: A bálnákat a mai napig vadásszák a húsáért és zsírjáért, miközben tudományos kutatást hazudnak...

@gabors: Nem mintha Magyarország annyira befogadó lenne, de a japánok tényleg csak nagyon ritkán fogadják be még a japán családba beházasodó fehér embereket is. A fehér embereket istenítő Amerika-kultusz eltűnő van, mióta próbálnak az ázsiai országokhoz közeledni...

Csodabogár 2018.01.11. 08:54:03

Biztos érdekes lett volna valamikor megnézni japánt is, de eszembe se jutott. Magam se értem miért. Amit tudok, az a tv-ből van, pl a tokioi metro megtömős rendszere. Nagyon imponált nekem mikor a nagy katasztrófa idején olyan hihetetlen alázattal viselték a sorsukat. Legalább is nekem ez jött át a tv-n keresztül.
A japán ételt nem szeretem, de érdekes, hogy amig a kinai éttermek mindig az olcsók között vannak, addig ha van valahol egy japán étterem, az kizárólag a magas árkategóriába tartozik.

MRN 2018.01.11. 08:56:23

Érdekelnek a miénktől elétrő kultúrák, így Japán is. Olvasgatnom kell a posztoló blogját, mert ebből a bejegyzésből sajnos elég keveset lehetett megtudni. Persze, tudom, hogy ez csak a 10 legjobb dologra volt kihegyezve. Azért tetszett, a tájak nagyon szépek a fotókon.
Kis megjegyzés: a nagyobb boltokban már nálunk sem Marika néni számolgat, hanem a pénztárgép kiírja a visszajárót. A hiperek megjelenésekor nem kellett sokat sorban állni a pénztárnál, annyi volt nyitva, mára azonban ez sokat romlott sajnos.

MRN 2018.01.11. 08:57:37

@Online Távmunkás: Szerintem Magyarország befogadó.

tanato 2018.01.11. 09:10:26

VOlt itt a blog indulásakor egy nagyon jó Japán blog,egyik hosszú ideig törzsolvasónk,törzskommentelőnk Tablenp írta,ő éveket volt ott.

tanato 2018.01.11. 09:14:47

@tanato: Bocsi nem Tablenp,Tableno,

Tiergirl 2018.01.11. 10:14:21

@Online Távmunkás: Jelen, ki merek menni éjfélkor is a városban, de idegen városokba is volt, hogy 10óra után érkeztem. A különbség az, hogy ott lehet, hogy követ egy perverz japán, de követ, nem jön közelebb, nem szólogat be, stb. Viszont azért ez sem mindennapos. Aki ott este 10 után nem mer kimenni az utcára, az Pesten valószínűleg bezárkozna a lakásába félelmében (a karácsonyi szünet alatt több perverz magyarral találkoztam, mint fél év alatt perverz japánnal :D ). Tény, hogy nem egyszerű ország, a nyelv , a munkakeresés,a beilleszkedés nem könnyű, de a közbiztonságba nem lehet belekötni.

puhacica 2018.01.11. 10:31:08

semmi sem all tolem tavolabb, mint a tavol-kelet.

Pernilla 2018.01.11. 10:41:11

@libslobsi fuszal: same here :D de azért olvasni jó róla.

2018.01.11. 10:47:36

@libslobsi fuszal: @Pernilla:

"semmi sem all tolem tavolabb, mint a tavol-kelet."

Miért?

Én állati kellemes helynek találtam Japánt, és a tájak azok tényleg odavernek. Beilleszkedni a mindannapokba nem szívesen próbálnék meg, de hát azt nem muszáj.:)

És ha már távol-kelet úgy bővebben, jaj de szeretnék a ruszki távol-keletre is eljutni kicsit, de hát annyi pénz a világon nincsen. Persze ott is a tájak érdekelnének, nem a kamcsatkai mindennapok, de értitek.

Pernilla 2018.01.11. 10:53:36

@Nagy kámpics: én csak látatlanban tudok róla nyilatkozni (szerintem puhacica is), még az is lehet, hogy ott nekem is tetszene. De amíg látatlanban nem vonz, biztos mindig lesz kedvemre valóbb úticél, minthogy pont odakeveredjek.
Alapvetően nem vonz se a japán kultúra, se a kaja, se az emberek. Mármint amennyit innen Európából láthatunk belőle.

Szürti János 2018.01.11. 11:00:35

@Csodabogár: Ajánlom: Zsíros deszka,Havasi ember,Dobri Andor blogját,és a többit nem fogja abbahagyni. Fehérek,mind oda nősültek. Csuda klassz blogok.
Nagyon jó Blogolette,is.
Maji-de nemrég jött haza 5-6 év angol tanítás után.

2018.01.11. 11:12:15

@Pernilla:

"De amíg látatlanban nem vonz, biztos mindig lesz kedvemre valóbb úticél, minthogy pont odakeveredjek."

Á, ezt értem.:)

London2009 2018.01.11. 11:16:42

@tanato: tenyleg! Tableno! Vajon merre jar? Nagyon birtam.

Pernilla 2018.01.11. 11:25:47

@Nagy kámpics: amúgy ez is tök érdekes, hogy rögtön a tájat hoztad fel, hogy az milyen szép, és ebben még valószínűleg egyet is értenék. De a számomra Japánt, vagy a Távol-Keletet meghatározó képben sokadik pontként szerepel a táj, és előbb vannak az általam felsorolt (nem vonzó) pontok.

De ha már így felhoztad, Kelet-Oroszország érdekesebbnek tűnik számomra. De azért nem hiszem, hogy oda elkeverednék a közeljövőben :)

London2009 2018.01.11. 11:28:48

Nekem volt egy japan kolleganom, akivel majdnem negy evig ultunk egymas mellett. Egy eletre elvette a kedvemet a japanoktol. Pedig o meg elvileg egy elnyugatiasodott csodabogar japannak szamitott a sajat orszagaban. Az egyetlen pozitivum ami vele kapcsolatban eszembe jut, az az, hogy tenyleg baromi jo munkaero volt. Imadta a monoton, sok turelmet igenylo szuttyogest, ugyhogy egy ido utan csak azt kapta. Borzaszto tavolsagtarto volt es minden egyeb gesztusaban, megnyilvanulasaban egy marslakonak tunt a szamomra. Utana lejart vegul a vizuma talan, meg valami csaladi problemaja is akadt es vissza kellett mennie. Soha nem beszelgettunk vagy baratkoztunk egymassal. Aztan egyszer amikor ismet Londonban jart es az irodaba is bejott, hozott nekem egy szuper kedves ajandekot. Nem is tudtam mire velni. Mint kiderult nagyon kedvelt. :D
Nekunk az utazasi listankon van Japan. Nagy almunk ott sielni egyszer.

puhacica 2018.01.11. 11:56:12

@Nagy kámpics: nem is kell leirnom, a szovivom, @Pernilla: tokeletesen megfogalmazta. :D

marinar 2018.01.11. 11:57:16

Bezzeg a Japánok:
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/08/09/a_japanok

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.11. 12:03:19

@MRN: Persze, a nagy befogadás miatt szeret annyi ázsiai és afrikai élni Magyarországon, mint Európa többi részén és a cigányok is sikeresen beilleszkedtek...

@Csodabogár: Pesten a kínai éttermekben olcsó szemetet kapsz, ami nem hasonlít ahhoz, ami Kínában ehetsz, a normális japán éttermekben viszont minőségi alapanyagokkal dolgoznak, ami jóval drágább.

@Tiergirl: Akkor te lehetsz a kivétel, akivel nem fordult elő, hogy reggel a munkatársainak kellett megvédenie vagy hogy este alig tudott hazafutni és utána is dörömbölt az ajtaján/ordított az ablaka alatt egy perverz állat, aki szőke amerikai nőt akart azonnal... Akit ismerek, legalább 1 évet Japánban élt és 14-30 év közötti szőke nő, az mind ezt tapasztalta. A mozgólépcsőn szoknya alá tükröt tolókat már említeni se érdemes...

MRN 2018.01.11. 12:19:08

@Online Távmunkás: Elég sok különböző nációból fogadott már be Magyarország. Speciel ázsiai is elég sok él itt, afrikait nem tudom mennyi. Ahhoz képest, hogy nem vagyunk kimondottan bevándorlási célország az életszínvonal miatt.
A cigányok egy másik téma, és kettőn áll a vásár.

2018.01.11. 12:43:27

@libslobsi fuszal: @Pernilla: Hasonlóan ... ;) Szivesen olvasok a távol-keleti kultúrákról, az igaz, de nem szeretnék ott élni. Fehérként sem, hát még egy ottani, szerencsétlenebb társadalmi megitélésű kasztba születettként.

tanato 2018.01.11. 13:04:11

@London2009: Eltűnt innen,van egy saját blogja ,de arra sem írt már régóta.

tanato 2018.01.11. 13:10:11

@Szürti János: Ezelőtt csak a nyugati fehér férfiak szerettek mandulaszemű feleséget maguknak,most már egyre több magyar férfi is a világ kinyíltával,én is ismerek magyar ffi-filippina lány,magyar ffi-thai lány,magyar ffi-vietnami lány,magyar ffi-kínai lány,magyar ffi dél-koreai lány vegyesházasságot.
Beleolvastam az általad ajánlott blogokba,tényleg jók.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.11. 13:23:20

Tervbe véve. Ferjnek van par japan kollegaja, akik ajanlkoztak vezetonek. Mar csak penz kell, a kedv megvan. Addig be kell erjem blogokkal, s konyvekkel.

London2009 2018.01.11. 13:44:36

@tanato: kozben beugrott. Ha jol emlekszem o is Digger miatt lepett le. Kar erte. Mi a blogjanak a cime? Nem ugrik be...

Csodabogár 2018.01.11. 13:51:18

@Nagy kámpics: A baj persze ezekkel az országokkal az, hogy csak szervezett utazással lehet oda menni. Nem mennék egyedül valahova, ahol nem csak, hogy a nyelvet nem tudom, hanem még a feliratokat se tudom elolvasni.
Kínában voltam igazi társasutazással, ráadásul magyarral. Hát... kicsit szenvedtem az utitársaktól. Szerencsére az idegenvezető egy igen kellemes öreg róka volt és a kis kínai kislánnyal, aki az ottani vezetőnk volt, jókat beszélgettem. A végén közölte velem, hogy ha megöregszik, olyan szeretne lenni mint én. Na akkor még jó 10 évvel fiatalabb voltam. A csoport többi tagja nemigen tudott angolul, így a vezetőn kívűl csak én beszélgettem a leányzóval. Nem bántam meg, mert sok érdekeset és szépet láttam, de azért nem vágyok hasonló utakra. Azt hiszem Japánba nem is csinálnak utazásokat, meg ugyse vállalok már tizenórás repülő utakat.:-(

Csodabogár 2018.01.11. 13:53:54

@Online Távmunkás: A kínai nem csak Pesten olcsó, hanem más országokban is. A Japán viszont amennyire én megtapasztaltam mindenütt drága.
Utitársaim Kínában, azt mondták, hogy "nálunk" sokkal jobb a kaja, mint ott volt. Én nem tudok erről nyilatkozni, mert nem szeretem egyiket sem. Nagyon europai gyomrom van.

2018.01.11. 14:27:23

@Csodabogár: Hm, a kinai kajákat Magyarországon magyarositják, Németországban németesitik. és igy tovább ... egy osztrák kinai kung pao csirke más mint egy magyar kung pao, mivel ők kifőzdei szinten űzik a multik ahány-ország-annyi-féle-izvariációt.

2018.01.11. 14:55:07

@Csodabogár:

"Nem mennék egyedül valahova, ahol nem csak, hogy a nyelvet nem tudom, hanem még a feliratokat se tudom elolvasni."

Ezt értem.

Én nem jártam Kínában, de thaiföld csakugyan elég idegennek és ijesztőnek és nehéznek tűnt, nyilván nem függetlenül ettől, amit írsz. Japánról viszont az az emlékem, hogy elég könnyed. Tök olyan, mint nyugat-európa (már a létesítményeket tekintve, nem a hangulatában), minden működik, és úgy működik, ahogy várná az ember, szóval szuper felhasználóbarát volt.

Ami a kajákat illeti, annak valóban a helyi verziója van mindenhol (egyes összetevőket eleve nem is lehet beszerezni), amiért egyébként érdemes külföldön magyar cuccokat kostólni, már ahol vannak, tök meglepi az embert, hogy nahát. Kár, hogy a magyar ételek a kutyát sem érdeklik, tök szívesen bezabálnék mindenhol a helyire értelmezett húslevesből/töltött paprikából/akármiből.

Jáj, zabálni jó.

Apropó, ha már a japáni hangulat szóba került, az egyik meghatározó benyomásom a helyről a meglepettség, hogy helyenként mennyire lehangoló. Az egyik kulturális/gazdasági/akármilyen vezető hatalma a világnak, de szuper depresszív (tud lenni). Érdekes.

Din Serpahis 2018.01.11. 15:01:54

Japan szakertoktol kerdeznem...szerintetek van esely kimenni Japanba ITsnak angollal? (Tudok japanul is valamit de csak alapszinten) Eleg specialis nagybanki projekteken dolgozom, biztos ott is vannak ilyenek, sokszor eszembe jut, hogy egyszer erdemes lenne megprobalni.

Din Serpahis 2018.01.11. 15:12:31

@Csodabogár: Japanban en is tarsasutazason voltam, na ez nagy hiba volt, a csoport tele volt istentelen korlatolt magyar nyugdijasokkal. Ment a hoborges, hogy szar a kaja, nem lehet langost enni, meg ugy osszessegeben irgalmatlan debil volt az egesz banda.

A mostani eszemmel mar egyedul mennek, ami kell az altalaban ki van irva angolul is, szerintem el lehet boldogulni.

London2009 2018.01.11. 15:40:02

@tanato: novemberi a legutolso cikk. Ir o! Tok jo! Koszi!

tanato 2018.01.11. 15:52:07

@London2009: A blogban az ő nickje ha jól tudom Panamajack

Bredpitt Monika 2018.01.11. 17:08:52

A poszt írójának: egy részlet a Gyilkos nap c. könyvből (amit már elolvastam, de még nálam van, nem voltam rest kimásolni ezt, mert érdekesnek találom, kíváncsi vagyok, hogy mit mondasz ezekre a sorokra, az egész könyv nagyon érdekes, visszautal Reagan idejére, amikor a Japánoknak félig meddig eladták Amerikát - Michael Crichton szerint).

"A japánok a kerülőutak nagymesterei, ösztönösen így intézik az ügyeiket. Ha Japánban valaki elégedetlen magával, nem mondja meg a szemébe. Megmondja barátainak, környezetének, a főnökének. De úgy, hogy biztosan visszakerüljön a maga fülébe.

A japánoknak megvannak a módszereik a kerülő utakon történő kommunikációra. Ezért is járnak olyan sokat társaságba. Ezért golfoznak, és ezért isznak a karaoke bárokban.

Szükségük van ezekre a külön kommunikációs csatornákra, mert képtelenek odaállni és megmondani, amit gondolnak. Ha belegondol, a módszerük nagyon kevéssé hatékony. Elpocsékolt idő, energia és pénz.

Dem mivel nem képesek szemtől szembeni konfrontációra - ez számukra szinte egyenlő lenne a halállal, és ha mégis sor kerül rá, megizzadnak, és pánikba esnek-, nincs más választásuk. Japán az oldalvágások földje. Sosem támadnak nyíltan. "

P.Elliot 2018.01.11. 17:45:33

En jol ereznem magamat Japanban elni, tetszik az emberek csendessege, termeszet szeretete, udvariassaga, egy kis hegyi faluban egy darabka foldon, kicsike hazban, nagyon elveznem.
Az uszodaban szoktam neha beszelgetni egy idosebb novel akinek a lanya es veje ott dolgozik hosszu tavon, ugy remlik 3 unoka van, azok kozul egy vagy ketto mar ott szuletett, a nagymama nagyon kelletlenul utazott el meglatogatni oket es teljesen beleszeretett az orszagba, a lanyaek is szeretik, nem, nem igyekeznek haza, az az eletstilus teljesen megfelel nekik, a gyerekeik kis japanok lettek eletstilusban, nekik nagyon tetszik pedig evek ota elnek mar ott.
En is tudok egyetmast az orszagrol mert a lanyom japan manias, meg a nyelvet is tudja, meg megszoktam nezni a teven a japan adot mert erdekes, es elegge sok utazassal kapcsolatos filmet mutatnak, azt lehet mondani hogy bejartam filmen Japant.

Legmegdobbento elmenyem a filmen keresztul az volt amikor bemutattak egy parkot ami ugy nezett ki mint egy festmeny, makulatlan gyonyoru fak es bokrok, kiderult hogy 4 vagy 5 ember munkaja ennek a parknak a rendbentartasa, napi szinten masznak fel a fakra es tavolitanak el akarcsak egyetlen kis szaraz agacskat vagy rosszul nottet, vegigvesznek minden fat, utana a bokrokat, nezik hogy szimetrikus legyen vagy eppen a forditottja de jol illeszkedjen a tajba, el voltam ragadtatva a manikurozott parktol holott az erdot szeretem minden kuszaltsagaval egyutt de olyan szep volt ez a makulatlan hely, elmeny volt latni hogy van van ilyen is.
Lanyomeknak van ott tobb baratjuk is , azert a fiatal generacio foleg varoson elegedetlen, nem tetszik a sok munka, tobb szabadidot akarnak, kicsit maskeppen is elni mint mas orszagokban van, valahol azt olvastam hogy sok az ongyilkos es sok a gyomorrak, nem tudom mennyire igaz ez meg hogy meglehetosek iszakosak.

A segitokeszsegrol meg csak annyit hogy amikor a lanyomek ott voltak a lanyomat orult fejfajas kinozta, / hosszu repulout, utana meg hosszas vonatut a varosig ahova igyekeztek, gyogyszer nem volt naluk mert nem szabad bevinni csak az igazolt gyogyszereket, a vejem lement az utcara a hotelbol hogy valami gyogyszertarat keressen japan tudas nelkul, nem talalt de megpillantott egy mentokocsit akik egy utcan elesett kisfiu terdet lattak el sebtapasszal, valahogy szot ertett veluk mutogatassal hogy mi kellene, elohoztak a dobozt, adtak ket aszpirint, amikor fizetni akart intettek hogy nem, nem kerul penzbe, nem fogadtak el semmit.
Kellemes emberek lehetnek...

Bredpitt Monika 2018.01.11. 18:08:14

Ja, még annyi jut eszembe a japánokról, hogy egyszer beszélgettem egy esztergomi lakossal ( a vonaton kezdtem el beszélgetni vele Esztergom felé haladva) és azt mesélte, hogy a Suzuki gyárban milyen rossz körülmények között dolgoznak az emberek.

Valami olyasmi volt a lényeg, hogy hajcsár módra dolgoztatták őket. Persze ez csak egy ember véleménye volt.......nem tudom mi a teljes igazság.

Bredpitt Monika 2018.01.11. 18:13:58

Ha már Reagan-t említettem: ez tőle van (bocs, ha valaki nem tud angolul, a google fordító működik)

"The Members of Congress and distinguished guests, my fellow Americans, we gather here today to right a grave wrong. More than 40 years ago, shortly after the bombing of Pearl Harbor, 120,000 persons of Japanese ancestry living in the United States were forcibly removed from their homes and placed in makeshift internment camps. This action was taken without trial, without jury. It was based solely on race, for these 120,000 were Americans of Japanese descent. "

Itt a link a teljes cikkhez:
www.presidency.ucsb.edu/ws/?pid=36240

otgorbebogre 2018.01.11. 18:15:48

eh, nem akarok nagyon nyavajogni, de nem tudom miota el kinn az iro. sokminen jo japanban de azert nehany dolog nagyon nem (pl kozoktatas- rengeteg gyerek lesz ongyilkos valaki azert vilagositsa mar fel) . mondjuk a blog talalhatna valakit aki regebben el kint es tobb a tapasztalata!

zoldzeller 2018.01.11. 18:54:46

3 evet jartam egy japan fiuval, tobbszor voltunk egyutt japanban, ismertem a csaladjat es nagyon szeretettel fogadtak (nem lett volna gond ha egyutt maradunk, vegulis a sracnak amerikai felesege lett es mindenki boldognak tunik). Mondjuk az ovek valoszinuleg nem volt a klasszikus patriarchalis japan csalad, evekig eltek az usa-ban, apuka itt tanitott az egyik egyetemen, a srac is itt szuletett (de vegul japanban nott fel).
Eleg felemas a viszonyom Japannal: imadom a japan eteleket, a termekeket (de tenyleg a legolcsobb japan muanyag dobozkat is orom kezbe venni) a letisztultsagot a finom design-t,azt ahogy a legolcsobb doboz csokit is gyonyoruen becsomagoljak ha ajandekba viszem. Japan maga gyonyoru a regi epiteszet es a termeszet.
Viszont valahogy megis furak, na. Kedvesek de furak. Egy koreai baratnom (ertheto az o ellenerzese) szerint a japanok nem veletlen ul elnek szigeten... ES Gabors-nak igaza van, osszesegeben nem befogado orszag, felesegkent meg oke, de feher ferfikent elvenni egy japan not es munkat talalni japanban mar nehezebb (biztos nem megoldhatatlan).

zoldzeller 2018.01.11. 19:01:54

@Pink Petsch: reg lattalak Pink:)

allitolag Pesten vannak autentikus kinai kajaldak, de azt hiszem azok amiket mi kinainak hivuk nagyon messze vannak attol amit a kinaiak esznek (bar meg sose voltam kinaban, de SF kinai negyedeben azt hiszem eleg jo alapnak szamit).

Bredpitt Monika 2018.01.11. 19:03:39

@zoldzeller: Indiszkret kerdes:
Milyen volt a japan fiu az agyban?

zoldzeller 2018.01.11. 19:08:43

@Bredpitt Monika: Teljesen rendben volt.:) Minden teren.

Din Serpahis 2018.01.11. 19:11:27

Tavaly voltam otthon, aztán elmentünk az egyik haverommal inni, hozott magával egy kínai srácot is, aki a családi cégüknél volt valami nemzetközi programmal gyakornok.
Éhesek voltunk, úgyhogy elmentünk kajálni az egyik kínai étterembe, kiváncsiak voltunk mi a véleményre róla a kínai srácnak.

Röviden és tömören ez volt: "ennél otthon még a menza is jobb" :D

Bredpitt Monika 2018.01.11. 19:16:01

@Din Serpahis: en new jersey ben csodalkoztam el egyszer azon, amikor lattam, hogy a kinai bufeben mit ettek az alkalmazottak az ebedszunet alatt, n em azt, amit nekunk felszolgaltak,

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.11. 19:26:23

@Bredpitt Monika: "Suzuki gyárban milyen rossz körülmények között dolgoznak az emberek.

Valami olyasmi volt a lényeg, hogy hajcsár módra dolgoztatták őket. Persze ez csak egy ember véleménye volt.......nem tudom mi a teljes igazság."

Ugyanezt mondtak a Samsung gyarrol...Egyszeruen mas (munka)kultura, ami egy magyar(europai) szamara szinte sokkent hat. Nem tudom, mara mennyit valtozott a helyzet (velhetoen nem tul sokat, mert amig egy munkahelyen keves v. nincs helyi vezetoseg, addig a munkakultura is az anyaceget fogja tukrozni.
Global management/leadership tantargyban ez az aspektus is hangsulyozva van: az igazan hatekony/jo management sikeresen tudja otvozni a helyi kulturat es az anyaceg kulturajat. Ehhez olyan management kell, aki nyitott es global szemlelete van.

Bredpitt Monika 2018.01.11. 19:34:03

@Zsuzsi65: persze a magyar munkamoralrol is biztos van velemenye egyeseknek,

Erdekesnek talalo., hogy a kozszferas allasinterjukon szinte soha nem kerdezik meg dohanyzom e,
vegtelenul taszitonak talalom azt a rengeteg dadust, ovonot es tanart, akik az epulet oldalaban pofekelnek naponta hanyszor is????

Dikusz 2018.01.11. 19:34:10

@Nagy kámpics: Volt pár éve egy dokumentumfilm egy idős hölgyről, akinek a családja a hitük miatti üldöztetés elől menekült a szibériai vadonba, ő már ott született.
Ha valahol említik Szibériát, mindig eszembe jut. Hallottál esetleg róla?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.11. 19:37:29

@zoldzeller: amikor itt volt a férjemék cégénél egy japán nö, mi vittük el várost nézni, készültem, mit szabad, mit nem, aztán kiderült, az USA-ban nött fel... annyira jo volt fesztelenül beszélgetni mindenröl, kényes témákról is, háború stb, nagyon kellemes nap sikeredett belöle, azota is mondja, hogy menjünk, megmutatja Tokiot. Remélem, sor kerül rá, mert hasonlo dolgok miatt mint te,nagyon kedvelem a kulturát, jo volna nem leragadni ennyinél.

zoldzeller 2018.01.11. 19:47:22

@kisrumpf: ha van ra mod akkor menjetek, foleg ha van valaki aki tud ra idot szanni es ad otleteket , hogy mit erdemes megnezni.
Mi soha sehova nem megyunk turistacsoporttal (nem tul fejlett az alkalmazkodo kepessegunk) es Japan nem az a hely amitol felni kene. Maximum nem tudod mit rendelsz az etteremben.:)

zoldzeller 2018.01.11. 19:47:57

@Bredpitt Monika: nem ertem, miert kerdeznek meg, hogy dohanyzol-e?

Bredpitt Monika 2018.01.11. 19:52:29

@zoldzeller: ez jo kerdes, par helyen mar megkerdeztek es mivel nem dohanyzom nem fogtam fel inzultusnak,

Ha en alkalmaznek embereket tuti, hogy a dohanyosokat kihagynam, latom , hogy a nikotin ehseg milyen nagy ur

zoldzeller 2018.01.11. 19:56:09

@Bredpitt Monika: nem vagyok hr szakember,de szerintem ezt nem lenne szabad megkerdezni. De lehet hogy tevedek.

Bredpitt Monika 2018.01.11. 20:04:39

@zoldzeller: sok mindent nem szabadna, de megis szabad..
az egyik ilyen elmeny, amikor ferjemmel 2003 ban itthon besetaltam egy uzletbe, ahol eladot kerestek, amikor ram nezett a csaj, kozolte velem, hogy fiatalabbra gondoltak,

Az en amerikai ferjem kikelt magabol, hogy ezert amerikaban egy ugyveddel mehetnel vissza az uzletbe

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.11. 20:06:44

@zoldzeller: par ev múlva tervbe van veve, akkor kap a ferj sabbaticalt. Amikor ott volt dolgozni, evett erdekes dolgokat, volt, amirol meg sem kerdezte, micsoda ez, ami nagy szo, mert itthon finnyas. Remelem ha velem megy, hasonloan meresz lesz! Egy rokonunk volt, angolul tud csak, de nem veszett el, pedig eleg tityimutyi holgy, szerintem nekunk is menni fog, drukkdrukk. Irigyellek az elmenyeidert, nem lehetett semmi egy valodi csaladdal talalkozni.

zoldzeller 2018.01.11. 20:11:15

@Bredpitt Monika: :( ez felhaborito es igaza volt a ferjednek. Multkor egy magyar lannyal beszelgettem akik most jottek par honapja es kert hogy nezzem at az oneletrajzat. Kerek egy oramba telt mire elhitte, hogy nem szabad fenykepet csatolni a CV-hez.

zoldzeller 2018.01.11. 20:16:08

@kisrumpf: Tenyleg nagyon nagy elmeny volt. :)
Mondjuk a baratainak eleg sok ido kellett, hogy elhigyjek tudok palcikaval enni. Nagyon kedvesek voltak es elmondtak, hogy a szusit teljesen oke ha meg akarom fogni es inkabb ugy ennem meg.
Vicces volt mert sajat magamtol is erdeklodtem mar japan irant es volt fogalmam a tea szertartasrol, hogy hogy illik lerakni a kancsot (vagy kannat?) merre aljon a cso, hova tegyem a palcikat ha befejeztem az evest de nem igazan hittek el es minden barat ujra es ujra elmagyarazta minden etkezes elott.

Shanarey 2018.01.11. 20:16:56

Japánról, nekem mindig egy bizonyos régi szilveszteri műsor jut eszembe:

youtu.be/igC0mcdWK4o?t=13m12s

Na meg a Shogun.

zoldzeller 2018.01.11. 20:18:42

@kisrumpf: nem szokas es teljesen felesleges is. Igazabol nem is ertem, amennyiben nem modelnek jelentkezem miert kene fotot kuldenem magamrol?

Taxomükke (UK) 2018.01.11. 20:24:49

@libslobsi fuszal: Akkor menj a Kozel-Keletre
Csakviccvot

wuaaa 2018.01.11. 20:26:46

@Bredpitt Monika:

"Ha en alkalmaznek embereket tuti, hogy a dohanyosokat kihagynam.."

"..besetaltam egy uzletbe, ahol eladot kerestek, amikor ram nezett a csaj, kozolte velem, hogy fiatalabbra gondoltak,
Az en amerikai ferjem kikelt magabol, hogy ezert amerikaban egy ugyveddel mehetnel vissza az uzletbe.."

Jaha.. hát ehhez nincs mit hozzáfűzni.

Vividos 2018.01.11. 20:27:24

Én Japánban és Kínában is ismerős vagyok valamennyire, imádom a távol-keletet. Japánban hátizsákkal utaztam egy hónapig, életem egyik legkellemesebb élménye volt. A legkönnyebben utazható Európán kívüli országnak találtam azok közül, amelyeket meglátogattam. A nyelvet három hónapig tanultam előtte, és ez elég volt arra, hogy megkérdezzem mi-hol van, mennyibe kerül stb. Az írás egyébként nem különösebben komplikált, csak kicsit időigényes megtanulni, de cserébe nagyon szép. A japánok tényleg nagyon kedvesek és tartózkodóak, én valahogy mindig megtaláltam a hangot velük. Nekem bejött az ottani viselkedési norma, de az is igaz, hogy utazóként sokkal könnyebb ott, mint betelepedőként.
A feleségem pedig kínai. Amióta megismertem, azóta sokszor jártunk ott is és így nyilván már egészen más szemmel látom az országot és az embereket, mint előtte, nagyon megszerettem őket.

Virago_1000 2018.01.11. 20:27:33

@gabors: "A kepek nagyon jok de talan nincs a vilagon meg egy rasszistabb orszag ... :-( "
- nem multikulti, megis sikeres tarsadalom. Ugyeugye te magyarnepszavas

balazsman 2018.01.11. 20:27:39

Sok dolog tetszik Japánban, szívesen meg is nézném egyszer, de amióta hallottam a orrfújás és evéssel kapcsolatos szokásaikról, elbátortalanodtam... tudom, hogy pitiáner dolog, de itthon is a hányinger fog el, ha turházást hallok. Szipogással, csámcsogással a világból ki lehet kergetni (helló, mizofónia...)
Szóval egyelőre messziről nézegetem az országot.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 20:27:55

A fejlett világban Japánban az egyik legjellemzőbb a készpénzben való tartalékolás, és a készpénzes fizetés.
A kb. 1800 milliárd jen lakossági megtakarítás nagyjából fele van otthon készpénzben. Nagyon népszerűek a miniszéfek az országban..:)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 20:27:55

@Bredpitt Monika: Bezony és egy munkaórából nagyjából 10 perc kiesik..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 20:27:55

@Bredpitt Monika: Úgy látszik már kiveszett a szamurájvirtus..:)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 20:28:31

A fejlett Japán:

www.youtube.com/watch?v=b0A9-oUoMug

:)))

( Szerintem ezek a peronőrök kalóriapénzt kapnak..:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.11. 20:32:16

@Nagy kámpics: "Kár, hogy a magyar ételek a kutyát sem érdeklik, tök szívesen bezabálnék mindenhol a helyire értelmezett húslevesből/töltött paprikából/akármiből."

Na, akkor itt egy amerikaikent ertelmezett gulyas :)))
www.youtube.com/watch?v=lt-Ce0cQ69M

Határátkelő 2018.01.11. 20:33:06

@EU zászlót mindenhova!: Mindenesetre japán nagyvárosban ne legyél klausztrofóbiás...

Bredpitt Monika 2018.01.11. 21:01:13

@wuaaa: en orulnek ha hozzafuznel valamit

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 21:01:24

@Határátkelő: Ezenkívül pl. a fűtést mint olyat se nagyon ismerik. Ha a hidegebb évszakban megy, egy európai számára nagyon hűvösek lehetnek az épületek.
A japók egyébként a hideg kivédésére fűthető takarót és ilyesmiket használnak..

2018.01.11. 21:04:51

@Dikusz:

Szerintem hallottam róluk, igen, legalábbis ha rájuk gondolsz:
index.hu/tudomany/tortenelem/2013/01/30/40_evig_elt_elzartan_egy_sziberiai_csalad/

@Zsuzsi65:

Wow. Hát, nem biztos, hogy megismerném, hogy minek szánták, de attól még szuperül néz ki. :)

Bredpitt Monika 2018.01.11. 21:07:34

@EU zászlót mindenhova!: akkor lenne szerintem tisztesseges a dohanyosok alkalmazasa, ha ok azert mert kirohangalnak orankent cigizni, dolgozzanak minimum fel oraval tobbet, ehelyett itthon az van, hogy amikor o kimegy akkor en eppen meg pisilni sem tudok elmenni....
kilog a lolab, nem beszelve arrol, hogy egyes dohanyosokon eroteljesen mutatkoznak az elvonasi tunetek ha nem jutnak ki idoben es ilyenkor eleg frusztraltak

Bredpitt Monika 2018.01.11. 21:12:19

@zoldzeller: igen , a fenykepes oneletrajz a masik kedvencem,
de en odacsatolom lelkesen a kb 13 eve keszult fotomat, meg senki nem jegyezte meg, hogy ujitani kene,

zoldzeller 2018.01.11. 21:17:41

@Zsuzsi65: fujj ez eleg gusztustalan:(

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.11. 21:25:41

@zoldzeller: rendszeresen latom, hogy daralt hussal es macaronival keszul itt a "gulyas" :)))

zoldzeller 2018.01.11. 21:36:54

@Zsuzsi65: eddig ezt nem vettem eszre, csak azt hogy sokaknak a goulash az inkabb porkolt szeru es meglepodnek ha mondom, hogy ez leves.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.11. 21:59:52

@zoldzeller: Talán azért, mert az eredeti gulyás egy zaftos pörkölt volt, ezt vették át a környező országokban goulash néven és amit manapság főznek, az a gulyásleves.

@Bredpitt Monika: Szerintem kettős mércének érzi, ha az életkorbeli megkülönböztetésen felháborodsz, de dohányost te se vennél fel...

zoldzeller 2018.01.11. 22:02:16

@Online Távmunkás: Igen kozben erre mar en is rajottem, hogy ez okozz a felreertest;)) Volt aki meg akart minket lepni Goulash-al es felszolgalta lapostanyeron, leszurve. Kerdezte, hogy na mit szolok? En meg csak ultem ott mint a kuka, hogy mihez?

Bredpitt Monika 2018.01.11. 22:12:46

@Online Távmunkás: en otven evesen jobb munkaero vagyok, mint egy 25 eves dohanyzo, aki orankent kiszaladgal tiz percekre...
en erre gondoltam. ..

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.11. 22:14:24

@Bredpitt Monika: @Zsuzsi65: Pár éve a magyar Suzukinál még az egymást gyakran váltó tolmácsok is arra panaszkodtak, hogy rabszolgaként hajtják őket...

@P.Elliot: Kis faluban életed végéig te lennél a kiközösített idegen, akire évtizedek után is ugyanúgy néznek, mint egy átutazó turistára. Van pár ismerős, aki próbálkozott vagy próbálkozik, de falun esélytelen és városban is csak felszínesen fogadnak be, hiába van japán házastársad és japán gyereked is...

@otgorbebogre: Nekem is olyan, mintha érkezés után azonnal írta volna, amikor még turistaként csak a felszínt látja.

Taxomükke (UK) 2018.01.11. 22:14:37

@wuaaa: Te nagyon figyelmesen olvasol. :))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.11. 22:16:55

@Bredpitt Monika: Én sose dohányoztam, viszont érdekes módon irodai munkánál többnyire nem látszik a teljesítményen a dohányzás, mivel ott úgyse tölti senki se 100%-ban munkával az idejét.

Leone_510 2018.01.11. 22:25:17

"Az emberek jobban odafigyelnek egymásra "
"Például ha rálépnek a lábadra a metrón, senki nem kezd el üvöltözni, csak udvariasan bocsánatot kérnek. Vagy ha útbaigazítást kérsz, jó eséllyel elkísérnek egy darabon. "

teljes tévedés, ezeknek nincs köze az odafigyeléshez, azért nem üvöltöznek mert konfliktus kerülőek, és pl. azért kísérnek el még nekik sincs fogalmuk arról amit keresel! mert kudarcnak élik meg ha nem tudnak segíteni, de ezt képtelenek bevallani

kissé idealizált cikk , inkább félrevezető

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 22:25:23

@zoldzeller: A "gulyás" eredetileg egy sűrű egytálétel volt, amit a csikósok, gulyások ettek ünnepapokon, bográcsban főzve ( hétköznap többnyire szalonna, kenyér, hagyma volt a menü, esetleg slambuc)
A pesti kávéházak csináltak levest belőle később.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.11. 22:25:26

@Nagy kámpics: Transszibéria express . Úgy két hét és sok helyen megáll.

M. Péter 2018.01.11. 22:29:54

@Bredpitt Monika: Még rosszabb, amikor az orvosok vagy nővérek bagóznak a kórház előtt. Láttam ilyet Mo.-n.

Dikusz 2018.01.11. 22:51:10

@Shanarey: :)))
Jó műsorok, jó színészek. A következő felvétel pedig Kazal László "Borkóstolója":)))

Dikusz 2018.01.11. 22:53:45

@Nagy kámpics: Rájuk, de gondolom nem oda szeretnél menni, amikor Szibériára gondolsz:)

2018.01.11. 23:59:22

@EU zászlót mindenhova!:

"Transszibéria express"

Igen. Vagy méginkább végiglakókocsizni ugyanezt, ha elég tökös hozzá az ember.:)

@Dikusz:

Nem, nem pont ez a táj járt a fejemben, bár én szinte bárhova szívesen mennék, ahol nincsenek emberek.

Viszont nézd meg ezt:
https://www.google.pt/maps/@47.5087004,152.8235158,3a,75y,243.47h,72.54t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMjgn5mls_BFHz8oXeSvCqd84V3qbuTkMMRwjr0!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMjgn5mls_BFHz8oXeSvCqd84V3qbuTkMMRwjr0%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya57.99492-ro-0-fo100!7i8000!8i4000?hl=hu

Ez a szahalin - kamcsatka - kuril-szigetek ez olyan, hogy az ember feje lerepül a helyéről. :)

Bolshevik 2018.01.12. 00:26:28

@Bredpitt Monika: Menj ki te is óránként tíz percre, nagy ügy. Amúgy senki nem dolgozik megszakítás nélkül 8 órát egyhuzamban. Én se látom, hogy a dohányosok kicsit is rosszabbul teljesítenének, ja és én se pöfékelek.

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 00:38:13

@Din Serpahis:
Külföldről nehéz állást találni, főleg japán nyelvtudás nélkül csak a nagy cégek jöhetnek szóba. Szóval ha Japánban gondolkodsz, érdemes egy középszintig eljutni benne. Főleg mivel ha a cégnél nem is, a mindennapi élethez nagyon jól jön.

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 00:49:13

@balazsman:
Az állandó szipogás tényleg gáz, de az evési szokásaik annyira nem vészesek. Alapvetően itt is csendesen csukott szájjal kell enni, és bunkó, aki nem így tesz. Ez alól az egyetlen kivétel a tésztaevés. Ha nem mész ramen-eshez / udon-oshoz enni, nem lesz velük gondod. :)

zoldzeller 2018.01.12. 00:59:33

@tshaabee: na de ki akarna udon es ramen nelkul elni?:) De annyira hosszuak azok a tesztak es azt is palcikaval kell enni, ugyhogy nem is igazan van mas modja mint szurcsolni oket.

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 01:07:05

@zoldzeller:
"na de ki akarna udon es ramen nelkul elni?:)"

Hát igen, ha nem eszem minden héten, hiányzik. :)

"De annyira hosszuak azok a tesztak es azt is palcikaval kell enni, ugyhogy nem is igazan van mas modja mint szurcsolni oket."

Na ja, ezért szürcsölik a legtöbben. Rajtam nagyon meglepődtek a kollégák, hogy milyen csendben eszem az udont. :D De amúgy rajtam kívül is vannak, akik nem szürcsögnek. (Főleg nők, az igaz...)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.12. 01:12:05

@Bredpitt Monika: Azért mondta ezt, mert a fiatalnak olcsóbb fizetés jár csak, és nem akarnak többet adni a minimumnál.Manapság Magyarországon a tapasztalat nem igazán kifizetődő dolog, vagy csak bizonyos szakmában.A bolti eladó nincs ezek közt.Nem is látni sehol normális, tapasztalt eladókat, akik ténylegesen segíteni tudnának, csak fiatal kis pi...izé, luvnyákat, akiknek fogalma sincs semmiről.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.12. 01:15:03

@wuaaa: Naaa, ne csináld már, hogy a kettőd összemosod.A dohányzás egy felvett, káros szenvedély, ami a legtöbb embernek taszító.A kor pedig egy állapot, senki nem tehet róla...És vannak előnyei.A dohányzásnak semmilyen előnye nincs.

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 01:40:40

@Leone_510:
Niigatában egy rendőrség mellé kirakott térképnél időztem egy pár percet, mire kijött egy rendőr, és megkérdezte, hogy eltévedtem-e, segítsen-e megtalálni, hogy merre akarok menni. Szóval nem kell mindenben a rosszat keresni, van az úgy, hogy egyszerűen csak udvarias / segítőkész valaki.

Az idealizálásról meg annyit, hogy ha a jó dolgokat gyűjtöd össze egy posztba, akkor az egy kicsit ilyen cukormázas rózsaszín ködösnek fog tűnni. Ez már írás közben is látszott rajta, de ez egy ilyen téma. Majd legközelebb többet fikázok. ;)

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 01:47:30

@otgorbebogre:
Ha egy gyerek öngyilkos lesz, akkor szerintem abban a szüleinek nagyobb a felelőssége, mint az iskolának.

Mindenesetre majd az élet eldönti, hogy jobb lett volna-e a gyerekeknek a magyar iskola a japánnál. (Szerintem amúgy nem.)

Muzsikok közt 2018.01.12. 07:06:34

@Bredpitt Monika: @zoldzeller:

Valamit tisztazzunk, a munkaltato azt vesz fel akit akar, amerikaban a nagy cegeknel ugyan van vmi rasszkvota meg lasssan női kvota aminel nagyobb baromsagot a vilag nem hallott még, de ti mifele alomvilagban eltek?

Bunko dolog azt mondani h nem vesznek fel mert oreg vagy, az teny, igy az amerikai munkaltato -meg intelligensebb helyeken mo-n sem- nem mondja meg /hogy miért nem vesz fel//. Semmifele indoklasra nem koteles.

Ahol sok a tennivaló és kevés a munkaerő ott fel fogják venni az öregeket, ahol kevés a munka és sok a melós ott meg nem, simple as that.

Muzsikok közt 2018.01.12. 07:06:54

@geegee: A 'tapasztalat' az ilyen nulla allasoknal mint az eladoi sokszor azt jelenti, h valaki 30 evig csinalt vmit rosszul, es ot sokkal nehezebb atnevelni a fonoknek, mint egy 20 evest.

Teny h nincsenek mar regivagasu eladok kiveve ha a tulaj all a pultban /vagy specializált boltokban/, de igeny sincs ra. Mar csak azert jarnak a nepek a boltba h cipőt próbáljanak fel aztán megveszik a neten, úgyhogy a minimálbéres eladói állásoknak sincs jövője.

tanato 2018.01.12. 07:40:35

@Taxomükke (UK): @Vividos: Igen egyre többször hallok,látok magyar fiú-távol keleti lány házaspárt.Hál Istennek,ez is jelzi hogy kitágult a világ számunkra is,az én fiatal éveimhez képest ami a Kádár érában volt..

Berelhetoreklamfelulet 2018.01.12. 08:53:48

Azt írod kevesebb adót fizetnek:
Japánba a személyi jövedelem adó: 15.105% és 55.945% között van
Magyarországon 46.15%. Szal max az alsó kategóriában van különbség.
Az áfa ugyan tényleg jelentősen kisebb.

Azt írod, hogy nem vernek meg az utcán a bőrszínedért. Elégé PC kijelentés ez, és nem tudom milyen országba élsz, de:
-Magyarországon sem vernek meg a bőrszínedért.(Max a rézbőrűek vernek meg Magyarországon, ha nem rézbőrűként betévedsz egy gettóba, és nem mondod meg nekik mennyi az idő....)
-Japán az 1ik legelzárkózottabb ország az egész világon. Az egész világon ez az 1ik olyan ország, ahol az egyik legkisebb a kisebbségi nemzetiségűek száma, és érdekes módon a bűnözési rátájuk is alacsony, elgondolkoztató...

Egyébként a Japánok mentalitása sokkal másabb mint pl. a miénk. Az ottani fizetések sem túl magasak, de ehelyett nem hogy ellustálkodnák a napot, mint teszik azt Magyarországon pl., hanem a saját idejükben INGYEN pluszba dolgoznak/túlóráznak, hogy a munka rendesen el legyen végezve.
Ezért tartanak ők ott ahol, míg mi kb. sehol...

_z_ 2018.01.12. 09:32:30

Vegre ujra egy politikamentes cikk! Eleg rovid, olvastam volna meg. Japanba vegtelen penztarcaval turistaskodva szivesen korulneznek, de az ott elestol borsodzik a hatam.

@Nagy kámpics: OFF:
Latom meg Protugaliaban vagy. Onnan nem irsz blogot? Az akinemlepegyszerret mar alaposan vegigolvastam, es nagyon tetszett. Erdekes gondolatok, jol megirva, olvasnam meg szivesen!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.01.12. 10:29:49

@Muzsikok közt: Elismerem, van egy ilyen vetülete is a dolgoknak.De én azért igényelném, hogy legyenek normális szakeladók egy szakboltban pl, akinek van tapasztalata, termékismerete, stb...

Gandosz 2018.01.12. 10:39:30

Sokáig volt egy japán barátom, sokat mesélt, egyáltalán nem ilyeneket, mint a posztíró; japán barátom volt annyira önálló, hogy elmenekült, és soha nem menne vissza abba a börtönbe. A japánok biorobotok. Aki nem abba született bele, annak persze érdekes lehet ott élni ideig-óráig.

"a cél sem az, hogy minél hülyébb embereket termeljen ki az oktatási rendszer"
A japán oktatási rendszer célja a biorobotok kitermelése. Sokkal poroszosabb, mint a poroszok.

2018.01.12. 11:17:37

@_z_:

Nahát, köszi.

Igen, Portugália (illetve hát: Azori-szigetek), blogot meg mindig van kedvem írni, de valahogy sose sikerül. Ilyen ez.

Mindenesetre köszi még egyszer! :)

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 11:38:16

@MRN:
Na igen, egyetlen posztba nem lehet túl sokmindent besűríteni. De főleg az elmúlt fél évben termeltem sok utazós posztot, olvasgasd őket bátran! :)

A legtöbb itteni boltban a pénztárgép amúgy ki is adja magából a visszajárót, nem az itteni Marika néninek kell meggyőződnie róla, hogy tényleg a kiírt összeget vette-e ki belőle. Egy komoly emberi hibaforrás ezzel kipipálva. Plusz sokkal gyorsabb is. :)

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2018.01.12. 11:46:04

@Online Távmunkás:
A kézzel íráshoz valóban sok türelem és gyakorlás kell, a gépeléshez viszont nagyon könnyű hozzászokni. Pl. számítógépen 1-2másodperc alatt simán begépel az ember olyan szavakat, amiket kézzel le se tudna írni.

A közbiztonságról pedig annyit, hogy Tokió azért nem véletlenül van a világ legbiztonságosabb városai között. A nemi erőszak / családon belüli erőszak más országokban sem ismeretlen fogalom. Csak itt pluszban nem pakolják ki a lakásodat ha nyaralni mész, nem szúrnak le 1000 forintért (jenért), meg nem vernek agyon/ nem hívják ki rád a rendőrséget csak azért, mert a bőrszíned eltér az átlagtól.

Gandosz 2018.01.12. 12:20:40

@tshaabee: "nem vernek agyon/ nem hívják ki rád a rendőrséget csak azért, mert a bőrszíned eltér az átlagtól"

Hol verik agyon az embereket, hol hívnak ki rendőrséget eltérő bőrszín miatt?

ParePCSI 2018.01.12. 12:20:42

Sokkal lényegesebb értékmérő az, hogy mire használják az adódat.

M. Péter 2018.01.12. 12:38:01

@Gandosz: Magyarországon: index.hu/belfold/2017/11/16/perbal_sri_lanka_migrans_propaganda/
De Ausztráliában is hívtak rendőrt amiatt, hogy bennszülöttek sétálnak az utcán.

Gandosz 2018.01.12. 13:02:52

@M. Péter: Az érintetteket semmilyen hátrány nem érte és az index nagy bánatára nem voltak partnerek a sajtókampányban sem, ami áldozatoknak akarta őket bemutatni.

vándor madár 2018.01.12. 13:07:45

@Berelhetoreklamfelulet: "Japánba a személyi jövedelem adó: 15.105% és 55.945% között van. Magyarországon 46.15%."

Ezt hol találtad? Vagy mi számít bele? Én azt olvastam a neten, hogy bármilyen jövedelmed van magánszemélyként, arra 15% az SZJA mértéke (2017).

vándor madár 2018.01.12. 13:18:17

@Muzsikok közt: "Ahol sok a tennivaló és kevés a munkaerő ott fel fogják venni az öregeket, ahol kevés a munka és sok a melós ott meg nem,"
"a minimálbéres eladói állásoknak sincs jövője"

A Mónika nem öreg, csak nem passzol a húsz éves műkörmös, gagyicsacsogó, lusta eladólányhoz a boltban, ezért nincs esélye. Van jövője a minimálbéres állásnak vagy nincs, a Mónika csak ilyenben akar dolgozni. Dolgozhatna az angol nyelvtudásával valami rendesebb fizetésért is, de valamiért nem akar. Bocs Mónika, ezt te mondtad anno.

Berelhetoreklamfelulet 2018.01.12. 13:27:11

@vándor madár:
*személyi jövedelmet terhelő adók összege

vándor madár 2018.01.12. 13:39:06

@Berelhetoreklamfelulet: Nem számoltad bele esetleg a járulékokat?, mert a szja garantáltan nem 46,15% Mo-n, sőt ennyi tán soha nem is volt.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.12. 14:11:30

@Gandosz: A japán nebulók között kiemelkedően magas az öngyilkosságok aránya világszinten..

Gandosz 2018.01.12. 14:36:36

Mint írtam, japán barátom sokat mesélt a hétköznapi életről, hogy mennyire rideg, embertelen Japánban mindenhol, az iskolában, a családban, munkahelyen, és azontúl kényelmetlen, örömtelen. Néhány példa: Szülei közötti viszony: apja este 8-kor hazaért, anyja adott neki kaját, apja megvacsorázott. Közben minimális kommunikáció. Hétvégén is munkahelyi programok, akkor is ugyanez. A nők a gyerek születése előtt dolgoznak, utána többnyire nem. A diákok agyonterhelve, szabadidő nélkül.
A lakások kényelmetlenek, ágyak nincsenek, fűtés nincs vagy rossz (legalábbis ahol ő lakott település, Tokiótól délre). Autód nem lehet, csak ha van parkolóhelyed. A parkolóhely viszont egy nagyvárosban megfizethetetlen.
Ha kérnek tőlük valamit, nemet soha nem mondanak; a nemet azt kitérő válasz formájában adják meg, pl: minden tőlem telhetőt megteszek.
Az idegeneket (nem japánokat) lenézik, megvetik, nem tekintik embernek, de egyébként formálisan nagyon udvariasak velük.

11110000 2018.01.12. 17:56:50

@Online Távmunkás:
Mondjuk a cigányok be(nem)illeszkedéséért leginkább a cigányok a felelősek, volt rá 600 évük.

"Pesten a kínai éttermekben olcsó szemetet kapsz, ami nem hasonlít ahhoz, ami Kínában ehetsz"
Hát, már ahol. Azért ha kilátogatsz a X. kerület kínai negyedébe (van már, és elég nagy, nagyjából az Orczy tértől a Kőbánya-alsó pályaudvarig a Kőbányai út déli oldalán vagy 3-4 mellékutcányi mélységben), ahová a kínai elit is jár (meg az olcsóbb részekre a kínai plebsz is), ott azért nem ez a helyzet. Viszont azoknak az ételeknek a nagy része nem is okvetlenül étvágygerjesztő fehér ember számára.

11110000 2018.01.12. 18:11:30

@EU zászlót mindenhova!:
" csikósok, gulyások ettek ünnepapokon, bográcsban főzve ( hétköznap többnyire szalonna, kenyér, hagyma volt a menü, esetleg slambuc)"

Ebbe mondjuk simán bele is haltak volna, mert nem jutottak volna egy csomó vitaminhoz meg nyomelemhez.
Másrészt a disznó nemcsak szalonnából áll, és minden napra bizony nem jutott. Viszont a disznónak vannak egyéb részei is, meg hát ettek birkát, kecskét, marhát meg lovat is.
A gulyás pl. marhahúsból készült. És nemcsak ünnepnap ették, viszont több napon át, nem főztek mindennap.

11110000 2018.01.12. 18:11:30

@Gandosz:
"hol hívnak ki rendőrséget eltérő bőrszín miatt"
Az utóbbi időben Magyarországon is több helyen, amikor a turistákat migránsoknak vélték.

Sütemény1975 2018.01.14. 11:46:24

Az igaz, hogy magyar jogsival, illetve a kiváltható nemzetközi jogsival sem lehet ott autót vezetni?

Bredpitt Monika 2018.01.14. 12:00:38

@M. Péter: haha, én meg láttam olyat, hogy a háziorvos meg a rendelése alatt bagózott, bent a rendelőjében, miközben velem beszélgetett, kérdeztem is tőle, hogy tudja e, hogy káros az egészségre, már nem tudom mit válaszolt,
többet feléjük sem néztem,

A Dél Pesti kórházban pedig a főorvos úr szobájából is dőlt a füst, hát igen, nagy az a kórház, nincs idő kisétálni az épület elé....

adg 2018.01.14. 12:08:51

@Sütemény1975: De, nemzetkozi jogsival lehet. Hogy berelnenek autot a turistakok?

wuaaa 2018.01.14. 14:00:45

Amit a japánokról nem mindenki tud :
youtu.be/VsSKW4CwzBA?t=1218

Bredpitt Monika 2018.01.14. 14:59:57

@vándor madár: most látom, hogy megemlítettél,

szeretnék erre reagálni:

"A Mónika nem öreg, csak nem passzol a húsz éves műkörmös, gagyicsacsogó, lusta eladólányhoz a boltban, ezért nincs esélye. Van jövője a minimálbéres állásnak vagy nincs, a Mónika csak ilyenben akar dolgozni. Dolgozhatna az angol nyelvtudásával valami rendesebb fizetésért is, de valamiért nem akar. Bocs Mónika, ezt te mondtad anno. "

Én a szakmámhoz ragaszkodom, nem a minimálbérhez, de hogy arról is szóljak.
Hétfőtől megint dolgozom, újra a szakmámban. Míg 2016 ban volt 100.ezer kereken a nettóm, tavaly már 128.900 volt, most pedig kapni fogok 150.000 t (ezek az összegek a családi adókedvezménnyel jöttek ki).

Voltam egy pár hónapja egy magánoviban , a hol elvárás volt a folyékony angol. Ott úgy kaptam volna 150.000 t, hogy egy része zsebbe ment volna (amibe elvből nem megyek bele) és a körülmények is nehezek voltak. Nem volt dajka, takarító, ami azt jelenti, hogy míg a gyerekek is ott vannak (nem kevesen) nekünk kell minden mást is megcsinálni.

Most ezt a pénzt hivatalosan megkapom, úgy , hogy a saját szakmámban dolgozom azok között a gyerekek között, akik halmozottan adják vissza neked a szeretet. Ezt nem lehet megfizetni. Ráadásul végre először egyetlen járművel kell utaznom, nyugis a közlekedés része is. Érdemes volt keresgélni újra.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.15. 11:22:30

@11110000: Nem haltak bele. Lehet hogy gyümölcsöt fogyasztottak, bár kétlem hogy túl sokat. Ami még lemaradt a túró tejfel. de egész biztosan nem ettek túl sűrűn marhahúst. Ez egy tévhit. Az alap kaja bizony a szalonna kenyér kombó volt..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.15. 11:43:52

@11110000: A saját étkezési szokásaidból indulsz ki. Akkoriban vidéken sokkal igénytelenebbül étkeztek.
Egyszer Móricz felolvasta egy fogadáson egy földműves heti menüjét. Garantálom, hogy a te foglamaid szerint már ez intenzíven kellett volna lennie..:)

vándor madár 2018.01.15. 15:07:09

@Bredpitt Monika: "Én a szakmámhoz ragaszkodom, nem a minimálbérhez"

Gratulákok! Örülök neki, hogy sikerült jobb helyet kifognod és ennyivel több fizetést. Csak van benne igazság, hogy az ország jobban teljesít.
Most hadd kukacoskodjak egy kicsit. Ha a szakmádhoz ragaszkodsz, akkor mit kerestél a boltban?
Az oviról ... "Elvárás" a folyékony angol 150-ért még részben feketén is. Ez Pesten még viccnek is rossz.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.15. 22:17:45

@Muzsikok közt: De miért jobb neki életkor szerint szegreálni? Miért jobb feltétlenül a fiatal munkarő?

Bredpitt Monika 2018.01.21. 19:24:06

@vándor madár: köszi a gratulációt, két hetet ledolgoztam már, nagyon jó a hely, és ahhoz a mondathoz, hogy akkor valóban igaz a mondás Magyarország jobban teljesít (valahogy így fogalmaztál...már nincs kedvem visszakeresni, bocs):

én tényleg jól jártam az emeléssel, de sajnos egy csomó munkahelyen tudnak trükközni azzal, hogy azt mondják, neked nem jár a garantált bérminimum......és jönnek a magyarázatok, üdv

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása