oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 14. 06:30,  Digitális nomádként Brazíliában 124 komment

2017. december 14. 06:30 Határátkelő

Digitális nomádként Brazíliában

Van a határátkelésnek egy egészen speciális válfaja, méghozzá a digitális nomádság. Ilyenkor az ember úgy él (hosszabb-rövidebb) ideig külföldön, hogy közben nem függ egy konkrét helyszíntől, ott dolgozik, ahol akar. Első hallásra szuper megoldásnak tűnik annak, aki ennek megfelelő típusú munkát végez, ám mint mindennek, ennek is vannak buktatói. Elvira például Brazíliában töltött hosszabb időt, miközben egy magyar cégnek dolgozott - most az ő beszámolója következik.

szabo_elvira_hatizsak.JPG

„Az őszt Brazíliában töltöttem. Riótól utaztam dél felé, és közben dolgoztam – távmunkában, egy magyarországi vállalkozásnak. Vagyis digitális nomádként éltem. 

A digitális nomádokról kb. két évvel ezelőtt hallottam először, utánaolvastam blogokban, és úgy éreztem: bingó – megtaláltam, amit kerestem. 

Már egy ideje gondolkodtam azon, hogy szívesen eltöltenék valamennyi időt egy másik kontinensen. Érdekelnek a kultúrák, a különböző gondolkodásmódok, és úgy éreztem, egy néhány hetes út alatt nem tudnék igazán belemélyedni egy másik országba. 

Az, hogy több hónapon keresztül csak utazgassak, munka és bevétel nélkül, nagyon leapasztotta volna a megtakarításaimat. Viszont az, hogy egyszerre utazzak és dolgozzak, vonzó ötlet volt számomra. A munkám a könyvkiadáshoz kapcsolódik (szerkesztés, korrektúra), és semmi másra nincs hozzá szükség, csak a laptopomra (még folyamatos internetkapcsolat sem kell). 

Nem jött szóba, hogy tartósan külföldre költözzek (és esetleg ott kipróbáljam magam egy másik szakterületen), mert a párom ragaszkodik Magyarországhoz. 

De őszintén beszélgettünk arról, hogy szeretnék világot látni, megtapasztalni más kultúrákat – és néhány hónapot egy másik országban tölteni. Ő nem érzett kedvet ahhoz, hogy velem jöjjön, de nem állt az utamba sem, sőt őszintén támogatott és bátorított abban, hogy belevágjak. 

„Egy bőröndben a karrierem” 

Ezt a szlogent a digitális nomád lét jellemzéseként olvastam valahol, és szerintem jól beletrafál a lényegbe. Szoros értelemben véve az teheti meg, hogy digitális nomádként él, akinek nem szükséges fizikailag abban az országban lenni, ahol az ügyfelei vagy az a cég van, amelynek dolgozik (webesek, social media szakemberek előnyben). Tehát bárhonnan végezheti a munkáját. 

És persze, ha az ember nem helyhez között, akkor miért legyen egy helyben? Ahogy én is, úgy sokan mások is bepakolták már (vagy épp jelenleg is pakolják) egy bőröndbe vagy hátizsákba azt, amire igazán szükségük van az élethez: néhány ruhát, kozmetikumot, gyógyszert, a munkaeszközüket, hálózsákot, pár konyhai eszközt. Már csak az a kérdés, mi legyen a célország. 

Soha nem éreztem még magam annyira könnyűnek, mint amikor a 10 kilós hátizsák volt a vállamon Brazíliában…

Ahogy indulásom előtt utánaolvastam ennek a digitális nomád dolognak, egy téma volt, ami visszaköszönt: hogy a felfedezés és a jó élmények közepette könnyű elsodródni a munkától. 

Én diplomázásom óta főként olyan típusú foglalkoztatásban kerestem meg a betevőmet, ami nem klasszikus alkalmazotti lét, hanem az elvégzett munkával kellett elszámolnom (cikkírás, újságírás, később könyvek szöveggondozása), és az volt a ritkább, ha „rendes”, naponta bejárós munkaviszonyom volt. 

Tulajdonképp a munkaerőpiaci szocializációm már a kezdetektől abba az irányba terelt, hogy határidőre dolgozzam, magam szervezzem meg a munkanapomat, és úgy osszam be az időmet, hogy a munka is kész legyen, és nekem is jó legyen. 

A kiadóval úgy egyeztem meg, hogy szeptemberben nem dolgozom (csak utazom), majd októbertől felveszem a fonalat és a tőlem megszokott nívójú munkát hozom. 

A kiszámítható munkavégzéshez választottam bázisnak egy várost Brazíliában, Florianópolist (becenevén Floripát), ahol hosszabb időt töltöttem egyhuzamban. Két érv szólt Floripa mellett: jó a közbiztonság, és szépek a strandok (hát nem valami fennkölt indok, de kiindulópontnak megfelelt).

praia_da_joaquina.JPGPraia da Joaquina Florianópolisban

Az iroda fogalma képlékeny 

Florianópolisban hostelekben laktam, és magam is meglepődtem, hogy az életemnek, a munkámnak ugyanolyan jól működő ritmusa volt Brazíliában, mint Magyarországon. 

Persze ha már vettem a fáradságot, és eljöttem egy másik kontinensre, fontos volt, hogy majdnem minden napomban legyen minőségi élmény. Ez Brazília tengerparti részén könnyen megoldható: elmegyek a strandra, és kész. 

Ezért volt fontos a jó közbiztonság: Floripa méltatói azt írták, hogy a város fekvése, a strandok ugyanolyan szépek, mint Rióban, csak míg Rióban épeszű ember nem veszi elő a laptopját egy kávézóban sem, itt nem kell attól tartani, hogy kirabolják. 

Én hittem ezeknek az infóknak, és rendszeresen úgy kezdtem a napom, hogy összepakoltam a motyóm (vizet, szendvicset, strandkendőt, laptopot), elmentem valamelyik strandra – nyilván olyan helyen választottam szállást, ahol vannak a közelben szép partok –, és ott töltöttem pár órát. S dolgoztam is közben… 

Nem volt a közelben irodai kávégép, sem alattam kényelmes irodai szék – nem egyszer egy sziklára telepedtem le, mert nyilván nem jó, ha belefújja a homokot a laptopba a szél. 

De nem volt bezártság és neonfény sem, csak az óceán és a szörfösök… (Ja, a páratartalommal egyébként itt, Dél-Brazíliában nem volt baj, működtek flottul a kütyük.)

cuccok_a_sziklan.JPGAz iroda fogalma képlékeny

Néhány óra elteltével újra összepakoltam a motyóm – azért nyilván a kényelem hagyott maga után kívánnivalót –, visszamentem a hostelbe, és befejeztem a munkából, ami még hátravolt. 

Megesett, hogy egy órát túráztam egy gyönyörű ösvényen, hogy odaérjek egy strandra – úgy voltam vele, hogy sokan egy-két órát is ingáznak, mire beérnek a munkahelyükre, akkor én miért ne „ingázzak” ahhoz a placchoz, amit aznapra kinéztem a munkavégzéshez?

trilha_da_boa_vista.JPGKilátás munkába menet – Trilha da Boa Vista („Szép kilátás” túra)

Zsonglőrködés az idővel 

Előfordult, hogy napközben csináltam programot, ez esetben a reggeli és kora délelőtti, majd a késő délutáni, esti órákban dolgoztam. Egyszerűen a nekem megfelelő idősávra csoportosítottam át a munkát. 

Volt egy hét, amikor az Iguazú-vízeséshez utaztam egy barátnőmmel (aki szintén ebben az időben tett utazást Brazíliában, és két hetet együtt töltöttünk), és akkor bizony erős marokkal kellett tartani az időbeosztást. 

Habár megengedhettem magamnak, hogy napközben pár órára programot csináljak, de volt olyan helyszín (pl. Paraguay brazil határ mentén levő látnivalói), amiről inkább lemondtam, mert nem fért bele az időmbe. 

Dolgoztam távolsági buszon és buszpályaudvaron, és megesett, hogy feltettem magamnak a kérdést, „okos dolog-e itt elővenni a laptopot”, de mivel átutazóban voltam, és belátható számú órán belül nem jutottam el bizalomgerjesztőbb helyre, hát elővettem (az eszközeim egyébként velem együtt épségben hazaértek).

buszallomas_iguacu.JPGItt éppen a buszpályaudvaron dolgozom – Foz du Iguaµçu

Adok is, kapok is 

Természetesen egyvalamit minden körülmények között nyújtanom kellett a cégnek: hogy időben leadom a munkát. Egy kontinensnyi távolságból még nagyobb szerepe van a határidőnek, ami a munkaszervezést illeti. 

Ez csak olyan feladatokkal sikerülhetett és sikerülhet, amibe belső motivációval fogok bele – különben bejöhet az, amiről több bloggernél olvastam, hogy „könnyű elsodródni a munkától”. 

Igaz, hogy én se egyforma lelkesedéssel ülök le a gépem elé minden egyes nap, de összességében szeretem, amit csinálok, és nincs szükségem egy főnökre, hogy hajcsár legyen a hátam mögött. 

Ráadásul az, hogy egy régi célt valósíthattam meg és több hónapig fenntarthattam az utazó életmódot, megtöbbszörözte a motivációmat, és még jobban figyeltem arra, hogy stabil kolléga legyek. 

A cég részéről is kellett valami mindehhez: rugalmasság. Nyilván nem volt kivitelezhető, hogy bármelyik nap beugorjak a kiadóba egy meetingre, de a Skype elég jól megoldotta ezt a problémát. 

Mint írtam, alapvetően sem egy klasszikus, bejárós, alkalmazotti munkakapcsolatról van szó, és ha miattam lettek volna csúszások a könyvek megjelenésében, egyszerűen egyik napról a másikra elköszönt volna tőlem a kiadó (és egy másik szerkesztő kapta volna meg a munkát). 

Ezt a rugalmasságot én főleg annak tudom be, hogy egyre nehezebb megbízható és egyenletes színvonalú munkát végző munkavállalókat találni Magyarországon, így a cégek is hajlandóak alkalmazkodni, hogy a meglévőket megtartsák (nem egy sztorit hallottam arról, hogy alkalmazotti munkaviszonyban dolgozókat hosszabb időre, akár több hónapra elengedtek fizetés nélküli szabadságra, majd gond nélkül visszavették őket).

prainha.pngEgyik kedvenc strandomon – Prainha, Florianópolis

Soha nem úgy tekintettem a munkára, mint „gályázásra”. Inkább alkotótevékenységként, valami létrehozásaként fogtam fel, vagy olyasmiként, ami által hozzájárulhatok a világ pörgéséhez. 

A brazíliai utam során pedig – furcsa mód – a szabadság élménye kapcsolódott a munkához: nincs szükség arra, hogy e hozzájárulás vagy létrehozás érdekében egy kockába zárjam magam. Sem szó szerinti, sem képletes értelemben. 

Örülök, hogy belevágtam, és lemenedzseltem a közel három hónapos távollétet a munkámban és a hozzátartozóimmal. Hazaérkezésem napján rengeteg jó élménnyel telve ugrottam a párom és a húgom nyakába (ők vártak a reptéren). Brazília kulturálisan sokszínű ország, és sok arcát volt lehetőségem látni… erről lesz szó a folytatásban.” 

Ha tetszett a beszámoló és szívesen olvasnátok még Elvirától, látogassatok el a blogjára!

HÍRMONDÓ 

Irány a vendéglátóipar! 

A tél az egyik legfontosabb turisztikai szezon, ennek megfelelően hemzsegnek az ilyen típusú külföldi állásajánlatok a Határátkelőn is. Úgyhogy volt miből válogatnunk, legyen az osztrák, német vagy hajós munka.

Theresa May üzent a magyaroknak is 

„Szeretném, ha itt maradnának” – egyebek mellett ezt írta egész oldalas, a londoni ingyenes Evening Standard által közölt levelében Theresa May miniszterelnök. 

Virtuálisan lehet majd letelepedni Angliában 

A brit belügy szerint mindössze pár perces folyamat lesz nagy-britanniai lakossá válni az EU-tagság megszűnése után. 

Ha Ryanairrel utaznál haza karácsonyra, akkor bajban lehetsz 

Egyre nagyobb a baj a Ryanair háza táján, olyannyira, hogy még idén simán kinéz egy nagyobb sztrájk. Márpedig ha a pilóták beszüntetik a munkát – amire jó esély van -, akkor gondok lehetnek a karácsony körüli repülőjáratokkal. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Brazília digitális nomád

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2213499023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2017.12.14. 14:18:32

@libslobsi fuszal: haha, az a legjobb, hogy most meg hálás, hogy mi, a sok hulye beszavaztuk, hogy menjen csak arra a mocsok hideg, sivar jegmezore szejjelfagyni es magvakulni a hotol, kinozni a kutyakat, de majd amikor ott fog bolyongani maganyos kivert kitantorgottkent, egyedul, akkor majd egesz mas szovegkornyezetbe kerulnek szent neveink. :D

Na mindegy, hat hajra, biztos jo lesz. Tobb, mint valoszinu.

adg 2017.12.14. 14:23:06

@Mrs. Clayton: “Okay, eljutok Japanba, Honkongba meg Ausztraliaba, es mi a tok lesz ott”

Hat mi lenne? Kapsz egy kavet, mint a tobbiek, akik eljutottak idaig a ha-rol. Mar voltak nalunk paran.

London2009 2017.12.14. 14:30:06

@SzabóElvira: koszi a cikket! Nagyon szuper volt! Florianopolis nekem is a szivem csucske. Meg ugy egesz Braziliat imadtam! Irj meg! : )

London2009 2017.12.14. 14:37:17

@Nagy kámpics: miert nem hagysz fel akkor a nomadkodassal es vackolsz be valahova?

Dikusz 2017.12.14. 14:40:28

@libslobsi fuszal: nagyszerű, jó utat neki! :)))

Arthamyr 2017.12.14. 14:46:03

@Mrs. Clayton: "Okay, eljutok Japanba, Honkongba meg Ausztraliaba, es mi a tok lesz ott, vegulis tok ugyanaz mint itthon. Emberek, hazak, tengerpart, etterem. A tokomnek utazok azert ennyit 3 heten keresztul, hogy elmondhassam, meg hazahozhassam a kepeket, hogy voltam ott is.
Van egy baratunk, aki egy farmot vezet Aberdeen mellett. Eleteben egyszer hagyta el Skociat, amikor naszutra ment Yorkba. Ez a legtavolabbi pont, ahova eljutott. Es tok boldog ezzel.
Kezdem azt hinni, hogy ez az ide oda utazgatas tul van ertekelve." +1000
Évek óta nem voltunk egzotikus/távoli helyen (ha a munkával kapcsolatosat leszámítjuk), és nem azért, mert nem futná rá, csak egyszerűen nem érdekel. Nekem büntetés, ha el kell repülnöm mondjuk a Maldív-szigetekre, aztán meg vissza. Mondjuk ott élni, az már lehet más, de a tartós környezetváltás elég költséges, és nem csak anyagilag.

Arthamyr 2017.12.14. 14:48:20

@Nagy kámpics: Miért nem csinálod te is ezt? Könnyebben megvalósítható, mint a digitális nomádság, akármelyik variációját is értsük alatta.

London2009 2017.12.14. 14:50:27

@Arthamyr: Ne mar!?! Tenyleg? Mi Sri Lankaval kotottuk ossze a Maldiv szigeteket es oriasi elmeny volt. Mondjuk en pont forditva vagyok mert eszembe nem jutna ott elni. Viszont barmikor visszamennek es meg fogok is!

Mrs. Clayton 2017.12.14. 14:57:45

@Arthamyr: a masik oldalon nalunk az van, hogy mindkettonknek baromi stresszes munkaja van, viszont nincs hazhitelunk, kocsihitelunk a gyerekeink felnottek, mi mast csinalhatnank? Elmegyunk valahova mashova hogy kiengedjuk a gozt.
Mondjuk erre is csak most jottem ra, hogy vonattal, hajoval utazni nem olcso, de sokkal jobb mint repulon meg a repteren nyomorogni. Mondjuk persze, ha kifizetnem az elso osztaly arat sajat kabinnal, mint amit az emirates most vezetett epp be, akkor lehet a vip loungeban meg a kis kabinomban en is ellenek.
Aztan van egy ismerosom, akinek sajat jetje van, o meg pont akkor jon es megy amikor akar, mert hogy o a pilota. Ez is egy megoldas, de ehhez valoszinuleg egy meg stresszesebb munka kellene es meg tobbet kellene utazni, hogy kiheverjem a stresszt.

Arthamyr 2017.12.14. 14:59:00

@London2009: Csak példának írtam, mint egy sokak által elfogadott szuper helyet, én még nem voltam (és nem is hiszem, hogy leszek). Írhattam volna helyeket, amik szerintem iszonyat jók és voltam is, de az nem ennyire általánosan elfogadottan "jó" mások szerint - szerintem.

Nem voltam még olyan helyen, ahova szívesen utaznék rövid időre. Ha olyan színvonalú lakásban/ellátásban/kényelemben akarok élni, mint itthon, az rablás, nem szolgáltatásnyújtás. :(
Mondjuk ezen a telelős dolgon, amit Kámpics írt a német nyugdíjasokon, már nyár óta gondolkodom, de gyorsan dönteni még annyira sem szeretek, mint utazni. :)

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:03:04

@Arthamyr: Barbadoson vehetsz hazat jobb kornyeken, vagy apartmant egy gated parkban mar 150-170k-ert

Arthamyr 2017.12.14. 15:03:13

@Mrs. Clayton: "a masik oldalon nalunk az van, hogy mindkettonknek baromi stresszes munkaja van, viszont nincs hazhitelunk, kocsihitelunk a gyerekeink felnottek, mi mast csinalhatnank? Elmegyunk valahova mashova hogy kiengedjuk a gozt. " - Kevésbé stresszes munka, hogy ne legyen olyan nagy nyomású gőz, amit ki kell engedni? Korai nyugdíj esetleg? Passz, te ismered magad és a helyzeted.
Én a stresszt igyekszem kizárni az életemből, jól megvagyok nélküle. Pl. feleségem március óta nem dolgozik, és eddig semmilyen betegsége nem lett miatta, pedig előtte fennen hangoztatta, hogy neki ez nem menne, neki kell valamit dolgozni, azt végül mégsem. :)

Arthamyr 2017.12.14. 15:07:31

@Mrs. Clayton: Megnézzük majd, köszi, eddig nem jutott eszünkbe Európán kívül nézegetni, de ha már így írtad, miért is ne...
Még abban gondolkodtam, hogy egy frankó jacht kéne, és akkor magunkkal vihetnénk az otthon kényelmét mindenhova, és oda mehetnénk, ahol épp optimálisak a körülmények, csak van pár nehezen kompenzálható hátránya.

London2009 2017.12.14. 15:09:02

@Arthamyr: Tud az utazas persze macera lenni. De jo szervezessel meg rutinnal sok kellemetlenseg elkerulheto. Meg erdemes bizonyos dolgokon nem sporolni. Amit peldaul most mar nem csinalok, azok az olcso, hajnali vagy keso esti jaratok. Fiatalabb koromban a repteren is aludtam ha kellett, magamra vettem tobb reteg ruhat, hogy ne kelljen csomagot fizetni stb., na ilyesmikre mar nem vagyok kepes. Az utazashoz nem art egy jo partner sem! Ugy az igazi! Imadok felfedezni, uj dolgokat kiprobalni, megkostolni. Nekem muszaj jonni menni, kulonben hianyerzetem van. Vagy epp uton vagyok, vagy mar a kovetkezot tervezem a fejemben. Nagyon elvezem a szervezes reszet is. Mar az feler egy jo kis utazassal. Ha nem tudok elaludni, mindig ugy szoktam segiteni magamon, hogy elkezdem gondolatban pakolni a borondom. Sosem jutok a vegere! Ez biztos sok mindent elarul! : )

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:11:04

@Arthamyr: na ezt biztosan nem csinalnam, meghozza azert mert egyszer mar egettem meg magamat, hogy a bevetelem joreszt a ferjemtol fuggott. Soha meg egyszer. Lottozni meg ugye nem lottozok, habar a minap vettem egy raffle ticketet, amin egy devoni mansont lehet nyerni jovo decemberben, ha addig a tulaj elad 500k ticketet.
Ha megnyerem eladom a mansiont es elleszek amig kitart a millio font, mondjuk 3 evig :-D

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:12:00

@Arthamyr: hat ha barbadosra koltozik az ember oda minimum kell egy katamaran ha nem akar belehalni a dog unalomba

Arthamyr 2017.12.14. 15:15:14

@London2009: Különbözőek vagyunk, én a szervezést is lepasszolom, ha tudom.
Nem szeretek utazni, és nem is szoktam olyan dolgokat próbálgatni, amit utána nem tudok a hétköznapjaim részévé tenni. Most mit érek vele, ha találok egy szuper kaját, de ahol élek, ez hozzáférhetetlen? Vagy egy szuper helyet, aminek a körülményeit a normál élőhelyemen nem lehet reprodukálni semmilyen körülmények között? Én nem igénylem a változatosságot, ha valami jó, azzal elvagyok nagyon sokáig (örökké?), vagy legalább addig, amíg nem találok valami jobbat.

SzabóElvira 2017.12.14. 15:17:16

@Nagy kámpics: Köszönöm, fontos a visszajelzés. Ha pozitív, az külön jólesik :)

SzabóElvira 2017.12.14. 15:18:09

@London2009: Én is imádtam, amennyit láttam belőle!

Arthamyr 2017.12.14. 15:18:52

@Mrs. Clayton: Na igen, szerintem jó egy legalább párszázezres város kényelmes elérhetősége, ha szükséges. Ezért nézegetjük Spanyolországot. Kiröhöghetsz, de még mindig versenyben van Magyarország is, az év 6-7 hónapjában teljesen jó és vannak nyilvánvaló, csak ott megtalálható előnyök.

London2009 2017.12.14. 15:21:10

@Arthamyr: valoban kulonbozoek vagyok. Ez nekem szinte mar ilyen depresszios duma. Ennyi erovel akkor minek elunk, ugyis meghalunk...
Na en meg pont ugy latom, hogy ezeket az elmenyeket nem lehet elvenni mar tolunk soha. Szamos orszag amit egyutt barangoltunk be es a sok kaland amibe belekeveredtunk az orokre a mienk lesz. Ennel pedig kevesebb jo dolog van ebben az eletben! : )

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:23:13

@Arthamyr: miert rohognelek ki, nekem van hazam Mo-n korabban tervben volt, hogy eladom, de ezt kilottuk. A ferjem imad ott lenni, jovore is megyunk egy hetre. Azert nem tobbre mert mar ellottem az osszes szabadsagunkat jovore. Szerintem ez lesz a kovetkezo fizetesemeles alkum, muszj lesz adjanak 30 nap+bank holidayt minimum.

Arthamyr 2017.12.14. 15:28:16

@London2009: Lehet, hogy hozzád képest én depresszíós vagyok! :)
Én élvezem a hétköznapjaim, nincs szükségem arra, hogy megfűszerezzem őket különleges napokkal, inkább azt optimalizálgatom, hogyan élvezhetném még jobban a hétköznapjaim, és hogy szabadulhatok meg a legminimálisabb kellemetlenségektől is.

Arthamyr 2017.12.14. 15:28:54

@Mrs. Clayton: 30 plusz napot, vagy 30-at összesen?

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:30:17

@London2009: igen, ebben igazad az elmeny mig ott vagy, amig nem idegeskedsz a projected miatt, vagy az ugyfeled miatt, vagy a beszallitod miatt, az eleg sok penzt meger.
Viszont akkor is tok nevetseges, hogy azert van stresszes munkad hogy sokat keress, es a sok penzt elkoltod utazasra hogy a stresszt levezesd. Viszont ha elmesz egy kevesbe stresszes helyre mondjuk titkarnonek, nem tudom az tenyleg stresszes mentes-e, viszont en nem szeretnem ha nekem masok dirigalnanak h mit csinaljak, meg velem fozetnenek kavet, szoval, az meg dog unalmas munka lenne, akkor meg azert kellene elmenni, hogy tortenjen mar valami. Tenyleg minek ennyit szarozni, ha ugyis meghalunk, tok ertelmetlen ez az egesz :-D

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:32:39

@Arthamyr: 38 napot vagy tobbet bankholidayel egyutt, nekem hivatlaosan 20+8 van, az egy masik kerdes h hivatalosan csak 38 hetet dolgozom viszont 52-ert kapok fizetest. Ezert is nem igazan lesz mirol alkudozni, mert ugysem edekli a fonokomet hogy hol ulve nem csinalok semmit. Igy is kaptam plusz 4 extra napot keres nelkul. Ha le lesz irva az formasag lesz csak.

London2009 2017.12.14. 15:34:07

@Arthamyr: nagyon szeretem en is a hetkoznapjaimat is. A kettonek szerintem semmi koze nincs egymashoz.

London2009 2017.12.14. 15:35:01

@Arthamyr: nagyon szeretem en is a hetkoznapjaimat. A kettonek semmi koze egymashoz.

London2009 2017.12.14. 15:35:35

@Arthamyr: bocs, megviccelt a blogmotor...

London2009 2017.12.14. 15:38:26

@Mrs. Clayton: De pont ezt a lenyeg, hogy az elmeny orokre megmarad! Nem szeretnek itt giccsparadeba atmenni, de letudnek irni annyi csodas kalandot, amit semmi penzert nem adnek! Viszont azt is toredelmesen bevallom, hogy nekem nincs stresszes munkam. Sokat dolgozom otthonrol. Illetve jovore 26+5+8 nap szabim lesz. :D

Arthamyr 2017.12.14. 15:41:18

@London2009: Lehet... Most mit csináljak, engem nem különösebben érdekel a "szabadságra menés" meg főleg az utazás, menjek emiatt pszichiáterhez? :)

Mrs. Clayton 2017.12.14. 15:47:57

@London2009: igen biztos van olyam hogy jol fizeto munka stressz nelkul, en businessben meg ilyenrol nem hallottam, a ferjem szerint is mast kellene csinalnom, de ugyvedkent sem lenne semmivel sem kevesbe stresszes, mashoz meg nem ertek. Csinalhatnek vallalkozast is, mert ugye nyilvanvalo, hogy fozni imadok, de az meg nem eleg szellemileg, nem tudnam hosszu tavon csinalni.
Mindegy is. Csak sokszor ugy erzem, hogy tenyleg tok hiabavalo a sok penz, mert minek, ez az utazas hiaba is allitjuk, hogy ad elmenyt, persze hogy ad, de egy csomo mas is. Szerintem osszessegeben tok baromsag elkolteni 5-6-10 ezer fontot hogy elmenj ide meg oda. Ez nem normalis, aztan megis csinalom.

Arthamyr 2017.12.14. 15:48:08

@London2009: Gondoltam, ha így tudod, hogy én milyen sokat veszítek azzal, hogy kb. akkor nyaralok, ha valaki hív, ezt is tudod.

2017.12.14. 15:53:31

@London2009:

"miert nem hagysz fel akkor a nomadkodassal es vackolsz be valahova?"

Könnyen lehet, hogy a közeljövőben így fog történni.
Nehéz ügy, mert mindenféle egymásnak ellentmondó dolgokat bírok érezni egyszerre (pont tegnap mondtam a csibének, hogy jól van, babám, ha itt végeztünk, tűzünk vissza ázsiába, 3 hónap itt, 3 ott, 3 amott, aztán valahogy csak lesz, most meg tessék, nyugalomról ábrándozom), alighanem két élet kéne legalább, vagy valami ilyesmi, és nehéz ügy azért is, mert olyan kis negatív vagyok (legalábbis ebben), és nem hiszem, hogy van értelme letelepedni, megszokni, "otthon"-t teremteni, mert sosincs jó vége, és ahhoz meg túl nagy effort, hogy még a végén szarul is sikerüljön. Jaj, de negatív vagyok, bleh.

Mindegy, valamit ki kell találni. De azt már tudom, hogy csak olyan helyre megyünk maradni, ahol van a közelben teniszpálya. Ha neked beválik, nekünk is be fog. :)

@Arthamyr:

"Miért nem csinálod te is ezt? "

Igen-igen, egyrészt lásd fent, másrészt a múltkor beszélgettünk alighanem, ugye, az optimalizálásról meg a sodródásról, és hogy én sodródni szoktam, és sodródni szuper, mert egy csomó-csomó serendipity van benne (azaz olyan felfedezések és kalandok, amikről nem is ábrándozott az ember korábban, és akkor egyszer csak bamm, ott vannak, és lerepül a fejed a helyéről), szóval egy állati nagy boldogsággyár az egész, a hátulütője meg pont ez, amiről most beszélünk, hogy optimum aztán a legritkábban sül ki belőle, és baromi nagy stresszgyár is.

Mint amikor az ember úgy bezabál a csokipudingból, hogy rosszul lesz tőle: csak meg köll enni, mert ott van, és JÓ, de ugyanakkor meg jobb lenne nem megenni. Ehh, nehéz dolgok ezek, jön a jótündér, és nem tudsz tőle mit kérni, mert így se jó, úgy se jó. Jááj, nincs megoldás.
(Egyébként dehogynincs, a bulímia a szuper megoldás, legalábbis a pudingra, csak egyelőre nem tudom, hogy építem be ebbe a kiváló utazásos metaforába.)

Egyébként sem tudom, hogy áll neki ennek az ember, mármint az optimalizálásnak. Kockás papír kell hozzá gondolom, de azon túl...?

London2009 2017.12.14. 15:53:35

@Arthamyr: Azt tudom, hogy en nem szeretnek igy elni es nekem ez nem normalis. De nem szeretnek senkit sem pszichiaterhez kuldeni. Isten orizz! Nekem az unokabatyam pont ilyen. O is valami IT guru es ki nem mozdulna otthonrol, mert, hogy minek. Igazabol a csajat sajnalom (akit nem vesz el, mert, hogy minek :D) mert en megorulnek egy ilyen grizzly mellett, de ha nekik jo, nekem jo. Amugy meg imadom! :D

2017.12.14. 16:03:35

@London2009:

"letudnek irni annyi csodas kalandot, amit semmi penzert nem adnek!"

Á, látom a kalandok már szóba kerültek. +1000

Arthamyr 2017.12.14. 16:06:00

@Nagy kámpics: Már a német nyuggerséget miért nem csinálod (délre repülsz télen, mint a gólyák)? Ahhoz aztán nem kell optimalizálni, ha már amúgy is nomád vagy, csak kevesebbet mozogni, mint a nyugdíjasok. :)

Arthamyr 2017.12.14. 16:08:44

@London2009: Nem normális így élni, sokkal jobb, mint a normális! :)

Csodabogár 2017.12.14. 16:09:11

@Nagy kámpics: Ez csak rajtad múlik. Hol teteszett eddig a legjobban? Menj oda vissza és telepedj le. A télen elutazni valahova, egy idő után igen fárasztó, legalább is már nyugger korban. Mi próbálkoztunk Floridával, kész őrület volt a végén, sehol se voltunk otthon, pedig itt is meg ott is volt saját ágyunk meg minden. Mondjuk háziorvosra nem volt ott szükségünk. Bár eredetileg én találtam ki az egészet, a végén igen boldog voltam, mikor megszabadultam ott mindentől és végleg itthon lehettem.
Persze ha neked évekig bejött a nomád élet, lehet, hogy a kétlakiságot is jól bírnád.

London2009 2017.12.14. 16:11:38

@Mrs. Clayton: Nem biztos. Itt azert teljesen mas az ugyvedi munka, mint Mo-on. Menj el valami ceghez corporate lawyernek aztan a templateket lehet ellenorizgetni naphosszat. Stressz nulla, fizetes jo. Gond egy szal se. Mondjuk baromi unalmas, meg sok a corporate bullshit, de hat valamit valamiert.
Jobb nem kiszamolni, hogy mennyit koltesz el egy utazasra. Nekunk van erre direct egy holiday fundunk, aztan azt koltjuk. Ha leapasztjuk, akkor passz, ez van, nincs tobb moka. Viszont nincs draga autonk, laptopunk, telefonunk stb. stb. Ezt en nem erzem kidobott penznek soha. : )

London2009 2017.12.14. 16:14:50

@Nagy kámpics: ja igen, a kalandba keveredes az nagyon jol megy. Ez a csibe nagyon aranyos. Na es csibe mit szeretne? Dontson o!
A teniszpalya pedig nyilvan kotelezo. Meg a szorf.

Csodabogár 2017.12.14. 16:25:43

@London2009: Tökéletesen egyet értek veled és nagyon örülök, hogy mikor lehetett mindig utaztam. Soha nem vágytam házra meg autóra én kizárólag utazásokra spóroltam a pénzt. Szervezni is szerettem, mindig is az én feladatom volt és ma is az. Még most se tudom abba hagyni, bár bár 8-10 órás repülésekre már tényleg nem vágyom. Mindig találok Europában is érdekes dolgokat és nagy élményeket, pl. opera meg hangverseny, ami más mint itthon. Ahova lehet vonattal megyünk, a repülést ha lehet kerülöm. Europán belül a business class értelmetlenül drága, a normális meg egy szardiniás doboz. Azért már be van tervezve jövőre is néhány út, részben repülővel. Ezek szervezése segít át ezen a ronda sötét évszakon, ami most van.

puhacica 2017.12.14. 16:37:40

@nyuszigonosz: @kisrumpf: @adg: @Dikusz: ha(!) majd visszajott, remeljuk ir posztot is. adg kedveert biztos tele lesz megkinzott kutyakkal. :D

@Mrs. Clayton: @Arthamyr: nahat, nekem ez total oriasi meglepetes, hogy vannak akik faradt gozt kiereszteni utaznak vagy epp nem is szeretnek menni egyaltalan... :O

Arthamyr 2017.12.14. 16:54:59

@libslobsi fuszal: Á, nem tudtad, hogy a végén megeszik azokat, amik túlélték? :)

2017.12.14. 17:16:06

@London2009:

"Ez a csibe nagyon aranyos. Na es csibe mit szeretne?"

Hehe, a múltkor "tojó"-nak hívtam, kaptam is érte a pofámra, úh a "csibével" most megúszásra játszom.

Amúgy meg ő is teljesen döntésképtelen egyelőre. Sokkal összeszedettebb és céltudatosabb, mint én, és szerintem a szíve szerint hagyná az egész nomádoskodást a francba, viszont pechünkre érdeklődő és lelkes és szeleburdi, és teljesen ilyen:
www.brightwave.com/wp-content/uploads/2015/10/JHblog1.png

Úh eddig az a módszer volt, hogy én kitalálok valamit, ő meg jön utánam, és rendszerint lelkesebb is, mint én. Nehéz dió, na, de hál' istennek az biztos, hogy ha egyszer majd lesz akarata ebben, akkor tudatni fogja, hogy internalizálhassam. :)

@Csodabogár:

"Hol tetszett eddig a legjobban? Menj oda vissza és telepedj le. "

Ó, bár ilyen egyszerű lenne. Egyébként elnézést, sem rád, sem másra nem akarom itt rátolni a vekengésemet, de ha már egyszer beszélgetünk...

Szóval, az ember nem bízhat a saját agyában sajnos. Van, ugye, ez a kultúrsokk nevű dolog a kis fázisaival, ami engem/minket különösen érint, mert nem vagyunk elég ideig egy helyen, hogy bejárjuk a teljes utat.

Most azt gondolom, hogy a legjobb hely, ahol eddig voltunk, az éppen a mostani (az azori-szigeteken lakunk most). Viszont még nem vagyunk itt fél éve, persze, hogy tetszik, rajtam van a rózsaszín szemüveg, egyelőre nem tudok betelni vele. De a dolog át fog fordulni, térjünk vissza rá néhány hónap múlva, garantáltan tudok majd mondani néhány nagyon keserű/csalódott dolgot.

Például laktunk egy ideig Krakkóban, imádtuk (=nászutas szakasz), úh pár évvel később visszamentünk megint, hát, át is billent a dolog, vagy legalábbis a varázslat lekopott. Ez mindenhol lejátszódik, ahol elég időt töltünk. Most a múltkor laktunk pár hónapot a balatonfelvidéken, és úgy tűnik elég idő eltelt már azóta, hogy elköltöztem mo-ról, hogy ott is beüssön a rózsaszín szemüveg. Most úgy érzem, nem lehet a hellyel betelni, és ha valaki megkérdi, hol volt eddig a legszebb, lehet, hogy azt mondom, hogy pajtás, a csobáncra menjél el tavasszal, nyílnak a nárciszok meg az orgona, a büdös életben olyan szépet még nem láttál. Pedig tudom, hogy ez nem racionális gondolat, mert emlékszem rá, hogy nem azért mentem el mo-ról, mert úgy amúgy baromi pompásan éreztem ott magam. Szóval nem bízhat az ember magában.
Irigyellek, hogy te ilyen tisztán látod már ezeket a dolgokat, az én irányomból nézve még elég zagyva sajnos.

"Mi próbálkoztunk Floridával, kész őrület volt a végén, sehol se voltunk otthon, pedig itt is meg ott is volt saját ágyunk meg minden."

Hahh, ez is milyen szuper tapasztalat. Lehet, hogy törvényszerűen ide vezet a dolog, igen.

"Azért már be van tervezve jövőre is néhány út, részben repülővel."

Hova készültök, ha nem titok?

Mrs. Clayton 2017.12.14. 20:08:43

@London2009: nem is az h kidobott penz, hanem hogy untat, mert tok oke, hogy kikapcsolodas, de pl mi a kertben vagy a kandallo mellet vagy az agyban olvasva zenet hallgatva is k tudunk kapcsolodni ha nincs munka, szoval innen nezve tok baromsag tizezreket elkolteni csak azert hogy egy masik varosba, vagy tengerhez elmenjunk. Ha lattal egy tenger vagy oceant a tobbi is tok ugyanolyan lesz. Ertem en hogy aki meg sosem volt a Balatonnal annak nagy szam, ha eljut oda. Aztan utana vagyik a tengerhez majd az oceanhoz. De az az igazsag hogy ezek mind ugyanolyanok meg a Balcsihoz kepest is. Epp a minap szamoltam ossze h kb 38 orszagban jartam. Vannak kedvenceim meg olyanok ahova soha nem megyek vissza. Nekem az utazasban mar semmi ujdonsag nincs, minden orszag egyforma. Es lehet kiegtem, de ez van. En felepitettem ket hazat, egyet teljesen felujitottam, 4 hazat rendeztem be tobbszor is. Csak most osszeszamoltam, hogy miota kulon lakom a szuleimtol, ez 22 eve van, vettem 3 haloszoba butort, negy ulogarniturat, 3 ebedlo szettet, lecsereltem nem tudom megszamolni hanyszor a fal szinet, a fuggonyt. Nem hoz lazba ez sem, nem villanyoz fel egyaltalan. Ugyanigy vagyok mar az utazassal is. Jo elmenni egy uj helyre, de pl most h megyunk megint telbol a nyarba egyszeruen nem tudtam fakultativ programot valasztani. Miert mert lehet katamaranozni, meg snorkelezni, meg rajaval, teknossel uszni meg rumot kostolni vagy banan ultetvenyt latogatni. Es ezt mar mind csinaltam, mi a szart nezzek tizedszer egy bananultetvenyen. Meg a teknossel uszas se erdekes foleg h elsore sem volt az. Szerencsetlen teknos csakis azert jon oda mert beetetik elore kulonben maradna tavol a francba.
Majd ha mar te is szetutaztad magad meg fogod erteni hogy mirol beszelek. Az emberek feszultseg oldas miatt koltik a penzuket, az elmeny meg ilyen szarok csak duma.

Mrs. Clayton 2017.12.14. 20:11:45

@libslobsi fuszal: lasd londonnak adott valaszomat, ha majd olyan sokat utaztal meg lattal megerted mirol beszeletem

Mrs. Clayton 2017.12.14. 20:20:28

@Nagy kámpics: mondom tul sok a feszko, az nekunk nagy erot ad h mindig csak harom honapot kell varni es megyunk valahova tavol messze a melotol.@adg: most meg kell neznem hol kot ki a hajo, ugy emlekszem brisbaneben, az hozzad kozel van?

Mrs. Clayton 2017.12.14. 20:22:01

@Nagy kámpics: en igy vagyok az ettermekkel, regeb en mindig visszamentunk es soha nem volt olyan jo mint eloszor, igy egy ideje nem jarunk vissza sehova, nem eri meg elrontani az emleket

2017.12.14. 20:38:54

@Mrs. Clayton:

"Es ezt mar mind csinaltam, mi a szart nezzek tizedszer egy bananultetvenyen."

Haha. A bnőmmel beszéltük, hogy antimotivációs üzenetek terjesztéséből kellene élnünk, majd ha kifogyunk az ötletekből, szólok neked is. :D

gabors 2017.12.14. 20:50:42

@libslobsi fuszal: lehet orulni hogy a kutyakat a hoban szelben legalabb hazankfia kinozza es nem valami masik jottment idota angol vagy belga ...

Csodabogár 2017.12.14. 21:11:35

@Mrs. Clayton: Ugy gondolom én már elég sokat utaztam, elég sok lakást meg házat rendeztem be és újítottam fel, de az utazást még mindig nem untam meg. Mindig mindenütt vár valami élmény, ami örökre megmarad. De nyilván vannak olyanok is mint te aki elunta már, meg olyanok is akik soha nem szerettek utazni. Sokfélék vagyunk és kész.

Csodabogár 2017.12.14. 21:18:30

@Nagy kámpics: Mi már csak Európában gondolkozunk és rövid utakban, rendszerint valami szuper zenei élménnyel összekötve. Igy lesz megint Berlin és Drezda, majd ősszel egy kis folyami hajózás a Rhoneon. Na és hogy meghazudtoljam önmagamat, a jelenlegi sötét időjárásnak köszönhetően koketálok egy folyami úttal novemberben a Mekongon. Ez még nem fix, de még akármi lehet.:-)

Mrs. Clayton 2017.12.14. 21:32:43

@Nagy kámpics: akartam mar kerdezni, hogy lattad e mar steve wonder szobrat az egyik templom kertben? Majd mindjart kikeresem melyik faluban volt az azoresen

Mrs. Clayton 2017.12.14. 21:35:50

@Mrs. Clayton: sete cidades nevu falu templomkertjeben all, halalos

Mrs. Clayton 2017.12.14. 21:39:41

@Csodabogár: en nem mondtam h eluntam, hanem azt h vegul is semmi uj nincs abban ha mar ennyit utaztal, minden ugyanolyan, nincs uj a nap alatt. Ettol meg persze erdekes, meg nekunk is vannak emlekeink most epp azon rohogunk, h mekkora rohadt nagy kod volt az azori szigeteken, hogy az orrunkig nem lattunk, a buszsofor meg ugy ment mint egy eszetlen, aztan voltunk sajtot kostolni, ami persze ugy volt eladva mint a vilag legjobb sajtja, a lakosok irto buszkek a tejiparukra egyebkent, persze a sajtot valszeg a tescoban vettek, valami olcso soft cheese volt, szet rohogtuk a ferjjel a fejunket meg most is, hogy visszaneztuk a kepeket

adg 2017.12.14. 21:41:01

@Mrs. Clayton: persze, relativ kozel van, kb Dublin Moszkva tavolsag, olyan 3400 km, szoval szolj, ha leszallt a hajo es kezdem daralni a kavet. :)

Mrs. Clayton 2017.12.14. 21:45:39

@adg: hat akkor ennyi erovel feluton is osszefuthatunk

Arthamyr 2017.12.14. 21:51:34

@Mrs. Clayton: "mi a kertben vagy a kandallo mellet vagy az agyban olvasva zenet hallgatva is k tudunk kapcsolodni ha nincs munka, szoval innen nezve tok baromsag tizezreket elkolteni csak azert hogy egy masik varosba, vagy tengerhez elmenjunk" - Na, én is ezt gondolom. Mondjuk én messze nem utaztam annyit, mint te, mert alapból nem szerettem valamiért. Nekem nem ér annyival többet, hogy a Karib-tengeren búvárkodjak, mint az, hogy otthon olvassak egy könyvet, amennyivel több áldozatot kell érte hoznom és kényelmetlenséget kell érte vállalnom. Ráadásul az nem megy, hogy reggel búvárkodni támad kedvem, és akkor odamegyek, ezt bele kell rakni az éves időrendben, és igazodni hozzá. Nem szeretek igazodni semmihez, nem generálok magamnak olyan dolgokat, ami plusz igazodással jár.
Azzal sem értek egyet, hogy az emberek feszültségoldás miatt költik a pénzüket. Van olyan biztos, aki igen, de nagyon sok valóban élményeket akar. Én is, nincs bennem feszültség, amit oldani kell, de élményekért szívesen fizetek. Csak nekem nem feltétlenül jár utazással egy élmény. :)

2017.12.14. 21:56:53

@Mrs. Clayton:

Nem, sao miguelen még nem jártunk.:)

2017.12.14. 22:07:25

@Mrs. Clayton:

"ami persze ugy volt eladva mint a vilag legjobb sajtja"

Igen, ezt már írtad egyszer a múltkor, és asszem, akkor nem válaszoltam rá. Vagy de? Ha most ismétlek, akkor elnézést, mindenesetre én végtelen gyöngéd szeretettel gondolok az itteni sajokra, szerintem fantasztikusak.

Oké, igaz, én nem vagyok sajtszakértő, meg eleve mindig eszembe jut thaiföld. Laktam ott egy darabig egy helyen, ahol nem volt konyha, én meg utálok emberek közé járni, úh éttermezés meg utcai árusok helyett hónapokig éltem szendvicskenyéren, virslin meg szeletelt sajton (meg viszki ízű szeszes italon, de ez végülis itt mellékvágány), meg esetenként dobozos levesen, no és a thaiok semmit sem tudnak a tejtermékekről, úh ezt az okádék, fos, undorító szeletelt cheddar sajtot nyammogtam raklapszámra, amihez képest a mo-i 700 forintos gumitrappista is kulináris élmény. Ja, boldog szép idők.

Mindenesetre az itteni sajtokat imádom, lehet, hogy csak mert olyan mélyről jövök, lolka.

Mrs. Clayton 2017.12.14. 22:09:07

@Arthamyr: lehet nincs igazam, nem tudom, tul sok idot nem fektettem ennek tanulmanyozasaba. Viszont, ha megnezed mit akar egy atlag ember, szep kocsit lehetoleg egy bimert vagy mercet, meg szep hazat, meg ruhat a markas boltbol, meg elmenni nyaralni. Es ezert lathatod hanyan irnak ide,mind ezt akarja, barmit megtesz. Meg Londonba is elkotoznek, meg a vilag vegere, es csak errol szol az elet. Mondjuk eddig meg en sem tudtam jobbat kitalalni. Csak az a baj h innen nem latom hova tovabb. Lehet valami tisztesseges karrierbe kell vagnom, passz, majd kigondolom.

Mrs. Clayton 2017.12.14. 22:12:47

@Nagy kámpics: egyebkent biztos vannak ott jo sajtok, csak ami kostolon mi reszt vettunk az total gagyi volt, az ido tok vacak, akkora volt a kod h nem lattuk egymast ket meterrol es ez engem total kboritott, mert a hely egyebkent fenykepen eszmeletlen jol nezett ki, viszont en csak a rohadt kodot lattam, meg steve wondert a templomkertben

Mrs. Clayton 2017.12.14. 22:14:01

@Nagy kámpics: egyebkent melyik szigeten vagy, ha nem titok?

2017.12.14. 22:15:37

@Mrs. Clayton:

Faial-on. És igen, ha megjön a felhő meg a köd, akkor a látótávolság némileg lecsökken. :D

Mrs. Clayton 2017.12.14. 22:20:31

@Nagy kámpics: nagyon jol nez ki ez a sziget is kepen, gondolom, ha en odamennek lejonne a kod rogton. Most nezem h ez csak egy 6 km-es sziget? Titok a falud neve?

2017.12.14. 22:37:18

@Mrs. Clayton:

Inkább olyan 18-20 km a hosszabbik irányában. Nem nagy.
A falu neve végülis nem titok -- hál' istennek nincsenek zaklatóim meg követőim, de azért inkább majd csak akkor mondom el, ha továbbálltunk. :)

Mrs. Clayton 2017.12.14. 22:47:09

@Nagy kámpics: okay, amikor leirtam tudtam h ugy kellett volna kerdezni, hogy melyik csucskeben vagy a hat kilometeres zsebkendonek

zoldzeller 2017.12.14. 23:11:00

Szuper poszt. Es nagyon irigykedem. Imadok utazni.... de az igazi az az lenne ha megtehetnenk, hogy elmenni valahova par honapra, ott lenni, dolgozni, a helyi piackon, boltokban vasarolni. Legyen ido kiulni egy kavezo teraszara es nezni az embereket.
Nekunk egyebkent pont ezert az Airbnb-s utazasok nagyon bejonnek.

Engem a menjunk 1 hetre Hurghadara/Cabo/Korfu/Malta/Orlando all-inclusive nyaralassal ki lehetne kergetni a vilagbol. Se a strandokat, se a resortokat nem szeretem, nem beszelve a sok emberrel;))

zoldzeller 2017.12.14. 23:13:31

@Nagy kámpics: megneztem a szigeteteket, es nagyon szep. :)
Lehet, hogy hulye kerdes, de nem unalmas egy ido utan ekkora szigeten elni?

Arthamyr 2017.12.14. 23:29:38

@Mrs. Clayton: Igazad van, az ismerősök között is sok ilyen van. De a többségük (az én ismerőseim közül) az élményeket keresi, nem csak a gőzt ereszti le.
Amúgy én is szeretnék "utazni", ha pl. gondolnék egyet, és odateleportálnék, ahol lenni szeretnék, aztán amikor meguntam vissza (vagy valahova máshova). :) De sajnos az utazás ilyen tervezős-szervezős-előre elnöntős dolog, és az én erőforrásaimmal/az életemben elért technológiai szinten az is fog maradni.

puhacica 2017.12.14. 23:50:53

@Mrs. Clayton: ott lehet az alapveto kulonbseg kettonk kozott, hogy az en szotaramban az "olyan sokat" es az "utazas" soha nem kerulnek egy lapra. en siman vegigfekszek a repteren 3 orat olvasgatva, orakig tudok ulni es nezni a tengert/oceant, nem ertem, hogy lehet azt mondani, hogy mind egyforma, hat ugyanaz az obol sem lehet ugyanolyan 2x, nemhogy az atlanti ocean es az adria. :D nem gyozom befogadni es a retinamra egetni azt a sokfele keket, es ilyenkor telen szinte fizikai fajdalom kerulget, ha ragondolok a tenger-fustolthal-mandulafenyo-nyarszagu boklaszasokra. azt hiszem, hogy en igazabol utkozben vagyok otthon. menni, menni, menni, ettol elek.

Mrs. Clayton 2017.12.15. 00:14:19

@libslobsi fuszal: hat ez valoszinuleg ugy van, hogy szerintem en vagyok az egyetlen ember a foldon, akit nem nyugozott le a tadzs mahal es aki eleteben nem keszitett 20 fenykepnel tobbet, mert nem erti h minek.
Az ember mar evek ota nyuz, h menjunk el karacsonyra new yorkba, nert h az milyen cool. En meg nem mutatok egy icike-picike erdeklodest sem nu jork irant. De mert a kedveben akarok jarni ezert fontolgatom, h okay legyen jovo karacsony ott, es igazabol ausztraliaert sem vagyok oda, de egye fene, ha januarban hazajovunk befizetem az eloleget arra a nyavalyas utra, mert ennek egy jot japanban. Tudom, hogy elegedettnek kellene lennem, de megsem vagyok, mert mint mondtam az ocean mindenhol egy darab viz, kb mint a balaton.

Mrs. Clayton 2017.12.15. 00:23:58

@Arthamyr: ezek szerint neked is a regi modi szerint kell utazni, hajon, vonattal raerosen. Persze kb 10x annyiba is kerul, mint sietosen fapadossal, ami egyebkent lassu mint a szar, meg a sok idiota ott horkol a fuledbe ket centimeterrol, vagy hallgatja a hulye zenejet 20 centirol esetleg matt reszegen vihog mint egy majom. Szoval sokszor megeri kifizetni az extra arat azert, hogy kulturalt, civilizalt korulnenyek mozt kozlekedj tavol a plebsztol,

2017.12.15. 00:50:55

@zoldzeller:

"nem unalmas egy ido utan ekkora szigeten elni?"

Szerintem sokaknak de, legalábbis egyes helyieken ez látszik, tök fel vannak villanyozva tőle, ha el lehet menni kicsit shoppingolni lisszabonba.

Ugyanakkor meg tök sok az amerikai-azori kettős identitású ember ('58-ban volt itt a legutóbbi komoly vulkánkitörés, és az USA sokakat befogadott), és egész sokan vannak, akik visszatelepülnek ide, akár úgy is, hogy egyébként az usában nőttek fel. Személyiségfüggő, gondolom.

Hogy rám/ránk milyen hatással lenne, azt még korai megmondani. Én a pörgést meg a szociális életet nem igénylem, de hogy földrajzilag elkezd-e nyomasztó lenni, azt majd meglátjuk.

zoldzeller 2017.12.15. 01:26:13

@Nagy kámpics: Es a tobbi sziget kozott mekkora az atjaras? Mennyire elkepzelheto, hogy valaki atmegy Sao Miguel szigetre szinhazba mondjuk?

Mindig kivancsi voltam, hogy milyen az elet egy ilyen pici szigeten.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.12.15. 11:19:32

@SzabóElvira: szia, köszönöm, alig várom :)

(valamiért nem kaptam emailt arról, hogy válaszoltál)

2017.12.15. 11:23:48

@zoldzeller:

Az egymáshoz közel eső szigetek között van napi néhány kompjárat (ha az időjárás engedi), a távolabbik között meg szezonálisan.

Van saját légitársaság is, amin a helyiek alighanem kedvezménnyel utaznak.

Ezzel együtt a szigetek között átjárkálni olyan sok értelme szerintem nincs. A kisebbeken egyiken sincs semmi (se színház, se mozi, se koncert, se pláza, se semmi), és ha már úgy nekiindul az ember, hogy repked meg szállást foglal, akkor találn lisszabonba érdemesebb menni.

London2009 2017.12.15. 12:09:54

@Mrs. Clayton: Meg az is elkepzelheto, hogy tobbet utaztam, mint te. Mindenesetre tobb orszagban jartam, mint 38. De le sem merem irni, hogy mennyiben, mert majd megkapom, hogy felvagok! : )
Nekem sem az egyetlen kikapcsolodast az utazas jelenti. Sot, ut jellegetol fuggoen van, hogy faradtabban jon haza az ember, mint amikor elindult. Ha igy erzel, hogy minden tenger, bananultetveny, teknos egyforma, akkor minek mesz? Nem kotelezo semmi.
Van egy baratnom es pont most koltozik el Londonbol mert megunta. Pont azt fejtette ki o is, pedig nagy utazo, hogy o mar latott eleget, mar az utazas sem hozza lazba, eleg van a munkajabol, Londonbol, mindenbol. De mondjuk o egyedulallo, ez a legnagyobb baja, elegge meg van szerintem keseredve, be van fordulva. Ugyhogy nagyon szurkolok neki, hogy bejojjon ez az uj fordulat, mert szerintem pont erre van szuksege, hogy kirangassa ebbol besavanyodott mar semmi nem erdekel allapotbol.

Mrs. Clayton 2017.12.15. 13:09:03

@London2009: szerintem pont leirtam, hogy miert megyek, azt hiszem libsi foglalta ossze a lenyeget, kiengedni a gozt.

Es akkor most megis csak felvagtal? En nem versenyzesbol irtam, se a szabadsagomat, se az orszagokat, igazibol nem is erdekel, csak errol beszelgettem valakivel es igy megszamoltam. Tudom, hogy vannak akik mondjuk az osszesben jartak, nekem ilyen celom nincs is. Akkor te vegul is mennyiben, ha mar igy megemlitetted? Gondolom akkor neked fontos, ha osszeszamoltad.

Mrs. Clayton 2017.12.15. 13:11:07

@Nagy kámpics: ezt egyebkent nagyon megleponek talaltam, h mennyi kozvetlen jarat van amerikaba, meg ha jol emlekszem az ut is rovid kb 4 ora, es mondtak, h sokan jarnak oda iskolaba, ennek megfeleloen aki beszelt angolul az amerikai akcentussal beszelt

London2009 2017.12.15. 13:54:25

@Mrs. Clayton: egyszer megszamoltam es azota szamon tartom.
Na en a gozt mashol engedem ki. De mondjuk nekem nincs stresszes eletem, ugyhogy sok goz sem gyulemlik fel.
48 a buvos szam. : )

Mrs. Clayton 2017.12.15. 14:55:27

@London2009: hat persze hogy nincs a canari wharfon minden gyertyafeny es csillogas, no stressz
mondjuk nekem igazan mindegy, viszont van egy facebook ismerosom, o mindig csak a szepet meg jot meg cukit teszi fel, igy senki nem latja a rosszat, szerinte ;-)

London2009 2017.12.15. 15:10:36

@Mrs. Clayton: Na jo de miert szerinted mit kellene FB-ra kirakni? Azt en sokkal jobban ki nem allom amikor kitesznek ilyeneket, hogy draga Apukam, hianyzol! Meg ilyeneket, hogy ez a kep 10 eve keszult, akkor meg nem tudtam, hogy nem leszel mar velunk. Boldog Karacsonyt draga nagyi, barhol is vagy!
Ez jobb? Sokkal jobban szeretem a mosolygos, utazos, gyerekes, akarmilyen kepeket nezegetni. Nem erdekel, hogy ha nem csak rozsaszin az eletuk. Az o dolguk. Mondjuk nekem alig van FB-on ismerosom, az is csak csalad es kozeli baratok, ugyhogy tokeletesen tudom, hogy kivel mi tortenik.
Igen, Canary Wharf csak a stresszrol, a kemeny munkarol es a tobb szazezres bonuszokrol szol. Nyilvan! :D

puhacica 2017.12.15. 16:10:35

@Mrs. Clayton: na de hol latsz meg olyan halvany zoldeskek arnyalatu vizet, amit epp csak meg nem erintenek a habosbabos feher felhok, mint a balatonnal a szigligeti varbol? ezt a latvanyt semmilyen ocean nem adja vissza, mint ahogy a balaton sem adja vissza az ocean hangulatat, latvanyat. de vegul lehet igazad van, a csapviz a kadban is csak egy darab viz, minek menni barhova. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.15. 16:29:34

@adg: egy kavet?! Minimum egy halom érett mangoval és saját banánnal kellene várjad az oda vetődötteket... smucig ;-)

Mrs. Clayton 2017.12.15. 17:44:00

@libslobsi fuszal: hat ha jol belegondolsz baromira semmi ertelme menni sehova, mert ugyis meghalunk, aztan cseszhetjuk a sok emleket, hazat kocsit is tok folosleges felhalmozni, mert azt se vihetjuk a sirba magunkkal. Ez van, hiabavalo minden

FutureFry 2017.12.15. 18:03:02

@London2009: A mosolygós-utazós facebook post, és, hogy milyen reakció jöhet rá azoktól a közeli ismerősöktől akik tökéletesen tudják, hogy mi történik: :)

youtu.be/QtgVZ4YwBLE?t=109

London2009 2017.12.15. 18:14:39

@FutureFry: akit ez zavar, az ne legyen FB-on...nem kotelezo. Kulonben meg szemelyesen sem biztos, hogy megosztanad a barataiddal a problemaidat vagy az elonytelen fotoidat. De ugye kinek mi a szorakozasa... :D

Mrs. Clayton 2017.12.15. 19:20:56

@FutureFry: tapasztalatom szerint ez onigazolas, mint hogy ha kiteszi hogy a medence partjan koktelozik es milyen jol erzi magat, kozben meg ja, valik. Ugyanilyenek a kenyszeres selfiezok, a vadidegen jag mellet utcan pozolos fotok is. A keszitoje jobbnak akarja eladni magat, mint amilyen. En mondjuk azt utalom, amikor a gyerekrol felmeztelen, grimaszolos, siros akarmilyen kepet feltoltenek a szulok. Majd megneznem, mit szolna ha a gyerek is posztolna a szuleirol haloinges agyban alvos, meg wc-n ulos kepet.

puhacica 2017.12.16. 00:01:57

@Mrs. Clayton: ilyen alapon mondjuk enni se kell, mert a vegen ugyis meghalunk, jobb letudni az egeszet minel hamarabb. :D
nem szoktal te ilyen negativ lenni, rendben vagy?

adg 2017.12.16. 01:26:43

@kisrumpf: tudod, a mertek. Eloszor egy kave, aztan meglatjuk. :)
A mangohoz meg idoben kell jonni, nincsen az kerem egesz evben. Amugy is, fentebb emlitette valaki, hogy csak az indiai mango a jo, a tobbi szar. Csak nem kinalom szarral a vendegeinket, eleg buntetes nekik az, hogy utaznak annyit, hogy leesnek a terkeprol, aztan itt kultura sincs, csak merges allatok es bortontoltelekek. Meg 50 fok es capa.

(Hogy mi az “indiai” mango, azt nem tudom, kb olyan lehet, mint a magyar alma. Indiaban, ahogy egesz dk azsiaban terem vagy millio fajta mango, de mindegy.)

Dikusz 2017.12.16. 10:40:11

@libslobsi fuszal: azt láttátok, hogy egy magyar lány is kijutott a versenyre a szavazatok alapján?

puhacica 2017.12.16. 11:12:04

@Dikusz: igen, egyutt kampanyoltak, segitettek egymast. :)

Dikusz 2017.12.16. 13:37:05

@libslobsi fuszal: mááán nem azért a két fillérért, de mind a ketten nagyon helyesek is:)

Tényleg így van, és tényleg csak vicceltem, most nem hülyéskedek. Sok sikert mindkettejüknek.

DieNanny CH 2017.12.16. 21:28:26

@Mrs. Clayton:

"Kezdem azt hinni, hogy ez az ide oda utazgatas tul van ertekelve. Mondjuk ettol meg azt hiszem befizetem az eloleget az azsiai utra 2019-re."

Hm. A családommal én kb 2-3 évente eljutottunk 1 hétre a balatoni vállalati üdülőbe, a változatosság kedvéért 3 évesen és 7 évesen Csehszlovákiába 1-1 hétre. Étteremben úgy 20 évesen ettem először - úgyhogy, bárcsak, a te gondod az enyém lehetne, hogy egy utazást túlértékelek...
(Számomra még egy közeli falu bejárása is élményszámba megy.)

mzgldr 2017.12.17. 13:47:36

A poszt jó, viszont a kommentekben elszabadult a humblebragging.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása