oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. július 04. 06:30,  Ez csak egy munka 294 komment

2017. július 04. 06:30 Határátkelő

Ez csak egy munka

Kulcsmondat a címben megfogalmazott a határátkelők körében (is), és körülbelül annyit tesz, hogy az ember sok mindent bevállal azért, hogy aztán előrébb jusson. Nem feltétlenül az önmegvalósítás visz ilyenkor előre, hanem az, hogy elérd a céljaid. János angliai hotelkalandjainak harmadik részében sok minden más mellett erről is szó lesz, és bár azzal „fenyegetőzik”, hogy ez az utolsó rész, azért én remélem, lesz még. (A képeket most is köszönöm.)

1_74.JPG

„Utolsó visszaemlékezésemet írtam meg a napokban a hétköznapokról. Van bennük néhány téma, amit nem bontottam ki jobban. Ezekről lehet, majd születik írás egyszer más stílusban.

Gasztronómiát nem akartam nagyon megemlíteni, múltkor is milyen veszekedés lett már belőle. :)

Július 17.

Angliában nem használjuk azt a szót, hogy: puszi. Ezt főleg a 21 hónapos csemeténknél kihívás. Mivel gyerek, ezért neki rohannia kell mindenhova. Gyaloglás? Minek az? Ennek megfelelően esik is nagyokat néha. Nem ugrunk rögtön. Kelljen fel, szaladjon tovább. 

Szóval nincs ráizgulás, hogy jaj mi van veled, egyben vagy még? Ha kicsit nyüszög, akkor adunk rá játékosan egy puszit, és már minden rendben. Van, amikor már kéri is. Legalábbis itthon ezt mondtuk neki. 

Na kint ez változott, mivel próbáljuk rászoktatni, hogy mondja inkább azt, hogy cupp. 

Ma az egyik nagyobb bolt előtt sikerült takarnia egyet a járdán. Futott is az anyjához, hogy pusssziii. Nézek körbe és csak egy ember van, aki hallotta, ő meg jót mosolyog. Hát ez van.

2_105.jpg

Július 18.

Ma becsöngetett hozzánk a fenti szomszéd nő. Gyanítjuk, hogy litván, de ez sosem derül ki, mert nem beszél jól angolul. Ő szokta takarítani a közös részeit a háznak (3 emeletes és 6 lakásos épület).

Próbálja mondani, hogy mit szeretne, de nem tudja közölni angolul. Vele van a 6-7 éves gyereke. Őt próbálja szóra bírni, mondja el mit szeretnének mivel ő jobban beszél angolul, mint az anyja. 

Csak hát éppen szégyenlős, így nem jutunk sokra. Megmenti a helyzetet, hogy éppen jön a másik litván szomszéd és a saját nyelvükön megbeszélik, hogy mit akar. 

Valószínűleg áramot kölcsönzött volna valami kinti munkához. Szívesen adtunk volna, legalább napi egy jó cselekedet nem árt az embernek. 

Mindenesetre ő nyelvtudás nélkül is elvan évek óta Angliában. A hivatalokban meg biztos örülnek neki. 

Augusztus 28. 

Nem félek a pókoktól, de az itteni dögök képesek a szívbajt hozni az emberre. Általában próbálom kitessékelni őket a lakásból, több kevesebb sikerrel, mert valamelyik egész egyszerűen arrébb ugrik és eltűnik a szem elől. 

Ma ágyazok a hotelban, húzom le a takaróról a lepedőt, erre kijön belőle egy kurva nagy pók. Erre nem lehet jobb jelzőt használni. Reflexből kapom fel a tv távirányítóját és addig ütöm vele, amíg le nem esik pár lába. 

És ez a vendéggel aludt??? 

Otthon rákeresek a neten, hogy mi a fene volt ez. Hát kérem szépen Giant House Spider néven fut a fent említett élőlény és akár 8-10 centisre is megnő. Anyád.

Szeptember 23. 

Még augusztusban kiderült, hogy jön a következő csemeténk. Barátnőmmel annak rendje és módja szerint jeleztük a helyi orvosi rendelőben. Amíg Angliában vagyunk, addig is vegyen részt minden vizsgálaton, meg ami ilyenkor kell. 

Mivel első gyerekünk Norwich-ban született, ezért tudjuk, hogy mi lesz az egésznek az üteme. Ma megyünk is az első vizsgálatra, megbeszélésre. Szerencsére normális midwife-t kapunk ki. 

Kismillió feltett kérdés mellett jön a vérvétel, súly és magasság mérés. Megkérdeznek mindent, hogy kinek milyen baja volt a családban. Mivel cukorbetegség előfordul, ezért barátnőm nyert egy terheléses cukor tesztet majd a 28. héten. 

Szerencsére egyáltalán nem törődnek vele, hogy külföldi az ember. 

Október 1. 

Némelyik vendég szeret beszélni. Vagyis inkább érdeklődni, hogy ki vagy, honnan jöttél? Egyedül vagy? Családdal? Mindig válaszolok, hogy Magyarországról, hátha tudják merre van. Meg kis családdal vagyunk itt. 

Milyen itt Angliában? Mi nagyon jól elvagyunk. Nem zavar az időjárás, ügyesen intézzük a dolgainkat. Januárig – ha lemegy a szezon és bezár a hotel – biztos itt vagyunk, utána majd kiderül. 

Állandóan visszatérő kérdés: Tetszik a munka? Mindig közlöm, hogy ez csak egy munka. Per pillanat ez van. Nem egy álommeló, sok a buktató, de ez még nem zárja ki, hogy ne csináljam olyan jól, ahogy csak tudom. Ha lesz más, akkor majd ott is helyt állok. 

Aztán mindig furcsa tekintet a válasz, amit nem tudok beazonosítani. Talán valami pozitív érzés fogalmazódik meg bennük. Nem baj, a Brexit után nem árt, ha jobb szemmel néznek a külföldi munkavállalóra. 

November 11. 

Skandalum. Lelépett az angol szakács a hotelból. Egyik nap még főzte a kaját, másik nap már nem jött be és nem készítette a full englisht reggelire. Szóval eltűnt minden szó nélkül. Se bú, se bá. 

Ő mondjuk egy furcsa figura volt. A főnökünk gyanította, hogy befüvezve dolgozik, csak nem sikerült rábizonyítania. (Szerintünk nem is akarta annyira. Mindenesetre ez megmagyarázza, hogy miért éreztem néha furcsa illatokat a hotelben. Úgy véltem, hogy néha az egy-egy vendég idézi meg Bob Marley szellemét. De nem.) 

Közlöm, hogy biztos kijózanodott és felocsúdott: Mit keresek én itt? Jót nevetünk, de ez attól még gáz. Legalább valamit szólhatott volna.

November 13. 

Az eltávozott szakács mellett dolgozott még egy másik angol szakács is a konyhán. Másodszakács lehetett, vagy valami olyasmi. Na, ma ő sem jött be dolgozni, mivel két napig 14 vendégre kellett főznie egyedül és idegösszeomlást kapott. A pincér csajok főzik most a kaját és látják el a saját feladataikat. Csupa móka az élet. 

November 14. 

Angliában közlekedési kultúra? Dudaszót alig hallani, ha mégis az valószínűleg külföldi volt. Ezek itt a türelem mintapéldányai. 

Nem úgy, ha gyaloglásról van szó. A zebrán simán átveretünk, ha piros van és nem jön autó. Ezt csináljuk mi is, meg csinálják az angolok is.

3_62.JPG

Ma ezen röhögök jót magamban: állunk a lámpánál kiscsoportban, várjuk, hogy váltson. Elmegy az utolsó autó, nosza átmegyünk a zebrán. Poén, hogy jön velünk egy rendőr is át a piroson. Lazaság van, lazaság. 

December 1. 

Jelentem megtaláltuk a modern kor csodaszerét. Jobban tartósítja az embereket, mint idehaza a pálinka. Ez pedig nem más, mint a paracetamol. Mindenkor és mindenhol. Megfázás, torokfájás, nem probléma, kigyógyítja. Üzemi balesetben levágtad az ujjad. Szedj rá paracetamolt. És még sorolhatnám. 

Lényeg, hogy kétszer jártam eddig a helyi rendelőben. Az első alkalom még 2014-ben volt. Ott mondták, hogy szedjek paracetamolt a bajomra és ha nem múlik el, akkor jöjjek vissza 1 hét múlva. 

A következő alkalomra ma került sor, mivel már fáj egy ideje a fülem. Előrelátóan közöltem az indiai doktornővel, hogy a paracetamol túladagoláson már átestem, esetleg igényt tartanék valami fülspray-re. Itt belátja, hogy előtte járok egy lépéssel és szerencsére felírja, ami segít a fülemen. 

December 27. 

Lassan közeledik a szezon vége és a hotel bezárása. Télen azért nem volt folyamat telt ház, így jutott idő egy s másra is. Ma például arra, hogy névnap alkalmából betankoljak egy-két helyi édességből. 

Ilyen például a Turkish Delight, ami gyerekkorom egyik kedvence volt, amíg a rokonok szállították külföldről nekünk. Erről annyit kell tudni, hogy rózsavízzel vagy citrommal ízesített édesség. Itt még ráborítanak egy adag tejcsokoládét is. Nyami. 

Másik, amit régen szerettem, de már nem lehet kapni otthon, az a vaníliás kóla. Rajtam kívül valószínűleg nem sokan fogyasztják, hát ez van. Viszont amikor üdítőt vásárolok, mindig megrökönyödök, hogy miért kell jelezni a kupakon, hogy merre kell letekerni a kupakot??? 

Áh, tökmindegy. Hiányozni fog ez az ország.”

HÍRMONDÓ

Izland, Anglia vagy Németország? 

Mi több, még Ausztriát is bevehettük volna a felsorolásba. Ami összeköti őket, az nem más, mint hogy ma ezekből az országokban találtunk érdekesnek (vagy keménynek) tűnő állásajánlatokat.

A szegedi zseniosztály harmada külföldre megy 

A szegedi Radnóti Miklós Gimnázium végzős matekos osztálya elképesztő eredményt produkált, hiszen gyakorlatilag csak ötöst kaptak az érettségin. A diákok harmada viszont külföldi egyetemen folytatja.

Vannak még bajok a roaming körül

Remek dolog a roamingdíj-eltörlése, ám nem árt odafigyelni, mert akadnak a dolognak meglepő gyermekbetegségei, amit őszintén szólva nem is gondoltunk volna. 

A Brexit már válóok

Aligha gondolta volna bárki, hogy micsoda következményei lesznek a Brexitnek, és most nem a politikára, hanem a legszorosabban vett magánéletre gondolunk

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4212639059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.07.04. 06:54:50

Óriáspók,Jesus! Itt max.muslica riogat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 06:59:27

Megint egy szuper jó poszt. Minden amit ír úgy van. Akkora pókok vannak mint egy elefánt. Ha piros a lámpa mehetsz ha nem jön semmi. Akkor is mennek ha jövök, a franc egye őket...
A paracetamol csodaszer.
Szabadúszóknál felmondási idő nincs.
Ezt a rendszert a munkaadók alakították ki hogy bárkit bármikor el lehessen küldeni, AZONNAL felmondási idő nélkül.
Aztán ha a munkavállaló megy el AZONNAL akkor a fagyi visszanyalt.

Benikuty 2017.07.04. 07:31:44

Reggeli ristrettoval dupla élvezet, kösssz!

Arthamyr 2017.07.04. 07:36:54

@diggerdriver: A határozatlan idejű szerződés viszont nem szimmetrikus megkötéseket ad ehhez képest, így valamelyest érthető ez is.
Míg határozatlan idejű szerződés esetében a munkavállaló indok nélkül felmondhat, a felmondási idő betartásával, ezt a munkáltató nem teheti meg, nekik indok kell. Persze nem mondom, hogy ezt lehetetlen kijátszani, de azért civilizált munkahelyeken nem igazán szokás kirugdosni az embereket, míg a munkavállalók simán lépnek, ha jobb ajánlatot kapnak (ez sokkal gyakoribb, mint a leépítés, nem beszélve a kirúgásról).
Plusz ha a szabadúszó alvállalkozóként működik, a fővállalkozó rengeteg adminisztrációt, extra költséget is lespórol, kb. az alvállalkozó csak ad neki egy számlát.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 07:48:19

@Arthamyr:
Így ahogy mondod. Bár nekem nem kell számlát adnom.

LittleG (uk) 2017.07.04. 08:06:48

Szoval akkor hazamentek? Mat megvan a pici. Hogyan tovabb? Mik a benyomasok Angliarol igy utolag? Mik a benyomasok otthonrol, a kulfold utan?

Johet a negyedik

Mrs. Clayton 2017.07.04. 08:11:21

@Arthamyr: altalaban ilyen munkakorokben a munkavallalo 1 het a munkaltato 2 het minimum felmondasi idot koteles adni. Ehhez kepest az mindennapos, hogy az ilyen munkavallalok csak ugy eltunnek. Pl egy honapja a soforom, letette a Galaxyt az irodank parkolojaban, kulcs minden benne es kuldott egy emailt meg aznap este, hogy amugy o kilepett. Az irodanak 24 oras portaszolgalata van, de van leveleslada is, igy ha keves esze lett volna, akkor a kulcsot mondjuk oda bedobja. Szerencsere egy ejszaka alatt egy cigo se vette eszre, hogy a kocsi szabad preda.
Na most mivel ez tok altalanos jelnseg, en minden egyes zsenivel, aki nalunk elkezd dolgozni, alairatom, ha nem ad megfelelo felmondasi idot, megfelelo alakban, akkor elismeri, hogy mi semmivel sem tartozunk neki, magyaran lemond a fizeteserol. Ehhez kepest az ilyen barmok mindig ho vegen, fizetes elott tunnek el, majd kivetel nelkul mindig betalalnak azzal, hogy most jon az Acastol, a Citizen Advicetol, az ugyvedjetol es keszuljek a perre, ha azonnal nem fizetek. En ilyen levelekre, meg telefonokra nem valaszolok, ha megis elkapnak az utcan, akkor mindig udvariasan megmondom, hogy varom a birosagi meghallgatasra idezo levelet. Altalaban ezen a ponton latom, hallom oket utoljara. De persze ez nem gatolja meg egyiket sem abban, hogy fel ev mulva jelentkezzen munkara, de a CV-bol valahogy az mindig hianyzik, hogy mar dolgozott nalunk.

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 08:16:10

@Mrs. Clayton: normális helyeken ilyenkor a munkáltató a kifizetendő bér bizonyos részét megvonhatja.
Asszem 20%

gabors 2017.07.04. 08:19:15

Happy 4th of July !!!

Boldog Szuletesnapot Amerika !!!

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 08:20:45

@gabors: melyikre gondolsz?
Amelyik kiírtotta az őslakókat?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 08:32:21

Márpedig ha nekem bármelyik pillanatban megszűnhet a munkaviszonyom akkor nekem is jogom van bármikor megszüntetni.

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 08:35:48

@diggerdriver: ez rendben van, csak akkor nem kell kioktatni mindenkit emberi jogokból, miközben amerikai katonák vizelnek muszlim holttestekre

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 08:42:44

@Sexual Harassment Panda:
Az bizony csúnya dolog.
Szegény ártatlan muszlimok. A Béke Vallása.
Ma született bárányok.
Fuj fuj usákok.

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 08:42:55

A posztoló miért ment haza jan.1-én??

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 08:44:42

@diggerdriver: nem ezt mondtam, de ki nent idegen országba "demokráciát" exportálni?
Guantanamón mindenféle itélet nélkül tartanak fogva és kínoznak embereket, olyan módszerekkel amiket tilt a genfi 1ezmény.

gabors 2017.07.04. 08:49:14

@diggerdriver: "Márpedig ha nekem bármelyik pillanatban megszűnhet a munkaviszonyom akkor nekem is jogom van bármikor megszüntetni. " Ezt hivjak ugy hogy Employment-at-Will es elfogadott jogi doktrina ... es pl az USA-ban ez az alap ha nincs kulon munkaszerzodesben valami mas (mivel szakszervezetek Reagan ota kihalo felben vannak eleg sokan dolgoznak igy) egy ket kiveteltol eltekintve munkaltato es a dolgozo barmikor felmondhat (van par kivetel ez alol)

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 08:51:35

@gabors: ha egy cégnél vagyok 10 éve, egyik napról a másikra elküldhetnek?

Mrs. Clayton 2017.07.04. 08:54:15

@Sexual Harassment Panda: ez nem helyfuggo, hanem jogszabalyfuggo. Ugyanugy, itt is es mint Mo-n is berbol csak ugy onkenyesen nem lehet levonni. Nincs semmifele 20 meg 23%-os szabaly. Jogszabalyban nevesitetett tetelek vannak, amit a munkaltato a munkavallalo beleegyezese nelkul levonhat. Ebbol kovetkezik, hogy ha a munkavallalo nem egyezik bele a levonasba es megis levonjak tole, akkor jogi uton ugyan, de ha van ideje, kedve, penze visszakovetelheti. Ellenben a felek kizarolag kozos megegyezessel megallapodhatnak ugyis, hogy a munkaltato x szazalekot levon a berbol y feltetel teljesulese eseten. Hat ez nalunk 100%. Egyebkent nagyon konnyu elerni, hogy ne tartsam meg valaki fizeteset. Tessek egy hettel elore irasban jelezni, hogy nem akar az illeto tovabb dolgozni. Nem is erdekel, hogy miert. Aki annyira hulye, hogy ez magas neki, az igy jart. Amugy is segelyt kap, ehen halni nem fog.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 08:57:17

@Sexual Harassment Panda: hat ha neked ez meg nem esett le, akkor javaslom ne bennunket kerdezz, hanem olvasd el a munkaszerzodesedet es meg fogod tudni. Mi honnan tudjuk, hogy teged elkuldhetnek-e 10 ev utan? Meg mi az hogy dolgozol? Mint mi? Vallalkozo? Munkavallalo?

gabors 2017.07.04. 08:58:35

@Sexual Harassment Panda: "@gabors: melyikre gondolsz?
Amelyik kiírtotta az őslakókat? " szvetopluk a loval megvan ??? es mit gondolsz mi tortent a karpat medenceben elo szlavokkal (kikoltoztek londonba ??)

ez egy regi tortenet sok ertelme nincs. lehetne szidni a spanyolokat Hispaniola miatt, meg a mexicoi aztekok, inkak stb miatt, portugalokat brazilia miatt oroszokat a tatarok miatt lehet folyatni a tortenelem az ilyen nepek kiemelkednek es elsulyednek mikor hogy mi magyarok sem jartunk tul jol a 20-dik szazadban (sem)

gabors 2017.07.04. 09:02:20

@Sexual Harassment Panda: "miközben amerikai katonák vizelnek muszlim holttestekre"

jaj maradjal mar ezzel a propaganda "faszsaggal"

Es a bekes mohamedan gerillak akik nem csak amerikai meg egyebb nyugati tuszok fejet vagjak le videon de szazaval lovik le az eretnek mohamedanokat gyerektol aszonyik, korabban ugyanezek hasonloan jartak el a ruszkikkal afganisztanban (mielott egymast eggyeltek )

gabors 2017.07.04. 09:08:03

@Sexual Harassment Panda: "olyan módszerekkel amiket tilt a genfi 1ezmény. " es kessel fejet venni valakine videon az fasza dolog ... repulovel epuletbe repulni szep tisztesseges mohamedan cselekedet ..

az egesz iszlam mohamed ota nem mias mint eroszakkal exportalni az iszlamot, leigazni mas nepeket megadoztatni (ha lehet) es atteriteni oket az imperialista arab vallasra ... es meg nincs vege mert nem allah nevet zengik minden hegycsucsok felett !!! bar az alpok es a pireneusok egy ket generacion belul meglesz ..de a sziklas hegyseggel gondjaik lesznek

igazad van Guantanamot regen ki kellett volna uriteni (bele a mexicoi obolbe lehetoleg capa ivaskor)

gabors 2017.07.04. 09:16:36

@Sexual Harassment Panda: " @gabors: ha egy cégnél vagyok 10 éve, egyik napról a másikra elküldhetnek? " ez attol fugg hogy milyen a munkaszerzodesed ami nagyon attol is fugg (USA) hogy mi a poziciod, vagyis mit tudtal a szerzodesedbe ervenyesiteni de lasd Ford CEO-t eleg konnyen elkuldtek ... a szalagon dolgozokat is kb csutortokone ertesitik hogy pentek az utolso nap... pedig az automunkasoknak meg a szakszervezetuk is eleg eros (UAW)

Ha mondjuk egy kozepvezeto szinten vagy a kozepes cegnel akkor mar nem ilyen forron eszik a levest mert azt is figyelembe veszik hogy nem egy a szazbol valo vagy es tapasztalat a cegnel sokat ert ... ott mar tervezetteben megy a dolog.

Csak peldanak ez en szerzodesem alapjan 20+ ev utan is elkuldhetnek viszont ha "ok nelkul" vagyis nem fegyelmivel akkor 3 evi fizetes a vegkielegites (szoval nem en lennek az elso egy leepites eseten mert draga altalaban az ujoncok mennek eloszor) es valami van hogy nyugdij elott X evvel mar ezt sem lehet (kozos megegyezes szokott lenni)

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 09:23:54

@gabors: nem úgy volt hogy vallása miatt senkit nem lehet megbélyegezni?
Vagy ilyenkor nem számít?

gabors 2017.07.04. 09:24:38

@Sexual Harassment Panda: " guantanamó is propaganda?" a guantanamo az nem propaganda ... az a propaganda hogy ott ok nelkul agyba fobe kinoznak artatlan (bekes) mohamedanokat ...

amugy ma kb 50-en vannak az eredeti 775-bol es a kiengedettek 25-30%-at ismet vagy elfogtak vagy a harcteren oltek meg mert olyan bekesek es artatlanok voltak....

szoval jo ha latod az aranyokat. Volt artatlan a 775-bol ?? biztos csakhogy 3000+ artatlan halt meg az ikertornyokban (hogy mas hasonlo artatlan es bekes mohamedan akciozasokat ne emlitsunk) es meg vagy 200 a repulokon is (most a Pentagont nem szamolom mert azok megis katonak voltak)

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 09:27:09

@gabors: talán, esetleg nem kellett volna demokráciát "exportálni", nem kellett volna "humanitárius" bombázás?

gabors 2017.07.04. 09:35:03

@Mrs. Clayton: "Ellenben a felek kizarolag kozos megegyezessel megallapodhatnak ugyis, hogy a munkaltato x szazalekot levon a berbol y feltetel teljesulese eseten. Hat ez nalunk 100%. Egyebkent nagyon konnyu elerni, hogy ne tartsam meg valaki fizeteset. Tessek egy hettel elore irasban jelezni, hogy nem akar az illeto tovabb dolgozni. Nem is erdekel, hogy miert."

Nem vagyok jogasz de az kozel sem eleg hogy egy "szerzodesben" mindket fel beleegyezett valamiba attol az meg nem biztos hogy megall. Szerintem az hogy egy havi fizetest nem kap meg valaki az tutti nem all meg egy birosagon sem ... az mas kerdes hogy aki igy felmond nem valoszinu hogy birosagra fog jarni a penze utan. A birosag aranytalansag miatt megsemmisitene azt a szerzodest es maximum a bizonyithato kart lehetne levonni amit irsz, hogy 1 heti felmondast ker a ceg... meg annyit sem valoszinu hogy visszatarthatna a ceged jogosan MERT azert a penzert megdolgozott. Azt kellene bizonyitani hogy mekkora a ceg kara, egy atlag egybites dolgzot potolni egeszen mas mint mondjuk egy PhD-vel rendelkezo foosztalyvezetot :-)) (persze lehet pont forditva is )

gabors 2017.07.04. 09:41:54

@Sexual Harassment Panda: "nem kellett volna "humanitárius" bombázás? " nem tudom mire gondolsz ??? Clinton Jugoban ??

szoval szerinted hagyni kellett volna Milosevicset Karadzicsot es a tarsait hogy a tobbi bosnyakot is kiirtsa es letrehozza az etnikailag "tiszta" Nagy-Szerbiat ... ugy tunik hogy a hollandok rajottek valamire

vagy azert vagy ennyire az usa ellen mert NEKUNK nem jottek segiteni a ruszkik ellen ?? regen volt de sokan meg mindig haragszanak Eisenhower-re :-))

gabors 2017.07.04. 09:46:02

@Sexual Harassment Panda: "@gabors: nem úgy volt hogy vallása miatt senkit nem lehet megbélyegezni?
Vagy ilyenkor nem számít?"

en nem mondtam ilyet szerintem szinte minden vallas "evil" meg a bekes buddhistak is lincselnek Burma-ban (mohamdenokat) pedig azok is milyen bekesek ...

szoval sajnos bizony a vallasa miatt nagyon sok embert KELL megbelyegezni foleg az olyanokat akik az egyeduli udvozulest hirdetik (mindenki mas pokolra kerul nem is ember ki kell irtani stb, mert az ilyen vallast kovetok ezt el is fogjak kovetni elobb vagy utobb)

gabors 2017.07.04. 09:51:12

amugy hogy a posztrol is irjak valamit ...

nagyon tetszik a sorozat mert valodi bepillantast ad egy "egyszeru" ( bocs nem szemelyeskedek ezzel) hetkoznapi dolgozo mindenapjaiba kisebb nagyobb napi ugyeibe (tetszett a paracetamol :-))

remelem lesz folytatas ugy is mint posztolonak munkaja, elobbre lepes, esetleg egy allando(bb) allas is

ha pedig hazaternek akkor hasonloan lassuk hogy megy Mo-on vagy hogy nem ...

Herr Géza 2017.07.04. 09:53:24

@Sexual Harassment Panda: Túrót. Németországban nem vonhat le a cég semmit a koma fizetéséből, ellenben perelheti bíróságon, ha a céget emiatt kár érte. Nem jellemző, hogy megtennék. Ellenben a céges referencialevélben bizony nyoma lesz az akciónak és mivel sosem tudod, hogy a következő céged mennnyire ragaszkodik a referencialevélhez, ezért a fagyi könnyen visszanyalhat.
Cserében itt jellemzően 30+ nap a felmondási idő (csak a próbaidő alatt lehet rövidebb, de ott is minimum 2 hetet szoktak kikötni), amit a cégek is betartanak kőkeményen. 10 meg 20 év munkaviszony után a felmondási idő már jellemzően valahol a 3 és a 6 hónap között van, ágazati kollektív szerződésektől függően.
Ez persze a jogi oldal, van lehetőség a felmondási időtől eltekinteni, vagy azt csökkenteni, azt azonban nem felmondásnak hívják, hanem a munkaszerződés kölcsönös (!) megegyezéssel való felbontásának.
Ebben az esetben (és akkor is, ha a dolgozó maga mond fel) itt a munkanélküli segélyt pár hónapra befagyasztják, szóval van mit figyelembe vennie a dolgozónak is az ilyen "ma felmondok holnaptól" akcióknál.

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 09:56:37

@Herr Géza: munkanélküli segély eleve csak akkor jár ha a munkáltató mond fel, nem?

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 09:59:22

@Herr Géza: sztem meg levon6 ha csak úgy lelépsz

gabors 2017.07.04. 10:02:05

@Mrs. Clayton: " Pl egy honapja a soforom, letette a Galaxyt az irodank parkolojaban, kulcs minden benne es kuldott egy emailt meg aznap este, hogy amugy o kilepett."

"http://index.hu/gazdasag/2017/07/04/soforhiany_200_ezres_nettoval_keres_kezdo_buszvezetoket_a_bkv/"

sofor hiany van bizot ide ment :-)))

Herr Géza 2017.07.04. 10:09:26

@Sexual Harassment Panda: Nem vonhat le semmit. Nyilván gyakorlatilag meg tudja tenni, de egy levél a munkaügyi bíróságra, és már fizetheti is ki. Majd (!) követelhet kártérítést, ha bizonyítani tudja, hogy milyen kár érte. Ami nem is lesz olyan egyszerű (mármint az összegszerűsége). Európa egyik legkomolyabb dolgozói érdekvédelme van Németországban.
Na persze, ha az illető szerződés nélkül, svarcban dolgozik, akkor mindez valóban nem igaz.

Herr Géza 2017.07.04. 10:15:15

@Sexual Harassment Panda: Nem, jár az akkor is, ha te mondasz fel, csak van akkor az ú.n. Sperrzeit, ameddig nem kapsz segélyt. Ez általában 3 hónapról indul, és még akkor is rádvernek minimum egy hónapot, ha bizonyítod, hogy "nyomós ok miatt" mondtál fel. Én akkor is kaptam egy hónap "helybenjárást", amikor a felmondással egyidőben bepereltem a (magyar :D) munkáltatót 3 havi ki nem fizetett bérem és egyéb járandóságaim miatt, amit a bíróság peralku keretében meg is ítélt.

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 10:19:16

@Herr Géza: németország pl hogyan védené azt a dolgozót, aki 30 évet húzott le egy szállodában konyhafőnökként, és 60 évesen kirúgják?

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 10:24:16

@Herr Géza: a jelenlegi munkahelyem (Asperg, BW) épp azzal fenyegetőzik, hogy ha nem töltöm ki a 3 hónap felmondási időt akkor 20%-ot levon a hátralevő fizetésemből.
Az leendő helyemen (Schwangau) pedig minél előbb kezdeni kéne

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 10:36:14

@Herr Géza: akkor ebből arbeitsgericht lesz.
A schwangaui ajánlat sajnos nagyon jó.

DarthBlack 2017.07.04. 10:40:48

@LittleG (uk): Egye fene, majd rászánom magam és írok még egyet. :)

DarthBlack 2017.07.04. 10:45:56

@diggerdriver: Köszi! Próbálkozom. Amúgy az írás végén található édességet próbáltad már? Poundlandekben lehet felfedezni, illetve novemver - december környékén más boltokban is.

Herr Géza 2017.07.04. 10:59:13

@Sexual Harassment Panda: Olyan nincs, hogy nem lehet kirúgni valakit csak azért, mert már "x" éve ott dolgozik, vagy mert "y" éves (csak a felmondási ideje lesz szép hosszú). A kollektív szerződések azonban általában védik a nyugdíj előtt állókat, ami persze még mindig nem azt jelenti, hogy be vannak betonozva, azonban ha egy ilyen munkavállalónak akarnak felmondani, az már mindenképpen végkielégítéssel fog járni. 50 év fölött már minimum 12 hónap, 55 fólött 18 havi munkabér az alap (persze csak akkor, ha szintén a kollektív szerződésben meghatározott "z" éve a koma már a cégnél van).
Ja, és a kor nem lehet a felmondás alapja (ami persze épelméjű cég esetén nem így lesz a felmondásban :D), azonban ha a dolgozó úgy érzi, hogy mégis azért mondtak fel neki, mert vén, akkor mehet a munkaügyi bírósághoz, ahol a cégnek igencsak fel kell kötnie a gatyáját, hogy az ellenkezőjét bizonyitsa (jellemző kimenetel: peren kívüli egyezség).
Konkrét példa ismeretségi körben: volt kollegám elérte a nyugdíjkorhatárt, megkapta a felmondását, de a cég botcsinálta jogásza azt is írta a felmondásba, hogy "a nyugdíjkorhatár elérése miatt". A manusz úgy döntött, hogy ő bizony még dolgozna pár évet a nyugdíj mellett, perre ment és meg is nyerte azt. :D A cég kénytelen volt még 3 évig alkalmazni, mire végre sikerült nyugdíjba "utálni" a faszit.
A dolog pikantériája az volt, hogy a (bácskai) magyar kollégát a cég csak azért alkalmazta ca. 20 éven át (ebből az utolsó tízben már mondvacsinált, "kamu" munkakörökben, mert a magyar származású nagyfőnöknek "megesett rajta a szíve", azt mondta, ha én kirúgom, éhen fog dögleni... Meghálálta a manusz. :)))

Herr Géza 2017.07.04. 11:08:03

@Sexual Harassment Panda: Asperg? JVA? Felmondási idő? :D Nem akarnak szabadlábra helyezni idő előtt? :))))
(A többieknek: komoly börtönéről híres a városka....:D)

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 11:08:53

@Herr Géza: azért munkavállalói szempontból egy 50 éves ember még kifejezetten fiatal, a nyugdíjig még 12-15 évet kell dolgozni.

Herr Géza 2017.07.04. 11:19:24

@Sexual Harassment Panda: Egészen pontosan 17-et. Itt. De mint írtam, ez csak akkor téma, ha 50 évesen 15-20 éve ugyanott dolgozol!!! Ami manapság már egyre ritkább jelenség.

gabors 2017.07.04. 11:20:25

@Herr Géza: " elérte a nyugdíjkorhatárt, megkapta a felmondását, de a cég botcsinálta jogásza azt is írta a felmondásba, hogy "a nyugdíjkorhatár elérése miatt"."

erdekes nalunk pl az van a kollektiv szerzodesben hogy aki 1988 elott lepett be az 60-evesen KELL hogy nyugdijba menjen aki azutan as 2012 kozott annak 62 evesen kesobb 65 evesen ... nagyon nagyon kiveteles esetben engedelyezi a ceg 1 -2 ev tovabbi munkat (bar "ideny" munkakra szivesen visszahivnak "nyugdijasokat" mert olcsobbak eu biztosistast es a magannyugdijukhoz nem kell a cegnek fizetnie tovabb)

Most kerult bele az hogy aki 2016 januar utan eri el az adott korhatart az kerheti hogy maradhasson 65 eves koraig (usa-ban ez az altalanos) .... de nem garantaljak hogy maradhat is ... ami eleve aggalyos hogy kinek miert fogjak ezt "engedelyezni" egyerlore nem ismerek senkit aki maradt volna (mert akart vagy engedtek)

Mick Richards (UK) 2017.07.04. 11:28:15

Mindig a bombazas, meg a munkaugy... :-)

Bezzeg a vanilias kola elsikkad! Magyarorszagon nem ittak elegen, gondolom azert nincs mar. Itt lattam cukormentest is, hacsak at nem ragasztottak a cimket. En a normal verziot iszom.

Vagy egy gomboc vanilia fagyira ratolteni a sima (full fat) kolat. A Kaspa's nevu szenhidrat/cukor franchise-ban kaphato az etlaprol, van kulon neve is. Coke Float

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 11:30:47

@Herr Géza: most 17-et.
De mire én 50 leszek, addigra még 20-at.
És ha pl 20 év után xy-t elhajtják, ugyanúgy jár munkanélküli segély ?

Dikusz 2017.07.04. 11:35:45

@DarthBlack: bocsi, hogy belevauvau a beszélgetésetekbe:)))
Szerintem az emlegetett édesség az a rahat/lokum/rahatluk/szultánkenyér. Zselészerű, porcukorba forgatott, nagyon-nagyon édes, kockákra vágott nasi.
Cukorbeteggyanús édességkedvelőknek nem mondhatnám, hogy ideális. A ráborított tejcsokoládé miatt,ne haragudj meg érte, de valami borzasztó édes lehet, ez több, mint sok számomra. Mi utoljára a szabadkai piacon vettünk, itthon nem lehet kapni, esmét mondanám, hogy szerencsére...
A vaníliás kólát itthon is lehetett kapni pár hónapig, nem sok sikere volt, hamarosan be is szüntették a forgalmazását.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 11:36:28

@gabors: jelen esetben parszaz fontrol beszelunk, altalaban kevesebb mint 300 font egy havi ber, es eppen munkaerohiannyal kuzd mindenki, sehol nincs ember, raadasul minden szerzodes annyira szigoru, hogy ha nem teljesitjuk a szerzodesben vallalt oraszamot, az ugyfel azonnal keri a credit noteot, szoval kb 0 masodperc bizonyitani a karomat, ha valaki felmondas nelkul eltunik. Raadasul ezek az emberek nem adjak vissza a kapott munkaruhat sem, vallaljak ha 1 even belul kilepnek kifizetik az altalunk megelolegezett un "erkolcsi bizonyitvany" arat. Ha ezeket osszeadom altalaban meg ok tartoznak.
En jogasz vagyok vegzettsegem szerint. Nem szoktam hulyesegeket csinalni, ha szerzodesrol van szo.

Herr Géza 2017.07.04. 11:37:35

@gabors: Most már jó ideje itt is úgy néz ki a munkaszerződés, hogy van benne egy passzus, miszerint "az éppen aktuális nyugdíjkorhatár elérésekor a szerződés automatikusan érvényét veszti". Csak az ominózus koma munkaszerződése még valamikor a 70-es években született, akkor meg ez még nem volt téma. :))) Ma a nyugdíjkorhatáron túli munkavégzés rég nem jog, hanem lehetőség (már amelyik cég vevő rá).

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 11:40:10

@Herr Géza: az enyémben benne van.
Már csak 30 év van hàtra!
Azt fél kábbal is kibirom.
Hány év után vagyok jogosult nyugdíjra a fricceknèl?

Herr Géza 2017.07.04. 11:41:13

@Sexual Harassment Panda: Persze hogy jár, de ha kap végkielégítést, akkor azt valamilyen arányban rászámolják.

puhacica 2017.07.04. 11:43:48

@DarthBlack: turkish delight? nekem a kaves a kedvencem, szigoruan csoki nelkul. nalunk egesz evben es legalabb tiz fele izesitesben kaphato. :)

pokok: szerencsere a macska irtja oket, bar eddig csak kettohoz volt szerencsenk. (es ezt most gyorsan le is kopogom.) a nagyobbik olyan ot centis lehetett. gusztustalan egy fereg, az tuti.

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 11:46:53

@Herr Géza: na jó, azt a majd 30 évet már csak kihúzom valahogy

puhacica 2017.07.04. 11:49:30

@Mrs. Clayton: nalunk 4 het a felmondasi ido. a szerzodesben semmi nincs a bervisszatartasrol, alapbol egyaltalan semmi nincs beleirva arrol, hogy mi van, ha nem toltom ki a 4 hetet. csak egy pont van, ahol a ceg fenntartja maganak a jogot a szerzodes egyoldalu megvaltoztatasara. elnek is vele, 2 hetet es az adott idoszakra eso fel nem hasznalt szabadsagot nem fizetik ki.

London2009 2017.07.04. 11:50:38

@Dikusz: megjartad Erdelyt? Kozben en meg Magyarorszagon voltam egy hetig! : )

LittleG (uk) 2017.07.04. 11:51:42

@DarthBlack: a Turkish Delight, amit mi rahátnak hívtunk szerintem. És tényleg török lehet, mert Törökországban járva is találtam rahátot, mindenféle ízesítéssel (kicsit dioódarabkákkal stb.), csak az nem volt kőkemény, mint amiket mi otthon ettünk :)

gabors 2017.07.04. 11:59:13

@Mrs. Clayton: " altalaban kevesebb mint 300 font egy havi ber," ???

ez valami slave house ??? ez meg Mo-on is ehber lenne nem ??

Herr Géza 2017.07.04. 12:02:39

@Sexual Harassment Panda: Teljes nyugdíjra 45 ledolgozott, ill. nyugdíjjárulékot fizetett idő után. :D Az még odébb van...:))))
Résznyugdíj azt hiszem minimum öt év befizetés után jár, de hát azt meg a hajadra kenheted, amit öt év után kapsz. :))))

Herr Géza 2017.07.04. 12:09:22

@gabors: Én már nem is mertem rá reagálni, mert tuti kikapok megint...:))))))

Sexual Harassment Panda 2017.07.04. 12:11:43

@Herr Géza: na de mi van akkor ha elérem a nyugdíjkorhatárt, (67) de nincs 45 év ledolgozott, csak mondjuk 30?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 12:18:15

@puhacica: irtja?! Hm, újabb érv a macsek mellett. Nálunk is vannak, nem győzöm őket kihajtani a lakásból.

A Turkish delight pedig remek dekor mézeskalács házhoz, fenyőfa alá, kockára vágva, cukormázmasnival, mint "ajándékcsomag". De enni nekem túl édes...

Herr Géza 2017.07.04. 12:25:58

@Sexual Harassment Panda: Alacsonyabb nyugdíj, mint ami 45 év mellett járna. Most átlagjövedelemmel, 30 év szolgálati idővel kb. minimálnyugdíjat kapnál.

Bredpitt Monika 2017.07.04. 12:29:22

Szeretem az olyan posztokat, ami hangos nevetést csal ki az emberből.

TUDTA? Hogy a nevetés erősíti az immunrendszert?

A kedvenc immunerősítőim egyike:

www.google.hu/search?q=tudta+plak%C3%A1tok&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjQ1-KGte_UAhWBzxQKHU5KDWwQsAQIHw&biw=1440&bih=759

Köszi a posztot, nagyon élvezetes volt.

Herr Géza 2017.07.04. 12:30:37

@Mick Richards (UK): :D Kb. a vaníliás kóla említése a negatívum a posztodban, de ugye az meg hót szubjektív, hogy kinek mi jön be...:)))
A többi része meg, mint eddig is, kurva jó. A stílus meg lenyűgöz. Írjál még!!! Bármiről, akár a vaníliás kóláról is, én olvasni fogom!

Bredpitt Monika 2017.07.04. 12:31:10

@Sexual Harassment Panda: hu.wikipedia.org/wiki/Feszty-k%C3%B6rk%C3%A9p

Ezt nézd meg alaposan, már biztos láttad. Most tényleg minden gúny nélkül, szerinted mi van rajta?

Szerintem az , amit Digger mondott.

puhacica 2017.07.04. 12:36:51

@kisrumpf: vadaszoszton. mindenre ramegy, ami apro es mozog. :)
nalunk szerencsere tenyleg nincs sok, de gondolom ez a varosnak es a sok betonnak koszonheto.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 12:38:11

@puhacica:
Ja ez? Ez nem jó van az a másik török cucc az jobb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 12:39:26

@puhacica:
Vadászösztön...
Lófaszt.
Éhes szegény.
:)))))))))

Dikusz 2017.07.04. 12:41:13

@puhacica: írtam a posztólónak, hogy a rahat az az édesség. Lehet szeretni valóban, de az ember s*gge összeragad tőle olyan édes:)))

Dikusz 2017.07.04. 12:44:23

@diggerdriver: én tudok egy magyar cuccot, ami -számomra- finomabb, és legalább ugyanannyira összeragad tőle a kezem, mint az emlegetett török/szerb stb. édességtől. Az igaz, hogy nem olyan édes, de ha jóféle anyagból van, akkor isteni. Ez a finom, jó puhára főtt füstölt csülök. Húsvétkor már csak ilyet veszek sonka helyett:))))

Bredpitt Monika 2017.07.04. 12:46:26

@Sexual Harassment Panda:

Van egy testvérpár (egy kicsit genyák egyébként, csakúgy, mint a kis tolvaj Zuckerberg) úgy hívják őket, Bernard és Murray Spain, akik megismertették a világgal a mosolygós arcot. Szóval Smiley-t is Amerikától kaptuk.

Have a nice day !!!!!!

(Harvey Ross Ball-tól lopták a fiúk az ötletet)

Mrs. Clayton 2017.07.04. 12:49:17

@puhacica: persze, van ilyen is. De ne felejtsd el, hogy te Londonban vagy, en meg videken. Ott meg feltetelezem viszonylag van ember a szolgaltato szektorban, nalunk nincs. Nem csak en mondom, hanem az ugyfeleim ujabban nem azert szervezik ki az etkeztetest, takaritast, karbantartast, mert sporolni akarnak, hanem mert nem kapnak mar ugy sem embert, hogy egy iskolai alkalmazott nem minimalbert kap, hanem kicsivel tobbet, plusz kapnak 24,5 % nyugdijat es altalaban 6 honap teljes bert hat honap felbert is, ha betegek. Mivel nincs emberem ezert akar hajlando lettem volna 500 font jutalekot is fizetni ugynoksegnek, ha kepes kikozvetiteni valakit, de miutan probalkoztak ugy 2 honapig es az egyetlen ember, aki eljott is interjura, kiderult, hogy napi fel ora autokazasra lakott a falutol, ahova mennie kellett volna, majd kiderult, hogy nem is volt jogositvanya sem, de ettol meg vezetett, szoval igy megkoszontem a nagyon professzionalis segitseget, de nem kolcsonoztem ki ezt a munkaerot. Azota se hallottam az ugynokseg felol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 12:50:06

@Dikusz:
Igazad van az a legfinomabb sütemény.

Pernilla 2017.07.04. 12:56:40

@diggerdriver: milyen másik török cucc? a halva vagy a döner kebab? :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 12:56:49

@Dikusz: :-) bólogatok. S még egészségesebb is.

DarthBlack 2017.07.04. 12:59:25

@Dikusz: Az bizony. Angliában van olyan változat, hogy tejcsokoládéval van beborítva és 1 fontért kapsz három darabot. Az a három darab viszont nem kocka, hanem normális csoki méret. Nyam.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 13:01:03

@gabors: nem, reszmunakidos munka, altalaban 2-2,5 ora naponta.
Epp tegnap volt egy talalkozom egy leendo ugyfellel es neki is azt mondtam, hogy amig nem valtozik meg a segelyrendszer, akkor sem fogunk embert kapni, ha 8-9 fontot fizetunk, nem 7,5-t, mert a segelyert semmit nem kell csinalni, itt meg dolgozni kell, neha eleg kemenyen.
Epp egy tenderen dolgoztam a mult heten es ma az a helyzet, hogy nem tudsz egy szerzodest sem nyerni, ha a teljesitmenyed nincs 200-240 m2/ora. Ez azt jelenti, hogy egy 60-80 m2-s termet, tele padokkal, szemettel a foldon, graffitivel az asztalokon ki kell takaritani 12-15 perc alatt. Ha ez a terem tortenetesen egy art room, akkor minden ossze lesz festekezve, ragasztozva es halomban fog allni a foldon a szemet. Azt kell mondjam, hogy aki ezt bevallalja ennyi penzert, az elott le a kalappal.

DarthBlack 2017.07.04. 13:03:11

@diggerdriver: Közbe látom belinkelte valaki a képet. Hát az lenne az.

Bredpitt Monika 2017.07.04. 13:06:55

Egyébként a puszi-ról.

Mi New Jerseyben a magyar barátnőimmel nem cupp, cuppoztunk.

Az amerikai férfiak röhögtek egy ideig a puszi, puszin, aztán megszokták. Tudták mit jelent és beletörődtek (nagyon élvezték egyébként).

Ha már nyelvi érdekességekről is beszélünk.

Pár hete (az egyik tüntetés után) álltunk lányommal egy étterem alagsori WC je előtt (mivel lányokról van szó, hosszú sor volt).

Beállt mellénk két lány és ezt kérdezte az egyik: are you standing in the queue?

Hirtelen nem tudtam mit akar. Megkérdeztem tőlük, honnan jöttek, mondták Londonból. Azt mondtam nekik, hogy ha ezt a kérdést feltennék Kanadában vagy az Egyesült Államokban lehet, nem értenék miről beszélnek.

Én Amerikában egyszer sem hallottam ezt a szót. Kanadában pedig konkrétan rákérdeztem a lányoknál, akikkel egy házban éltem, tudják e mit jelent a queue, azt mondták, nem tudják.

További szép napot mindenkinek !!!

Az egyik kedvenc plakátom: TUDTA? Nem kell ám mindent elhinni, amit ide írnak!

DarthBlack 2017.07.04. 13:08:09

@puhacica: Hülye pókok. Találkoztam olyannal is ami ugrik. Szerencsére az max 1 centis volt.

Az az édesség. Gyerekkori emlékek. Úgy örültem, amikor találkoztam vele. Nővéremnek vittem, amikor hazalátogattunk, Ő is odavan érte. Megkóstoltatta a fiával, az meg kiköpte, hogy mi a fene ez. Nem tetszett a rózsavíz íze. :)

Volt egy másik édesség is, nem tudom a nevét, de szezámmagból és mézből csinálták. Közben lehet Magyarországon is kapni már, de azzal is jó volt találkozni.

DarthBlack 2017.07.04. 13:11:33

@puhacica: Ja, meg lemaradtam egy lépcsőfokkal. Kávés??? Hol, merre???

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 13:12:44

@Pernilla: van még valami néha lidliben is kapni. Olyan kockasütemény

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 13:14:37

@DarthBlack:
Megvan mi a neve. Baklava. Na én azt szeretem

Bredpitt Monika 2017.07.04. 13:15:55

Ja, és ha már pókok. Akik Amerikában vannak: tudjátok e mi az a brown recluse?

Na, egy olyannal ne fusson össze az ember. Üdv

puhacica 2017.07.04. 13:17:42

@diggerdriver: ezen talan ne kezdjunk el vitatkozni, hogy kinek mi izlik jobban

@Dikusz: nekem mondhatod, az eletben nem hallottam meg ezt a szot, hogy rahat. viszont a hetvegen malnas blondie-t ettem fehercsokival, vaniliafagyival es karamellszosszal. nincs olyan, hogy tul edes. :)

@Mrs. Clayton: na de pont ez az, hogy ha van ember, akkor mit szivoskodnak? mindenki tudja, hogy a szolgaltatoiparban nem varnak 4 hetet senkire. szoval eleve gennyeskedes egy ilyet beleirni a szerzodesbe. es azert ha en most felallnek es csak 3 hetet toltenek ki a 4bol, cserebe minimum egy ezrest nem fizetnenek ki. mikozben errol anno szo sem volt. tudom, en irtam ala a szerzodest, de ha kineztel valamit es ott szeretnel dolgozni, akkor ala fogod irni a kedvezotlen felteteleket is.

Pernilla 2017.07.04. 13:20:40

@diggerdriver: kockasütemény :D hát ebből nem jöttem volna rá, ha nem jut eszedbe.
Na az is aztán a fogyókúrázók legfőbb barátja. Bár elég sok fajta van,a zsír és cukormennyiség mindegyikben ki van maxolva. Meglepődtem volna, ha nem szereted :D

DarthBlack 2017.07.04. 13:20:56

@kisrumpf: Igen, ez az. Először a Morrison-ban fedeztük fel a lengyel részlegen. Küldtünk haza. Aztán mondták, hogy már itthon is elérhető.

DarthBlack 2017.07.04. 13:22:16

@diggerdriver: Na azt még nem kóstoltam, de ami késik az jön.

puhacica 2017.07.04. 13:25:20

@Bredpitt Monika: tulcifraztak azok a lanyok. gyakoribb az are you queueing :D

@DarthBlack: ja, az a szezammagos cucc is jo. :) a kavessal eddig egyetlen helyen talalkoztam, itt a sarkon a torok etteremben szoktak kinalgatni, amig varsz a take awayre. eprest probaltad mar? a rozsavizes tenyleg kicsit muanyag hatasu. :D

Arthamyr 2017.07.04. 13:28:12

@diggerdriver: Az nem tudom, hogy működik számla nélkül, biztos umbrella company vagy valami?

Arthamyr 2017.07.04. 13:34:22

@Mrs. Clayton: "Ehhez kepest az ilyen barmok mindig ho vegen, fizetes elott tunnek el" - Ehhez azért sok ész kell. :) Mondjuk ha patkány céged van, akkor lehet, hogy nem fizetik ki a munkát csak mondjuk egy héttel a ledolgozott hónap után (korrekt helyeken azért még abban a hónapban fizetnek), akkor ha okos sem tudja megoldani. Mondjuk ha sok ilyen gyökeret vesztek fel, megértem, a fene sem akarna akár csak 1 hét fizetésnyi pénzt is elveszíteni/pereskedni érte. De azért szerencsére nem ez a jellemző, sem munkavállalói (alvállalkozói), sem munkáltatói oldalról sem.
Amúgy nem értem, miért jó a dolgozónak, hogy hirtelen eltűnik, hogy a tökömbe nem képes 2 hétre vagy egy hónapra sem előre tervezni?!

Arthamyr 2017.07.04. 13:35:20

@Sexual Harassment Panda: Nem mindegy, ki milyen holttestre vizel?

Mrs. Clayton 2017.07.04. 13:35:33

@Bredpitt Monika: mivel most megy a wimbledoni bajnoksag McEnroe van tv-ben radioban es valami olyasmit mondott hogy nagyon vanillan erezte magat, mire a riporter leforditotta brit angolra, hogy mirol is van szo. Rengeteg szo van, amit mi nem de a tengeren tulon hasznalnak. De meg ennyire se kell messzire menni, mar a skotok is hasznalnak olyan szavakat, amit Londonban nem ertenek.
@puhacica: Epp ezt mondom, hogy nincs ember. Ha eltunik hetforol keddre, elbukok egy csomo penzt, mert kell valami extrat adjak a megmaradt embernek, kulonben hozza se nyul a mas teruletehez, es engedmenyt kell adnom a kihagyott orak utan az ugyfelnek.
Ezzel probalom meg ravenni a nyomi munkast, hogy legalabb egy hettel elore szoljon egy hettel, ne csak elszaladjon. De mint mondom ezek az emberek segelyen vannak, nekik az elbukott penz nem szamit.
Egyebkent te csak ugy hetforol keddre lelepnel minden szo nelkul? Szerinted ez rendben van? Nekem mindig felszalad a szemoldokom, hogy a munkavallaloknak jellemzoen csak jogaiknak kellene lennie, de kotelessege az semmi.

gabors 2017.07.04. 13:38:39

@diggerdriver: "@puhacica:
Vadászösztön... "

pedig van ilyen... a macskaink tutti nem ehesek es migis levadsznak madarakat egyet kettot evente ... me nem is eszik oket csak odahozzak az ajto ele (a kertbe ki vannak engedve hosszu porazon)

DarthBlack 2017.07.04. 13:41:46

@Sexual Harassment Panda: Szezonális munka volt. Januártól március végéig bezárnak a hotelek a turista városokban. Meg rengeteg étterem sem üzemel ekkor. Nem elsején mentünk, mert még volt munka bőven. Kicsit később.

puhacica 2017.07.04. 13:43:22

@Mrs. Clayton: ugy ertettem, azt irtad: londonban van ember, videken nincs...
dehogy lepnek le egyik naprol a masikra! viszont ha ugy adodna, hogy talalok jobbat es eppen 3 het mulva kell kezdeni, nem 4, akkor igenis elmennek. es nem gondolom, hogy fair visszatartani egy havi fizetest cserebe. foleg ugy, hogy miota itt dolgozom, eleg sokan mentek el ugy, hogy kitoltottek a 4 hetet es aztan megis mi szoptunk, mert nem volt ember helyettuk. csak a vakarozas, meg hogy mar mennek az interjuk... hat azert nem urkutatok vagyunk, hogy ne lehessen 1 honap alatt talalni valakit. szoval azt gondolom, nem aranyos ez igy. de mondom, en irtam ala, csak magamnak reklamalhatok.

gabors 2017.07.04. 13:43:54

@Mrs. Clayton: "nem, reszmunakidos munka, altalaban 2-2,5 ora naponta." az azert mas de akkor nem is havi ber :-)) de meg ugy sem sok ez mi minimalber vagy azallatt ???

DarthBlack 2017.07.04. 13:44:13

@puhacica: Epressel sem találkoztam még. Felénk, csak a rózsavizes, meg a citromos volt. Legalább tudom, hogy van még mit kipróbálnom. :)

Arthamyr 2017.07.04. 13:44:24

@DarthBlack: Nagyon helyes, akár többet is!! :)

puhacica 2017.07.04. 13:44:50

@gabors: nekem ne mondd. latnad, mikor vadaszik. a legyet is ropteben... :D

gabors 2017.07.04. 13:45:42

@Mrs. Clayton: "r, akkor sem fogunk embert kapni, ha 8-9 fontot fizetunk, nem 7,5-t, mert a segelyert semmit nem kell csinalni, itt meg dolgozni kell, neha eleg kemenyen." akkor ez brexit egyre nagyobb pofara esesnek tunik (igy kivulallokent ... kis vallalkozok el fognak tunni ha nem lesz valami drasztikus valtozas)

Arthamyr 2017.07.04. 13:49:25

@Mrs. Clayton: Az csinál hülyeséget, aki 300 font havi bér (vagy akár heti, ha elírtad) esetén nem röhög ki hangosan. Ezért napi 15 percet kell dolgozni vagy mi? :D

gabors 2017.07.04. 13:49:58

@Bredpitt Monika: " Azt mondtam nekik, hogy ha ezt a kérdést feltennék Kanadában vagy az Egyesült Államokban lehet, nem értenék miről beszélnek.' azert ez eros tulzas !!!! nem nagyon van olyan amerikai (canadat sem hiszem) aki ne tudna mirol van szo ja hogy gyuttmentek akik soha nem tanultak meg a nyelvet az mas ...

Arthamyr 2017.07.04. 13:51:35

@kisrumpf: A macska szerintem mindent írt, ami nála kisebb és él. :)

DarthBlack 2017.07.04. 13:53:09

@Dikusz: Egyszer próbáld ki azért a tejcsokisat. :)

Arthamyr 2017.07.04. 13:56:24

@Arthamyr: *irt... A macska nem írt sok mindent... :D

Mrs. Clayton 2017.07.04. 13:56:45

@Arthamyr: mint mondtam 2-2,5 orat naponta. Nem tudom te hol dolgozol, de ha irodaban, teljesen biztos hogy nincs 8 oras takarito szerzodtetve, csak reszmunkaidos napi hasonlo oraban, esetleg ketto. Egy reggel egy meg delutan ket oraban.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.04. 13:57:18

"Nagy-Britannia legnagyobb randioldala kérésére ugyanis felmérést végeztek, amelyből kiderült, hogy a teljes lakosság 3,4 százaléka vetett véget a kapcsolatának, mert eltérő nézeteket vallott a Brexitről, mint párja."

-alhir, alhir a'la cnn

Shaktee 2017.07.04. 13:59:47

@Bredpitt Monika: Tudjuk mit jelent a queue(farok)
:-)

Mrs. Clayton 2017.07.04. 14:01:08

@gabors: gyakorlatilag igen. En azt josolom, hogy mivel senki nem fog egy takaritonak tobbet fizetni mint a segely, ami 11k evente, ezert a segelyt vagy beszuntetik vagy az ilyen segedmunkas berek fel fognak szokni az egekbe es senki nem fog takarittatni, ebedeltetni. Ezek mind olyan munkak, ami napi par ora csak, itt nincs 8 oras foglalkoztatas, csak nagyon kiveteles esetben. Mondjuk nagy gyarban, van hazak takaritasanal, de ok meg inkabb egyeni vallalkozasban dolgoznak. Ha szerencsesek ok ossze tudnak szedni napi 8 oranal tobbet is, de az oraberuk lesz valahol 5-6 font kozott.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 14:03:32

@Arthamyr: azert meg lasd azt is, h ha ezek az emberek dolgoznak max heti 15 orat akkor kapnak segelyt is, igy azert osszejon am az evi 10-11k, ha munkanelkuli segelybol akarjak ezt osszehozni, azt is lehet, csak ma mar baszogatja oket a jobcenter

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 14:06:08

@Arthamyr: :-) szerintem ez macskafüggő, de igen, kis gyilkológépek, különösen az a macs, amelyik átjár a kertünkön. Az egyik legcsúnyábban (nekem) hangzó ír nevet adtam neki, Oisín. De nem jön be, vad, így a pókokkal én bánok el.

gabors 2017.07.04. 14:09:18

@cat power: na akkor canuck-ok is tudjak !! :-))

gabors 2017.07.04. 14:13:42

@Bredpitt Monika: "the queue" amugy amerikaiul is sort/sorban allast jelent bar erre a szituaciora inkabb azt mondjak hogy in line (ami szinten sort is jelent) ....

kar ilyeneket mondani ..

bar hasznaljak masra is ...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 14:16:56

@Arthamyr:
Nem. Sima self employed. Soha nem adtam még számlát.

Arthamyr 2017.07.04. 14:20:18

@Mrs. Clayton: Ezek után felesleges csodálkozni, hogy nincs elég ember, inkább azon kéne, hogy egyáltalán van még. :) Te se dolgoznál évi 11k-ért. Főleg, hogy az overheadje kb. ugyanannyi ennek a munkának is, hiába két órát dolgozik naponta, az az idő gondolom nincs kifizetve, amíg eljut a munkahelyre (lehet, hogy az sem, amíg eljut a munkavégzés helyére?), ha hozzáadsz mondjuk 2 óra közlekedést, ez simán csak nevetséges. Jobban jár, ha valami piti bűnözőnek, kéregetőnek stb. áll.
Takaríttatni meg fognak normális helyeken, mert muszáj, max. drágább lesz és szívják a fogukat, amúgy is elhanyagolható az irodai melósok fizetéséhez/irodabérléshez képest.

Arthamyr 2017.07.04. 14:20:57

@diggerdriver: Hogy megy az adózás? Hogy számolják el az ügyfeleid?

Shaktee 2017.07.04. 14:22:49

@gabors: Meme en français:

fair la queue

gabors 2017.07.04. 14:24:58

@diggerdriver: "Nem. Sima self employed. Soha nem adtam még számlát. "

ezt sem egeszen ertettem itt (usa) ez csak egy adozasi kategoria en is ebben vagyok semmifele szamlat nem kell adni ... "fizetest" kapok havonta csak mint "self employed" adozok es a munkaltatom is ennek megfeleloen adozik utannam amit kell (megsporoljak pl a munkanelkuli jarulekot tobbek kozott, de segijjjjjt nem is kaphatok)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 14:26:48

@Arthamyr: adnak payslipet az után adózok. Én nem adok semmit.
Mondanám hogy az ügynökség ad sőt biztos, de, imor direct contact ban dolgoztam akkor sem adtam.

Dikusz 2017.07.04. 14:27:31

@DarthBlack: itthon nem láttam még, hogy lehet kapni. Legutóbb Szabadkáról hoztunk, nekem túl édes, a tejcsokis (egyszer megkóstolnám azért)még plusz ad hozzá rendesen:)

Úgy vélem, nagyon édesszájú vagy:). Ha itthon vagytok, és Budapesten éltek, akkor érdemes kipróbálni a Soroksári út sarkán lévő (Nemzeti Színházzal szemben) édességdiszkontot. Különleges, finom édességeik vannak. Valamikor egy édesipari cég (már nem tudom melyik) mintaboltja volt, jelenleg ukrán tulaja van. Tőlük a kedvencem az ét-, tej-, fehércsokival bevont puffasztott rizs a kedvencem, de a régi tejkaramellájuk is nagyon jó.

Dikusz 2017.07.04. 14:29:02

@Dikusz: mindent kétszer mondok (kevencem) mondok:))

Herr Géza 2017.07.04. 14:29:04

@Mrs. Clayton: Miért kéne egy irodának/cégnek/gyárnak takarítót szerződtetnie? Felénk ez pont úgy néz ki, hogy takarítócégekkel szerződnek, azok küldik az embereiket arra az ominózus napi 2 órára, de az emberek persze több helyen is takarítanak, így simán megvan nekik a napi 8 órás munkaidő is, ha éppen teljes állásban dolgoznak.

gabors 2017.07.04. 14:30:45

@diggerdriver: "@puhacica:
Nincsen kiherélve? " de herelve a kandur es fix a nosteny ettol meg imadnak vadasznai ... csak nem baggzanak !!!

DarthBlack 2017.07.04. 14:33:14

@Dikusz: Hát szeretem az édességet, de mindig módjával. Szerencsére (meg a munka miatt), nem is látszik meg.
Jaj, rizses csoki. Azt is komálom nagyon. Környékünkön meg nem lehet már kapni sajnos.

Arthamyr 2017.07.04. 14:35:54

@gabors: Ezt kötelezővé tenném, Magyarországon vidéken laktunk, mocskosul idegesítőek voltak a macskák néha.

Arthamyr 2017.07.04. 14:36:34

@diggerdriver: Akkor valószínűleg az ügynökség rendezi a dolgot.

Shaktee 2017.07.04. 14:37:22

@gabors: a vadászosztont nem befolyasolja a miskárolás..

gabors 2017.07.04. 14:37:31

@diggerdriver: "@Arthamyr:
Soha nem adtam még számlát."

olyat is lehet csinalni (itt legalabbis) hogy szamlaval dolgozik az ember (van aki igy csinalja de macerassabb) itt minimum egy LLC-t kell csinalni penz ido stb (Mo-kb a regi BT-nek felel meg ma nem tudom) van elonye mert koltseg leirhatok de sokkal tobb a burokracia es nagyot lehet bukni mert a "dolgozot" vedo szabalyok megszunnek ... konnyen bukja az ember az eu biztositast magannyugdij hozzajarulast (amit a munkaltato ad) ... nem mindenki vallalja ezt be mondjuk 30-50% tobb bruttoert ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 14:37:48

@Mrs. Clayton: Na, pont ezt akartam kérdezni, hogy a beszorult, megmaradt hetek, napok fizetésével mi van ilyenkor.Nekem azért volna annyi eszem, hogy megvárnám a fizetésnapot és az után lépnék le... :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 14:38:44

@Arthamyr:
Mondom ha direktben dolgozok ügynökség nélkül akkor sem adok semmit.

Arthamyr 2017.07.04. 14:38:53

@Herr Géza: Egyébként én is elgondolkodtam, hogy miért kell 2 órát dolgozniuk naponta, az irodában mondjuk 12-14 órán át vannak emberek, így jó esetben a maradék 10-12 órában lehet takarítani. Nekünk pl. fél 6 körül kezdett a takarító, még elég sokan dolgoztak, szóval még az sem kizáró ok, ha épp dolgoznak páran.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 14:39:10

@Herr Géza: jo lenne ha igy lenne, de lattal te mar takaritani egy irodaban barkit is 10 es delutan 4 kozott? ugye nem, elegge gaz is lenne, ha jonnek mennenek az ugyfeleid, vagy fogadod a telefonhivast es kozben ott porszivoznak, meg viszik ki a szmetet, amibol folyik ki az elozo este beledobott joghurt. Ilyen nincs. Mi iskolakra, irodakra, pubokra vagyunk raallva kizarolag reggel 6-10 vagy este 4-8ig van takaritas, jellemzoen ket oraban, max 3, de az mar necces, mert az mar 15 ora hetente es 16 folott ugrik a housing benefit meg a segely.

gabors 2017.07.04. 14:40:20

@cat power: " @gabors: a vadászosztont nem befolyasolja a miskárolás..
" tudom ezt probaltam en is mondani lehet nem sikerult :-)))

Shaktee 2017.07.04. 14:41:48

@gabors: Mit lehet tenni, ismételgetés a tudás atyja :D

Mrs. Clayton 2017.07.04. 14:41:50

@Arthamyr: hahaha, vicces vagy. Elmondom hogy maga az adohivatal szerzodott egy olyan ceggel, aki nem fizet tulorat es egyebeket. Ezek utan szerinted barki fizet takaritasra orakat. Iroda eseten olyan negyszaz negyzetmeter az elvaras orankent.

gabors 2017.07.04. 14:44:54

@diggerdriver: "@gabors:
Na ebből semmit nem értettem" kb arrol van szo hogy self-employed HELYETT alapit az ember egy ceget (mint tulajdonos) es ezutan igy vallal munkat ...es sajat maganak fizet... ez itt mas adozas ala esik de sokkal macerassabb evi 200/300 ezer dollar alatt nem biztos hogy megeri mert tobblet koltsegekkel jar de a levonhato koltsegek esetleg megeri (ha a kocsit/telefont/ruhat/irodat el lehet szamolni)

bocs nem akarom tovabb bonyolitani ... (angolul is irhattam volna ??)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 14:51:47

@gabors:
Aha értem. Én is leírhatok minden költséget.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 14:57:21

@geegee: persze hogy megvarnad, de ezek ennyire hulyek, na nem mindenki, de jellemzo. Es nem is ugy csinalom, hogy ez valami aprobetu valami 100. oldal vegen, hanem megmondjuk, amikro allasajanlatot kapnak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 14:58:09

@Dikusz: Nahát, rahát... :D
Asszonyt mindig azzal hergeltem, hogy a szótő ott a raha, és a tárgyesettel lesz meg a té-végződés.Pl. vettem egy doboz rahát.
Nem ettem sokat ilyet, de ha még csoki is van rajta, akkor az télleg húzós lehet.

gabors 2017.07.04. 15:02:26

@diggerdriver: "
Aha értem. Én is leírhatok minden költséget."

En is leirok koltseget de azert kozel sem mindent ...

Taxomükke (UK) 2017.07.04. 15:05:29

@Mrs. Clayton: "Szerencsere egy ejszaka alatt egy cigo se vette eszre, hogy a kocsi szabad preda."
Es mi van a pakikkal, négerekkel, zsidókkal, szőröstalpú oláhokkal, azok sem vették észre?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 15:06:30

@puhacica: Haha, cafka cica, ilyen vérmacska az is? :D
Nekünk annó a szülő háznál lepkéket kergetett, még azt a balettozást; meg tavasszal a kispados (csere...) bogarakat rágta széjjel, rossz volt nézni is, fújjj... :D
A tied nem szokott focizni, pingponglabdával, papír-sztaniolgombóccal?Fociztasd már meg lécci és utána kérünk videót is...
:-))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 15:07:10

@gabors: nekem nincs sok költségem. Az autóval bejárás meg egy kicsi a rentből meg három évente egy bakancs. Néha egy laprop.

Arthamyr 2017.07.04. 15:07:23

@Mrs. Clayton: Hát, nekünk kint volt a takarító vagy 2-3 órát, és nem volt 500nm az iroda, és ez szegényebb ország.
Na mind1, nem igazán értek hozzá, nem én szoktam az irodafenntartókkal szerződni. :) Abban biztos vagyok, hogy mindig ki lesz takarítva egy normális cég irodája, szolgáltatási helye. Az is lehet, hogy abban a rétegben, ahol te keresed a munkaerőt, valami egyéb miatt kell a munka (pl. hogy fennmaradjon a jogosultság ilyen-olyan szociális juttatásra, ne baszogassa ilyen-olyan hivatal), nem azért, mert az az elsődleges megélhetési forrás, amíg így van, még ezekkel a gyatra feltételekkel is lehet esetleg embert találni.

Arthamyr 2017.07.04. 15:08:18

@diggerdriver: A gépeket nem kell bérelni? Vagy azt az ügynökség/ügyfél intézi?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 15:13:04

@Dikusz: Felénk ezek a hosszúkás gumicukor szerű sz@rok mennek nagyon, én csak fugázó-tömítőnek mondom... :D
Viszont mindenféle vegyes szép színekben lehet kapni vásárokban, a kis eszetlen kölkek mindig rüszülnek érte a szüleiknél...

Mrs. Clayton 2017.07.04. 15:14:39

@Taxomükke (UK): nem ok sem vettek eszre, viszont egy ipari park mellett vagyunk, ahova a rendszeresen betornek a helyi pikeyk
lehetunk pc-k nyugodtan, de ettol nem fog ez a nepcsoprt kevesebb bcs-t elkovetni
en kint lakom falunk, kb 5 merfoldes korzetben nincs bolt, ha akartunk venni barmit pl a legkozelebbi takeawayben akkor ott volt a coop, aminel volt automata, ma mar egyik kornyezo faluban sincs egy automata sem, mert az elmult 3 evben az osszeset kiszerelte ugyanaz a csalad, tobbszor is egymas utan
eleinte meg visszahelyeztek, ma mar inkabb nem, mert felesleges, erre az volt a reakcio, hogy kessel raboljak ki a boltot, igy fegyvertelen biztior vigyaz a vasarlok eletere
persze az egesz megyeben osszesen 3 rendor jarorozik estenkent, igy a harc ellenuk kb nulla

Taxomükke (UK) 2017.07.04. 15:17:47

@Mrs. Clayton: Ertem.
Csodalatos, hogy ez igy mehet...

Herr Géza 2017.07.04. 15:24:54

@Mrs. Clayton: Irodában, étteremben, stb. nyilván nem lehet a vendégek/dolgozók mellett takarítani. De pl. kórházban, uszodában, egyéb állandó takarítást igénylő helyeken simán. Csodálom is azokat a takarító cégeket, akik ezt össze tudják logisztikázni. Mondjuk itt sem a 8 órás full munkaidő az általános ebben a brancsban, hanem inkább a részmunkaidő, és a dolgozók lelentős hányada háziasszony, akik meglepő módon (helyben) simán hajlandóak arra is, hogy megosszák a napi munkaidőt. Mennek pl. reggel 2-3 órára, meg este, késő délután ugyanígy.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 15:25:31

@Arthamyr: Persze hogy ki lesz takaritva, a kerdes az hogy mennyiert. Ha tul dragan, akkor elobb-utobb el fogja veszteni a munkajat vagy a ti business manageretek vagy a contractor, mert mas cegek sokkal kevesebbert is megcsinaljak. Persze kis helyeken mas, ott nincs akkora verseny, de en 1 orara vagyok Londontol. Itt ez kokemeny vadnyugat. Ma mar mobil applicaciokkal merik a teljesitmenyt, meg trukkozni sem lehet.

Epp ma kuldott az egyik ugyfelem egy percre pontosan lebontott osszegzest az egyik takaritonkrol, es kert 1 ora 41 percre creditet, mert szerinte annyit nem dolgozott le.

Pont ezt mondom, hogy nem eri meg nekik, igy "senki" nem jon el. Eddig voltak k-europaiak, de ma mar egy sem jelentkezik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 15:29:56

@Mrs. Clayton: :D
Na, ez korrektnek hangzik.
De én se mondanék így fel, sosem csináltam ilyet, inkább egyezkednék a céggel, hátha ki lehet hozni valami jobb helyzetet.
Magyarországi rokon is panaszkodik ugyanerre, hogy az emberei simán lelépnek, akár több heti bért is benthagyva.És a rokon meg kifizetné, de nem lehet többet elérni a legtöbbjét...Furcsa.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 15:32:27

@Herr Géza: Hej, Géza bá, nem írtál semmi elérhetőséget, postai címet.Így nem tudom elküldeni a fogadásunk tétjét...

Mrs. Clayton 2017.07.04. 15:34:04

@geegee: hat ja, ilyen ez a popszakma, amjd ha academikusok takaritanak lehet jobb lesz

Mrs. Clayton 2017.07.04. 15:38:55

@Herr Géza: ez igy van, vannak helyek, ahova el lehet menni 8 oraban takaritani, uszodaba kizart, foleg ha gyerekek is vannak.
Korabban nalunk is volt sok anyuka, mert igy ha a suliban takarit, akkor ott az osszes szunete, amit a gyerekre vigyazva tolthet, de ma mar ok sem jonnek el. Volt ugy egy honapja egy lany, jott 2 napot majd kimaradt kettot, jott megint egy napot kimaradt kettot. De a gyereket mindig felvette a sulibol rendesen. Egyiknek sem volt semmi baja. Erre egyszer csak nem jott tobbet. Akkor sem tudtam volna neki fizetni, ha akarok, mert nem kuldott vissza semmi papirt. Egyszer csak egy honap mulva irt, hogy hol a penze. Nem valaszoltam, azota se hallottam rola.

geeeteee 2017.07.04. 15:53:53

@Arthamyr: Létezik olyan elszámolás, amikor a maszek kap számlát, nem ő ad. Nálunk már láttam ilyent, valószínű ott is ez játszik. RECIPIENT CREATED TAX RECEIPT, fejlécről másoltam be, azért a nagybetű. Gondolom az ÁFA végett nem mindegy nekik.

geeeteee 2017.07.04. 15:53:57

@Herr Géza: A buszosok ilyenek még, csinálják az osztott műszakokat.

London2009 2017.07.04. 15:54:26

@Mrs. Clayton: ez hol van? Jo ilyen helyen lakni? Csak azert mert en nagyon nem szeretnek!

Arthamyr 2017.07.04. 16:01:54

@Mrs. Clayton: Ha egy irodát egy menő hedge fund bérel, ott nem a takarítás ára fogja eldönteni, hogy mennyire megy a szekér. Lehet, hogy rosszul gondolom, de nem fogom elhinni, hogy menőbb helyen kevesebbet fizetnek a takarításért (vagy kb. bármilyen más szolgáltatásért, amit helyben kell biztosítani)...
Az meg, hogy ki takarít ki és mennyiért, számomra teljesen mindegy, olyan cégnek a közelébe sem fogok menni, ahol a takarítás/irodabérlés jelentős kiadási tétel.

2017.07.04. 16:07:03

@Mrs. Clayton: ez nalunk is igy volt anno
Ahogy megjelentek a pikeyk, a fel falu atjott hozzank a nail gun-ert es mindent leszogeztek, amig a kornyeken voltak a caravanok
A legszebb, hogy amikor rendort hivtunk, hogy ne a keritesemtol 5centire uvoltesdek az ejszakai zenet a caravanokban es bogessel a quadokat, akkor A rendorok mondtak, hogy mem mernek kimenni

Egyebkent, az volt a torveny, hogy 5 caravanig nem lehet oket kimozditani semmi public helyrol, csak ha tobb, mont 5 caravan van egyutt, akkor lehet oket felszolitani a tavozasra.
- de ha pl a caravan lakok kozul az egyik terhes, akkor az egesz pereputtyot nem lehet felszolitani tavozasra

Nyugodtan az ablakod ala koltozhetnek kulonben, veglegesen, hosszu ido kitenni oket a sajat foldedrol is.
Pedig allitolag traveller a hivatalos nevuk. Azt megsem utaznak

Arthamyr 2017.07.04. 16:12:17

@Soros Putin Csarli: Ilyenek vannak itt is (bár szerencsére nem a városban, inkább vidéken), barátságos népség, itt is traveller a nevük. :)

2017.07.04. 16:13:48

@Mrs. Clayton: talan a brexit miatt hatha viszzavagjak a pikeykat irorszagba - igaz, ott sem kedvelik oket
A volt szomszedaim kb ebben remenykedtek

2017.07.04. 16:18:22

@London2009: ugy erted nem mesz az Appelby horse fair-re?
Fuj, akkor te rasszista vagy

London2009 2017.07.04. 16:24:57

@Soros Putin Csarli: az vagyok persze, de en ezt vallalom.

2017.07.04. 16:29:40

@Arthamyr: nalatok se fizetnek helyi adot, mert hogy travellerek es nem kellene elvileg egy helyhez kotodniuk?

Aztan megis eveket varsz, hogy a council kilaktassa oket a sajat foldedrol?

Arthamyr 2017.07.04. 17:39:47

@Soros Putin Csarli: Nem tudom, azt sem tudom, dolgoznak-e (nem hinném, így értelemszerűen adó sincs), fingom nincs miből tartják fenn magukat. Lehet átment az összes a UK-ba? :D A városban én sosem láttam, de vidéken sem sokat, mondjuk én csak kirándulni járok Dublinon kívülre, és azt sem sűrűn.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 17:45:49

@diggerdriver: s egyáltalán nem kell számlát adnod? X munkaóra, ilyenek? Nahát. Anélkül engem ki sem fizetnek... odaadom a számlát a sütikkel és pár hét múlva utalnak. Mármint nagyobb cégek, magánszemélyeket nem érdekel a papír, de azért kell, ha esetleg jönne az audit.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.04. 17:51:47

@kisrumpf:
Semmit nem kwll adnom.
Eddig mindössze a színháznak adtam számlát.

London2009 2017.07.04. 17:54:21

@puhacica: ma rajottem, hogy Nagy Kampics az Th's child.
Hmmm... De legalabb rajottem!!
Meg egyszer kivanom az osszes nicket valtoztatgato emberkenek, hogy jol essen el az informacios szupersztradan! : )

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 17:58:50

@Arthamyr: ne legyen velük soha a büdös életben dolgod... nekem volt. Bolti eladóként "imádtuk" őket. Barátságosak, me arse. Remélem, ironizáltál. Külvároson akad halting site szép számmal, na ott (is) láthatod őket. Jöhetnek azzal hogy ők egy etnikum, de valami bokaszintű egy kultúrájú népség. Nem volt még pozitív élményem velük kapcsolatban.

2017.07.04. 18:03:23

@Arthamyr: becsongetnek mindenkihez, hogy betonozast meg fakivagast vallallnak
Szomszednak olyan szepen csinaltak, hogy a szep fenyofa tetejebol 1metert levagtak, mint egy hentes. Durvan nezett ki :)
Meg gyakran nem jartak a vonatok egy idoben, mert a rez valahogy eltunt. Marhara orultem, amikor a pusztaban
megallt a vonat, hogy nincs tovabb. Ez evekkel ezelott volt. Hetvegente meg ejszakankent lattad es hallottad ahogy megy a sikito a vonalak menten.
Aztan raszalltak a hivatalok a rez visszavevokre, azota ugy tudom nem tunnek el a rez a vonat vonalakrol.

@London2009: en is valtoztattam.

Arthamyr 2017.07.04. 18:07:39

@kisrumpf: @Soros Putin Csarli: Igen, gondoltam, hogy kb. rosszabbak, mint az otthoni verzió. Ugyanolyanok, csak még mobilisak is, így nehezebb kikerülni őket...
Helyi kollégák jót nem mondtak róluk. :D

Mrs. Clayton 2017.07.04. 18:12:50

@Arthamyr: nem? Te meg nem lattal fillerbaszokat azt hiszem@London2009: Bedfordshire, azert nyugodj meg barmelyik londoni keruletnek rosszabb a bunozesi statisztikaja, mint a mi harom falunknak@Soros Putin Csarli: en nem hiszem hogy elkuldik oket barhova is, egyebkent az se egy alom, amikor elmennek, ilyenkor mindig hatrahagynak egy lakokocsit, sose ertettem miert, a ferjem mondta, hogy az a wc, de az ut szelere mindenhova kihajigaljak a hutot, agybetetet, amit csak el tudsz kepzelni, full gusztustalan a kornyek olyankor
Nem ertem miert nem viszik a hulladekgyujtobe, erre a ferj mondja mert nem fizetnek semmi adot, de amikor en megyek akkor tolem meg sose kerdeztek meg hogy hol lakom es mutassam hogy fizetek adot, raadasul en pont a megyehataron lakom, igy sokszor a masik megye szemetgyujtojeben is leadok szemetet

London2009 2017.07.04. 18:15:17

@Mrs. Clayton: a bunozesi statisztika lehet, de a leirasod alapjan ez igy minden, csak nem ideal.

Dikusz 2017.07.04. 18:35:08

@DarthBlack: most is azt csócsálom: egész pontosan a hivatalos neve: "Ét-tej és fehércsokoládés puffasztott rizs drzsé", így vagyon írva a celofánzacskóra. Azért rádobtam a monitorra egy marék csokis-puffasztott rizst, hogy érezd az ízét. Lehet még náluk zizit is kapni, ha ismered, hogy ez milyen édesség:)

Mrs. Clayton 2017.07.04. 18:37:02

@Arthamyr: a masik resze a feltevesednek, hogy ha a meno hedge fund irodat berel, akkor ok nem is szarakodnak takaritassal, mert serviced officet fognak berelni, igy az epulet tulajdonosa fogja azt mondani, hogy akkor jojjon 5 ajanlattevo aztan aki a legjobb ajanlatot teszi az csinalhatja. Hidd el olyan szerzodeseink vannak hogy csak az van taglalva 20 oldalon, hogy mit hogyan takaritsunk es azt ki es hogyan elkenorzi, mennyi elvesztett orara mennyi creditet adunk, illetve 90%-os performance rate alatt mennyi kedvezmeny jar

LittleG (uk) 2017.07.04. 18:37:13

@Bredpitt Monika: Miert, Amerikaban hogy mondjak a sor(banallas)nak?

LittleG (uk) 2017.07.04. 18:39:16

@Herr Géza: De ezt a posztot nem Mick irta, hanem DarthBlack

LittleG (uk) 2017.07.04. 18:40:00

@LittleG (uk): Teny, hogy mindkettonek elvezetes a stilusa..

Dikusz 2017.07.04. 18:47:40

@London2009: megjártam bizony! Csodaszép volt, mint mindig.
Kár, hogy én akkor voltam ott, mint amikor te itt:))))

Taxomükke (UK) 2017.07.04. 18:47:41

@Mrs. Clayton: Nemreg fontolgattam, hogy veszek egy takaritos franchise-ot... ahogy olvaslak, jo dontest hoztam azzal, hogy inkabb a carer franchise-ra osszpontositok.

LittleG (uk) 2017.07.04. 18:49:16

@gabors: Macskak porazon? Miert? Hogy ne koboroljanak el?

Herr Géza 2017.07.04. 18:56:52

@LittleG (uk): Ó vazze, köszi. Meg lettem vezetve (vagy szimplán hülye vagyok...:D).
Mick meg bezsebelte a dícséretet lazán, nem szólt, hogy eltévedtem. A vaníliás kólával vezetett meg pont, azóta visszaolvastam a kommentjét. :D

Na akkor a "jó címre is":
@DarthBlack: :D Kb. a vaníliás kóla említése a negatívum a posztodban, de ugye az meg hót szubjektív, hogy kinek mi jön be...:)))
A többi része meg, mint eddig is, kurva jó. A stílus meg lenyűgöz. Írjál még!!! Bármiről, akár a vaníliás kóláról is, én olvasni fogom!

:)))))

Mrs. Clayton 2017.07.04. 18:58:02

@Taxomükke (UK): franchise jellemzoen maganhaz takaritasban van, ott annyira nyomottak az arak, hogy szerintem nem lehet penzt csinalni. Nalunk is csak a mennyiseg miatt jon ki a matek, de van olyan szerzodesem, amin havi 60 font van. Ha megnezel nagy cegek jelenteseit kevesebb mint 5 szazalek a profit. De szerintem azzal, hogy nincs, aki csinalja az arak emelkedni fognak par even bellul.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 18:59:22

@London2009: tokeletesebb mint london ebben biztos vagyok

2017.07.04. 19:00:11

@Mrs. Clayton: elkuldik oket. A Council
hozza meg a kilakoltatasi rendeletet. Rendorseg hajtja vegre.
Nalunk nem hagytak hatra caravant, csak ugy fel mazsa szemetet
Egyebkent meg fly tipping-eltek is, reggel 5 es 6 kozott. Az ejszakai rendorok vezettek vissza 5-kor, a reggeli rendor csapat meg nem kezdett. Tele volt az erdo a szemetukkel.
De jo, hogy mar nem lakunk ott!!

@Arthamyr: nem igazan talakoztam a magyar megfelelojukkel. Ahol otthon laktam, nem volt

Mrs. Clayton 2017.07.04. 19:10:25

@Soros Putin Csarli: ejszakai rendor nalunk a megyeben harom van csak, ezt onnan tudom, hogy amikor kihivtuk oket a f..kalap szonszed miatt, aki azt hitte, hogy ove a falu, akkor mondta a rendor, hogy most csak ketten vannak, mert o nalunk ult a nappaliban. Ennyire visszavagtak minden fundingot erre.

2017.07.04. 19:25:26

@Mrs. Clayton: vagy 5 eve mikor betores volt a faluban, nem tudtak kikuldeni helyszinelninsenkit, mert mar este 8 utan volt. Helyszinelok este meg mar akkor sem dolgoztak. Mikor kijottek masnap reggel a kis ecsettel ujjlenyomatert, akkor panaszkodott a rendor, hogy olyan sporolas van, hogy azt akarjak, hogy napi egy kesztyut hasznaljanak es ne minden helyszinen sterilt
Kutyas rendor meg mar akkor 2 darab jutott 3 megyere

Azota csak rosszabb lett ugy latom

Arthamyr 2017.07.04. 19:26:28

@Mrs. Clayton: Nem akarok nagyon ezzel a hozzászólással vitatkozni (mert kb. egyetértek vele, és nem áll szemben az első gondolatommal, csak attól már messzire mentünk), inkább visszatérni az eredeti gondolathoz, hogy jobb London közelében ezt csinálni, mint mondjuk Szófiában vagy akár Dublin környékén. Ennyi.
1. Az, hogy verseny van, nem meglepő, azért a takarítás nem egy évtizedes tanulást/tehetséget igénylő dolog, és elég nagy igény is van rá, így mind a kereslet, mind a kínálat tág. De a kompetitor is ugyanazokból a munkásokból és ügyfelekből tud meríteni, mint ti.
2. Van olyan cég, aki megveszi az irodát (dolgoztam ilyennél). De ha nem is, a magasabb árakat az iroda fenntartója bele tudja építeni a bérleti díjba. Nyilván mindenki mindig a legjobb ajánlatot választja, az informáltsága szerint, ez tetszőleges területen így van. Ez az 1. pont következménye.
3. Viszont London környékén már te is panaszkodsz, hogy nem tudsz gombokért embert felvenni, nem tudom, miből gondolod, hogy a kompetitor tud? Ha alátok ajánlanak, valamit jobban csinálnak (vagy rosszabbul, de akkor tönkremennek :)).
A részleteket elhiszem neked, hisz naponta ezzel ébredsz, mint mondtam, nem érdekel, ki, kivel, mennyiért, milyen szerződéssel, milyen konstrukcióval takaríttat, csak legyen megcsinálva, és továbbra sem látom, hogy miért lenne egy magas árszínvonalú helyen olcsóbb a takarítás (kivételes eseteket leszámítva). Ha valaki havi pár 100 fontot/eurot akar megtakarítani a takarításon, szíve joga, leszarom, csak akik ilyenek, gyakorta az én juttatásomon is próbálnak havi pár 1000 fontot/eurot spórolni, na azt már nem szarom le... :)

DarthBlack 2017.07.04. 19:27:20

@Dikusz: Mákod van. Küldj egy kicsit át a neten, majd lenyalogatom a monitort. (Most nem tudom miért írtam ezt...) :)
Zizire persze, hogy emlékszem. Az is finom.
Krumplicukor megvan még? Néha azt is be lehet szerezni az egyik boltból.

Arthamyr 2017.07.04. 19:27:26

@Soros Putin Csarli: A cigók ilyenek, lopják a kábelt, becsöngetnek, hogy elvigyenek cuccokat stb.

2017.07.04. 19:29:49

@Arthamyr: nem nagyon talakoztam veluk

DarthBlack 2017.07.04. 19:36:22

@gabors: Köszi!
Egy utolsó - utolsót lehet írok még, hogy mik történtek itthon, stb. Majd alakul.

Pernilla 2017.07.04. 19:53:09

@London2009: na megint megcsináltad a napomat! :D:D
(erről jut eszembe, hiányzik moyjo...)

LittleG (uk) 2017.07.04. 20:08:59

@geegee: ez olyan, mint az ülök a beton :)

Vagy amit a húgom mondott egyszer, mikor még kicsi volt: Anyu, levágod a hajam kleopátra?

LittleG (uk) 2017.07.04. 20:36:16

@Mrs. Clayton: mi serviced irodában vagyunk, és minden nap van takarítva, de csak ahol a papok táncolnak... a vécében dettó. A múltkor bő egy hétig ott volt a földön egy darab papír, mert az ajtó mögött volt, ha csak úgy benéztél kívűlről, nem látszott...

tehát oké, hogy keveset fizetnek, de olyan az elvégzett munka is.

az előző cégemnél is az volt, a konyhában a kagyló (fém) rézszínű lett, csak egy kis mosogatószeres szivaccsal megdörzsöltem és szépen lejött...

gabors 2017.07.04. 20:45:50

@LittleG (uk): "Macskak porazon? Miert? Hogy ne koboroljanak el? " igen van egy amelyiket ki sem akar menni a hazbol egy amellyik ha kimegy vissza is jon es van amelyik megy el mint HA olvaso ... mar volt hogy porazastul kiment a keritesen kivul

itt van ilyen vekony acel drot muanyagba burkolva 20-30 meter azt hasznaljuk ....

mukodik egyelore

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.04. 20:45:56

@LittleG (uk): Bróóhahaaaaaaa, kleopátra, köszönöm, ez mindent visz... :D

Taxomükke (UK) 2017.07.04. 20:51:48

@Mrs. Clayton: Nem, ez cegeknel torteno takaritas, a franchisor adja az ugyfeleket, de a munkaero-toborzas es foleg -megtartas meg a menedzselesuk nem lenne nekem valo.

gabors 2017.07.04. 20:56:49

@Arthamyr: "Ezt kötelezővé tenném, Magyarországon vidéken laktunk, mocskosul idegesítőek voltak a macskák néha. " itt ha nem is kotelezo de nagyon ajanlott kutya es macska egyarant eleve jovl tobbet kell fizetni ha valaki hivatalosan be is jelenti az edeseket ... ES menhelyrol mar csak ivartalanitva lehet orokbe fogadni oket ...

gabors 2017.07.04. 21:01:45

@Soros Putin Csarli: " Azota csak rosszabb lett ugy latom " ezt mind annak a majusi tereznek lehet koszonni aki most megint majdnem nyert latszik ott sem zsenik a szavazok !!! kb 20,000 rendori munkahelyet szamoltak fel kb 10,000-et London es kornyeken (kozeli csaladbol jonnek a szamok )

Mrs. Clayton 2017.07.04. 21:33:24

@Taxomükke (UK): azert azt hozza kell tegyem, hogy inkabb az evi fel millio es feletti szerzodeseknel megy az egymas kicsinalasa, ott olyan multikkal versenyzel, akik ha nagyon akarjak bevallaljak nullszaldosra is csak h megnyomjak a turnoveruket

Mrs. Clayton 2017.07.04. 21:38:55

@LittleG (uk): tudom, de pl volt olyan hogy 5 eves viszonyletban 100k-val igertek alam, annak ellenere, hogy az volt az elvaras, h minden, az utolso cm2 rendesen takaritva legyen, eleinte meg bedoltem ilyen hulyesegeknek, ma mar nem, mert a tisztasagi elvaras csak duma, egyedul a penz szamit. Kiveve, ha tenyleg g.cik, mert akkor bevagjak, hogy ez csak 80%-os es kernek 5% engedmenyt arra a honapra. Ilyenre van mar mobil appom, amivel kapom a fotot meg aznap este, igy reggel nem tudja az ugyfel bekamuzni, hogy ez meg az ott volt a sarokban csak mert nem akar fizetni.

2017.07.04. 21:52:45

@Mrs. Clayton: regen csak iskolakat csinaltatok? Azota bovult a repertoire?

2017.07.04. 22:00:27

@Mrs. Clayton: egyebkent tok erdekes, amit irtal
En naivan azt hittem, hogy van egy iroda, amit ejszaka ki kell takaritani, plussz napkozben a wc-ket orankent takaritani
Azt gondoltam, hogy az ejszaka ott van, reggel 6-ra legyen kesz. Hogy azt reggel 2-re fejezik e be vagy 6-ra, engem mint vevot nem erdekel.
De ezek szerint, meg ebben a szektorban is kemeny teljesitmeny meres van
Persze, miert ne lenne. Csak igy meg nem gondoltam bele, hogy meg ez a pozicio is tud stresszes lenni

Mrs. Clayton 2017.07.04. 22:00:54

@Soros Putin Csarli: nem, de 90 % iskola, de van motorsport, workingsmen's club, iroda, tarsashaz. Egyeduli megkotesem egyebkent, hogy nem csinalok olyat, ami kevsebb mint 10 ora hetente es ket oranal kevesebb naponta. Az nem eri meg, igy maganhazakat sem csinalok. Egyebkent tok nevetseges, mert ki kell mutatnod hogy hany torlokendot veszel, annak mennyi a beszerzesi ara, mennyi a management koltsege es mennyi hasznod lesz rajta. Epp azt nem akarjak tudni a palyaztato cegek, hogy mekkora cipot hordok. Volt olyan, hogy az en cv-met meg az igazgato cv-jet is csatolnom kellett a palyazathoz.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 22:03:15

@Soros Putin Csarli: stresszes? Az. Egyik oldalrol szivat az ugyfel, masik oldalon meg az idiotak, akik kaphatok erre a szarra.

2017.07.04. 22:11:26

@Mrs. Clayton: van alternativad. Csak le kellene tenned a jogaszati vizsgadat ott is, nem? Akkor mehetnel vissza jogaszkodni. Az jobb
Mondjuk, ha a HAs jogaszokat nezem, az egyik kecskeszkedik, masik cukrasz, harmadik takarito ceget vezet. Szoval, lehet, hogy nem egy kellemes munka
Mikor eladtuk a hazat, az ugyved a process kozben szivrohamot kapott, ugyhogy vagy 4 hetre feltartotta a 4tagu chaint. Hiaba volt egy locum

Mrs. Clayton 2017.07.04. 22:19:30

@Soros Putin Csarli: egy fenet jobb. Egyebkent szoktam menni ismerosoknek Mckenzie friendnek birosagra, de egyfelol olyan oraberek vannak kezdo ugyvednek, amiert en nem megyek el napi 12 orazni, masreszt ugyanaz a szivas. Erosen gondolkodom, hogy visszamegyek az autokereskedelembe, ott jobb bonuszojat lehet kapni, de meg csak puhatolozom, meg van mar 7 ev kihagyasom, de majd elvalik.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 22:26:42

@Mrs. Clayton: Volt olyan, hogy az en cv-met meg az igazgato cv-jet is csatolnom kellett a palyazathoz.

Nem küldted el őket a pi... bocs, sunyiba?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 22:31:18

@Mrs. Clayton: érdekes, nem tudtam, hogy ilyen kemény harc megy ezekért a szerződésekért.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 22:32:08

@kisrumpf: raadasul arrol a palyazatrol kiderult utolag, miutan bekuldtem egyszer 30 oldal selection questionerre a valaszt, maj utana 200 oldal palyazati anyagot a sajat cvmmel, executive summaryval, meg haromeves forecasttal, itt gondolkoddtam, hogy az 50. Oldalra beteszem, hogy ha ezt olvasod hivj az 1000 fontos dijadert, de enelkul is kiderult, hogy senki sem olvasta el, mert rakerdeztek a productivity ratre kesobb, ami a 150. Oldalon volt. Szoval kiderult, hogy elfelejtettek mondani, hogy igazabol cleaning es catering companyt keresnek, en meg az nem vagyok.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.07.04. 22:42:04

@Mrs. Clayton: :-o nájsz. Szerintem itt kórházépítéshez kell ennyi anyag, az is csak mutatóba, mert úgyis a kuzin kapja a megbízást, haha.

2017.07.04. 22:47:16

@Mrs. Clayton: gondolom egy resze az anyagnak a cegrol volt hatter info es az employee vettingrol.
ha pl bankba engednek be takaritot, illik tudni, hogy vetting volt, ugyanis tul sok a "confidential info", ami csak ugy szanaszet hever
egyik bankban volt, hogy a takaritoszemelyzet tobb millio GBPt probalt kiutalni, honapokon keresztul keszultek ra a "takaritok", akik egyebkent technology professional-ok voltak es a takaritas alkalmaval hozzafertek a payment terminalokhoz.

gabors 2017.07.04. 22:48:35

@Mrs. Clayton: " szoktam menni ismerosoknek Mckenzie friendnek birosagra, de egyfelol olyan oraberek vannak kezdo ugyvednek, amiert en nem megyek el napi 12 orazni, masreszt ugyanaz a szivas. "

ilyet lelhet csinalni "bar exam" nelkul az UK-ben ????? mert akkor megyek en is csak persze nyerni is kell tudni az meg is lenne mert azert van a google nem ???

itt us-ban akinek nincs meg a bar-examja meg az ugyvedi asztalhoz sem ulhet (konzultans lehet persze a birosagon kivul, mert meg mobil telefont sem lehet hasznalni !!!)

gabors 2017.07.04. 22:50:54

@kisrumpf: " meg az igazgato cv-jet " WTF ??? ezt azert hogy (mondjuk a linkes lofasz internet meg facebook az OK) de ilyet hivatalosan meg az eletben nem hallottam itt kb halal buntetes is jarna ezert :-))

2017.07.04. 22:55:09

@gabors: ja, egyik beosztottam ment jury dutyra. 2 napig se kep, se hang tole. mobil telefon leadva. meg az ujsagokat is elvettek toluk, nehogy azt olvassak a targyalas alatt

De, CV-ket itt is beadunk az ugyfelnek. Meg a bankok CEO-jinak, meg a teljes C-suite, a CVje publikus.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:02:16

@gabors: a mckenzie friend mind a neve is mutatja csak egy barat, nem feltetlen van semmilyen jogi kepesitese, meg sem szolalhat, hanem mint tamogato van jelen, jegyzetel
Mivel nekem can jogi vegzettsegem, meg nem egy ugyfelemet kepviseltem anno birosagon, igy tudom mi tortenik
Sokszor a laikus megilyed a jogi nyelvtol, nem erti mi tortenik korulotte. Pl gyerekelhelyezeses ugyekben itt is van hasonlo velemenyezes mint otthon a gyamhatosag keszit. Ez itt mindig kotelezo. A hivatal kikerdezi mindket szulot es keszit egy velemenyt a bironak. Ez egy 4-5 oldalas dokumentum. A birot ebbol 5 mondat fogja erdekelni, hogy mi az ugyintezo velemenye, kinel hogyan kell elhelyezni a gyereket. Ezt szinte kotelezo jelleggel a birosagok itt is mint Mo-n megitelik. Az sokat segit, ha en eleve elmondom, hogy az hogy a "gyamugyes" szo szerint leirta a masik velemenyet, hogy az anya gyogyszerfuggo, depresszios szart se jelent, mert egyebkent az anyanak calo elhelyezest javasolja, hatalmas segitseg ezeknek a csaladoknak, mert egy ugyved itt 100x jobban a penzre megy, etika semmi nincs, barmit behazudnak 500 fontos oradijert.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:03:40

@Mrs. Clayton: o jezus, remelem ezt geza nem olvassa, mert infarktust fog kapni

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:06:56

@Soros Putin Csarli: az hagyjan, az ilyen cegek meg azt us felteszik, hogy kinek mi a hobbija, mivel tolti a szabadidejet

gabors 2017.07.04. 23:10:09

@Mrs. Clayton: " a mckenzie friend mind " ezt mint kategoriat nem hallottam de akkor kb ugyanaz ..... itt ezenkivul ALLAMONKENT kell kvalifikalni ... ha valaki ugyved (echte) NY allamban az meg semmit nem jelent a masik 49 allamban ...

ez akkor csak valami onkentes segitseget vagy "family" friend-et jelenet ... na ezek a legveszelyesebbek akik "jogi" tanacsot tudnak adni ... (brrrrrrr)

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:14:11

@kisrumpf: hat ez itt se megy maskent, sokszor le van osztva. Pl ha a goverment penzere palyazol akkor 100 k folott mar eu-s palyazatot kell kiirni, de en meg egy fel kulfoldi ceggel nem talalkoztam soha, viszont hogy hogynem a palyazat kezelo ceg valahogy mindig ismer valakit, aki kijon nyertesnek, ha epp nem teged ismernek
@Soros Putin Csarli: persze szigoru vetting van, meg criminal check minden, de inkabb healt and safety policy, safeguarding policy ilyesmiket kernek. Egyebkent criminal check is egy vicc, de az mar egy masik fejezet.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:18:02

@gabors: mivel mckenzie ugyan briti volt de pl miranda meg amerikai, akirol amit minden krimiben felolvasnak h joga van hallgatni stb elneveztek, igy felteszem az usaban es egyeb angolszasz orszagokban ez ugyanugy megy

2017.07.04. 23:19:13

@Mrs. Clayton: UKban a falra masztam az ingatlan jogi nuanszoktol. Volt egy telkem, amire az volt a kikotes meg 1960-bol, hogy tilos hovercraft-ot tarolni. Barmi lehet a telken, de hovercraft nem. Ok, nekem ez jo volt, mert eszembe sem jutott hovercraftot tarolni, csak furcsanak tartottam kulon nevesiteni a dolgot

a masik furcsasag a planning permit meg a building permit hiszti volt. Nalunk a Council szerettet mindenkit szivatni es tobbszor beszedni a penzt, ugyhogy nem adtak meg. Sportot uztek belole. Igy megbeszeltuk a szomszedokkal, hogy mindegyikunk csinal epitest a telken elobb-utobb, de egyikunk sem szol a Councilnak.
Ha pedig mar 5 eve all az epitmenyed vagy az extension-od vagy shed, akkor utana mar a Councilnak nincs joga bontatni. Eladasnal meg veszel ra par szaz fontert egy biztositast es sima ugy.

2017.07.04. 23:21:29

@gabors: nem, a mckenzie friend nem jogi tanacsado. es csak family court-on hasznalhato, vagyis amennyire emlekszem ra.

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:23:29

@Soros Putin Csarli: nekem a szomszedom felesege ul az "epitesi osztalyon" es igy nincs gond engedellyel. Mi grade II listed buildingben lakunk es itt olyanok vannak, amire normalisan sose kapnal engedelyt

puhacica 2017.07.04. 23:27:03

@geegee: jaj, nekem is a belem forog, mikor hallom, hogy a legyeket csamcsogja... :D hajkuraszik ez mindent, a madzagok es zacskok allnak az elso helyen a toplistan. na meg a macskafuvel toltott eger. :)

@diggerdriver: ki van. de ennek semmi koze ahhoz, hogy vadaszik.

@Arthamyr: szerinted mennyi a heti 40 ora minimalberrel szamolva? megsugom, meg 300 sincs.

@London2009: lol :D es mibol jottel ra?

Soros Putin Csarli (törölt) 2017.07.04. 23:29:09

@Mrs. Clayton: az a building resz. a fo szivas nalunk a planning permittel volt, ami kulon divizio a councilnal. legalabbis nalunk az volt.
a plannig permit meg szubjektiv. van amikor azert nem adjak meg, mert az ertekelo szerint "nem illik a kornyezetbe". most ez ellen azert nehez fellebezni. eloszor meg irtunk fellebezest, sot vegigmentunk a bristoli boardhoz, ahol az orszagos fellebezesi akarmi van. es ott sem kaptuk meg. ugyhogy csak siman epitettunk. eladasnal meg ramondtuk, hogy mar tobb, mit 5 eve van az epites es igy nem bontathatnak.

gabors 2017.07.04. 23:30:17

@Mrs. Clayton: " mivel mckenzie ugyan briti volt de pl miranda meg amerikai, akirol amit minden krimiben felolvasnak h joga van hallgatni stb elneveztek, igy felteszem az usaban es egyeb angolszasz orszagokban ez ugyanugy megy "

nem eddig nem hallotam mckenzie-rol valszeg azert mert az usa-ban (mint gondolom tudod) ;precedense jog van .... mint a Miranda bizonyitja !!!

Nekem (sajnos) volt koztorvenyes ugyem ami kb 60k-be (US $) kerult es a vegen az ugyvedem maga mondta hogy jobban ertek ehhez mint O maga pedig nem volt kezdo es tobb mint 10 evig ugyeszkedett kb ugyanott DE CSAK EN voltam abban erdekelt hogy nekem az jo legyen !!! a majdnem 3 ev alatt ne tudd meg mit tanultam meg ... es olyan total "bullshiteket" tudtam kilonni amik akar eveket is jelenthettek volna ... DE EN csak akkor tudtam volna a birosag elott beszelni ha "kirugom" az ugyvedemet ezt azert nem akartam megtenni a sajat magat vedok 99%-a veszit !!! meg akkor is ha kepzett ugyvedek !!!

A vegen eleg "jol " megallapodtunk ... az adofizetok kb 10x annyit koltottek mint en !!!

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:31:35

@Soros Putin Csarli: ezt siman elhiszem, mert ha burokraciarol van szo, itt ezek nagyobb mesterek mint Mo-n

Herr Géza 2017.07.04. 23:34:54

@Mrs. Clayton: Miért, mi gondom kéne legyen ezzel? :)

Soros Putin Csarli (törölt) 2017.07.04. 23:35:35

@gabors: az szep ugy lehetett, amit 3 evig huztak.
nem jartal volna jobban ugyved cserevel? marmint in hindsight

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:37:50

@Herr Géza: nezd meg a helyesirast beneztem egy ly-j-t :-)
Sajnos egyedul itt irok vagy beszelek magyarul, most is a tvt hallgatom angolul meg a ferjem beszel hozzam magyarul en meg itt irok magyarul, szoval 5 ev alatt helyesirni majdnem teljesen elfelejtettem magyarul, nem szep, de ez van
Mondjuk altalaban utolag latom, hogy miben hibaztam.

Herr Géza 2017.07.04. 23:40:43

@Mrs. Clayton: Én meg álmos vagyok ezek szerint.... Nem tűnt fel, igaz csak fél szemmel követtem a kommenteket....:))))

gabors 2017.07.04. 23:42:01

@Soros Putin Csarli: "@gabors: az szep ugy lehetett, amit 3 evig huztak.
nem jartal volna jobban ugyved cserevel? marmint in hindsight "

nem mert nem az en ugyvedem huzta hanem az anyos manipulalta (nem rosszul) az ugyeszt ... nem tudom hol elsz de az usa-ban elnapolni egy targyalast mondjuk honappal "piece of cake"

az ugyvedem nagyon jo volt mindenben segitett sot neki koszonhetem hogy "csak" annyiba kerult a dolog DE NEKEM kellett egy csomo kutatast "research" dolgot megtennem de ezt elore igy meg is beszeltuk meg olyan is volt hogy mint "immigrans" sok minden a megallapodasban sem volt mindegy ...

ezert is nem ertem az ilyen "ugyvedeket" hogy en jogasz vagyok ertek hozza alairtad szopjal hozzallast

Herr Géza 2017.07.04. 23:43:33

@Herr Géza: Aztán meg Csarlihoz időnként szótár is kell (nekem), így utána egy iJen hiba már fel sem tűnik. :)))))

Soros Putin Csarli (törölt) 2017.07.04. 23:45:30

@gabors: "nem tudom hol elsz"
Veled egy varosban, de nem volt dolgom birosaggal

Mrs. Clayton 2017.07.04. 23:52:42

@gabors: en epp ezt mondom, hogy amig talalnak balekot, aki kifizeti az 500 fontot par oraert, addig barmit beadnak az ugyfelnek. Itt volt olyan gyerekelhelyezesi per, amiben segitettem a csaladot, hogy az "apa" nem is volt jogosult pert inditani, mert nem szamitott jogilag apanak, meg gyakorlatilag sem, de megis addig hergeltek az ugyvedek, mig eljutott az ugy egy biroi meghallgatasig, ahol a biro elkuldte a fenebe, de ez neki velekerult minimum 4 ezer fontjaba. En hiaba mondtam beki, hogy oreg ez vesztes ugy, add fel, add a gyereknek a penzt, ha neked ez ennyit szamit, de o inkabb az ugyvedekre koltotte, mert azok meg adtak ala a lovat.

Dikusz 2017.07.04. 23:54:13

@DarthBlack: azért írtad, amiért én is. :)
Krumplicukrot elég sok helyen lehet kapni, de jó fogak kellenek hozzá. Az ízük messze nem olyan, mint régen.
Ezt meg én nem tudom miért írtam, mert jó régóta nem ettem már, és régen sem szerettem nagyon.

Dikusz 2017.07.05. 00:01:53

@geegee: ilyen autógumiszerű valamiket itt is lehet kapni vásárokban, gondolom a gyerekek a színük miatt szeretik. A fekete színűt medvecukorként árulják, de köze nincs hozzá.

Itt lehet még kapni törökmézet, meg darabokra tört krumplicukrot, vattacukor is van még, na itt azokért szoktak a gyerekek könyörögni:)).
Én meg úgy vagyok ezekkel az édességekkel: milyen jó, hogy nem szeretem, mert ha szeretném borzasztóan sokat ennék belőle, pedig szörnyen utálom...

gabors 2017.07.05. 00:12:49

@Soros Putin Csarli: "Veled egy varosban, de nem volt dolgom birosaggal " ne is legyen mondjuk traffic ugyon kivul azokat nagyon konnyu megnyerni eddig 3 bol 2.5 ....

de criminal/koztorvenyes ugy nagyon gazos tud lenni nagyon esznel kell lenni !! es, csak mondom, (mindenkinek) nem is nehez ilyenbe belekerulni mint irtam nekem volt ilyen ... es minden bizonyitek nelkul (mint a vegen ki is derult) el is vittek a jardok csak az alapjan amit az anyos mondott nagyon meg lehet szivni

gabors 2017.07.05. 00:16:48

@Mrs. Clayton: "meg gyakorlatilag sem, de megis addig hergeltek az ugyvedek, mig eljutott az ugy egy biroi meghallgatasig, ahol a biro elkuldte a fenebe, de ez neki velekerult minimum 4 ezer fontjaba. En hiaba mondtam "

na errol van szo de sokszor ennek pont a forditottja jatszodik le (itt is ez volt a cel csak nem sikerult)

gabors 2017.07.05. 00:24:15

@gabors: " csak az alapjan amit az anyos mondott nagyon meg lehet szivni " az volt hogy bar akar legalisan akar kocsit is vezethettem volna de volt bennem kb 1 sor ... ami alapjan (under influence) sajnos jogos volt hogy elviittek ....

kesobb azert ezt sikresen tudtuk vitatni !!!

gabors 2017.07.05. 00:30:38

@Soros Putin Csarli: "De, CV-ket itt is beadunk"

kb ez mit jelent mert NEKEM NINCS publikusan elerheto CV-m SOT a ceg helybol nem is engedi meg hogy BARMIT kozoljek amig nekik dolgozom ... es ez itt (us) nem egy kirivo dolog ...

ha valami reszletet is irnal hogy HOL van ILYEN es KI is keri ezt ....

engem nem egyszer hivtak ... mint "reference" es azt KELLETT mondanom hogy csak az HR aki barmit tud mondani ...

Shaktee 2017.07.05. 00:32:10

@gabors: szeret az anyós úgy tűnik..

gabors 2017.07.05. 00:56:38

@cat power: "szeret az anyós úgy tűnik.. (bortonben latni) " azt nem tudom, de a lenyeg hogy kb 2 eve meghalt :-)))

M. Péter 2017.07.05. 01:29:47

@gabors: Van ez a mondás, hogy "A man who is his own lawyer has a fool for a client".

Shaktee 2017.07.05. 01:57:06

@kék madár: feljelentett már rokonod?

kék madár 2017.07.05. 02:58:55

@cat power: ennek ehhez mi koze? Egyebkent ahogy olvasom gabors kirohanasait, nohgyulolo hozzaszolasait, nem hamarkodnam el, hogy kinek az oldalan allok.

London2009 2017.07.05. 10:51:45

@Mrs. Clayton: mi nem Londonban lakunk, hanem Blackheathen.

London2009 2017.07.05. 10:53:06

@puhacica: egy regi irasanak a HA-s felvezetesebol...
De amugy semmi nem ugrik be rola. Csak a regi nick volt ismeros. Lehet, hogy akkoriban kevesebbet kommenteltem. Nem tudom, nem emlekszem.

puhacica 2017.07.05. 12:29:54

@London2009: hihetetlen vagy! semmi nem ugrik be rola... :D szerintem o olyan mint moyjo, egyszer olvastad, mindig emlekszel ra.

London2009 2017.07.05. 12:38:33

@puhacica: Nagy Kampicsrol igen. Mert ugye o mst irogat rendszeresen ezen a neven. De ha most o eltunne es 3 ev mulva megkerdeznel, akkor biztos mar nem emlekeznek. Ezert sem tudom megerteni, amikor egyesek (kerkuszka) olyan komolyan veszik ezt a blogot, mintha az eletuk fuggne tole. Nekem ez semmit nem jelent. Nevek, nickek, elolvasgatom, majd el is felejtem. Persze, ha ismernem az embert mogotte, az mas lenne. De addig amig ez nem igy van, nekem nem jelentenek semmit ezek a nickek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.06. 02:16:52

@puhacica: Azért az nem pitiáner dolog, ha a legyet megfogja.A légy (legyél) az egy q gyors állat, respect a cafka cicának... :D
Igen-igen hasznos jószág. :-))
Télleg kéne videó erről...nem azért mert nem hiszem, csak jó volna látni.

gabors 2017.07.06. 02:58:52

@kék madár: "nohgyulolo hozzaszolasait," nem tudom milyen nogyulolo dolgot irtam ... en beszoktam idezni azt amirol ilyen sommas velemenyt irok ... es ha lehet meg indoklom is ...

de nem gond ...

az hogy az anyosommal nem voltunk tul joban az mas kerdes de hozzatennem hogy MINDEZEK utan belegyeztem hogy nalunk lakjon halalaig kb 5 evig az ugy utan. (mert elfogyott a penze es SEMMI jovedelme nem volt, es megis csak a felesegm anyja )

kék madár 2017.07.06. 05:23:15

@gabors: ha akarod elokeresem, belinkelem

puhacica 2017.07.06. 17:58:22

@geegee: van egy darabka video, de ott mar a 6. legyet hajkuraszta kb es elegge el volt faradva. :D majd egyszer megprobalok elkapni egy "elso" vadaszatot. :)

@adg: nalunk a lakasban kifejezetten hasznos. :)

puhacica 2017.07.06. 21:44:58

@London2009: ez erdekes. marmint en ugy gondolom, hogy ha napi szinten "jarok" valahova beszelgetni, vitatkozni, akkor legalabb egy hangyanyit odafigyelek a "tarsasagomra".

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.07. 17:30:51

@puhacica: "majd egyszer megprobalok elkapni egy "elso" vadaszatot."

Nagyon megköszönném... :D
Üdvözlöm a beste cafkáját.
Szorongasd meg a combjait helyettem... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.07. 17:32:19

@adg: Igen, olvasatm ilyesmit, hát ez van.Attól még egy benti macska Angliában, főleg ha legyet is fog, az én szememben hasznos állat.Na. :-)

puhacica 2017.07.07. 23:37:48

@geegee: a cicacombokat? :D szoktuk!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.12. 06:43:32

@puhacica: Igen, azokat! :D
Én mindig fenyegettem annó a mieinket, hogy grillezés sorsára jutnak.Mármint hogy csak a combjaik.És hogy majd kapnak két kereket helyette, futóműnek... :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása